Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap niet dat je 'm weggedaan hebt. Wat een bak man! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21

royhoi

-

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:35:
Snap niet dat je 'm weggedaan hebt. Wat een bak man! O+
Hij was voor mij totaal overbodig. Ik heb al een auto die veel sneller is dan de RS6 en een auto die een stuk comfortabeler rijd dan de RS6. Was ook nooit van plan deze lang te houden. Wilde er altijd al een hebben en deze kwam ik tegen met een defecte automaat bak. Ding voor weinig gekocht en in de winter opgeknapt. tot oktober mee gereden en toen ik er klaar mee was weer verkocht.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
royhoi schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:51:
[...]

Hij was voor mij totaal overbodig. Ik heb al een auto die veel sneller is dan de RS6 en een auto die een stuk comfortabeler rijd dan de RS6. Was ook nooit van plan deze lang te houden. Wilde er altijd al een hebben en deze kwam ik tegen met een defecte automaat bak. Ding voor weinig gekocht en in de winter opgeknapt. tot oktober mee gereden en toen ik er klaar mee was weer verkocht.
Nu ben ik nieuwsgierig, wat voor auto heb je dan die veel sneller is dan een RS6?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al vrij lastig een opvolger voor zulke auto's te vinden.

Qua sprint is de RS4 B5 'sneller' maar qua top walst de RS6 eroverheen. Beetje gemapte doet 320 :o

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Teknix1982 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:54:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig, wat voor auto heb je dan die veel sneller is dan een RS6?? :p
R8 ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:26:
Maar het is belangrijker te weten wat het nou veroorzaakte.... anders sta je er straks weer.
Tot nu toe onbekend, compleet onderstel latem controleren inc dempers, schokkenbrekers, veren, draagarmen etc. Alles helemaal goed. Zij denken de combinatie band en auto, dat dat geen goede combi is.

En de rs6 van royhoi was echt de perfecte rs6 voor jou jism :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Teknix1982 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:54:
[...]

Deze 80 uit 94' >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uzpijw2j9df2h.jpg

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ken ik die van Driving Fun? ;) Of de sprintdagen op Weeze?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Daar ligt vast een 3B of ABY in dus dat telt niet, zal vast getjoent zijn :P No way dat je met een stock S2 een rs6 kunt bijhouden.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 03-12-2016 20:27 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Chaoss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:24:
Daar ligt vast een 3B of ABY in dus dat telt niet, zal vast getjoent zijn :P No way dat je met een stock S2 een rs6 kunt bijhouden.
Getjoende aby ja. En dat teld zeker vraag dat maar aan een aantal motorrijders die het al hebben geprobeerd 😛

Hier trouwens mijn YouTube

YouTube: Audi S2 Avant

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Joopieboy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:20:
Ken ik die van Driving Fun? ;) Of de sprintdagen op Weeze?
Had wel wat lopen op driving fun ja maar kan daar niet meer inloggen. Krijg ook geen antwoord op mailtjes naar die gasten dusja dan niet.

Weeze ben ik trouwens nog nooit geweest. Wel op drachten en de baan in Bitburg Duitsland.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet dat na de vernieuwing van de website het niet altijd even lekker loopt, wel jammer, altijd leuk om te volgen! Drachten en Bitburg ben ik zelf niet geweest (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

royhoi schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:33:
[...]

Getjoende aby ja. En dat teld zeker vraag dat maar aan een aantal motorrijders die het al hebben geprobeerd 😛

Hier trouwens mijn YouTube

YouTube: Audi S2 Avant
Bedoelde vooral dat een standaard S2 nooit zo snel is. Voordat je daar 700pk uithaalt moet je ook een klein vermogen investeren. Dan had je ook die RS6 kunnen tunen.

Maar wel oerdegelijke blokken die 20vt's, en standaard lopen ze ook heerlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:46
Chaoss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:53:
[...]

Bedoelde vooral dat een standaard S2 nooit zo snel is. Voordat je daar 700pk uithaalt moet je ook een klein vermogen investeren. Dan had je ook die RS6 kunnen tunen.

Maar wel oerdegelijke blokken die 20vt's, en standaard lopen ze ook heerlijk soepel.
Probeer nu nog maar een nette RS2 te kopen voor weinig.. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat gaat niet lukken, een S2 overigens ook niet, een nette gaat toch minstens 10k kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/snguXblzvZZqVPZvlWaJkdMR/full.jpg

Scheelt toch wel, even goed wassen met de koude dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
OMG een rechte foto! :9

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het premium pakketje bij de wasstraat. Het zelf wassen levert altijd dingen op die je vergeet, overgeslagen bent of gewoon niet goed hebt gedaan.

Het scheelt dat de auto bij mij netjes onder een carport staat. Hij blijft hierdoor mooi behouden.

Trouwens... discussiepunt. Meer druk op koppelingscilinder of een stevigere drukgroep? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 01:20:
Dat was het premium pakketje bij de wasstraat. Het zelf wassen levert altijd dingen op die je vergeet, overgeslagen bent of gewoon niet goed hebt gedaan.
Bij jou wellicht.
Een auto goed wassen gaat toch stapsgewijs. Iets overslaan is dan gewoon echt half slapen.
Of sla je met douchen ook bepaalde zaken over ;)
Het scheelt dat de auto bij mij netjes onder een carport staat. Hij blijft hierdoor mooi behouden.
Wat is hiermee gebeurd dan?
De kont van de auto staat precies onder de railing van het balkon. Iedere ochtend heb ik dan ook eksters blijkbaar die in alle plezier gaan staan schijten..
Ik krijg altijd de schijt van die 'premium' pakketten.
Altijd die slecht uitgepoetste (kan ook niet anders) wax. Die dan ook nog eens over je ramen zit en in de resterende druppels over je gehele auto gaan opdrogen en alsnog vlekken achterlaten.

Doe mij maar basic wassen.
Ga ik zelf erna wel snel met een natte wax of QD er overheen.

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-12-2016 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je denkt dat ik met deze temperaturen m'n auto ga staan wassen? :P

De auto steekt met z'n kont net onder het balkon uit, maar dat neemt niet weg dat ie onder de carport staat. Hij wordt niet zo snel vies en ijsvorming op ramen of op het dak is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan maar overslaan, No way dat ik met mijn auto's door de krasstraat ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En al dat strooizout is bevorderlijk voor je auto wou je zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:27:
Een goede waxlaag is al een goede bescherming voor je auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:27:
Met een gegalvaniseerde auto valt dat wel mee. En ik ga naar de wasbox, ook als het koud is, dan maar een paar koude handen, ik ben zelf niet van zout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:36:
[afbeelding]

Scheelt toch wel, even goed wassen met de koude dagen.
Toch maar even die paaltjes omzagen voor je knipt ;-)

De B5 RS4 blijft toch mijn tweede favoriete Audi (je verliest het van de RS2 :) ) maar ik zelf gewoon de standaard B5 RS4 velgen eronder houden. Deze zijn ook erg mooi maar het mooiste van zo'n young-timer / jonge klassieker is het geheel origineel houden qua uiterlijk. Maar dat is geheel mijn smaak - het is jouw (hele mooi) auto natuurlijk!

Daarmee bedoel ik dus deze velgen - ik heb geen flauw idee hoe die dingen heten of dat ze inderdaad de originele RS4 velgen zijn :P Ik weet wel dat ik die S4 velgen helemaal niet mooi vind en, zou ik een S4 hebben, dan zou ik zeker deze velgen eronder plakken.

Afbeeldingslocatie: https://i3.photobucket.com/albums/y69/volumebikec0/_DSC4703.jpg

Ik kan mij nog goed herinneren dat er bergen Golf 4tjes en Leons waren die deze 18" velgen eronder hadden, veelal met Audi logo en al. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door tazzman op 07-12-2016 21:58 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Sterker nog, mocht ik een Golf MK4 rijden gooide ik deze velgen er onder. :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:06
Ik heb Audi als sponsor voor een evenement kunnen strikken en heb enkele dagen een Q7 Quattrio E-Tron mogen lenen. Geweldig ding!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2em33iw.png

[ Voor 5% gewijzigd door TZC-T1-FX op 07-12-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:55:
[...]

Toch maar even die paaltjes omzagen voor je knipt ;-)

De B5 RS4 blijft toch mijn tweede favoriete Audi (je verliest het van de RS2 :) ) maar ik zelf gewoon de standaard B5 RS4 velgen eronder houden. Deze zijn ook erg mooi maar het mooiste van zo'n young-timer / jonge klassieker is het geheel origineel houden qua uiterlijk. Maar dat is geheel mijn smaak - het is jouw (hele mooi) auto natuurlijk!

Daarmee bedoel ik dus deze velgen - ik heb geen flauw idee hoe die dingen heten of dat ze inderdaad de originele RS4 velgen zijn :P Ik weet wel dat ik die S4 velgen helemaal niet mooi vind en, zou ik een S4 hebben, dan zou ik zeker deze velgen eronder plakken.

[afbeelding]

Ik kan mij nog goed herinneren dat er bergen Golf 4tjes en Leons waren die deze 18" velgen eronder hadden, veelal met Audi logo en al. 8)7
Ik heb ze ook, nieuw en onbekrast liggen, maar er moeten nog banden bij. Twijfel of nu winterbanden noodzakelijk zijn voor die korte duur. M'n auto kwam ook met echt de originele velgen eronder, echter de soft variant. Bekend probleem waarbij ze bij het minst geringste krom raken. Die ik nu heb zijn hardtop, oftewel bestendig tegen putjes, drempels en dat soort dingen :)

Edit je foto is een s4 avant en geen rs4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 03:05:
[...]

Edit je foto is een s4 avant en geen rs4.
Jawel maar dat zijn wel de RS4 velgen toch?

De S4 velgen waren toch deze lelijke dingen, of niet?

Afbeeldingslocatie: https://i110.photobucket.com/albums/n95/ajfisc/17.jpg

Die vind ik echt niet te pruimen....

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet ze dan ook niet in je mond stoppen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die velgen waren inderdaad die van een rs4 en bovenstaand is s4. Maar er zijn enorm veel imitaties op de markt. Dus iemand die met rs4 velgen onder z'n golf of Seat zit doet dat goedkoop blijkbaar. Setje nieuw kost wellicht nog meer dan een auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
TZC-T1-FX schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:22:
Ik heb Audi als sponsor voor een evenement kunnen strikken en heb enkele dagen een Q7 Quattrio E-Tron mogen lenen. Geweldig ding!

[afbeelding]
Leuk, maar blijft een lelijk hok :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
RolfLobker schreef op maandag 7 november 2016 @ 08:42:
Wat zijn ongeveer de levertijden van A3 momenteel?
Maand geleden A3 besteld. Zou ik die deze maand nog kunnen verwachten of wordt dat eerder dec/jan pas ?
Dealer wist mij niet meer te vertellen dan 'is nog onbekend'; zelfs geen indicatie.

Deze is het geworden;
1.4 TFSI CoD ultra (3drs)110kw
Mythoszwart metallic
Opties
› Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» \[7X1] Parkeerhulp achter
» \[9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» \[6E3] Middenarmsteun vóór
» \[8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart
Auto wordt volgende week gebouwd. Heb hem dus met een beetje mazzel voor de kerst maar ik hou er rekening mee dat het ook de eerste week van januari kan worden.
Kan haast niet wachten op mijn eerste Audi :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Zou een perfect kerstkadootje zijn!

Heb de A1 advertenties verwijderd, kreeg allemaal rare lui aan de telefoon. Dat het zogenaamd 14k waard is en dan geen koerslijsten gebruiken maar een eigen vaag tabel.

Dealer gesproken waar ik em gekocht heb, ze willen de A1 dolgraag weer terug. Waren helemaal verbaasd over hoe die er nu uit ziet en de extra opties. Zoekopdracht is actief, gewoon blijven zoeken totdat ze de juiste gevonden hebben :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 11-12-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Rainesh schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:32:
Zou een perfect kerstkadootje zijn!

Heb de A1 advertenties verwijderd, kreeg allemaal rare lui aan de telefoon. Dat het zogenaamd 14k waard is en dan geen koerslijsten gebruiken maar een eigen vaag tabel.

Dealer gesproken waar ik em gekocht heb, ze willen de A1 dolgraag weer terug. Waren helemaal verbaasd over hoe die er nu uit ziet en de extra opties. Zoekopdracht is actief, gewoon blijven zoeken totdat ze de juiste gevonden hebben :)
Ik doe echt nooit een telefoonnummer bij mijn advertenties, laat ze maar lekker mailen, scheelt al wat irritatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ik doe echt nooit een telefoonnummer bij mijn advertenties, laat ze maar lekker mailen, scheelt al wat irritatie :P
Mails waren nog erger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Haha ja ik ken het, auto's en iphones verkopen, de grootste hel van marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Viel me eigenlijk wel mee, binnen 2 weken de cabrio verkocht via marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:21
Scrtz schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:25:
[...]

Haha ja ik ken het, auto's en iphones verkopen, de grootste hel van marktplaats
Klopt autoscout is al wat serieuzer viel me op, zo heb ik ook mijn eerste auto (starlet 97'') voor een waardige prijs verkocht. Auto was 1200 waard (ja om te ontvangen) via marktplaats kwam ik niet verder dan 600 euro. Via autoscout de auto verkocht binnen 3 dagen voor 1150 euro.

Audi via marktplaats gekocht (B5 avant), maar dat doe ik ook nooit meer (auto ''handelaar'', dus je weet het al haha). Binnen 8 maanden alle draagarmen vervangen, aandrijfas hoes en direct de aandrijfas mogen doen, remklauw rechtsachter (dus ook gelijk links achter laten doen) want die was vastgeslagen, 1 of ander ventiel wegens het niet normaal stationair lopen (viel soms spontaan uit en/of zakte tot de 200-300 toeren, leuk in de file of voor een stoplicht). Eigenlijk zijn alle bekende B5 / B6 problemen ondertussen al aangepakt. Uiteraard ook het standaard onderhoud (alle blokken vervangen, direct de schijven erbij gedaan), vervangen van alle filters en etc, maar goed dit valt allemaal in mijn ogen onder het standaard onderhoud.
Uiteraard, ook inmiddels de riem, rollers, water en oliepomp mogen doen :D

Kosten? Ik wil het niet weten... Was er helaas al voor gewaarschuwd (paps is al zo'n 20 jaar een audi rijder en kent ze inmiddels bijna allemaal. Ondanks zijn negatieve advies om een B5 / B6 te score dit toch gedaan en lekker op de blaren mogen zitten:D)

Momenteel aan het kijken voor een 2006 A4 Avant (s-line) maar dan lekker via mobile.de.. Mij zie je nooit meer een Duitse wagen in NL kopen, gewoon niet. Kans dat het slecht/goedkoop onderhouden is, is gewoonweg groot hier.
Prijzen voor een zeer degelijke (goed onderhouden met de welbekende Duitse APK) voor circa 3000-3500 euro. Reken daar circa 300-500 euro invoerkosten bij en je hebt een zeer degelijke, goed onderhouden Audi.
Pech uitgesloten uiteraard, maar dat is bij elke auto, elk merk, nieuw of 2e hands :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Bij veel reacties kan je gewoon een verkoper uitzoeken die netjes over komt. De rest met een standaard mailtje afwimpelen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RolfLobker schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:20:
[...]

Auto wordt volgende week gebouwd. Heb hem dus met een beetje mazzel voor de kerst maar ik hou er rekening mee dat het ook de eerste week van januari kan worden.
Kan haast niet wachten op mijn eerste Audi :9
aaaah leuk leuk :D Eens een Audi, altijd een Audi :D
Krijg je trouwens een ''gewone'' A3 of de hatchback of limousine variant?

Nu hopen dat je hem voor de kerst hebt, altijd leuk om zo de kerst in te gaan lijkt mij :D

Als eerste Audi doe je het natuurlijk wel gelijk leuk, want of het nu de normale A3, Hatcback of limousine is, met al deze 3 ga je genoeg plezier beleven op de weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Chaoss schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:15:
Dan maar overslaan, No way dat ik met mijn auto's door de krasstraat ga.
Hmm dat is wel kort door de bocht, over het algemeen ben ik er ook niet positief over te spreken, maar ik heb hier 1 grote wasstraat in de buurt die het wél goed doet.
Het is dus niet per definitie een krasstraat (hoewel ze er wel tussen zitten natuurlijk).
Ik was de auto zelf thuis in de zomer zo nu en dan, maar in de winter (koudere periode) gaat die netjes krasvrij door en uit de wasstraat. Geen vies opgedroogde druppels, geen krassen en etc, wel een schone auto (daar gaat het om toch?).
Mocht de wasstraat (ofja bij jullie krasstraat) wel vlekken achterlaten, gewoon even snel met een doek eroverheen nadat je eruit rijd? 2 minuten werk. Mja als jullie wasstraat als krasstraat gezien wordt dan zou ik hem er ook niet doorheen duwen haha.

Uiteraard, met de hand kan je het nog beter doen indien je er een dag voor gaat staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Als je je auto door de wasstraat haalt, dan krijg je geheid last van swirls. En dat is precies de reden waarom ik altijd met de hand was, ik wil geen swirls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:33:
Het is al vrij lastig een opvolger voor zulke auto's te vinden.

Qua sprint is de RS4 B5 'sneller' maar qua top walst de RS6 eroverheen. Beetje gemapte doet 320 :o
Nja als je ziet wat de meer recentere modellen doen dat is toch wel een stukje meer :P
Niet alleen het comfort maar ook de pk's schieten ver omhoog vergeleken de modellen van bijna 20 jaar terug (logisch ook).
Mja over wat voor RS6 heb je het? Uit 2000 of uit 2016?

Zoals een andere tweaker hier zojuist aangaf, een A3 besteld, 1.4tfsi, weet je hoeveel PK dat dingetje heeft? Jep 150PK.
Evenveel als een B5 1.8T, alleen, de A3 is nieuwer, beter, sneller, zuiniger, betrouwbaarder en etc. (begin ik nog niet over het PK verlies in de circa 20 jaar van de B5 :P).

Zelf nu ook bijna helemaal klaar met de B5 / B6 reeks, rij nog een B5 Avant S (overdreven onderhouden in 2 jaar tijd, had wel een leuk 2010 model kunnen kopen...), maar de opvolger wordt een veel recenter model. Veel degelijker, veel meer comfort en veel meer snelheid (hoewel de top mij niet al teveel doet, wel de acc vind ik heerlijk) en bovendien: veel betrouwbaarder.
De B5 en B6 zijn gewoon 1 van de slechtste modellen die Audi ooit op de markt gebracht heeft, hoewel de B6 alweer iets degelijker is, valt het nog in het niets vergeleken de modellen na (2004/2006?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Maakt niet uit hoe goed je wasstraat is, je krijgt praktisch altijd swirls. Of er het moet contactloos gewassen worden, maar lijkt mij dat je je auto dan niet perfect schoon krijgt. Sterker nog....als je je auto met de hand wast en op de verkeerde methode (en zelfs op de juiste methode) dan krijg je ook heel makkelijk swirls.

Kortom: swirls krijg je altijd, maar je kunt het sterk verminderen als je je vaak genoeg je washandschoen over een gritguard heen wrijft en twee emmers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Rainesh schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:21:
Maakt niet uit hoe goed je wasstraat is, je krijgt praktisch altijd swirls. Of er het moet contactloos gewassen worden, maar lijkt mij dat je je auto dan niet perfect schoon krijgt. Sterker nog....als je je auto met de hand wast en op de verkeerde methode (en zelfs op de juiste methode) dan krijg je ook heel makkelijk swirls.

Kortom: swirls krijg je altijd, maar je kunt het sterk verminderen als je je vaak genoeg je washandschoen over een gritguard heen wrijft en twee emmers gebruikt.
Ik ben het er volledig mee eens dat het mooiste / beste resultaat behaald wordt door de auto met de hand te wassen en goed na te behandelen.

Maar dat een wasstraat altijd problemen oplevert (zoals het een krasstraat genoemd werd) is niet altijd juist.

Zoals nu, als ik moet kiezen tussen met de hand wassen (wat hier best onhandig gaat want ik kan niks afspuiten niks) of met een half bruine (modder spetters) door moet rijden OF ik ga naar de wasstraat, dan pak ik de wasstraat.
Maar uiteraard, indien de wasstraat je auto bekrast en doet, dan zou de wagen daar niet doorheen gaan. Zelf heb ik goede ervaringen hier met de Anac wasstraat (althans, straten). Maar uiteraard ook de nodige verhalen gehoord over andere wasstraten die het wel leuk vinden om je lak even omzeep te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

LopendeVogel schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:30:
Maar dat een wasstraat altijd problemen oplevert (zoals het een krasstraat genoemd werd) is niet altijd juist.
Geloof me, als hobby detailer (net als Rainesh), een wasstraat zorgt _altijd_ voor swirls, tenzij je hem naar ene handwas brengt waar ze hem eerst foamen, afspuiten, opnieuw foamen, met een goede washmitt en 2 emmers wassen, weer afspoelen en droogdeppen.

Alleen kost een wasbeurt je dan 50 euro en dat heeft niemand er voor over. Vandaar de 10 euro krasswirlstraat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
LopendeVogel schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:04:
[...]

aaaah leuk leuk :D Eens een Audi, altijd een Audi :D
Krijg je trouwens een ''gewone'' A3 of de hatchback of limousine variant?

Nu hopen dat je hem voor de kerst hebt, altijd leuk om zo de kerst in te gaan lijkt mij :D

Als eerste Audi doe je het natuurlijk wel gelijk leuk, want of het nu de normale A3, Hatcback of limousine is, met al deze 3 ga je genoeg plezier beleven op de weg :D
Het is een standaard A3. Dus 3-deurs.

Ik verwacht er ook veel plezier aan te hebben. Veel mensen gaan eerder voor bv een Seat Leon of Scoda in de lease. Ik ben bewust voor Audi gegaan.
Hiervoor altijd voor de goedkope optie gegaan (altijd auto vd zaak gereden) en zo Opel Astra, Opel Corsa en VW Golf blue motion gereden. De Opel vond ik ook fijn rijden maar is natuurlijk niet vergelijkbaar met een A3. Nu mezelf een A3 gegund en voor de hogere bijtelling gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap dat een nieuwe auto leuk is voor kerst, maar zouden jullie dat liever hebben dan een weekje wachten en het label 2017 krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het lease is zeker wel. Scheelt gewoon 2% bijtelling en hoewel dat weinig lijkt is het bij een auto van 30k toch 50 euro per maand dat je extra aftikt. Dan liever een kerstcadeautje en een iets oudere auto ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:09:
[...]

Hmm dat is wel kort door de bocht, over het algemeen ben ik er ook niet positief over te spreken, maar ik heb hier 1 grote wasstraat in de buurt die het wél goed doet.
Het is dus niet per definitie een krasstraat (hoewel ze er wel tussen zitten natuurlijk).
Ik was de auto zelf thuis in de zomer zo nu en dan, maar in de winter (koudere periode) gaat die netjes krasvrij door en uit de wasstraat. Geen vies opgedroogde druppels, geen krassen en etc, wel een schone auto (daar gaat het om toch?).
Mocht de wasstraat (ofja bij jullie krasstraat) wel vlekken achterlaten, gewoon even snel met een doek eroverheen nadat je eruit rijd? 2 minuten werk. Mja als jullie wasstraat als krasstraat gezien wordt dan zou ik hem er ook niet doorheen duwen haha.

Uiteraard, met de hand kan je het nog beter doen indien je er een dag voor gaat staan..
De wasstraat die ik bezoek is verder 'goed' en mijn auto komt er in ieder geval schoner uit dan dat ik zelf ga staan prutsen, zeker met dit koude weer ... no way. Het mooiste zou zijn dat ik de auto na wassen direct droog en direct in ga poetsen met was / wax. Dan rij je brandschoon de wasstraat uit.
LopendeVogel schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:18:
[...]

Nja als je ziet wat de meer recentere modellen doen dat is toch wel een stukje meer :P
Niet alleen het comfort maar ook de pk's schieten ver omhoog vergeleken de modellen van bijna 20 jaar terug (logisch ook).
Mja over wat voor RS6 heb je het? Uit 2000 of uit 2016?

Zoals een andere tweaker hier zojuist aangaf, een A3 besteld, 1.4tfsi, weet je hoeveel PK dat dingetje heeft? Jep 150PK.
Evenveel als een B5 1.8T, alleen, de A3 is nieuwer, beter, sneller, zuiniger, betrouwbaarder en etc. (begin ik nog niet over het PK verlies in de circa 20 jaar van de B5 :P).

Zelf nu ook bijna helemaal klaar met de B5 / B6 reeks, rij nog een B5 Avant S (overdreven onderhouden in 2 jaar tijd, had wel een leuk 2010 model kunnen kopen...), maar de opvolger wordt een veel recenter model. Veel degelijker, veel meer comfort en veel meer snelheid (hoewel de top mij niet al teveel doet, wel de acc vind ik heerlijk) en bovendien: veel betrouwbaarder.
De B5 en B6 zijn gewoon 1 van de slechtste modellen die Audi ooit op de markt gebracht heeft, hoewel de B6 alweer iets degelijker is, valt het nog in het niets vergeleken de modellen na (2004/2006?).
De B5 en dan met name de RS4 was zijn tijd toch echt wel vooruit. Ja elk type auto heeft kwalen of kwaaltjes, en er zal ook bijna geen producent van auto's op de wereld zijn die een probleemloze auto de markt op weet te zetten.

Je moet er van houden. Het is karakter en de geur van leder bij instappen is wat je iedere dag weer verrast. Garage zegt het ook; er zijn duizenden auto's maar geen één komt in de buurt van de RS4 B5.

Qua onderhoud; het komt en valt allemaal met hoe je de auto oorspronkelijk hebt gekocht/gekregen. Als dat voor jouw tijd kut is uitgevoerd dan krijg je de rekening. Maar ook jij weet dat als alles op orde is zo'n ding eigenlijk heel lekker rijdt ;)

Gisteren in Oberhausen geweest, badr vs rico. M'n auto wijselijk ver van de arena gezet in 1 van de 6 parkeergarages. Alles leuk en aardig... bij terugkomst ben ik een uur wezen zoeken naar m'n eigen auto. Vond uiteindelijk de herkenbare kont in een lege parkeergarage. Ik was 2x door dezelfde parkeergarage heen geweest en vond 'm nog niet.

Man, volgende keer even onthouden welke garage ik zat. Scheelt me een hoop gewandel door oberhausen centrum heen 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ah lease. Oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Lease ja. Gaat van 21% naar 22%
Kost me € 12,- netto per maand meer als hij in 2017 komt.
Iets minder dan Eagle dacht maar hij rekende met 2% verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:04:
[...]

De wasstraat die ik bezoek is verder 'goed' en mijn auto komt er in ieder geval schoner uit dan dat ik zelf ga staan prutsen, zeker met dit koude weer ... no way. Het mooiste zou zijn dat ik de auto na wassen direct droog en direct in ga poetsen met was / wax. Dan rij je brandschoon de wasstraat uit.

[...]

De B5 en dan met name de RS4 was zijn tijd toch echt wel vooruit. Ja elk type auto heeft kwalen of kwaaltjes, en er zal ook bijna geen producent van auto's op de wereld zijn die een probleemloze auto de markt op weet te zetten.

Je moet er van houden. Het is karakter en de geur van leder bij instappen is wat je iedere dag weer verrast. Garage zegt het ook; er zijn duizenden auto's maar geen één komt in de buurt van de RS4 B5.

Qua onderhoud; het komt en valt allemaal met hoe je de auto oorspronkelijk hebt gekocht/gekregen. Als dat voor jouw tijd kut is uitgevoerd dan krijg je de rekening. Maar ook jij weet dat als alles op orde is zo'n ding eigenlijk heel lekker rijdt ;)

Gisteren in Oberhausen geweest, badr vs rico. M'n auto wijselijk ver van de arena gezet in 1 van de 6 parkeergarages. Alles leuk en aardig... bij terugkomst ben ik een uur wezen zoeken naar m'n eigen auto. Vond uiteindelijk de herkenbare kont in een lege parkeergarage. Ik was 2x door dezelfde parkeergarage heen geweest en vond 'm nog niet.

Man, volgende keer even onthouden welke garage ik zat. Scheelt me een hoop gewandel door oberhausen centrum heen 8)7 :+
Natuurlijk kijkend naar het bouwjaar is mijn B5 avant (net als de b6) een heerlijke wagen mits die op en top in orde is.

Qua reparaties gaat alles op en in zijn duits, indien ik het in NL liet doen oh men daar moet ik niet eens aan denken.

De aanschaf ja daar heb ik ontiegelijk veel pech mee gehad, noem een B5 kwaal... ik heb het moeten laten repareren... De draagarmen... tsja dat heeft elke B5 of dat nu een vw of audi is allemaal slechte armen. Zullen weinig b5jes op de weg tuffen met de standaard armen eronder haha.

Het is natuurlijk niet 1 en al negatief een b5/b6 want ik geniet er ook van indien er niks stuk is. Rij in een Ford, Toyota, Nissan of wat dan ook uit 1997-2001 (b5) en je merkt wel dat Audi een dikke voorsprong op elk gebied had. Ook Volvo uit die tijd, ja ze zijn oersterk (tot op de dag, een stuk betrouwbaarder vergeleken de B5) maar qua rij comfort en etc, is het geen Audi.
Maar ik weet wel dat ik binnenkort een recenter model zal kopen. Dan mag de mijne de deur uit met flinke onderhoud van alle kanten.
Zonde? Zeker weten, duizenden euro's in gestopt in 2 jaar tijd :'(

Vooral de A4 Avant s-line 2006 spreekt me erg aan op www.mobile.de, kijkend naar het model, de mooie grote gril voor en de ''brede'' achterlampen, jawel hoor :D Ook van binnen (computer systemen en etc) denk je van sow... en dat in 2006 al? Zou een Franse auto uit 2015 kunnen zijn haha.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11

InFamous

excommunicado

LopendeVogel schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:01:
[...]

Natuurlijk kijkend naar het bouwjaar is mijn B5 avant (net als de b6) een heerlijke wagen mits die op en top in orde is.

Qua reparaties gaat alles op en in zijn duits, indien ik het in NL liet doen oh men daar moet ik niet eens aan denken.

De aanschaf ja daar heb ik ontiegelijk veel pech mee gehad, noem een B5 kwaal... ik heb het moeten laten repareren... De draagarmen... tsja dat heeft elke B5 of dat nu een vw of audi is allemaal slechte armen. Zullen weinig b5jes op de weg tuffen met de standaard armen eronder haha.

Het is natuurlijk niet 1 en al negatief een b5/b6 want ik geniet er ook van indien er niks stuk is. Rij in een Ford, Toyota, Nissan of wat dan ook uit 1997-2001 (b5) en je merkt wel dat Audi een dikke voorsprong op elk gebied had. Ook Volvo uit die tijd, ja ze zijn oersterk (tot op de dag, een stuk betrouwbaarder vergeleken de B5) maar qua rij comfort en etc, is het geen Audi.
Maar ik weet wel dat ik binnenkort een recenter model zal kopen. Dan mag de mijne de deur uit met flinke onderhoud van alle kanten.
Zonde? Zeker weten, duizenden euro's in gestopt in 2 jaar tijd :'(

Vooral de A4 Avant s-line 2006 spreekt me erg aan op www.mobile.de, kijkend naar het model, de mooie grote gril voor en de ''brede'' achterlampen, jawel hoor :D Ook van binnen (computer systemen en etc) denk je van sow... en dat in 2006 al? Zou een Franse auto uit 2015 kunnen zijn haha.
Heb je het over het B7 model? Daar zijn ook genoeg probleem punten te noemen. Afhankelijk van de gekozen motor nog meer.

Al moet ik zeggen dat ik met 230K nog weinig grote problemen ben tegen gekomen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
InFamous schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:23:
[...]

Heb je het over het B7 model? Daar zijn ook genoeg probleem punten te noemen. Afhankelijk van de gekozen motor nog meer.

Al moet ik zeggen dat ik met 230K nog weinig grote problemen ben tegen gekomen.
Het gaat over de B7 inderdaad (misschien, maar dat wordt goed zoeken, een leuke B8), ja qua problemen hoor en zie ik er een stuk minder over?

Je hebt zelf een B7? Ik zat zelf aan een ''gewone'' 1.8T te denken. Welke ik inmiddels 2x gezien heb en waar mijn smaak wel naar gaat: de A4 Avant 1.8T S-Line Automaat (s-tronic), hoewel handgeschakeld ook geen probleem is daar waar ik gewend ben zelf te schakelen. Maar wat zie jij als genoeg probleem punten?

Zoals de B5, slechte armen, slecht blok indien je die niet zeer goed onderhoud (ik ververs elke 15k de olie en alle filters (benzine filter minder vaak), en dan uiteraard de standaard kleine dingetjes. Bij mij komt nu vrees ik de startmotor eraan, auto start sinds kort (ook indien het 's morgens niet stervenskoud is) zeer slecht.. Accu vervangen, bougies ongeveer 10k km geleden.. De accu om reden omdat Brezan constateerde dat de ''start capaciteit'' van mijn accu niet goed zou zijn, om die reden een nieuwe accu.
Ja hij start nu wel (met de vorige accu van circa 3 weken geleden was het elke keer hopen dat die aansloeg), maar niet direct.. Het is eerst een geluid van: ik wil wel Jeroen, maar het lukt niet!.. en dan 2 sec later draait de motor. Voorheen was het contact omdraaien hij starten per direct, nu is het sinds een paar weken en een nieuwe accu na circa 2 sec.
Ik ga alleen de bougie kabels(?) nog laten doen samen met wederom de bougies.. Als het dan weer niet goed is dan wordt dat de laatste reparatie en per direct een nieuwe bak. Zo zie je wel hoe ik om het geringste een reparatie uit laat voeren, alles moet goed en betrouwbaar zijn, het nieuwe baasje van mijn B5 mag hem elke dag een klopje gaan geven.

Maar je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt over problemen met de B7?

[ Voor 26% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
huw, ik heb ineens een dubbel post :D

[ Voor 97% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees die auto eens uit waarom het een slechte start geeft. Mijnes doet dat ook. Het is een sensor die de temperatuur van koelwater niet te pakken krijgt, en daardoor een 'langere' start nodig heeft dan normaal.

Bougiekabels heb ik niet. Er zitten coilpacks rechtstreeks op het blok die bougies aanvuren. Heb je dat probleem ook niet meer met kabels die uitdrogen of scheuren enz.

Nou ja wat betreft het B5 platform:

Motorisch

Sensoren, secundaire luchtpomp, vroeg onderhoud ook met 60k distributieriem, opzich robuust als het allemaal werkt ook.

Chassis

Roestplekjes op de bekende plekken, achterklep, deurposten (hoekjes), lichtelijk gekraak, windsuizen met snelheden boven de 200kmph in deuren.

Overall

Draagarmen idd, schokbrekers (de originele stuiteren nogal), wiellagers, soft-rimms 'kwaal' (vooral de RS4 B5). Geluid van radio is wat beperkt, ondanks "Bose Symphony" set.

Verbruik is nog best te doen met 1:10 op de snelweg, en bij sportief 1:7 tot 1:2 :+ Het is in ieder geval een auto waar ik gerust 6 uur achter elkaar in kan zitten zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:58:
Lees die auto eens uit waarom het een slechte start geeft. Mijnes doet dat ook. Het is een sensor die de temperatuur van koelwater niet te pakken krijgt, en daardoor een 'langere' start nodig heeft dan normaal.

Bougiekabels heb ik niet. Er zitten coilpacks rechtstreeks op het blok die bougies aanvuren. Heb je dat probleem ook niet meer met kabels die uitdrogen of scheuren enz.

Nou ja wat betreft het B5 platform:

Motorisch

Sensoren, secundaire luchtpomp, vroeg onderhoud ook met 60k distributieriem, opzich robuust als het allemaal werkt ook.

Chassis

Roestplekjes op de bekende plekken, achterklep, deurposten (hoekjes), lichtelijk gekraak, windsuizen met snelheden boven de 200kmph in deuren.

Overall

Draagarmen idd, schokbrekers (de originele stuiteren nogal), wiellagers, soft-rimms 'kwaal' (vooral de RS4 B5). Geluid van radio is wat beperkt, ondanks "Bose Symphony" set.

Verbruik is nog best te doen met 1:10 op de snelweg, en bij sportief 1:7 tot 1:2 :+ Het is in ieder geval een auto waar ik gerust 6 uur achter elkaar in kan zitten zonder moeite.
Och nu je erover begint.. Sensoren, ook het welbekende ABS lampje probleem (heb ik ook al laten vervangen, althans de sensor..) gehad hahaha (ik wordt moe als ik eraan denk :D). Roest op de achterklep? Heb jij ook de paar gaten zitten onder de klep (oftewel, bovenin je achter''bumper''?)? Ik heb wel roest, een heeeel klein beetje bij de linker voordeur (de rand) maar niks bij de achterklep. Wel heb ik daar een paar gleufjes zitten waar het water doorheen gaat en niet blijft zitten? Ik weet niet of dit origineel is of dat een vorige eigenaar dat gedaan heeft (valt totaal niet op)

Het uitlezen kan ik nog wel laten doen inderdaad, ik moet dan ook eerlijk toegeven: ik ben geen monteur, en ik kan de meeste dingen ook niet zelf uitvoeren.. Ik ben redelijk op de hoogte omdat de interesse uiteraard in techniek er wel is en ik helaas al zeeeeer veel meegemaakt heb met mijn B5, termen gehoord waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden maar nu wel weet wat ze doen haha.

Maar jij denkt in mijn geval ook ergens aan de sensor?
Ik zal even terug gaan naar de reden voor het vervangen van de accu:
Circa 2-3 uur gereden richting familie, volgende dag (auto heeft circa 16 uur stil gestaan) wilde we eropuit. Ik stap de auto in maar hij starte niet, wel ging de toeren naar 1k maar zodra ik het contact losliet viel die terug naar 0 toeren. Nog een keer geprobeerd: zelfde, viel gewoon weer direct uit bij loslaten van het contact.
Kennis langsgekomen (die daar in de buurt woont), hij gaf de auto tijdens aanzetten flink op zijn flikker ( toeren bijna het rood in) en hij bleef aan.. (hij is al jaren een audi liefhebber, rijder en monteur)
Vervolgens nog diezelfde dag 2x de auto uitgezet en later weer gestart en dat ging goed. 2 dagen later weer niet starten, eerst contact los, toen weer opnieuw geprobeerd en hij startte na circa 5 sec.
De pest die ik erin had, naar werk gereden, veel zitten duimen, en na het werk direct naar de Brezan gereden, daar zeiden ze de dynamo/accu te kunnen uitsluiten en hun kwamen tot de conclusie dat de accu niet meer goed was (dynamo hebben ze niet eens aangeraakt?).
Nja hij heeft nu 0x het probleem gehad dat hij niet wilt starten, maar hij start nog steeds niet zoals die tot circa 1 maand geleden deed toen het start probleem begon..

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ABS systeem onder de B5 moeten de sensoren intact zijn, anders werkt heel het systeem niet meer (hij schakelt gewoon uit). Je hebt geloof ik ook sensoren voor de remmen die piepen als ze op zijn, maar die werken natuurlijk niet als je afwijkt van de originele remmen. Om de melding weg te krijgen brug je gewoon de draadjes door in dit geval. B)

Ik heb een roestplekje onder de kofferklep net boven kentekenplaat. Dat is een berucht plekje omdat water daar niet weg kan. Dan gaat het ophopen en dan krijg je roest. :)

Je moet je auto uitlezen ... je kunt niet aan de hand van jouw klachtomschrijving een accu maar even vervangen. Als een accu slecht is dan moet alles echt dimmen als je probeert te starten. Of dat het starten zelf gewoon heel zwaar lijkt te gaan. Je auto lijkt aan te springen maar houdt het niet vast.

Dat kan een sensor zijn, de lucht-massa-meter (LMM), net voor je inlaat etc etc.. zonder uit te lezen weet je nog niks en is het vervangen van bougies / kabels maar op de goede gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:22:
Het ABS systeem onder de B5 moeten de sensoren intact zijn, anders werkt heel het systeem niet meer (hij schakelt gewoon uit). Je hebt geloof ik ook sensoren voor de remmen die piepen als ze op zijn, maar die werken natuurlijk niet als je afwijkt van de originele remmen. Om de melding weg te krijgen brug je gewoon de draadjes door in dit geval. B)

Ik heb een roestplekje onder de kofferklep net boven kentekenplaat. Dat is een berucht plekje omdat water daar niet weg kan. Dan gaat het ophopen en dan krijg je roest. :)

Je moet je auto uitlezen ... je kunt niet aan de hand van jouw klachtomschrijving een accu maar even vervangen. Als een accu slecht is dan moet alles echt dimmen als je probeert te starten. Of dat het starten zelf gewoon heel zwaar lijkt te gaan. Je auto lijkt aan te springen maar houdt het niet vast.

Dat kan een sensor zijn, de lucht-massa-meter (LMM), net voor je inlaat etc etc.. zonder uit te lezen weet je nog niks en is het vervangen van bougies / kabels maar op de goede gok.
Hmm bij mij was het dat het ABS lampje ging branden bij een snelheid hoger dan 150km/u, auto uitzetten en weer starten liet ervoor zorgen dat het lampje ook weer weg was.
Dit was tevens ook direct de eerste reparatie: sensor laten vervangen en probleem was opgelost. Schoonmaken kon ook maar was geen garantie oid.

Dan is dat bij mij dus aangepast bij de kofferbak? Bij mij kan er namelijk geen water blijven staan dankzij 4 kleine gleufjes/ovale gaten. Ik had hier wel over gelezen vlak na aanschaf, direct gaan kijken en ik dacht hu, hoe wilt hier ooit water blijven staan, er zitten 4 gleufjes waar het water doorheen loopt.. Ik heb dan ook nergens roest bij de kofferbak(klep).

Nou wegens het slechte starten dacht mijn kennis aan de accu, dynamo of startmotor (ook zo op de gok hoor, kwam daar half in zijn slaapoutfit even snel kijken). Brezan kon de accu/dynamo uitsluiten met 1 of ander klein systeempje die ze aan mijn accu/kabels koppelde.
De medewerker zei dat de startcapaciteit onder de minimale norm zat, en dat zou start problemen moeten opleveren.. 1+1=2 dacht ik, dus een nieuwe accu. En inderdaad hij heeft sindsdien elke keer gestart, maar nog altijd niet direct (direct in de zin van: contactsleutel draaien en hij start direct, nu is het draaien je hoort de motor aanslaan en 2 tellen later loopt die als een zonnetje).
Klachten als lampen en etc heb ik inderdaad altijd gehad, lampen vielen bijna uit met starten van de motor. Ook dat is nu een stuk minder, dimt wel een beetje maar niet zoals met de oude accu.

Uitlezen ga ik morgen voor bellen, ik weet wel dat dit 3 maanden geleden is gedaan bij het vervangen van de remmen (2 klauwen, 4 blokken en 2 schijven), tussenstuk uitlaat (flexibel?), aandrijf as en de aandrijs as hoes + APK, daar was op dat moment niks uitgekomen.. Maar goed toen had ik ook dit probleem niet dus hopelijk vinden ze iets kleins/goedkoops..

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n koelsensor kost een paar tientjes. Vervangen is ~ 15 minuten werk voor een beetje garage. Teminste bij mij zit het helemaal achterin het blok verwerkt en moet je wat dingen opzij halen om erbij te kunnen komen. Zo'n sensor kan je koude start vernaggelen, teminste bij mij wel zo.

Dan heb je nog een andere sensor, de krukas-positie. Als die hapert of helemaal niet meer werkt dan kan het zo erg zijn dat je auto gewoon niet meer wil starten.

Ik weet niet welk type B5 je hebt maar ik denk dat ook voor jouw probleem ergens online wel het e.a te vinden is. Accu gaat ongeveer 3 tot 5 jaar mee afhankelijk van merk / type, vooral in koudere dagen gaan oude accu's vaak moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Volgende week voor mijn werk op bezoek by Audi in Inglostadt. Nu heb ik niet heel veel extra tijd waarschijnlijk en vroeg ik mij af of ik hard op mijn agenda moet drukken om een museum bezoek mogelijk te maken? Er is een aanzienljke kans dat ik sowieso de fabriekshal kan zien, dus dat is zeg maar "done and dusted". Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zeker doen! Lees vaak dat het erg interessant is en er veel moois staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V&A is niet de bedoeling

morgen de auto naar de garage. Zacht gekraak rechtsvoor bij langzaam/normaal/vluchtig optrekken. Lijkt op de kineet of iets in die richting.

[ Voor 44% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

swtimmer schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:11:
Volgende week voor mijn werk op bezoek by Audi in Inglostadt. Nu heb ik niet heel veel extra tijd waarschijnlijk en vroeg ik mij af of ik hard op mijn agenda moet drukken om een museum bezoek mogelijk te maken? Er is een aanzienljke kans dat ik sowieso de fabriekshal kan zien, dus dat is zeg maar "done and dusted". Ervaringen?
Ik ben vooral fan van de jaren 80, begin jaren 90 Audi's en dan is het museum geweldig, staat enorm veel geschiedenis, terug gaand tot de eerste Horch modellen etc. Als je alleen wat hebt met de "A modellen" en niets met de geschiedenis/oldtimers dan is het minder interessant. Het museum was ik toen wel een paar uurtjes mee zoet.

Rondleiding door de fabriek is erg interessant als je ook maar iets met techniek hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Morgen mijn A4 B9 naar een medetweaker brengen om de auto te laten wassen, polijsten en waxen. Er heeft afgelopen weekend iemand een deur tegen mijn deur open gegooid op een parkeerplaats in Groningen. Kras op mijn achterdeur. Gelukkig oppervlakkig en zou met goed polijsten praktisch onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Hopelijk gaat het lukken, baal er wel van. Ook geen briefje natuurlijk, asociaal volk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Teknix1982 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:57:
Morgen mijn A4 B9 naar een medetweaker brengen om de auto te laten wassen, polijsten en waxen. Er heeft afgelopen weekend iemand een deur tegen mijn deur open gegooid op een parkeerplaats in Groningen. Kras op mijn achterdeur. Gelukkig oppervlakkig en zou met goed polijsten praktisch onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Hopelijk gaat het lukken, baal er wel van. Ook geen briefje natuurlijk, asociaal volk...
Foto's!! Komt er een glascoating op of een wax? Ga je naar tuintje toe? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:07:
[...]

Komt goed zal foto's maken. Gaat hij denk ik zelf ook wel doen. Klopt, naar tuintje. Wat hij er precies op doet weet ik niet precies. Iets met Fezzo ofzo? Hij had het over een laag dat een half jaar blijft zitten. Ik kreeg nog even de baard eraf omdat ik de auto in de wasstraat was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gisteren gereden in een Peugeot 308CC automaat en daarna stapte ik in de Audi A4 S-Line automaat van m'n pa. Holy moly, wat een verschil. Doe mij die Audi dan maar <3

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Teknix1982 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:24:
[...]

Komt goed zal foto's maken. Gaat hij denk ik zelf ook wel doen. Klopt, naar tuintje. Wat hij er precies op doet weet ik niet precies. Iets met Fezzo ofzo? Hij had het over een laag dat een half jaar blijft zitten. Ik kreeg nog even de baard eraf omdat ik de auto in de wasstraat was. :p
Soft99 Fusso :) Heerlijke wax, gebruik het zelf ook op de A1. Blijft inderdaad lang zitten. Tuintje is een goede detailer, je zult een compleet ander auto terugkrijgen.

En terecht...hartstikke zonde om je auto door de wasstraat heen te halen ;) Nooit meer doen!
DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
Gisteren gereden in een Peugeot 308CC automaat en daarna stapte ik in de Audi A4 S-Line automaat van m'n pa. Holy moly, wat een verschil. Doe mij die Audi dan maar <3
Haha, is inderdaad een groot verschil. :) Wat voor uitvoering heeft hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:36:

De 308cc is de dikste versie die er is, met alles er op en er aan. Maar die automaat is gewoon traag vind ik (al heeft ie wel een bak power met 155pk of zo).
Die Audi is de S-Line station met die CVT automaat i.c.m. 2 liter diesel. In het begin erg raar, zeker in de D stand, maar in de S stand is dat ding echt enorm fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:39:
[...]

De 308cc is de dikste versie die er is, met alles er op en er aan. Maar die automaat is gewoon traag vind ik (al heeft ie wel een bak power met 155pk of zo).
Die Audi is de S-Line station met die CVT automaat i.c.m. 2 liter diesel. In het begin erg raar, zeker in de D stand, maar in de S stand is dat ding echt enorm fel.
Een B9? Die heb ik ook, een Audi A4 avant s-line 2.0 TDI. Dat is een heerlijke auto idd. Vooral in de S stand idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:41:
[...]

Een B9? Die heb ik ook, een Audi A4 avant s-line 2.0 TDI. Dat is een heerlijke auto idd. Vooral in de S stand idd.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat een B9 is haha. Hij komt iig uit 2015 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Teknix1982 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:41:
[...]

B9 heeft toch geen multitronic meer? Dacht dat het allemaal S-tronics geworden waren

Denk dat hij een B8 heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 14-12-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Ben er vorig jaar geweest en vond het zeker de moeite waard. Leuke en unieke modellen te zien en je wandeld letterlijk door de geschiedenis van Audi.

Ingang is via een plein waar de auto's staan die mensen komen ophalen of waar men een proefrit mee wil maken. Staat meestal ook wel leuk spul tussen.

Als je bij Audi-fabrieken zelf moet zijn kom je hoogstwaarschijnlijk langs een rangeerterrein met allerlei leuks (als je over de treinsporen naar rechts af slaat ipv rechtdoor voor naar het museum).

Sowieso is Ingolstadt een bizarre gewaarwording. Enorm veel Audi's op de weg. Oh, en de Altstad is best fraai te noemen :)

* Wom komt meerdere malen per jaar bij de autoindustrie daar in de regio . Nurnberg/Munchen/Regenburg/Ingolstadt, etc.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

B9 heeft toch geen multitronic meer? Dacht dat het allemaal S-tronics geworden waren
Multitronic... dankje. Ik kwam er net niet meer op. In eerste instantie leek het me helemaal niets, maar als je ziet hoe soepel dat ding "schakelt". Toch wel heel erg fijn.
Al was z'n Passat met DSG daarvoor ook geen straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nu ben ik benieuwd naar zowel de 308cc als de A4 :) Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

Denk dat hij een B8 heeft.
Klopt je hebt gelijk volgens mij. Zijn allemaal S-tronics geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:36:
[...]

Soft99 Fusso :) Heerlijke wax, gebruik het zelf ook op de A1. Blijft inderdaad lang zitten. Tuintje is een goede detailer, je zult een compleet ander auto terugkrijgen.

En terecht...hartstikke zonde om je auto door de wasstraat heen te halen ;) Nooit meer doen!

[...]

Inderdaad de Fusso wax coating. Blijft toch een van de betere waxen. Blijft lang zitten maar dan moet hij wel met de hand gaan wassen. Maar ik zou Tuintje niet zijn als ik hem niet nog een mailtje na stuur met info en wat hij kan aanschaffen daarvoor. Foto's zijn in de schemer genomen en ik weet nog niet hoe ze zijn. Kom net onder de douche vandaan en moet ze nog nabewerken. Op z'n vroegst morgen.

Nu eerst stamppot andijvie met verse rookworst en een bal met jus :) En dank je wel voor je compliment :) Dat vind ik leuk om te horen.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Rij nu net iets langer dan een half jaar in mijn A4 B8, toch wel de mooiste wagen die ik kan rijden binnen mijn budget. Maar ik ga volgend jaar van baan wisselen, dus waar ik eerst 30-35k per jaar reed ga ik er straks nog maar <7500 rijden. Erg fijn om niet meer dagelijks 30+ minuten in de file te staan, maar met dusdanig weinig kilometers is zo'n zware diesel veel te duur om te houden :( Ga hem erg missen, heb niet eerder in zo'n comfortabele wagen gereden. Zelfs met de minst dikke motor uitvoering (2L 136pk) glijdt hij over de weg.

Hoop op een dag een RS7 te kunnen rijden <3 Tot dan maar weer terug naar de wat minder verfijnde barrels.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

Ben er vorig jaar geweest en vond het zeker de moeite waard. Leuke en unieke modellen te zien en je wandeld letterlijk door de geschiedenis van Audi.

Ingang is via een plein waar de auto's staan die mensen komen ophalen of waar men een proefrit mee wil maken. Staat meestal ook wel leuk spul tussen.

Als je bij Audi-fabrieken zelf moet zijn kom je hoogstwaarschijnlijk langs een rangeerterrein met allerlei leuks (als je over de treinsporen naar rechts af slaat ipv rechtdoor voor naar het museum).

Sowieso is Ingolstadt een bizarre gewaarwording. Enorm veel Audi's op de weg. Oh, en de Altstad is best fraai te noemen :)
Afhaalhal is inderdaad ook leuk om even te kijken.

Medewerkers parkeerplaats staan ook bijna alleen maar Audi's. niet zo vreemd want tijdens de rondleiding vertelden ze dat medewerkers flinke kortingen op de aanschaf van een Audi krijgt.:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:07:
[...]

Foto's staan op http://www.autopoetsbedri...a4-avant-2-0tdi-s-tronic/

Ik heb nooit geweten dat een goede poets en polijstbeurt zo'n verschil zou maken. Normaliter met dit weer als ik uit de wasstraat kwam dan was het een dag later alweer wat modderig. Nu glimt die auto nog steeds helemaal en voelt nog goed aan. Ik heb inmiddels van Tuintje een lijst gekregen met dingen die ik kan kopen om dingen zelf goed bij te houden en met de hand te wassen.

[ Voor 40% gewijzigd door Teknix1982 op 17-12-2016 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZjcaJGQW9PP06X7Jd72oLXX/full.png

Tijd voor onderhoud.

- Motorsteunen voor
- Ashoes linksvoor
- Rubbers onder de schokbrekers rechtsvoor
- Grote beurt
- Uitlaat (Kats 'rammelen' en dit kost vermogen blijkbaar)

Gebeurd volgende week pas, iets met vakantie enzo. Heb de schokbrekers van standje 8 naar standje 6 gezet. 8 was iets te 'stug' :X

Ze zijn nu reeds ook ingereden. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Alleen ervaring met het museum (2 kleine kinderen kon ik een fabriekstour niet aandoen) maar het is erg leuk. Kreeg bij entreebewijs ook nog het parkeerkaartje vergoed. Erg fraai te zien hoe de historie is gevangen in 4 verdiepingen. Qua grootte van het museum is het precies goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto's gekregen van het eerste levensjaar van de auto in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCPY4291YujlmiQsOqkewrPQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/83wS5CDyQjvk2as85j6vPdOO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0miM4894WJ0OBQppjknD2EiZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O0UERjWKYGbHkiV1yhX6upzE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/va9LsjKIdPs4D0Qn0qAVK7Tt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTi5cfu2Kkxv4Cu0OwED4r45/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SH8UikjChb6OXkLMzFj1NJhn/full.jpg

Kwam er ook achter dat ik de auto 2 jaar, 4 maanden en 14 dagen in bezit heb. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heeft die RS4 zijn eigen zwaartekrachtveld ofzo? Toen ook al schuine foto's. :+

;)

Vette bak.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 18-12-2016 14:07 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:00:
[...]

Kwam er net achter dat ik al 2 jaar, 4 maanden en 14 dagen in dit topic lurk omdat ik je verhalen (en auto ;)) zo machtig mooi vind. :D
Als de foto's nou eens recht waren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mixpower
max schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:02:
Heeft die RS4 zijn eigen zwaartekrachtveld ofzo? Toen ook al schuine foto's. :+

;)
RS4 eigenaren hebben vaak last van hun rechter of linker arm, iets met compensatie enzo. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mixpower op 18-12-2016 02:14 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

* Wom komt meerdere malen per jaar bij de autoindustrie daar in de regio . Nurnberg/Munchen/Regenburg/Ingolstadt, etc.
Cool! We gaan het meemaken. Vluchten wel moeten aanpassen dus ben maar heel kort uiteindelijk in Ingolstadt, maar ik heb nog steeds goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan aan mij liggen, maar iedere keer dat ik iets over Jism's RS4 hoor heeft het met onderhoud te maken. Of hij staat er if er wordt iets ingepland en de onderdelen zijn duur. Duh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:10:
Kan aan mij liggen, maar iedere keer dat ik iets over Jism's RS4 hoor heeft het met onderhoud te maken. Of hij staat er if er wordt iets ingepland en de onderdelen zijn duur. Duh :+
Of de foto's zijn scheef :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb een klein beetje steenslag op de motorkap zitten. een paar kleine putjes zijn redelijk diep en de rest redelijk oppervlakkig. Hoe pakken jullie steenslag aan en hoe snel gaan die plekjes roesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lakstift en dan met een satéprikker vullen :) Zeker als ie door de onderlaag is (wit) dan roest het binnen no time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:47:
Lakstift en dan met een satéprikker vullen :) Zeker als ie door de onderlaag is (wit) dan roest het binnen no time.
Ik lees wel dat lakstiften maar 10 wasbeurten blijven zitten? Is er geen permanentere oplossing? Of is dat alleen overspuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lakstift is gewoon lak hoor? Dat hard uit en dat is toch redelijk permanent zeg maar. ;)
Ik denk dat jij in de war ben met kleurwax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:02:
Lakstift is gewoon lak hoor? Dat hard uit en dat is toch redelijk permanent zeg maar. ;)
Ik denk dat jij in de war ben met kleurwax.
Hmm ik dacht dat gelezen te hebben. Na ajax psv zal ik even gaan zoeken waar en of ik inderdaad in de war ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

The Eagle schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:10:
Ik geloof dat mijn oude rammel-Saab Jism's RS4 compleet in het stof laat bijten in de categorie "gemiddelde afstand rijden t.o.v. op de brug staan" :+ ;)

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.