Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.292 views

Verwijderd

nieuws: Nuance: mag een werkgever privéberichten van werknemers lezen?

Het onderwerp is nogal mening-mod gevoelig; voorstander-reacties krijgen zondermeer +1 of beter, zelfs al zijn ze maar 0 waard en andersdenkenden danwel meer genuanceerde reacties komen moeilijk boven 0 uit. Men mod meer naar emotie dan naar mod-accuratesse.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Heeft nog maar 2 votes, maar gezien het op een 3 dagen oud artikel is: martijn_tje in 'reviews: 8k op de CES: meer is niet altijd beter'
Buiten dat zijn reactie nergens op slaat, want hij heeft duidelijk mijn bericht niet gelezen, is het ook nog eens iets wat overal wordt gezegd, zowel in het artikel zelf, als in diverse reacties. Dat hij hier een gigantische lap tekst van maakt, maakt het niet opeens een +3. Ik zou er nog liever een 0 aan willen geven omdat hij totaal niet heeft gelezen wat ik schreef.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die 80% lijkt inderdaad volledig uit de lucht gegrepen, maar dat de knop 'bellen' tegenwoordig inderdaad een voipgesprek via whatsapp start (op WP althans) lijkt me een +1 een prima score.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Is het niet -1 wegens zeuren over nieuwswaarde?

XxRenéxX in 'nieuws: Microsoft pusht Windows 10-upgrade naar Windows 7 en 8.1...

laatsre alinea is moderatie gezeur. -> -1

[ Voor 34% gewijzigd door Zeehond op 14-01-2016 18:42 ]

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

[ Voor 100% gewijzigd door Zeehond op 14-01-2016 18:42 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zeehond schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:24:
[...]

Is het niet -1 wegens zeuren over nieuwswaarde?
Kan ook imho.
Eén punt aftrek voor moderatiegezeur, dan hou ik nog een 0 over in dit geval.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

chewie in 'nieuws: Netflix gaat proxies blokkeren'
"Copyright maffia" max 0 ipv +3.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
waarom worden alle reacties op deze post als irrelevant gemod -.- lijken me stuk voor stuk relevant en on-topic toch? meer on-topic kun je t eigenlijk niet krijgen

Titan_Fox in 'nieuws: Netflix gaat proxies blokkeren'

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Alle reacties die daar onder op 0 staan hebben niks met het artikel te maken, offtopic dus.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Just Eat en Thuisbezorgd verlagen transactiekosten b...
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Just Eat en Thuisbezorgd verlagen transactiekosten b...
Werkelijk geen idee waarom deze +3 zijn. Dit is voor mij nogal een schot in open doel. Ik vind zelf eigenlijk een +2 al te veel, bedoel ze zijn wel informatief, maar denk je meer dan een seconde na, dan moet jij dit zelf ook al weten. Daarbij is het eigenlijk ook vooral allemaal een herhaling van het bericht daarvoor, die de vergelijkbare situatie van Steam aanhaalt.

Deze staat daar weer tussen op 0, maar moet gewoon 1 zijn: Cergorach in 'nieuws: Just Eat en Thuisbezorgd verlagen transactiekosten best...

En meer te hoge van Capslock. Zijn er mensen die nogal fan ofzo zijn? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Benjamin- op 14-01-2016 23:33 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint massaproductie Snapdragon 820- en Ex...

Zeker geen +2 want geen directe link met het topic over een SD820 (schrijver heeft het enkel over Apple A9 cores) en een misinterpretatie van het bericht waarop hij reageert.

Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint massaproductie Snapdragon 820- en Ex....

Aanmatigend en op de man spelen (in dit geval voer voor de reagerende trol waarmee hij de degens kruist), lijkt me -1, net als een aantal andere van zijn reacties in de subdraadjes:

[ Voor 3% gewijzigd door Jortio op 15-01-2016 00:39 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Jortio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 00:02:

Zeker geen +2 want geen directe link met het topic over een SD820 (schrijver heeft het enkel over Apple A9 cores) en een misinterpretatie van het bericht waarop hij reageert.

Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint massaproductie Snapdragon 820- en Ex....

Aanmatigend en op de man spelen (in dit geval voer voor de reagerende trol waarmee hij de degens kruist), lijkt me -1, net als een aantal andere van zijn reacties in de subdraadjes:

Die staan allemaal weer goed. :Y

• Jolke
  • Nu online
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: live-vertalingen in Windows-versie Skype nu ...
Dyon_R in 'nieuws: Microsoft: live-vertalingen in Windows-versie Skype nu ove...
Linkje is wel nuttig, maar is het nu echt +2-waardig?

Edit: Sorry voor de dubbelpost. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 15-01-2016 10:04 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Linkjes die met drie seconden googlen ook te vinden zijn vind ik eigenlijk nooit een +2 waard, zeker niet met weinig extra info.

Edit: Sorry voor de dubbelpost. 8)7
Jij wil gewoon sneller 31000 forumposts hebben? ;)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
De berichten vanaf hier mogen sowieso wel op -1: compleet zwaar offtopic: Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint massaproductie Snapdragon 820- en Exynos 8 O..... de meeste staan al goed.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik wel :P

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd

Op +2 :? /me krabt zich op het daarmee nog kaler wordende hoofd
Die kan nog wel wat zetjes gebruiken (nul lijkt me passend, -1 teveel eer).

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:40:
[...]
Op +2 :? /me krabt zich op het daarmee nog kaler wordende hoofd
Die kan nog wel wat zetjes gebruiken (nul lijkt me passend, -1 teveel eer).
Grappig dus +2? Stemmen met gevoel voorkomen O-) .

Overigens vindt ik hem nog wel ontopic. Netflix>reclame vrije tv>annekdote over reclame op tv.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Als die post op +1 eindigt, zal ik 'm niet nogmaals hier aandragen, daarvoor vind ik het te onbelangrijk. Ik gaf slechts mijn persoonlijke keuze weer.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:31
Lambo LP670 SV in 'poll: Intel of AMD?'

Dacht dat er bij polls altijd losser wordt gemodereerd, maar offtopic?

• WhatsappHack
  • Niet online
Bedoel je die 6x +3 stemmen?
Die zijn wat raar ja. Maar de reactie zelf lijkt netjes op +1 te staan.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 02:20:Bedoel je die 6x +3 stemmen?
Toen ik de reactie aantrof stond ie nog op +3; de individuele stemmen niet bekeken. Goed dat het systeem werkt, in de vorm van die +1. Misschien was ik wat voorbarig met het rapporteren ervan, al zijn +3's uberhaupt over the top voor de reactie in kwestie.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

WhatsappHack schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 02:20:
[...]

Bedoel je die 6x +3 stemmen?
Het is niet heel gek dat een reactie 1:20u na melden weer goed staat. Die heb ik gisteravond nog een zetje gegeven, maar ik ga dat niet voor elke moderatie die ik doe hier melden :p

Pachango in 'nieuws: KPN zet inbelplatform uit en laat Xs4all inbelverkeer af...
Leuk initiatief, maar geen +2 waard.

• WhatsappHack
  • Niet online
Meestal gaan moderaties midden in de nacht niet zo snel, vandaar de vraag of ie dat bedoelde. :P

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft vereist Windows 10 voor ondersteuning nieuwe...

-1? Hoezo -1? Alleen al volgens de letterlijke definitie van wat een -1 zou moeten zijn is dit echt geen -1. Op z'n allerergst een 0. En dan nog, het was wel een inhoudelijke (via voorbeeld) reactie op een opmerking die betrekking had op het artikel.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:17:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft vereist Windows 10 voor ondersteuning nieuwe...

-1? Hoezo -1? Alleen al volgens de letterlijke definitie van wat een -1 zou moeten zijn is dit echt geen -1. Op z'n allerergst een 0. En dan nog, het was wel een inhoudelijke (via voorbeeld) reactie op een opmerking die betrekking had op het artikel.
De reactie staat in mijn ogen nu weer goed (+1), maar lees alsjeblieft de Topic Warning (TW) nogeens door. Het is niet de bedoeling om berichten zo snel na het posten hier al te plaatsen. Meestal komt het uit zichzelf wel goed.

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:19:
[...]

De reactie staat in mijn ogen nu weer goed (+1), maar lees alsjeblieft de Topic Warning (TW) nogeens door. Het is niet de bedoeling om berichten zo snel na het posten hier al te plaatsen. Meestal komt het uit zichzelf wel goed.
Ter harte genomen advies.

Verwijderd

Is dit topic alleen voor het rechttrekken van daadwerkelijk foute eindscores of ook voor het melden van mensen die er wel erg ver naast zitten. De -1 en misschien 0 bij mijn eigen post zijn wijken wel erg ver van de rest van de moderaties af. -1 valt simpelweg niet te verantwoorden.

De uiteindelijke score zit overigens verder heel aardig in de buurt van wat het moet zijn ;)

Verwijderd in 'reviews: Wet computercriminaliteit III: schipperen tussen veiligh...

• Jolke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:54:
Is dit topic alleen voor het rechttrekken van daadwerkelijk foute eindscores of ook voor het melden van mensen die er wel erg ver naast zitten. De -1 en misschien 0 bij mijn eigen post zijn wijken wel erg ver van de rest van de moderaties af. -1 valt simpelweg niet te verantwoorden.

De uiteindelijke score zit overigens verder heel aardig in de buurt van wat het moet zijn ;)

Verwijderd in 'reviews: Wet computercriminaliteit III: schipperen tussen veiligh...
Die enkele -1 en 0 doen verder niets aan de ruim 40x +2 en +3, dus daar zou ik me niet zo druk om maken. :P

Verwijderd in 'reviews: Acer Aspire Switch 12S: terug naar tablet en toetsen...
Dit is natuurlijk geen +2, ik zit eerder aan -1 te denken. Trol naar Apple.

Verwijderd

Dat bericht doet inderdaad niets ter zake. Gecorrigeerd. })

Verwijderd

Jolke schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:44:
Die enkele -1 en 0 doen verder niets aan de ruim 40x +2 en +3, dus daar zou ik me niet zo druk om maken. :P
Uiteraard, daar hintte ik ook al naar. Ik meldde het vooral omdat mismoderateurs vroeger nog wel eens apart gezet werden. Geen idee of dat nog gebeurt en of dat hier van toepassing is.

Die kerel was elders ook al totaal onbegrijpelijke posts aan het rondgooien. Die kan op weinig coulance rekenen.

Ook daar zitten overigens een paar +3's bij die daar echt niet horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 10:48 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:54:

Dit is in principe bedoelt voor het melden van reacties die fout staan wat betreft score en niet voor individuele verdwaalde foute moderaties zoals ook in de "let op" te lezen is :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:50:
Dit is in principe bedoelt voor het melden van reacties die fout staan wat betreft score en niet voor individuele verdwaalde foute moderaties zoals ook in de "let op" te lezen is :)
Ik zou dit zelf niet onder een verdwaalde moderatie geschaard hebben, maar soit. Duidelijk.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:47:
[...]

[...]

Die kerel was elders ook al totaal onbegrijpelijke posts aan het rondgooien. Die kan op weinig coulance rekenen.

Ook daar zitten overigens een paar +3's bij die daar echt niet horen.
Ik mis bij dit soort posts nog altijd de optie "grappig".

[ Voor 54% gewijzigd door kendo op 17-01-2016 12:27 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

kendo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:25:
Ik mis bij dit soort posts nog altijd de optie "grappig".
Zo grappig vind ik flamen niet :+

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Zo grappig vind ik flamen niet :+
Jij vindt het flamen ik vind het superscherp. Ik mis de luchtigheid van het "oude" systeem nog wel eens.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

kendo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:30:
Jij vindt het flamen ik vind het superscherp.
We hebben het over Zoutzakkert, toch? Of praten we nou volledig langs elkaar heen?

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:32:
[...]

We hebben het over Zoutzakkert, toch? Of praten we nou volledig langs elkaar heen?
Ik heb het idd. enkel over die ene reactie van zoutzakkert ;)

Maar ik denk dat we wat afdwalen :)

Verwijderd

kendo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:35:
Ik heb het idd. enkel over die ene reactie van zoutzakkert ;)
Laten we het erop houden dat humor blijkbaar extreem smaakafhankelijk is :X

Overigens weerhoudt niets je ervan gewoon die +1 of +2 te geven. Dat men het nu anders noemt betekent niet dat het geen beoordelingsgrond meer is. Je merkt alleen dat mensen er wat zuiniger mee geworden zijn.

Al vind ik in het algemeen wel dat men regelmatig erg streng is. Best goede posts krijgen vaak een schamele +1 en het moet wel heel wat voorstellen wil het +2 krijgen. +3 wordt doorgaans alleen gegeven bij één of andere enorme lap tekst. Bij een flink waardevolle korte toevoeging zie je doorgaans veel behoudender scores.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Laten we het erop houden dat humor blijkbaar extreem smaakafhankelijk is :X
Dit. Ik vind er echt niks grappigs aan een bedrijf 'afzetter' te noemen en daarmee mensen die dat merk kopen belachelijk te maken.
Overigens weerhoudt niets je ervan gewoon die +1 of +2 te geven. Dat men het nu anders noemt betekent niet dat het geen beoordelingsgrond meer is. Je merkt alleen dat mensen er wat zuiniger mee geworden zijn.
Op deze manier is het bedoeld reacties uit te lokken (dus flame dus -1) en op zo'n post een +1 of +2 geven is in mijn ogen een goede manier om je modrechten kwijt te raken.
Al vind ik in het algemeen wel dat men regelmatig erg streng is. Best goede posts krijgen vaak een schamele +1 en het moet wel heel wat voorstellen wil het +2 krijgen. +3 wordt doorgaans alleen gegeven bij één of andere enorme lap tekst. Bij een flink waardevolle korte toevoeging zie je doorgaans veel behoudender scores.
Mee eens - hierover hebben we even terug eens een discussie gehad: +2-reacties: Hoeveel steekt er boven het maaiveld uit?. Als je dus een post hebt die boven het maaiveld uit steekt, twijfel dan niet met de +2, en meld desnoods die reacties hier. Idem met potentiële +3's: Het grote +3 posts topic wordt niet bijster veel bezocht en dat is eigenlijk jammer.

• kendo
  • Niet online

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

weeraanmelden in 'nieuws: Nintendo focust in 2016 op uitbrengen van smartphon...
Zie hier zeker geen -1 in, sterker volgens mij gewoon ontopic.

Tri Force in 'nieuws: Nintendo focust in 2016 op uitbrengen van smartpho...
Volgens mij ook ontopic i.p.v. 0.

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo focust in 2016 op uitbrengen van smartpho...
Dze kan met zijn laatste regel moderatie gezeur wel naar -1.

Finraziel in 'nieuws: Nintendo focust in 2016 op uitbrengen van smartphone-ap...
zeuren over de titel > -1.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 17-01-2016 22:29 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Slavy in 'nieuws: SpaceX-raket valt om bij landing op zeeplatform'
Geen +2; video is, hoewel niet direct via het artikel te bekijken, wel te bereiken via de tekst onder het filmpje. Bovendien is het meer iets voor GR (waar het inmiddels gemeld en opgepikt is).
Het filmpje doet het inmiddels gewoon.

ATS in 'nieuws: SpaceX-raket valt om bij landing op zeeplatform'
Geen +1 +2, ik zat eerder aan een -1 te denken vanwege de sneer.
Gevers van +2/+3 op die laatste mogen imho even bekeken worden.

[ Voor 88% gewijzigd door Migrator op 18-01-2016 12:59 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 18:17

jdh009

FP ProMod
Volgens mij is dit gewoon een verkapte first post actie, zonder onderbouwing of iets en daardoor compleet irrelevant.
t1mmy in 'nieuws: WhatsApp schrapt betaalde abonnementen en wordt blijvend gr...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm een 0 gegeven vanwege het gebrek aan onderbouwing. Hij krijgt een paar keer +2 en zelfs +3. Er moeten een paar moderaties bovenop voor ie van +1 af is.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2016 11:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vayra in 'nieuws: Speelveld The Division voorlopig beperkt tot Midtown Manhat...
15x+3, dit vind ik eerder een 0 of zelfs richting de -1 gezien het alleen maar negatieve reacties uitlokt.

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp schrapt betaalde abonnementen en wordt blijvend ...

Lijkt me gewoon ontopic toch? Vanwaar die stortvloed aan -1's?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mischien omdat alleen die eerste zin relevant is, en dat onderste stuk gewoonweg weinig tot niets extra's toevoegd maar wel erg lang is waardoor je het mogelijk als overlast kan ziet.

[ Voor 2% gewijzigd door Zeehond op 18-01-2016 13:09 . Reden: minder zware term, frontpagevervuiling -> overlast ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

jdh009 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:54:
Volgens mij is dit gewoon een verkapte first post actie, zonder onderbouwing of iets en daardoor compleet irrelevant.
t1mmy in 'nieuws: WhatsApp schrapt betaalde abonnementen en wordt blijvend gr...
Die staat gelukkig nu goed. Cyphax legt goed uit waarom het idd een 0 is.
Benjamin- schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:16:
Vayra in 'nieuws: Speelveld The Division voorlopig beperkt tot Midtown Manhat...
15x+3, dit vind ik eerder een 0 of zelfs richting de -1 gezien het alleen maar negatieve reacties uitlokt.
Loze kreet inderdaad, 0 of -1 allebei goed, maar een +1 vind ik het al niet waard.
Het is nogal een wall-of-text, dus ik kan me de -1 voorstellen.

svenM in 'nieuws: SpaceX-raket valt om bij landing op zeeplatform'
Mag nog een zetje hebben naar de +1.

Dan nog even over mijn eigen reactie, hoewel ik dat liever niet doe: Wat kan ik nog toevoegen/verbeteren aan mijn reactie Migrator in 'nieuws: Gerucht: Microsoft presenteert enige Lumia van dit jaar ove... om een +2 te verdienen? Volgens mij is het een nette boven-het-maaiveld reactie die wat toevoegt aan het artikel (de laatste zin over de specs verduidelijken). Ik had hier eigenlijk een +2 verwacht en ik snap nu dat men zegt dat we (ja, ik ook) regelmatig te streng zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 18-01-2016 14:37 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 22:54
De inhoud klopt niet, maar dat is mi geen -1 waard:

Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp schrapt betaalde abonnementen en wordt b...

http://hawvie.deviantart.com/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vind ik van niet, want het heeft namelijk een directe invloed over het onderwerp van het artikel.
De verkoop van handhelds en de daarbijhorende games (oftewel de omzet), is een belangrijke reden waarom Nintendo zich nu ook op smartphones richt.
Het is oorzaak en gevolg, het artikel richt zich op het gevolg, waardoor vele ook over de oorzaak gaan praten, waarbij hij dus een nuttige bijdrage levert.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Wat mij betreft zijn beide reacties een -1 tot 0 score waard. Doordat de linkjes en reacties maar nauwelijks relevant zijn voor de antwoorden die worden gegeven. Naar mijn idee wordt er hier bewust gebashed.

aval0ne in 'nieuws: Xiaomi: Mi 5-smartphone is medio februari verkrijgbaar'
aval0ne in 'nieuws: Xiaomi: Mi 5-smartphone is medio februari verkrijgbaar'

p.s. de huidige scores van +2 en +1 vind ik teveel van het goede na zo'n 24 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 18-01-2016 16:36 . Reden: Verduidelijking van de huidige scores. ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09
Is naar mijn mening en de Tweakers moderatie systeem een offtopic maar wordt als -1 ongewenst beoordeeld, en dat viel mij wel erg op, dat het nu al 10 keer is gebeurd;

Ugraded in 'nieuws: Minecraft: Story Mode verschijnt 21 januari voor Wii U'

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd in 'nieuws: Fiber NL neemt Nederlandse provider over die voorheen Sca...
Een anekdote over een foute monteur is volgens mij geen +2 maar een 0 of hooguit +1.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

Kortzichtigheid beloond met +2? Ik zie er niet meer in dan een 0
gbrugman in 'nieuws: Code iOS bevat verwijzing naar lifi-datacommunicatie via...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Sorry, mijn fout. Ik las niet goed en dacht aan het spelletje 'Pong'. 8)7 Gecorrigeerd. Mea culpa (hoe diep wil je dat ik buig ;) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 12:49 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Deze twee hebben nog zetjes nodig. Spotlight/informatief zijn deze reacties niet, en ze steken ook niet boven het maaiveld uit (dat daar vrij hoog ligt :))

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24
Eerder nog 0, maar daar sta ik blijkbaar alleen in.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Die van Zxui heeft nog flink wat moderaties nodig om van die +3 af te komen op de +1...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
k1n8fisher schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:20:
Die van Zxui heeft nog flink wat moderaties nodig om van die +3 af te komen op de +1...
Drie minuten later staat ie al op +1 :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:23:
[...]

Drie minuten later staat ie al op +1 :)
LOL

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

dormamu in 'nieuws: Kritiek lek in Linux-kernel geeft root-toegang'
Geen 0, maar gewoon +1. Het onderwerp ligt wellicht wat gevoelig maar dat mag geen reden zijn voor een lagere score.
offtopic:
Ik had hem ook al gemeld in Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties maar hier is het imo meer op de plaats, en wordt het waarschijnlijk vaker gelezen O-).

Verwijderd

Ik - voorstander van open source software - vind de reactie een tamelijk uitgekauwd onderwerp en gaf daarom een 0. Een troll zag ik er zeker niet in, maar verzet me evenmin tegen +1. Omdat het kennelijk toch nuttig/noodzakelijk is dat de discussie nog eens wordt gevoerd aangepast naar +1.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 20:45 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik zie de reactie ook vaker, maar in dit geval is het een directe reactie op het nieuwsbericht en dus imho ontopic. Als argument tegen open source software kan ik me meer in de 0 vinden vanwege de reden die jij noemt.

• JKP
  • Niet online

JKP

daanodinot in 'nieuws: Denon gaat toch geen speakers met Google Cast-integratie ...

Deze staat op +3. Mijns inziens niet meer waard als een +1. 't Gaat om een mening en niet iets wat informatief is. Misschien zou je met een beetje goede wil, nog een +2 kunnen geven, maar een +3 is in ieder geval veel te hoog.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:47:
Sorry, mijn fout. Ik las niet goed en dacht aan het spelletje 'Pong'. 8)7 Gecorrigeerd. Mea culpa (hoe diep wil je dat ik buig ;) ).
Dieper :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Yay, ik ben er weer :)
Fero in 'nieuws: Microsoft introduceert Minecraft: Education Edition'

Weet niet helemaal waarom dit weer off-topic is gemod. De reden dat we discusseerden of een school wel of geen overheidsinstantie/ non-profit organisatie is omdat iemand van mening was dat het product in het artiekel daarom gratis moest zijn voor scholen en ik legde even (factueel) uit waarom dat niet per sé zo is. Daarna gaf ik nog even mijn mening over wat ik dacht over 'Minecraft als leermiddel', maar daar waren mensen het waarschijnlijk niet zo mee eens.

Ieder ander die daar op reageerde werd ook wel gewoon on-topic gemod dus ik snap niet helemaal wat mijn comment dan weer off-topic maakt :p

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Snap het ook niet helemaal, maar je reactie staat nu in elk geval gewoon op +1 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 18:17

jdh009

FP ProMod
Fero schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:50:
Yay, ik ben er weer :)
Fero in 'nieuws: Microsoft introduceert Minecraft: Education Edition'

Weet niet helemaal waarom dit weer off-topic is gemod. De reden dat we discusseerden of een school wel of geen overheidsinstantie/ non-profit organisatie is omdat iemand van mening was dat het product in het artiekel daarom gratis moest zijn voor scholen en ik legde even (factueel) uit waarom dat niet per sé zo is. Daarna gaf ik nog even mijn mening over wat ik dacht over 'Minecraft als leermiddel', maar daar waren mensen het waarschijnlijk niet zo mee eens.

Ieder ander die daar op reageerde werd ook wel gewoon on-topic gemod dus ik snap niet helemaal wat mijn comment dan weer off-topic maakt :p
Naar mijn mening gewoon +1, heb hem daar naartoe gekregen voor je :)

Waarom is dit +1?
Oyxl in 'geek: Project ontdekt Mersenne-priemgetal van 22 miljoen cijfers'

Een bash/sneer/comment in de richting vantweakers op een onderwerp en plaats die er niets mee te maken hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 20-01-2016 13:24 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Dankjullie wel!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Volgens mij heeft Darkno1 zijn roeping als Leeraar gemist.

http://tweakers.net/reacties/bekijk/8137044/

Genoeg van zijn posts over als en dan zijn op -1/0 beland. maar deze blijft op +1 steken 8)7

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

bitshape in 'nieuws: Iiyama brengt 34"-ips-monitor op de markt'
Dit is een 0; geen -1 (Deze reactie is een flamebait, troll of een belediging van een andere gebruiker)
Iemand is volgens mij zo lief geweest een -1 te Boosten (6x -1)

Het is een mening van mij dat ik liever meer pixels in de hoogte heb. Niet zo een überbreed-getrokken scherm uit het artikel. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 01:44
DieterKoblenz in 'downloads: Synology DSM 6.0 build 7274 bèta 2'

Snap niet zo goed waarom (oa) ik hier een 0 krijg ipv 1. Ik geef antwoord op een vraag. Overigens zijn er bepaalde reacties wel met een 1.

Verwijderd

Mogelijk dat andere moderatoren een tegengestelde mening hebben, maar de hele draad - waar jouw bijdrage deel van uitmaakt - beginnende bij swhnld in 'downloads: Synology DSM 6.0 build 7274 bèta 2' is mijns inziens off topic. Het is algemeen geleuter over de voor- en nadelen van een nas tegenover cloud storage. Dat past prima in het forum. Het artikel gaat daar namelijk niet over. Op geen enkel moment wordt in de onderhavige draad gerefereerd aan de bijzonderheden, ongemakken, verbeteringen of verslechteringen die Synology met DSM 6.0 in de markt zet. Ergo, een ronde nul, want off topic.

• HMC

HMC

Pluviophile

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem