Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ApexAlpha in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijde...
codex in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijde...
Fore! in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijdens l...
Aiii in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijdens lo...
[ Voor 13% gewijzigd door nst6ldr op 03-04-2020 11:39 . Reden: Nog een toegevoegd. ]
Wat mij betreft zijn het allemaal +1 reacties maar niet hoger inderdaad.nst6ldr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:01:
Allemaal meningen/open deuren die gewoon +1 waard zijn en niet meer:
ApexAlpha in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijde...
codex in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijde...
Fore! in 'nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijdens l...
Ik kom niet verder dan 0
Inhoudelijk oninteressant om te weten welke apps hijzelf gebruikt en hoe stabiel die zijn, conclusie dat hij daarvoor gepersonaliseerde advertenties krijgt is nogal onvolledig te noemen (zou hij het 'alleen' gepersonaliseerde advertenties noemen dat zelf onjuist).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wat is hier +2 aan?
Niets wat mij betreft.
Idem voor deze: DrBreakalot in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar...
Idem: wica in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar-app uit'
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 03-04-2020 13:08 ]
Waar de reactie op is, Anoniem: 1350842 in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar-app..., is ook niet echt +2 te noemen.Bor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:06:
[...]
Niets wat mij betreft.
Idem voor deze: DrBreakalot in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar...
Idem: wica in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar-app uit'
Een opssommig lijkt me niet echt +2 waardig, een +1 is wel voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
In die opsomming staan wel helder een aantal dingen waar je je vraagtekens bij mag (moet) zetten. Dat mag best boven het maaiveld uitkomen en is +2 wmb prima.wildhagen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:50:
wica in 'nieuws: Leids Universitair Medisch Centrum brengt Covid Radar-app uit'
Een opssommig lijkt me niet echt +2 waardig, een +1 is wel voldoende?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgens mij is dit +1.
Ik vind het wel een essentiële toevoeging eigenlijk. Als iemand nog niet de feiten wist van NordVPN dan siert het de community juist dat ze deze even uitstippelen.
TimmiX in 'nieuws: Twitter waarschuwt dat Firefox privégegevens in cache opsl...
Corona in 'nieuws: SilentiumPC kondigt Corona HP EVO ARGB-ventilatoren aan'
Geen +2
Frozen in 'nieuws: Apple lijkt komst AirTags te bevestigen in inmiddels verwi...
Dit lijkt me max 0
Volgens mij niet, want:
a) het is niet waar, niet onderbouwd en zonder bron
b) zelf als het wel waar was, zou je mensen niet moeten ontmoedigen om het zelf te proberen
Overigens staat je reactie op +1 nu...
Het is de ervaring zoals ik die heb met mijn eigen PC.Toff schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:
[...]
Volgens mij niet, want:
a) het is niet waar, niet onderbouwd en zonder bron
b) zelf als het wel waar was, zou je mensen niet moeten ontmoedigen om het zelf te proberen
Overigens staat je reactie op +1 nu...
Het stond op informatief, dat was het bericht al allerminst.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2020 21:21 ]
Bij mij, maar zie hierboven, duurt het in het algemeen niet langer dan 10 minuten, voordat de volgende klus binnenkomt.
Maar goed, ik begrijp dat je klacht was, dat je te hoog gemod was. Dat is opgelost.
Ik heb beiden idd aan staan, in de logs krijg ik de melding dat er geen WU is voor mijn configuratie. Maar goed, dat is offtopic hier.Toff schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:27:
@chaos Alleen je eigen ervaring is geen maatstaf natuurlijk. Kan ook aan jouw configuratie of aan jouw instellingen liggen. Heb je de CPU en de GPU ingeschakeld? Hier lopen ze vaak naast elkaar te grazen.
Bij mij, maar zie hierboven, duurt het in het algemeen niet langer dan 10 minuten, voordat de volgende klus binnenkomt.
Maar goed, ik begrijp dat je klacht was, dat je te hoog gemod was. Dat is opgelost.
Idem: Weltschmerz in 'nieuws: Apple betaalt 75.000 dollar voor lek waarmee iPhoneca...
Idem: Chopp in 'nieuws: Apple betaalt 75.000 dollar voor lek waarmee iPhonecamera k...
[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 03-04-2020 22:04 ]
Eens, staan nu allemaal goed.Bor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:03:
Dit lijkt mij offtopic: R2-D2 in 'nieuws: Apple betaalt 75.000 dollar voor lek waarmee iPhonecamera k...
Idem: Weltschmerz in 'nieuws: Apple betaalt 75.000 dollar voor lek waarmee iPhoneca...
Idem: Chopp in 'nieuws: Apple betaalt 75.000 dollar voor lek waarmee iPhonecamera k...
Geen +2, gewoon +1.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2.
EDIT:
zlpsycho in 'nieuws: Originele map en duomodus zijn vanaf 7 april permanent o...
Zijn dit soort posts niet gewoon 0?
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2020 13:27 ]
"wat is de nieuwswaarde?" is geen +2, maar een 0. Dit hoort in GR thuis.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is wel degelijk een 0, want dat hoort thuis in GR, niet op de FP.
Virussen? Scan ze hier!
dutchnltweaker in 'nieuws: VK wil einde aan verspreiding 5g-nepnieuws na bran...
4x -1 en 3x +2? snap de -1 ook niet voor mijn bericht.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-04-2020 10:54 ]
Geen +3: CamelKnight in 'nieuws: Microsoft past notificatie voor updates aan in Window...
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 06-04-2020 13:10 ]
Lijkt me dat ik een terechte vraag stel, ik begrijp even niet waarom dit vervolgens onwenselijk is?
Ik gok erop dat fanboys aan het modereren zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2020 13:49 ]
Vooral dat laatste... en word ook steeds erger.CH4OS schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:48:
CH4OS in 'nieuws: Marketingafbeeldingen tonen Core i9-10900K, i7-10700K en i5...
Lijkt me dat ik een terechte vraag stel, ik begrijp even niet waarom dit vervolgens onwenselijk is?
Ik gok erop dat fanboys aan het modereren zijn.
Ieder Intel of nVidia nieuws item word gigantisch gemening mod (alles wat negatief is over die 2, krijgt +2 en dergelijke), ontopic of reacties die tegen de fanboys ingaan, massaal -1.
Ook altijd dezelfde zinloze opmerkingen; Bij Intel het eeuwige gezever over de lekken (ookal zijn er al wat gefixed, en de meeste lekken totaal niet interessant/gevaarlijk zijn voor de gemiddelde thuisgebruiker), en bij nVidia altijd over de naamgeving wat zogenaamd onduidelijk zou zijn.
En bij AMD topics zijn het altijd dezelfde figuren die: vol in de verdediging gaan (want oh wee als je kritiek hebt op 'hun' merk), alles de hemel in prijzen , en meer van die onzin.
(zie je overigens ook veel bij Apple topics, maar Apple en dingen zoals telefoons interesseren me niet zo dus kijk daar niet zo vaak naar, maar daar gebeurt het ook ontzettend veel)
Het is inmiddels al op zo'n punt dat ik die nieuws items soms niet eens meer aanklik. Zonder glazen bol weet ik al precies welke reacties er allemaal staan, wat de (mis)moderaties allemaal zijn, en vaak ook nog van welke personen.
Kan vanalles wel op 0 of -1 modereren, maar zul je zien dat ik dan een tik over de vingers krijg...
Vraag me overigens wel af, of mods kunnen zien of er ook met dubbele accounts gemod word? of dat mensen reacties plaatsen met dubbele accounts om zo hun 'gelijk' te verdedigen.
Ik snap de uitschieters ook niet, maar de 0 waar je nu op staat lijkt me verder prima.dutchnltweaker schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:52:
Gezonden discussie die ik hier wil starten:
dutchnltweaker in 'nieuws: VK wil einde aan verspreiding 5g-nepnieuws na bran...
4x -1 en 3x +2? snap de -1 ook niet voor mijn bericht.
Iedere sector heeft rotte appels (daar verwijzen je bronnen ook naar) maar de zin "Maar om nu altijd wetenschappers op hun woorden te geloven?" doet al je inhoud teniet. Wat je hier doet is enorm generaliserend alle wetenschap in twijfel trekken, precies waar complottheoriën ook mee beginnen.
Dat doe ik dus niet.. of in ieder geval was dat niet mijn bedoeling. Ik gaf aan met de stelling dat niet altijd alles gelooft moet worden en dat je zelf ook kritisch moet nadenken. Dat is wat ik bedoelde met die stelling, dus om dat nu te zeggen dat ik het zo bedoelde zoals jij nu verondersteld klopt niet.MadMarky schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:31:
[...]
Iedere sector heeft rotte appels (daar verwijzen je bronnen ook naar) maar de zin "Maar om nu altijd wetenschappers op hun woorden te geloven?" doet al je inhoud teniet. Wat je hier doet is enorm generaliserend alle wetenschap in twijfel trekken, precies waar complottheoriën ook mee beginnen.
De grote hoeveelheid onzin die er in de comments staat verleid wel naar meningmodden. Dan moet je even diep ademhalen om niet aan die verleiding toe te geven.CH4OS schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:18:
@Nemesizz Bovenstaande vind ik echt jammer om te lezen, dat je artikelen maar skipped omdat je weet welke reacties er gaan staan en bang bent voor consequenties als juist jij degene bent die modereert. Dat kán niet de bedoeling zijn lijkt me. Aan de andere kant, zolang je je aan de moderatie FAQ houdt, die naleeft bij modereren en fout gemodde reacties hier meld, zal men je heus niet zomaar een tik op de vingers geven.
Veel posts zijn ook trolls, die gewoon een reactie uitlokken (en eigenlijk -1 moeten), maar ze spelen het dan vaak op zo'n manier, dat als je dan -1 geeft, dat het volgens de moderatieregels niet klopt. Kun je alles 0 geven, maar schiet ook niet op, vooral niet omdat fanboys die bepaalde reacties (afhankelijk of het in het voordeel of nadeel van 'hun' merk is, massaal +2 +3 geven of -1).
't Is dat ik té verslaafd ben aan Tweakers, maar soms vraag ik me wel af wat ik nog doe op de site. Weinig 'tweakers' aan, maar meer een hoop fanboyism en boel 'broodje aap' dingen op de forums.
Maar je ziet niet vaak nieuws items hier in mismoderaties over Intel/nVidia/AMD, terwijl het altijd een puinhoop is. Anderen net zo moedeloos dat het dweilen met de kraan open is? Of dat daadwerkelijk 'fanboys' de overhand hebben en het wel prima vinden?
Ondertussen is de hele discussie aardig aan het ontsporen, moderatie loopt ook moeizaam. Moet zeggen dat elke reactie nagaan en controleren of deze op waarheden gebaseerd is ook onbegonnen werk is. Merk wel dat ik bij grote twijfel een reactie maar niet modereer.Nemesizz schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:42:
[...]
De grote hoeveelheid onzin die er in de comments staat verleid wel naar meningmodden. Dan moet je even diep ademhalen om niet aan die verleiding toe te geven.
Veel posts zijn ook trolls, die gewoon een reactie uitlokken (en eigenlijk -1 moeten), maar ze spelen het dan vaak op zo'n manier, dat als je dan -1 geeft, dat het volgens de moderatieregels niet klopt. Kun je alles 0 geven, maar schiet ook niet op, vooral niet omdat fanboys die bepaalde reacties (afhankelijk of het in het voordeel of nadeel van 'hun' merk is, massaal +2 +3 geven of -1).
't Is dat ik té verslaafd ben aan Tweakers, maar soms vraag ik me wel af wat ik nog doe op de site. Weinig 'tweakers' aan, maar meer een hoop fanboyism en boel 'broodje aap' dingen op de forums.
Maar je ziet niet vaak nieuws items hier in mismoderaties over Intel/nVidia/AMD, terwijl het altijd een puinhoop is. Anderen net zo moedeloos dat het dweilen met de kraan open is? Of dat daadwerkelijk 'fanboys' de overhand hebben en het wel prima vinden?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Opzicht kun je altijd vragen mocht je twijfelen over een score. Daar is zelfs een topic voor Het topic voor twijfelgevallen bij moderatiesthof schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:18:
[...]
Ondertussen is de hele discussie aardig aan het ontsporen, moderatie loopt ook moeizaam. Moet zeggen dat elke reactie nagaan en controleren of deze op waarheden gebaseerd is ook onbegonnen werk is. Merk wel dat ik bij grote twijfel een reactie maar niet modereer.
Heb wel een paar gebruikers aangeschreven vanmiddag wat betreft de moderaties.
Daar is wel eens op ingegrepen ja.Nemesizz schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:15:
[...]
Vraag me overigens wel af, of mods kunnen zien of er ook met dubbele accounts gemod word? of dat mensen reacties plaatsen met dubbele accounts om zo hun 'gelijk' te verdedigen.
Er zijn vast reageerders en moderators (ook gewone) die van een onderwerp meer weten dan jij of ik en die de moderatie de goede kant op sturen. Bovendien is een post die misschien niet waar is, niet per definitie negatief (tenzij blijkt dat dit opzettelijk is).thof schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:18:
[...]
Moet zeggen dat elke reactie nagaan en controleren of deze op waarheden gebaseerd is ook onbegonnen werk is. Merk wel dat ik bij grote twijfel een reactie maar niet modereer.
Een nette, beredeneerde en niet drammerige post over een onderwerp waar ik geen snars van weet, krijgt van mij minimaal een +1, mogelijk zelfs een +2, mits goed verzorgd en voorzien van bronnen.
Een +1 lijkt mijn ook ruim voldoende. Daar mogen echter nog wel een paar moderaties bij.Bor schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:26:
Sand0rf in 'nieuws: Facebook vraagt gebruikers symptomen van coronavirus op t... lijkt mij inhoudelijk +1 maar deze reactie krijgt nu al veelvuldig hoge scores ivm " mee eens " voor de kiezen.
Geen +3.
Xm0ur3r in 'nieuws: Facebook vraagt gebruikers symptomen van coronavirus op t...
One liner, terwijl iedereen intussen wel weet van de schandalen en inbreuken, met linkdump. Maar krijgt +3, lijkt mij onterecht. Lijkt mij met 135x +3 moeilijk goed te krijgen.
MtC in 'nieuws: Microsoft gaat Project xCloud uitbrengen in Nederland en België'
Offtopic reactie, imo althans, omdat eea ergens op gebaseerd wordt zonder link of iig niet duidelijk + punt aftrek voor moderatie, dan kom ik op -1.
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2020 12:36 ]
ApexAlpha in 'nieuws: WhatsApp beperkt het doorsturen van populaire berichten... is dan weer geen +2 waard.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
In ieder geval geen 6 keer +3 en 7 keer +2CH4OS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:45:
MtC in 'nieuws: Microsoft gaat Project xCloud uitbrengen in Nederland en België'
Offtopic reactie, imo althans, omdat eea ergens op gebaseerd wordt zonder link of iig niet duidelijk + punt aftrek voor moderatie, dan kom ik op -1.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Had ik al eerder gemeld, maar dit is echt geen +3. Heeft intussen wel bijna 265x +3 gekregen.
Dit is gewoon een opsomming aan linkjes met een hele kleine, weinig toevoegende inleiding.
Het is intussen wel algemeen bekend dat Facebook geen heilig boontje is als het gaat om privacy, zoveel linkjes om dat te moeten staven zijn echt niet meer nodig en gewoonweg overkill, ik vind niet dat we daarvoor iemand moeten belonen.
Met 30x +3 en 45x +2 lijkt het mij dat er meer aan de hand is. Idem voor de reactie in deze post, die ook niet meer goed te krijgen is met de beste wil van de wereld.Bor schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:26:
Sand0rf in 'nieuws: Facebook vraagt gebruikers symptomen van coronavirus op t... lijkt mij inhoudelijk +1 maar deze reactie krijgt nu al veelvuldig hoge scores ivm " mee eens " voor de kiezen.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2020 16:20 ]
Gezien het moderatiegeklaag, én de troll in die klacht, mag dit imho naar -1, en mogen de +2 en zelfs +3 gevers wel even nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Naafkap in 'geek: 'Tesla ruilt HAL 9000 in voor Portal-kanon bij Sentry-autob...
Lijkt mij toch geen +3?
Lavaeolus in 'nieuws: Nederlandse overheid wil apps inzetten om coronabesmett...
Idem...
[ Voor 32% gewijzigd door azerty op 07-04-2020 21:18 ]
9x -1, 7x 0? Heerlijk meningmodden hoor.
+2 lijkt mij te hoog gewaardeerd voor deze reactie.
codex in 'nieuws: Gerucht: tekening uit iOS 14 toont cameraset-up 'iPhone...
+1 is te hoog. Duidelijk off topic.
[ Voor 32% gewijzigd door Fixer op 07-04-2020 21:38 ]
Overduidelijk geen +3 waard. -1 zou geheel terecht zijn wegens de aanvallende aard jegens medetweakers omwille van een meningsverschil.
De corona-trackers hebben een zeer hoog risico op grove schending van de privacy, buiten het feit dat dergelijke trackers niet werken zolang de dekking niet vrijwel 100% is en dus geen effect zal hebben zolang het niet wettelijk verplicht is iedereen een mobiel met de app te voorzien. Maar schijnveiligheid gaat boven alles, dus is het prima dat mensen met andere mening opzij geschoven worden? Walgelijk.
Dat is echt geen -1. De reactie schuift ook mensen met een andere mening niet op zij. Ik vind het echter ook geen +3.Lapjespoes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:11:
lucatoni in 'nieuws: Nederlandse overheid wil coronabesmettingen traceren met...
Overduidelijk geen +3 waard. -1 zou geheel terecht zijn wegens de aanvallende aard jegens medetweakers omwille van een meningsverschil.
De corona-trackers hebben een zeer hoog risico op grove schending van de privacy, buiten het feit dat dergelijke trackers niet werken zolang de dekking niet vrijwel 100% is en dus geen effect zal hebben zolang het niet wettelijk verplicht is iedereen een mobiel met de app te voorzien. Maar schijnveiligheid gaat boven alles, dus is het prima dat mensen met andere mening opzij geschoven worden? Walgelijk.
Onderbouwen waarom iemand een reactie een bepaalde score niet waard vindt is prima. Sturing kan je voor de rest beter overlaten aan de crewPrx schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:51:
Zullen we de inhoudelijke discussie even uit dit topic houden?
Anoniem: 474132 in 'nieuws: Google verplicht mogelijk aparte partitie voor inst... lijkt mij een 0.
Genosha in 'nieuws: Microsoft heeft Linux Security Module voor code-integrite... lijkt onjuist en zou daarmee een 0 zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 08-04-2020 12:06 ]
Deze gaat niet meer op een juiste score belanden met inmiddels 319x +3.CH4OS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:17:
Xm0ur3r in 'nieuws: Facebook vraagt gebruikers symptomen van coronavirus op t...
Had ik al eerder gemeld, maar dit is echt geen +3. Heeft intussen wel bijna 265x
Sorry, maar meer dan een ontopic kan ik anders ook niet maken van de reactie, hij zit ook op Tweakers, dus zal zichzelf vast ook aanspreken, mag ik hopen?Bor schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:00:
Dat is echt geen -1. De reactie schuift ook mensen met een andere mening niet op zij. Ik vind het echter ook geen +3.
Overigens, de reactie van Stoney3K in 'nieuws: Nederlandse overheid wil coronabesmettingen traceren met... erop is anders ook geen +3.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2020 13:14 ]
Nee dat zie ik er ook niet in. Daar is nog wel wat hulp nodig.CH4OS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:13:
[...]
De reactie van Stoney3K in 'nieuws: Nederlandse overheid wil coronabesmettingen traceren met... erop is anders ook geen +3.
Wmb volstaat een 1 wel.
Deze dus:
[ Voor 42% gewijzigd door botoo op 08-04-2020 13:15 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Anoniem: 392841
ik heb deze een -1 gegeven omdat er een serieuze rant/beschuldiging inzit zonder bewijs. Wat vinden jullie ervan?
Dat is imho geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
Zoijar in 'nieuws: Zonnepanelen in Veenendaalse wijk zijn nutteloos om...
Nominatie voor -2?
Johnny D in 'nieuws: Microsoft bevestigt zijn evenementen tot juli 2021 alle...
Inderdaad +1, al staat hij heel stevig op +2 en krijgt ook massaal +3's.
-1 is hier te streng aangezien het specifieke stuk maar een klein gedeelte van de reactie betreft.SRich schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:03:
blouweKip in 'nieuws: Microsoft heeft Linux Security Module voor code-integri...
ik heb deze een -1 gegeven omdat er een serieuze rant/beschuldiging inzit zonder bewijs. Wat vinden jullie ervan?
Die tweede gaat idd te ver en heb ik verwijderd. de eerste is idd geen +2 en heeft nog wat zetjes nodig om op +1 uit te komen.
Neemt wat mij betreft een hoop onduidelijkheid weg voor wat betreft de prijsstijgingen.
Edit: serieus 37x +1? Los van dat dit mijn eigen post is, hoort deze post gewoon op +2 te staan. Ik vind het onbegrijpelijk dat men (de moderators) hier blijkbaar niet inhoud op waarde kan schatten en dit motiveert users niet om tijd en research in reacties te steken.
[ Voor 39% gewijzigd door Laguna op 12-04-2020 22:30 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
stond een tijd 'goed' op +2. Snik.
Team anti-scalp - wauw..
R0BK3 in 'nieuws: Facebook voegt stille modus toe om gebruikers controle te g...
+3 of 2 voor deze lijkt me ook wat overdreven:
mphilipp in 'nieuws: Overheid erkent dat vernieuwd C2000-netwerk verbindingsp...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Zo hé, ik zit nep nieuws te verspreiden?

Ik zou mij niet ingelezen hebben?
100% waar wat ik daar geschreven had

Lijkt me geen +2, en zéker geen +3, maar een gewone +1.
Virussen? Scan ze hier!
Dit soort opmerkingen wil ik eigenlijk helemaal niet lezen...
Ik weet dat we niet om sancties mogen vragen hier, maar -1 is echt te hoog voor deze misselijkmakende reactie.
eensToff schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:05:
K-aroq in 'nieuws: Rotterdam zet auto met 360-gradencamera in tegen overtredi...
Dit soort opmerkingen wil ik eigenlijk helemaal niet lezen...
Ik weet dat we niet om sancties mogen vragen hier, maar -1 is echt te hoog voor deze misselijkmakende reactie.
Je wenst elkaar de dood niet toe.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgens mij is de reactie nu op -2 gezet.
Is een scheve vergelijking werkelijk +2?
Ik zie een +0 score, dat zou moeten inhouden dat het niet on-topic of irrelevant is.
Ik geloof dat dit juist een hele relevante zaak is aangezien gebruikers die die reviews lezen of bekijken waarde hechten aan de resulaten van benchmarks. Ook aangezien Tweakers altijd benchmarks resulaten laat zien in haar reviews, lijkt mij dit juist een uitstekend punt om een discussie te beginnen.
Je reactie wordt beoordeeld met irrelevant omdat deze inhoudelijk niet klopt. Zie ook de laatste zin van het artikel waarin Tweakers aangeeft dat het geen benchmarks gebruikt om prestaties te meten en deze ook niet publiceert omdat zij op de hoogte zijn van het valsspelen.blackmilo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 05:09:
blackmilo in 'nieuws: Anandtech: MediaTek speelt vals in benchmarks met 'verb...
Ik zie een +0 score, dat zou moeten inhouden dat het niet on-topic of irrelevant is.
Ik geloof dat dit juist een hele relevante zaak is aangezien gebruikers die die reviews lezen of bekijken waarde hechten aan de resulaten van benchmarks. Ook aangezien Tweakers altijd benchmarks resulaten laat zien in haar reviews, lijkt mij dit juist een uitstekend punt om een discussie te beginnen.
Lijkt me een ideale kanidaat voor de -2.
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt mij simpelweg geen -1, at-worst een 0...
Misschien tijdens de coronadrukte niet iedereen meer laten stemmen? Lijkt de laatste dagen ook bij heel wat andere topics eigenlijk nergens op door meningmodden...
Dit is geen +2, zeker niet met die laatste regel. Op zijn allerbest een +1.
Virussen? Scan ze hier!
Met die laatste zin lijkt me dit een -2. Mensen een dodelijke ziekte toewensen is méér dan ongewenst.
Virussen? Scan ze hier!
Wellicht niet een heel geslaagde grap, een 0 kan ik dan begrijpen, maar ongewenst is het zeker niet. Zeker niet als de reactie erop opeens wél grappig is en dan wél +1 kan krijgen...
Geen +1, laat staan een +2

Virussen? Scan ze hier!
TheVivaldi in 'nieuws: Overheid nodigt organisaties uit om mee te denken over...
Zeker een off-topic waard, maar een -1 lijkt me erg extreem, was zeker geen flamebait, troll of belediging van iemand.
PS4 PSN: Dazzler2120
Sn0wblind in 'nieuws: China lijkt verkoop Animal Crossing: New Horizons te heb...
Daarnaast hebben jullie reacties helemaal niks meer te maken met het onderwerp van de nieuwspost. Zeer zwaar off-topic to put it mildly.
Virussen? Scan ze hier!
Dat verklaard nog niet waarom maar 1 kant van het verhaal de -1's krijgt. Wees dan consequent. Dat op de man komt simpelweg omdat de discussie erg lang doorgaat. Neemt niet weg dat er een hoop ook valid informatie in gepost wordt. Netjes met bron vermelding.wildhagen schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:04:
Jullie spelen beide nogal op de man in diverse reacties. Zoals in die laatste alinea.
Daarnaast hebben jullie reacties helemaal niks meer te maken met het onderwerp van de nieuwspost. Zeer zwaar off-topic to put it mildly.
[ Voor 15% gewijzigd door Sn0wblind op 13-04-2020 19:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat was net anders. had het even moeten screenshotten.wildhagen schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:17:
Jullie krijgen beiden -1 op sommige reacties en 0 op anderen. Zeker niet maar een van beiden.
Anoniem: 604938
Anoniem: 604938 in 'nieuws: Google zet bluetoothfunctie contactonderzoek via Play Se...
Zeker als de reactie waar ik op reageer wel gewoon +1 heeft.
Lijkt me -1, echter worden er redelijk wat +2's en zelfs +3 gegeven op een post die niets meer is dan een rant op zowel Tweakers als de moderatie.
Zelfs het kritiek punt dat hij aanhaalt lijkt inhoudelijk al niet eens te kloppen aangezien in de eerste alinea van het artikel er al ingegaan wordt op de komende AMD producten.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennism op 14-04-2020 10:53 ]
Die hele thread vind ik offtopic, dus ook op die manier gemodereerd.
Eens. Ik denk dat deze op -1 is gemodereerd vanwege aanzetten tot fraude. Maar dat is wat mij betreft fout, omdat hij slechts een technisch probleem aan de kaak stelt. Ik heb een +1 gegeven.Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:15:
Off-topic? Mogelijk. Ongewenst? Lijkt me wat ver gaan. Het beschrijft een technisch probleem van de gestelde API.
Anoniem: 604938 in 'nieuws: Google zet bluetoothfunctie contactonderzoek via Play Se...
Zeker als de reactie waar ik op reageer wel gewoon +1 heeft.
Zeker een -1. Ongefundeerde verdachtmakingen en geklaag over de moderatie.Dennism schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:52:
hrichard in 'reviews: Compacte laptops - Vier maal 14" Core i5 voor 700 euro'
Lijkt me -1, echter worden er redelijk wat +2's en zelfs +3 gegeven op een post die niets meer is dan een rant op zowel Tweakers als de moderatie.
Zelfs het kritiek punt dat hij aanhaalt lijkt inhoudelijk al niet eens te kloppen aangezien in de eerste alinea van het artikel er al ingegaan wordt op de komende AMD producten.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2