Virussen? Scan ze hier!
vali in 'nieuws: Chrome OS krijgt Play Store en Android-apps in september'
Loller1 in 'nieuws: Chrome OS krijgt Play Store en Android-apps in september'
Loller1 in 'nieuws: Chrome OS krijgt Play Store en Android-apps in september'
Geen van allen is een -1
Sorry, maar ik kan hier echt geen 0 van maken.
Het onderwerp in de reactie (de auto) wordt ook in het artikel genoemd, reacties op mijn reactie over datzelfde onderwerp hebben +1 en toch is mijn reactie off-topic..?
(misschien snap ik het niet, kan ook...
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
-2 voor het genoemde bericht!mpkossen schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:49:
Dit lijkt me niet thuis te horen op tweakers.net: 659271 in 'nieuws: Dating-apps voor homo's lekken nog steeds locatie van gebr...
Geen +2 (en al helemáál geen +3...)
Virussen? Scan ze hier!
Die staat inmiddels op +1 wat mij een beter passende score lijkt in dit geval.wildhagen schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 05:15:
cybermaus in 'nieuws: Steekproef: gemeenten hebben problemen met archief door...
Geen +2 (en al helemáál geen +3...)
Deze reactie is een oprechte en terechte vraag en mag wat mij betreft naar de +1; calvinturbo in 'nieuws: Onderzoek: Anti-trackingtools zijn effectief om volge...
[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 21-05-2016 11:14 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Die van cybermaus was gisteren ook gemeld maar had blijkbaar nog wat zetjes nodig. De reactie van calvinturbo staat nu ook goed.Bor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:45:
[...]
Die staat inmiddels op +1 wat mij een beter passende score lijkt in dit geval.
Deze reactie is een oprechte en terechte vraag en mag wat mij betreft naar de +1; calvinturbo in 'nieuws: Onderzoek: Anti-trackingtools zijn effectief om volge...
Onderstaande kan ook prima op +1 i.p.v. +2.
Koldur in 'nieuws: Apple stopt distributie iOS-update 9.3.2 voor 9,7" iPad Pr...
SED in 'nieuws: Apple stopt distributie iOS-update 9.3.2 voor 9,7" iPad Pro w...
[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 21-05-2016 13:07 ]
200 fish found!
Voor jdh009 in 'nieuws: Oculus Rift-app-update maakt einde aan onofficiële HTC Viv... lijkt mij een +1 voldoende.
Voor deze lijkt een +1 mij voldoende;
The Zep Man in 'downloads: 7-Zip 16.02'
[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 22-05-2016 10:21 ]
Ik weet niet of dit onder de categorie spam valt, maar het is in ieder geval zwaar off-topic en het komt over als een reclamepraatje.
Mag naar -1, hoort niet op de FP, maar in GR (waar het reeds gemeld is overigens).
Virussen? Scan ze hier!
Deze reactie krijgt een +1 terwijl deze reactie totaal niet over het onderwerp gaat, het zou eerder een 0 of een -1 moeten zijn.
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Deze grap is vrij misplaatst, dus naar mijn mening zeker geen +1. Zelf zou ik zeggen -1, maar een 0 kan ook.
Deze reactie gaat in op de gevoerde discussie. Dit is in ieder geval geen -1 waard.
nieuws: Ministerie bemiddelt tussen rechthebbenden en Nederlandse isp's over ...
Er wordt flink gestrooid met +3's en -1's op posts die het niet verdienen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hier is misschien niet iedereen het mee eens (understatement) maar (zeker het eerste deel) is een rake opmerking.
Hier wordt massaal op gehaat omdat het vanuit creationistisch perspectief is geschreven, maar dat je niet van miljoenen jaren terug met zekerheid kunt zeggen wat er gebeurd is (ofwel zelf kunt waarnemen/observeren) is zeker waar.
¯\_(ツ)_/¯
Domokun in 'nieuws: Google wil wachtwoordloze logins aan het eind van het jaa...
toro in 'nieuws: Rapport: Nederland en België beide vooraan in breedbandtoegang'
Hier wilde ik ook net melding van maken. Jantje2000 heeft zijn mening, laat de volwassen mede-tweakers hun mening daarop geven zodat Jantje er over na kan denken. De -1 nu is demotiverend ( we zijn allemaal 15 geweest met onze eigen inzichten in de wereld ) , en onterecht want zijn mening is een toevoeging op het artikel, in die zin dat hij er vragen bij stelt die medetweakers kunnen beantwoordenMasterPrutser schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:25:
Jantje2000 in 'nieuws: NASA: zonnestormen zijn mogelijk sleutel tot leven'
Hier is misschien niet iedereen het mee eens (understatement) maar (zeker het eerste deel) is een rake opmerking.
Hier wordt massaal op gehaat omdat het vanuit creationistisch perspectief is geschreven, maar dat je niet van miljoenen jaren terug met zekerheid kunt zeggen wat er gebeurd is (ofwel zelf kunt waarnemen/observeren) is zeker waar.
[ Voor 3% gewijzigd door Croqy op 24-05-2016 10:56 ]
In de huidige vorm zou ik een 0 geven. Het offtopic gedeelte is dermate groot dat dit in mijn ogen de beste score is in dit geval. Een -1 kan ik er ook niet van maken.Croqy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Hier wilde ik ook net melding van maken. Jantje2000 heeft zijn mening, laat de volwassen mede-tweakers hun mening daarop geven zodat Jantje er over na kan denken. De -1 nu is demotiverend ( we zijn allemaal 15 geweest met onze eigen inzichten in de wereld ) , en onterecht want zijn mening is een toevoeging op het artikel, in die zin dat hij er vragen bij stelt die medetweakers kunnen beantwoorden
Dat vind ik ook, alleen zal die dan wel gefixeerd moeten worden 255 x -1 corrigeer je niet zomaar even meer.Bor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:58:
[...]
In de huidige vorm zou ik een 0 geven. Het offtopic gedeelte is dermate groot dat dit in mijn ogen de beste score is in dit geval. Een -1 kan ik er ook niet van maken.
WTF? Waarom krijgt dat 25x (!) +3? Het is geen slechte reactie oid, maar meer dan een +1 kan ik er toch echt niet in zien?
Virussen? Scan ze hier!
Zeker niet -1 waardig en heel demotiverend.
Croqy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Hier wilde ik ook net melding van maken. Jantje2000 heeft zijn mening, laat de volwassen mede-tweakers hun mening daarop geven zodat Jantje er over na kan denken. De -1 nu is demotiverend ( we zijn allemaal 15 geweest met onze eigen inzichten in de wereld ) , en onterecht want zijn mening is een toevoeging op het artikel, in die zin dat hij er vragen bij stelt die medetweakers kunnen beantwoorden
Belediging gericht tegen een ander. Een -1 zou ik hier gepast vinden.
Daar mogen er wel wat meer -1's aan gegeven worden... Die laatste zin is gewoon regelrecht een persoonlijk aanval...Xao schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:54:
Verwijderd in 'nieuws: NASA: zonnestormen zijn mogelijk sleutel tot leven'
Belediging gericht tegen een ander. Een -1 zou ik hier gepast vinden.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
[ Voor 8% gewijzigd door _David_ op 24-05-2016 17:50 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd in 'nieuws: Telenet verhoogt uploadsnelheid internetabonnementen - up...
Verwijderd in 'nieuws: Telenet verhoogt uploadsnelheid internetabonnementen - up...
Verdient geen +1 imho.
Deze reactie scoort 353 keer -1, 85 x 0 en 65 x +1, vervolgens wordt hij op 0 gezet.
Als je het mij vraagt hoort het gewoon een -1 te zijn.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Maar waar zou die dan de -1 verdienen? Op de vorige pagina is deze ook gemeld, en daar was de consensus géén -1, waarbij Croqy in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII" het goed uitlegt wat mij betreft.miicker schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:04:
Jantje2000 in 'nieuws: NASA: zonnestormen zijn mogelijk sleutel tot leven'
Deze reactie scoort 353 keer -1, 85 x 0 en 65 x +1, vervolgens wordt hij op 0 gezet.
Als je het mij vraagt hoort het gewoon een -1 te zijn.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zijn reactie is 80% off-topic, het enige on-topic gedeelte zou dus zijn "Ik vraag me altijd af hoe ze dat nu kunnen ontdekken zonder dat ze er zelf bij zijn geweest. Kunnen ze echt zover terug kijken?" en ook daarvan vind ik het vrij discutabel hoe on-topic dat eigenlijk is. Wanneer je kijkt naar de rest van de reactie (en andere reacties van hem) is dit geen vraag, maar een stelling dat hij dat simpelweg niet kan (of wil) geloven, en dat maakt zijn complete reactie in mijn ogen off-topic.Migrator schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:20:
[...]
Maar waar zou die dan de -1 verdienen? Op de vorige pagina is deze ook gemeld, en daar was de consensus géén -1, waarbij Croqy in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII" het goed uitlegt wat mij betreft.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Mooi betoog, maar geen +3.
Inderdaad. Daar is nog wel wat hulp nodig om de reacties op beter passende scores te krijgen._David_ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:50:
Dat hele NASA artikel is dramatisch gemodereerd..
Geen -1, gewoon terechte opmerking.
Imho is dat geen +2, maar gewoon een +1? Ik vind het toontje nogal dubieus, en het heeft ook wel iets ranterigs?
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft schrapt 1850 banen bij smartphonetak'
En die vind ik een beetje op de man, zeer zeker geen +1. Een 0 zou nog net kunnen, maar meer ook niet.
[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 25-05-2016 16:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dan mag deze ook gefixeerd worden. Bijna niemand begrijpt hoe zwaartekracht werkt, en dat hele betoog over bacterieëvolutie (mooi woord voor Galgje) is zelfs gewoon offtopic.
Edit: Alhoewel ik er wel een +1 voor gegeven heb.
Edit: Al die 300+ mensen die Jantje een -1 gaven hebben blindelings de TL;DR een +3 gegeven. Slaat nergens op.
Edit: IOk zie trouwens het aantal +3's daar afnemen nu.
[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 25-05-2016 16:30 ]
Eat the bugs, live in a pod
Tussen al die ongemodereerde reacties inderdaad niet, nee.
En deze?
Het lijkt erop dat iemand mijn mening niet zo mag....
Misschien kan iemand deze persoon eens uitleggen dat de moderatie niet bedoeld is voor eenpersoonlijke vendetta tegen een medetweaker waar je het niet mee eens bent.
[ Voor 17% gewijzigd door TWyk op 25-05-2016 17:07 ]
BadRespawn in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
mad_max234 in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
Annihlator in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
rvt1 in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag Ne...
Tourniquet in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
Beakzz in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag ...
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aa...
bytemaster460 in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aa...
sonox in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag N...
William_H in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvra...
Geen +3
BaT in 'plan: Schrijf je in voor de Virtual Reality Meet-up'
stimmits in 'plan: Schrijf je in voor de Virtual Reality Meet-up'
Geen +3, eerder spammen voor eigen bedrijf.
[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 25-05-2016 20:34 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Boost9898 in 'nieuws: Fietsenproducent VanMoof kondigt fiets met trackingtech...
Geen +2.
Verwijderd in 'nieuws: E Ink ontwikkelt scherm met 32.768 kleuren'
Geen -1.
200 fish found!
Verwijderd
Ik vind dit geen +3 in relatie tot het artikel.
Bijna die hele thread daar is off-topic dus nul daar. Jammer dat de ontopic reacties ondersneeuwenVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:49:
LopendeVogel in 'nieuws: HTC is gestopt met productie Google Nexus 9-tablet'
Ik vind dit geen +3 in relatie tot het artikel.
MartijnH333 in 'nieuws: 'Ondanks encryptie leven wij in de gouden eeuw van ma...
TWyk in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag Ne...
Saeverix in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag ...
johnkeates in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
THA_ErAsEr in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
TWyk in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag Ne...
Vexxon in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag ...
straat18 in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraa...
johnkeates in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvr...
Geen -1
Dit loopt de spuigaten uit.
Verwijderd in 'nieuws: Afgifte vingerafdrukken definitief verplicht bij aanvraag N...
Geen +3
Heeft +3, is volgens mij +1 waard. +2 in een gulle bui.
[ Voor 3% gewijzigd door KoploperMau op 26-05-2016 17:09 ]
Geen +2, een +1 lijkt me wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
MastersInstinct in 'plan: Win een bètakey voor World of Warcraft: Legion - Up...
Als diegene niet had meegdongen om een key, had iemand die wél een key wilde een key rechtstreeks kunnen krijgen. IMO mogen users die dit soort dingen doen, van mij gewoon een ban krijgen voor toekomstige winacties van Tweakers.
Derhalve heb ik aanmoedigingen als Soeski in 'plan: Win een bètakey voor World of Warcraft: Legion - Update' ook -1 gegeven.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2016 21:01 ]
Wat betreft de moderatie slaan die +2 (en +3's) bij MastersInstinct gewoon nergens op. Let echter wel even op de topic warning "Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.". Wat verder de spel regels zijn bij de actie is ook aan tweakers en of key weer mogen worden weggegeven.CH40S schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:59:
Ik kan hier alleen maar een -1 in zien, hoe goed de intenties van de poster ook mogen zijn.
MastersInstinct in 'plan: Win een bètakey voor World of Warcraft: Legion - Up...
Als diegene niet had meegdongen om een key, had iemand die wél een key wilde een key rechtstreeks kunnen krijgen. IMO mogen users die dit soort dingen doen, van mij gewoon een ban krijgen voor toekomstige winacties van Tweakers.
Derhalve heb ik aanmoedigingen als Soeski in 'plan: Win een bètakey voor World of Warcraft: Legion - Update' ook -1 gegeven.
Soeski geeft naar mijn inzien in zijn reactie aan dat hij gewoon het moderatie systeem misbruikt, handig dat de gebruiker zich zelf even meldt.
edit
ThanosReXXX in 'nieuws: Gerucht: Nintendo werkt aan nieuwe handheld onder c...
GR materiaal, geen +2.
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Nintendo werkt aan nieuwe handheld onder code...
+1 is hier ook wel voldoende.
[ Voor 24% gewijzigd door Zeehond op 26-05-2016 21:33 ]
200 fish found!
[Verwijderde gebruiker]
nieuws: Microsoft reageert op kritiek klikken op sluitkruisje voor Windows10-...
ronaldmathies in 'nieuws: Microsoft reageert op kritiek klikken op sluitkruis...
Vind ik geen +2, hooguit +1.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom ben ik zo zwaar gedownmod? Dit weer zo'n "niet mee eens" -1tjes?
[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 27-05-2016 15:13 ]
That's it, I'm done.
Het is on-topic, en ook niet per se beledigend bedoeld. Maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen het zien als een aanvallende opmerking.MrFax schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:12:
MrFax in 'nieuws: Microsoft reageert op kritiek klikken op sluitkruisje voo...
Waarom ben ik zo zwaar gedownmod? Dit weer zo'n "niet mee eens" -1tjes?
Ik zou je een +1 geven ware het niet dat jouw reactie in mijn ogen inhoudelijk onjuist is omdat het totaal geen blijk geeft van inlevingsvermogen in de 'gemiddelde' gebruiker. Voor veel mensen blijft een computer één of ander magisch apparaat en missen ze het lef of manier van redenen om goed met pc's om te gaan. Daardoor kun je ook niet van mensen verwachten dat zij zomaar snappen dat ze een update kunnen terugdraaien.
Maar ik denk dus dat een 0 de minimale waarde is. Een +1 is ook prima verdedigbaar.
Gezien de kinderachtige terminologie geen +1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
In een topic als deze weet ik gewoon niet meer hoe te modereren. Ik heb m'n best gedaan in de (nu) eerste thread, en aangezien het ook niet meer chronologisch is, staan er vast een paar mooien veel verder onderaan in de comments in andere threads, maar ik waag me er niet meer aan.
De eerste thread vind ik eigenlijk allemaal 0. Maar er zitten non-modded tussen, +2's, een -1.
Het wordt steeds minder leuk om te modden op de FP. Er staat zoveel onzin.
Het is er al een tijdje stil, maar Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties is er nog om te discusieren over reacties waarbij je twijfeld is wat de goeie score is.HMC schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:52:
nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni verschijnen
In een topic als deze weet ik gewoon niet meer hoe te modereren. Ik heb m'n best gedaan in de (nu) eerste thread, en aangezien het ook niet meer chronologisch is, staan er vast een paar mooien veel verder onderaan in de comments in andere threads, maar ik waag me er niet meer aan.
De eerste thread vind ik eigenlijk allemaal 0. Maar er zitten non-modded tussen, +2's, een -1.
Het wordt steeds minder leuk om te modden op de FP. Er staat zoveel onzin.
200 fish found!
Ga ik daar maar eens rondneuzen...en zeiken uiteraard.Zeehond schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:58:
[...]
Het is er al een tijdje stil, maar Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties is er nog om te discusieren over reacties waarbij je twijfeld is wat de goeie score is.
Kan naar 0 vanwege de opmerking over de moderatie.
200 fish found!
Mag naar -1 wegens trolling.
Virussen? Scan ze hier!
Sorry hoor, maar voor mij gewoon een +1 en zeker geen trolling of flame/flamebait. Je openlijk afvragen of een soort nieuwsbericht waardevol is lijkt me nou niet bepaald een -1 waard. Bovendien is de vraag ook zeer redelijk: waarom wel nieuws over lastpass in edge en niet over alle andere extensies in edge en/of andere browsers?
IMO een beetje kinderachtig en zelfs laf comments met kritiek op Tweakers dan maar weg te modden (het zal niet de eerste keer zijn, zie comments onder nieuwsberichten over ad-blockers en discussie over ads op Tweakers).
[ Voor 25% gewijzigd door GeoBeo op 28-05-2016 11:30 ]
Voor kritiek op de redactie is een speciaal topic. Reacties op de FP die de nieuwswaardigheid bevragen zijn daarmee niet gewenst. Zeker als het alleen maar een kreet van een regel is. De manier van wegzetten zorgt er voor dat het door Wildhagen als trolling wordt gezien.GeoBeo schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Sorry hoor, maar voor mij gewoon een +1 en zeker geen trolling of flame/flamebait. Je openlijk afvragen of een soort nieuwsbericht waardevol is lijkt me nou niet bepaald een -1 waard. Bovendien is de vraag ook zeer redelijk: waarom wel nieuws over lastpass in edge en niet over alle andere extensies in edge en/of andere browsers?
IMO een beetje kinderachtig en zelfs laf comments met kritiek op Tweakers dan maar weg te modden (het zal niet de eerste keer zijn, zie comments onder nieuwsberichten over ad-blockers en discussie over ads op Tweakers).
thePiett in 'nieuws: Edge krijgt eerste versie van wachtwoordmanager LastPass'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
LOL. Exponentiële groei van +3's.
0 uiteraard, misschien max +1 omdat hij "gelijk" heeft.
En de reactie kan wel een modfix gebruiken, want door die misbruikers is de moderatie behoorlijk verziekt.
Virussen? Scan ze hier!
Deze hoort niet op +2, maar op een -1, of zxijn best een krappe 0.
The Zep Man in 'nieuws: Nieuwe mod maakt Oculus-games weer compatibel met HTC...
Geen +3, maar een -1.
proditaki in 'nieuws: Nieuwe mod maakt Oculus-games weer compatibel met HTC V...
simplicidad in 'nieuws: Nieuwe mod maakt Oculus-games weer compatibel met HTC...
Ook geen +3, maar -1.
[ Voor 61% gewijzigd door wildhagen op 29-05-2016 12:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Vind dit toch wel een persoonlijk record, als je kijkt is het gewoon een nette on topic reactie.. maar de scores..
1x +3
5x +2
25x +1
28x +0
10x -1
Blijkbaar trap ik of iemand tegen de zere beentjes, of gaat er wat anders fout
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Er wordt misbruik gemaakt omdat er berichten worden verwijderd die juist er toe doen.wildhagen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:32:
WTF? 227x +3? Hier mag echt serieus naar gekeken worden wie hier zo schandalig misbruikt maakt can het moderatie-systeem.
En de reactie kan wel een modfix gebruiken, want door die misbruikers is de moderatie behoorlijk verziekt.
wat jullie hier in de ivoren toren niet zien is het stevige kritiek op Tweakers van gebruikers rondom het beleid van de berichtgevingen door de gebruikers zelf en van Facebook doet met zijn Oculus. Kritische valide berichten wordt door Tweakers verwijderd, ze schaden kennelijk de toekomstige advertentie inkomen...??
Hoe dan ook, Tweakers heeft zojuist een walgelijke cesurenring toegepast, dit krijgt zeker nog een staartje !!
Kan mij niet voorstellen dat de community het hierbij houdt.
Dat betekent niet dat je moderatie-misbruik moet gaan plegen, want dat is nog veel fouter.Fermion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Er wordt misbruik gemaakt omdat er berichten worden verwijderd die juist er toe doen.
Met censureren heeft het helemaal geen drol te maken.Hoe dan ook, Tweakers heeft zojuist een walgelijke cesurenring toegepast, dit krijgt zeker nog een staartje !!
Kan mij niet voorstellen dat de community het hierbij houdt.
Daarnaast ga je zelf ook grof tekeer in dat topic, dus voor je anderen (de crew) iets verwijt, zou je wellicht even naar je eigen wangedrag in dat nieuwsbericht kunnen kijken, en je excuses ervoor aanbieden...
Virussen? Scan ze hier!
Ik grof te keer.... ik geef alleen kritiek op Facebook en Mark Zuckerberg... Dat bedrijf is ziek, ze voeren daar een abnormaal beleid. En als je opstaat en iets van zegt valt dat direct onder GROF... het is walgelijk dat een stem wordt begraven. Dat is pas grof.wildhagen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:46:
[...]
Dat betekent niet dat je moderatie-misbruik moet gaan plegen, want dat is nog veel fouter.
[...]
Met censureren heeft het helemaal geen drol te maken.
Daarnaast ga je zelf ook grof tekeer in dat topic, dus voor je anderen (de crew) iets verwijt, zou je wellicht even naar je eigen wangedrag in dat nieuwsbericht kunnen kijken, en je excuses ervoor aanbieden...
[...]
Dat betekent niet dat je moderatie-misbruik moet gaan plegen, want dat is nog veel fouter.
[...]
Wat jij nu doet, het opleggen van een morele toespeling op mijn denkwijze, door te vertellen waar ik voor sta fout is! Ik zou mij kapot schamen voor wat jij nu hier net hebt geschreven.
Je reactie staat tenminste wel goedcorset schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:43:
corset in 'nieuws: Release No Man's Sky is uitgesteld tot 9 augustus'
Vind dit toch wel een persoonlijk record, als je kijkt is het gewoon een nette on topic reactie.. maar de scores..
1x +3
5x +2
25x +1
28x +0
10x -1
Blijkbaar trap ik of iemand tegen de zere beentjes, of gaat er wat anders fout
Nee hoor, Wildhagen heeft het over die ~3 andere reacties van je die vol stonden met gezeur over de moderatie, maar die staan ondertussen allemaal terecht op -2.Fermion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Ik grof te keer.... ik geef alleen kritiek op Facebook en Mark Zuckerberg...
Dat maak jij er van. Wildhagen gaat puur uit van de normale regelgeving op Tweakers.net wat betreft reacties op de FP en hoe daarop te modereren (zie ModFAQ).Fermion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:54:
Wat jij nu doet, het opleggen van een morele toespeling op mijn denkwijze, door te vertellen waar ik voor sta fout is! Ik zou mij kapot schamen voor wat jij nu hier net hebt geschreven.
De reden dat hij ProMod is, is omdat hij weet hoe de regels zijn en hij kan zich daar netjes aan houden.
Zelfs al is hij het met een bepaalde reactie niet eens dan nog kan hij die de juiste score geven en dat is ook de bedoeling.
Commentaar op de redactie op de FP is ongewenst, daar is een apart forum voor waarvan de link daar naartoe gewoon bovenaan ieder nieuwsbericht staat. Zeker als zulke reacties dan populair zijn zie je dat mensen daar +3 aan uitdelen terwijl de ModFAQ juist voorschrijft dat dit een -1 of hooguit een 0 moet zijn.
Iemand in het draadje eronder heeft dit ook uitgelegd en die wordt dus keihard afgemaakt op de -1 (niet geheel onterecht want het hoort daar niet) terwijl degene die dit geheel heeft uitgelokt de hemel in wordt geprezen.
Als iedereen eens wat beter volgens de regels bezig zou gaan dan zouden we dit soort discussies niet eens hoeven te voeren...
Nu staat er bij -1;
Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.
Maak er dan van:
Deze reactie is een flamebait, troll, commentaar op de redactie of belediging van een andere gebruiker.
Ja dat staat wellicht wat vreemd, maar hier zeggen jullie feitelijk hetzelfde en op deze manier is het voor iedereen duidelijker
[ Voor 2% gewijzigd door !mark op 29-05-2016 13:32 . Reden: spelling ]
Ik zie het_David_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:
[...]
Je reactie staat tenminste wel goed
[...]
Nee hoor, Wildhagen heeft het over die ~3 andere reacties van je die vol stonden met gezeur over de moderatie, maar die staan ondertussen allemaal terecht op -2.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dus wanneer een twijfelachtig eer is aan een artikel en de werkwijze van Tweakers, dan is zelf kritiek die je kunt geven in een react,uit den boze? Ik heb het hier niet over een spel fout. Trouwens mijn eerste reactie ging over Facebook zelf keurde alleen goed op een opmerking van een andere gebruikers dat Tweakers kennelijk op twee beleidsvormen hinkt. Dit soort kritiek moet gewoon kunnen worden geuit... Nee, jullie kijken liever weg en leven volgende naar de letter van de regels, terwijl en een belangrijk punten worden aangehaald. Ga liever in discussie, nee, wordt niet gedaan. Want denk hoe wij hier tegenover staan... negatief natuurlijk! Opstandig!TheCapK schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Dat maak jij er van. Wildhagen gaat puur uit van de normale regelgeving op Tweakers.net wat betreft reacties op de FP en hoe daarop te modereren (zie ModFAQ).
De reden dat hij ProMod is, is omdat hij weet hoe de regels zijn en hij kan zich daar netjes aan houden.
Zelfs al is hij het met een bepaalde reactie niet eens dan nog kan hij die de juiste score geven en dat is ook de bedoeling.
Commentaar op de redactie op de FP is ongewenst, daar is een apart forum voor waarvan de link daar naartoe gewoon bovenaan ieder nieuwsbericht staat. Zeker als zulke reacties dan populair zijn zie je dat mensen daar +3 aan uitdelen terwijl de ModFAQ juist voorschrijft dat dit een -1 of hooguit een 0 moet zijn.
Iemand in het draadje eronder heeft dit ook uitgelegd en die wordt dus keihard afgemaakt op de -1 (niet geheel onterecht want het hoort daar niet) terwijl degene die dit geheel heeft uitgelokt de hemel in wordt geprezen.
Als iedereen eens wat beter volgens de regels bezig zou gaan dan zouden we dit soort discussies niet eens hoeven te voeren...
Natuurlijk mod ik de criticasters omhoog, ik vindt dat ze gelijk hebben, dat is censuur en ik WALG van censuur. Ik ga toch niet naar de pijpen dansen van de modders/tweakers, maar kennelijk is achteruit gang het nieuwe beleid.
Erg jammer dat jullie het grote plaatje niet zien.
En Tweakers hinkt niet op twee beleidsvormen, er is een verschil tussen wat gebruikers mogen posten op Tweakers, en waar de redactie artikelen over publiceert, bijv: je mag niet linken naar torrents op Tweakers, maar er zijn genoeg artikelen over TPB te vinden.
Dat jij "criticasters" omhoog mod is dus niet de bedoeling en laat duidelijk zien dat je de ModFaq niet volgt. (en daarom staan je mod rechten dus nu ook uit)
[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 29-05-2016 14:11 ]
En dat is dus zeer nadrukkelijk niet de bedoeling, dat is meningmodden, en dat is een vorm van modmisbruik. Waar je terecht je modrechten mee kwijtraakt.Fermion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Natuurlijk mod ik de criticasters omhoog, ik vindt dat ze gelijk hebben,
Erg janmer dat jij je niks aantrekt van regels, zeker nadat je je eerder zélf akkoord gegaan bent met die regels (voor je je modrechten activeerde).Erg jammer dat jullie het grote plaatje niet zien.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het erg jammer dat ik geen enkele communicatie heb ontvangen vanuit Tweakers ofwel RoD. Over mijn comment naast deze melding: "Commentaar op de moderatie mag via mail of DM naar het desbetreffende crewlid." die ik per toeval heb gelezen. Mijn comment ging niet over de moderatie? Mijn comment ging over dat Tweakers een link plaatst naar content die DRM ontwijkt en dat dat volgens haar eigen policy niet mag. Toevallig leerde ik dit in een mail die ik ontving op de verwijdering van mijn comment. De kritiek was op het plaatsen van deze link door jullie niet op mijn verwijderde comment. Maar dit staat ook gewoon in jullie eigen algemene voorwaarden: http://tweakers.net/voorwaardenwildhagen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:32:
WTF? 227x +3? Hier mag echt serieus naar gekeken worden wie hier zo schandalig misbruikt maakt can het moderatie-systeem.
Ik vind niet, zoals jij stelt, dat hier schandalig misbruik wordt gemaakt van het moderatie systeem in de zin van dat mijn comment zoveel +3 ontving. Kijk ook maar naar de reacties die erop volgde. Daarnaast is en was mijn gehele reactie conform de algemene voorwaarden inclusief deze uit de oude doos die daar voor some reason ook bij staat: http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
Als je trouwens kijkt naar de algemene voorwaarden staat er het volgende waar ik helaas wel de dupe van ben geworden:
"geen Content van Tweakers.net of andere Leden wijzigen, wissen of onbruikbaar maken;"
en deze:
"4.5 Indien Tweakers.net of de Crew vaststelt dat bepaalde Content van Leden niet aan deze Algemene Voorwaarden voldoet, kan Tweakers.net dit onderzoeken en waar nodig de inhoud of vormgeving van deze Content naar eigen goeddunken wijzigen of verwijderen. Tweakers.net of de Crew mag de inhoud of de vormgeving van de Content ook wijzigen om de leesbaarheid of de algemene kwaliteit van de Website te waarborgen. Tweakers.net en de Crew zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor het al dan niet uitvoeren van de in dit artikellid genoemde activiteiten."
Leuk vaag artikel ook die, maar ondertussen is mijn opmerking die het gros van de community lijkt te omarmen, ofwel door modscore ofwel door reactie, gewoon gecencureerd terwijl die volgens mij wel aan de algemene voorwaarden voldoet. Ik heb ook geen enkel bericht gekregen over dat mijn reactie is gewijzigd. Hij is enkel even snel gewijzigd en toevallig zag ik dat het veranderd was. Niemand heeft mij even een dm gestuurd? Echt onbeschoft vind ik dat.
Daarnaast zie je aan de reacties en de score, al waren mensen zeer emotioneel en sloegen nog veel meer mensen volledig de plank mis, dat mijn comment zeker wel gewaardeerd werd. Ik zou het dan ook fijn vinden als mijn comment gewoon terug geplaatst wordt en ik hoop in ieder geval dat er iets van communicatie komt vanuit Tweakers met uitleg waarom mijn comment niet aan de algemene voorwaarden voldeed. Ik vind eigenlijk niet dat ik hier zelf achteraan moet?
Ook is deze site er toch voor de gebruikers, wij zijn toch de Tweakers? Zonder gebruikers zou Tweakers ook niet echt een bestaansrecht hebben. Om dan zo bot gewoon een comment te censureren zonder mij daarvan op de hoogte te stellen en er nog veel meer streng te modden terwijl mensen blijkbaar het belangrijk vonden om het hier over te hebben snap ik dan ook echt niet. Zet het lekker op offtopic maar laat de community zichzelf regulieren en bepalen waar zij het over wil hebben en laat alsjeblieft die ijzeren vuist achter de hand voor echte schandalen. Ik dacht enkel een relevante mening te uiten in de comments en ook nog een mening die zich houdt aan de Tweakers algemene voorwaarden. En het ziet er naar uit alsof het gros van de gebruikers die mijn comment een modscore gaven het daar ook mee eens waren.
edit: Ik check net ook even de moderatie faq en daar staat het volgende:
"Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatie-forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen."
Nou kijk alsjeblieft nog een keer goed naar mijn comment want ik klaagde helemaal niet over een moderatie. Het was een nieuwe comment en ik liep niet te zijken van oooo waarooom zoveel -1 +3 boohoee
[ Voor 10% gewijzigd door HaX0r op 29-05-2016 19:53 ]
Niet geschoten is altijd mis.
Dat is vreemd, meestal (altijd v.z.i.w.) wordt er een mail gestuurd naar het mailadres in je profiel. Staat daar je mail goed?HaX0r schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Ik vind het erg jammer dat ik geen enkele communicatie heb ontvangen vanuit Tweakers ofwel RoD.
Ik heb geen idee hoe je oorspronkelijke reactie eruit zag, maar ik denk niet dat die voldeed aan de voorwaarden voor de +3 zoals beschreven in de ModFAQ. Vanuit dat perspectief is het 'gewoon' misbruik.Ik vind niet, zoals jij stelt, dat hier schandalig misbruik wordt gemaakt van het moderatie systeem in de zin van dat mijn comment zoveel +3 ontving.
Volgens mij voldoet deze ingreep prima aan door mij dikgedrukt stuk van de voorwaarden, dus je bent nergens de dupe van.Als je trouwens kijkt naar de algemene voorwaarden staat er het volgende waar ik helaas wel de dupe van ben geworden: (...)
"4.5 Indien Tweakers.net of de Crew vaststelt dat bepaalde Content van Leden niet aan deze Algemene Voorwaarden voldoet, kan Tweakers.net dit onderzoeken en waar nodig de inhoud of vormgeving van deze Content naar eigen goeddunken wijzigen of verwijderen. Tweakers.net of de Crew mag de inhoud of de vormgeving van de Content ook wijzigen om de leesbaarheid of de algemene kwaliteit van de Website te waarborgen. Tweakers.net en de Crew zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor het al dan niet uitvoeren van de in dit artikellid genoemde activiteiten."
Modscore vastzetten heeft niks met censuur te maken en dat het gros van de community het ergens mee eens is maakt een hoge reactiescore nog niet juist, zoals uitgelegd in de boven gelinkte FAQ. En wat betreft het DM-verhaal; check je mail eens.Leuk vaag artikel ook die, maar ondertussen is mijn opmerking die het gros van de community lijkt te omarmen, ofwel door modscore ofwel door reactie, gewoon gecencureerd terwijl die volgens mij wel aan de algemene voorwaarden voldoet. Ik heb ook geen enkel bericht gekregen over dat mijn reactie is gewijzigd. Hij is enkel even snel gewijzigd en toevallig zag ik dat het veranderd was. Niemand heeft mij even een dm gestuurd? Echt onbeschoft vind ik dat.
Nu haal je een hele hoop zaken door elkaar. Bekijk eerst eens of je mail hebt met uitleg en reageer daarop en mocht je het niet met beleid eens zijn kun je een topic in LA openen. Voor wat betreft de inhoud, voor zover ik het begrepen heb: De redactie heeft meer vrijheid om dingen te plaatsen dan gebruikers. De algemene voorwaarden gelden dan ook alleen voor gebruikers, niet voor de redactie. Maar goed, dat is off-topic hier.(...)
Ja mail klopt ik heb laatst een mail ontvangen van een PowerMod over iets anders dus die is bekend en werkt.
Vanuit die optiek wel ja. Maar het laat wel een sterk geluid vanuit de community zien. Daarnaast wie zijn wij om te bepalen wat modders hiervan maken: "Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel". Het richtlijnen artikel gewijd aan +3 comments is vrij ruim te interpreteren, daarnaast is het een richtlijn voor de modders maar moeten deze uiteindelijk zelf keuzes maken in het modden.
Het is maar net hoe je de dupe ergens van zijn bedoeld of ik het ben kan anders zijn in jouw optiek. Of er nou zo'n mooi ruim failsafe artikel in de algemene voorwaarden staat of niet. Ik voel mij gedupeerd. Was wellicht een betere verwoording.
Helaas nog niets ontvangen wellicht komt het nog? Maar zou nu ook beetje mosterd na de maaltijd zijn ik heb mij nu al genoeg verdiept in het hoe en wat en basically door artikel 4.5 in de algemene voorwaarden kunnen jullie en Tweakers alles doen wat je maar wilt en ben ik als gebruiker niet beschermt tegen censuur dus moet ik ook gewoon maar mijn bek houden toch? Ik ga tenslotte zelf akkoord met die algemene voorwaarden. En als ze trouwens heel creatief willen worden kunnen ze nog een aantal andere artikelen inzetten om censuur toe te passen, genoeg keus.
Maar horen waarom precies mijn reactie verwijdert is zou toch wel fijn zijn. Ik heb nu geen idee welke of misschien wel meerdere punten van de algemene voorwaarden mijn reactie in hun mening overschreef waardoor ik net zo goed nooit meer kan commenten want for all I know is een Engels woord gebruiken in mijn Nederlandse comment bijvoorbeeld in strijd met "de goede zeden" van dit moment.
Verder inhoudelijk op jouw reactie: het klopt dat de redactie meer mag dan de gebruiker. De redactie mag zelf afwegen of ze linken naar mogelijk illegale content, met in het achterhoofd de mogelijke juridische consequenties. De gebruiker staan we deze afweging niet toe, die moet gewoon uit het grijze gebied wegblijven.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik snap dat er enige verwarring over kan ontstaan over de beweegredenen van mijn reactie maar het was in wezen enkel een opmerking over dat: "het linken naar software die moedwillig DRM omzeilt niet is toegestaan" voor gebruikers en dat jullie dat zelf wel in het artikel doen. Dit leerde ik toevallig in een mail over een comment die verwijdert is ik heb verder niets gezegd of bedoeld van ooh mijn comment had niet verwijderd moeten worden of iets in die richting. Je moet best lange tenen hebben wil je het als kritiek op het verwijderen van mijn comment zien, zo was het echt niet bedoeld. Ik vond het gewoon opmerkelijk dat er zo'n verschil aanwezig was in wat toegestaan is. Zo lang was mijn comment ook zeker niet dat je er veel meer uit zou kunnen halen dan dit, maar wat toch gebeurt aan alle kanten. Mijn mening erover zat er niet eens in verwerkt.Dirk schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:34:
De discussie of jouw eerdere reactie terecht is weggehaald of niet, is er niet een om bij het artikel zelf te voeren, daar leidt het slechts af van de discussie over de inhoud van het artikel zelf. In plaats daarvan kun je in deze fora (GR en FM) je verhaal kwijt.
Verder inhoudelijk op jouw reactie: het klopt dat de redactie meer mag dan de gebruiker. De redactie mag zelf afwegen of ze linken naar mogelijk illegale content, met in het achterhoofd de mogelijke juridische consequenties. De gebruiker staan we deze afweging niet toe, die moet gewoon uit het grijze gebied wegblijven.
http://www.rtlz.nl/tech/g...aar-gelekte-playboy-fotos
[ Voor 82% gewijzigd door tunnelforce1 op 30-05-2016 05:40 ]
Oh sorry, ik zie dat ik nu maar een halve verklaring heb gegeven met betrekking tot de verwijdering: ook de discussie over het verschil tussen van wat de redactie mag plaatsen en wat de gewone gebruiker mag plaatsen beschouwen we als zwaar offtopic bij een willekeurig nieuwsartikel. Je ziet hier al tientallen reacties die helemaal niet meer over het nieuwsbericht zelf gaan, dus dat kappen we af.HaX0r schreef op maandag 30 mei 2016 @ 05:31:
[...]
Ik snap dat er enige verwarring over kan ontstaan over de beweegredenen van mijn reactie maar het was in wezen enkel een opmerking over dat: "het linken naar software die moedwillig DRM omzeilt niet is toegestaan" voor gebruikers en dat jullie dat zelf wel in het artikel doen. Dit leerde ik toevallig in een mail over een comment die verwijdert is ik heb verder niets gezegd of bedoeld van ooh mijn comment had niet verwijderd moeten worden of iets in die richting. Je moet best lange tenen hebben wil je het als kritiek op het verwijderen van mijn comment zien, zo was het echt niet bedoeld. Ik vond het gewoon opmerkelijk dat er zo'n verschil aanwezig was in wat toegestaan is. Zo lang was mijn comment ook zeker niet dat je er veel meer uit zou kunnen halen dan dit, maar wat toch gebeurt aan alle kanten. Mijn mening erover zat er niet eens in verwerkt.Iets dat wellicht niet helemaal ontopic is maar zeker niet gecensureerd hoeft te worden in mijn mening. Kan een mod misschien mijn comment hier weer neerzetten dan kan je dit zelf er aan aflezen. Wat je zegt hier: "De gebruiker staan we deze afweging niet toe, die moet gewoon uit het grijze gebied wegblijven." had gewoon als reactie op die comment kunnen zijn en had wellicht ook een hoop andere reacties gescheeld en zeker interessant voor mij en andere gebruikers geweest.
nieuws: Advocaat-generaal: links naar auteursrechtelijk beschermd materiaal g...
En het klopt dat daarmee de kans dat het linken naar (mogelijk) illegale software ook gewoon mag groter is geworden, maar desondanks staan we het onze gebruikers niet toe. 'Nee' is een heel simpel te handhaven regel, 'ja, tenzij', waar je anders op uit zou komen, wordt al snel complex, onduidelijk en oneerlijk.
Dit is toch niet offtopic?
Weg
Niet off-topic, maar waarschijnlijk wel onjuist in deze situatie. Gezien het probleem software matig lijkt te zijn, en firmware wel kan helpen.
Weg
Dat ding is toch pas een paar dagen uit? Ik gok dat ze ook snel zullen komen met een oplossing.New Yorker schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:38:
Geloof me als het firmware probleem was dan hadden ze het zo snel mogelijk opgelost.
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem