Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:11:
[...]
Ze zijn inderdaad krom. Krom is niet het goede woord, het oppervlak is niet meer evenredig. Daardoor voel je dat ie trilt bij het remmen. Het rare is is dat met een autowas de boel weg is.
Ik heb ze voor nurburgring af laten draaien. Merendeels omdat er 7500km nog mee gereden kon worden, maar blijkbaar was een dagje ring al te veel. Je stressed ze veel meer dan dat je denkt.
Ik vroeg me altijd af hoe die S4 uit Hannover 364kmph op GPS kon:
https://jhmotorsports.com...igher-top-speed-p-45.html
Je kunt een langere 6de versnelling swappen waardoor het toerental met maximaal 550rpm wordt verlaagd. Dus geen 130kmph meer met 3000rpm maar 2450rpm ongeveer. Ook wordt de maximum snelheid verhoogd (maar dat haal je toch niet met mijn vermogen) naar 368 kmph. Natuurlijk ook een stukje zuiniger maar de vraag is of je nog degelijk in kunt halen met zo'n laag toerental. Zeker vanuit 100kmph.
De remmen ben ik mee bezig. Die dingen zijn absoluut niet goedkoop ofzo. Reken maar een slordige € 4000.
Aaah gelukkig, althans gelukkig (je weet maar nooit bij Audi!!) kost alsnog genoeg maar beter dit dan weet ik veel wat.. 4000 euro?!?!?!?! Waar bestel je die dan, toch niet bij de lokale audi dealer he? Als het puur om de schijven gaat (vermoedelijk voor) dan vind ik 4000 belachelijk veel. Tip:
www.atpautoteile.de om te beginnen, je vind er origineel, imitatie en beter dan origineel. In ieder geval (stel je vind niet dat gene wat je zoekt) hou het altijd bij Duitsland voor ALLES mbt VAG. PS. dit is geen aanval, maar onderdelen, beter dan het origineel, kost lang zal zijn leven niet zoveel (tenzij je het ergens in NL koopt). Of ik moet wederom wat missen en die 4000 euro is niet puur en alleen een setje schijven. De schijven vervang je uiteraard met een setje van 2, of ga je er 4 doen? Enja dan nog 1000 euro voor 1 schijf, moa moa dat zit volgens mij in een Lambo nog niet

. Indien de blokken nog niet op zijn dan hoef je die niet te doen he, die passen zich weer aan aan (dubbelop) je schijf.
Langere versnelling is inderdaad een hogere top, wat je wel zult merken is dat je je gaspedaal minder ver in hoeft te trappen (niet leuk

).
Het hoeft dus niet perse ten koste te gaan van je acceleratie, acceleratie is er altijd wel bij genoeg vermogen en turbo. Maar goed, wil je zo'n top? Ik zou het wel voor het zuiniger rijden doen, als ik 120-130 rij zit ik al op of iets boven de 3000 toeren en dan zuipt t. Hoe het precies met mijn Turbo zit weet ik niet, ik merk dat ik tussen de 2800 en de 5000 toeren het meeste vermogen heb.. Uiteraard kan je altijd bij te weinig vermogen op het moment dat je het nodig hebt, even een versnelling terug en alsnog gaan met de banaan
Over het poetsen en denken dat het weg is: ga maar eens de wasstraat in, daarna rij je 80 en rem je normaal af naar de 30, ga terug naar de 80 en doe dat nog eens: probleem terug

Je hebt gewoon op het begin iets minder grip op je schijven, na een beetje remmen is het weer allemaal ''schoon'' en dan krijg je het probleem. Je schijven zijn denk ik dan ook niet in zeeer slechte staat, maar zeker ook niet in goede (vandaar dat stotteren).
PS. ik ben geen auto monteur en ik doe bar weinig zelf aan mijn auto, maar toevallig dat ik bepaalde dingen precies zo heb meegemaakt (vandaar dat ik ook altijd mijn rem los laat wanneer ik afgeremd heb, ik hoef geen kromme schijven meer, althans krom zoals ik dat noem

)
Bij mij gaat er binnenkort misschien ook iets aankomen.. Afgelopen zondag stond in Zuid Limburg en ik moest terug naar Gelderland, ik probeer mijn auto te starten, toeren tot de 100 en de motor leek niet te willen, wel flinke schokken / stoten.
3x geprobeerd, kabels nagekeken, vloeistoffen en etc, niks te vinden.. 4e poging zelfde ellende maar ik dacht ik geef even flink gas toeren omhoog, ik laat gas los en poef terug naar de 100. Die 100 toeren had ik alleen wanneer ik de sleutel (contact) naar rechts bleef duwen.
Kennis gebeld (die met zijn b6 s3), hij start, geeft hem zwaar op zijn flikker, rookpluimen (wit) en poef alles oké. Probleem niet meer gehad

Hier ervaring mee? Ik ben zwaar bang voor een start-motor die zoiets heeft van: nja oké omdat het moet.. Zeer vaag in ieder geval, hij start altijd vlekkeloos, behalve zondag niet, en daarna wel weer gewoon vlekkeloos. Auto's en toeval geloof ik helaas niet in haha.
[
Voor 34% gewijzigd door
LopendeVogel op 22-11-2016 08:32
]