Fero schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:02:
[...]
Toch heeft er al iemand gereageerd dat er een werkende proof-of-concept skimmer gemaakt was. En die wordt ook gewoon on-topic gemod. Daarbij komt dat dat maar een klein deel van de reactie was en zoals je zelf zei zou het dan als nog waarschijnlijk +1 zijn. Als het nieuws artikel gaat over een bankzaken app voor mobiele telefoons en ik reageer dat ik zorgen heb over hoe veilig die bovengenoemde app nou helemaal is, dan is dat on-topic. Waar al die -1 moderaties die eigenlijk bedoelt zijn voor reacties als spam of haatdragend materiaal of weet-ik-veel wat vandaan komen is me een raadsel.
Daarom zei ik ook dat ik twijfel tussen 0 en +1. Neig nu naar het laatste te gaan, als het modgezeur ten minste weg is. Die reactie op jou die op +1 staat vind ik dat om eerlijk te zijn niet waard.
Dat wat ik er onder heb gezet maakt niet zo veel uit want daar voor had de reactie al 15 -1 moderaties verzameld. Ik ga het ook niet weghalen tot de reactie op een +1 staat want ik ben het gewoon een beetje zat.
Dat maakt absoluut uit: in de ModFAQ staat immers dat moderatiegezeur aftrek rechtvaardigt. Je hebt je weg naar dit topic gevonden, waarom zet je dan nog moderatiegezeur in je reactie? Ik snap dat je het frustrerend vind dat je een aantal keer -1 krijgt zonder reden. Maar hier is de plek om dat te melden, niet je reactie zelf. De mensen die -1 hebben gegeven zullen je reactie waarschijnlijk nooit meer zien

.
Als je het modgezeur weg haalt ben ik vrij zeker dat je reactie op +1 terecht gaat komen. Met modgezeur zie ik dat niet gebeuren.
Tweakers is in de afgelopen paar jaar ontzettend hard gegroeid, en dat vindt ik echt super voor alle staff en iedereen die er hard aan heeft gewerkt, maar het feit is gewoon dat er veel nieuwe users zijn die geen idee hebben hoe het moderatie systeem werkt en telkens ben ik daar weer de dupe van omdat mensen het niet eens zijn met mijn meningen, en dat is juist waar de comments voor zijn anders zou iedereen alleen maar "Leuke app, goed nieuwsbericht. Dankjewel" posten.
Je hebt geen enig idee van wie die moderaties gegeven hebben en dus kun je niet stellen dat je de dupe bent van nieuwe moderators. Wel ben je de dupe van meningmodders, maar dat doen ook mensen die al sinds den beginne op deze site rondhobbelen.
Misschien moet ik me maar gewoon wat meer uit deze community terugtrekken en Tweakers alleen maar blijven gebruiken voor de Pricewatch en V&A. Het spijt me zeer maar dit wordt echt zwaar irritant

Nogmaals; Juist als je dit soort gevallen hier meldt kun je uiteindelijk de juiste score krijgen en kunnen meningmodders aangepakt worden als blijkt dat er sprake is van structureel het negeren van de ModFAQ.