Als ik een kofferbakknopje op de afstandsbediening heb zitten dan zal ik dat eens proberenRainesh schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:02:
Of je houdt je kofferbak knopje ingedrukt en dan gaat ie van slot af...doe je je klep dicht dan gaat het weer automatisch op slot.
Klopt. De FSI tot en met 2004 kunnen niet tegen E10, heeft met de afdichtrubbers te maken. Mijn 2.0 FSI Sportback heeft hier gelukkig geen last van. Dat ze minder soepel lopen kan natuurlijk altijd, maar dat heb ik zelfs als ik (af en toe) 98 of 102 octaan tank.Maasluip schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:07:
[...]
Tja, officieel zijn 1.6 en 2.0 FSI tot 2004/2005 niet geschikt voor E10. De TFSI kwam daarna pas dus waarschijnlijk hebben ze wat wijzigingen doorgevoerd.
Audi A3 1.6 FSI (85 kW): Produktionszeitraum September 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
Audi A3 2.0 FSI (110 kW): Produktionszeitraum März 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
[ Voor 14% gewijzigd door wheeler op 17-10-2016 11:17 ]
Zo, de a1 is hopelijk nu voor de laatste keer naar de dealer toe om al hun geklungel te herstellen en de A1 in perfecte staat af te leveren. Heb ik een vervangende auto meegekregen.....specifiek om een wat kleinere auto voor mijn vrouw gevraagd, krijg ik een a4 station mee
Later even omruilen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dan zou ik het zelf even moeten gaan opzoeken. Ik meen mij te herinneren dat Audi het zelf wel gewoon zei maar dat de dealers er dan weer niet zo blij me waren. Bekend verhaal met PON hè?Scrtz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:24:
Hmm snel even gegoogled maar kon zo snel niks vinden, sowieso wel raar hoor als de fabrikant gewoon zegt dat het kan. Zit persoonlijk meer in de 'vw wereld' maar ook daar nog nooit iets gehoord van problemen met e10.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha ja, misschien komt het wel omdat ik via google zoek en niet via het forum zelf maar ben geen lid dus vandaar. Zou het wel eens interessant vinden er over te lezenGonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:19:
[...]
Dan zou ik het zelf even moeten gaan opzoeken. Ik meen mij te herinneren dat Audi het zelf wel gewoon zei maar dat de dealers er dan weer niet zo blij me waren. Bekend verhaal met PON hè?
Hahaha ja inderdaad, typisch PON weer
Waar zijn overigens al die VAG-haters heen die af en toe even kwamen zeiken over de sjoemelsoftware en schraapveren? Ik vond het toch wel fijn om eens in het nieuws bevestigd te zien dat werkelijk alle merken zich schuldig maken aan trucjes om de normen te halen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Opel was toch de enige die goed uit zulke tests kwamen?Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:23:
Waar zijn overigens al die VAG-haters heen die af en toe even kwamen zeiken over de sjoemelsoftware en schraapveren? Ik vond het toch wel fijn om eens in het nieuws bevestigd te zien dat werkelijk alle merken zich schuldig maken aan trucjes om de normen te halen.
Het hele probleem ligt 'm gewoon in gebruik van diesel. En aangezien de overheid subsidies daarop blijft geven zal men diesels produceren.
Tja Opel gaat dan ook helemaal niemand kiezen als lease auto, dus die komen wel ok uit de tests.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenwoordig wel weer want de uitstoot is minder van belang op de bijtelling (lees de 14% klasse bestaat niet meer)Gonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:36:
Tja Opel gaat dan ook helemaal niemand kiezen als lease auto, dus die komen wel ok uit de tests.
Nu ik hier schraapveren lees; wil even melden dat sinds de revisie er nog geen druppel olie gebruikt is door mijn 2.0TFSI. Zelfs niet na een tripje naar Frankfurt waarbij ik (een 530D volgend) 250KM/u aangetikt heb op de Autobahn. Wat overigens voor hartkloppingen en zwetende handen zorgde, dat terzijde.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
21% en 25% ook niet meer3p0x schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:05:
[...]
Tegenwoordig wel weer want de uitstoot is minder van belang op de bijtelling (lees de 14% klasse bestaat niet meer)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Check dit mbt sjoemelsoftware.
Zijn genoeg auto's die er ook aan mee doen.
http://nos.nl/artikel/213...iesels-is-gesjoemeld.html
Zijn genoeg auto's die er ook aan mee doen.
http://nos.nl/artikel/213...iesels-is-gesjoemeld.html
Waar kan ik die subsidie aanvragen dan? Want ik betaal voor mijn tdi gedverpillekes 130,- pleuro per maand aan wegenbelasting!Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Opel was toch de enige die goed uit zulke tests kwamen?
Het hele probleem ligt 'm gewoon in gebruik van diesel. En aangezien de overheid subsidies daarop blijft geven zal men diesels produceren.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben mijn A3 aan het samenstellen.
Is die virtual cockpit optie de moeite om te nemen? Ziet er echt vet uit.
Wordt die automatisch uitschuifbare kleurendisplay niet wat overbodig hierdoor?
Zeker waard imo, ik kijk liever voor info tussen mijn stuur dan ik naar mijn dashboard ga kijken en toch weer eventjes afgeleid wordt van het verkeer.dotacom schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:03:
Alsof dat de enige reden is om VAG te hatenGonadan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:23:

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Leest niemand die onderzoeken ofzo? "Zie je wel, zij doen het ook" is een zwaktebod en vreselijk kort door de bocht. Tweakers-onwaardig.
Dat een fabrikant een auto aanpast om onder de omstandigheden van de test goed te presteren is VOLSTREKT logisch en normaal. Bijvoorbeeld qua temperatuur. Zodra de auto dat IRL bij dezelfde temperatuur rijdt, zou ie datzelfde positieve effect moeten laten zien (ceteris paribus; los van andere omstandigheden).
In het nieuwsbericht worden 3 gevallen benoemd:
1. Chevrolet Aveo stoot weinig uit bij testtemperatuur, 2x zo veel bij een 5 graden lagere temperatuur
2. Suzuki Vitara stoot 22 min weinig uit, daarna meer. De test duurt 20 min.
3. De Volvo XC90 stoot meer uit als je harder gaat rijden dan de testsnelheid.
Alle 3 perfecte voorbeelden van het optimaliseren van je auto aan de testomstandigheden. Bij alle 3 de gevallen heb je ook voordeel als diezelfde omstandheden IRL voorkomen. De Suzuki Vitara stoot b.v. minder uit bij korte ritten.
Wat deed VAG? De boordcomputer herkende de testcyclus, bij die cyclus werd er AdBlue geinjecteerd. IRL gebeurde dat niet of veel minder, waardoor de uitstoot wel 30x (!!!) hoger lag. Van wat VAG deed, heb je IRL nooit profijt want de boordcomputer gaat nooit in "testcyclus/modus" rijden IRL, dat ligt veel te ver van realistische omstandigheden af.
Tot zover de objectieve weergave van de feiten. Ik laat mij graag corrigeren als ik iets verkeerd heb.
Mijn mening: VW heeft opzichtig gefraudeerd en met de gezondheid van de bevolking gesold, van de concurrentie is alleen vastgesteld dat ze hun auto's optimaliseren voor omstandigheden zoals ze voor komen in de testcyclus.
Om daar "Zie je wel, zij doen het ook" van te maken moet je wel een ongelofelijke VAG-fan zijn en een bord ter grootte van een Skoda Superb voor je porum hebben.
Dat een fabrikant een auto aanpast om onder de omstandigheden van de test goed te presteren is VOLSTREKT logisch en normaal. Bijvoorbeeld qua temperatuur. Zodra de auto dat IRL bij dezelfde temperatuur rijdt, zou ie datzelfde positieve effect moeten laten zien (ceteris paribus; los van andere omstandigheden).
In het nieuwsbericht worden 3 gevallen benoemd:
1. Chevrolet Aveo stoot weinig uit bij testtemperatuur, 2x zo veel bij een 5 graden lagere temperatuur
2. Suzuki Vitara stoot 22 min weinig uit, daarna meer. De test duurt 20 min.
3. De Volvo XC90 stoot meer uit als je harder gaat rijden dan de testsnelheid.
Alle 3 perfecte voorbeelden van het optimaliseren van je auto aan de testomstandigheden. Bij alle 3 de gevallen heb je ook voordeel als diezelfde omstandheden IRL voorkomen. De Suzuki Vitara stoot b.v. minder uit bij korte ritten.
Wat deed VAG? De boordcomputer herkende de testcyclus, bij die cyclus werd er AdBlue geinjecteerd. IRL gebeurde dat niet of veel minder, waardoor de uitstoot wel 30x (!!!) hoger lag. Van wat VAG deed, heb je IRL nooit profijt want de boordcomputer gaat nooit in "testcyclus/modus" rijden IRL, dat ligt veel te ver van realistische omstandigheden af.
Tot zover de objectieve weergave van de feiten. Ik laat mij graag corrigeren als ik iets verkeerd heb.
Mijn mening: VW heeft opzichtig gefraudeerd en met de gezondheid van de bevolking gesold, van de concurrentie is alleen vastgesteld dat ze hun auto's optimaliseren voor omstandigheden zoals ze voor komen in de testcyclus.
Om daar "Zie je wel, zij doen het ook" van te maken moet je wel een ongelofelijke VAG-fan zijn en een bord ter grootte van een Skoda Superb voor je porum hebben.
Audi topic, herhaal dezelfde rant even over de schraapveren a.u.b.? 
Wel grappig dat de één net binnen jouw toegestane gesjoemel zit en de ander er net buiten. Het is allemaal gesjoemel en heeft geen reet te maken met het beter maken voor de consument. Tenzij je lage bijtelling forceren in het voordeel van de consument ziet.
Wel grappig dat de één net binnen jouw toegestane gesjoemel zit en de ander er net buiten. Het is allemaal gesjoemel en heeft geen reet te maken met het beter maken voor de consument. Tenzij je lage bijtelling forceren in het voordeel van de consument ziet.
[ Voor 65% gewijzigd door Gonadan op 19-10-2016 11:40 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zag vanmorgen deze rijden (denk ik?):

Met alle respect, maar wat is dat een lelijke kleur zeg!

Verwijderd
"Over de schraapveren"? Wat bedoel je en hoe kan ik daar in vredesnaam hetzelfde over zeggen?Gonadan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:39:
Audi topic, herhaal dezelfde rant even over de schraapveren a.u.b.?
En welke rant, je bedoelt die laatste zinnetjes waarin ik mijn mening weer geef? Of probeer je de hele posting af te doen als een "rant"? Dat zou een vrij lage manier van discussiëren zijn.
Je redeneert niet goed.Wel grappig dat de één net binnen jouw toegestane gesjoemel zit en de ander er net buiten. Het is allemaal gesjoemel en heeft geen reet te maken met het beter maken voor de consument. Tenzij je lage bijtelling forceren in het voordeel van de consument ziet.
De NEDC test is volgens de overheden maatgevend voor typegoedkeuring, de overheden hebben dus bepaald dat DIE test voldoet als realistische weergave is van de werkelijke situatie. Daar kunnen de autofabrikanten verder niets aan doen. Die passen zich aan, moeten aan de wetgeving voldoen.
Er is een scherp onderscheid tussen optimalisatie en onwettige fraude, zoals ik volgens mij heel helder en objectief heb beargumenteerd in mijn vorige posting.
Als de test plaatsvindt bij 20 graden, optimaliseren de fabrikanten hun auto's voor die temperatuur. Als de test plaatsvindt bij 100 km/u, worden auto's ontwikkeld om bij die snelheid gunstig te presteren. Normaal, logisch, niets mis mee. Als je in de realiteit dan 100 km/u rijdt bij 20 graden, rijd je relatief milieuvriendelijk (want vervuilend zijn ze altijd).
Echter: VAG heeft de uitstoot van hun auto's in een behoorlijk aantal gevallen VOLLEDIG losgekoppeld van de werkelijkheid. Het is in werkelijkheid immers niet mogelijk om de zuinige/milieuvriendelijke modus te activeren, zoals dat bij optimalisering wel zo is.
Dat is fraude. En dus crimineel. Totnogtoe is VAG de enige fabrikant die heeft gefraudeerd. Voor alle andere fabrikanten is alleen het falen van de overheden met hun voorgeschreven NEDC cyclus aangetoond.
Ga daar eens inhoudelijk op in, dat doe je namelijk nog niet.
Gek hè, jouw respectvolle entree in dit topic nodigt daar niet echt toe uit:Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Ga daar eens inhoudelijk op in, dat doe je namelijk nog niet.
Tot zover een spiegeltje voor jou.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Dat zou een vrij lage manier van discussiëren zijn.
[...]
Je redeneert niet goed.
[...]
Leest niemand die onderzoeken ofzo?
[...]
een zwaktebod
[...]
vreselijk kort door de bocht.
[...]
Tweakers-onwaardig.
[...]
een bord ter grootte van een Skoda Superb voor je porum hebben.
Ook VW heeft niets meer gedaan dan hun auto optimaliseren voor de omstandigheden zoals ze voor komen in de testcyclus. Alleen bevalt de manier waarop jou niet.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:38:
Ik keur het absoluut af wat VW gedaan heeft en beschouw het ook als een van de ergste vormen, maar ik ga absoluut niet mee in het waanidee dat de andere merken zich wel netjes gedragen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Een spiegeltje?Gonadan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Gek hè, jouw respectvolle entree in dit topic nodigt daar niet echt toe uit:
[...]
Tot zover een spiegeltje voor jou.
Wat was jouw reactie daarvoor ook weer?
Pas nu hetzelfde spiegelprincipe eens toe op je eigen posting. Gelijke monniken...Waar zijn overigens al die VAG-haters heen die af en toe even kwamen zeiken over de sjoemelsoftware en schraapveren?
En waar haal je dat "waanidee" vandaan? Noem man en paard eens.Ook VW heeft niets meer gedaan dan hun auto optimaliseren voor de omstandigheden zoals ze voor komen in de testcyclus. Alleen bevalt de manier waarop jou niet.
Ik keur het absoluut af wat VW gedaan heeft en beschouw het ook als een van de ergste vormen, maar ik ga absoluut niet mee in het waanidee dat de andere merken zich wel netjes gedragen.
Tokkie, ga lekker even ergens anders trollen. 
Dat 'waanidee' is heel vaak langs gekomen in het topic, als jij dat gemist hebt was je blijkbaar niet betrokken. Dan slaat mijn opmerking over VAG-haters blijkbaar niet op jouw dus hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Niets met monniken dus. Was jij wel een van die haters die altijd al langs kwam dan had je die opmerking gewoon verdiend.
Ik ga weer on-topic.

Dat 'waanidee' is heel vaak langs gekomen in het topic, als jij dat gemist hebt was je blijkbaar niet betrokken. Dan slaat mijn opmerking over VAG-haters blijkbaar niet op jouw dus hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Niets met monniken dus. Was jij wel een van die haters die altijd al langs kwam dan had je die opmerking gewoon verdiend.
Ik ga weer on-topic.
Dit is wel heel erg knalgeel ja, dat zou ik niet snel kiezen.Tristan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:04:
[afbeelding]

Zeiss Distagon 21 f/2.8
100% VC! En B&O en PDC en inklapbare zijspiegelsdotacom schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:03:
Subsidie op fabrikanten ...Chaoss schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:53:
[...]
Waar kan ik die subsidie aanvragen dan? Want ik betaal voor mijn tdi gedverpillekes 130,- pleuro per maand aan wegenbelasting!
RS6 C5. Smaken verschillen, mag wel een beetje gepoetst worden.Tristan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:04:
[afbeelding]
Blijkbaar doen velen dat niet:Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:38:
Leest niemand die onderzoeken ofzo?
Sinds wanneer gebruikt VW adblue in de cheat diesels (EA189) in Europa?Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:38:
Anyway, de discussie die je aanwakkert hoort hier niet echt thuis.
Verwijderd
Van Wiki:AndRo555 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:45:
[...]
Blijkbaar doen velen dat niet:
[...]
Sinds wanneer gebruikt VW adblue in de cheat diesels (EA189) in Europa?
Anyway, de discussie die je aanwakkert hoort hier niet echt thuis.
Dit geeft aan dat motoren met AdBlue (= ureum mix) er bij betrokken waren, heb ik al vaker gelezen overigens. Ik had het niet alleen over Europa. Dat het niet alleen om het AdBlue systeem gaat is idd zo. Na herkennen van de NEDC testscyclus gaat de motor in een andere modus.With the addition of a diesel particulate filter to capture soot, and on some vehicle models, a urea-based exhaust aftertreatment system, the engines were described by Volkswagen as being as clean as or cleaner than US and Californian requirements, while providing good performance.[34][35] In reality, the system failed to combine good fuel economy with compliant NOx emissions, and VW chose some time before 2010 to program the engine control to switch from good fuel economy and high NOx emissions to low-emission compliant mode when it detected an emissions test, particularly for the EA 189 engine.
Verder wakker ik die discussie niet aan, dat was onder meer Gonadan. Net iets verder teruglezen.
Sowieso is het onjuist dat deze discussie niet in het Audi topic thuis zou horen. Even een reminder:
Ik kan er niets anders van maken.The recall will affect models fitted with Volkswagen's EA 189 diesel engines, including 5 million at VW brand, 2.1 million at Audi, 1.2 million at Ŝkoda and 1.8 million light commercial vehicles.
Ja leuk voor je. Slaapt iemand er in dit topic slechter om? Waarschijnlijk niet, ik zou altijd nog een VW/Audi diesel kiezen als ik een diesel zou moeten gaan rijden.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:35:
[...]
Van Wiki:
[...]
Dit geeft aan dat motoren met AdBlue (= ureum mix) er bij betrokken waren, heb ik al vaker gelezen overigens. Ik had het niet alleen over Europa. Dat het niet alleen om het AdBlue systeem gaat is idd zo. Na herkennen van de NEDC testscyclus gaat de motor in een andere modus.
Verder wakker ik die discussie niet aan, dat was onder meer Gonadan. Net iets verder teruglezen.
Sowieso is het onjuist dat deze discussie niet in het Audi topic thuis zou horen. Even een reminder:
[...]
Ik kan er niets anders van maken.
Tevens begrijp ik niet echt wat je hier komt doen buiten het uitlokken van wat aanvallende reacties op een discussie en een flamewar die nu al meer dan een jaar gaande is op de VAG groep. Als je nu een actief betrokken poster binnen dit topic was had ik je nog serieus genomen.
Mijn sjoemeldiesel (2.0tdi bj2010) heeft geen Adblue dito met de 1.2tdi...volgens mij was er maar 1 Adblue blok wat een sjoemeldiesel was.
Maar sjoemeldiesel of niet, ik zou zo weer voor een Audi TDI kiezen. Het rijdt zo heerlijk en vrijwel probleemloos!
dat ze testcyclus manipuleren.....boeiend. Werkelijk verbruik is in orde, voldoende power en lekker stil....wat wil je nog meer
Maar sjoemeldiesel of niet, ik zou zo weer voor een Audi TDI kiezen. Het rijdt zo heerlijk en vrijwel probleemloos!
Iig opvallend kleurtje, stuk origineler dan dat eeuwige zwart en grijs op Audi's
Laten we het op Jaloezie houdenScrtz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Ja leuk voor je. Slaapt iemand er in dit topic slechter om? Waarschijnlijk niet, ik zou altijd nog een VW/Audi diesel kiezen als ik een diesel zou moeten gaan rijden.
Tevens begrijp ik niet echt wat je hier komt doen buiten het uitlokken van wat aanvallende reacties op een discussie en een flamewar die nu al meer dan een jaar gaande is op de VAG groep. Als je nu een actief betrokken poster binnen dit topic was had ik je nog serieus genomen.
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de wintervelgen onder mijn A4. De winterbanden en -velgen zitten er alvast onder. Nu al gedaan, omdat de vrouw hoogzwanger is. Hoeft dat niet tijdens de eerste weken met een baby :-) Ik had er mijn twijfels over, maar ben er nu ik ze eronder zie dik tevreden over!

Een auto die je kinderen niet vergast? Een fabrikant die je niet keihard voorliegt? Sorry hoor maar dat ze bij de vag hebben gedaan is gewoon oplichting op zeer grote schaal.Rainesh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:23:
voldoende power en lekker stil....wat wil je nog meer
Dat je dat accepteerd is prima, maar ga niet beweren dat er niets aan de hand is.
Ziet er wat gek uit nu, velgen glimmen iets te hard vergeleken met de band. Met wat bandenzwart al een heel ander zicht denk ikTimmieVelthuis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:42:
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de wintervelgen onder mijn A4. De winterbanden en -velgen zitten er alvast onder. Nu al gedaan, omdat de vrouw hoogzwanger is. Hoeft dat niet tijdens de eerste weken met een baby :-) Ik had er mijn twijfels over, maar ben er nu ik ze eronder zie dik tevreden over!
[afbeelding]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Lijkt mij eerder een s4 b6Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:16:
[...]
Subsidie op fabrikanten ...
[...]
RS6 C5. Smaken verschillen, mag wel een beetje gepoetst worden.
K
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is...maar dat ze wat meer uitstoten dan ze adverteren vind ik niet heel storend. Tja ik kan er een groot punt van maken, maar als ik dan kijk naar de Amerikaanse auto's met dikke blokken die heel veel uitstoten....of enorme dieselblokken van hun waarmee ze de grootste rookpluimen proberen te maken, dan ga ik me serieus niet druk maken om extra uitstoot wat mijn auto produceert.Chaoss schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:45:
[...]
Een auto die je kinderen niet vergast? Een fabrikant die je niet keihard voorliegt? Sorry hoor maar dat ze bij de vag hebben gedaan is gewoon oplichting op zeer grote schaal.
Dat je dat accepteerd is prima, maar ga niet beweren dat er niets aan de hand is.
Gelogen? Ja zeker! Vervelend? Ja! Hele heisa om maken? Nee er zijn belangrijkere zaken
Dat vind ik inderdaad nog het allerkromste, wij moeten in 100 bochten liggen in Europa, en nog veel erger vind ik persoonlijk, moet je je als Nederlander helemaal krom betalen om een auto te kunnen rijden, laat staan eentje met een wat groter motorblok dan een 1.0 drie cilinder.
Maar in Amerika en veel andere landen is het geen probleem dat iedereen in hun v12 rijd en een auto van 2-3ton(gewicht, niet nieuwprijs) onder je kont hebben.
Maar in Amerika en veel andere landen is het geen probleem dat iedereen in hun v12 rijd en een auto van 2-3ton(gewicht, niet nieuwprijs) onder je kont hebben.
Verwijderd
Je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan, je zegt in wezen helemaal niets. Tweakers-onwaardige reactie imo.Scrtz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Ja leuk voor je. Slaapt iemand er in dit topic slechter om? Waarschijnlijk niet, ik zou altijd nog een VW/Audi diesel kiezen als ik een diesel zou moeten gaan rijden.
Wat zou je je ook druk maken.Rainesh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:24:
[...]
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is...maar dat ze wat meer uitstoten dan ze adverteren vind ik niet heel storend. Tja ik kan er een groot punt van maken, maar als ik dan kijk naar de Amerikaanse auto's met dikke blokken die heel veel uitstoten....of enorme dieselblokken van hun waarmee ze de grootste rookpluimen proberen te maken, dan ga ik me serieus niet druk maken om extra uitstoot wat mijn auto produceert.
Gelogen? Ja zeker! Vervelend? Ja! Hele heisa om maken? Nee er zijn belangrijkere zaken
Wetenschappers schatten dat tussen 2008 en 2015 er 59 mensenlevens verloren zijn gegaan in de VS alleen. In Europa zal dat veel hoger liggen, dichter bevolkt en er rijden hier VEEL meer diesels.A peer-reviewed study published in Environmental Research Letters estimated that approximately 59 premature deaths will be caused by the excess pollution produced between 2008 and 2015 by vehicles equipped with the defeat device in the United States, the majority due to particulate pollution (87%) with the remainder due to ozone (13%). The study also found that making these vehicles emissions compliant by the end of 2016 would avert an additional 130 early deaths.[149][150]
Dan hebben we nog de andere gezondheidseffecten:
45.000 jaar in levenskwaliteit door ziektes als bronchitis en astma..A peer-reviewed study published in Environmental Pollution estimated that the fraudulent emissions are associated with 45 thousand disability-adjusted life years (DALYs) and a value of life lost of at least 39 billion US dollars.[156]
We hebben het dan al gauw over honderden doden en heel veel meer zieke mensen.
Overdreven gedoe man. Hun probleem, jouw auto rijdt immers lekker.
En hoeveel zijn er dan wel niet dood gegaan door al die absurpt grote benzine/dieselslurpende motoren in Amerika? Hou toch op man. Je komt alleen in dit topic om te liggen bashen, nog nooit een reactie van jou gelezen.
Had dan als 'tweakers waardig lid' op zijn minst een apart topic aangemaakt voor deze discussie.
Had dan als 'tweakers waardig lid' op zijn minst een apart topic aangemaakt voor deze discussie.
Ja, of je gaat, net zoals Benedict, inhoudelijk in op posts in plaats van iemand te vertellen dat ie op moet zouten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Graag gewoon negeren dit getrol. Recht op normale reactie is allang vervlogen met de hoeveelheid opmerkingen op de man. Zeker als dat de enige reden is om überhaupt het topic te betreden. Een prettige discussie komt hier toch niet uit, er is niets eens wat te discussiëren.
De feiten zijn duidelijk. VAG zat fout, wellicht erger dan veel merken, maar bijna geen gaat vrijuit. De rest is geneuzel over meningen.
De feiten zijn duidelijk. VAG zat fout, wellicht erger dan veel merken, maar bijna geen gaat vrijuit. De rest is geneuzel over meningen.
Of gewoon vieze velgen.wesleytjuh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:54:
Ziet er wat gek uit nu, velgen glimmen iets te hard vergeleken met de band. Met wat bandenzwart al een heel ander zicht denk ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 19-10-2016 20:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat sowieso, weet je wel hoeveel daar illegaal aan versleuteld is?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sportec sjoemel-software! 
Nog een paar dagen wachten en dan mag ik paraderen met m'n nieuwe velgen.
Ik HOOP dat ik ze heel kan laten. Ik heb zo m'n best gedaan de vorige set niet te schampen en het is voor 6 maanden goed gegaan. Het grootste probleem is / zijn parkeergarages. Mischien maar eens vermijden ofzo.
Nog een paar dagen wachten en dan mag ik paraderen met m'n nieuwe velgen.
Ik HOOP dat ik ze heel kan laten. Ik heb zo m'n best gedaan de vorige set niet te schampen en het is voor 6 maanden goed gegaan. Het grootste probleem is / zijn parkeergarages. Mischien maar eens vermijden ofzo.
Of gewoon als een echte Audi parkeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of gewoon leren parkeren
Staat de foto recht(ish), staat de auto scheef
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mijn gaspedaal bleef vandaag sporadisch heel even hangen.. ik liet gas los bij naderen stoplicht, en het ding bleef accelereren.... Electronisch gasklephuis. Zonder kabel dus. Hoe kan zoiets?
Gaspedaal meetwaarden eens uitlezen met vagcom, had laatst een golf 5 met pedaal problemen. Blijkbaar de vorige eigenaar een antidiefstal er tussen gezet en niet netjes er uitgehaald, kabels slecht verbonden ed.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:20:
Mijn gaspedaal bleef vandaag sporadisch heel even hangen.. ik liet gas los bij naderen stoplicht, en het ding bleef accelereren.... Electronisch gasklephuis. Zonder kabel dus. Hoe kan zoiets?![]()
Denk niet dat het een antidiefstal is, maar eerder slijtage (ook omwille de leeftijd, a bouwjaar 2001).
Het was heel sporadisch, maf gevoel als de auto blijft accelereren terwijl je het pedaal al losgelaten hebt.
Het was heel sporadisch, maf gevoel als de auto blijft accelereren terwijl je het pedaal al losgelaten hebt.
Wie durft er nog te zeggen dat de verschillende modellen niet op elkaar lijken
Ik zit ook te kijken naar clues of het nu een RS6 of S4 is. Ik kan ze niet vinden. Alleen dat de foto een beetje verkleind in de breedte lijkt.
Het achterraam van beide modellen is anders, maar dat is vanuit deze hoek niet echt te zien.
Signatures zijn voor boomers.
M.i. Is het in ieder geval een A4 B6, kijkend naar het formaat en de achterlichtunits zo van de zijkant.Maasluip schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:26:
[...]
Wie durft er nog te zeggen dat de verschillende modellen niet op elkaar lijken![]()
Ik zit ook te kijken naar clues of het nu een RS6 of S4 is. Ik kan ze niet vinden. Alleen dat de foto een beetje verkleind in de breedte lijkt.
Het achterraam van beide modellen is anders, maar dat is vanuit deze hoek niet echt te zien.
Of het een S4 is of een A4 met dikke velgen/spiegelkapjes en gele wrap weet ik dan weer niet
www.google.nl
Inderdaad gewoon een S4 B6 
Kleur is gewoon een fabriekskleur, maatje van me heeft de S4 sedan in dezelfde kleur gehad

Kleur is gewoon een fabriekskleur, maatje van me heeft de S4 sedan in dezelfde kleur gehad

[ Voor 16% gewijzigd door leonvw op 20-10-2016 10:22 ]
Nee. Let op de positie van het tankklepje. Bij de 6 zit die tegen de wielkast aan, bij de 4 zit die er duidelijk een stukje vanaf. Ook heeft de 6 een sleutelgat in de bijrijdersdeur en is de positie van het zijknipperlicht anders.
De 4 lijkt een hogere taillelijn te hebben.
De 4 lijkt een hogere taillelijn te hebben.
Check ook de achterdeur, die van een A6 is een stuk langer. RS6 is het sowieso niet, die heeft de S-line deur lijsten namelijk niet. Dit is toch echt een A/S4 B6.
Formerly known as Ragdoll
S4 B6 want kijk ook maar naar dakspoiler. Die heeft alleen een RS6 C5.
Snap niet waarom er een discussie is over welke auto het is terwijl het gewoon duidelijk is 
En om het verhaal af te ronden:

http://www.autojunk.nl/2008/01/kanarie-s4-avant
En om het verhaal af te ronden:

http://www.autojunk.nl/2008/01/kanarie-s4-avant
[ Voor 49% gewijzigd door leonvw op 20-10-2016 12:12 ]
Eens, maar dit alweer andersom na de regenbuien van gisteren en vandaag 

wesleytjuh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:54:
[...]
Ziet er wat gek uit nu, velgen glimmen iets te hard vergeleken met de band. Met wat bandenzwart al een heel ander zicht denk ik.
Een noodgeval, vandaag ontstond er een situatie op de weg, in een bocht, waarbij ik op een 80KM/h weg het gaspedaal helemaal moest intrappen.
Na het loslaten van het pedaal haakte het waardoor de auto maar bleef accelereren. Gelukkig kon ik in de bocht nog de koppeling indrukken en ging het pedaal terug.
Hierna kwam ik erachter dat het pedaal na hard indrukken gewoon 1 seconde (soms meer) ingetrapt blijft. Wat is hier de oorzaak van? Levensgevaarlijk, als ik een doorsnee vrouw of oude man zou zijn, zou het niet goed zijn afgelopen...
Audi A3, handgeschakeld, benzine
Na het loslaten van het pedaal haakte het waardoor de auto maar bleef accelereren. Gelukkig kon ik in de bocht nog de koppeling indrukken en ging het pedaal terug.
Hierna kwam ik erachter dat het pedaal na hard indrukken gewoon 1 seconde (soms meer) ingetrapt blijft. Wat is hier de oorzaak van? Levensgevaarlijk, als ik een doorsnee vrouw of oude man zou zijn, zou het niet goed zijn afgelopen...
Gulfstream G650
Ben wel benieuwd waarom je hem vol in moest trappen in een bocht...SalimRMAF schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:47:
Een noodgeval, vandaag ontstond er een situatie op de weg, in een bocht, waarbij ik op een 80KM/h weg het gaspedaal helemaal moest intrappen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb je nog een ouderwets mechanisch gaspedaal of is het elektronisch? Als het mechanisch is dan denk ik aan vuil/stof dat aan het einde van de pedaaluitslag zit (ofwel aan de kabel die naar de gasklep gaat ofwel het mechaniek van het pedaal) waardoor die niet meer soepel terugkomt. In dat geval: schoonmaken.
Als het een elektronisch gaspedaal is zou ik kijken of het te reproduceren is en dan de dealer ermee confronteren.
Als het een elektronisch gaspedaal is zou ik kijken of het te reproduceren is en dan de dealer ermee confronteren.
Of zit de mat gewoon niet goed?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat kan ook dat je mat niet goed zit. Heb ik ook weleens meegemaakt.
Maar wat gebeurde er dat je volgas moest?
Maar wat gebeurde er dat je volgas moest?
En dan ook nog ontkoppelen. In een bocht, na volgas.DennusB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 04:49:
[...]
Ben wel benieuwd waarom je hem vol in moest trappen in een bocht...
En dan iets zeggen over een doorsnee vrouw of oude man.
Maar ik was er niet bij, het is goed afgelopen en dat is wat telt.
Je weet toch dat je altijd volgas moet in een bocht
Het is of remmen of volgas en niks ertussen
Rechts was het redelijk vol, achter me een ambulance.
Mijn mat schuift inderdaad telkens naar boven toe, doet dat er veel toe? Volgens mij is het een mechanisch pedaal. 🐥
Mijn mat schuift inderdaad telkens naar boven toe, doet dat er veel toe? Volgens mij is het een mechanisch pedaal. 🐥
Gulfstream G650
Mechanisch = kabel die de 'gasklep' opentrekt op moment dat je pedaal intrapt.
Electronisch = Potmeter die de gasklep aanstuurt op openen / sluiten.
Electronisch = Potmeter die de gasklep aanstuurt op openen / sluiten.
Pedaal kan met onderkant achter mat blijven haken en dus niet terug naar rustpositie gaan. Is wel enorm worst case maar dit zou je probleem kunnen zijn.SalimRMAF schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:38:
Rechts was het redelijk vol, achter me een ambulance.
Beter remmen of gas dan geen enkel pedaal gebruiken inderdaadTylen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:27:
Je weet toch dat je altijd volgas moet in een bochtHet is of remmen of volgas en niks ertussen
Probeer het even zonder mat. Klikt je mat er niet in of plak wat rubberen strips aan de onderkant om het verschuiven tegen te gaan.
Vanmorgen de A3 ingeleverd 
Geen idee of ik binnenkort weer mag showen hier....even afhankelijk van de auto's in de pool
Geen idee of ik binnenkort weer mag showen hier....even afhankelijk van de auto's in de pool
K to the KillaZ
Een fatsoenlijke mat moet je erin kunnen klikken. Dat is in mijn auto wel zo. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat je nooit delen laat slingeren (een plastic flesje ofzo) uberhaubt aan de kant van de bestuurder. Ik flikker dingen altijd achter de passagiersstoel als die in de weg dreigen te liggen.
Tering, je zou maar moeten remmen en een pet-fles blokkeert even je rempedaal.
Tering, je zou maar moeten remmen en een pet-fles blokkeert even je rempedaal.
Ff op de kop in je auto en het gaspedaal indrukken, zie je misschien waarom hij blijft hangen.Geen idee hoe oud je auto is maar het lijkt me sterk dat je nog een systeem met kabel hebt.
Gister 2 draagarm rubbers, 4 subframe rubbers en een fuseekogel laten vervangen bij de Cabrio, tering wat een verschil in wegligging! had a.d.h.v. het geklapper en gekraak wel in de gaten dat er een rubber versleten was (ik dacht 1 draagarm rubber ofzo
) maar dit is echt een wereld van verschil.
Gister 2 draagarm rubbers, 4 subframe rubbers en een fuseekogel laten vervangen bij de Cabrio, tering wat een verschil in wegligging! had a.d.h.v. het geklapper en gekraak wel in de gaten dat er een rubber versleten was (ik dacht 1 draagarm rubber ofzo
Heb net even gekeken, het was inderdaad mijn mat! Omdat de klikplugs kwijt zijn verschoof mijn mat naar voren, en ja: dan blijft het pedaal soms haken onder de mat...Rainesh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:01:
Probeer het even zonder mat. Klikt je mat er niet in of plak wat rubberen strips aan de onderkant om het verschuiven tegen te gaan.
Heb direct de mat vastgenageld. 😎 Thanks.
Gulfstream G650
Ik zit met een klein probleempje met mijn A4 B6 1.6 ALZ. Ik kreeg vorige week misfires op cilinder 1 en 4. Ik dacht gelijk aan een bobine probleem. Na deze te resetten en verder te rijden zit ik nu met foutcode P1118. Dat is een lambdasonde foutmeldingen van de lambda na de kat.
Ik weet nu niet waar ik zoeken moet aangezien de auto gewoon normaal rijdt en ik verder niks merk. Ik twijfel zelf waar het aan kan liggen. Ik twijfel nog steeds aan de bobine maar dan zou ik nu wel vaker misfires krijgen. Nu denk ik zelf dat of de weerstand niet helemaal lekker is of de 1e lambdasonde kan de oorzaak zijn.
Wellicht ideeën hoe ik het e.e.a kan uitsluiten of wellicht tips?
Ik weet nu niet waar ik zoeken moet aangezien de auto gewoon normaal rijdt en ik verder niks merk. Ik twijfel zelf waar het aan kan liggen. Ik twijfel nog steeds aan de bobine maar dan zou ik nu wel vaker misfires krijgen. Nu denk ik zelf dat of de weerstand niet helemaal lekker is of de 1e lambdasonde kan de oorzaak zijn.
Ik lees heel verschillende ervaringen over Powerflex. Wil eigenlijk de paarse variant in mijn draagarmrubbers hebben. Wat is jou ervaring en welke variant heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:25:
Powerflex nu eens je hele voertuig.. moet je kijken wat dat voor een verschil brengt!
Ik heb paars & zwart gecombineerd. Ik had daar specifiek om gevraagd omdat m'n auto niet voor het circuit bedoeld zou zijn maar als daily.wheeler schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:38:
[...]
Ik lees heel verschillende ervaringen over Powerflex. Wil eigenlijk de paarse variant in mijn draagarmrubbers hebben. Wat is jou ervaring en welke variant heb je?
Het geheel voelt stukken beter aan, maar dat heeft ook te maken gehad met dat de rubbers die er voorheen onderzaten al versleten waren.
Opzich raak je er heel snel aan gewend. Op sommige wegen trilt het chassis iets meer dan normaal. Maar qua ligging en bochtwerk heel erg fijn. Op de ring werd dat al vrij snel duidelijk dat de auto ontzettend stevig erin lag. Ze zeggen dat je ze iedere onderhoudsbeurt moet controleren of ze voldoende ingevet zijn. Doe je dat niet dan heb je binnen een jaar alles dat piept en kraakt.
Enige nadeel is dat er geen stand 7 op m'n schokbrekers zit. 6 is 'zweverig' op de snelweg, en 8 is op sommige stukken net weer iets te hard. De upgrade was het 'm wel waard voor mijn auto.
Zie dat je op AF al wat tips gekregen hebt. Waarom een imitatie koelvloeistof sensor?Khayma schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:52:
Ik zit met een klein probleempje met mijn A4 B6 1.6 ALZ. Ik kreeg vorige week misfires op cilinder 1 en 4. Ik dacht gelijk aan een bobine probleem. Na deze te resetten en verder te rijden zit ik nu met foutcode P1118. Dat is een lambdasonde foutmeldingen van de lambda na de kat.
Sensor is weer teruggeplaatst want het probleem was daarmee niet opgelost. Imitatie omdat de originele niet leverbaar was voor zaterdag.Rainesh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:46:
[...]
Zie dat je op AF al wat tips gekregen hebt. Waarom een imitatie koelvloeistof sensor?
Verder gisteren mijn lambdasondes gemeten en volgens mij (als ik alles goed lees) is mijn voorste lambdasonde van slag:
Koude motor:

Warme motor:

[ Voor 15% gewijzigd door Khayma op 25-10-2016 14:03 ]
Inmiddels al 1,5week en de A1 is nog steeds niet klaar. Volgens dealer was regelapparaat weer stuk....wat naar mijn mening dus echt niet kan. Maargoed, ze hebben mijn kabelboom geknipt en opnieuw pinnen aan vastgemaakt. Volgens hun doet alles het maar ze willen alles controleren. Verder nog paar kleine dingetjes en hopelijk is het deze week klaar, want mijn vrouw blijft er naar zeuren haha.
De a3 rijdt prima, voor een 1.0tfsi is het echt een vlot ding. Heb totaal 700+km mee gereden inc stad/file/snelweg en kwam uit op 1:16,8. Dat is erg zuinig en opvallend hoe goed het met het verkeer meekomt. Natuurlijk wat tweaks gedaan...alleen krijg 1 ding niet werkend en dat is pdc weergave in mmi. Ben al paar dagen mee aan het kloten maar kom er niet uit.
De a3 rijdt prima, voor een 1.0tfsi is het echt een vlot ding. Heb totaal 700+km mee gereden inc stad/file/snelweg en kwam uit op 1:16,8. Dat is erg zuinig en opvallend hoe goed het met het verkeer meekomt. Natuurlijk wat tweaks gedaan...alleen krijg 1 ding niet werkend en dat is pdc weergave in mmi. Ben al paar dagen mee aan het kloten maar kom er niet uit.
Ik heb tickets voor Rico verhoeven vs Badr Hari op 10 dec.
Echter denk ik dat ik ditmaal m'n auto maar even thuislaat en wijselijk ga carpoolen
Echter denk ik dat ik ditmaal m'n auto maar even thuislaat en wijselijk ga carpoolen
Vanmiddag de A1 ophalen. Ben benieuwd, kreeg te horen dat er breuken in wat soldeersel waren.....
Verder doet pdc het natuurlijk niet meer, dus heb ze de codering gestuurd en dat zij het weer werkend mogen krijgen.

Jij heb wel lekker veel ellende met die A1, zonde van zoon mooie auto.
Jap, allemaal van die kleine dingen. Maar al deze kleine dingen worden veroorzaakt door Wittebrug......doen A, maar veroorzaken dan gelijk problemen B C D E EHJKHAKDHInFamous schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:14:
Jij heb wel lekker veel ellende met die A1, zonde van zoon mooie auto.
Ja Mondt is echt een top dealer, ik doe veel zelf aan onderhoud en ze denken altijd mee en helpen waar ze kunnen. Veel dealers denken alleen maar aan hun eigen portemonnee.
Zo mooi. Net de A1 opgepikt.......heel gesprek, foto's bekeken etc. Er waren wat draadbreuken, deze hebben zij gerepareerd. Maar natuurlijk deed PDC het niet, dus ik had gisteren al de coderingen naar ze doorgestuurd. Na 15min praten alles afgesloten, handen geschud en stap ik de auto in...............druk ik op achterruitverwarmingsknopje........not working!!!
Weer terug naar binnen, werkplaatschef erbij......auto volledig terug naar fabrieksinstellingen laten zetten en hij deed het weer.
Codering voor mijn regelapparaat klopte dus helemaal niet, ik weet niet hoe zij de coderingen veranderden maar daar ging dus ook van alles mis. Uiteindelijk de auto maar meegenomen met enkel een werkende achterruitverwarming. Eenmaal thuis, alles zelf weer gecodeerd en tot nu toe werkt alles weer!
Vrouw ook weer blij! Nu hopen dat alles zo blijft

Codering voor mijn regelapparaat klopte dus helemaal niet, ik weet niet hoe zij de coderingen veranderden maar daar ging dus ook van alles mis. Uiteindelijk de auto maar meegenomen met enkel een werkende achterruitverwarming. Eenmaal thuis, alles zelf weer gecodeerd en tot nu toe werkt alles weer!
Inderdaad hopen dat het zo blijft.... Wat een gezeik zeg.
Iets staat me ook bij dat je zelf het e.a codeert aan auto's. Weet je zeker dat je zelf geen verkeerde keuze in een schermpje hebt gemaakt? 
Heb 500km op een volle tank gereden trouwens. Het kan wel.
Car coding is mijn tweede baanVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:43:
Iets staat me ook bij dat je zelf het e.a codeert aan auto's. Weet je zeker dat je zelf geen verkeerde keuze in een schermpje hebt gemaakt?
Haha fout in mijn eigen codering/auto....nee dat zeker niet! Aanpassingen heb ik drie jaar geleden gedaan en dealer had alles gereset. Dus zij moesten het weer coderen...maar dat ging dus niet goed....prutsers
Altijd leuk om een dikke bak te zienVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:08:
Hi Rainesh - bedankt nog voor de update van vandaag! Erg blij mee!
Ben benieuwd naar je gasrespons en stuurgedrag. Laat het even weten! Enne...vaker je auto wassen he
Verwijderd
Na 50k in ieder geval nog geen last van poetskrasjesRainesh schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:31:
[...]
Altijd leuk om een dikke bak te zien![]()
Ben benieuwd naar je gasrespons en stuurgedrag. Laat het even weten! Enne...vaker je auto wassen he
Heb het gevoel dat sinds de tuning de A5 olie aan het eten geslagen is. Elke keer vul ik het bij tot max maar zakt het peil de volgende dag tot een streepje onder de max. Na x dagen vul ik het weer aan tot max en zie hetzelfde gebeuren.
Misschien komt het omdat ik het echt in kleine stapjes vul en dat daardoor de sensor ziet dat ik op max zit, want ik wil niet dat ik moet gaan aftappen gewoonweg omdat ik daar het spul niet voor heb
Misschien komt het omdat ik het echt in kleine stapjes vul en dat daardoor de sensor ziet dat ik op max zit, want ik wil niet dat ik moet gaan aftappen gewoonweg omdat ik daar het spul niet voor heb
Controleer of je geen zweetplekken in je motorruimte hebt. En hoe vaak vul je bij? Hoeveel km duurt het voordat je 1liter erbij moet doen?
Stomme vraag hoor, zweetvlekken? Vul het ongeveer elke twee weken bij en dan zomaar een scheutje. Heb er nog geen liter in gegoten. Nu iets van 200ml in pak em beet 2000km. Te verwaarlozen gok ik? Ik rij straks uit Parijs terug naar NL, zal het even in de gaten houden of het verder daalt.
Viel me pas op na het tunen, dus dacht hé...
elke twee weken??? Dat is best vaak. Ik zou het even laten en dan meten hoe lang het duurt voordat je 1liter bij moet vullen. Ja zweetplekken, meestal bij koppakkingen van de kleppendeksel etc.cyberde schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:39:
Stomme vraag hoor, zweetvlekken? Vul het ongeveer elke twee weken bij en dan zomaar een scheutje. Heb er nog geen liter in gegoten. Nu iets van 200ml in pak em beet 2000km. Te verwaarlozen gok ik? Ik rij straks uit Parijs terug naar NL, zal het even in de gaten houden of het verder daalt.
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.