Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mixpower schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:57:
[...]

Was het maar waar, maar de belastingdienst vraagt bij invoering gewoon de af-fabriek optielijst op en daar word BPM samen met de co2 uitstoot over berekend.

Daarom kan je ook het beste een berekening doen bij Autotelex, deze kan je namelijk bij invoering gewoon afgeven en daar word vanuit gegaan maar dat word achteraf nog wel gecheckt natuurlijk.
Dit geldt hier niet aangezien het om een auto van na 01-01-2016 gaat. Lees de site van de belastingdienst er maar eens op na, CO2 is de maatstaaf.

Voor oudere auto's is het wel raadzaam om een vergelijkende BPM berekening te laten uitvoeren.
Dit noemen wij de “historische bruto BPM”. De regel is als volgt: je mag elke BPM-berekeningswijze gebruiken tussen de datum eerste toelating in het buitenland en de huidige datum.
Bron : Automotive Import

[ Voor 16% gewijzigd door o0SmOkE0o op 17-11-2016 23:25 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
o0SmOkE0o schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:22:
[...]

Dit geldt hier niet aangezien het om een auto van na 01-01-2016 gaat. Lees de site van de belastingdienst er maar eens op na, CO2 is de maatstaaf.

Voor oudere auto's is het wel raadzaam om een vergelijkende BPM berekening te laten uitvoeren.

[...]

Bron : Automotive Import
Hmm, dacht echt dat het anders lag maar oké!
Dat is dan weer in het voordeel van Rainesh. ;)

It's All In The "Mix"

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Mixpower schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:29:
[...]
Dat is dan weer in het voordeel van Rainesh. ;)
Klopt, tenzij hij natuurlijk een auto had uitgekozen met een flink hogere CO2 uitstoot, dan gaat het hard qua BPM.

Maar voor oudere auto's heeft het zeker nut om een expert het meeste gunstigste BPM tarief te laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echtwaar, mensen kunnen niet rijden in Amsterdam. Blijkbaar eentje tegen mijn kentekenplaat gekomen, ding was ontzet, kreeg 'm er niet meer terug in. Parkeergarage Q-park Oost-ende in Amsterdam. Heb de rest van de rit richting huis met kentekenplaat op dashboard moeten rijden. Wel netjes politie gebeld, die hebben mijn kenteken genoteerd... voor het geval men denkt dat ik een gestolen auto rij ofzo :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NXFpTR3NyjtYsINifK5TYCyU/full.jpg

Morgen even naar de garage ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:20:
Ik ben al begonnen met mijn zoektocht naar een A3 FL import. Heb al twee gezien, waarvan eentje nog gewoon te duur is en de ander deze is:

http://www.audishop-dresd...VI-LED-Vorfuehrwagen.html

Enige wat ik zou retrofitten is:
- dimmende binnenspiegel
- elektrisch inklapbare zijspiegels
- auto hold
- Misschien een ander bestuurdersstoel ivm lendensteun. Dat heb ik nu ook in de A1 en A4 en kan er niet zonder :)

Bedoeling is om beide auto's te deur uit te doen. Ik vraag me alleen af hoeveel er in totaal bijkomt op een bedrag van 38k......iets van 5k? Al die rekentools geven toch steeds iets anders weer.
Mooie auto, maar voor hetzelfde geld heb je een facelift A4 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Bartjeee schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 04:31:
[...]

Mooie auto, maar voor hetzelfde geld heb je een facelift A4 :>
Facelift a4? Dus B8.5? Nee..geen a4 meer voor mij. Ik wil ook VC en de B9 vind ik echt 1000x niks.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:35:
Echtwaar, mensen kunnen niet rijden in Amsterdam. Blijkbaar eentje tegen mijn kentekenplaat gekomen, ding was ontzet, kreeg 'm er niet meer terug in. Parkeergarage Q-park Oost-ende in Amsterdam. Heb de rest van de rit richting huis met kentekenplaat op dashboard moeten rijden. Wel netjes politie gebeld, die hebben mijn kenteken genoteerd... voor het geval men denkt dat ik een gestolen auto rij ofzo :+

[afbeelding]

Morgen even naar de garage ermee.
Heb ik ook al 's gehad, maar ik had 'm zelf kapot gereden op zo'n varkensruggetje :+ Bij mij was ie los gebroken van een van de schroeven, had toevallig een kruiskop schroevendraaier bij me dus zat zo weer vast. Kentekenhouder was wel stuk, voor € 1,50 had ik een nieuwe bij de automaterialenzaak en met 2 minuten had ik 'm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Update op het olie verbruik, nu 2 tankbeurten en ritje Vlissingen-Schiphol (totaal 1087km en 3 weken) op en neer is het peil onveranderd (dat wil zeggen, geen blokjes van het digitale peil af).
Geinig is wel dat na mijn eerste melding van bijvullen dat het peil de volgende dag terug een blokje gezakt was, twee dagen later stond ie weer op max, een twee weken later later weer blokje er af.

Hoe dan ook, ik houd blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het een diesel of een benzine?

Bij diesels had ik begrepen dat soms diesel wel eens mee kon komen door de olie heen. Dit verklaart waarom het peil bij meten soms hoger of lager kan zijn sinds laatste meting. Diesel is NIET bevorderlijk door je olie heen. Je komt er vrij snel achter als je de olie aftapt en een lichte dieselgeur kunt ruiken in de olie.

Meten kan je altijd het beste in koude stand doen, en niet als de motor net nog heeft gedraaid. Olie zit namelijk overal nog met een warme motor en dat weergeeft niet echt het daadwerkelijke peil. Het heeft ook altijd even tijd nodig te 'zakken' naar beneden daar waar je peilstok uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:12:
Is het een diesel of een benzine?

Bij diesels had ik begrepen dat soms diesel wel eens mee kon komen door de olie heen. Dit verklaart waarom het peil bij meten soms hoger of lager kan zijn sinds laatste meting. Diesel is NIET bevorderlijk door je olie heen. Je komt er vrij snel achter als je de olie aftapt en een lichte dieselgeur kunt ruiken in de olie.

Meten kan je altijd het beste in koude stand doen, en niet als de motor net nog heeft gedraaid. Olie zit namelijk overal nog met een warme motor en dat weergeeft niet echt het daadwerkelijke peil. Het heeft ook altijd even tijd nodig te 'zakken' naar beneden daar waar je peilstok uitkomt.
Het is een benzine motor en helaas geen pijlstok dus moet het nu doen met de digitale peiler. Deze geeft overigens pas een peil weer als de motor warm is, anders een waarschuwing dat het peil pas gemeten kan worden als de motor warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Rainesh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:20:
Ik ben al begonnen met mijn zoektocht naar een A3 FL import. Heb al twee gezien, waarvan eentje nog gewoon te duur is en de ander deze is:

http://www.audishop-dresd...VI-LED-Vorfuehrwagen.html

Enige wat ik zou retrofitten is:
- dimmende binnenspiegel
- elektrisch inklapbare zijspiegels
- auto hold
- Misschien een ander bestuurdersstoel ivm lendensteun. Dat heb ik nu ook in de A1 en A4 en kan er niet zonder :)

Bedoeling is om beide auto's te deur uit te doen. Ik vraag me alleen af hoeveel er in totaal bijkomt op een bedrag van 38k......iets van 5k? Al die rekentools geven toch steeds iets anders weer.
Sjieke bak hoor! Heeft zo'n auto geen auto hold nee? Dacht dat dat vrij standaard was icm zo'n automaat

Als je de a1 de deur uit doet ben ik nog wel benieuwd wat die op moet leveren, misschien kan ik het opbrengen haha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cyberde schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:10:
[...]

Het is een benzine motor en helaas geen pijlstok dus moet het nu doen met de digitale peiler. Deze geeft overigens pas een peil weer als de motor warm is, anders een waarschuwing dat het peil pas gemeten kan worden als de motor warm is.
Nice, een auto zonder peilstok. :P

Tja een motor dat heeft gedraaid zit olie aan alle kanten binnen het blok. Een meting is dan inaccuraat als je het mij vraagt want er zit een groot verschil tussen een draaiende en stilstaande motor in het peilen. De olie krijgt kans te zakken bij een stilstaande, daarom wordt meestal ook gewezen op meten met een koud blok ipv warm.

Net zelf even gesleuteld aan kentekenplaathouder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SLyOuxr2ok4ORrIzPqea8Idc/full.jpg

Eitje. Gaatje opnieuw boren in kentekenplaathouder, schroef erin kenteken erin klikken en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:45:
[...]

Nice, een auto zonder peilstok. :P

Tja een motor dat heeft gedraaid zit olie aan alle kanten binnen het blok. Een meting is dan inaccuraat als je het mij vraagt want er zit een groot verschil tussen een draaiende en stilstaande motor in het peilen. De olie krijgt kans te zakken bij een stilstaande, daarom wordt meestal ook gewezen op meten met een koud blok ipv warm.

Net zelf even gesleuteld aan kentekenplaathouder:
[afbeelding]

Eitje. Gaatje opnieuw boren in kentekenplaathouder, schroef erin kenteken erin klikken en klaar.
Juist 5 minuten na volledig warme motor toch? Dat komt het dichste bij bedrijfsomstandigheden, warme olie, maar wel grotendeels naar de carterpan gezakt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Altijd leuk om een dikke bak te zien :)

Ben benieuwd naar je gasrespons en stuurgedrag. Laat het even weten! Enne...vaker je auto wassen he :P
Dat gaat iets eerder gebeuren dan geplanned want de auto gaat volgende week naar de schadeherstel. Iemand vond het nodig om op me te knallen helaas.

A3 limo is een hele gave bak ook! Zou met dat budget ook kijken naar een S3 limo met de kop eraf.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

cyberde schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:10:
[...]
Serieus, een auto zonder oliepeilstok? :/ Is dat een optie of zo?
Hoe kan je dan fatsoenlijk je peil checken en bijvullen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een moderne Audi zit onderin de carterpan ook een sensor die de minimale stand meet en desnoods waarschuwt als die onder niveau raakt. Dus ja een sensor voor het niveau is dan ook logisch. Echter zonder peilstok is vragen om problemen. Vooral als je het bijvult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:41:
[...]

Dat gaat iets eerder gebeuren dan geplanned want de auto gaat volgende week naar de schadeherstel. Iemand vond het nodig om op me te knallen helaas.

A3 limo is een hele gave bak ook! Zou met dat budget ook kijken naar een S3 limo met de kop eraf.
Pff neeee! Klote man! Veel schade? Als ze wat resetten, gewoon ff langs rijden :)

Mja...S3 limo is te vind ik. Mijn vrouw gaat er ook in rijden....300pk en zij...........hahaha liever niet.

Ik wil graag een FL, ben erg gecharmeerd van nieuwe mmi systeem en VC :) liefst een "jahreswagen" dan zit er 5jaar fabrieksgarantie op.
Scrtz schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:30:
[...]

Sjieke bak hoor! Heeft zo'n auto geen auto hold nee? Dacht dat dat vrij standaard was icm zo'n automaat

Als je de a1 de deur uit doet ben ik nog wel benieuwd wat die op moet leveren, misschien kan ik het opbrengen haha :P
Auto hold is een optie. De A1 gaat binnenkort de verkoop in, zal je op de hoogte houden. De A4 gaat waarschijnlijk richting mijn ouders of zus en zwager. Binnenkort even over praten. Auto heeft pas 128k gereden en is nog perfect.

Btw ik ben vandaag erachter gekomen dat de achterste banden van de A4 gecupt zijn! Maakten opvallend veel lawaai, dus ff naar de garage toe gereden en laten controleren. Banden zitten net een paar duizend km eronder, volgende week ff langs de bandenzaak waar ik ze gekocht heb. Ze mogen toch niet nu al cuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:17:
[...]

Pff neeee! Klote man! Veel schade? Als ze wat resetten, gewoon ff langs rijden :)

Mja...S3 limo is te vind ik. Mijn vrouw gaat er ook in rijden....300pk en zij...........hahaha liever niet.

Ik wil graag een FL, ben erg gecharmeerd van nieuwe mmi systeem en VC :) liefst een "jahreswagen" dan zit er 5jaar fabrieksgarantie op.

[...]

Auto hold is een optie. De A1 gaat binnenkort de verkoop in, zal je op de hoogte houden. De A4 gaat waarschijnlijk richting mijn ouders of zus en zwager. Binnenkort even over praten. Auto heeft pas 128k gereden en is nog perfect.

Btw ik ben vandaag erachter gekomen dat de achterste banden van de A4 gecupt zijn! Maakten opvallend veel lawaai, dus ff naar de garage toe gereden en laten controleren. Banden zitten net een paar duizend km eronder, volgende week ff langs de bandenzaak waar ik ze gekocht heb. Ze mogen toch niet nu al cuppen?
Nee das zeker niet de bedoeling, wat voor banden heb je onder de a4 liggen, en gewoon originele velgen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Pirelli Cinturato P7 Blue in 245-40-18 (originele maat) en originele s-line velgen. Daarvoor had ik twee setjes Pirelli Cinturato P7 gehad (non-blue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:15:
Pirelli Cinturato P7 Blue in 245-40-18 (originele maat) en originele s-line velgen. Daarvoor had ik twee setjes Pirelli Cinturato P7 gehad (non-blue).
Zeker mee terug gaan, hoort zoiets niet gewoon onder garantie te vallen? Je betaald immers niet zomaar voor een a-merk band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:12:
Olie meet je juist met een warme motor, maar wel nadat je'm even heb laten staan. Om de reden die je zelf noemt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Olie meten is met warme motor, 10min laten staan en dan meten. Anders bestaat er een normale peilstok voor de a5. Kost iets van 15 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Rainesh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:17:
[...]

Auto hold, zijn er mensen die dat actief gebruiken? Heb het altijd uit staan in de Passat, blijf het een raar gevoel vinden om bij het wegrijden eerst door die handrem te moeten "drukken". Voor mijn gevoel is het ook een extra slijtage voor je remblokken en koppeling. Het enige handige aan de auto hold vind ik dat de handrem geactiveerd wordt zodra je de gordel los doet.

Cuppende banden heb ik ook altijd last van gehad bij al mijn vw's en Audi's. Heb er bij diverse banden boeren navraag over gedaan en kreeg elke keer hetzelfde antwoord "heeft vag nu eenmaal veel last van, enige oplossing is regelmatig van voor naar achter omwisselen".

Een paar duizend km is natuurlijk wel erg snel, ik wisselde mijn banden wel om van voor/achter als de winterbanden eraf kwamen, maar al na 10-15k had ik gecupte banden.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2016 10:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Auto hold vind ik handig bij een automaat, omdat je dan niet meer de rem ingedrukt hoeft in te houden als je stil staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:34:
Auto hold vind ik handig bij een automaat, omdat je dan niet meer de rem ingedrukt hoeft in te houden als je stil staat. :)
Dat is de enige reden waarom ik auto hold zou retrofitten op een automaat :)

Wat betreft het cuppen, ik ben benieuwd wat de bandenboer zal zeggen. Hij weet ervan en is ook benieuwd wat de oorzaak is. Schokkendempers etc zijn allemaal nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Zo, eindelijk weer wat tijd gehad en wat verder gekomen met de S6.
Centrale vergrendeling met AB doet t weer (module onder de mat was groen van binnen, auto wel droog?)
Binnenverlichting voor werkt weer (schakelaar defect)
Binnenverlichting achter werkt half, ook een andere unit voor ge-ebayt.
Onderdelen voor apk klaarmaken zijn besteld (stuurkogel, ashoes, keerringen differentieel achter, uitlaatpijpverbinders enz.)
Straks nog een paar andere non apk onderdelen bestellen.
Tevens ook gisteren 19" originele Rs4 velgen opgehaald. (Dubbele 7 spaaks variant)

Weer wat te doen dus, nu nog tijd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:32:
Ik heb net bewust meerdere malen op m'n rem getrapt, om na te bootsen of ik dat vreselijke getril nog kon krijgen. Vanaf 120 naar 0, 80 naar 0, 50 naar 0, allemaal normaal.. Kan het zijn dat de 'gaatjes' volzaten met troep en daardoor de pads niet lekker oppakte op de schijfrem zelf?

Nou ja, ik blijf het raar vinden. Ik bestel wel nieuwe remmen, maar toch geen zimmerman. Ik wil nu ik er toch mee bezig ben direct de beste combi in huis halen. Iets met RS4 B7 klauwen (6 pots) en schijven (380mm vs 360) en achter 365mm ipv 350+ mm.

Flink wat audi verkoop groepen nastruinen weer.
Hey!
Ik zie zo 1,2,3 niet echt een logische reactie op jouw bericht..

Maar de klacht die jij ervaart komt meestal door kromme schijven. Indien die niet helemaal vlak is krijg je dat stotteren aangezien de blokken niet juist tegen je schijf komen.
Veelal trekken ze krom wanneer je afremt en bij een stoplicht (bijv) je rem ingetrapt houd. De warmte kan niet weg, doe dit vaak en je schijven trekken krom.

De blokken zullen het eigenlijk niet zijn, die passen zich aan aan de schijf.

ABS zal het ook niet zijn, is bij onze auto (ik heb vrijwel dezelfde) gewoon een suf kwaaltje. Althans ik heb het een lange tijd gehad dat ABS ging branden wanneer ik harder dan 150km/u ging, ABS werkte gewoon perfect ondanks dat het lampje bleef branden totdat je de auto uit deed zetten. Iets met audi, abs en een vieze sensor :P Kennis van me met de A3 variant, precies hetzelfde. ABS zorgt ook niet voor een ''stotterende'' rem ervaring, dan zou je voet al zwaar moeten trillen en de abs stuk moeten zijn :P

Nee ik denk direct aan de schijf, schijf krom = jouw klachten.

Maar goed wellicht is het bij jou toch iets anders en heb je dat al ergens gepost (ik kan het helaas niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Vandaag is op mijn werk de achterruit van mijn A1 ingetikt om te kijken of er iets in de kofferbak lag. 😡

Alleen schade aan de hoedenplak en achterbumper zal opnieuw gepolijst moeten worden totdat het glasmannetje eraan kwam, die ging lekker met een platte schroevendraaier tekeer, waardoor ik nu gratis extra krassen heb. Die krassen zal je niet zien als er een nieuwe achterruit is, maar ik weet dat ze nu er zitten. Word vervolgd. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GioStyle schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:21:
Vandaag is op mijn werk de achterruit van mijn A1 ingetikt om te kijken of er iets in de kofferbak lag. 😡

Alleen schade aan de hoedenplak en achterbumper zal opnieuw gepolijst moeten worden totdat het glasmannetje eraan kwam, die ging lekker met een platte schroevendraaier tekeer, waardoor ik nu gratis extra krassen heb. Die krassen zal je niet zien als er een nieuwe achterruit is, maar ik weet dat ze nu er zitten. Word vervolgd. 😡
Als er water kan komen op de plek waar de krassen zitten zou ik dat toch lekker laten fixen en al dan niet verhalen op de glasman.

Over een jaar weer een gesprongen ruit door duwende roest. Lekker dan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:01:
[...]

Nee ik denk direct aan de schijf, schijf krom = jouw klachten.

Maar goed wellicht is het bij jou toch iets anders en heb je dat al ergens gepost (ik kan het helaas niet vinden).
Ze zijn inderdaad krom. Krom is niet het goede woord, het oppervlak is niet meer evenredig. Daardoor voel je dat ie trilt bij het remmen. Het rare is is dat met een autowas de boel weg is. :+

Ik heb ze voor nurburgring af laten draaien. Merendeels omdat er 7500km nog mee gereden kon worden, maar blijkbaar was een dagje ring al te veel. Je stressed ze veel meer dan dat je denkt.

Ik vroeg me altijd af hoe die S4 uit Hannover 364kmph op GPS kon: https://jhmotorsports.com...igher-top-speed-p-45.html

Je kunt een langere 6de versnelling swappen waardoor het toerental met maximaal 550rpm wordt verlaagd. Dus geen 130kmph meer met 3000rpm maar 2450rpm ongeveer. Ook wordt de maximum snelheid verhoogd (maar dat haal je toch niet met mijn vermogen) naar 368 kmph. Natuurlijk ook een stukje zuiniger maar de vraag is of je nog degelijk in kunt halen met zo'n laag toerental. Zeker vanuit 100kmph.

De remmen ben ik mee bezig. Die dingen zijn absoluut niet goedkoop ofzo. Reken maar een slordige € 4000.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:11:
[...]

Ze zijn inderdaad krom. Krom is niet het goede woord, het oppervlak is niet meer evenredig. Daardoor voel je dat ie trilt bij het remmen. Het rare is is dat met een autowas de boel weg is. :+

Ik heb ze voor nurburgring af laten draaien. Merendeels omdat er 7500km nog mee gereden kon worden, maar blijkbaar was een dagje ring al te veel. Je stressed ze veel meer dan dat je denkt.

Ik vroeg me altijd af hoe die S4 uit Hannover 364kmph op GPS kon: https://jhmotorsports.com...igher-top-speed-p-45.html

Je kunt een langere 6de versnelling swappen waardoor het toerental met maximaal 550rpm wordt verlaagd. Dus geen 130kmph meer met 3000rpm maar 2450rpm ongeveer. Ook wordt de maximum snelheid verhoogd (maar dat haal je toch niet met mijn vermogen) naar 368 kmph. Natuurlijk ook een stukje zuiniger maar de vraag is of je nog degelijk in kunt halen met zo'n laag toerental. Zeker vanuit 100kmph.

De remmen ben ik mee bezig. Die dingen zijn absoluut niet goedkoop ofzo. Reken maar een slordige € 4000.
Aaah gelukkig, althans gelukkig (je weet maar nooit bij Audi!!) kost alsnog genoeg maar beter dit dan weet ik veel wat.. 4000 euro?!?!?!?! Waar bestel je die dan, toch niet bij de lokale audi dealer he? Als het puur om de schijven gaat (vermoedelijk voor) dan vind ik 4000 belachelijk veel. Tip: www.atpautoteile.de om te beginnen, je vind er origineel, imitatie en beter dan origineel. In ieder geval (stel je vind niet dat gene wat je zoekt) hou het altijd bij Duitsland voor ALLES mbt VAG. PS. dit is geen aanval, maar onderdelen, beter dan het origineel, kost lang zal zijn leven niet zoveel (tenzij je het ergens in NL koopt). Of ik moet wederom wat missen en die 4000 euro is niet puur en alleen een setje schijven. De schijven vervang je uiteraard met een setje van 2, of ga je er 4 doen? Enja dan nog 1000 euro voor 1 schijf, moa moa dat zit volgens mij in een Lambo nog niet :P. Indien de blokken nog niet op zijn dan hoef je die niet te doen he, die passen zich weer aan aan (dubbelop) je schijf.

Langere versnelling is inderdaad een hogere top, wat je wel zult merken is dat je je gaspedaal minder ver in hoeft te trappen (niet leuk :D).
Het hoeft dus niet perse ten koste te gaan van je acceleratie, acceleratie is er altijd wel bij genoeg vermogen en turbo. Maar goed, wil je zo'n top? Ik zou het wel voor het zuiniger rijden doen, als ik 120-130 rij zit ik al op of iets boven de 3000 toeren en dan zuipt t. Hoe het precies met mijn Turbo zit weet ik niet, ik merk dat ik tussen de 2800 en de 5000 toeren het meeste vermogen heb.. Uiteraard kan je altijd bij te weinig vermogen op het moment dat je het nodig hebt, even een versnelling terug en alsnog gaan met de banaan :D

Over het poetsen en denken dat het weg is: ga maar eens de wasstraat in, daarna rij je 80 en rem je normaal af naar de 30, ga terug naar de 80 en doe dat nog eens: probleem terug :P
Je hebt gewoon op het begin iets minder grip op je schijven, na een beetje remmen is het weer allemaal ''schoon'' en dan krijg je het probleem. Je schijven zijn denk ik dan ook niet in zeeer slechte staat, maar zeker ook niet in goede (vandaar dat stotteren).

PS. ik ben geen auto monteur en ik doe bar weinig zelf aan mijn auto, maar toevallig dat ik bepaalde dingen precies zo heb meegemaakt (vandaar dat ik ook altijd mijn rem los laat wanneer ik afgeremd heb, ik hoef geen kromme schijven meer, althans krom zoals ik dat noem :P )

Bij mij gaat er binnenkort misschien ook iets aankomen.. Afgelopen zondag stond in Zuid Limburg en ik moest terug naar Gelderland, ik probeer mijn auto te starten, toeren tot de 100 en de motor leek niet te willen, wel flinke schokken / stoten.
3x geprobeerd, kabels nagekeken, vloeistoffen en etc, niks te vinden.. 4e poging zelfde ellende maar ik dacht ik geef even flink gas toeren omhoog, ik laat gas los en poef terug naar de 100. Die 100 toeren had ik alleen wanneer ik de sleutel (contact) naar rechts bleef duwen.
Kennis gebeld (die met zijn b6 s3), hij start, geeft hem zwaar op zijn flikker, rookpluimen (wit) en poef alles oké. Probleem niet meer gehad :O
Hier ervaring mee? Ik ben zwaar bang voor een start-motor die zoiets heeft van: nja oké omdat het moet.. Zeer vaag in ieder geval, hij start altijd vlekkeloos, behalve zondag niet, en daarna wel weer gewoon vlekkeloos. Auto's en toeval geloof ik helaas niet in haha.

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 22-11-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een RS4 B7 combi aan remmen onder m'n auto gooien. En dan net wat groter dan die van een RS4 B5. Second gezien ik vele km's maak eigenlijk (30k per jaar, met een RS4 ja) dacht ik dat het iets zuiniger kon. Zo'n langere overbrenging is daarvoor ideaal. Het zal niet veel schelen maar wat langer op een volle tank is altijd welkom. Bedoel grotendeels van de verkeer moet je gewoon netjes aansluiten. :Y)

En 440PK is niet voldoende om de top met zo'n vertanding te kunnen halen. Je mist de ruwe peeekaaa's gewoon om zoiets te kunnen doen.

Maar 1950 rpm op 100kmph of 2450rpm op 130 is altijd welkom :9

de koppelcurve wat jij bedoeld ligt bij mijn auto vanaf 2500 toeren. Als je wat grotere turbo's erop zet ga je dat koppelcurve verleggen vanaf 3500 toeren ofzo. Het nadeel is dat je je auto vaak hoog in de toeren moet gaan gooien wil je snel en responsief kunnen reageren op bijv. de ring ofzo. Opzich lees ik voldoende goede ervaringen met een grotere overbrenging, maar sommige zeggen dat je op stadswegen met CC aan soms terug naar de 5 moet, omdat het minimale toerental zo te klein gaat worden met -550 toeren minder.

Klinkt als een vacuum lek ofzo. In ieder geval zou ik dat na laten kijken. Ik lees soms verhalen over uitvallende auto's midden op de snelweg enzo. Sensoren die stuk gaan, relais die het niet meer doen etc

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:32:
Ik wil een RS4 B7 combi aan remmen onder m'n auto gooien. En dan net wat groter dan die van een RS4 B5. Second gezien ik vele km's maak eigenlijk (30k per jaar, met een RS4 ja) dacht ik dat het iets zuiniger kon. Zo'n langere overbrenging is daarvoor ideaal. Het zal niet veel schelen maar wat langer op een volle tank is altijd welkom. Bedoel grotendeels van de verkeer moet je gewoon netjes aansluiten. :Y)

En 440PK is niet voldoende om de top met zo'n vertanding te kunnen halen. Je mist de ruwe peeekaaa's gewoon om zoiets te kunnen doen.

Maar 1950 rpm op 100kmph of 2450rpm op 130 is altijd welkom :9

de koppelcurve wat jij bedoeld ligt bij mijn auto vanaf 2500 toeren. Als je wat grotere turbo's erop zet ga je dat koppelcurve verleggen vanaf 3500 toeren ofzo. Het nadeel is dat je je auto vaak hoog in de toeren moet gaan gooien wil je snel en responsief kunnen reageren op bijv. de ring ofzo. Opzich lees ik voldoende goede ervaringen met een grotere overbrenging, maar sommige zeggen dat je op stadswegen met CC aan soms terug naar de 5 moet, omdat het minimale toerental zo te klein gaat worden met -550 toeren minder.
Poeh ja kijk sowieso leuke set daar niet van (beter / mooier voor jouw auto kan je het niet snel vinden!) in mijn ogen: over de top, en alsnog: kijk in Duitsland indien je dat nog niet gedaan hebt, de Nederlandse markt voor Duitse auto's gaat helemaal NERGENS meer over.
De reden waarom in mijn ogen over de top is dat ik de ring niet op ga (wat jij wel doet inderdaad!).

Maar is het een probleem om terug naar de 5 te gaan? In mijn ogen gaat het nog altijd om het zuinige rijden, het kan goed zijn dat het de koppelcurve genoemd wordt (ik ben geen specialist haha). Maar ik merk zodra dus dat vermogen komt dat het ook te zien is aan de benzine meter. Ik baal dus van de 130 wegen, ik kan dan niet 110 rijden om zuinig te blijven, ik ga 130-150 (ligt aan de drukte en etc) maar dat slurpt DIRECT.

Ik had hier tevens laatst een bericht achter gelaten over het flushen van de motor (iemand had relatief veel verbruik), was jij die iemand? Want het werd vrijwel direct afgeketst terwijl het bij mij op elk motorisch gebied voor verbeteringen gezorgd heeft, verbruik op elk gebied omlaag en vermogen omhoog. Maar goed waarschijnlijk was het nog nooit eerder gedaan xd

Edit:
Lek, ik heb die inderdaad gehad, dit zorgde voor een onregelmatige toerental. Dit ging om een ventiel achtig iets die afgebroken was. Kans was groot dat ik bij stilstaan (bijv file) het toerental zo laag werd dat die uitviel of je stond stil en je zag je toerental ineens naar de 2000 gaan en poef terug naar de 300 en weer omhoog en etc.
Ik werd aangekeken alsof ik het Golf GTI Spoiler Petje syndroom had en het leuk vond om mijn gas de hele tijd in te trappen..

Dit was snel opgelost (gelukkig), wel circa 2 maanden geleden voor mijn APK mijn auto van binnen en buiten uit laten zoeken door mijn garage.
Hierbij de aandrijving laten vervangen (hoes was gescheurd en had schade veroorzaakt aan de aandrijving), tussen ''flexibel'' stuk van de uitlaat, ook hier een scheur, alle schijven + blokken, alle filters/vloeistoffen en etc zijn vervangen.
APK trouwens afgekeurd, 1 kenteken lampje werkte niet (hoe mooi kan het zijn nadat je flink wat neergelegd hebt aan reparaties hahaha).

Maar een lek heb je eigenlijk standaard / regelmatig last van. Ik heb meerdere malen mijn auto gewoon perfect gestart na dat vage probleem. Zelf denk ik dan of aan de accu of aan de start motor, een lek zou het mooiste zijn maar die kan er vrijwel 100% niet meer zijn. Vooral omdat ik klachten mbt een lek gehad heb die uitvoerig nagekeken is en opgelost is.

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 22-11-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:21:

Weeee eentje met schade aan zn Audi 8)7 8)7

Extra krassen?! Alles moet tip top gemaakt worden en niet met minder genoegen nemen. Enne....had je getint glas? :) zo nee gelijk nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Rainesh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:51:
[...]

Extra krassen?! Alles moet tip top gemaakt worden en niet met minder genoegen nemen. Enne....had je getint glas? :) zo nee gelijk nemen :P
Nja kom op :P De kans is klein dat ze zonder krasjes een ruit kunnen verwijderen.. Bij mij hebben ze het zelfs helemaal glad / schoon geschuurd voordat de nieuwe erin ging. Dat was dus 1 en al kras, maar liever dat mijn nieuwe raam / ruit er goed in zit dan dat die eruit dondert omdat er vuil en etc zit.
Daarnaast zie je het niet zoals aangegeven want de nieuwe ruit zit erop.

Stel je ziet krassen buiten de ruit (dus gewoon duidelijk lak schade) oké dan is het andere koek.

Maar goed kan zijn dat ik wat makkelijker ben haha.

Stel hij had geen geblindeerd glas, waarom dan wel ineens alleen de achterruit haha? Alsof je iets te verbergen hebt in je kofferbak haha, dat vraagt om... scherven?

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 22-11-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:43:
[...]

Poeh ja kijk sowieso leuke set daar niet van (beter / mooier voor jouw auto kan je het niet snel vinden!) in mijn ogen: over de top, en alsnog: kijk in Duitsland indien je dat nog niet gedaan hebt, de Nederlandse markt voor Duitse auto's gaat helemaal NERGENS meer over.
De reden waarom in mijn ogen over de top is dat ik de ring niet op ga (wat jij wel doet inderdaad!).

Maar is het een probleem om terug naar de 5 te gaan? In mijn ogen gaat het nog altijd om het zuinige rijden, het kan goed zijn dat het de koppelcurve genoemd wordt (ik ben geen specialist haha). Maar ik merk zodra dus dat vermogen komt dat het ook te zien is aan de benzine meter. Ik baal dus van de 130 wegen, ik kan dan niet 110 rijden om zuinig te blijven, ik ga 130-150 (ligt aan de drukte en etc) maar dat slurpt DIRECT.
Je kunt het beter in polen gewoon opzoeken, daar worden die onderdelen vaak ook gemaakt :+ De S4 die een vriend van mij ooit had had een map erbij met ALLEEN maar reparaties gedaan in Polen. Gewoon een nederlandse auto dealeronderhouden door Audi Polen. Scheen behoorlijk wat centen te schelen toen ik dat zag. :P

Ergens ook geen ongelijk. Toen ik met pech in Duitsland stond en de auto naar de audi-dealer in Duitsland (oosten) moest afstaan, haalde ik 'm een paar dagen later weer op voor ~ 550 euro. Dat was het vervangen van de kapot gelopen wiellager (linksachter) inclusief uitlijnen en als extra service van binnen & buitenuit gewassen.

Volgens mij was dat ook goedkoper (200 euro gemiddeld) vergeleken met NL of m'n eigen garage. Dus zo'n verkeerde optie is dat niet. Gewoon een hotel pakken voor een paar dagen, lekker feesten ofzo en als je klaar bent kan je je auto weer ophalen :P

Het beste is de motor altijd op een zo laag mogelijk toerental te houden, tenzij je een helling hebt ofzo. Dan is het mischien beter een versnelling terug te schakelen. De motor heeft dan minder 'load' op dat moment en komt sneller de heuvel op in dit geval.

De nurburg is niet zo spannend verder. Je kunt 'm ook gewoon heel rustig rijden zonder uberhaubt iets te doen slijten aan je auto. Maar probeer dat maar eens als je 4x achter elkaar bent geweest. Dan wil je alleen nog maar meer. _/-\o_
Ik had hier tevens laatst een bericht achter gelaten over het flushen van de motor (iemand had relatief veel verbruik), was jij die iemand? Want het werd vrijwel direct afgeketst terwijl het bij mij op elk motorisch gebied voor verbeteringen gezorgd heeft, verbruik op elk gebied omlaag en vermogen omhoog. Maar goed waarschijnlijk was het nog nooit eerder gedaan xd
Een motorflush biedt bij sommige auto's nut, en sommige niet. Je bent soms beter af gewoon een grote beurt te doen met nieuwe filters, bougies, vloeistoffen en wat nog meer. Ik ververs mijn olie bijv niet iedere keer dat audi het voorschrijft, maar ben er veel eerder mee. Gerust om de 5 tot 7000 km al. We kunnen na 60k nu wel stellen dat dat zinvol is voor de motor. Hij slijt minder snel :) De nokkenassen bijv. zijn nog steeds in goede staat.

Bij auto's met minder veel vermogen is dat natuurlijk onzinnig, zo vaak te moeten verversen, maar als je een beetje getunede auto hebt en je wil er zuinig op zijn is het eerste dat je doet gewoon wat eerder de olie verversen. We knallen er vanaf begin af aan alleen Castol syntetic 5w30 in. Niets anders dus.
Edit:
Lek, ik heb die inderdaad gehad, dit zorgde voor een onregelmatige toerental. Dit ging om een ventiel achtig iets die afgebroken was. Kans was groot dat ik bij stilstaan (bijv file) het toerental zo laag werd dat die uitviel of je stond stil en je zag je toerental ineens naar de 2000 gaan en poef terug naar de 300 en weer omhoog en etc.
Ik werd aangekeken alsof ik het Golf GTI Spoiler Petje syndroom had en het leuk vond om mijn gas de hele tijd in te trappen..
Heel simpel truucje hiervoor... motor stationair laten draaien.. en dan met een bus remmenreiniger alles dat met inlaat heeft zachtjes besproeien. Wanneer je het toerental ineens omhoog hoort gaan als je ergens spuit, dan heb je een vacuumlek. Echter doe dit wel met een koude motor, remmenreiniger spuiten op delen van een gloeihete uitlaat wil je niet :+
Maar een lek heb je eigenlijk standaard / regelmatig last van. Ik heb meerdere malen mijn auto gewoon perfect gestart na dat vage probleem. Zelf denk ik dan of aan de accu of aan de start motor, een lek zou het mooiste zijn maar die kan er vrijwel 100% niet meer zijn. Vooral omdat ik klachten mbt een lek gehad heb die uitvoerig nagekeken is en opgelost is.
Ik denk dat je boosdoener de accu is. Gaan alle lampen zwaar dimmen op moment van starten? Ik zou daar eens naar kijken. Beetje accu koop je al voor 7 tientjes en bouwen ze er on the spot ook nog voor je in. Je kunt het relatief snel aflezen > de datum van je accu. Deze mag niet meer dan 3 tot 5 jaar zijn afhankelijk van merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:03:
[...]

* Sorry voor het vele knippen (incl het polen gedeelte)
Ik denk dat je boosdoener de accu is. Gaan alle lampen zwaar dimmen op moment van starten? Ik zou daar eens naar kijken. Beetje accu koop je al voor 7 tientjes en bouwen ze er on the spot ook nog voor je in. Je kunt het relatief snel aflezen > de datum van je accu. Deze mag niet meer dan 3 tot 5 jaar zijn afhankelijk van merk.
Dat de onderdelen in Polen gemaakt werden weet ik niet, maar goed dan zit je ook met het garantiebeleid en etc indien je onderdelen besteld. Mijn ervaringen met Duitsland is op elk gebied goed, Polen heb ik (nog) geen ervaringen mee.

JA dat met de lampen ervaar ik ook (altijd al), de mensen die ik erover gesproken heb die zeggen: is normaal.. Mja in mijn ogen niet maar goed.
Ik zal vanavond even kijken hoe oud de accu is, thanks voor deze tip (stiekem dacht ik eraan maar ook weer niet haha).
Als ik nu bijv de lampen aan zet (branden ze goed) zodra ik de motor start dan valt dat zo goed als weg, als de motor loopt (binnen 1 tel eigenlijk) dan branden ze weer optimaal.

Wat ik dan ook bij mag gaan vermelden (hoewel ik dat liever niet doe want ik krijg hier steeds meer hoofdpijn haha) is dat als ik bijv stil sta (met draaiende motor) en ik de ramen omlaag of omhoog doe zie ik ook de toeren een klein beetje zakken.
Oftewel ik doe iets elektronisch en dat heeft invloed op de motor?

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 22-11-2016 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je accu ouder dan 3 tot 5 jaar is en vooral bij koud weer dit soort gedrag laat zien, dan is het zo goed als. Elke kwitfit verkoopt accu's, gewoon een keer langsgaan, ben je 7 a 9 tientjes kwijt voor een ding dat weer 3 tot 5 jaar mee kan :)

EDIT: Als de ramen bij openen / sluiten 'dichtgaan' dan komen ze altijd heel even te klemmen. De motor die de raampjes verplaatst trekt dan heel even wat extra stroom. Dat kan een dipje veroorzaken. Is die dip te groot dan is je accu of dynamo gewoon niet meer in orde.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:18:
Als je accu ouder dan 3 tot 5 jaar is en vooral bij koud weer dit soort gedrag laat zien, dan is het zo goed als. Elke kwitfit verkoopt accu's, gewoon een keer langsgaan, ben je 7 a 9 tientjes kwijt voor een ding dat weer 3 tot 5 jaar mee kan :)
Thanks, ja het was redelijk koud afgelopen zondag (nja ook weer niet op vriespunt maar goed). Ik heb tevens mijn post hierboven aangepast, zaken toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:51:
[...]

Ja, ik heb privacyglass fabriekaf. Ik heb ook geen dakantenne, dacht dat het in de achterruit verwerkt was, maar zo te zien zat ie onder de dakspoiler weggewerkt.
LopendeVogel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:55:
[...]

Nja kom op :P De kans is klein dat ze zonder krasjes een ruit kunnen verwijderen.. Bij mij hebben ze het zelfs helemaal glad / schoon geschuurd voordat de nieuwe erin ging. Dat was dus 1 en al kras, maar liever dat mijn nieuwe raam / ruit er goed in zit dan dat die eruit dondert omdat er vuil en etc zit.
Daarnaast zie je het niet zoals aangegeven want de nieuwe ruit zit erop.

Stel je ziet krassen buiten de ruit (dus gewoon duidelijk lak schade) oké dan is het andere koek.

Maar goed kan zijn dat ik wat makkelijker ben haha.

Stel hij had geen geblindeerd glas, waarom dan wel ineens alleen de achterruit haha? Alsof je iets te verbergen hebt in je kofferbak haha, dat vraagt om... scherven?
Ik had van tevoren zo'n beetje alle glas al weggehaald. Het enige wat er nog zat was een randje van 2 cm bij de kitlaag. Als ie nou gewoon met een flosdraad de boel netjes had losgehaald... Nee, gewoon een platte schroevendraaier en lekker heen en weer wrikken. Prima voor de mensen met een leaseauto die het 1.) toch niet zien en 2.) het niet interesseert.

Maar goed, ik ga de lak even zachtjes afspoelen voor de glassplinters.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:18:

EDIT: Als de ramen bij openen / sluiten 'dichtgaan' dan komen ze altijd heel even te klemmen. De motor die de raampjes verplaatst trekt dan heel even wat extra stroom. Dat kan een dipje veroorzaken. Is die dip te groot dan is je accu of dynamo gewoon niet meer in orde.
Net aangekomen op werk. Auto wilde thuis niet starten, nu kreeg ik helemaal geen toeren meer. Radio en verwarming uit, daarna starten hij wel normaal.

Ik ga morgen naar de brezan voor een nieuwe accu. Hopen dat ik straks nog thuis kom hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het duitse merk Arlows wat betreft aftermarket onderdelen?

Ik zoek een spruitstuk en een originele kost bij de dealer bijna 900,-, dan is deze net wat vriendelijker geprijsd. Zit geen StvO keuring op maar dat maakt voor nl niet uit.

Heb al wat gegoogled maar ik kan niet echt ervaringen vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoek eens op reviews, of mail de verkoper met de vraag van welk materiaal dat in elkaar gedraaid is. Het probleem met aftermarket castings is dat je bijv. met chinese turbo's en uitlaat spruitstukken de kwaliteit van casting vaak te wensen overlaat, en bij echt excessief gebruik (een dagje ring ofzo) het snel kan gaan scheuren.

Ik heb ooit voor mijn VR6 een spruitstuk gekocht van 6, naar 3 naar 1, dat heeft exact 1 jaar volgehouden in gewrapte staat (wrap eromheen) en erna viel die bij de lasnaden volledig uit elkaar. Het zijn geen leuke reparaties, want het hele spruitstuk mag vervangen worden en een dezelfde onderdeel dat weer met een jaar scheurt wil je niet.

Als spruitstukken van mijn Audi kapot zouden gaan zou ik geen moment piekeren om of aftermarkt of dealer-origineel te gaan. Je kunt tweedehands kanalen eventueel proberen. Sloop auto's bijv, of neem eens contact op met duitse demontagebedrijven.

Let wel: het werkt anders dan hier. In NL mag je de autosloop zo op met je gereedschapskoffertje, in duitsland moet je delen bestellen die zij voor je loshalen en die je af mag halen bij de balie. Iets met veiligheid enzo.

/me liep ooit eens op een autosloop, toen een vriend een krik die in de weg stond wegschopte, maar hij niet gezien had dat dat ding een auto ondersteunde. Gevolg was dat de auto omflikkerde en ik er net optijd tussenuit sprong.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De echt Chinese rotzooi is veel goedkoper dan koop je een rvs spruitstuk voor 140,-, dat ziet er zelfs op de foto's al uit alsof het van blik gemaakt is. Die in bovenstaande link is volgens mij van gietijzer.

Ik zoek al 2-3 weken naar een gebruikte maar die zijn er zonder scheurtjes simpelweg niet . De KK en 3B (20vt blokken) hebben dit probleem nu eenmaal, krijgen kleine scheurtjes omdat de uitlaat geen flexibel deel heeft.

Ik ga met die auto niet veel rijden, al zou zo'n spruitstuk het 60k kilometer volhouden dan kan ik nog 10 jaar vooruit. En de ring? No way dat ik met een zeldzame 200 20v de ring op ga. :D Het is voor normaal straat gebruik en een keer blazen op de Autobahn.

Gietijzer lassen zie ik ook niet zo zitten, volgens mij is de kans op opnieuw scheuren groot, en het uit/inbouwen is ook aardig wat werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:07:
Gietijzer lassen zie ik ook niet zo zitten, volgens mij is de kans op opnieuw scheuren groot, en het uit/inbouwen is ook aardig wat werk.
Gietijzer lassen is ansich nog best te doen, echter vergt een goede voorbereiding en kennis.

Gooi eens een balletje op bij Lasklus.

Een echt lasbedrijf met zover ik kan oordelen kennis van zaken. (En dus geen teun de beun van op de hoek voor een kratje bier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:07:
De echt Chinese rotzooi is veel goedkoper dan koop je een rvs spruitstuk voor 140,-, dat ziet er zelfs op de foto's al uit alsof het van blik gemaakt is. Die in bovenstaande link is volgens mij van gietijzer.

Ik zoek al 2-3 weken naar een gebruikte maar die zijn er zonder scheurtjes simpelweg niet . De KK en 3B (20vt blokken) hebben dit probleem nu eenmaal, krijgen kleine scheurtjes omdat de uitlaat geen flexibel deel heeft.
Lijkt me echt stug dat een demontagebedrijf in DE zoiets niet liggen heeft. Ich suche ... Audi 200 20VT blabla... Gewoon even een bedrijf of 10 afmailen. Zit er vast wel eentje bij die ze wel in goede conditie heeft. En anders maar gewoon een nieuwe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:09
Ik was net mijn A4 aan het wassen toen het me opviel dat er geen plastic kappen over de accu en het remvloeistof reservoir zitten, het lijkt er op dat deze er wel op horen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6460908/Diverse/Photo%2026-11-2016%2C%2015%2046%2047small.jpg

Als ik hierop google, zie ik veel auto's met maar ook veel zonder deze kappen.

Weet iemand of deze erop zitten vanaf een bepaald bouwjaar o.i.d.? Horen ze op een '05 B7?

Is er wellicht een website waar ik zelf onderdeel nummer kan opzoeken? Kan ik mezelf wat wachttijd besparen bij de dealer als ik een prijs ga vragen/onderdelen ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
https://www.ecstuning.com...2004_2005_2006_2007_2008/

bv

Deksel accu kun je ook los kopen.
Maar blijkbaar is het rem-kapje-gedoe 1 geheel met de rest (of iig dat stuk wat bij jou links op de foto zit).
Afdekkap accuruimte is 35 euro, ruitenwisservloeistofkant 17 euro, en achter de luchtfilter 17 euro. Gewoon bij de dealer bestellen.
Doe anders hun even een mailtje:
http://www.vagtechniek.nl/webshop/
-uhm nvm, tenzij je daar in de buurt woont-

[ Voor 70% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-11-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 18-09 22:12

InFamous

excommunicado

Laank schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:59:
Ik was net mijn A4 aan het wassen toen het me opviel dat er geen plastic kappen over de accu en het remvloeistof reservoir zitten, het lijkt er op dat deze er wel op horen.

[afbeelding]

Weet iemand of deze erop zitten vanaf een bepaald bouwjaar o.i.d.? Horen ze op een '05 B7?

Is er wellicht een website waar ik zelf onderdeel nummer kan opzoeken? Kan ik mezelf wat wachttijd besparen bij de dealer als ik een prijs ga vragen/onderdelen ga bestellen.
AFAIK heb ik die kappen ook niet op mijn '07 B7 zitten.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Laank schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:59:

[afbeelding]

Die kap is een optie. Zit ergens in een bepaald pakket of bij bepaalde motorisering. Verwonderde ik me bij mijn passat 3BG ook al over, is daarbij hetzelfde. :X

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36

iichel

Gazoooo

Gewoon in etka even die plastic kappen opzoeken. Is Audi dus kan nooit meer dan een paar honderd euro kosten.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
Vandaag bij de Audi dealer langsgeweest voor orienteren op volgend leaseauto. Zag de A4 staan in scuba blauw. Wat een geweldige kleur :D

Vreemd dat ik er bijna geen zie rijden, zo opvallend is die toch niet. Vind hem mooier dan estoril blauw van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Audi rijders zijn per definitie saaie mensen vandaar dat 90% in zwart of grijs afgeleverd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heel veel is lease, dan mag je vaak niet eens kiezen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:24:
[...]

Lijkt me echt stug dat een demontagebedrijf in DE zoiets niet liggen heeft. Ich suche ... Audi 200 20VT blabla... Gewoon even een bedrijf of 10 afmailen. Zit er vast wel eentje bij die ze wel in goede conditie heeft. En anders maar gewoon een nieuwe. ;)
De 2.2 20VT is ook niet echt een veel voorkomend blok, alleen geleverd in de Urquattro 20v, de 200 20V, de S2 en de first gen (audi 100) S4, nou niet echt modellen waarvan er bulten op de sloop staan. Dat zijn al jaren auto's die niet meer sloop belanden. Heb wel een aantal gevonden maar die zijn allemaal met scheurtjes.

Ga de Arlows maar bestellen, ding kan tot 750Pk hebben dus ik kan even vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:15:
Heel veel is lease, dan mag je vaak niet eens kiezen. :+
Ik rijd al een jaartje of 20 lease en heb echt nog nergens meegemaakt dat ik niet zelf de kleur mag bepalen.

Probleem is meer dat de meeste een grijze of zwarte kleur kiezen omdat dan de restwaarde hoger is en dus maandbedrag lager.

Ik kies de auto meestal met mijn emotie en dan boeit die €10,- per maand niet zoveel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En je hebt ook mooi grijs.....zoals daytona grey 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tylen schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:45:
Ik rijd al een jaartje of 20 lease en heb echt nog nergens meegemaakt dat ik niet zelf de kleur mag bepalen.
Dus dan bestaat het niet? :P

Je ziet in mijn optiek best vaak dat een bedrijf toch wel een bepaalde kleurstelling prefereert, alles is het maar om zakelijk over te komen. (Lees: saai)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:56:
[...]

Dus dan bestaat het niet? :P

Je ziet in mijn optiek best vaak dat een bedrijf toch wel een bepaalde kleurstelling prefereert, alles is het maar om zakelijk over te komen. (Lees: saai)
Dat zeg ik ook niet. Maar jij had het over "vaak", en dat is niet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tylen schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:25:
Dat zeg ik ook niet. Maar jij had het over "vaak", en dat is niet maar.
Heb je statistieken dan? Of is het gewoon jouw anekdotisch bewijs tegen het mijne? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:27:
[...]

Heb je statistieken dan? Of is het gewoon jouw anekdotisch bewijs tegen het mijne? :P
Van iedereen die ik ken met lease aito heeft niemand die regel. Statistisch genoeg?

Nu jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Da's anekdotisch. ;)

Ik ken juist veel mensen die wél regels opgelegd kregen. Wat maakt jouw anekdotisch bewijs beter dan het mijne? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:42:
Da's anekdotisch. ;)

Ik ken juist veel mensen die wél regels opgelegd kregen. Wat maakt jouw anekdotisch bewijs beter dan het mijne? :P
Ik ken heeeeeeeeeeeel veeel mensen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 11:51
Dit is de eerste keer dat ik in dit gedeelte van het Tweakers forum zit, normaal gesproken zit ik meer in de technische hoek :)

Ik heb een Audi A6 Avant uit 2006 en kom net van de dealer vandaan. Het blijkt dat ik een bekend probleem heb: achterruit sproeier leiding lekt op de versterker... "Goh, laten we een water leiding over apparatuur lopen, What could possibly go wrong!"

Anyhoe, de dealer geeft aan dat de versterker dus stuk is, moet vervangen worden en kost minimaal 900 euro (incl water leiding vervangen). Als echte Nederlander zoek ik dus even een goedkoper alternatief, vandaar dat ik hier terecht kwam.

Heeft er iemand toevallig een 2e hands versterker (normale, de aluminium gekleurde, geen Bose) liggen en zin/tijd om deze in te bouwen in de omgeving Amsterdam? Thanks!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
Rainesh schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:53:
En je hebt ook mooi grijs.....zoals daytona grey 8)
Die zag ik ook staan ja, maar Scuba Blauw staat nog dik bovenaan mn wensenlijstje.

Voorlopige config in mn hoofd.

1.4 TFSI Lease Edition Scuba Blauw
S-Line Int + Ext (inc. 18 inch S-line velgen)
Virtual Cockpit
+ wat andere opties zoals privacy glass, akoestisch glas, audi sound system enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
daxy schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:57:
Dit is de eerste keer dat ik in dit gedeelte van het Tweakers forum zit, normaal gesproken zit ik meer in de technische hoek :)

Ik heb een Audi A6 Avant uit 2006 en kom net van de dealer vandaan. Het blijkt dat ik een bekend probleem heb: achterruit sproeier leiding lekt op de versterker... "Goh, laten we een water leiding over apparatuur lopen, What could possibly go wrong!"

Anyhoe, de dealer geeft aan dat de versterker dus stuk is, moet vervangen worden en kost minimaal 900 euro (incl water leiding vervangen). Als echte Nederlander zoek ik dus even een goedkoper alternatief, vandaar dat ik hier terecht kwam.

Heeft er iemand toevallig een 2e hands versterker (normale, de aluminium gekleurde, geen Bose) liggen en zin/tijd om deze in te bouwen in de omgeving Amsterdam? Thanks!
Oude versterker loshalen, onderdeelnummer op ebay.de intikken en ff goed zoeken :) Versterker loshalen is vrij simpel, stekkers los, schroefjes los en voila. Hou wel rekening mee dat bij een nieuwe versterker je mogelijk component bescherming door de dealer eraf moet laten halen. Denk dat je ongeveer uurtje bezig bent, misschien zelfs korter.

En anders Audiwereld in Utrecht ;) Top zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:30
Zelf een nieuwe Leasebak mogen samenstellen. Is de A3 Berline geworden.

1.6TDI (helaas)
Pack Intuition Plus
Pack Lounge
Sportstoelen met Alcantara + Leer
Verchroomde raamomlijsting
Audi Sound System

Kleur: Kosmos blauw :)

Zijn er hier mensen die na de 3 maanden trial de Audi E-connect sim abbo aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Zo, de A1 staat op MP. Wil er ongeveer 18k voor. Lijkt mij een redelijke prijs als ik het vergelijk met soortgelijke A1's.

http://link.marktplaats.nl/m1112699731

Ik twijfel even over vraagprijs, het is sowieso te hoog maar meer met de gedachte dat mensen richting de 18k gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Ik ben serieus benieuwd voor hoeveel je hem kwijt raakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:13:
Ik ben serieus benieuwd voor hoeveel je hem kwijt raakt. :P
Ik ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:19

Ravefiend

Carpe diem!

Silversin schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:09:
[...]

Die zag ik ook staan ja, maar Scuba Blauw staat nog dik bovenaan mn wensenlijstje.

Voorlopige config in mn hoofd.

1.4 TFSI Lease Edition Scuba Blauw
S-Line Int + Ext (inc. 18 inch S-line velgen)
Virtual Cockpit
+ wat andere opties zoals privacy glass, akoestisch glas, audi sound system enzo.
Dat scuba blauw blijft een héle mooi kleur mijn inziens, heb er nog geen moment spijt van op mijn A3 (Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4") ipv dat daytona grijs dat extra kost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Rainesh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:42:
Zo, de A1 staat op MP. Wil er ongeveer 18k voor. Lijkt mij een redelijke prijs als ik het vergelijk met soortgelijke A1's.

http://link.marktplaats.nl/m1112699731

Ik twijfel even over vraagprijs, het is sowieso te hoog maar meer met de gedachte dat mensen richting de 18k gaan.
Je hebt geen NAP (op marktplaats) en daarmee schrik je iedere koper al af die überhaupt 18K wil neerleggen voor een A1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Khayma schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:00:
[...]

Je hebt geen NAP (op marktplaats) en daarmee schrik je iedere koper al af die überhaupt 18K wil neerleggen voor een A1.
En een andere advertentie over het wijzigen van dingen in een auto via Vagcom enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:03:
[...]

En een andere advertentie over het wijzigen van dingen in een auto via Vagcom enz :P
Het is een wonder. Wie had ooit gedacht dat ik het eens zou zijn met Jism, haha :P .

Misschien raar maar als ik zulke dingen zie dan wijk ik ook altijd af. Krijg altijd zo een gedachte van, ja zijn auto was een test auto. Van alles aan geprutst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hmm volledig mee eens. Niet over nagedacht. Is pas de tweede keer dat ik een auto te koop zet haha. De voorganger (Corsa OPC-Line) was binnen 4 uurtjes verkocht 8)7

Dan maar ook op Autotrader plaatsen.

Thnx heren!

edit: bedenk me net dat ik geen NAP pas heb.....km-stand is wel geregistreerd bij de dealer, is automatisch gedaan bij iedere beurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 29-11-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NAP is ook niet foolproof ofzo. Een km-stand is niet zo erg, mits de onderhoud maar verricht is (en het liefst nog eerder dan dat audi voorschrijft). Iedereen hier kraakte mij af toen ik een auto met 282.000 op de teller gekocht had, maar 2+ jaar + 62k verder, rijdt dat ding nog vrolijk rondt :P

Mileage is belangrijker naar mijn mening. Een auto dat 300.000 mijl heeft gedaan (=492.000) zegt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kreeg net een absurd bod van 15k 8)7 Argument: ik heb online taxatie gedaan en hij is niet meer dan 15k waard. Dagwaarde van de verzekering is 17,1k }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Misschien een bieden vanaf instellen? Wat je ook verkoopt je krijgt anders altijd een idioot laag starbod.

En als we dan toch mp advertenties spammen: De mijne is veel goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:04:
Kreeg net een absurd bod van 15k 8)7 Argument: ik heb online taxatie gedaan en hij is niet meer dan 15k waard. Dagwaarde van de verzekering is 17,1k }:O
Ja zo'n type dat zo'n kenteken check doet via site Y en natuurlijk een gunstig bedrag uitgespuugd krijgt ofzo. Proberen gewoon snel geld te verdienen (handel) en zoveel mogelijk winst te maken.

Handelen in classics zit trouwens wel geld in. Als je ziet wat er voor sommige auto's wordt betaald .... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:19:
Misschien een bieden vanaf instellen? Wat je ook verkoopt je krijgt anders altijd een idioot laag starbod.

En als we dan toch mp advertenties spammen: De mijne is veel goedkoper :+
De buurman heeft u ook zo een cabrio.....met een lekke achterruit (inc ductape), groen uitgeslagen cap, 18inch ronal velgen en stoffen bekleding die vol zit met schimmel 8)7

In de lente gaan we em opknappen en dan in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ist de moeite wel waard dan? Kan hij hem niet beter voor de sloop wegdoen? Kap vervangen is prijzig dus voordat je dat terug verdiend...

18" onder zo'n cabrio rijd trouwens voor geen meter, dingen hebben standaard zo'n hard onderstel dat je met grote wielen echt alleen maar gebonk voelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:51:
NAP is ook niet foolproof ofzo. Een km-stand is niet zo erg, mits de onderhoud maar verricht is (en het liefst nog eerder dan dat audi voorschrijft). Iedereen hier kraakte mij af toen ik een auto met 282.000 op de teller gekocht had, maar 2+ jaar + 62k verder, rijdt dat ding nog vrolijk rondt :P

Mileage is belangrijker naar mijn mening. Een auto dat 300.000 mijl heeft gedaan (=492.000) zegt veel meer.
????
Want Fahrenheit is ook een stuk warmer natuurlijk dan Celsius.

En ja? Heeft dat ding je in 2 jaar tijd €62k gekost om vrolijk rond te kunnen blijven rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
NeutraleTeun schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:45:
[...]

????
Want Fahrenheit is ook een stuk warmer natuurlijk dan Celsius.

En ja? Heeft dat ding je in 2 jaar tijd €62k gekost om vrolijk rond te kunnen blijven rijden?
Ik neem aan dat dat 62k kilometers zijn :P

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serieus? Denk je werkelijk dat ik 62.000 € erin gestoken heb ? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:06:
Nou bij jou weten we het maar nooit Jism :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:06:
Ik denk de helft. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de tel kwijt. :P

http://www.speurders.nl/o...qs=True&query=audi+rs6+c5

Tempting. Alleen verkoper reageert niet op vragen zoals

- Wanneer turbo's vervangen
- Wanneer automaat revisie heeft gehad (bekend probleem)
- Wanneer distributieriem is gedaan

De 3 belangrijkste vragen bij zo'n auto. De rest moet maar bij bezichtiging komen.

Edit: schijnt al een jaar of 2 te koop te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:08:
[...]

Ik ben de tel kwijt. :P

http://www.speurders.nl/o...qs=True&query=audi+rs6+c5

Tempting. Alleen verkoper reageert niet op vragen zoals

- Wanneer turbo's vervangen
- Wanneer automaat revisie heeft gehad (bekend probleem)
- Wanneer distributieriem is gedaan

De 3 belangrijkste vragen bij zo'n auto. De rest moet maar bij bezichtiging komen.

Edit: schijnt al een jaar of 2 te koop te staan.
lol, A & D zijn echt dikke oplichters... zoiets als Jetcars :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:21:
[...]

lol, A & D zijn echt dikke oplichters... zoiets als Jetcars :+
https://radar.avrotros.nl...hp?f=43&t=30764&start=100

Ja... laat maar ook.

Sprak net iemand die daar al was wezen kijken voor die auto. Hij is er met een boog omheen gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

BOMVOL en CAPSLOCK...

* Gonadan haakt per direct af

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kan dus net zo goed wel 62k zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:33:
BOMVOL en CAPSLOCK...

* Gonadan haakt per direct af
Deze dan: http://link.marktplaats.nl/m1111625288

Bleek dat er 1.5 jaar geleden een motor swap is uitgevoerd, men met de hand de beste turbo's uit 2 motorblokken eruit gevist heeft en erin heeft gezet. 8)7

Zal allemaal best dat de turbo's mischien op het oog in goede staat waren, maar audi schrijft niet voor niets voor dat bij defect turbo ze altijd beide moeten worden vervangen.

Distributieriem ook 1.5 jaar terug...'maar' 12 tot 15k mee gereden. Ik vertrouw het zaakje al niet.

Ook de velgen.... 2 siersets maar geen originele RS6 velgen. Zijn nou net de velgen die de hele auto sieren.

Autoscout24.de maar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
12 a 15k in anderhalf jaar is niet gek hoor. Dat jij nou 30k per jaar rijd met een RS4 betekent niet dat iedereen zo gek is, voor veel mensen zal dit een garage queen zijn die voor weekendritjes en meetings buiten komt, dat zou ik in ieder geval wel doen.

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 01-12-2016 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:03:
12 a 15k in anderhalf jaar is niet gek hoor. Dat jij nou 30k per jaar rijd met een RS4 betekent niet dat iedereen zo gek is, voor veel mensen zal dit een garage queen zijn die voor weekendritjes en meetings buiten komt, dat zou ik in ieder geval wel doen.
Ik heb met de verkoper gesproken... en het feit dat er turbo's van 2 verschillende motoren worden 'hergebruikt' krijg ik al de rillingen van. Het ontbreekt 'm ook aan de originele velgen wat ik nou net zo belangrijk vindt. En daarnaast zulke auto's kunnen enorme kwalen hebben.

- Versnellingsbak bijv > revisie dik 5k
- Turbo's > 2 a 3 dagen werk, dik 3 tot 5 8)7
- Sensoren vooral
- Duur in onderhoud

Ik koop dan liever een uitvoering of model waar niet op bezuinigd is. Maar met zulke prijzen moet je ook niet veel verwachten meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
versnellingsbak is al vervangen en je gaat nu dingen benoemen waar de verkoper niks aan kan doen. Sensoren? Duur in onderhoud? Originele velgen koop je voor 1000/1500, nou dan ga je over de prijs praten en snoep je het er af. Turbo's die niet vervangen zijn zoals jij wilt, tja. Dan kijk je lekker verder. Je zeikt nu om het zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Even over de gecupte banden;

Bandenboer heeft ermee gereden en naar gekeken. Volgens hem zijn de voorste twee gecupt.........terwijl normaal gesproken de achterste cuppen vanwege as-last. Maargoed hij heeft twee nieuwe besteld en gaat ze vervangen. Maar ik ga toch eerst naar een profile tyre center voor second opinion. Ik laat na het vervangen de auto weer opnieuw uitlijnen, mijn vermoeden is dat dat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmiddag de cabrio uitgezwaaid, opgehaald door een Belg, dus maandag even de exportpapieren regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7QHklW2Q9Ya0S499KQKUr3LJ/medium.jpg

Dat wordt maandag fietsen naar het werk (is te doen met 6,5km :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 03-12-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag voor een second opinion geweest. Inderdaad gecupte banden aan de voorzijde en lichtjes achter. Bandenboer heeft gratis twee nieuwe Pirelli P7 Cinturato AO (Audi Only) gemonteerd. Alle vier vervangen wilde hij niet. Dus ik ga de andere twee via Pirelli zelf proberen.

Maar man, wat een rust nu....veeel stiller in de auto. Wat betreft grip etc merk ik helemaal niks anders, enkel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is belangrijker te weten wat het nou veroorzaakte.... anders sta je er straks weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52

royhoi

-

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:32:
[...]

Ik heb met de verkoper gesproken... en het feit dat er turbo's van 2 verschillende motoren worden 'hergebruikt' krijg ik al de rillingen van. Het ontbreekt 'm ook aan de originele velgen wat ik nou net zo belangrijk vindt. En daarnaast zulke auto's kunnen enorme kwalen hebben.

- Versnellingsbak bijv > revisie dik 5k
- Turbo's > 2 a 3 dagen werk, dik 3 tot 5 8)7
- Sensoren vooral
- Duur in onderhoud

Ik koop dan liever een uitvoering of model waar niet op bezuinigd is. Maar met zulke prijzen moet je ook niet veel verwachten meer.
Je had 2 maanden geleden gewoon je slag moeten slaan ;) Nieuwe Turbo's,bak revisie,distributie,banden,detail beurt van 650,- en dat allemaal een paar 1000km terug O+

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/fcfu3mxmx/image.jpgimages upload

K

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.