Cornholio in 'nieuws: Debian-oprichter Ian Murdock is overleden' iemand een totale gek noemen mag naar -1
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 01-01-2016 10:44 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 01-01-2016 10:44 ]
200 fish found!
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 14:31 . Reden: Toon is m.i. verwondering & aansporend. ]
Je dacht aan sarcastisch?Zeehond schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:22:
Mel33 in 'nieuws: Netwerk KPN verwerkt dubbel zoveel mobiel dataverkeer tijd...
Vanwege de toon/ manier van brengen kan deze denk ik wel naar -1.
Ik zie ook geen negatieve toon: +1Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:28:
Lezen jij en ik hetzelfde bericht? Naar mijn idee stelt mell33 een terechte vraag. Bij het lezen van het artikel rees bij mij eenzelfde vraag omtrent de piek om 4 uur in de ochtend. Hoe is de toonzetting -1 waard? Ik zie dat echt niet (gaf een +1). Ik zie verwondering (tijdstip) en aansporing (aan de redactie, aan de lezers).
Gaat inderdaad om het zelfde bericht. mell33 maakt zeker een punt in zijn reactie en stelt een terechte vraag. Maar het eerste stukVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:28:
Lezen jij en ik hetzelfde bericht? Naar mijn idee stelt mell33 een terechte vraag. Bij het lezen van het artikel rees bij mij eenzelfde vraag omtrent de piek om 4 uur in de ochtend. Hoe is de toonzetting -1 waard? Ik zie dat echt niet (gaf een +1). Ik zie verwondering (tijdstip) en aansporing (aan de redactie, aan de lezers).
over
[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 01-01-2016 15:14 ]
200 fish found!
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 15:18 . Reden: Schouderklopje. ]
Je maakt wel een goed punt en ik ben het inmiddels ook niet meer eens met wat ik in mijn eerdere reactie schreef dus dat scheelt misschienVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:15:
Sarcasme en ironie zijn vaak moeilijk te ontdekken, imho. Een sarcastische reactie hoeft ook niet direct -1 te krijgen, het kan een prima stijlfiguur zijn. Zoals geschreven zag ik geen negativiteit in de reactie.
In het algemeen kan ik me prima vinden in je aangedragen mismoderaties (dat is een compliment), maar ditmaal ben ik het van harte oneens met je.
200 fish found!
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Is sowieso een onstuimige thread qua moderaties. Dus wat extra ogen van hier kunnen geen kwaad.
Je hebt een mooie discussie gestart, en ik zie er zelf weinig foute scores tussenstaan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:44:
[...]
Is sowieso een onstuimige thread qua moderaties. Dus wat extra ogen van hier kunnen geen kwaad.
Eat the bugs, live in a pod
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
De moderatiescores fluctureerden eerder nogal dus ik denk dat er van alles is uitgedeeld maar ik kan dat niet zien.HMC schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:49:
[...]
Je hebt een mooie discussie gestart, en ik zie er zelf weinig foute scores tussenstaan.
Geen +2 inderdaad, niet eens echt ontopic die thread over Mein Kampf. De eerste paar reacties wil ik dat nog wel door de vingers zien maar imo mag vanaf Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc... het gros van de reacties naar de 0, omdat ze niks met auteursrechten noch Anne Frank te maken hebben.wildhagen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:50:
Rincewind in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrecht...
Is imho ook niet echt een +2, gewoon een nette +1?
[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 01-01-2016 18:12 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens eigenlijk. Ten eerste zijn de twee boerken natuurlijk erg "gerelateerd" aan elkaar, gezien de tijdsperiode en de relevantie voor onze NL geschiedenis. Ten tweede is het een ontopic discussie op een opening van een lange thread, waar veel goed (niet alles), objectief en ontopic wordt gereageerd op die eerste post van die thread.Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:06:
[...]
Geen +2 inderdaad, niet eens echt ontopic die thread over Mein Kampf. De eerste paar reacties wil ik dat nog wel door de vingers zien maar imo mag vanaf Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc... het gros van de reacties naar de 0, omdat ze niks met auteursrechten noch Anne Frank te maken hebben.
De meeste reacties op de eerste reactie die Mein Kampf noemt doet de reacties die wél over Anne Frank en die auteursrechtenkwestie gaan ondersneeuwen en dat vind ik jammer. Of vinden jullie het te streng om die toch wel interessante discussie allemaal op de 0 te parkeren?
[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 01-01-2016 18:26 ]
Verwijderd
Voor Mein Kampf geldt in feite dezelfde afloop van auteursrechten en dan ook op dezelfde dag omdat beide auteurs in 1945 zijn omgekomenMigrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:06:
[...]
Geen +2 inderdaad, niet eens echt ontopic die thread over Mein Kampf. De eerste paar reacties wil ik dat nog wel door de vingers zien maar imo mag vanaf Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc... het gros van de reacties naar de 0, omdat ze niks met auteursrechten noch Anne Frank te maken hebben.
De meeste reacties op de eerste reactie die Mein Kampf noemt doet de reacties die wél over Anne Frank en die auteursrechtenkwestie gaan ondersneeuwen en dat vind ik jammer. Of vinden jullie het te streng om die toch wel interessante discussie allemaal op de 0 te parkeren?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 18:45 ]
Verwijderd
Ja, ze zijn gerelateerd. Maar een discussie over het verbieden van Mein Kampf heeft nou niet bepaald zoveel relevantie met de auteursrechten van Anne Frank dat ik meega met 'ontopic binnen thread'.HMC schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:17:
[...]
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens eigenlijk. Ten eerste zijn de twee boerken natuurlijk erg "gerelateerd" aan elkaar, gezien de tijdsperiode en de relevantie voor onze NL geschiedenis. Ten tweede is het een ontopic discussie op een opening van een lange thread, waar veel goed (niet alles), objectief en ontopic wordt gereageerd op die eerste post van die thread.
Op het moment dat je op de quoteknop ramt wordt de post zoals hij is in je reactievak gezet. Jij zag dus de oude post terwijl mijn post al geëdit was en dus updatete die toen je wilde reagerenNa edit, een edit: Uiteraard was die geen +2, die had ik ook al op +1 gekregen.
Hmm, zie nu niet precies wat er geëedit meer is, want zelfs mijn quote is van je latere edit. Ben ik nou gek? Of wordt van een quoted post de quote ook aangepast als je je verhaal post?
(...)
KloptVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:42:
[...]
Voor Mein Kampf geldt in feite dezelfde afloop van auteursrechten en dan ook op dezelfde dag omdat beide auteurs in 1945 zijn omgekomen
Ik snap absoluut dat je het noemt. Maar vervolgens maak je wel de opmerking "Treurig vooral dat er zoveel mensen dat blijkbaar willen lezen." en dat zet de toon en het onderwerp voor de rest van de discussie. Als je daarover had willen discussiëren dan had je zo'n stelling beter in ASP neer kunnen zetten.Het was in mijn ogen eigenlijk een omissie van het artikel dat dit niet genoemd werd vandaar dat ik het genoemd heb.
De discussie die daaruit voorvloeit, tja als je die echt wilt laten zakken moet je enkel mijn top post omlaag gooien naar 0 (vind ik niet erg hoor)als off topic.
Off-topic reacties zal ik gewoon op 0 zetten als ze dat verdienen. En hoezo heeft het geen zin? Voor de sortering maakt het nog wel degelijk uit hoor.Het is volgen mij zinloos om de rest van de posts op 0 te zetten.
Verwijderd
Als je de sortering van de threads wil veranderen moet je de topposts van de threads modereren.Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:27:
[...]
Off-topic reacties zal ik gewoon op 0 zetten als ze dat verdienen. En hoezo heeft het geen zin? Voor de sortering maakt het nog wel degelijk uit hoor.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 20:31 ]
De bovenste post heeft veel invloed, maar bij zulke aantallen reacties is hebben de overige reacties de overhand. Hier stond de eerste post al op 0. En hoe gaat het ten koste van de juiste moderaties? Ik geef gewoon elke reactie de moderatie die hij in mijn ogen verdient, maar in dit geval ben ik vanwege de leesbaarheid van de on-topic discussie wat strenger. Dus het voordeel van de twijfel 0/+1 gaat naar de 0 in plaats van de +1, vanwege de genoemde reden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:19:
[...]
Als je de sortering van de threads wil veranderen moet je de toppost van de threads modereren.
Die toppost heeft verreweg het meest invloed op de sortering.
In dit geval mijn toppost naar 0 zetten zoals ik zelf al voorstelde.
Het is vrijwel altijd onnodig om de rest van de posts diep in de thread in moderatie te verlagen om de hele thread te verschuiven en het gaat dan meer ten koste van een juiste moderering van de posts.
Zeer valide reacties inderdaad. Maar zie je zelf niet dat het helemaal niks met het nieuwsbericht te maken heeft? Dat is de reden voor een 0. Zoals ik eerder al zei: als je hierover wilt discussiëren had je daar beter een plek voor kunnen creëren in een subforum als ASP. Hier is het simpelweg off-topic.
[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 01-01-2016 20:48 ]
Verwijderd
In mijn ogen moet je de post in hun context in de thread modereren en niet altijd puur als reactie op het artikel. De toppost daarin tegen is juist wel een reactie op het artikel en die kan je dus prima op 0 zetten als die off topic is tav het artikel.Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Zeer valide reacties inderdaad. Maar zie je zelf niet dat het helemaal niks met het nieuwsbericht te maken heeft? Dat is de reden voor een 0. Zoals ik eerder al zei: als je hierover wilt discussiëren had je daar beter een plek voor kunnen creëren in een subforum als ASP. Hier is het simpelweg off-topic.
Daar ben ik het mee eens. En ik denk dat dat vaak zo ging in het verleden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:55:
[...]
In mijn ogen moet je de post in hun context in de thread modereren en niet altijd puur als reactie op het artikel. De toppost daarin tegen is juist wel een reactie op het artikel en die kan je dus prima op 0 zetten als die off topic is tav het artikel.
[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 02-01-2016 00:19 . Reden: Nadere toelichting ]
200 fish found!
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Nee, ik snap de redenatie wel. Als iemand niet zijn best doet om een fatsoenlijk/leesbaar verhaal neer te zetten, post dan niets. Ik verstevig de 0.Zeehond schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:31:
raro007 in 'nieuws: MyCom gaat verder als zelfstandige keten van computerwink...
Spellingfouten zijn geen rede voor een -1. Desbetreffende reactie lijkt mij eerder een 0.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
In dat geval heb ik nog wel een stuk off 50 reacties die (dieper in de thread) wel degelijk on topic zijn en nu onterecht op nul staan in deze thread:Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:20:
Imho zou je veel meer moeten kijken of de eerste paar postings in een thread on-topic zijn, is dat zo, modereer dan de rest van de thread ook als zijnde on-topic zolang ze op postings in de thread aanhaken, ook al dwalen ze wat af van het nieuwsbericht.
[ Voor 26% gewijzigd door _David_ op 02-01-2016 15:12 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:18:
[...]
In dat geval heb ik nog wel een stuk off 50 reacties die (dieper in de thread) wel degelijk on topic zijn en nu onterecht op nul staan in deze thread:
Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc...
Bijna alle post met betrekking tot mein kampf heb ik op 0 gezet. En dat zijn er nogal wat.Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:20:
Ik denk ook dat er de laatste tijd teveel "offtopic" moderaties gedaan worden, en dat dit veel meer per thread bekeken moet worden in plaats van de posting direct off-topic te modden wanneer na een tijdje een thread niet volledig meer aansluit op het artikel. Imho zou je veel meer moeten kijken of de eerste paar postings in een thread on-topic zijn, is dat zo, modereer dan de rest van de thread ook als zijnde on-topic zolang ze op postings in de thread aanhaken, ook al dwalen ze wat af van het nieuwsbericht.
totaal niet gerelateerde postings moeten natuurlijk naar mijn mening nog wel offtopic gemod worden.
[ Voor 35% gewijzigd door kendo op 02-01-2016 15:29 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik had het niet specifiek over de reacties bij dat nieuws item, het valt mij gewoon op dat er in het algemeen nogal snel met 0's gestrooid wordt diep(er) in threads waar subdiscussies ontstaan die best interessant zijn maar waar op een gegeven moment ineens alles op 0 gaat na een bepaald punt terwijl de reacties wel relevant (en ook inhoudelijk OK zijn) zijn in de subdiscussie maar niet meer volledig op het originele nieuwsitem.kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:27:
[...]
[...]
Bijna alle post met betrekking tot mein kampf heb ik op 0 gezet. En dat zijn er nogal wat.
[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 02-01-2016 15:52 ]
Verwijderd
Ja precies het omgekeerde dus van wat er gevraagd wordt.kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:27:
[...]
Bijna alle post met betrekking tot mein kampf heb ik op 0 gezet. En dat zijn er nogal wat.
En ik vind het totaal offtopic. Wil je echt discussieren, dan kan daar toch een topic op het forum over geopend worden?Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:41:
[...]
Ja precies het omgekeerde dus van wat er gevraagd wordt.
Ik vind het beledigend
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik vind het volledig terecht. De vrijgave van Mein Kampf is een apart onderwerp dat dus niet bij dit nieuwsbericht hoort. Het is dus gewoon offtopic. Ook ontopic op een offtopic reactie is nog steeds offtopic op het geheel en dus netto offtopic.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:41:
[...]
Ja precies het omgekeerde dus van wat er gevraagd wordt.
Ik vind het beledigend
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Is misschien iets te makkelijk geroepen, daar een boel mensen die reageren op de FP de weg naar het forum niet weten te vinden, waardoor je mogelijk een boel interessante posts op het forum niet gekregen zou hebben.kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:49:
[...]
En ik vind het totaal offtopic. Wil je echt discussieren, dan kan daar toch een topic op het forum over geopend worden?
Misschien wel, maar dat is niet de manier waarop ik naar zo'n nieuwsbericht kijk.Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Is misschien iets te makkelijk geroepen, daar een boel mensen die reageren op de FP de weg naar het forum niet weten te vinden, waardoor je mogelijk een boel interessante posts op het forum niet gekregen zou hebben.
Dat is geen reden om off-topic posts op de FP maar op een te hoog niveau te staan. Discussieren kan netjes op het forum.Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Is misschien iets te makkelijk geroepen, daar een boel mensen die reageren op de FP de weg naar het forum niet weten te vinden, waardoor je mogelijk een boel interessante posts op het forum niet gekregen zou hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Zoals al eerder aangegeven zijn de meeste reacties in de betreffende thread wel degelijk gewoon wel on topic en zou in lijn met de mod faq er gewoon correct on topic voor gemodereerd moeten worden.Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Ik vind het volledig terecht. De vrijgave van Mein Kampf is een apart onderwerp dat dus niet bij dit nieuwsbericht hoort. Het is dus gewoon offtopic. Ook ontopic op een offtopic reactie is nog steeds offtopic op het geheel en dus netto offtopic.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:07 ]
Verwijderd
De betreffende post zijn echter on topic in de discussie van de thread en horen dus positief gemodereerd te worden.wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
[...]
Dat is geen reden om off-topic posts op de FP maar op een te hoog niveau te staan. Discussieren kan netjes op het forum.
De discussie over mein kampf heeft in deze, niets te maken met de onenigheid tussen de verschillende Anne Frank fondsen/stichtingen over het eventueel aflopen van het copyright. En voegt dus ook niets toe. Dus blijft de hele mein kampf discussie offtopic. En ik zal deze dan ook zo blijven modereren.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:04:
[...]
Zoals al eerder aangegeven zijn de meeste reacties in de betreffende thread wel degelijk gewoon wel on topic en zou in lijn met de mod faq er gewoon correct on topic voor gemodereerd moeten worden.
De mod faq geeft bij voorbeeld aan:
"de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel"
Het is dus voldoende dat een post een toevoeging is op een discussie in een thread om er een positieive moderatie aan de geven. Een goed post on topic post hoeft dus niet zowel een toevoeging op de discussie in de thread als ook nog een on topic toevoeging op het artikel te zijn.
Dus ik stel voor dat jullie hier modereren naar de mod faq en niet doen alsof post in een thread allemaal on topic op het artikel moeten zijn. De mod faq maakt duidelijk dat dat namelijk niet zo is.
Een goede reactie moet gewoon volgens de mod faq een positieve moderatie krijgen als die on topic is in de discussie van een thread.
Nee, want de draad zelf is offtopic. De newspost gaat niet over Mein Kampf, maar over het dagboek van Anne Frank.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:10:
[...]
De betreffende post zijn echter on topic in de discussie van de thread en horen dus positief gemodereerd te worden.
Virussen? Scan ze hier!
Jij interpreteert de FAQ gewoon fout. Die tekst staat bij de +2 en gaat er in beginsel al vanuit dat de discussie in de thread al ontopic was. Vervolgens staat er dat er een reactie die nuttige extra informatie toevoegt aan een (ontopic) thread, maar niet bijzonder nuttig is voor het artikel als geheel, toch op +2 mag komen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:04:
[...]
Zoals al eerder aangegeven zijn de meeste reacties in de betreffende thread wel degelijk gewoon wel on topic en zou in lijn met de mod faq er gewoon correct on topic voor gemodereerd moeten worden.
De mod faq geeft bij voorbeeld aan:
"de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel"
Het is dus voldoende dat een post een toevoeging is op een discussie in een thread om er een positieive moderatie aan de geven. Een goed post on topic post hoeft dus niet zowel een toevoeging op de discussie in de thread als ook nog een on topic toevoeging op het artikel te zijn.
Dus ik stel voor dat jullie hier modereren naar de mod faq en niet doen alsof post in een thread allemaal on topic op het artikel moeten zijn. De mod faq maakt duidelijk dat dat namelijk niet zo is.
Een goede reactie moet gewoon volgens de mod faq een positieve moderatie krijgen als die on topic is in de discussie van een thread.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hoezo is alles over Mein Kampf offtopic en dus een 0?wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Nee, want de draad zelf is offtopic. De newspost gaat niet over Mein Kampf, maar over het dagboek van Anne Frank.
Alles over Mein Kampf is imho gewoon offtopic. En dus 0.
Verwijderd
Waar staat dat beginsel dan? Dat is puur door jou verzonnen en staat dus juist niet in de mod faq. Ik lees de FAQ maar jij verzint er gewoon nieuwe beginsels bij.Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Die tekst staat bij de +2 en gaat er in beginsel al vanuit dat de discussie in de thread al ontopic was.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:39 ]
Ik zal ook niet zeggen dat het een hoog niveau moet zijn, tenzij je +1 ziet als hoog niveau (wat ik niet doe).wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
[...]
Dat is geen reden om off-topic posts op de FP maar op een te hoog niveau te staan. Discussieren kan netjes op het forum.
Verwijderd
De MOD FAQ maakt in de tekst duidelijk en opzettelijk een onderscheid tussen een toevoeging op discussies in een thread en op een toevoeging op de informatie in het artikel.wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Nee, want de draad zelf is offtopic. De newspost gaat niet over Mein Kampf, maar over het dagboek van Anne Frank.
Alles over Mein Kampf is imho gewoon offtopic. En dus 0.
Niet met je eens , reacties op een off-topic post kunnen best een aardige discussie opleveren waar de lezer wat aan heeft , die krijgen van mij dan ook een hogere score dan een 0.Maar dat ligt uiteraard helemaal aan de omstandigheden.'' Mein Kampf'' ligt natuurlijk heel gevoelig maar het is behoorlijk logisch dat het aan bod komt met zo'n nieuwsartikel.Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Ik vind het volledig terecht. De vrijgave van Mein Kampf is een apart onderwerp dat dus niet bij dit nieuwsbericht hoort. Het is dus gewoon offtopic. Ook ontopic op een offtopic reactie is nog steeds offtopic op het geheel en dus netto offtopic.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd
als het zo moet en er blijkbaar een nieuwe interpretatie is van de mod faq waarbij alle posts die niet direct op het artikel betrekking hebben off topic zijn:Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:57:
Het is wel genoeg geweest. We kunnen je niet overtuigen en we gaan je ook geen gelijk geven. Laat ik de discussie bij deze afkappen.
Hieronder graag verder met (nieuwe) mismods!
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd
Misschien zijn sommige van de moderatoren hier het doel vergeten van het modereren:pcgek schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:48:
Kennelijk vindt een meerderheid van moderatoren de discussie over die ene ''kampf'' niet interessant genoeg om er meer voor te geven dan een 0,daar zul je het dan toch mee moeten doen hAI
De kwaliteit van reacties is blijkbaar voor sommigen niet meer een hoofddoel.De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten...Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren
[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 02-01-2016 18:15 ]
Verwijderd
En als je de mod faq lees staat er 'relevante bijdrage aan de discussie'._David_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:13:
Het moderatie systeem is ook bedoeld om de reacties te scheiden op relevantie, en die relevantie is er niet bij die hele discussie.
+1 On-topic "Deze reactie heeft enige relevantie.", staat letterlijk onder de +1 knop als je aan het modereren bent.
[ Voor 163% gewijzigd door WhatsappHack op 02-01-2016 18:42 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 16:57 . Reden: Lepel = innovatief. ]
[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 03-01-2016 17:02 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 03-01-2016 17:11 ]
Verwijderd
Dan moet dat in de beschrijving van +0 reacties in de FAQ._David_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:20:
Een reactie van een zin met alleen een vraag levert geen relevante bijdrage aan de discussie, daarom staat hij op 0.
De score heeft niks te maken met verstand of niet van "psychologie en psychiatrie"
Dat staat het ook?Comp_Lex schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:54:
[...]
Dan moet dat in de beschrijving van +0 reacties in de FAQ.
Dit is een opmerking die geen kwaad in de zin heeft, maar in deze vorm amper iets toevoegt aan de discussie. Dus de score is een 0, dat volgt gewoon uit de modFAQ.Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Wat voor score zou je zelf uitdelen en waarom? Ik lees een enkele vraag die niet heel erg direct bijdraagt aan de discussie onder het nieuwitem en vind een 0 of +1 daarom passend.Comp_Lex schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:09:
Dat je zelf geen verstand hebt van psychologie en psychiatrie betekent niet dat goede vragen over een gecompliceerde kwestie (proactieve- en preventieve hulp voor psychische problemen) een nul mag geven. http://tweakers.net/reacties/bekijk/8100090/
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 18% gewijzigd door Teckna op 03-01-2016 20:18 ]
Dat bleek een misklik te zijn waarvoor excusses. De post is weer vrijgezet. Overigens vind ik de +2 waar deze nu op staat te hoog voor deze reactie.Teckna schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:05:
Teckna in 'nieuws: Politie: digitale opsporing wordt bemoeilijkt door bezuini...
Waarom is mijn post hier administratief op 0 gezet?
Edit: Inmiddels staat deze weer op zijn originele stand ipv de 0 waarom ik dit berichtje plaatste, geen idee wat er aan de hand was verder. Vond m iig geen 0
Dat mag, denk ook een stukje meningmodden, zelf vind ik hem prima op +2 maar ben zelf hartstikke biased. Ik ga ook niet klagen als ie op +1 eindigt maar dat mogen jullie zelf onderling uitvechten. Het is niet voor niets dat iemand niet op zijn eigen post mag moddenBor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:45:
[...]
Dat bleek een misklik te zijn waarvoor excusses. De post is weer vrijgezet. Overigens vind ik de +2 waar deze nu op staat te hoog voor deze reactie.
[ Voor 75% gewijzigd door Zeehond op 04-01-2016 23:37 ]
200 fish found!
Verwijderd
Ja, die is subtiel. Marketing met een knipoog. Een nul vind ik geen mismoderatie, net zo min als de +1 die ik zelf weggaf. Geslaagde plaagstoot, m.i.Zeehond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
[...]
Die reactie van WeeJeWel lijkt een beetje op reclame
Bedankt aardvark. Zelf heb ik hem niet gemodereerd omdat ik niet goed wist wat ik ermee moest.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:42:
[...]
Ja, die is subtiel. Marketing met een knipoog. Een nul vind ik geen mismoderatie, net zo min als de +1 die ik zelf weggaf. Geslaagde plaagstoot, m.i.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 04-01-2016 23:50 ]
200 fish found!
Verwijderd
Inderdaad wordt er nog alal verschillend over gedacht. Die +2 en +3 zijn naar mijn mening mismoderaties, de -1 kan ik nog wel begrijpen, hoewel het inderdaad mischien wat grof is.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:54:
Ik begrijp je twijfel, ik heb er ook even over moeten denken. Kijkend naar het scorebord wordt er heel divers over gedacht (alle vijf de mogelijkheden worden gebruikt), maar 0 of +1 lijken mij een juiste eindscore. Mogelijk zien de -1-stemmers het als spam, maar dat vind ik te grof. Zoals ik schreef een geslaagde prikkeling.
200 fish found!
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 09:23 ]
+1 lijkt me prima in dit geval. Zo veel voegt die reactie niet toe. Er zijn meer factoren zoals hoe je een device vast houdt, hoe groot de handen zijn etc. Verschillende keren binnen wat voor termijn? Prima +1 als je het mij vraagt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:18:
Het is weliswaar een kort bericht, maar vanwege de eigen ervaring mag Rataplan_ in 'nieuws: Lenovo kondigt nieuwe IdeaPads en IdeaCentres aan' m.i. omhoog naar +2. Hij bevestigt dat de plaatsing van de aan-/uit-knop problematisch is.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 12:31 ]
Wat ons betreft is het spam. We kijken er even naar want er lijkt het een en ander aan de hand te zijn.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:42:
[...]
Ja, die is subtiel. Marketing met een knipoog. Een nul vind ik geen mismoderatie, net zo min als de +1 die ik zelf weggaf. Geslaagde plaagstoot, m.i.
URL aangepast. Door andere reacties van dezelfde heer lijkt dit idd spam.Zeehond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
Die reactie van WeeJeWel lijkt een beetje op reclame
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Is dat vanwege de link onder het woord 'Homey'? Of vanwege de betrokkenheid van de poster bij dat product? Hoef niet direct antwoord (want in onderzoek zoals je schrijft).RoD schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Wat ons betreft is het spam. We kijken er even naar want er lijkt het een en ander aan de hand te zijn.
RoD schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Wat ons betreft is het spam. We kijken er even naar want er lijkt het een en ander aan de hand te zijn.
Bedankt dat er even naar gekeken is/ wordt.k1n8fisher schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:50:
[...]
URL aangepast. Door andere reacties van dezelfde heer lijkt dit idd spam.
200 fish found!
Zie het veel vaker op het forum. Allemaal spam voor DisneyZeehond schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:58:
[...]
Je hebt er wel een origineel linkje van gemaakt![]()
Valt mij nu pass voor het eerst op zo´n Disney linkje, terwijl ik hier echt actief werd al zeker 1.5 jaar heb liggen mee te lurkenMigrator schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:02:
[...]
Zie het veel vaker op het forum. Allemaal spam voor Disney![]()
200 fish found!
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Boost9898 op 05-01-2016 21:18 ]
Je mag het systeem wel iets langer de tijd geven. Een reactie die er nog geen half uur staat zal nog wel moderaties ontvangen. Verder heb ik je reactie een tikje naar de +1 gegeven.Boost9898 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:16:
Waarom krijgt dit een ongewenste status? Dit vind ik nergens op slaan omdat ik gewoon over een draaitafel in het algemeen heb. Ik beledig niemand of iets in die richting. Jammer zeg.
Boost9898 in 'nieuws: Panasonic onthult directdrive-draaitafel Technics SL1200G'
(Edit: was -1 toen ik dit bericht postte.)
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 05-01-2016 21:47 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Zeehond op 05-01-2016 22:44 ]
200 fish found!
Die parrent is al offtopic, en staat maar net op 0 (40x -1 en 42x 0 of hoger). Jij gaat daar nog eens zwaar offtopic overheen, dan pak je inderdaad een -1.mae-t.net schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:50:
Ik vind mijn met -1 beoordeelde reactie mae-t.net in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10' niet slechter geformuleerd of korter door de bocht dan de parent die wel gewoon een 0 krijgt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq