Thnx voor de tip. Ik ga het ff in de gaten houden
200 ml in 2000 km is niet erg. Dat is één liter op 10k km. Dat is acceptabel. Als je nou elke 2000 km één liter bij moet vullen wordt het een ander verhaal. Rij er eens mee door totdat er meerdere streepjes weg zijn, dan heb je een betere indicatie dan telkens bij 1 streepje al bij te vullen.cyberde schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:39:
Stomme vraag hoor, zweetvlekken? Vul het ongeveer elke twee weken bij en dan zomaar een scheutje. Heb er nog geen liter in gegoten. Nu iets van 200ml in pak em beet 2000km. Te verwaarlozen gok ik? Ik rij straks uit Parijs terug naar NL, zal het even in de gaten houden of het verder daalt.
Viel me pas op na het tunen, dus dacht hé...
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ah ok, dan valt het nog mee. Thnx!PM_Petrol schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:49:
[...]
200 ml in 2000 km is niet erg. Dat is één liter op 10k km. Dat is acceptabel. Als je nou elke 2000 km één liter bij moet vullen wordt het een ander verhaal. Rij er eens mee door totdat er meerdere streepjes weg zijn, dan heb je een betere indicatie dan telkens bij 1 streepje al bij te vullen.
Ik heb het zojuist bijgevuld en de KM-stand genoteerd. Vanaf nu ga ik het in de gaten houden en een paar streepjes/blokjes er "af"-rijden, daarna bijvullen en KM-stand noteren
Rij em door tot minimaal de helft. Ben benieuwd
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wat voor motor zit er in de A5 en hoeveel km staat er op?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
cyberde in "Het grote Audi topic - Deel 5"PM_Petrol schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:10:
1.8TFSI, 170pk.
www.google.nl
Zit een 1.8TFSI in, getuned door VAGTechniek. Er staat nu 109478 km op de teller waarbij de laatste 2500 ik aan het bijvullen geslagen ben.PM_Petrol schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:10:
Juist ja. 1.8TFSI kunnen ook last krijgen van het olieprobleem. Zeker met de kilometers die er op staan is het zeker mogelijk. Zolang het bij deze kleine hoeveelheid blijft is er niks aan de hand. Maar 1 liter op 2000 km is niet goed. Houd het in de gaten de komende tijd. En niet na elke rit het peil checken, maar bijvoorbeeld na elke tankbeurt.
Vraag me af of dat werkelijk bij alle types 1.8 TFSI tussen 2009 en 2012 voor komt? In 2011 werd volgens mij al facelift modellen van de A4 en A5 geleverd met een 1.8 TFSI 170 pk versie. Kan het zijn dat de 170 pk versies er ook mee te maken krijgen? Meestal hoor/lees ik alleen over de pre-facelift versies.
Rij zelf een facelift A4 met een 170 pk versie, ik weet niet goed of ik er ook last van heb, maar twee maanden geleden had ik een halve liter bijgevuld. Gister (tweede keer) ongeveer 3000 km verder kreeg ik waarschuwing op dashboard om weer bij te vullen (huidig km stand 102000). Dit is acceptabel? Volgens dealer kon ik het beste iedere keer een halve liter bijgooien als ik een melding krijg.
Rij zelf een facelift A4 met een 170 pk versie, ik weet niet goed of ik er ook last van heb, maar twee maanden geleden had ik een halve liter bijgevuld. Gister (tweede keer) ongeveer 3000 km verder kreeg ik waarschuwing op dashboard om weer bij te vullen (huidig km stand 102000). Dit is acceptabel? Volgens dealer kon ik het beste iedere keer een halve liter bijgooien als ik een melding krijg.
[ Voor 8% gewijzigd door Logi op 31-10-2016 15:49 ]
Olieverbruik is niet normaal, maar ik heb auto's gehad waar de fabrikant 1 liter/1000 km nog als "normaal" beschouwt. Je zult dus ook geen hulp van de dealer krijgen om hier iets aan te doen.
En bijvullen is iig goedkoper dan repareren.
En bijvullen is iig goedkoper dan repareren.
Signatures zijn voor boomers.
Er was hier ook iemand die bij 15k al een nieuwe motor kreeg in zijn A5 1.8 TFSI, zijn hele slechte motoren maar dat zijn de meeste TFSI motoren.
It's All In The "Mix"
Tot 2012/2013 waren het voornamelijk de 2.0tfsi's die olieproblemen hadden maar sinds de facelift hebben juist de 1.8tfsi 170pk modellen weer last van olieproblemen. Daarnaast kreeg de facelift modellen ook eens het stuurprobleem erbij...

Dat stuurprobleem is voor mij ook een bekend verhaal, is vervangen. Versnellingsbak (multitronic) was ook vervangen vanwege problemen. Beiden vielen onder de garantie. Langzamerhand hoop ik dat het een probleemloze auto wordt. Even kijken of het nog meer olie verbruikt, weliswaar de tweede keer dat ik olie moet bijvullen na een korte periode, dus hoop dat het minder wordt. Zou bijna denken dat het een onderdeel is van het verdienmodel
Olieverbruik (excessief) hoort niet. Zelfs mijn auto met 355k op de teller doet dat niet
Tis gewoon een teken van slijtage.
Gisteren in duitsland geweest; gepiekt op 290kmph. Wat een heerlijke snelheid man. Auto van 15 jaar oud die echt niet onder doet aan nieuwe type auto's
Winterbanden liggen klaar... velgjes (nieuwe RS4 hardtop) gaan eronder aankomende week
Gisteren in duitsland geweest; gepiekt op 290kmph. Wat een heerlijke snelheid man. Auto van 15 jaar oud die echt niet onder doet aan nieuwe type auto's
Winterbanden liggen klaar... velgjes (nieuwe RS4 hardtop) gaan eronder aankomende week
Wat zijn ongeveer de levertijden van A3 momenteel?
Maand geleden A3 besteld. Zou ik die deze maand nog kunnen verwachten of wordt dat eerder dec/jan pas ?
Dealer wist mij niet meer te vertellen dan 'is nog onbekend'; zelfs geen indicatie.
Deze is het geworden;
1.4 TFSI CoD ultra (3drs)110kw
Mythoszwart metallic
Opties
› Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» [7X1] Parkeerhulp achter
» [9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» [6E3] Middenarmsteun vóór
» [8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart
Maand geleden A3 besteld. Zou ik die deze maand nog kunnen verwachten of wordt dat eerder dec/jan pas ?
Dealer wist mij niet meer te vertellen dan 'is nog onbekend'; zelfs geen indicatie.
Deze is het geworden;
1.4 TFSI CoD ultra (3drs)110kw
Mythoszwart metallic
Opties
› Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» [7X1] Parkeerhulp achter
» [9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» [6E3] Middenarmsteun vóór
» [8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart
Virtual cockpit en bestuurders informatie systeem?? Haha
Maar congrats! Hele mooie opties en een 3 deurs. Die zie je haast niet.
Levertijden zijn altijd lastig, in het begin had de a3 een hele lange levertijd. Toen opeens heel kort. Ik gok zelf ergens in dec en dan hopelijk voor de feestdagen. Gemiddeld 3 maanden levertijd.
Maar congrats! Hele mooie opties en een 3 deurs. Die zie je haast niet.
Levertijden zijn altijd lastig, in het begin had de a3 een hele lange levertijd. Toen opeens heel kort. Ik gok zelf ergens in dec en dan hopelijk voor de feestdagen. Gemiddeld 3 maanden levertijd.
Audi maakt de prijzen met de Q7 wel erg bont zeg
Met een kennis even een nieuwe Q7 samengesteld, hij wilde 3.0TDI. Dan moet je dingen gaan aanvinken, en dat kost geld. Maar men kan overdrijven:
21 inch velgen: 7000,-
Comfort stoelen: 4700,- met leer (3500,-) en elektrisch verstelbaar (2500,-)
Audi MMI Plus Navigatie: 5000,-
Dan heb je de goodies dus nog niet, en moet je eigenlijk nog beginnen en ben je 22.700,- kwijt

Dan heb je de goodies dus nog niet, en moet je eigenlijk nog beginnen en ben je 22.700,- kwijt

Veel opties gaan vaak ook gepaard met bepaalde pakketten toch? Had even snel gekeken en voor bepaalde velgen moet je weer een bepaald veringspakket hebben en het gaat zo maar door..PWM schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:58:
Audi maakt de prijzen met de Q7 wel erg bont zegMet een kennis even een nieuwe Q7 samengesteld, hij wilde 3.0TDI. Dan moet je dingen gaan aanvinken, en dat kost geld. Maar men kan overdrijven:
Maarja daar koop je dan een Duitser voor he haha
Je betaald premium, dus je krijgt premium. Over de velgen kan ik vrij kort zijn:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vaJixxQeosQ]
Voor een set GMBH en niet Audi remmen ben ik gewoon even € 4200 kwijt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vaJixxQeosQ]
Voor een set GMBH en niet Audi remmen ben ik gewoon even € 4200 kwijt.
Probleem bij Audi (had ik ook toen ik mijn A4 samenstelde) is de rare uitsluitingen die je soms hebt. Wil je een trekhaak, dan kan je geen open dak nemen en de zwarte hemel bekleding sluit de led achterlichten uit. Dat soort dingen. Het Pro Line Plus pakket is wel interessant, maar dan heb je weer andere opties niet die je wellicht zou willen.
Nouja, ze verkopen er niet minder om.
Nouja, ze verkopen er niet minder om.
Lijkt me duidelijk: de bekabeling voor de trekhaak loopt door het dak.PWM schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:16:
Probleem bij Audi (had ik ook toen ik mijn A4 samenstelde) is de rare uitsluitingen die je soms hebt. Wil je een trekhaak, dan kan je geen open dak nemen
Ja, dit is enigszins sarcastisch, maar stel je toch eens voor dat het waar zou zijn

Signatures zijn voor boomers.
van het weekend ook lid geworden van het Audi-gilde, 2003 A4 Avant 2.0:

En van binnen:

Nu nog even opzoek naar een bluetooth module en een nieuwe sleutel bestellen zodat de afneembare trekhaak ook weer echt afneembaar is
Maar wat een fijne auto nu al

En van binnen:

Nu nog even opzoek naar een bluetooth module en een nieuwe sleutel bestellen zodat de afneembare trekhaak ook weer echt afneembaar is
Mooie auto.Sjoewe schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:26:
[afbeelding]
En van binnen:
[afbeelding]
Welke module zoek je? Heb hier nog 1 liggen die niet met mijn telefoon overweg kon.
Ik ben nog aan het rondkijken, maar iets dat overweg kan met m'n iPhone 6 en de Concert II radio die erin zit. Wat heb je liggen dan?
Oh, weet het nummer niet precies maar heb hem omgewisseld omdat mijn iphone niet geaccepteerd werd. Ondersteunde volgens mij alleen rsap.Sjoewe schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:05:
Ik ben nog aan het rondkijken, maar iets dat overweg kan met m'n iPhone 6 en de Concert II radio die erin zit. Wat heb je liggen dan?
Mooi ding..Veel plezier ermee.Sjoewe schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:26:
[afbeelding]
En van binnen:
[afbeelding]
Ik had in mijn B6 deze module ingebouwd. Werkte perfect. Enig nadeel was dat volume na de BT sound lager was dan radio. Maar toen opgelost door twee lossen mono versterkers tussen te stoppen (doe het zelf bouwpakket)
http://www.uwautoonderdee...ux-interface-Adapter.html
Ik heb die module ook en als ik op mijn iphone het volume hoger zet dan 60% dan klapt de module eruit met een irritant plop geluid, had jij hier geen last van?seninha schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:03:
[...]
Mooi ding..Veel plezier ermee.
Ik had in mijn B6 deze module ingebouwd. Werkte perfect. Enig nadeel was dat volume na de BT sound lager was dan radio. Maar toen opgelost door twee lossen mono versterkers tussen te stoppen (doe het zelf bouwpakket)
http://www.uwautoonderdee...ux-interface-Adapter.html
Formerly known as Ragdoll
Dat had ik ook, maar heb dat dus opgelost door die mono versterkers tussen te zetten. Dan kon ik BT volume gewoon op 70% houden en was het geluid hard genoeg
Thanks voor de tip, maar klinkt als best wel wat gepruts om het echt goed werkend te krijgen nog?
Ik zat zelf aan een Yatour of GROM unit te denken, dan kan je namelijk ook nog vanaf een USB-stick muziek afspelen. Is alleen iets duurder in de aanschaf.
Ik zat zelf aan een Yatour of GROM unit te denken, dan kan je namelijk ook nog vanaf een USB-stick muziek afspelen. Is alleen iets duurder in de aanschaf.
Yatour+bluetooth module van Yatour maakt het volgens mij het mooist. Stuurbediening etc blijft werken en je kan muziek luisteren en hebt een volledig functionele carkit.
Een Yatour kun je ook eindeloos uitbreiden. Voor mijn auto (Citroën) en mijn radio (Blaupunkt RD4) is er gewoon een specifieke module met usb en sd-kaart mogelijkheid. Die doet zich voor als cd-wisselaar. Stuurwielbediening blijft werken net als trackinfo op je boordcomputer schermpje.
Is uit te breiden met Bluetooth, die weer is uit te breiden met microfoon etc om te functioneren als carkit, die is weer uit te breiden met draadloze afstandsbediening die je ergens op je dashboard plakt etc....
Ik ben excl. verzenden voor € 121,50 klaar. En bij de dealer nog even € 30,- neergelegd voor het inzetstuk in de middenarmsteun waar de cd-wisselaar zat. Kan de Parrot mki9200 er ook uit, want die bevalt me niet.
Is uit te breiden met Bluetooth, die weer is uit te breiden met microfoon etc om te functioneren als carkit, die is weer uit te breiden met draadloze afstandsbediening die je ergens op je dashboard plakt etc....
Ik ben excl. verzenden voor € 121,50 klaar. En bij de dealer nog even € 30,- neergelegd voor het inzetstuk in de middenarmsteun waar de cd-wisselaar zat. Kan de Parrot mki9200 er ook uit, want die bevalt me niet.
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 08-11-2016 14:23 ]
Nou thanks voor de feedback 
Ik heb net via Aliexpress een Yatour-module met bluetooth-expansie besteld, lekker cheap, moet er alleen even iets langer op wachten.
Ik heb net via Aliexpress een Yatour-module met bluetooth-expansie besteld, lekker cheap, moet er alleen even iets langer op wachten.
Toevallig mensen ervaring met het updaten van de navigatie software op een a1 uit 2011? Heb een sd kaartje met de software voor 2016
De a1 kan alleen via de dealer. Activatie moet online
Wat bij mij ontiegelijk hielp was een motorflush (hoewel de ervaringen uiteen lopen), dit doe ik elke 2 jaar. Toen ik hem kocht 2e hands merkte ik dat hij olie zoop, halve liter op de 1000km (is veel!). Direct motorflush laten doen incl uiteraard nieuwe filters en bougies, nu zou ik het niet precies weten, ik schat ongeveer 1 liter op de 10.000km. Aangezien ik mijn olie / filter elke 20.000 ververs en vervang hoef ik het vrijwel niet bij te vullen. Verversen is 1 a 2x per jaar, ligt eraan hoe en hoeveel ik gereden heb.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:08:
Olieverbruik (excessief) hoort niet. Zelfs mijn auto met 355k op de teller doet dat nietTis gewoon een teken van slijtage.
Jouw B6 (wat het zal zijn) komt overeen met de mijne. Nog je originele armpjes eronder?
Het is een B5, RS4 met bouwjaar 2001.
Ik heb nog nooit een flush hoeven doen. Zie er ook geen noodzaak toe. Olieverbruik zit er niet in, en ik ververs veel eerder dan dat audi voorschrijft. Ook dat heeft 'effect' op de levensduur van je motor. De korter des te beter. Bij grof getunede motoren wordt vaak om de paar duizend km al een verversing gedaan.
Ik heb nog nooit een flush hoeven doen. Zie er ook geen noodzaak toe. Olieverbruik zit er niet in, en ik ververs veel eerder dan dat audi voorschrijft. Ook dat heeft 'effect' op de levensduur van je motor. De korter des te beter. Bij grof getunede motoren wordt vaak om de paar duizend km al een verversing gedaan.
Ah thanks, dan ga ik morgen even langs bij de dealerRainesh schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:30:
De a1 kan alleen via de dealer. Activatie moet online
npUberdude schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:43:
[...]
Ah thanks, dan ga ik morgen even langs bij de dealer
Hai! Klein vraagje. Wat is voor een 2013 A1 1.6TDi 90pk een normaal verbruik? Ik doe redelijk wat autostrade (met cruise control op 125). Door de week niet veel lange verplaatsingen (2x30m), weekend meestal een paar ritten van een uur.
Heb 'm nu net drie maand als bedrijfswagen en heb van de leasemaatschappij het werkelijke verbruik doorgekregen: 5.2L/100km. Auto zelf geeft 5.3L/100km aan sinds ik 'm heb. Mij lijkt dat niet heel slecht, maar 't is wel een stevig verschil met de 3.7-4.0 die Audi / de leasemaatschappij verwachten.
Heb 'm nu net drie maand als bedrijfswagen en heb van de leasemaatschappij het werkelijke verbruik doorgekregen: 5.2L/100km. Auto zelf geeft 5.3L/100km aan sinds ik 'm heb. Mij lijkt dat niet heel slecht, maar 't is wel een stevig verschil met de 3.7-4.0 die Audi / de leasemaatschappij verwachten.
Woa dat verbruik ik met mijn Passat 1.6tdi ook en die is toch wel een stuk zwaarder/lomper.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Net aan een collega gevraagd die dezelfde auto uit hetzelfde jaar heeft en hij zat blijkbaar het vorige kwartaal aan 5.4L/100km. Strange.
Die korte stukjes zijn wel redelijk funest voor het verbruik.
Maar 5.2 l/100km is niet verkeerd. Kan wel lager maar dan moet je zo rond de 80-90 km/h gaan rijden.
Maar 5.2 l/100km is niet verkeerd. Kan wel lager maar dan moet je zo rond de 80-90 km/h gaan rijden.
3.7/4 ga je echt nooit halen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En jij een waterpas voortaanVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:39:
Neem gelijk even de lens van de camera van je telefoon mee, jezus
JK
Formerly known as Ragdoll
Misschien moet je je scherm schoonmaken, foto's zijn ragscherp hier
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee je foto's zijn wazig. Kijk maar eens goed.

Het schijnt nu te sneeuwen op de nurburg. Wil in december toch even gaan kijken weer, wel met winterbandjes en de juiste velgen.

In de winter is de Ring toch sowieso gesloten?
Jawel, makkelijk zelfs, alleen niet in reëel gebruik.Tylen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 06:58:
3.7/4 ga je echt nooit halen.
CC op 90 op de snelweg of 70/80 elders, lange ritten (veel warme motor) en geen airco of andere verbruikers.
Ik zie op al die YouTube Nordschleife kanalen "end of season" compilaties van crashes (waaronder die van JismPM_Petrol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:07:
In de winter is de Ring toch sowieso gesloten?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
For the record, ik ben nog nooit gecrashed. Nooit een ongeval ook veroorzaakt in 8+ jaar tijd van m'n rijbewijs.
Dat ik passengier was in een ander voertuig maakt mij nog geen bestuurder...
Ik heb een Audi A3 Limo, geleverd begin juni 2016. Nu is mijn MMI+ Navi al weer verouderd qua kaarten..
Hoe vaak komt er een update uit? Deze kan toch via de SSD makkelijk worden geupdate?

Hoe vaak komt er een update uit? Deze kan toch via de SSD makkelijk worden geupdate?
huh? Welke crash gaat het over? Nurburgring is inderdaad in de wintermaanden dicht. Ik plan voor april een dag Nordschleife met de gele.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:37:
For the record, ik ben nog nooit gecrashed. Nooit een ongeval ook veroorzaakt in 8+ jaar tijd van m'n rijbewijs.Dat ik passengier was in een ander voertuig maakt mij nog geen bestuurder...
Registreer je bij myaudi en dan kun je je kaarten downloaden. Je kunt dan 5x een update downloaden en het dat is als het goed is 2x per jaar.-Muncky- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:48:
Ik heb een Audi A3 Limo, geleverd begin juni 2016. Nu is mijn MMI+ Navi al weer verouderd qua kaarten..![]()
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_akFT2kN1-g]wheeler schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:18:
[...]
huh? Welke crash gaat het over? Nurburgring is inderdaad in de wintermaanden dicht. Ik plan voor april een dag Nordschleife met de gele.
Aftermath:

Maar wel schooiers daar op de ring, nog net voor die bocht staan ze met 10 man te juichen waaien dat je harder moet ... Alles voor wat youtube beeldmateriaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 16:00 ]
Ring blijft gewoon 's winters open (mits de toestanden dit toelaten), ben er in 2014 op 23 december nog geweest
kon toen drie rondjes rijden voor €50, chuuuul
Misschien manen ze wel rustiger aan te doen?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:16:
[...]
Maar wel schooiers daar op de ring, nog net voor die bocht staan ze met 10 man te juichen waaien dat je harder moet ... Alles voor wat youtube beeldmateriaal.
Haha was het maar de mijne, maar is van een goede vriendin waar ik het onderhoud etc voor doe. Ben nu aan het sparen voor een leuke a3
Bullshit....NeutraleTeun schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:19:
[...]
Misschien manen ze wel rustiger aan te doen?
Net voordat we die bocht inkwamen, mensen staan je aan te juichen daar. Niets rustiger aan doen enzo...
Bedoel er staan iets van 5 filmers daar op dat stuk. Die leven van het maken van crash filmpjes.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:34:
[...]
Bullshit....
Net voordat we die bocht inkwamen, mensen staan je aan te juichen daar. Niets rustiger aan doen enzo...
Bedoel er staan iets van 5 filmers daar op dat stuk. Die leven van het maken van crash filmpjes.
- het is verboden te driften op de Ring.
- stop altijd als je schade aan de vangrails maakt. Hier twijfel ik over, maar je moet het wel melden.
- stop bij crash altijd en controleer op loszittende onderdelen en/of vloeistoflekkages.
[ Voor 3% gewijzigd door wheeler op 11-11-2016 15:01 ]
Voordat je commentaar spuit hier op mijn bericht, dit is allang afgehandeld, schade is netjes betaald, auto was afgesleept richting NL en wordt reeds in vrije tijd gewoon weer gemaakt. Het probleem specifiek op dat stuk is dat het die middag geregend had, en daar het blijkbaar langer nodig heeft te drogen omwille de hoge bomen dan de rest van de baan.
Bedoel ik ben 6 x geweest, 6x probleemloos de ring op geweest, gewoon niet zo hard rijden dan dat jij of je auto aankunt, en vooral blijven spiegelen, sommige komen echt als idioten aan je voorbij.
Bedoel ik ben 6 x geweest, 6x probleemloos de ring op geweest, gewoon niet zo hard rijden dan dat jij of je auto aankunt, en vooral blijven spiegelen, sommige komen echt als idioten aan je voorbij.
Pow, tijd voor nieuwe remmen. Met 290 kmph over de duitse snelweg en vervolgens met een trillend stuur te komen staan onder het remmen door.
Oftewel schijven raken fucked.

Het worden geen GMBH remmen (dochteronderneming van Audi welk de S / RS uitvoeringen voor zijn rekening neemt). De prijs van die dingen rondom is 4200 euro (
) en een set Zimmerman ben ik klaar mee voor 1500 rondom ex manuren.
Edit: auto gewassen, 'trillend' stuur met remmen is verdwenen

Het worden geen GMBH remmen (dochteronderneming van Audi welk de S / RS uitvoeringen voor zijn rekening neemt). De prijs van die dingen rondom is 4200 euro (

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 23:11 ]
Dan heb je geluk. Hoef je geen nieuwe remmen te kopen 😉
Ik heb net bewust meerdere malen op m'n rem getrapt, om na te bootsen of ik dat vreselijke getril nog kon krijgen. Vanaf 120 naar 0, 80 naar 0, 50 naar 0, allemaal normaal.. Kan het zijn dat de 'gaatjes' volzaten met troep en daardoor de pads niet lekker oppakte op de schijfrem zelf?
Nou ja, ik blijf het raar vinden. Ik bestel wel nieuwe remmen, maar toch geen zimmerman. Ik wil nu ik er toch mee bezig ben direct de beste combi in huis halen. Iets met RS4 B7 klauwen (6 pots) en schijven (380mm vs 360) en achter 365mm ipv 350+ mm.
Flink wat audi verkoop groepen nastruinen weer.
Nou ja, ik blijf het raar vinden. Ik bestel wel nieuwe remmen, maar toch geen zimmerman. Ik wil nu ik er toch mee bezig ben direct de beste combi in huis halen. Iets met RS4 B7 klauwen (6 pots) en schijven (380mm vs 360) en achter 365mm ipv 350+ mm.
Flink wat audi verkoop groepen nastruinen weer.
Want met 290km/h remmen is natuurlijk hetzelfde als remmen met 120 of 50km/h.
Ja ik weet het, premium, Audi, RS en heel onderstel vervangen. Dus het zou inderdaad geen verschil moeten maken.
Ja ik weet het, premium, Audi, RS en heel onderstel vervangen. Dus het zou inderdaad geen verschil moeten maken.
Verschil is dat je met 290km/h en een forreal noodrem ten minste met klamme handjes, zweet en een hartslag van 200 achter het stuur zit i.t.t. 50km/hNeutraleTeun schreef op maandag 14 november 2016 @ 01:09:
Een auto laat je meestal ook wel merken welke snelheid max is, ongeacht de motor. Zwabberend/zwevend sturen, hard windgeruis, trillende dashboarden, kleppen die door de motorkap vliegen
En ja, de prijs van remmen wist je ook bij aanschafVerwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:13:
Pow, tijd voor nieuwe remmen. Met 290 kmph over de duitse snelweg en vervolgens met een trillend stuur te komen staan onder het remmen door.Oftewel schijven raken fucked.
[afbeelding]
Het worden geen GMBH remmen (dochteronderneming van Audi welk de S / RS uitvoeringen voor zijn rekening neemt). De prijs van die dingen rondom is 4200 euro () en een set Zimmerman ben ik klaar mee voor 1500 rondom ex manuren.
[ Voor 30% gewijzigd door Kuusj op 14-11-2016 01:34 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Een opgeleukte Golf is wel heel wat anders dan een RS4 (met de nodige upgrades) imo
, ik weet wel waar ik liever in zit met die snelheden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ga er maar vanuit dat ook op de snelweg met normaal 130 ik hetzelfde ervaarde. Dus ja, m'n tests waren wel degelijk zinvol.NeutraleTeun schreef op maandag 14 november 2016 @ 01:09:
Jup. Ik heb ooit een Golf 3 VR6 gehad met ongeveer 200PK. Alles dat gewicht was de auto uit geflikkerd, van reservewiel tot aan complete airco installatie aan toe. Ook stabilisatorstangen, braces en troep erop geinstalleerd, voor z'n tijd was het een kekke auto maar totaal niet geschikt voor 200kmph of hoger.wesleytjuh schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:26:
Een opgeleukte Golf is wel heel wat anders dan een RS4 (met de nodige upgrades) imo, ik weet wel waar ik liever in zit met die snelheden.

Het was de eerste auto trouwens met een heuse beamer op de hoedenplank ...

Maar ja. Die auto was ook de hele reden voor mij overstap op Audi. Veel robuuster, netter afgewerkt etc etc. De auto had ik verkocht en 3 weken later lag die in puin door de nieuwe (jonge) bestuurder.
Bij zo'n auto als dit dat al by design rekening mee is gehouden merk je direct het verschil. Met nu 2+ jaar in bezit weet ik ook wat ik heb, en ben daar erg gesteld op. Veel mensen zijn het er ook over eens dat de volgende auto gewoon een enorm lastige zal worden. Niets zal sneller zijn als dit nu.
Die beamerVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:08:
[...]
Ga er maar vanuit dat ook op de snelweg met normaal 130 ik hetzelfde ervaarde. Dus ja, m'n tests waren wel degelijk zinvol.
[...]
Jup. Ik heb ooit een Golf 3 VR6 gehad met ongeveer 200PK. Alles dat gewicht was de auto uit geflikkerd, van reservewiel tot aan complete airco installatie aan toe. Ook stabilisatorstangen, braces en troep erop geinstalleerd, voor z'n tijd was het een kekke auto maar totaal niet geschikt voor 200kmph of hoger.
[afbeelding]
Het was de eerste auto trouwens met een heuse beamer op de hoedenplank ...Hiermee kon ik pr0n en andere zaken op muren van mcdonalds projecteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ja. Die auto was ook de hele reden voor mij overstap op Audi. Veel robuuster, netter afgewerkt etc etc. De auto had ik verkocht en 3 weken later lag die in puin door de nieuwe (jonge) bestuurder.
Bij zo'n auto als dit dat al by design rekening mee is gehouden merk je direct het verschil. Met nu 2+ jaar in bezit weet ik ook wat ik heb, en ben daar erg gesteld op. Veel mensen zijn het er ook over eens dat de volgende auto gewoon een enorm lastige zal worden. Niets zal sneller zijn als dit nu.
Een Golf 3 is ook niet te vergelijken met een Golf 5, en een Golf 5 is niet te vergelijken met een Golf 7. De 7 GTI voelt bij 250km/h (nog niet harder gegaan) ook al een stuk zekerder en stabieler aan dan de 5. Maar goed dat is natuurlijk een discussie die toch nergens op uitdraait.
Feit blijft dat ik dolgraag een RS4/RS6 zou bezitten, maar van de andere kant zou ik denk ik meer plezier hebben aan een snelle hatchback. De GTI/S3/RS3 zijn gewoon meer mijn stijl van wolf in schaapskleren. Vooral de nieuwe S3 Limouse is erg mooi imho, maar die prijzen

Gisteren een rare gewaarwording waar jullie wellicht meer van weten.
Wanneer ik het gas intrapte om te accelereren, dan leek het net of de versnellingsbak in z'n vrij schoot (geen power en toerental schoot omhoog). Dit gebeurde niet als ik rustig accelereerde. Het is een handbak en je zag de "versnelling-indicator" ook wegvallen. Dit was na te hebben getankt en verdween na een half uurtje testen op de snelweg.
Donderdag moet ik weer een stuk rijden en zal ik kijken of het nogmaals gebeurt. Of zeggen jullie meteen naar de garage?
Wanneer ik het gas intrapte om te accelereren, dan leek het net of de versnellingsbak in z'n vrij schoot (geen power en toerental schoot omhoog). Dit gebeurde niet als ik rustig accelereerde. Het is een handbak en je zag de "versnelling-indicator" ook wegvallen. Dit was na te hebben getankt en verdween na een half uurtje testen op de snelweg.
Donderdag moet ik weer een stuk rijden en zal ik kijken of het nogmaals gebeurt. Of zeggen jullie meteen naar de garage?
Niet gewoon een slippende koppeling? Die is op, verglaasd of trekt het gewoon niet meer. Die moet je vervangen dus.
Sprak trouwens met iemand en die wist me ook te verklaren waarom 'dieven' zoal voor oudere type audi's gaan en geen nieuwe. Bij nieuwe typere audi's kan je weliswaar met 1 knop dingen zoals ESP en dergelijk uitzetten, maar 'echt' uit gaat het niet.
Het schijnt dat een nieuwere type S of RS auto toch electronisch ingrijpt als je uit de bocht dreigt te raken ondanks dat ESP uit staat. De oudere types zoals de mijnes zetten electronische functies ook echt uit zodra je de knop indrukt.
Ze zeggen dat je dat kunt omzeilen door ABS links voor & ABS rechtsachter eruit te trekken onder de wielen, maar dat zou teveel moeite zijn ofzo.
De oudere generatie audi's die vaak worden gestolen hebben blijkbaar niet electronische limitaties om over de limit met zo'n auto te gaan.
Dus, voor iedereen die z'n auto lief is, koppel je OBD poort af.
Oh ik kijk iedere dag eigenlijk naar een betere auto... wetende hoeveel ik verspijkerd had had ik daar een best dik en nieuwer type auto van kunnen halen. Maar een oudere generatie heeft toch echt wat en het is vooral oudere gasten die mijn auto mooi vinden; jongeren kunnen zich moeilijk vinden in een station, waarvan ze de historie van Audi ook helemaal niet kennen. Die groeien op met de auto's van nu en geloven dat dat al snel is ..kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:16:
[...]
Die beamer![]()
![]()
![]()
![]()
Een Golf 3 is ook niet te vergelijken met een Golf 5, en een Golf 5 is niet te vergelijken met een Golf 7. De 7 GTI voelt bij 250km/h (nog niet harder gegaan) ook al een stuk zekerder en stabieler aan dan de 5. Maar goed dat is natuurlijk een discussie die toch nergens op uitdraait.
Feit blijft dat ik dolgraag een RS4/RS6 zou bezitten, maar van de andere kant zou ik denk ik meer plezier hebben aan een snelle hatchback. De GTI/S3/RS3 zijn gewoon meer mijn stijl van wolf in schaapskleren. Vooral de nieuwe S3 Limouse is erg mooi imho, maar die prijzenWerkelijk alles bij Audi is een optie, zelfs een dimbare achteruitkijkspiegel is een dure optie, of automatische airco
. Golf petje dit, Golf sjonnie dat, maar feit blijft dat het type aso-rijder gelukkig steeds minder makkelijk een auto naar de kl*te kan helpen door steeds duurder wordende auto's.
Sprak trouwens met iemand en die wist me ook te verklaren waarom 'dieven' zoal voor oudere type audi's gaan en geen nieuwe. Bij nieuwe typere audi's kan je weliswaar met 1 knop dingen zoals ESP en dergelijk uitzetten, maar 'echt' uit gaat het niet.
Het schijnt dat een nieuwere type S of RS auto toch electronisch ingrijpt als je uit de bocht dreigt te raken ondanks dat ESP uit staat. De oudere types zoals de mijnes zetten electronische functies ook echt uit zodra je de knop indrukt.
Ze zeggen dat je dat kunt omzeilen door ABS links voor & ABS rechtsachter eruit te trekken onder de wielen, maar dat zou teveel moeite zijn ofzo.
De oudere generatie audi's die vaak worden gestolen hebben blijkbaar niet electronische limitaties om over de limit met zo'n auto te gaan.
[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 14:59 ]
Dat klopt, 'moderne' auto's (oftewel alles bij VaG vanaf ongeveer 2008) kan niet meer compleet uit. Je kunt kort op ESP knop drukken zodat hij een beetje uit gaat, en iets van 5 of 10 seconden inhouden voor de "race" modus, maar dan grijpt hij inderdaad nog steeds in.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:33:
Niet gewoon een slippende koppeling? Die is op, verglaasd of trekt het gewoon niet meer. Die moet je vervangen dus.
[...]
Oh ik kijk iedere dag eigenlijk naar een betere auto... wetende hoeveel ik verspijkerd had had ik daar een best dik en nieuwer type auto van kunnen halen. Maar een oudere generatie heeft toch echt wat en het is vooral oudere gasten die mijn auto mooi vinden; jongeren kunnen zich moeilijk vinden in een station, waarvan ze de historie van Audi ook helemaal niet kennen. Die groeien op met de auto's van nu en geloven dat dat al snel is ..
En ik stel oudere auto's echt wel op prijs hoor, ik heb zelf een auto uit 1974 dus ik weet wel wat behelpen is en de verschillen tussen een boel generaties aan auto's van een hoop merken, ik heb meer met een oude Audi (R)SX dan een nieuwe.
In een vluchtpoging of het snel weg willen komen door de regen, bladeren, nurburg-achtige bochten en dergelijk (vooral als je blijkbaar een politie-helikopter achter je aan hebt) wil je als dief blijkbaar het maximale uit de auto kunnen halen zonder bemoeienis van electronisch apparatuur.
Maar je hebt natuurlijk van die clowns die denken dat je snel bent met een RS4 / RS6 maar vaak rijervaring missen om met zulk hoge snelheden weg te kunnen komen.
(kijken vanaf 2:19) > geeft zo'n inkijk in diefstal van auto's in het algemeen. Ook hoe ze weg weten te komen nadat ze ontdekt worden door de politie met bivakmutsen achter het stuur ...
. Gewoon zonder licht in het pikkedonker gaan rijden, 290 over de snelweg, dat soort dingen, takes guts 
Als het verglaasd is, dan kan je het mischien nog verhelpen door er rustig mee te rijden, en als het ware het verglaasde deel weg te slijten. Dan merk je dat ie steeds beter oppakt, maar als ie versleten is dan moet je deze gewoon vervangen.
De koppeling een keer goed laten slippen met je koppelingspedaal is al voldoende om m te heet te krijgen of onnodig te slijten.
Maar je hebt natuurlijk van die clowns die denken dat je snel bent met een RS4 / RS6 maar vaak rijervaring missen om met zulk hoge snelheden weg te kunnen komen.
(kijken vanaf 2:19) > geeft zo'n inkijk in diefstal van auto's in het algemeen. Ook hoe ze weg weten te komen nadat ze ontdekt worden door de politie met bivakmutsen achter het stuur ...

Dat zegt helemaal niets. Als je koppeling 'slipt' dan schiet je toerental omhoog, en kom je niet voor je gevoel vooruit. Wat er gebeurd is dat de koppelingsplaat of op is, of verglaasd is (te heet geworden), en geen grip meer krijgt als je de koppeling op laat komen.TimmieVelthuis schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:13:
[...]
Dat mag ik toch hopen van niet. Net 15k mee gereden en 4 maanden buiten Bovag garantie... Ik zal de dealer eens bellen.
Als het verglaasd is, dan kan je het mischien nog verhelpen door er rustig mee te rijden, en als het ware het verglaasde deel weg te slijten. Dan merk je dat ie steeds beter oppakt, maar als ie versleten is dan moet je deze gewoon vervangen.
De koppeling een keer goed laten slippen met je koppelingspedaal is al voldoende om m te heet te krijgen of onnodig te slijten.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 15:22 ]
Dat mag ik toch hopen van niet. Net 15k mee gereden en 4 maanden buiten Bovag garantie... Ik zal de dealer eens bellen.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:33:
@Jism, dank je wel voor de uitgebreide uitleg!
[ Voor 6% gewijzigd door TimmieVelthuis op 14-11-2016 15:33 ]
Heb me dat altijd wel eens afgevraagd, hoe makkelijk kun je van de politie wegrijdenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:11:
In een vluchtpoging of het snel weg willen komen door de regen, bladeren, nurburg-achtige bochten en dergelijk (vooral als je blijkbaar een politie-helikopter achter je aan hebt) wil je als dief blijkbaar het maximale uit de auto kunnen halen zonder bemoeienis van electronisch apparatuur.
[video]
(kijken vanaf 2:19) > geeft zo'n inkijk in diefstal van auto's in het algemeen. Ook hoe ze weg weten te komen nadat ze ontdekt worden door de politie met bivakmutsen achter het stuur .... Gewoon zonder licht in het pikkedonker gaan rijden, 290 over de snelweg, dat soort dingen, takes guts
Zeker met een snelle auto als deze is dat vrij gemakkelijk, en ook ik NL kun je die gare Volvo's er denk ik zo uitrijden als je 250PK of meer hebt. Inderdaad 'mooi' om te zien hoe dat in zijn werk gaat, hier is bij de buren eens een Golf 4 2.0 gestolen in de nacht rond 2:00. Ik was wel wakker en heb een klein beetje geluid gehoord maar verder niks gezien, gewoon de auto een eind de straat af laten rollen (heuvels ftw) en dan pas starten.
Want elke dief is een kleine Max Verstappen?Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:11:
Sorry hoor, maar dit lijkt mij echt een bullshit verklaring.
Juist als dief zijnde, die met andere dingen bezig is, zou je graag wat hulpmiddelen hebben om je auto onder controle te houden.
Juist als je over smalle gladde weggetjes rijdt.
Juist als je met 250 over de snelweg, tussen de auto's door, van de linkerbaan naar de vluchtstrook (en weer terug) schiet.
Die dingen zitten erin om je op de baan te houden. Enige voordeel om ze uit te schakelen is als je op tijden rijdt. En dan hebben we het over 10e secondes. Zoals coureurs die nodig hebben, en niet als je vlucht voor de politie.
In Nederland is er weinig ruimte om echt op de vlucht te slaan, zeker wanneer het druk is. Een beetje V70 van de KLPD (worden standaard gechipped) haalt de 280 wel. In geval van mijn auto is dat 30 KM snelheidsverschil en ik denk eerlijk gezegd dat als je harder dan 260 hier op de nederlandse snelwegen gaat rijden je ernstig anderen of jezelf kunt verongelukken.kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:23:
[...]
Heb me dat altijd wel eens afgevraagd, hoe makkelijk kun je van de politie wegrijden![]()
Zeker met een snelle auto als deze is dat vrij gemakkelijk, en ook ik NL kun je die gare Volvo's er denk ik zo uitrijden als je 250PK of meer hebt. Inderdaad 'mooi' om te zien hoe dat in zijn werk gaat, hier is bij de buren eens een Golf 4 2.0 gestolen in de nacht rond 2:00. Ik was wel wakker en heb een klein beetje geluid gehoord maar verder niks gezien, gewoon de auto een eind de straat af laten rollen (heuvels ftw) en dan pas starten.
Politie zou als je normaal gezien op de vlucht slaat bij een staande houding gewoon je kenteken noteren, en desnoods bij je thuis langsgaan om verhaal te halen. Maar bij een ramkraak wordt vaak ook alles op alles gezet om de daders te pakken te krijgen. Als er een helikopter in de lucht hangt dan vergt het echt maar dan ook echt een ervaren coureur wil je dat ooit ontsnappen.
Jij hebt blijkbaar nog nooit met iemand gepraat die auto's steelt en waarom hij zijn keuze op oudere type auto's legt en geen nieuwe. Je moet de recente berichten met jonge criminelen niet gaan verwarren met de oudere generatie.NeutraleTeun schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:34:
[...]
Want elke dief is een kleine Max Verstappen?
Sorry hoor, maar dit lijkt mij echt een bullshit verklaring.
Juist als dief zijnde, die met andere dingen bezig is, zou je graag wat hulpmiddelen hebben om je auto onder controle te houden.
Juist als je over smalle gladde weggetjes rijdt.
Juist als je met 250 over de snelweg, tussen de auto's door, van de linkerbaan naar de vluchtstrook (en weer terug) schiet.
Die dingen zitten erin om je op de baan te houden. Enige voordeel om ze uit te schakelen is als je op tijden rijdt. En dan hebben we het over 10e secondes. Zoals coureurs die nodig hebben, en niet als je vlucht voor de politie.
Maar om niet al te veel in detail te gaan. Iemand die een auto steelt voor zulke doeleinden, en weet wat ie doet is vaak ook coureur, doet deelname aan races en dat soort dingen en heeft echt rijervaring op dat gebied.
Beetje The Transporter idee met 1 of andere statham.
Maar ja dan nog, waarom een auto stelen met voorin een loodzware motor die garant staat voor over / onderstuur ....
Zo vorige week moeten uitwijken voor een andere auto. Nu velg rechtsvoor helemaal kapot gedraaid en ophanging voelde niet meer zo lekker aan onder het rijden.
Dus auto staat nu bij de dealer en afwachten tot die klaar is:(
Wist niet dat die V70's zo potent warenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:38:
[...]
In Nederland is er weinig ruimte om echt op de vlucht te slaan, zeker wanneer het druk is. Een beetje V70 van de KLPD (worden standaard gechipped) haalt de 280 wel. In geval van mijn auto is dat 30 KM snelheidsverschil en ik denk eerlijk gezegd dat als je harder dan 260 hier op de nederlandse snelwegen gaat rijden je ernstig anderen of jezelf kunt verongelukken.
Politie zou als je normaal gezien op de vlucht slaat bij een staande houding gewoon je kenteken noteren, en desnoods bij je thuis langsgaan om verhaal te halen. Maar bij een ramkraak wordt vaak ook alles op alles gezet om de daders te pakken te krijgen. Als er een helikopter in de lucht hangt dan vergt het echt maar dan ook echt een ervaren coureur wil je dat ooit ontsnappen.
[...]
Jij hebt blijkbaar nog nooit met iemand gepraat die auto's steelt en waarom hij zijn keuze op oudere type auto's legt en geen nieuwe. Je moet de recente berichten met jonge criminelen niet gaan verwarren met de oudere generatie.
Maar om niet al te veel in detail te gaan. Iemand die een auto steelt voor zulke doeleinden, en weet wat ie doet is vaak ook coureur, doet deelname aan races en dat soort dingen en heeft echt rijervaring op dat gebied.
Beetje The Transporter idee met 1 of andere statham.
Maar ja dan nog, waarom een auto stelen met voorin een loodzware motor die garant staat voor over / onderstuur ....
En ja: "Jij hebt blijkbaar nog nooit met iemand gepraat die auto's steelt en waarom hij zijn keuze op oudere type auto's legt en geen nieuwe.": denk eerlijk gezegd niet dat Henk/Ingrid of überhaupt een gemiddeld iemand ooit met iemand gepraat heeft die auto's steelt als beroep
Ik ken iemand die apparatuur inbouwt in o.a auto's van KLPD's maar ook beveiligd vervoer zoals in de politiek enz. Vooral pantsering is heel erg hot. Sommige auto's kunnen gewoon een bomaanslag weerstaan.kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:44:
[...]
Wist niet dat die V70's zo potent waren![]()
En ja: "Jij hebt blijkbaar nog nooit met iemand gepraat die auto's steelt en waarom hij zijn keuze op oudere type auto's legt en geen nieuwe.": denk eerlijk gezegd niet dat Henk/Ingrid of überhaupt een gemiddeld iemand ooit met iemand gepraat heeft die auto's steelt als beroep. Onwetend misschien.
In auto's van KLPD's heb je gewoon complete PC's ingebouwd zitten die netjes booten zodra je de sleutel omdraait.
ANPR wordt 1x in de maand bijgewerkt, had ik begrepen. Dat verklaarde ook de melding op mijn kenteken een poos terug.
Ik heb het ook nooit geweten, maar nu dus wel. En toegeveven, de echt pro's die auto diefstallen doen en hiermee bijv. een kraak zetten of een overval geven doen hun huiswerk wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 15:48 ]
Neeeee fuck man! Zonde! Alles laten controleren en 10x proefrijden tot het goed is. Was het jouw schuld? Contactgegevens van de ander?runner83 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:44:
Zo vorige week moeten uitwijken voor een andere auto. Nu velg rechtsvoor helemaal kapot gedraaid en ophanging voelde niet meer zo lekker aan onder het rijden.
Werd van links naar rechts geduwd en betreffende persoon is doorgereden dus geen gegevens:(Rainesh schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:05:
[...]
Neeeee fuck man! Zonde! Alles laten controleren en 10x proefrijden tot het goed is. Was het jouw schuld? Contactgegevens van de ander?
dus word door verzekering als eigenschuld gezien.
Verwijderd
Mwah, makkelijk zat:Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:08:
http://webcache.googleuse...ei=7DEsWOTVI8qcgAbJm7PgCA
Standaard heeft een GT-R al 550 of 570 pk en gaat hij in 3 sec naar de 100 km/u. Vergelijkbaar met de snelste Audi R8 (V10). Met een paar mods rijdt ie daar rondjes omheen, een GT-R is extreem goed te tunen. Die in de link heeft 1200 pk, maar er is ook een GT-R met ca. 2500 pk, 0-335 km/u in 7 seconden.
Bovendien qua betrouwbaarheid heel veel beter, dan scheelt je in onderhoud klauwen met geld.
Ik ben al begonnen met mijn zoektocht naar een A3 FL import. Heb al twee gezien, waarvan eentje nog gewoon te duur is en de ander deze is:
http://www.audishop-dresd...VI-LED-Vorfuehrwagen.html
Enige wat ik zou retrofitten is:
- dimmende binnenspiegel
- elektrisch inklapbare zijspiegels
- auto hold
- Misschien een ander bestuurdersstoel ivm lendensteun. Dat heb ik nu ook in de A1 en A4 en kan er niet zonder
Bedoeling is om beide auto's te deur uit te doen. Ik vraag me alleen af hoeveel er in totaal bijkomt op een bedrag van 38k......iets van 5k? Al die rekentools geven toch steeds iets anders weer.
- dimmende binnenspiegel
- auto hold
- Misschien een ander bestuurdersstoel ivm lendensteun. Dat heb ik nu ook in de A1 en A4 en kan er niet zonder
Bedoeling is om beide auto's te deur uit te doen. Ik vraag me alleen af hoeveel er in totaal bijkomt op een bedrag van 38k......iets van 5k? Al die rekentools geven toch steeds iets anders weer.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Een vraag voor de winter; sneeuwkettingen op een Quattro (Haldex, A3), zowel voor als achter of alleen de voorwielen?
Gewoon even een paar knaken uitgeven en een nette BPM berekening doen via Autotelex!Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:20:
Ik ben al begonnen met mijn zoektocht naar een A3 FL import. Heb al twee gezien, waarvan eentje nog gewoon te duur is en de ander deze is:
- dimmende binnenspiegel
- auto hold
http://www.autotelex.nl/autoimport
It's All In The "Mix"
Voorwielen. Haldex is FWD tot er geen grip meer is op de voorwielen en gebruikt dan ook de achterwielen (beperkt to xx% van het koppel, meestal 50).Ascension schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:49:
Een vraag voor de winter; sneeuwkettingen op een Quattro (Haldex, A3), zowel voor als achter of alleen de voorwielen?
Als je een degelijke set winterbanden hebt dan is de kans dat je de kettingen nodig hebt vrij tot zeer klein bij een AWD auto.
Volgens de belastingdienst bij een CO2 uitstoot van 106 g/km : €2512 klikRainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:20:
Thanks!AndRo555 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:12:
[...]
Voorwielen. Haldex is FWD tot er geen grip meer is op de voorwielen en gebruikt dan ook de achterwielen (beperkt to xx% van het koppel, meestal 50).
Als je een degelijke set winterbanden hebt dan is de kans dat je de kettingen nodig hebt vrij tot zeer klein bij een AWD auto.
Dat laatste is niet helemaal waar lijkt mij. In een afdaling lijkt het me wel handig. Met afremmen heb je immers niks aan vierwielaandrijving
Dat valt nog mee!!! Thnx!o0SmOkE0o schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:24:
[...]
Volgens de belastingdienst bij een CO2 uitstoot van 106 g/km : €2512 klik
Np. Ik zag nog wel dat er ook een variant met de 1.4 TFSI was die iets meer uitstoot (112 g/km). Maar kon zo in de advertentie niet zien welke versie jij op het oog had, dus dat voor de zekerheid goed nakijken. Anders komt er per extra gram CO2 dus nog €124,- bij.
Voor de rest een hele mooie auto (altijd een fan van sedans geweest !)
Op sneeuw valt dat allemaal best mee als je er rekening mee houdt. Vorige week nog een hoop sneeuw hier gehad en zolang het bij sneeuw blijft is het, met goede winterbanden, allemaal goed te doen. Met enkel FWD en een set Conti TS850's er onder geen problemen gehad, ook op de wat steilere stukken. Het enigste dat problematisch kan zijn op de sneeuw is vertrekken op een helling. Dat is best te vermijden. Remafstand is natuurlijk een stuk langer dan op nat of droog wegdek, daar moet je gewoon rekening mee houden en je snelheid er op afstellen.Ascension schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:41:
[...]
Thanks!
Dat laatste is niet helemaal waar lijkt mij. In een afdaling lijkt het me wel handig. Met afremmen heb je immers niks aan vierwielaandrijving
Het gene wat veel problematischer kan zijn is ijzel en sneeuw die smelt en terug aanvriest. Dat is is een heel pak erger dan wat sneeuw. Vorige week in de buurt al twee auto's in de berm geraakt met het weer dat de hele tijd onder en boven nul ging gepaard met allerlei neerslag, al geluk niet in de afgrond aan de andere kant.
Dan komen de opties nog he
It's All In The "Mix"
Ik dacht altijd dat bpm op basis was van OF opties of co2-uitstoot...
Personenauto's is het enkel uitstoot.
http://www.belastingdiens.../bpm_berekenen_en_betalen
[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 18-11-2016 09:23 ]
Was het maar waar, maar de belastingdienst vraagt bij invoering gewoon de af-fabriek optielijst op en daar word BPM samen met de co2 uitstoot over berekend.Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:46:
[...]
Ik dacht altijd dat bpm op basis was van OF opties of co2-uitstoot...
Daarom kan je ook het beste een berekening doen bij Autotelex, deze kan je namelijk bij invoering gewoon afgeven en daar word vanuit gegaan maar dat word achteraf nog wel gecheckt natuurlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Mixpower op 17-11-2016 22:58 ]
It's All In The "Mix"
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.