tijmenvn schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:43:
[...]
Ik ben juist door de fixatie van die tweede post hierheen gekomen, omdat t toch wel duidelijk gemaakt mag worden dat wij als GoT de kwaliteit van reviews sterk achteruit vinden gaan. Als dan men een goed beargumenteerde post heeft als die van afterburn, moet deze niet naar '0' worden gefixeerd. Deze mag heus ergens bovenaan staan om te verduidelijken wat er beter moet aan deze reviews.
maarja, hieraan zal toch geen gehoor komen waarschijnlijk
Die eerste is niet gefixeerd, maar zie ik in zijn huidige vorm niet als meer dan een +1. Om voor een +2 in aanmerking te komen bevat de reactie wat mij betreft te weinig achtergrond informatie/bronnen/onderbouwing. Zo inzichtelijk is die opmerking nu verder ook weer niet. Als ik in andere reviews kijk is het verschil tussen een reference model en een after market/overclocked model een procent of 10, en zal dat bij kenners over het algemeen wel bekend zijn. Daarmee is het wat mij betreft hooguit een kanttekening die de auteur wel bij het artikel had mogen plaatsen, maar geen ontbrekende informatie die het hele artikel op losse schroeven zet zoals in de reactie gesuggereerd wordt.
De tweede reactie is een directe vraag aan de Tweakers redeactie. Daarmee is het wat mij betreft bij uitstek een discussie die buiten het artikel zelf om gevoerd moet worden. Redactioneel overleg is zondermeer belangrijk maar verder totaal oninteressant voor de gemiddelde lezer.
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:51:
[...]
Niet iedereen zal de technische kennis hebben om een goede review van een slechte te onderscheiden. De mensen die dat niet hebben, mogen die dan niet weten dat ze deze review gewoon slecht is? Dat die hun verkeerd informeert en dat ze dus beter een andere review kunnen lezen? Een +3 is dus verdedigbaar.
Misschien mis ik wat, maar ik lees in die reactie niets dat afbreuk doet aan de review zelf. Het gaat er vooral over dat de review niets nieuws brengt ten opzichte van andere sites. Dat is wat mij betreft niet relevant en daarom typisch niveau 0. Een +3 is misschien gerechtvaardigd als de review aantoonbaar een onjuiste conclusie trekt. En daar is wat mij betreft toch wel wat meer voor nodig dan dat er misschien een nuance verschil niet mee is genomen.
[
Voor 22% gewijzigd door
Tribits op 21-06-2016 01:01
]