Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.987 views

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet dat de reactie ouder dan 48 uur is, maar ik begrijp niet waarom deze +3 is, de post is een antwoord op een offtopic opmerking, die bovendien ook al ontkracht is.

pimpchilla in 'nieuws: Blizzard vergroot draw distance van World of Warcraft ...

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2016 13:47 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:14

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Fixt. Degenen die daar +3 hebben gegeven zijn het nakijken waard, dit is een schoolvoorbeeld van een -1-reactie.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
Migrator schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:04:
[...]

Fixt. Degenen die daar +3 hebben gegeven zijn het nakijken waard, dit is een schoolvoorbeeld van een -1-reactie.
Ik wilde hem net aanmelden, hij staat namelijk op +0 in plaats van op -1. Er staan nu 7 spotlights op.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 10-06-2016 01:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

bws723 in 'nieuws: WhatsApp maakt citeren van berichten mogelijk'
Geen +2. Waarom worden zulke onzinnige reacties toch altijd zo hoog gemod :F
Geen enkele reactie op deze reactie verdient overigens hoger dan een 0 imho. Nu sneeuwt de zinnige discussie weer onder.

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 10-06-2016 13:34 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Migrator schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:10:
Geen enkele reactie op deze reactie verdient overigens hoger dan een 0 imho. Nu sneeuwt de zinnige discussie weer onder.
Inderdaad max een 0 ja.

Ook Wim-Bart in 'nieuws: WhatsApp maakt citeren van berichten mogelijk' is zeker geen +2 en max een 0.

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wordt sowieso wel wat gemeningdmod in dat topic by the looks of it.
NotSoSteady in 'nieuws: WhatsApp maakt citeren van berichten mogelijk'
NotSoSteady in 'nieuws: WhatsApp maakt citeren van berichten mogelijk'
Lijken mij op geen enkele wijze een -1. Tenzij "who cares" wordt gezien als flame, maar dat lijkt me een tikje overdreven. Die tweede sowieso geen -1, maar die krijgt het ook massaal.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 10-06-2016 13:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Migrator schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:10:
Ook 34 reactie in die thread, wat een vervuiling...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

_David_ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:10:
[...]

Ook 34 reactie in die thread, wat een vervuiling...
Tja, dat krijg je als de reactie zo lang bovenaan staat. Gelukkig nu gefixeerd maar denk toch dat de meeste schade wat betreft het niveau van alle reacties dan al gedaan is. Ik begin steeds meer voor een thumbs-up voor frontpagereacties te worden in de hoop dat dit dan veel thumbs up krijgt omdat mensen het grappig vinden terwijl de moderatiescore gewoon per ModFAQ is.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
plaats: nieuws: Telenet presenteert gezinsabonnement voor tv, internet, bellen en mob...

Dit bericht:
"Downloadlimieten zijn IMHO de eerlijkste manier om de grootverbruikers te laten betalen voor hun groot verbruik.

(tenzij je mss een alternatief hebt dat ik nog niet ken?) "
moderatie: -1
Off-topic zou misschien nog kunnen, al gaat het over de aanwezigheid van downloadlimieten in het abonnement, dus denk ik dat +1 het meest logische is?
Die -1 is enkel omdat een hoop modererende tweakers het er blijkbaar niet mee eens is.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbedem op 11-06-2016 16:51 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
pizzafried in 'nieuws: Yahoo stopt na achttien jaar met Messenger-dienst'

Het is een inhoudelijke reactie, prima voor de discussie dus waarom niet +1?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:02

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik weet niet wat er voor de edit stond maar in de huidige vorm is een +1 prima. Het is een nette ontopic reactie. Het is welliswaar geen bijster interessante reactie maar ontopic is hij wel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'nieuws: NSA overweegt informatie van medische hulpmiddelen te verg...
Niks +2 of +3 aan, moderatie gezeur en voor de rest überhaupt al niet een +2 waard.

Verwijderd in 'nieuws: NSA overweegt informatie van medische hulpmiddelen ...
Ook geen +2

[ Voor 29% gewijzigd door _David_ op 12-06-2016 12:16 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:16:
Verwijderd in 'nieuws: NSA overweegt informatie van medische hulpmiddelen te verg...
Niks +2 of +3 aan, moderatie gezeur en voor de rest überhaupt al niet een +2 waard.
Ik zat zelf meer aan een -1 te denken, of wellicht een heel krappe 0, maar de +2 waar hij nu staat is idd zeer zeker onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

• sdk1985
  • Laatst online: 16:24
Deze 6x-1 snap ik werkelijk waar helemaal niets van: sdk1985 in 'downloads: SABnzbd 1.1.0 bèta 1' (Nee ik heb er niets geks aan gewijzigd nadat hij -1 kreeg, dat was voor hij een score kreeg).

Voordat iemand denkt, ja maar wat je zegt klopt ook helemaal niet dus dat is +0: Dit is de UI: http://i.imgur.com/U3JdJwk.png

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 12-06-2016 14:16 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
_David_ schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:54:
Robbedem in 'nieuws: Telenet presenteert gezinsabonnement voor tv, internet, ... bedoel je? je kan direct linken naar een specifieke reactie door op de datum + tijd regel te klikken :)
...
Ja, die bedoelde ik. Staat nu op 0, dus is goed :)
Zal onthouden dat ik direct naar een reactie kan linken, bedankt!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Interessante discusies daar.
However, deze is geen -1:

Verwijderd in 'nieuws: NSA overweegt informatie van medische hulpmiddelen te ve...

Zelf heb ik 0 gegeven, maar dat helpt niet.

Eat the bugs, live in a pod

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Gezien het gescheld lijkt me een -1 het best op z'n plaats. Deze staat momenteel nog op +2, wie helpt?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
nieuws: Microsoft komt met eigen nfc-betaalsysteem voor Windows 10 Mobile

darkjeric krijgt +2 voor zijn reacties dat Apple zicht niet aan de standaarden houdt met Apple Pay en dat Apple Pay alleen met gecertificeerde terminals werkt, maar dat is totaal niet waar. Feitelijke onjuistheden worden nu beoordeeld met +2. Dat lijkt me niet correct.

Maurits van Baerle in 'nieuws: Microsoft komt met eigen nfc-betaalsysteem voo... Deze reactie is de enige juiste, en is met -1 beoordeeld, terwijl het m.i. +2 zou moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door MarcoC op 13-06-2016 11:58 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het bekende BREIN onderwerp komt weer voorbij, alsmede meningmodders uiteraard.
Voor deze ben ik er héél snel bij, maar ik zie ook dat deze héél snel verkeerd gemod wordt, wellicht kunnen we er dus wat aan doen, mits we er op tijd bij zijn;

Luuk.vanRiel in 'nieuws: Brein vraagt naw-gegevens van twee usenetgebruikers ...

Deze is geen +2 waard, het staaft ook niet zijn eerdere bewering. +1 lijkt mij dus ruimschoots voldoende, niet de +2's of +3's die het nu krijgt.

EDIT:
Core2Quad in 'nieuws: Rocksteady brengt in oktober Batman: Arkham VR uit' deze stond op +3, dankzij mijn moderatie (0) naar +2 gezakt, maar denk dat +2 ook niet echt de juiste moderatie is voor deze post... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2016 12:18 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wisselwerking in 'nieuws: Winkelketen Scheer & Foppen is failliet verklaard'

Geen +2, een +1 lijkt me wel voldoende. En die massale hoeveelheid +3-gevers (33x !) mogen imho nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Meer dan een dag later staat dit nog steeds op -1:

David Mulder in 'nieuws: Apple toont volgende versie watchOS voor zijn horloge'

En deze comment begrijp ik ergens dat hij een beetje geirriteerd is, maar volgens mij ook geen -1 waard (zeker een 0 though, maar ik zit niet te flamen of te trollen, puur het woord 'fanboy' gebruiken is geen trollen)

David Mulder in 'nieuws: Apple toont volgende versie watchOS voor zijn horloge'

Verwijderd

Carlos0_0 in 'nieuws: Apple stopt met het automatisch afspelen van onder ande...
Woorden als windhoos zijn te kinderachtig vol woorden en zullen best leuk zijn geweest tien jaar terug, maar voor mij gewoon een directe -1

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Google brengt definitieve versie van sdk van Android N uit'

Krijg hier minnetjes voor terwijl mijn reactie gewoon normaal is en informatie kan zijn.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

53x +2 en 52x +3 :X
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:40:
Verwijderd in 'nieuws: Google brengt definitieve versie van sdk van Android N uit'

Krijg hier minnetjes voor terwijl mijn reactie gewoon normaal is en informatie kan zijn.
Dat is waarschijnlijk één moderatie geweest. Hou de topicwarning hier even in de gaten. Je meldt het vroeg terwijl de eindscore gewoon goed is. Zo relevant is je reactie in deze vorm immers niet.

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Hier een draadje zonder moderatie. Iemand die er 'langs kan gaan'? Alvast dank!

Edddd in 'reviews: Apple iOS 10: iedereen een iets veranderde iPhone'

• Boxman
  • Laatst online: 00:39
nieuws: 'Oculus wil Touch-controllers voor Rift in november uitbrengen'

Dit hele topic mag wel even nagelopen worden, zelden zoveel meningmods gezien.

Van -1 op een feitelijk stukje met bronvermelding tot 6x -1 gepowermod worden in de verdere discussie terwijl mijn discussiepartner steevast op +2 en +3 gezet wordt..

Tja.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JeroenC gaf nog een reactie, dus toch even kijken:
LopendeVogel in 'video: Het nieuws van de E3 - Wat waren de belangrijkste aankondi...

Zitten hier 4-5 mensen consequent mij -1 te geven en die ander +2?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bor

Bor

Topicstarter
De hele subthread vanaf hier mag naar de -1; het is ofwel materiaal voor het forum ofwel dermate offtopic / zonder relatie tot het artikel dat een 0 te hoog is;

trogdor in 'downloads: Windows Repair 3.9.2'

Discussies over het moderatiesysteem behoren in het Frontpage Moderatie forum.

De volgende lijkt mij een nette +1; The Zep Man in 'nieuws: Yubico werkt aan U2F-beveiligingssticks met bluetooth'

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-06-2016 15:39 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:03
Dit hele (herhaadelijk) gepraart over verhuizen voor glasvezel is allemaal heel erg off-topic hier. Zie er echt niet meer dan een 0 in.
Aaargh! in 'nieuws: T-Mobile claimt landelijke dekking voor 4g+'
Aaargh! in 'nieuws: T-Mobile claimt landelijke dekking voor 4g+'
prutser001 in 'nieuws: T-Mobile claimt landelijke dekking voor 4g+'
jip_86 in 'nieuws: T-Mobile claimt landelijke dekking voor 4g+'
bArAbAtsbB in 'nieuws: T-Mobile claimt landelijke dekking voor 4g+'
En gezien een dezelfde persoon het letterlijk 6+ keer herhaald misschien wel gewoon een deel -1

[ Voor 14% gewijzigd door !mark op 16-06-2016 16:49 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:32:
De hele subthread vanaf hier mag naar de -1; het is ofwel materiaal voor het forum ofwel dermate offtopic / zonder relatie tot het artikel dat een 0 te hoog is;

trogdor in 'downloads: Windows Repair 3.9.2'
Die heeft nog wel wat zetjes nodig om op een (terechte) -1 terecht te komen...

Ook BenVenNL in 'downloads: Windows Repair 3.9.2' kan nog een paar tikjes richting -1 gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
badsemtex in 'nieuws: Codemasters brengt F1 2016 op 19 augustus uit en toont ...

Blijkbaar mag je niets negatief zeggen over meneer Verstappen op tweakers :')

Verwijderd

Die hele discussie is totaal off-topic en wordt bovendien vervelend gevoerd.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:53:
[...]

Die hele discussie is totaal off-topic en wordt bovendien vervelend gevoerd.
Mee eens, behalve de thread start dan. Die mag best wel +1. Hij staat gewoon op de kaft.

Eat the bugs, live in a pod

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01 01:52
Het mod systeem moet over de kop!

Laatste paar weken bekeken (nadat ik mijn mod rechten kwijt raakte) hoe het mod systeem wordt (mis) gebruikt. Waarom hanteert niet iedereen hetzelfde waarde aan een reactie? Als het systeem zo duidelijk is, dan zou bij voorbaat voor iedereen al duidelijk moeten zijn welke waarde een reactie het waard is. dat is het blijkbaar niet.

Daarnaast zie je nog genoeg downmod op reactie omdat het een ander het niet blieft. Alleen valt dit net niet op of het valt in de marges van de toelaatbare (er wordt dus gedoogd). Hoe dan ook, het systeem hoe dat nu is, deugt niet.

Het systeem moet simpeler worden opgebouwd:

-1 niet on-topic
0 Neutraal / on-topic
+1 interessant om te lezen

Meer niveaus heb je niet nodig, als die (in mijn ogen) zinloze discussies over wat wel het niet is..... weg ermee.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dergelijke reacties zouden wat mij betreft vanzelf onzichtbaar moeten worden... Maar dat gebeurd nu niet, dus ik heb het handmatig gedaan. Het interne topic hierover zal ik ook maar weer eens schoppen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12-2025

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Ircghost
  • Laatst online: 23:13

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Boxman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:57:
nieuws: 'Oculus wil Touch-controllers voor Rift in november uitbrengen'

Dit hele topic mag wel even nagelopen worden, zelden zoveel meningmods gezien.

Van -1 op een feitelijk stukje met bronvermelding tot 6x -1 gepowermod worden in de verdere discussie terwijl mijn discussiepartner steevast op +2 en +3 gezet wordt..

Tja.
Een beetje een late reactie, maar ik wilde nog graag even reageren. Het artikel moest inderdaad nagelopen worden, dank voor de melding destijds.

Wel zou ik je er op willen wijzen dat je eerste bericht link op het moment van het hier plaatsen slechts 1 mismoderatie had. Dat is niet de bedoeling van dit topic (zie de Topic Waarschuwingen). Als we op alle kleine foutjes van anderen moeten gaan letten dan schiet het niet op, het gaat om grove of grote hoeveelheden aan fouten bij de moderatie van (een) bericht(en).

Daarnaast een kleine semantische opmerking: de tweede reactie is niet 'gepowermod', als 3 ervaren modders iets modereren krijgt dat ook een gezamenlijke moderatiescore van 6.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 08:44

arnoudwokke

Redacteur
Deze reactie staat op +2 en klimt naar +3. Daar snap ik nu weer geen reet van :P CopyCatz in 'nieuws: Decentrale autonome organisatie The DAO gehackt, Ethereu...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gevalletje massaal meningmodden....

• Arend soetemans
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik weet niet goed waarom ik hier voor een -1 zou verdienen, ik reageer gewoon op een reactie die ik voor foutief aan neem. Mijn reactie was misschien niet echt uitgebreid of informatief maar toch vind ik er niet echt iets fout aan.
Arend soetemans in 'nieuws: Xbox-topman: Project Scorpio biedt geen voordelen...

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 08:11
nieuws: Nintendo: virtual reality is nog niet klaar voor mainstream-markt

Ik heb het idee dat iedereen die ook maar wat kritisch is over VR flink gedownmod wordt voor het hebben van een andere mening.

Zelf sta ik al 4 keer op min 1... :p

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 17-06-2016 21:38 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Chinees patentbureau: Apple heeft iPhone 6 en 6 Plus n...

Die mag naar -1 toe.

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 18-06-2016 06:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zerora in 'nieuws: Hackers breken in op webwinkel Acer'

Dat soort getroll hoopt op -1 thuis, niet oip de +1 waar hij nu staat. Die 6x +3 mag imho onderzocht worden, is op geen enkele wijze verdedigbaar. Alles hoger dan een 0 is modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:45

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam van...

Geen +2 wat mij betreft en al helemaal geen +3. Sowieso twijfelachtig of klagen over de nieuwswaarde op de front page thuis hoort. Daarnaast een reactie die iedere keer terugkomt bij een artikel van deze strekking. Ik vraag me dan voornamelijk af wat voor bewijs men hier had verwacht. Een smoking gun en een volledige bekentenis zouden mooi zijn, maar weinig realistisch in het huidige politieke klimaat. Los daarvan zou er dan waarschijnlijk nog steeds wel iemand roepen dat het bewijs onbetrouwbaar of vervalst is.

Een absurde reactie als deze lijkt me trouwens gewoon ongewenst:
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam v...

[ Voor 19% gewijzigd door Tribits op 18-06-2016 14:44 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tw_gotcha in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam...

Hier kan ik met de beste wil van de wereld toch geen +2 in zien, dat lijkt me puur meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die hele newspost is één groot drama. Het lijkt wel alsof de propaganda-boys van zowel de Russen als die van het westen allebei flink los aan het gaan zijn.

De loopgraven zijn iig al betrokken, nog even en de bommen en granaten beginnen te vliegen...

:X

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam van...

Mag naar 0, zeker geen +2 iig!

wontcachme in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naa...

Mag naar 0, geen +1 waard.

[ Voor 93% gewijzigd door wildhagen op 18-06-2016 15:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Op zich kan ik best nog wel begrijpen dat je in deze kwestie de beschuldigingen wel of niet gelooft en dus partij kiest voor of tegen de Russen. Het zou alleen wel prettig zijn als dat in een beetje normale bewoording gebeurt en er niet van alles bijgesleept wordt wat er werkelijk niets mee te maken heeft. Daarnaast is een argument voor/tegen net zoveel waard en hoort er dus ook geen verschil te zitten in de beoordeling afhankelijk van de mening die erin verkondigd wordt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Darkstriker in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in na...

Geen +1 imho, die laatste zin is net ff een tikje te veel op de man (en zo on-topic is het toch al niet, to start with).

Virussen? Scan ze hier!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 09:54
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:35:
Die hele newspost is één groot drama. Het lijkt wel alsof de propaganda-boys van zowel de Russen als die van het westen allebei flink los aan het gaan zijn.

De loopgraven zijn iig al betrokken, nog even en de bommen en granaten beginnen te vliegen...

:X
Idd, wat een drama :(
Ik ben het met de meeste uit dat topic met je eens (heb er zelf ook een aantal van +2 afgehaald, en naar 0 of -1 gegooid), echter over deze twijfel ik. Als de reactie van alexbl69 erboven +1 is, dan zou deze dat ook mogen zijn. Niet geheel ontopic, maar wel tegen het onderwerp aan en niet direct ongefundeerd geblaat.

Ik twijfel een beetje over meer reacties in deze, als je alles wat maar een beetje offtopic gaat op 0 gooit, wordt het een grote brij. Dan zet ik liever de reacties die er (een beetje) bovenuit steken op +1.

Overigens bijv. deze mag dan wel weer naar 0:
Lagonas in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam v...

of zelfs -1:
SuperDre in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam ...
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in na...
raro007 in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam v...
SBTweaker in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam...
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam va...
FlemishDroid in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in n...
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam v...
PeterQwerty in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in na...
Meessen in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in naam v...

... oke ik was even het hele topic aan het doorlopen, maar het is zo om te huilen dat ik er (om deze tijd) maar even mee ophou |:(
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:35:
Darkstriker in 'nieuws: Gerucht: Russen zitten achter hackaanvallen die in na...

Geen +1 imho, die laatste zin is net ff een tikje te veel op de man (en zo on-topic is het toch al niet, to start with).
Mee eens, -1 is zelfs beter. Staat hij ondertussen 34x op tegen 2x+1. Had je deze met je eigen moderatie niet al meteen goed staan? Niet echt de moeite van het melden waard dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dorus op 19-06-2016 02:46 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dorus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 02:39:
[...]

Mee eens, -1 is zelfs beter. Staat hij ondertussen 34x op tegen 2x+1. Had je deze met je eigen moderatie niet al meteen goed staan? Niet echt de moeite van het melden waard dan.
Nee, gisteren had hij op een gegeven moment 14x +1 en ook wat +3's. Maar het is bekend dat een aantal modmisbruikers hier in dit topic meelezen, dus die hebben blijkbaar hun moderatie aangepast.

Als hij slechts 2x +1 had, had ik hem idd niet gemeld :)

Nu staat hij iig wel vrij stevig op de juiste score :)

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze staat door een aantal mismoderaties te hoog. +1 lijkt me prima.

JustFogMaxi in 'downloads: qBittorrent 3.3.5'

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Begrijp totaal niet waarom deze reactie 75x -1 staat... een +2 is denk ik nog goed te verantwoorden, al zou een +1 logischer zijn (want dat wat hem pas echt +2 maakt is wat je in MikeN's reactie vind).

Firefly III in 'nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en UvA'

Tegelijkertijd verdient dit totaal geen +2, want het reageert op geen enkele manier op de post van JCE

Verwijderd in 'nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

elieve hier eens even JCE te repareren want die krijgt wel erg veel onterechte -1 tjes.. terwijl het weliswaar een afwijkende maar gewoon een goed beargumenteerde mening betreft.

nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en UvA

Copyright and left by SED...

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hij brengt het wat bot, maar dat is in mijn ogen hier geen reden voor de -1, maar het is een prima +1.
Hetzelfde geldt imho voor Firefly III in 'nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en UvA', hoewel een punt aftrek voor de "maar daar had je vast niet aan gedacht" wellicht gerechtvaardigd is.

Verwijderd in 'nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en...
Geen +2.

• Bor

Bor

Topicstarter
Die zou op +1 moeten staan lijkt mij. +2 is echt te hoog als je puur naar de inhoud van de reactie kijkt.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

De reactie waarvan je wist dat die ging komen, en derhalve ook geen +3 waard:

Santee in 'reviews: Nvidia GTX 1070 en 1080'

Net zo min als de volgende reactie, vindt iemand dit nou werkelijk informatie die iedereen moet lezen?

afterburn in 'reviews: Nvidia GTX 1070 en 1080'

Het is niet mijn bedoeling iedere vorm van kritiek de kop in te drukken en ik heb verder ook geen banden met Tweakers. Ik begin er alleen als lezer nog al moe van te worden dat je onder vrijwel iedere review een stel reacties tegenkomt in de trant van 'wat een waardeloze review' en 'waar zijn jullie nu helemaal mee bezig'.

[ Voor 60% gewijzigd door Tribits op 20-06-2016 20:52 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
SED schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:22:
elieve hier eens even JCE te repareren want die krijgt wel erg veel onterechte -1 tjes.. terwijl het weliswaar een afwijkende maar gewoon een goed beargumenteerde mening betreft.

nieuws: Student ontdekt lek in studenteninformatiesysteem HvA en UvA
Betreffende post is inmiddels door een mod gefixeerd...
Probleem is, dat JCE een soort heksenjacht is begonnen tegen de betrokken student. Dat JCE een afwijkende maar onderbouwde mening heeft, is zijn goed recht, maar met 16 vrijwel gelijkluidende felle posts in 1 draadje, gaat hij, gelijk of niet, voor mij over een grens. De zoveelste herhaling van een mening, zonder enig bewijs dat betreffende student ook daadwerkelijk gegevens zou hebben opgeslagen, levert bij mij uiteindelijk - na hogere waarderingen voor de eerste posts - slechts -1 op.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01 14:32
CriticalHit_NL in 'downloads: GPU-Z 0.8.9'

Geen +3, niet eens +1, een 0 waard.

That's it, I'm done.

• tijmenvn
  • Laatst online: 07-12-2025
Tribits schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:27:

Net zo min als de volgende reactie, vindt iemand dit nou werkelijk informatie die iedereen moet lezen?

Het is niet mijn bedoeling iedere vorm van kritiek de kop in te drukken en ik heb verder ook geen banden met Tweakers. Ik begin er alleen als lezer nog al moe van te worden dat je onder vrijwel iedere review een stel reacties tegenkomt in de trant van 'wat een waardeloze review' en 'waar zijn jullie nu helemaal mee bezig'.
Ik ben juist door de fixatie van die tweede post hierheen gekomen, omdat t toch wel duidelijk gemaakt mag worden dat wij als GoT de kwaliteit van reviews sterk achteruit vinden gaan. Als dan men een goed beargumenteerde post heeft als die van afterburn, moet deze niet naar '0' worden gefixeerd. Deze mag heus ergens bovenaan staan om te verduidelijken wat er beter moet aan deze reviews.

maarja, hieraan zal toch geen gehoor komen waarschijnlijk

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Maar waar moeten de reacties over de review zelf dan blijven? Die komen in dat geval juist onderaan te staan, en dat is ook zonde...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Niet iedereen zal de technische kennis hebben om een goede review van een slechte te onderscheiden. De mensen die dat niet hebben, mogen die dan niet weten dat ze deze review gewoon slecht is? Dat die hun verkeerd informeert en dat ze dus beter een andere review kunnen lezen? Een +3 is dus verdedigbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

tijmenvn schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:43:
[...]

Ik ben juist door de fixatie van die tweede post hierheen gekomen, omdat t toch wel duidelijk gemaakt mag worden dat wij als GoT de kwaliteit van reviews sterk achteruit vinden gaan. Als dan men een goed beargumenteerde post heeft als die van afterburn, moet deze niet naar '0' worden gefixeerd. Deze mag heus ergens bovenaan staan om te verduidelijken wat er beter moet aan deze reviews.

maarja, hieraan zal toch geen gehoor komen waarschijnlijk
Die eerste is niet gefixeerd, maar zie ik in zijn huidige vorm niet als meer dan een +1. Om voor een +2 in aanmerking te komen bevat de reactie wat mij betreft te weinig achtergrond informatie/bronnen/onderbouwing. Zo inzichtelijk is die opmerking nu verder ook weer niet. Als ik in andere reviews kijk is het verschil tussen een reference model en een after market/overclocked model een procent of 10, en zal dat bij kenners over het algemeen wel bekend zijn. Daarmee is het wat mij betreft hooguit een kanttekening die de auteur wel bij het artikel had mogen plaatsen, maar geen ontbrekende informatie die het hele artikel op losse schroeven zet zoals in de reactie gesuggereerd wordt.

De tweede reactie is een directe vraag aan de Tweakers redeactie. Daarmee is het wat mij betreft bij uitstek een discussie die buiten het artikel zelf om gevoerd moet worden. Redactioneel overleg is zondermeer belangrijk maar verder totaal oninteressant voor de gemiddelde lezer.
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:51:
[...]

Niet iedereen zal de technische kennis hebben om een goede review van een slechte te onderscheiden. De mensen die dat niet hebben, mogen die dan niet weten dat ze deze review gewoon slecht is? Dat die hun verkeerd informeert en dat ze dus beter een andere review kunnen lezen? Een +3 is dus verdedigbaar.
Misschien mis ik wat, maar ik lees in die reactie niets dat afbreuk doet aan de review zelf. Het gaat er vooral over dat de review niets nieuws brengt ten opzichte van andere sites. Dat is wat mij betreft niet relevant en daarom typisch niveau 0. Een +3 is misschien gerechtvaardigd als de review aantoonbaar een onjuiste conclusie trekt. En daar is wat mij betreft toch wel wat meer voor nodig dan dat er misschien een nuance verschil niet mee is genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tribits op 21-06-2016 01:01 ]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Toff schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:40:
[...]

Probleem is, dat JCE een soort heksenjacht is begonnen tegen de betrokken student. Dat JCE een afwijkende maar onderbouwde mening heeft, is zijn goed recht, maar met 16 vrijwel gelijkluidende felle posts in 1 draadje, gaat hij, gelijk of niet, voor mij over een grens. De zoveelste herhaling van een mening, zonder enig bewijs dat betreffende student ook daadwerkelijk gegevens zou hebben opgeslagen, levert bij mij uiteindelijk - na hogere waarderingen voor de eerste posts - slechts -1 op.
Ik ben de enige die kritisch is tegenover 16 Tweakers die dat niet zijn. Ik zou niet weten waarom zij tot in den treure mogen herhalen dat hij die gegevens heus niet zal hebben opgeslagen, maar ik niet. Had je 16 verschillende Tweakers ook allemaal een -1 gegeven? Want dat is hier dan wel op zijn plaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Firefly III op 21-06-2016 10:38 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Toff schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:40:
[...]

Ik vermoed zo dat met name de negatieve beoordeling van zijn eerste posts daar verantwoordleijk voor is.
Bij dat soort foutief modereer gedag zie je al snel dat men zijn loopgraven gaat innemen.
Weliswaar is later zijn negatieve mod inderdaad op verzoek van diversen hersteld maar daarmee is de schade reeds aangericht. De herhaling in een poging wel een discussie over inhoud op gang te brengen is dan een redelijk normale.
Dat het totaal achteraf op een heksenjacht gaat lijken is dus vooral een gevolg, geen oorzaak van de negatieve mods.
YMMV

Copyright and left by SED...

• Ircghost
  • Laatst online: 23:13

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter

Die reacties mogen nog wat aandacht krijgen inderdaad. Kritiek is inderdaad prima, worden we alleen maar slimmer fan, maar het moet wel juist beoordeeld worden.

• WhatsappHack
  • Niet online
Waren die topics niet wat relaxter gemodereerd dan normale artikelen? Net als .plan en reviews zelf e.d.?
Of ben ik in de war met iets anders? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Klopt, maar ook losjes zou ik dit niet op +2 modereren. Er zit niks van inhoud in.

[ Voor 62% gewijzigd door Migrator op 21-06-2016 20:06 . Reden: kwoot onnodig dus weggebonjourd. ]

• WhatsappHack
  • Niet online
True. Wordt beloond voor de blijheid en het enthousiasme I guess. T hoort niet, maar... Iets met door vingers heen zien enzo. ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:03:
True. Wordt beloond voor de blijheid en het enthousiasme I guess. T hoort niet, maar... Iets met door vingers heen zien enzo. ;)
als je mismoderaties door de vingers gaat zien levert dit mogelijk weer "Ja maar bij die reactie is de score ook niet aangepast..." discussies op wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Niet online
Die discussies heb je sowieso al erg vaak, en hier is t excuus wel vaker "wordt los gemodereerd" bij die topics. ;) Andere situatie, en geen angst voor slippery slopes lijkt me t beste.

Maar hee, ik wilde er geen discussie over beginnen ofzo. :) Vond t gewoon niet zo'n probleem dat een reactie van een 'winnaar' onder zo'n topic iets hoger gemod wordt dan normaal. That's all :)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
JCE schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ik ben de enige die kritisch is tegenover 16 Tweakers die dat niet zijn. Ik zou niet weten waarom zij tot in den treure mogen herhalen dat hij die gegevens heus niet zal hebben opgeslagen, maar ik niet. Had je 16 verschillende Tweakers ook allemaal een -1 gegeven? Want dat is hier dan wel op zijn plaats.
Nee, Iemand die - onderbouwd - eenmalig reageert krijgt van mij een +1, maar als hetzelfde al tig keer door medetweakers is betoogd, wordt het bij mij een 0, want dan voegt het niets meer toe. Een tweaker die zijn mening blijft herhalen, zonder verder argumenten aan te voeren, krijgt van mij uiteindelijk dezelfde -1 die ik jou uiteindelijk, voor je laatste posts, heb gegeven, omdat het niets toevoegd en voor mij tijdverspilling is om te lezen. Of ik met iemand eens ben of niet (en ik ben het voor het grootste deel met jou eens), doet er niet toe. Na een keer of 3 - 5 hetzelfde is de pluswaarde van je mening weg en tegen de 10e post zonder inhoudelijke toevoeging begin ik negatieve gevoelens te ontwikkelen. ;)

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:39
https://tweakers.net/nieu...eaction=8696833#r_8696833

Zo hé. Er word iemand (Gamebuster) goed de grond in geboord met -1, terwijl het best een +1 kon zijn :)

• SomerenV
  • Laatst online: 00:33

SomerenV

It's something!

Mijn eigen reactie in een bericht over een Criterion game

Is in alle opzichten gewoon ontopic maar heeft momenteel een -1. Beetje jammer dat sommige mensen totaal niet weten hoe ze moeten modereren. 8)7

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat mensen vallen over je gevloek

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je vanwege de onnodige toonzetting punten aftrek krijgt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 16:14

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ParaVince in 'nieuws: EVGA kondigt HB-sli-bruggen voor GTX 1000-gpu's aan'
Lijkt mij gewoon een ontopic post. Zéker geen -1.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SomerenV
  • Laatst online: 00:33

SomerenV

It's something!

Bor schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:17:
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je vanwege de onnodige toonzetting punten aftrek krijgt.
Dat kunnen gebruikers vinden en dat mogen ze ook vinden, maar het is geen flamebait, geen troll-reactie en geen belediging van een gebruiker. Een -1 is (was inmiddels) dus niet op z'n plaats als je het mij vraagt. Daarbij is het ondanks één vloekwoord verder een prima reactie wat inhoud betreft én een aanvulling op de discussie. Nooit geweten dat Nederlanders zó snel vallen over een redelijk vaak gebruikt vloekwoord :/

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

SomerenV schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Dat kunnen gebruikers vinden en dat mogen ze ook vinden, maar het is geen flamebait, geen troll-reactie en geen belediging van een gebruiker. Een -1 is (was inmiddels) dus niet op z'n plaats als je het mij vraagt. Daarbij is het ondanks één vloekwoord verder een prima reactie wat inhoud betreft én een aanvulling op de discussie. Nooit geweten dat Nederlanders zó snel vallen over een redelijk vaak gebruikt vloekwoord :/
Als we al punten gaan aftrekken voor 1x "godverdomme" dan is het einde zoek...

Met mijn moderatie erbij staat je reactie nu op +1. :)

Trouwens je link naar je reactie doet het niet, deze wel: SomerenV in 'nieuws: Criterion schrapt Going Beyond Cars-project vanwege Star... (je mist het #r_8698069 stuk)

[ Voor 23% gewijzigd door _David_ op 22-06-2016 17:22 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Toch zijn er velen die vanwege vloeken een punt aftrek geven. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Je kunt een punt ook op een normale manier brengen zonder vloeken of andere schuttingtaal. Daarmee voorkom je in ieder geval punten aftrek en de reactie wordt er absoluut niet minder van.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik zeg ook niet dat een punt aftrekken voor vloeken fout is :P ik vind het alleen wat overdreven voor 1x een vrij 'onschuldig' (imo) woord.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind het vooral totaal overbodig om te vloeken in een reactie. Het doet eigenlijk in alle gevallen alleen maar afbreuk aan het argument. Voor de een is een vloek minder erg dan voor een ander. Mijn advies is om het gewoon achterwege te laten. Dan is de kans dat je een reactie hier moet aandragen gelijk weer een stukje kleiner :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

arnoudwokke in 'geek: Oud Nasa-engineer maakt 's werelds grootste nerf-gun'
0 ipv +2, ook voor redactie leden geldt dat deze discussie in GR hoort.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem