Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.152 views

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Je mag vinden wat je wilt, maar jouw mening wijkt af van wat in het roze kader wordt gesteld...

Los daarvan vind ik het onhandig om te filteren op reactiescore, maar dat is persoonlijk natuurlijk. ;)

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
NMe in 'reviews: Browserkeuzescherm in Android? - Google onder vuur vanwege b...

Het uiterst informatieve karakter van deze reactie zie ik totaal niet. Lijkt me dus geen +3.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 20:12

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01 18:33

Boost9898

Software developer

Waarom word ik meteen naar de -1 gevote? Ik maak gewoon een opmerking en daarna ga ik netjes on-topic zoals aangegeven in de post.

Boost9898 in 'nieuws: Rocket League krijgt basketbalmodus via gratis uitbreid...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Boost9898 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:02:
Waarom word ik meteen naar de -1 gevote? Ik maak gewoon een opmerking en daarna ga ik netjes on-topic zoals aangegeven in de post.

Boost9898 in 'nieuws: Rocket League krijgt basketbalmodus via gratis uitbreid...
Ik denk dat je de -1 krijgt vanwege je eerste opmerking en dat kan ik wel begrijpen. Je kunt in dit soort gevallen veel beter niet reageren op dergelijke reacties. Met een reactie lok je weer een tegenreactie uit en daarmee draag je bij aan het ontsporen van de reacties in sommige gevallen. Met een puntje aftrek zou je op 0 uitkomen, anders een +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Inderdaad, je kunt dat soort reacties beter gewoon negeren. Ook niet dáár on-topic op gaan reageren, dat is namelijk zonde. De draad zal altijd laag geplaatst zijn vanwege de -1 van de parent. Je had het beste gewoon je on-topic deel los kunnen plaatsen zonder parent :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vroeg me af of de moderatie van Sjaakys in 'nieuws: Nvidia introduceert Quadro M2000 met Maxwell-gpu' wel klopt, het lijkt me wat hoog. Daarnaast springt hij er ook wat uit, omdat nog een hoop reacties op dat nieuwsbericht niet gemodereerd zijn (ook bijvoorbeeld mijn post (met enigszins overlappende inhoud) boven de eerdergelinkte post.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2016 12:50 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Psycho_Mantis in 'nieuws: Musk: bijna 400.000 mensen hebben Tesla Model 3 voo...

"wat is de nieuwswaarde" hoort volgens mij toch op -1? Iig mogen de +1 en +2 gevers wel ff gecontroleerd worden, want dat is sowieso niet verdedigbaar

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ruhelove in Politie haalt netwerk voor mobiele pgp-communicatie 'tussen criminelen' offline
Dit is geen inhoudelijke argumentatie en ik vind het zelfs aanstootgevend maar gek genoeg staat het op +2. Mij lijkt -1 juist.

• Bor

Bor

Topicstarter
mashell schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:41:
Ruhelove in Politie haalt netwerk voor mobiele pgp-communicatie 'tussen criminelen' offline
Dit is geen inhoudelijke argumentatie en ik vind het zelfs aanstootgevend maar gek genoeg staat het op +2. Mij lijkt -1 juist.
Daar kijk ik even naar.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SgtCaffran in 'nieuws: Gerucht: Sony betwijfelt dat er ooit een PS5 komt'

12 keer een -1? Het is wat mij betreft niet eens een 0, maar een 1, ik heb hem even geboost maar het is niet genoeg...

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 15:58 . Reden: wegens privacy op verzoek de eigennaam aangepast naar SgtCaffran ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:33
Ik snap deze hele thread eigenlijk niet. Volgens mij is er een dark side op Tweakers en dat is deze fora. Begrijp me niet verkeerd. Tweakers is een leuke website met interessante achtergronden en nieuwtjes. Heb er ook veel geleerd en de community reviews zijn super nuttig om te lezen. Zo kan ik wel doorgaan, maar dat ben ik niet van plan.

Zoals ik al zei snap ik deze hele onzin topic niet eens. Waarom zou je helemaal hier naartoe gaan om iemand te reporten omdat jij het niet mee eens bent met iemands reactie terwijl de lezer van iemands reactie bepaald wat van moderatie hij/zij krijgt. Als ik iemands reactie lees en ik vind het een +1 waard terwijl het een +2 is ga ik niet moeilijk doen. Dan vind de meerderheid van de communitie het een +2 waard en dan moet het imo ook een +2 blijven. Als jij het niet mee eens bent betekend niet gelijk dat de reactie veranderd moet worden naar het cijfer wat jij geeft.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

silverchaoz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:22:

[knip]

Zoals ik al zei snap ik deze hele onzin topic niet eens. Waarom zou je helemaal hier naartoe gaan om iemand te reporten omdat jij het niet mee eens bent met iemands reactie terwijl de lezer van iemands reactie bepaald wat van moderatie hij/zij krijgt. Als ik iemands reactie lees en ik vind het een +1 waard terwijl het een +2 is ga ik niet moeilijk doen. Dan vind de meerderheid van de communitie het een +2 waard en dan moet het imo ook een +2 blijven. Als jij het niet mee eens bent betekend niet gelijk dat de reactie veranderd moet worden naar het cijfer wat jij geeft.
Omdat er regels zijn voor de scores van de moderatie, en aan de hand van die regels dient er gemodereerd te worden. Reacties die hier gemeld staan staan vaak onterecht op die score (dit kan te hoog maar ook te laag zijn). Door deze reacties hier te melden kan de score vaak worden gecorrigeerd. Lees ook dit anders even door: http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 22-04-2016 14:00 ]

200 fish found!

• silverchaoz
Zeehond schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:58:
[...]

Omdat er regels zijn voor de scores van de moderatie, en aan de hand van die regels dient er gemodereerd te worden. Reacties die hier gemeld staan staan vaak onterecht op die score (dit kan te hoog maar ook te laag zijn). Door deze reacties hier te melden kan de score vaak worden gecorrigeerd. Lees ook dit anders even door: http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem.
Het kan een keer zijn dat er misgemodereerd word. Maar gaat het dan ook gelijk jeuken en dat je persee daarvan een melding van moet maken en dat het hele kleine iets veranderd moet worden? :/

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

silverchaoz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:04:
[...]

Het kan een keer zijn dat er misgemodereerd word. Maar gaat het dan ook gelijk jeuken en dat je persee daarvan een melding van moet maken en dat het hele kleine iets veranderd moet worden? :/
Als je een moderatie systeem hebt is het wel handig om te zorgen dat het goed werkt en de scores die uitgedeeld ook terecht zijn ja. Immers als je een moderatie systeem hebt maar het vervolgens maakt het geen bal uit op welke score reacties belanden en hoef die wel of niet terecht is, kun je denk ik je gaan afvragen wat is dan nog de meerwaarde van zo'n systeem.

Dus reacties die verkeerd gemodereerd zijn hier melden lijkt mij wel belangrijk voor de werking van het moderatie systeem.

200 fish found!

• silverchaoz
Zeehond schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:09:
[...]

Als je een moderatie systeem hebt is het wel handig om te zorgen dat het goed werkt en de scores die uitgedeeld ook terecht zijn ja. Immers als je een moderatie systeem hebt maar het vervolgens maakt het geen bal uit op welke score reacties belanden en hoef die wel of niet terecht is, kun je denk ik je gaan afvragen wat is dan nog de meerwaarde van zo'n systeem.

Dus reacties die verkeerd gemodereerd zijn hier melden lijkt mij wel belangrijk voor de werking van het moderatie systeem.
Er staan vaak veel reacties bij een artikel en niet iedereen gaat die reacties lezen lijkt mij. Normaal werkt het moderatie systeem wel goed, maar als er een keer een fout inzit, is het gelijk dan levensbepalend omdat te noteren?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wie heeft het erover dat het levensbepalend is? Jij blaast de mug op deze manier op naar een olifant.

Dat iets fout staat, mag best gemeld worden, zodat het gecorrigeerd kan worden. Wat is daar mis mee?

Virussen? Scan ze hier!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:28

T.C

Ik heb toch sterk het vermoeden dat mensen sterk gekleurd en mogelijk calculatief aan het modereren zijn dit artikel:

http://tweakers.net/nieuw...-stilvallen.html#reacties

Mijn reactie:
http://tweakers.net/nieuw...eaction=8472085#r_8472085
Is in mijn ogen geen -1, toch zijn er 7 die op -1 stemmen om hem op 0 of lager te krijgen.

Vervolgens krijgt deze oneliner zonder argumentatie:
http://tweakers.net/nieuw...eaction=8472189#r_8472189
Is zeker geen +2, daar waar er 3 op +2 hebben gestemd en +1 is gezien de kwaliteit van de opmerking:
"Da's gewoon niet waar."
toch ook best fors.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Erg veel mismoderatie in nieuws: Softwarefout laat Belgische kerncentrale stilvallen
Extra aandacht waard.

Copyright and left by SED...

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 23:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

nieuws: Steam gaat mogelijk bitcoins accepteren

Uitermate triest gesteld met de moderatie van reacties op dit artikel. Bepaalde gebruikers (b.v. Tourmaline) hebben voor vrijwel iedere reacties een -1 gekregen, daarnaast 33 reacties op +2 of +3 die dat ook lang niet allemaal waard zijn.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
silverchaoz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:12:
[...]

Er staan vaak veel reacties bij een artikel en niet iedereen gaat die reacties lezen lijkt mij. Normaal werkt het moderatie systeem wel goed, maar als er een keer een fout inzit, is het gelijk dan levensbepalend omdat te noteren?
Het is niet levensbepalend maar aangezien we verwachten dat iedereeen elkaar met respect behandeld is het wel belangrijk dat bv reacties die trolls, flames of anderszins ongewenst zijn wel op de juiste score terecht komen. Soms is zo'n reactie ook een populaire mening en wordt het dus omhoog gemod omdat mensen het er mee eens zijn. Dan wordt het een populariteitsscore a la FB en niet een score die aangeeft dat de post een goede aanvulling is op het artikel.
Juist bij bepaalde, controversiële, onderwerpen zie je dat heel erg terug: iemand die een populaire mening verwoord, al is het zwaar beledigend oid, krijgt positieve scores terwijl iemand die netjes aangeeft dat, alhoewel het misschien niet is wat iedereen wil horen, het wel is zoals het zou moeten zijn dat deze juist omlaag wordt gemod.

Daar is dit topic dus voor.
Mensen die consequent fout modden kunnen hierdoor ook makkelijker worden aangesproken op hun gedrag en mensen die constant foute reacties plaatsen ook.
Naar gekeken en actie op ondernomen.

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 23-04-2016 09:54 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad. Staan nu weer een stukje beter :)

Virussen? Scan ze hier!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Uhm +3 voor dit is veel te veel
Chilly_Willy in 'nieuws: Detectie van adblockers volgens Europese Commissie i...

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 23-04-2016 19:15 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Meer dan een 0 is het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door _David_ op 23-04-2016 19:22 ]

• sdk1985
  • Laatst online: 15:13
Te weinig moderaties om de -1 te corrigeren. Er staan uberhaupt nog wat ongemodeerde/weinig gemodde reacties in dat artikel: sdk1985 in 'nieuws: AMD geeft cpu-technologie in licentie aan Chinese fabrikant' . Totaal zijn er 32 ongemod.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 23-04-2016 21:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:26:
Te weinig moderaties om de -1 te corrigeren. Er staan uberhaupt nog wat ongemodeerde/weinig gemodde reacties in dat artikel: sdk1985 in 'nieuws: AMD geeft cpu-technologie in licentie aan Chinese fabrikant' . Totaal zijn er 32 ongemod.
Dit topic is voor het melden van reacties die verkeerd zijn gemodereerd. Moderaties aanvragen voor reactie(s) valt daar niet onder.

200 fish found!

• sdk1985
Zeehond schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:13:
[...]

Dit topic is voor het melden van reacties die verkeerd zijn gemodereerd. Moderaties aanvragen voor reactie(s) valt daar niet onder.
De +0 door de -1 is verkeerd ;). Verder laten wij hier het corrigeren van andere users meestal aan de moderators over :). Als het goed is stikt het daarvan in dit topic.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 23-04-2016 22:15 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:14:
[...]

De +0 door de -1 is verkeerd ;). Verder laten wij hier het corrigeren van andere users meestal aan de moderators over :). Als het goed is stikt het daarvan in dit topic.
Die -1 is maar weging 1, die andere moderatie was een 0 dus op die manier was hij sowieso niet snel op +1 uitgekomen (denk dat je daar naar toe wilt). jouw reactie heeft nu nog een zetje nodig voor een +1.

200 fish found!

• sdk1985
Ik heb met minder opzoek werk 3 x een +2 gehaald deze week :). Die +0 is wel heel karig.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:48:
Ik heb met minder opzoek werk 3 x een +2 gehaald deze week :). Die +0 is wel heel karig.
Inmiddels staat hij op +1 :), ben het met je eensdat een 0 te laag zou zijn.

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze kan inderdaad nog wel wat meer moderaties gebruiken. Een +3 is het wat mij betreft absoluut niet.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Bor schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:06:
[...]

Deze kan inderdaad nog wel wat meer moderaties gebruiken. Een +3 is het wat mij betreft absoluut niet.
Best een interessante insteek en komt boven het maaiveld uit. Een +2 lijkt me dan ook een prima score. De +1s die er op losgelaten zijn vind ik dan wel wat mager,net als de +3s wat te hoog zijn.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Moah, ik vind 'de eigenaar van het internet' niet echt relevant in deze discussie. Een +1 vind ik dan ook prima.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Detectie van adblockers volgens Europese Commissie illegaal'

Geen plus drie, veel meningmods hierop. Post heeft 200x +3 gekregen, graag fixeren naar +1. De poster geeft zijn mening, geen belanrijke info oid.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

CptChaos schreef op maandag 25 april 2016 @ 01:30:
Verwijderd in 'nieuws: Detectie van adblockers volgens Europese Commissie illegaal'

Geen plus drie, veel meningmods hierop. Post heeft 200x +3 gekregen, graag fixeren naar +1. De poster geeft zijn mening, geen belanrijke info oid.
Mee eens, gezien het eenzijdige verhaal gecombineerd met redelijk grof taalgebruik zie ik er ook niet meer dan een +1 in. Los daarvan gaat het hele betoog voorbij aan het feit dat de EU alleen bezwaar maakt tegen het detecteren/blokkeren van addblockers, maar niets onderneemt tegen allerlei vormen van tracking/targetting.

Het is jammer, maar helaas blijkt het erg lastig duidelijk te maken aan gebruikers dat +1/+2/+3 niet staat voor 'mee eens', 'helemaal mee eens' en 'heel erg mee eens'. Geen idee eigenlijk of het verschil tussen objectief en subjectief beoordelen nu zo ingewikkeld is of dat mensen er gewoon graag de hand mee lichten op het moment dat ze dat uitkomt en er mee weg kunnen komen.

De tweede +3 wordt er in mijn opinie ook niet beter op. Ik kom zelf eerder op een 0 voor feitelijk onjuist of irrelevant dan op een +3.

delpit in 'nieuws: Detectie van adblockers volgens Europese Commissie illegaal'

[ Voor 13% gewijzigd door Tribits op 25-04-2016 02:08 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
Greymane in 'nieuws: Tele2 gaat slachtoffers van fraude met dure belnummers ...

waarom dit een +3 krijgt en mijn ervaring met de positieve kant van de klantenservice erboven gewoon +1 snap ik niet, maar ik weet wel dat dit absoluut geen +3 waardig is.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:15
supersnathan94 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:24:
Greymane in 'nieuws: Tele2 gaat slachtoffers van fraude met dure belnummers ...

waarom dit een +3 krijgt en mijn ervaring met de positieve kant van de klantenservice erboven gewoon +1 snap ik niet, maar ik weet wel dat dit absoluut geen +3 waardig is.
De meerwaarde zit hem in de achtergrond en eigen ervaring rond het tot stand komen van de compensatieregeling. Dat maakt het zeker tot meer dan +1.

Mijn moderatie-radar zegt dat +2 ook wel kan, maar ik vind +3 voor deze ook niet echt verkeerd ofzo.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Eigen ervaring wordt, mits netjes geschreven, vaak inderdaad met een +2 of +3 beloond. Zeker deze is best zodanig te noemen dat een +3 niet mis staat. Neemt niet weg dat de jouwe ook best hoger zou mogen staan.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
Dorus schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:14:
[...]

De meerwaarde zit hem in de achtergrond en eigen ervaring rond het tot stand komen van de compensatieregeling. Dat maakt het zeker tot meer dan +1.

Mijn moderatie-radar zegt dat +2 ook wel kan, maar ik vind +3 voor deze ook niet echt verkeerd ofzo.
TheCapK schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:17:
Eigen ervaring wordt, mits netjes geschreven, vaak inderdaad met een +2 of +3 beloond. Zeker deze is best zodanig te noemen dat een +3 niet mis staat. Neemt niet weg dat de jouwe ook best hoger zou mogen staan.
Ok, daar kan ik me wel in vinden. Echter komt het bij mij meer over als een verhaaltje om het verhaaltje. verderop in de thread gaat het ook over de kassa uitzending die er over gaat waarin zijn Vader ook aan het woord komt en in deze uitzending wordt ook duidelijk verteld dat het gesprek ook wel degelijk vanaf dit toestel is gevoerd. Overigens vind ik de manier van doen in zijn verhaal nogal agressief en eenzijdig. Zo vind ik het belachelijk dat als een bedrijf tot drie keer toe moet aangeven dat jij in de fout zit en dat je zelf maar moet bewijzen dat je het niet hebt gedaan, je dan nog steeds door blijft stalken via Twitter zonder enige onderbouwing whatsoever. Daarnaast wordt het verhaal van de expert wel benoemd, maar niet inhoudelijk. Deze expert heeft namelijk vastgesteld dat in alle gevallen op het toestel een Log was gevonden van de gesprekken en dat er op sommige toestellen ook malware was aangetroffen. Hiermee Is dus het hele punt wat WvanGeest in deze thread probeert te maken (namelijk dat het de verantwoording van Tele2 is) in een keer niet meer valide. Juist door het eenzijdige verhaal vind ik het dus absoluut geen +3.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:15
Dat de onderligende welles/nietes discussie niet op +2 staat verbaast mij niet zo zeer. Ja het is ook extra achtergrondinformatie (die je in de kassa uitzending die ik gezien heb ook kon oppikken), de post die wel op +2 staat geeft duidelijk meer achtergrond.

Let op dat het in dit geval een +2 is vanwege de onbekende persoonlijke informatie achter het verhaal. Niet op de juistheid van het eraan hangende oordeel.

Overigens, het verhaal is wel iets genuanceerder dan "Klant heeft een fout gemaakt en Tele 2 betaald na media storm". Experts hebben de telefoon onderzocht, en in een aantal gevallen maleware uitgesloten, het terugbellen door klanten uitgesloten, en verder onderzoek loopt spaak omdat Tele 2 niet meewerkt met het geven van technische logs. Wat er precies is gebeurd blijft dus onbekend. Mogelijk is het maleware die zich heel goed verstopt (of verwijdert), mogelijk zijn de logs gemanipuleerd, mogelijk zit er een lek bij Tele 2 waardoor de beller ineens in de gebelde verandert zonder dat je opneemt, mogelijk is er nog iets anders (of een andere partij) in het spel etc etc.

Wat wel in de logs gevonden was wat dat de mensen gebeld waren. Niet het terugbellen. Anyway, ik begin een beetje offtopic te raken (kan nu ook de kassa aflevering niet terugkijken dus ik doe het op herinnering),

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Hoi,

zou iemand mij uit willen leggen waarom mijn reactie in nieuws: Foto's wijzen op Nvidia GeForce GTX 1080 met gddr5x en GTX 1070 met g... een 0 krijgt zodat ik het de volgende keer beter kan doen? Alvast bedankt!

• Bor

Bor

Topicstarter
Yalden schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:26:
Hoi,

zou iemand mij uit willen leggen waarom mijn reactie in nieuws: Foto's wijzen op Nvidia GeForce GTX 1080 met gddr5x en GTX 1070 met g... een 0 krijgt zodat ik het de volgende keer beter kan doen? Alvast bedankt!
Bedoel je deze reactie? Yalden in 'nieuws: Foto's wijzen op Nvidia GeForce GTX 1080 met gddr5x en GTX...

Wanneer je datum / tijd bij jouw reactie klikt krijg je een link waarmee je handig in een keer naar de betreffende reactie kunt linken.

Die betreffende reactie staat inmiddels al op +1 zie ik.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Geen idee of dit door de beugel kan, maar vind het zelf best wel een denigrerende uitspraak.

dakathefox in 'Google brengt Play Store met miljoen Android-apps naar Chrome OS'

"Zelfs een zware autist zou nog niet in de stress kunnen schieten van het minimale verschil in 2012 versus het Gmail van nu (screenshot uit 2012).
"

[ Voor 48% gewijzigd door vali op 25-04-2016 21:02 ]

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Bor schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:35:
[...]

Bedoel je deze reactie? Yalden in 'nieuws: Foto's wijzen op Nvidia GeForce GTX 1080 met gddr5x en GTX...

Wanneer je datum / tijd bij jouw reactie klikt krijg je een link waarmee je handig in een keer naar de betreffende reactie kunt linken.

Die betreffende reactie staat inmiddels al op +1 zie ik.
Die bedoelde ik inderdaad... Had even gezocht naar hoe ik precies naar die reactie kon linken maar daar kwam ik niet uit... sorry en bedankt voor het extra werk en de uitleg... Op het moment dat ik bovenstaande vraag plaatste stond hij nog op 0...

Misschien dat ik mijn vraag nu kan veranderen in waarom geen +2? Wil niet zeggen dat hij dat waard is, maar zo niet, waarom dan niet? Ik ben de enige volgens mij die het aan VR koppelt... Lijkt me toch wel erg relevant en in ieder geval iets om verder over te praten.

[ Voor 12% gewijzigd door Yalden op 25-04-2016 21:55 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sorry, ik moet eigenlijk niet reageren op privacy gerelateerde nieuwsberichten, want dat eindigt meestal in een -1, ik vind mijn reactie geen -1, maar misschien dat iemand een 'licht kan schijnen' op de reden of hem kan corrigeren.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11-2025

Vickiieee

Kritische lezer.

Weet zo niet of dit het juiste topic is om dit aan te halen (kan er zo ook geen andere voor vinden), maar is mijn review geen +3 waard? (Schaamteloos ik weet het.. :P Mocht het niet zo zijn, hoor ik ook graag waarom niet!) Ik zal nog net niet zeggen dat ik er met bloed, zweet en tranen aan gewerkt heb, maar het heeft me wel aardig wat tijd en moeite gekost. Wel tijd en moeite die ik er zo weer in zou steken :)

productreview: Acer Predator Z35 Rood, Zwart review door Vickiieee

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:48
Vickiieee schreef op woensdag 27 april 2016 @ 07:33:
Weet zo niet of dit het juiste topic is om dit aan te halen (kan er zo ook geen andere voor vinden), maar is mijn review geen +3 waard? (Schaamteloos ik weet het.. :P Mocht het niet zo zijn, hoor ik ook graag waarom niet!) Ik zal nog net niet zeggen dat ik er met bloed, zweet en tranen aan gewerkt heb, maar het heeft me wel aardig wat tijd en moeite gekost. Wel tijd en moeite die ik er zo weer in zou steken :)

productreview: Acer Predator Z35 Rood, Zwart review door Vickiieee
In tegenstelling tot de reacties onder het nieuws is de score bij een review wel een mening. Maar voor een eerste review ziet het er keurig uit. Mijn complimenten!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vickiieee schreef op woensdag 27 april 2016 @ 07:33:
Weet zo niet of dit het juiste topic is om dit aan te halen (kan er zo ook geen andere voor vinden), maar is mijn review geen +3 waard? (Schaamteloos ik weet het.. :P Mocht het niet zo zijn, hoor ik ook graag waarom niet!)
Ik denk dat 2 dingen je mogelijk weerhouden van een +3 in mijn optiek (ik heb je wel een +3 gegeven ;) )
"Less is more", misschien iets teveel 'randzaken' en bijvoorbeeld 4 foto's van een powersupply is gewoon teveel. Als je echt zo graag zover in detail wilt gaan kun je ook foto's 'in elkaar' plakken.
Dus 1 mooie overzichtsfoto en dan 3 detail foto's aan de zijkant iets kleiner in hetzelfde plaatje. Dan kun je het plaatje 2x zo groot maken zonder extra 'bits' te gebruiken en je helpt Google ook een beetje. Stel ik zoek op dit type met google search, dan krijg ik een voedingskabel te zien?
En ik vind je score van 5 sterren wat hoog. Ik ken de spullen van Acer en die zijn zelden echt 5 sterren waardig. Ik mis dan ook het woord bouwkwaliteit in je review.

Buiten dat, super review en zeker voor mensen die deze monitor niet 'live' hebben gezien heel informatief!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze reactie mag wel naar de +1 wat mij betreft; Nieuwevolger in 'nieuws: PlayStation Store toont titel van nieuwe Call of Dut...

Niet informatief en conclusies die je op basis van het atikel niet kunt trekken.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:18
Tjolk in 'productreview: Apple iPhone SE 16GB Zilver review door 1nsane'
Iemand vind dat blijkbaar ongewenst, maar buiten dat ik me negatief uitlaat over een iPhone (nog niet eens bepaald sterk) zie ik niet wat er ongewenst aan kan zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 27-04-2016 13:43 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11-2025

Vickiieee

Kritische lezer.

TheGhostInc schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat 2 dingen je mogelijk weerhouden van een +3 in mijn optiek (ik heb je wel een +3 gegeven ;) )
"Less is more", misschien iets teveel 'randzaken' en bijvoorbeeld 4 foto's van een powersupply is gewoon teveel. Als je echt zo graag zover in detail wilt gaan kun je ook foto's 'in elkaar' plakken.
Dus 1 mooie overzichtsfoto en dan 3 detail foto's aan de zijkant iets kleiner in hetzelfde plaatje. Dan kun je het plaatje 2x zo groot maken zonder extra 'bits' te gebruiken en je helpt Google ook een beetje. Stel ik zoek op dit type met google search, dan krijg ik een voedingskabel te zien?
En ik vind je score van 5 sterren wat hoog. Ik ken de spullen van Acer en die zijn zelden echt 5 sterren waardig. Ik mis dan ook het woord bouwkwaliteit in je review.

Buiten dat, super review en zeker voor mensen die deze monitor niet 'live' hebben gezien heel informatief!
Ik heb inderdaad geprobeerd om het een beetje kort maar krachtig te houden, maar dat schiet er toch al snel bij in als je iets wel goed wilt beschrijven, dat lukt vaak niet in een korte zin. Dat van die powersupply kan ik inkomen, dat was misschien een beetje overdone. Aan de andere kant heb ik juist door de foto's geprobeerd dingen zo duidelijk mogelijk te maken, foto's zeggen meer dan 1.000 worden hé :D.

Verder veel gekloot gehad met de tabellen en de foto's erin, was al lang blij dat ik het voor elkaar kreeg.. Voor een volgende keer zal ik daar eens naar kijken!

Wat betreft die waardering: je zegt het zelf, mensen die de monitor niet 'live' gezien hebben, heb ik geprobeerd zo goed mogelijk te informeren. En geloof me, dit ding zit goed in elkaar. De vijf sterren is hij naar mijn mening dan ook echt waard.

Met deze Z35 en de X34 zijn ze een geheel nieuwe weg ingeslagen en ook de X34 zit zeer degelijk in elkaar. Zie ook: productreview: Acer Predator X34 Aluminium, Zilver, Zwart review door GerhardBurger

Bedankt voor je reactie verder! :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

lplesage in 'downloads: Mozilla Firefox 46.0'
Nuttige informatie, mag best een +2 krijgen i.p.v. de +1 waar hij nu op staat.

200 fish found!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Zeehond schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:56:
lplesage in 'downloads: Mozilla Firefox 46.0'
Nuttige informatie, mag best een +2 krijgen i.p.v. de +1 waar hij nu op staat.
Had hem idd al een +2 gegeven, maar nav jouw post heb ik er een boost op gezet.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 16:36

TMC

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zie geen directe aanleiding voor de -1's behalve dat je vooral persoonlijke voorkeur als feit probeert neer te zetten en af en toe een herhaling van zetten doet. In de meeste gevallen zou dat echter hoger dan de -1 kunnen scoren.

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De eerste twee reacties in die thread staan ook wel wat hoog:

SpaceKees_ in 'nieuws: Scarlet schrapt als enige provider in Benelux roamingk...

Volgens mij wel ontopic en +1, maar ik zie niet in waarom die reactie zoveel toegevoegde waarde heeft dat hij op +2 komt. En wat er over Three UK instaat klopt niet eens, zoals ik ook in een reactie eronder uitleg.

Verwijderd in 'nieuws: Scarlet schrapt als enige provider in Benelux roaming...

+2 lijkt me hier ook te hoog voor.

• TMC

TMC

Bor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:41:
[...]

Ik zie geen directe aanleiding voor de -1's behalve dat je vooral persoonlijke voorkeur als feit probeert neer te zetten en af en toe een herhaling van zetten doet. In de meeste gevallen zou dat echter hoger dan de -1 kunnen scoren.
Waar doe ik dat dan? mijn discussiepartner doet dat, ik juist niet.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

MenN in 'nieuws: Deskundigengroep: er is weinig draagvlak voor invoering stem...
+1 lijkt mij een betere score voor deze reactie i.p.v. +2.

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Oeps quote i.p.v. edit. Op de mobiele versie wordt blijkbaar geen waarschuwing weergeven of je jezelf wel wilt quoten

[ Voor 189% gewijzigd door Zeehond op 29-04-2016 22:52 ]

200 fish found!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-01 21:01

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

nullbyte in 'reviews: Oculus Rift: veelbelovend met flink wat haken en ogen'
Op zich heeft schrijver wel een punt door te wijzen op veronderstellen, maar de toonzetting is afbrekend. Misschien is -1 te veel, maar 0 lijkt me goed passen. Was het neutraal gebracht, dan was het een +1

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kraakt alleen maar af en levert zelf niks positiefs aan. Lijkt me eerder -1 waard dan een 0.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-01 21:01

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

pcgek schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:23:
Kraakt alleen maar af en levert zelf niks positiefs aan. Lijkt me eerder -1 waard dan een 0.
Oke, ik zet hem naar -1. Bedankt voor het reageren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mutley69 in 'nieuws: 'Google heeft toegang tot 1,6 miljoen patiëntgegevens in...

Een heel land voor "bananenrepubliek" uitmaken lijkt me een troll en generalisatie, en verre van +1 waard...

Virussen? Scan ze hier!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:14

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet dat het een vrij nieuw bericht is maar sjezus wat zijn mensen weer met +2/3 aan het meningsmodden:
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Battlefield-game wordt vrijdagavond aangekondigd'

Gewoon een keiharde -1.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 11:23
D4NG3R schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:29:
Ik weet dat het een vrij nieuw bericht is maar sjezus wat zijn mensen weer met +2/3 aan het meningsmodden:
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Battlefield-game wordt vrijdagavond aangekondigd'

Gewoon een keiharde -1.
Dat geldt imo ook voor deze toro in 'nieuws: Nieuwe Battlefield-game wordt vrijdagavond aangekondigd' en tientallen anderen posts in die strekking.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Richh schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:49:
[...]

Dat geldt imo ook voor deze toro in 'nieuws: Nieuwe Battlefield-game wordt vrijdagavond aangekondigd' en tientallen anderen posts in die strekking.
Die zet zijn frustratie als gebruiker tenminste nog uiteen. Negatieve klanken vind ik op deze manier niet -1 waardig omdat er verder wel balans in zit. Heb er voorzichtig een +1 aan gehangen.
Niks bijzonders nee,staat nu op +1 :)

• TMC

TMC

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

MadGuy in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016'

Dubieus bericht, bevat een link naar een keystore vermomd als Google link waar Win 10 Pro voor 26 euro aangeboden wordt.

• Tjolk
Tjolk in 'nieuws: Analist: consumenten kochten afgelopen drie maanden 4,2 miljo...

Ik weet niet zeker of het een mismoderatie is of niet hoor, maar ik vraag het me wel af: waarom zou het gericht antwoorden op een misvatting van een ander (welke IMO gewoon ontopic is, zij het weinig bijdragend en onjuist) off topic zijn?

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ger schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:45:
Tjolk in 'nieuws: Analist: consumenten kochten afgelopen drie maanden 4,2 miljo...

Ik weet niet zeker of het een mismoderatie is of niet hoor, maar ik vraag het me wel af: waarom zou het gericht antwoorden op een misvatting van een ander (welke IMO gewoon ontopic is, zij het weinig bijdragend en onjuist) off topic zijn?
Meer dan 48 uur oud, dus alleen nog voor pro/power mods. Lijkt me verder niet off-topic/irrelevant. Ik merk dat het wel vaker voorkomt dat er vrij snel 'in lijn met de parent' wordt gemodereerd. Of met andere woorden: een reactie op een 0 krijgt eerder zelf ook een 0 dan een reactie op een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Tribits schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:39:
MadGuy in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016'

Dubieus bericht, bevat een link naar een keystore vermomd als Google link waar Win 10 Pro voor 26 euro aangeboden wordt.
Daar heb ik uit voorzorg actie op ondernomen. Het is absoluut onduidelijk of het legale aanbod betreft en de vorm zoals het er stond hielp ook niet echt (half vermomde link).

• Tjolk
Tribits schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Meer dan 48 uur oud, dus alleen nog voor pro/power mods. Lijkt me verder niet off-topic/irrelevant. Ik merk dat het wel vaker voorkomt dat er vrij snel 'in lijn met de parent' wordt gemodereerd. Of met andere woorden: een reactie op een 0 krijgt eerder zelf ook een 0 dan een reactie op een +1.
Thanks. Ja, ik snap het ook als het niet meer gecorrigeerd wordt hoor. Maar ik probéér altijd voordat ik iets typ te zorgen dat het zinnig is (dus minimaal +1) en anders gewoon niet te posten. Dus als er dan iets 0 of -1 gemod wordt (wat bij Apple gerelateerde berichten nogal eens voorkomt) probeer ik altijd in te schatten of het een kwestie van meningmodden is, of dat ik gewoon beter mijn toetsenbord stil had kunnen houden. ;)

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem