Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.994 views

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:46:
[...]
Dat betekent niet dat je moderatie-misbruik moet gaan plegen, want dat is nog veel fouter.
Wat overigens in sommige gevallen (Kan ik naar linken mocht het nodig zijn) heel selectief wordt toegepast, of pas na herhaaldelijk benadrukken dat zoiets echt niet kan er pas een actie wordt ondernomen :)

Vind het daarom ook wel enigszins frappant dat zodra jij er een melding van maakt, er gelijk wordt ingegrepen. Iets met gelijke monniken en gelijke kappen.. :+
Met censureren heeft het helemaal geen drol te maken.
Oppassen, zulke absolute opmerkingen kunnen nogal wat reuring veroorzaken. ''Censuur'' is sowieso al een woord met een negatieve bijklank, en het verwijderen van de inhoud van een comment is wel een zwaar middel. 1 waarvoor de crew in het recente verleden ook al eens een hele heisa over heeft gehad, dus het lijkt mij gepast als zulke sterke opmerkingen niet worden gemaakt :)
Daarnaast ga je zelf ook grof tekeer in dat topic, dus voor je anderen (de crew) iets verwijt, zou je wellicht even naar je eigen wangedrag in dat nieuwsbericht kunnen kijken, en je excuses ervoor aanbieden...
:/ Dat is dan weer gewoon jammer van je Wildhagen en doet geen recht aan je status als veteraan van Tweakers. Meteen de ''Maar jij doet het ook!'' kaart spelen. Zulk egocentrisch gedrag is nergens voor nodig en gooit alleen maar olie op het vuur.

En dan nog excuses verwachten ook :/ Vreselijk verwoord allemaal.
TheCapK schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Dat maak jij er van. Wildhagen gaat puur uit van de normale regelgeving op Tweakers.net wat betreft reacties op de FP en hoe daarop te modereren (zie ModFAQ).
8)7 Beetje makkelijk om nu naar de FAQ te verwijzen terwijl de staff dat met een toenemende regelmaat zelf ook niet doet. (Zie bijvoorbeeld Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII")

Laten we wel realistisch blijven hier. :>
De reden dat hij ProMod is, is omdat hij weet hoe de regels zijn en hij kan zich daar netjes aan houden.
Zijn reactie hierboven vind ik niet echt een mooi voorbeeld van ''aan de regels houden''. :X
Commentaar op de redactie op de FP is ongewenst, daar is een apart forum voor waarvan de link daar naartoe gewoon bovenaan ieder nieuwsbericht staat.
Waar het dan ook veel minder aandacht krijgt ;) Again, laten we realistisch blijven.
Zeker als zulke reacties dan populair zijn zie je dat mensen daar +3 aan uitdelen terwijl de ModFAQ juist voorschrijft dat dit een -1 of hooguit een 0 moet zijn.
Als we naar een aantal ''incidenten'' van vorig jaar gaan kijken zijn sommige stafleden een andere mening toebedeeld en bleef het gewoon op +3 staan, zoals een grap.

Tweakers staf is echt geen heilig boontje als het om het naleven van de regels gaat, laten we dat tenminste genuanceerd zien :)
Als iedereen eens wat beter volgens de regels bezig zou gaan dan zouden we dit soort discussies niet eens hoeven te voeren...
Daar kan ik het alleen maar mee eensch wezen. _/-\o_
Migrator schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:15:
Modscore vastzetten heeft niks met censuur te maken en dat het gros van de community het ergens mee eens is maakt een hoge reactiescore nog niet juist, zoals uitgelegd in de boven gelinkte FAQ.
Waar was jij vorig jaar toen een grap van een crewlid op +3 bleef hangen en daar ondanks meremalen verwijzen naar diezelfde FAQ (Waar duidelijk werd dat het een +1 moest wezen) er uiteindelijk geen wijziging werd toegepast? 8)7

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Redneckerz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:11:
[...]

Waar was jij vorig jaar toen een grap van een crewlid op +3 bleef hangen en daar ondanks meremalen verwijzen naar diezelfde FAQ (Waar duidelijk werd dat het een +1 moest wezen) er uiteindelijk geen wijziging werd toegepast? 8)7
Heb geen tijd om inhoudelijk op je in te gaan - maar wat is dit nou voor een vreemde reactie? :z
spoiler:
En als je het echt wil weten, als je het over de 'pebble-scheet' grap van Arnoud hebt: Ik heb die reactie een 0 gegeven en vind/vond het jammer dat hij op +3 is blijven staan

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:51
Het is niet per definitie zo dat hardware problemen niet op te lossen zijn in de firmware. Juist firmware kan vaak wel het een en ander aan hardwareproblemen omzeilen en oplossen. Goed, als er rook uit komt gaat firmware ook niet meer helpen, maar in dit geval zou het best wel eens een ontwerpfoutje kunnen zijn waar wel omheen gewerkt kan worden, of, zoals andere suggereerde, het kan best wel eens een softwarefout zijn.

Derhalve zou ik hem op 0 zetten omdat het wilde speculatie is die wss. niet juist is.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Migrator schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Heb geen tijd om inhoudelijk op je in te gaan - maar wat is dit nou voor een vreemde reactie? :z
:F Je post verkeerd gelezen. Ik dacht er iets anders stond. Dom, dom, dom, een beetje Zwarte Pieten.

Sorry. :>

Toch nog een voordeel: Nu weet ik ook hoe Sylvana Simons zich voelt :+
Migrator schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:50:
spoiler:
En als je het echt wil weten, als je het over de 'pebble-scheet' grap van Arnoud hebt: Ik heb die reactie een 0 gegeven en vind/vond het jammer dat hij op +3 is blijven staan
Ja, ik lees je post nu correct. Ik wilde dat incident vooral benoemen als voorbeeld dat de staff ook geen heilig boontje is ;)

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik heb m'n best gedaan op GTX 1070 topic, maar de moderaties gaan echt NERGENS over daar. Al die kritiek is gewoon 100% offtopic, behalve dan misschien, heel misschien, die eerste die +1 mag voor "effort".

Eat the bugs, live in a pod

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
HMC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:12:
Ik heb m'n best gedaan op GTX 1070 topic, maar de moderaties gaan echt NERGENS over daar. Al die kritiek is gewoon 100% offtopic, behalve dan misschien, heel misschien, die eerste die +1 mag voor "effort".
Probleem is ook dat die 1e post extreem vast op +3 staat en daardoor die hele voornamelijk off-topic discussie over tweakers bovenaan de reacties houdt. Die mag van mij ook wel op +1 gefixeerd worden of zoiets.

Verwijderd

suprcow in 'nieuws: NASA installeert opblaasbare expansiemodule op internatio...

Volgens mij is dit geen irrelevante of offtopic discussie en horen de moderaties op +1 te staan. Niet op 0

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TWyk schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Probleem is ook dat die 1e post extreem vast op +3 staat en daardoor die hele voornamelijk off-topic discussie over tweakers bovenaan de reacties houdt. Die mag van mij ook wel op +1 gefixeerd worden of zoiets.
Wat mij betreft ook, of flink wat zetjes omlaag. Ook Vayra in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de prijs' is geen +1, eerder -1 gezien de rant naar de redactie, en xs4me in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de prijs' is offtopic, en niks meer dan dat. Ook de thread vanaf Dionamuh in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de pr... is off-topic, geen +1.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:42:
suprcow in 'nieuws: NASA installeert opblaasbare expansiemodule op internatio...

Volgens mij is dit geen irrelevante of offtopic discussie en horen de moderaties op +1 te staan. Niet op 0
Die reactie is een warboel en getuigt van weinig technische kennis, een 0 vanwege 'feitelijk onjuist' lijkt me sowieso gerechtvaardigd, en ontopic is een verhaal over drones ook geenszins daar.

Verwijderd

Die reactie is een warboel en getuigt van weinig technische kennis, een 0 vanwege 'feitelijk onjuist' lijkt me sowieso gerechtvaardigd, en ontopic is een verhaal over drones ook geenszins daar.
Mijn excuses. Verkeerde comment in de link. Ik heb het over mijn reacties mét kloppende kennis en de ontkrachting van zijn verhaal. Volgens mij zijn mijn reacties, alle drie, prima in orde om een +1 te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 18:23 ]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

HMC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:12:
Ik weet niet, maar er worden wel valide punten gemaakt over de kwaliteit van die desbetreffende nieuwspost, en het nieuws in het algemeen. Moet het dan maar omlaag worden gegooid, omdat mensen er mogelijk aanstoot aan kunnen nemen omdat het nooit prettig is te lezen dat ondanks al je harde werk, je dit niet terug lijkt te zien bij de community? 8)7

Lijkt mij niet. Als we valide kritiek gaan ''afstraffen'' door het omlaag te modden, dan voed dat alleen maar verkeerde gedachtes.

Maar ik hoor je al zeggen: ''Maar je kan toch een topic op het forum openen hierover?'' - Juist, en wat denk je dan dat er gaat gebeuren? Dat er dan ''automagisch'' wel wordt geluisterd? Tweakers heeft er niets aan als dergelijke punten worden ''weggepest'' door lage waarderingen. Zo op de FP is het meteen in je gezicht, zeker aangezien het juist de reacties zijn die de sterke kant van Tweakers vertegenwoordigen.

Als je dat weg wilt schuiven naar het forum of dergelijke valide kritiek posts wilt ''weg pesten'' door ze een lage waardering te geven draag je alleen maar bij aan het onbespreekbaar houden van deze issues. Zeker als je je realiseert dat deze gebruikers niet zulke reacties maken om bewust offtopic te wezen, maar omdat ze het beste met de site voor hebben en dat willen uiten.

• HMC

HMC

Pluviophile

Redneckerz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Ik weet niet, maar er worden wel valide punten gemaakt over de kwaliteit van die desbetreffende nieuwspost, en het nieuws in het algemeen. Moet het dan maar omlaag worden gegooid, omdat mensen er mogelijk aanstoot aan kunnen nemen omdat het nooit prettig is te lezen dat ondanks al je harde werk, je dit niet terug lijkt te zien bij de community? 8)7

Lijkt mij niet. Als we valide kritiek gaan ''afstraffen'' door het omlaag te modden, dan voed dat alleen maar verkeerde gedachtes.

Maar ik hoor je al zeggen: ''Maar je kan toch een topic op het forum openen hierover?'' - Juist, en wat denk je dan dat er gaat gebeuren? Dat er dan ''automagisch'' wel wordt geluisterd? Tweakers heeft er niets aan als dergelijke punten worden ''weggepest'' door lage waarderingen. Zo op de FP is het meteen in je gezicht, zeker aangezien het juist de reacties zijn die de sterke kant van Tweakers vertegenwoordigen.

Als je dat weg wilt schuiven naar het forum of dergelijke valide kritiek posts wilt ''weg pesten'' door ze een lage waardering te geven draag je alleen maar bij aan het onbespreekbaar houden van deze issues. Zeker als je je realiseert dat deze gebruikers niet zulke reacties maken om bewust offtopic te wezen, maar omdat ze het beste met de site voor hebben en dat willen uiten.
Is geen kritiek. Is gewoon gezeik op het artikel. Als je dat wilt doen, is daar het forum voor. De reacties zijn gewoon off. Dat FP posters niet weten waar dat plaats hoort te vinden maakt het zeker geen spotlight of zo.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

HMC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:57:
[...]
Is geen kritiek. Is gewoon gezeik op het artikel.
Gezeik is ''Tweakers is een bagger site die steeds verder wegzinkt, naar nu.nl begrippen. En dan hun belachelijke abovormen..''

Noem je dit:
Dionamuh in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de pr...
Vayra in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de prijs'
xs4me in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de prijs'
En mezelf even pluggen natuurlijk! - Redneckerz in 'nieuws: GTX 1070 blijkt sneller dan Titan X voor helft van de ...
''Gezeik op het artikel''?

Zo ja, dan zijn we gauw klaar, want dan zie je het verschil tussen werkelijk gezeik en valide kritiek gewoonweg niet.
Als je dat wilt doen, is daar het forum voor.
Of je leest mijn reactie nog even een keer waarom dat vrij weinig zin heeft :)
Dat FP posters niet weten waar dat plaats hoort te vinden maakt het zeker geen spotlight of zo.
Misschien niet, maar het is ook verre van ''gezeik, dus 0'' te noemen. Het zijn geen leden van DENK. :+

• HMC

HMC

Pluviophile

We zijn inderdaad snel klaar.

Als je iets wilt zeggen over de inhoud van het topic dan mag dat natuurlijk, maar als dat niet inhoudelijke kritiek is, is dat niet echt gewenst. Wel tof als je een onwijs verhaal houdt en dan kan ik dat waarderen. Maar +3 waardering is gewoon typisch mismod gedrag, Het heeft niets met het topic zelf te maken. Als je dat niet ziet dan zijn we inderdaad snel klaar. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +2:
Verwijderd in 'nieuws: 'Samsung gaat in Europa advertenties toevoegen aan hoofd...

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 30-05-2016 19:17 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
osluis in 'nieuws: 'Samsung gaat in Europa advertenties toevoegen aan hoofdme...
Geen +3

Het begint steeds meer een "het grote mismoderatietopic" te worden

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nee, dat is geen gezeik.
" onderhands een verkapte Nvidia advertorial presenteren, zoals hier." is niks meer dan gezeik. Dit heeft niks met gewone kritiek te maken.
Ook geen "gezeik".
Zo ja, dan zijn we gauw klaar, want dan zie je het verschil tussen werkelijk gezeik en valide kritiek gewoonweg niet.
(..)
Misschien niet, maar het is ook verre van ''gezeik, dus 0'' te noemen. Het zijn geen leden van DENK. :+
Het is dan strikt genomen geen gezeik, maar ontopic reacties zijn het daardoor niet; kritiek op het artikel hoort niet thuis in de reacties en leidt af van de discussie. Even terugkomen op een vorige reactie van je:
Ik weet niet, maar er worden wel valide punten gemaakt over de kwaliteit van die desbetreffende nieuwspost, en het nieuws in het algemeen. Moet het dan maar omlaag worden gegooid, omdat mensen er mogelijk aanstoot aan kunnen nemen omdat het nooit prettig is te lezen dat ondanks al je harde werk, je dit niet terug lijkt te zien bij de community?
Nee, nee, nee. Het "moet" omlaag puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er reacties van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen. Dat is het doel van het modsysteem, en die focus moet je houden. Nergens, door wie dan ook, wordt beweerd dat het omlaag gemod moet worden puur omdat het kritiek is. Met mogelijk aanstoot nemen heeft het ook weinig te maken.
Ik ben het met je eens dat mensen niet afgestraft moeten worden voor het uiten van (opbouwende!) kritiek en ik hoop dat Offtopic reacties afsplitsen naar het forum? een keer werkelijkheid wordt (én dat mensen een keer leren waar wat voor een reactie hoort - kritiek uiten is leuk maar het moet wel bij de juiste persoon uitkomen natuurlijk ;) )
Die lijkt me niet meer dan een nul, dit voegt weinig toe.
En het "meld-hier-enorme-meningmodtopic" want dat lijkt onderhand de enige wijze waarop reacties fout gemodereerd worden. Ik zie hier ook niet meer dan een +1 in.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

HMC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:11:
Als je iets wilt zeggen over de inhoud van het topic dan mag dat natuurlijk, maar als dat niet inhoudelijke kritiek is, is dat niet echt gewenst.
Heb je de gegeven links nu bekeken?
HMC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:11:
Maar +3 waardering is gewoon typisch mismod gedrag, Het heeft niets met het topic zelf te maken. Als je dat niet ziet dan zijn we inderdaad snel klaar. :)
Sommige van die gelinkte posts zijn weldegelijk ontopic. Ik had al gezegd dat door ''misschien niet'' te stellen dat het geen +3 is. (Vind het zelf ook geen +3, maar dat terzijde). Ik ben het echter niet mee eens dat het allemaal maar ''gezeik'' is, verre van. Zulke kritische opmerkingen moeten gewoon kunnen. En nee, dan vind ik niet dat je zulke posts moet ''belonen'' met een 0 of minder.
Migrator schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:26:
[...]
Nee, dat is geen gezeik.

[...]

" onderhands een verkapte Nvidia advertorial presenteren, zoals hier." is niks meer dan gezeik. Dit heeft niks met gewone kritiek te maken.

[...]

Ook geen "gezeik".

[...]
Die van Varya is inderdaad nogal bot en weinig inhoudelijk. Goed gespot ;)
Het is dan strikt genomen geen gezeik, maar ontopic reacties zijn het daardoor niet; kritiek op het artikel hoort niet thuis in de reacties en leidt af van de discussie.
Maar dan gaan we weer het verhaal ''Maak maar een topic in het forum'' aan. Je kan daar niet gaan verwachten dat je daar A een discussie krijgt die niet zal verzanden in de gebruikelijke argumenten en B het ook maar de vraag is of dergelijke kritiek wordt aangepast. Ter voorbeeld van zoiets: Mobile Games Special - Goede en minder goede games getest

(Toevallig even mijn eigen topic, maar er zullen er vast meer zijn)

Ik begrijp dan wel dat je dan je (onderbouwde kritiek) op de FP gaat plaatsen. In het geval van Dionamuh is dat nog eens ontopic ook, in het geval van Xs4me en mijn eigen reactie is dat voornamelijk omdat het dan ''in the open'' is. Ik vind niet dat we telkens maar naar de standaard argumenten van ''Topic aanmaken in het forum voor kritiek'', als daar veel minder animo is en als eventueel gemaakte toezeggingen geen effect hebben op de kwaliteit van de nieuwspostings.

Want laten we wel wezen: Nog niet zo lang geleden was het niveau een stuk hoger daarin. Dat het nu ''minder'' is, is (zoals ik al op de FP zei) simpelweg dat er ergens anders op gefocust wordt. En dat mag, het is hun bedrijf. Maar daardoor missen nieuwspostings wel dat ''beetje extra'' en heb je ook geen leuke ''perks'' meer zoals die nagelnieuwe kaart.
Nee, nee, nee. Het "moet" omlaag puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er reacties van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen.
Deels mee eens. Ik vind dat je van posts zoals die van Dionamuh ook wel wat van leren en dat die zeker ook relevant/interessant zijn om te lezen. Ik krijg echter wel het idee dat omdat het kritiek is, iets negatiefs, dat dat minder snel wordt geaccepteerd dan een rondom positieve reactie. Daar ageer ik tegen, als je je kritiek kan onderbouwen (zoals Dionamuh dat doet) dan heeft, nee, moet dat gewoon bestaansrecht hebben.
Ik ben het met je eens dat mensen niet afgestraft moeten worden voor het uiten van (opbouwende!) kritiek en ik hoop dat Offtopic reacties afsplitsen naar het forum? een keer werkelijkheid wordt (én dat mensen een keer leren waar wat voor een reactie hoort - kritiek uiten is leuk maar het moet wel bij de juiste persoon uitkomen natuurlijk ;) )
Precies, die link geeft namelijk precies aan wat er gebeurt als je dergelijke kritiek gaat verwijzen naar het forum - Het blijft liggen. Zoals er wel meer dingen blijven liggen. Ook dat is voor mensen een reden om het dan op de FP te doen. Ja, dat mag technisch niet. Maar als je weet dat het op het forum weinig aandacht en weinig kans van slagen zal hebben of überhaupt een goede discussie tot gevolg zal hebben, wat moet je dan?

Offtopic, dit allemaal natuurlijk. Maar ik wil het er toch even uit hebben. Al is het maar om (nogmaals misschien wel) duidelijk te maken dat er echt wel iets schort aan de kwaliteit van het Tweakers nieuws. :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• !mark
  • Registratie: November 2013
Vind er weinig on-topic aan tbh, heb er een 0 aangegeven.

oehoe in 'nieuws: 'Samsung gaat in Europa advertenties toevoegen aan hoofdmen...
Wat hier +2 aan moet zijn ontgaat mij volledig trouwens...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

!mark schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:39:
Vind er weinig on-topic aan tbh, heb er een 0 aangegeven.
De gebruiker heeft een andere mening als de rest (als ik het goed begrijp dat het zijn keuze voor wel of niet samsung daar niet door laat beïnvloeden) maar reageert wel gewoon op het onderwerp van het nieuwsbericht.

Er staan bovendien anders in dat topic nog genoeg andere berichten die ook 0 zouden moeten zijn omdat ze niet veel meer inhoud hebben dan het bericht waar ik naar linkte om er maar twee te noemen:

QinX in 'nieuws: 'Samsung gaat in Europa advertenties toevoegen aan hoofdmenu...
jemson in 'nieuws: 'Samsung gaat in Europa advertenties toevoegen aan hoofdme...

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 30-05-2016 23:08 ]

200 fish found!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 21:09

HaX0r

n00b

Nee, nee, nee. Het "moet" omlaag puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er reacties van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen. Dat is het doel van het modsysteem, en die focus moet je houden. Nergens, door wie dan ook, wordt beweerd dat het omlaag gemod moet worden puur omdat het kritiek is. Met mogelijk aanstoot nemen heeft het ook weinig te maken.
Het gaat hier niet om schoolkindertjes maar om een doodbloedende community. Jullie mods lijken vast te houden aan de oude standaard. Er zijn simpelweg minder technische lezers die comments plaatsen op het moment en al helemaal minder die de moeite nemen op het verminderde aanbod aan content vanuit Tweakers inhoudelijk in te gaan simpelweg omdat dat minder interessant is geworden.

Aan de reacties en de moderaties van iedereen kunnen jullie prima zien welke comments tegenwoordig als interessant worden ervaren en op welke veel gereageerd wordt. "Het "moet" omlaag puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er reacties van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen." De vele kritische uitingen, die daadwerkelijk meer aanwezig zijn dan ooit de laatste tijd dan ik mij kan heugen en ik weet dat er altijd wordt gezegd oooh vroeger werd er ook gezeikt het is nooit goed boeehoe maar het hek is toch wel echt van dam nu. Dit zouden jullie als mods moeten realiseren denk ik en jullie niet vasthouden aan wat geweest is.

Als het zo doorgaat dan klopt straks wellicht Tweakers adverteer plaatje niet meer: http://tweakers.net/info/advertising/ Misschien blijven er alleen nog atechnische domme rukkers over hier en komt er FP content als "De 5 beste tv's om voetballuh op te kieken met je matties! *gesponsord door Samsung".

Over de content van Tweakers van de laatste tijd zegt de community:
"Er "moet" kritisch worden gereageerd puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er content van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen."

En daar wordt gewoon geen enkel gehoor aan gegeven door de mods of Tweakers core. :F

Mijn suggestie is laat enigszins onderbouwde en beschaafde meningen lekker +3 staan. Dit soort reacties gaan vanzelf verdwijnen omdat mensen het opgeven ofwel omdat er gehoor aan wordt gegeven en content en daarmee reacties weer beter worden. En protest en kritiek in de doofpot stoppen zoals nu speelt het eerste meer in de hand. Jullie zouden je dus neutraler moeten opstellen als mods van en voor de community ben ik persoonlijk van mening.

[ Voor 7% gewijzigd door HaX0r op 31-05-2016 05:30 ]

Niet geschoten is altijd mis.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HaX0r schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 05:12:
[...]
Het gaat hier niet om schoolkindertjes maar om een doodbloedende community. Jullie mods lijken vast te houden aan de oude standaard. Er zijn simpelweg minder technische lezers die comments plaatsen op het moment en al helemaal minder die de moeite nemen op het verminderde aanbod aan content vanuit Tweakers inhoudelijk in te gaan simpelweg omdat dat minder interessant is geworden.
Ja, de standaard is wellicht wat oud, maar maakt dat de standaard gelijk fout? Hoe helpt het de kwaliteit van de reacties door kritiek die half aan het artikel gerelateerd is even hoog te beoordelen als on-topic of informatieve reacties? Reacties waar moeite in is gestopt om kennis te delen moet je belonen, anders worden ze überhaupt niet meer geplaatst. Waarom zou je immers moeite doen als je net zo goed mee kan roepen met de kritiek en even hoge moderaties kan ontvangen? Ik denk niet dat er iets mis is met de standaard.
Mijn suggestie is laat enigszins onderbouwde en beschaafde meningen lekker +3 staan. Dit soort reacties gaan vanzelf verdwijnen omdat mensen het opgeven ofwel omdat er gehoor aan wordt gegeven en content en daarmee reacties weer beter worden. En protest en kritiek in de doofpot stoppen zoals nu speelt het eerste meer in de hand. Jullie zouden je dus neutraler moeten opstellen als mods van en voor de community ben ik persoonlijk van mening.
De niet al te extreme afwijkingen worden niet gefixeerd dus dat eerste gebeurt al. Als het even kan zou ik ze toch graag van de +3 af zien en dus melden hier. Er wordt overigens niks in de doofpot gestopt; er worden mensen verwezen naar de juiste plek om kritiek te uiten* en de leesbaarheid van de technisch interessante reacties wordt verhoogd. Alle informatie blijft (op een uitzondering na) beschikbaar. Wat betreft het neutraler opstellen: Hier in/van FM doen we ons best om juist zo neutraal mogelijk de regels in acht te nemen met als uiteindelijke doel meer interessante reacties op de FP te zien. Juist dat is vóór de community, al denk ik dat we met een aantal nieuwe features (zoals een reactie-van-de-week-rubriek o.i.d.) de FP-reacties nog interessanter kunnen maken. De richtlijnen voor modereren aanpassen heeft weinig zin daarvoor denk ik al zouden enigszins interessante reacties wellicht eerder een +2 moeten krijgen.

* Aangezien de kritiek op het 1070-artikel nog steeds alleen maar op de FP is geplaatst en niet in Geachte Redactie heeft er ook nog niemand van de redactie gereageerd, waarschijnlijk omdat ze de kritiek niet gezien hebben.

Maar genoeg off-topic, dit verdient wellicht een eigen topic ("de rol van FP-moderatie op het niveau van Tweakers/de community") en hier is het nogal off-topic ;)

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 21:09

HaX0r

n00b

Migrator schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:36:
[...]

Ja, de standaard is wellicht wat oud, maar maakt dat de standaard gelijk fout? Hoe helpt het de kwaliteit van de reacties door kritiek die half aan het artikel gerelateerd is even hoog te beoordelen als on-topic of informatieve reacties? Reacties waar moeite in is gestopt om kennis te delen moet je belonen, anders worden ze überhaupt niet meer geplaatst. Waarom zou je immers moeite doen als je net zo goed mee kan roepen met de kritiek en even hoge moderaties kan ontvangen? Ik denk niet dat er iets mis is met de standaard.

[...]

Maar genoeg off-topic, dit verdient wellicht een eigen topic ("de rol van FP-moderatie op het niveau van Tweakers/de community") en hier is het nogal off-topic ;)
[...]
Ik ben niet van mening te weten wat goed of fout is ik kan slechts mijn persoonlijke mening geven. Ik denk dat het prima naast elkaar kan bestaan. Ik neem aan dat veel mensen vaak ook filtering toepassen op de comment sectie vooral als er veel posts zijn. En dan bubbelen alle dingen die +2 +3 zijn wel naar voren. Het is ook vrij makkelijk te overzien wat je een interessante string aan comments lijkt om te lezen. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik denk ook dat mensen niet reacties plaatsen voor hoge mod ratings maar om actief mee te doen in de discussie en voor de algemene kennis en mening wisseling met de community. Ratings zijn eerder een hulp middel bij het lezen niet iets om na te streven of vergis ik mij hier enorm in en is het gros uit op hoge ratings?

[...]
Als modders fixed ratings geven op reacties die een hoge rating hebben gekregen van velen uit de community stop je het in zekere zin in de doofpot want dan bestaat de kans dat het een stuk minder wordt gelezen omdat mensen eerdere hoger gemodde start reacties gaan lezen en de discussie die daarop volgt. Daarnaast zijn veel reacties een vorm van protest en achter het gebouw protesteren, in dit geval in het forum, is dan minder aantrekkelijk.

[...]
Wellicht, bedankt voor je reactie in ieder geval!

Niet geschoten is altijd mis.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De reden dat we naar het forum doorverwijzen is omdat je hier een podium krijgt dat eenvoudig dagen, weken of zelfs maanden actief kan blijven, terwijl het bij een willekeurig FP-artikel 1 hooguit 2 dagen actueel blijft en dan uit het zicht verdwijnt, terwijl het intussen wel de reguliere discussie in de weg staat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:23:
[...]
Als modders fixed ratings geven op reacties die een hoge rating hebben gekregen van velen uit de community stop je het in zekere zin in de doofpot want dan bestaat de kans dat het een stuk minder wordt gelezen omdat mensen eerdere hoger gemodde start reacties gaan lezen en de discussie die daarop volgt. Daarnaast zijn veel reacties een vorm van protest en achter het gebouw protesteren, in dit geval in het forum, is dan minder aantrekkelijk.
Het fixeren van een score wordt alleen in uiterste gevallen toegepast waar de moderatie erg scheef loopt met de score die een reactie overeenkomstig de moderatie FAQ zou moeten hebben. Zeker in het geval van reacties die eigenlijk op het forum thuishoren is het doel om de reacties die inhoudelijk wel over het onderwerp uit het nieuwsitem gaan meer naar voren te laten komen.

Een van de redenen dat we liever geen opmerkingen over zaken als nieuwswaarde of andere, niet aan het onderwerp uit het nieuwsitem gerelateerde onderwerpen op de frontpage zien is dat dergelijke reacties alleen maar afleiden van het daadwerkelijke onderwerp. Je ziet vaak dat er lange offtopic threads ontstaan die niets meer met het originele onderwerp te maken hebben. Ook komen dergelijke comments op de FP vaak niet terecht bij de juiste partijen, simpelweg omdat ze daar niet gelezen worden. Ik zag gisteren bijvoorbeeld reacties waarin de auteur van een nieuwsitem direct werd aangesproken. Hier werd niet op gereageerd omdat de betreffende reactie waarschijnlijk niet is gelezen. De redactie houdt het Geachte Redactie forum actief bij maar is niet in staat alle reacties onder nieuwsitems bij te houden.

Klachten en / of opmerkingen over moderatiescores of het moderatiesysteem komen ook regelmatig voor. Deze hebben een plek in het Frontpage Moderatie forum maar niet op de frontpage. In de fora is meer ruimte voor discussie en feedback.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
HaX0r schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 05:12:
[...]

Aan de reacties en de moderaties van iedereen kunnen jullie prima zien welke comments tegenwoordig als interessant worden ervaren en op welke veel gereageerd wordt. "Het "moet" omlaag puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er reacties van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen." De vele kritische uitingen, die daadwerkelijk meer aanwezig zijn dan ooit de laatste tijd dan ik mij kan heugen en ik weet dat er altijd wordt gezegd oooh vroeger werd er ook gezeikt het is nooit goed boeehoe maar het hek is toch wel echt van dam nu. Dit zouden jullie als mods moeten realiseren denk ik en jullie niet vasthouden aan wat geweest is.

Als het zo doorgaat dan klopt straks wellicht Tweakers adverteer plaatje niet meer: http://tweakers.net/info/advertising/ Misschien blijven er alleen nog atechnische domme rukkers over hier en komt er FP content als "De 5 beste tv's om voetballuh op te kieken met je matties! *gesponsord door Samsung".

Over de content van Tweakers van de laatste tijd zegt de community:
"Er "moet" kritisch worden gereageerd puur omdat de bedoeling is (en de meeste mensen graag zien) dat er content van (technische) kennis geplaatst worden, waar wat van te leren valt of die in ieder geval enigszins relevant/interessant zijn om te lezen."

En daar wordt gewoon geen enkel gehoor aan gegeven door de mods of Tweakers core. :F

Het lijkt mij niet wenselijk om maar mee te buigen met de wind omdat je dan minder frictie krijgt maar wel de laatste stappen van enige kwaliteitscontrole verliest. De reden dat er op tweakers nog geen: "De 5 beste tv's om voetballuh op te kieken met je matties! *gesponsord door Samsung" staat, is juist omdat iedereen hier (gros van de gebruikers en mods alike) zijn stinkende best doet om het niveau enigzins te handhaven.

Het is tevens belangrijk om niet te vergeten dat voor die paar lastige artikelen die hier vaak naar voren komen, er vele tientallen artikelen zijn waar de inhoud hoog is en de moderaties goed gaan.

Natuurlijk is het systeem van Tweakers niet perfect, het systeem van Facebook al helemaal niet, en zelfs die van reddit is niet perfect. Maar al met al, werkt het systeem voor het gros van de mensen echt goed.

[ Voor 59% gewijzigd door Ircghost op 31-05-2016 09:04 ]

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Redneckerz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:11:

[...]

8)7 Beetje makkelijk om nu naar de FAQ te verwijzen terwijl de staff dat met een toenemende regelmaat zelf ook niet doet. (Zie bijvoorbeeld Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII")

Laten we wel realistisch blijven hier. :>

[...]

Als we naar een aantal ''incidenten'' van vorig jaar gaan kijken zijn sommige stafleden een andere mening toebedeeld en bleef het gewoon op +3 staan, zoals een grap.

Tweakers staf is echt geen heilig boontje als het om het naleven van de regels gaat, laten we dat tenminste genuanceerd zien :)

[...]

Wij zijn het als Powermods ook niet altijd eens met de beslissingen van hogerhand. Als mensen van kantoor een beslissing nemen moeten wij daar helaas ook voor buigen. Op zo'n moment gaan wij dat ook niet goed praten als er over geklaagd wordt en zijn wij net zo goed vol van verbazing...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Nog maar een laatste reactie hierover, want ik zie dat er nu gewoon (weer) de bekende argumenten van stal worden gehaald waarbij ik toch ernstig het idee krijg dat het ofwel niet wordt begrepen of de crew domweg het probleem niet ziet.

(Laat dus AUB deze post staan, want het moet gewoon genoemd worden. Hierna is het ook klaar, maar ik wil gewoon dat op z'n minst deze posts mee worden genomen intern.)

Ten eerste zal ik dan even teruglinken naar een oudere post hierover zodat ik niet weer het helemaal moet beargumenteren: Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

En dan specifiek dit:
''Maar dan gaan we weer het verhaal ''Maak maar een topic in het forum'' aan. Je kan daar niet gaan verwachten dat je daar A een discussie krijgt die niet zal verzanden in de gebruikelijke argumenten en B het ook maar de vraag is of dergelijke kritiek wordt aangepast. Ter voorbeeld van zoiets: Mobile Games Special - Goede en minder goede games getest

(Toevallig even mijn eigen topic, maar er zullen er vast meer zijn)

Ik begrijp dan wel dat je dan je (onderbouwde kritiek) op de FP gaat plaatsen. In het geval van Dionamuh is dat nog eens ontopic ook, in het geval van Xs4me en mijn eigen reactie is dat voornamelijk omdat het dan ''in the open'' is. Ik vind niet dat we telkens maar naar de standaard argumenten van ''Topic aanmaken in het forum voor kritiek'' moeten grijpen, als daar veel minder animo is en als eventueel gemaakte toezeggingen geen effect hebben op de kwaliteit van de nieuwspostings.

Want laten we wel wezen: Nog niet zo lang geleden was het niveau een stuk hoger daarin. Dat het nu ''minder'' is, is (zoals ik al op de FP zei) simpelweg dat er ergens anders op gefocust wordt. En dat mag, het is hun bedrijf. Maar daardoor missen nieuwspostings wel dat ''beetje extra'' en heb je ook geen leuke ''perks'' meer zoals die nagelnieuwe kaart.''

En de reactie op dit: Offtopic reacties afsplitsen naar het forum?

''Precies, die link geeft namelijk precies aan wat er gebeurt als je dergelijke kritiek gaat verwijzen naar het forum - Het blijft liggen. Zoals er wel meer dingen blijven liggen. Ook dat is voor mensen een reden om het dan op de FP te doen. Ja, dat mag technisch niet. Maar als je weet dat het op het forum weinig aandacht en weinig kans van slagen zal hebben of überhaupt een goede discussie tot gevolg zal hebben, wat moet je dan?''
Hoe helpt het de kwaliteit van de reacties door kritiek die half aan het artikel gerelateerd is even hoog te beoordelen als on-topic of informatieve reacties?
Omdat dan beide kanten van de munt worden belicht. Naast +3 onderbouwde reacties over de inhoud van het nieuws vind ik een +1 (Of zelfs +2) onderbouwde kritiekpost net zo informatief. Het is eerder tegennatuurlijk dat zulke reacties naar het forum moeten, puur en alleen omdat het kritiek is en deels off-topic. (Zoals Dionamuh aantoont kan je en on-topic zijn en Tweakers onderbouwd bekritiseren). Want je weet dan wat er gaat gebeuren: De bekende argumenten (Heck, ik zie ze nu al weer langskomen door de crew :F ) en het algemene topic wat hierover gaat is al inactief sinds December en het blijft dus liggen.

Dus dan maar op de FP, denken bepaalde gebruikers dan. En vanuit dat oogpunt bezien, vind ik dat niet eens zo'n raar idee. Het mag niet, maar het krijgt dan sowieso al meer (en betere!) aandacht dan dat je het gaat doen op de manier wat de crew zo graag wilt dat je het doet - namelijk via het forum en in het algemene topic. Het is inmiddels bewezen dat daar geen rendement uit te halen valt. :)
Waarom zou je immers moeite doen als je net zo goed mee kan roepen met de kritiek en even hoge moderaties kan ontvangen? Ik denk niet dat er iets mis is met de standaard.
Omdat ''meeroepen met de kritiek'', zoals Varya dat deed, geen inhoudelijke basis bevat. Het is slechts papegaaien en verdient dus ook geen hoge waardering. Had Varya namelijk een eigen punt in stelling gebracht, onderbouwd door een bron, welke de oorspronkelijke post zou aanvullen, dan zou dat zeker een bijdrage wezen. Geen +3 bijdrages natuurlijk, tenzij het wordt ondersteund door een hoop onderbouwing die een duidelijk patroon laten zien, anders gewoon +1 en +2. Laten we die 2 dingen heel duidelijk hebben. Inhoudelijke kritiek moet gewoon kunnen op de FP, ''papegaaien'' niet.
Er wordt overigens niks in de doofpot gestopt; er worden mensen verwezen naar de juiste plek om kritiek te uiten* en de leesbaarheid van de technisch interessante reacties wordt verhoogd.
Er wordt echter ook niets met de waarschuwingen en goed bedoelde kritieken gedaan. Ergo: Er wordt gewoon naar standaardantwoorden gewezen en er gebeurt vervolgens niets. Daarmee krijg je een sfeertje van bagatelliseren, en dat is wel het laatste wat de crew zou moeten willen. Want dat is in essentie waar gebruikers nu over vallen.
al denk ik dat we met een aantal nieuwe features (zoals een reactie-van-de-week-rubriek o.i.d.) de FP-reacties nog interessanter kunnen maken.
Een leuk idee. Maar het zou beter zijn als nieuws zelf net dat ''beetje extra'' heeft wat het nu niet meer bevat. Dat is gewoon een keuze, overigens. De focus ligt nu immers niet meer op dat ''beetje extra'' in nieuwtjes, maar op leuke ''acties'' voor de community. Voor een langere reactie hierover zie mijn post op de FP: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8606563/
De richtlijnen voor modereren aanpassen heeft weinig zin daarvoor denk ik al zouden enigszins interessante reacties wellicht eerder een +2 moeten krijgen.
Überhaupt een lemma aanpassen in de FAQ ga je niet voor elkaar krijgen :+ Een onnodig starre houding, als je het mij vraagt.
* Aangezien de kritiek op het 1070-artikel nog steeds alleen maar op de FP is geplaatst en niet in Geachte Redactie
In GR, zo is mijn eigen ervaring, wordt er sowieso een stuk trager gereageerd. Dat moet ook wel, omdat GR vooral een ''correctieplek'' is, niet een platform waar je uitgebreide discussies zal houden.
heeft er ook nog niemand van de redactie gereageerd, waarschijnlijk omdat ze de kritiek niet gezien hebben.
Ze stond toch duidelijk genoeg op de FP, en anders zouden de reacties hier ook wel aandacht hebben getrokken (Hoe off-topic dat ook is.. soms moet je gewoon als een soort pseudo olifant in een porseleinen kast gedragen. Hoe vervelend dat ook is.)
Ik begrijp niet waarom je alsnog die verwijzing maakt terwijl je zelf een klinkend voorbeeld hebt gegeven van wat er gebeurt als er naar die verwijzing wordt gehandeld. Je weet dat het niet tot nauwelijks effect zal hebben, en toch maak je hem. Waarom? Zeg je dat nu alleen maar omdat de regels hiernaar verwijzen?
Ik ben niet van mening te weten wat goed of fout is ik kan slechts mijn persoonlijke mening geven. Ik denk dat het prima naast elkaar kan bestaan. Ik neem aan dat veel mensen vaak ook filtering toepassen op de comment sectie vooral als er veel posts zijn. En dan bubbelen alle dingen die +2 +3 zijn wel naar voren. Het is ook vrij makkelijk te overzien wat je een interessante string aan comments lijkt om te lezen. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik denk ook dat mensen niet reacties plaatsen voor hoge mod ratings maar om actief mee te doen in de discussie en voor de algemene kennis en mening wisseling met de community. Ratings zijn eerder een hulp middel bij het lezen niet iets om na te streven of vergis ik mij hier enorm in en is het gros uit op hoge ratings?
Het is zeker een hulp middel, maar ook manier om alle troep reacties naar het afvoerputje te verwijzen. Echter vind ik niet dat reacties zoals die van Dionamuh daartoe horen (en het door leden als HMC zelfs als ''gezeik'' wordt bestempeld)''. Zulke reacties zijn namelijk geen troep, maar verwoorden een bepaalde onvrede die al langere tijd en met steeds toenemende irritatie heerst.

En ik vind dat zoiets benoemd moet worden en dat daar eens actief iets mee wordt gedaan. Niet dat telkens verwijzen naar het forum of naar een bepaald topic wat 0% activiteit heeft. Desnoods maak je een .plan aan hierover, maar benoem het, in plaats van net te doen alsof er totaal geen problemen zijn (en het zelfs wordt gebagatelliseerd)
Als modders fixed ratings geven op reacties die een hoge rating hebben gekregen van velen uit de community stop je het in zekere zin in de doofpot want dan bestaat de kans dat het een stuk minder wordt gelezen omdat mensen eerdere hoger gemodde start reacties gaan lezen en de discussie die daarop volgt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Over het algemeen worden dergelijke +3 reacties gefixeerd omdat het een populistische reactie is, zonder onderbouwing. Dan krijg je dat heel veel mensen gaan mismodden (Om toch nog enigzins ontopic te blijven) wegens ''mee eens'' moderaties. Hech, de beruchte Pebble grap van Arnoud Wokke is daar een klinkend voorbeeld van: Typisch een reactie die gefixeerd moest worden, maar wat uiteindelijk niet gebeurde. (Niet omdat het populistisch was, maar dat terzijde. Die discussie is al lange tijd geleden gevoerd en de conclusies daarvan waren zeer verhelderend.)
Dirk schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:41:
De reden dat we naar het forum doorverwijzen is omdat je hier een podium krijgt dat eenvoudig dagen, weken of zelfs maanden actief kan blijven, terwijl het bij een willekeurig FP-artikel 1 hooguit 2 dagen actueel blijft en dan uit het zicht verdwijnt, terwijl het intussen wel de reguliere discussie in de weg staat.
Maar op het forum krijg het bij lange na niet de aandacht die het op de FP wel krijgt en uiteindelijk bloedt zon topic op het forum gewoon dood, zonder een echte discussie of een echte oplossing te hebben. Conclusie: Het probleem blijft gewoon bestaan.
Bor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:03:
Het fixeren van een score wordt alleen in uiterste gevallen toegepast waar de moderatie erg scheef loopt met de score die een reactie overeenkomstig de moderatie FAQ zou moeten hebben.
Wat dus niet een absolute waarheid is. Again - Tweakers is ook geen heilig boontje hierin en zal in diezelfde ''uitzonderlijke gevallen'' ook gewoon de eigen regelgeving negeren. Dat is niet leuk om te horen, maar dat gebeurt wel.
Een van de redenen dat we liever geen opmerkingen over zaken als nieuwswaarde of andere, niet aan het onderwerp uit het nieuwsitem gerelateerde onderwerpen op de frontpage zien is dat dergelijke reacties alleen maar afleiden van het daadwerkelijke onderwerp.
:? Heb je deze discussie wel gevolgd? Dit punt is al eens langsgekomen en behandeld. Dit is wat ik nu bedoel met ''de gebruikelijke argumenten''. Zie het begin van mijn post voor de afhandeling daar van.
Je ziet vaak dat er lange offtopic threads ontstaan die niets meer met het originele onderwerp te maken hebben.
Maar we hebben het niet over ''die'' threads. Dat zijn inderdaad lange offtopic gesprekken die geen hoge waardering verdienen omdat ze niet onderbouwd zijn en geen valide kritiek bevatten. Het gaat nu vooral om de kritiek die nu is uitgesproken tegen Tweakers, welke gewoon onderbouwd is. Ik wil echt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen onzin kritiek op Tweakers welke niet onderbouwd is, en de kritiek die je nu krijgt. En nee, dat betekent dan niet dat je dan maar gaat verwijzen naar het forum - Het is nu al een aantal keer aangegeven dat zoiets geen effect heeft.
Ook komen dergelijke comments op de FP vaak niet terecht bij de juiste partijen, simpelweg omdat ze daar niet gelezen worden. Ik zag gisteren bijvoorbeeld reacties waarin de auteur van een nieuwsitem direct werd aangesproken. Hier werd niet op gereageerd omdat de betreffende reactie waarschijnlijk niet is gelezen. De redactie houdt het Geachte Redactie forum actief bij maar is niet in staat alle reacties onder nieuwsitems bij te houden.
Ik verwijs je hierover naar mijn ''Olifant in porselein kast'' opmerking iets terug in mijn reactie :)

Helaas spant de reactie van Ircghost de kroon als het gaat om het niet begrijpen van de materie:
Ircghost schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:03:
Het lijkt mij niet wenselijk om maar mee te buigen met de wind omdat je dan minder frictie krijgt maar wel de laatste stappen van enige kwaliteitscontrole verliest.
Het lijkt mij ook niet wenselijk dat we valide kritiek gaan verwijzen naar het forum wanneer het duidelijk is dat daar niets te halen valt :) Is het vervelend dat dergelijke posts op de FP staan? Ja, dat begrijp ik wel. Maar het is een noodzakelijk kwaad. Je moet deze dingen bespreekbaar maken en er aandacht mee genereren, want anders blijft het op de plank liggen.
Het is tevens belangrijk om niet te vergeten dat voor die paar lastige artikelen die hier vaak naar voren komen, er vele tientallen artikelen zijn waar de inhoud hoog is en de moderaties goed gaan.
:X En daar hebben we de bagatelliserende reactie ''Het zijn maar een paar artikelen die hoofdpijndossiers zijn, de rest is wel allemaal prima hoor!''. Dat is dus in deze discussie totaal niet relevant. Het gaat er niet om of je 90 top artikelen schrijft - Het gaat om die 10 artikelen die bekend staan om clickbait, onjuist zijn, of door een gebrek aan toegang moeten verwijzen naar collega-sites om het plaatje volledig te maken, terwijl Tweakers hetzelf kon doen vroeger. Dat was dat ''beetje extra'' onder andere ook. Dat die mogelijkheden er waren. Of dat er net een bepaald detail werd getest wat de andere sites niet hadden. En dat is er nu niet meer. En dat komt omdat er besloten is de focus op andere dingen te verleggen (Wat jullie goed recht is, jullie zijn een bedrijf immers). Maar dat gaat dus ten koste van de kwaliteit van de inhoud.

Zoals ik toen al zei: ''Ik zou in ieder geval op z'n minst als Tweakers zijnde heroverwegen waar je je als commerciële instantie op wilt focussen.''
Natuurlijk is het systeem van Tweakers niet perfect, het systeem van Facebook al helemaal niet, en zelfs die van reddit is niet perfect. Maar al met al, werkt het systeem voor het gros van de mensen echt goed.
Maar we hebben niet meet Facebook of Reddit te maken en hoe het daar gaat, we hebben te maken met Tweakers.net, en hoe het hier gaat. Nee, het systeem is niet perfect, daar heb je helemaal gelijk in. Maar je draagt niet bij tot een verbetering van dat systeem als je het probleem gaat bagatelliseren door te stellen ''Er zijn vele tientallen artikelen die het wel goed doen, dus..'' Het is gewoon een serieus probleem. Neem het dan ook aub ook serieus. :)
TheCapK schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Wij zijn het als Powermods ook niet altijd eens met de beslissingen van hogerhand. Als mensen van kantoor een beslissing nemen moeten wij daar helaas ook voor buigen. Op zo'n moment gaan wij dat ook niet goed praten als er over geklaagd wordt en zijn wij net zo goed vol van verbazing...
_/-\o_ Ik vind het een compliment waardig dat je dit benoemt, Captain K. Dat sterkt mij in ieder geval in het idee dat het probleem wordt erkend.

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01 01:52
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:10:
[...]

En dat is dus zeer nadrukkelijk niet de bedoeling, dat is meningmodden, en dat is een vorm van modmisbruik. Waar je terecht je modrechten mee kwijtraakt.

[...]

Erg janmer dat jij je niks aantrekt van regels, zeker nadat je je eerder zélf akkoord gegaan bent met die regels (voor je je modrechten activeerde).
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Op dat moment is het zeker een mening waar ik achter sta dat en bepaalde reactie waardevol acht... Alleen ik bepaal of een reactie waarde vol is om een bepaalde scoren aan te geven...
Alles heeft te maken met een mening... anders kan je net zo goed bot zijn werk laten doen.... Ga maar vast scripten...

• koelpasta
  • Niet online
Boehoehoe., ik wordt hier ( koelpasta in 'nieuws: Nederlandse artiesten willen hervorming van vergoedinge... ) de grond in geboort, maar dat verdien ik toch niet?...

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01 01:52
Migrator schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:15:

[...]

Ik heb geen idee hoe je oorspronkelijke reactie eruit zag, maar ik denk niet dat die voldeed aan de voorwaarden voor de +3 zoals beschreven in de ModFAQ. Vanuit dat perspectief is het 'gewoon' misbruik.
Euh,,, duik even erin om te kijken wat hij heeft geschreven.... en wat IK heb geschreven...
Hoe kan jij iemand keuren op basis van geen onderzoek, serieus!Na aanleiding van dit schrijf ik de de redactie. Dit kan gewoon niet!! Geen tijd voor... :/

En ja Mark Zuckerberg is ziek (daar ging mijn reactie over) en ondersteund hierbij Merkel.
YouTube: Angela Merkel Confronts Facebook's Mark Zuckerberg on Hate-Post Policy

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De 1e is crew, die krijgen altijd veel +3 van mensen die een wit vroetje (of bruine arm :P) proberen te halen. Meer dan een +1 is het idd niet.

Die 2e is ook niet meer dan een +1.

Ik vind dat de misbruikers die hier met tientallen (!) +'s gooien wel even grondig nagekeken zouden mogen, want als je dit doet, ben je gewoon kwaadaardig bezig. Je weet namelijk echt wel dat dat niet de bedoeling is.

Virussen? Scan ze hier!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Wat mij betreft kunnen al die +3'ss weg. Er is een fuckup gemaakt en daar balen we allemaal van. Natuurlijk krijgt de winnaar uit 2014 alsnog zijn prijs; en nog wel wat meer als rente. Maar kunnen we het nu dan weer over de inhoud hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 31-05-2016 19:15 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bij deze. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Macchill in 'plan: Bedenk de ultieme belastingaangifte en win een training ...

In zijn huidige vorm is dit geen +1, maar hooguit een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

CEx in 'nieuws: Europese Commissie ziet verbod Uber en Airbnb als 'laatste re...

Ik ben hier volledig on topic, maar toch wordt ik weggemod naar 0.

De reactie waar ik op reageer is ook echt geen +3, het is een betoog tegen de vrije markt vergezeld van een persoonlijke ervaring.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Een +2 voor een statement zonder veel onderbouwing en ook nog eens incorrect

roccothehelper in 'nieuws: AMD introduceert Radeon RX480-videokaart met Polar...

En mijn reactie daarop meteen een -2?

roccothehelper in 'nieuws: AMD introduceert Radeon RX480-videokaart met Polar...

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Squee in 'reviews: Broadwell E: voor het eerst tien cores'

Inhoudelijke analyse van een van de gepresenteerde benchmarks, raakte ondergesneeuwd tussen de berg andere ongemodereerde reacties en is daarna op +1 gezet door iemand die waarschijnlijk snel even alle ongemodereerde reacties af tikte? Nu zal niemand hem ooit meer zien ben ik bang.

[edit]
Bedankt voor de snelle correctie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Squee op 01-06-2016 12:25 ]

Please do not contact me telepathically.

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:31
Tukkertje-RaH in 'nieuws: Russische veiligheidsdienst arresteert 50 hackers v...

Begrijp wel dat er wellicht geen keihard bewijs is voor mijn stelling, maar dat maakt 't toch geen '-1' waard?

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: NASA installeert opblaasbare expansiemodule op intern...

Deze reacties horen volgens mij gewoon op een +1 te staan. Zijn volgens mij gewoon prima ontopic.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 16:18 . Reden: toevoeging ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, je had die onzin gewoon moeten negeren, wat er nu staat is irrelevant.

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 19:34
nieuws: Orange verhoogt prijzen van roaming buiten de EU tot 14 euro per MB

De reacties onder het artikel zijn wel erg snel off-topic (Euro-pro vs. Euro-Bash) gegaan en +1 gemodereerd.

Edit, kleine toevoeging: Reacties moeten m.i. gaan over de inhoud van het artikel = tarieven van Orange en niet over de BPM, wel of geen Europa, luxegoederen belasting.

[ Voor 21% gewijzigd door Mauritio op 02-06-2016 08:56 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 21:14

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bij onderstaand topic zie ik redelijk veel onterechte +2's die op +1 zouden moeten staan en onterechte 0 reacties die ook op +1 zouden mogen uitkomen;

nieuws: OwnCloud ondervindt problemen na Nextcloud-fork door oprichter

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ook niet, heb ze net allemaal lekker naar +1 getimmerd :)

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:56:
Ik ook niet, heb ze net allemaal lekker naar +1 getimmerd :)
Die eerste lijkt me nog eerder een nul zelfs, ik zie namelijk niet hoe broodkruimeltjes met een nieuw telefoonabonnement te maken hebben :p

[ Voor 38% gewijzigd door Migrator op 04-06-2016 10:08 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SgtElPotato in 'video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels : een introductie...

Geen -1 imho?

Edit: na zijn edit is het een plain -1 uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-06-2016 10:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Xao
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09-2019

Xao

evilweed in 'downloads: System Ninja 3.1.4'

Geen -1 waardig. Ik zou e'm op 0 zetten.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Tor-kopstuk Jacob Appelbaum stapt op na klachten seksuele ...

Het is een leuk script voor een conspiracy-film uit Hollywood, maar met al dat gespeculeer kan ik er toch nie techt een +1 in zien, hooguit een 0, wegens het totaal ontbreken van enig bewijsmateriaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:02

Tribits

Onkruid vergaat niet

wildhagen schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:24:

Het is een leuk script voor een conspiracy-film uit Hollywood, maar met al dat gespeculeer kan ik er toch nie techt een +1 in zien, hooguit een 0, wegens het totaal ontbreken van enig bewijsmateriaal.
Zoals ik het lees wordt het als theorie gepresenteerd en daar heb je dus geen bewijsstukken voor nodig. Dat je het als complottheorie voor een conspiracy film betitelt is ook nog al vreemd omdat het ook al meerdere keren in de praktijk voor is gekomen dat politieke kopstukken het veld moesten ruimen na totaal gefabriceerde aanklachten van seksuele intimidatie of misbruik. Andere reacties noemen Assange, maar ook Strauss-Kahn en Lubbers werden geconfronteerd met dergelijke aanklachten die uiteindelijk nergens op gebaseerd bleken.

Overigens snap ik dan weer niet waarom deze reactie een +3 waard is. Het lijkt me gezien de in beslag genomen goederen weinig waarschijnlijk dat we hier te maken hebben met een onschuldige die een plea bargain accepteert om erger te voorkomen, en daardoor is het ook maar beperkt on-topic. Daarnaast worden er in de reactie een boel aannames gedaan met betrekking tot het aantal onschuldigen dat veroordeeld wordt op basis van een plea bargain. De schrijver geeft zelf al aan dat het niet mogelijk is de omvang van het probleem vast te stellen, maar gaat voor het gemak van het ergste uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Tribits op 05-06-2016 16:53 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

In poll: Techleugens staan een aantal reacties op +2 wat een nogal hoge score is. Ik kan ze zelf niet moddereren aangezien ze ouder dan 48 uur zijn maar kan/ wilt er even iemand naar wilt kijken?

200 fish found!

Verwijderd

Deze Verwijderd in 'reviews: Homefront: The Revolution - ten onder aan tekortkomi...
kreeg het meeste reactie`s in de discussie ,toch zou ik niet bij dragen aan die discussie ,ik vind dat dus niet kloppen ,en zie het als mis modden en het is dus wel +1 waardig. En deze Verwijderd in 'reviews: Homefront: The Revolution - ten onder aan tekortkomi... was een antwoord op een vraag @Blokker_1999 en is naar mijn mening ook gewoon +1,des te meer omdat mijn antwoorden objectief waren ,en hij aangeeft dat deze reeks
"met plezier een keer of drie doorspeelt gehad in de jaren"

Ik vraag dus om er naar te kijken al was het maar om dat ik 30 x een ontopic had en zoveel reactie`s ,die wel allemaal +1 zijn. .
Als het modden op een oneerlijke manier word gedaan,waar ik een vermoeden van heb,(vriendjes politiek) dan kan ik mijn reactie net zo goed weg halen.

Als je een gele T bij je naam hebt staan ,kom je over al mee weg.Zo arrogant ,bah :r

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 14:50 ]

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:57
In reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer is volgens mij behoorlijk sprake van meningmodden.

Kritische opmerkingen krijgen -1 en positieve vaak +3.

Zie bijvoorbeeld LopendeVogel in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer'

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
_Peter2_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:24:
In reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer is volgens mij behoorlijk sprake van meningmodden.

Kritische opmerkingen krijgen -1 en positieve vaak +3.

Zie bijvoorbeeld LopendeVogel in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer'
Welke reacties staan er dan volgens jou verkeerd en waarom. Ik zie inderdaad dat er op de reacties zowel + als - scores worden uitgedeeld maar uiteindelijk is het eerste toch of de uiteindelijke score wel of niet goed is.
Als ik dan kijk dat de eerste reactie op +2 staat en de reactie daarop op +1 dan is daar nog niet zo'n enorme afwijking.
De reactie van Odan op die van JeroenC staat nu wat hoog met een +3 maar verder...

• _Peter2_
  • Laatst online: 12:57
TheCapK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Welke reacties staan er dan volgens jou verkeerd en waarom. Ik zie inderdaad dat er op de reacties zowel + als - scores worden uitgedeeld maar uiteindelijk is het eerste toch of de uiteindelijke score wel of niet goed is.
Als ik dan kijk dat de eerste reactie op +2 staat en de reactie daarop op +1 dan is daar nog niet zo'n enorme afwijking.
De reactie van Odan op die van JeroenC staat nu wat hoog met een +3 maar verder...
WouterL in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' (geen +2)
Enai in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' (geen 0)

Als LopendeVogel in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' +1 is, zou Verwijderd in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' als reacite daarop ook +1 moeten zijn en niet +2.

Marwan1990 in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' (geen +2)
Verwijderd in 'reviews: Overwatch - Meesterlijke multiplayer' (geen +2)

Maar je hebt gelijk, de meeste scores staan nu wel goed, ik zie alleen wel veel onterechte +3 en -1 waarderingen gegeven bij posts. (Met een andere eindscore door betere moderaties)

[ Voor 4% gewijzigd door _Peter2_ op 06-06-2016 11:39 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• johnnyvd
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb ik hier iets gedaan om -1 te verdienen?

johnnyvd in 'video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels: een introductie op fir...

Ik heb tevens de indruk dat niet ALLE reacties van 70599 op -1 zouden moeten belanden?

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Waarom zou je reactie meer dan een -1 waard zijn? Er staat niks: Het noemen van welke score je een reactie gegeven hebt (of in ieder geval: geclaimd gegeven te hebben) voegt niks toe aan de discussie en je besluit "Maar niet zomaar iets roepen!" - een sneer op de man.

• johnnyvd
Hmm, ik doelde met mijn reactie niet op de belediging van 70599, maar als je het zo zegt zou je het als "beledigen" kunnen zien..

Uiteraard ben ik er niet op uit, en ben ik me er bewust van, dat de post niet meer dan "0" waard kan zijn.

Het doel was meer om de poster ervan bewust te maken dat er meer onderbouwd gereageerd moest worden en dat ik het niet terecht vond dat hij naar beneden gemod werd omdat hij inhoudelijk een punt had..

Maar goed, gezien de manier waarop mijn reactie geinterpreteerd kan worden kan ik in -1 wel meegaan..
Let wel dat ik inderdaad +2 heb gegeven, maar dat mocht niet baten. De meerderheid vond dat deze man niet gehoord mag worden.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 03:57:

Als je een gele T bij je naam hebt staan ,kom je over al mee weg.Zo arrogant ,bah :r
Je weer dat een gele T alleen betekent dat iemand abbonee is? Heeft voor de rest geen enkele waarde.
Je hebt wel gelijk dat de reacties daar op de verkeerde score staan.

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:09:
[...]

Je weer dat een gele T alleen betekent dat iemand abbonee is? Heeft voor de rest geen enkele waarde.
Je hebt wel gelijk dat s de reactie daar op de verkeerde score staan.
Je bedoeld dat het nog lager had gemoeten?Ik klaag hier omdat de 1st reactie 31x +1 heeft gekregen en ook gewoon een normaal onderdeel van de discussie was .ik vraag dan ook of het een +1 ipv een 0 mag zijn.

Het zit mij gewoon dwars,that`s all ,Dan word ik chagerijnig.Waarom reageer ik eigenlijk? Heeft toch geen nut.
Ik mod normaal altijd volgens de regels ,maar de laatste tijd ,vraag ik ,met 80 boost in kas,waarom nog? Sommige zijn gewoon oneerlijk.Hebben 2 of 4 accounts,en vriendjes.Dan is 1 regels ,al genoeg voor een +1 .Terwijl ik er nog wat van ,probeer,te maken.Maar ja ;w

iets anders,ik weet wanneer ik met een arrogant persoon communiceer(slaat niet op jouw)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 19:36 ]

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:28:
[...]

Je bedoeld dat het nog lager had gemoeten?Ik klaag hier omdat de 1st reactie 31x +1 heeft gekregen en ook gewoon een normaal onderdeel van de discussie was .ik vraag dan ook of het een +1 ipv een 0 mag zijn.

Het zit mij gewoon dwars,that`s all ,Dan word ik chagerijnig.Waarom reageer ik eigenlijk? Heeft toch geen nut.
Ik mod normaal altijd volgens de regels ,maar de laatste tijd ,vraag ik ,met 80 boost in kas,waarom nog? Sommige zijn gewoon oneerlijk.Hebben 2 of 4 accounts,en vriendjes.Dan is 1 regels ,al genoeg voor een +1 .Terwijl ik er nog wat van ,probeer,te maken.Maar ja ;w

iets anders,ik weet wanneer ik met een arrogant persoon communiceer(slaat niet op jouw)
Zodra wij een vermoeden hebben van clone-accounts, en dat gaat sneller dan je denkt, dan worden die accounts gecontroleerd en eventueel verwijderd en het origineel krijgt een dringende waarschuwing die uiteraard ook in zijn notes worden opgenomen. Vaak is het helaas meer een kwestie van meningmodden en dat proberen we tegen te gaan maar helaas zien we niet alles... daarom is er ook dit topic: duidelijk mis-gemodde reacties proberen weer goed te zetten en de mismodders controleren en aanpakken.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

johnnyvd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:25:
Ik heb tevens de indruk dat niet ALLE reacties van 70599 op -1 zouden moeten belanden?
Ik weet niet in hoeverre het van belang is, maar uit een ander topic kreeg ik de indruk dat 70599 een geanonimiseerde versie van een account is. Als dat klopt zal je er in de toekomst in ieder geval geen last meer van hebben. Mogelijk weten de mods/admins hier meer.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

johnnyvd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:25:
Heb ik hier iets gedaan om -1 te verdienen?

johnnyvd in 'video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels: een introductie op fir...

Ja, commentaar m.b.t de moderatie van een reactie hoort in dit subforum, niet op de FP.

Daarnaast hoort de reactie waarnaar je verwijst ook absoluut niet op +2. Het klopt trouwens wel dat niet alle reacties van die gebruiker terecht op -1 staan, maar veel maakt het nu toch niet meer uit aangezien z'n account op zijn verzoek verwijderd is.

Compensatiemodden (een hogere score geven zodat het gemiddeld omhoog gaat) is trouwens ook absoluut niet de bedoeling, geen idee of jij was, maar meerdere reacties van die user hebben 6x +3 gekregen...

[ Voor 9% gewijzigd door _David_ op 06-06-2016 23:02 ]

• johnnyvd
_David_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Ja, commentaar m.b.t de moderatie van een reactie hoort in dit subforum, niet op de FP.

Daarnaast hoort de reactie waarnaar je verwijst ook absoluut niet op +2. Het klopt trouwens wel dat niet alle reacties van die gebruiker terecht op -1 staan, maar veel maakt het nu toch niet meer uit aangezien z'n account op zijn verzoek verwijderd is.

Compensatiemodden (een hogere score geven zodat het gemiddeld omhoog gaat) is trouwens ook absoluut niet de bedoeling, geen idee of jij was, maar meerdere reacties van die user hebben 6x +3 gekregen...
Duidelijk, ik zal me ervan weerhouden.. Toch leek mij de discussie over de wettelijke status van het FPV vliegen een interresante.. Mij bekroop het idee dat dit echter niet door de FPV liefhebbers (ben ik zelf ook trouwens) gehoord mocht worden.

Die meerdere +3 waren niet van mijn hand overigens.. Alleen 1x +2 die niet mocht baten aangezien anderen er anders over dachten.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
_David_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
[...]
Compensatiemodden Is ook vrij zinloos bij een mediaan berekening die voor de moderatiescore wordt gebruikt. Is een middel van tweakers die het modsysteem niet begrijpen

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

TWyk schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:01:
[...]

Compensatiemodden Is ook vrij zinloos bij een mediaan berekening die voor de moderatiescore wordt gebruikt. Is een middel van tweakers die het modsysteem niet begrijpen
Ik zie het toch nog al eens gebeuren, en dan met name bij reacties die op 2x+1 staan. Als je daar 2x0 tegenover zet verandert de uiteindelijke score niet, met 2x-1 wel al is die beoordeling volledig onterecht. Een volgende moderator kan het effect van die compensatiemod weer teniet doen, maar de praktijk is hier dat veel reacties relatief weinig moderaties krijgen en er ook nog al makkelijk mee wordt gestemd met de huidige score.

• Fealine
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Fealine in 'nieuws: World of Final Fantasy komt in oktober uit voor PS4 en PS...

Mijn reactie is gewoon een normale inhoudelijk reactie op beide Yi-Long als het artikel zelf, maar wordt als -1 gemod.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Fealine schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:44:
Fealine in 'nieuws: World of Final Fantasy komt in oktober uit voor PS4 en PS...

Mijn reactie is gewoon een normale inhoudelijk reactie op beide Yi-Long als het artikel zelf, maar wordt als -1 gemod.
Ben ik het mee eens, is gewoon een geldige mening :) Staat inmiddels gewoon op +1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
Baristo in 'nieuws: Diablo III-game director Jay Wilson neemt ontslag bij Bli...

Wait, wût? Die reactie mag wel naar (minstens) -1 imo.

• Dorus
  • Laatst online: 09:51
Tribits schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Ik zie het toch nog al eens gebeuren, en dan met name bij reacties die op 2x+1 staan. Als je daar 2x0 tegenover zet verandert de uiteindelijke score niet, met 2x-1 wel al is die beoordeling volledig onterecht. Een volgende moderator kan het effect van die compensatiemod weer teniet doen, maar de praktijk is hier dat veel reacties relatief weinig moderaties krijgen en er ook nog al makkelijk mee wordt gestemd met de huidige score.
klopt, maar ik zie het niet echt als een probleem op deze manier. 1 punt afwijken is niet direct een mismod, en het effect is weg zodra er iets meer moderaties zijn.

In het verleden was het vooral een probleem op het moment dat er meerdere moderaties waren en de compensatie mod zijn zware effect bleef houden.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik ben normaal gesproken vrij terughoudend met het uitdelen van een -1, maar als iemand het artikel niet begrepen heeft, de reacties niet gelezen heeft (dezelfde opmerking wordt regelmatig gemaakt en weerlegd) en het dan vervolgens wel nodig vind om met een beschuldiging te komen is wat mij betreft het niveau ongewenst wel bereikt.

killzonex in 'nieuws: Netflix controleert of wachtwoorden gebruikers voorkome...
Dorus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:30:
[...]
klopt, maar ik zie het niet echt als een probleem op deze manier. 1 punt afwijken is niet direct een mismod, en het effect is weg zodra er iets meer moderaties zijn.
Iedere reactie heeft een bepaalde minimum/maximum waardering die nog wel valt te verdedigen. Als je daar een punt onder of boven gaat zitten lijkt mij dat gewoon een mismod. Dat de reactie per saldo nog op een acceptabele score blijft staan doet daar verder niet zoveel aan af. Een onterechte -1 aan een reactie geven om die op de gewenste score te krijgen is wat mij betreft niet goed te praten.

[ Voor 32% gewijzigd door Tribits op 07-06-2016 15:53 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En dat krijgt dan nota bene nog 7x +3 ook.. sorry, maar zo iemand verdient het om zijn modrechten kwijt te raken. Vertel me hier eens hoe een 0 te rechtvaardigen is (dat is het al op geen enkele manier), laat staan een +3 :X

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:14:
[...]

En dat krijgt dan nota bene nog 7x +3 ook.. sorry, maar zo iemand verdient het om zijn modrechten kwijt te raken. Vertel me hier eens hoe een 0 te rechtvaardigen is (dat is het al op geen enkele manier), laat staan een +3 :X
Dat staat in het artikel uitgelegd, blijkbaar heeft deze man dat zelf gezegd (http://kotaku.com/5936142...xpected-facebook-bitching). Toch vind ik het een smakeloze quote die zonder context niet op de FP thuishoort, en met context liever ook niet. +3 is het sowieso niet, een +1 met enige goodwill heel misschien.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat weet ik, maar dat iemand ooit iets gezegd heeft, wil niet zeggen dat het op de FP thuishoort (zoals je zelf ook al terecht opmerkt).

Er zijn zoveel dingen die mensen ooit geroepen hebben, een heel flink deel daarvan hoort ook niet op de FP thuis.

Hier zijn dit soort teksten gewoon ongewenst. Een +1 vind ik zelf overigens al veel te hoog, zelfs een 0 kan ik voor mezelf niet eens meer verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vandaar ook "met enige goodwill heel misschien" - zelf heb ik 'm op de effectieve score staan. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel het niet als kritiek richting jou, meer als een observatie ;)

Hij straat idd gelukkig op het juiste niveau, en ook vrij stevig :)

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Die is aangeschreven evenals de +3 gever die met een eigen reactie vlak onder zijn reactie staat. Die heren vonden het nodig elkaar flink te plussen en dezelfde reactie weg te zetten. Nu hebben ze beiden dus ook een waarschuwing gehad...

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:29:
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel het niet als kritiek richting jou, meer als een observatie ;)
Zo vatte ik het ook niet op hoor :)

GamerPaps87 in 'nieuws: NS laat gebruikers treinkaartjes bestellen vanuit Reisplan...
Verwijderd in 'nieuws: NS laat gebruikers treinkaartjes bestellen vanuit Reisplanner...
Cbr in 'nieuws: NS laat gebruikers treinkaartjes bestellen vanuit Reisplanner...
De eerste is een twijfelgeval, de laatste twee zijn geen +2.

84hannes in 'nieuws: NS laat gebruikers treinkaartjes bestellen vanuit Reispl...
Volledig in [offtopic]-tags, dus mag ook naar de 0.

japie06 in 'nieuws: Tweede Kamer wijst voorstel voor experimenten met elektro...
Geen +3; één punt lager kan nog.
kvdveer in 'nieuws: Tweede Kamer wijst voorstel voor experimenten met elektro...
Godwin is er ook weer. Geen +3. +2 kan nog.

De onterechte +2's daar die ik wilde melden zijn inmiddels verdwenen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 07-06-2016 18:20 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
TheCapK schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Die is aangeschreven evenals de +3 gever die met een eigen reactie vlak onder zijn reactie staat. Die heren vonden het nodig elkaar flink te plussen en dezelfde reactie weg te zetten. Nu hebben ze beiden dus ook een waarschuwing gehad...
Heel fijn dat er zo direct actie ondernomen wordt! d:)b

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 19:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Lees net de replies op mijn reactie, maar je mag er veel van vinden, offtopic is het volgens mij niet;
MaDLiVe in 'nieuws: Tweede Kamer wijst voorstel voor experimenten met elektro...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

MaDLiVe schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:06:
Lees net de replies op mijn reactie, maar je mag er veel van vinden, offtopic is het volgens mij niet;
MaDLiVe in 'nieuws: Tweede Kamer wijst voorstel voor experimenten met elektro...
Het eerste deel van je reactie is nog wel een redelijk acceptabel betoog voor elektronisch stemmen, het tweede deel is wat mij betreft overbodig en off-topic. Het moderatie commentaar onder je reactie zal er daarnaast wel voor zorgen dat je ook niet meer het voordeel van de twijfel krijgt en een 0 het maximale is.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

EnigmaNL in 'video: Ubisoft toont teaser van Watch Dogs 2 en kondigt de game ...
Geen +3. Ik kom op max. +1, maar ben zelf voor de nul gegaan aangezien de reactie nogal loos is.
Loller1 in 'nieuws: Microsoft brengt Cortana komende weken naar Xbox Preview'
+3 is te hoog, een +2 kan nog.
Shodan in 'video: EA toont nieuwe teaser van Battlefield 1'
Geen +2, maar eerder een 0, want voegt weinig aan de discussie toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 07-06-2016 21:49 ]

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-01 20:32

Boost9898

Software developer

Sorry maar dit gaat nergens over...
Boost9898 in 'nieuws: Googles Motion Stills maakt gifs van bewegende foto's'

Ik reageer gewoon serieus, niet eens offtopic en nog krijg ik een -1. Het is weer minnetjesdag. ._.

[ Voor 17% gewijzigd door Boost9898 op 08-06-2016 09:03 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Of je hebt wat meer geduld zoals in de topicwarning ook gevraagd wordt...

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-01 20:32

Boost9898

Software developer

Wel vind ik het mooi hoe twee berichten met dezelfde inhoud, maar een andere omschrijving een totaal andere beoordeling krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/1b820dcd15.png

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/ccc303c03e.png

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Het klopt niet en ik ben het er zwaar mee oneens, maar SuperDre in 'nieuws: Leveringsproblemen HTC Vive lijken voorbij' verdient geen -1.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Boost9898 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:15:
Wel vind ik het mooi hoe twee berichten met dezelfde inhoud, maar een andere omschrijving een totaal andere beoordeling krijgen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Jouw eerste reactie is dan ook kort door de bocht en biedt geen aanknopingspunten voor een discussie, jouw tweede reactie is veel genuanceerder en komt veel vriendelijker over. Presentatie is hier heel belangrijk.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zijn inderdaad -1 reacties. Daar staan de posts inmiddels ook op overigens. Klachten over een titel of een artikel horen in Geachte Redactie, niet in een reactie op de frontpage. Deze zijn dan ook nog eens niet onderbouwd of opbouwend.

Als deze reactie waar is zou deze reactie geen +3 of +2 moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 09-06-2016 09:25 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem