Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is het rustig. Allemaal lekker aan het “buitenspelen” 🥰🥰🥰

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46
Tylen schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:55:
Wat is het rustig. Allemaal lekker aan het “buitenspelen” 🥰🥰🥰
Dat lukt niet echt meer met de elektronische handrem ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JeroenTheStig schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Dat lukt niet echt meer met de elektronische handrem ;)
Die kan dat ook gewoon nog toch? Knopje aantrekken en vasthouden en je kunt kontje draaien. Zoiets stond ergens in de handleiding geloof ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen

Tylen

Esc knopje lang ingedrukt houden en lekker rondjes draaien. Gaat met de quattro erg makkelijk en mooi.

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 22:46
Gonadan schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:07:
[...]

Die kan dat ook gewoon nog toch? Knopje aantrekken en vasthouden en je kunt kontje draaien. Zoiets stond ergens in de handleiding geloof ik. :P
Vanmorgen geprobeerd, er lag een mooi pak verse sneeuw op mij te wachten, maar je moet de handrem actief weer uitschakelen door het knopje terug te duwen i.p.v. alleen loslaten. Ding sloeg gewoon compleet vast :'( Nee, dan was het met een ouderwetse hendel naast mijn stoel een stuk leuker spelen in de sneeuw :P

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-01-2026 11:59 ]

• Tylen

Tylen

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:21
Wie heeft er winterbanden gemonteerd?
En wat voor type is favoriet.
Heb toevallig een maand geleden nieuwe banden onder de rs6 gekregen, zomerbanden wel te verstaan omdat de winters hier toch niets voor stelden de afgelopen jaren. Maar in de sneeuw is het vooral glijden en bar slecht remmen. Helemaal na ESC lang vasthouden😝

• Tylen

Tylen

Smeerkeezz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:42:
Heb toevallig een maand geleden nieuwe banden onder de rs6 gekregen, zomerbanden wel te verstaan omdat de winters hier toch niets voor stelden de afgelopen jaren. Maar in de sneeuw is het vooral glijden en bar slecht remmen. Helemaal na ESC lang vasthouden😝
Ik. Maar heb ik altijd omdat ik ook op wintersport ga. Hankook I*CEPT EVO3 eronder. Top bandjes.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Winterbanden doen niks roepen ze dan op Facebook :+

Ik zweer bij de Michelin alpins.
Pakken de sneeuw/ijs goed genoeg, maar zijn ook nog steeds voortreffelijk op niet inleveren wanneer je op droog/koud asfalt rijdt...en dat is t grootste deel van de tijd toch wel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen winterbanden maar vier seizoenen. Was het wisselen zat en het neemt een hoop ruimte die ik beter kan gebruiken. Dus ik heb nu gewoon weer één set cross climates.

Een echte zomerset rijdt in de zomer echt wel een stukje strakker maar die slijten ook snel naar luidruchtiger en in deze weken ben ik erg blij met het extra profiel voor de sneeuw.
Heb vaak genoeg dit soort omstandigheden met zomerbanden gedaan, ook met deze auto, maar dat geeft toch echt minder controle en marge.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41

ThunderNet

Flits!

Gisteravond een beetje een "domme" keuze gemaakt.. Of iig redelijk dichtbij de limiet gezeten van wat mogelijk was. Heb hier in de buurt een paadje, beetje hoogteverschil. Heuvel op was geen enkel probleem. Maar op het vlakke stuk boven begon ik te twijfelen of het wel zo'n goed idee was, hoop sneeuwduinen, en kon het weggetje niet meer zien. Heb af en toe om de sneeuwduinen ge-zigzagt om zeker te zijn dat ik niet vast kwam te zitten.
(Video is van up-"hill" gedeelte, stuk steiler dan het lijkt op video natuurlijk.

Rij trouwens op Nordic winterbanden, alleen met tractiecontrole uit en een flinke dot gas kun je de kont een beetje omkrijgen, verder blijft ie zo stabiel als maar kan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Iemand enig idee wat een normaal bedrag is voor een software update om MMI te updaten? Ik zit nu op versie 3617 en wil updaten naar 4397 (of nieuwer).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:00

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb momenteel de Vredestein Wintrac Pro eronder liggen, niet echt fan van als ik eerlijk ben. Ze presteren heel slecht op dat eerste kleine laagje (natte) sneeuw, daarnaast geven ze ook weinig informatie over wat die band nou aan het doen is, het lijkt soms alsof die de grip progressief opbouwt en dan ook ineens weer kwijt is. Lijkt met sterk dat dit te maken heeft dat ik voor het eerst een setje heb zonder AO-codering. Ook brandstof verbruik erg slecht, dus spijt van de set? Ehm ja!

Zelf wel echt fan van de Dunlop WinterSport en de Pirelli Sottozero maar ben erg benieuwd naar de Pirelli Pzero Winter 2, dat wordt in iedergeval mijn volgende setje. :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26
Hallo,

Ik zit zelf niet erg in de autos dus vandaar mijn vraag hier! Mijn ouders hun auto Audi A3 35 TFSI (S line Edition, bouwjaar juli 2019) moest naar de garage (lees audi dealer) omdat hij een raar geluid maakte. Na onderzoek bleek er iets aan de hand te zijn met de nokkenas en moest deze vervangen worden. Echter werden we een aantal weken later gebeld, omdat er meer schade bleek te zijn aan de motor dan gedacht waardoor deze volledig vervangen moest worden. Dit is erg prijzig (14000 euro + 4000 euro onderzoeks kosten) en wellicht niet eens meer waar gezien, de prijs waarvoor de auto is gekocht).

Nu heb ik iets gelezen over PON maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het is en of ik daar kan aankloppen met het probleem aangezien de auto daar niet is gekocht. Het is een auto met geen problemen in het verleden en 93k km.

Alvast bedankt!

• pjottum
  • Laatst online: 22:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vachan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:46:
Hallo,

Ik zit zelf niet erg in de autos dus vandaar mijn vraag hier! Mijn ouders hun auto Audi A3 35 TFSI (S line Edition, bouwjaar juli 2019) moest naar de garage (lees audi dealer) omdat hij een raar geluid maakte. Na onderzoek bleek er iets aan de hand te zijn met de nokkenas en moest deze vervangen worden. Echter werden we een aantal weken later gebeld, omdat er meer schade bleek te zijn aan de motor dan gedacht waardoor deze volledig vervangen moest worden. Dit is erg prijzig (14000 euro + 4000 euro onderzoeks kosten) en wellicht niet eens meer waar gezien, de prijs waarvoor de auto is gekocht).

Nu heb ik iets gelezen over PON maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het is en of ik daar kan aankloppen met het probleem aangezien de auto daar niet is gekocht. Het is een auto met geen problemen in het verleden en 93k km.

Alvast bedankt!
Na 100k een nieuwe motor is ... nou ja, onkunde van de garage vind ik. 4k onderzoek, dan heeft al het personeel van de garage om dat ding gestaan. Lijkt me dat je niet op een forum met techneuten moet zijn maar bij een advocatenkantoor.

ping 127.212.23.124

• Soullancer
  • Nu online
Op Audi a6 c8 laatste mmi update geïnstalleerd, P4397.

Dat was oa fix voor verwarmde stuurwiel icoon die steeds verdween, en de Android auto navigatie instructies kwamen dan ook in je rechter digitale teller display zoals de Audi nav.
Dit heeft maar kort gewerkt en komt nu niet meer tevoorschijn?

En helaas blijkt software wel moeilijk te zijn voor Audi want nu onthoud het systeem de instelling voor geluid/audio fading niet meer tijdens nav instructies. Die gast telkens weer naar medium ipv sterk. :+

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Sinds deze week heb ik in mijn Audi A3 ineens problemen met (vermoedelijk) mijn 'myAudi' account/toegang. De standaard (hoofd)gebruiker wordt niet meer automatisch voorgesteld bij het starten ('De gekozen gebruiker is in deze wagen langere tijd niet gebruikt. Geeft u de myAudi gebruikersgegevens opnieuw in').

Wanneer ik op aanmelden druk gaat het soms goed maar meestal blijft vervolgens het volgende scherm hangen op 'Aanwijzing: Het systeem wordt geladen. Wachten aub'.

Inmiddels uitgevonden dat ik dit kan resetten door de MMI aan/uitknop 10 seconde ingedrukt te houden. Vervolgens kan ik de gastgebruiker kiezen zodat ik in ieder geval AA kan gebruiken maar ideaal is het niet. Ben inmiddels al eens ingelogd op myAudi website en ook de app is gewoon nog actief.

Iemand hier nog suggesties voor?

• Soullancer
  • Nu online
Onedayflyer682 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:29:
Sinds deze week heb ik in mijn Audi A3 ineens problemen met (vermoedelijk) mijn 'myAudi' account/toegang. De standaard (hoofd)gebruiker wordt niet meer automatisch voorgesteld bij het starten ('De gekozen gebruiker is in deze wagen langere tijd niet gebruikt. Geeft u de myAudi gebruikersgegevens opnieuw in').

Wanneer ik op aanmelden druk gaat het soms goed maar meestal blijft vervolgens het volgende scherm hangen op 'Aanwijzing: Het systeem wordt geladen. Wachten aub'.

Inmiddels uitgevonden dat ik dit kan resetten door de MMI aan/uitknop 10 seconde ingedrukt te houden. Vervolgens kan ik de gastgebruiker kiezen zodat ik in ieder geval AA kan gebruiken maar ideaal is het niet. Ben inmiddels al eens ingelogd op myAudi website en ook de app is gewoon nog actief.

Iemand hier nog suggesties voor?
Ook gehad afgelopen weken, ik heb een fabrieksinstellingen reset gedaan van de MMI op de A6.
Heb nu alleen nog soms dat de app geen dingen pushed wegens geen verbinding met de auto, zoals standkachel instellingen

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Soullancer schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:10:
[...]

Ook gehad afgelopen weken, ik heb een fabrieksinstellingen reset gedaan van de MMI op de A6.
Heb nu alleen nog soms dat de app geen dingen pushed wegens geen verbinding met de auto, zoals standkachel instellingen
Dank je, is een optie maar wilde ik nog even voorkomen. Heb het ook wel eens eerder gehad maar na een tijdje was het probleem dan ook 'spontaan' weer opgelost maar nu toch al een week last van. Wacht het nog paar dagen af en anders ook maar een reset doet.
Pagina: 1 ... 139 140 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.