Delerium schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:07:
[...]
Ik blijf van mening dat een reactie op het nieuwsbericht dat
wellicht in GR past, ook op de FP ontopic is. Je reageert op het nieuws daarzo, dus ook de vorm en keuzes van de redactie vallen daaronder.
Minus het geneuzel over kleine spelfoutjes.
Wellicht is het toverwoord. Er is altijd een mate van on-topic. Bij een reactie waarin een gebruiker aan de hand van een foutje in de tekst uitlegt hoe het écht zit zie ik geen reden om het van de FP af te halen; meestal is dat echter niet het geval en gaat het om een "dat klopt niet, het is
y in plaats van
x".
Vorm en keuzes van de redactie zijn in mijn ogen niet relevant voor de discussie, die ik het liefst zie gaan over inhoudelijke kennis die te maken heeft met het onderwerp van het nieuws.
Een goede maatstaf is in mijn ogen nog steeds hoe relevant de reactie is na aanpassing van het nieuwsbericht. Is de reactie overbodig als het nieuwsbericht wordt aangepast dan had deze in het forum geplaatst moeten worden.
frumper schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:10:
Dan wordt je dus in een keer topicstarter over iets waar je wellicht helemaal geen TS van wil zijn, en waar mensen dus verwachten dat je ook actief aan die discussie mee doet? Idee klinkt goed, maar ik zou er wel inbouwen dat de reageerder toestemming geeft om de afsplitsing naar het forum te maken.
Dan kun je het hele systeem beter niet invoeren als het niet in 100% van de gevallen toepasbaar is. Waarom zou je overigens feedback willen geven als je niet geïnteresseerd bent in de uitkomst van die feedback?
Om
clutter in het forum te voorkomen zou een oplossing kunnen zijn dat bij verplaatsing van reacties van FP naar GoT er per nieuwsbericht één topic aangemaakt wordt (titel:
Feedback op <titel nieuwsbericht>, topicstarter wellicht de auteur van het artikel, inclusief standaard topicstart* voor dit soort situaties). Daaronder staan vervolgens in forumreacties de reacties die van de FP af komen. Hoe je omgaat met threaded reacties ben ik niet helemaal over uit. Ideaal zou zijn de reacties op volgorde van tijd te plaatsen en hopen dat de context duidelijk genoeg is

.
* Voorbeeld voor zo'n TS:
Dit is een topic voor feedback op het artikel <link naar artikel>.
De reacties hieronder zijn van de Frontpage naar dit topic verplaatst om de discussie centraal te houden:
edit:
Niet helemaal meegekregen dat het ook om andere, waardevolle, off-topic reacties ging. In dat geval zie ik geen probleem in het tot TS maken van degene die het eerst off-topic ging. Als diegene niet in een discussie mee had willen doen hadden ze de reactie maar niet moeten plaatsen...
[
Voor 5% gewijzigd door
Migrator op 02-12-2015 10:02
]