Zie je ook iets positiefs, een reden om er dan op z'n minst een +2 aan te geven?
We zijn op zoek naar goede bijdrages. Ook als het geen +3 is denk ik dat we dit soort posts moeten aanmoedigen. Laten we de nadruk legen op wat goed is aan posts, niet op wat er mis is want niks is ooit perfect.
Nee, dat klopt niet. "Geachte Redactie" is voor spelfouten, voor feedback en voor als je een reactie van de redactie wil. Er staat nergens in de regels dat inhoudelijke fouten in artikelen niet in het commentaar benoemd of verbeterd mogen worden. Een punt aftrek is voor gezeur over spelling en dergelijke details, niet voor inhoudelijke verbeteringen.
De FAQ is duidelijk over de bedoeling:
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan.
Het gaat om kleine zaken die snel verbeterd kunnen worden waardoor het commentaar niet meer relevant is.
Dat is hier niet het geval. Deze post gaat veel verder dan zeuren over een spelfout. Op deze manier lijkt het alsof het een overtreding is om dat soort zaken buiten GR te bespreken en dat een kleine overtreding van de huisregels zwaarder telt dan de interessante inhoud van de post.
Nog meer FAQ:
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of <knip>Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
De auteur schrijft duidelijk uit eigen ervaring en is binnen onze community een autoriteit op dit gebied.
Ik vind het een nuttige bijdrage waar het publiek wat van kan opsteken, al is dat uiteraard persoonlijk.
Het aantal +3 posts is na een korte opleving weer aan het dalen. Ik probeer reacties het voordeel van de twijfel te geven. Het is niet alsof we problematisch veel +3 posts hebben, dus liever een foutje naar boven dan naar beneden. Zelfs als het geen +3 is, waar ik me op zich prima in kan vinden, laten we ons dan richten op wat er wél goed is.
De hele post afdoen met "moet op GR" vind ik de verkeerde insteek.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.