Bedankt voor het warme welkom op dit topic allen!

Hierbij een plaatje welke ik zelf wel geslaagd vond:
1) Het zijn allemaal originele velgen, hier vraag ik ook specifiek naar!
2) Tja inderdaad, dat heeft ook mijn voorkeur, maar met originele velgen in goede staat zie je onder 1000,- maar weinig sets met a-merk winterbanden
De Charleston heb ik nu dus al liggen en ik heb inmiddels ook al een mogelijke koper gevonden die mijn betaalde prijs zou willen betalen.
Die Interlagos ga ik morgenavond kijken en er zijn er twee met een beetje schade. De verkoper zegt dat de (a-merk) winterbanden in nieuwstaat zijn.
max schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:18:
Persoonlijk geef ik geen fluit om velgen in de winter, vandaar dat er dan 16" staaltjes met winterbanden onder de passat liggen. Ik zou dus die set Charlestons verkopen, die set Interlagos laten staan en een setje net staal met winterbanden aanschaffen.
Als je een beetje pech hebt rotten je alu velgen door al die pekelzooi onder je auto vandaan waar je bij staat. Staaltjes zijn zwart, worden bruin (van de eventuele roest) en spuit je als je dat überhaupt nodig vindt voor 2 tientjes weer zwart.
Interlagos vind ik wel mooier. Ik heb niets met velgen waarop zwarte vlakken zitten.
Verder: met Rainesh.
Mja, het eerste wat je zegt dat snap ik natuurlijk maar ik zou niet graag stalen velgen onder dit model auto willen zetten; iedereen begrijpt dat het winterbanden zijn maar het oog wil ook wat. Dat zou voor mij wel wat plezier wegnemen. Ik hoop dat roest niet zo'n punt is eerlijk gezegd; iedere week en misschien vaker afspoelen en er zit toch ook een denkende lak laag op?
Persoonlijk heb ik ook niet veel met zwarte vlakken op velgen maar specifiek dit model vind ik het niet storend; enkel het gebied wat je op het oog ook niet direct ziet en wat meestal met remstof bedekt raakt is donker.
Eddos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:22:
Ik zou voor de andere set velgen gaan.
- Je rijd een aantal maanden met een iets andere look, dat vond ik zelf altijd wel fris ogen.
- Je weet zeker dat je geen velg vergeet te wisselen.
Rainesh heeft wel gelijk op het vlak van kwaliteit banden, maar deze banden rijd je ook op binnen een bepaalde periode, dan kies je daarna voor kwaliteit.
Ja, hier kan ik me nog wel het meeste in vinden, juist die andere look. Interlagos oogt gewoon het mooiste op dit model auto misschien maar je raakt er aan gewend, een keer wat anders mag wel en wanneer de Interlagos er weer op kunnen ben je daar ook weer blij mee op dat moment. En misschien volgend jaar de banden wisselen voor a-merk inderdaad.
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:51:
Ik weet niet of je ooit met die Scirocco naar bijvoorbeeld de Alpenlanden gaat rijden maar het kán daar in de winter wel eens noodzakelijk zijn om sneeuwkettingen te gebruiken. In dat geval zou ik eerst eens kijken of er überhaupt kettingen te monteren zijn op die velg/band combinatie terwijl ze onder de auto gemonteerd zijn.
Hint: Bij mij paste dat destijds niet in combinatie met de "Interlagos" wielen met 235/40R18 banden + Sportonderstel 
Bedankt voor de tip! Zeker niet aan gedacht maar ik acht de kans klein dat ik deze auto meeneem op wintersport, sneeuwkettingen ben ik nog nooit mee in aanraking geweest haha.
Heb zojuist een van de wielen uit de berging gehaald en tegen de huidige wielen aan gezet om eens een fotootje te maken:
Dat brengt me wel weer aan het twijfelen want ik vind het er best vet uit zien. Gisteravond was ik er voor mezelf best wel uit dat ik deze Charlestons ging verkopen en Interlagos in de plek nam maar nu ik dit zo zie weet ik het niet zeker. Het enige waar ik me "zorgen" over maak is de ET waarde van 51. Dat betekent als ik kijk naar zo'n website waar ze een preview kunnen laten zien het volgende:
Dat valt dus 1,6CM dieper in de wielkassen en dat is wel iets wat zichtbaar is denk ik(?), heb nog geen duidelijke foto met ET51 J7.5 velgen onder een Scirocco kunnen vinden. Hoe staan jullie tegenover dit verschil en het gebruik van spacers om dit kleine verschil op te heffen? En wat kost zoiets eigenlijk is de ervaring? Geen idee waar ik naar moet kijken eigenlijk