Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.125 views

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Daar wordt naar gekeken. De post zelf kan nog makkelijk op een betere score uitkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 10-05-2016 16:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:30:
Daar wordt naar gekeken. De post zelf kan nog makkelijk op een betere score uitkomen.
Klopt, een modfix is idd niet nodig, maar dat de mod-misbruikers/meningmodders nagekeken worden lijkt me idd wel terecht :)

Tweede post staat inmiddels goed, paoper in 'video: Memes galore na een dagje .net-teksten verzamelen' heeft nog wel wat zetjes richting 0 of krappe +1 nodig, want meer kan ik er toch echt niet in zien :)

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:53

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zoals de tweede reactie aangeeft bevat de eerste reactie een paar ernstige fouten, wat mij betreft geen van beide een +2.

iceblink in 'nieuws: Gegevens van 550.000 leden crackinggemeenschap Nulled li...
Dutchy_ in 'nieuws: Gegevens van 550.000 leden crackinggemeenschap Nulled lig...

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:30

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
H3llrais3r in 'nieuws: WhatsApp brengt desktop-app uit voor OS X en Windows', dit linkje staat ook gewoon in het artikel en is dus echt geen +2 waard. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

alwaysleft in 'nieuws: WhatsApp brengt desktop-app uit voor OS X en Windows' leeggeknipt dus niet meer dan -1. Heeft heel veel hogere moderaties gekregen, jammer dat de poster de reactie dan leeghaalt want nu zijn er best wat zetjes naar de juiste score nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 11-05-2016 08:43 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Bor

Bor

Topicstarter
H3llrais3r in 'nieuws: WhatsApp brengt desktop-app uit voor OS X en Windows' staat gewoon in het nieuwartikel en mag daarom wel naar 0 zoals Dirk al aangaf. Wie helpt? Deze heeft nog wel een zetje nodig.

Er is bij onderstaand topic nog erg veel niet gemod overigens:

nieuws: 'Ransomware is voor consumenten en bedrijven geen reden tot paniek'

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 11-05-2016 10:57 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
+1is voldoende vindt 0 erg streng..

Edit
R4gnax in 'nieuws: 'Ransomware is voor consumenten en bedrijven geen reden to...
Is wel wat hoog. +2 is zat

[ Voor 83% gewijzigd door Mrjraider op 11-05-2016 11:02 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Gezien de link al in het artikel staat is de reactie in zijn totaliteit overbodig / irrelevant waardoor 0 de juiste score zou zijn.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Redneckerz

A place to be.

... En inmiddels zijn de posts van geitemans (Op +2 met 75x +3!!) en Cornholio (Staat op +1, met 4x +3 en 7x +2 terwijl het een typische 0 post is) te oud om nog aangepast te worden. :/ Deze posts (maar ook een paar andere) zijn 3x aangegeven in dit topic, dus die posts zijn bekend.

Jammer dat er nu niets meer aan gedaan kan worden door gebruikers.. Het zijn wel mismods (En die van Geitemans is gewoon modmisbruik te noemen gezien de vele +3's).

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:26

watercoolertje

Untertitel

Yinchie in 'nieuws: Franse nationale spoorwegmaatschappij investeert in Hyper... weer een kleuter die -1 uit gaat delen aan een +1 reactie, het is gewoon ontopic :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die derde vind ik wel een -1 waard. De overigen staan inmiddels op 0.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:11

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsbaarheden
Geen +2.

Yariva in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsbaarheden'
Als ik deze reactie zo lees krijg ik het idee dat de gebruiker de werking van het moderatie systeem niet begrijpt, lostaand van of die +1 de juiste scoren is voor de reactie waar hij op reageerd (zie hierboven).

hhoekstra in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsbaarh...
In hoeverre het linken naar een pagina hoe de update voor IE kan worden geïnstalleerd (en nog wat info over onder andere de bestandsnaam) een +2 waard is vraag ik mij af.

Blokker_1999 in 'nieuws: Microsoft en Adobe waarschuwen voor zero-day-kwetsba...
Kan hier geen +1 in zien. Eerder een 0.

edit
himlims_ in 'nieuws: Europol krijgt bevoegdheid om informatie met bedrijven u...
Geen +2 maar +1.

[ Voor 55% gewijzigd door Zeehond op 12-05-2016 11:23 ]

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-01 08:50
Jan_Klaassen768 in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker Cisco ontdekt twee kritie...

Eerder 0 dan +2.
De UDF bug is alleen van toepassing als je een speciaal in elkaar gesleuteld UDF bestand opent.
Ja DOH, dat telt voor alle security bugs.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. Een open deur en een stelling waarvan de poster zelf al niet zeker is of deze klopt.

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is het zeker niet. Een +1 is echt max voor een reactie als deze.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ample Energy in 'poll: Go Ziggo?'
RicoK in 'poll: Go Ziggo?'
Bijde geen +2

Ample Energy in 'poll: Go Ziggo?'
Geen +3

hooibergje in 'poll: Go Ziggo?'
Stond op +2 nu op +1 maar dat is nog tehoog met die laatste sneer

aanvulling
hooibergje in 'poll: Go Ziggo?'
Verwijderd in 'poll: Go Ziggo?'
Geen +1.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 12-05-2016 22:21 ]

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kan een powermod even naar nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor communicatie met ambte... kijken?

Het lijkt erop dat er wat trolls overdreven met -1 aan het rondstrooien zijn geslagen en dat met papegaaien wordt versterkt.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-01 21:07
mindcrash schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:16:
Kan een powermod even naar nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor communicatie met ambte... kijken?

Het lijkt erop dat er wat trolls overdreven met -1 aan het rondstrooien zijn geslagen en dat met papegaaien wordt versterkt.
Niet alleen dat topic, ook bij de rest op de fp.

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Verwijderd

Weer een die helemaal de verkeerde kant opgaat -> Verwijderd in 'nieuws: Swift: bij tweede digitale bankroof wisten aanval...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mathi159 in 'nieuws: 'EU maakt uitzondering voor online video bij inperken ge...
Geen +2 waard, staat min of meer ook al in het artikel.

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04-2025
JustMitchie in 'downloads: PeaZip 6.0.2'

Ik vind -1 wel wat jammer op zich, volgens mij kunnen mensen niet tegen de kritische blik die ik wierp. Heb ook +1 gezien, maar een middenweg zou ook prima zijn. Ik ben gesteld op mijn karma ;)

edit:

Gaat natuurlijk om mijn reactie(de bovenste)

[ Voor 16% gewijzigd door JustMitchie op 13-05-2016 14:12 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Just_Michel schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:11:
JustMitchie in 'downloads: PeaZip 6.0.2'

Ik vind -1 wel wat jammer op zich, volgens mij kunnen mensen niet tegen de kritische blik die ik wierp. Heb ook +1 gezien, maar een middenweg zou ook prima zijn. Ik ben gesteld op mijn karma ;)

edit:

Gaat natuurlijk om mijn reactie(de bovenste)
Als ik jouw reactie zo leest kan ik hem op geen enkel manier relevant noemen voor het artikel. Een +1 zou zeker te hoog zijn en ook een 0 kan ik er momenteel is er helaas niet in zien.

200 fish found!

• JustMitchie
Zeehond schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:34:
[...]

Als ik jouw reactie zo leest kan ik hem op geen enkel manier relevant noemen voor het artikel. Een +1 zou zeker te hoog zijn en ook een 0 kan ik er momenteel is er helaas niet in zien.
Daar ben ik naar benieuwd, het is een kritische blik op iets wat genoemd wordt in het artikel en iets dat wordt weergegeven in een afbeelding van een artikel :$

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Just_Michel schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Daar ben ik naar benieuwd, het is een kritische blik op iets wat genoemd wordt in het artikel en iets dat wordt weergegeven in een afbeelding van een artikel :$
Dat er op de desbetreffende PC AVG draait is totaal niet relevant voor het artikel en de opmerking die in het artikel staat. Het enige waar ik het nu op vind lijken is op een troll.

200 fish found!

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07-2025
In de thread vanaf Iblies in 'nieuws: Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens' zijn er een paar reacties +2 die volgens mij +1 zouden moeten zijn, en andersom.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2025

Sultana?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

White Feather in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor comm...

Dit is geen +3, Maar met de 124x +3tjes die het krijgt, ben ik bang dat hij daar blijft staan..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

netman in 'nieuws: Duitsland schrijft malware-aanval op Bondsdag aan Rusland ...

Geen +2, maar eerder een 0. Leuk onderwerp, maar met het onderwerp van de newspost heeft het allemaal niet zo gek veel meer te maken...

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Redneckerz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:47:
White Feather in 'nieuws: Minister Kamp gaat door met gebruik Gmail voor comm...

Dit is geen +3, Maar met de 124x +3tjes die het krijgt, ben ik bang dat hij daar blijft staan..
Inmiddels 158x! +3... 8)7

Laat dit nu niet zo gaan als met de posts van Geitemans en Cornholio eerder deze week - Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Begin er namelijk een beetje moedeloos van te worden dat deze +3 posts worden gemeld en er dan niets mee wordt gedaan, totdat de 48 uur zijn verstreken en het geen zin meer heeft. White Feather's post is geen +3, eerder een +1. Het krijgt slechts een +3 omdat het in woorden vertelt wat iedereen wel denkt, hence de 158x +3 gevers doen dat allemaal wegens ''mee eens'', en dat hoort dus niet volgens de FAQ.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Typisch geval van mening modden. Hebben zelfs mensen +3 gegeven

Isheara in Knop wijst op snelle komst videobellen in Whatsapp

Lt. Marx in Knop wijst op snelle komst videobellen in Whatsapp

[ Voor 61% gewijzigd door vali op 14-05-2016 23:15 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Foritain in 'productreview: Gitzo GT3542XLS review door Karel V'

Lijkt mij geen -1 maar gewoon een gangbare +1 voor vriendelijke/thumbs up reacties onder reviews.

Verwijderd

mijn reactie;

MS moet anders steeds vaker updates terug trekken...
ieder OS heeft eenmaal zijn bugs, alleen worden die van Apple bekender omdat Apple groter wordt.

op: Verwijderd in 'nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes'

lijkt mij geen -1 waard omdat ik iets uitleg dat alles zo zijn foutjes heeft als het ware lijkt mij.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De reactie staat er net 5 minuten, je mag ook wel wat meer geduld hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
De reactie staat er net 5 minuten, je mag ook wel wat meer geduld hebben...
Al heb je 48 uur geduld, +3 posts worden toch niet aangepast:
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

166x +3! en kan niet meer aangepast worden. Dat is nu al de tweede keer deze week. |:(

(En kom niet met het argument ''Ja maar het is weekend en dus wat rustiger'', deze post is al 2 keer eerder gemeld, net als mijn vorige meldingen over Geitemans dat ook waren. Het wordt gewoon niet aangepast, terwijl het gewoon flagrante ''mee eens'' moderaties zijn).

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nogal een drogreden... dit is namelijk geen +3, en ook onterechte +3's moet je na vijf minuten nog niet melden... dit is gewoon te vroeg.
Om toch even op de rest van je post in te gaan: +3 is inderdaad hoog, maar het is een nette post die op +2 niet misstaat, en voor één punt wordt doorgaans niet gefixeerd. Dat er veel mee-eens mods tussen zitten, tja. Ben geen PowerMod, maar als er opvallende modders tussen zitten blijft dat vast niet onopgemerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Migrator op 15-05-2016 14:17 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Redneckerz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Al heb je 48 uur geduld, +3 posts worden toch niet aangepast:
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

166x +3! en kan niet meer aangepast worden. Dat is nu al de tweede keer deze week. |:(

(En kom niet met het argument ''Ja maar het is weekend en dus wat rustiger'', deze post is al 2 keer eerder gemeld, net als mijn vorige meldingen over Geitemans dat ook waren. Het wordt gewoon niet aangepast, terwijl het gewoon flagrante ''mee eens'' moderaties zijn).
En wat voor zin heeft het om dan te gaan lopen klagen tegen wildhagen :? (of een andere pro mod), meer dan 6x +1 geven kunnen wij niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:21:
[...]

En wat voor zin heeft het om dan te gaan lopen klagen tegen wildhagen :? (of een andere pro mod), meer dan 6x +1 geven kunnen wij niet.
Het is geen klagen naar Wildhagen persoonlijk, maar zijn opmerking opende de deur :)

Blijf het gewoon jammer vinden. Nu krijg je toch het idee dat dergelijke zware mismods gewoon niet worden aangepakt. Een gemiste kans.

• Tjoekie
  • Niet online
Wellicht ben ik hier niet aan het juiste adres, maar ik heb liever niet dit soort reacties onder mijn review.

Rixter223

Ik vind de toon erg onbeschoft, zeker nadat ik volgens mij netjes onderbouwd heb gereageerd waarom ik tot een bepaalde score ben gekomen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mugenmarco in 'nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes'

Gezien de troll rin de 1e zin, en het mod-gezeur (met inbouw-troll) in de laatste zin mag dit wel naar -1 denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:53

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tjoekie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:59:
Wellicht ben ik hier niet aan het juiste adres, maar ik heb liever niet dit soort reacties onder mijn review.

Rixter223

Ik vind de toon erg onbeschoft, zeker nadat ik volgens mij netjes onderbouwd heb gereageerd waarom ik tot een bepaalde score ben gekomen.
Ik denk dat je voor problemen met betrekking tot productreviews beter terecht kan in het Pricewatch forum. Bedenk echter wel dat het reacties normaal gesproken alleen verwijderd worden als ze in strijd zijn met de policies en/of de wet. Voor beledigingen en dergelijke geldt doorgaans dat een -1 beoordeling wel volstaat, hoewel ik er alle begrip voor hebt dat je hier allerminst blij van wordt en dergelijke reacties ook demotiverend werken voor een reviewer.
Redneckerz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Het is geen klagen naar Wildhagen persoonlijk, maar zijn opmerking opende de deur :)

Blijf het gewoon jammer vinden. Nu krijg je toch het idee dat dergelijke zware mismods gewoon niet worden aangepakt. Een gemiste kans.
Op zich denk ik dat het wel zinvol kan zijn om dergelijke irritaties hier te uiten, ik neem aan dat de moderators die in staat zijn een reactie te fixeren ook meelezen of dat de moderators elkaar onderling aan kunnen spreken als er vaak van dit soort irritaties optreden.

Aan de andere kant weet ik dat het fixeren van een moderatiescore alleen in uitzonderlijke gevallen gedaan wordt. Dan moet iedereen het er zo ongeveer wel over eens zijn dat de reactie niet op de score thuishoort waar die op terechtgekomen is. In dit geval is er best discussie over mogelijk of het een +3 waard is, maar het is ook geen overduidelijke 0 of +1. Dan loop je toch het risico dat het middel erger is dan de kwaal. Er is in het verleden ook wel kritiek geweest dat reacties uiteindelijk via dit topic op een score worden gebracht waar het merendeel van de gebruikers het niet mee eens is. Dat gaat dan weer tegen het principe in dat moderatie voornamelijk iets van de gebruikers is en er alleen bij uitzonderingen in wordt gegrepen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Lekker aan het mening modden weer:

https://tweakers.net/reacties/bekijk/8548903/

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Bor

Bor

Topicstarter
Tjoekie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:59:

Rixter223

Die reactie staat op -1 wat mij een juiste score lijkt.

• Tjoekie
  • Niet online
Bor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:31:
[...]

Die reactie staat op -1 wat mij een juiste score lijkt.
Zag het al inderdaad. Wat mij betreft prima zo. Goed om te zien dat het moderatiesysteem, ondanks de vele kritiek, ook gewoon goed werkt.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar je mag wel ff wat meert geduld hebben, die reacite staat er koud 5 minuten....

Virussen? Scan ze hier!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41
Devian in 'nieuws: Telegram biedt gebruikers de mogelijkheid om verstuurde be...

Waarom krijg ik hier een -1?

Ik reageer ontopic op een reactie van iemand, wat (lichtelijk) gerelateerd is aan het nieuwbericht en de daarop volgende discussie over privacy.

Ik geef daar vervolgens een (ernstig) gebrek aan van Whatsapp, over iets waarvan ik vind dat het relevant is en zeker geen -1 verdient.

"Zo lek als wat" was misschien wat overdreven trouwens..Komt een beetje omdat ik hier echt een probleem mee gehad heb met iemand die begon te stalken, dat heb ik aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door Devian op 16-05-2016 13:46 . Reden: verzond iets te snel ]

https://wren.co/join/Devian

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik krijg steevast op (bijna) elke reactie 2 mensen die me een -2 geven (het maakt dan niet uit of de post uiteindelijk een +1 of een +3 wordt, die -2 zitten er altijd bij). Zijn dit dezelfde users?

Voorbeeld: GeoBeo in 'nieuws: 'Europa gaat Google antitrust-boete met bedrag van 3 milja...

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:56:
Ik krijg steevast op (bijna) elke reactie 2 mensen die me een -2 geven (het maakt dan niet uit of de post uiteindelijk een +1 of een +3 wordt, die -2 zitten er altijd bij). Zijn dit dezelfde users?

Voorbeeld: GeoBeo in 'nieuws: 'Europa gaat Google antitrust-boete met bedrag van 3 milja...
Sorry maar hier zet jij een zodanige complotheorie neer die gepaard gaat met vergaande beschuldigingen dat een -1 ook het hoogst haalbare is.
Misschien dat je andere reacties kan aanhalen waarbij het duidelijk is dat jouw reactie ee +1 is terwijl je door dezelfde persoon een -1 krijgt toebedeeld maar deze is dat zeker niet!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:56:

Sorry, maar bij die specifieke post kan ik een -1 prima begrijpen, het heeft nogal een hoge dosis complot-theorie, en ook nog eens een beschuldiging van corruptie/omkoping.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is, zoals de topicwarning ook aangeeft, niet de bedoeling om reacties binnen erg korte tijd hier aan te dragen. Het systeem heeft vaak even wat tijd nodig voor reacties op een goede netto score staan (en blijven staan).

Dit geldt ook voor andere reacties die ik hier de laatste dagen aangedragen zie worden. Geef het even wat tijd! Staat een reactie na een langere tijd nog niet goed, dan is het een kandidaat voor dit topic.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41
Bor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Het is, zoals de topicwarning ook aangeeft, niet de bedoeling om reacties binnen erg korte tijd hier aan te dragen. Het systeem heeft vaak even wat tijd nodig voor reacties op een goede netto score staan (en blijven staan).

Dit geldt ook voor andere reacties die ik hier de laatste dagen aangedragen zie worden. Geef het even wat tijd! Staat een reactie na een langere tijd nog niet goed, dan is het een kandidaat voor dit topic.
Je hebt gelijk... Mijn intentie is om een bijdrage te leveren, en als vervolgens de 1e 6-7 personen gelijk een -1 geven raak ik lichtelijk in paniek :+.

https://wren.co/join/Devian

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik heb m'n best gedaan hier, maar die HELE thread vanaf deze reactie (uiteraard) is voorspelbaar en bovendien volledig OFF:

lepel in 'nieuws: Telegram biedt gebruikers de mogelijkheid om verstuurde b...

Eat the bugs, live in a pod

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
wildhagen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Sorry, maar bij die specifieke post kan ik een -1 prima begrijpen, het heeft nogal een hoge dosis complot-theorie, en ook nog eens een beschuldiging van corruptie/omkoping.
Ok, dan begrijp ik het niet meer.

Het is geen geheim of speculatie dat Google (en andere bedrijven) enorm investeren in een lobby in de EU (zie link naar krantenartikel). Definitie van lobby is zo ongeveer: omkopen van politici. Of om het zo subtiel als mogelijk uit te drukken: duur betaalde mensen die politici op een of andere magische manier "motiveren" niet te handelen in het belang van het volk maar in het belang van het bedrijf dat betaald (in dit geval Google).

Dus hoe is die beschuldiging van onderlinge afspraken dan onterecht of ver gezocht? Ik noem verder nergens corruptie: corruptie is als je tegen de wet in handelt. Lobby praktijken zijn in de EU gewoon aan de orde van de dag en verder volledig legaal. Dit is ook geen geheim: staat regelmatig in de kranten.

Het is dus bekent dat Google enorm investeert in EU lobby en tegelijk krijgt de Google een boete van diezelfde EU. Het lijkt me nou niet bepaald ver gezocht om te vermoeden dat hier iets achter zou kunnen zitten?

Nog even los van bovenstaande snap ik absoluut niet hoe mijn post een "flamebait, troll of belediging van andere gebruiker" zou kunnen zijn. |:( Hoe je het ook went of keert.

[ Voor 7% gewijzigd door GeoBeo op 16-05-2016 14:59 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik snap de -1 hier niet zo goed:
WhatsappHack in 'nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes'
Misschien snapte ik de poster verkeerd en heb ik een domme vraag gesteld ofzo, maar dan nog... -1? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
GeoBeo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:26:
Nog even los van bovenstaande snap ik absoluut niet hoe mijn post een "flamebait, troll of belediging van andere gebruiker" zou kunnen zijn. |:( Hoe je het ook went of keert.
Ik ben het met je eens.
Met je argumentatie bedoel ik dan; want de inhoud van je post vind ik inderdaad ook best vergezocht.

... Maar het is ook niet per se ondenkbaar, en je mag imho best zeggen dat je hier zo je twijfels bij hebt. Je geeft er wat redelijke argumenten bij, inclusief een linkje naar de New York Times (alas een blog.); en geen leipe zweverige site als Niburu ofzo. :P En het is ook een net bericht. Geen scheldwoorden oid.
Het blijft politiek, en je punt mbt lobbyen: mja... Dat *zou* kunnen.

Ik denk ook dat het wel een enigszins aluhoedje factor heeft, om het zo maar even te omschrijven, en dat wat je zegt hoogstwaarschijnlijk niet waar is. (En dat terwijl ik de EU oprecht haat, en ik ze zo corrupt als de pest vind. :)) Maar dat wil niet zeggen dat je post dan maar een -1 is; want inderdaad... Ik kan er geen flamebait of troll in vinden, je ventileert enkel een mening en angst die je hebt op een best nette manier imo...

Ik vind ook niet per definitie dat je iemand beschuldigt als je zegt dat het je niet zou verbazen dat het gebeurt... Maar goed.
Een -1 lijkt me hier inderdaad sterk overdreven als moderatie. Afwijkende meningen moeten niet per definitie meteen de mond gesnoerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 17-05-2016 04:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 04:26:
[...]
Ik vind ook niet per definitie dat je iemand beschuldigt als je zegt dat het je niet zou verbazen dat het gebeurt... Maar goed.
Een -1 lijkt me hier inderdaad sterk overdreven als moderatie. Afwijkende meningen moeten niet per definitie meteen de mond gesnoerd worden.
Ik weet niet of jij de originele post hebt bekeken of de post na de edit maar die laatste versie is 2x zo lang.
Nu staan er minder indirecte beschuldigingen van corruptie in en nu is een -1 misschien overdreven. Ik ga echter mijn moderatie niet aanpassen omdat iemand niet meteen een duidelijk verhaal opschrijft en dan later dingen verandert en toevoegt.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
Zeldzame spreiding van moderatiescores.
MxMayne1 in 'nieuws: Klanten nemen goedkopere abonnementen bij Vodafone'

Scorekaart
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 81
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 42
-1 Ongewenst 52

• WhatsappHack
  • Niet online
TheCapK schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet of jij de originele post hebt bekeken of de post na de edit maar die laatste versie is 2x zo lang.
Ahh... Nee, ik had hem beoordeeld op wat er nu staat...
Dank voor de toelichting. :)

• WhatsappHack
  • Niet online
TWyk schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:44:
Zeldzame spreiding van moderatiescores.
MxMayne1 in 'nieuws: Klanten nemen goedkopere abonnementen bij Vodafone'

Scorekaart
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 81
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 42
-1 Ongewenst 52
Zeldzaam is het helaas niet.
Maar om het even in de trend van dit topic te houden: ik vind die post eigenlijk niet meer dan een +1 waard. :P
Het is eigenlijk zelfs off-topic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nimac91 in 'nieuws: Computerwinkel EG Computer Specialisten is failliet'

"Watt is de nieuwswaarde" is toch echt ongewenst op de FP, want hoort in GR, dus -1. Krijgt wel bergen met +1's en zelfs +3's, die beiden wel even nagekekn mogen worden imho.

Nog wel een paar zetjes richting -1 nodig.

Virussen? Scan ze hier!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:16:
Nimac91 in 'nieuws: Computerwinkel EG Computer Specialisten is failliet'

"Watt is de nieuwswaarde" is toch echt ongewenst op de FP, want hoort in GR, dus -1. Krijgt wel bergen met +1's en zelfs +3's, die beiden wel even nagekekn mogen worden imho.

Nog wel een paar zetjes richting -1 nodig.
Ik ben maar een amateur modje die naar eer en geweten zijn scores uitdeelt, maar waarom zou dat een -1 moeten zijn? Volgens het FAQ is -1 voor

"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken"

Nu ben ik er het geheel mee eens dat zijn reactie niets toevoegd hoor, maar is het daadwerkelijk zo "erg" dat het -1 waard is? In mijn optiek een 0 waard. Off topic, maar ach, kan ook geen kwaad.

D3 Profile

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, het is idd zo erg dat het een -1 verdient imho. Het is zwaar off-topic, het heeft geen enkele toegevoegde waarde, en het hoort in GR thuis, niet op de FP, waar het alleen maar vervuiling oplevert.

Als alle 100.000+ tweakers-leden zouden gaan posten dat ze de winkel wel of niet kennen wordt het een mooi zootje,.

Zeker als je zijn vervolg-reacties bekijkt kan ik ook niet anders concluderen dat het puur kwaadaardig bedoeld is, en dus ongewenst.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2016 17:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Redinox schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09:
Nu ben ik er het geheel mee eens dat zijn reactie niets toevoegd hoor, maar is het daadwerkelijk zo "erg" dat het -1 waard is? In mijn optiek een 0 waard. Off topic, maar ach, kan ook geen kwaad.
Met zo weinig inhoud als deze reactie vind ik het inderdaad prima als hij op -1 beland, alhoewel jouw argumenten voor de 0 op zich ook goed zijn. Scores van +1 en hoger laten wel zien dat niet iedereen het doel van het moderatiesysteem begrijpt of zich daarnaar wil richten. :)

• JustMitchie
Mismoderatie:
JustMitchie in 'nieuws: Computerwinkel EG Computer Specialisten is failliet'

Mijn "ex-maten" proberen mij onderuit te halen door op de man af te spelen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Late reactie, excuus.
Tribits schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:18:

Op zich denk ik dat het wel zinvol kan zijn om dergelijke irritaties hier te uiten, ik neem aan dat de moderators die in staat zijn een reactie te fixeren ook meelezen of dat de moderators elkaar onderling aan kunnen spreken als er vaak van dit soort irritaties optreden.
Daarom uit ik ze ook ;) maar ik vind het wel bedenkelijk dat vorige week geen enkele mod erop in is gegaan. Ik was ook niet de enige die er melding van maakte. Ik zou toch graag willen weten wat een mod ermee zou doen, zeker nu het merenmalen gebeurt en het ook meerdere keren gemeld is, dus het valt ook niet echt te missen, lijkt me. :)
Aan de andere kant weet ik dat het fixeren van een moderatiescore alleen in uitzonderlijke gevallen gedaan wordt. Dan moet iedereen het er zo ongeveer wel over eens zijn dat de reactie niet op de score thuishoort waar die op terechtgekomen is. In dit geval is er best discussie over mogelijk of het een +3 waard is, maar het is ook geen overduidelijke 0 of +1.
Het lijkt mij toch een redelijke +1 post daar het simpelweg iets benoemde wat veel mensen dachten, dus ontopic. Echt inhoudelijk en onderbouwd met links is het niet (Want dan zou het +2 zijn) en er wordt ook niets in gemeld waarmee die poster bewijst dat hij iets weet wat de meerderheid niet weet gecombineerd met diepe onderbouwing (wat dus de +3 zou opleveren). Het krijgt vooral +3 omdat veel mensen het er mee eens zijn, en dat (meningmodden) is sowieso not done.
Dan loop je toch het risico dat het middel erger is dan de kwaal. Er is in het verleden ook wel kritiek geweest dat reacties uiteindelijk via dit topic op een score worden gebracht waar het merendeel van de gebruikers het niet mee eens is.
Ik ken de voorbeelden. :) Het verschil is dan echter of je een goed onderbouwde post, die al op +3 staat, terugzet naar +1, of dat je dat doet voor een post die simpelweg een ongemakkelijke waarheid verkondigt. Die laatste zal veel meer +3tjes krijgen wegens mee eens. Uit 1 zon voorbeeld is zon soort post overigens ook echt gefixeerd naar +1. Vond de menigte niet leuk, en dat snap ik dan ook wel. Het lijkt er dan immers op alsof Tweakers de waarheid wilt verdoezelen. Ikzelf vind dat dergelijke waarheden ''gewoon'' naar buiten moeten worden gebracht, maar een +3 is dan gewoon een meningmod.

Uiteindelijk kom je er dan toch bij uit dat het een limitatie van het systeem is. Je wilt die waarheden namelijk wel zien, maar de enige manier om deze in de spotlight te krijgen is door te meningmodden op +3, en dat is dan weer tegen de huidige regelgeving.
Dat gaat dan weer tegen het principe in dat moderatie voornamelijk iets van de gebruikers is en er alleen bij uitzonderingen in wordt gegrepen.
Is 166x +3 geen uitzondering dan? Ik heb die opmerking wel eens eerder gehoord en ik vraag dan altijd: Waar ligt dan de grens. Als er 100 mismods zijn? 500 mismods? Ik vind dat daar marges in moeten komen. Dat je vanaf een gefixeerd aantal ''mismods'' zegt: Oke, die wordt gefixeerd. Dat kan je uiteraard nooit automatiseren, maar het zou wel fijn zijn als intern zon marge bestond. Nu heb je dat Mod A gaat fixeren bij 30 mismods en Mod B pas bij 250 mismods. Dat werkt nou eenmaal niet :+

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Redneckerz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:04:
Late reactie, excuus.

Nu heb je dat Mod A gaat fixeren bij 30 mismods en Mod B pas bij 250 mismods. Dat werkt nou eenmaal niet :+
Over het algemeen hebben we overleg alvorens we overgaan tot fixeren. Dat we dat niet hier weg zetten is omdat er dan te veel mensen zich er mee gaan bemoeien. Dat neemt niet weg dat we er hier achter de schermen dus weldegelijk aandacht aan besteden en ook actie op ondernemen als dat gepast is.
Soms is de scheidingslijn echter zodanig dat het meer kwaad dan goed oplevert om een actie te ondernemen. In dat geval zullen we dus een reactie niet fixeren.
Het is zeker niet zo dat de ene mod vanaf een bepaald aantal mismods fixeert en de ander bij een ander aantal. In dat geval zou dezelfde mod al heel wat reacties gefixeerd hebben...

Verwijderd

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die van vendar is weer zo erg offtopic dat een -1 daar wel terecht is.

• Bor

Bor

Topicstarter
De laatste reacties zijn dermate offtopic en oninteressant voor de lezer dat ik een -1 wel kan voorstellen. Een quote van bijvoorbeeld Sinéad O'Connor - Troy heeft echt helemaal niets meer met het onderwerp te maken.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

TheCapK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Het is zeker niet zo dat de ene mod vanaf een bepaald aantal mismods fixeert en de ander bij een ander aantal. In dat geval zou dezelfde mod al heel wat reacties gefixeerd hebben...
Alright, point taken. Maar nu heb je dus wel dat:
- Er meren malen melding wordt gemaakt van tientallen mismods.
- Dit blijkbaar intern is gezien en wordt bekeken (Dat kunnen wij niet weten natuurlijk, wij zien immers alleen maar dat de post op +3 blijft staan en de 48 uur limiet dicht te bijer komt)
- 48 uur limiet verstrijkt, en de post blijft op +3 staan, met vele mismods.

Dat is gewoon krom gedrag.
TheCapK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Soms is de scheidingslijn echter zodanig dat het meer kwaad dan goed oplevert om een actie te ondernemen. In dat geval zullen we dus een reactie niet fixeren.
Dus in de gevallen die ik nu heb gemeld is dus:

- Intern gekeken of er actie moest worden ondernomen (Waren immers tientallen mismods)
- Intern besloten dat dit niet hoefde te gebeuren, want ''kan meer kwaad dan goed leveren''.

Maar dan hou je toch nog steeds diezelfde tientallen mismods over toch :? Kijk, als het nu een paar +3tjes zijn geweest, dan snap ik best dat je bovengenoemde procedure volgt en dan concludeert ''Laten we dat maar niet fixeren, omdat''.

Maar we praten hier over 100+ +3tjes die allemaal mismods zijn. Als je dan zegt dat je de bovengenoemde procedure hebt gevolgd en dan hebt besloten om er niets mee te doen, dan geef je toch het verkeerde signaal af?

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:56:
De laatste reacties zijn dermate offtopic en oninteressant voor de lezer dat ik een -1 wel kan voorstellen. Een quote van bijvoorbeeld Sinéad O'Connor - Troy heeft echt helemaal niets meer met het onderwerp te maken.
Hmm, ik dacht dat flamebait en troll hier alleen op -1 moest. Zal ik wel verkeerd hebben begrepen.

Hoe dan ook de andere reacties (parents) zijn net zo offtopic. Ik snap niet waarom je het een op 0 zou willen houden en de rest op -1. Gelijke monniken, ...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Bor

Bor

Topicstarter
Jerie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:49:
[...]
Hmm, ik dacht dat flamebait en troll hier alleen op -1 moest. Zal ik wel verkeerd hebben begrepen.
Ook zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde (wat hier van toepassing is in mijn optiek) kunnen naar de -1 in sommige gevallen.
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
_David_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:40:
Zie van vendar is weer zo erg offtopic dat een -1 daar wel terecht is.
_David_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:40:
Zie van vendar is weer zo erg offtopic dat een -1 daar wel terecht is.
Hebben we het wel over dezelfde reactie?
Hij vergelijkt de FBI die nalaat burgers in de VS te beschermen tegen een lek met het preventief handelen van onze politie om burgers te beschermen.
Vind ik prima on topic.

• Bor

Bor

Topicstarter
Mijn eigen reactie krijgt hier offtopic maar is wat mij betreft zeker een +1:

Bor in 'nieuws: Runkeeper: delen van data kwam door bug'

De reactie bespreekt een interpretatie van het artikel die belangrijk is in de subdiscussie waarbinnen deze is geplaatst.

• Jerie
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:06:
[...]

Ook zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde (wat hier van toepassing is in mijn optiek) kunnen naar de -1 in sommige gevallen.

[...]
Ah ja, die quote die je maakt staat er niet bij als de van -1 naar +3 kunt selecteren.

Toch vind ik het dan nog steeds +0 en niet -1.

De enige die mogelijk geldt is: "Zonder enige toegevoegde waarde"

Dan denk ik aan loze kreten ed. De discussie zelf is wel degelijk interessant als je van taal houdt. -1 was hier altijd voorbehouden aan onvriendelijke posts.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Bor

Bor

Topicstarter
Jerie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Ah ja, die quote die je maakt staat er niet bij als de van -1 naar +3 kunt selecteren.

Toch vind ik het dan nog steeds +0 en niet -1.

De enige die mogelijk geldt is: "Zonder enige toegevoegde waarde"

Dan denk ik aan loze kreten ed. De discussie zelf is wel degelijk interessant als je van taal houdt. -1 was hier altijd voorbehouden aan onvriendelijke posts.
De discussie over de oorsprong van naam Feniks is dermate offtopic dat een -1 gerechtvaardigd is. In relatie tot het nieuwsitem valt dit gewoon onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde" zeker wanneer er reacties met alleen stukjes songtekst voorbij komen. In dergelijke gevallen is een -1 ook bruikbaar. Dit gaat gewoon te offtopic voor de 0. De -1 is niet alleen voorbehouden aan onvriendelijke posts zoals je in de moderatie FAQ kunt lezen.

• Jerie
  • Niet online
Ja, en ik zie vaker -1 bij posts terwijl die niet kwetsend zijn. Heb het idee dat het steeds vaker voor komt. Men mag die tekst die bij de software staat over het moderaten wel 'ns aanpassen.

Ik heb posts gezien die ogenschijnlijk meer ontopic lijken, maar veel minder inhoud bevatten. Die komen wel weg met +0?

Het is maar net hoe je je site wilt draaien, ik zou mensen die het netjes houden niet bestraffen met -1.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem