Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, het is een S3 haha. Die zijn gewoon duur (nieuwprijs 83k).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
VIN nummer (laten) checken.DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:45:
Gaan er bij jullie red-flags omhoog bij een auto als dit? https://autoparkpassewaaij.nl/occasions/audi-s3-sportback-3479809/
Import uit Duitsland, BPM trucje uitgehaald met taxatie maar verder dealer onderhouden bijna full-option. Twijfel er enorm over!
€810,00 BPM betaald 6 maart 2024 is erg weinig, maar zegt niet zoveel. Hier zat de winst voor de importeur.
Er staan drie Audi S3's uit 2023 relatief dichtbij elkaar te koop, ik zou ze alle drie bekijken in een dagje en degene van je voorkeur het VIN nummer (laten) nakijken.
Ter lering en vermaak: Jumpman in "Het grote Audi topic - Deel 5"
[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 25-03-2026 11:17 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het is echt een sport editie, dus qua geluid klinkt het heel anders dan een 40tfsi-e bijvoorbeeld. Daarnaast rijd ie ook echt heeeeeeel veel sportiever hahaGonadan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:59:
Op papier. Maar het is gewoon een 2 l blokje. Dat voelt als een A3 met extra veel S-achtige opties voor erg veel geld. Of zie ik wat over het hoofd?
VIN heb ik laten checken, ook door Autocoach.nl (voor schadeverleden) :Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:03:
[...]
VIN nummer (laten) checken.
€810,00 BPM betaald 6 maart 2024 is erg weinig, maar zegt niet zoveel. Hier zat de winst voor de importeur.
Resultaat : Optie lijst en Audi onderhoud per PDF ontvangen, geen schadeverleden. Maar raar dat BPM via taxatie zo laag is uitgekomen zonder noemenswaardige schade, dus waarschijnlijk een trucje om onder de belasting uit te komen
Een steenslag of een krasje op de veld is al snel -€200,00 op de BPM bijvoorbeeld. Dus het zou kunnen. Helaas zijn die taxatierapporten altijd snel weg na de invoer.DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:13:
[...]
VIN heb ik laten checken, ook door Autocoach.nl (voor schadeverleden) :
Resultaat : Optie lijst en Audi onderhoud per PDF ontvangen, geen schadeverleden. Maar raar dat BPM via taxatie zo laag is uitgekomen zonder noemenswaardige schade, dus waarschijnlijk een trucje om onder de belasting uit te komen
Na snel kijken zak ik er nog één in de buurt staan, 35k kilometer en nieuwer op kenteken voor €1k meer.
Heb je een linkje naar die auto toevallig?Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:16:
[...]
Na snel kijken zak ik er nog één in de buurt staan, 35k kilometer en nieuwer op kenteken voor €1k meer.
Link: https://www.automakelaara...-0-sportback-tfsi-quattro. Even snel gekeken hoor geen onderzoek gedaan verder.
Maar voor €50k koop je ook een A6 Avant uit 2023 met 376 PK en ~55k op de teller.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 25-03-2026 11:24 ]
Haha ja die had ik toevallig ook al gezien. Wel gek dat die het voor dezelfde prijs kan aanbieden met wel een correcte BPM.Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:24:
[...]
https://www.automakelaara...-0-sportback-tfsi-quattro?
Maar voor €50k koop je ook een A6 Avant uit 2023 met 376 PK en ~55k op de teller.
Ja dat weet ik, maar ik heb de ruimte helemaal niet nodig haha
Die BPM, we zijn inmiddels drie jaar verder.DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:25:
[...]
Haha ja die had ik toevallig ook al gezien. Wel gek dat die het voor dezelfde prijs kan aanbieden met wel een correcte BPM.
Ja dat weet ik, maar ik heb de ruimte helemaal niet nodig haha
Dat is bij mij ook een reden waarom ik een A3 rijdt nu, veel KM's, geen ruimte nodig wel alle comfort van een Audi.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.