Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@wm1234 thanks voor alle info! Afgelopen weekend heb ik een proefrit gemaakt in een e-tron S en denk toch dat ik voor een e-tron S ga. Ik heb een stukje "normaal" gereden, en het verbruik viel me dan mee. Ik heb ook wat contact gehad met mensen met een e-tron S, en als ik de praktijkvoorbeelden naast die van de 55 leg dan valt het verschil in gebruik heel erg mee.

De e-tron S waar ik in reed had in het lang geheugen 14.227km staan (197,5 uur) en heeft daar een gemiddelde van 26,7kWh/100km (bij een gemiddelde van 72km/h). Ik vond dat toch behoorlijk netjes. Zou jij met je e-tron 55 eens willen kijken wat er bij jou staat qua verbruik in lang geheugen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:27
@miicker Ik zat net even te kijken in de app, maar zeker niet (veel) beter, ongeveer vergelijkbaar. Je ziet eigenlijk al in het gebruik van de vorige eigenaar dat die er ook sloom mee heeft gereden, misschien wel erg sloom / eco stand. Als je het vermogen gaat aanspreken, kom je nooit op die waardes uit.

Overigens lijkt mij dat wel een goede indicatie om zo'n auto te kopen, als je in de markt ervoor bent, dan is die ten minste niet afgetrapt.

Doet mij denken aan de discussie die ik vorig jaar met een vriend. Ik was eerst in de markt voor een model 3 performance maar daar ben ik toen ook op afgehaakt omdat een vriend zei, neem de AWD long range want hij gebruikte ook nooit het volle vermogen en die was iets stugger.

Ik moet wel zeggen een s-etron op 22 inch s-line velgen, mooie kleur erop en de goede opties is wel een erg mooie auto.

[ Voor 49% gewijzigd door wm1234 op 17-03-2025 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
wm1234 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:16:
@miicker Ik zat net even te kijken in de app, maar zeker niet (veel) beter, ongeveer vergelijkbaar. Je ziet eigenlijk al in het gebruik van de vorige eigenaar dat die er ook sloom mee heeft gereden, misschien wel erg sloom / eco stand. Als je het vermogen gaat aanspreken, kom je nooit op die waardes uit.

Overigens lijkt mij dat wel een goede indicatie om zo'n auto te kopen, als je in de markt ervoor bent, dan is die ten minste niet afgetrapt.

Doet mij denken aan de discussie die ik vorig jaar met een vriend. Ik was eerst in de markt voor een model 3 performance maar daar ben ik toen ook op afgehaakt omdat een vriend zei, neem de AWD long range want hij gebruikte ook nooit het volle vermogen en die was iets stugger.

Ik moet wel zeggen een s-etron op 22 inch s-line velgen, mooie kleur erop en de goede opties is wel een erg mooie auto.
Ik durf de gok wel te nemen. Denk dat vooral het gemiddelde km/h vs gemiddelde kWh/100km belangrijk is. Bij mijn huidige wagen is het gemiddelde km/h nog lager, omdat ik ook veel niet-snelweg km rijdt. Wie weet krijg ik spijt, maar dan kan ik altijd kijken of ik nog kan inruilen tegen e-tron 55.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als ik een vergelijk maak met mijn benzinevariant dan heb ik liever ook wat meer reserve vermogen, je rijdt nooit continu maximaal. Qua verbruik kan je dan bij normaal gebruik gewoon zuinig rijden, maar áls je een keer het vermogen wilt aanspreken is het er wel.

Nu speelt dat bij elektrisch een stuk minder vanwege het altijd aanwezige koppel, maar de argumentatie dat je de hoeveelheid vermogen moet kiezen die je bij normaal gebruik maximaal nodig hebt ga ik niet in mee. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@GeeMoney heb jij op je e-tron virtual mirrors? En zo ja, wat is je ervaring?

Ik heb een hele mooie variant gevonden in Duitsland, maar die heeft die optie dus. Ik twijfel, ik heb misschien liever normale spiegels, al is het wel een gave gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:06:
Als ik een vergelijk maak met mijn benzinevariant dan heb ik liever ook wat meer reserve vermogen, je rijdt nooit continu maximaal. Qua verbruik kan je dan bij normaal gebruik gewoon zuinig rijden, maar áls je een keer het vermogen wilt aanspreken is het er wel.

Nu speelt dat bij elektrisch een stuk minder vanwege het altijd aanwezige koppel, maar de argumentatie dat je de hoeveelheid vermogen moet kiezen die je bij normaal gebruik maximaal nodig hebt ga ik niet in mee. :)
Jnderdaad. Je wilt toch altijd zoveel mogelijk vermogen dat je portemonnee toelaat lijkt mij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52
miicker schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:34:
@GeeMoney heb jij op je e-tron virtual mirrors? En zo ja, wat is je ervaring?

Ik heb een hele mooie variant gevonden in Duitsland, maar die heeft die optie dus. Ik twijfel, ik heb misschien liever normale spiegels, al is het wel een gave gimmick.
Ik heb bewust voor normale spiegels gekozen.
Die virtuele zijn mooi maar ook behoorlijk prijzig. 1800,- per stuk als iemand er voor de lol even eentje aftrapt en ook die eerste serie kende veel vocht problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 06:11:
[...]

Jnderdaad. Je wilt toch altijd zoveel mogelijk vermogen dat je portemonnee toelaat lijkt mij.
Haha dat is weer het andere uiterste, zo belangrijk is een auto niet voor me. Maar een mooie middenweg kies ik meestal wel voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
miicker schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:03:
@wm1234
De e-tron S waar ik in reed had in het lang geheugen 14.227km staan (197,5 uur) en heeft daar een gemiddelde van 26,7kWh/100km (bij een gemiddelde van 72km/h). Ik vond dat toch behoorlijk netjes. Zou jij met je e-tron 55 eens willen kijken wat er bij jou staat qua verbruik in lang geheugen?
In mijn 55:
28,1/100km
46km/u
59.370 km

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@miicker Ik zit met 159k kilometers op 25,9kWh/100km. (e-tron 55)

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 19-03-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:03:
[...]

Ik heb bewust voor normale spiegels gekozen.
Die virtuele zijn mooi maar ook behoorlijk prijzig. 1800,- per stuk als iemand er voor de lol even eentje aftrapt en ook die eerste serie kende veel vocht problemen.
Zou het een optie zijn waarvoor je hem zou laten staan denk je? Of accepteren dat het er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

miicker schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:03:
@wm1234 thanks voor alle info! Afgelopen weekend heb ik een proefrit gemaakt in een e-tron S en denk toch dat ik voor een e-tron S ga. Ik heb een stukje "normaal" gereden, en het verbruik viel me dan mee. Ik heb ook wat contact gehad met mensen met een e-tron S, en als ik de praktijkvoorbeelden naast die van de 55 leg dan valt het verschil in gebruik heel erg mee.

Vet, deel eens een foto. Ik heb namelijk ook een E-tron S. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Miesjh schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Vet, deel eens een foto. Ik heb namelijk ook een E-tron S. ;)
Rechts de e-tron s van de proefrit, links mijn A4 B9 Avant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSUePEg7GsAsaRz-Wt5COZ_3mlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy7Sf9aEPESEfvzKKrQrBq4M.jpg?f=fotoalbum_large

Teller met verbruik van de e-tron:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bZ1lKCeiCfo132L1VWi3JwIsHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugxsdkztTCMrL37AS675eDDM.jpg?f=fotoalbum_large

De auto die ik nu op het oog heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiIZKeHJIJf201HlAhmpST6YIGg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AqiwVWuQlD7oJCcmQEMbQaWe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0In9EXT8hqJMEhtieY2lHXnwqQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ksaCKhtrUlvbK5wmXJYHYHnD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gP3ecgNsYtwhe_AJzJfvDQnL2U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wlQOdB6VtCwWESvmVvQ4wDEI.png?f=fotoalbum_tile

Maar ik twijfel dus omdat deze virtual mirrors heeft welke ik eigenlijk liever niet wil. Maar vind er maar eens een met bijna alle opties, maar géén virtual mirrors... Heb jij virtual mirrors?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@miicker het is persoonlijk denk ik. Als hij verder alles heeft wat je zoekt en historie is in orde en hij ziet er van buiten en binnen knap uit zou ik het denk ik “accepteren”.
De belangrijkste opties die ik destijds wilde en dus heb:
B&O audio
Virtual Cockpit Plus
Audi Phone box
MMI Plus
Panorama dak
Half leer met vol elektrische stoelen incl geheugen
Audi City
Audi Tour (acc, rijstrook dode hoek etc)
Zwart optiek pakket
S line pakket
Manhattan Grey of Zwart.

Het is Manhattan geworden :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

Miesjh

De auto die ik nu op het oog heb:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Maar ik twijfel dus omdat deze virtual mirrors heeft welke ik eigenlijk liever niet wil. Maar vind er maar eens een met bijna alle opties, maar géén virtual mirrors... Heb jij virtual mirrors?
Deze lijkt op die van mij. Alleen dan met de gewone spiegels en zwarte remklauwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebwnvMwxDeXCqbBJxEBoLhybTL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mh39Wyo40eNg6rIGBfYLaqnD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHL8bsBPRZt6L2ccPIZhVSufjC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAQXZEjMNNxGKb5CYiQrIQ7Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Miesjh op 19-03-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 10:31
MetalSonic schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:18:
De autoradio van de Audi TT 2002 is voor mij niet genoeg. Ik wil usb en bluetooth functies zodat ik onderweg mijn favoriete muziek kan afspelen zonder dat er cd's voor hoef te branden (dat heb ik vroeger vaak genoeg gedaan).

Mijn radio lijkt heel veel op die van onderstaande Youtube filmpje.
YouTube: Mk1 Audi TT aftermarket stereo installation

Paar vragen:
1) Klopt het dat dit een 1DN radio is?
2) Kan een originele Audi TT 1DN radio worden vervangen door een Pioneer MVH-S320BT - Autoradio met Bluetooth?*
3) Moet ik van te voren nog een verloopstekker bestellen, wat zouden jullie doen? ik laat de oude radio sowieso vervangen door de nieuwe bij een garage. Waarschijnlijk Kwikfit want dichtbij.

Autoradio
https://www.bol.com/nl/nl...pKOA_0_16.17.ProductTitle
Iemand?

Alvast bedankt. Ik kan mij trouwens goed voorstellen dat deze vraag dom kan overkomen maar hij is serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MetalSonic schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Iemand?

Alvast bedankt. Ik kan mij trouwens goed voorstellen dat deze vraag dom kan overkomen maar hij is serieus :)
DIN 1 of 2 zijn gestandaardiseerde formaten en het verschil tussen die twee is hoogte. De klassieke autoradio's waren DIN 1, de modernere met scherm zijn DIN 2 wat in feite gewoon dubbele hoogte is.
Of je in dit geval een verloopstekker nodig hebt weet ik niet uit mijn hoofd, dat is een kwestie van specificaties opzoeken. Soms wel en soms niet is mijn ervaring, hangt er van af wat je auto heeft en wat je koopt.

Maar als je het toch door een bedrijf gaat laten doen, is het dan niet slim om die ook even te peilen hoe ze dit normaal gesproken aanpakken? Misschien weten die precies welke modelvariant je moet bestellen of hebben de verloopjes gewoon in de voorraad liggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:11:
@miicker het is persoonlijk denk ik. Als hij verder alles heeft wat je zoekt en historie is in orde en hij ziet er van buiten en binnen knap uit zou ik het denk ik “accepteren”.
De belangrijkste opties die ik destijds wilde en dus heb:
B&O audio
Virtual Cockpit Plus
Audi Phone box
MMI Plus
Panorama dak
Half leer met vol elektrische stoelen incl geheugen
Audi City
Audi Tour (acc, rijstrook dode hoek etc)
Zwart optiek pakket
S line pakket
Manhattan Grey of Zwart.

Het is Manhattan geworden :) .
Beetje dezelfde opties waar ik op let inderdaad. Ik heb voor mezelf een prio lijstje met een aantal must-haves en nice to have:
Must haves:
- Panoramadak
- B&O speakers
- Privacy glas achter (al kan ik dit ook achteraf laten doen, stelt niet zo heel veel voor)
- City pack
- Tour pack
- Optiekpakket Zwart
- 360 graden camera
- Voorstoel (of minimaal bestuurdersstoel) elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie
- Keyless
- Stoelverwarming voor

Nice to have (in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk):
- Trekhaak
- Remzadels oranje (al kan ik dit wellicht ook zelf achteraf spuiten, lijkt niet lastig te zijn)
- 2e laadpunt aan passagierszijde
- HUD
- Matrix led koplampen
- Stoelventialtie
- 4 zone clima
- Nachtzicht
- S Sportstoelen
- Diefstalalarm
- Ambient lichtpakket plus (multicolor)
- Servosluiting (soft-close)
- Elektrisch verstelbaar stuur
- Zonwering achter
- TPMS bandenspanningscontrole (ipv via ABS)

Kleur:
Liefst Nardo grijs O+, maar die kleur was volgens mij geen optie op de e-tron, al heb ik er wel 2 aangeboden zien worden, maar die hebben dan vermoedelijk een custom kleur gekozen.
Anders Daytona grijs (heb ik nu ook, vind ik nog altijd een van de mooiste kleuren), of zwart.

De uitvoering die ik nu op het oog heb heeft alle bovengenoemde opties, op de volgende zaken na:
Diefstalalarm
4 zone clima
Servosluiting (soft-close)
Elektrisch verstelbaar stuur
Zonwering achter
TPMS bandenspanningscontrole (ipv via ABS)

En is dus uitgerust in de kleur Daytona grijs. Als extra heeft deze dus de virtual mirrors. Deze heeft een eerste registratie van december 2021 en heeft 67K km gelopen. Vraagprijs is +-46K. Komt wel uit Duitsland, dus komen nog wat kosten bij voor exportkentekens, RDW keuring etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
MetalSonic schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Iemand?

https://tomacarparts.nl/ hier even kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@miicker nu ik het lijstje zo zie ben ik inderdaad de helft vergeten.
Ambiance + was ook een eis bij mij, echt heel erg netjes en praktisch vind ik dat.
Ik heb ook diefstal alarm en bandenspanning inderdaad en stoelverwarming met keyless en privacy glass. Af-fabriek vindt ik de privacy wel altijd net wat mooier maar niet overkomelijk om dat achteraf te doen.
Stuurverwarming had ik nog wel aardig gevonden maar zit er niet op bij mij.

Heerlijk altijd lekker die opties en boekjes door snuffelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 19-03-2025 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

GeeMoney schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:56:
@miicker nu ik het lijstje zo zie ben ik inderdaad de helft vergeten.
Ambiance + was ook een eis bij mij, echt heel erg netjes en praktisch vind ik dat.
Ik heb ook diefstal alarm en bandenspanning inderdaad en stoelverwarming met keyless en privacy glass. Af-fabriek vindt ik de privacy wel altijd net wat mooier maar niet overkomelijk om dat achteraf te doen.
Stuurverwarming had ik nog wel aardig gevonden maar zit er niet op bij mij.

Heerlijk altijd lekker die opties en boekjes door snuffelen :)
Privacy glas achteraf heb ik nog nooit mooi gezien. Je ziet altijd luchtbelletjes langs de randjes waar de zwarte stipjes zitten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Privacy glas achteraf heb ik nog nooit mooi gezien. Je ziet altijd luchtbelletjes langs de randjes waar de zwarte stipjes zitten helaas.
Het kan ook zonder zichtbare rand, maar vaak prijziger en meestal is dat niet zo. Ik heb er vanaf gezien. Vind het vaak sowieso niet mooi (zeker niet bij mijn kleur) en dan liever niet dan niet helemaal goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Gonadan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:10:
[...]

DIN 1 of 2 zijn gestandaardiseerde formaten en het verschil tussen die twee is hoogte. De klassieke autoradio's waren DIN 1, de modernere met scherm zijn DIN 2 wat in feite gewoon dubbele hoogte is.
Of je in dit geval een verloopstekker nodig hebt weet ik niet uit mijn hoofd, dat is een kwestie van specificaties opzoeken. Soms wel en soms niet is mijn ervaring, hangt er van af wat je auto heeft en wat je koopt.

Maar als je het toch door een bedrijf gaat laten doen, is het dan niet slim om die ook even te peilen hoe ze dit normaal gesproken aanpakken? Misschien weten die precies welke modelvariant je moet bestellen of hebben de verloopjes gewoon in de voorraad liggen.
Goed idee, ik ga wel eerst met dat bedrijf in gesprek. Desnoods benader ik een paar bedrijven. Goede tip en leerzaam hoe dat zit met DIn 1 en Din 2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Jij bedankt voor de tip voor deze website met losse onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:07

Don Quijote

El Magnifico

Is er een handige wijze (aan de hand van een optie oid) om te zien of een Audi etron 55 SB de “nieuwe” motoren heeft waarbij het vocht probleem is opgelost? Ik ben concreet naar eentje aan het kijken die uit Mei 2021 komt. Dat is net even wat kort op de datum die ik in dit topic voorbij heb zien komen waar ze zijn overgestapt (April 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe kan je zien of je wireless Apple Car Play kan doen? Bij de ene Audi werkt het wel, bij de andere niet en moet ik m'n iPhone via USB verbinden. Ik was juist zo blij dat het draadloos kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Coenen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:31:
Hoe kan je zien of je wireless Apple Car Play kan doen? Bij de ene Audi werkt het wel, bij de andere niet en moet ik m'n iPhone via USB verbinden. Ik was juist zo blij dat het draadloos kan werken.
systemen met MIB3 hebben wireless

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33

ThunderNet

Flits!

Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:14:
[...]

systemen met MIB3 hebben wireless
En (sommige) MIB2p systemen ook.

Vorige week in de nieuwe Audi Q5 gezeten, prachtige auto.. Nieuwe A6 etron is ook erg mooi. Maarrr.. voorlopig is elektrisch nog niets voor mij (en een SUV ook niet), en een nieuwe A6 Allroad V6 zal nog wel even duren en nog even buiten budget vallen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThunderNet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:03:
[...]

En (sommige) MIB2p systemen ook.

Vorige week in de nieuwe Audi Q5 gezeten, prachtige auto.. Nieuwe A6 etron is ook erg mooi. Maarrr.. voorlopig is elektrisch nog niets voor mij, en een nieuwe A6 Allroad V6 zal nog wel even duren en nog even buiten budget vallen.
Alle mh2p kunnen wireless carplay alleen geen wireless Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En anders heb je nog de nieuwe versie van het Android Auto Wireless kastje (is die al uit onderhand?). Die zou ook CarPlay gaan doen was het idee.
Zo heb ik nu in mijn USB auto ook gewoon draadloos.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Gonadan schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:14:
En anders heb je nog de nieuwe versie van het Android Auto Wireless kastje (is die al uit onderhand?). Die zou ook CarPlay gaan doen was het idee.
Zo heb ik nu in mijn USB auto ook gewoon draadloos.
Ik heb sinds 3 weken zo'n AAWireless TWO kastje. Bevalt ansich prima.. Alleen beetje langzaam met verbinden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThunderNet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Ik heb sinds 3 weken zo'n AAWireless TWO kastje. Bevalt ansich prima.. Alleen beetje langzaam met verbinden.
Het gaat niet snel inderdaad, maar dat ligt aan de Audi of de AA. Ik heb geen verschil gemerkt tussen USB en draadloos qua opstarttijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Gonadan schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:23:
[...]

Het gaat niet snel inderdaad, maar dat ligt aan de Audi of de AA. Ik heb geen verschil gemerkt tussen USB en draadloos qua opstarttijd.
BT pakt de auto veel sneller. En wat ik nog jammer vind is een snelle knop om te wisselen tussen Android Auto en de navigatie. Je moet eerst naar Home gaan, dan op Android Auto klikken... (vanuit daar naar de navi kan wel gewoon snel met de snelkoppeling links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Mijn a6 (c8 2019) had ook alleen bedraad carplay. Maar met obd11 heb ik wireless kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThunderNet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:25:
[...]

BT pakt de auto veel sneller. En wat ik nog jammer vind is een snelle knop om te wisselen tussen Android Auto en de navigatie. Je moet eerst naar Home gaan, dan op Android Auto klikken... (vanuit daar naar de navi kan wel gewoon snel met de snelkoppeling links).
Als het het hebt over Bluetooth verbinding an sich dan gaat dat sneller inderdaad, maar ik het het over AA met draad vs. AA zonder draad.

Bluetooth is qua bediening veel beperkter helaas.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThunderNet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Je kunt de snelkoppelingen links ook zelf toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Wait... serieus? :o hoe/waar? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen idee wat voor snelkoppelingen jij hebt maar ik kan dingen wijzigen met vasthouden. Maar dan helaas wel beperkt keuzes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dan heeft die ene audi mh2p, daar werkt wireless Android auto niet en iPhone carplay wel.
De MMI versie in de Audi waar wireless Carplay niet werkt is MH2p_ER_AUG35_P2711.

Nu even kijken of ik de juiste optie's heb, van ODB11
Only suitable for vehicles with PR-No.: 7UG MMI navigation plus a navigation system with touch function and PR-No.: UF7 or UF8 Apple Carplay
Dan lijkt het erop dat ik het makkelijk zou moeten kunnen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Die bij ik bij herstart weer kwijt altijd. Word niet bewaard. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Coenen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:02:
Dan heeft die ene audi mh2p, daar werkt wireless Android auto niet en iPhone carplay wel.
De MMI versie in de Audi waar wireless Carplay niet werkt is MH2p_ER_AUG35_P2711.

Nu even kijken of ik de juiste optie's heb, van ODB11

[...]

Dan lijkt het erop dat ik het makkelijk zou moeten kunnen aanzetten.
Op iedere mh2p kan wireless carplay aan. Alleen op MS2p kan het niet
Tylen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:23:
[...]

Die bij ik bij herstart weer kwijt altijd. Word niet bewaard. Helaas.
Daar is een mmi update voor. Voor mh2p systeem moet je updaten naar 2873

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 22-03-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:23:
[...]

[...]

Daar is een mmi update voor. Voor mh2p systeem moet je updaten naar 2873
Is die update er ook voor een E-tron?
Ik had altijd het idee dat het komt omdat het icon voor CarPlay er pas is na koppelen met de telefoon en dat daarom het icon niet vast in het menu kan komen te staan. Direct na start van de auto is die koppeling er namelijk nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:34:
[...]

Is die update er ook voor een E-tron?
Ik had altijd het idee dat het komt omdat het icon voor CarPlay er pas is na koppelen met de telefoon en dat daarom het icon niet vast in het menu kan komen te staan. Direct na start van de auto is die koppeling er namelijk nog niet.
Update is systeem specifiek en niet modelspecifiek. Dus of je nou een A1, A6 of Q8 of Etron hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigma
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:36
Tylen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:26:
Mijn a6 (c8 2019) had ook alleen bedraad carplay. Maar met obd11 heb ik wireless kunnen activeren.
Je bedoelt GAL? werkt dat ook echt voor draadloze android auto connectie?

-Fahrzeugkonfiguration-Apple_DIO_Wireless

-Fahrzeugkonfiguration-Google_GAL_Wireless

-Fahrzeugkonfiguration-wlan_5ghz_switch

AMD Ryzen 9 5900X @4.8Ghz, ASUS ROG Strix X570-E Gaming, G.Skill F4-360016-32GTZNC, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X, Lian Li PC-O11 Dynamic (evo) 2x 240 Rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

stigma schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Je bedoelt GAL? werkt dat ook echt voor draadloze android auto connectie?

-Fahrzeugkonfiguration-Apple_DIO_Wireless

-Fahrzeugkonfiguration-Google_GAL_Wireless

-Fahrzeugkonfiguration-wlan_5ghz_switch
Dat weet ik niet. Alles apple in huis en geen google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Nieuwe autoradio in de Audi TT

Ik was in eerste instantie naar de Kwikfit gegaan. Gevraagd of ik een auto radio kon bestellen en of zij hem dan wilde vervangen voor de huidige. Maar daar wilden zij zich toch niet aan branden. Achteraf geen spijt van gehad, de zaak ernaast (Automat) is gespecialiseerd in elektronica etc in auto's bouwen en die hebben het prima gedaan. Mooie inventarisatie van wat ik zocht, daarna hebben ze zelf alles geregeld en gedaan wat ze nodig hadden aan kabeltjes, nog een nieuw frontje voor de radio etc. ZIet er prima uit en het geluid werkt ook heerlijk. Nette service was dat nadat ik de auto sleutel kreeg ze meteen hielpen met blue tooth verbinden, wat audio instellingen hadden gedaan voor nog mooier geluid etc.

Auto raam links gaat niet helemaal dicht

Maarja een oude auto (2002) dus er is nog wel meer te doen. Boven aan mijn lijst is nu dat ik moet kijken of het linker autoraam kan worden gemaakt waarmee ik bedoel dat hij nu niet tot helemaal boven gaat. Er is een heel dun spleetje, maar genoeg om als je zelf de auto wast dat daar water door naar binnen gaat. De garage waar de auto in onderhoud was kon het motortje helaas niet meer vinden. Ik zal nog een Audi TT specialist (garage) zoeken en daar bespreken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:36:
[...]

Update is systeem specifiek en niet modelspecifiek. Dus of je nou een A1, A6 of Q8 of Etron hebt.
Het werkt inderdaad nu wel goed :).
@MetalSonic is het geen kwestie van “kalibreren” voor dat raam? Wellicht weet @Rainesh dat.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 29-03-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
GeeMoney schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Het werkt inderdaad nu wel goed :).
@MetalSonic is het geen kwestie van “kalibreren” voor dat raam? Wellicht weet @Rainesh dat.
@Rainesh Enig idee of dit wel eens wordt opgelost met kalibreren?

Ik heb zojuist in elk geval een mail gestuurd naar de garage die er eerder mee bezig is geweest. Eerst eens uitzoeken wat de diagnose tot nu toe was, wat er precies is gedaan en wat volgens die garage mogelijke oplossingen zijn. Als die het niet weet of wacht op onderdelen die niet komen dan benader ik wel een andere garage/ specialist.

Het is in elk geval niet mijn eerste oude auto. Jaren geleden een BMW 318i E46 gehad. Constant motor storing melding die terug kwam (reset loste het niet op).. Was denk ik 4 verschillende garages verder tot het uiteindelijk was opgelost. Uiteindelijk was het iets met de aanvoer van lucht op de motor ofzo ik weet het niet eens meer precies maar ik weet nog wel dat ik honderden euro's verder was en ik uiteindelijk toch vooral blij was toen het was opgelost (en geen spijt van de uitgegeven euro's en uren die ik erin had gestoken) hoort voor mij een beetje bij een oude auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MetalSonic schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:06:
[...]

@Rainesh Enig idee of dit wel eens wordt opgelost met kalibreren?
je kan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Iemand een idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat een Audi in Ingolstadt in productie gaat tot het bij de dealer in NL aan komt? Ik moet even inschatten op basis van mijn productieweek per wanneer ik mijn huidige (flexibele) leasecontract opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

frituurvetpet schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:19:
Iemand een idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat een Audi in Ingolstadt in productie gaat tot het bij de dealer in NL aan komt? Ik moet even inschatten op basis van mijn productieweek per wanneer ik mijn huidige (flexibele) leasecontract opzeg.
Andere invalshoek: even met de dealer overleggen. Punt 1 over geschatte leverdatum, en of ie evt een leenauto voor je beschikbaar heeft ter overbrugging mocht je je lease erder opzeggen omdat handig (en qua kosten).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de audi rijders met MHI3/MPR3, er komt binnenkort een nieuwe MMI update aan met een telematics update. Ik verwacht dat dit de laatste update zal zijn.

MMI updates heb ik al binnen, maar nog niet getest. Versie 4398 voor MHI3 en 4397 voor MPR3.

TPI is nog in ontwikkeling en verwacht einde Q2 uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 22:03

Rozz

I'm an Apogian!!

Rainesh schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:29:
Voor de audi rijders met MHI3/MPR3, er komt binnenkort een nieuwe MMI update aan met een telematics update. Ik verwacht dat dit de laatste update zal zijn.

MMI updates heb ik al binnen, maar nog niet getest. Versie 4398 voor MHI3 en 4397 voor MPR3.

TPI is nog in ontwikkeling en verwacht einde Q2 uit te rollen.
Ook voor import? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Import heeft niks mee te maken. Mmi update is voor systeem, niet voor welk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 22:03

Rozz

I'm an Apogian!!

Ging mij meer om de telematics update...of die dan nu wel hier in NL zou kunnen gaan werken...wij zijn samen bezig geweest met de S5, maar je had nog niets terug gehoord aan wie je het gevraagd had.

[ Voor 20% gewijzigd door Rozz op 02-04-2025 16:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:53
Vraagje.

Binnenkort krijg ik een 2022 Q7 60 TFSI-e in bezit. Nu zag ik dat je op de S-Line bumpers de SQ7 look sierdelen (uitlaat en diffuser) kunt monteren.
Heeft iemand een tip waar ik dit netjes en voor een redelijke prijs kan laten doen in Midden-Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[quote]Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:23:
[...]

[...]

@Rainesh wat is de beste manier om Apple carplay wireles te activeren?
ODB11 kopen? Of zijn er nog andere optie's?

Ik heb m'n auto eindelijk terug, Zaterdag de aflevering, Dinsdag ging de 48 Volt Dynamo stuk.
Onder Audi garantie is er een nieuwe Dynamo en 48 Volt accu geplaatst. De Dynamo was al keer vervangen, maar is dus weer stuk gegaan. Net nieuwe vloermatten besteld, zodat die er ook weer netjes uitzien. Nu alleen nog Apple Carplay wireless krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Coenen schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:48:
[quote]Rainesh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:23:
[...]

[...]

@Rainesh wat is de beste manier om Apple carplay wireles te activeren?
ODB11 kopen? Of zijn er nog andere optie's?

Ik heb m'n auto eindelijk terug, Zaterdag de aflevering, Dinsdag ging de 48 Volt Dynamo stuk.
Onder Audi garantie is er een nieuwe Dynamo en 48 Volt accu geplaatst. De Dynamo was al keer vervangen, maar is dus weer stuk gegaan. Net nieuwe vloermatten besteld, zodat die er ook weer netjes uitzien. Nu alleen nog Apple Carplay wireless krijgen.
Iedere dongle waar je mee kunt coderen zou het aan kunnen zetten. Zelfs een goedkoop passthrough kabeltje voor Odis Engineering voldoet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 09:30
Naast mijn Tesla terug bij Audi. Heb hiervoor veel Audi's gehad en mistte dit toch.

- A4 3.0 V6
- A6 3.0 TFSI
- A7 2.8
- S7 4.0 TFSI

En nu een Audi S8 Plus met keramische remmen en sportdifferentieel. Origineel 605PK is feest natuurlijk met een topsnelheid van 305 km/h.

Heb dan de Tesla voor woon-werk en de Audi voor in het weekend, leuke combi dacht ik zo zelf.

Even wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YoRwWsT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gSz8myB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oq9CLrZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C47XUy8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/daE4Y6v.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0sOZtN9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mX1BiJS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T4IatDF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 17:55
Iemand hier advies voor een setje caravanspiegels voor een A6 C7 (Avant) met rijhulp/camera in de spiegel?

Alles wat er een beetje fatsoenlijk uitziet (Emuk bijvoorbeeld) is niet geschikt voor uitvoeringen met een camera. De universele variant lijkt alleen aan de bovenkant vast te klemmen, dat ziet er niet heel stevig uit / heb geen zin om mijn spiegel te beschadigen.

[ Voor 25% gewijzigd door gastje01 op 27-04-2025 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heb mijn E-Tron inmiddels binnen :DAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA8Zofh5Xb83BRMmksEqEChMjUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEf4dOSvNgUsdaoK0txEujcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8GRPgnCJl0y4gKs4O1MFA5NGQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMqxikM560JwwVRC9b8v3MFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAt0i56UTmBF-OqIJ4l9xQfDs5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiiwDO55Gd06izIbAPfwd9cj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen een vraagje:
Hoe hoort de achterklep te werken? Want als ik 2 keer op de knop van de achterklep op de sleutel druk, dan gaat hij een soort van open, maar hij gaat niet omhoog. Je ziet dat hij van het slot gaat en niet meer 100% gesloten is, maar gaat dus niet automatisch omhoog. Als ik de knop van de achterklep op de sleutel ingedrukt houd, dan gaat de klep wel open. Als ik hem weer ingedrukt houd gaat hij ook dicht. De achterklep lijkt ook niet te reageren op mijn voet die ik beweeg onder de klep. Is dit een instelling, of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
En als de achterklep helemaal open is en je houdt de knop (slotje) op de achterklep ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@miicker achterklep open swipen met je voet is een optie, heb je die erop zitten? Dan is het iets links van het midden en dan naar rechts vegen met je voet. Althans bij mijn vorige 2 VAG auto’s. Ik heb het er op mijn E-tron niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:00:
@miicker achterklep open swipen met je voet is een optie, heb je die erop zitten? Dan is het iets links van het midden en dan naar rechts vegen met je voet. Althans bij mijn vorige 2 VAG auto’s. Ik heb het er op mijn E-tron niet op zitten.
Is dit een optie? Voor zover ik weet is dit gewoon standaard. Zelfs mijn A4 heeft dit standaard. In de handleiding zie ik wel inderdaad "Geldt voor wagens met sensorgestuurde bagageruimteklep". Nu heb ik even gekeken in de optielijst en daar zie ik wel staan:
145 PGC VWGROUP Comfortsleutel, voetsensor

Dus ik vermoed dat ik de optie dus wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

't Is Audi hè, alles is en optie. :P

Achterkleppen en afstandsbedieningen blijven een raadsel voor me. Er hangt een heel stroomschema achter hoe hij werkt en wanneer, maar dat staat nergens. De afstand die je hebt tot de auto kan meespelen, of er iets aangesloten is op je contactdoos, hoe je hem open had gemaakt, etc. Ik vind het allemaal maar vaag, bij mijn eigen A4 heb ik het nog niet door. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Oh nog een vraagje, heeft Audi een optie om de camera's (360 graden) als dashcam te gebruiken? Ik weet dat je bij BMW kan betalen om dit te activeren. Ik ben zoiets nog niet tegengekomen in de myAudi app bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mag ik jullie om advies vragen?

Van mijn 2009 Q5 is het panoramadakscherm van de rails gelopen en een beetje om zichzelf gewrapped oftewel stuk. Elke garage die ik vraag kan er niks mee en zegt dat ik naar een interieur reparatiezaak moet gaan, maar weten niet welke. Ik kan zelf ook niks vinden die dat kan en wilt doen.
Zelfs Audi zelf kan er niks mee... (of willen het gewoon niet)

Heeft iemand een idee waar ik hiermee terecht kan? (liever omgeving Amstelveen dan Maastricht als het kan).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
miicker schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:45:
Oh nog een vraagje, heeft Audi een optie om de camera's (360 graden) als dashcam te gebruiken? Ik weet dat je bij BMW kan betalen om dit te activeren. Ik ben zoiets nog niet tegengekomen in de myAudi app bijvoorbeeld.
Naar mijn weten niet, alle opties die ik voorbij heb zien komen hebben allemaal een extra voor en eventueel achtercamera nodig met een eigen opslag en circuit. Los van de 360view dus.

@Tijgert dit is toch gewoon iets wat bij een dealer geregeld moet kunnen worden.
Je zou ook nog een schade hersteller kunnen proberen, die hakken ook wel vaker met dat bijltje denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2025 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tijgert schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:42:
Mag ik jullie om advies vragen?

Van mijn 2009 Q5 is het panoramadakscherm van de rails gelopen en een beetje om zichzelf gewrapped oftewel stuk. Elke garage die ik vraag kan er niks mee en zegt dat ik naar een interieur reparatiezaak moet gaan, maar weten niet welke. Ik kan zelf ook niks vinden die dat kan en wilt doen.
Zelfs Audi zelf kan er niks mee... (of willen het gewoon niet)

Heeft iemand een idee waar ik hiermee terecht kan? (liever omgeving Amstelveen dan Maastricht als het kan).
Ik zie bij KODW vaak dat ze het dakje herstellen/vervangen. Dus John Rijt moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 11:41
— niet meer nodig — :)

[ Voor 92% gewijzigd door Ecological op 03-05-2025 19:54 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ecological schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:03:
Ik heb tweedehands een Audi e-tron gekocht bij van Mossel, en ik ben er heel blij mee. Ik heb er helaas geen code bij gekregen om te koppelen en nu zegt mijn Audi dealer in de buurt dat ik een onderhoudsbeurt moet inplannen om de code te krijgen. En van Mossel zegt dat ze het niet op afstand een code kunnen geven. Iemand advies? 8)
Naar van mosel gaan. Dan kunnen ze het direct regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 18:15

BoltYes

This is the Way

Kon t met de telefoon gewoon afhandelen, verschilt blijkbaar per dealer.

Vorige week geregeld ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8uYSGQQFshOI9FsEvaLuOZ1ktg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3igPrasqFzm1WWjDStnoB60p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nV-sY13gD_Sr4SeJIojRlryxnbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKBy1ok0aKbK0s8iCAlThhiJ.jpg?f=fotoalbum_tile

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kan ik ergens vinden wat de laatste MMI versie is voor de Audi E-Tron? Ik heb dit in mijn MMI staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxXJeoEtqBb3UacAHefwTi7L91o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmX6svj4zDfIekPJVRsoLwsw.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee of dit up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:37:
Kan ik ergens vinden wat de laatste MMI versie is voor de Audi E-Tron? Ik heb dit in mijn MMI staan:
[Afbeelding]

Enig idee of dit up-to-date is?
Nope, 3853 is momenteel de laatste en 4397 komt binnenkort officieel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
[...]

En is dat iets dat ik zelf kan updaten of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:13:
[...]

En is dat iets dat ik zelf kan updaten of kan dat niet?
3853 kun je zelf updaten ja. De nieuwe moet nog een extra update gedaan worden, alleen daar is nog geen instructies voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Heeft iemand tips waar ik in de omgeving van Utrecht een originele Audi-alarminstallatie (klasse 3) en eventueel een klasse 4/5-combinatie kan laten inbouwen? Of kan ik hiervoor toch het beste naar de dealer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Silversin schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:14:
Heeft iemand tips waar ik in de omgeving van Utrecht een originele Audi-alarminstallatie (klasse 3) en eventueel een klasse 4/5-combinatie kan laten inbouwen? Of kan ik hiervoor toch het beste naar de dealer gaan?
Hier bij aanschaf bij de dealer laten doen. Zorg er voor dat je expliciet zegt dat je originele sleutel wil blijven gebruiken en geen extra handzender. Anders krijg je gewoon een third party alarm vermoed ik.

Wil je een alarm of wil je verzekering dat? Ik weet dat onlangs bij verschillende verzekeraars de catologusprijzen zijn gestegen voor de verplichting van een bepaalde alarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bij een origineel alarm krijg je echter lang niet altijd een SCM certificaat dat je nodig hebt voor de verzekering. Dus vaak moet je wel third party. Dan kom je meestal bij DEFA of Cobra uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
GioStyle schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:35:
[...]

Hier bij aanschaf bij de dealer laten doen. Zorg er voor dat je expliciet zegt dat je originele sleutel wil blijven gebruiken en geen extra handzender. Anders krijg je gewoon een third party alarm vermoed ik.

Wil je een alarm of wil je verzekering dat? Ik weet dat onlangs bij verschillende verzekeraars de catologusprijzen zijn gestegen voor de verplichting van een bepaalde alarm.
Verzekering. Gaat om Duitse import die helaas geen alarm op heeft zitten en de cataloguswaarde zodanig hoog is dat er minimaal een klasse 4 op moet. En ja, ik wil liever alles ook met de originele sleutel(s) bedienen.

Ik stuur de dealer wel even een mail. Zie ook partijen als Fleetacces die het kunnen doen, maar geen idee hoe netjes het allemaal worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Silversin schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Verzekering. Gaat om Duiste import die helaas geen alarm op heeft zitten en de cataloguswaarde zodanig hoog is dat er minimaal een klasse 4 op moet. En ja, ik wil liever alles ook met de originele sleutel(s) bedienen.

Ik stuur de dealer wel even een mail. Zie ook partijen als Fleetacces die het kunnen doen, maar geen idee hoe netjes het allemaal worden gedaan.
Ik heb ook net een auto geïmporteerd met hoge cataloguswaarde, tot mijn verbazing bood InShared wel een verzekering (all risk) die ook nog eens goedkoper was dan verzekering waar je een klasse 5 (klasse 3 + volgsysteem) voor nodig had. Dus is wel de moeite waard. Tip dus om zodra je de NL platen hebt even vergelijkingsites te proberen.

Daarnaast kun je altijd aangeven een klasse 5 beveiligingssysteem te hebben (ook als je die nog niet hebt) het enige wat je dan tijdelijk mist is dekking bij diefstal, maar bij ongelukken ben je dan wel all risk verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
miicker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:53:
[...]

Ik heb ook net een auto geïmporteerd met hoge cataloguswaarde, tot mijn verbazing bood InShared wel een verzekering (all risk) die ook nog eens goedkoper was dan verzekering waar je een klasse 5 (klasse 3 + volgsysteem) voor nodig had. Dus is wel de moeite waard. Tip dus om zodra je de NL platen hebt even vergelijkingsites te proberen.

Daarnaast kun je altijd aangeven een klasse 5 beveiligingssysteem te hebben (ook als je die nog niet hebt) het enige wat je dan tijdelijk mist is dekking bij diefstal, maar bij ongelukken ben je dan wel all risk verzekerd.
Ah goede tip. De vergelijkingssites werken nog niet omdat ik geen Nederlandse platen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
[...]

Ik zie op mib-helper.com dat 4026 de laatste versie voor mijn auto zou moeten zijn. Alleen lijkt de website waar naar gelinkt wordt voor het downloaden van updates offline: https://mibsolution.one/

Kan ik die versie zelf installeren? En zo ja, waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:35:
[...]

Ik zie op mib-helper.com dat 4026 de laatste versie voor mijn auto zou moeten zijn. Alleen lijkt de website waar naar gelinkt wordt voor het downloaden van updates offline: https://mibsolution.one/

Kan ik die versie zelf installeren? En zo ja, waar kan ik die downloaden?
Mib Solutions en mib-helper kloppen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:23:
[...]

Mib Solutions en mib-helper kloppen niet
Aah oké, duidelijk. Waar kan ik dan wél versie 3853 downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
miicker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:58:
[...]

Aah oké, duidelijk. Waar kan ik dan wél versie 3853 downloaden?
stuur mij je vin in een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:09
Silversin schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:14:
Op mn etron had ik Moving intelligence. vanuit de dealer ingebouwd.
je hebt dan alleen een externe pas of sleutel nodig om de startonderbreker eraf te halen. (Kan ook met hun app).

Heb het nu ook weer ingebouwd in mn bmw omdat ik er tevreden mee ben geen extra dingen meesleuren en alarm gaat gewoon aan en uit met eigen sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
syntesia schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:04:
[...]

Op mn etron had ik Moving intelligence. vanuit de dealer ingebouwd.
je hebt dan alleen een externe pas of sleutel nodig om de startonderbreker eraf te halen. (Kan ook met hun app).

Heb het nu ook weer ingebouwd in mn bmw omdat ik er tevreden mee ben geen extra dingen meesleuren en alarm gaat gewoon aan en uit met eigen sleutel.
De Mi50 had ik ook op mn vorige voertuig zitten en was idd een fijn systeem. Die wil ik nu ook er weer in. Heb nu 2 offertes liggen, waarvan 1 van een dealer die 400 euro duurder is. Een ander van Fleetaccess. De vraag is hoeveel zo een 3e partij om zeep kan helpen qua codering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden/liefhebbers: ik heb een nieuw topic gemaakt speciaal voor de Audi e-tron (e-tron, e-tron S, Q8 e-tron en SQ8 e-tron). Dit omdat deze nog geen eigen topic had en de andere e-trons dit wel hebben. Leek me wel handig:

Het grote Audi (Q8) e-tron topic

[ Voor 7% gewijzigd door miicker op 12-05-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Latenwe lekker hier houden. En niet een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:09:
Latenwe lekker hier houden. En niet een apart topic.
Waarom? Zowat elk model heeft een eigen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Ik snap dat ook niet zo goed, vaak worden er onderliggend dezelfde platforms/software etc gebruikt, dus waarom dan voor elke auto een ander topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik werd vanavond getrakteerd op een “AdBlue Systeemstoring, geen start over 1000KM” in mijn A6 3.0 BiTDI.

Even googlen leert me dat je het AdBlue systeem ook uit kunt laten programmeren, zijn er argumenten om dit wel of niet te laten doen?

Ik weet dat er een terugroepactie is geweest voor een NOx sensor, maar die is niet uitgevoerd omdat de auto gechipt is, deze zie ik ook wel eens als oorzaak langs komen.

Weet iemand of deze melding te resetten is met een ODB-Eleven dongeltje (die kan ik van een collega lenen)? Grote beurt staat over iets meer dan een maand gepland, maar 1000 KM is dan wel heel erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

gastje01 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:16:
Ik werd vanavond getrakteerd op een “AdBlue Systeemstoring, geen start over 1000KM” in mijn A6 3.0 BiTDI.

Even googlen leert me dat je het AdBlue systeem ook uit kunt laten programmeren, zijn er argumenten om dit wel of niet te laten doen?

Ik weet dat er een terugroepactie is geweest voor een NOx sensor, maar die is niet uitgevoerd omdat de auto gechipt is, deze zie ik ook wel eens als oorzaak langs komen.

Weet iemand of deze melding te resetten is met een ODB-Eleven dongeltje (die kan ik van een collega lenen)? Grote beurt staat over iets meer dan een maand gepland, maar 1000 KM is dan wel heel erg krap.
Ik heb dit probleem ook gehad vorige maand. (A6 C8 V6 TDI (Dus niet de BiTDI)). OBD Eleven reset gaat je waarschijnlijk niets helpen. En met 1000km start je motor ook echt niet meer.
Zoals ik het uit de documentatie van Audi begrepen heb zitten er 2 ad blue tanks in je auto.. Een kleine tank, met inhoud voor ongeveer 1000km. En een grotere 24L tank. Vanuit de grote tank wordt de kleine tank gevuld. Bij mij was 1 van de adblue kwaliteitssensoren kapot, waardoor hij weigerde van de grote tank naar de kleine tank te pompen.

Nu komt het echte nadeel.... het is 1 assembly die ze vervangen, en niet een losse sensor...

Wat je met een OBD11 dongel eventueel wel kunt bekijken is het Adblue percentage wat de sensor aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 18-05-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
ThunderNet schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad vorige maand. (A6 C8 V6 TDI (Dus niet de BiTDI)). OBD Eleven reset gaat je waarschijnlijk niets helpen. En met 1000km start je motor ook echt niet meer.
Zoals ik het uit de documentatie van Audi begrepen heb zitten er 2 ad blue tanks in je auto.. Een kleine tank, met inhoud voor ongeveer 1000km. En een grotere 24L tank. Vanuit de grote tank wordt de kleine tank gevuld. Bij mij was 1 van de adblue kwaliteitssensoren kapot, waardoor hij weigerde van de grote tank naar de kleine tank te pompen.

Nu komt het echte nadeel.... het is 1 assembly die ze vervangen, en niet een losse sensor...

Wat je met een OBD11 dongel eventueel wel kunt bekijken is het Adblue percentage wat de sensor aangeeft.
Daar was ik ook al een beetje bang voor, vandaar dat uitprogrammeren wel aantrekkelijk klonk (zonder de consequenties te kennen). Goedkoop zal t nooit worden, maar dat hoort er (helaas) ook een beetje bij als je zo’n auto koopt.

Ik hoopte vooral die 1000km op te kunnen rekken naar 2-3000, dan red ik het wel tot de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

gastje01 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Daar was ik ook al een beetje bang voor, vandaar dat uitprogrammeren wel aantrekkelijk klonk (zonder de consequenties te kennen). Goedkoop zal t nooit worden, maar dat hoort er (helaas) ook een beetje bij als je zo’n auto koopt.

Ik hoopte vooral die 1000km op te kunnen rekken naar 2-3000, dan red ik het wel tot de beurt.
Helaas, die 1000km is echt 1000km. (gaat in stappen van 50km naar beneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

gastje01 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:16:

Bij mijn oude 3.0TDI heb ik het eruit laten coderen. Want het was stuk en reparatie was +€1500,- zonder garantie dat het ook daadwerkelijk gerepareerd was daarmee. Dus toen maar eruit laten coderen. Geen issues daarna meer gehad. Maar volgens mij doen ze tegenwoordig metingen bij de apk ;) (weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 09:28
Heeft iemand toevallig een adres voor een echte Audi specialist? (Ik probeer al tijden bij hartog tuning een afspraak te maken, maar die lijken altijd vol te zitten.)

Heb een B8.5 2.0 TFSI. Motor nummer 2 ondertussen, Altijd goed onderhouden, geen tuning alles stock, maar nu begint hij weer naar olie te ruiken. Zie ook wel wat "zweet" op de versnellingsbak. Begin nu op het punt te komen dat ik toch denk dat hij even naar de Audi doktor moet aka specialist.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Biersteker schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:29:
Heeft iemand toevallig een adres voor een echte Audi specialist? (Ik probeer al tijden bij hartog tuning een afspraak te maken, maar die lijken altijd vol te zitten.)

Heb een B8.5 2.0 TFSI. Motor nummer 2 ondertussen, Altijd goed onderhouden, geen tuning alles stock, maar nu begint hij weer naar olie te ruiken. Zie ook wel wat "zweet" op de versnellingsbak. Begin nu op het punt te komen dat ik toch denk dat hij even naar de Audi doktor moet aka specialist.
Vagcarservice in Bergschenhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 13:31
Weet iemand hoe ik achter de kleur kan komen van mijn valcona leer? Zie het in de PR lijst niet staan, althans ik herken het niet.

De Audi app geeft alleen aan zwart en rotsgrijze stiksels als lederkleur. Maar begrijp dat Audi diverse zwart variaties heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf0HI9YeMy6MCOT3J3SK2LbUq9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UjMXO6e3SIKyg2iKCPWhiaG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Soullancer op 28-05-2025 15:02 ]

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.