Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.288 views

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Cornholio in 'nieuws: Debian-oprichter Ian Murdock is overleden' iemand een totale gek noemen mag naar -1

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 01-01-2016 10:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mel33 in 'nieuws: Netwerk KPN verwerkt dubbel zoveel mobiel dataverkeer tijd...
Vanwege de toon/ manier van brengen kan deze denk ik wel naar -1.

200 fish found!

Verwijderd

Lezen jij en ik hetzelfde bericht? Naar mijn idee stelt mell33 een terechte vraag. Bij het lezen van het artikel rees bij mij eenzelfde vraag omtrent de piek om 4 uur in de ochtend. Hoe is de toonzetting -1 waard? Ik zie dat echt niet (gaf een +1). Ik zie verwondering (tijdstip) en aansporing (aan de redactie, aan de lezers).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 14:31 . Reden: Toon is m.i. verwondering & aansporend. ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je dacht aan sarcastisch?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:28:
Lezen jij en ik hetzelfde bericht? Naar mijn idee stelt mell33 een terechte vraag. Bij het lezen van het artikel rees bij mij eenzelfde vraag omtrent de piek om 4 uur in de ochtend. Hoe is de toonzetting -1 waard? Ik zie dat echt niet (gaf een +1). Ik zie verwondering (tijdstip) en aansporing (aan de redactie, aan de lezers).
Ik zie ook geen negatieve toon: +1

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:28:
Gaat inderdaad om het zelfde bericht. mell33 maakt zeker een punt in zijn reactie en stelt een terechte vraag. Maar het eerste stuk

(Goh die piek om 4uur, interessant toch?, door wat zou dat komen?)

kwam op mij nogal verkeerd over/ sarcastisch (zoals PcDealer schrijft
over

[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 01-01-2016 15:14 ]

200 fish found!

Verwijderd

Sarcasme en ironie zijn vaak moeilijk te ontdekken, imho. Een sarcastische reactie hoeft ook niet direct -1 te krijgen, het kan een prima stijlfiguur zijn. Zoals geschreven zag ik geen negativiteit in de reactie.

In het algemeen kan ik me prima vinden in je aangedragen mismoderaties (dat is een compliment), maar ditmaal ben ik het van harte oneens met je.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 15:18 . Reden: Schouderklopje. ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:15:
Sarcasme en ironie zijn vaak moeilijk te ontdekken, imho. Een sarcastische reactie hoeft ook niet direct -1 te krijgen, het kan een prima stijlfiguur zijn. Zoals geschreven zag ik geen negativiteit in de reactie.

In het algemeen kan ik me prima vinden in je aangedragen mismoderaties (dat is een compliment), maar ditmaal ben ik het van harte oneens met je.
Je maakt wel een goed punt en ik ben het inmiddels ook niet meer eens met wat ik in mijn eerdere reactie schreef dus dat scheelt misschien ;) Ik was net naar jouw eerste reactie en na de post nog een keer gelezen te hebben al aan het twijfelen aan mijn moderatie. Nu besloten mijn moderatie aanpassen maar twijfel nog een beetje tussen de 0 en +1.

Overigens kunnen we het altijd een keer oneens zijn (gebeurd hier wel vaker dat niet iedereen het met elkaar eens is heb ik gemerkt ;) zolang de sfeer maar gezellig blijft).

Verder bedankt voor je compliment :), dat doet een mens goed :)

Edit
+1 gegeven, een 0 geven zou ook flauwekul zijn

200 fish found!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, staat nu weer goed op +1, maar kan nog wel wat extra zetjes gebruiken om hem daar iets steviger op te krijgen :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Is sowieso een onstuimige thread qua moderaties. Dus wat extra ogen van hier kunnen geen kwaad.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:44:
[...]

Is sowieso een onstuimige thread qua moderaties. Dus wat extra ogen van hier kunnen geen kwaad.
Je hebt een mooie discussie gestart, en ik zie er zelf weinig foute scores tussenstaan.

Eat the bugs, live in a pod

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:49:
[...]
Je hebt een mooie discussie gestart, en ik zie er zelf weinig foute scores tussenstaan.
De moderatiescores fluctureerden eerder nogal dus ik denk dat er van alles is uitgedeeld maar ik kan dat niet zien.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Geen +2 inderdaad, niet eens echt ontopic die thread over Mein Kampf. De eerste paar reacties wil ik dat nog wel door de vingers zien maar imo mag vanaf Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc... het gros van de reacties naar de 0, omdat ze niks met auteursrechten noch Anne Frank te maken hebben.

De meeste reacties op de eerste reactie die Mein Kampf noemt doet de reacties die wél over Anne Frank en die auteursrechtenkwestie gaan ondersneeuwen en dat vind ik jammer. Of vinden jullie het te streng om die toch wel interessante discussie allemaal op de 0 te parkeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 01-01-2016 18:12 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• HMC

HMC

Pluviophile

Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Geen +2 inderdaad, niet eens echt ontopic die thread over Mein Kampf. De eerste paar reacties wil ik dat nog wel door de vingers zien maar imo mag vanaf Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc... het gros van de reacties naar de 0, omdat ze niks met auteursrechten noch Anne Frank te maken hebben.

De meeste reacties op de eerste reactie die Mein Kampf noemt doet de reacties die wél over Anne Frank en die auteursrechtenkwestie gaan ondersneeuwen en dat vind ik jammer. Of vinden jullie het te streng om die toch wel interessante discussie allemaal op de 0 te parkeren?
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens eigenlijk. Ten eerste zijn de twee boerken natuurlijk erg "gerelateerd" aan elkaar, gezien de tijdsperiode en de relevantie voor onze NL geschiedenis. Ten tweede is het een ontopic discussie op een opening van een lange thread, waar veel goed (niet alles), objectief en ontopic wordt gereageerd op die eerste post van die thread.

Na edit, een edit: Uiteraard was die geen +2, die had ik ook al op +1 gekregen.
Hmm, zie nu niet precies wat er geëedit meer is, want zelfs mijn quote is van je latere edit. Ben ik nou gek? Of wordt van een quoted post de quote ook aangepast als je je verhaal post? :?

Edit2: Nu er zo weer doorheen te lezen staan er veel toch wel goed. Sommigen 0, sommigen +1, want gaan direct in op vorige post met wat onderbouwing, en sommige rare reacties op -1.

[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 01-01-2016 18:26 ]

Verwijderd

Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Voor Mein Kampf geldt in feite dezelfde afloop van auteursrechten en dan ook op dezelfde dag omdat beide auteurs in 1945 zijn omgekomen
Het was in mijn ogen eigenlijk een omissie van het artikel dat dit niet genoemd werd vandaar dat ik het genoemd heb. De discussie die daaruit voorvloeit, tja als je die echt wilt laten zakken moet je enkel mijn top post omlaag gooien naar 0 (vind ik niet erg hoor)als off topic.
Het is volgen mij zinloos om de rest van de posts op 0 te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 18:45 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:17:
[...]

Op zich ben ik het daar niet echt mee eens eigenlijk. Ten eerste zijn de twee boerken natuurlijk erg "gerelateerd" aan elkaar, gezien de tijdsperiode en de relevantie voor onze NL geschiedenis. Ten tweede is het een ontopic discussie op een opening van een lange thread, waar veel goed (niet alles), objectief en ontopic wordt gereageerd op die eerste post van die thread.
Ja, ze zijn gerelateerd. Maar een discussie over het verbieden van Mein Kampf heeft nou niet bepaald zoveel relevantie met de auteursrechten van Anne Frank dat ik meega met 'ontopic binnen thread'.
Na edit, een edit: Uiteraard was die geen +2, die had ik ook al op +1 gekregen.
Hmm, zie nu niet precies wat er geëedit meer is, want zelfs mijn quote is van je latere edit. Ben ik nou gek? Of wordt van een quoted post de quote ook aangepast als je je verhaal post? :?

(...)
Op het moment dat je op de quoteknop ramt wordt de post zoals hij is in je reactievak gezet. Jij zag dus de oude post terwijl mijn post al geëdit was en dus updatete die toen je wilde reageren ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Voor Mein Kampf geldt in feite dezelfde afloop van auteursrechten en dan ook op dezelfde dag omdat beide auteurs in 1945 zijn omgekomen
Klopt :)
Het was in mijn ogen eigenlijk een omissie van het artikel dat dit niet genoemd werd vandaar dat ik het genoemd heb.
De discussie die daaruit voorvloeit, tja als je die echt wilt laten zakken moet je enkel mijn top post omlaag gooien naar 0 (vind ik niet erg hoor)als off topic.
Ik snap absoluut dat je het noemt. Maar vervolgens maak je wel de opmerking "Treurig vooral dat er zoveel mensen dat blijkbaar willen lezen." en dat zet de toon en het onderwerp voor de rest van de discussie. Als je daarover had willen discussiëren dan had je zo'n stelling beter in ASP neer kunnen zetten.
Het is volgen mij zinloos om de rest van de posts op 0 te zetten.
Off-topic reacties zal ik gewoon op 0 zetten als ze dat verdienen. En hoezo heeft het geen zin? Voor de sortering maakt het nog wel degelijk uit hoor.

Verwijderd

Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:27:
[...]
Off-topic reacties zal ik gewoon op 0 zetten als ze dat verdienen. En hoezo heeft het geen zin? Voor de sortering maakt het nog wel degelijk uit hoor.
Als je de sortering van de threads wil veranderen moet je de topposts van de threads modereren.
Die topposts hebben verreweg het meest invloed op de sortering.
In dit geval mijn toppost naar 0 zetten zoals ik zelf al voorstelde.
Het is vrijwel altijd onnodig om de rest van de posts diep in de thread in moderatie te verlagen om de hele thread te verschuiven en het gaat dan meer ten koste van een juiste moderering van de posts

Ik ben nu erg boos omdat er een hele stapel prima valide posts van mij diep in die thread (die daar helemaal niet off topic zijn zijn) omlaag zijn gemodereerd enkel 'om de sortering te veranderen' terwijl dat helemaal niet nodig was.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 20:31 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Als je de sortering van de threads wil veranderen moet je de toppost van de threads modereren.
Die toppost heeft verreweg het meest invloed op de sortering.
In dit geval mijn toppost naar 0 zetten zoals ik zelf al voorstelde.
Het is vrijwel altijd onnodig om de rest van de posts diep in de thread in moderatie te verlagen om de hele thread te verschuiven en het gaat dan meer ten koste van een juiste moderering van de posts.
De bovenste post heeft veel invloed, maar bij zulke aantallen reacties is hebben de overige reacties de overhand. Hier stond de eerste post al op 0. En hoe gaat het ten koste van de juiste moderaties? Ik geef gewoon elke reactie de moderatie die hij in mijn ogen verdient, maar in dit geval ben ik vanwege de leesbaarheid van de on-topic discussie wat strenger. Dus het voordeel van de twijfel 0/+1 gaat naar de 0 in plaats van de +1, vanwege de genoemde reden.
Ik ben nu erg boos omdat er een hele stapel prima valide posts van mij diep in die thread (die daar helemaal niet off topic zijn zijn) omlaag zijn gemodereerd enkel 'om de sortering te veranderen' terwijl dat helemaal niet nodig was.
Zeer valide reacties inderdaad. Maar zie je zelf niet dat het helemaal niks met het nieuwsbericht te maken heeft? Dat is de reden voor een 0. Zoals ik eerder al zei: als je hierover wilt discussiëren had je daar beter een plek voor kunnen creëren in een subforum als ASP. Hier is het simpelweg off-topic.
Zo is Sando in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrecht... ook een 0.

[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 01-01-2016 20:48 ]

Verwijderd

Migrator schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Zeer valide reacties inderdaad. Maar zie je zelf niet dat het helemaal niks met het nieuwsbericht te maken heeft? Dat is de reden voor een 0. Zoals ik eerder al zei: als je hierover wilt discussiëren had je daar beter een plek voor kunnen creëren in een subforum als ASP. Hier is het simpelweg off-topic.
In mijn ogen moet je de post in hun context in de thread modereren en niet altijd puur als reactie op het artikel. De toppost daarin tegen is juist wel een reactie op het artikel en die kan je dus prima op 0 zetten als die off topic is tav het artikel.

De MOD FAQ heeft het bij moderaties ook meermaals juist over de waarde van een discussie in een thread dus ik vind wel dat pro mods ook zo moeten moderen.
En dus niet een eigen interpretatie verzinnen en reacties diep in een thread niet in hun context maar naar het artikel gaan modern. Lange threads raken altijd wel wat los van het originele artikel maar worden dan nog steeds normaal gemodereerd.
Het lijkt duidelijk dat hier nu vanaf geweken wordt puur om de sortering te beinvloeden en ik vind dat niet fair tav de inhoudelijk waarde van de gevoerde discussie in de betreeffende thread.

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:55:
[...]

In mijn ogen moet je de post in hun context in de thread modereren en niet altijd puur als reactie op het artikel. De toppost daarin tegen is juist wel een reactie op het artikel en die kan je dus prima op 0 zetten als die off topic is tav het artikel.
Daar ben ik het mee eens. En ik denk dat dat vaak zo ging in het verleden.

De crux vraag is dus: "is jouw initiële reactie off of on?"
In mijn opinie on, want dat boek en jouw nieuws daarover is gerelateerd aan de kwestie behandeld in het artikel, daarom heeft deze van mij een x-aantal uren geleden gewoon een +1 gekregen.
Kort: "Dat andere relevante boek uit die periode is nu ook weer te verkrijgen."

De daarop volgende reactie-boom is heel erg gegroeid, en dat lijkt mij iets goeds.
Of die hele boom dan maar naar 0 moet, ben ik ik nog niet over uit. :P

Op zich kan ik me wel voorstellen dat niemand die in de reacties wil lezen over deze online vrijgeving van het dagboek, is geinteresseerd in de reacties van tweakers die wat dan ook vinden van de Mein kampf verbodsdiscussie. Dus dan zit deze hele lange thread in de weg.

Moeilijke kwestie dit.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

raro007 in 'nieuws: MyCom gaat verder als zelfstandige keten van computerwink...
Spellingfouten zijn geen rede voor een -1. Desbetreffende reactie lijkt mij eerder een 0.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 02-01-2016 00:19 . Reden: Nadere toelichting ]

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zeehond schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:31:
raro007 in 'nieuws: MyCom gaat verder als zelfstandige keten van computerwink...
Spellingfouten zijn geen rede voor een -1. Desbetreffende reactie lijkt mij eerder een 0.
Nee, ik snap de redenatie wel. Als iemand niet zijn best doet om een fatsoenlijk/leesbaar verhaal neer te zetten, post dan niets. Ik verstevig de 0.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:13
Ik denk ook dat er de laatste tijd teveel "offtopic" moderaties gedaan worden, en dat dit veel meer per thread bekeken moet worden in plaats van de posting direct off-topic te modden wanneer na een tijdje een thread niet volledig meer aansluit op het artikel. Imho zou je veel meer moeten kijken of de eerste paar postings in een thread on-topic zijn, is dat zo, modereer dan de rest van de thread ook als zijnde on-topic zolang ze op postings in de thread aanhaken, ook al dwalen ze wat af van het nieuwsbericht.

totaal niet gerelateerde postings moeten natuurlijk naar mijn mening nog wel offtopic gemod worden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er wordt in nieuws: Anti-IS-groep haalde websites BBC neer met ddos-aanval ook flink met de off-topic vote gestrooid, wellicht even in de gaten houden @FPmods :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, alleen in de reacties op die spelfout/moderatiegezeik-post worden een paar nullen uitgedeeld, en dat is ook terecht.

Verder zijn er eigenlijk geen onterechte nullen daar op dit moment.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:20:
Imho zou je veel meer moeten kijken of de eerste paar postings in een thread on-topic zijn, is dat zo, modereer dan de rest van de thread ook als zijnde on-topic zolang ze op postings in de thread aanhaken, ook al dwalen ze wat af van het nieuwsbericht.
In dat geval heb ik nog wel een stuk off 50 reacties die (dieper in de thread) wel degelijk on topic zijn en nu onterecht op nul staan in deze thread:
Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:18:
[...]

In dat geval heb ik nog wel een stuk off 50 reacties die (dieper in de thread) wel degelijk on topic zijn en nu onterecht op nul staan in deze thread:
Verwijderd in 'nieuws: Dagboek van Anne Frank komt online ondanks auteursrechtengesc...
Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:20:
Ik denk ook dat er de laatste tijd teveel "offtopic" moderaties gedaan worden, en dat dit veel meer per thread bekeken moet worden in plaats van de posting direct off-topic te modden wanneer na een tijdje een thread niet volledig meer aansluit op het artikel. Imho zou je veel meer moeten kijken of de eerste paar postings in een thread on-topic zijn, is dat zo, modereer dan de rest van de thread ook als zijnde on-topic zolang ze op postings in de thread aanhaken, ook al dwalen ze wat af van het nieuwsbericht.

totaal niet gerelateerde postings moeten natuurlijk naar mijn mening nog wel offtopic gemod worden.
Bijna alle post met betrekking tot mein kampf heb ik op 0 gezet. En dat zijn er nogal wat.

[ Voor 35% gewijzigd door kendo op 02-01-2016 15:29 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Dennism
kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:27:
[...]

[...]

Bijna alle post met betrekking tot mein kampf heb ik op 0 gezet. En dat zijn er nogal wat.
Ik had het niet specifiek over de reacties bij dat nieuws item, het valt mij gewoon op dat er in het algemeen nogal snel met 0's gestrooid wordt diep(er) in threads waar subdiscussies ontstaan die best interessant zijn maar waar op een gegeven moment ineens alles op 0 gaat na een bepaald punt terwijl de reacties wel relevant (en ook inhoudelijk OK zijn) zijn in de subdiscussie maar niet meer volledig op het originele nieuwsitem.

Terwijl de 0 moderatie voor zover ik weet toch de uitgebreide beschrijving heeft van "deze reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel"

Als zo'n discussie dan On-topic ontstaat, lijkt het mij dat alle reacties binnen die discussie dan ook gemodereerd moeten worden als zijnde On-topic c.q. bijdragend binnen de discussie (Ja/Nee) of On-topic c.q. bijdragend aan het artikel Ja/Nee en als 1 van beide Ja is, zou het imho +1 (of hoger) moeten zijn, tenzij natuurlijk de reactie al -1 vereist op inhoud zelf als de discussie langzaam enigzins afdwaalt van het artikel doordat er bijv. dieper ingegaan wordt op zaken die in de discussie naar voren zijn gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 02-01-2016 15:52 ]

Verwijderd

kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:27:
[...]
Ja precies het omgekeerde dus van wat er gevraagd wordt.
Ik vind het beledigend

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik vind het beledigend
En ik vind het totaal offtopic. Wil je echt discussieren, dan kan daar toch een topic op het forum over geopend worden?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik vind het beledigend
Ik vind het volledig terecht. De vrijgave van Mein Kampf is een apart onderwerp dat dus niet bij dit nieuwsbericht hoort. Het is dus gewoon offtopic. Ook ontopic op een offtopic reactie is nog steeds offtopic op het geheel en dus netto offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dennism
kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:49:
[...]

En ik vind het totaal offtopic. Wil je echt discussieren, dan kan daar toch een topic op het forum over geopend worden?
Is misschien iets te makkelijk geroepen, daar een boel mensen die reageren op de FP de weg naar het forum niet weten te vinden, waardoor je mogelijk een boel interessante posts op het forum niet gekregen zou hebben.

• kendo
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Is misschien iets te makkelijk geroepen, daar een boel mensen die reageren op de FP de weg naar het forum niet weten te vinden, waardoor je mogelijk een boel interessante posts op het forum niet gekregen zou hebben.
Misschien wel, maar dat is niet de manier waarop ik naar zo'n nieuwsbericht kijk. ;) Er zitten idd. zat goede posts tussen, maar voor mij strookt dat dan niet met het nieuwsitem. En daar modereer ik dan op. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Dat is geen reden om off-topic posts op de FP maar op een te hoog niveau te staan. Discussieren kan netjes op het forum.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Ik vind het volledig terecht. De vrijgave van Mein Kampf is een apart onderwerp dat dus niet bij dit nieuwsbericht hoort. Het is dus gewoon offtopic. Ook ontopic op een offtopic reactie is nog steeds offtopic op het geheel en dus netto offtopic.
Zoals al eerder aangegeven zijn de meeste reacties in de betreffende thread wel degelijk gewoon wel on topic en zou in lijn met de mod faq er gewoon correct on topic voor gemodereerd moeten worden.

De mod faq geeft bij voorbeeld aan:
"de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel"

Het is dus voldoende dat een post een toevoeging is op een discussie in een thread om er een positieive moderatie aan de geven. Een goed post on topic post hoeft dus niet zowel een toevoeging op de discussie in de thread als ook nog een on topic toevoeging op het artikel te zijn.

Dus ik stel voor dat jullie hier modereren naar de mod faq en niet doen alsof post in een thread allemaal on topic op het artikel moeten zijn. De mod faq maakt duidelijk dat dat namelijk niet zo is.

Een goede reactie moet gewoon volgens de mod faq een positieve moderatie krijgen als die on topic is in de discussie van een thread.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:07 ]

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
[...]

Dat is geen reden om off-topic posts op de FP maar op een te hoog niveau te staan. Discussieren kan netjes op het forum.
De betreffende post zijn echter on topic in de discussie van de thread en horen dus positief gemodereerd te worden.

Of je moet de MOD FAQ aanpassen maar tot die tijd verwacht ik gewoon dat er volgens die regels wordt gemodereerd en dat gebeurt nu dus duidelijk niet waardoor er wel een stuk of 20 van mijn posts onterecht als off topic bestempelt zijn en wel een stuk of 30 posts 40 van andere reageerders.

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Zoals al eerder aangegeven zijn de meeste reacties in de betreffende thread wel degelijk gewoon wel on topic en zou in lijn met de mod faq er gewoon correct on topic voor gemodereerd moeten worden.

"de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel"

Het is dus voldoende dat een post een toevoeging is op een discussie in een thread om er een positieive moderatie aan de geven. Een goed post on topic post hoeft dus niet zowel een toevoeging op de discussie in de thread als ook nog een on topic toevoeging op het artikel te zijn.

Dus ik stel voor dat jullie hier modereren naar de mod faq en niet doen alsof post in een thread allemaal on topic op het artikel moeten zijn. De mod faq maakt duidelijk dat dat namelijk niet zo is.

Een goede reactie moet gewoon volgens de mod faq een positieve moderatie krijgen als die on topic is in de discussie van een thread.
De discussie over mein kampf heeft in deze, niets te maken met de onenigheid tussen de verschillende Anne Frank fondsen/stichtingen over het eventueel aflopen van het copyright. En voegt dus ook niets toe. Dus blijft de hele mein kampf discussie offtopic. En ik zal deze dan ook zo blijven modereren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:10:
[...]

De betreffende post zijn echter on topic in de discussie van de thread en horen dus positief gemodereerd te worden.
Nee, want de draad zelf is offtopic. De newspost gaat niet over Mein Kampf, maar over het dagboek van Anne Frank.

Alles over Mein Kampf is imho gewoon offtopic. En dus 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Jij interpreteert de FAQ gewoon fout. Die tekst staat bij de +2 en gaat er in beginsel al vanuit dat de discussie in de thread al ontopic was. Vervolgens staat er dat er een reactie die nuttige extra informatie toevoegt aan een (ontopic) thread, maar niet bijzonder nuttig is voor het artikel als geheel, toch op +2 mag komen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Nee, want de draad zelf is offtopic. De newspost gaat niet over Mein Kampf, maar over het dagboek van Anne Frank.

Hoezo is alles over Mein Kampf offtopic en dus een 0?

Boek, tweede wereldoorlog, zwaarbeladen, auteursrecht, concentratiekampen; de link naar mein kampf wordt dan toch snel gelegd, al helemaal omdat Mein Kampf binnenkort ook zijn auteursrecht verliest om exact dezelfde reden als het dagboek van Anne Frank. Lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal; uiteraard alleen niet qua inhoud vd boeken.

Verwijderd

Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Die tekst staat bij de +2 en gaat er in beginsel al vanuit dat de discussie in de thread al ontopic was.
Waar staat dat beginsel dan? Dat is puur door jou verzonnen en staat dus juist niet in de mod faq. Ik lees de FAQ maar jij verzint er gewoon nieuwe beginsels bij.

Er staat juist effectief (bij+2 level) dat de inhoud het volgende moet zijn:

een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread
OF
een nuttige toevoeging op de informatie in het artikel"

Er staat diverse malen in de mod faq dat er gemodereerd wordt op de discussie. De discussie in de thread lijkt me dus juist leidend. Alleen de top posts van threads kun je natuurlijk prima als off topic modereren als ze niet bij het artikel horen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:39 ]

• Dennism
wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:58:
[...]

Ik zal ook niet zeggen dat het een hoog niveau moet zijn, tenzij je +1 ziet als hoog niveau (wat ik niet doe).
En posts die 100% off topic zijn moeten ook gewoon off topic / irrelevant gemodereerd worden, wat ik echter wel zie is een verschil is van inzichten over wat on of off topic is (niet alleen in deze posts, maar ook in moderaties zelf en over hoe on of off topic vooral in subdiscussies gezien moet worden) wat ik probeer aan te geven in mijn eerdere post daarstraks en hoe ik die interpretatie maak uit de omschrijving van de 0 moderatie begeleidingstekst.

Ik wil het ook niet hebben over dit specifieke voorbeeld wat door hAL aangedragen wordt, maar meer in de algemeenheid, waar ik zie dat er soms naar mijn mening te snel naar de 0 moderatie gegaan wordt vooral in subdiscussies op nieuwsitems, waar naar mijn mening mogelijk nadelig is voor het krijgen van interessante (goede reacties) omdat mensen misschien geen zaken meer posten uit angst ook een 0 moderatie te krijgen.

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:15:
[...]

De MOD FAQ maakt in de tekst duidelijk en opzettelijk een onderscheid tussen een toevoeging op discussies in een thread en op een toevoeging op de informatie in het artikel.

Beide kunnen reden zijn voor een goede moderatie maar jij negeert de MOD FAQ en beoordeelt in tegenstelling tot die MOD FAQ dat alle posts altijd moeten slaan op de informatie in het artikel want ander zijn ze off topic.

Triest hoor.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is wel genoeg geweest. We kunnen je niet overtuigen en we gaan je ook geen gelijk geven. Laat ik de discussie bij deze afkappen.

Hieronder graag verder met (nieuwe) mismods! :)

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dirk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Niet met je eens , reacties op een off-topic post kunnen best een aardige discussie opleveren waar de lezer wat aan heeft , die krijgen van mij dan ook een hogere score dan een 0.Maar dat ligt uiteraard helemaal aan de omstandigheden.'' Mein Kampf'' ligt natuurlijk heel gevoelig maar het is behoorlijk logisch dat het aan bod komt met zo'n nieuwsartikel.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kennelijk vindt een meerderheid van moderatoren de discussie over die ene ''kampf'' niet interessant genoeg om er meer voor te geven dan een 0,daar zul je het dan toch mee moeten doen hAI

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

pcgek schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:48:
Kennelijk vindt een meerderheid van moderatoren de discussie over die ene ''kampf'' niet interessant genoeg om er meer voor te geven dan een 0,daar zul je het dan toch mee moeten doen hAI
Misschien zijn sommige van de moderatoren hier het doel vergeten van het modereren:
De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten...Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren
De kwaliteit van reacties is blijkbaar voor sommigen niet meer een hoofddoel.

On topic van het artikel blijven is hen belangrijker (dat is overigens geen doel genoemd in de mod faq)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het moderatie systeem is ook bedoeld om de reacties te scheiden op relevantie, en die relevantie is er niet bij die hele discussie.

+1 On-topic "Deze reactie heeft enige relevantie.", staat letterlijk onder de +1 knop als je aan het modereren bent.

En daarnaast heb je niks aan de "kwaliteit" van reacties als ze in de eerste plaats niet eens gaan over het onderwerp van het artikel.

Daarom is het nu ook zonde dat je bij dat artikel een heleboel moet gaan scrollen totdat je bij reacties komt die over het artikel gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 02-01-2016 18:15 ]

Verwijderd

_David_ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:13:
Het moderatie systeem is ook bedoeld om de reacties te scheiden op relevantie, en die relevantie is er niet bij die hele discussie.

+1 On-topic "Deze reactie heeft enige relevantie.", staat letterlijk onder de +1 knop als je aan het modereren bent.
En als je de mod faq lees staat er 'relevante bijdrage aan de discussie'.
Er staat niet 'relevante bijdrage aan de informatie in het artikel'.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Modbreak:Ik zei, het is genoeg geweest. Deze discussie eindigt hier en nu.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
-edit-
Post verwijderd nav modbreak, die had ik niet gezien toen ik de post maakte.

Ik hoop dat dit nog wel mag:
Ik vind dat alle reacties in die thread die nog op +1 staan, ook een 0 verdienen. Daar zitten nog veel meningmods tussen (zie zelfs +3's) waardoor scores voor sommige posts nog hoog uitkomen, die hebben wat zetjes nodig.
En dat zeg ik als participant aan die hele discussie... Vind een 0 voor mijn bijdragen, hoeveel tijd ik er ook insteek, daar geheel terecht gezien het inderdaad off-topic is.

[ Voor 163% gewijzigd door WhatsappHack op 02-01-2016 18:42 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 15:00
Dat je zelf geen verstand hebt van psychologie en psychiatrie betekent niet dat goede vragen over een gecompliceerde kwestie (proactieve- en preventieve hulp voor psychische problemen) een nul mag geven. http://tweakers.net/reacties/bekijk/8100090/

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een reactie van een zin met alleen een vraag levert geen relevante bijdrage aan de discussie, daarom staat hij op 0.

De score heeft niks te maken met verstand of niet van "psychologie en psychiatrie"

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een +1 geven is geen mismodden,maar hij is inderdaad wat mager ja. Van mij ook een 0

• HMC

HMC

Pluviophile

Dit is geloof ik niet helemaal de bedoeling:
Verwijderd in 'nieuws: Huawei start verkoop Mate S met drukgevoelig touchscreen...

0 of -1, dat weet ik dan in de huidige situatie weer niet. Zeker geen +1.

Verwijderd

Waarom is die reactie een 0 of een -1 waard? Als je de blog leest in de reactie waar ik naar link, blijkt dat juist een innovatieve methode om nauwkeuriger te kunnen meten. Dat je dat niet direct ziet is geen reden om een lagere score dan +1 te vergeven.

Ik denk erover de reactie aan te vullen met het innovatieve karakter van het gebruik van de lepel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 16:57 . Reden: Lepel = innovatief. ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het verwijzen naar andere reacties kan een 0 waard zijn in plaats van een +1, maar hier is er nog sprake van extra informatie, dus is de +1 imo de enige juiste score. En nu met aardvarks edit al helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 03-01-2016 17:02 ]

Verwijderd

Akkoord, ik zie wel in dat voor een kale verwijzing een nul wel passend is. Ik heb intussen die reactie iets aangepast om de -1 in elk geval te ontlopen. :P

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat is de extra info dan? Een aanhaling uit het gelinkte artikel in de eerdere post?
Edit: Ik zie dat Aardvark hier zijn mismod post heeft ge-edit, maar dat van die lepe stond er dus al in toen ik mijn eerdere post hier schreef.

De 3 uur latere edit legt nogmaals wat meer uit van die eerder aangehaalde link in de eerste post die mooi op +2 staat..

IMO een volledige dubbelpost, dus 0, op somberdere dagen zelfs -1.

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 03-01-2016 17:11 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Een dubbelpost? :?
Dat was het niet (immers: lepel was nieuwe info) en is het al helemaal niet (max gewicht was ook nog niet genoemd). Gewoon een nette +1 nu, en snap niet dat je hier nog een 0 in zit.

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat van die lepel komt uit de link die hij post in z'n mooie +2.

Verwijderd

Zoals ik al schreef kan ik me een nul nog wel voorstellen. Een -1 beschouw ik als mismoderatie.

Ik reageerde op het bericht erboven dat mijns inziens onterecht op +1 wordt gewaardeerd (maar ook weer niet zo verkeerd om deze in dit topic aan te dragen). Ik probeerde die stelling te ontkrachten door te verwijzen naar mijn reactie in de hoop dat de moderatie daar op 0 zou eindigen.

• Comp_Lex
  • Laatst online: 19-11 15:00
_David_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:20:
Een reactie van een zin met alleen een vraag levert geen relevante bijdrage aan de discussie, daarom staat hij op 0.

De score heeft niks te maken met verstand of niet van "psychologie en psychiatrie"
Dan moet dat in de beschrijving van +0 reacties in de FAQ.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Comp_Lex schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Dan moet dat in de beschrijving van +0 reacties in de FAQ.
Dat staat het ook?
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Dit is een opmerking die geen kwaad in de zin heeft, maar in deze vorm amper iets toevoegt aan de discussie. Dus de score is een 0, dat volgt gewoon uit de modFAQ.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Comp_Lex schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:09:
Dat je zelf geen verstand hebt van psychologie en psychiatrie betekent niet dat goede vragen over een gecompliceerde kwestie (proactieve- en preventieve hulp voor psychische problemen) een nul mag geven. http://tweakers.net/reacties/bekijk/8100090/
Wat voor score zou je zelf uitdelen en waarom? Ik lees een enkele vraag die niet heel erg direct bijdraagt aan de discussie onder het nieuwitem en vind een 0 of +1 daarom passend.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 15:41
Teckna in 'nieuws: Politie: digitale opsporing wordt bemoeilijkt door bezuini...

Waarom is mijn post hier administratief op 0 gezet?

Edit: Inmiddels staat deze weer op zijn originele stand ipv de 0 waarom ik dit berichtje plaatste, geen idee wat er aan de hand was verder. Vond m iig geen 0 :P

[ Voor 18% gewijzigd door Teckna op 03-01-2016 20:18 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Teckna schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:05:
Teckna in 'nieuws: Politie: digitale opsporing wordt bemoeilijkt door bezuini...

Waarom is mijn post hier administratief op 0 gezet?

Edit: Inmiddels staat deze weer op zijn originele stand ipv de 0 waarom ik dit berichtje plaatste, geen idee wat er aan de hand was verder. Vond m iig geen 0 :P
Dat bleek een misklik te zijn waarvoor excusses. De post is weer vrijgezet. Overigens vind ik de +2 waar deze nu op staat te hoog voor deze reactie.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 15:41
Bor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Dat bleek een misklik te zijn waarvoor excusses. De post is weer vrijgezet. Overigens vind ik de +2 waar deze nu op staat te hoog voor deze reactie.
Dat mag, denk ook een stukje meningmodden, zelf vind ik hem prima op +2 maar ben zelf hartstikke biased. Ik ga ook niet klagen als ie op +1 eindigt maar dat mogen jullie zelf onderling uitvechten. Het is niet voor niets dat iemand niet op zijn eigen post mag modden :P

Ik was zelf gewoon enkel verbaast dat ie ineens op 0 stond, zonder berichtje of melding verder. Maar ach, foutjes gebeuren :)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

henk717 in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Geen +2, niet informatief.

Verwijderd in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Geen +2, eerder een 0.

Teijgetje in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Imho een 0, geen +1 of +2 waar ik hem net op aantrof.

mkools24 in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Dankzij het modgezeur is dit een -1.

HollovVpo1nt in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Mag naar de 0, is niet on-topic en bevat bovendien een flinke sneer op het eind. Een -1 zo imo ook niet fout zijn.

Verwijderd

Zeehond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
[...]

Die reactie van WeeJeWel lijkt een beetje op reclame
Ja, die is subtiel. Marketing met een knipoog. Een nul vind ik geen mismoderatie, net zo min als de +1 die ik zelf weggaf. Geslaagde plaagstoot, m.i.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:42:
[...]
Ja, die is subtiel. Marketing met een knipoog. Een nul vind ik geen mismoderatie, net zo min als de +1 die ik zelf weggaf. Geslaagde plaagstoot, m.i.
Bedankt aardvark. Zelf heb ik hem niet gemodereerd omdat ik niet goed wist wat ik ermee moest.

Wel vond ik die reactie ook weer niet meteen spam of zo dus maakte ik geen melding in spammer gespot. Maar ik wilde de toch even peilen wat jullie ervan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 04-01-2016 23:50 ]

200 fish found!

Verwijderd

Ik begrijp je twijfel, ik heb er ook even over moeten denken. Kijkend naar het scorebord wordt er heel divers over gedacht (alle vijf de mogelijkheden worden gebruikt), maar 0 of +1 lijken mij een juiste eindscore. Mogelijk zien de -1-stemmers het als spam, maar dat vind ik te grof. Zoals ik schreef een geslaagde prikkeling.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:54:
Ik begrijp je twijfel, ik heb er ook even over moeten denken. Kijkend naar het scorebord wordt er heel divers over gedacht (alle vijf de mogelijkheden worden gebruikt), maar 0 of +1 lijken mij een juiste eindscore. Mogelijk zien de -1-stemmers het als spam, maar dat vind ik te grof. Zoals ik schreef een geslaagde prikkeling.
Inderdaad wordt er nog alal verschillend over gedacht. Die +2 en +3 zijn naar mijn mening mismoderaties, de -1 kan ik nog wel begrijpen, hoewel het inderdaad mischien wat grof is.

usefulidiot.198 in 'nieuws: Nokia rondt overname Alcatel-Lucent af'
Deze kan naar 0, de zelfde info staat namelijk ook en uitgebreider in de deze post en die dasronder welke eerder zijn geplaatst en gewijzigd.

200 fish found!

Verwijderd

Het is weliswaar een kort bericht, maar vanwege de eigen ervaring mag Rataplan_ in 'nieuws: Lenovo kondigt nieuwe IdeaPads en IdeaCentres aan' m.i. omhoog naar +2. Hij bevestigt dat de plaatsing van de aan-/uit-knop problematisch is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 09:23 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:18:
Het is weliswaar een kort bericht, maar vanwege de eigen ervaring mag Rataplan_ in 'nieuws: Lenovo kondigt nieuwe IdeaPads en IdeaCentres aan' m.i. omhoog naar +2. Hij bevestigt dat de plaatsing van de aan-/uit-knop problematisch is.
+1 lijkt me prima in dit geval. Zo veel voegt die reactie niet toe. Er zijn meer factoren zoals hoe je een device vast houdt, hoe groot de handen zijn etc. Verschillende keren binnen wat voor termijn? Prima +1 als je het mij vraagt.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Een +1 lijkt mij ook meer dan voldoende.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd

Omdat het (nog) niet algemeen bekend is, lijkt me een +2 nog wel kunnen, gaf zelf +1. Voor een hogere score mis ik de eigen inbreng. Dusty-2011 scoort in elk geval bij mij marginaal hoger door zijn bronvermelding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 12:31 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met je eens. Heeft nog wel wat zetjes nodig om van de +3 af te komen.

n00bs in 'nieuws: 'Slimme' douchekop moet leiden tot minder watergebruik'
Leuk idee, maar imho geen +3.
WokeBroke in 'nieuws: 'Slimme' douchekop moet leiden tot minder watergebruik'
Geen +2.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:42:
[...]
Wat ons betreft is het spam. We kijken er even naar want er lijkt het een en ander aan de hand te zijn.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Zeehond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
Die reactie van WeeJeWel lijkt een beetje op reclame
URL aangepast. Door andere reacties van dezelfde heer lijkt dit idd spam.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:49:
[...]

Wat ons betreft is het spam. We kijken er even naar want er lijkt het een en ander aan de hand te zijn.
Is dat vanwege de link onder het woord 'Homey'? Of vanwege de betrokkenheid van de poster bij dat product? Hoef niet direct antwoord (want in onderzoek zoals je schrijft).

• Bor

Bor

Topicstarter
"Laat me raden" zonder indicatie of dit het euvel ook echt is is geen +2 imho;

pctje in 'nieuws: Sommige 'slimme' gasmeters geven sinds 1 januari stand niet...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

RoD schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:49:
[...]

k1n8fisher schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:50:
[...]

URL aangepast. Door andere reacties van dezelfde heer lijkt dit idd spam.
Bedankt dat er even naar gekeken is/ wordt.

Je hebt er wel een origineel linkje van gemaakt :P

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zeehond schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:58:
[...]
Je hebt er wel een origineel linkje van gemaakt :P
Zie het veel vaker op het forum. Allemaal spam voor Disney :N :P

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Migrator schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Zie het veel vaker op het forum. Allemaal spam voor Disney :N :P
Valt mij nu pass voor het eerst op zo´n Disney linkje, terwijl ik hier echt actief werd al zeker 1.5 jaar heb liggen mee te lurken :) Maar blijkbaar dus toch niet zo origineel als dat ik dacht, maar vind het wel humor :P .

200 fish found!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
n00bs in 'nieuws: 'Slimme' douchekop moet leiden tot minder watergebruik'

Euhm wat is hier +3 aan? Ik kom niet hoger dan een +1

Verwijderd

Dat is m.i. niets anders dan papegaaimoddden. Ik zie er ook niets meer in dan (max.) +1. Maar die zal gefixeerd moeten worden, want om de nu al 127* +3 nog tegenwicht te kunnen bieden met de bezoekers van dit topic? Daar heb ik een hard hoofd in.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11 07:49

Boost9898

Software developer

Waarom krijgt dit een ongewenste status? Dit vind ik nergens op slaan omdat ik gewoon over een draaitafel in het algemeen heb. Ik beledig niemand of iets in die richting. Jammer zeg.
Boost9898 in 'nieuws: Panasonic onthult directdrive-draaitafel Technics SL1200G'
(Edit: was -1 toen ik dit bericht postte.)

[ Voor 5% gewijzigd door Boost9898 op 05-01-2016 21:18 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Boost9898 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:16:
Waarom krijgt dit een ongewenste status? Dit vind ik nergens op slaan omdat ik gewoon over een draaitafel in het algemeen heb. Ik beledig niemand of iets in die richting. Jammer zeg.
Boost9898 in 'nieuws: Panasonic onthult directdrive-draaitafel Technics SL1200G'
(Edit: was -1 toen ik dit bericht postte.)
Je mag het systeem wel iets langer de tijd geven. Een reactie die er nog geen half uur staat zal nog wel moderaties ontvangen. Verder heb ik je reactie een tikje naar de +1 gegeven. :)
Eerlijkheid gebiedt me overigens wel te zeggen dat ik een 0 ook prima snap. Zo relevant is je reactie immers niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 05-01-2016 21:47 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind mijn met -1 beoordeelde reactie mae-t.net in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10' niet slechter geformuleerd of korter door de bocht dan de parent die wel gewoon een 0 krijgt.

• Dorus
  • Laatst online: 20-11 12:16
mae-t.net schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:50:
Ik vind mijn met -1 beoordeelde reactie mae-t.net in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10' niet slechter geformuleerd of korter door de bocht dan de parent die wel gewoon een 0 krijgt.
Die parrent is al offtopic, en staat maar net op 0 (40x -1 en 42x 0 of hoger). Jij gaat daar nog eens zwaar offtopic overheen, dan pak je inderdaad een -1.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem