If you choose not to decide, you still have made a choice.
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 22-01-2016 08:25 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Virussen? Scan ze hier!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Virussen? Scan ze hier!
De reactie eronder (Devian in 'nieuws: Bug in Windows 10 Insiders-build laat pc-games crashen') verdient ook geen +2 gezien het klachten over de nieuwswaarde betreft.
Geen +2/
fastandfourier in 'nieuws: Franse overheid wil alternatief voor lay-out azert...
dmantione in 'nieuws: Franse overheid wil alternatief voor lay-out azerty-toe...
Beiden interessante reactie, maar eigenlijk niet on-topic. Ze staan beiden stevig op +2.
Bijna alle reacties hebben onterecht een -1.
afraca in 'nieuws: Google Chrome pusht update-waarschuwing naar Windows XP- e...
Kunnen denk ik wel op +1 i.p.v. 0.
200 fish found!
Mag naar -1 imho, wegens op de man (1e alinea) en moderatiegezeik met een troll erin.
Virussen? Scan ze hier!
Eens. Die staan nu allemaal goedwildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:10:
mugenmarco in 'nieuws: Biostar introduceert nieuwe serie AMD Pro-moederborden'
Mag naar -1 imho, wegens op de man (1e alinea) en moderatiegezeik met een troll erin.
Deze heeft nog wel wat zetjes nodig.Bor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:25:
c.titan in 'nieuws: Bug in Windows 10 Insiders-build laat pc-games crashen' kan wat mij betreft naar de +1. Weinig directe relatie met het artikel en ook niet bijzonder inzichtvol.
Verwijderd in 'nieuws: Apple neemt virtualreality-expert in dienst'
lukjah in 'nieuws: Apple neemt virtualreality-expert in dienst'
0 ipv +2 en +3, compleet offtopic
monojack in 'nieuws: Apple neemt virtualreality-expert in dienst'
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Nog een paar zetjes voordat deze goed staat._David_ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:51:
[...]
[...]
arbraxas in 'nieuws: 'VS doet voorstel voor privacy-ombudsman in Safe Harbour...
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wordt moeilijk. Zelf ook +1 gedaan (op beiden). Ik vind het zelf wel on._David_ schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:54:
^ staat nog steeds op +2![]()
arbraxas in 'nieuws: 'VS doet voorstel voor privacy-ombudsman in Safe Harbour...
Geen +2
HMC in 'nieuws: Biostar introduceert nieuwe serie AMD Pro-moederborden'
-1? Omdat ik zijn eigen woord "dom" quote? 0
En deze lijkt me ook niet zoveel mis mee, al was het wel te verwachten.
HMC in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan 4-inch 'iPhone 5se' met iPhone 6-har...
Zeker niet als troll bedoeld. Zit gewoon waarheid in.
[ Voor 73% gewijzigd door HMC op 23-01-2016 11:08 ]
Eat the bugs, live in a pod
Nog reeds 9x een 0 nodig om hem op de juiste score te krijgen. Zou mooi zijn als dat nog lukt._David_ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:51:
[...]
[...]
Beatboxx in 'reviews: TU Delft onthult Hyperloop-ontwerp'
Leuk dat een van de teamleden achter de pod reageert, maar de reactie is niet dusdanig informatief dat het een +3 is - +2 is imho prima.
Verbaast me dat hij nog steeds +2 is, nadat ik hem gisteren had gemodereerd kwam hij op +2 te staan, toen waren er ook al nog maar een paar zetjes nodig om hem op 0 te krijgen. Lijkt erop dat hij daarna dus nog wat +3 heeft gekregen.Migrator schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Nog reeds 9x een 0 nodig om hem op de juiste score te krijgen. Zou mooi zijn als dat nog lukt.
200 fish found!
Dit is geen +2, maar meer -1. Puur doelbewust een mening verkondigen die niet strookt met de waarheid, en zoals de reactie daar onder zeg, is ie trollerig bezig
[ Voor 6% gewijzigd door SRich op 23-01-2016 15:59 ]
Geen +3. Haalt tekst aan uit bron en verder een standaard riedel. }2 misschien, maar voor mij een mooie +1.
Post heeft voor mijn +1 ALLEEN maar +3's gekregen (16 stuks).
0 ipv -1
z1rconium in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan 4-inch 'iPhone 5se' met iPhone...
dit is een 0 ipv van 19x +3
tinzarian in 'nieuws: Google betaalt 170 miljoen euro aan achterstallige bela...
Geen +2
[ Voor 20% gewijzigd door _David_ op 24-01-2016 15:15 ]
Ik snap best dat screenshots soms wat dingen laten zien, maar denk niet dat posts als deze gewenst zijn. Sommige mods erop zijn dan ook niet helemaal goed, vermoedelijk om de post (o.a. vanwege zeuren op moderatie) 'terug' op +1 te krijgen, terwijl het imo 0 is en door het zeuren van de moderatie uiteindelijk dus -1 moet zijn.
Goldwing1973 in 'nieuws: Google betaalt 170 miljoen euro aan achterstallige b...
Deze post is ook geen 0, maar een +1 waard. Wellicht een mierenneukertje, maar poster heeft wel degelijk een punt, imo. Of wordt dit gezien als spelfout? Al lijkt me dat lastig, aangezien miljard of miljoen toch echt (op het eerste deel na natuurlijk) anders spelt en klinkt.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2016 23:29 ]
Voor die eerste vind ik 0 goed, hij had het moderatie gezeur wel weg mogen later, maar op het hele bericht vind ik -1 nog net iets aan de strenge kant.CptChaos schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:50:
Verwijderd in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta 6'
Ik snap best dat screenshots soms wat dingen laten zien, maar denk niet dat posts als deze gewenst zijn. Sommige mods erop zijn dan ook niet helemaal goed, vermoedelijk om de post (o.a. vanwege zeuren op moderatie) 'terug' op +1 te krijgen, terwijl het imo 0 is en door het zeuren van de moderatie uiteindelijk dus -1 moet zijn.
Goldwing1973 in 'nieuws: Google betaalt 170 miljoen euro aan achterstallige b...
Deze post is ook geen 0, maar een +1 waard. Wellicht een mierenneukertje, maar poster heeft wel degelijk een punt, imo. Of wordt dit gezien als spelfout? Al lijkt me dat lastig, aangezien miljard of miljoen toch echt (op het eerste deel na natuurlijk) anders spelt en klinkt.
Die tweede is gewoon een GR opmerking. Die staan max op 0, dus deze ook.
Verwijderd
Nee.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:39:
Even een vraagje. Gaat een reactie langs heel een vergaderingtafel bij jullie voordat er een besluit wordt genomen? Ik snap heel de discussie niet.
Grappen zijn lastig te modereren. In dit geval (Verwijderd in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta 6') zie ik niet veel toegevoegde waarde in de grap en is het dus een 0. Bovendien wil je de reactie bereiken om te melden dat het plaatje niet helemaal oké is en dus moet je in Geachte Redactie posten. Dat maakt je reactie ook off-topic. Vanwege de toon verwacht ik dat een aantal mensen je al -1 hebben gegeven - je toon is immers niet bepaald vriendelijk.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:36:
[...]
Dus als 'grappen' niet grappig genoeg zijn is het een -1?
En je vindonvriendelijk
En het woord modgezeur dan?
Dan komt het gezeur over de beoordelingen die mensen gegeven hebben (het modgezeur) - dat is ook niet vriendelijk en nee,
Verwijderd
Niet mee eens. Ik had al enkel -20 alleen na de eerste zin. Dus edit nummer 1. En ja de ironie was gewoon geweldig. Daarna nog eens 20 minnetjes erbij. Dan denk ik. Wat voor mensen zitten er op dit forum? Dus ik leg de grap maar uit. Daarna escaleert de boel. En het is gewoon een zure community. Het feit alleen al dat je hier zoveel tijd aan wilt besteden als moderator.Migrator schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:43:
[...]
Nee.
[...]
Grappen zijn lastig te modereren. In dit geval (Verwijderd in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta 6') zie ik niet veel toegevoegde waarde in de grap en is het dus een 0. Bovendien wil je de reactie bereiken om te melden dat het plaatje niet helemaal oké is en dus moet je in Geachte Redactie posten. Dat maakt je reactie ook off-topic. Vanwege de toon verwacht ik dat een aantal mensen je al -1 hebben gegeven - je toon is immers niet bepaald vriendelijk.
Dan komt het gezeur over de beoordelingen die mensen gegeven hebben (het modgezeur) - dat is ook niet vriendelijk en nee,is geen lieve smiley. Dat nog eens keer drie en je reactie is hartstikke ongewenst en dus -1.
Dan brengt me op nog één vraagje. Dan laat ik je met rust. Krijg jij hier betaald voor? Want als je 15 minuten besteedt aan elke reactie. Dan snap ik waarom jullie tegenwoordig abonnementen aanbieden.
Verwijderd
En ik MOET dus helemaal niks.Migrator schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:43:
[...]
Bovendien wil je de reactie bereiken om te melden dat het plaatje niet helemaal oké is en dus moet je in Geachte Redactie posten.
Zoals ik al zei: Komt waarschijnlijk door de toon + dat niet iedereen grappen kan waarderen.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:55:
[...]
Niet mee eens. Ik had al enkel -20 alleen na de eerste zin.
En terecht - zo'n edit voegt niks toe aan je reactie. Sterker nog, het breekt alleen maar af. Bovendien hebben we niet voor niets dit forumtopic en een linkje naar dit forum in het scoreoverzicht:Dus edit nummer 1. En ja de ironie was gewoon geweldig. Daarna nog eens 20 minnetjes erbij.

Wat een kul. Als je mensen beledigt en zulke negatieve tonen aanslaat in je reactie wordt dat gewoon beloond met een -1. Dat heeft niks met de vermeende zuurgraad van de community te maken.Dan denk ik. Wat voor mensen zitten er op dit forum? Dus ik leg de grap maar uit. Daarna escaleert de boel. En het is gewoon een zure community. Het feit alleen al dat je hier zoveel tijd aan wilt besteden als moderator.
Nee.Dan brengt me op nog één vraagje. Dan laat ik je met rust. Krijg jij hier betaald voor? Want als je 15 minuten besteedt aan elke reactie. Dan snap ik waarom jullie tegenwoordig abonnementen aanbieden.
Als je de redactie wil bereiken 'moet' je in dat forum plaatsen. Op andere plaatsen is het off-topic. Tuurlijk moet je niks.
Edit: Modbreak nog niet gelezen bij plaatsen van deze reactie. Excuus - zal kijken of ik nog wat mismods kan vinden
Hier dan: slow whoop in 'nieuws: Foto's tonen mogelijk LG G5' is geen +3.
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 25-01-2016 12:16 . Reden: mismod gevonden ]
@ de reacties hiervoor;
Heren, lees nog een keer de Modbreak die Ircghost hiervoor plaatste. De discussie is nu wel klaar. Punt.
[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 25-01-2016 19:58 ]
Linkje?Bor schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:53:
Dit is voor een groot deel een quote uit het artikel en derhalve wat mij betreft geen +1 maar een nette +2.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 25-01-2016 20:23 ]
200 fish found!
My bad, is weggevallen bij wat knip en plak acties. De betreffende post is inmiddels al op een goede score terechtgekomenZeehond schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:21:
[...]
Linkje?Ik vat hem sowieso volgensmij niet helemaal.
Kan naar +1, zie onder andere de reactie van FreshMaker in 'nieuws: Nederlandse 3g-netwerken blijven minimaal tot 2021 in ... Overigens mag die wel een punt aftrek krijgen vanwege de sneer waar de reactie mee begint. (0 i.p.v. +1).
edit
loki504 in 'nieuws: Nederlandse 3g-netwerken blijven minimaal tot 2021 in de ...
Odie in 'nieuws: Nederlandse 3g-netwerken blijven minimaal tot 2021 in de ...
Kunnen allebei naar 0.
edit 26-01-2016
ACM in 'plan: Verbeterde vraagtopics en notificaties - Development-iteratie #80'
Vind deze eigenlijk wel informatief.
[ Voor 37% gewijzigd door Zeehond op 26-01-2016 16:13 ]
200 fish found!
Dit is imo gewoon offtopic of misschien zelfs ongewenst. Bij ieder nieuwsbericht over EA komt er wel iemand voorbij met zo'n bericht. Voegt niks toe, niet ontopic en dit bandje is al 100 keer afgespeeld.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Grappig, en ik begrijp 'em helemaal, maar geen +3. Off of -1 zelfs, want zeiken over iemands NL-vaardigheden.
Moet ik eens doen
[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 27-01-2016 12:27 ]
Ik kom ook niet verder dan een -1 bij die reactie.HMC schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:57:
Gamebuster in 'nieuws: Asus brengt AMD 970 Pro Gaming-moederbord met Nvidia s...
Grappig, en ik begrijp 'em helemaal, maar geen +3. Off of -1 zelfs, want zeiken over iemands NL-vaardigheden.
200 fish found!
idd. -1HMC schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:57:
Gamebuster in 'nieuws: Asus brengt AMD 970 Pro Gaming-moederbord met Nvidia s...
offtopic:
Moet ik eens doen
En bijna alle reacties van "gebruikgeenmisb" kunnen ook op -1......Is het dan niet beter om zo iemand er tussenuit te halen? Dat is gewoon een troll!
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Het lijkt mij volkomen evident dat het minstens een -1 is, compleet nutteloos en op de man spelend. Net zoals de rest daaronder. De mismodders kijk ik even naar.HMC schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:57:
offtopic:
Moet ik eens doen
ApexAlpha in 'nieuws: Gebruikers van iOS en OS X hebben last van crash in Saf...
Idem.
Jammer dat de reactie nog steeds +2/+3 erbij krijgt vanwege mensen die hier niet langskomen. Voor zulke gevallen zou het handig zijn als er in de moderatiepopup een discussie plaats kon vinden of een opmerking geplaatst kon worden waarom de betreffende reactie (volgens mij) geen +2 is zodat elke moderator dat meekrijgt (om vervolgens natuurlijk vrij te zijn elke score te geven). Ik meende dat daar ooit plannen voor waren, ga ik nazoeken.
[ Voor 60% gewijzigd door Migrator op 27-01-2016 16:30 ]
Zo beter?Juice. schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:48:
Ik vind de huidige moderering op mijn reactie (Juice. in 'nieuws: Gebruikers van iOS en OS X hebben last van crash in Safari') niet terecht. Deze is namelijk totaal NIET offtopic wat mensen wel beweren, en voegt daadwerkelijk wel iets toe aan de inhoud. Iemand die mij hiermee uit de brand kan helpen?
200 fish found!
Verwijderd
De reactie erboven is ook geen +2 Master_duck in 'nieuws: Facebook vindt Belgisch vonnis ongeldig vanwege Engel...
200 fish found!
Verwijderd
Offtopic. dus 0 ipv +1. Hier gaat de hele newspost niet eens over.
Virussen? Scan ze hier!
Deze mag nog flink wat zetjes hebben. Vond hem zelf wel geestig en kan nog leven met een +1 maar +2/+3 zijn veel te hoog. Nu valt bovendien de m.i. veel interessantere discussie over hoe groot de kans is dat Facebook in het gelijk wordt gesteld weg - meer reden om deze reactie naar een juiste lagere score te tillen.
sfc1971 in 'nieuws: Facebook vindt Belgisch vonnis ongeldig vanwege Engelse w...
Geen +2 want al veel eerder genoemd.
Staat nu goed. Jammer dat de discussie gelijk weer overgaat in de privacydiscussie van heel W10. Weinig ontopic reacties.wildhagen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:27:
Seal64 in 'nieuws: Microsoft onderzoekt claim dat privé-modus Edge bezochte p...
Offtopic. dus 0 ipv +1. Hier gaat de hele newspost niet eens over.
Neko Koneko in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?' is zeker geen +2, eerder een 0
En deze reacties lijken mij ook geen +2:
Neko Koneko in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
Rainbow in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
eL_Jay in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
k995 in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
RuddyMysterious in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
EDIT: die onderste twee heb nog een paar zetjes nodig
[ Voor 16% gewijzigd door Kid Jansen op 28-01-2016 13:07 ]
Eigenlijk schrijf je zelf al waarom ik het geen +2 vind.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 04:11:
Waarom zou dat geen +2 zijn? Facebook hanteert in hun eigen op het Nederlandse taalgebied, en daarmee op België, gerichte voorwaarden juist de begrippen die zij in de procedure ter discussie stellen. Iemand die dat uitzocht en daar kond van doet werpt licht op Facebooks januskop. Misschien is de reactie wat karig en schier een linkdump, maar vanwege de relevantie met het onderwerp vind ik een krappe +2 wel passen. Het lijkt erop dat de, m.i. overdreven, +3-scores de +1's mooi compenseren.
"Misschien is de reactie wat karig en schier een linkdump,"
Waarbij je zelf al zegt dat het een krappe +2 is. Ik zie die krappe +2 er eigenlijk niet in.
200 fish found!
Het is hooguit +1 voor een (flauwe) grap, al was het maar omdat de Belgische wet gaat over het taalgebruik in rechtszaken en niet in algemene voorwaarde.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 04:11:
Waarom zou dat geen +2 zijn? Facebook hanteert in hun eigen op het Nederlandse taalgebied, en daarmee op België, gerichte voorwaarden juist de begrippen die zij in de procedure ter discussie stellen. Iemand die dat uitzocht en daar kond van doet werpt licht op Facebooks januskop. Misschien is de reactie wat karig en schier een linkdump, maar vanwege de relevantie met het onderwerp vind ik een krappe +2 wel passen. Het lijkt erop dat de, m.i. overdreven, +3-scores de +1's mooi compenseren.
Mocht er een algeheel verbod op gebruik van Engels (of andere talen die niet Nederlandse/Franse zijn) in België, dan verijst dat toch iets meer uitleg.
Waarom is dit +2? 0 max imo.
_David_ in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Baserk in 'nieuws: Facebook voert reactie-emoji's als aanvulling op Like-knop...
Dit lijkt me eerlijk gezegd geen -1. Het is wat hard opgeschreven maar ik kan er niks ongewenst in lezen. Iemand daar een andere kijk op?
Die is ook pas 3 4 keer genoemd hierboven
Ik twijfel tussen 0 en +1, maar idd zeker geen +2.
idd, hij slaat gewoon de spijker op zijn kop. Zou +1 niet eens verkeerd vinden.Migrator schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:17:
[...]
Baserk in 'nieuws: Facebook voert reactie-emoji's als aanvulling op Like-knop...
Dit lijkt me eerlijk gezegd geen -1. Het is wat hard opgeschreven maar ik kan er niks ongewenst in lezen. Iemand daar een andere kijk op?
[ Voor 38% gewijzigd door Dorus op 28-01-2016 14:21 ]
Klopt dat die al meermaals genoemd is, maar hij staat nog steeds onterecht op +2.Dorus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:17:
[...]
Die is ook pas 3 4 keer genoemd hierboven
Ik twijfel tussen 0 en +1, maar idd zeker geen +2.
[...]
Kan ik toch echt geen +3 in zien, gewoon een +1?
Virussen? Scan ze hier!
Schoolmeester, mag naar -1. De +2 en +3 gevers mogen imho nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Was de regel voor GR reacties niet 0?wildhagen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:56:
Barryke in 'nieuws: Microsoft fikst probleem met crashende pc-games in Inside...
Schoolmeester, mag naar -1. De +2 en +3 gevers mogen imho nagekeken worden.
Meh, van mij heeft hij ook -1 hoor. Vraag me alleen af wat onze criteria zijn in deze.
Was als eerste. De reacties van Verwijderd in 'nieuws: Apple roept Mac- en iPad-adapters terug wegens risi... en BastiaanCM in 'nieuws: Apple roept Mac- en iPad-adapters terug wegens risico ...
zijn naar mijn mening dan ook max +1.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 29-01-2016 00:08 ]
200 fish found!
xdcx in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
Tachyon in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
kimborntobewild in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
Cid Highwind in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
ChAiNsAwII in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
Kees in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?'
Gaat zo te zien vooral om mee eens moderaties bij die reacties.
DLGandalf in 'reviews: 4k-monitoren in beeld: nu wel of niet investeren?' lijkt mij overigens juist wel een +2 waard.
Deze mag nog flink wat zetjes hebben.
witeken in 'nieuws: Babyloniërs gebruikten meetkunde om Jupiter te volgen'
Goed betoog maar heeft weinig meer met het originele nieuwsbericht te maken en daarom is een +3 imho overdreven.
Nog maar één moderatie gehad, maar toch al weer anderhalf uur geleden en aangezien ik nu toch een post maak hier: Migrator in 'nieuws: Microsoft verdient meer met Azure maar Lumia-levering halve... lijkt me geen 0.
Ik vind het wel een erg goede post en het heeft wel zijdelings wat met het artikel te maken. Ik kan me zo voorstellen dat de reactie voor veel mensen interessant is, dus een +3 vind ik helemaal niet verkeerd.Migrator schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:11:
[...]
Deze mag nog flink wat zetjes hebben.
witeken in 'nieuws: Babyloniërs gebruikten meetkunde om Jupiter te volgen'
Goed betoog maar heeft weinig meer met het originele nieuwsbericht te maken en daarom is een +3 imho overdreven.
Beetje een blunder van mij zelf
[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 29-01-2016 13:36 ]
200 fish found!
Geen +1, en die +2 en +3 gevers mogen onderzocht worden.
Virussen? Scan ze hier!
Niets ongewenst aan. Grapje, misschien niet goed, maar dat maakt niet uit. En op de polls gingen we geloof ik lichter in op mods.
Geen +2, niet informatief.
Geen +3, kom zelf eigenlijk niet verder dan een 0. Weinig relevant en feitelijk onjuist.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Zeker geen +3
weijte000 in 'downloads: QNAP TS-xx0/xx2/xx9 4.2.0 build 0119'
Geen +2.
[ Voor 32% gewijzigd door Jolke op 30-01-2016 09:26 ]
Geen +2
MrDayOff in 'nieuws: Afbeeldingen van Samsung Galaxy S7 verschijnen online '
Geen +2
[ Voor 33% gewijzigd door kendo op 30-01-2016 13:44 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Wat is hier +2 aan? Hoogstens +1 imo.
Deze reactie is hartstikke off-topic en mag dus ook naar de 0 toe.
+2? nah.... eerder een 1tje
Die kan nog wel wat hulp gebruiken daarvoor!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
97 post waarvan 63 maar ontopic? Vind dat er veel te veel offtopic word gemod in dit nieuwsbericht.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Heb je ook naar de reacties gekeken die op 0 staan? Ik heb ze bekeken en dat zijn terechte 0-reacties. Puur aan de aantallen kun je niet zien of er te veel met 0 gestrooid wordtjdh009 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:08:
geek: Programmeur laat Windows 95 draaien in browser
97 post waarvan 63 maar ontopic? Vind dat er veel te veel offtopic word gemod in dit nieuwsbericht.
Hier mogen nog wel wat moderaties uitgedeeld worden..
Verwijderd in 'reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016'
Kan naar -1.
Deathchant in 'nieuws: Eerste adblockers komen uit voor Samsungs Android-brow...
Geen +3
Vayra in 'nieuws: Eerste adblockers komen uit voor Samsungs Android-browser'
Smuey in 'nieuws: Eerste adblockers komen uit voor Samsungs Android-bro...
Geen +2.
Al komen die toch niet meer op +1.
[ Voor 80% gewijzigd door _David_ op 01-02-2016 18:07 ]
TMC in 'nieuws: Twitter test tonen van populaire berichten in tijdlijn'
TMC in 'nieuws: Twitter test tonen van populaire berichten in tijdlijn'
Dat zegt toch niets over het modereren, maar meer over de kwaliteit van de berichten.jdh009 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:08:
geek: Programmeur laat Windows 95 draaien in browser
Het is nu 50:50 0:+1 ongeveer.
Migrator schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:48:
[...]
Heb je ook naar de reacties gekeken die op 0 staan? Ik heb ze bekeken en dat zijn terechte 0-reacties. Puur aan de aantallen kun je niet zien of er te veel met 0 gestrooid wordt
Natuurlijk snap ik dat de getallen alleen niet de kwaliteit van de reacties op een onderwerp weergeven, er is (bijvoorbeeld) ook tig keer gemeld dat de site down was en dat voegt, zonder extra toevoeging aan de post, niets toe aan de discussie. Echter, vond ik zelf dat er wel heel veel, toch +1 posts, een 0 moderotatie hadden en vice-versa. Ik heb mijn moderatieronde gedaan waarna niet alle posts op de naar mijn mening 0 of +1 heb kunnen krijgen. Gezien het er te veel waren om op te sommen leek het me handiger om hier gewoon het bericht te plaatsen zodat ieder die wilde even een kijkje kon nemen. Als ik zo terug kijk in het nieuwsbericht lijkt mijn reactie toch het gewenste effect te hebben gehad.Jolke schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:05:
[...]
Dat zegt toch niets over het modereren, maar meer over de kwaliteit van de berichten.
Het is nu 50:50 0:+1 ongeveer.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Verwijderd in 'nieuws: 'AMD Zen krijgt waarschijnlijk tot 32 cores''
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Waar niet?_David_ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:04:
Daar wordt inderdaad flink gemeningmod..
Denk dat het tijd wordt om gewoon over te stappen op een +1 of -1 systeem à la Reddit.
Voegt echt niets toe, en kan wel naar -1.
200 fish found!
Waarom zou dat onterecht zijn?
-1 staat voor "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.", daar kan die toch prima mee door. Het is toch gewoon een reactie vol onzin om een flamebait uit te lokken, dus -1, simpel zat.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verder verwijst hij naar een eerdere post van hem die ook 6x-1 kreeg: Verwijderd in 'reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016'
Hij reageert wat mij betreft on-topic. In ieder geval wat betreft de post die boven hem staat. Hij doet ook zijn best om zijn mening van bronnen te voorzien. Als die boven hem +1 is dan is die van hem het ook wel.
De flamebait zie ik er eigenlijk niet in. Of je het met zijn standpunt eens bent is natuurlijk een ander verhaal. Dit riekt naar stemmen met gevoel: Stemmen met gevoel voorkomen.
[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2016 23:22 . Reden: oops het woord niet ontbrak, hilarisch :P ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb het persoonlijk -1 gegeven omdat ik het artikel waar hij naar linkt. nieuws: AMD aangeklaagd wegens misleiding met aantal cores in Bulldozer-seriesdk1985 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:11:
Ik ben ChicaneBT niet maar volgens mij bedoelt hij het allemaal niet zo kwaad... Hij ziet AMD geen comeback maken want hij gelooft niet in 32 cores (wie wel?) en ziet een (schijn) verband met bulldozer. Dat bepaalde A8's neigen naar misleiding is feitelijk eigenlijk ook juist gezien de passmark scores. We hebben pas toch ook HP gate gehad met de neppe dual/quad core advertentie?
Verder verwijst hij naar een eerdere post van hem die ook 6x-1 kreeg: Verwijderd in 'reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016'
Hij reageert wat mij betreft on-topic. In ieder geval wat betreft de post die boven hem staat. Hij doet ook zijn best om zijn mening van bronnen te voorzien. Als die boven hem +1 is dan is die van hem het ook wel.
De flamebait zie ik er eigenlijk niet in. Of je het met zijn standpunt eens bent is natuurlijk een ander verhaal. Dit riekt naar stemmen met gevoel: Stemmen met gevoel voorkomen.
Vol controversie zit. Hij noemt het een marketingstruc. Maar iedereen die er iets van kent / tweakers.net (of andere gerelateerde tech site) leest weet hoe de vork aan de steel zit. Dit artikel is een flamebait op zich.
Dan vindt hij de naamgeving niet correct van AMD. Maar het feit dat er i7's zijn die minder presteren dan i5's wordt niet over gerept. Het is in mijn ogen gewone pure AMD bashing zonder inhoudelijke kennis.
Ook nog eens het feit dat het hier over 'code' gaat waar zijn inhoud geen belang van heeft.
Maar volgens de regels van de wet zou het waarschijnlijk een 0 moeten zijn. Ik vind persoonlijk nog steeds dat er apart gestemd moet kunnen worden op posts die niet correct zijn / onjuiste informatie verspreiden. (Tussen 0 en -1??)
https://erazerbrecht.wordpress.com/
Lijkt mij niet nee, hij staat inmiddels op +1.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dan is het minimaal een 0 als ik jouw lezing volg.AMD_Aero schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:42:
[...]
Ik heb het persoonlijk -1 gegeven omdat ik het artikel waar hij naar linkt. nieuws: AMD aangeklaagd wegens misleiding met aantal cores in Bulldozer-serie
Maar volgens de regels van de wet zou het waarschijnlijk een 0 moeten zijn. Ik vind persoonlijk nog steeds dat er apart gestemd moet kunnen worden op posts die niet correct zijn / onjuiste informatie verspreiden. (Tussen 0 en -1??)
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem