Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Anoniem: 696390 in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...
Gevolgd door nog een reactie waarin geweld verdedigd wordt:
Anoniem: 696390 in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...
Los daarvan nu al 39 reacties op +2 of +3 waarvan behoorlijk wat onder meningmods vallen.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Zonder bron is dit niet +2
Loller1 in 'nieuws: Net Applications: Chrome heeft nu groter marktaandeel dan...
komkommer in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
komkommer in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
Jace / TBL in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
Dennahz in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
Verwijderd in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
Verwijderd in 'nieuws: Australiër claimt bitcoin-bedenker te zijn - update 2'
Verwijderd in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...
StefanDingenout in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor...
TIGER79 in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ...
Jerie in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inhoud ui...
Verwijderd in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inho...
Jeroenneman in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inh...
cobis taba in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt voor inho...
Maurits van Baerle in 'nieuws: Europese burgerrechtenorganisatie waarschuwt v...
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Decipher666 in 'nieuws: Ziggo introduceert internetabonnement met snelheid va...
Verwijderd in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet los te...
LankHoar in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet los ...
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Die laatste is zodanig gemeningmod met +2 en +3 dat die gefixeerd zou moeten worden om de rating aan te passen. Overigens is in dat nieuwsbericht sowiesie veel gemeningmod. Heb met een boost hier en daar het een en ander proberen te corrigeren._David_ schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:48:
Beerkiller in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet lo...
Verwijderd in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet los te...
LankHoar in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet los ...
Geen +2
_David_ schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:48:
Beerkiller in 'nieuws: Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet lo...
Geen +2
Die eerste is nog erger (met 100x +3 en en 99x +2).Skyaero schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:56:
[...]
Die laatste is zodanig gemeningmod met +2 en +3 dat die gefixeerd zou moeten worden om de rating aan te passen. Overigens is in dat nieuwsbericht sowiesie veel gemeningmod. Heb met een boost hier en daar het een en ander proberen te corrigeren.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Volgens mij moet dat gewoon on topic zijn?
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Verwijderd
Auredium in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
bille in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wind...
Zarhrezz in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...
HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...
Soggney in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wi...
WayLikeMark in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de ...
SunnieNL in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de W...
Vexxon in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Win...
Yoshi in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in ...
Flaat in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sailfish...
Bongoarnhem in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sa...
ApexAlpha in 'nieuws: Google voegt ondersteuning voor eenhandig typen toe aan...
RobinF in 'nieuws: Google voegt ondersteuning voor eenhandig typen toe aan An...
Cyb in 'nieuws: Google dicht zes kritieke lekken in Android voor Nexus-appara...
Fabbie in 'nieuws: Google dicht zes kritieke lekken in Android voor Nexus-app... (geen bron)
Allemaal geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Jolla haalt 12 miljoen dollar op voor ontwikkeling Sailfi...
(Ben ik zelf) Ik zie niet in wat hier -1 aan is. Ik laat uit eigen ervaring zien hoe het ervoor staat. Het is een, tot nu toe gebleken, harde waarheid die niet iedereen bevalt, maar -1?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 13:44 ]
Staat hij nu op.Ger schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:30:
LopendeVogel in 'nieuws: Consumentenbond waarschuwt voor nep-sd-kaartjes op Groupo...
Volgens mij moet dat gewoon on topic zijn?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Vast maar 1 keer gemod ofso maar gezien het niet meer actief word gemod gooi ik het hier toch ff in het topic
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Als het verkondingen van onzin en/of een niet kloppend statement +1 is waarom is dan de uitleg 0?
Dennism in 'reviews: AMD A10-7860K, 880K en 845: zoethouders in afwachting va...
!mark in 'reviews: AMD A10-7860K, 880K en 845: zoethouders in afwachting van ...
Sowieso mag dit hele nieuwebericht ASAP eens nagekeken worden, alles wat pro AMD is staat op +1/+2, alles wat kritischer is naar het merk wordt op 0 gezet....
Verwijderd
Geen -1
418O2 in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wi...
TWyk in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Windo...
dehim in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wind...
0
ghostman in 'nieuws: YouTube test interface voor grote schermen op basis van ...
Alleen eerste stuk maakt reactie meer dan +1 waardig. De rest is gekopieerd uit een gelinkte pagina. Geen +3, veel eerder +2
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 22:39 ]
Gunior in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'
Er zijn weer wat trieste meningmodders actief denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 04-05-2016 09:07 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Thanks, ik heb het in het oog.watercoolertje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:06:
theBazz in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'
Gunior in 'nieuws: Apple verliest alleenrecht op merknaam iPhone in China'
Er zijn weer wat trieste meningmodders actief denk ik-1 geven voor iets wat zeker ontopic is...
Verwijderd
bille in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de Wind...
koelpasta in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's in de ...
Geen +2 (sorry als ik ze gister ook gemeld heb, kunnen allemaal nog een laatste tikje gebruiken)
Lefty_BlueHand in 'nieuws: Microsoft zet eerste klassieke Win32-programma's i...
Mod geklaag, geen +1
hier een mening, maar geen troll toch? Geldt ook voor:
http://tweakers.net/revie...eaction=8511577#r_8511577
http://tweakers.net/revie...eaction=8511597#r_8511597
Kunnen jullie even meekijken naar deze thread:
http://tweakers.net/reviews/4527/last/htc-10-solide-allrounder-blinkt-nergens-in-uit.html?showReaction=8510751#r_8510751
Deze voegt niet veel toe maar is toch geen -1?
ook worden mensen met een 'afwijkende' mening steevast omlaag gemodereerd in deze thread (TTIP thread)
[ Voor 9% gewijzigd door page404 op 04-05-2016 11:51 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwijderd
maxkranendijk in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
BarôBarôZZa in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
bart-ehv in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
Jeroenneman in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
dennisk. in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
Jeroenneman in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
bluecupra in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
hendrik_v in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
Luuk1983 in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
stevens20 in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
geen +2
page404 in 'reviews: HTC 10: solide allrounder blinkt nergens in uit'
0
Breezers in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zi...
Whatson in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zic...
meningmod, geen +3
(misschien vroeg, maar begint nu al aardig verkeerd te lopen met moderatie)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:22 ]
Breezers in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zi...
en
Whatson in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zic... die komt wmb niet verder dan -1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
kwakzalver in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert ...
Die reactie is inmiddels ingekort.Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:
Gaat inderdaad lekker daar, bergen meningmods voor tamelijk zwakke reacties en de nodige kritiek op het artikel zelf. Wat mij betreft mag frontpage vervuiling als deze trouwens ook wel op -1:
kwakzalver in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert ...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Deze reactie daarop: TTLCrazy in 'nieuws: Onderzoek: een op de drie adblocker-gebruikers ergert zi... wordt afgeserveerd op -1 terwijl hij een heel duidelijk punt maakt zonder echt aanvallend te worden. -1 vind ik wat overdreven hierop.Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:
Gaat inderdaad lekker daar, bergen meningmods voor tamelijk zwakke reacties en de nodige kritiek op het artikel zelf. Wat mij betreft mag frontpage vervuiling als deze trouwens ook wel op -1:
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geen +2. In het artikel zwlf staat al uitgelegd dat het om twee aparte categorieën gaat.
200 fish found!
Vind ik niet echt een +2 waard? En over die berg aan +3's zullen we maar zwijgen, meningmod galore...
Virussen? Scan ze hier!
Mag ik in dat topic nog een eigen reactie aanstippen, hoewel ik dat normaal niet doe? Ik wijs een poster op onjuiste informatie in zijn reactie (hier), mijn reactie krijgt 4x +1 en 4x -1. Een half uur later zegt iemand anders precies hetzelfde (hier), en die krijgt 2x +3 en 12x +2??
Ik weet niet wat de normale zin van een woord is, in andere discussies wordt er in ieder geval nog al sterk geleund op de tekstboekdefinitie van bepaalde termen. Dus geen diefstal waar het auteursrechtenschendingen betreft en geen crimineel waar het een verdachte betreft. Het lijkt me verstandig die definitie aan te houden. Je kan niet de ene keer een woord verbannen omdat het in de volksmond iets anders betekent en de andere keer omdat het alleen in de volksmond op die manier wordt gebruikt. Los daarvan lijkt de conclusie dat de Tweakers redactie de verkeerde terminologie gebruikt mij wat voorbarig. Zoals gezegd zie ik daar nog geen bevestiging van.Cocytus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:24:
De poster heeft helemaal gelijk in de zin dat Brein geen boete kan opleggen in de normale zin van het woord. De Tweakers.net redeactie gebruikt de term 'boete' kennelijk ook voor een schikking, geeft deze poster aan. Dat is een vreemde, gekleurde keuze wat mij betreft, maar die discussie is inderdaad offtopic hier. Ik vind de reactie wel een plaats hebben.
Edit: inmiddels heeft de schrijver van het artikel laten weten het er mee eens te zijn dat de term boete hier onterecht gebruikt werd en verwarring oproept. Daarmee is de betreffende reactie dus in ieder geval niet meer onjuist.
[ Voor 8% gewijzigd door Tribits op 04-05-2016 21:47 ]
Maar ook niet bepaald relevant meer: Voor Iblies in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Team to... is een +2 imho zeker te hoog, voor Freakster86 in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Te... kan het op zich nog.Tribits schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Edit: inmiddels heeft de schrijver van het artikel laten weten het er mee eens te zijn dat de term boete hier onterecht gebruikt werd en verwarring oproept. Daarmee is de betreffende reactie dus in ieder geval niet meer onjuist.
Tribits in 'nieuws: Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Team t... is dan weer zeker geen +2.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
vali in Ziggo doet test met verkoop mobiele telefoons bij abonnementen
Toin in in Ziggo doet test met verkoop mobiele telefoons bij abonnementen
Ik zie totaal de meerwaarde van deze berichten niet, er staat eigenlijk alleen maar "Ik heb slechte ervaringen met Vodafone dus zit ik niet te wachten op een fusie met Ziggo + Vodafone" (wat niet eens klopt, want het is een joint-venture zoals in het artikel staat), en het bericht merkt ook nog op dat deze telefoon verkoop onder medewerkers los staat van de joint-venture. Meer dan 0 kan ik er niet van maken.vali schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:31:
Blijkbaar paar mensen die niet kunnen hebben als je negatief over Ziggo bent?
Toin in in Ziggo doet test met verkoop mobiele telefoons bij abonnementen
Alleen die laatste geeft wat extra informatie zoals overstappen vanaf Ziggo. Dat kan ik dan nog als on-topic zien als ik gul ben.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Thanks. Ik vind het zelf tussen ontopic en topic in, maar zeker niet -1.Dorus schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Ik zie totaal de meerwaarde van deze berichten niet, er staat eigenlijk alleen maar "Ik heb slechte ervaringen met Vodafone dus zit ik niet te wachten op een fusie met Ziggo + Vodafone" (wat niet eens klopt, want het is een joint-venture zoals in het artikel staat), en het bericht merkt ook nog op dat deze telefoon verkoop onder medewerkers los staat van de joint-venture. Meer dan 0 kan ik er niet van maken.
Alleen die laatste geeft wat extra informatie zoals overstappen vanaf Ziggo. Dat kan ik dan nog als on-topic zien als ik gul ben.
Staat nu op +2 maar dat is ook nog te veel heeft nog wat zetjes nodig.
Ah right, - 1 is idd te karig. Toen ik keek stonden ze al hoger, vandaar de verwarring.vali schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:08:
[...]
Thanks. Ik vind het zelf tussen ontopic en topic in, maar zeker niet -1.
Het komt eigenlijk steeds vaker voor. Ook hier krijg ik gelijk flink wat -1en.Dorus schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:47:
[...]
Ah right, - 1 is idd te karig. Toen ik keek stonden ze al hoger, vandaar de verwarring.
Bepaalde mensen die bij hun dienst iets negatiefs lezen of ergens niet mee eens zijn gelijk -1 gaan strooien?
vali in Netflix laat gebruikers kwaliteit video op mobiel zelf instellen
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 06-05-2016 13:23 ]
Die +2's en +3's slaan nergens op, max +1 (en imo een 0)
Wel weer heel veel mismodderende kleuters._David_ schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:20:
Wkrooshof in 'nieuws: Apple en SAP werken aan HANA Cloud Platform-sdk voor iOS'
Die +2's en +3's slaan nergens op, max +1 (en imo een 0)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ard1998 in 'nieuws: Kaspersky: Nederland en België in top drie van doelwitten...
edit: verkeerde reactie
[ Voor 6% gewijzigd door Tribits op 06-05-2016 14:41 ]
Bor in 'nieuws: Kaspersky: Nederland en België in top drie van doelwitten voo...
HaX0r in 'reviews: Twintig jaar Flash: de gevaarlijkste plug-in van internet'
Niet geschoten is altijd mis.
John Doos in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'
Totaal geen inhoudelijke toevoeging, idem waarom +2?
Skalders in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'
Hoort thuis in een feedback topic, niet in een nieuwsbericht. Zeker geen +1
.oisyn in 'nieuws: EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 07-05-2016 11:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Mag naar -1, getroll met M$. Die +2's en zelfs +3 mag imho nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2
Jewcookie in 'nieuws: Gros van 272 miljoen gestolen logins van Russische hack...
Hier is niks +2 of +3 aan.
Deze heeft ook nog wat zetjes nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door _David_ op 07-05-2016 16:56 ]
TWyk in 'nieuws: Microsoft stopt per 29 juli met Windows 10-upgrademeldingen'
EelcoG in 'nieuws: Upgrade naar Windows 10 blijft gratis voor gebruikers toeg...
Lijken mij dit geen +2.
edit
Tijgert in 'nieuws: Upgrade naar Windows 10 blijft gratis voor gebruikers toe...
+1 i.p.v. 0.
[ Voor 77% gewijzigd door Zeehond op 07-05-2016 18:34 ]
200 fish found!
Ik zit tegen deze aan te staren. Wat vinden jullie? Ik kan maar niet bedenken waarom hij +2 moet zijn.
De reacties zijn niet altijd gelijk aan mijn wereldbeeld of mening, maar dat maakt ze nog niet flames of beledigend, toch?
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Virussen? Scan ze hier!
lepel in 'nieuws: 'HBO haalt Game of Thrones-spoilers van YouTube af met va...
GeoBeo in 'nieuws: Uber en Lyft trekken zich terug uit Austin na dispuut met ...
Geen +2
computerjunky in 'nieuws: MIT wil 4,4 miljard euro inzamelen met 'Campagne vo...
Dit kan wel naar 0, die +2's en +3's slaan weer nergens op.
[ Voor 12% gewijzigd door _David_ op 08-05-2016 16:52 ]
De +2 voor walletje-w in 'nieuws: Uber en Lyft trekken zich terug uit Austin na dispuut ... mag van mij wel gecorrigeerd worden naar een +1.
+1 ook goed?VHware schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:45:
De -1 moderaties in downloads: Mumble 1.2.16 mogen toch wel gecorrigeerd worden naar tenminste 0
De -1-modder vind ik wel even het bekijken waard trouwens.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
UiteraardMigrator schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:48:
[...]
+1 ook goed?
Daar kijk ik gelijk even naar.Migrator schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:48:
[...]
+1 ook goed?
Die mag wel van +2 naar -1 wat mij betreft.
Ben ik met je eens maar die krijg je niet meer van een +3 of +2 af zonder uiteindelijke fixatiezeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:19:
Verwijderd in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' hard op weg naar een m.i. onterechte +3
Die reacties erop met de meme's zijn mijn inziens gewoon trollposts en zouden naar -1 moeten.zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:19:
Verwijderd in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' hard op weg naar een m.i. onterechte +3
Ik probeerde trouwen linkjes te maken naar de desbetreffende berichten. Ik kan wel aan de URL komen (klikken op datum/tijd), maar hoe krijg je de mooie tekst "user in 'topic': topictitel" die iedereen hier gebruikt. Tikken jullie die met de hand in, of zie ik iets over het hoofd?
Eerder een afspiegeling van hoe een bepaalde groep over tweakers.net denkt. Je het gewoon negeren, weg modden of er iets mee doen natuurlijk..
Dat een +3 te hoog is klopt, maar -1 is dat net zo goed. Ze zoeken het zelf ook heel erg op met deze actie tbh
[ Voor 26% gewijzigd door !mark op 09-05-2016 11:04 ]
Welnee, Tweakers vraagt notabene zelf om het bedenken van meme's dan is het vragen om trolling en vragen om "kritische" uitspraken. +1 is meer dan voldoendeSkyaero schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:58:
[...]
Die reacties erop met de meme's zijn mijn inziens gewoon trollposts en zouden naar -1 moeten.
Ik probeerde trouwen linkjes te maken naar de desbetreffende berichten. Ik kan wel aan de URL komen (klikken op datum/tijd), maar hoe krijg je de mooie tekst "user in 'topic': topictitel" die iedereen hier gebruikt. Tikken jullie die met de hand in, of zie ik iets over het hoofd?
Geen enkel probleem met de kritische plaatjes en teksten. Vind het alleen geen +3 waard.Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:03:
[...]
Welnee, Tweakers vraagt notabene zelf om het bedenken van meme's dan is het vragen om trolling en vragen om "kritische" uitspraken. +1 is meer dan voldoende
Dit ging over de linkjes naar meme's in de reactieszeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Geen enkel probleem met de kritische plaatjes en teksten. Vind het alleen geen +3 waard.
Jammer genoeg, is dat wel wat je krijgt, ik ben het met je eens dat die +3 te hoog is maar dit is wel de stem van de community waar Tweakers zo op vaart. Wellicht wordt het eens tijd er wat mee te doen?
Ik heb de beste man uitgenodigd om bij ons langs te komen en te kijken hoe we werken. Sta open voor alle discussie, maar dan wel gebaseerd op feiten en niet op verbeeldingen. Wat kan ik nog meer doen?Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Dit ging over de linkjes naar meme's in de reacties
Jammer genoeg, is dat wel wat je krijgt, ik ben het met je eens dat die +3 te hoog is maar dit is wel de stem van de community waar Tweakers zo op vaart. Wellicht wordt het eens tijd er wat mee te doen?
Don't shoot the messengerzeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:28:
[...]
Ik heb de beste man uitgenodigd om bij ons langs te komen en te kijken hoe we werken. Sta open voor alle discussie, maar dan wel gebaseerd op feiten en niet op verbeeldingen. Wat kan ik nog meer doen?
Werkelijk waar geen idee.

Die krijg je nooit meer van de +3 af en als je 'm fixeert dan krijg je weer een lading 'CENSUUR!!!' gereutel over je heen.
Imho krijgen de trollen, de bashers en de mismodders een veel te groot platform op Tweakers.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je er nou een link bij geeft wordt het weer wat makkelijker om het te bekijken op de FPbotoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:51:
tja, om maar eens in de lijn van het artikel te blijven:
[afbeelding]
Die krijg je nooit meer van de +3 af en als je 'm fixeert dan krijg je weer een lading 'CENSUUR!!!' gereutel over je heen.
Imho krijgen de trollen, de bashers en de mismodders een veel te groot platform op Tweakers.
Dat de promotie-actie trolling uitnodigt, betekent nog niet dat dit beloond hoeft te worden. Het moderatiebeleid is daarin duidelijk: trolling/flamebait/bashen/zieken en wat dan ook wordt "beloond" met een -1.Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:03:
Welnee, Tweakers vraagt notabene zelf om het bedenken van meme's dan is het vragen om trolling en vragen om "kritische" uitspraken. +1 is meer dan voldoende
Kritische uitspraken zijn altijd onderbouwd, net zoals dat feedback opbouwend is. Dat een deel van de internetgebruikers niet verder komt dan bashen en niet in staat is om nog fatsoenlijk feedback te geven, betekent nog niet dat dit dan ook maar zomaar geaccepteerd moet worden.
botoo heeft hierboven mijn inziens dan ook gelijk. Het meningmodden is vrij nadrukkelijk aanwezig en je bevindt je als Tweakers waarbij fixatie kan leiden tot censuurbeschuldigingen, zeker in het desbetreffende topic. In dat opzicht zou je minder meningmodders willen hebben en meer mensen die dit topic volgen en meehelpen verdwaalde moderaties weer op het juiste pad krijgen.
Hoe dat te realiseren zou ik eerlijk gezegd echter niet weten.
Ben ik deels met je eens. Wel vind ik dat geen van de memes een -1 is omdat het niemand trollerig aanvalt daarnaast is het zeker geen flamebait of bashen.Skyaero schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:20:
[...]
Dat de promotie-actie trolling uitnodigt, betekent nog niet dat dit beloond hoeft te worden. Het moderatiebeleid is daarin duidelijk: trolling/flamebait/bashen/zieken en wat dan ook wordt "beloond" met een -1.
Kritische uitspraken zijn altijd onderbouwd, net zoals dat feedback opbouwend is. Dat een deel van de internetgebruikers niet verder komt dan bashen en niet in staat is om nog fatsoenlijk feedback te geven, betekent nog niet dat dit dan ook maar zomaar geaccepteerd moet worden.
botoo heeft hierboven mijn inziens dan ook gelijk. Het meningmodden is vrij nadrukkelijk aanwezig en je bevindt je als Tweakers waarbij fixatie kan leiden tot censuurbeschuldigingen, zeker in het desbetreffende topic. In dat opzicht zou je minder meningmodders willen hebben en meer mensen die dit topic volgen en meehelpen verdwaalde moderaties weer op het juiste pad krijgen.
Hoe dat te realiseren zou ik eerlijk gezegd echter niet weten.
Feedback hoort inderdaad niet op de frontpage maar zet dit soort campagnes dan ook niet op de frontpage maar verwijs dan naar een topic op het forum. Je kan rekenen op feedback op de frontpage als je de community er bij betrekt. Beetje van twee kanten dit.
Dat is n.a.v.Ircghost schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:19:
[...]
Als je er nou een link bij geeft wordt het weer wat makkelijker om het te bekijken op de FP
Ik meende dat dit gezien de discussie wel duidelijk was (mea culpa). Inmiddels is de betreffende reactie wel gefixeerdzeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:19:
Overigens mag deze +3 met hetzelfde argument ook een fixatie naar +1 krijgen, gelijke monniken enzo:
arnoudwokke in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Geen enkel probleem met de kritische plaatjes en teksten. Vind het alleen geen +3 waard.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik wilde die net gaan melden inderdaad. Weer het standaard ''Het is Wokke dus +3'' verhaal. Mijn inziens wel een +2 daar het een kleine kijk in de keuken van Tweakers geeft. Waarom deze op +1 wordt gezet geen idee.botoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:43:
Overigens mag deze +3 met hetzelfde argument ook een fixatie naar +1 krijgen, gelijke monniken enzo:
arnoudwokke in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
En als we toch bezig zijn met fixeren:
tmnvanderberg in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Deze is natuurlijk nooit een +3 waard, maar 117x! +3 betekent vooral een hoop mismods die een onderzoekje mogen krijgen.
zeef in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - EDIT: Stond net nog op +2. Zeef biedt users wel vaker aan voor een bezoekje. Inmiddels zal hij ook wel weten dat het een beetje een dooddoener begint te worden, want niemand ''durft'' op het aanbod in te gaan. Overigens kan ik mij wel een goede voorstelling maken van hoe het daar gaat bij Tweak HQ.
Vayra in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
6129(15) in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
supersnathan94 in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - geen +2
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Die post van Arnoud verdiend een eigen artikel, een kijkje in de keuken kan absoluut interessant zijn (voor sommigen), maar in een artikel over een meme campagne is het off-topic. Vandaar dat een simpele +1 imho gerechtvaardigd is.Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Ik wilde die net gaan melden inderdaad. Weer het standaard ''Het is Wokke dus +3'' verhaal. Mijn inziens wel een +2 daar het een kleine kijk in de keuken van Tweakers geeft. Waarom deze op +1 wordt gezet geen idee.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nou, dat 'niemand' valt wel mee hoor. Er waren bijna 50 tweakers op de feedbackmiddag. Ben al aan het kijken wanneer ik die dit jaar ga doen. Als het even kan op een zaterdag en ik wil wel een paar groepsretours vergoeden.Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:18:
zeef in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - EDIT: Stond net nog op +2. Zeef biedt users wel vaker aan voor een bezoekje. Inmiddels zal hij ook wel weten dat het een beetje een dooddoener begint te worden, want niemand ''durft'' op het aanbod in te gaan. Overigens kan ik mij wel een goede voorstelling maken van hoe het daar gaat bij Tweak HQ.
Ik heb het dan ook niet over de feedback middag, maar op de hoeveelheid mensen die, wanneer je aanbied dat ze langs kunnen komen, geen thuis geven. Heck, je hebt dat zelf eens als reden opgegeven waarom mensen altijd maar klagen over bepaalde aspecten van Tweakers maar niet het met eigen ogen willen zien.zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:30:
[...]
Nou, dat 'niemand' valt wel mee hoor. Er waren bijna 50 tweakers op de feedbackmiddag. Ben al aan het kijken wanneer ik die dit jaar ga doen. Als het even kan op een zaterdag en ik wil wel een paar groepsretours vergoeden.
Dit is maximaal een 0, geen +2.
Dat is inderdaad een waar woord. Ik snap ergens de terughoudendheid wel, vandaar de plannen voor feedbackmiddag 2.0. Met een groep is het toch anders dan alleen.Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:33:
[...]
Ik heb het dan ook niet over de feedback middag, maar op de hoeveelheid mensen die, wanneer je aanbied dat ze langs kunnen komen, geen thuis geven. Heck, je hebt dat zelf eens als reden opgegeven waarom mensen altijd maar klagen over bepaalde aspecten van Tweakers maar niet het met eigen ogen willen zien.
Wat is hier precies 0 aan? Ik weet dat het bericht zelf wat hard is. Maar dat is economie nou eenmaal, het gaat om winst. Niet om lief zijn
En dat niemand durft langs te komen, ach, het is me nog nooit aangeboden
Dat, en ik heb gewoon te weinig kennis van het runnen van dit soort sites om met goede andere opties te komen
[ Voor 30% gewijzigd door corset op 09-05-2016 15:54 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik dacht dat 'emotie' modereren mocht onder .plan's? (En dat fixatie's als censuur gezien kon worden?)zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:19:
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:
Ik heb de fixatie van Titan_fox verwijderd. De emotie moet gewoon zijn plek krijgen, lokaal voldoet de reactie niet aan de standaard voor +3.
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Ja, laat die hele .plan maar even lopen. Ook al is een +1 misschien beter volgens de regels, men zal dit uitleggen als censuur door Tweakers en dat is het laatste dat we willen.

(Grapje natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 09-05-2016 17:53 ]
Vayra in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
tmnvanderberg in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
Als het met de inhoud te maken heeft, dan kan er veel wat mij betreft. Dat inhoudelijke is hier niet aan de orde._David_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:48:
[...]
Ik dacht dat 'emotie' modereren mocht onder .plan's? (En dat fixatie's als censuur gezien kon worden?)
Ach zo. Zo had ik het inderdaad nog niet gezienbotoo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Die post van Arnoud verdiend een eigen artikel, een kijkje in de keuken kan absoluut interessant zijn (voor sommigen), maar in een artikel over een meme campagne is het off-topic. Vandaar dat een simpele +1 imho gerechtvaardigd is.
Grapje natuurlijk, maar misschien ook wel met een dubbele bodem._David_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:48:
[...]
Ik dacht dat 'emotie' modereren mocht onder .plan's? (En dat fixatie's als censuur gezien kon worden?)
Yeppers peppers, had ik zelf ook al gemeld - Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"!mark schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:02:
Misschien deze ook even op +1 forceren, is in feite een doorzetting over de reacties die juist gefixeerd zijn, met gewone moderaties ook (bijna) niet meer te corrigeren:
Vayra in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
geitemans in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
tmnvanderberg in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!'
Vooral die laatste met inmiddels 185x +3! ga je echt niet meer op de gebruikelijke manier recht krijgen.
Verbaast mij ook dat die post niet eerder is rechtgezet - Die van ArnoudWokke er vlak onder was zo gepiept. Selectief lezen, of aluhoedje?
Ach kom nou Zeef. Dat het slechts een generieke opmerking betreft betekent niet dat het niet inhoudelijk is. Je weet dat het een veelvoorkomend verwijt is, Frustus vermeld het slechts (ten overvloede).zeef schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:34:
[...]
Als het met de inhoud te maken heeft, dan kan er veel wat mij betreft. Dat inhoudelijke is hier niet aan de orde.
+3 is het natuurlijk uiteraard niet.
Volgens mij zitten we er hetzelfde in. Kan wat mij betreft gewoon blijven staan, maar het is geen +3.Redneckerz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:42:
Ach kom nou Zeef. Dat het slechts een generieke opmerking betreft betekent niet dat het niet inhoudelijk is. Je weet dat het een veelvoorkomend verwijt is, Frustus vermeld het slechts (ten overvloede).
+3 is het natuurlijk uiteraard niet.
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Founder Editions van GTX 1080-ka...
Staat nog steeds vrolijk (en stevig!) op +2 terwijl dat uiteraard geen +2 reactie is.
En de 73x +3tjes.. wanneer begrijpen users nu eens dat een sterke mening geen +3 is? +3tjes krijg je alleen als je oftewel zelf ervaring hebt met het onderwerp in kwestie oftewel je reactie voorziet van veel bronnen en onderbouwing. Tenminste, dat is hoe ik ze binnen hengel: Door veel relatief onbekende extra info te verstrekken, vooral als het om gaming en retro hardware gaat
EDIT: En nog een hele slag posts:
Cornholio in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Geen +1
Baardmeester in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Geen 0.
Verwijderd in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' - Staat op 0 maar is quasi hetzelfde als Cilph in 'plan: Tweakers start nieuwe campagne: bedenk je eigen meme!' welke op +1 staat. Dat klopt natuurlijk niet
EDIT 2:
Binnen 30 minuten gaan melden voor een enkele -1 ongewenst (Staat inmiddels nu op 8x +1) is natuurlijk ook niet de bedoeling. Wat meer geduld kan echt geen kwaadSp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:11:
Reactie is volgens mij ontopic en niet ongewenst.... tenzij iemand mij daar een leugenaar wil verklaren. Ik verkondig alleen wat ik tijdens de stream hebt gehoord.
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Founder Editions van GTX 1080-ka...
[ Voor 60% gewijzigd door Redneckerz op 10-05-2016 14:37 ]
blijkbaar een 0..
Helaas te verwachten bij een .Plan, en uitleggen hoe economie werkt. Het idee dat Tweakers puur 100% van liefdadigheid leeft is natuurlijk fout
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Lucien Shepherd in 'video: Memes galore na een dagje .net-teksten verzamelen'
Als deze twee reacties echt zo massaal +3 waard zijn, wil ik graag mijn nick veranderen naar Sinterklaas
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem