Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:
  • 383.610 views

Onderwerpen

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter

Welkom in het derde Volkswagen topic!

Het vorige deel was geopend sinds januari 2010 en telde meer dan 6000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel met de nieuwe Volkswagen modellen en informatie.

Je kunt hier alles kwijt wat ook maar iets met Volkswagen te maken heeft. Eigen ervaringen, hulp bij vragen, het showen van je auto, nieuwe modellen en nog veel meer.

Happy posting!
RomeoJ

Huidige modellen

Volkswagen up!

Volkswagen up! 3-deurs
Volkswagen up! 5-deurs

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 3-deurs
Volkswagen Polo 5-deurs

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle Cabrio

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 3 deurs
Volkswagen Golf 5 deurs
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Cabrio
Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta *

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat Alltrack *
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco *

Volkswagen Eos

Volkswagen Eos *

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Volkswagen Caravelle/Multivan

Volkswagen Caravelle
Volkswagen Multivan

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

Links

Volkswagen
Volkswagen Nederland
Volkswagen Duitsland
Blogs / Info / Fora
Autoblog.nl
VW Forum.nl
Golf GTI Forum.nl
VW Vortex.com

VCDS aanpassingen
VCDS aanpassingen (verborgen auto functies) kunnen besproken worden in het speciaal daarvoor aangemaakte topic, namelijk: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Tot slot

Modellen aangeduid met (*) zijn niet leverbaar in Nederland.
Voorgaande delen
Deel 1 (met dank aan: Gunner)
Deel 2 (met dank aan: Gunner)

Wanneer er op- of aanmerkingen zijn over de TS, of wanneer je graag met je Volkswagen toegevoegd wil worden, dan hoor ik dat graag via DM.

RomeoJ wijzigde deze reactie 24-04-2017 20:50 (11%)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-09 01:47
Bij deze een ''teaser'' van mijn Golf GTI MK1 die bijna af is, motor loopt als een zonnetje, helemaal nieuw zonder een kilometer op te teller.

Nu moeten we nog een nieuw of goed dashboard vinden voor hem en dan kan die op kenteken gezet worden, dit is het oude kenteken.

Verder zitten er Koni geel schokdempers onder, audio systeem is compleet van Hertz met een Blaupunt versterker.
De radio wordt een Becker Indianapolis Pro met navigatie en iPod connection kit in het dashboard kastje.

Verder het originele golfbal type versnellingspook, ligt ook een korte 5 bak in.

Verder zitten er nu originele VW Corrado velgen onder, deze zijn voor de winter, voor in de zomer komen er BBS RS 15'' 30ET er onder, en nee, ik ga niet groter of breder, want wil niet de wielkasten uitzagen of wat dan ook, moet wel een beetje een smooth drive blijven :)

Speakerfreak95 wijzigde deze reactie 24-02-2015 20:32 (39%)

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Even een crosspost uit het Show je auto topic. :P

Voorraadje Dasty O+

Inlaatspruitstukje

Carburateurtje

Fuck me die carb was smerig zeg. Toen ik de bouten los had legde ik mijn hand er bovenop en die bleef gewoon plakken. Spruitstuk was van hetzelfde laken een pak, hele kluit aan roet in de voorverwarming. :X :X

Dat die Golf überhaupt nog wilde lopen vind ik nu wel heel erg wonderbaarlijk. Kolere wat een zooi kwam er uit. Morgen alles poetsen, drogen en misschien alweer opbouwen afhankelijk van hoeveel zin ik daarin heb. :P

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:40
quote:
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:42:
[...]
ik wil hem precies hebben zoals die uit de Volkswagen garage kwam in 1983,helemaal origineell _/-\o_

Vandaag originele BBS RS velgen op de kop weten te tikken, en wauw, die dingen zijn mooi :)

Stuurbekrachtiging was inderdaad niet standaard, wel ..
Zelfde verhaal voor de airco, die ook afkomstig uit een MK2, ik ...
.. schokdempers voor (Koni geel)..
:) ;) >:)
Ik heb de ilussie al lang niet meer om eea orgineel te houden ;) Zie onder.

Stuurbekrachtiging is op een Mk1 1992 wel standaard volgens mij. Airco hoef ik niet; past ook niet ivm intercooler uit een MB Sprinter ;)

Als je velgen nog wat liefde nodig hebben dan heb ik nog wel een adres voor je via de Cabrioclub.

Maar blijf foto's posten, mooi project.

Hieronder dus m'n eigen Mk1; staat nu 5 maanden in de winterslaap.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
Eindelijk een nieuwe auto gevonden, VW Golf VI 2010 highline executive met eigenlijk alle noembare opties, 70k op de teller!

- stuurwielbediening
- alcantara sportstoelen
- navigatie
- bluetooth audio

Scrtz wijzigde deze reactie 07-03-2015 16:19 (7%)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:24
Crosspost van SJAT:

DSC_1175 by ExtremeHipster, on Flickr

Zomerbanden zitten nu onder m'n Golf, kan er alleen helaas ook niet mee rijden. Er is een stuk van ~5cm van de veer linksvoor geknapt, wordt maandag gefixed als het goed is. Helaas staat ie nu bij m'n ouders en moet ik naar m'n kamer, maar gelukkig heb ik vervangend vervoer!

DSC_1178 by ExtremeHipster, on Flickr

Jazeker, het is een potente Agila! Met exact even veel vermogen als m'n Golf :').

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

quote:
kuusj98 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:21:
Goedemorgen :)

Mijn opa heeft een VW Kever 1974 in Jeans uitvoering, helemaal opgeknapt, loopt goed enz. enz.
Aangezien familie die de auto gestald heeft staan het pand wil verkopen heeft hij 2 keuzes. Of hij wil het ding verkopen, of ik mag hem hebben.

Wat vinden jullie? Auto kost me dan nagenoeg niks aan wegenbelasting en verzekering, en hij zuipt niet veel meer dan een moderne bak.

Idee is dan om er een som geld tegenaan te gooien voor verschillende "upgrades" zoals mijn vader ze wil noemen, volgens hem kom je met 5000 euro al een heel stuk verder. Het zou dan vooral gaan om upgrades die niks met het uiterlijk te maken hebben buiten een ander setje velgen.

Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om een Porsche motor over te lepelen naar zo'n kever? Ik lees veel over een Porsche 944, als ik even Google: http://www.ebay.com/bhp/porsche-944-engine
Ik neem aan dat ik dan ook een 944 transmissie nodig heb, prijzen van de motor liggen rond de 2500$ en een transmissie rond de 500$. Zullen vast wel in Nederland en desnoods Duitsland te vinden zijn.

Je hebt dan waarschijnlijk ook een setje schijfremmen nodig, maar in hoeverre denken jullie dat zoiets realistisch is? Ik bedoel, het is al vaker gedaan dus niet onmogelijk, maar ik heb sowieso al 0 kennis als het op auto's sleutelen aankomt en mijn vader heeft alleen ervaring van een Triumph Spirtfire die hij gedeeltelijk zelf opgeknapt heeft en mijn opa heeft ook wel wat ervaring maar zover ik weet niet in engine-swaps.

Als iemand advies heeft hoor ik het graag :) Ondanks dat we niet zo heel veel ervaring hebben lijkt het wel een leuk project waar desnoods het een-en-ander uitbesteed word.
"Porsche blok er in?" dat is ongeveer wat een iedere aircooled-n00b roept bij het zien van een kever. Porsche is snel, jeweettoch :')
Ja, ik heb ook een kever, en dan krijg je van passanten enzo wel eens de vraag/opmerking daar over. Misschien ook wel omdat de einddempers er uit zijn, verder is het een 1300cc blokje van 40pk, kom je prima mee weg.

Maar Porsche = duur, en voor veel minder geld kun je er een 1600 of groter in steken, gewoon op basis van het keverblok zelf. Type/versie is dan belangrijk ivm wijzigingen in oliecircuit etc.

Dubbele webers, goeie uitlaat, 1,2,3 ontsteking, "porsche koeling" en wat aandacht besteden aan de bak. Goed, dat kost ook geld, ik zag motoren te koop staan die net zoveel kosten als mijn kever zelf (daarom gaan ze soms ook gescheiden van elkaar in de verkoop) Maar met 100pk op 700kg rij je heel veel moderne auto's zoek ;)

Hier dezelfde kleur (al lijkt het meer metallic?) achteras verlagen, dikke velgen er op. Voor voorzien van dropped spindels/verlagen, en bovenstaande vooras is ook ingekort, wat ik persoonlijk dan weer niet mooi vind.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
kuusj98 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:46:
[...]
Sorry dat dit bericht redelijk lang is...
Dat is heul nie erg. :P
quote:
Prijs op aanvraag, nou ja, dat zal wel een lekkertje zijn... Ik schat een 3500/4000 euro + verzending, maar stel ik koop deze motor: is dit (niet letterlijk, uiteraard) plug and play of komt er toch een boel meer bij kijken?
Ik zou eerst het ding rijdbaar maken en dan eens kijken wat je er mee wil. Je hebt tenslotte al een snelheidsmonster in de vorm van die GTI. Een lekkere cruise Kever is ook helemaal niet verkeerd. Dan is de snelheidsbeleving in de GTI alleen maar groter wanneer je overstapt. Heb ik als ik van mijn Golf overstap in mijn Passat ook: "Oh ja, bijna 200pk is toch best wel wat vermogen." :P

Het groene monster leeft weer na al die mishandelingen liefdevolle wasbeurten met Dasty. :P

Carburateurtje schoon gemaakt, uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd, nieuwe pakkingen en verstuivers, vacuumslangetjes the works!

Inlaatspruitstukje hetzelfde verhaal, maar daarvan heeft Mister Smartypants natuurlijk geen foto's gemaakt. |:(

Maar hier toch redelijk te zien.

En toen eens starten. :P

Carb moet nog een beetje afgesteld worden, maar verder loopt het ding als een malle en is het net een nieuwe auto. Start verdorie beter dan mijn Passat. :D

Het was ook niks te vroeg dat ik de Golf klaar had. Vrijdag kwam ik in de Passat thuis met een ABS/ESP-kerstboom in het dashboard en geen remlichten meer, oftewel remlichtschakelaar overleden. Nu gelukkig alle tijd om dat te fixen. :)

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Batsgeit
Vraagje voor de Golf 4 bezitters hier:

Ik heb in mijn Golf geen bekerhouders zitten, en nu wil ik binnenkort naar de sloop om daar wat bekerhouders te halen. Kan ik die gewoon inbouwen in mijn Golf? Er zit nu een plastic afdekplaatje voor.

Plaatje ter verduidelijking:

Met bekerhouders

Zonder bekerhouders:

Dan nog een vraag: kan ik een 2 DIN radio inbouwen zonder dat ik er een extra frame bij moet halen? De ene zegt van wel, en de ander zegt van niet. Heeft iemand dit al misschien een keer gedaan?

• WHiZZi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:36

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hey, de VW Transporter staat niet in de openingspost. Toch jammer, op 15 april wordt de VW Transporter T6 gepresenteerd.

Maar voorlopig hou ik mijn 20 jaar oude trouwe T4 2.5TDi:

Het HomeComputerMuseum in Helmond! Het leukste interactieve computermuseum van de Benelux!
Ook lid worden van onze exclusieve retro club ?

• Batsgeit
quote:
DerOllie schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:04:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb zelf een Golf 4 Ocean gehad, en die had geen bekerhouders, maar omdat ik er langere afstanden in moest gaan maken voor werk leek me dat wel handig, dus toen via een dealtje via de dealer die erin laten zetten, en hij heeft ook aangegeven dat hij eentje uit zn voorraad Golf 4 pakte en die overzette.
Ik mocht zelfs uitkiezen want je had een aantal versies van die bekerhouders, het mechanisme hoe dat uitklapte. Dus kijk vooral even goed rond welke je kan vinden. Werkte bij daarna prima, alsof het er altijd in had gezeten... :)
Top :). Heb gisteren op de sloop rondgekeken, maar niemand die dat ding had liggen natuurlijk. Schijnt dat deze, samen met de roostertjes uit de bumpers, nogal vaak van de sloopauto's gejat worden. Hoe skeer ben je dan.

Anyway, maar even op marktplaats gekeken en daar durven ze 40 euro voor een gebruikte te vragen 8)7. Heb nu via ebay een nieuwe besteld voor 27 dollar :D. Roostertje heb ik op marktplaats gevonden voor 8 euro, dit staat namelijk een beetje jammer:

DSC_1209 by ExtremeHipster, on Flickr

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:18

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

quote:
Batsgeit schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:50:
[...]

Top :). Heb gisteren op de sloop rondgekeken, maar niemand die dat ding had liggen natuurlijk. Schijnt dat deze, samen met de roostertjes uit de bumpers, nogal vaak van de sloopauto's gejat worden. Hoe skeer ben je dan.

Anyway, maar even op marktplaats gekeken en daar durven ze 40 euro voor een gebruikte te vragen 8)7. Heb nu via ebay een nieuwe besteld voor 27 dollar :D. Roostertje heb ik op marktplaats gevonden voor 8 euro, dit staat namelijk een beetje jammer:

[afbeelding]DSC_1209 by ExtremeHipster, on Flickr
Blijven toch mooie auto's, zelfs al die jaren. Heb er eentje gehad van augustus 2008 tot april 2010. Dit was de mijne, een 1.6 16v Ocean in Indigo blauw, erg fijne (eerste!) auto:

(met de een bekerhouder erin, die hadden de Oceans allemaal niet. Waarom is een vraag, je zou zeggen de kosten zijn het niet, maar de dealer zei dat het wel vanwege de kosten was.. :F )

DerOllie wijzigde deze reactie 12-04-2015 20:22 (10%)

www.youtube.com/DerOllie

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
En de T6 is ook gepresenteerd.... :)

Zo op het eerste oog niet zo heel erg wereldschokkend anders dan de T5, maar ik vind het een strak ding geworden :)

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
quote:
maartend schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:53:
[...]

Thnx. Maar zelf wil ik kleiner rijden.

:?

:+

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Denk dat ie kleiner dan de Polo bedoelt.

Zo niet adviseer ik:

Nu ook verkrijgbaar in meerdere carrosserievormen :-)

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
Weet iemand hoe ik netjes de bovenkant van de middenconsole van de golf 7 verwijder? Ik bedoel dan dit gedeelte:

Ik wil wat kabeltjes netjes hieronder richting het dashboard leiden. De radio en "asbak" was niet zo'n probleem. maar dit gedeelte krijg ik niet los zonder dat ik bang ben dat het afbreekt.

Bedoel alleen het bovenste plaatwerk btw, niet de hele console :P

Maverick wijzigde deze reactie 24-04-2015 08:55 (8%)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:02

_Christiaan_

Master of SOG

Crosspost vanuit het Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120 topic

Bij deze even mijn 'nieuwe' auto voorstellen :) Golf 1.6 TDI automaat.

Plaatjes zijn klikbaar voor groot

Opties:
  • Clima
  • Dynaudio speakers (OEM)
  • Parkeersensoren voor & achter
  • Elektrisch verstelbare+verwarmbare+inklapbare spiegels, met verlichting eronder ('puddle lights')
  • Voetruim verlichting (ook dimbaar via de MFA 8) )
  • DSG-7 automaat met schakelflippers (die ik nooit ga gebruiken)
  • LED achterlichten
  • Alarm-plus
  • RNS 510 met premium telefoon voorbereiding
En nog wat bijna-standaard dingen zoals automatisch dimbare binnenspiegel, knopjes op stuur, regensensor, lichtsensor.

Voor de rest ga ik nog wat dingen aan laten passen met VCDS, zoals bijv. het akoestische signaal bij het op slot doen. Ik had dit bij mn vorige Golf en ik mis dat nu wel (zo weet ik zeker dat ik hem op slot heb gedaan en dat het alarm aan staat).

Vandaag heb ik het volgende gehaald:

(geen eigen foto)

Een navilock :') Jammer dat dit nodig is maar _hopelijk_ laten ze de auto daardoor met rust. Wil niet te laat komen op mn werk omdat een stel stakkers mn ruit intikken voor een RNS 510. Gelukkig zaten die pinnen al in de auto dus hoefde alleen maar die kap te kopen.

NOSIG

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:02

_Christiaan_

Master of SOG

Op het stuur is idd het handigst... Ik rij soms in een Jaguar XF en die heeft zo'n jogwheel op het stuur, wat imo het allerchillst werkt:

Maargoed, 10 posts over een cruise control hendeltje :')

NOSIG

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
gisteren even gechecked, is niet heel veel :(

beetje lastig te zien door lichtinval maar dus 0,31A, aangesloten zat een WD externe HDD (die wel opspint maar kan er niets van af lezen.)
zelfde schijf deed het prima in m'n 6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
Batsgeit schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:08:
Ik krijg vandaag een nieuwe radio binnen en hiervoor moet ik een DAB-antenne aan de voorruit plakken en een microfoon aansluiten. De antenne moet aan de voorruit bevestigd worden, dus de A-stijl moet verwijderd worden. Hoe doe ik dit het makkelijkst, en is er een makkelijke manier om de kabels door het dashboard heen te krijgen?
Heb even voor je in Elsa gekeken.

Deurrubber los trekken, daarna kun je de bekleding los maken. De bekleding zit aan de bovenkant met een klem vast, daarvoor gebruiken ze die tool om de klem te verwijderen (eruit trekken). Ervaring met mijn Passat leert dat gewoon los trekken met gepast geweld ook prima werkt.

Als je zijairbags hebt zit de bekleding op de plek van de bovenste clip met een nylon strip vast aan de carrosserie, om te voorkomen dat je de bekleding in je bakkes krijgt als de airbag afgaat. Gewoon laten zitten, je hebt ongeveer een centimeter of 5 vingerruimte en daar kun je makkelijk een kabel door wurmen.

Eigenlijk moet je de eerder genoemde klem bij elke keer loshalen vervangen (laatste plaatje), maar afhankelijk van hoe voorzichtig en precies je bent hoeft dat niet perse. Heb ik niet gedaan toen ik het spul los heb gehad.

Als je de deurrubber los hebt kun je aan de zijkant van het dashboard makkelijk naar binnen met een kabel (zit een plastic plaat die je los kunt trekken). Onder je dashboard kun je ook een paar platen losschroeven om dichter bij je radio/middenconsole te komen.

Succes! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Lekker is dat dan. Ik heb zelf in januari toch echt nog 199 euro betaald voor V7 voor de RNS 315, en dan mocht ik 'm ook nog zelf installeren ook...

Net gekeken in de webshop van Van den Udenhout in Eindhoven waar ik 'm had gekocht, en blijkt dat ie nu inderdaad 100 euro is afgeprijsd...

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 22:44
Ik ben aardig aan het sleutelen geweest de afgelopen dagen aan mijn Golf 5. Sinds een aantal weken ging het waarschuwingslampje dat er een lamp stuk was elke keer branden maar ik kon niet vinden waar het zat. Eind vorige week begon ik er ineens last van te krijgen dat als ik de achterklep opendeed de ruitenwisser achter een stukje versprong. Na een paar keer met de achterklep openen en sluiten kwam ik er achter dat het waarschuwingslampje op het dashboard gerelateerd was aan het bewegen van de ruitenwisser. Als de ruitenwisser bewoog had ik een storing op de verlichting, als de storing weer 'weg' was na een paar keer openen en sluiten deed ook de ruitenwisser het weer. Googlen leverde al snel de suggestie dat ik het moest zoeken in de flexibele kabel tussen auto en achterklep. Daar het rubber iets los gehaald en toen was duidelijk wat er mis was:

Deze string kabels (de linker kant) bevat de bekabeling voor alles wat stroom moet krijgen in je achterklep (achterruitverwarming, verlichting, ontgrendel mechanisme van de achterklep, ruitenwisser motor) en het was duidelijk dat er 1 helemaal doormidden was en dat er een aantal waren waar de isolatie van gescheurd was.
Tijdje zitten twijfelen wat ik er mee aan moest, ik heb de auto in onderhoud bij de dealer en die zijn natuurlijk meteen geneigd om hele kabelbomen te vervangen en ik was bang dat die wel eens aardig duur ging worden. Alternatief was dan wel om eventueel alleen de kabel aan te schaffen en hem er zelf in te zetten, ik was alleen bang dat het nogal een gepruts zou worden om overal bij te kunnen. Ik vond via google al snel een soort van reparatie setje waarmee je een stuk van een cm of 30 van de kabel er uit haalt en er een nieuw stuk tussen zet. Maar dat leek mij al helemaal geen goed idee, je veroorzaakt voor mijn gevoel dan alleen maar meer zwakke punten.
Uiteindelijk begin van de week eens een paar keer aan wat stukken bekleding getrokken om te zien waar je allemaal zelf bij zou kunnen. Dit resulteerde er in dat ik uiteindelijk een iets van 1,5 uur alle bekleding van de C stijlen en de achterklep er af had en alle kabels zichtbaar waren. Toen was ook zichtbaar dat alles wat naar de achterklep zit aangesloten wordt met 3 stekkertjes achter de C stijl. Omdat het uit elkaar halen eigenlijk hard meeviel en het dus leek alsof je vanaf de C stijl naar achter alles zou kunnen vervangen maar eens contact gezocht met de dealer voor een nieuwe kabelboom. Tot mijn verbazing kost de benodigde kabelboom 'slechts' 90 euro. Ik was voorbereid op het 3 voudige hiervan eigenlijk. Dan krijg je een kabelboom met alles er op en eraan, inclusief klemmetjes om alles netjes vast te zetten.

Vanmiddag in iets meer dan een uur de oude kabelboom er uit weten te krijgen en de nieuwe er in weten te zetten. Meeste tijd is nog wel gaan zitten in het loshalen van het 3e remlicht. Die is niet helemaal gaaf mee heb ik gezien, dat ding is er zowat niet uit te krijgen. Daarna nog een uur aan het kloten geweest om alle bekleding er weer netjes in te krijgen. Paar uurtjes werk en 90 euro voor een onderdeel maar nu kan dit stuk van de golf er weer een jaar of 10 tegenaan hoop ik. Al met al best een leuk klusje om zelf te doen eigenlijk.

Toen ik klaar was nog maar eens goed naar de oude kabelboom gekeken.

Degene die helemaal doormidden is blijkt de ruitenwisser geweest te zijn, die is waarschijnlijk geknapt toen ik de eerste keer het rubber wat aan de kant haalde. Daarnaast in ieder geval 4 andere kabels waarvan de isolatie gescheurd was.

Desktop | Server | Laptop

• Marinusvw
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 09:49
Ik heb ongeveer 5 weken geleden een VW Up! gekocht.

Nu viel het me op dat de indicator aan de zijkant vocht binnenin heeft. Ik ben terug gegaan naar de dealer hier in Kaapstad en ze hebben m eruit gehaald en opgedroogd. Nu is er weer vocht in de lamp.
Gelukkig gaat de dealer ze nu allebei vervangen, moet alleen 4 weken wachten want de lampjes moet uit Slowakije komen. Hopelijk lost dit het probleem op :/ vind het gewoon frustrerend..

Zijn er meer mensen met dit probleem? Want ik zag dat een aantal Amarok bakkies die hier rondrijden ook vocht in hun indicators hebben...

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:18
Mag ik ook meedoen? O-)

Kever 1200 van 1974, officieel van m'n pa, maar ik ben m nu aan t opknappen zodat ik erin rond kan gaan tuffen O-)

Momenteel staat hij er zo bij:

Binnekort de weggerotte delen netjes dichtmaken, en daarna op naar de spuiter! *O*

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:06
quote:
Bedankt. Deze uitgebreide had ik nog niet gevonden. Bij mij is denk ik het veertje gebroken of zo.

Maar het loshalen zoals men aangeeft op onderstaand plaatje lukt mij niet. Zijn hier nog oplossingen voor?

• pgm5700
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-01-2017

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
xantos schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:10:
Ik heb wat problemen met de binnenverlichting van mijn Golf 5 Plus. Er zit wat loscontact in de schakelaars en wil eens kijken of ik iets kan schoonmaken. Weet iemand hoe ik de binnenverlichting kan openen?
Achter het brillenvak zitten 2 schroeven. Eerst brillenvakje eruit klikken, daarvoor moet je met een pennetje 2 haakjes los schuiven. Daarna schroeven eruit en dan het geheel naar je toe uit het dak trekken.

quote:
Ausbauen
  • Schalten Sie die Zündung aus.
  • Öffnen Sie das Brillenfach -4-.
  • Entriegeln Sie, mit einem kleinen Schraubendreher, die zwei Rasthaken -2- und -3-.
  • Senken Sie das Brillenfach, im hinteren Bereich, etwas ab -Pfeil- und nehmen Sie es aus der Dachkonsole -1- heraus.
  • Drehen Sie die zwei Schrauben -5- heraus (1,2 Nm).
  • Lösen Sie die Dachkonsole, von hinten beginnend, aus den Aufnahmen im Formhimmel heraus.
  • Trennen Sie die Leitungsstränge.

max wijzigde deze reactie 01-11-2015 15:47 (32%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-09 13:53
En dat laatste ben ik het zeker mee eens. Laat dat duidelijk zijn.

Maar er is geen reden? Echt niet?

http://www.irishtimes.com...of-gaming-tests-1.2366423
En zo is er zat nieuws te vinden. Als die huidige tests allemaal zoveel hoger uitvallen, hoe kom je dan in godsnaam door de keuringen voor typegoedkeuring? Toeval? Right.
De beerput gaat nog wel open. Iedereen heeft op een of andere manier gemanipuleerd denk ik. Dan hoop ik alleen voor de totale economie dat ze allemaal binnen korte tijd van elkaar boven komen drijven.

UltraSub wijzigde deze reactie 06-11-2015 15:25 (44%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

't CD Singeltje wat ik óóít bij m'n (nieuwe) GTi kreeg :P

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
quote:
Rupie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:33:
Er ligt geen bekabeling naar de achterdeuren voor speakers. Dat heb ik zelf gezien en dat is ook wat je terug vindt als je er naar gaat zoeken op internet. Ook aan de kant van de radio heb ik geen kabels gezien die er mee te maken hebben.
Maar de kabel van voor naar achter trekken is niet zo'n probleem. Het gaat mij meer om de wisselende verhalen over wat er nu precies nodig is aan de kant van de deur om de speaker er in te krijgen. Moet je zaken uit gaan boren? Is er enkel plek voor een box of ook voor een tweeter (ja, die kan ik ook zelf bekijken door de deur los te halen maar als iemand antwoord heeft op mijn vragen dan weten ze die mogelijk ook :P)? En als die tweeter er in past, heb je dan een ander binnen paneel nodig als je nu een paneel hebt zonder tweeter rooster er in?
Hier zie je waar de speakers zitten.

Anders kan je ook eens volgende filmpje bekijken; daarin demonteert iemand de hele achterdeur (voor het installeren van "puddle lights") maar je krijgt alle stappen en alle onderelen goed te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=khAceNYE6D8

• sebasmeer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-09 19:18
Hallo Volkswagen rijders.

Sinds 4 dagen hoor ik er ook bij na aanschaf van mijn Golf 7 1.6 TDI Highline BM uit 2014.

Verder zit er ook de Discover Pro navigatie in. Geen idee of ze die hebben geupdate met de laatste map versie van november 2015, dus dat zal ik eens gaan bekijken deze week.

Er zitten nu zomerbanden om, maar ik wil ook een setje winterbanden met velgen aan gaan schaffen. Zelf heb ik wel verstand van de banden, maar niet van velgen. Maakt het nog uit of ik voor VW originele of bijvoorbeeld MAK of Rials lichtmetalen velgen zou gaan? Wat zouden jullie aanraden?

En is het raar als ik een ander merk velgen neem dat ik achteraf wellicht de naafdoppen vervang met een VW logo?

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:26
Ik heb hem al 2 maanden, maar ik wil mijn Golf GTE ook graag met jullie delen (cross post vanuit het Keuze leaseauto - Deel 3):
Golf GTE
Nieuwe Auto
Golf GTEGolf GTEGolf GTE
Golf GTE

Wat zit er op:
  • Executive Plus pakket
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
  • Bekleding, leder 'Vienna'
  • Bestuurderstoel, elektrisch verstelbaar
  • Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
  • Trekhaak
  • Car-Net e-Remote Online diensten
  • Spiegelpakket
  • Winterpakket
  • Zij-airbags achter
  • Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
  • Automatische afstandsregeling (Adaptive Cruise Control)
  • Grootlichtassistent (Light Assist)
  • Lane Assist met Dynamic Light Assist
Mijn eerste volkswagen, en erg tevreden met de auto tot nu toe. Gebruiks- / bedienings-gemak is top, heerlijke auto :9

• Jestar076
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Sinds september vorig jaar eigenaar van Scirocco 1.4tsi 160pk

Volgend jaar stage 1 laten kietelen.
blijft leuk om een ''exclusievere'' auto te rijden.

Jestar076 wijzigde deze reactie 24-12-2015 09:42 (5%)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

• maikel_rox
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:03
Ik heb nog steeds geen brief ontvangen mbt m'n sjoemelsoftware, raar.. :9

• Jestar076
Caddy van mijn vader onderhanden genomen:

Jestar076 wijzigde deze reactie 11-01-2016 10:23 (5%)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:58
quote:
knutsel smurf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:03:
Manueel, hoewel ik graag een automaat had gehad
Hier ook een manuele bak. Zeker geen spijt van.

In een omgeving niet zo heel ver van Ierland:

(klikbaar)

AndRo555 wijzigde deze reactie 11-01-2016 21:29 (12%)

• xantos
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Vrijdag mijn 'nieuwe' wagen ophalen. Zijruiten en achterruit wil ik nog laten verduisteren. Verder ben ik er erg tevreden mee.. ;)

Ik twijfel nog of ik alle matten ga vervangen door rubbermatten. Is wel makkelijk schoon te houden en slijt waarschijnlijk een stuk minder. Hebben jullie hier ervaring mee?

xantos wijzigde deze reactie 12-01-2016 22:14 (33%)

• steven2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-09 09:17
Gisteren de auto naar cura di carozza gebracht voor een coating. Daar gaat Andre Kobes de auto voorzien van een Modesta BC05 coating 8) 8)

Hier zijn alvast wat foto's na het aanbrengen van de primer laag.

Mijn batches en de Pouw sticker laten verwijderen. Deze zaten op de achterbumper.

Met de losse letters kan je ook nieuwe woorden maken :+

Ook de velgen worden niet vergeten :P

steven2 wijzigde deze reactie 13-01-2016 19:16 (28%)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09 09:47

Kijk nou wat ik opeens voor m'n deur heb.

Ik ben ook een 1e klas idioot: Na de foto, Vergeten het klepje van de lader te sluiten tijdens het rijden terwijl het sneeuwde... Stroomgat vol sneeuw.

Gamebuster wijzigde deze reactie 14-01-2016 23:51 (82%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
De Golf 8, verkrijgbaar vanaf 2018. Ik vind m wel mooi :)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Eddos schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:23:
Zoals aanbevolen op die website heb ik 7-Zip geprobeerd. Vannacht via dd een exacte kopie gemaakt van het standaard kaartje, pakt hij ook niet.
Zal die actie eens met nog wat andere kaartjes proberen.
Jij pakt de zip ook uit op een eigen/niet meegeleverde SD-kaart?
Ik heb een Discover Pro dus heb eigenijk niets van doen met SD kaartjes (kan ook updaten middels USB) maar waar ik in het begin tegen aan liep was een issue met m'n MacBook.... En de "packagemanager" welke door Apple wordt gebruikt.

Ik heb 't spul daarna in een VM onder Windows extracted met de standaard aanwezige packagemanager en met WinZIP maar toen miste er steeds iets (straatnamen ontbraken bijvoorbeeld). Met 7ZIP en WINRAR loopt 't wel gewoon goed.
quote:
Gwannoes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:44:
Heeft er al iemand een oproep gehad om zijn sjoemeldiesel te laten aanpassen?
M'n (af fabriek) ABT! gechipte Gof 7 GTD van September 2014 (Euro 6) hoeft niet terug volgens de VW site dus: Nee!!

Rijdt overigens nog bést zuinig, zo'n 2.0 Dieseltje met andere software (zolang je de paardjes maar laat galopperen en niet laat sprinten) :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 05-02-2016 22:48 (21%)

• Batsgeit
quote:
Eddos schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:06:
Ah, dank :). Ik weet ook niet of de ingreep veel zin heeft,maar ik zag het staan als wijzigbare optie. Hebben andere Golf 7 bezitters daar geen last van?
Ik heb deze ledjes gekocht en het maakt een enorm verschil. Nu kan ik zowaar zie wat er achter me zit. Ter vergelijking:

Origineel (waar ik dus weinig mee zag)

Bovenstaande lampjes

Moet eigenlijk nog een keer een foto in het donker maken, maar ik ben tevreden :)

• marshallq
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Afgelopen week een 2006 Polo gekocht. Helaas heb ik daarbij nu een probleem (vrijdag terug naar de garage).

Als het gevroren heeft en ik de motor start dan gaat het lampje van de motorkoeling branden:

Vervolgens rij ik een stukje, zet ik de motor uit en weer aan en dan is het probleem opgelost. Het is me al opgevallen dat men teveel koelvloeistof bijgevuld heeft (tot ver over max). Zoiets als:

Iemand een idee of mijn probleem hierdoor kan komen? Volgens de garage niet en kan dit ook geen kwaad.

Vanochtend heeft het niet gevroren en het probleem was er dan ook niet.

marshallq wijzigde deze reactie 02-03-2016 07:55 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:57

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Nou daar is hij dan, naja bijna. Omdat de levering vanuit Dublin flink vertraagd was komt hij net te laat om op de laatste dag voor mijn vakantie afgeleverd te kunnen worden.

Dus toen ik afgelopen vrijdag even langs de garage ging om een lampje te laten fixen van de huidige passat kwam hij letterlijk net van de vrachtwagen af.

En ja het stuur zit aan de andere kant:)

Datacenter Solution Architect @ Extreme Networks

• JesseAMD
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:44
Hier ook maar weer eens posten. Heb mijn vorige kever verkocht en wat anders opgehaald. Het is een orig. Nederlandse kever uit 1967 geworden. Een standaard model met ragtop! Eigenlijk de ultieme basis voor een Cal-look kever omdat dit bouwjaar erg populair is en zeker i.c.m. een ragtop.

Ding heeft 15 jaar in opslag gestaan en daarvoor in een weiland.

De bodem

De body

Thuis:

Nu volle bak aan het strippen. Wielkast die onder het tectyl zat kwam er goed uit.

Verder een erg harde auto. Alleen plekken bij de ramen eigenlijk. Ga hem compleet restaureren en weer een 2,2 liter blok opbouwen. Doel is 200pk. Daarnaast de achterzijde ombouwen naar IRS van een later model voor een betere wegligging. Porsche Fuchs velgen etc etc.

• Darkvisje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00

Darkvisje

Pubg:K1W1M4NG0

Afgelopen weekend mijn 2e VW opgehaald, de eerst was een polo uit 2000, toen een seat ibiza uit 2007 en nu deze:

Specs:
Rising blue Scirocco
1.4 160bhp
7-DSG
38000km

Verder helaas geen andere pakketten erop zitten.

Some pictures:

Nu opzoek naar een RNS510 + bluetooth module!

Motovlogs: http://youtube.com/kiwiiyt | Pubg:K1W1M4NG0 | Steam: Darkvisje | cs-cfg.com

• DerOllie

DerOllie

Vanmiddag even bij Century Groningen wezen kijken naar de nieuwe VW Tiguan.

Mooie wagen, kleur blauw niet slecht, ik wil hem echter nog wel eens in het echt zien met het R-line pakket, dat maak het wel "af" denk ik. Desalniettemin leuk om nu al de Tiguan even te zien, even in de zitten, en te voelen. Staat geloof ik wel meer door het land heen, afgelopen week stond ie in Zwolle geloof ik...

Ohja, dit snoepje stond er ook nog O-) 65 mille :7

www.youtube.com/DerOllie

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zijner hier ook tweakers die aan de wat oudere vw's of andere vag auto's sleutelen?

De luchtservo'tjes van mijn polo zijn lek. Het rubbertje/comdoompje/membraam/hoesje is lek. Simpel dingetje om te fixen maar kan ze online niet vinden. Iemand en idee waar te kopen? Lijkt me iets dat vaak stuk gaat.

Dit is het servotje zit normaal om het stangetje.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:24:
Misschien kijk je (óf je vader) dan toch beter naar een GTD.... Standaard 184PK/380Nm @ 1750RPM. 210PK/420 Nm is simpel een ABT update, verder is het aan......

Enige is dat het zónde is om een diesel te gaan rijden bij ±10K Km's per jaar :)
Ik bedoelde met dat koppel eigenlijk dat het nog schakellui-er zal rijden als dat het nu al doet, mocht je dat willen. Een GTD, meh, dat vind ik persoonlijk meer een leasebak...

Wat ik trouwens echt nergens kan vinden is hoe het nu met die infotainment-systemen zit. Zijn er nu 2 of 3 beschikbare systemen? Ik heb echt met alle termen die in me opkwamen gezocht naar welk systeem stock is, maar kan er maar 2 vinden. Die met een kleiner scherm, en die met dat grote paneel. Echter, zowel het kleine als het grote hebben 4 knoppen aan iedere kant naast het scherm, en ik geloof dat onze kandidaat er maar 3 heeft. Een betere foto kan ik helaas niet krijgen:

Kan iemand me aan het type helpen?

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13-09 23:47
Hierbij alvast 2 foto's van de auto die over een dikke week bij ons voor de deur staat. Foto's van het interieur volgen nog :-)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scrtz
Nieuwe velgen zitten er eindelijk op!

Staat toch stukken stoerder dan de standaard 16" highline velgen, rijdt ook nog eens stukken strakker in bochten :)

• cypress3d
Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van onze eerste Volkswagen (Golf Variant). Nu rijden we een kleine week erin en hij bevalt prima! Lekkere wegligging, en strak op de weg. Lekker veel ruimte en luxe genoeg aan boord. Volgende week ff naar de garage, want hij trekt wat naar rechts op de snelweg bij 120km/u wat me niet goed lijkt maar komt goed (uitlijnen van de banden). Erg tevreden in ieder geval :-)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Crosspostje omdat het kan :P

Voor de 2e keer in een week het Groene Monster maar afgespoten, hij was niet groen meer maar geel. :D

En een paar foto's getrokken. Originele achterlichten een tijd terug ook maar weer erin geplaatst. Die volledig rode waren het toch niet. :)

Nog steeds te koop > PM

Betrap mezelf er wel op dat ik met een steeds grotere smile achter het stuur zit van die keukenmixert. :D

• Shanquish
  • Niet online
quote:
cypress3d schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
Ik lees in dit topic al meerdere malen dat er bij mensen in hun auto hun navigatie systeem (RNS510) gestolen is... Nu heb ik zelf de RNS310 wat vast minder gevoelig zal zijn voor diefstal maar toch zet het mij wel aan het nadenken om toch iets te overwegen om aan te schaffen. Er is een Navilock zodat je hem kunt afsluiten maar ja als een dief zijn zinnen erop zet dat past hij vast wel wat meer geweld toe om het los te krijgen... Wie van jullie VW'rs heeft een "beveiliging" erop zitten? De Navilock is al te krijgen rond de 150 eur maar dan moet hij nog erin gebouwd worden... Een kerel als ik met totaal geen kennis van dat soort dingen kan ik dat zelf of moet hij dan ingebouwd worden? Dan zit je gauw aan nog een 150eur inbouwkosten....

Aan de andere kant als je een Navilock aanschaft dan zal de dief nooit kunnen zien dat ik GEEN RNS510 heb maar een veel simpelere RNS310... What to do zucht....
Ik heb een 310 gehad, woon zelf in Rotterdam en hij is er in de 2 jaar tijd dat ik er in heb gereden nooit iets mee gebeurd, maar ik snap je twijfel ;)

Volgens mij hetzelfde type velg?

• Scrtz
quote:
shameete schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Lijkt me niet, ik zie ze niet zo heel vaak onder een 6 (variant) dus dat zal een optie geweest zijn.

Ik weet dat het destijds een voorraadmodel is geweest, destijds bij de verkoop nagevraagd en ik kreeg toen het volgende staatje doorgemaild:

VW Golf Variant Highline (alcantara bekleding) 1.6 TDI 105pk
35% getint glas vanaf B stijl
Executive pakket (navigatie/alarm/telefoon)
Licht en zicht pakket is onderdeel van Highline
Het zijn 16" atlanta's, als het goed is zijn juist de velgen die ik eerst eronder had (weet de naam niet precies) de originele highline velgen, niet zeker of de atlanta's ook een mogelijkheid waren maar ze zien er bijna hetzelfde uit, de atlanta lijkt 'dubbel gedrukt'met een grijze achtertoon bij de spaken, staat wat stoerder dan de zover ik weet standaard 16" deze dus:

Mij lijkt zo'n navilock echt vreselijk, elke keer dat ding erop en eraf halen, ik vond die losse frontjes bij 1din radio's al kansloos als ik zag dat mensen die elke keer los haalden en terug zette. Maar idd zoals hierboven al werd gezegd, de rns310/315 zijn inmiddels al redelijk verouderd en wss stuk minder aantrekkelijk.

Scrtz wijzigde deze reactie 19-05-2016 20:52 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Omdat er in het Het grote Audi topic - Deel 5 om werdt gevraagd, maar een VW past er niet.. dus dan maar hier :P

Maar inmiddels alweer bijna een jaar oud en ruim 30K ervaring :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18-06-2018

G4u

one day at the time

Na tijden zoeken voor een vervanger van mijn Uber app en veel gekwijl bij alle auto dealers ben ik sinds gister middag de gelukkige eigenaar van een Volkswagen Lamando 280TSI DSG Deluxe edition. Een hele mond vol.

Voor de mensen die denken: Hey! dit model ken ik niet... Het is een model gericht op de Chinese markt en een Antwoord op de Volkswagen Jetta CC gebouwd op het MQB platform.

Voor de mensen die hem willen zien, of hun chinees willen opkrikken klik dan hier

Actuele nieuw prijs : 28.583 Euro

G4u wijzigde deze reactie 23-05-2016 10:17 (74%)
Reden: meer info en plaatjes op formaat

Veel managers hebben zelf geen goede ideeën; ze weten alleen die van anderen beter te verkopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt een beetje Audi-style: A3=A4=A5, nu Jetta=Passat.
En het lijkt net een Audi A4 met een VW bodykit.

Dan heb je dus een Audi A3, Audi A3+ (Jetta), Audi A4.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Scrtz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Voel je dan niet echt alles met zulke grote velgen? Vraag me dat eigelijk wel af:P Maar cypres heeft 205/55/16 eronder liggen dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij
V.w.b. het probleem van cypress3d had ik de thread te vluchtig gelezen, ergens maakte iemand de opmerking over het problematischer zijn van uitlijnen van brede banden, dus dat beaamde ik eigenlijk alleen :P .

Voor wat betreft het formaat van mijn eigen velgen, deze zijn af fabriek geleverd, model Lugano 19", vergelijkbaar met het onderstaande plaatje (niet mijn foto). Auto is verder ook gewoon standaard hoewel ie wel wat lager op z'n pootjes lijkt te staan. Maar omdat ik 'm 2e hands heb gekocht weet ik niet of er ook een sportonderstel o.i.d. onder zit (voor zover dat überhaupt voor een Scirocco leverbaar was) en daardoor evt. een afwijkende ophanging/dempers heeft die beter voor grote velgen compenseren.

Lange inleiding voor m'n antwoord :) , maar komt er dus op neer dat ik er inderdaad geen last van heb dat ik alles zou voelen, zowel niet in m'n stuur als onder m'n bibs. Auto is wel duidelijk 'straffer' ten opzichte van een auto met banden met een hogere wang, maar de (sport)stoelen en demping maken veel goed volgens mij. Ik rij vooral snelweg, en daarop cruised het net zo lekker als met elke andere auto, minder prettig wordt het inderdaad op kasseien, of als je langdurig op een slechte weg moet rijden, maar die heb je NL niet zoveel, en zeker niet in Eindhoven waar ik doorgaans m'n stadskilometers maak.

Denk dat zeker voor Nederlandse wegen de angst dat platte banden/grote velgen niet comfortabel genoeg zouden zijn soms wat overdreven wordt. Ik heb vaker mensen in de auto die verrast zijn over het rijcomfort ondanks de lage rijhoogte en hoge velgdiameter. Daarnaast vind ik het zelf ook gewoon leuk om sportief te sturen, dus is ook een kwestie van wat je belangrijk vindt (en dus je tolerantie voor een wat lager comfort). Ook vind ik 19" bij sommige auto's optisch veel mooier, zeker ook bij een Scirocco, en ben bereid om ook daarvoor wat comfort in te leveren (zolang m'n rug het goed vindt :) ), ook al valt dat in de praktijk dus reuze mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Scrtz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:11:
Ja daar zit zeker wat in, merk zelf al een heel verschil tussen de switch van 16" naar 17", vind 17" wel prima bij een golf VI, anders wordt het al snel pauper, maar bij een sportiever model als de Scirocco staan grote velgen zeker niet mis.

Heb je nog foto's van de Scirocco of had je die al eerder gepost in dit topic? (Staat me iets bij van een witte, maar die had andere velgen..) Kom namelijk dagelijks in Eindhoven, kan ik je auto eens spotten :P
Niet de allerbeste foto, maar het geeft een idee:

Zwaai maar als je me een keer ziet, dan zwaai ik terug! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JesseAMD
Aardig druk maar toch wat tijd gevonden om aan de kever te werken.

Cabrio klep opgehaald

Body eraf

Nu alles aan het schoonmaken en ontvetten voor de lasser en straler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JesseAMD
Dasty van de Action werkte prima :)

Kleur is erg lastig. Heb nog geen flauw idee. Slate Grey van een Porsche 356/912 vind ik erg gaaf maar misschien wat saai. Kever wordt verder qua stance en velgen hetzelfde als deze.

JesseAMD wijzigde deze reactie 27-05-2016 10:38 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
Tijdje geleden alweer eens gepost dat ik een Golf 6 op het oog had. Niet die maar uit eindelijk wel een 6 GTI Carbon Steel Grey gekocht, welke echt full options is (zelfs trekhaak..).

Gelijk natuurlijk een to do lijstje voor de auto gemaakt waarvan al een groot deel gedaan is:
- Katmod uitvoeren
- Eibach 25mm verlatingsveren, gezien DCC
- GTI front grill
- Automatische buitenspiegels via AB
- Automatische kofferklep via AB
- HF series Air intake
- Michelin Pilot Super Sport, viermaal
- Professioneel laten polijsten/poetsen
- Verscheidene VCDS aanpassingen
- 3" Milltek downpipe
- 2,75" Milltek catback resonated

Wat nog moet:
- DSG olie + filter verversen (4 juni)
- Go Fast Bits Diverter Valve+ (4 juni)
- Stage 2 tuning inclusief DSG stage 1
- Velgen opknappen of anderen

Na de verlagingsveren (zonder Milltek):

Erg content mee! Zeker met DCC in de sport stand ligt hij erg strak in bochten _/-\o_
Milltek houd zich lekker rustig totdat je het gas in trap, wauw :o Zeker in samenhang met de DSG ploffen klinkt het echt als pure porno..

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
quote:
Scrtz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:56:
[...]

5L0 071 910 die origineel onder skoda yeti komen, passen ook op golfjes en scheelt heel wat in de prijs :P

zijn 66mm van binnen.

Doe maar meer foto's van je gti, evt filmpje van het geluid lijkt me ook niet verkeerd haha :)
Echte filmpjes heb ik nog niet. Het is allemaal redelijk recent al vliegen de 'upgrades' er wel doorheen.

Die laatste is helaas via WhatsApp verzonden en aardig gecomprimeerd. Zal binnenkort eens een nieuw filmpje maken.

Tegen een Volvo S40 T5 (stage 2chipped) tot de 200 km/u:

Famous wijzigde deze reactie 31-05-2016 01:05 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
Zo uitlaatsierstuk is binnen en zit erop, 3 klemmetjes voor uit moeten breken, bovenste erin gelaten:

Blijf het raar vinden dat dit zover ik weet ook geen optie was origineel, alleen voor de 1.4 tsi/2.0tdi met dubbele uitlaatpijpen, terwijl ik genoeg audi's zoals de a1 en a3 zie rondrijden die met 1 pijpje wel een uitlaatsierstuk hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

Deze wilde ik jullie niet onthouden, maar dikke week even mee gereden, wat een wagen en een kleur!
Porsche oranje Golf R! Lekker die 300 pk, zeker om mee te komen in verkeer. _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypress3d
en de zoektocht naar het probleem gaat verder! Vandaag hele dag bezig geweest met de auto zucht...

in de ochtend gelijk de auto nogmaals uit laten lijnen en zij kwamen met een idioot verschil met dat van Euromaster. Blijkt nu dat ze bij APK Schokker in Groningen werken met 3d techniek waarop kennelijk een verschil uitkwam dat heel anders was dan Euromaster. Dus ik vol goede moet de garage uit en de weg op, want hij zou nu toch echt retestrak recht op de weg moeten liggen... Ik reed de snelweg op en jahoor potverdorie hij trekt gewoon weer naar rechts zodra ik de 120km/u passeer. Dus ik na nog wat testen op andere wegen weer terug en toen hebben ze nogmaals de auto op de brug gehad en zijn ze verder gaan kijken. Iets wat er bij het uitlijnen al uitkwam was dat er een afwijking was in de "veerpoot" aan de rechterkant. deze week fors af tijdens de uitlijning. Na nog meer speuren en speuren zijn we erachter dat het in ieder geval aan de voorkant rechts iets moet zijn.

- Veerpoot rechts krom wijkt af in uitlijnen
- Wielnaaf
- Draagarm
- Bevestiging van de veerpoot
Iets van bovenstaande of meerdere daar moet het inzitten, dus gelijk mijn garage opgebeld en verteld dat ik as maandag de auto kom brengen en een leenauto mee wil. met dit lijstje mogen ze op onderzoek gaan en de boel repareren want dit begint toch echt wel heel frusterend te worden. Godzijdank heb ik 3 maand garantie want ik moet er niet aan denken als ik dat niet had gehad...

Uitlijn resultaat na uitlijnen bij Euromaster (1e keer uitlijnen dus)

Uitlijn resultaat na uitlijnen bij APK Schokker (2e keer uitlijnen)

Van bovenstaande gegevens weet ik niet veel, wel zie ik dat zowel rechts als links nagenoeg gelijk zijn bij Ged. Toespoor v, maar wel er een afwijking zit rechts bij Camber voor.

Ze mogen de rekening van opnieuw uitlijnen mooi verhalen bij Euromaster, want hij is nu wel goed uitgelijnd. Ik verwacht en ga ervanuit dat mijn garage deze rekening ook zal vergoeden. Ik ben gewoon heel benieuwd wat het nou moet zijn.

Ze constateerden ook bij APK schokker dat er aan de rechtervoorkant toch iets van schade ooit geweest is, want er zat een afwijking in een ruimte tussen de koplampen en dat vergeleek hij met de koplamp aan de andere kant. Ik kon ook wel zien dat daar iets afweek, maar stel dat hij ooit een tik heeft gehad, ook al is het een lichte geweest, dan kan dat best zijn dat de auto pas bij hogere snelheid naar rechts rijdt en veel minder tot niet bij 70km/u

Ik ben wel blij dat ik in mezelf geloof en gewoon doorga, want er is toch kennelijk iets aan de hand. Nou maar hopen dat ze daar maandag achterkomen en dat het ASAP hersteld kan worden. Zodat ik eindelijk kan gaan genieten van de auto die in nog maar 3 weken in mijn bezit heb :-(

cypress3d wijzigde deze reactie 06-06-2016 21:19 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jestar076
Crosspost detailing topic:

Gisteren en vandaag een Golf 6 aangepakt.

Auto zag er opzich best goed uit, wat swirls/krasjes op de deuren/pianolak deurlijsten/dak.

Zelfde stappenplan als altijd:
Foamen
Wassen met 2 emmers
Kleien( klei was donkerbruin bijna zwart van de teer/hars)
Afspuiten
Paint cleaner met witte pad
Scholl S3 op spiderpad( eerste keer, ging helemaal toppie)
Soft99 Fusso Coat

Auto was bij aankomst als volgt:

Daarna aan de gang gegaan en de auto staat er nu zo bij:

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gemiste kans, het is eigenlijk erg jammer dat ze daar nooit een oplossing voor hebben gemaakt bij VW. Er is wel een grotere versie van de kap over de bougiekabels gekomen, maar een groot deel ligt nog steeds gewoon open.

vs

Bij mij is er destijds in 57k vanaf nieuw al van alles vervangen, maar ik neem aan dat het exemplarisch is, al vraag ik me dat sterk af.. Bij elkaar heeft dat wel een paar duizend euro gekost, de eerste 2 jaar van de auto.

Distributieketting
Waterpomp
Climatronic unit (viel regelmatig uit inclusief verlichting rest van het dashboard)
Paar nieuwe bougiekabels
Bobine
Bescherming/afdekkap van de distributie (geen idee waarom)
Draagarmen + rubbers
Motormanagement update
Airco opnieuw gevuld omdat deze ratelde, nooit opgelost
Banden gebalanceerd en later 2 voortijdig vervangen vanwege onbalans

J0YR1D3R wijzigde deze reactie 24-06-2016 10:06 (10%)

Website

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
Hier en daar al eens lichte twijfel gehad of mijn auto gechipped was of niet. Nadat ik vorige week 266 op de teller had staan waar zelfs nog meer in zat wist ik wel zeker dat hij gekieteld was. Na even rond gemaild te hebben bleek de auto inderdaad zes jaar geleden bij JD in Lochem gechipped te zijn naar 271PK. Ik had zelf natuurlijk al een turbo back Milltek en een Carbon luchtfilter dus de afspraak was er om hem dinsdag naar stage twee te laten tunen inclusief DSG aanpassingen.

Nu hadden we via het Golf GTI forum afgelopen zaterdag daar een 'meeting' en naar wat overleg met Mark (van JD) en heel wat twijfel toch besloten om de auto daar al op de bank te zetten om te kijken wat die doet. Zowel Mark als ik waren best huiverig gezien de aanpassingen gebeurd zijn nadat hij naar stage 1 was gebracht. Niet dat hij vermogen verloor maar dat de lijn hartstikke krom zou zijn. Nadat hij echter gerold had stonden we beide (en andere medewerkers/forum bezoekers) te kijken van het resultaat. De golf deed 291PK met een zeer mooie, vloeiende lijn!

Na overleg met JD en de tuner waar die heen zou gaan toch besloten om de afspraak van dinsdag af te zeggen.
Er zou nog zo'n 10PK uit te halen zijn, met mazzel 15 en het koppel zou omhoog gaan met ongeveer 40 en wat langer doorlopen. De DSG aanpassingen zullen nog wel gedaan worden maar die zijn voor nu uitgesteld.

Was toch blij verrast toen ik de waardes op het scherm bij JD zag!

• Famous
quote:
Was in elk geval iemand geweest die aardig wat kilometers maakte per jaar >:)

Kwam toevallig nog een fotootje tegen welke door iemand bij de meeting was geschoten.
Jammer dat de zon niet scheen, dan komt de kleur echt goed naar voren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jestar076
Over een week of 2 mag ik mijn nieuwe stuur in ontvangst nemen en inbouwen in de rocco.

Hieronder een impressie:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:02:
[...]

Langs gaan naar een garage en gewoon laten resetten. Geen cheapass china meuk gebruiken, bij een kleine garage kost het iets van 10 euro om ff een storing te resetten.
Waarom zou je die goedkope dingen niet gebruiken? Het is juist van de zotte dat je zo veel bij een garage betaald voor iets wat letterlijk seconden in beslag neemt. Een paar jaar geleden, toen die goedkopere dingen er nog niet waren, betaalde je je letterlijk arm voor zo'n diagnostische scan. Ik heb hier in ieder geval zo'n ELM327 Bluetooth liggen, de kleine versie.

Ik heb overigens een vraagje, we hebben nu onze nieuwe auto (dat heb ik hier overigens nog niet gemeld dacht ik) en de vraag gaat over het multimedia systeem. We hebben de Discover Media erin zitten, en alles werkt prima, alleen als ik via Bluetooth muziek wil afspelen gaat het mis. Ik koppel de telefoon dan, maar de auto zegt vervolgens dat er geen afspeelbare media is gevonden op mijn telefoon. Het zijn gewoon MP3'tjes en mijn telefoon is een Nexus 6P. Weten jullie misschien waar ik het probleem moet zoeken? Ze staan in de standaard Music map op mijn telefoon.

Hier dan een plaatje, mocht iemand het leuk vinden :P

Jup, het is toch een Mk7 GTI geworden. We hebben de rode ingeruild, die staat nog steeds op Marktplaats http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=1
- VW Golf Mk.7 GTI
- Bj. 2013
- 40.000KM
- Executive pakket
- Pareleffect zwart

Ik vind de nieuwe trouwens geweldig rijden, maar wat ik echt godsgruwelijk en mateloos irritant vind is dat de versnellingen zo lang zijn. Ik moet echt bij iedere bocht een versnelling meer terug waar dat bij de Mk.5 niet nodig was. Zo zit ik bij een hoop bochten binnen de bebouwde kom weer vaak in de 1 wat niet lekker rijdt. Qua vermogen is het echt een wereld van verschil, we zijn laatst voor het eerst met hem op de Autobahn gegaan naar de Nordschleife en hij zat met gemak op de 250.

Kuusj wijzigde deze reactie 05-07-2016 22:40 (12%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• the noise
  • Registratie: juli 2000
Afgelopen weekend met de cabrio voor een dakloze rondrit België geweest. De start viel niet mee, wat kleine buitjes.

De rit zelf was wel erg mooi; het wegennet van Belgie is overigens niet best als je echt in the middle of België zit :/

Dakloos was wel dat je met iets komt wat VW minded is; dus Karman; VW; Audi; Porsche en Buggy.

Bij thuiskomst was dit dan ook het resultaat. Plakbende dik in de wielkuipen wat niet alles is. Met de stoomcleaner aan de slag doet dan weer goed in die plekken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:34
quote:
Rainesh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:43:
Origineel xenon bij VAG is 4300k en dat is geel/wit.

7500k is zeker wit. Heb nog niet echt een blauwe tint in kunnen vinden. 8500k wel.

Zal later wel een foto posten.
Dan klopt die kleurtemperatuur van 7500K niet. Bij 6000K is de blauwe tint al aanwezig. 7500K heeft een behoorlijk blauwe tint.

Vrijwel alle originele xenon lampen zijn 4300K en nagenoeg wit. Het "witste" is 5000-5500K.

wesleytjuh wijzigde deze reactie 07-07-2016 15:27 (10%)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-09 14:10
Vorige week mijn Golf GTE mogen ontvangen. Met de opties Executive plus en spiegelpakket en 17inch rio the janero velgen.

Het is een nieuwe versie met Carplay functionaliteit en van VW zelf voice control dit laatste is zo kansloos daar heb je gewoon niks aan. Het meest irritante is nog dat je SIRI knop het ook niet doet als je op de normale manier met bluetooth verbonden bent..... Uiteindelijk moet er dus als nog een houder in voor mijn telefoon. Of heeft iemand tips hoe ik siri wel kan bedienen in bluetooth modus.

Golf5

Golf3

Golf1

Golf2

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb mijn Golf 6 uit 2010 nu 2 jaar. Vandaag valt er ineens een kastje van boven het opbergkastje links onder het stuur naar beneden. Heeft iemand een idee wat voor kastje dit is?

De auto had origineel waarschijnlijk een RCD met een telefoonhouder en een bluetooth/telefoon module onder de bijrijdersstoel. Later is er een RNS315 ingebouwd, met ingebouwde bluetooth. De module onder de bijrijdersstoel zit er dan ook niet meer.
Ik vermoed ook dat de auto ex-lease is.

Maar de vraag is: waarvoor dient dit kastje????

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jestar076
Multifunctioneel stuur ingebouwd in mijn scirocco.

Verder de radio omlijsting ook geplaatst maar hier geen foto van.

• Jestar076

Hierbij de foto
quote:
Weemism schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:48:
Je had toch ook je airco unit vervangen? Ben wel benieuwd, heb je daar nog een foto van?

• AndRo555
  • Laatst online: 00:58
quote:
nokiaan958GB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:46:
Knap dat je nu al kunt concluderen dat hij een stuk zuiniger geworden is.
Of heb je meteen een hele tank leeg gereden :+
Op zich is dat niet echt zo verwonderlijk dat die zuiniger rijdt. Voor dezelfde performance (lees versnelling in dagelijks verkeer) hoef je minder hoog in de toeren te gaan en dat kan al rap tellen.

Hier kan je zien hoe efficient je motor is in het omzetten van brandstof naar effectieve geleverde energie aan de wielen. Pas op, dit is niet 1 op 1 gelijk aan verbruik, want niet overal is maximum vermogen nodig. Maar het toont heel mooi aan dat voor een bepaald gevraagd vermogen, er afhankelk van de versnellingsverhoudingen een heel stuk kan liggen in wel gebied je ligt. Dit is wel al een oude TDI, maar het verloop van de curves is niet zo verschillend als die in een modernere TDI.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:33:
Heb jullie advies nodig. Achterbumper is gespoten, maar komt niet overeen met de rest van de auto. De kleur van de auto is silverleaf. Nu is deze gespoten bij een professionele spuiter, maar die geven aan dat je altijd kleurverschil zult blijven zien ivm kunststof vs metaal. Klopt dit? Moet ik genoegen nemen met kleurverschil? Of is een andere spuiter wel in staat om het verschil aanzienlijk te reduceren?

http://imgur.com/a/LWvIB

Waardeloze spuiter als 'ie je van te voren niet op dit risico gewezen heeft, maar...

Wat er meestal gebeurd is dat de bumper óp de auto gespoten wordt en dat een gedeelte van de auto gebruikt wordt om "uit te nevelen" (moet sowieso bij "Metallic" lak omdat de metal-flares zichtbaar in verschillende richtingen komen te liggen als je dat NIET doet).

Ook als 't géén Metallic of andere exotische lak is (dus gewoon een UNI /RAL kleur) dan is het sowieso zaak om de kleur te meten op de auto voordat er ook maar één Milliliter aan lak aan gespendeerd wordt. Spuiten op zuiver en alleen "kleurcode" van de autofabrikant geeft het effect wat jij nú ziet op jouw Golf 6, helaas.

Houd ook rekening met het mogelijk verschil in lakken: Watergedragen lak kleurt anders dan een 2K (terpentine gedragen) lak. Die laatste variant wordt echter niet (zelden :+ ) meer gebruikt vanwege milieu eisen .... Óók niet als jouw auto nog wél uit de tijd komt van die laksoort (±15 jaar geleden).

Kort door de bocht: Gewoon eisen dat dit netjes gespoten gaat worden áls je die auto met bumper bij de spuiter aangeleverd hebt gehad. Heb je alleen een losse bumper aangeleverd met een kleurcode dan is het écht je eigen probleem.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 01-08-2016 18:49 (10%)

• Famous
quote:
Weemism schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:18:
Hmmm, MIVW is helemaal aan me voorbij gegaan dit jaar, had totaal niet door dat dat deze zaterdag al was, anders was ik misschien toch ook nog wel gegaan, was er wel perfect weer voor inderdaad.

Vorige twee jaren trouwens wel geweest, maar na vorig jaar had ik het toch eigenlijk ook wel een beetje gezien. Eerste jaar zijn die enorme files het terrein op en af ook nog wel te tolereren, maar dan begint het toch wel wat vervelend te worden als je alleen een paar uurtjes wil rondlopen.

Volgend jaar misschien weer dan, misschien leuk om dan met een groepje VW Tweakers te gaan 8).
Doe mij dan toch maar zoiets;

Een kleine meeting welke ik vandaag (zondag) had georganiseerd. Al met al met zo'n 30 man (25 auto's) een gezellige middag gehad :Y Van een hele schone Golf 4 R32 in perfecte, originele staat tot Golf 7R welke ruim over de 400pk zit.
Twee verdaalde bmw's en een Cupra stonden er ook nog bij :)

Bij een Golfje 5 werd zelfs nog de bedieningsknop voor de klep in zijn uitlaat gemonteerd, waar het wel niet goed voor is :+

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:11
Heren, heb even jullie advies nodig met een setje velgen. Het zijn geen spectaculaire velgen, maar ben benieuwd naar jullie mening.

• 625164
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Nichtje belde net dat in haar 2011 Polo 6R Slowmotion Diesel (lees: mijn oude Polo) het airbag/gordel lampje is gaan branden.

Zoektocht op internet brengt niet heel veel uitkomst en ik vroeg me af of iemand hier een suggestie heeft wat ik kan doen.

Ik heb haar al gevraagd om onder de stoel te kijken of de kabels onder aan de stoel en de kabel van de gordelspanners vast zitten / niet beschadigd zijn. Volgens jaar zijn deze intact.

Ik ga vanavond eens kijken, maar wilde wat input vragen voor het geval dat.

• Rupie
quote:
Famous schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Welke Golf had je?
Ik vind het interieur gewoon erg tegen vallen van de meeste auto's. Er komt onverwachts iemand voor mijn Golf kijken zaterdag dus zit stiekem al voor iets leuks te kijken alszijnde opvolger..

BMW 130i coupe, meh
Ford fiesta st200, meh
Fors focus RS, bah
Audi S3 quattro, meh
Opel Corsa Nurburgring, meh
Mercedes is vaak erg zwaar en dus stuk duurder met maandelijkse kosten

Vind het lastig om een goede opvolger te vinden, mede omdat mijn Golf compleet full options is. Twijfel nog wel voor een 325i, wat meer comfort tov een Golf denk ik ondanks de DCC..
Een 1.6 FSI turijn. Niet de meest uitgebreide uitvoering, maar in de loop van tijd wel een pricewatch: Parrot Asteroid Smart ingebouwd wat de console al iets beter opvulde :p daarnaast een heel aantal knopjes vervangen (lamp, elektrische ramen, klimaatsysteem (niet mijn eigen foto's)) waardoor het er al iets minder saai uit zag (vond ik dan he).

Over 1,5 week ga ik dus over naar een Insignia. In de variant die ik heb zitten ook best wel meer dan genoeg knopjes, met name rondom de radio en dergelijke. Mijn Insigna komt er ongeveer zo uit te zien:

De stukken die op bovenstaande afbeelding dat zwarte pianolak hebben zijn in mijn Insignia een grijs achtige hout structuur wat er in mijn ogen niet uit ziet, dus dat wordt nog even gespoten zodat het als bovenstaande foto wordt.
Edit:
en dan zit er ook nog zo'n draai/druk knop voor de pook (die staat niet op deze foto zie ik net) om voor net nog even wat meer knopjes te zorgen :p

Rupie wijzigde deze reactie 17-08-2016 19:10 (4%)

• Famous
quote:
Rupie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Een 1.6 FSI turijn. Niet de meest uitgebreide uitvoering, maar in de loop van tijd wel een pricewatch: Parrot Asteroid Smart ingebouwd wat de console al iets beter opvulde :p daarnaast een heel aantal knopjes vervangen (lamp, elektrische ramen, klimaatsysteem (niet mijn eigen foto's)) waardoor het er al iets minder saai uit zag (vond ik dan he).

Over 1,5 week ga ik dus over naar een Insignia. In de variant die ik heb zitten ook best wel meer dan genoeg knopjes, met name rondom de radio en dergelijke. Mijn Insigna komt er ongeveer zo uit te zien:
[afbeelding]
De stukken die op bovenstaande afbeelding dat zwarte pianolak hebben zijn in mijn Insignia een grijs achtige hout structuur wat er in mijn ogen niet uit ziet, dus dat wordt nog even gespoten zodat het als bovenstaande foto wordt.
Edit:
en dan zit er ook nog zo'n draai/druk knop voor de pook (die staat niet op deze foto zie ik net) om voor net nog even wat meer knopjes te zorgen :p
Is beetje zelfde interieur als een Astra, ik moet zeggen dat ik het echt te druk vind.
Waarom al die knoppen onder de radio?
Clima met rood scherm wat een A3 al in '99 had?
MFA ook rood (Golf 4)?
Mega groot stuur?
Lelijk scherm (qua kleur weergave)

Als ik dit dan met mij Golf vergelijk uit 2010 (vanaf 2009 op de markt) ziet dat er een stuk rustiger en mooier uit. En dan heb ik het kleurenschema nu nog omgezet van de radio waardoor het nog wat 'luxer' oogt.

Begrijp me niet verkeerd dat ik je nieuwe auto wil afkraken, ik heb het bij heel veel auto's dat het niet mijn smaak is. Daarnaast heb ik het ook nooit in het echt gezien bij een Astra/Insignia dus wellicht valt het allemaal goed mee! Maar dit maakt voor mij de zoektocht naar een opvolger toch wel lastig omdat ik vaker in de auto zit dan hem van de buitenkant zie :+

• Rupie
quote:
Famous schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:52:
[...]

Is beetje zelfde interieur als een Astra, ik moet zeggen dat ik het echt te druk vind.
Waarom al die knoppen onder de radio?
Clima met rood scherm wat een A3 al in '99 had?
MFA ook rood (Golf 4)?
Mega groot stuur?
Lelijk scherm (qua kleur weergave)

Als ik dit dan met mij Golf vergelijk uit 2010 (vanaf 2009 op de markt) ziet dat er een stuk rustiger en mooier uit. En dan heb ik het kleurenschema nu nog omgezet van de radio waardoor het nog wat 'luxer' oogt.
[afbeelding]

Begrijp me niet verkeerd dat ik je nieuwe auto wil afkraken, ik heb het bij heel veel auto's dat het niet mijn smaak is. Daarnaast heb ik het ook nooit in het echt gezien bij een Astra/Insignia dus wellicht valt het allemaal goed mee! Maar dit maakt voor mij de zoektocht naar een opvolger toch wel lastig omdat ik vaker in de auto zit dan hem van de buitenkant zie :+
Ik kom dus hier vandaan (met andere knoppen bij de klimaatregeling) dus de hoeveelheid knopjes is voor mij ook wennen hoor:

Ik heb ook wel aardig hetzelfde idee qua knopjes :p Ik vond qua interieur de versie vanaf eind 2014 mooier. Die is met name in het midden gedeelte een stuk rustiger. Maar het moest toch ook een beetje betaalbaar blijven (heb ik mij laten vertellen door mijn wederhelft :P). We hebben ook nog in een andere uitvoering gereden van 2013, daar zat onder andere een ander stuur in. En knopjes voor een sportstand O-) Maar ook dat scheelde weer een paar duizend euro.

Maar goed, deze auto voldoet aan alle andere wensen die op ons lijstje stonden. Moet ik de knopjes maar accepteren.

• Beunhaas91
  • Laatst online: 22:12
Nooit geweten dat hier ook een Volkswagen topic is!
Rijd zelf in een Golf 5 GTI Edition 30 met ongeveer 350 trappelende paardjes. :D

Fabrieksopties:
- Armsteun
- Climate Control
- Lederen interieur (half, speciale uitvoering ivm. jubileum)
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp (PDC)
- Schuifdak (elektrisch)
- Stoelverwarming
- Xenon
- Zelfdimmende binnen- en buitenspiegel(s)

Optisch:
- 18" BBS RS2 8,5J, ET38 (origineel steek 5x120, omgeboord naar 5x112)
- Airforce airride
- Wielkasten gerold
- US-lights
- Gele folie over mistlampen
- Gele pitten voor grootlicht
- Interieurverlichting LED (volledig)

Motorisch:
- Stage 2 chip door JD >:)
- Katalysator leeggemaakt
- Brakemaxx schijven met EBC YellowStuff blokken
- Forge DV
- Forge PCV-fix
- K&N Cold Air Intake (aangepast naar Edition 30)

• Famous
Wat begon als grapje dat ik tegen iemand zei.. ' Koop mijn auto anders' pakte nogal gek uit.
Vanochtend een afspraak en meneer was 11:15 hier. Auto goed bekeken en erover gepraat. Lange onderhandeling over een eventuele prijs waarvoor die mee mag (ik wilde/moest de auto niet kwijt) en wat meneer ervoor wilde geven.

Stiekem had ik wel in mijn hoofd dat hij verkocht was en was ik al opzoek naar wat anders. Meneer kwam echter van de andere kant van Nederland en wilde de auto dan ook (mits we het overeenkwamen) direct meenemen. Dit maakte het voor mij weer lastig. Direct geld is altijd leuk namelijk maar we konden er beide geen nachtje over slapen :+

Na wat wikken en wegen is uiteindelijk 14:12 de auto overgeschreven en zijn we dus bijna 3 uur zoet geweest ermee. Moet zeggen dat ik het toch even lastig ermee had gezien de auto echt compleet full options is (geen één tegen gekomen die het had) en er recent best wat onderhoud aan gepleegd was. Vanavond uiteraard gelijk het internet opgedoken en al wat leuke dingen gezien, helaas zijn de Golf's 7 GTI performance (naar mijn mening) nog wat te duur dus stap waarschijnlijk af van VW..

;w ;w

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:28
quote:
Voila, hierbij
Moet nog een keer betere foto's maken

Foto's

• Scrtz
Vandaag mijn auto weer eens met de hand gewassen en vervolgens ook met de hand geboend, resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :)

quote:
Rainesh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:31:
Ofcourse die ook natuurlijk.

Ik doe 9 van de 10x een Audi, die ken ik zowat uit mn hoofd. Golf 6/7 moet ik afentoe het lijstje bij pakken hehe.

Mirror drop gaat niet altijd toch? Enkel bij licht/zichtpakket
Met een highline heb je al een licht/zichtpakket maar je had ook licht/zichtpakket II, volgens mij had je dan ook inklapbare spiegels, ik ben het helaas vergeten te vragen bij vagtechniek, had best mirror drop willen hebben :P maar grote kans dat het niet gekund had

Scrtz wijzigde deze reactie 26-08-2016 23:40 (55%)

• Scrtz
quote:
Quantor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:40:
Ik rij in een Golf 6 GTI maar zoveel mooier is een Golf 6 dashboard vergeleken met een 5 toch niet?
Is echt wel een flinke upgrade hoor qua klokken en qua stuur vooral. Golf 5 heeft ook nog dat ouderwetse rode display tussen de klokken.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Quantor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:40:
Ik rij in een Golf 6 GTI maar zoveel mooier is een Golf 6 dashboard vergeleken met een 5 toch niet?
Dit

vs dit

Vind met name het stuur van de mark VI een stuk aantrekkelijker vormgegeven dan dat van de V. Daarnaast ook de witte vs. rode MFD.

(en excuus voor de megaplaatjes)

Weemism wijzigde deze reactie 31-08-2016 15:53 (4%)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:55

Mrjraider

De mannelijke zuster

* Mrjraider kijkt naar een vrij simpel Golf IV 1.4 dashboard :+

Vind het meer dan genoeg, al die extra knopjes, hendels, lampjes hoeven voor mij niet. Zo lang het rijd.
Hoewel mijn volgende auto een nieuwere Golf wordt :)

At the end of the line a survivor will be born

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Famous schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Kan je is een uitdraai posten?
Standaard fabriek 'getunede' ABT auto's zijn zéér bagger namelijk..
Mijne was destijds zeker niet bij ABT getuned, maar even ter referentie wat een goede tuner uit een vorig generatie TDI blok kan halen.

Sindsdien is er ongeveer nog +/- 10% bijgekomen (DPF remove, custom uitlaat, intercooler upgrade), moet nog eens terug naar de testbank om resultaten te bekijken.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Grappig: M'n auto wordt overmorgen "2" en vandaag begon 't ding zélf al om een verjaardagscadeautje te zeuren 8)7

http://oi64.tinypic.com/2di525f.jpg

Vrijdag krijgt 't ding dus pas een cadeautje :P 't Is dus écht geen vrouw, die willen vaak duurdere cadeaus hebben.....

wimmel_1 wijzigde deze reactie 21-09-2016 16:00 (19%)

• Scrtz
Tijd terug Osram H15 Coolblue intense gehaald voor DRL en grootlicht maar deze bleken toch nog vrij geelachtig te zijn vooral tijdens DRL.. dus maar eruit gehaald en hiervoor in de plaats GPThunder H15 7500k gezet op aanraden van Rainesh en Shameete:

Heb overigens ook nog de GPthunder H15 8500K eventjes gehad, maar die waren echt blauw en er bleef door de blauwe filter amper grootlicht over.. Dus direct terug gestuurd.

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:33

bokkow

appleflap

Ik zit met een dilemma, een first-world-problem welliswaar maar alsnog, ik kom er niet uit.

Sinds een half jaar rijd ik mijn bereikbare droom auto; een VW Scirocco. Ik las hier ergens dat de VW purist dit geen mooi model vindt vanwege de voor of achterkant, maar voor mij is de gehele auto een perfect model. Het is een Candy White uitvoering met de originele Interlagos (turbine) velgen.

Nu hield ik al een tijdje tweedehands kanalen in de gaten voor een mooie set OEM VW velgen met winterbanden en heb een set gevonden en gekocht. Charleston 18" (7.5J R18 ET51) met onbekend merk nieuwe winterbanden. Deze zijn iets minder breed en vallen iets verdenr binnen de wielkast maar mocht dat echt hinderlijk zijn dan zijn spacers van een paar mm snel gevonden.

Het probleem: stom dat ik ben bleef ik tweedehands sets aan wielen in de gaten houden en kwam een deal tegen met dezelfde Interlagos velgen (8J R18 ET41) met Continental winterbanden en tegen een scherpere prijs dan de Charleston velgen.

Wat zal ik doen? Aan de ene kant staat het idee me wel aan dat de winterset daadwerkelijk verschillend is, aan de andere kant passen de Interlagos misschien het beste en hebben deze merk-banden tegen een scherpere prijs. Ik zou dus die Charleston wielen weer kunnen verkopen met hopelijk geen verlies en het hele jaar door met hetzelfde type wielen rijden of het uiterlijk een draai geven en toch met die Charleston set gaan rijden. Of zijn er zaken waar ik mogelijk helemaal overheen heb gekeken?

Charleston (R18 J7.5 ET51 - 225/40/18)

Interlagos (R18 J8 ET41 - 235/40/18)

• bokkow

bokkow

appleflap

Bedankt voor het warme welkom op dit topic allen! :)
quote:
Rainesh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:20:
Gefeliciteerd met je wagen! Pics???

1) zijn het originele velgen? onderdeelnummer staat aan de binnenzijde
2) Goede (winter) banden zijn belangrijk, oftewel ik zou voor de A-merk gaan.
Hierbij een plaatje welke ik zelf wel geslaagd vond:

1) Het zijn allemaal originele velgen, hier vraag ik ook specifiek naar!
2) Tja inderdaad, dat heeft ook mijn voorkeur, maar met originele velgen in goede staat zie je onder 1000,- maar weinig sets met a-merk winterbanden :/

De Charleston heb ik nu dus al liggen en ik heb inmiddels ook al een mogelijke koper gevonden die mijn betaalde prijs zou willen betalen.

Die Interlagos ga ik morgenavond kijken en er zijn er twee met een beetje schade. De verkoper zegt dat de (a-merk) winterbanden in nieuwstaat zijn.
quote:
max schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:18:
Persoonlijk geef ik geen fluit om velgen in de winter, vandaar dat er dan 16" staaltjes met winterbanden onder de passat liggen. Ik zou dus die set Charlestons verkopen, die set Interlagos laten staan en een setje net staal met winterbanden aanschaffen.

Als je een beetje pech hebt rotten je alu velgen door al die pekelzooi onder je auto vandaan waar je bij staat. Staaltjes zijn zwart, worden bruin (van de eventuele roest) en spuit je als je dat überhaupt nodig vindt voor 2 tientjes weer zwart.

Interlagos vind ik wel mooier. Ik heb niets met velgen waarop zwarte vlakken zitten.

Verder: met Rainesh.
Mja, het eerste wat je zegt dat snap ik natuurlijk maar ik zou niet graag stalen velgen onder dit model auto willen zetten; iedereen begrijpt dat het winterbanden zijn maar het oog wil ook wat. Dat zou voor mij wel wat plezier wegnemen. Ik hoop dat roest niet zo'n punt is eerlijk gezegd; iedere week en misschien vaker afspoelen en er zit toch ook een denkende lak laag op?

Persoonlijk heb ik ook niet veel met zwarte vlakken op velgen maar specifiek dit model vind ik het niet storend; enkel het gebied wat je op het oog ook niet direct ziet en wat meestal met remstof bedekt raakt is donker.
quote:
Eddos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:22:
Ik zou voor de andere set velgen gaan.
- Je rijd een aantal maanden met een iets andere look, dat vond ik zelf altijd wel fris ogen.
- Je weet zeker dat je geen velg vergeet te wisselen.

Rainesh heeft wel gelijk op het vlak van kwaliteit banden, maar deze banden rijd je ook op binnen een bepaalde periode, dan kies je daarna voor kwaliteit.
Ja, hier kan ik me nog wel het meeste in vinden, juist die andere look. Interlagos oogt gewoon het mooiste op dit model auto misschien maar je raakt er aan gewend, een keer wat anders mag wel en wanneer de Interlagos er weer op kunnen ben je daar ook weer blij mee op dat moment. En misschien volgend jaar de banden wisselen voor a-merk inderdaad.
quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:51:
Ik weet niet of je ooit met die Scirocco naar bijvoorbeeld de Alpenlanden gaat rijden maar het kán daar in de winter wel eens noodzakelijk zijn om sneeuwkettingen te gebruiken. In dat geval zou ik eerst eens kijken of er überhaupt kettingen te monteren zijn op die velg/band combinatie terwijl ze onder de auto gemonteerd zijn.

Hint: Bij mij paste dat destijds niet in combinatie met de "Interlagos" wielen met 235/40R18 banden + Sportonderstel :+
Bedankt voor de tip! Zeker niet aan gedacht maar ik acht de kans klein dat ik deze auto meeneem op wintersport, sneeuwkettingen ben ik nog nooit mee in aanraking geweest haha.

Heb zojuist een van de wielen uit de berging gehaald en tegen de huidige wielen aan gezet om eens een fotootje te maken:

Dat brengt me wel weer aan het twijfelen want ik vind het er best vet uit zien. Gisteravond was ik er voor mezelf best wel uit dat ik deze Charlestons ging verkopen en Interlagos in de plek nam maar nu ik dit zo zie weet ik het niet zeker. Het enige waar ik me "zorgen" over maak is de ET waarde van 51. Dat betekent als ik kijk naar zo'n website waar ze een preview kunnen laten zien het volgende:

Dat valt dus 1,6CM dieper in de wielkassen en dat is wel iets wat zichtbaar is denk ik(?), heb nog geen duidelijke foto met ET51 J7.5 velgen onder een Scirocco kunnen vinden. Hoe staan jullie tegenover dit verschil en het gebruik van spacers om dit kleine verschil op te heffen? En wat kost zoiets eigenlijk is de ervaring? Geen idee waar ik naar moet kijken eigenlijk :$

• bokkow

bokkow

appleflap

Ze horen niet bij een Scirocco maar bij Golf 5, 6 of 7. Golf heeft blijkbaar standaard J7.5 ET51 bij 18" wielen.
Ik denk dat ik ze hou, en toch ook die set Interlagos koop en dan minder gestressed beslis wat ik ga doen, verkopen voor de vraagprijs zal toch wel lukken bij beide sets.

Coming home werkt zonder 1x grootlicht te geven en enkel met donker. Ik denk dat de vorige eigenaar hier al in heeft laten coden. Mistlichten L/R gaan ook mee aan als ik de bocht om ga, is dat standaard? Leaving home gaan de lichten wel ook alleen aan wanneer het donker is overigens.

Misschien wil ik dat wel eens aangepast hebben, vind het soms vervelend dat altijd dimlicht aanstaat. Ik weet je te vinden dan!

Heb wel iets extra's laten plaatsen; een Fiscon Basic Plus module zodat handsfree mogelijk is met een microfoon in de daarvoor bedoelde plek bij de achteruitkijkspiegel. Bijkomend "voordeeltje" is dat je dan ook waardes uit kan lezen zoals olie temperatuur, boost druk, toerental, accuspanning. Leuk extraatje, vooral olie temperatuur vind ik zelf prettig om te zien zodat ik zeker weet dat ie warm is voor ik m op zn staart trap haha. Ben sowieso erg te spreken over deze aftermarket module, werkt naadloos samen met OEM DNS510, bluetooth verbinding valt nooit weg en muziek over bluetooth klinkt goed, stuk beter dan FM.

Een toegift O+ :

Pagina: 1 2 3 ... 6

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True