Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 128 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Welkom in het Vijfde Audi topic! *O*

Het werd hoogtijd voor een nieuw, deel 5 van het befaamde Audi topic op GoT. Audi is een Duits premium autofabrikant die verschillende modellen van Sedan, Station en sportieve voertuigen uitbrengt. Audi staat er ook bekend om om luxe auto's te produceren wat zich uitwijst in de normale, S variant of zelfs RS variant.

Dit topic is bedoeld voor alles wat met Audi te maken heeft. Eigen ervaring, hulp bij het kopen van een audi, het showen van je audi, nieuwe opkomende modellen en meer.

Happy posting!
Jism

Geschiedenis

Audi AG kent een bewogen geschiedenis. Al in de 19de eeuw waren de voorlopers van het bedrijf actief met het bouwen van auto's en krachtbronnen. August Horch was bij deze beginfase betrokken. Hij geldt als een van de Duitse pioniers in de autobranche. Hij kwam eerst in de motorenbouw terecht en werd erna afdelingshoofd van de automobielproductie bij Carl Benz.

In 1899 ging August Horch zelfstandig verder, op 14 november van dat jaar richtte hij in Keulen de Horch Motorwagen Werke samen met drie partners op. Na een verschil van inzicht tussen Horch en zijn partners, verliet de oprichter in 1909 het bedrijf. Hij begon in Zwickau meteen met een nieuwe onderneming.

Omdat hij zijn naam niet meer als bedrijfsnaam kon voeren, onder meer omdat deze een geregistreerd handelsmerk was, koos hij voor een nieuwe naam. Onder Audi, de Latijnse vertaling van zijn Duitse naam Horch (luister), ging hij aan de slag. Het idee om de Latijnse gebiedende wijs van het Duitse höre/horch te gebruiken, werd voorgesteld door de zoon van een zakenpartner. In december 1914 werd van de Audi Automobilwerke GmbH een AG (naamloze vennootschap) gemaakt.

Van begin af aan maakte Audi naam met autosportsuccessen. Dankzij de overwinningen in de Österreichische Alpenfahrt van 1911 tot en met 1914 lukte het August Horch om zijn merk Audi binnen enkele jaren internationale bekendheid te geven.

In jaren '30 fuseerden Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan. Het bekende logo met de in elkaar gehaakte vier ringen, geïnspireerd door de Olympische Spelen die in 1936 naar Duitsland zouden komen, symboliseert de samenwerking van deze vier merken waaruit het hedendaagse Audi is ontstaan.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden door Auto Union geen auto's maar legervoertuigen geproduceerd. Na de oorlog kwam de fabriek in handen van Mercedes-Benz en werd de civiele productie (na een pauze van 25 jaar) hervat, met succesvolle modellen als de 65, 50, 80 en 100. In 1965 wilde Volkswagen Auto-Union van Mercedes-Benz overnemen. Een groot deel van de aandeelhouders van Mercedes-Benz was daar destijds op tegen omdat ze vreesden er een concurrent bij te krijgen. Met een kleine meerderheid stemde de raad van bestuur van Mercedes-Benz toch met de verkoop aan Volkswagen in.

Herintroductie
In het begin van de jaren '70 werd een hele reeks nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. De Audi 50, kwam vrijwel ongewijzigd als Volkswagen Polo op de markt en de Audi 80 als Volkswagen Passat. De Golf bleef exclusief voor Volkswagen, de nieuwe grote 100 bleef exclusief voor Audi.

In de jaren '80 gingen beide merken qua modellenpolitiek steeds meer hun eigen weg. Audi werd het luxemerk binnen het Volkswagenconcern. De Audi quattro bezorgde het merk veel roem door begin jaren tachtig achtereen ongeveer elke rally te winnen waar het aan meedeed. Audi quattro is tot op de dag van vandaag ongeëvenaarde aandrijving en een ware uiting van "voorsprong door techniek". Dieseltechnologie maakte bij Audi vervolgens een doorbraak met de TDI wat synoniem staat voor veel vermogen en een laag brandstofverbruik.

Vorsprung durch Technik
Het omvangrijke modellenaanbod van Audi, met allerlei motoren en aandrijflijnen, leidde in 1971 tot een nieuwe slogan die sindsdien altijd is gebleven: Voorsprong door techniek.

Volledig passend bij de nieuwe slogan, kwam in 1972 de eerste generatie van de Audi 80 op de markt. Deze viel op door technische vernieuwingen zoals motoren met bovenliggende nokkenassen en een koersstabiliserende schuurstraal.

In 1974 werd het merk stapsgewijs hoger gepositioneerd, dit kwam onder andere door de introductie van de vijfcilinder motor in 1976, turbotechniek in 1979 en quattro permanente vierwielaandrijving in 1980.

De opwaardering van Audi tot premiummerk werd voortgezet met een scala aan technische innovaties. Enkele voorbeelden zijn de volledig verzinkte carrosserieën, een stroomlijnrecord voor een productiemodel, een breed aanbod turbobenzinemotoren, zuinige diesels met directe inspuiting, aluminium carrosserieën, hybride-auto's, direct ingespoten benzinemotoren en topklasse modellen met acht- en twaalfcilinder motoren.

Deze dagen
Deze dagen staat Audi voor innovatie, design, sportief en luxe. Modellen als de A6 en de A8 zijn toonaangevend in hun klasse en mede door de stijgende verkopen is men zich op dit moment bij BMW en Mercedes goed achter de oren aan het krabben. In deze dagen is er in Duitsland een ware PK strijd gaande, waar auto's met 500 pk geen uitzondering meer zijn, daarnaast wordt de uitstoot drastisch verminderd om aan diverse fiscale voordelen te voldoen, welke voornamelijk gericht zijn op de zakelijke leaserijder.

Ook Audi mengt zich in deze strijd, want in samenwerking met Maserati en het gekochte Lamborghini blijft men ontwikkelen aan eigen motoren naast de bestaande Volkswagen aandrijving.

Bronnen: Wikipedia.org, Audi.nl, Zegato, Wom en KappeNou

Auto's van leden

RS4 B5, 440PK, V6 2.7 Bi-turbo. Topsnelheid: 310kmph - Jism

Een audi kopen
Wil je je aan de aanschaf van een gebruikte of nieuwe audi wagen? En heb je een model op het oog? Raadpleeg dan eerst internet met bekende problemen over het type auto dat je wil kopen, en weet waar je aan begint. Er zijn genoeg audi's die echt aandachtspunten hebben zoals de TFSI's, diesels of snelle RS4's / RS6's. Ook is onderhoud dat aan de auto gevoerd is belangrijk. Let bij het kopen van een auto op de meest gangbare zaken, zoals alle functies, geen gekraak, gepiep of 'geratel' bij een proefrit. Neem als je het niet vertrouwd een monteur eventueel met je mee bij bezichtiging. Dit kan namelijk een hoop ergernis besparen.

Huidige modellen

Audi A1

Audi A1
Audi A1 Sportback

Audi A3

Audi A3
Audi A3 Sportback
Audi A3 Cabriolet
Audi S3 Sportback
Audi RS 3 Sportback

Audi A4

Audi A4 Limousine
Audi A4 Avant
Audi A4 Allroad
Audi S4 Limousine
Audi S4 Avant
Audi RS 4 Avant

Audi A5

Audi A5 Sportback
Audi A5 Coupe
Audi A5 Cabriolet
Audi S5 Sportback
Audi S5 Coupe
Audi S5 Cabriolet
Audi RS 5 Coupe

Audi A6

Audi A6 Limousine
Audi A6 Avant
Audi A6 Allroad
Audi S6 Limousine
Audi S6 Avant

Audi A7

Audi A7 Sportback
Audi S7 Sportback

Audi A8

Audi A8
Audi A8 L
Audi A8 L W12
Audi S8

Audi Q3

Audi Q3

Audi Q5

Audi Q5
Audi SQ5 TDI

Audi Q7

Audi Q7

Audi TT

Audi TT Coupe
Audi TT Roadster
Audi TTS Coupe
Audi TTS Roadster
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Roadster

Audi R8

Audi R8 4.2 FSI
Audi R8 5.2 FSI
Audi R8 Spyder
Audi R8 GT
Audi R8 GT Spyder

Links

Audi
Audi Nederland
Audi Duitsland
Blogs / Info
Autoblog.nl
Audiworld.com
Fourtitude.com
Audiclub.nl
Fora
Audiforum.nl
Audiforums.com
RS Forum.com
Audizine.com

Tot slot

Voorgaande delen
Deel 1 (met dank aan: Zegato)
Deel 2 (met dank aan: Wom)
Deel 3 (met dank aan: KappeNou)
Deel 4 (met dank aan: RomeoJ)

Wanneer er op- of aanmerkingen zijn over de TS, of wanneer je graag met je Audi toegevoegd wil worden, dan hoor ik dat graag via DM. Je kunt je audi natuurlijk ook showen in dit topic. De TS is overgenomen van vorige topics. Dank gaat dan ook uit naar de topicstarters van de vorige delen.

[Voor 207% gewijzigd door Jism op 29-01-2016 13:34]

M'n magische bol werken.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-03 11:50
Mooie tijd om te posten ;).
OP ziet er mooi uit.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Ja was eigenlijk een clone van het vorig deel, met hier en daar een toevoeging / ander headertje enzo. Niet zoveel speciaal verder. Als iemand z'n auto in de TS wil hebben staan stuur dan even het volgende toe:

Een image, een link naar je Myreact, en het type auto dat je rijdt. Graag resizen op 600px breed!

Model, Vermogen, Topsnelheid (ivt) en een foto van 600 pixels breed. :P

[Voor 11% gewijzigd door Jism op 26-12-2015 04:25]

M'n magische bol werken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topsnelheid uit het boekje of eigen ervaring? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uit het boekje. Aan termen als "ik ga keihard man" hebben we niks. Dat ga je met een pilletje in je mik ook namelijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het je bent een model vergeten.

Ik heb een A3 Limousine.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

HyperBart

Huge Ego, Sorry

TS mag misschien wel eens geupdated worden, de Q3 bv en zoals Tylen aangaf de A3 Sedan

Vandaag even niets

• Gonadan

Gonadan

The Eagle schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:00:
Uit het boekje. Aan termen als "ik ga keihard man" hebben we niks. Dat ga je met een pilletje in je mik ook namelijk :P
En terecht, want bij mij ligt die uit het boekje altijd veel hoger dan mijn eigen ervaring. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Mijn topsnelheid is gebaseerd op een broek schijtende experience :P

M'n magische bol werken.

• Tylen

Tylen

Bij mij is topsnelheid in het echt veel hoger dan uit het boekje 😀

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 14:18

BoltYes

This is the Way

Met kerst het over auto's met veel vermogen gehad en werd beeindigd met de dooddoener dat je maar 130 mag. De topsnelheid in NL is dus 130 voor alle auto's hier ;)

¯\_(ツ)_/¯

Ja als je in de randstad woont wel ja. Duitsland is voor mij 10 minuten rijden. Vele plekken waar je lekker het pedaal mag vloeren. :9

M'n magische bol werken.

• Tylen

Tylen

Ik zit elke vrijdag in duitsland ;)

Plus dat je juist met veel vermogen zo snel mogelijk op die 130 kan zitten.

[Voor 53% gewijzigd door Tylen op 27-12-2015 08:20]

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:39
Mijn topsnelheid ligt 1 km/u hoger dan het boekje! :7 186 ipv 185, volgens gps.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben sinds 3 dagen Audi rijder, ter vervanging van mn zwarte BWM 5, is een witte A5 gekomen. (BMW mag niet meer van het bedrijf waarvoor ik werk). Weet iemand een goede GSM houder? Die brodit stuf ziet er goed uit maar kost me net dat tikje teveel..

Ik wil het scherm kunnen bedienen tijdens het rijden. Er mag bij verwijderen van de houder geen schade zijn aan de wagen... GSM is een iPhone 6s overigens..

You don't need eyes to see, you need vision

• Gonadan

Gonadan

BoltYes schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:27:
Met kerst het over auto's met veel vermogen gehad en werd beeindigd met de dooddoener dat je maar 130 mag. De topsnelheid in NL is dus 130 voor alle auto's hier ;)
Dat zijn vaak de mensen die tergend langzaam optrekken, met 1km/u verschil inhalen en bij een tussen acceleratie niet vooruit komen. Topsnelheid is niet echter nuttig inderdaad, maar vermogen wel degelijk. Zeker als je vaak meer belading dan alleen jezelf hebt.

Ik woon aan de kust dus in Duitsland kom ik maar af en toe, maar dan nog heb ik geen behoefte om de max te halen. Ik rijd gewoon wat comfortabel en verantwoord is, dat is bij lange na niet de max uit het boekje. ;)

@hierboven: een dikke A5 willen rijden maar brodit is te duur? Dan plak je er toch een 'design' houder in van de action? _O-

[Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 27-12-2015 17:10]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

-Laat maar -

[Voor 92% gewijzigd door Yalopa op 27-12-2015 19:39]

You don't need eyes to see, you need vision

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:18:
Ik zit elke vrijdag in duitsland ;)

Plus dat je juist met veel vermogen zo snel mogelijk op die 130 kan zitten.
Meer vermogen betekent in NL over het algemeen slechts dat je sneller bij de staart van de file bent :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gonadan

Gonadan

Nee dat je sneller bij het volgende treintje langs de vrachtwagen kunt aansluiten. :+

Maar ik zou adviseren eens buiten de spits of drukke tijden te gaan rijden, best plezierig hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gonadan schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:10:
Nee dat je sneller bij het volgende treintje langs de vrachtwagen kunt aansluiten. :+

Maar ik zou adviseren eens buiten de spits of drukke tijden te gaan rijden, best plezierig hoor. :P
Vooral in de avond, het stuk van Haarlem naar Schiphol word ik regelmatig voorbij gezoefd terwijl ik daar 135 op de gps rij. Die moeten zeker 150-160 doen op dat stuk.
Randstad vertrouw ik niet qua meetapparatuur boven de snelweg. Vooral in regio haarlem / amsterdam / schiphol kan je nog wel eens politie in burger treffen. Snel rijden met een RS in de randstad is vragen om problemen, ik heb met regelmaat gehad dat politie opzettelijk zo achter me komt rijden, even blijft plakken, en weer doorrijdt. In brussel met militaire politie staande gehouden die automatische wapens droegen ...

In Januari de auto voor een dag afstaan:

- Koppeling, vliegwiel & drukgroep vervangen met een 690nm set
- standaard luchtbox vervangen met een andere set:

500 dollar ja ...

En nog wat kleine reparaties zoals dat deurklinkje linksachter (verzekering heeft schademelding geaccepteerd) en die uitlaat... ivm feestdagen kwam niemand er eigenlijk aan toe ook.

3.5inch aan madness... :) Wil de 500PK gaan halen ermee, en een officieele dynorun mee doen. Wedden dat een RS4 met meer dan 320k op de teller nog steeds oersterk is?

Willen ook een keer gaan proberen met bio-ethanol (10 liter) en de rest afgevuld met 98 (50 liter). Deze mix zorgt voor maximale power met nul retarding in ontsteking ontstaan door kloppen. Oftewel fun geblazen.

Moet ook nog nieuwe banden halen, en kijken naar powerflex rubbers voor rondom de auto. Dit alles bij elkaar kost zo 6k weer. Leuk begin van 2016. :P

M'n magische bol werken.

• geomolenaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Audi TT-S uit 2009 en kwam er van de week achter dat er een AUX port bij de armsteun aanwezig is alleen deze niet te vinden is op de radio zoals in deze video: YouTube: No Aux on Audi TTS

Heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast moet ik zeggen dat het geluidskwaliteit erg tegen valt bij het streamen via bluetooth, is dit een kwestie van een nieuwe radio erin plaatsen of zou ik nog iets anders kunnen proberen?

Voor de rest ben ik erg tevreden met de auto ;)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 23:43
geomolenaar schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:11:
Ik ben sinds kort eigenaar van een Audi TT-S uit 2009
Welkom:) jij hebt ook een rns navigatie zoals in die video?
Kwaliteit van sd kaart of usb is wel goed?
Ik speel eigen muziek af via usb, maar bij mij is radio wat mindere kwaliteit. Het schijnt dat die bose versterker ook wel is een chip op de printplaat begeeft. Misschien op het engelse TT forum rond neuzen.
Trouwens mooie zwarte tts uit duitsland toch? Ik heb laatst plaatjes op een verjaardag voorbij zien komen ;)

[Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 30-12-2015 12:06]

>PC specs<

Spotify over bluetooth op de RNS-E ofzo. Dat lijkt me wel wat.

Maar ik ben nog ver verwijderd van een voor mijn gevoel complete auto, de speakers schijnen sinds kort ook te gaan kraken (bose set, meer dan 14 jaar oud inmiddels) bij een beetje hard volume. Een keer alle speakers inclusief sub gaan vervangen. :)

M'n magische bol werken.

• geomolenaar
KappeNou schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:00:
[...]

Welkom:) jij hebt ook een rns navigatie zoals in die video?
Kwaliteit van sd kaart of usb is wel goed?
Ik speel eigen muziek af via usb, maar bij mij is radio wat mindere kwaliteit. Het schijnt dat die bose versterker ook wel is een chip op de printplaat begeeft. Misschien op het engelse TT forum rond neuzen.
Trouwens mooie zwarte tts uit duitsland toch? Ik heb laatst plaatjes op een verjaardag voorbij zien komen ;)
Ja ik heb ook een rns navigatie, dezelfde als in de video maar geen usb aansluiting. SD kaart nog niet geprobeerd (wel een SDHC kaart geprobeerd maar die werken niet blijkt na verschillende forums te hebben gelezen)

Ja klopt, een zwarte tts uit duitsland ;) Ik heb jouw naam ook voorbij horen komen .. Jij hebt ook een Audi TT toch? Ik wil em binnenkort gaan chippen, ik hoor dat m'n motorblok dan pas echt tot z'n recht komt, wat is jouw ervaring? En ook laten doen door JD?

• DASC
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-02 21:47
Niet op de man

[Voor 86% gewijzigd door PWM op 31-12-2015 11:49]

• KappeNou
geomolenaar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:16:
[...]

Ja ik heb ook een rns navigatie, dezelfde als in de video maar geen usb aansluiting. SD kaart nog niet geprobeerd (wel een SDHC kaart geprobeerd maar die werken niet blijkt na verschillende forums te hebben gelezen)

Ja klopt, een zwarte tts uit duitsland ;) Ik heb jouw naam ook voorbij horen komen .. Jij hebt ook een Audi TT toch? Ik wil em binnenkort gaan chippen, ik hoor dat m'n motorblok dan pas echt tot z'n recht komt, wat is jouw ervaring? En ook laten doen door JD?
Misschien kan je met VCDS nog wat uit of aan zetten.
Voor de TT is het engelse forum denk ik wel de beste om europees TT info te krijgen. www.ttforum.co.uk

Chippen bij een 2.0tfsi is wel een wereld van verschil. Wat je vooral gaat gebruiken en merken is in het middengebied 100+ NM extra. Dit geeft echt een serieuze duw in je rug. Mijn TT was wel vlot met 200pk op 1230kg. Hierna heb ik een K&N inleg filter geplaatst +-10pk en de cat in de downpipe eruit laten kloppen, van horen zeggen +-20pk extra. Jawel op de eerste meting op de bank had ik 230pk en 320nm :) Hij liep merkbaar lekkerder door, vooral in de hogere toeren.
Maar nu na chippen met +- 285PK en 420NM op dat gewicht is hij in mijn begrip wel snel.

Ik heb het laten doen bij www.vagtechniek.nl.
Als je de waardes van '2.0tfsi's JD en VAGtechniek op facebook vergelijkt (staan heel veel foto's online) dan halen ze uit standaard blokken ongeveer de zelfde waardes en koppel/PK verloop.
Daarentegen is VAGtechniek goedkoper en krijg je extra korting als je ee ngroot onderhoud ding mee neemt. Ik wilde toch de distributieriem vervangen (raden ze aan na 6 jaar of 120K km)
Het verschil was hierdoor zodanig groot dat ik niet naar JD ben gegaan.
Als je extreme € tuning gaat doen met custom big turbo's en internals dan moet je wel naar JD. VAGtechniek vertelde mij dit ook dat voor het extreme werk JD wel heel goed is. Maar wie doet dit..

Nadeel is dat je koppeling wel sneller gaat begeven. Ik ben nu toe aan een nieuwe. Bij de TTS wanneer je de handbak hebt zal dit nog sneller het geval zijn. Dit lees je ook veel op het TT forum. Alle TTS eigenaren op dat forum welke zijn gaan tunen hebben een andere koppeling genomen. (bij DSG/S-tronic heel belangrijk vaak DSG olie wissel)
De TTS heeft het S3 blok. Als je kleine aanpassingen aan inlaat en uitlaat doet dan ga je naar zo'n 340/350pk en 440/450NM. Dan heb je wel een serieus kanon

Als je er nog niet overuit ben moeten we binnenkort even testen wat het verschil nu tussen mijn gechipte en jouw TTS is ;)

[Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 30-12-2015 13:45]

>PC specs<

• geomolenaar
KappeNou schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:38:
[...]

Misschien kan je met VCDS nog wat uit of aan zetten.
Voor de TT is het engelse forum denk ik wel de beste om europees TT info te krijgen. www.ttforum.co.uk

Chippen bij een 2.0tfsi is wel een wereld van verschil. Wat je vooral gaat gebruiken en merken is in het middengebied 100+ NM extra. Dit geeft echt een serieuze duw in je rug. Mijn TT was wel vlot met 200pk op 1230kg. Hierna heb ik een K&N inleg filter geplaatst +-10pk en de cat in de downpipe eruit laten kloppen, van horen zeggen +-20pk extra. Jawel op de eerste meting op de bank had ik 230pk en 320nm :) Hij liep merkbaar lekkerder door, vooral in de hogere toeren.
Maar nu na chippen met +- 285PK en 420NM op dat gewicht is hij in mijn begrip wel snel.

Ik heb het laten doen bij www.vagtechniek.nl.
Als je de waardes van '2.0tfsi's JD en VAGtechniek op facebook vergelijkt (staan heel veel foto's online) dan halen ze uit standaard blokken ongeveer de zelfde waardes en koppel/PK verloop.
Daarentegen is VAGtechniek goedkoper en krijg je extra korting als je ee ngroot onderhoud ding mee neemt. Ik wilde toch de distributieriem vervangen (raden ze aan na 6 jaar of 120K km)
Het verschil was hierdoor zodanig groot dat ik niet naar JD ben gegaan.
Als je extreme € tuning gaat doen met custom big turbo's en internals dan moet je wel naar JD. VAGtechniek vertelde mij dit ook dat voor het extreme werk JD wel heel goed is. Maar wie doet dit..

Nadeel is dat je koppeling wel sneller gaat begeven. Ik ben nu toe aan een nieuwe. Bij de TTS wanneer je de handbak hebt zal dit nog sneller het geval zijn. Dit lees je ook veel op het TT forum. Alle TTS eigenaren op dat forum welke zijn gaan tunen hebben een andere koppeling genomen. (bij DSG/S-tronic heel belangrijk vaak DSG olie wissel)
De TTS heeft het S3 blok. Als je kleine aanpassingen aan inlaat en uitlaat doet dan ga je naar zo'n 340/350pk en 440/450NM. Dan heb je wel een serieus kanon

Als je er nog niet overuit ben moeten we binnenkort even testen wat het verschil nu tussen mijn gechipte en jouw TTS is ;)
Bedankt voor je uitleg :) Lijkt me een goed idee om een keer af te spreken, ik zal effe rondkijken op de website van VAGtechniek, nogmaals bedankt!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:19
Koekje voor het model :+

spoiler:
Audi A3

2.0 TDI S-tronic Ambition Pro Line 3d
Shirazrood metallic
Stof Rallye
17" velgen, inclusief wielbouten
Blanke sierlijsten
Bang & Olufsen Sound System
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Audi Adaptive cruise control
Licht- en regensensor
Aluminium optiek interieur
Hemel stof zwart
Lendesteun (elektrisch instelbaar)

Auto uit de pool van een collega die hem niet prive reed, vandaar de keuzes :)

K to the KillaZ

• Tylen

Tylen

Limo of SB? Mooie auto. Lekker he die B&O optie :) :)

• KillaZ
3 deurs :)

Ben nog een beetje aan het spelen er mee, collega gaf af op de bluetooth kwaliteit, maar ik moet zeggen dat zolang je spotify downloads van de hoogste kwaliteit zijn, er weinig mis mee is :)

ACC is vooral een ideale toevoeging icm de automaat. Ik hoef niets te doen in een file _/-\o_

[Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 06-01-2016 08:59]

K to the KillaZ

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
He leuk, ik heb ook een 3-deurs :) je ziet ze echt niet veel!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-03 11:50
3 weken geleden is m'n A4 behandeld voor het wel bekende olieverbruik. Tot nu toe ongeveer 700 km gereden en het oliepeil is nog steeds niet gezakt. Normaal had ik nu nog maar 2-3 streepjes over in het MMI scherm. Dus dat probleem is zo goed als verholpen. Heb nu voor het eerst ook RON98 getankt, alvast een bodem leggen voor de ARAL102 volgende week als ik op wintersport ga.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Aral 102 doet niet af aan gewone 98 van de BP ofzo. Ik merk met mijn RS4 niet zo bijzonder veel 'stijging' in vermogen. En dat is nou juist wel de auto waar je het effect van verschillende benzine's zou moeten merken.

10 liter bio + de rest 98 is pas een 'explosieve' mix. :P

Ik klap m'n spiegels tegenwoordig ook in trouwens bij bezoek van iedere parkeergarage. Mensen zetten 'm zo dicht op je auto iedere keer....

[Voor 20% gewijzigd door Jism op 06-01-2016 13:14]

M'n magische bol werken.

• KillaZ
Ik ben opeens de coming home verlichting kwijt, zowel bij het ontgrendelen als bij het uitstappen. Iemand hier ervaring mee? Staat beide wel gewoon ingeschakeld....

K to the KillaZ

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 19:58
In de avond of overdag? En welk type auto? Op mijn A3 limo werkt het alleen als het donker is.

• KillaZ
Crash schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:00:
In de avond of overdag? En welk type auto? Op mijn A3 limo werkt het alleen als het donker is.
Overdag deed hij al niets, dat begreep ik al ivm de lichtsensor. Echter nu doet hij 's ochtends en 's avonds ook niets meer. Wel jammer, ik vond het een mooie optie.

Ik kan nog eens proberen terug te gaan naar factory settings en kijken of het dan terug is. Vreemde is dat ik niets in MMI veranderd heb, 1 keer de achterklep geopend met de sleutel en sindsdien is het weg.

K to the KillaZ

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14

tozzke

aka tozzert

KillaZ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:07:
Ik ben opeens de coming home verlichting kwijt, zowel bij het ontgrendelen als bij het uitstappen. Iemand hier ervaring mee? Staat beide wel gewoon ingeschakeld....
Staat je verlichtingsschakelaar wel op auto?

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• KillaZ
tozzke schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Staat je verlichtingsschakelaar wel op auto?
Jep :)

[Voor 93% gewijzigd door KillaZ op 08-01-2016 10:40]

K to the KillaZ

• Tylen

Tylen

Als het te licht is doet hij het niet he. En je licht schakelaar moet echt op AUTO staan en niet op ON.

Je kan in MMI nog instellen wanneer je licht aan moet gaan (licht sensor) zet die op vroeg ;)

• KappeNou
Jism schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:13:
Aral 102 doet niet af aan gewone 98 van de BP ofzo. Ik merk met mijn RS4 niet zo bijzonder veel 'stijging' in vermogen. En dat is nou juist wel de auto waar je het effect van verschillende benzine's zou moeten merken.

10 liter bio + de rest 98 is pas een 'explosieve' mix. :P

Ik klap m'n spiegels tegenwoordig ook in trouwens bij bezoek van iedere parkeergarage. Mensen zetten 'm zo dicht op je auto iedere keer....
Misschien omdat die RS4 al veel vermogen heeft dat jij het niet zo merkt?
Het is ook afhankelijk van je CPU en daarbij je andere hardware. Als je auto niet goed kan afstellen boven een octaan getal van 98, dan zal je er inderdaad niet heel veel van merken.

Ik heb altijd veel verschil tussen 98 en 102 van de aral gemerkt.
Daarbuiten is BP98 ook wel erg goed.

Even wat ethanol erbij gooien is niet perse heel veel beter. Dit doen de olie maatschappijen al om het RON octaan getal te verhogen. Nadeel is dat er minder energie in zit, voordeel is alleen ontsteking vervroeger. Verbruik is dan ook hoger.
Die energie safer duurdere benzine's hebben minder ethanol bijmeningen, dus zijn zuiniger. E10, wat 10% ethanol bijmenging heeft is dus ook zuiniger dan E85. Ethanol is daarentegen wel goedkoper, het is dus berekenen wat het voordeel is, vebruik tegenover brandstof prijs.

[Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 08-01-2016 11:41]

>PC specs<

Het verschil is wel merkbaar met 95 t.o.v 98, maar de jump naar 102 niet echt. Ik tank het wel (als ik kan) omdat de prijs gelijk ligt aan premium benzine in Nederland. Schaden doet het niet.

Zijn maar weinig stukken snelwegen waar ik echt hard kan in duitsland (40km voor de afslag erfurt vanaf de shell bijv) - paar keer goed getopt op 300kmph ... :P

Ga m'n auto straks schoonmaken. Paar weken al niks meer eraan gedaan. ;) Dikke teringzooi erin...

M'n magische bol werken.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:11
Mijn eerste botsinkje met de TT (2007/DSG automaat) gehad; ik ben trouwens net nieuw. Het was rood dus ik stond netjes stil, maar de gozer achter mij dacht er anders over...

Even een vraag trouwens. Mijn TT zoemt heel erg tussen als ik tussen de 80 en 100km per uur rijd. Ik heb een automaat. Iets om na te laten kijken?

[Voor 3% gewijzigd door TZC-T1-FX op 09-01-2016 17:19]

Of wiellager, of je banden (niet goed uitgelijnd).

M'n magische bol werken.

• TZC-T1-FX
Het gebeurd trouwens alleen als ik gas geef en tussen de 80 en 100km/p rijd.
Misschien een versleten dubbel massa vliegwiel? Eindelijk de spullletjes binnen, tijdig de bende in gaan bouwen😅

M'n magische bol werken.

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:18:
Mijn eerste botsinkje met de TT (2007/DSG automaat) gehad; ik ben trouwens net nieuw. Het was rood dus ik stond netjes stil, maar de gozer achter mij dacht er anders over...

Even een vraag trouwens. Mijn TT zoemt heel erg tussen als ik tussen de 80 en 100km per uur rijd. Ik heb een automaat. Iets om na te laten kijken?
Ow dat is klote :(
Wel meteen een S-line 2008+ bumper regelen! :9

Waar denk je dat die zoem vandaan komt? Kan van alles zijn natuurlijk. S-tronic bak, remmen, vliegwiel misschien..
Heb je de olie van de S-tronic bak al laten verversen? Dat raden ze wel aan om regelmatig te doen. (tussen de 50a60.000km)
O.a. 1 van de oorzaken dat deze in de soep loopt. S-tronic bak is erg prijzig om te wisselen.

>PC specs<

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-03 19:05
Hey Jism, je woont in Hengelo ofniet? Ik verwacht wel van je dat ik een keer mee mag gaan in die wagen van je. :P

Once again open up your bag of tricks!

• TZC-T1-FX
KappeNou schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Ow dat is klote :(
Wel meteen een S-line 2008+ bumper regelen! :9

Waar denk je dat die zoem vandaan komt? Kan van alles zijn natuurlijk. S-tronic bak, remmen, vliegwiel misschien..
Heb je de olie van de S-tronic bak al laten verversen? Dat raden ze wel aan om regelmatig te doen. (tussen de 50a60.000km)
O.a. 1 van de oorzaken dat deze in de soep loopt. S-tronic bak is erg prijzig om te wisselen.
Ik vermoed zelf uit de automatische bak maar ik ben een autoleek ;(. De TT is gelukkig all risk verzekerd dus de schade aan de achterkant werd gewoon gemaakt. Ik was hem slechts 2 dagen kwijt en kreeg de nieuwe A4 mee als leenauto :*) .

Aanstaande vrijdag gaat mijn TT weer naar de garage, de fitting + kabel van de achterlichten zijn niet meer goed. Soms vallen de lampen achter uit. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de MKII's.

[Voor 37% gewijzigd door TZC-T1-FX op 11-01-2016 12:59]

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:32

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mensen die de pre-facelift A3 nog willen bestellen in
  • C8C8 Briljantrood
  • S9S9 Scubablauw metallic
  • Y7Y7 Dakotagrijs metallic
  • M5M5 Belugabruin metallic
  • 3A3A Shirazrood metallic
  • 2Z2Z Lotusgrijs metallic (alleen limousine / cabriolet)
moeten snel zijn, vanaf productieweek 17 lees ik dat deze kleuren niet meer bestelbaar, alleen Belugabruin komt terug in de facelift A3!

[Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 11-01-2016 13:20]

www.youtube.com/DerOllie

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Ik vermoed zelf uit de automatische bak maar ik ben een autoleek ;(. De TT is gelukkig all risk verzekerd dus de schade aan de achterkant werd gewoon gemaakt. Ik was hem slechts 2 dagen kwijt en kreeg de nieuwe A4 mee als leenauto :*) .

Aanstaande vrijdag gaat mijn TT weer naar de garage, de fitting + kabel van de achterlichten zijn niet meer goed. Soms vallen de lampen achter uit. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de MKII's.
Het was toch niet jouw schuld? Lijkt me dat je eigen all risk dan niet wordt aangesproken.

Ik heb dat probleem ook heel soms met 1 achterlicht unit. Ik heb het zelf de oxidatie van de connector gehaald en een beetje contact spray erop. Werkt nu al 1,5 jaar.

Maaaarr ik zou echt even uitzoeken hoe het met je olie van de s-tronic bak zit. Als dit nog niet is gewisseld zou ik dit zsm ergens regelen.

>PC specs<

• TZC-T1-FX
Ik ben zo stom geweest om toen niet de schadeformulier in te vullen. Er leek op eerste gezicht geen schade te zijn. De volgende ochtend toen het zonnetje scheen zag ik ineens allemaal barsten en krassen. *zucht*

De kabel + fitting wordt gelukkig vergoed door Autotrust. Daar heb ik ook een exclusive verzekering. Ik hoop dat ze de S-Tronic bak ook vergoeden.
SwooX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:07:
Hey Jism, je woont in Hengelo ofniet? Ik verwacht wel van je dat ik een keer mee mag gaan in die wagen van je. :P
ASL? :P

@hierboven.. altijd met een lamp nalopen voor eventueele schade...

M'n magische bol werken.

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:37:
Ik ben zo stom geweest om toen niet de schadeformulier in te vullen. Er leek op eerste gezicht geen schade te zijn. De volgende ochtend toen het zonnetje scheen zag ik ineens allemaal barsten en krassen. *zucht*

De kabel + fitting wordt gelukkig vergoed door Autotrust. Daar heb ik ook een exclusive verzekering. Ik hoop dat ze de S-Tronic bak ook vergoeden.
Dat mag ik hopen. Ik denk wel dat ze moeilijk zullen doen aangezien het dan om duizende euro's gaat.

Maar als nog de check doen en of olie wissel. Want als jij nu niks doet en hij over 1,5 jaar in de soep loopt heb je als nog de problemen.

>PC specs<

• TZC-T1-FX
@Jism Ja dat heb ik nu wel zeker geleerd haha.

@KappeNou Ik heb even een video gemaakt. Je hoort het humming geluid erg goed vanaf 3 seconde. YouTube: Audi TT Whine
Ik kan het nauwelijks horen maar ik denk een wiellager. Zet 'm eens op de brug en draai elk wiel eens wat rond. Er mag ook geen speling in zitten.

Wiellagers gaan met regelmaat kapot. * Jism weet er alles van :P

M'n magische bol werken.

• TZC-T1-FX
@jism Staat genoteerd haha!

P.S.
Je moet het ook niet op jouw telefoonspeakertjes gaan beluisteren. Minstens oortjes in ;p

Dit is hem trouwens, ben er erg blij mee O+ Ik moet alleen nog originele velgen scoren :+

[Voor 36% gewijzigd door TZC-T1-FX op 11-01-2016 16:08]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:25
Leuke wagen!

Zonde van de schade.

@Jism ga je openingstopic met Audi's van de leden nog aanvullen?

De a1 voor een vervelend geluid naar de dealer gebracht. Hebben ze gelijk van alles en nog wat vervangen, gelukkig alles onder garantie. Baksteun, bougiekabels, bobine, 3e remlicht, kettingspanner (voor de 2e keer). Voor alles een TPI. Auto is pas 3 jaar oud en niet eens 50k op de teller. Voor derest rijdt ie prima, maar wel apart dat er voor zoveel dingen een TPI is. 8)7

[Voor 64% gewijzigd door Rainesh op 12-01-2016 11:06]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Frieda
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:05:
Leuke wagen!

Zonde van de schade.

@Jism ga je openingstopic met Audi's van de leden nog aanvullen?

De a1 voor een vervelend geluid naar de dealer gebracht. Hebben ze gelijk van alles en nog wat vervangen, gelukkig alles onder garantie. Baksteun, bougiekabels, bobine, 3e remlicht, kettingspanner (voor de 2e keer). Voor alles een TPI. Auto is pas 3 jaar oud en niet eens 50k op de teller. Voor derest rijdt ie prima, maar wel apart dat er voor zoveel dingen een TPI is. 8)7
Herkenbaar, ik heb altijd het idee gehad dat de A1 niet voldoende vlieguren had toen ie werd uitgebracht. Ik had een van de eerste modellen uit 2011 en bij mij is er ook behoorlijk wat vervangen onder garantie, uiteindelijk is zelfs de hele motor uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet vanwege ernstige roetaanslag, toen had ie 75.000 km gelopen. Maar het is altijd wel een leuks scheurijzer geweest, echt veel plezier van gehad!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:40

antimute

Developer

@TZC-T1-FX: mooie wagen, zijn dat zwarte S-Line velgen of nepperds?
Ik zoek nog zwarte S-Line velgen ter vervanging van mijn zilveren(17 inch)

Asus X99-S, i7 5820K, 16GB 3000-15 Ripjaws 4 Red, EVGA GTX1080Ti FTW3 GAMING

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
Jism schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:54:
Ik kan het nauwelijks horen maar ik denk een wiellager. Zet 'm eens op de brug en draai elk wiel eens wat rond. Er mag ook geen speling in zitten.

Wiellagers gaan met regelmaat kapot. * Jism weet er alles van :P
Bij jou RS4 zijn ze misschien van piepschuim gemaakt die wiellagers. Normaal gaan wiellagers toch rustig 2 á 3 ton mee voor ze de geest beginnen te geven.

• TZC-T1-FX
antimute schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:58:
@TZC-T1-FX: mooie wagen, zijn dat zwarte S-Line velgen of nepperds?
Ik zoek nog zwarte S-Line velgen ter vervanging van mijn zilveren(17 inch)
Dat zijn zwarte MAM velgen. Zaten er al op bij aanschaf.

• Rainesh
Frieda schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:28:
[...]

Herkenbaar, ik heb altijd het idee gehad dat de A1 niet voldoende vlieguren had toen ie werd uitgebracht. Ik had een van de eerste modellen uit 2011 en bij mij is er ook behoorlijk wat vervangen onder garantie, uiteindelijk is zelfs de hele motor uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet vanwege ernstige roetaanslag, toen had ie 75.000 km gelopen. Maar het is altijd wel een leuks scheurijzer geweest, echt veel plezier van gehad!
Wij genieten ook nog met volle teugen van de A1. De a4 wordt nu door ons amper gereden en staat dus nu bij mijn ouders. Roetaanslag ken ik, ik laat 1x per 30k een inlaatreiniging (BG Products) doen en dat zorgt ervoor dat alles weer lekker schoon en fris is. Over een paar maanden grote beurt, dus zal het vlak voor de grote beurt laten doen. Overigens sowieso voor alle tfsi/fsi motoren aan te raden, blok knapt er echt stukken van op. Weer normale performance, zuiniger en draait lekkerder.

• Frieda
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:10:
[...]

Wij genieten ook nog met volle teugen van de A1. De a4 wordt nu door ons amper gereden en staat dus nu bij mijn ouders. Roetaanslag ken ik, ik laat 1x per 30k een inlaatreiniging (BG Products) doen en dat zorgt ervoor dat alles weer lekker schoon en fris is. Over een paar maanden grote beurt, dus zal het vlak voor de grote beurt laten doen. Overigens sowieso voor alle tfsi/fsi motoren aan te raden, blok knapt er echt stukken van op. Weer normale performance, zuiniger en draait lekkerder.
Dat had ik moeten weten van die inlaatreiniging, al vraag ik me af of de leasemaatschappij daaraan meegewerkt zou hebben. Ik had idd een 1.4 TFSI. Ik heb nu een A3 en kan er nog niet aan wennen, veel logger, veel minder scherp (in de A1 hoefde ik alleen met mijn rechter grote teen te wiebelen en de auto spoot vooruit), en het geluid van het ASS is ook niet zo best. En dan noemt iedereen het een upgrade! Ik heb soms het idee dat ik in een busje rij ipv een auto. Maar goed, ik houd van sportief rijden. Dus blijf vooral in je A1 rijden O+

• Rainesh
Frieda schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Dat had ik moeten weten van die inlaatreiniging, al vraag ik me af of de leasemaatschappij daaraan meegewerkt zou hebben. Ik had idd een 1.4 TFSI. Ik heb nu een A3 en kan er nog niet aan wennen, veel logger, veel minder scherp (in de A1 hoefde ik alleen met mijn rechter grote teen te wiebelen en de auto spoot vooruit), en het geluid van het ASS is ook niet zo best. En dan noemt iedereen het een upgrade! Ik heb soms het idee dat ik in een busje rij ipv een auto. Maar goed, ik houd van sportief rijden. Dus blijf vooral in je A1 rijden O+
Oh echt...haha we willen de a4 wegdoen en inruilen voor een a3 limo 8)7

De a1 is een 1.2tfsi met een JD chip. Gaat als een brandweer, eenmaal warm gaat het echt behoorlijk vlot vooruit.

• TZC-T1-FX
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:10:
[...]

Net even ingelezen over de inlaatreiniging; het ziet er best interessant uit. Mijn TT heeft nu 77.000KM op de teller, ik denk dat ik dat een keer ga doen.

• Frieda
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:22:
[...]

Oh echt...haha we willen de a4 wegdoen en inruilen voor een a3 limo 8)7

De a1 is een 1.2tfsi met een JD chip. Gaat als een brandweer, eenmaal warm gaat het echt behoorlijk vlot vooruit.
Ja dan heb je wel lekker vermogen inderdaad! Misschien als je een A3 laat chippen dat het wel leuk wordt, of een sneller model dan ik heb nemen. Ik heb de zelf de 1.4 TFSI CoD motor erin, maar vind 'm niet zo vlot. Iig niet zo vlot als de 1.4 in de A1, je hebt in de A3 pas bij 1500 toeren flink vermogen beschikbaar dus dat is zeker even wennen tov de A1 waar ik al direct vermogen had en hem van de schakelindicator dan al in z'n 3 moest zetten. Maar goed, volgens mijn vriend is een auto geen speelgoed maar een vervoersmiddel.. daar denk ik toch anders over :P

• Rainesh
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Net even ingelezen over de inlaatreiniging; het ziet er best interessant uit. Mijn TT heeft nu 77.000KM op de teller, ik denk dat ik dat een keer ga doen.
Het kost ook niet veel geld, gemiddeld rond de 150 euro. JD doet het nu ook, vooral als je optimaal wilt tunen moet je blok goed/soepel kunnen lopen.

ben aan het nadenken om de a1 te verlagen met enkel nieuwe veren. Iemand tips wat betreft merken? Dacht zelf aan Eibach of H&R. Wil het iets van 20mm laten zakken.

@Frieda 143pk en 225nm in een auto van 1040kilo :) Dat gaat wel lekker. De a4 voelt vergeleken met de a1 erg log aan. Enige waar ik niet tevreden over ben is het verbruik van de a1. Afgelopen 28.000km bijgehouden 75% stadsverkeer en derest snelweg.....1:12,8L. Vooral op de snelweg kan het zuiniger, je mist duidelijk een 6e versnelling.

[Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 12-01-2016 20:53]

FastFred schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Bij jou RS4 zijn ze misschien van piepschuim gemaakt die wiellagers. Normaal gaan wiellagers toch rustig 2 á 3 ton mee voor ze de geest beginnen te geven.
1 tikje tegen een stoeprand aan en je kunt je wiellager al beschadigd hebben. Verkeerd 'persen' kan ook snellere slijtage als gevolg hebben trouwens.

[Voor 9% gewijzigd door Jism op 13-01-2016 18:15]

M'n magische bol werken.

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
Op 08-01-2016 getekend voor de:

2,5 maanden geduld hebben.......

• Rainesh
Dikke bak!!! Specs??

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
Motor: 190pk TDI S-Tronic

Packs/opties welke AANWEZIG zijn:

Buitenkleur: 2Y2Y, Gletsjerwit metaalkleur
Binnenbekleding: WQS, S-Line samen met N1V, Leder Valcona met S line logo in de rugleuning van de voorzetels.
Interieurkleuren: QE Zetel, dashboard, tapijt en hemel: zwart.

Pack Prestige: WAI:
Metaalkleur
Acoustic Parking system voor en achteraan
Volumetrisch en perimetrisch alarm met takeldetectie
Comfortsleutel met sensorgestuurde achterklepontgrendeling, inclusief elektrisch openen en sluiten van de kofferklep
Alarm
Lichtmodule
Elektrisch verwarmbare zetels vooraan
Isofix voorbereiding
Elektrisch regelbare lendensteun vooraan en verwarmbare, verstelbare en inklapbare buitenspeigels
MMI Navigatie Plus met HDD
Achteruitrijcamera
Klimaatregeling 4 zone

Pack Sport Plus: WAH
S-Line
Pack Sport Plus

BOSE sound: 8RY
Ledkoplampen: PX2
Audi Connect: 9ZK
Antidiefstalbouten: 1PD
Snelheidsbeperkingen weergave: QR9
Luchtvering: 1BK
Deurarmsteunen in leder bekleed: 7HE
Hulpsystemen inclusief Audi pre sense plus: PV3 = Audi Lane Assist, Side Assist, Adapative Cruise Control and braking guard.
Lichtmodule LED: QQ2
Top View: KA6
Lichtmetale velgen 8,5 x 19, 5 dubbele spaken: PQ2
3 spakig stuur leder bekleed, sline: 1XW
MMI navigatie plus: PNQ
Adapterkabel iphone: T926
Zonder kentekens: 2Z0
Buitenspiegels met memory functie, memory functie ook op de bestuurderszetel.

• Rainesh
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nice ^

Ik zat hier naar te kijken: http://link.marktplaats.nl/m1002100460

Nadelen: Import, Km-stand klopt niet, er mist in de foto's de daadwerkelijke claim over dealer onderhouden. Automaat revisie kan extreem duur zijn. De prijs is wel 'mooi'. Dit is eigenlijk een complete RS zoals je die mag verwachten, net interieur en exterieur.

Heel mischien dat ik een proefrit en een gesprek aanga, maar ik zou 'm niet kopen voor dat bedrag en met die standen. Ze hebben de moeite ook niet genomen mijn email te beantwoorden dus eigenlijk laat ik 'm maar varen. Gewoon lekker in duitsland kijken. Daar liggen ze bijna voor het oprapen en een gunstigere prijs.

Terug naar m'n eigen auto: vrijdag breng ik 'm in, zaterdag haal ik 'm op. In ieder geval de koppeling vervangen met een stevigere. Een beurt er meteen tegenaan. Ook gaat ie naar een schadespecialist voor in ieder geval het deurklinkje. Er moeten ook nog nieuwe banden onder, die pak ik volgende week mee. Ditmaal wel iets andere banden... De vorige set (Sportspilot 2) hadden voor mijn gevoel een 'fijner' contact met het wegdek.

Wil er einde van de maand mee naar duitsland weer toe, moet gewoon in orde zijn voordat ik de autobahn weer opga. Ook zijn er andere aandachtspunten zoals remmerij dat langzaam aan vervanging toe is.

M'n magische bol werken.

• Rainesh
Autobedrijf "De Witte Lantaarn" vertrouw ik niet helemaal, want ik had daar een a5 sportback gezien. Kenteken op internet gegoogled, blijkt het gestolen te zijn. Gelijk melding van gemaakt.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11
Jism, heb je niet een keer andere foto's? Dezelfde komen wel heel vaak voorbij :/

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-03 09:47
TFDev schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:45:
Jism, heb je niet een keer andere foto's? Dezelfde komen wel heel vaak voorbij :/
Hij moet dan ook vaak tanken met die bak :+

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Heb ik ook met de TT gedaan. Merkte wel meteen dat hij stationair wat soepeler liep.

>PC specs<

• Rainesh
KappeNou schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Heb ik ook met de TT gedaan. Merkte wel meteen dat hij stationair wat soepeler liep.
Waar had jij het laten doen?

• Frieda
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:48:
[...]

@Frieda 143pk en 225nm in een auto van 1040kilo :) Dat gaat wel lekker. De a4 voelt vergeleken met de a1 erg log aan. Enige waar ik niet tevreden over ben is het verbruik van de a1. Afgelopen 28.000km bijgehouden 75% stadsverkeer en derest snelweg.....1:12,8L. Vooral op de snelweg kan het zuiniger, je mist duidelijk een 6e versnelling.
Ja het is een lekker sportief bakkie! Ik weet niet wat ik dan van de A4 zou vinden als ik daarin rij.. ik vind de A3 al log.. misschien alsof je een touringcar rijdt? :P
Ik had wel een 6e versnelling, dat was echt wel fijn ja. Ik kan me voorstellen dat ie ook wat onrustig aanvoelt. Ik vond zelf het verschil tussen 120 en 190 km/u helemaal niet merkbaar aan de auto, daar helpt zo'n 6e versnelling wel! Volgens de leasemaatschappij was mijn gemiddelde over 5 jaar 1:16, best aardig, en ik heb zeker geen tuttige rijstijl.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:30

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

TFDev schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:45:
Als ik 'm een weekje mag lenen krijgen jullie hele dikke foto's :9

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• TZC-T1-FX
KappeNou schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Ja waar? En hoeveel betaalde je ervoor?

Morgenvroeg met de TT naar de dealer in Velp. Nieuwe kabel + fittingen. Kosten; bijna 300 euro 8)7 . Gelukkig betaald AutoTrust!

p.s.
Tot nu toe gaat het best vlot met Autotrust, kan het wel aanraden aan mensen.

• Rainesh
TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Morgenvroeg met de TT naar de dealer in Velp. Nieuwe kabel + fittingen. Kosten; bijna 300 euro 8)7 . Gelukkig betaald AutoTrust!

p.s.
Is Velp dichtbij voor je? Zo ja, dan kun je het ook bij Hans Sloot (voormalig medewerker van JD) of bij JD zelf laten uitvoeren. :)

Rainesh schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:19:
Autobedrijf "De Witte Lantaarn" vertrouw ik niet helemaal, want ik had daar een a5 sportback gezien. Kenteken op internet gegoogled, blijkt het gestolen te zijn. Gelijk melding van gemaakt.
Ik lees anders geen enkele 'negatieve' ervaring of het bedrijf is gewoon heel erg goed om slechte recensies te jorissen. Nou ja, maakt ook niet uit. De auto is niet interessant genoeg. Klopt van geen kanten.

M'n magische bol werken.

• TZC-T1-FX
Rainesh schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:21:
[...]

Is Velp dichtbij voor je? Zo ja, dan kun je het ook bij Hans Sloot (voormalig medewerker van JD) of bij JD zelf laten uitvoeren. :)
Velp is 10 minuutjes rijden van mij vandaan.

Heb je het over de inlaatreiniging?

• Rainesh
TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:10:
[...]

Velp is 10 minuutjes rijden van mij vandaan.

Heb je het over de inlaatreiniging?
yup.

• KappeNou
Rainesh schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Waar had jij het laten doen?
TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:43:
[...]

p.s.
Ik heb het bij www.tuningparts.nl laten doen. Ik kom daar wel vaker. Dacht iets van €130.
Zijn steeds meer bedrijven die dit doen. www.xtmotorsport.com doet het ook wel steeds vaker.

>PC specs<

• Rainesh
KappeNou schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:24:
[...]

[...]

Ik heb het bij www.tuningparts.nl laten doen. Ik kom daar wel vaker. Dacht iets van €130.
Zijn steeds meer bedrijven die dit doen. www.xtmotorsport.com doet het ook wel steeds vaker.
Heb het ook bij tuningparts laten doen, goede gasten. Het is wel hard nodig bij tfsi motoren. 1x per 30k.

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:05:
@jism Staat genoteerd haha!

P.S.
Je moet het ook niet op jouw telefoonspeakertjes gaan beluisteren. Minstens oortjes in ;p

Dit is hem trouwens, ben er erg blij mee O+ Ik moet alleen nog originele velgen scoren :+
[afbeelding]
OEM velgen zijn inderdaad altijd iets netter.

Verschil bij mijn TT: OEM a4 DTM 18" velgen, Eibach 25/20 verlaging, spoorverbreders bij achter velgen, v6 3.2 dubbele uitlaat en S-line grill.
(laatste foto nog geen S-line hoogglans zwarte grill)

[Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2016 11:57]

>PC specs<

• Gonadan

Gonadan

FastFred schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:11:
Dit. Wiellagers hoef je, bij normaal gebruik, hooguit één keer te vervangen op een autoleven. Een stoeprand kan prima, tenzij je hem schuin van opzij pakt met 50 km/u. Maar dat is dan weer geen normaal gebruik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TZC-T1-FX
KappeNou schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:24:
[...]

[...]

Thanks guys.

Mooie TT KappeNou! Ik mag die van mij eind van de middag weer ophalen :9. Heeft er iemand hier btw een R8? Ik ben er verliefd op geworden :X

• KappeNou
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Thanks guys.

Mooie TT KappeNou! Ik mag die van mij eind van de middag weer ophalen :9. Heeft er iemand hier btw een R8? Ik ben er verliefd op geworden :X
Thnx!

Nog niet ;)
R8 lijkt me wel leuk als hobby auto! De v8 komt ook al in een leuke prijs range. Daarentegen lijkt mij een 911 997 ook een mooie optie!

>PC specs<

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben maar weer aan het lurken in dit deel en het laatste kwart van het vorige deel. Ben mijn eigen auto (de Evo X) kwijt sinds begin afgelopen week en nu aan het orienteren op een 2012/2013 S4/S5/A6. Oh well, lijkt erop dat ik voornamelijk over de grens moet kijken aangezien het aanbod in NL was magertjes is en/of vergezeld van de hoofdprijzen.

To be continued! :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tip: zwitserland. Daar vind je ook goede en nette modellen. Je moet er vaak wel even met een auto-ambulance / aanhanger naartoe willen rijden om zo'n auto op te willen halen.

M'n magische bol werken.

• Gonadan

Gonadan

Ik dacht dat jij daar juist opgelicht was? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rainesh
Uit een 2012/13 S4/S5 (3.0tfsi met turbo en kompressor) kun je met gemak echt 400+ pk uit halen. Laatst op een s4 wat vcds aanpassingen gedaan en ff stukje rijden, dat ding ging echt als een beest vooruit.

Gonadan schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:50:
Ik dacht dat jij daar juist opgelicht was? :D
Nou ja opgelicht... Ze hebben gedaan wat ze moesten doen. Onze eerste diagnose was compleet verkeerd.

Maar dat neemt niet weg dat je vanuit zwitserland leuke gebruikte auto's kunt kopen.

Tis heel jammer dat de sneeuw hier in het oosten niet blijvend is.... :+ :D

M'n magische bol werken.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alweer zo'n zelfde foto Jism... T gaat vervelen :)

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:58
toch maar is informeren hier bij de audi rijders :P

Momenteel heb ik nog een leasebak onder mijn reet echter vorig jaar is het bedrijf overgenomen en nu is er onduidelijkheid over het auto beleid. Mijn auto loopt 1 april af, met de huidige technische staat meegenomen zal dit niet veel langer als 1 april worden eer dat die weg gaat.

Helaas heb ik vanaf mijn werkgever nog geen duidelijkheid over of er een nieuwe leasebak gaat komen, of dat ik mijn leasebak kwijt ga raken en gecompenseerd ga worden.

Aangezien 2,5 maand toch wel de tijd is om wat plannen op de plank te hebben liggen. Na bijna 5 jaar gemarteld te zijn in een skoda fabia (zucht...) wordt het als 28 jarige met een boven modaal inkomen toch is tijd voor een echte auto :P.

In mijn zoektocht kwam ik onder andere de audi a4 tegen (model 2008 - 2011). aangezien ik wel wat ruimte in de auto wens zal het een station uitvoering worden. Echter kwam ik nu tegen dat deze modeljaren nogal geplaagd zijn met de tfsi motor ellende. Maar heel veel duidelijkheid behalve de (tuning) kosten vind ik hier niet over. Er loopt wel het een en ander in de achtergrond juridisch maar als ik voor een betrouwbare auto kijk wil ik daar toch wel graag helderheid over.

Hoe diep zit dit probleem nu echt in dit model?

• TZC-T1-FX
Zo, de Audi weer opgehaald <3. Ze doen hem ook altijd bij de dealer even wassen en stofzuigen, dat wist ik niet haha!

Ik heb trouwens best veel last van de spoiler die vast blijft zitten. Ik heb begrepen dat dat wel vaker voorkomt, kan ik daar smeermiddel of zo voorgebruiken?

@mrveenie
Geen idee, ik heb ook naar de A4 gekeken eventjes, maar het schijnt dat er inderdaad modellen zijn die flink olie verbruiken. Ik las ook dat een aanpassing door een tuning maatschappij dat probleem voor altijd oploste.

Een vriend van mij heeft trouwens ook een A4 uit 2008, die heeft er geen problemen mee.

[Voor 14% gewijzigd door TZC-T1-FX op 17-01-2016 14:53]

Pagina: 1 2 3 ... 128 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee