(2021 Sportback S).
Ik kreeg een paar weken terug een melding dat er een softwareupdate gedaan moest worden, 93HV.
Toevallig moest hij toch de stal in om de versnellingsbak te laten wisselen (die had een nare jengeltoon na eerdere vervanging die onnodig bleek want de motor moest vervangen worden maar ze wilden niet luisteren, uiteindelijk toch gedaan, maar dat terzijde).
Nadat de update en reparatie gedaan was heb ik er nog 1 ritje mee gedaan en toen stond hij twee weken stil vanwege vakantie. Nu kom ik terug en kreeg ik meteen foutmeldingen. De parkeerrem had een fout, toen een grote electrische fout waarvoor ik de auto stil zou moeten zetten en nog veel meer piepjes en fouten.
Toen hoorde ik 4 piepjes, de schermen gingen op zwart en dood.
De hoofdaccu had nog 60+% in de app, maar het lijkt dat de 12v accu opeens dood is.
In de app staat een trits aan foutmeldingen waarvan de laatste en lage 12v accu.
Hij heeft wel vaker langer stil gestaan zonder problemen. Ik kan niet helpen te denken dat dit toch iets met de software update te maken had, ook al was dat van het Hoogvolt deel. Lekt er iets? I dunno.
Een lader aan de 12v accu hangen maakt de lader nogal heet en het systeem blijft uit waardoor ik niet eens de boordelectronica kan starten om de 3 fase lader eraan te hangen zodat het 12v systeem intern opgeladen klan worden.
Kent iemand deze klacht?
Is het nog aan te raden te jumpstarten met een andere auto om toch iets aan te krijgen?
Edit:
Ik heb nog garantie tot oktober en ze kennen mij er nu al aardig met de motor en bakproblemen, liefst sloop ik zelf niks waarvan ze het op mij af kunnen schuiven, maar ik hoop op tips en hulp zodat ik er iets mee kan anders dan een giant paper weight voor de heg te hebben staan
[
Voor 9% gewijzigd door
Tijgert op 17-08-2025 00:23
]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.