Mobile Games Special - Goede en minder goede games getest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 01:56

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Ik doe het nooit, een review bekritiseren, maar ik ga maar gewoon eens met de billen bloot. Ik heb in Redneckerz in 'reviews: Mobile Games Special - Goede en minder goede games ge... dit al eens geadresseerd, maar ik ben bang dat het anders ondergesneeuwd zal raken door de vele andere nieuwtjes hier. En ik wil natuurlijk wel weten wat Dhr Hulzebosch ervan vindt :+

(Let wel dat onderstaande tekst slechts een wat aangepaste post is van wat er op de FP staat)

Zoals gezegd, ik focus mij dus vooral op het visuele aspect van de game Dead Effect 2. Paul zegt op een gegeven moment in de review:

''Toegegeven; een tablet of telefoon kan zich niet meten met een console of volwaardige pc, maar een game als Infinity Blade heeft al lang geleden bewezen hoe mooi games er op mobiele platformen uit kunnen zien. Dat niveau weet ontwikkelaar BadFly met Dead Effect 2 niet te halen. Niet alleen de spelwereld, maar vooral de personages die je tegenkomt zien er weinig gedetailleerd en vooral weinig origineel uit. Kortom; Dead Effect 2 moet het niet van de presentatie hebben.''

Ik vind de vergelijking met Infinity Blade mank gaan, en ik vraag mij dan ook af waarom juist voor deze titel als vergelijkingsmateriaal is gekozen. Als je werkelijk een goede vergelijking wilt maken, dan:
- kijk je naar titels die op beide platformen verschijnen (En dus niet zoiets makkelijks als Infinity Blade voorstelt, welke maar op 1 platform te verkrijgen is, voornamelijk uit statische scenes bestaat en geeneens een shooter te noemen valt.
- laat je titels die specifieke hardware vereisen achterwege. In dit geval dus voornamelijk de Tegra K1/X1 exclusive titels zoals The Talos Principle.

Zodra je dit hebt gedaan, dan kan je een vergelijking maken met de visuals van andere shooters. En daarbij valt dan het volgende op:
- Veel AAA fps voor mobiele hardware gebruiken net als Dead Effect 2 de Unity Engine. Kijk naar de Dead Trigger reeks, Unkilled, Call of Duty: Strike Team, Neon Shadow, Bounty Hunter: Black Dawn.
- Er vrijwel geen AAA Unreal Engine FPS titels beschikbaar zijn op beide platformen.
- De enige andere AAA fps die van Gameloft zijn met Modern Combat en Nova.

Vergelijk Dead Effect 2 nu eens met Unkilled en Nova 3 voor titels met een gelijkaardige artstijl. Kan je dan zeggen dat Dead Effect 2 ''er niet al te best'', ''weinig gedetailleerd'' uit ziet?

Ik zou dus graag van Dhr Hulzebosch willen horen waarom hij niet heeft vergeleken met andere FPS titels, die op zowel IOS als Android zijn verschenen, en het hele verhaal betreffende graphics een beetje afdoet door een vergelijking met Infinity Blade te maken, welke geen shooter is, maar op 1 platform verschijnt, en verre van interactief is als je dan toch gaat vergelijken met Dead Effect 2. Het kan zijn dat de stijl (Welke lichtelijk cartoony is) je niet ligt, maar roepen dat de game er slecht uit ziet met als onderbouwing ''Kijk maar naar Infinity Blade'' is er iets wat er bij mij niet in gaat.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Het antwoord op je vraag is heel simpel; ik heb ter vergelijking een game gekozen die algemeen bekend staat als een zeer goed uitziende game, die zelfs bekend staat als de game die voor eens en voor altijd aantoont dat het op een telefoon wel degelijk mogelijk is om mooie games te draaien. Meer niet. Mijn opmerking was veel algemener bedoeld dan jij hem opvat.

[ Voor 9% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 15-03-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:12:
Het antwoord op je vraag is heel simpel; ik heb ter vergelijking een game gekozen die algemeen bekend staat als een zeer goed uitziende game, die zelfs bekend staat als de game die voor eens en voor altijd aantoont dat het op een telefoon wel degelijk mogelijk is om mooie games te draaien. Meer niet.
Heb je mijn opmerkingen gelezen hierboven? De vergelijking gaat op meerdere punten mank:

- Je vergelijkt een exclusive met een multiplatform release.
- Je vergelijkt 2 compleet verschillende genres met elkaar.

Infinity Blade is een brawler met statische scenes, je speelt maar op een zeer beperkt vlak. In Dead Effect 2 is daar precies het tegenovergestelde van.

Op basis van deze redenering mag ik bij de onvermijdelijke review van DOOM een visuele vergelijking verwachten met Uncharted 4: A Thief's End?
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:12:
Mijn opmerking was veel algemener bedoeld dan jij hem opvat.
Dit stond er in eerste instantie niet. En ook al bedoel je het algemeen, dan is het nog steeds een onjuiste vergelijking. De vergelijking was veel zinniger geweest als er naar andere FPS titels was gekeken die op zowel iOS als Android te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik haal Infinity Blade erbij om aan te geven dat ik vind dat het uiterlijk van Dead Effect 2 wat mij betreft ondermaats is. Had ik daar een andere game kunnen nemen? Vast, maar Infinity Blade is bij een grote groep lezers bekend als de standaard voor wat er op mobiele telefoons mogelijk is. Bovendien is de game zes jaar oud en mag je toch verwachten dat een game - ook die in een ander genre - er inmiddels beter uitziet. Wat mij betreft is dat bij Dead Effect 2 nog niet het geval.

Ik maak uit je opmerkingen op dat jij vindt dat ik Dead Effect 2 daar mee tekort gedaan heb. Dat mag, Dan verschillen we daarover van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:00:
Ik haal Infinity Blade erbij om aan te geven dat ik vind dat het uiterlijk van Dead Effect 2 wat mij betreft ondermaats is.
Vergelijk Dead Effect 2 nu eens met Unkilled en Nova 3 voor titels met een gelijkaardige artstijl. Kan je dan zeggen dat Dead Effect 2 ''er niet al te best'', ''weinig gedetailleerd'' uit ziet?
De genoemde titels zijn daarnaast op beide platformen te bewonderen.

En wat zeggen de collega's over de visuals?
http://applenapps.com/rev...l-over-again#.VugCFkbPPGh - ''Dead Effect 2 looks gorgeous,'' (notabene de iOS versie.)
http://www.pocketmeta.com...effect-2-lust-gore-34206/ - ''Dead Effect 2 is visually impressive and gory.'', ''Visually top-notch'' (En waarom? Omdat ze kijken naar de andere shooters, zoals het hoort)
http://www.pocketgamer.co...fect+2/review.asp?c=68097 - ''Graphics are pretty darn impressive''
http://www.gamezebo.com/2...ad-effect-2-review-grows/ - ''Most of the environments and zombies look good''

De algemene consensus is dus dat de game visueel best wel goed is. Jouw review wijkt hier als enige significant vanaf door de vergelijking met Infinity Blade.

Laten we eens naar de cijfers kijken dan:
http://www.metacritic.com/game/ios/dead-effect-2 - 7.8 gemiddeld, met als laagste een 7.0. Jouw 5.5 staat dus haaks op wat de rest zegt. Nu zou dat geen probleem zijn, maar als je als onderbouwing voor de visuals met ''Infinity Blade is de standaard'' komt, dan verwacht je toch iets meer imo.
Had ik daar een andere game kunnen nemen? Vast, maar Infinity Blade is bij een grote groep lezers bekend als de standaard voor wat er op mobiele telefoons mogelijk is.
Als je dan toch blijft vasthouden aan de onzinnige vergelijking van een exclusive brawler met statische scenes tegenover een multiplatform shooter met verscheidende levels dan had je als alternatief beter nog Afterpulse kunnen noemen, dat is immers de huidige ''standaard'' voor telefoons. Ook dat is een exclusive en geen FPS, maar dat zou dan iets minder onzinnig zijn dan de huidige vergelijking.
Bovendien is de game zes jaar oud en mag je toch verwachten dat een game - ook die in een ander genre - er inmiddels beter uitziet. Wat mij betreft is dat bij Dead Effect 2 nog niet het geval.
:O :/ vind je het gek? Infinity Blade is een iOS exclusive. Gemaakt voor een beperkte variatie in hardware. Dead Effect 2 is een multiplatform release. Gemaakt om op talloze hardware configuraties te draaien. Mijn telefoon met Mali 400 GPU (Wat de oudste OpenGLES 2.0 compatible GPU is) draait de game als een zonnetje en ziet er prachtig uit. Vertel eens: Waarom argumenteer je hier dat een multiplatform release er beter uit moet zien dan een exclusive?

Het is een beetje hetzelfde als vragen waarom een titel als Killzone: Mercenary nog niet visueel is voorbijgestreefd. De game is immers ook al 2.5 jaar oud. Rara, waarom is dat niet zo?
Ik maak uit je opmerkingen op dat jij vindt dat ik Dead Effect 2 daar mee tekort gedaan heb. Dat mag, Dan verschillen we daarover van mening.
Zoals ik dus al zei, ik verwacht een vergelijking met Uncharted 4 ten tijde van de DOOM review. Je moet wel constant blijven immers ;)