Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.127 views

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ger schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:45:
Tjolk in 'nieuws: Analist: consumenten kochten afgelopen drie maanden 4,2 miljo...

Ik weet niet zeker of het een mismoderatie is of niet hoor, maar ik vraag het me wel af: waarom zou het gericht antwoorden op een misvatting van een ander (welke IMO gewoon ontopic is, zij het weinig bijdragend en onjuist) off topic zijn?
Fixed ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:31

Tribits

Onkruid vergaat niet

Belachelijke oproep tot geweld tegen politici:

Anoniem: 696390 in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...

Gevolgd door nog een reactie waarin geweld verdedigd wordt:

Anoniem: 696390 in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...

Los daarvan nu al 39 reacties op +2 of +3 waarvan behoorlijk wat onder meningmods vallen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:50

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Deze post van mij is wellicht een mening en daardoor wat off topic hoewel ik daar ook niet helemaal mee eens ben, maar is in ieder geval geen flamebait of troll en verdient dus geen -1

Decipher666 in 'nieuws: Ziggo introduceert internetabonnement met snelheid va...

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Die laatste is zodanig gemeningmod met +2 en +3 dat die gefixeerd zou moeten worden om de rating aan te passen. Overigens is in dat nieuwsbericht sowiesie veel gemeningmod. Heb met een boost hier en daar het een en ander proberen te corrigeren.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 12:57
Skyaero schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Die laatste is zodanig gemeningmod met +2 en +3 dat die gefixeerd zou moeten worden om de rating aan te passen. Overigens is in dat nieuwsbericht sowiesie veel gemeningmod. Heb met een boost hier en daar het een en ander proberen te corrigeren.
Die eerste is nog erger (met 100x +3 en en 99x +2).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Skyaero
  • Niet online
Die bedoelde ik ook. Domme ik 8)7

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 21:24

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Verwijderd

matroosoft in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de...
Auredium in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
bille in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wind...
Zarhrezz in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...
HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...
Soggney in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wi...
WayLikeMark in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de ...
SunnieNL in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
Vexxon in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Win...
Yoshi in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...

Flaat in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sailfish...
Bongoarnhem in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sa...

ApexAlpha in 'nieuws: Google voegt ondersteuning voor eenhandig typen toe aan...
RobinF in 'nieuws: Google voegt ondersteuning voor eenhandig typen toe aan An...

Cyb in 'nieuws: Google dicht zes kritieke lekken in Android voor Nexus-appara...
Fabbie in 'nieuws: Google dicht zes kritieke lekken in Android voor Nexus-app... (geen bron)
Allemaal geen +2

Verwijderd in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sailfi...
(Ben ik zelf) Ik zie niet in wat hier -1 aan is. Ik laat uit eigen ervaring zien hoe het ervoor staat. Het is een, tot nu toe gebleken, harde waarheid die niet iedereen bevalt, maar -1?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 13:44 ]

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 12:57

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

watercoolertje

Untertitel

watercoolertje in 'nieuws: Russische maker Gozi-bankmalware veroordeeld tot b...

Vast maar 1 keer gemod ofso maar gezien het niet meer actief word gemod gooi ik het hier toch ff in het topic :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Ulas in 'reviews: AMD A10-7860K, 880K en 845: zoethouders in afwachting van Zen'
Als het verkondingen van onzin en/of een niet kloppend statement +1 is waarom is dan de uitleg 0?

Dennism in 'reviews: AMD A10-7860K, 880K en 845: zoethouders in afwachting va...
!mark in 'reviews: AMD A10-7860K, 880K en 845: zoethouders in afwachting van ...

Sowieso mag dit hele nieuwebericht ASAP eens nagekeken worden, alles wat pro AMD is staat op +1/+2, alles wat kritischer is naar het merk wordt op 0 gezet....

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

watercoolertje

Untertitel

theBazz in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'
Gunior in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'

Er zijn weer wat trieste meningmodders actief denk ik :) -1 geven voor iets wat zeker ontopic is...

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 04-05-2016 09:07 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 15:14

page404

Website says no

in http://tweakers.net/reviews/4527/last/htc-10-solide-allrounder-blinkt-nergens-in-uit.html wordt ook weer lekker gemeningmod. Oeee... stel je voor dat je iets negatiefs over Android of HTC zegt. Ranten naar andere merken mag wel natuurlijk en wordt flink hoog gewaardeerd.

hier een mening, maar geen troll toch? Geldt ook voor:
http://tweakers.net/revie...eaction=8511577#r_8511577
http://tweakers.net/revie...eaction=8511597#r_8511597

Kunnen jullie even meekijken naar deze thread:
http://tweakers.net/reviews/4527/last/htc-10-solide-allrounder-blinkt-nergens-in-uit.html?showReaction=8510751#r_8510751

Deze voegt niet veel toe maar is toch geen -1?

ook worden mensen met een 'afwijkende' mening steevast omlaag gemodereerd in deze thread (TTIP thread)

[ Voor 9% gewijzigd door page404 op 04-05-2016 11:51 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

botoo

💀 too old to die young

meningmod galore: massaal +3 'mee eens mods' terwijl het niet boven de 1 uit hoeft te komen.
Breezers in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zi...
en
Whatson in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zic... die komt wmb niet verder dan -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gaat inderdaad lekker daar, bergen meningmods voor tamelijk zwakke reacties en de nodige kritiek op het artikel zelf. Wat mij betreft mag frontpage vervuiling als deze trouwens ook wel op -1:

kwakzalver in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert ...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:
Gaat inderdaad lekker daar, bergen meningmods voor tamelijk zwakke reacties en de nodige kritiek op het artikel zelf. Wat mij betreft mag frontpage vervuiling als deze trouwens ook wel op -1:

kwakzalver in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert ...
Die reactie is inmiddels ingekort.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:

Deze reactie daarop: TTLCrazy in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zi... wordt afgeserveerd op -1 terwijl hij een heel duidelijk punt maakt zonder echt aanvallend te worden. -1 vind ik wat overdreven hierop.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'
Geen +2. In het artikel zwlf staat al uitgelegd dat het om twee aparte categorieën gaat.

200 fish found!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Relief2009 in 'nieuws: Samsung ziet geen toekomst in oled-tv's'

Vind ik niet echt een +2 waard? En over die berg aan +3's zullen we maar zwijgen, meningmod galore...

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nog even los van de vraag of die stelling juist is (ik zie in ieder geval geen bevestiging van de auteur van het artikel) en of het relevant is (de hele discussie is volgens mij tamelijk semantisch) is het typisch materiaal voor het geachte redactie forum. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de auteur het bij het rechte eind heeft en dat die reactie onjuist is.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De poster heeft helemaal gelijk in de zin dat Brein geen boete kan opleggen in de normale zin van het woord. De Tweakers.net redeactie gebruikt de term 'boete' kennelijk ook voor een schikking, geeft deze poster aan. Dat is een vreemde, gekleurde keuze wat mij betreft, maar die discussie is inderdaad offtopic hier. Ik vind de reactie wel een plaats hebben.

Mag ik in dat topic nog een eigen reactie aanstippen, hoewel ik dat normaal niet doe? Ik wijs een poster op onjuiste informatie in zijn reactie (hier), mijn reactie krijgt 4x +1 en 4x -1. Een half uur later zegt iemand anders precies hetzelfde (hier), en die krijgt 2x +3 en 12x +2??

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Cocytus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:24:
De poster heeft helemaal gelijk in de zin dat Brein geen boete kan opleggen in de normale zin van het woord. De Tweakers.net redeactie gebruikt de term 'boete' kennelijk ook voor een schikking, geeft deze poster aan. Dat is een vreemde, gekleurde keuze wat mij betreft, maar die discussie is inderdaad offtopic hier. Ik vind de reactie wel een plaats hebben.
Ik weet niet wat de normale zin van een woord is, in andere discussies wordt er in ieder geval nog al sterk geleund op de tekstboekdefinitie van bepaalde termen. Dus geen diefstal waar het auteursrechtenschendingen betreft en geen crimineel waar het een verdachte betreft. Het lijkt me verstandig die definitie aan te houden. Je kan niet de ene keer een woord verbannen omdat het in de volksmond iets anders betekent en de andere keer omdat het alleen in de volksmond op die manier wordt gebruikt. Los daarvan lijkt de conclusie dat de Tweakers redactie de verkeerde terminologie gebruikt mij wat voorbarig. Zoals gezegd zie ik daar nog geen bevestiging van.

Edit: inmiddels heeft de schrijver van het artikel laten weten het er mee eens te zijn dat de term boete hier onterecht gebruikt werd en verwarring oproept. Daarmee is de betreffende reactie dus in ieder geval niet meer onjuist.

[ Voor 8% gewijzigd door Tribits op 04-05-2016 21:47 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:31:
[...]

Edit: inmiddels heeft de schrijver van het artikel laten weten het er mee eens te zijn dat de term boete hier onterecht gebruikt werd en verwarring oproept. Daarmee is de betreffende reactie dus in ieder geval niet meer onjuist.
Maar ook niet bepaald relevant meer: Voor Iblies in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Team to... is een +2 imho zeker te hoog, voor Freakster86 in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Te... kan het op zich nog.
Tribits in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Team t... is dan weer zeker geen +2.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07
Ik zie totaal de meerwaarde van deze berichten niet, er staat eigenlijk alleen maar "Ik heb slechte ervaringen met Vodafone dus zit ik niet te wachten op een fusie met Ziggo + Vodafone" (wat niet eens klopt, want het is een joint-venture zoals in het artikel staat), en het bericht merkt ook nog op dat deze telefoon verkoop onder medewerkers los staat van de joint-venture. Meer dan 0 kan ik er niet van maken.

Alleen die laatste geeft wat extra informatie zoals overstappen vanaf Ziggo. Dat kan ik dan nog als on-topic zien als ik gul ben.

• Dirk
  • Laatst online: 19-01 17:30

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Dorus schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Ik zie totaal de meerwaarde van deze berichten niet, er staat eigenlijk alleen maar "Ik heb slechte ervaringen met Vodafone dus zit ik niet te wachten op een fusie met Ziggo + Vodafone" (wat niet eens klopt, want het is een joint-venture zoals in het artikel staat), en het bericht merkt ook nog op dat deze telefoon verkoop onder medewerkers los staat van de joint-venture. Meer dan 0 kan ik er niet van maken.

Alleen die laatste geeft wat extra informatie zoals overstappen vanaf Ziggo. Dat kan ik dan nog als on-topic zien als ik gul ben.
Thanks. Ik vind het zelf tussen ontopic en topic in, maar zeker niet -1.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staat nu op +2 maar dat is ook nog te veel heeft nog wat zetjes nodig.

• Dorus
vali schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Thanks. Ik vind het zelf tussen ontopic en topic in, maar zeker niet -1.
Ah right, - 1 is idd te karig. Toen ik keek stonden ze al hoger, vandaar de verwarring.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Dorus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:47:
[...]

Ah right, - 1 is idd te karig. Toen ik keek stonden ze al hoger, vandaar de verwarring.
Het komt eigenlijk steeds vaker voor. Ook hier krijg ik gelijk flink wat -1en.

Bepaalde mensen die bij hun dienst iets negatiefs lezen of ergens niet mee eens zijn gelijk -1 gaan strooien?

vali in Netflix laat gebruikers kwaliteit video op mobiel zelf instellen

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 06-05-2016 13:23 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wkrooshof in 'nieuws: Apple en SAP werken aan HANA Cloud Platform-sdk voor iOS'
Die +2's en +3's slaan nergens op, max +1 (en imo een 0)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wel weer heel veel mismodderende kleuters.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

De hele discussie over de locatie van datacenters, de aardbevingen in Groningen en de kolencentrales lijkt mij off-topic voor dit onderwerp. Ik mis sowieso de link tussen de aanwezigheid van datacenters en de verhoogde activiteit van ransomware in Nederland. Begint met dit bericht:

ard1998 in 'nieuws: Kaspersky: Nederland en België in top drie van doelwitten...

edit: verkeerde reactie

[ Voor 6% gewijzigd door Tribits op 06-05-2016 14:41 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zie dat ik inmiddels op 0 terecht kom terwijl mijn post echt ontopic is en een mogelijke verklaring aanduid.
Bor in 'nieuws: Kaspersky: Nederland en België in top drie van doelwitten voo...

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 21:09

HaX0r

n00b

Volgens mij was deze zeer ontopic, Flash haters hebben het gedowned volgens mij:
HaX0r in 'reviews: Twintig jaar Flash: de gevaarlijkste plug-in van internet'

Niet geschoten is altijd mis.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Totaal irrelevant lijkt me eigenlijk een betere omschrijving.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 18:47

jdh009

FP ProMod
Video staat al in het bericht, waarom +2? Hooguit +1 maar gezien het filmpje al in het bericht staat lijkt het me zelfs redelijk irrelevant.
John Doos in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'

Totaal geen inhoudelijke toevoeging, idem waarom +2?
Skalders in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'

Hoort thuis in een feedback topic, niet in een nieuwsbericht. Zeker geen +1
.oisyn in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die laatste 2 kunnen inderdaad op 0, en die eerste lijkt mij een prima +1

• Bor

Bor

Topicstarter
De reactie van Skalders is inderdaad volkomen offtopic. Wie helpt om die op een beter passende score te krijgen?

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 07-05-2016 11:01 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een van je collega's, want hij is modfixed (terecht imho) >:)

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
:P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geekomatic in 'nieuws: Upgrade naar Windows 10 blijft gratis voor gebruikers ...

Mag naar -1, getroll met M$. Die +2's en zelfs +3 mag imho nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Dorus
Moi_in_actie in 'nieuws: Nvidia presenteert GeForce GTX 1080 en 1070 met Pasc...

Ik zit tegen deze aan te staren. Wat vinden jullie? Ik kan maar niet bedenken waarom hij +2 moet zijn.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt of in de reacties op nieuws: MIT wil 4,4 miljard euro inzamelen met 'Campagne voor een Betere Wereld' veel emotie zit in de mod, er worden relatief veel -1 uitgedeeld. Naar mijn idee ook op ontopics.

De reacties zijn niet altijd gelijk aan mijn wereldbeeld of mening, maar dat maakt ze nog niet flames of beledigend, toch?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even doorheen gelopen, nu staat volgens mij alles wel op het juiste niveau :)

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Dirk

Dirk

Topicstarter
GeoBeo in 'nieuws: Uber en Lyft trekken zich terug uit Austin na dispuut met ... is op zich best een aardig betoog, dat mag van mij wel op +2 blijven staan.

De +2 voor walletje-w in 'nieuws: Uber en Lyft trekken zich terug uit Austin na dispuut ... mag van mij wel gecorrigeerd worden naar een +1.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
De -1 moderaties in downloads: Mumble 1.2.16 mogen toch wel gecorrigeerd worden naar tenminste 0

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

VHware schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:45:
De -1 moderaties in downloads: Mumble 1.2.16 mogen toch wel gecorrigeerd worden naar tenminste 0
+1 ook goed? ;)
De -1-modder vind ik wel even het bekijken waard trouwens.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• VHware
  • Laatst online: 06:46
Migrator schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:48:
[...]

+1 ook goed? ;)
Uiteraard ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Migrator schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:48:
[...]

+1 ook goed? ;)
Daar kijk ik gelijk even naar.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

• zeef
  • Laatst online: 22:48

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben ik met je eens maar die krijg je niet meer van een +3 of +2 af zonder uiteindelijke fixatie :o

• Skyaero
  • Niet online
Die reacties erop met de meme's zijn mijn inziens gewoon trollposts en zouden naar -1 moeten.

Ik probeerde trouwen linkjes te maken naar de desbetreffende berichten. Ik kan wel aan de URL komen (klikken op datum/tijd), maar hoe krijg je de mooie tekst "user in 'topic': topictitel" die iedereen hier gebruikt. Tikken jullie die met de hand in, of zie ik iets over het hoofd?

• !mark
Trollposts?

Eerder een afspiegeling van hoe een bepaalde groep over tweakers.net denkt. Je het gewoon negeren, weg modden of er iets mee doen natuurlijk..

Dat een +3 te hoog is klopt, maar -1 is dat net zo goed. Ze zoeken het zelf ook heel erg op met deze actie tbh

[ Voor 26% gewijzigd door !mark op 09-05-2016 11:04 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Skyaero schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:58:
[...]

Die reacties erop met de meme's zijn mijn inziens gewoon trollposts en zouden naar -1 moeten.

Ik probeerde trouwen linkjes te maken naar de desbetreffende berichten. Ik kan wel aan de URL komen (klikken op datum/tijd), maar hoe krijg je de mooie tekst "user in 'topic': topictitel" die iedereen hier gebruikt. Tikken jullie die met de hand in, of zie ik iets over het hoofd?
Welnee, Tweakers vraagt notabene zelf om het bedenken van meme's dan is het vragen om trolling en vragen om "kritische" uitspraken. +1 is meer dan voldoende ;)

• zeef
Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Welnee, Tweakers vraagt notabene zelf om het bedenken van meme's dan is het vragen om trolling en vragen om "kritische" uitspraken. +1 is meer dan voldoende ;)
Geen enkel probleem met de kritische plaatjes en teksten. Vind het alleen geen +3 waard.

• Mrjraider
  • Niet online
zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Geen enkel probleem met de kritische plaatjes en teksten. Vind het alleen geen +3 waard.
Dit ging over de linkjes naar meme's in de reacties ;)

Jammer genoeg, is dat wel wat je krijgt, ik ben het met je eens dat die +3 te hoog is maar dit is wel de stem van de community waar Tweakers zo op vaart. Wellicht wordt het eens tijd er wat mee te doen?

• zeef
Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Dit ging over de linkjes naar meme's in de reacties ;)

Jammer genoeg, is dat wel wat je krijgt, ik ben het met je eens dat die +3 te hoog is maar dit is wel de stem van de community waar Tweakers zo op vaart. Wellicht wordt het eens tijd er wat mee te doen?
Ik heb de beste man uitgenodigd om bij ons langs te komen en te kijken hoe we werken. Sta open voor alle discussie, maar dan wel gebaseerd op feiten en niet op verbeeldingen. Wat kan ik nog meer doen?

• Mrjraider
  • Niet online
zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:28:
[...]

Ik heb de beste man uitgenodigd om bij ons langs te komen en te kijken hoe we werken. Sta open voor alle discussie, maar dan wel gebaseerd op feiten en niet op verbeeldingen. Wat kan ik nog meer doen?
Don't shoot the messenger :o
Werkelijk waar geen idee.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

tja, om maar eens in de lijn van het artikel te blijven:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/meme/1wGY-mQsdwMgEjRJ9V48Fi.png

Die krijg je nooit meer van de +3 af en als je 'm fixeert dan krijg je weer een lading 'CENSUUR!!!' gereutel over je heen.

Imho krijgen de trollen, de bashers en de mismodders een veel te groot platform op Tweakers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
botoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:51:
tja, om maar eens in de lijn van het artikel te blijven:

[afbeelding]

Die krijg je nooit meer van de +3 af en als je 'm fixeert dan krijg je weer een lading 'CENSUUR!!!' gereutel over je heen.

Imho krijgen de trollen, de bashers en de mismodders een veel te groot platform op Tweakers.
Als je er nou een link bij geeft wordt het weer wat makkelijker om het te bekijken op de FP :P

• Skyaero
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:03:
Dat de promotie-actie trolling uitnodigt, betekent nog niet dat dit beloond hoeft te worden. Het moderatiebeleid is daarin duidelijk: trolling/flamebait/bashen/zieken en wat dan ook wordt "beloond" met een -1.

Kritische uitspraken zijn altijd onderbouwd, net zoals dat feedback opbouwend is. Dat een deel van de internetgebruikers niet verder komt dan bashen en niet in staat is om nog fatsoenlijk feedback te geven, betekent nog niet dat dit dan ook maar zomaar geaccepteerd moet worden.

botoo heeft hierboven mijn inziens dan ook gelijk. Het meningmodden is vrij nadrukkelijk aanwezig en je bevindt je als Tweakers waarbij fixatie kan leiden tot censuurbeschuldigingen, zeker in het desbetreffende topic. In dat opzicht zou je minder meningmodders willen hebben en meer mensen die dit topic volgen en meehelpen verdwaalde moderaties weer op het juiste pad krijgen.

Hoe dat te realiseren zou ik eerlijk gezegd echter niet weten.

• Mrjraider
  • Niet online
Skyaero schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Dat de promotie-actie trolling uitnodigt, betekent nog niet dat dit beloond hoeft te worden. Het moderatiebeleid is daarin duidelijk: trolling/flamebait/bashen/zieken en wat dan ook wordt "beloond" met een -1.

Kritische uitspraken zijn altijd onderbouwd, net zoals dat feedback opbouwend is. Dat een deel van de internetgebruikers niet verder komt dan bashen en niet in staat is om nog fatsoenlijk feedback te geven, betekent nog niet dat dit dan ook maar zomaar geaccepteerd moet worden.

botoo heeft hierboven mijn inziens dan ook gelijk. Het meningmodden is vrij nadrukkelijk aanwezig en je bevindt je als Tweakers waarbij fixatie kan leiden tot censuurbeschuldigingen, zeker in het desbetreffende topic. In dat opzicht zou je minder meningmodders willen hebben en meer mensen die dit topic volgen en meehelpen verdwaalde moderaties weer op het juiste pad krijgen.

Hoe dat te realiseren zou ik eerlijk gezegd echter niet weten.
Ben ik deels met je eens. Wel vind ik dat geen van de memes een -1 is omdat het niemand trollerig aanvalt daarnaast is het zeker geen flamebait of bashen.
Feedback hoort inderdaad niet op de frontpage maar zet dit soort campagnes dan ook niet op de frontpage maar verwijs dan naar een topic op het forum. Je kan rekenen op feedback op de frontpage als je de community er bij betrekt. Beetje van twee kanten dit.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bij dit soort .plans mag ook best feedback komen hoor, alleen bij nieuws en reviews willen we de feedback op het forum. :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ircghost schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Als je er nou een link bij geeft wordt het weer wat makkelijker om het te bekijken op de FP :P
Dat is n.a.v.
Ik meende dat dit gezien de discussie wel duidelijk was (mea culpa). Inmiddels is de betreffende reactie wel gefixeerd d:)b .
Overigens mag deze +3 met hetzelfde argument ook een fixatie naar +1 krijgen, gelijke monniken enzo:
arnoudwokke in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 21:00
zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/meme/17thJb58gVsjfPKqJsMTq6.png

:+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:43:
Overigens mag deze +3 met hetzelfde argument ook een fixatie naar +1 krijgen, gelijke monniken enzo:
arnoudwokke in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
Ik wilde die net gaan melden inderdaad. Weer het standaard ''Het is Wokke dus +3'' verhaal. Mijn inziens wel een +2 daar het een kleine kijk in de keuken van Tweakers geeft. Waarom deze op +1 wordt gezet geen idee.

En als we toch bezig zijn met fixeren:
tmnvanderberg in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Deze is natuurlijk nooit een +3 waard, maar 117x! +3 betekent vooral een hoop mismods die een onderzoekje mogen krijgen.

zeef in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - EDIT: Stond net nog op +2. Zeef biedt users wel vaker aan voor een bezoekje. Inmiddels zal hij ook wel weten dat het een beetje een dooddoener begint te worden, want niemand ''durft'' op het aanbod in te gaan. Overigens kan ik mij wel een goede voorstelling maken van hoe het daar gaat bij Tweak HQ.

Vayra in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
6129(15) in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
supersnathan94 in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Ik wilde die net gaan melden inderdaad. Weer het standaard ''Het is Wokke dus +3'' verhaal. Mijn inziens wel een +2 daar het een kleine kijk in de keuken van Tweakers geeft. Waarom deze op +1 wordt gezet geen idee.
Die post van Arnoud verdiend een eigen artikel, een kijkje in de keuken kan absoluut interessant zijn (voor sommigen), maar in een artikel over een meme campagne is het off-topic. Vandaar dat een simpele +1 imho gerechtvaardigd is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• zeef
Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:18:

zeef in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - EDIT: Stond net nog op +2. Zeef biedt users wel vaker aan voor een bezoekje. Inmiddels zal hij ook wel weten dat het een beetje een dooddoener begint te worden, want niemand ''durft'' op het aanbod in te gaan. Overigens kan ik mij wel een goede voorstelling maken van hoe het daar gaat bij Tweak HQ.
Nou, dat 'niemand' valt wel mee hoor. Er waren bijna 50 tweakers op de feedbackmiddag. Ben al aan het kijken wanneer ik die dit jaar ga doen. Als het even kan op een zaterdag en ik wil wel een paar groepsretours vergoeden.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Nou, dat 'niemand' valt wel mee hoor. Er waren bijna 50 tweakers op de feedbackmiddag. Ben al aan het kijken wanneer ik die dit jaar ga doen. Als het even kan op een zaterdag en ik wil wel een paar groepsretours vergoeden.
Ik heb het dan ook niet over de feedback middag, maar op de hoeveelheid mensen die, wanneer je aanbied dat ze langs kunnen komen, geen thuis geven. Heck, je hebt dat zelf eens als reden opgegeven waarom mensen altijd maar klagen over bepaalde aspecten van Tweakers maar niet het met eigen ogen willen zien.

• Dorus

• zeef
Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:33:
[...]

Ik heb het dan ook niet over de feedback middag, maar op de hoeveelheid mensen die, wanneer je aanbied dat ze langs kunnen komen, geen thuis geven. Heck, je hebt dat zelf eens als reden opgegeven waarom mensen altijd maar klagen over bepaalde aspecten van Tweakers maar niet het met eigen ogen willen zien.
Dat is inderdaad een waar woord. Ik snap ergens de terughoudendheid wel, vandaar de plannen voor feedbackmiddag 2.0. Met een groep is het toch anders dan alleen.

• corset
  • Laatst online: 11-01 15:03
corset in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'

Wat is hier precies 0 aan? Ik weet dat het bericht zelf wat hard is. Maar dat is economie nou eenmaal, het gaat om winst. Niet om lief zijn :)

En dat niemand durft langs te komen, ach, het is me nog nooit aangeboden :+ En aan de andere kant, om constant dezelfde argumenten keer op keer langs te zien komen kan ook perfect online :p
Dat, en ik heb gewoon te weinig kennis van het runnen van dit soort sites om met goede andere opties te komen :X

[ Voor 30% gewijzigd door corset op 09-05-2016 15:54 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik dacht dat 'emotie' modereren mocht onder .plan's? (En dat fixatie's als censuur gezien kon worden?) ;)
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:
Ik heb de fixatie van Titan_fox verwijderd. De emotie moet gewoon zijn plek krijgen, lokaal voldoet de reactie niet aan de standaard voor +3.
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:49:
[...]

Ja, laat die hele .plan maar even lopen. Ook al is een +1 misschien beter volgens de regels, men zal dit uitleggen als censuur door Tweakers en dat is het laatste dat we willen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/meme/1pdJHmZOhZLyEV-ou0gfaI.png
(Grapje natuurlijk :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 09-05-2016 17:53 ]

• !mark
Misschien deze ook even op +1 forceren, is in feite een doorzetting over de reacties die juist gefixeerd zijn, met gewone moderaties ook (bijna) niet meer te corrigeren:
Vayra in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
tmnvanderberg in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'

• zeef
_David_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Ik dacht dat 'emotie' modereren mocht onder .plan's? (En dat fixatie's als censuur gezien kon worden?) ;)
Als het met de inhoud te maken heeft, dan kan er veel wat mij betreft. Dat inhoudelijke is hier niet aan de orde.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:24:
[...]

Die post van Arnoud verdiend een eigen artikel, een kijkje in de keuken kan absoluut interessant zijn (voor sommigen), maar in een artikel over een meme campagne is het off-topic. Vandaar dat een simpele +1 imho gerechtvaardigd is.
Ach zo. Zo had ik het inderdaad nog niet gezien :) Ik denk dat een dergelijk artikel ook op veel kudo's kan rekenen, ook van het meer sceptische Tweakervolk onder ons.
_David_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Grapje natuurlijk, maar misschien ook wel met een dubbele bodem. ;)
Yeppers peppers, had ik zelf ook al gemeld - Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Vooral die laatste met inmiddels 185x +3! ga je echt niet meer op de gebruikelijke manier recht krijgen.
Verbaast mij ook dat die post niet eerder is rechtgezet - Die van ArnoudWokke er vlak onder was zo gepiept. Selectief lezen, of aluhoedje? :+
zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:34:
[...]

Als het met de inhoud te maken heeft, dan kan er veel wat mij betreft. Dat inhoudelijke is hier niet aan de orde.
Ach kom nou Zeef. Dat het slechts een generieke opmerking betreft betekent niet dat het niet inhoudelijk is. Je weet dat het een veelvoorkomend verwijt is, Frustus vermeld het slechts (ten overvloede).

+3 is het natuurlijk uiteraard niet.

• zeef
Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:42:

Ach kom nou Zeef. Dat het slechts een generieke opmerking betreft betekent niet dat het niet inhoudelijk is. Je weet dat het een veelvoorkomend verwijt is, Frustus vermeld het slechts (ten overvloede).

+3 is het natuurlijk uiteraard niet.
Volgens mij zitten we er hetzelfde in. Kan wat mij betreft gewoon blijven staan, maar het is geen +3. ;)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Reactie is volgens mij ontopic en niet ongewenst.... tenzij iemand mij daar een leugenaar wil verklaren :P. Ik verkondig alleen wat ik tijdens de stream hebt gehoord.
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Founder Editions van GTX 1080-ka...

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'

Staat nog steeds vrolijk (en stevig!) op +2 terwijl dat uiteraard geen +2 reactie is.
En de 73x +3tjes.. wanneer begrijpen users nu eens dat een sterke mening geen +3 is? +3tjes krijg je alleen als je oftewel zelf ervaring hebt met het onderwerp in kwestie oftewel je reactie voorziet van veel bronnen en onderbouwing. Tenminste, dat is hoe ik ze binnen hengel: Door veel relatief onbekende extra info te verstrekken, vooral als het om gaming en retro hardware gaat :)

EDIT: En nog een hele slag posts:
Cornholio in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Geen +1
Baardmeester in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Geen 0.
Verwijderd in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Staat op 0 maar is quasi hetzelfde als Cilph in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' welke op +1 staat. Dat klopt natuurlijk niet :)

EDIT 2:
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:11:
Reactie is volgens mij ontopic en niet ongewenst.... tenzij iemand mij daar een leugenaar wil verklaren :P. Ik verkondig alleen wat ik tijdens de stream hebt gehoord.
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Founder Editions van GTX 1080-ka...
Binnen 30 minuten gaan melden voor een enkele -1 ongewenst (Staat inmiddels nu op 8x +1) is natuurlijk ook niet de bedoeling. Wat meer geduld kan echt geen kwaad ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Redneckerz op 10-05-2016 14:37 ]

• corset
  • Laatst online: 11-01 15:03
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8525673/

blijkbaar een 0.. :-(

Helaas te verwachten bij een .Plan, en uitleggen hoe economie werkt. Het idee dat Tweakers puur 100% van liefdadigheid leeft is natuurlijk fout :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

paoper in 'video: Memes galore na een dagje .net-teksten verzamelen'
Lucien Shepherd in 'video: Memes galore na een dagje .net-teksten verzamelen'

Als deze twee reacties echt zo massaal +3 waard zijn, wil ik graag mijn nick veranderen naar Sinterklaas :X

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem