Ik ben hier ook op +2 blijven hangen, maar om een andere reden.
Laat ik wel zijn, erg mooie post.
Maar, Matrix is in eerste instantie een protocol om te chatten. Bridgen naar andere protocollen is niet de officiele main purpose (maar kan vaak idd wel). Er wordt gesteld dat "bridgen al lang kan" en dat is zeker waar, maar veel bridgen zijn van derde partijen.
Het artiekel gaat om dat bedrijven/eigenaren geen bridge willen maken en dat de impact van de DSA daardoor nogal gering is. Third party oplossingen en hacky methodes om het toch te doen vallen daar dus buiten.
Nergens in zijn reactie zie ik een bron dat deze bridge oplossing van Matrix zelf komt. Sterker nog, het artikel geeft Matrix zijn standpunt weer en hoewel deze ontkracht lijkt te worden met "het werkt al wel maar anders" is dat naar mijn vermoeden niet helemaal wat er speelt gezien ik aan de hand van deze comment vermoed dat het om een third party bridge gaat. Het leest voor mij (als regelmatig Matrix gebruiker) mede daardoor als een (wellicht leuke en interessante) oplossing van en voor tweakers in plaats van een tegenhang dat Matrix dit wel aanbied. Super leuk, en een goede uitleg hoe je het "hacky" kan laten werken. Maar eigenlijk net een tikje te off-topic als we het hebben over of de organisatie van Matrix zelf mee doet.
Mocht het wel iets officieels vanuit Matrix betreffen, dan mis ik, zeker gezien veel bridges third party zijn, weer informatie daarover en is de post incompleet waardoor hij misgevat kan worden.
Overigens zie ik deze user ook niet per se als authoriteit. Ik zie hem vaker posten, maar hij is mij nooit zo sterk opgevallen dat ik wat hij zegt zomaar aanneem. Vast een goede user, begrijp me niet verkeerd. En ik waardeer zijn post hier ook zeker (die +2 is zeker verdient). Ik heb ook niks tegen hem. Maar ik zie hem ook niet als authoriteit.
[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 25-03-2025 16:46 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.