Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Klopt, een modfix is idd niet nodig, maar dat de mod-misbruikers/meningmodders nagekeken worden lijkt me idd wel terechtBor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:30:
Daar wordt naar gekeken. De post zelf kan nog makkelijk op een betere score uitkomen.
Tweede post staat inmiddels goed, paoper in 'video: Memes galore na een dagje .net-teksten verzamelen' heeft nog wel wat zetjes richting 0 of krappe +1 nodig, want meer kan ik er toch echt niet in zien
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2, lijkt op mee eens mods.
200 fish found!
iceblink in 'nieuws: Gegevens van 550.000 leden crackinggemeenschap Nulled li...
Dutchy_ in 'nieuws: Gegevens van 550.000 leden crackinggemeenschap Nulled lig...
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
+3 lij,t mij wat hoog voor deze reactie.
200 fish found!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Geen +3, misschien nog wel +2 waard.
[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 11-05-2016 08:43 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Verwijderd in 'nieuws: Kansspelautoriteit verzoekt Google en Apple gok-apps t...
Er is bij onderstaand topic nog erg veel niet gemod overigens:
nieuws: 'Ransomware is voor consumenten en bedrijven geen reden tot paniek'
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 11-05-2016 10:57 ]
Edit
R4gnax in 'nieuws: 'Ransomware is voor consumenten en bedrijven geen reden to...
Is wel wat hoog. +2 is zat
[ Voor 83% gewijzigd door Mrjraider op 11-05-2016 11:02 ]
Jammer dat er nu niets meer aan gedaan kan worden door gebruikers.. Het zijn wel mismods (En die van Geitemans is gewoon modmisbruik te noemen gezien de vele +3's).
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
TMC in 'reviews: Twintig jaar Flash: de gevaarlijkste plug-in van internet'
Vier keer onterecht -1.
[ Voor 22% gewijzigd door TMC op 11-05-2016 17:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Geen +2.
Yariva in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsbaarheden'
Als ik deze reactie zo lees krijg ik het idee dat de gebruiker de werking van het moderatie systeem niet begrijpt, lostaand van of die +1 de juiste scoren is voor de reactie waar hij op reageerd (zie hierboven).
hhoekstra in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsbaarh...
In hoeverre het linken naar een pagina hoe de update voor IE kan worden geïnstalleerd (en nog wat info over onder andere de bestandsnaam) een +2 waard is vraag ik mij af.
Blokker_1999 in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsba...
Kan hier geen +1 in zien. Eerder een 0.
edit
himlims_ in 'nieuws: Europol krijgt bevoegdheid om informatie met bedrijven u...
Geen +2 maar +1.
[ Voor 55% gewijzigd door Zeehond op 12-05-2016 11:23 ]
200 fish found!
Geen +3, gewoon een +1.
Virussen? Scan ze hier!
Eerder 0 dan +2.
Ja DOH, dat telt voor alle security bugs.De UDF bug is alleen van toepassing als je een speciaal in elkaar gesleuteld UDF bestand opent.
Dat is inderdaad geen +2. Een open deur en een stelling waarvan de poster zelf al niet zeker is of deze klopt.Dorus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:27:
Jan_Klaassen768 in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker Cisco ontdekt twee kritie...
Eerder 0 dan +2.
[...]
Ja DOH, dat telt voor alle security bugs.
RMvanDijk in 'nieuws: Belgische politie waarschuwt voor gebruik nieuwe Facebo...
Nee dat is het zeker niet. Een +1 is echt max voor een reactie als deze.
Geen +3. Een -1 lijkt me meer op zijn plaats.
Virussen? Scan ze hier!
arnoudwokke in 'nieuws: Minister Kamp kreeg mail van ambtenaren op privé-Gmai...
T.C in 'nieuws: FBI verwacht dat overheid VS meer rechtszaken gaat voeren ove...
Iblies in 'nieuws: FBI verwacht dat overheid VS meer rechtszaken gaat voeren ...
mcDavid in 'nieuws: FBI verwacht dat overheid VS meer rechtszaken gaat voeren...
cyberstalker in 'nieuws: FBI verwacht dat overheid VS meer rechtszaken gaat v...
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: The Pirate Bay moet ook na hoger beroep domein overd...
Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay moet ook na hoger beroep domein overdragen a...
Geen +2
[ Voor 60% gewijzigd door _David_ op 12-05-2016 17:43 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
RicoK in 'poll: Go Ziggo?'
Bijde geen +2
Ample Energy in 'poll: Go Ziggo?'
Geen +3
hooibergje in 'poll: Go Ziggo?'
Stond op +2 nu op +1 maar dat is nog tehoog met die laatste sneer
aanvulling
hooibergje in 'poll: Go Ziggo?'
Verwijderd in 'poll: Go Ziggo?'
Geen +1.
[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 12-05-2016 22:21 ]
200 fish found!
Het lijkt erop dat er wat trolls overdreven met -1 aan het rondstrooien zijn geslagen en dat met papegaaien wordt versterkt.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Niet alleen dat topic, ook bij de rest op de fp.mindcrash schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:16:
Kan een powermod even naar nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor communicatie met ambte... kijken?
Het lijkt erop dat er wat trolls overdreven met -1 aan het rondstrooien zijn geslagen en dat met papegaaien wordt versterkt.
Verwijderd
Geen +2 waard, staat min of meer ook al in het artikel.
Ik vind -1 wel wat jammer op zich, volgens mij kunnen mensen niet tegen de kritische blik die ik wierp. Heb ook +1 gezien, maar een middenweg zou ook prima zijn. Ik ben gesteld op mijn karma
Gaat natuurlijk om mijn reactie(de bovenste)
[ Voor 16% gewijzigd door JustMitchie op 13-05-2016 14:12 ]
Als ik jouw reactie zo leest kan ik hem op geen enkel manier relevant noemen voor het artikel. Een +1 zou zeker te hoog zijn en ook een 0 kan ik er momenteel is er helaas niet in zien.Just_Michel schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:11:
JustMitchie in 'downloads: PeaZip 6.0.2'
Ik vind -1 wel wat jammer op zich, volgens mij kunnen mensen niet tegen de kritische blik die ik wierp. Heb ook +1 gezien, maar een middenweg zou ook prima zijn. Ik ben gesteld op mijn karma
edit:
Gaat natuurlijk om mijn reactie(de bovenste)
200 fish found!
Daar ben ik naar benieuwd, het is een kritische blik op iets wat genoemd wordt in het artikel en iets dat wordt weergegeven in een afbeelding van een artikelZeehond schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:34:
[...]
Als ik jouw reactie zo leest kan ik hem op geen enkel manier relevant noemen voor het artikel. Een +1 zou zeker te hoog zijn en ook een 0 kan ik er momenteel is er helaas niet in zien.
Dat er op de desbetreffende PC AVG draait is totaal niet relevant voor het artikel en de opmerking die in het artikel staat. Het enige waar ik het nu op vind lijken is op een troll.Just_Michel schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:41:
[...]
Daar ben ik naar benieuwd, het is een kritische blik op iets wat genoemd wordt in het artikel en iets dat wordt weergegeven in een afbeelding van een artikel
200 fish found!
Daar staat inderdaar het een en ander op een verkeerde scoren ja.Sthomkop schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:59:
In de thread vanaf Iblies in 'nieuws: Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens' zijn er een paar reacties +2 die volgens mij +1 zouden moeten zijn, en andersom.
tweazer in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
Cerberus_tm in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
Brummetje in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
Geen +2
Cerberus_tm in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
Geen +3, puur mee eens reacties
Robbels in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
Verwijderd in 'nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens''
+3 lijkt mij voor deze twee wat hoog, +2 zou wel kunnen.
200 fish found!
Geen +2, gewoon een -1
Sultana?
Meauses in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor communicat...
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor commu...
Verwijderd in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor comm...
nms2003 in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor communicat...
Allemaal geen +2
Virussen? Scan ze hier!
Dit is geen +3, Maar met de 124x +3tjes die het krijgt, ben ik bang dat hij daar blijft staan..
Geen +2, maar eerder een 0. Leuk onderwerp, maar met het onderwerp van de newspost heeft het allemaal niet zo gek veel meer te maken...
Virussen? Scan ze hier!
Inmiddels 158x! +3...Redneckerz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:47:
White Feather in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor comm...
Dit is geen +3, Maar met de 124x +3tjes die het krijgt, ben ik bang dat hij daar blijft staan..
Laat dit nu niet zo gaan als met de posts van Geitemans en Cornholio eerder deze week - Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Begin er namelijk een beetje moedeloos van te worden dat deze +3 posts worden gemeld en er dan niets mee wordt gedaan, totdat de 48 uur zijn verstreken en het geen zin meer heeft. White Feather's post is geen +3, eerder een +1. Het krijgt slechts een +3 omdat het in woorden vertelt wat iedereen wel denkt, hence de 158x +3 gevers doen dat allemaal wegens ''mee eens'', en dat hoort dus niet volgens de FAQ.
Isheara in Knop wijst op snelle komst videobellen in Whatsapp
Lt. Marx in Knop wijst op snelle komst videobellen in Whatsapp
[ Voor 61% gewijzigd door vali op 14-05-2016 23:15 ]
Lijkt mij geen -1 maar gewoon een gangbare +1 voor vriendelijke/thumbs up reacties onder reviews.
Verwijderd
MS moet anders steeds vaker updates terug trekken...
ieder OS heeft eenmaal zijn bugs, alleen worden die van Apple bekender omdat Apple groter wordt.
op: Verwijderd in 'nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes'
lijkt mij geen -1 waard omdat ik iets uitleg dat alles zo zijn foutjes heeft als het ware lijkt mij.
Virussen? Scan ze hier!
Al heb je 48 uur geduld, +3 posts worden toch niet aangepast:wildhagen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
De reactie staat er net 5 minuten, je mag ook wel wat meer geduld hebben...
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
166x +3! en kan niet meer aangepast worden. Dat is nu al de tweede keer deze week.
(En kom niet met het argument ''Ja maar het is weekend en dus wat rustiger'', deze post is al 2 keer eerder gemeld, net als mijn vorige meldingen over Geitemans dat ook waren. Het wordt gewoon niet aangepast, terwijl het gewoon flagrante ''mee eens'' moderaties zijn).
Om toch even op de rest van je post in te gaan: +3 is inderdaad hoog, maar het is een nette post die op +2 niet misstaat, en voor één punt wordt doorgaans niet gefixeerd. Dat er veel mee-eens mods tussen zitten, tja. Ben geen PowerMod, maar als er opvallende modders tussen zitten blijft dat vast niet onopgemerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Migrator op 15-05-2016 14:17 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
En wat voor zin heeft het om dan te gaan lopen klagen tegen wildhagenRedneckerz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:00:
[...]
Al heb je 48 uur geduld, +3 posts worden toch niet aangepast:
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
166x +3! en kan niet meer aangepast worden. Dat is nu al de tweede keer deze week.![]()
(En kom niet met het argument ''Ja maar het is weekend en dus wat rustiger'', deze post is al 2 keer eerder gemeld, net als mijn vorige meldingen over Geitemans dat ook waren. Het wordt gewoon niet aangepast, terwijl het gewoon flagrante ''mee eens'' moderaties zijn).
Het is geen klagen naar Wildhagen persoonlijk, maar zijn opmerking opende de deur_David_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:21:
[...]
En wat voor zin heeft het om dan te gaan lopen klagen tegen wildhagen(of een andere pro mod), meer dan 6x +1 geven kunnen wij niet.
Blijf het gewoon jammer vinden. Nu krijg je toch het idee dat dergelijke zware mismods gewoon niet worden aangepakt. Een gemiste kans.
Rixter223
Ik vind de toon erg onbeschoft, zeker nadat ik volgens mij netjes onderbouwd heb gereageerd waarom ik tot een bepaalde score ben gekomen.
Gezien de troll rin de 1e zin, en het mod-gezeur (met inbouw-troll) in de laatste zin mag dit wel naar -1 denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat je voor problemen met betrekking tot productreviews beter terecht kan in het Pricewatch forum. Bedenk echter wel dat het reacties normaal gesproken alleen verwijderd worden als ze in strijd zijn met de policies en/of de wet. Voor beledigingen en dergelijke geldt doorgaans dat een -1 beoordeling wel volstaat, hoewel ik er alle begrip voor hebt dat je hier allerminst blij van wordt en dergelijke reacties ook demotiverend werken voor een reviewer.Tjoekie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:59:
Wellicht ben ik hier niet aan het juiste adres, maar ik heb liever niet dit soort reacties onder mijn review.
Rixter223
Ik vind de toon erg onbeschoft, zeker nadat ik volgens mij netjes onderbouwd heb gereageerd waarom ik tot een bepaalde score ben gekomen.
Op zich denk ik dat het wel zinvol kan zijn om dergelijke irritaties hier te uiten, ik neem aan dat de moderators die in staat zijn een reactie te fixeren ook meelezen of dat de moderators elkaar onderling aan kunnen spreken als er vaak van dit soort irritaties optreden.Redneckerz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:59:
[...]
Het is geen klagen naar Wildhagen persoonlijk, maar zijn opmerking opende de deur
Blijf het gewoon jammer vinden. Nu krijg je toch het idee dat dergelijke zware mismods gewoon niet worden aangepakt. Een gemiste kans.
Aan de andere kant weet ik dat het fixeren van een moderatiescore alleen in uitzonderlijke gevallen gedaan wordt. Dan moet iedereen het er zo ongeveer wel over eens zijn dat de reactie niet op de score thuishoort waar die op terechtgekomen is. In dit geval is er best discussie over mogelijk of het een +3 waard is, maar het is ook geen overduidelijke 0 of +1. Dan loop je toch het risico dat het middel erger is dan de kwaal. Er is in het verleden ook wel kritiek geweest dat reacties uiteindelijk via dit topic op een score worden gebracht waar het merendeel van de gebruikers het niet mee eens is. Dat gaat dan weer tegen het principe in dat moderatie voornamelijk iets van de gebruikers is en er alleen bij uitzonderingen in wordt gegrepen.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Die reactie staat op -1 wat mij een juiste score lijkt.Tjoekie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:59:
Wellicht ben ik hier niet aan het juiste adres, maar ik heb liever niet dit soort reacties onder mijn review.
Rixter223
Zag het al inderdaad. Wat mij betreft prima zo. Goed om te zien dat het moderatiesysteem, ondanks de vele kritiek, ook gewoon goed werkt.Bor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Die reactie staat op -1 wat mij een juiste score lijkt.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Virussen? Scan ze hier!
Waarom krijg ik hier een -1?
Ik reageer ontopic op een reactie van iemand, wat (lichtelijk) gerelateerd is aan het nieuwbericht en de daarop volgende discussie over privacy.
Ik geef daar vervolgens een (ernstig) gebrek aan van Whatsapp, over iets waarvan ik vind dat het relevant is en zeker geen -1 verdient.
"Zo lek als wat" was misschien wat overdreven trouwens..Komt een beetje omdat ik hier echt een probleem mee gehad heb met iemand die begon te stalken, dat heb ik aangepast.
[ Voor 17% gewijzigd door Devian op 16-05-2016 13:46 . Reden: verzond iets te snel ]
https://wren.co/join/Devian
Voorbeeld: GeoBeo in 'nieuws: 'Europa gaat Google antitrust-boete met bedrag van 3 milja...
Sorry maar hier zet jij een zodanige complotheorie neer die gepaard gaat met vergaande beschuldigingen dat een -1 ook het hoogst haalbare is.GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:56:
Ik krijg steevast op (bijna) elke reactie 2 mensen die me een -2 geven (het maakt dan niet uit of de post uiteindelijk een +1 of een +3 wordt, die -2 zitten er altijd bij). Zijn dit dezelfde users?
Voorbeeld: GeoBeo in 'nieuws: 'Europa gaat Google antitrust-boete met bedrag van 3 milja...
Misschien dat je andere reacties kan aanhalen waarbij het duidelijk is dat jouw reactie ee +1 is terwijl je door dezelfde persoon een -1 krijgt toebedeeld maar deze is dat zeker niet!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Sorry, maar bij die specifieke post kan ik een -1 prima begrijpen, het heeft nogal een hoge dosis complot-theorie, en ook nog eens een beschuldiging van corruptie/omkoping.GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:56:
Ik krijg steevast op (bijna) elke reactie 2 mensen die me een -2 geven (het maakt dan niet uit of de post uiteindelijk een +1 of een +3 wordt, die -2 zitten er altijd bij). Zijn dit dezelfde users?
Virussen? Scan ze hier!
Het is, zoals de topicwarning ook aangeeft, niet de bedoeling om reacties binnen erg korte tijd hier aan te dragen. Het systeem heeft vaak even wat tijd nodig voor reacties op een goede netto score staan (en blijven staan).
Dit geldt ook voor andere reacties die ik hier de laatste dagen aangedragen zie worden. Geef het even wat tijd! Staat een reactie na een langere tijd nog niet goed, dan is het een kandidaat voor dit topic.
Je hebt gelijk... Mijn intentie is om een bijdrage te leveren, en als vervolgens de 1e 6-7 personen gelijk een -1 geven raak ik lichtelijk in paniekBor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:08:
[...]
Het is, zoals de topicwarning ook aangeeft, niet de bedoeling om reacties binnen erg korte tijd hier aan te dragen. Het systeem heeft vaak even wat tijd nodig voor reacties op een goede netto score staan (en blijven staan).
Dit geldt ook voor andere reacties die ik hier de laatste dagen aangedragen zie worden. Geef het even wat tijd! Staat een reactie na een langere tijd nog niet goed, dan is het een kandidaat voor dit topic.
https://wren.co/join/Devian
lepel in 'nieuws: Telegram biedt gebruikers de mogelijkheid om verstuurde b...
Eat the bugs, live in a pod
Ok, dan begrijp ik het niet meer.wildhagen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:01:
[...]
Sorry, maar bij die specifieke post kan ik een -1 prima begrijpen, het heeft nogal een hoge dosis complot-theorie, en ook nog eens een beschuldiging van corruptie/omkoping.
Het is geen geheim of speculatie dat Google (en andere bedrijven) enorm investeren in een lobby in de EU (zie link naar krantenartikel). Definitie van lobby is zo ongeveer: omkopen van politici. Of om het zo subtiel als mogelijk uit te drukken: duur betaalde mensen die politici op een of andere magische manier "motiveren" niet te handelen in het belang van het volk maar in het belang van het bedrijf dat betaald (in dit geval Google).
Dus hoe is die beschuldiging van onderlinge afspraken dan onterecht of ver gezocht? Ik noem verder nergens corruptie: corruptie is als je tegen de wet in handelt. Lobby praktijken zijn in de EU gewoon aan de orde van de dag en verder volledig legaal. Dit is ook geen geheim: staat regelmatig in de kranten.
Het is dus bekent dat Google enorm investeert in EU lobby en tegelijk krijgt de Google een boete van diezelfde EU. Het lijkt me nou niet bepaald ver gezocht om te vermoeden dat hier iets achter zou kunnen zitten?
Nog even los van bovenstaande snap ik absoluut niet hoe mijn post een "flamebait, troll of belediging van andere gebruiker" zou kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door GeoBeo op 16-05-2016 14:59 ]
WhatsappHack in 'nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes'
Misschien snapte ik de poster verkeerd en heb ik een domme vraag gesteld ofzo, maar dan nog... -1?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik ben het met je eens.GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:26:
Nog even los van bovenstaande snap ik absoluut niet hoe mijn post een "flamebait, troll of belediging van andere gebruiker" zou kunnen zijn.Hoe je het ook went of keert.
Met je argumentatie bedoel ik dan; want de inhoud van je post vind ik inderdaad ook best vergezocht.
... Maar het is ook niet per se ondenkbaar, en je mag imho best zeggen dat je hier zo je twijfels bij hebt. Je geeft er wat redelijke argumenten bij, inclusief een linkje naar de New York Times (alas een blog.); en geen leipe zweverige site als Niburu ofzo.
Het blijft politiek, en je punt mbt lobbyen: mja... Dat *zou* kunnen.
Ik denk ook dat het wel een enigszins aluhoedje factor heeft, om het zo maar even te omschrijven, en dat wat je zegt hoogstwaarschijnlijk niet waar is. (En dat terwijl ik de EU oprecht haat, en ik ze zo corrupt als de pest vind.
Ik vind ook niet per definitie dat je iemand beschuldigt als je zegt dat het je niet zou verbazen dat het gebeurt... Maar goed.
Een -1 lijkt me hier inderdaad sterk overdreven als moderatie. Afwijkende meningen moeten niet per definitie meteen de mond gesnoerd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 17-05-2016 04:27 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik weet niet of jij de originele post hebt bekeken of de post na de edit maar die laatste versie is 2x zo lang.WhatsappHack schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 04:26:
[...]
Ik vind ook niet per definitie dat je iemand beschuldigt als je zegt dat het je niet zou verbazen dat het gebeurt... Maar goed.
Een -1 lijkt me hier inderdaad sterk overdreven als moderatie. Afwijkende meningen moeten niet per definitie meteen de mond gesnoerd worden.
Nu staan er minder indirecte beschuldigingen van corruptie in en nu is een -1 misschien overdreven. Ik ga echter mijn moderatie niet aanpassen omdat iemand niet meteen een duidelijk verhaal opschrijft en dan later dingen verandert en toevoegt.
MxMayne1 in 'nieuws: Klanten nemen goedkopere abonnementen bij Vodafone'
Scorekaart
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 81
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 42
-1 Ongewenst 52
Ahh... Nee, ik had hem beoordeeld op wat er nu staat...TheCapK schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet of jij de originele post hebt bekeken of de post na de edit maar die laatste versie is 2x zo lang.
Dank voor de toelichting.
Zeldzaam is het helaas niet.TWyk schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:44:
Zeldzame spreiding van moderatiescores.
MxMayne1 in 'nieuws: Klanten nemen goedkopere abonnementen bij Vodafone'
Scorekaart
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 81
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 42
-1 Ongewenst 52
Maar om het even in de trend van dit topic te houden: ik vind die post eigenlijk niet meer dan een +1 waard.
Het is eigenlijk zelfs off-topic.
"Watt is de nieuwswaarde" is toch echt ongewenst op de FP, want hoort in GR, dus -1. Krijgt wel bergen met +1's en zelfs +3's, die beiden wel even nagekekn mogen worden imho.
Nog wel een paar zetjes richting -1 nodig.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben maar een amateur modje die naar eer en geweten zijn scores uitdeelt, maar waarom zou dat een -1 moeten zijn? Volgens het FAQ is -1 voorwildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:16:
Nimac91 in 'nieuws: Computerwinkel EG Computer Specialisten is failliet'
"Watt is de nieuwswaarde" is toch echt ongewenst op de FP, want hoort in GR, dus -1. Krijgt wel bergen met +1's en zelfs +3's, die beiden wel even nagekekn mogen worden imho.
Nog wel een paar zetjes richting -1 nodig.
"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken"
Nu ben ik er het geheel mee eens dat zijn reactie niets toevoegd hoor, maar is het daadwerkelijk zo "erg" dat het -1 waard is? In mijn optiek een 0 waard. Off topic, maar ach, kan ook geen kwaad.
Als alle 100.000+ tweakers-leden zouden gaan posten dat ze de winkel wel of niet kennen wordt het een mooi zootje,.
Zeker als je zijn vervolg-reacties bekijkt kan ik ook niet anders concluderen dat het puur kwaadaardig bedoeld is, en dus ongewenst.
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2016 17:13 ]
Virussen? Scan ze hier!
Met zo weinig inhoud als deze reactie vind ik het inderdaad prima als hij op -1 beland, alhoewel jouw argumenten voor de 0 op zich ook goed zijn. Scores van +1 en hoger laten wel zien dat niet iedereen het doel van het moderatiesysteem begrijpt of zich daarnaar wil richten.Redinox schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09:
Nu ben ik er het geheel mee eens dat zijn reactie niets toevoegd hoor, maar is het daadwerkelijk zo "erg" dat het -1 waard is? In mijn optiek een 0 waard. Off topic, maar ach, kan ook geen kwaad.
The Zep Man in 'nieuws: Op Ethereum gebaseerde start-up haalt hoogste crowdfu...
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia GeForce GTX 1080 is ongeveer 30 procent sneller dan...
Xtuv in 'nieuws: Nvidia GeForce GTX 1080 is ongeveer 30 procent sneller dan '...
Xtuv in 'nieuws: Nvidia GeForce GTX 1080 is ongeveer 30 procent sneller dan '...
Geen +2
JustMitchie in 'nieuws: Computerwinkel EG Computer Specialisten is failliet'
Mijn "ex-maten" proberen mij onderuit te halen door op de man af te spelen.
Daarom uit ik ze ookTribits schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:18:
Op zich denk ik dat het wel zinvol kan zijn om dergelijke irritaties hier te uiten, ik neem aan dat de moderators die in staat zijn een reactie te fixeren ook meelezen of dat de moderators elkaar onderling aan kunnen spreken als er vaak van dit soort irritaties optreden.
Het lijkt mij toch een redelijke +1 post daar het simpelweg iets benoemde wat veel mensen dachten, dus ontopic. Echt inhoudelijk en onderbouwd met links is het niet (Want dan zou het +2 zijn) en er wordt ook niets in gemeld waarmee die poster bewijst dat hij iets weet wat de meerderheid niet weet gecombineerd met diepe onderbouwing (wat dus de +3 zou opleveren). Het krijgt vooral +3 omdat veel mensen het er mee eens zijn, en dat (meningmodden) is sowieso not done.Tribits schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:18:
Aan de andere kant weet ik dat het fixeren van een moderatiescore alleen in uitzonderlijke gevallen gedaan wordt. Dan moet iedereen het er zo ongeveer wel over eens zijn dat de reactie niet op de score thuishoort waar die op terechtgekomen is. In dit geval is er best discussie over mogelijk of het een +3 waard is, maar het is ook geen overduidelijke 0 of +1.
Ik ken de voorbeelden.Tribits schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:18:
Dan loop je toch het risico dat het middel erger is dan de kwaal. Er is in het verleden ook wel kritiek geweest dat reacties uiteindelijk via dit topic op een score worden gebracht waar het merendeel van de gebruikers het niet mee eens is.
Uiteindelijk kom je er dan toch bij uit dat het een limitatie van het systeem is. Je wilt die waarheden namelijk wel zien, maar de enige manier om deze in de spotlight te krijgen is door te meningmodden op +3, en dat is dan weer tegen de huidige regelgeving.
Is 166x +3 geen uitzondering dan? Ik heb die opmerking wel eens eerder gehoord en ik vraag dan altijd: Waar ligt dan de grens. Als er 100 mismods zijn? 500 mismods? Ik vind dat daar marges in moeten komen. Dat je vanaf een gefixeerd aantal ''mismods'' zegt: Oke, die wordt gefixeerd. Dat kan je uiteraard nooit automatiseren, maar het zou wel fijn zijn als intern zon marge bestond. Nu heb je dat Mod A gaat fixeren bij 30 mismods en Mod B pas bij 250 mismods. Dat werkt nou eenmaal nietTribits schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:18:
Dat gaat dan weer tegen het principe in dat moderatie voornamelijk iets van de gebruikers is en er alleen bij uitzonderingen in wordt gegrepen.
Over het algemeen hebben we overleg alvorens we overgaan tot fixeren. Dat we dat niet hier weg zetten is omdat er dan te veel mensen zich er mee gaan bemoeien. Dat neemt niet weg dat we er hier achter de schermen dus weldegelijk aandacht aan besteden en ook actie op ondernemen als dat gepast is.Redneckerz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:04:
Late reactie, excuus.
Nu heb je dat Mod A gaat fixeren bij 30 mismods en Mod B pas bij 250 mismods. Dat werkt nou eenmaal niet
Soms is de scheidingslijn echter zodanig dat het meer kwaad dan goed oplevert om een actie te ondernemen. In dat geval zullen we dus een reactie niet fixeren.
Het is zeker niet zo dat de ene mod vanaf een bepaald aantal mismods fixeert en de ander bij een ander aantal. In dat geval zou dezelfde mod al heel wat reacties gefixeerd hebben...
Verwijderd
Lijkt me prima ontopic. +1 op zijn plaats, niet?
TWyk in 'nieuws: Rechter: FBI hoeft Firefox-lek niet aan Mozilla prijs te geven'
En deze ook niet:
Verwijderd in 'nieuws: Rechter: FBI hoeft Firefox-lek niet aan Mozilla prijs te g...
en deze ook niet:
Zerora in 'nieuws: Rechter: FBI hoeft Firefox-lek niet aan Mozilla prijs te ge...
[ Voor 62% gewijzigd door TWyk op 18-05-2016 16:02 ]
Dekar in 'reviews: Als Finse feniks herrezen uit de as?'
__Pulse__ in 'reviews: Als Finse feniks herrezen uit de as?'
Verwijderd in 'reviews: Als Finse feniks herrezen uit de as?'
Denk dat 0 wel laag genoeg is net zoals de rest rond die context ook op 0 staat.
reviews: Als Finse feniks herrezen uit de as?
(Onderaan)
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Alright, point taken. Maar nu heb je dus wel dat:TheCapK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Het is zeker niet zo dat de ene mod vanaf een bepaald aantal mismods fixeert en de ander bij een ander aantal. In dat geval zou dezelfde mod al heel wat reacties gefixeerd hebben...
- Er meren malen melding wordt gemaakt van tientallen mismods.
- Dit blijkbaar intern is gezien en wordt bekeken (Dat kunnen wij niet weten natuurlijk, wij zien immers alleen maar dat de post op +3 blijft staan en de 48 uur limiet dicht te bijer komt)
- 48 uur limiet verstrijkt, en de post blijft op +3 staan, met vele mismods.
Dat is gewoon krom gedrag.
Dus in de gevallen die ik nu heb gemeld is dus:TheCapK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Soms is de scheidingslijn echter zodanig dat het meer kwaad dan goed oplevert om een actie te ondernemen. In dat geval zullen we dus een reactie niet fixeren.
- Intern gekeken of er actie moest worden ondernomen (Waren immers tientallen mismods)
- Intern besloten dat dit niet hoefde te gebeuren, want ''kan meer kwaad dan goed leveren''.
Maar dan hou je toch nog steeds diezelfde tientallen mismods over toch
Maar we praten hier over 100+ +3tjes die allemaal mismods zijn. Als je dan zegt dat je de bovengenoemde procedure hebt gevolgd en dan hebt besloten om er niets mee te doen, dan geef je toch het verkeerde signaal af?
Hmm, ik dacht dat flamebait en troll hier alleen op -1 moest. Zal ik wel verkeerd hebben begrepen.Bor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:56:
De laatste reacties zijn dermate offtopic en oninteressant voor de lezer dat ik een -1 wel kan voorstellen. Een quote van bijvoorbeeld Sinéad O'Connor - Troy heeft echt helemaal niets meer met het onderwerp te maken.
Hoe dan ook de andere reacties (parents) zijn net zo offtopic. Ik snap niet waarom je het een op 0 zou willen houden en de rest op -1. Gelijke monniken, ...
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ook zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde (wat hier van toepassing is in mijn optiek) kunnen naar de -1 in sommige gevallen.Jerie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:49:
[...]
Hmm, ik dacht dat flamebait en troll hier alleen op -1 moest. Zal ik wel verkeerd hebben begrepen.
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
_David_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:40:
Zie van vendar is weer zo erg offtopic dat een -1 daar wel terecht is.
Hebben we het wel over dezelfde reactie?_David_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:40:
Zie van vendar is weer zo erg offtopic dat een -1 daar wel terecht is.
Hij vergelijkt de FBI die nalaat burgers in de VS te beschermen tegen een lek met het preventief handelen van onze politie om burgers te beschermen.
Vind ik prima on topic.
Bor in 'nieuws: Runkeeper: delen van data kwam door bug'
De reactie bespreekt een interpretatie van het artikel die belangrijk is in de subdiscussie waarbinnen deze is geplaatst.
Ah ja, die quote die je maakt staat er niet bij als de van -1 naar +3 kunt selecteren.Bor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:06:
[...]
Ook zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde (wat hier van toepassing is in mijn optiek) kunnen naar de -1 in sommige gevallen.
[...]
Toch vind ik het dan nog steeds +0 en niet -1.
De enige die mogelijk geldt is: "Zonder enige toegevoegde waarde"
Dan denk ik aan loze kreten ed. De discussie zelf is wel degelijk interessant als je van taal houdt. -1 was hier altijd voorbehouden aan onvriendelijke posts.
De discussie over de oorsprong van naam Feniks is dermate offtopic dat een -1 gerechtvaardigd is. In relatie tot het nieuwsitem valt dit gewoon onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde" zeker wanneer er reacties met alleen stukjes songtekst voorbij komen. In dergelijke gevallen is een -1 ook bruikbaar. Dit gaat gewoon te offtopic voor de 0. De -1 is niet alleen voorbehouden aan onvriendelijke posts zoals je in de moderatie FAQ kunt lezen.Jerie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Ah ja, die quote die je maakt staat er niet bij als de van -1 naar +3 kunt selecteren.
Toch vind ik het dan nog steeds +0 en niet -1.
De enige die mogelijk geldt is: "Zonder enige toegevoegde waarde"
Dan denk ik aan loze kreten ed. De discussie zelf is wel degelijk interessant als je van taal houdt. -1 was hier altijd voorbehouden aan onvriendelijke posts.
Ik heb posts gezien die ogenschijnlijk meer ontopic lijken, maar veel minder inhoud bevatten. Die komen wel weg met +0?
Het is maar net hoe je je site wilt draaien, ik zou mensen die het netjes houden niet bestraffen met -1.
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem