De motorkap en het dak zijn met andere wrap gedaan. Twijfel nog om alles eraf te laten halen (lak is ijsblauw/grijs), of het dak en de motorkap in dezelfde blauwe wrap te laten doen. Hoe lang gaat zoiets mee, die wrap?
eraf trekken, OEM is veel dikker
Mooie wagen
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
AFAIK zijn de Lugano’s 19” en de Interlagos 18”.Weemism schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:05:
[...]
Preciesdank. Lijken veel op elkaar, maar volgens mij zitten de Lugano's doorgaans op de Scirocco en de Interlagos op de Passat.
www.google.nl
Er zijn weinig foto's van de Arteon buiten de OEM velgen, maar die vind ik niet mooi. De OEM velgen kosten apart 2500€, daarmee dat je voor niet OEM velgen altijd voor 2000€ klaar moet zijn denk ik.Famous schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:04:
[...]
Ik wist niet dat het om een lease bak ging, dat veranderd het natuurlijk wel.
Maar dan heb je zeg maar €1200,- budget voor de velgen.
Daar kan je wel een BBS SR set van halen![]()
Of een Borbet Y, scheelt bijna de helft![]()
Wel lastig op een Aerton, toch een apart design. Had je al mooie wagens online gevonden met deftige velgen?
Met een 5-spaak kan je niet veel mis doen, maar ik wil eens iets anders. Rij al 15 jaar met 5-spaaks velgen (of 2x5 spaaks) rond. Op dit moment heeft de Borbet DY graphit en de Brock B38 velg de voorkeur.
Golf OEM velgen hebben altijd en de verkeerde bandenmaat en de verkeerde ET waarde (Arteon heeft ET40). Dan moet je weer met spacers liggen werken.
Er is ook een subtiel verschil in ontwerp voor zover ik kan vinden, kijk vooral naar het verschil bij de wielnaaf.MisteRMeesteR schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:22:
[...]
AFAIK zijn de Lugano’s 19” en de Interlagos 18”.
Interlagos:

Lugano:

Excuus voor de mindere kwaliteit van de foto's, beste wat ik zo snel van de intarwebs kon plukken.
De Lugano velgen heb ik ook als 19" onder m'n Scirocco liggen, kan zijn dat de Interlagos velgen idd maximaal tot 18" te krijgen waren zoals je zegt.
Nou, dat valt nog mee hoor. Ik zit veel naar YouTube te kijken. Man man man. Die Amerikanen kopen alles wat er maar op E-bay te vinden is voor de Volkswagen Golf. Regengeleiders, Spatlappen, lastdragers (zonder iets te dragen, vinden ze gewoon mooi) en nog wat van dat goedkope troep zoals plakstickers waar Golf op staat bij de deuren of zo'n 'R' op de deursloten (die troep die @Famous ook koopt dus).MisteRMeesteR schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:27:
What the... Zijn. Dat. Serieus. Booskijkers?![]()
En als je het commentaar dan leest: ze vinden het helemaal geweldig. Waar heb je dat gekocht en wat kost het? Zegt zo'n Amerikaan: 'It looks great' en dat zet ik erbij: It looks like shit.
Of deze zooi. YouTube: MK7 Leyo Aluminum Radio and AC DIY
Moest ik gelijk aan azz_kikr denken.....
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Niks mis met R-plaatjes op een golf R of een zelfgemaakte alu randje.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 02:40:
[...]
Nou, dat valt nog mee hoor. Ik zit veel naar YouTube te kijken. Man man man. Die Amerikanen kopen alles wat er maar op E-bay te vinden is voor de Volkswagen Golf. Regengeleiders, Spatlappen, lastdragers (zonder iets te dragen, vinden ze gewoon mooi) en nog wat van dat goedkope troep zoals plakstickers waar Golf op staat bij de deuren of zo'n 'R' op de deursloten (die troep die @Famous ook koopt dus).![]()
En als je het commentaar dan leest: ze vinden het helemaal geweldig. Waar heb je dat gekocht en wat kost het? Zegt zo'n Amerikaan: 'It looks great' en dat zet ik erbij: It looks like shit.
Of deze zooi. YouTube: MK7 Leyo Aluminum Radio and AC DIY
Moest ik gelijk aan azz_kikr denken.....![]()
![]()
Beetje ironisch komende van iemand die vraagt waar die remklauwen in een kleurtje kan laten zetten of een centrale uitlaat wil steken op een simpel golfje
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik heb meer motororische performance parts op de auto dan “Ebay” prul 
en mijn R badges op zijscherm komen van aliexpress
en mijn R badges op zijscherm komen van aliexpress
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Die uitlaat is OEM, of zoals ze dat in Deutschland zeggen: Original Zubehör YouTube: 2014 VW Golf 7 Tuning with OEM Parts Ik zou dus ook niet een andere uitlaat kiezen dan OEM.azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:43:
[...]
Niks mis met R-plaatjes op een golf R of een zelfgemaakte alu randje.
Beetje ironisch komende van iemand die vraagt waar die remklauwen in een kleurtje kan laten zetten of een centrale uitlaat wil steken op een simpel golfje
Remklauwen wil ik, eventueel, laten doen door een bedrijf zodat je er ook garantie op hebt. Maar ondertussen ben ik er achter dat je remklauwen gewoon niet moet verven. Wordt afgeraden.
Mij gaat het meer om het idee: Volkswagen maakt een auto en andere bedrijven verzinnen allemaal rotzooi die ze toch wel verkopen. Ik zag ook een filmpje van iemand die aan de binnenkant van de dorpel een alurandje had, aan de buitenkant een alurandje en matten met de tekst GTI. Nou, hoe vaak moet je je zelf bevestigen dat je een Golf GTI hebt? Valt, bij mij, allemaal in de categorie: doe je deur open en een VW-logo verschijnt op de straat dat je een VW hebt.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als het maar een echte GTI is en niet een of andere wannabe die allemaal logo's en emblemen plakt om maar cool te laten lijken.
En dan een 1.0 TSI onder de kap hihi.RodeStabilo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:18:
Als het maar een echte GTI is en niet een of andere wannabe die allemaal logo's en emblemen plakt om maar cool te laten lijken.
Mja die van ons is ook niet 'uitgesproken' GTI. Gewoon zwart pareleffect, de el-cheapo koplampen en 17" velgen. Als je hem tegen komt is het niet meteen 'oh dat is een GTI'. Maar ja als het gas erop gaat...
De vorige die we hadden, een 5 GTI in Tornado rood, trok heel wat meer aandacht. Zelf vind ik het geen probleem dat zo'n auto wat meer opvalt maar mijn vader is die fase ontgroeid ben ik bang
Zelf voorzichtig aan het kijken naar een Golf 1/2/3 en dan de wat zeldzamere versies. Maar goed, een VR6 kun je beter uit Duitsland halen en dan ben je nog 10K kwijt voor een mooi exemplaar, dan moet de Bitcoin nog een beetje stijgen ben ik bang
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
En verder ben ik niet naïef. Die kerels die filmpjes maken met die troep, en dan heb ik het over allesdragers die niks dragen, spatlappen, plastic troep langs de ramen tegen de regen of zelfs een 'BH' om de auto tegen steenslag te beschermen vinden dat natuurlijk alleen maar mooi omdat ze daarover een filmpje kunnen maken. En als je dan ook nog zegt dat je het prachtig vindt krijg je het waarschijnlijk ook nog gratis.
Er zijn meerdere mensen rijk geworden van YouTube.
Vriend van mij bekeek mijn auto. Rijdt zelf Panamera GTS. Hij zegt: je hebt Alcantara bekleding. 'Je zou je stuur ook met Alcantara moeten bekleden. Voelt geweldig. Je kunt zelfs je versnellingspook bekleden met Alcantara. Kost iets van € 35'. Ik op YouTube kijken naar lui die dat bestellen en dan zelf hun stuur gaan bekleden. Het ziet er niet uit. 1 filmpje gezien waar iemand het wel netjes voor elkaar heeft gekregen maar, zegt hij er bij, ik heb er 15 uur over gedaan om het netjes aan te brengen.
Er zijn meerdere mensen rijk geworden van YouTube.
Vriend van mij bekeek mijn auto. Rijdt zelf Panamera GTS. Hij zegt: je hebt Alcantara bekleding. 'Je zou je stuur ook met Alcantara moeten bekleden. Voelt geweldig. Je kunt zelfs je versnellingspook bekleden met Alcantara. Kost iets van € 35'. Ik op YouTube kijken naar lui die dat bestellen en dan zelf hun stuur gaan bekleden. Het ziet er niet uit. 1 filmpje gezien waar iemand het wel netjes voor elkaar heeft gekregen maar, zegt hij er bij, ik heb er 15 uur over gedaan om het netjes aan te brengen.
[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 05-12-2017 12:57 ]
Je gaat toch niet de uitlaat van een R20 (of R32) op een 7 zettenGerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:15:
[...]
Die uitlaat is OEM, of zoals ze dat in Deutschland zeggen: Original Zubehör YouTube: 2014 VW Golf 7 Tuning with OEM Parts
Remklauwen wil ik, eventueel, laten doen door een bedrijf zodat je er ook garantie op hebt. Maar ondertussen ben ik er achter dat je remklauwen gewoon niet moet verven. Wordt afgeraden.
Mij gaat het meer om het idee: Volkswagen maakt een auto en andere bedrijven verzinnen allemaal rotzooi die ze toch wel verkopen. Ik zag ook een filmpje van iemand die aan de binnenkant van de dorpel een alurandje had, aan de buitenkant een alurandje en matten met de tekst GTI. Nou, hoe vaak moet je je zelf bevestigen dat je een Golf GTI hebt? Valt, bij mij, allemaal in de categorie: doe je deur open en een VW-logo verschijnt op de straat dat je een VW hebt.

Ik hoop dat dit een grapje is althans.
Weet niet welk blok je in de Golf hebt maar dat is erg fout in mijn ogen.
Mijn alu strip op de dorpel is gewoon fabrieksaf, is niks aan gedaan. Is ook functioneel want daar zitten genoeg krasjes op, anders had je ze op de lak.
Het is dus niet allemaal ebay/aliexpress zut wat mensen erop hebben.
Met een 'simpele' auto maakt het niet uit maar een 'speciale' auto wil je hem toch wat unieker maken.
Dat heb ik dus onder andere gedaan met R wielnaafdoppen, die zie je in Nederland niet snel.
Beetje #fanboy mag wel toch, hobby kost genoeg
Als je aliexpress voor wat kleine accenten pauper vind maar dan zelf een R achterkant op je 1.4 TSI wilt schroeven, dan zou ik ook nog maar eens op jezelf reflecteren
Nou ja, jij als autokenner, althans zo schat ik jou in. Deze OEM uitlaat is hetzelfde idee als de R3.2 maar de R3.2 uitlaat is groter. Pijpjes staan ook net iets dichter bij elkaar, of lijken dichter op elkaar te staan omdat ze groter (diameter) zijn.Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:07:
[...]
Je gaat toch niet de uitlaat van een R20 (of R32) op een 7 zetten![]()
Ik hoop dat dit een grapje is althans.
Weet niet welk blok je in de Golf hebt maar dat is erg fout in mijn ogen.
Zoals je kunt zien op de film betreft het een TSI 1.4. Maar je hebt dezelfde OEM uitlaat ook voor diesel motoren. Goed opletten dus welke je bestelt.
En natuurlijk moet iedereen weten wat hij met zijn auto doet. Dat sommige mensen zich zo persoonlijk aangevallen voelen, merkwaardig.
Ik hoorde gisteren van mijn zoon dat hij samen met een vriend in een Opel Corsa met de verlichting hebben zitten kloten. Zijn vriend wilde graag Angel Eyes. Gemonteerd. Komt hij bij de APK keuring: afgekeurd. Of de Angel Eyes verwijderen of de handmatige hoogteverstelling uit de auto slopen.
Ik zou zeggen: kijk eerst even naar het YouTube filmpje. Nogmaals, het is OEM.Scrtz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:12:
Als je aliexpress voor wat kleine accenten pauper vind maar dan zelf een R achterkant op je 1.4 TSI wilt schroeven, dan zou ik ook nog maar eens op jezelf reflecteren
Een R heeft (Golf 7) vier uitlaatpijpjes. Aan beide zijden 2. De GTI 2, aan beide zijden.1
Ik vraag me af hoe jullie zouden reageren op die meuk van E-bay of Aliexpress als Volkswagen had besloten het 'R' embleem te registreren. M.a.w. niemand mag zonder de toestemming iets verkopen waar het 'R' embleem van Volkswagen op staat zonder toestemming.
[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 05-12-2017 13:34 ]
Ja het is OEM, maar het hoort niet op een 1.4 tsi, het hoort op een R, daarom vinden @Famous en ik dat persoonlijk ook onder 'pauper' vallen.
Ja en terecht. Er is teveel van dit soort foute tuning die ook nog eens hinderlijk kan zijn voor het overige verkeer.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:16:
Ik hoorde gisteren van mijn zoon dat hij samen met een vriend in een Opel Corsa met de verlichting hebben zitten kloten. Zijn vriend wilde graag Angel Eyes. Gemonteerd. Komt hij bij de APK keuring: afgekeurd. Of de Angel Eyes verwijderen of de handmatige hoogteverstelling uit de auto slopen.
Same here.Scrtz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:33:
Ja het is OEM, maar het hoort niet op een 1.4 tsi, het hoort op een R, daarom vinden @Famous en ik dat persoonlijk ook onder 'pauper' vallen.
[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 05-12-2017 13:40 ]
Ja, maar met alle respect beste Scrtz. Het maakt niet zoveel uit wat jullie ervan vinden. Want je mag uiteraard overal een mening over hebben. Volkswagen (is het ook niet met jullie eens) heeft er in ieder geval ook goed over nagedacht en zij vinden dat deze uitlaat geschikt is voor:Scrtz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:33:

Wordt geïnstalleerd door Volkswagen (monteurs). En dit is de benzineversie. Er is ook nog een dieselversie.
En uh ... ik denk zelf dat een originele 'R' uitlaat ietsjes duurder is dan deze uitlaat. Dus, jullie kunnen wel vinden dat het onder een 'R' hoort. ik denk dat geen enkele 'R' bezitter deze uitlaat gaat laten monteren om zijn originele uitlaat te vervangen.
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 05-12-2017 14:01 ]
Maar je creëert hiermee wel de illusie dat..GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:46:
[...]
Ja, maar met alle respect beste Scrtz. Het maakt niet zoveel uit wat jullie ervan vinden. Want je mag uiteraard overal een mening over hebben. Volkswagen heeft er in ieder geval ook goed over nagedacht en zij vinden dat deze uitlaat geschikt is voor:
[afbeelding]
Wordt geïnstalleerd door Volkswagen (monteurs). En dit is de benzineversie. Er is ook nog een dieselversie.
En uh ... ik denk zelf dat een originele 'R' uitlaat ietsjes duurder is dan deze uitlaat. Dus, jullie kunnen wel vinden dat het onder een 'R' hoort. ik denk dat geen enkele 'R' bezitter deze uitlaat gaat laten monteren om zijn originele uitlaat te vervangen.
Of die nou ietjes kleiner of van mijn part groter is, dit zie je niet zo het eerste opslag.
Ik vind het een beetje; ik wil wel maar kan niet.
Staat ook bij dat het op een E-golf kan, zie je het al voor je

Ik denk dat Volkswagen, en ik ook, anders denken dan sommigen van jullie. Het lijkt inderdaad op een uitlaat van een Golf 5, de R3.2.Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:01:
[...]
Maar je creëert hiermee wel de illusie dat..
Of die nou ietjes kleiner of van mijn part groter is, dit zie je niet zo het eerste opslag.
Ik vind het een beetje; ik wil wel maar kan niet.
Staat ook bij dat het op een E-golf kan, zie je het al voor je
Maar dit is een uitlaat voor een Golf 7.
Kijk, ik kan ook wel zeggen: Jij hebt een Golf 6, de 'R'. 2 liter motortje. Je wilt wel maar je hebt geen R3.2 motor.
Tsja ....
Das een beetje flauw om het zo te ridiculiserenGerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
Kijk, ik kan ook wel zeggen: Jij hebt een Golf 6, de 'R'. 2 liter motortje. Je wilt wel maar je hebt geen R3.2 motor.
[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 05-12-2017 14:22 ]
Nu moet je ophouden hoorGerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat Volkswagen, en ik ook, anders denken dan sommigen van jullie. Het lijkt inderdaad op een uitlaat van een Golf 5, de R3.2.
Tsja ....

Edit; ik wil nog wel even benadrukken dat ik niks tegen jou hebt of je wil afzeiken.
Je zet iets op een forum en hier kan je natuurlijk meningen van andere verwachten. Jij vindt mijn Ebay prul niet leuk bijvoorbeeld.
Goed recht om te zeggen natuurlijk, voel je niet aangevallen!
[ Voor 23% gewijzigd door Famous op 05-12-2017 14:12 ]
Nee, ik bedoel heel wat anders en volgens mij beschrijf ik dat ook heel duidelijk. Maar sommigen voelen zich persoonlijk aangevallen. Moet ik aan zelfreflectie doen ...RodeStabilo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:07:
[...]
Das een beetje flauw om het zo te riduculiseren
Golf R is geen Golf R32. En Adverteert Vw ook niet. R slaagt gewoon erop dat het het om de Supersport reeks in de Golf’. Heeft geen bal te maken met wat erin ligt. Kan zijn dat Golf 8 R met een 1.0 wordt geleverd. Dan is het nog steeds een R. Vandaar dat een R32 ook R32 op de logos heeft en famous zijn 6 overal R.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat Volkswagen, en ik ook, anders denken dan sommigen van jullie. Het lijkt inderdaad op een uitlaat van een Golf 5, de R3.2.
Tsja ....
Wel grappig. Zelf commentaar geven op een ander op wat die met zijn wagen doet maar zelf beginnen bleren als er commentaar wordt gegeven op zijn paupertuning.
Productieve kant, iemand langsgekomen en op vergrendelde tellers toch needlesweep en drl led ingeschakeld

Filmpje:
En een R32 is alleen leuk voor het geluid.azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:25:
[...]
Golf R is geen Golf R32. En Adverteert Vw ook niet. R slaagt gewoon erop dat het het om de Supersport reeks in de Golf’. Heeft geen bal te maken met wat erin ligt. Kan zijn dat Golf 8 R met een 1.0 wordt geleverd. Dan is het nog steeds een R. Vandaar dat een R32 ook R32 op de logos heeft en famous zijn 6 overal R.
Voor de snelheid hoef je het niet te doen of je moet er een HGP bi-turbo opzetten. Wel eens in verdiept maar kost genoeg

Eigenlijk is een Clubsport de ideale mix hierin. Snel en goed blok, leuk te tunen en redelijk licht

Heeft @Vissa66 toch goed voor elkaar
@azz_kikr Goed bezig!
Zijn genoeg mensen die dat willen dunkt mij, wat kost het?
De Arteon gaat 8! R-line logo’s hebben als hij van de band rolt... kan daar niks aan doenGerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:15:
Nou, hoe vaak moet je je zelf bevestigen dat je een Golf GTI hebt? Valt, bij mij, allemaal in de categorie: doe je deur open en een VW-logo verschijnt op de straat dat je een VW hebt.
1 in de grill, 2 op de flanken, 2 op de alu dorpels vooraan, 1 in het stuur en 2 in dz voorste zetels.
En het is zelfs geen echte R (want dat bestaat vooralsnog niet).
GTI’s hebben ook standaard van die alu dorpels, gti in de grill en achterop en de zetels enz.
Ik persoonlijk ben niet zo voor pimpen van auto’s. In plaats van een 1.4TSI en dan vanalles te veranderen kan je dan beter een 1.8TSI of GTI kopen oid...
Enige wat ik kan waarderen is een mooi setje velgen, maar ook die liefst OEM. Laat dat nu net het probleem zijn waar ik tegen aanloop ivm leasing. Ik denk hoe langer hoe meer om gewoon die standaard 18” velgen te laten zitten en er zo mee rond te rijden.
Spaart geld en moeite (extra wisselen) en ik voel mij minder slecht moest ik tegen een borduur zitten
We snapten jou punt al vanaf de eerste keer dat je het noemde, maar jij snapt blijkbaar de punten van anderen niet. Er is een verschil tussen OEM passend en OEM uit de fabriek geleverd oftewel origineel/optie.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:46:
[...]
Ja, maar met alle respect beste Scrtz. Het maakt niet zoveel uit wat jullie ervan vinden. Want je mag uiteraard overal een mening over hebben. Volkswagen (is het ook niet met jullie eens) heeft er in ieder geval ook goed over nagedacht en zij vinden dat deze uitlaat geschikt is voor:
[afbeelding]
Je kunt niet zo goed begrijpend Nederlands lezen. Geeft verder niks. Ik geef alleen commentaar op Amerikanen, die verder niemand kent. Bedrijven die handig gebruikmaken van het merk Volkswagen. En verder moet ik bij die troep van E-bay en Aliexpress denken aan 2 personen in deze topic die iets met die troep hebben. Dat is alles. Je mag best kwaad worden hoor. Ik zit in de beveiliging, heb regelmatig met kwade mensen te maken. Doet me niks (meer).azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:25:
[...]
Wel grappig. Zelf commentaar geven op een ander op wat die met zijn wagen doet maar zelf beginnen bleren als er commentaar wordt gegeven op zijn paupertuning.
Maar goed, @Famous begrijpt het in ieder geval wel heb ik het idee.
We voeren gewoon een discussie.
Badges, geen badges, een originele retrofit set, pauper tuning etc.....iedereen zijn keus toch.
Zo brengt VAG bepaalde dingen uit onder het mom van "sport" accessoires, waaronder zo een originele dubbel gecentreerde uitlaat of nog mooier.....een Audi Engine Sound System voor een 1.4tfsi. Dikke V8 geluid voor een 125/150pk blok
.
Zowel VW, Seat, Skoda en Audi hebben hun eigen performance goodies lijn om je auto op te vrolijken. De een vindt het mooi, de ander niet. Sommige dingen ervan kun je zelfs af-fabriek bestellen als je naar accesoires lijst kijkt. Is het dan OEM? Dat zeker.
Zullen we weer verder on-topic gaan?
Zo brengt VAG bepaalde dingen uit onder het mom van "sport" accessoires, waaronder zo een originele dubbel gecentreerde uitlaat of nog mooier.....een Audi Engine Sound System voor een 1.4tfsi. Dikke V8 geluid voor een 125/150pk blok
Zowel VW, Seat, Skoda en Audi hebben hun eigen performance goodies lijn om je auto op te vrolijken. De een vindt het mooi, de ander niet. Sommige dingen ervan kun je zelfs af-fabriek bestellen als je naar accesoires lijst kijkt. Is het dan OEM? Dat zeker.
Zou iemand die 60 seconden timeout op het alarm kunnen bevestigen? Ik probeer het op google te vinden, maar ik gebruik vast de verkeerde zoektermen... En ik wil het graag goed verwoorden richting de dealer.yamahabest schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:52:
[...]
Hehe, als ik zelf een kabel had, dan zou ik zeker even kijken.
Ik vroeg het, omdat ik dacht gelezen te hebben dat het normaal 60 seconden is?
Ik zal het eens bij de dealer vragen of zij dat ook kunnen veranderen.
Anders moet ik even een afspraak plannen bij 1 van de mensen van het VCDS topic, of bij jou natuurlijk.
Ik vind het wel interessant, deze discussie. Alleen worden sommigen persoonlijk en dat is jammer.Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:48:
Badges, geen badges, een originele retrofit set, pauper tuning etc.....iedereen zijn keus toch.
Zo brengt VAG bepaalde dingen uit onder het mom van "sport" accessoires, waaronder zo een originele dubbel gecentreerde uitlaat of nog mooier.....een Audi Engine Sound System voor een 1.4tfsi. Dikke V8 geluid voor een 125/150pk blok.
Kijk, wat @Famous doet aan zijn auto, zoals opvoeren en verlagen, andere velgen. Ik vind het prachtig om te zien met hoeveel passie hij dat doet. Auto ziet er ook heel mooi uit. Prima smaak, ook mijn smaak. Kleuren? Perfect. Maar zelf zou ik dat nooit doen omdat het ten kostte gaat van het rijcomfort. Nou, is het dan een pauperauto? Nee. Is het OEM? Nee. Maar die rommel van Aliexpress, dat vind ik nou weer jammer. En bij mij staat @Famous bekend als iemand die al snel iets van een ander NIET mooi vindt. Zegt hij dan ook: vind ik.
@azz_kikr Plaatste laatst een foto van een alu sierlijstje om de verlichtingsknop. Doe ik er een link bij van alu ringen voor de airco. Schrijf ik dat me dat doet denken aan @azz_kikr En dat is alles. Meer niet.
Helemaal goed. Je gaat dat toch niet op een Opel zetten. Koop dan meteen die BMW.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:16:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Is 30 secondesyamahabest schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:54:
[...]
Zou iemand die 60 seconden timeout op het alarm kunnen bevestigen? Ik probeer het op google te vinden, maar ik gebruik vast de verkeerde zoektermen... En ik wil het graag goed verwoorden richting de dealer.
Ik heb gewoon de standaard geleverd velgenGerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:58:
[...]
Ik vind het wel interessant, deze discussie. Alleen worden sommigen persoonlijk en dat is jammer.
Kijk, wat @Famous doet aan zijn auto, zoals opvoeren en verlagen, andere velgen. Ik vind het prachtig om te zien met hoeveel passie hij dat doet. Auto ziet er ook heel mooi uit. Prima smaak, ook mijn smaak. Kleuren? Perfect. Maar zelf zou ik dat nooit doen omdat het ten kostte gaat van het rijcomfort. Nou, is het dan een pauperauto? Nee. Is het OEM? Nee. Maar die rommel van Aliexpress, dat vind ik nou weer jammer. En bij mij staat @Famous bekend als iemand die al snel iets van een ander NIET mooi vindt. Zegt hij dan ook: vind ik.
Bij de politie sta ik ook al bekend, moet niet te gek worden zo
[YouTube: https://youtu.be/eZVgiFDoM4c]Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:48:
Zo brengt VAG bepaalde dingen uit onder het mom van "sport" accessoires, waaronder zo een originele dubbel gecentreerde uitlaat of nog mooier.....een Audi Engine Sound System voor een 1.4tfsi. Dikke V8 geluid voor een 125/150pk blok.
Ja, het zijn jonge jongens. Heel veel bravoure en geen geld. Type: petje andersom als je in de auto zit en overhangen naar het midden van de auto. Aandachttrekkers eerste klas bij de Hermandad.Tylen schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:00:
[...]
Helemaal goed. Je gaat dat toch niet op een Opel zetten. Koop dan meteen die BMW.
@Famous
@yamahabest
het is 30 seconden en je moet "Thatcham" uitzetten. Staat in de volgende regel:
Anti-theft device-DWA Alarmverzoegerung,driver door contact thatcham
@Antera kun jij dit bevestigen? of even aangeven wat er wel aangepast moet worden. Alarm moet direct afgaan ipv 30sec wachten.

@yamahabest
@Antera kun jij dit bevestigen? of even aangeven wat er wel aangepast moet worden. Alarm moet direct afgaan ipv 30sec wachten.
Mechanical unlocking alarm delayRainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:05:
@Famous![]()
@yamahabest
Byte 6, bit 4?
Zoiets staat mij bij in elk geval.
Op het Golf GTI forum is dit wel te vinden, hebben ze het vaker gehad over het uitschakelen van de delay.
Dat is voor de Golf 6. Bij de Golf 7 is het voornamelijk via adaptiekanalen.Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:10:
[...]
Mechanical unlocking alarm delay
Byte 6, bit 4?
Op het Golf GTI forum is dit wel te vinden, hebben ze het vaker gehad over het uitschakelen van de delay.
Bij de politie is nog mee te leven maar de OvJ kent jou ook. En dan ben je jarenlang de sigaar.Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:02:
Bij de politie sta ik ook al bekend, moet niet te gek worden zo
Hoe dan ook, die uitlaat gaat er bij mij gewoon komen.

En uh, ik heb me werkelijk kapot gelachen toen je 'kwaad' werd omdat iemand de volumeknop had gebruikt, en dus niet meer netjes uitgelijnd stond i.p.v. de bediening voor het volume op het stuur.

------ (streep eronder)
Tja, ik moet geen punt meer krijgen nee, dan is mijn rijbewijs per direct ongeldig.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:28:
[...]
Bij de politie is nog mee te leven maar de OvJ kent jou ook. En dan ben je jarenlang de sigaar.![]()
Hoe dan ook, die uitlaat gaat er bij mij gewoon komen.![]()
En uh, ik heb me werkelijk kapot gelachen toen je 'kwaad' werd omdat iemand de volumeknop had gebruikt, en dus niet meer netjes uitgelijnd stond i.p.v. de bediening voor het volume op het stuur.![]()
![]()
------ (streep eronder)

Leer je wel van zeg maar..
Niemand komt potverdorie aan mijn volume knop! Hetzelfde als mensen die volume op niveau 13 zetten

Moet wel zeggen dat het ook wel stom ontwikkeld is door VW dat het symbool meedraait.
Ah, ik moet daar nogsteeds aan wennen dat dat ding al zolang uit is en hoeveel mensen ermee rijden.Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:21:
[...]
Dat is voor de Golf 6. Bij de Golf 7 is het voornamelijk via adaptiekanalen.
Had jij trouwens nog een afspraak staan met mijn broer?
Hij had me een PM gestuurd, heeft het druk etc. Komt binnenkort langs met zn 10k watt stofzuiger
Zelf geen kosten aan materiaal aan dus niet veelFamous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
[...]
En een R32 is alleen leuk voor het geluid.
Voor de snelheid hoef je het niet te doen of je moet er een HGP bi-turbo opzetten. Wel eens in verdiept maar kost genoeg![]()
Eigenlijk is een Clubsport de ideale mix hierin. Snel en goed blok, leuk te tunen en redelijk licht
Heeft @Vissa66 toch goed voor elkaar![]()
@azz_kikr Goed bezig!
Wat ik momenteel kan:
- Needlesweep inschakelen (met of zonder verlichting)
- Needlesweep kanaal vrijschakelen zodat je met vcds kan in en uitschakelen
- Drl Icoon op te teller (groene lampje als DRLs branden)
- Tellers verlicht bij DRL aan
- Exacte Temp. Koelwater (Standaard geeft de wijzer 90C aan, voor alles tussen de 75 en 115C), met tweak gaat die exact volgen
- Prentje van autotje op display veranderen
- resterende benzine in de tank weergeven op display
Niks wereldschokkends, enkel paar leuke gimmicks.
Postbode ook net geweest: 4 deurlichtjes met kabels...voor later. Veel te koud nu buiten ^^
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 05-12-2017 16:10 ]
Eeprom readertje en de juiste bitjes aanpassenFamous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
@azz_kikr Goed bezig!
Ow man kom eens naar Noord Limburgazz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:04:
[...]
Zelf geen kosten aan materiaal aan dus niet veelduurt ook niet echt lang. 15 minuutjes.
Wat ik momenteel kan:
- Needlesweep inschakelen (met of zonder verlichting)
- Needlesweep kanaal vrijschakelen zodat je met vcds kan in en uitschakelen
- Drl Icoon op te teller (groene lampje als DRLs branden)
- Tellers verlicht bij DRL aan
- Exacte Temp. Koelwater (Standaard geeft de wijzer 90C aan, voor alles tussen de 75 en 115C), met tweak gaat die exact volgen
- Prentje van autotje op display veranderen
- resterende benzine in de tank weergeven op display
Niks wereldschokkends, enkel paar leuke gimmicks.
Postbode ook net geweest: 4 deurlichtjes met kabels...voor later. Veel te koud nu buiten ^^
Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:05:
@Famous![]()
@yamahabest
Thanks, bericht is verstuurd naar de dealer. Verkoper is vandaag vrij, kan hij het morgenvroeg mooi even uitzoeken.Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:10:
[...]
Byte 6, bit 4?
Dan is de nieuwe Golf 8 (september 2019 bij de dealer) precies iets voor jou. Volumeknop ontbreekt op het infotainmentsysteem. Analoge tellers trouwens ook, wordt volledig digitaal. (als we de geruchten mogen geloven)Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:35:
Niemand komt potverdorie aan mijn volume knop! Hetzelfde als mensen die volume op niveau 13 zetten![]()
Moet wel zeggen dat het ook wel stom ontwikkeld is door VW dat het symbool meedraait.
YouTube: Ausblick: VW Golf 8 Cockpit (CES 2017) / So kommt die neue VW Cockpi...
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 05-12-2017 18:36 ]
Ik geloof die geruchten niet. Kijk maar eens naar de prototypes van de T-Roc. Heel futuristische cockpit maar in de praktijk is het gewoon vrij standaard/behoudend gebleven.
@GerCor Bron van die Golf 8, september 2019. Heb je die?
@GerCor Bron van die Golf 8, september 2019. Heb je die?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Kilometer vergoeding?
Je kan ook als je je auto kan missen, gewoon je tellers opsturen. 2 vijzen en een stekker en hij ligt eruit.
Hahaha helaas niet zo lang, ooit komen we elkaar nog eens tegen, maar wss heb ik dan al geen golf 6 meerazz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:05:
[...]
Kilometer vergoeding?![]()
Je kan ook als je je auto kan missen, gewoon je tellers opsturen. 2 vijzen en een stekker en hij ligt eruit.
Ga lekker naar hem toe rijden johScrtz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:37:
[...]
Hahaha helaas niet zo lang, ooit komen we elkaar nog eens tegen, maar wss heb ik dan al geen golf 6 meer
In Nederland is niets ver.Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:25:
[...]
Ga lekker naar hem toe rijden johJe wilt het al zo lang en zo ver woon je niet van de Belgische grens toch
Grenzen dus ook niet
Einde is in zicht van de verbouwing. Bijna tijd om de Clubsport naar de 400 paardjes te laten tillen!Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
[...]
En een R32 is alleen leuk voor het geluid.
Voor de snelheid hoef je het niet te doen of je moet er een HGP bi-turbo opzetten. Wel eens in verdiept maar kost genoeg![]()
Heeft @Vissa66 toch goed voor elkaar

M3P 24'
In mijn Golf 7,5 zit ook geen draaiknop meer voor het volume, tot mijn teleurstelling overigens.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:34:
[...]
Dan is de nieuwe Golf 8 (september 2019 bij de dealer) precies iets voor jou. Volumeknop ontbreekt op het infotainmentsysteem. Analoge tellers trouwens ook, wordt volledig digitaal. (als we de geruchten mogen geloven)
YouTube: Ausblick: VW Golf 8 Cockpit (CES 2017) / So kommt die neue VW Cockpi...
Die draaiknop wordt alleen gebruikt door mijn vriendin (Golf 7), ik gebruik altijd de stuurwielbediening, dus ik zou het niet missen. En zo is iedereen weer anders :-)
Ik gebruik het zelf ook altijd maar dat mag @Famous natuurlijk niet weten.tiguan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:36:
[...]
In mijn Golf 7,5 zit ook geen draaiknop meer voor het volume, tot mijn teleurstelling overigens.
Vind CC bedienen op het stuur al onhandig genoeg.
Als je zelf niet vies bent van de handen uit de mouwen te steken....voor 6euro een usb programmer kopen. Niks solderen, niks stukmaken. Kan ik je desnoods op skype bijstaan ofso. Dan stuur je gewoon de eeprom en flash je hem zelf terug.Scrtz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:37:
[...]
Hahaha helaas niet zo lang, ooit komen we elkaar nog eens tegen, maar wss heb ik dan al geen golf 6 meer
CC op het stuur.....zwaar irritant! Iedere keer als ik met een nieuwe VW moet gaan test rijden loop ik te kloten met CC/ACC.GerCor schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:48:
[...]
Ik gebruik het zelf ook altijd maar dat mag @Famous natuurlijk niet weten.![]()
Vind CC bedienen op het stuur al onhandig genoeg.
Het is maar wat je irritant vind. Vind de bediening van de (a)cc juist super fijn in de golf.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik ben het al jaren gewend dat het een apart hendeltje is. Rij ook vaak op de snelweg met alleen mijn linkerhand aan het stuur en heb ik het vast in de buurt van mijn ACC hendel. Knoppen zitten net iets te hoog.
Ik ook. Wil ik CC inschakelen zit ik ineens in het menu om de maximale snelheid in te stellen. Ga ik kijken op de bediening van het stuur welk knopje ik nou weer ingedrukt heb ..... levensgevaarlijk.Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:00:
[...]
CC op het stuur.....zwaar irritant! Iedere keer als ik met een nieuwe VW moet gaan test rijden loop ik te kloten met CC/ACC.
Ik hád in m'n nieuw aangeschafte MY11 Scirocco die bediening op de richting aanwijzer, net zoals in de Golf 6, en dat werkte gewoon lekker want: Gewend aan die bediening.
Ik heb de bediening op 't stuur van m'n nieuwe Golf 7 (in 2014) de eerste dagen vervloekt... Maar: Na een week ben je ook daar aan gewend en ik zou nu écht niet meer terug willen naar het systeem wat ik in de Scirocco hád
Maandag maar eens kijken hoe 't in de Arteon allemaal werkt... M'n Golfje mag wel weer eens vervangen worden (denk ik....
)
Ik heb de bediening op 't stuur van m'n nieuwe Golf 7 (in 2014) de eerste dagen vervloekt... Maar: Na een week ben je ook daar aan gewend en ik zou nu écht niet meer terug willen naar het systeem wat ik in de Scirocco hád
Maandag maar eens kijken hoe 't in de Arteon allemaal werkt... M'n Golfje mag wel weer eens vervangen worden (denk ik....
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 05-12-2017 22:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat is gewoon precies hetzelfde stuur (Arteon interieur is voor 90% een Passat), mits je een R line hebt, dan heb je zo'n sportstuur erinwimmel_1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:31:
Ik hád in m'n nieuw aangeschafte MY11 Scirocco die bediening op de richting aanwijzer, net zoals in de Golf 6, en dat werkte gewoon lekker want: Gewend aan die bediening.
Maandag maar eens kijken hoe 't in de Arteon allemaal werkt... M'n Golfje mag wel weer eens vervangen worden (denk ik....)
Zal eens kijken!azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:54:
[...]
Als je zelf niet vies bent van de handen uit de mouwen te steken....voor 6euro een usb programmer kopen. Niks solderen, niks stukmaken. Kan ik je desnoods op skype bijstaan ofso. Dan stuur je gewoon de eeprom en flash je hem zelf terug.
Ik vind R-Line toch wel heel erg sjiek, het is ook weer net wat anders dan een R of een GTI, wss dat mijn volgende auto ook een golf 7 R-line wordt, voordeel is ook dat die vaak al vrij vol in de opties zittenEngineer Stewie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:38:
[...]
De Arteon gaat 8! R-line logo’s hebben als hij van de band rolt... kan daar niks aan doen![]()
1 in de grill, 2 op de flanken, 2 op de alu dorpels vooraan, 1 in het stuur en 2 in dz voorste zetels.
En het is zelfs geen echte R (want dat bestaat vooralsnog niet).
GTI’s hebben ook standaard van die alu dorpels, gti in de grill en achterop en de zetels enz.
Ik persoonlijk ben niet zo voor pimpen van auto’s. In plaats van een 1.4TSI en dan vanalles te veranderen kan je dan beter een 1.8TSI of GTI kopen oid...
Enige wat ik kan waarderen is een mooi setje velgen, maar ook die liefst OEM. Laat dat nu net het probleem zijn waar ik tegen aanloop ivm leasing. Ik denk hoe langer hoe meer om gewoon die standaard 18” velgen te laten zitten en er zo mee rond te rijden.
Spaart geld en moeite (extra wisselen) en ik voel mij minder slecht moest ik tegen een borduur zitten
[ Voor 54% gewijzigd door Scrtz op 05-12-2017 22:42 ]
Gezien dat we hier in dit topic bijna toch altijd met hetzelfde vaste clubje actief lijken is het misschien wel eens een idee een zaterdagmiddag een meet te doen op een enigszins centrale plek in het land. Toen ik vroeger nog op het MyPolo forum zat hadden we regelmatig een samenkomst, was best gezellig, beetje kneuterig wel, maar who cares, leuk elkaars VW's bekijken in plaats van er alleen maar over te pratenRainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:25:
[...]
Ga lekker naar hem toe rijden johJe wilt het al zo lang en zo ver woon je niet van de Belgische grens toch
Lastiger te organiseren, maar de mensen van MyPolo deden ook wel eens een dynomeeting, samen een afspraak maken bij VAGtechniek bijvoorbeeld en dan met korting de dyno op, ook een mogelijkheid.
Nooit geweest of gezien toen ik lid was daar.Weemism schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:20:
[...]
Gezien dat we hier in dit topic bijna toch altijd met hetzelfde vaste clubje actief lijken is het misschien wel eens een idee een zaterdagmiddag een meet te doen op een enigszins centrale plek in het land. Toen ik vroeger nog op het MyPolo forum zat hadden we regelmatig een samenkomst, was best gezellig, beetje kneuterig wel, maar who cares, leuk elkaars VW's bekijken in plaats van er alleen maar over te praten, en wellicht gelijk wat VDCS aanpassingen, en een kop koffie te doen middels meegebrachte thermo's en wat te happen.
Lastiger te organiseren, maar de mensen van MyPolo deden ook wel eens een dynomeeting, samen een afspraak maken bij VAGtechniek bijvoorbeeld en dan met korting de dyno op, ook een mogelijkheid.
Met GTI forum wel meerdere gedaan, altijd wel gezellig!
“Nadeel” hier is dat die Belgen erbij zitten.
Naast dat dat een algemeen probleem is, is de plek ook lastiger centraal te maken.
Ben wel eens in hoor, moet het wel stuk warmer zijn, ben een mega koukleum..
Lijkt me ook wel leuk om te doen! Dan mag @Rainesh ook wel komen met zijn A3
Ja, zat ook te denken aan de lente, en dan van tevoren even kijken wie er überhaupt interesse heeft en een pro-forma lijstje van geïnteresseerden maken. Op basis van waar iedereen vandaan moet komen moeten we dan even een goede plek uitkiezen zodat het qua reistijd ook te behappen is voor zoveel mogelijk mensen.
Alternatief kunnen we ook een keer op bijv. MIVW afspreken met z'n allen, maar dat is pas weer in de zomer, en helaas meestal in een uithoek van het land.
Alternatief kunnen we ook een keer op bijv. MIVW afspreken met z'n allen, maar dat is pas weer in de zomer, en helaas meestal in een uithoek van het land.
Gebruik je VDOEditor of een ander programma? Kun je misschien de offsets/bits doorgeven waarmee je dat doet? Ga ervan uit dat het 24C64 EEPROM is? Ik weet er wel een paar, maar niet allemaal.azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:54:
[...]
Als je zelf niet vies bent van de handen uit de mouwen te steken....voor 6euro een usb programmer kopen. Niks solderen, niks stukmaken. Kan ik je desnoods op skype bijstaan ofso. Dan stuur je gewoon de eeprom en flash je hem zelf terug.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zo'n meeting kan wel eens verrassende dingen opleveren. Ooit een keer afgesproken met een clubje part. beveiligers in een Mac in Doetinchem. Op zich niet zo spannend maar leidde wel tot bezoekjes aan gebouw van Justitie in Amsterdam (wordt nu gesloopt volgens mij), medicijnenfabriek in Haarlem, politiebureau Amsterdam en Tweede Kamergebouw. Toen ook geleerd dat de voorzitter van de Tweede Kamer tevens 'de baas' is van de beveiliging van de TK. Nu hadden we daar natuurlijk hetzelfde vakgebied voor dit soort bezoekjes.
Wie weet, want ik denk dat we anders dan dat we allemaal over een Volkswagen beschikken of iets met Volkswagen te maken hebben, verder weinig raakvlakken hebben. Maar ook dat kan weer verrassingen opleveren. Of niet ...
Mij maakt het in ieder geval geen fluit uit waar het is. Limburg, Texel. Het is voor mij geen straf in mijn Golf te rijden. Ben het wel eens over het seizoen. Beetje temperatuur, altijd beter dan deze koude dagen.
Wie weet, want ik denk dat we anders dan dat we allemaal over een Volkswagen beschikken of iets met Volkswagen te maken hebben, verder weinig raakvlakken hebben. Maar ook dat kan weer verrassingen opleveren. Of niet ...
Mij maakt het in ieder geval geen fluit uit waar het is. Limburg, Texel. Het is voor mij geen straf in mijn Golf te rijden. Ben het wel eens over het seizoen. Beetje temperatuur, altijd beter dan deze koude dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 05-12-2017 23:54 ]
Gewoon gelijk ver organizeren. Hoeft niet centraal te zijn. Met zijn allen naar Tjechie ofso. Goedkoop bier. Goedkope vrouwen. Feestje!
@Famous lekker in de wagen blijven zitten met de zetelverwarming en deuren toe.
@iichel gewoon de offsets in de hex editor in combinatie met windows calc
ken de meeste offsets voor beide eeproms (welke mogelijk zijn, sommige functies kan de 32 gewoon niet). Zal eens lijstje maken van welke ik heb. Zitten ook paar waardeloze in die je kan je gebruiken voor teller swaps. (Miles/kmh. Benzine/diesel, extra benzinetanks,support menu, welkomscherm weg...)
@iichel gewoon de offsets in de hex editor in combinatie met windows calc
Ik spreek geen Tsjechisch, lust geen bier en ben liever aan het eind van de dag gewoon weer thuis.azz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:55:
Gewoon gelijk ver organizeren. Hoeft niet centraal te zijn. Met zijn allen naar Tjechie ofso. Goedkoop bier. Goedkope vrouwen. Feestje!
Maar dan pakken we wel het vliegtuig tochazz_kikr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:55:
@iichel gewoon de offsets in de hex editor in combinatie met windows calcken de meeste offsets voor beide eeproms (welke mogelijk zijn, sommige functies kan de 32 gewoon niet). Zal eens lijstje maken van welke ik heb. Zitten ook paar waardeloze in die je kan je gebruiken voor teller swaps. (Miles/kmh. Benzine/diesel, extra benzinetanks,support menu, welkomscherm weg...)
Oh, en die stoelwarming wordt mij niet warm genoeg.
Mag sowieso wel hoger komen trouwens..
[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 06-12-2017 00:01 ]
Yep, Antonov 225, vliegt op Wodka of houtblokken (als het maar wil branden). Schuiven we onze auto's erin en schreef je nou Aruba?
Bevestig dit bij deze geen vertraging dan meer.Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:05:
@Famous![]()
@yamahabest
Zo plan je ook alarm activeren zonder alarm dan werkt het via de claxon en mis je alleen je interieur sensoren
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Voor een meeting ben ik altijd wel in mits een Skoda ook erbij mag staan :-)
Alle 2018 modellen hebben die optie niet meer aangezien de long coding niet meer gebruikt worden dus dan word het lastig:-)Famous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:10:
[...]
Byte 6, bit 4?
Ging er vanuit dat het om een Mk6 gingAntera schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:01:
[...]
Alle 2018 modellen hebben die optie niet meer aangezien de long coding niet meer gebruikt worden dus dan word het lastig:-)
Het is oppassen geblazen hier, kreeg gisterenavond wat berichtjes door van de tuner die wat projecten gedaan heeft.
Onder andere een Golf 4 1.8T die nu oo 395pk draait
Kan ik ook meedoen met mijn octavia 3 combi. Al is die helemaal afgeragd... 3 keer een verhuis mee gedaan waaronder 2x voor mezelf. Doet niet echt goed aan een wagenAntera schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:59:
Voor een meeting ben ik altijd wel in mits een Skoda ook erbij mag staan :-)

Beetje vloeken hier, maar die Octavia is echt een beestig goede wagen.
Het is toch ergens op gebaseerd ehEngineer Stewie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:53:
[...]
Kan ik ook meedoen met mijn octavia 3 combi. Al is die helemaal afgeragd... 3 keer een verhuis mee gedaan waaronder 2x voor mezelf. Doet niet echt goed aan een wagen.
Beetje vloeken hier, maar die Octavia is echt een beestig goede wagen.
Wel animo voor dus?
Misschien kunnen we hem dan direct samen doen met het Audi forum? Daar is ook een bepaald groepje actief die er misschien voor open staan

Skoda is natuurlijk ook welkom
Vind je het erg als ik van je tweede zin geen chocola kan maken? Wat bedoel je precies?Antera schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:57:
[...]
Bevestig dit bij deze geen vertraging dan meer.
Zo plan je ook alarm activeren zonder alarm dan werkt het via de claxon en mis je alleen je interieur sensoren
Kameraad van me rijd ook rond in zo een gek karretje. 450pk in een golf 2. Gaat best wel hardFamous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:07:
[...]
Ging er vanuit dat het om een Mk6 ging
Het is oppassen geblazen hier, kreeg gisterenavond wat berichtjes door van de tuner die wat projecten gedaan heeft.
Onder andere een Golf 4 1.8T die nu oo 395pk draait
Misschien dan de oproep voor een meeting verplaatsen naar hier: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDSFamous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:20:
[...]
Het is toch ergens op gebaseerd eh![]()
Wel animo voor dus?
Misschien kunnen we hem dan direct samen doen met het Audi forum? Daar is ook een bepaald groepje actief die er misschien voor open staan![]()
Skoda is natuurlijk ook welkom![]()
Hebben we Seat ook direct te pakken.
Kom ik ook even buurten
. Voor de gezelligheid uiteraard
Hoop niet met je dikke bmw he....Tylen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:15:
Kom ik ook even buurten. Voor de gezelligheid uiteraard
Beter vast plannen danTylen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:15:
Kom ik ook even buurten. Voor de gezelligheid uiteraard
Februari?
Moeten we wel even leuk plekje hebben waar we kunnen staan en wat centraal ligt, Arnhem bijvoorbeeld
Maart zou ik men ‘echte’ VW moeten hebben. Aangezien VDSC aanpassingen op een wagen die er in Februari uitgaat zo zinloos isFamous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:55:
[...]
Beter vast plannen dan
Februari?
Moeten we wel even leuk plekje hebben waar we kunnen staan en wat centraal ligt, Arnhem bijvoorbeeld
Van wat ik aan reacties lees willen mensen toch liever in het voorjaar afspreken vanwege de kou (en natte ellende op de weg), zat zelf dus meer te denken aan april/mei dan. Ik zal zo een lijstje maken van geïnteresseerden en die hier posten. Als iedereen op die lijst dan ook nog even z'n thuislocatie doorgeeft bepalen we een geschikte plek en prikken we wat mij betreft een datum.Famous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:55:
[...]
Beter vast plannen dan
Februari?
Audi, Skoda en andere fora betrekken lijkt een leuk idee wel, maar dan wordt het misschien wel heel massaal, tenzij we bij een andere meeting aansluiten idd. Als iemand anders dat wil organiseren dan be my guest, voor wat mij betreft houden we het voor nu bij de regulars in dit topic en iedereen die zich verder hier meldt, en zien we tegen die tijd wel of er nog steeds genoeg animo is. Kunnen we dan alsnog uitbreiden, of het cancellen of wat dan ook.
Edit: Bij deze:

Nog een aantal lege velden, stuur me een DM wat je wil aanvullen voor jezelf of als je jezelf wil toevoegen (natuurlijk ook als je hier verder niet veel post maar het je gewoon leuk lijkt aanwezig te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Weemism op 11-12-2017 09:10 ]
Ik heb een Golf 7.5R

Nee, I wish. Golf 6 hier, heb geen voorkeur voor een maand/dag trouwens.
Centraal Nederland is ook prima voor mij!
Als het @Scrtz maar een stuk moet rijden is het goed
Tjechië.. ff serieus...
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hahaha zak, dat moet ik sowieso wel vanuit Noord LimburgFamous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:04:
Ik heb een Golf 7.5R
Ik vond de reden toch wel legit..Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:46:
Tjechië.. ff serieus...
Goedkoop bier & vrouwen...
Jawel 😁 De fiesta van mijn vrouw is niet zo leuk.
Lekker die auto spellingyamahabest schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:30:
[...]
Vind je het erg als ik van je tweede zin geen chocola kan maken? Wat bedoel je precies?
Zo kan je ook alarm activeren zonder oem alarm dan werkt het via de claxon en mis je alleen je interrieur sensoren
17 december meeten we met MyPolo weer in Amersfoort bij achter IkeaWeemism schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:20:
[...]
Gezien dat we hier in dit topic bijna toch altijd met hetzelfde vaste clubje actief lijken is het misschien wel eens een idee een zaterdagmiddag een meet te doen op een enigszins centrale plek in het land. Toen ik vroeger nog op het MyPolo forum zat hadden we regelmatig een samenkomst, was best gezellig, beetje kneuterig wel, maar who cares, leuk elkaars VW's bekijken in plaats van er alleen maar over te praten, en wellicht gelijk wat VDCS aanpassingen, en een kop koffie te doen middels meegebrachte thermo's en wat te happen.
Goedkope vrouwen & bier is anders ook nog cavaFamous schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:59:
Ik vond de reden toch wel legit..
Goedkoop bier & vrouwen...
De 17e ben ik zelf niet in de gelegenheid helaas, maar wel een goede tip voor anderen hier wellicht, dank! Ik neem aan dat andere modellen dan alleen Polo's ook nog steeds welkom zijn?iichel schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:53:
[...]
17 december meeten we met MyPolo weer in Amersfoort bij achter Ikea
De MyPolo community vond ik zelf altijd een fijn en relaxt clubje, wat mij betreft dus wel een aanrader.
Ja hoor wat mij betreft wel... als je interesse hebt in VW / VW Polo mag je van mij gewoon komen... 
https://www.mypolo.nl/xen...zondag-17-december.12032/
https://www.mypolo.nl/xen...zondag-17-december.12032/
Hallo, het is -10 buiten..
althans zo voelt het.
Dan ga je toch niet een meeting houden
althans zo voelt het.
Dan ga je toch niet een meeting houden
Tsja, we tuffen er allemaal lekker heen met stoelverwarming, gaan een uurtje of blauwbekken (we zijn niet zo verwend als al die luxe rijders hier
en elkaars autos bekijken en we tuffen weer terug met stoelverwarming. lekker toch?
Je hoeft zelfs niet uit de wagen te komen! Gewoon langs elkaar rijden en es zwaaien van achter de gesloten venster.iichel schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:43:
Tsja, we tuffen er allemaal lekker heen met stoelverwarming, gaan een uurtje of blauwbekken (we zijn niet zo verwend als al die luxe rijders hieren elkaars autos bekijken en we tuffen weer terug met stoelverwarming. lekker toch?
Oh dat doe ik op de snelweg altijd al :-)
@Weemism Doe maar een "dagje" én doe maar een "lokatie'tje"
Als @Antera er ook is kan 'ie misschien meteen even m'n VIM weer hertellen, is met het plaatsen van een volledig nieuwe unit verwijderd nadat 'ie 't in Sept. 2014 had geactiveerd
Als @Antera er ook is kan 'ie misschien meteen even m'n VIM weer hertellen, is met het plaatsen van een volledig nieuwe unit verwijderd nadat 'ie 't in Sept. 2014 had geactiveerd
[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 06-12-2017 23:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.