Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gaan er bij jullie red-flags omhoog bij een auto als dit? https://autoparkpassewaaij.nl/occasions/audi-s3-sportback-3479809/

Import uit Duitsland, BPM trucje uitgehaald met taxatie maar verder dealer onderhouden bijna full-option. Twijfel er enorm over!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik vind hem vooral heel erg duur. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DennusB
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:
Ik vind hem vooral heel erg duur. :P
Tja, het is een S3 haha. Die zijn gewoon duur (nieuwprijs 83k).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op papier. Maar het is gewoon een 2 l blokje. Dat voelt als een A3 met extra veel S-achtige opties voor erg veel geld. Of zie ik wat over het hoofd? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:45:
Gaan er bij jullie red-flags omhoog bij een auto als dit? https://autoparkpassewaaij.nl/occasions/audi-s3-sportback-3479809/

Import uit Duitsland, BPM trucje uitgehaald met taxatie maar verder dealer onderhouden bijna full-option. Twijfel er enorm over!
VIN nummer (laten) checken.

€810,00 BPM betaald 6 maart 2024 is erg weinig, maar zegt niet zoveel. Hier zat de winst voor de importeur.

Er staan drie Audi S3's uit 2023 relatief dichtbij elkaar te koop, ik zou ze alle drie bekijken in een dagje en degene van je voorkeur het VIN nummer (laten) nakijken.

Ter lering en vermaak: Jumpman in "Het grote Audi topic - Deel 5"

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 25-03-2026 11:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DennusB
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:59:
Op papier. Maar het is gewoon een 2 l blokje. Dat voelt als een A3 met extra veel S-achtige opties voor erg veel geld. Of zie ik wat over het hoofd? :P
Het is echt een sport editie, dus qua geluid klinkt het heel anders dan een 40tfsi-e bijvoorbeeld. Daarnaast rijd ie ook echt heeeeeeel veel sportiever haha

• DennusB
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:03:
[...]

VIN nummer (laten) checken.

€810,00 BPM betaald 6 maart 2024 is erg weinig, maar zegt niet zoveel. Hier zat de winst voor de importeur.
VIN heb ik laten checken, ook door Autocoach.nl (voor schadeverleden) :
Resultaat : Optie lijst en Audi onderhoud per PDF ontvangen, geen schadeverleden. Maar raar dat BPM via taxatie zo laag is uitgekomen zonder noemenswaardige schade, dus waarschijnlijk een trucje om onder de belasting uit te komen

• Jumpman
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:13:
[...]

VIN heb ik laten checken, ook door Autocoach.nl (voor schadeverleden) :
Resultaat : Optie lijst en Audi onderhoud per PDF ontvangen, geen schadeverleden. Maar raar dat BPM via taxatie zo laag is uitgekomen zonder noemenswaardige schade, dus waarschijnlijk een trucje om onder de belasting uit te komen
Een steenslag of een krasje op de veld is al snel -€200,00 op de BPM bijvoorbeeld. Dus het zou kunnen. Helaas zijn die taxatierapporten altijd snel weg na de invoer. :)

Na snel kijken zak ik er nog één in de buurt staan, 35k kilometer en nieuwer op kenteken voor €1k meer.

• DennusB
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Na snel kijken zak ik er nog één in de buurt staan, 35k kilometer en nieuwer op kenteken voor €1k meer.
Heb je een linkje naar die auto toevallig?

• Jumpman
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Heb je een linkje naar die auto toevallig?
Link: https://www.automakelaara...-0-sportback-tfsi-quattro. Even snel gekeken hoor geen onderzoek gedaan verder.

Maar voor €50k koop je ook een A6 Avant uit 2023 met 376 PK en ~55k op de teller.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 25-03-2026 11:24 ]

• DennusB
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:24:
[...]

https://www.automakelaara...-0-sportback-tfsi-quattro?

Maar voor €50k koop je ook een A6 Avant uit 2023 met 376 PK en ~55k op de teller.
Haha ja die had ik toevallig ook al gezien. Wel gek dat die het voor dezelfde prijs kan aanbieden met wel een correcte BPM.

Ja dat weet ik, maar ik heb de ruimte helemaal niet nodig haha

• Jumpman
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Haha ja die had ik toevallig ook al gezien. Wel gek dat die het voor dezelfde prijs kan aanbieden met wel een correcte BPM.

Ja dat weet ik, maar ik heb de ruimte helemaal niet nodig haha
Die BPM, we zijn inmiddels drie jaar verder.

Dat is bij mij ook een reden waarom ik een A3 rijdt nu, veel KM's, geen ruimte nodig wel alle comfort van een Audi.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 08:49
Sinds een aantal weken is de a6 c8 '21 in de weerstand via de app.
Kan via de myaudi app na een aantal uur dat de auto afgesloten is geen status meer ophalen, vergrendelen/ontgrendelen, voorverwarming versturen omdat de auto geen communicatie heeft volgens de myaudi app.

App reinstall, opnieuw inloggen en in de audi alles opnieuw instellen werkt niet.

Comms eenheid (75) is anderhalf jaar geleden al keer geupdate naar (=>0371, 041)

Ontvangst in de auto geeft aan dat het oke is qua streepjes.
Als ik de auto ontgrendeld en weer vergrendel met de sleutel lijkt er vaak weer even leven in te komen, alleen dat is (was nooit) niet de bedoeling...

Iemand het zelfde en wellicht een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkXihpSXXuJGLJsFmpHF2_GvHro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0zxEJR49rw3UVRFzl8k7uf3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeuxsY2_fte1HbiYOKrqYmPBILU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jjhTLb2toq0FCt3LPsNX1DQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVtjmO3XyTn28AYYI4osq245_IM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwleSNVtfbIxOvZxwU7VTBFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT9eKwUIn-1YN0WtavoAlseqhHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnwrVqLcLLfhtzcw8Uk7KcPy.jpg?f=fotoalbum_large

• tijn801
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04 22:08
Soullancer schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:25:
Sinds een aantal weken is de a6 c8 '21 in de weerstand via de app.
Kan via de myaudi app na een aantal uur dat de auto afgesloten is geen status meer ophalen, vergrendelen/ontgrendelen, voorverwarming versturen omdat de auto geen communicatie heeft volgens de myaudi app.

App reinstall, opnieuw inloggen en in de audi alles opnieuw instellen werkt niet.

Comms eenheid (75) is anderhalf jaar geleden al keer geupdate naar (=>0371, 041)

Ontvangst in de auto geeft aan dat het oke is qua streepjes.
Als ik de auto ontgrendeld en weer vergrendel met de sleutel lijkt er vaak weer even leven in te komen, alleen dat is (was nooit) niet de bedoeling...

Iemand het zelfde en wellicht een oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn schoonvader heeft een soortgelijk issue met zijn Q3. Verbinding met de app was niet mogelijk vanwege privacy-instellingen die in de auto uitgezet moest worden. Probleem is nu echter dat deze instelling zichzelf reset na verloop van tijd, terwijl deze ergens geparkeerd staat. Nog geen permanente oplossing voor gevonden...

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-04 10:22
- Ik ben potentieel op zoek naar een occassion Audi A6 Avant 50 TFSI vanaf 2021, Daytona grijs of vergelijkbaar.
- Aangezien er in Nederland beperkt (betaalbaar) aanbod is in grijs en in Duitsland wel, denk ik eraan om hem in Duitsland te kopen

Vraag:
- Heeft er iemand ervaring met het zélf importeren van zo'n auto? Is dit zélf zonder ervaring hiermee, te doen?

• Miezie
  • Laatst online: 06:56

Miezie

Niet te moeilijk doen...

martijn22222 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:31:
- Ik ben potentieel op zoek naar een occassion Audi A6 Avant 50 TFSI vanaf 2021, Daytona grijs of vergelijkbaar.
- Aangezien er in Nederland beperkt (betaalbaar) aanbod is in grijs en in Duitsland wel, denk ik eraan om hem in Duitsland te kopen

Vraag:
- Heeft er iemand ervaring met het zélf importeren van zo'n auto? Is dit zélf zonder ervaring hiermee, te doen?
Uiteindelijk is het niet meer dan dit: https://www.rdw.nl/invoer...en/invoeren-binnen-europa - dat kun je outsourcen of zelf doen ;) en even kijken hoe je de verzekering in alle fases regelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Miezie op 02-04-2026 11:04 ]

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
martijn22222 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:31:

Vraag:
Ik heb zelf 2 keer mijn auto geïmporteerd. Het is altijd even uitzoeken en plannen, maar het is niet heel lastig.
Wat ik 2x heb gedaan is via de Duitse dealer export kentekenplaten geregeld. Officieel mag je er in Nederland niet mee rijden, maar het wordt gedoogd. Daarnaast heb ik dan wel een vrijstelling BPM aangevraagd voor kortstondig gebruik bij de Belastingdienst (gratis). De export platen kosten +- €250. Houdt er rekening mee dat je dan wel alleen WA verzekerd bent. All risk kan wel, maar dan moet het op chasisnummer voor een paar dagen, daarvoor moet je contact opnemen met verzekeraars, maar het is vaak dusdanig duur dat ik het niet waard vond.

Daarnaast moet je even kijken hoe lang de export kentekenplaten geldig zijn, want daar zijn verschillende opties in mogelijk (volgens mij 7 dagen of 30 dagen uit mijn hoofd). RDW moet je soms dagen/weken vooruit plannen, dus plan dit op tijd. Als je export kentekens verlopen zijn dan kun je met een eendagskenteken van het RDW nog naar het RDW.

Ook moet je even goed uitrekenen wat je kwijt zal zijn aan BPM. Ik vond dit een fijne site om BPM te berekenen: https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
Maar controleer het altijd met de tabellen van de Belastingdienst zelf! Tip: je mag de voor jou voordeligste tabel gebruiken. In de praktijk betekend het dat je vooral hybride's behoorlijk goedkoop kunt importeren. Houdt er rekening mee dat auto's met zware motor vaak nog behoorlijk duur zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• martijn22222
Miezie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:03:
[...]

Uiteindelijk is het niet meer dan dit: https://www.rdw.nl/invoer...en/invoeren-binnen-europa - dat kun je outsourcen of zelf doen ;) en even kijken hoe je de verzekering in alle fases regelt.
Dank. Nuttig stappenplan.

Vooraf dus nog het volgende vragen aan de garage:

- aufvertrag (koopcontract)
- Zulassungsbescheinigung Teil I & II (kentekenbewijs)
- COC-document (Certificate of Conformity, niet verplicht maar handig)
- Onderhoudsboekje / historie (optioneel maar slim)

+

- Kurzzeitkennzeichen (5 dagen) (kan via de garage mogelijk?)
- tijdelijke verzekering (via mijn eigen verzekering)
- geldige kentekenplaten (kan via de garage mogelijk? en wat is anders het alternatief?)

Vervolgens de stappen zoals beschreven bij RDW.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn22222 op 02-04-2026 11:30 ]

• martijn22222
miicker schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:25:
[...]

Ik heb zelf 2 keer mijn auto geïmporteerd. Het is altijd even uitzoeken en plannen, maar het is niet heel lastig.
Wat ik 2x heb gedaan is via de Duitse dealer export kentekenplaten geregeld. Officieel mag je er in Nederland niet mee rijden, maar het wordt gedoogd. Daarnaast heb ik dan wel een vrijstelling BPM aangevraagd voor kortstondig gebruik bij de Belastingdienst (gratis). De export platen kosten +- €250. Houdt er rekening mee dat je dan wel alleen WA verzekerd bent. All risk kan wel, maar dan moet het op chasisnummer voor een paar dagen, daarvoor moet je contact opnemen met verzekeraars, maar het is vaak dusdanig duur dat ik het niet waard vond.

Daarnaast moet je even kijken hoe lang de export kentekenplaten geldig zijn, want daar zijn verschillende opties in mogelijk (volgens mij 7 dagen of 30 dagen uit mijn hoofd). RDW moet je soms dagen/weken vooruit plannen, dus plan dit op tijd. Als je export kentekens verlopen zijn dan kun je met een eendagskenteken van het RDW nog naar het RDW.

Ook moet je even goed uitrekenen wat je kwijt zal zijn aan BPM. Ik vond dit een fijne site om BPM te berekenen: https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
Maar controleer het altijd met de tabellen van de Belastingdienst zelf! Tip: je mag de voor jou voordeligste tabel gebruiken. In de praktijk betekend het dat je vooral hybride's behoorlijk goedkoop kunt importeren. Houdt er rekening mee dat auto's met zware motor vaak nog behoorlijk duur zijn.
Dank!! Handige info.
Klinkt interessant. Net over de grens aankopen. Auto plugin-hybride & leeftijdskorting van 4 jaar is €275,00 bij een Audi A6 Avant 50 TFSI met nieuwprijs NL €75,000. Daar komen dan nog inderdaad kentekenplaten en keuring etc bij maar ik verwacht totaal niet meer dan €1000,00 kwijt te zijn voor de import.

[ Voor 8% gewijzigd door martijn22222 op 02-04-2026 11:57 ]

• virnana
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 12:03
gastje01 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:26:
[...]

Ik had er een besteld, maar bij het loshalen bleek ik een versie met 3 stekkers te hebben en het gros op onderdelenlijn heeft er maar 2.

Heb nu wel een versie met 3 stekkers, maar niet in de juiste kleur (komt van een S4 volgens onderdelenlijn), eerst maar eens kijken of dat wil werken, dan kunnen we daarna t kapje wel spuiten, deze antenne heeft namelijk weer net een andere vorm, de exacte versie ik ik heb kan ik niet vinden.

Heb je daarna nog alle fouten moeten wissen, of is t systeem slim genoeg om zelf te ontdekken dat t weer werkt?
Dat kapje van jou haaienvin kun je gewoon overzetten op de nieuwe gps antenne.
En ik heb niets hoeven te resetten.

Ook de beste aap mist wel eens een tak!

• Jumpman
Helaas vrijdag op zaterdag nacht mijn Audi moeten laten afslepen met de melding: Wegrolgevaar! Stand P niet mogelijk. Parkeerrem inschakelen a.u.b. De auto was niet meer in de versnelling te krijgen. Ik was voor een korte stop gestopt en bij terugkomst in de auto, helaas dit probleem. Eerst zelf van alles geprobeerd, maar tevergeefs. De P knop deed niets meer, maar stond dus wel degelijk op de parkeerrem. Helaas had de hulpdienst alleen een ODB apparaat en geen ODB2. De auto is 3,5 jaar oud.

• The Eagle
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jumpman schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:31:
Helaas vrijdag op zaterdag nacht mijn Audi moeten laten afslepen met de melding: Wegrolgevaar! Stand P niet mogelijk. Parkeerrem inschakelen a.u.b. De auto was niet meer in de versnelling te krijgen. Ik was voor een korte stop gestopt en bij terugkomst in de auto, helaas dit probleem. Eerst zelf van alles geprobeerd, maar tevergeefs. De P knop deed niets meer, maar stond dus wel degelijk op de parkeerrem. Helaas had de hulpdienst alleen een ODB apparaat en geen ODB2. De auto is 3,5 jaar oud.
DIt klinkt wel relevant: https://www.manualesaudi....7/nl_NL/ba/page_00227.htm (onderste opmerking op de pagina)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DennusB
  • Niet online
Fedde schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:12:
Een goeden morgen! Laatst al terloops aangekondigd, maar sinds donderdag trotse berijder van mijn nieuwe Leaseauto, een A3 45 TFSIe. Staat een krappe 300 km op nu, dus nog helemaal 'vers'.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was wel wat raar om de auto in het donker op te halen, daardoor niet echt in de rust naar de auto kunnen kijken in daglicht. De indrukken in het donker waren wel top. Lekker donker interieur, gave interieurverlichting en die Matrix LED met adaptief grootlicht is echt fantastisch! Bang & Olufsen geluid is ook nice. Niet zo goed als het Canton Systeem wat ik in de Superb had, maar wel relaxed. Verder toch wel veel plastic - maar dat wist ik - maar vond het niet erg storend. Kwaliteit van de 8V lijkt wel iets beter. Gelukkig nog fysieke knoppen voor de airco/stoelverwarming etc, geluid bedien ik wel op het stuur.

Al met al een dikke samenstelling vind ik zelf. De komende weken de auto nog wat inrijden en dan kunnen we ook een keer echt gas geven, maar er zit wel pit in. Zeker korte acceleraties met de 10 sec boost gaan erg vlot.

Paar minpuntjes dan toch. De achterklep gaat echt heel zwaar open, de gasveren moeten denk ik nog even los komen. Dat is wel te overzien. Wat ik vervelender vind is dat de My Audi nog niet werkt. De Dealer geeft aan dat dit tot een week kan duren bij nieuwe auto's. Bij een auto met functies als voorverwarmen maar ook het bepalen van het laadmoment en zien hoever die geladen is vind ik dat wel een gemis, laat staan de 3(!) meldingen als je de auto opstart dat je moet inloggen welke je steeds maar zonder succes probeert.

Verder al met al happy!
Long shot, maar paar jaar verder, hoe bevalt je A3? Ik zit ook te loeren naar een A3 (45 tfsi-e) en vraag me af of die plugins niet een beetje teveel vermogen hebben voor een voorwielaandrijver.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
DennusB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:54:
[...]

Long shot, maar paar jaar verder, hoe bevalt je A3? Ik zit ook te loeren naar een A3 (45 tfsi-e) en vraag me af of die plugins niet een beetje teveel vermogen hebben voor een voorwielaandrijver.
Hoi! Ik heb hem er versneld uitgedaan en ben een 330e gaan rijden. Was niet onverdeeld tevreden. Veel vermogen inderdaad - maar vond dat niet zo erg. Vooral veel gezeik met de kwaliteit en infotainment. Voor mij ff geen Audi meer.

Samengevat hierbij mijn ervaringen (copy paste van ander forum). Heb er 150.000km mee gereden in bijna 3 jaar.

Het idee was 4 jaar te rijden, maar uiteindelijk versneld ingeleverd ivm de gezinsuitbreiding, maar ik was ook wel klaar met de A3.

Uiteindelijk deze auto gekozen op het systeemvermogen van 200pk+. Omdat ik snel wilde rijden deze als voorraad auto gepakt. Het is geen full option uitvoering, maar wel het 'topmodel' onder de S/RS, Pano, B&O, etc etc. Dus prima specificaties. Om te beginnen met het positieve: ik vind het nog steeds een mooie auto. Als reisauto op de snelweg is hij heerlijk. De stoelen zijn echt subliem en ook de verstelbaarheid hiervan is fantastisch. Als BMW nog de Race-tex optie had (in NL niet meer op de 3 beschikbaar) had ik dat zo besteld. Ik denk heel eerlijk dat de stoelen van de A3 beter zijn dan die van de BMW, maar dat gaan we wel zien. Deze A3 heeft nog 'gewoon' de klimatisering met echte (draaiknoppen) en ik vind ook de gesplitste digital cockpit + apart navi scherm heerlijk. Dat ga ik wel missen, want hoewel de 3er nog niet zo extreem is als de nieuwe 5, zit er wel veel meer touch al op.

Maar waarom dan toch de A3 eerder inleveren? Kort samengevat heb ik teveel gezeur met de A3 gehad maar ook specifiek met de dealer was ik helemaal klaar. Een opsomming van de issues in willekeurige volgorde: achterruitenwisser meerdere keren kapot, airco 2x kapot, meerdere storingen hoogvoltsysteem, navigatie die dacht ergens in een weiland te zitten en echt 8u nodig had om zichzelf te resetten, storing in de adaptieve koplampen en HEEL VEEL rammeltjes in de auto waardoor de upgrade van de B&O Audio vooral zorgde dat dat benadrukt werd. En dan nog niet specifieke aanwijsbare punten zoals krakende schokbrekers, veel windgeruis, een panorama dak dat soms niet goed sluit, etc. wat eigenlijk nog steeds een ding is maar niet door de dealer als echte problemen werden gezien (hoort erbij oid). Hierdoor was voor mij de lol van de auto af.

Ik ben nooit stilgevallen, maar de Audi heeft in die 2,5 jaar denk ik wel ook 3 maand bij de dealer gestaan. Combineer dat met mijn hoge kilometers (40-50k+) en een onderhoudsinterval van 15k km en ik kwam heel vaak bij mijn vrienden van de dealer. De BMW heeft een interval van 30k dus dat scheelt.

Wellicht dat een hybride aandrijflijn zoals door Audi bedacht niet is voor de veelrijder, maar voor mij was het vergeleken met de 2 A3's die ik hiervoor heb gehad (8V 1.5 en 2.0) echt een groot verschil. Ik hoop dus ook met de BMW vooral zorgelozer te rijden. Voor mij ook voorlopig geen Audi, maar dat komt vooral omdat ik dan weer afhankelijk ben van dezelfde dealer.
Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.