Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dit is geen -1
Hoewel maar 1 woord, bevestig ik waar we het over hebben. 0 is meer dan voldoende, maar negatief lijkt me overdreven.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Is Jeroenneman in 'nieuws: OnePlus 8 en 8 Pro komen volgende week uit voor 699 e... daadwerkelijk +2? Ik zie dat iemand het zelfs +3 gegeven heeft... Kan de score zelf niet echt plaatsen op een schijnbaar offtopic reactie. Dan is dieper er op in gaan moeilijk opeens informatief, naar mijn idee.
Zie de FAQ:Jorgen schreef op woensdag 15 april 2020 @ 03:16:
Jorgen in 'nieuws: Vereniging van providers waarschuwt voor uitvallen zendmas...
Dit is geen -1
Hoewel maar 1 woord, bevestig ik waar we het over hebben. 0 is meer dan voldoende, maar negatief lijkt me overdreven.
Wat draagt het woord "Exact" hier bij? Je reageert op iemand die (imo ook al overbodig) jou gelijk geeft. Je had ipv een nieuwe post ook je eigen post (nota bene 2 posts eerder) kunnen editten, als je het al zo nodig vond om je eigen gelijk te bevestigen. Ik kan die -1 wel rechtvaardigen, maar ik zie dat je inmiddels op 0 staat.Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
edit @Jorgen hieronder: Ik kon maar net de neiging onderdrukken om te reageren in een nieuwe post met "Exact".
[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 15-04-2020 15:56 ]
Als je het zo ziet, dan kan ik het met je eens zijn.Toff schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:51:
[...]
Zie de FAQ:
[...]
Wat draagt het woord "Exact" hier bij? Je reageert op iemand die (imo ook al overbodig) jou gelijk geeft. Je had ipv een nieuwe post ook je eigen post (nota bene 2 posts eerder) kunnen editten, als je het al zo nodig vond om je eigen gelijk te bevestigen. Ik kan die -1 wel rechtvaardigen, maar ik zie dat je inmiddels op 0 staat.
Ik zie een -1 tocht nog altijd als een straf voor idioot gedrag, maar misschien moet ik die visie bijstellen...
Edit @Toff precies! 😘
Your Friendly Neighborhood Moderator
Geen +2:
TWyk in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label voor lo...
The Zep Man in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label ...
Beagon in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label voor ...
dasiro in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label voor ...
THA_ErAsEr in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label v...
Cilph in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label voor l...
lordawesome in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label ...
Geen -1:
SacreBleu in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label vo...
Belsameth in 'nieuws: Keuringsorganisaties in Europa en VS komen met label vo...
GR materiaal, lijkt me 0?
Er wordt bij dat artikel erg slecht gemodereerd helaas.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Eeh meer dan 100x -1 omdat ik €500 niet als mid-range beschouw en mijn A50 meerdere camera's+meer opslag heeft? Het voelt niet juist.
Dat is zonder de laatste toegevoegde regel idd geen -1 waard neem. Moderatie feedback kan in FM en levert op de FrontPage meestal een punt aftrek uit waardoor ik op 0 uit kom. Zonder dat laatste fixeer ik de reactie op +1.MartineEekhof schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:40:
MartineEekhof in 'nieuws: Apple presenteert 489 euro kostende iPhone SE met 4...
Eeh meer dan 100x -1 omdat ik €500 niet als mid-range beschouw en mijn A50 meerdere camera's+meer opslag heeft? Het voelt niet juist.
Dat jij geen €500 aan een telefoon uit wilt geven moet je helemaal zelf weten maar is voor de lezer van je reactie totaal oninteressant.MartineEekhof schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:40:
MartineEekhof in 'nieuws: Apple presenteert 489 euro kostende iPhone SE met 4...
In feite zeg je hier op een nette manier dat de SE zuigt en jouw A50 beter is, dat is verdedigbaar onder flamen te classificeren.
Bijkomende reden voor de -1 is je 1,5 meter date-grapje ook al heb je dat weg ge-edit. de vele -1 gevers hebben alleen daarom natuurlijk wel gelijk.
Ook al ben ikzelf niet zo overgvoelig ik begrijp die -1 wel, een 0 zou wmb ook kunnen maar een fix naar +1 is imho een te zwaar middel en ook onterecht.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Evernote in 'reviews: Final Fantasy VII Remake - Mooi samenspel van klassiek ...
Anoniem: 392841
Edit: Auw, dat kwam hard terug. Waarom staat Anoniem: 392841 in 'reviews: Final Fantasy VII Remake - Mooi samenspel van klassiek... op +2? Had zelf op een 0 of 1 gerekend hooguit, +2 staat compleet niet.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 392841 op 16-04-2020 13:27 ]
Daar wordt inderdaad slecht gemod maar wel door beide 'kampen'. Ik zie ook meerdere klagers hun moderatierechten misbruiken.Anoniem: 392841 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:08:
Heleboel meningmodden bij de FF7R review.... vooral door de groep die het met de bizarre addendum van Jurian eens lijkt te zijn en daarom elk stukje met kritiek daarop maar een -1 geeft en iedereen die het er mee eens is tot +2 probeert te duwen.
Daarom mijn edit. Mijn reactie bv had ook nooit op +2 mogen belanden, zelfs al was het maar voor een korte tijd. Zie aan meerdere kanten inmiddels reacties op punten uitkomen waar ze nooit op uit mogen komen volgens de modregels.Bor schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:38:
[...]
Daar wordt inderdaad slecht gemod maar wel door beide 'kampen'. Ik zie ook meerdere klagers hun moderatierechten misbruiken.
Zonder dat laatste stuk is het wmb een +2, +3 wat ruim maar soit kan ik ook mee leven.Bor schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:52:
Een mooie hands-on reactie welke helaas aan het eind onnodig op de man gaat met overtrokken reacties en daarmee in mijn ogen de +3 niet waardig is (zonder het laatste stuk wel).
Evernote in 'reviews: Final Fantasy VII Remake - Mooi samenspel van klassiek ...
Maar dan het nogal vervelende laatste stuk, zonder de toegevoegde waarde van het eerdere zou het wmb regelrecht naar de -1 gaan maar moeten we nu het hele stuk er op afrekenen? Ik neig naar wel, zo becommentariseer je iemand niet. Als iemand iets schrijft waarbij je de neiging krijgt om hem zelf eens flink van repliek te dienen dan ga je al gauw richting flamewar
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit soort complottheorien lijken me een -1, geen +1 of zelfs +3 (!!). Kan er naar die laatsten sowieso even gekeken worden?
Virussen? Scan ze hier!
Je reactie op mijn opmerking dat de SE zuigt zegt meer over jou leeshouding dan over mijn opmerking. Nergens zeg ik dat de telefoon slecht is. Ik geef alleen aan dat de enige vergelijking die ik kan maken (mijn telefoon) voor €300 bepaalde zaken wel aan boord heeft vergeleken met de €500 kostende SE.botoo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:32:
[...]
Dat jij geen €500 aan een telefoon uit wilt geven moet je helemaal zelf weten maar is voor de lezer van je reactie totaal oninteressant.
In feite zeg je hier op een nette manier dat de SE zuigt en jouw A50 beter is, dat is verdedigbaar onder flamen te classificeren.
Bijkomende reden voor de -1 is je 1,5 meter date-grapje ook al heb je dat weg ge-edit. de vele -1 gevers hebben alleen daarom natuurlijk wel gelijk.
En idd heb ik mijn grapje wegge-edit omdat het duidelijk niet werkte. Ook dat zegt wat over het modereren op mijn reactie.
Bovendien is in mijn optiek €300 een zeer acceptabel bedrag en vind ik €500 teveel van het goede. Ook mijn mening waar de lezer wel degelijk over kan nadenken.
Het is niet aan mij wat de moderator daarover beslist en of het een +1 of 0 wordt maakt me niet zoveel uit. Ik vind de vele -1's alleen niet terecht en dat wilde ik onder de aandacht brengen.Ook al ben ikzelf niet zo overgvoelig ik begrijp die -1 wel, een 0 zou wmb ook kunnen maar een fix naar +1 is imho een te zwaar middel en ook onterecht.
[ Voor 0% gewijzigd door MartineEekhof op 16-04-2020 20:34 . Reden: Typo's ]
Volledig mee eens maar dit is natuurlijk maar een mening. Hoort gewoon +1 ipv +3 te zijn.
Ja, dat kan, ik heb ooit geleerd dat als een spreker zijn toehoorders niet kan overtuigen dat dit niet perse aan de toehoorders hoeft te liggen maar misschien wel aan de spreker zelf. In dit geval gaat het artikel over de nieuwe SE, niet over het feit dat jij een andere telefoon beter/uitgebreider vind. Natuurlijk is een vergelijking ontopic en relevant zijn maar in de situatie Apple, Samsung. etc. komt dan steevast opnieuw aan bod 'mijn <insert merk> is beter, uitgebreider, goedkoper, inovatiever, past beter bij mij, etc. Wmb nutteloos at best en imho vooral een, noem het maar penisverlengende, egotripperij waar met name dat andere merk 'haleluja/mee eens' over zal roepen.MartineEekhof schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
[...]
Je reactie op mijn opmerking dat de SE zuigt zegt meer over jou leeshouding dan over mijn opmerking.
'wel aan boord heeft' is toch gewoon vertellen dat het een gemis is bij de SE? Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat jouw telefoon beter is oftewel: de SE is slechter.Nergens zeg ik dat de telefoon slecht is. Ik geef alleen aan dat de enige vergelijking die ik kan maken (mijn telefoon) voor €300 bepaalde zaken wel aan boord heeft vergeleken met de €500 kostende SE.
Probleem is dat veel moderaties al plaats hebben gevonden voordat jij je edit gedaan hebt waarmee die -1's verklaarbaar en legitiem waren.En idd heb ik mijn grapje wegge-edit omdat het duidelijk niet werkte. Ook dat zegt wat over het modereren op mijn reactie.
Volledig arbitrair en vooral jouw persoonlijke mening die niet echt interessant is voor anderen vind je wel?Bovendien is in mijn optiek €300 een zeer acceptabel bedrag en vind ik €500 teveel van het goede. Ook mijn mening waar de lezer wel degelijk over kan nadenken.
[...]
Die vele -1's zullen komen vanuit de voor je edit situatie.Het is niet aan mij wat de moderator daarover beslist en of het een +1 of 0 wordt maakt me niet zoveel uit. Ik vind de vele -1's alleen niet terecht en dat wilde ik onder de aandacht brengen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Kijk ik opzicht anders tegen aan. Ik zie het opzicht meer als gewoon enkel een vergelijking maken wat wel op +1 kan. Maar ik snap wel ook jouw redenatie voor 0.botoo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:32:
[...]
Dat jij geen €500 aan een telefoon uit wilt geven moet je helemaal zelf weten maar is voor de lezer van je reactie totaal oninteressant.
Ook al ben ikzelf niet zo overgvoelig ik begrijp die -1 wel, een 0 zou wmb ook kunnen maar een fix naar +1 is imho een te zwaar middel en ook onterecht.
De opmerking over 1.5 meter heb ik echter helaas niet gezien. Nu beoordeel ik (wat betreft normale moderatie) een reactie op wat er op dat moment staat, maar indien er voorheen -1 waardige content heeft gestaan welke weg gehaald is kan en ga ik niet de score met een fixatie aanpassen. Dat zou immers de deur open zetten tot kunnen posten van -1 waardige reacties welke op het laatst bewerkt worden om zo een -1 te ontlopen.
Inmiddels staat de reactie wel op 0 zie ik.
Ik zie hier geen "complottheorie" in, maar een eerlijke mening c.q. oproep om gewoon kritisch te zijn. Niks mis mee imho en een +1 is voor mij geen onrealistische score. +3 is inderdaad meningmodden.wildhagen schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:52:
Maarten-D in 'nieuws: Facebook wijst gebruikers die op coronanepnieuws reager...
Dit soort complottheorien lijken me een -1, geen +1 of zelfs +3 (!!). Kan er naar die laatsten sowieso even gekeken worden?
Feta in 'nieuws: Facebook wijst gebruikers die op coronanepnieuws reageren do...
Deze wannabee mismodder is nog te dom om eerst te modden en dan zijn post te maken, maar roepen dat je een +3 had willen geven is eigenlijk net zo erg...
Misschien vat ik het wat te persoonlijk op, maar wat te doen met zo'n reactie?
gas0line in 'nieuws: Facebook wijst gebruikers die op coronanepnieuws reagere...
[ Voor 38% gewijzigd door Toff op 17-04-2020 00:06 ]
“ Hebben ze hier speciale stageplaatsen of zo voor debielen.” Lijkt mij voldoende reden voor een -1.Toff schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:31:
[...]
Misschien vat ik het wat te persoonlijk op, maar wat te doen met zo'n reactie?
gas0line in 'nieuws: Facebook wijst gebruikers die op coronanepnieuws reagere...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Isocadia in 'nieuws: Remaster van Star Wars Episode I: Racer komt volgende ma...
Met minder mensen ben je in het nadeel, dat is nogal een open deur intrappen en herhaling van wat er al veel wordt gezegd. Zonder twijfel geen +3 waard, eerder +1.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Deze heeft nog wat hulp nodigFord Prefect schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:59:
Fijn voor hem dat hij zoveel plezier heeft beleefd aan een game maar dat maakt het nog geen +3 volgens mij:
Isocadia in 'nieuws: Remaster van Star Wars Episode I: Racer komt volgende ma...
Ook deze kan nog wat hulp gebruiken.g0tanks schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:00:
dutchgio in 'nieuws: CoD Warzone-spelers klagen over opnieuw verwijderen drie...
Met minder mensen ben je in het nadeel, dat is nogal een open deur intrappen en herhaling van wat er al veel wordt gezegd. Zonder twijfel geen +3 waard, eerder +1.
Waarom hier een +2 (en door sommige mensen een +3) wordt toegekend ontgaat mij even. Zou gewoon maximaal +1 moeten zijn, lijkt mij.
Zwarte_os in 'nieuws: Apple presenteert 489 euro kostende iPhone SE met 4,7"-...
Idem dito
GuidoEvertzen in 'nieuws: Apple presenteert 489 euro kostende iPhone SE met 4...
Eens met de reactie(s) maar +1 lijkt mij voldoende.
Zelfde geldt voor de reactie eronder.
[ Voor 21% gewijzigd door Fixer op 17-04-2020 10:07 ]
TechSupreme in 'nieuws: Facebooks Libra gaat meerdere stablecoins voor versch...
[ Voor 67% gewijzigd door Technomania op 17-04-2020 13:05 ]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Deze stond net (totdat ik op -1 drukte) nog op +2. Ik zie hier niks beters in dan flamebait die níks te maken heeft met het nieuwsbericht.
Trouwens, de hele thread onder Fijinees in 'nieuws: Toetsingscommissie: AIVD en MIVD gingen vorig jaar minder... is niet meer waard dan een 0.
[ Voor 29% gewijzigd door DarkKnight op 17-04-2020 14:14 ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Dit lijkt me geen +2, laat staan +3 (even naar kijken?), maar gewoon een nette +1.
Virussen? Scan ze hier!
Wat is hier ongewenst aan? Gewoon ontopic antwoord op een ontopic vraag, en dus +1?
Cypher87 in 'nieuws: Ministerie kiest zeven ontwikkelaars voor ontwikkeling c...
RoestVrijStaal in 'nieuws: Ministerie kiest zeven ontwikkelaars voor ontwikke...
Beiden geen +2, maar +1 (De link in de laatste is al meerdere keren gepost)
Virussen? Scan ze hier!
01--Rolf--01 in 'nieuws: Mark Rutte: Corona-apps worden niet verplicht'
32x (!!!) +3? 11x +2? WTF? Dit is niet meer dan een +1...
Kan er eens voornamelijk naar die +3 gevers gekeken worden?
Virussen? Scan ze hier!
Leuk bedacht maar dit is echt complete onzin en hoort zeker niet op +2.
[ Voor 3% gewijzigd door Wolfos op 18-04-2020 12:21 ]
Schoolvoorbeeld van 'mee eens, dat wil ik ook' stemmers. Imho niet een een +1 waard, ik kom niet verder dan 0. Mogelijke filteracties in de PW kan ik niet meer ontopic noemen.wildhagen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:41:
Jeebus in 'nieuws: Hdd-fabrikanten verzwegen gebruik shingled magnetic record...
32x (!!!) +3? 11x +2? WTF? Dit is niet meer dan een +1...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zie niet zo waarom dit -1 is. Hij zegt op meerdere manieren hetzelfde en gezien de reactie waarop gereageerd wordt vooral een aanname lijkt te zijn (iets roepen zonder de exacte situatie te kennen) kan ik de aangehaalde reactie best begrijpen.
GeoBeo in 'nieuws: Paranoid Android op basis van Android 10 komt uit'
Geen +2: sonystar in 'nieuws: Overheidsfunctionarissen in India mogen Zoom niet meer g...
[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 19-04-2020 16:59 ]
Mensen aanzetten om van een dak te springen lijkt mij hier niet de bedoeling.
Deze tweaker met de status "Blaataap" heeft blijkbaar 1 x per 14 maanden de behoefte om een draadje vol te blaten met -1 reacties? Zie gallery: Urmama
Dat gaan we inderdaad niet doen. Ik heb het eea opgeruimd. Dank voor de meldingToff schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:31:
Urmama in 'nieuws: Hdd-fabrikanten verzwegen gebruik shingled magnetic record...
Mensen aanzetten om van een dak te springen lijkt mij hier niet de bedoeling.
Deze tweaker met de status "Blaataap" heeft blijkbaar 1 x per 14 maanden de behoefte om een draadje vol te blaten met -1 reacties? Zie gallery: Urmama
sonystar in 'nieuws: Overheidsfunctionarissen in India mogen Zoom niet meer g... heeft nog wat moderaties nodig. Meer dan +1 zie ik er niet in.
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 19-04-2020 23:21 ]
Volgens mij hoort deze eerder op -1 dan op 0?
Mooraalkikker in 'reviews: Is er na 3,5 jaar nog plek voor de 3,5mm-jack?'
Ik denk niet dat een onderbouwde bewering idioot is ...... Maar dit is wel het meest idioot wat ik ooit heb gehoord van de Tweakers redactie. ...
[ Voor 23% gewijzigd door Nas T op 20-04-2020 15:52 ]
vrede in rust
Geef de volgende keer ook de directe link naar de reactie, onder de datum/tijd bij de reactie zit de directe link naar de reactie.Nas T schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:27:
Deze reactie in het artikel "Analoge audiopoort op minder telefoons" is geen + 2. Eerder een -1:
[...]
Ik denk niet dat een onderbouwde bewering idioot is ...
edit:
Als je rickboy333 in 'reviews: Is er na 3,5 jaar nog plek voor de 3,5mm-jack?' bedoelt, dan heeft hij het bericht intussen dus aangepast en toch best goed onderbouwd en met alternatieven komt, waardoor ik het bericht wel een +2 waard vind.
[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 20-04-2020 13:07 ]
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Mensen doodwensen vind ik een stap te ver gaan, kan deze op -2? Dit past echt niet op Tweakers..
😆 - Denk ook eens om ;)
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
To put it mildly: nope, niet bepaald. Met een 0 mag hij wel blij zijn....
Virussen? Scan ze hier!
sympa in 'nieuws: Belgische wetenschappers waarschuwen in open brief voor gev...
Edit: Ook in de vervolgreacties zijn mensen vooral met hun mening aan het modereren.
[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 20-04-2020 18:43 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Er werd gisteren een nieuwsartikel gepost dat contactloos betalen een vogelvlucht heeft genomen in 2019: nieuws: Nederlanders betaalden vorig jaar vaker contactloos dan met contant g....
Daarop reageerde iemand:
Dat kán een interessante discussie worden over budgettering en discipline en zo, maar deze reactie an sich voegt wat mij betreft niet zoveel toe. We hebben hiermee dus een off-topic-thread te pakken vanaf reactie één.Ik haal wekelijks contanten om boodschappen van te doen. op = op
En voor zover ik weet, is dat helemaal prima. Je doet er niemand kwaad mee, en mensen die zin hebben om wat luchtiger discussies te volgen, zetten hun minimumscoreniveau op 0 en lezen dat.
Wat deze reactie bij mij deed, was denken aan een grap die ik twintig jaar geleden al hoorde. En die postte ik dus:
Nu vind ik mezelf heel grappig, en dat is een mening. Maar is die grap zes keer een -1 waard? Ik haal dat niet uit de modfaq:Het maakt voor mij ook niet uit dat de benzine steeds duurder wordt; ik tank toch altijd maar voor een geeltje.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Dat is inderdaad geen -1 wat mij betreft. Je staat momenteel op +1 wat mij beter passend lijkt.vickypollard schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:
Weet niet of het done is om eigen reacties hier te plaatsen. Maar deze vickypollard in 'nieuws: Samsung mag software om bloeddruk te meten in smartw... lijkt me niet "offtopic" en "ongewenst"?
Is inderdaad geen -1, staat op +1. Geef moderaties wel even de tijdvickypollard schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:
Weet niet of het done is om eigen reacties hier te plaatsen. Maar deze vickypollard in 'nieuws: Samsung mag software om bloeddruk te meten in smartw... lijkt me niet "offtopic" en "ongewenst"?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Snap trouwens niet waarom deze mislukte grap op +3 uitkomt? Ik zie althans de grap niet, dus zo grappig is het niet. Ik dacht dat grappen sowieso maximaal +1 waren?
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 21-04-2020 12:58 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Typische bruintongen die daar een +2 / +3 op geven en totaal geen interesse voor correct modereren hebben.CH4OS schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:56:
arnoudwokke in 'reviews: Thuiswerken in alle rust - Maak je pc stiller'
Snap trouwens niet waarom deze mislukte grap op +3 uitkomt? Ik zie althans de grap niet, dus zo grappig is het niet. Ik dacht dat grappen sowieso maximaal +1 waren?
Die 'grap' komt imo niet boven de 0 uit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Geen +2 waardig. +1 lijkt mij ruim voldoende.
Maar hij staat nu op 8x +2. Wat heb je hem zelf gegeven dan?Fixer schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:31:
Andros in 'nieuws: Nederlanders betaalden vorig jaar vaker contactloos dan me...
Geen +2 waardig. +1 lijkt mij ruim voldoende.
+2 natuurlijk! (nee sorry, was na het plaatsen van dit bericht vergeten zelf een waardering te gevenToff schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:59:
[...]
Maar hij staat nu op 8x +2. Wat heb je hem zelf gegeven dan?
Hoe is dit een -1 dan?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Geen +3.
EDIT:
SRI in 'reviews: Thuiswerken in alle rust - Maak je pc stiller' ik zou deze haast naar -2 willen zetten, maar moet zeggen dat ik daar even de voorwaarden niet voor weet.
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 22-04-2020 19:11 ]
TheVivaldi in 'nieuws: Motorola brengt Edge-telefoon met 5g in juni uit in Ne...
Ik zie niet in waarom dit 8x -1 is?
Naafkap in 'nieuws: Motorola brengt Edge-telefoon met 5g in juni uit in Neder...
Dit is ook gewoon ontopic?
Naafkap in 'nieuws: Motorola brengt Edge-telefoon met 5g in juni uit in Neder...
.pointer in 'nieuws: Twitter gaat tweets die oproepen tot vernieling van zend...
Ook deze reactie is geen -1. Een 0 misschien, zit wat onwaarheden in (kan een mening zijn).
Mdos5 in 'nieuws: Twitter gaat tweets die oproepen tot vernieling van zendmas...
[ Voor 29% gewijzigd door Blinkin op 23-04-2020 08:02 ]
Een +2 is het zeker niet maar ik vind het ook niet helemaal op de man. Kan het zijn dat er toch een kern van waarheid in deze reactie zit? Ik zie voornamelijk pro Apple reacties waar je bij Android telkens dezelfde nadelen lijkt te willen benadrukken.Naafkap schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:47:
Sinds wanneer is op de man spelen +2?
TheVivaldi in 'nieuws: Motorola brengt Edge-telefoon met 5g in juni uit in Ne...
Lijkt mij geen +3.
CH4OS in 'nieuws: Onderzoeker publiceert zerodays IBM-software nadat IBM weig...
en
CH4OS in 'nieuws: Onderzoeker publiceert zerodays IBM-software nadat IBM weig...
lijken mij geen offtopic reactie, zeker niet als de reacties erop opeens wel ontopic zijn. Ik heb het gevoel dat men vooral vanuit mening aan het modereren is in deze thread.
[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2020 15:19 ]
Geen -1..
Edit: nu massaal op 0, graag zou ik een toelichting zien waarom deze reactie niet on-topic zou zijn.
[ Voor 114% gewijzigd door Laguna op 23-04-2020 19:04 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
smiba in 'nieuws: Twitter gaat tweets die oproepen tot vernieling van zendmas...
Dat is inderdaad geen +1 in de huidige opzet.biomass schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:05:
Zonder de openingszin vast een +1, maar op de scorekaart zijn alle scores ruim vertegenwoordigd...
smiba in 'nieuws: Twitter gaat tweets die oproepen tot vernieling van zendmas...
[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 23-04-2020 22:53 ]
Ronwiel in 'nieuws: Apple: lek in mailclient iOS vormt geen direct gevaar en ...
Ik zie hier een mening dat als feit gebracht wordt, maar dat maakt het nog niet informatief, imo.
Maar dat maakt het nog niet direkt een mismoderatie, imo.CH4OS schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:38:
japie06 in 'nieuws: Mercedes stopt ontwikkeling waterstofauto en investeert i...
Ik zie hier een mening dat als feit gebracht wordt, maar dat maakt het nog niet informatief, imo.
Over het algemeen laat ik het gaan, de moderaties zeggen mij tegenwoordig namelijk niet zo heel veel meer. Naar mijj idee kunnen er te veel mensen zonder enig verstand van zaken modereren, maar iets waar ik wel kennis van heb... mogelijk meer, dan...
_Dune_ in 'nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voor...
[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 24-04-2020 18:32 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat is inderdaad geen -1. Je staat momenteel netto op +1 inmiddels._Dune_ schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:24:
Kan iemand hier iets mee? -1 Lijkt mij niet echt correct, je kunt het er niet eens mee zijn, maar dit slaat echt nergens op. Daarnaast blijkt ook nogeens dat ik gelijk heb, de persoon heeft zelf de foute keuze gemaakt, waar ik in meer gevallen voor frees, bij dit onderwerp.
Over het algemeen laat ik het gaan, de moderaties zeggen mij tegenwoordig namelijk niet zo heel veel meer. Naar mijj idee kunnen er te veel mensen zonder enig verstand van zaken modereren, maar iets waar ik wel kennis van heb... mogelijk meer, dan...
_Dune_ in 'nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voor...
ThanksBor schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:44:
[...]
Dat is inderdaad geen -1. Je staat momenteel netto op +1 inmiddels.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
En dát is de reden dat ik, (en ik vermoed vele andere Tweakers) terughoudend zijn met het posten op de FP._Dune_ schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:24:
Want waarom zou dit topic anders nodig zijn geweest?
En dit is niet negatief bedoeld naar Tweakers en haar medewerkers zelf
Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt… ook ik ben terughoudender geworden. Je ziet het wel vaker iemand die gewoon de juist informatie geeft, maar niet populair, wordt gewoon naar beneden gemod. Hoe algemener de doelgroep op de frontpage hoe minder deze manier van moderatie functioneert, naar mijn idee.Technomania ® schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:56:
[...]
En dát is de reden dat ik, (en ik vermoed vele andere Tweakers) terughoudend zijn met het posten op de FP.
Want waarom zou dit topic anders nodig zijn geweest?
En dit is niet negatief bedoeld naar Tweakers en haar medewerkers zelf
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 24-04-2020 19:23 ]
Een +2 lijkt me wat hoog? Een +1 is wel voldoende denk ik?
Virussen? Scan ze hier!
Normaal zou ik hier niet komen janken maar deze viel mij wel op. Krijgt 4x -1 en 2x 0 terwijl naar mijn mening zijn comment spot on is.
Normaal gesproken kan een mismoderatie mij niet zo veel schelen maar in dit geval wel
Zou iemand eens willen kijken naar deze post van mij
Ja , de uitspraken die ik doe zijn best hard en fel maar in mijn ogen volledig ontopic en zeker relevant.
Alvast bedankt
Je linkt naar jouw Galery, niet naar een reactie op de frontpage. Ik neem aan dat je deze bedoelt?FX16 schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:57:
Goede morgen!
Normaal gesproken kan een mismoderatie mij niet zo veel schelen maar in dit geval wel
Zou iemand eens willen kijken naar deze post van mij
Ja , de uitspraken die ik doe zijn best hard en fel maar in mijn ogen volledig ontopic en zeker relevant.
Alvast bedankt
FX16 in 'reviews: Veelbelovende technologie voor de emissieloze economie'
Daar krijg je denk ik van veel mensen o.a. een punt aftrek omdat je opmerkingen over de verkregen moderatie in jouw reactie hebt ge-edit. Ik raad je aan om dat in ieder geval niet te doen.
Bensimpel in 'nieuws: Facebook laat Messenger- en WhatsApp-gebruikers onderling bel...
geen -1
Caelestis in 'nieuws: Asus introduceert twee ProArt-monitoren met miniledpane...
Caelestis in 'nieuws: Asus introduceert twee ProArt-monitoren met miniledpane...
geen 0
[ Voor 52% gewijzigd door Kid Jansen op 27-04-2020 11:25 ]
nst6ldr in 'nieuws: Tesla brengt Autopilot-update uit voor verkeerslichten en...
mjtdevries in 'nieuws: Tesla brengt Autopilot-update uit voor verkeerslichten...
Helemaal onbegrijpelijk voor me aangezien er met loze percentages wordt gegooid en een reactie op mijn commentaar was, dus per definitie zou het evenveel on-topic zijn als mijn post.
[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 27-04-2020 11:44 ]
madass in 'nieuws: 'TikTok-eigenaar moet zakelijke chat-app offline halen van...
Op Tweakers is een veel voorkomende reactie bij kritiek op China "Maar Amerika dan?". Ter perspectief wil ik laten zien wat daar momenteel allemaal gebeurt. Wellicht zijn de feiten zo gruwelijk en onsmakelijk dat ze moeilijk te geloven zijn, maar het gebeurt wel en mag niet verborgen worden vind ik.
Ik vermoed dat de mods (6x ongewenst, 4x offtopic) bang zijn dat dit gaat uitlopen in een zwaar offtopic en/of flamewar draadje. Het originele topic was immers de maatregelen mbt een app van de TicToc maker, en niet land X versus land Y bespreken.madass schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:04:
Ik wil graag begrijpen waarom mijn reactie hier een -1 krijgt:
madass in 'nieuws: 'TikTok-eigenaar moet zakelijke chat-app offline halen van...
Op Tweakers is een veel voorkomende reactie bij kritiek op China "Maar Amerika dan?". Ter perspectief wil ik laten zien wat daar momenteel allemaal gebeurt. Wellicht zijn de feiten zo gruwelijk en onsmakelijk dat ze moeilijk te geloven zijn, maar het gebeurt wel en mag niet verborgen worden vind ik.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2