Ik denk dat het vergelijken van +3 posts niet geheel eerlijk is. Dan zou de allerbeste reactie die ooit op Tweakers geschreven is de drempel bepalen. Tussen verschillende +1 on-topic posts zit tenslotte ook een groot verschil in kwaliteit, maar dat maakt de ene post niet meer +1 dan de ander. De richtlijn is leidend in wat redelijkerwijs aan een een reactie gegeven kan worden.True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:16:
[...]
Met recht een +3, mooie post!
En al helemaal als ik het vergelijk met: Santford in "Het grote +3 posts topic" dat is puur op de FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 gewoon geen +3.
"Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen." geen bronnen, hij lijkt er zelf verstand van te hebben (en dat weet ik ook gezien ik weet dat hij regelmatig post) - maar dit kun je niet uit een post opmaken.
Ik snap de wens om vaker een goede post niet te laten ondersneeuwen, maar volgens mij kan de FAQ beter op de schop dan nodeloos posts een +3 geven 'want dat verdienen ze omdat de rest van de posts zo inhoudsloos is'. We hoeven maar drie pagina's terug om deze post te zien: CAPSLOCK2000 in "Het grote +3 posts topic" waar eigenlijk datzelfde punt geïllustreerd wordt; de drempel van een +3 zou eigenlijk lager moeten zijn, maar dit is vrij arbitrair en blijkbaar vinden we de FAQ toch al niet meer de leidraad voor de scores.
Dat de door mij aangedragen reactie niet aan de criteria voor een +3 beoordeling voldoet ben ik niet met je eens. Uit de tekst van de reactie is op te maken dat de Tweaker een expert is op dat gebied, in ieder geval meer bekend is met de materie dan de gemiddelde Tweakers bezoeker. De reactie plaatst voor mij ook het een en ander wat ik in het artikel las in perspectief. Dit is daar een voorbeeld van:
Een +2 moderatie is ook passend, de +2 en +3 moderaties op die reactie zijn redelijk in evenwicht.Jaren geleden heeft KPN een flinke lading van zijn eigen gebouwde masten verkocht aan Novec. Met deze overname kopen ze die dus grotendeels terug, maar natuurlijk ook veel nieuwbouw wat in de laatste jaren heeft plaatsgevonden.