Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:
  • 217.960 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

APClll schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:55:
Ik vermoed dat de mods (6x ongewenst, 4x offtopic) bang zijn dat dit gaat uitlopen in een zwaar offtopic en/of flamewar draadje. Het originele topic was immers de maatregelen mbt een app van de TicToc maker, en niet land X versus land Y bespreken. :)
Dat zou raar zijn. Het moderatie systeem is immers om reacties inhoudelijk te waarderen met een score, niet om een discussie te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

APClll schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:55:
Ik vermoed dat de mods (6x ongewenst, 4x offtopic) bang zijn dat dit gaat uitlopen in een zwaar offtopic en/of flamewar draadje.
Zou het niet ook gewoon zo kunnen zijn dat ik het een 0 geef omdat die tegel werkelijk niets met een app of een restrictief beleid wat betreft apps te maken heeft? Met die onderbouwing mag de -1 ook gegeven worden overigens. De gevolgen van die post maken daarin geen verschil.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 00:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik kijk even naar de eerste, maar wat is er dan zo erg aan die -1? Zwaar off-topic lijkt het me wel, ondanks dat krijg je van mij een 0. P.S. er zit niet veel verschil tussen je tweede en derde linkje.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 16-03 00:09
JDVB schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:33:
[...]

Ik kijk even naar de eerste, maar wat is er dan zo erg aan die -1? Zwaar off-topic lijkt het me wel, ondanks dat krijg je van mij een 0.
Dat is het gehele draadje, alle reacties zijn politiek geladen (WAt logisch is). Omdat als een offtopic te bestempelen? Is niet helemaal correct denk ik. Discussies van dit onderwerp worden nou eenmaal snel breder. Maar dat ge-min zodra een mening niet aanstaat vind ik wel problematisch op Tweakers. Heb sinds 2001 veel moderatie systemen hier gezien maar dit is toch wel echt de minste. Kan je nog beter reddit style votes hebben publiekelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Sn0wblind in 'nieuws: 'TikTok-eigenaar moet zakelijke chat-app offline halen v...

Die mag van mij wel op -1, het ccp virus, off-topic berichten met complot theoriën die stellen dat China dat virus bewust de wereld in slingert mogen van mij wel het afvalputje in.

[ Voor 3% gewijzigd door JDVB op 28-04-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Sn0wblind schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is het gehele draadje, alle reacties zijn politiek geladen (WAt logisch is). Omdat als een offtopic te bestempelen? Is niet helemaal correct denk ik. Discussies van dit onderwerp worden nou eenmaal snel breder. Maar dat ge-min zodra een mening niet aanstaat vind ik wel problematisch op Tweakers. Heb sinds 2001 veel moderatie systemen hier gezien maar dit is toch wel echt de minste. Kan je nog beter reddit style votes hebben publiekelijk.
De discussie over productie en grondstoffen heeft dusdanig weinig te maken met het artikel dat een 0 hier passend is voor de reacties. -1 vind ik wat te streng, daar staan de reacties inmiddels niet meer op.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:28

g0tanks

Moderator CSA
PdeBie in 'nieuws: 'Online omzet productverkopen is met 60 procent gestegen s...

Ik steun het idee, maar het heeft niets met het artikel te maken en is in mijn ogen gewoon een +1.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

botoo

💀 too old to die young

g0tanks schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:28:
PdeBie in 'nieuws: 'Online omzet productverkopen is met 60 procent gestegen s...

Ik steun het idee, maar het heeft niets met het artikel te maken en is in mijn ogen gewoon een +1.
Ik steun dat idee ook aktief, maar het heeft niets met het artikel te maken en hoeft wmb niet boven de 0 uit te komen, netzo de reactie er op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 11:17

thof

FP ProMod
botoo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:33:
[...]

Ik steun dat idee ook aktief, maar het heeft niets met het artikel te maken en hoeft wmb niet boven de 0 uit te komen, netzo de reactie er op.
Een +3 (of +2) lijkt mij sowieso niet de bedoeling, op zich is er nog wel enige relevantie (online product bestellen en het helpen van ondernemers) dat ik mij nog net in een +1 kan vinden.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Regeneration in 'nieuws: Nieuwe XPS 15- en 17-laptops met onbekende i9-cpu ve...

Een -1 voor mijn reactie?

Edit:
De reacties onder dit artikel worden maar matig gemodereerd imo.

Hier bijvoorbeeld nog een:
tjallo in 'nieuws: Nieuwe XPS 15- en 17-laptops met onbekende i9-cpu verschen...
Een +1 of 0, want reactie is offtopic en onwaar, want er zijn zeker alternatieven. Zeker geen +3.

[ Voor 41% gewijzigd door Regeneration op 28-04-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Hij viel mij ook al op, 19 keer een +3 in 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Inderdaad, dat is zeker geen +3. Daar mogen nog wat moderaties worden uitgedeeld om deze weer goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Laguna

Connaisseur

bertware in 'nieuws: 'Illegaal downloaden films neemt sterk toe met ingang va...

90x +3 lijkt mij wat overdreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 29-04-2020 10:22 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

botoo

💀 too old to die young

Doet het altijd goed, iets uitleggen wat er in een artikel staat, zelf begrijpend lezen lijkt voor veel FP lezers een pittige opgaaf. Oohhh, bedoelen ze dat? Nu snap ik het ook! -> +3! :F

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

T-Forever in 'nieuws: Epic verplicht tijdelijk tweetrapsauthenticatie voor cl...

Aluhoedjes theorie over dat epic authenticator apps zou gebruiken om je data te stelen. Raakt kant noch wal, maar krijgt wel 14 keer +3, 19 keer +2 en 40 keer +1 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 29-04-2020 08:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 15:33
Ik zie ineens drie reacties van mij in één thread op -1 staan.
Te beginnen bij deze:
TWyk in 'nieuws: CERN laat tienduizend cpu-cores meerekenen aan Folding@home'

Mag je bij de massieve energieverspilling die folding@home heet niet meer kritisch zijn op het enorme energiegebruik van distributed computing omdat er nu toevallig een covid virus rondhangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Martinspire in 'nieuws: Videoconferencingtool Meet wordt gratis voor iedereen... is geen +2.

mgizmo in 'nieuws: Videoconferencingtool Meet wordt gratis voor iedereen met ... is absoluut geen +3 (en ook niet de +2 waar hij inmiddels op staat)

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 29-04-2020 17:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineEekhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-03 12:10
Spacekonijn in 'reviews: Apple iPhone SE (2020) - Groot is het nieuwe klein'

Typisch fanboy gedrag op deze reactie. Android als meuk bestempelen is gewoonweg flamen. Mijns inziens -1 ipv +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb deze eerder gelinkt, maar hij staat nog steeds niet goed (althans, naar mijn mening), maar ik zie ook geen feedback.

Douweegbertje in 'nieuws: CERN laat tienduizend cpu-cores meerekenen aan Fold...

Heeft intussen 34x +3 gekregen, maar ik twijfel een beetje of dit daadwerkelijk een +3 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pimsaint in 'nieuws: NS voert dienst om WhatsApp-bericht te sturen bij onveil...

Dit is geen +1. Laat staan +2 of zelfs +3 (!)...

dantalion in 'nieuws: CERN laat tienduizend cpu-cores meerekenen aan Folding@...

No offence, maar een reactie met enkel een smiley er in (en dan nog 4 identieke reacties in de newspost ook...) kan ik geen 0 in zien, dat vind ik toch echt een -1.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 30-04-2020 05:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Geen -1 wat mij betreft kidde in 'reviews: Apple iPhone SE (2020) - Groot is het nieuwe klein'

Zal wel met het trigger happy onderwerp te maken hebben.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
teacup schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:40:
Zal wel met het trigger happy onderwerp te maken hebben.
Of met ongefundeerde flames als "Microsoft-meuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het is maar wat je erin wilt lezen. Volgens mij bedoelt de schrijver simpelweg 'spul' en blijkt er helemaal geen waardeoordeel uit, laat staan een flame. Net zo onschuldig als de 'Meuktracker' van weleer.

[ Voor 19% gewijzigd door 8088 op 30-04-2020 14:41 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Bor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:33:
[...]

Ongelukkig geformuleerd, al interpreteer ik het niet als een flame. De schrijver noemt het als een nadeel van de iphone, en niet als nadeel van Microsoft. De schrijver kan beter, maar ik zag om eerlijk te zijn zelf Microsoft-meuk niet direct als een flame.

Anderen doen dat blijkbaar wel, dan leg ik mij daarbij neer :)

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:33:
[...]

Hadden wij niet een Meuk-tracker o.i.d.?
Meuk is niet echt een flame te noemen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Je staat op 0, niet op -1. Dat komt omdat je alleen een moderatie van een beginner hebt gekregen, en dat leidt nooit tot een extreme (-1 of +3).

Verder kan ik me overigens best indenken dat zo'n afzeikpost met een zeer selectieve vergelijking met -1 beoordeeld wordt. Ik twijfel eerlijk gezegd tussen -1 en 0. Probeer me te overtuigen waarom het niet ongewenst is.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheCapK schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:00:
[...]

Hadden wij niet een Meuk-tracker o.i.d.?
Meuk is niet echt een flame te noemen...
Ik heb het wellicht wat onhandig verwoord. Ik zie er zelf geen flame in maar kan indenken dat anderen dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 19:10
Peregrine in 'geek: Dutch Power Cows staan ruim bovenaan in Rosetta@Home-rang...

Geen +2 maar +1 of 0.

Er wordt enige informatie gegeven (niveautje "on-topic", hooguit) maar de verkeerde conclusie getrokken dat "ruim bovenaan" vertekend zou zijn.

Hij legt onjuist de nadruk hier op de totale punten.
Dit leidt volledig af van de kern/missie van de stampede: de RAC = deze cruciale maand april.
En dat is ons keihard gelukt. Dat wàs de stampede.

Ik vind het erg jammer dat de aandacht op deze manier afgeleidt wordt en het resultaat gedownplayed wordt.
Dat is emotioneel gezien misinformatie.

Dit zeg ik niet zomaar vanuit mijn ego, en misschien zit ik er naast, maar een klein beetje "pronken" zou internationaal als een uitdaging kunnen worden opgevat.
Dit zou competitie kunnen aanmoedigen en laat dat nou precies zijn wat we hier willen. :9

Zonde dat dit de allereerste reactie was en deze een +2 heeft kunnen krijgen.

Ik bedank u voor het lezen van dit gepassioneerde relaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Suspiria op 01-05-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Kan iemand van de modjes eens kijken naar wie er op mijn reacties modereerd? Ik zie bij reacties van de afgelopen tijd standaard 2x 0 offtopic ongeacht of dat terecht is. Zit iemand automatisch alles te downmodden? Wellicht geen -1 omdat dit te snel opvalt?
Ik weet het, niet elke reactie van mij wordt door iedereen gewaardeerd, ik trap nogal snel op teentjes, maar dat maakt niet dat alles meteen offtopic is imo.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 01-05-2020 18:16 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lekker logisch, ik krijg -1 en een ander +2, terwijl zijn reactie agressiever is....

ro8in in 'nieuws: Black Shark 3-gamesmartphones komen volgende week uit in Eu...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 11:56

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Proberen we het onderste uit de 5G-kan te halen krijg ik van een passant een 0 :?
DeComponeur in 'nieuws: KPN zal 5g geen frequenties laten delen met 4g zoals ...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zynth in 'nieuws: Slachtoffers van WhatsAppfraude kunnen aangifte voortaan vi...

mjtdevries in 'nieuws: Slachtoffers van WhatsAppfraude kunnen aangifte voorta...

Beiden lijken me geen +1 maar eerder - 1. De eerste wegens trollen, de tweede is op de man gespeeld.

Ik denk dat de +1, en zeker de +3, gevers even nagekeken mogen worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nas T in 'reviews: OnePlus 8 en 8 Pro - Wie veel inzet, speelt hoog spel'

Geen +2, eerder offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-05-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik was er al bang voor dat ik -1 kreeg en ja het klopt weer -1. Dit is gewoon de waarheid. Maar bij -1 is de waarheid niet te lezen.

RobbyTown in 'nieuws: Politie houdt 24 verdachten van WhatsApp-fraude aan ron...

Stukje later krijg in gek genoeg wel plusjes.
RobbyTown in 'nieuws: Politie houdt 24 verdachten van WhatsApp-fraude aan ron...

[ Voor 43% gewijzigd door RobbyTown op 04-05-2020 11:36 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 22:34

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ruw ER in 'nieuws: Veel Oppo-smartphones krijgen vanaf juni upgrade naar Andr...
Dit is ook geen +2, een zoveelste geklaag over het update beleid van telefoon fabrikanten.

In het verlengde daarvan; CH4OS in 'nieuws: Veel Oppo-smartphones krijgen vanaf juni upgrade naar Andro... is dan (imo) geen 0, maar is blijkbaar het niet helemaal mee eens. Ik heb een beetje het idee dat beide reacties onderhevig zijn aan meningmods.

EDIT:
unglaublich in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak va... deze stond +3. Na mijn 0 moderatie al gezakt naar +2, want zijn bewering klopt niet, zie ook andere reacties in de thread met linkjes en citaten, dat deze man wel degelijk kennis heeft van zaken. Deze reactie is dus gewoon offtopic.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 04-05-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het aantal +2 scores in nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ... is ook wel verdacht. De meesten zijn nou niet echt meer dan een +1. Neem nou een reactie als deze: nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 00:55
tunnelforce1 in 'nieuws: Netbeheerders vrezen miljoenenverlies door vroegtijd...

Een enkele zin is geen +3.

Smobbo in 'nieuws: Netbeheerders vrezen miljoenenverlies door vroegtijdig ver...

Zelfde verhaal, is een vraag en geen +2.

Sowieso zie ik onder dat artikel een hoop mismods. +2 en +3 waar geen enkele onderbouwing of nieuwe informatie in staat.

[ Voor 41% gewijzigd door TechSupreme op 05-05-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Naar mijn idee is er onder dit draadje 3x meningmodden:

Kiswum in 'nieuws: Xiaomi brengt update uit voor browsers die incognitodatave...

Bij de eerste 2 stemmen zag je dat er bij mij 2x een -1 werd geplaatst en bij degene die daar een antwoord op gaf 2x een +2.

Vervolgens kun je raden wat mijn antwoord voor score kreeg:
Kiswum in 'nieuws: Xiaomi brengt update uit voor browsers die incognitodatave...

Dit is momenteel nog niet rechtgetrokken door het moderatiesysteem.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

TechSupreme schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:35:
tunnelforce1 in 'nieuws: Netbeheerders vrezen miljoenenverlies door vroegtijd...

Een enkele zin is geen +3.

Smobbo in 'nieuws: Netbeheerders vrezen miljoenenverlies door vroegtijdig ver...

Zelfde verhaal, is een vraag en geen +2.

Sowieso zie ik onder dat artikel een hoop mismods. +2 en +3 waar geen enkele onderbouwing of nieuwe informatie in staat.
Specifiek de reactie van tunnelforce wil ik opnieuw aanbrengen. Daar is niks +3 aan, gewoon 0. tunnelforce1 in 'nieuws: Netbeheerders vrezen miljoenenverlies door vroegtijd...

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:52
Hoihoi,

Zouden jullie naar mijn reactie kunnen kijken?
Xm0ur3r in 'nieuws: Star Wars-game Vader Immortal komt deze zomer uit voor Pl...

Ik begrijp dat het misschien een beetje aanvallend overkomt en verder ook niet geheel ontopic is maar dan is het volgens mij een 0 waard en geen -1. Blijkbaar heb ik mensen op hun playstation voetje getrapt. Mijn intentie was niet om anti-playstation te zijn of uberhaupt over te komen maar hem er slechts op te wijzen dat aangezien zijn eerste keuze in instantie pc was hij deze keuze nu ook kan maken, en goedkoper.

Ik denk niet meer dat hij vanzelf op 0 komt, aangezien ik maar 2x een -1 had en dat alles was...

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Xm0ur3r schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:44:

Ik denk niet meer dat hij vanzelf op 0 komt, aangezien ik maar 2x een -1 had en dat alles was...
Tip: haal ff je modcommentaar eruit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@JohnnieWbl Ja goed punt, thanks gedaan. Wel begeleidende tekst behouden om mensen op mijn intentie te wijzen, dat was eigenlijk de bedoeling ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik heb deze net ook in twijfelgevallen gegooid, omdat ik twijfel tussen +1 en 0, maar een -1 lijkt het me zeker niet.

HollovVpo1nt in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak v...

Iedere -1 stem lijkt een stem tegen brandstichting van 5G masten te zijn, daar zijn we allemaal tegen (als het goed is) maar dat neemt niet weg dat de stichting die een rechtszaak van de staat denkt te kunnen winnen argumenten daarvoor zal moeten hebben. Deze argumenten aandragen kan dan toch nooit een reden voor een -1 zijn lijkt me.

Anyways, als een 0 acceptabel is, dat kan op de normale manier nog bereikt worden, de +1 die ik netter zou vinden zal waarschijnlijk alleen met een fixatie behaald kunnen worden.

[ Voor 36% gewijzigd door JDVB op 06-05-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
JDVB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:23:
Ik heb deze net ook in twijfelgevallen gegooid, omdat ik twijfel tussen +1 en 0, maar een -1 lijkt het me zeker niet.

HollovVpo1nt in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak v...

Iedere -1 stem lijkt een stem tegen brandstichting van 5G masten te zijn, daar zijn we allemaal tegen (als het goed is) maar dat neemt niet weg dat de stichting die een rechtszaak van de staat denkt te kunnen winnen argumenten daarvoor zal moeten hebben. Deze argumenten aandragen kan dan toch nooit een reden voor een -1 zijn lijkt me.
Eens, het gaat over 5G dus lijkt mij gewoon ontopic. Of de inhoud verder correct of incorrect is lijkt mij niet te wegen voor de score, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Sowieso heel erg veel meningmodden in dat topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

Herman

FP ProMod
@JDVB Eensch!

Het moderatiesysteem wordt gebruikt om controversiele meningen de kop in te drukken. Voorbeelden:

- Atlantis1995 in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak v...

- Lokiban in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak van St...

- Stromboli in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak van ...

- ola in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak van Stop5G...

- Rudie_V in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak van St...

M.i. behoren deze reacties op +1 te staan óf '0' in het geval van feitelijk onjuist. De -1 zou alleen van toepassing moeten zijn in het geval de inhoud van de reactie duidelijk in strijd is met de FAQ. Helaas lijkt het moderatiesysteem hier (zoals vaker gebeurd) gebruikt te worden om -niet mainstream- opvattingen weg te filteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 06-05-2020 11:37 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 21:44

hellknight

Medieval Nerd

m.i. terechte -1 - er is al aardig wat onderzoek gedaan,gecombineerd met suggesties dat het puur om geld draait, en afsluitend linkdrop zonder toelichting wat relevantie daarvan is
Linkdrop met enkel vage toelichting, en twijfelachtige waarde, dus lijkt me ook -1 terecht

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Xm0ur3r schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Eens, het gaat over 5G dus lijkt mij gewoon ontopic. Of de inhoud verder correct of incorrect is lijkt mij niet te wegen voor de score, toch?
Jawel, een onjuiste (ontopic) reactie is irrelevant en dus een 0.
hellknight schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:04:
[...]

m.i. terechte -1 - er is al aardig wat onderzoek gedaan,gecombineerd met suggesties dat het puur om geld draait, en afsluitend linkdrop zonder toelichting wat relevantie daarvan is

[...]

Linkdrop met enkel vage toelichting, en twijfelachtige waarde, dus lijkt me ook -1 terecht
Ook hier geldt: wanneer onjuiste reacties wel ontopic zijn en niet worden geplaatst om de discussie te verstoren (trollen), dan zijn ze in principe irrelevant (0), niet ongewenst (-1).

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is inmiddels ook wel weer eens tijd voor een nieuw deeltje: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2