Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Kiswum in 'nieuws: RIVM zet infectieradar.nl op waar mensen mogelijke coronas...

-1, was deze opmerking zo enorm ongepast?

Een 0 of +1 score is dan eerder terecht vind ik zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 20-03-2020 23:34 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Polydeukes in 'reviews: Thuiswerken in tijden van corona - De beste tips van je...

Dit is zeker geen toevoeging aan het artikel en dus een +2 waard. Dit is gewoon de frustraties de vrije loop laten en komt op anderen behoorlijk kwetsend over. Een -1 of 0 klinkt meer als de juiste score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

APClll schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:45:
Ik neem aan dat je de draad Welleweerd in 'nieuws: 'Locatiedata mag anoniem verzameld worden voor coronab... en daaronder bedoelt?

Daar staat inderdaad heel veel op -1 wat ik persoonlijk eerder op 0 of +1 zou waarderen.
En het lijkt erop dat er iemand jou in die hele draad consequent op -1 heeft gezet.

Iemand met meer rechten kan dat zien, ik kan dat niet. :)
Daar was één persoon in de volledige thread iets wat te enthousiast met de -1 :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TechGiant in 'nieuws: 'Locatiedata mag anoniem verzameld worden voor coronabe...

Volgens mij is dit nooit geen +3....

Ten eerste geen enkele bronvermelding, en ten tweede heeft het een beetje een complottheorie-smaakje....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Mozilla schakelt ftp-ondersteuning standaard uit in Firefox...

Hoort dit niet +1 te zijn?

Verwijderd in 'poll: Thuiswerken'
Lijkt me, hoe goed bedoelt ook, geen +3, is echter alleen wel te oud om op de reguliere weg te modereren.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 14:18
thatanas in 'nieuws: ING stelt uitfasering tancode uit wegens coronavirus'

Mijn post is allesbehalve irrelevant of offtopic.

Nooit naar Zuid Amerika op vakantie geweest blijkbaar.

Gaarne +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
thatanas schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:42:
thatanas in 'nieuws: ING stelt uitfasering tancode uit wegens coronavirus'

Mijn post is allesbehalve irrelevant of offtopic.

Nooit naar Zuid Amerika op vakantie geweest blijkbaar.

Gaarne +1.
+1 (en ik hoop dat je dergelijke zaken niet gebruikt voor internetbankieren). Ook in dat soort landen is overigens doorgaans gewoon cellphone reception.

Geen +3 of +2: rbr320 in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere reboot' ge...

Bor in 'nieuws: ING stelt uitfasering tancode uit wegens coronavirus' lijkt mij ontopic.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 22-03-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmilo
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Geen -1, wellicht 0 maar zeker niet -1. is 6 maal als -1 gemarkeerd.

blackmilo in 'nieuws: ING stelt uitfasering tancode uit wegens coronavirus'

[ Voor 26% gewijzigd door blackmilo op 22-03-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat komt vermoedelijk mede doordat je iemand beschuldigd als troll en je een edit hebt toegevoegd met moderatieklachten. Beide zaken zorgen voor aftrek van punten bij veel mensen. Die twee dingen kan je beter achterwege laten / weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmilo
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bor schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:55:
[...]

Dat komt vermoedelijk mede doordat je iemand beschuldigd als troll en je een edit hebt toegevoegd met moderatieklachten. Beide zaken zorgen voor aftrek van punten bij veel mensen. Die twee dingen kan je beter achterwege laten / weghalen.
Dank voor de reactie, ik zal dat voortaan achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wat mij betreft mag alles vanaf hier geknipt worden wegens offtopic:

multipasser in 'nieuws: Folding@home behaalt 470 petaflops aan rekenkracht'

Een ellenlange discussie die niets met folding@home te maken heeft. Als we nu onder elke artikel een algemene corona discussie gaan voeren dan kunnen we er net zo goed mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Jerie in 'nieuws: Ook Disney+ verlaagt zijn beeldkwaliteit om bandbreedte te ...
+1 of heel misschien +2, maar toch geen +3?
Ik heb sowieso het idee dat er in de hele thread nogal rijkelijk aan meningmodden wordt gedaan.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Waarom staat mijn reactie op -1 en iemand die precies hetzelfde zegt in 2 reacties daar onder niet?
useruser in 'reviews: E-privacyverordening biedt meer helderheid over cookiew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

useruser schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:15:
Waarom staat mijn reactie op -1 en iemand die precies hetzelfde zegt in 2 reacties daar onder niet?
useruser in 'reviews: E-privacyverordening biedt meer helderheid over cookiew...
Welke reactie onder jouw reactie is er dan niet juist gemodereerd?
Ik niet, maar die reactie staat nu gelukkig ook niet meer op +2.

[ Voor 33% gewijzigd door JDVB op 24-03-2020 10:57 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57
innerchild in 'nieuws: Facebook verlaagt bitrate van video's in Europa ter vo...

Ik word hier persoonlijk aangevallen en die post krijgt 2x een +1 terwijl mijn antwoord 2x een -1 krijgt, ik snap dat mijn antwoord een -1 krijgt daar het niets bijdraagt maar dat hoort die aanval minstens ook te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door iwaarden op 24-03-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Zebby in 'nieuws: Banken verhogen transactielimiet contactloos betalen van 25...

Lijkt mij ook geen +2 waardig, zeker zonder enige onderbouwing/bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

PdeBie in 'nieuws: Banken verhogen transactielimiet contactloos betalen van 2...

Klassiek gevalletje ik ben het er niet mee eens dus ik geef het een -1. Ook ik ben het er niet mee eens maar vindt het toch gewoon een +1.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ronansoleste in 'nieuws: Plague Inc. krijgt modus waarin spelers pandemie moete...

Ik mis even waarom dit een +3 is. Ik begrijp wel waarom mensen het +3 geven, maar lijkt me niet dat dat voldoende argumentatie is om het op +3 te houden?

williamvdh in 'nieuws: VodafoneZiggo en KPN willen telecomdata afstaan voor b...

Ook geen +3...

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AOC in 'nieuws: MIT wil ontwerp goedkoop beademingsapparaat op basis b...

In deze vorm, waarbij de helft van de reactie een moderatie-rant is, lijkt me dit een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Laatst online: 30-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:27

Santford

FP PowerMod
Zeker niet ongewenst, ik wil je aanraden om de moderatieklacht uit je reactie weg te halen omdat dat aanleiding is voor een punt aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Laatst online: 30-11-2024
Santford schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Zeker niet ongewenst, ik wil je aanraden om de moderatieklacht uit je reactie weg te halen omdat dat aanleiding is voor een punt aftrek.
Ja, jongens, met alle respect heah, maar ik heb al enige tijd geleden besloten dat die irritatie best mag worden uitgesproken, karma be damned. Het systeem wordt aan de lopende band misbruikt, ik had laatst weer iemand die of met vrienden of met secundaire accounts elke comment direct 6*-1 gaf, en dan bedoel ik binnen 10 seconden na posten, omdat hij het niet eens was met m'n mening.

Maar goed, niet de eerste keer dat ik de discussie hier over aan ga en het eindigt altijd vrij onvriendelijk, dus laat maar. Alleen dit keer is het een onschuldig topic en is m'n mening niet controversieel, slechts offtopic, dus ik gooi m hier maar neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet Henk in 'nieuws: T-Mobile Thuis heeft storing - update 2'

Ik mis even wat hier de +3 meerwaarde van is. Dit lijkt me te specifiek om echt een goede aanvulling te laten zijn op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Oyxl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Ja, jongens, met alle respect heah, maar ik heb al enige tijd geleden besloten dat die irritatie best mag worden uitgesproken, karma be damned. Het systeem wordt aan de lopende band misbruikt, ik had laatst weer iemand die of met vrienden of met secundaire accounts elke comment direct 6*-1 gaf, en dan bedoel ik binnen 10 seconden na posten, omdat hij het niet eens was met m'n mening.

Maar goed, niet de eerste keer dat ik de discussie hier over aan ga en het eindigt altijd vrij onvriendelijk, dus laat maar. Alleen dit keer is het een onschuldig topic en is m'n mening niet controversieel, slechts offtopic, dus ik gooi m hier maar neer.
In dit geval is het 1 persoon die -1 heeft gegeven. De reactie van Santford is verder gewoon netjes.En zonder moderatieklacht wordt een dergelijke reactie gewoon op de juiste score gezet hoor :)

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Zo werkt het modden volgens mij niet: TWeaKLeGeND in 'nieuws: Proximus en Orange wijzigen netwerknaam voor oproep o...

En zo zijn er daar nog wel meer reacties die gemeningmod worden tot en met.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Die 46 +3’s meteen de moderatie bevoegdheid van intrekken. Ruimt lekker op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

johnkeates in 'nieuws: Proximus en Orange wijzigen netwerknaam voor oproep om...

Mogen de 51x +3 (!) gevers hun modrechten kwijtraken? :X

Sorry hoor, maar een krappe 0 is toch echt wel het maximum hier...... hier mag eens serieus] naar de modmisbruikers gekeken worden!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Rorata in 'nieuws: Sony vertraagt PlayStation-gamedownloads om Europese provi...

Claim zonder enige onderbouwing. Lijkt mij geen +2 waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In mae-t.net in 'nieuws: VodafoneZiggo en KPN willen telecomdata afstaan voor be... geef ik aan waarom de speculatie waar ik op reageer waarschijnlijk niet klopt. De tendentieuze speculatie krijgt een 0 en ik een -1 met een onderbouwd bericht. Lijkt me niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik reageer ontopic, inhoudelijk en informatief:

terradrone in 'nieuws: E-Fiber ziet af van aanleg glasvezel in Amstelveen na ...

Dit is tenminste een +1, wat mij betreft een +2.

Ik lijk te worden achtervolgd door een bestaande tendens waarin kpn icm glasvezel het niet goed kan doen. Te zien in alle reacties die zich tegen kpn uitspreken en wel een hoge score krijgen.

En er dan zelfs een reactie volgt als deze:

kaaas in 'nieuws: E-Fiber ziet af van aanleg glasvezel in Amstelveen na verge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
turbojet80s in 'nieuws: Thuiswinkel.org roept webwinkels op retourtermijn te...

Heeft helemaal gelijk, maar zijn opmerking biedt geen aanvullende informatie t.o.v. het artikel. Gewoon een +1 lijkt mij.

RobbieB in 'nieuws: Thuiswinkel.org roept webwinkels op retourtermijn te verl...

Een +1 lijkt mij hier ook voldoende.

[ Voor 28% gewijzigd door Fixer op 26-03-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
  • Laatst online: 20-09 14:18
thatanas in 'nieuws: Kuo: volgend jaar brengt Apple Mac-desktops met ARM-proc...

Ik geef antwoord op een vraag in een relevante post. En natuurlijk modden we weer 0. Begrijp me niet verkeerd, de fout in het nieuwsbericht geef ik vanzelfsprekend ook nog door, maar een medeuser helpen het bericht te doorgronden is blijkbaar irrelevant tegenwoordig?

Graag +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Waarom wordt mijn - volgens mij zinnige reactie met -1 gemodereerd?

CheopsChefren in 'reviews: Oppo Find X2 Pro vs. Samsung S20 Ultra - Dure topm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Als Tweakers eerlijk had willen zijn, waar ik aan twijfel door deze manier van vergelijken, en batterijduur had gebaseerd op zelfde schermresolutie/refreshrate had het resultaat heel anders geweest.
Eerlijk is de default resolutie en refresh rate naar mijn idee. Deze kanttekening is overigens vrij duidelijk gemeld in het artikel. Anders is een vergelijking met een toestel met resolutie van 1080P of vergelijkbaar al helemaal niet meer te doen. Elk toestel in elke mogelijke resolutie en refresh-rate testen alleen om dan een theoretisch beter vergelijk te hebben dat in de praktijk nergens op slaat is naar mijn idee totaal zinloos en daarnaast ook onhaalbaar.

Voor het suggereren dat T.net bewust oneerlijk wil oordelen over Oppo alleen al is de -1 al gemakkelijk te verdedigen. En dan zet je er ook nog eens moderatie geklaag bij wat een punt aftrek geeft!

Wat mij betreft is er dus geen enkele twijfel meer mogelijk over de score die deze post verdient.

[ Voor 26% gewijzigd door JDVB op 27-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Handige info, maar zeker geen informatieve of nog betere meerwaarde, deze reactie staat nu echter op +3, terwijl +1 meer dan genoeg is; geekeep in 'nieuws: Wetsvoorstel verbiedt telemarketing tenzij mensen toestem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 17:01

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

CH4OS schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:57:
Handige info, maar zeker geen informatieve of nog betere meerwaarde, deze reactie staat nu echter op +3, terwijl +1 meer dan genoeg is; geekeep in 'nieuws: Wetsvoorstel verbiedt telemarketing tenzij mensen toestem...
Dat komt ook niet meer goed, met 26x +2 en 90(!)x +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie het inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die gaat inderdaad niet meer van de +3 af komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

Laguna in 'nieuws: OnePlus werkt aan always-on-display voor smartphones'

Er wordt weer te makkelijk en in mijn ogen onterecht met -1 gestrooid.

EDIT: en bedankt hoor nu op -1, net of deze reactie onder flamebait, troll of belediging valt, sneu hoor..
Het is gewoon een oprechte reactie gebaseerd op feiten en bovendien on-topic, oftewel +1.

[ Voor 26% gewijzigd door Laguna op 28-03-2020 12:30 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Ik kan even niet zo vlug vinden of en waar mismoderaties voor reviews te melden zijn.
Maar eentje op mijn eigen review:
productreview: Logitech G PRO X Gaming Headset review door PeacekeeperNL
Heeft iemand een +0 gegeven, terwijl mijn review zeker niet oppervlakkig is.

En een op een review die ik tegen kwam:
productreview: Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (6GB ram) 128GB Zwart review door Not_Disclosed
Heeft een +3 gekregen, terwijl deze review echt gewoon oppervlakkig is.

Kan een mod hier eventueel naar kijken? Alvast bedankt :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Enigszins verrast dat a deze topic bestaat, maar gezien de noodzaak wel goed. :-)

Ik heb het gevoel slachtoffer te worden van fanboys bij de moderatie.
nieuws: Proton waarschuwt voor iOS 13.4-bug die ip-adres vpn-gebruikers kan v...

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Helgie in 'nieuws: 'Softwareproblemen bij Volkswagen ID.3 zijn groter dan ged...

Prima +1 reactie, wat er +2 aan is begrijp ik niet.

Edit:
geekeep in 'nieuws: Wetsvoorstel verbiedt telemarketing tenzij mensen toestem... heeft intussen 121x +3 gekregen :X

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 28-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xxana in 'nieuws: Huawei start cloud-gameplatform in samenwerking met Tencent'

Dit is geen +1, laat staan een +2 of zelfs +3 (!). Naar die laatste 2 mag wel even gekeken worden.

kitkat007 in 'nieuws: Huawei start cloud-gameplatform in samenwerking met Ten...

Ook dit is geen +1, laat staan +3 (mag naar gekeken worden). Eerder een -1.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 15:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
JDVB schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:44:
[...]

[...]
Eerlijk is de default resolutie en refresh rate naar mijn idee. Deze kanttekening is overigens vrij duidelijk gemeld in het artikel. Anders is een vergelijking met een toestel met resolutie van 1080P of vergelijkbaar al helemaal niet meer te doen. Elk toestel in elke mogelijke resolutie en refresh-rate testen alleen om dan een theoretisch beter vergelijk te hebben dat in de praktijk nergens op slaat is naar mijn idee totaal zinloos en daarnaast ook onhaalbaar.

Voor het suggereren dat T.net bewust oneerlijk wil oordelen over Oppo alleen al is de -1 al gemakkelijk te verdedigen. En dan zet je er ook nog eens moderatie geklaag bij wat een punt aftrek geeft!

Wat mij betreft is er dus geen enkele twijfel meer mogelijk over de score die deze post verdient.
Er wordt regelmatig beweerd hier, en terecht naar mijn idee, dat het enige eerlijke vergelijk is, als je met dezelfde parameters test. Het is niet verwonderlijk dat batterijduur minder is als je met “hogere/betere” resoluties/refresh-rates test. Maar jouw “verweer” laat mij nogmaals zien dat tweakers op een oneerlijke manier vergelijkingstests uitvoert. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 15:34
evonck in 'nieuws: Windows 10-gebruikers hebben last van internetverbindingsp...

Wordt op de man gespeeld, het gaat om een typfoutje, als dit geen flamebait is dan weet ik het ook niet meer. Dit moet toch op -1 worden gefixeerd lijkt me.

Ondertussen geeft het kamp wat aan zijn kant staat massaal +1 en er zit zelfs een verdwaalde +3 tussen. Alle alarmbellen rinkelen en vragen om een powermod.

[ Voor 13% gewijzigd door naarden 4ever op 29-03-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind die hele subthread niets toevoegen, dus van mij krijgen die reacties (bijna) allemaal een 0. Er is daar inderdaad wel wat inconsequent gemod.
naarden 4ever schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:06:
evonck in 'nieuws: Windows 10-gebruikers hebben last van internetverbindingsp...

Wordt op de man gespeeld, het gaat om een typfoutje, als dit geen flamebait is dan weet ik het ook niet meer. Dit moet toch op -1 worden gefixeerd lijkt me.

Ondertussen geeft het kamp wat aan zijn kant staat massaal +1 en er zit zelfs een verdwaalde +3 tussen. Alle alarmbellen rinkelen en vragen om een powermod.
Reactie staat inmiddels op -1 en naar de +3-gevers zal ik eens gaan kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 29-03-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
R.Mats in 'nieuws: Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse president ...

"Kung flu" :X -1 en misschien nog wel -2, maar dat mag iemand anders beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:09
Het meningmodden is niet van de lucht, in "Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse president Bolsonaro"

een paar voorbeelden:

"Lijkt me terecht van Twitter. Wat Bolsonaro doet is echt levensgevaarlijk"
9 off-topic, 12 ongewenst
wildhagen in 'nieuws: Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse preside...

Een betoog wat neerkomt op "Bolsonaro pleit voor een andere aanpak... dat er ook ruimte moet zijn voor andere geluiden van mensen die out of the box denken."
64 spotlight
81 informatief
Left in 'nieuws: Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse president Bo...

"waarom worden de tweets van Elon Musk niet verwijderd?"
2 spotlight, 2 informatief
Verwijderd in 'nieuws: Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse president ...

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

BadRespawn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:31:
Het meningmodden is niet van de lucht, in "Twitter verwijdert twee tweets van Braziliaanse president Bolsonaro"

een paar voorbeelden:

"Lijkt me terecht van Twitter. Wat Bolsonaro doet is echt levensgevaarlijk"
9 off-topic, 12 ongewenst
Het gaat om de uiteindelijke score, en bij mijn weten is dat daar redelijk in orde toch?

Waarom zou die tweede overigens niet op +2 mogen?

[ Voor 5% gewijzigd door JDVB op 30-03-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Nog een voorbeeld uit het Bolsonaro topic

Rinzwind
https://tweakers.net/nieu...ction=14172906#r_14172906

Iemand die de huidige berichtgeving omtrent Covid-19 bekritiseerd. Staat momenteel op -1, maar is gewoon on-topic lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:09
JDVB schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:40:
[...]
Het gaat om de uiteindelijke score, en bij mijn weten is dat daar redelijk in orde toch?
Er staan wel meer minimalistische berichten op +2 informatief, maar ook ik wil er de tijd niet in steken om een compleet overzicht te maken.
Waarom zou die tweede overigens niet op +2 mogen?
Lijkt me niet bijzonder informatief om discussie over beleid mbt Corona te reduceren tot 'de één z'n mening versus de ander z'n mening', ook als dat verpakt is in een lang verhaal.
Als "niets aan de hand met dat virus" out of de box denken is, dan is Platte Aarde en ontkenning van klimaatverandering dat ook.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

BadRespawn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:26:
Lijkt me niet bijzonder informatief om discussie over beleid mbt Corona te reduceren tot 'de één z'n mening versus de ander z'n mening', ook als dat verpakt is in een lang verhaal.
Je maakt het wel lastig om nog korter dan dat door een bocht te gaan, daar iets tegenin brengen lijkt me nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Trestry schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:57:
Nog een voorbeeld uit het Bolsonaro topic

Rinzwind
https://tweakers.net/nieu...ction=14172906#r_14172906

Iemand die de huidige berichtgeving omtrent Covid-19 bekritiseerd. Staat momenteel op -1, maar is gewoon on-topic lijkt me.
Voor opmerkingen als onderstaande verwacht ik toch wel enige onderbouwing, zeker gezien de strekking van zijn reactie:
en ik weet zeker dat die maatregelen meer kwaad doen dan dit virus ooit zou kunnen bewerkstelligen (zeker in armere of ontwikkelingslanden).
Speculatie als dit lijkt mij geen +2: bytemaster460 in 'nieuws: Ziggo heeft telefoniestoring - update'

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 30-03-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TommyboyNL in 'nieuws: Internetsatellietbedrijf OneWeb is failliet na mislukt...
Inmiddels heeft OneWeb zelf ook een persbericht op hun website geplaatst:
https://www.oneweb.world/...g-to-execute-sale-process
Lijkt mij gewoon on-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Cergorach in 'nieuws: Planet Computers presenteert smartphone met 5g en fysie...

+2 is wel erg veel van 't goede voor wat flauwe humor...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

computerjunky in 'nieuws: Gerucht: remasters van bijna alle Super Mario-games...

Meer dan een mening zie ik er niet in, waarom dit op +2 staat lijkt me vooral door meningmodders.

Edit;
Dorank in 'nieuws: Ziggo heeft telefoniestoring - update' lijkt mij ook geen +2.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom hebben tweakers toch altijd de neiging om alles met auto's te vergelijken? Anyway, geen +3: bbob in 'nieuws: AVM wil verbod op verkoop tweedehands FritzBox-routers m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Die Ferry krijgt zelfs een offtopic van me, die andere staat nu recht maar zijn reactie erboven is ook geen +2. Die moet je in mijn ogen toch echt verdienen door te komen met iets wat je kunt bewijzen, niet "ik vermoed" en "lijkt me namelijk niet", die heb ik ook een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Spanje stelt komende 5g-veiling uit wegens coronapand...

Geen -1.

Overduidelijk gemod op emotie, niet op feitelijke gronden.

Alle reacties van Borf in dit topic duidelijk een -1

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Komt bij mij best wel betweterig en trollerig over, ik kan me in die -1's wel vinden.

[edit]
Niet geheel verrassend lijkt die Ruw ER een stevige Apple hater te zijn en dat zie je dan terug in zijn reacties in vele Apple nieuwsitems.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 31-03-2020 23:47 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@botoo hij komt gewoon met valide argumenten, dat Apple fanboys dat niet leuk vinden zou los moeten staan van de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Laguna schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:56:
@botoo hij komt gewoon met valide argumenten, dat Apple fanboys dat niet leuk vinden zou los moeten staan van de moderatie.
Ik ben het met je eens. Ik zie ook geen -1 in de reacties. Ze zijn wellicht wat negatief of stellig maar dat maakt ze niet ongewenst in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ruw ER in 'nieuws: Gerucht: Apple wil 'iPhone 9' halverwege april presenteren'
Ik heb met t-mobile niet eens genoeg bereik om in huis te bellen. En nee ik woon niet afgelegen, maar in een provinciehoofdstad. Weet je wat veel makkelijker is? Niet afhankelijk zijn van je telefoon voor je keuze, maar zelf kunnen kiezen. Bedraad of draadloos muziek luisteren? Jou keuze. Dual sim met elke provider? Jou keuze. Opslaan in de cloud of op een kaartje? Jou keuze. Kiezen waar je welk icoon op je homescreen zet? Jou keuze.

Oh wacht, als je een iphone hebt kan je helemaal niks kiezen van al het bovengenoemde, die keuze is al voor je gemaakt........
Het nieuwsitem gaat over een mogelijke nieuwe release, het 'ik' verhaal is toataal niet relevant, het inhoudelijke stuk offtopic en de trollerige 'Oh wacht, als je een iphone hebt kan je helemaal niks kiezen' maakt het voor mij wel degelijk een -1

En dat is geweldig. Maar de 5c, uit exact hetzelfde jaar als de 5s kreeg minder dan 4 jaar support. Je weet het dus nooit bij Apple. Al is de geboden support over het algemeen erg sterk. Heb je meteen ook 1 van de enige ontzettende lichtpunten van een iphone hebben.
Zelfde nieuwsitem, dus offtopic en met de laatste regel ook weer trollerig. M.i. niet trollerig genoeg voor een -1 maar meer dan een 0 zie ik er niet in.

Dus je verwacht niet minimaal een headphone jack, 1080p scherm, snellader in de doos, dual sim, micro sd, een file explorer, een scherm dat minimaal 18:9 is en enigszins smalle bezels heeft? Want dat zijn wel de minimale vereisten die ik stel.
M.a.w. jouw verwachtingen zijn simpel en 'ik' heb hogere eisen. Wederom trollen.

Simpele verwachtingen heb je dan.
Da's geen trollen? Imho wel.

Overigens ging er iets mis met mijn respons naar die aangedragen linkjes van Laguna, ik refereerde naar meerdere reacties van Ruw ER

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Misschien heb ik niet handig gereageerd dat kan maar offtopic lijkt me iets te zwaar gegrepen.

Hooguit ongewenst. Maar zelf vind ik dat ik ontopic ben in nieuws: Oculus Rift S is voor het eerst meestgebruikte vr-headset op Steam

Blijkbaar zijn er mensen met een roze VR-bril die ze even af moeten zetten om zodoende de realiteit onder ogen te moeten zien.

Alle reacties worden ongewenst beschouwd van mij.

[ Voor 20% gewijzigd door aliberto op 02-04-2020 11:55 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:24

Herman

FP ProMod
Waarom is +2 een mismoderatie?

Wellicht summier, maar deze user brengt een belangrijk aspect aan deze discussie welke hiervoor nog niet gegeven is. De -1 moderatie daarentegen lijkt me wel een mismoderatie.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Herman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:05:
[...]

Waarom is +2 een mismoderatie?

Wellicht summier, maar deze user brengt een belangrijk aspect aan deze discussie welke hiervoor nog niet gegeven is. De -1 moderatie daarentegen lijkt me wel een mismoderatie.
Dat een -1 een mismoderatie is ben ik met je eens. In mijn ogen is dit een prima +1 maar ik zie geen reden om hoger toe te kennen. Ik mis bijvoorbeeld onderbouwing. Aan de andere kant wordt iemand zonder extra duiding wel als paria neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:24

Herman

FP ProMod
Terecht punt dat de onderbouwing mist. De auteur [van het nieuwsitem] bevestigt het overigens wel in andere reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door Herman op 02-04-2020 13:46 . Reden: Verduidelijkt ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Nas T in "Pretpark Walibi had lek waarmee aanvallers bij admin-omgeving konden komen":
Offtopic prima, maar zeker geen flamebait, troll of belediging.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Zal eerlijk toegeven dat ik je daar inderdaad een -1 voor heb gegeven.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Voor mij valt jouw bericht onder het (door mij) dikgedrukte in de ModFaq. Het is voor mij als lezer van de reacties een compleet onrelevante reactie.

Alleen voor de persoon waarop je reageert is het mogelijk nog eniszins nuttig, maar zelf dan zou het (denk ik) nuttiger zijn als dit soort dingen gewoon door Tweakers (via PM) met desbetreffende gebruiker gecommuniceerd wordt.

Als ik de Faq hier nu verkeerd interpreteer hoor ik het graag van iemand anders :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@!mark heel formeel heb je gelijk, de reactie van @Nas T voegt immers niets toe aan het nieuwsitem en is als zodanig onder ongewenst en/of FP vervuiling te scharen.
Toch is een -1 wmb te streng, het is behulpzaam naar een evenzo ongewenste reactie toe die feitelijk in Geachte Redactie had gemoeten. In de praktijk blijven die GR reacties toch op de FP te komen en zelfs de diverse redacteuren/auteurs reageren er zelf ook net zo vrolijk, en dus even ongewenst/overbodig op los. M.i. werken we door een dergelijke reactie af te straffen met een -1 een forse ongelijkheid/eerlijkheid in de hand vandaar dat ik daar een eenvoudige 0 aan toeken.

Op het moment dat de redactie er zelf eens mee stopt om op die reacties te reageren kunnen we eens kijken of we dat weer door kunnen trekken naar de users toe, maar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren, sterker nog, ik zie steeds vaker dat de auteurs zelf reageren.

Sowieso, bij twijfel geef je een reactie de meest gunstige score.

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 02-04-2020 16:45 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een generalisatie zonder objectieve onderbouwing is wat mij betreft geen +3 of +2: Wolfos in 'nieuws: CBS: twee miljoen Nederlanders betalen voor cloudopslag'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
!mark schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:21:
Zal eerlijk toegeven dat ik je daar inderdaad een -1 voor heb gegeven.

[...]

Voor mij valt jouw bericht onder het (door mij) dikgedrukte in de ModFaq. Het is voor mij als lezer van de reacties een compleet onrelevante reactie.

Alleen voor de persoon waarop je reageert is het mogelijk nog eniszins nuttig ...
Dat dikgedrukte wil ik ontkrachten: het gebeurt vaker dat fouten in een artikel in de reacties er onder komen en ik wil dan (alle lezers) meedelen dat daar een apart topic voor is om bewustwording te creëren.
Ik doe dat naar mijns insziens ook niet op een belerende of vervelende manier (maar mocht dat wel zijn, laat me dat alsjeblieft weten).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Nas T Vergelijk het maar met elkaars d/t fouten corrigeren. Dan loop je ook al snel tegen de -1 aan, omdat het volslagen offtopic is en zelden iets bijdraagt aan de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:16

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Achter moderaties voor eigen reacties zal ik zelf niet zo gauw aan lopen. Het gebruik van -1 normeringen is wel iets wat mij stoort. Vermoedelijk was de toekomst die ik schets voor iemand wat minder gewenst. Kan iemand kijken naar teacup in 'reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2020'

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskoel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 22:30
Dit lijkt me geen -1, maar eerder een 0 of +1.

Nieuwste iPad Pro kan microfoon hardwarematig uitschakelen / Lavidz
Pagina: 1 ... 105 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2