Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Teknix1982 schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:16:
Ik heb een klein beetje steenslag op de motorkap zitten. een paar kleine putjes zijn redelijk diep en de rest redelijk oppervlakkig. Hoe pakken jullie steenslag aan en hoe snel gaan die plekjes roesten?
Kan gewoon prima met lakstift, eerst je motorkap goed schoonmaken en ontvetten. Er zit nu namelijk wax op, dat moet weg op die plekken. Beste was opvullen voordat je het had laten polijsten.

Met zo een nagelstudio penseel (drogist) kun je heel secuur je steenslag opvullen. Goed laten drogen. Eigenlijk is dit nu niet het weer ervoor.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:47:
[...]

Kan gewoon prima met lakstift, eerst je motorkap goed schoonmaken en ontvetten. Er zit nu namelijk wax op, dat moet weg op die plekken. Beste was opvullen voordat je het had laten polijsten.

Met zo een nagelstudio penseel (drogist) kun je heel secuur je steenslag opvullen. Goed laten drogen. Eigenlijk is dit nu niet het weer ervoor.
Ja klopt alleen het was me nog nooit opgevallen totdat tuintje erover begon :p

Het is nu niet het weer ervoor maar gaat die putjes niet roesten als ik wacht? Of beschermd die wax daar ook tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
gaan niet roesten, wax geeft ook wat bescherming. Na de winter even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Rainesh jij weet dit waarschijnlijk is het mogelijk om Audi smartphone interface/ apple car play te laten activeren ? in mijn A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
runner83 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:16:
Rainesh jij weet dit waarschijnlijk is het mogelijk om Audi smartphone interface/ apple car play te laten activeren ? in mijn A3
Tot nu toe niet mogelijk, maar het is niet alleen softwarematig maar ook hardwarematig. Is de a3 al gemaakt? Hoe bevalt het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Rainesh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:24:
[...]

Tot nu toe niet mogelijk, maar het is niet alleen softwarematig maar ook hardwarematig. Is de a3 al gemaakt? Hoe bevalt het tot nu toe?
Wat ik tot nu toe heb gelezen op het internet is toch dat het softwarematig is MMI PLUS systemen zouden dezelfde part nummers hebben.

A3 is gemaakt, bevalt goed alleen volgende word echt wat meer pk's en automaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
runner83 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:30:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gelezen op het internet is toch dat het softwarematig is MMI PLUS systemen zouden dezelfde part nummers hebben.

A3 is gemaakt, bevalt goed alleen volgende word echt wat meer pk's en automaat :)
Stuur anders een link, dan kan ik er even naar kijken. In de Golf 7 is het ook hardwarematig, maar als het bij de a3 alleen softwarematig is dan wil ik er even in verdiepen.

1.4cod toch? 150pk niet genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 20-12-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Zit te kijken voor een mooie A4 met 1.8 of 2.0 TFSI motor. Maar naar aanleiding van de zuigerproblematiek denk ik dat ik er toch maar vanaf zie!? Wat zouden jullie mij adviseren?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Rainesh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:46:
[...]

Stuur anders een link, dan kan ik er even naar kijken. In de Golf 7 is het ook hardwarematig, maar als het bij de a3 alleen softwarematig is dan wil ik er even in verdiepen.

1.4cod toch? 150pk niet genoeg?
Was het maar 150pk helaas niet 1.6 TDI.
maybe dat ik hem stilletjes laat Chippen mag eigenlijk niet :)
Heb nu wel nog 1 raar dingetje onder het rijden komt vaker de melding op het mmi scherm Audi connect en dan iets van " Please check simcard connection" dus binnenkort maar weer eens langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NeHoX schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:06:
Zit te kijken voor een mooie A4 met 1.8 of 2.0 TFSI motor. Maar naar aanleiding van de zuigerproblematiek denk ik dat ik er toch maar vanaf zie!? Wat zouden jullie mij adviseren?
Ligt eraan welk bouwjaar? Een gereviseerde 2.0tfsi (tot en met 2012) is gewoon prima. 2.0tfsi vanaf 2013 heeft geen problemen. De 1.8t tot en met 2012 heeft dan weer geen problemen en na 2012 weer ketting en mogelijk (niet bij alle) een olieprobleem :)

Dus altijd even vragen en zorgen dat je garantie hebt. Auto met minder dan 100k op de teller komt bij veel dealers nog in aanmerking voor coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

@jism Reed jij vandaag in Utrecht ? Ik zag een RS6 op de singel...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:47:
[...]

We hebben het ook niet gehad over het wegwerken van steenslag, dat kwam een dag of wat later pas :) Maar weer of geen weer, ik kan overdekt werken en verwarmt.
Teknix1982 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:29:
[...]

Ja klopt alleen het was me nog nooit opgevallen totdat tuintje erover begon :p

Het is nu niet het weer ervoor maar gaat die putjes niet roesten als ik wacht? Of beschermd die wax daar ook tegen?
Als de steenslag tot op het plaatwerk is dan kan het roesten. Al gaat dat niet heel erg snel omdat het schoon is en er een wax op zit wat vocht buitensluit. En voor zover ik gezien heb is het oppervlakkig met hier en daar een putje tot op de primer. Geen stress. Alleen weet ik niet meer of het veel of weinig steenslag was. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik dacht 'goh die motorkap zit er vol mee, die moet gespoten worden'.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D3nnisd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:32:
@jism Reed jij vandaag in Utrecht ? Ik zag een RS6 op de singel...
Ik rij een rs4 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Te veel variabelen dus laten staan. Dan is die en die motor wel goed, dan weer niet, behalve als hij tussen 21 september en 18 oktober is gebouwd, etc. Zelfs diehard VAG fanboy collega is nu aan het kijken naar een Focus ST ipv gechipte TFSI.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

De stelregel is een beetje dat modellen van na 2012 geen problemen 'zouden moeten hebben'. Ikzelf heb revisie laten doen onder coulance van de dealer en het olieverbruik is nul nu. En ik kom van een liter olie bij elke tankbeurt zo'n beetje.

Maar bekijk de verschillende Audifora en lees daar de ervaringen. Ik zou zelf wel weer een 2.0 TFSI durven kopen, maar dan wel een recent model. Want als er niks mankeert is het een beer van een blok. Helaas moet die 'als' er bij.
Arfman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:26:
[...]

Te veel variabelen dus laten staan. Dan is die en die motor wel goed, dan weer niet, behalve als hij tussen 21 september en 18 oktober is gebouwd, etc. Zelfs diehard VAG fanboy collega is nu aan het kijken naar een Focus ST ipv gechipte TFSI.
Hopelijk kan hij wennen aan het dashboard en de kwaliteit daar van. Is toch nog stukje minder dan bij VAG. Maar als je dat kunt is dat een hele fijne keuze hoor. Blok in die ST's is zeer fijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Wom op 20-12-2016 19:56 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Focus ST is gewoon niet te vergelijken met vag al helemaal niet met Audi, dan stap je echt van een premium interieur in een plastic kermis. Als ja daar niets om geeft prima, maar ik zou het ervaren als een flinke stap terug.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Zo, vandaag maar eens druk bezig geweest :>
Bij de zwarte de drukgroep, koppelingsplaat en vliegwiel vervangen en bij de witte moet de motor er uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MiMVo3Jl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das mooi, maar waarom haal je er dan bij beiden allevier de wielen er vanaf :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:00:
Focus ST is gewoon niet te vergelijken met vag al helemaal niet met Audi, dan stap je echt van een premium interieur in een plastic kermis. Als ja daar niets om geeft prima, maar ik zou het ervaren als een flinke stap terug.
Nou ho ho, het is geen Suzuki ofzo he, natuurlijk is het dash en alles 'wat' minder, maar een Focus 3 is nog prima te pruimen. Zeker bij een ST is het met de Recaro's, andere bekleding en lijstjes en dingen toch best goed te doen. Plus qua rijden en sturen is het echt fantastisch, een rijgevoel waar een beetje VAG niet aan kan tippen. En dan stukje betrouwbaarheid + onderhouds-/onderdeelprijzen. :) En garantie en service vanuit dealers/importeur. ;) En voor het geld veel meer auto ook nog eens... En verzekeringen die een flink stuk goedkoper zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

The Eagle schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:22:
Hoezo, bij beide auto's zitten de achterwielen er toch nog op?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Weight reduction Bro :P Maar als je goed kijkt hebben ze allebei de achterwielen er nog op.

Mijn s6 camera heeft betere dagen gekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Joopieboy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:24:
[...]

Nou ho ho, het is geen Suzuki ofzo he, natuurlijk is het dash en alles 'wat' minder, maar een Focus 3 is nog prima te pruimen. Zeker bij een ST is het met de Recaro's, andere bekleding en lijstjes en dingen toch best goed te doen. Plus qua rijden en sturen is het echt fantastisch, een rijgevoel waar een beetje VAG niet aan kan tippen. En dan stukje betrouwbaarheid + onderhouds-/onderdeelprijzen. :) En garantie en service vanuit dealers/importeur. ;) En voor het geld veel meer auto ook nog eens... En verzekeringen die een flink stuk goedkoper zijn.
Nogmaals Audi is geen gemiddeld vag, het is daadwerkelijk premium. En ja ik ken de Focus, en imho is het echt niet te vergelijken, daar veranderd een luxe versie weinig aan het blijft allemaal goedkoop aanvoelen want laten we eerlijk zijn dat is het ook.

Dat Audi rijders niet voor een dubbeltje op de eerste rank willen zitten lijkt me duidelijk. Om die reden koop je geen Audi, BMW of Merc. Ander segment andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na die eerst zin was ik je al kwijt. ;) Ok afwerking lijkt wat beter te zijn maar ik wil je nog wel eens horen als ze na schade in bv je deur vergeten zijn de dempingsmat terug te plaatsen, dan heb je net zo een rammelkar als mening Dacia of Lada hoor. :) Audi met een Merc vergelijken is ook best bijzonder en dat laat merken je er duidelijk nog nooit mee gereden hebt (en dan praat ik over een recent model), als je een beetje Benz hebt zit je toch duidelijk een klasse, nee wat zeg ik, een paar klasse's hoger. :)

Kijk maar eens een beetje Audi na een 4-5 jaar lease, knopjes die afbladderen, hendels die stuk zijn, rammels en kraakjes. Nee lekker premium. ;) Met mijn toenmalige 8 jaar oude V40 diesel met 3~3,5 ton op de klok had ik een veel strakkere en nettere auto dan de A4 van een ex schoolgenoot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zegt misschien wat over je klasgenoot. Heb meerdere Audi's over de 3 ton gereden, 0 slijtage aan het interieur zelfs de stoffen bekleding niet.

Jij basseerd je mening blijkbaar ook maar op 1 Audi. Dat je de meerwaarde niet wilt zien prima maar als Audi zo slecht is als jij het schetst dan waren de verkoopcijfers niet zo positief.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ligt er ook beetje aan hoe je er mee om gaat. Als je mijn a4 ziet (in feb 7jaar) dan ziet die er beter uit (zowel binnen als buiten) beter uit dan sommige die pas 1 jaar oud zijn. :) Zelfde verhaal met de A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chaoss schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:00:
Bwahaha. Sorry. Hij heeft nu een Leon uit 2005 en wilde eigenlijk zo'n 300pk actiemodel. Ik heb zelf een Seat uit die model lijn gehad en dat is vergeleken met die ST mk2.5 met leren interieur en Recaro's echt een plastic hok. Seat is ook VAG hè ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Arfman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:10:
[...]

Bwahaha. Sorry. Hij heeft nu een Leon uit 2005 en wilde eigenlijk zo'n 300pk actiemodel. Ik heb zelf een Seat uit die model lijn gehad en dat is vergeleken met die ST mk2.5 met leren interieur en Recaro's echt een plastic hok. Seat is ook VAG hè ;)
Ok een seat en nog een oude ook, ja seat of Skoda is geen Audi, dat ben ik 100% met je eens. Dacht dat je maat overwoog om van Audi naar Ford over te stappen (Audi topic enzo).

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:05:
Zegt misschien wat over je klasgenoot. Heb meerdere Audi's over de 3 ton gereden, 0 slijtage aan het interieur zelfs de stoffen bekleding niet.

Jij basseerd je mening blijkbaar ook maar op 1 Audi. Dat je de meerwaarde niet wilt zien prima maar als Audi zo slecht is als jij het schetst dan waren de verkoopcijfers niet zo positief.
Verkoopcijfers is 3 kwart, nouja meer dan 80% lease he, vergeet dat niet, en ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. ;) En in dit voorbeeld haalde ik 1 Audi aan, maar ik zie het veel meer hoor.

Maar ik denk dat dit voor beiden wat zegt, jij hebt je roze Audi bril op en dat is prima, ik ben een beetje anti VAG door eigen ervaringen en door vrienden/kennissen en andere merken die de zaken wel prima regelen en op orde hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:32:
[...]

We hebben het ook niet gehad over het wegwerken van steenslag, dat kwam een dag of wat later pas :) Maar weer of geen weer, ik kan overdekt werken en verwarmt.

[...]

Als de steenslag tot op het plaatwerk is dan kan het roesten. Al gaat dat niet heel erg snel omdat het schoon is en er een wax op zit wat vocht buitensluit. En voor zover ik gezien heb is het oppervlakkig met hier en daar een putje tot op de primer. Geen stress. Alleen weet ik niet meer of het veel of weinig steenslag was. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik dacht 'goh die motorkap zit er vol mee, die moet gespoten worden'.
Klopt, het was me nog nooit opgevallen totdat Tuintje de auto zo mooi had laten glimmen. Toen ineens zag ik er een aantal op de motorkap. Ik ben vandaag bij de dealer geweest (Century) en gevraagd wat ze voor me kunnen doen. Deze persoon begon met de complimenten hoe mooi de auto glimt. Die zit goed in de wax gaf hij aan. Hij raadde af om met spotrepair te werken want dat blijf je zien zei hij maar dat de motorkap helemaal gespoten moest worden. 480 euro. Hij zei dat het aantal steenslag wel meeviel maar dat hij snapte dat een paar plekjes mij irriteerden. Hij gaf aan dat dan na de winter te doen wanneer de wax er ook weer wat meer af is. Want als ze hem overspuiten moet de wax er volledig afgehaald worden. Ik vroeg nog aan hem of dat mogelijk ook kon gaan roesten die plekjes, hij gaf aan dat de motorkap aluminium is en dat die niet roest. helemaal zulke kleine plekjes valt dat wel mee en als ik de wax er goed op houd ook niet.

Nu maar even nadenken wat ik er mee wil, 480 euro is ook wel een flinke hap geld. Helemaal omdat het na een paar weken weer mis kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom, lakstift, satéprikker en zelf met wat liefde lak inleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:15:
[...]

Verkoopcijfers is 3 kwart, nouja meer dan 80% lease he, vergeet dat niet, en ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. ;) En in dit voorbeeld haalde ik 1 Audi aan, maar ik zie het veel meer hoor.

Maar ik denk dat dit voor beiden wat zegt, jij hebt je roze Audi bril op en dat is prima, ik ben een beetje anti VAG door eigen ervaringen en door vrienden/kennissen en andere merken die de zaken wel prima regelen en op orde hebben. :)
Heeft het ook niet te maken met de uitvoering van de Audi? Je kunt heel ver gaan met opties. Maar om te stellen dat mercedes een aantal klassen beter is kan ik me niet voorstellen. Ik denk dat het heel erg neer komt op smaak. En duurzaamheid heeft ook met de eigenaar te maken natuurlijk. Ik probeer heel zuinig op mijn auto te zijn, rijd hem goed in. Verzorg hem goed, van binnen en buiten. En uiteraard kunnen er is dingen misgaan met de auto, maar mijn ervaring is tot nu toe dat dit goed opgepakt wordt bij Audi. Had na 15k al een kapotte wiellager, werd gewoon netjes onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt er veel beter bij allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Gisteren een setje Sonniboy's opgehaald, dat is toch echt wel net spul. Past als gegoten en vanaf de buitenkant ziet het er nog goed uit ook.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teknix1982 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:53:
[...]
Had na 15k al een kapotte wiellager, werd gewoon netjes onder garantie vervangen.
Dat kan je zelfs binnen 500km gebeuren. Een wiellager is vrij gevoelig en het minst geringste kan 'm al beschadigen. In een parkeergarage bijv, onbedoeld een stoeprand pakken of met veel gewicht in een flinke bocht bijv insturen. Het heeft in ieder geval niet veel nodig.

Toen ik ooit mijn wiel verloor op mijn golf 3 ( :+ ) vertrouwde ik de hele auto al niet meer. Ik liet het wiel erop zetten en de garagist richting de garage rijden. Nog geen 2 km verderop op de snelweg brak gewoon het wiellager links achter ineens af, als je het over pech hebt op die vroege ochtend :o

Partij rook achter het wiel vandaan.. die dingen zijn enorm kwetsbaar, dat is zeker. Maar ja al laat je ze op de juiste manier erin persen dan kan er weinig fout gaan. Heel belangrijk, dat de juiste apparatuur wordt gebruikt voor het plaatsen van een nieuw wiellager vs iemand die met een hamer het ding erin rost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

InFamous schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:53:
Gisteren een setje Sonniboy's opgehaald, dat is toch echt wel net spul. Past als gegoten en vanaf de buitenkant ziet het er nog goed uit ook.
Heb ze in mijn A3 sportback gehad, inderdaad een top oplossing als geen getinte ramen hebt. Kost wat maar het past ook perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Deze velgen zitten er al een paar weken op. Had eerst de, wat brave S-velgen 19". Deze op de foto zijn 20".
Heb de auto sinds maart '16 en we tikken al bijna 30k aan. Nog steeds enorm tevreden!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20az3id.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25yxgns.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/352i2qq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BliXem schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:05:
Deze velgen zitten er al een paar weken op. Had eerst de, wat brave S-velgen 19". Deze op de foto zijn 20".
Heb de auto sinds maart '16 en we tikken al bijna 30k aan. Nog steeds enorm tevreden!

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcarboulevard.nl/wp-content/uploads/2013/05/viper-defender-1.jpg

:9

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

BliXem schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke bak, alleen die velgen..... :X 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Op 5 januari stond er een A6 C7 op de planning. Kreeg ik gisteren een smsje van de klant........auto is in de fik gestoken door vandalen. :( Had de auto net 2 weken |:(

Kortom: wees voorzichtig, zorg dat jullie mooie bolides op een veilige plek staan en alvast een gelukkig nieuwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De 200TQ staat bij de monteur op de brug :+

Passat staat gewoon op de oprit, moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Rainesh schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:28:
Op 5 januari stond er een A6 C7 op de planning. Kreeg ik gisteren een smsje van de klant........auto is in de fik gestoken door vandalen. :( Had de auto net 2 weken |:(

Kortom: wees voorzichtig, zorg dat jullie mooie bolides op een veilige plek staan en alvast een gelukkig nieuwjaar :)
In schiedam was het ook al raak :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B2Pm4K1wNFfw8koLEz9Mh0uo/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Stelletje klojo's zijn het ook. Gewoon afblijven

De A4 staat in de garagebox, de A1 gewoon voor de deur met de camera op gericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijers, gewoon een stuk vuurwerk achter de klep gepropt?

Blij dat m'n auto mooi geborgen staat vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:11:
Lijers, gewoon een stuk vuurwerk achter de klep gepropt?

Blij dat m'n auto mooi geborgen staat vandaag.
Jup zo te zien iets van een cobra 6 bij de ruiterwisser gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan blaas je gauw de lont uit of zo? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
En nu moet hij toch in de verkoop :( Iemand ervaringen hoe ik zo'n bak het beste kan verkopen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wdp7jZC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zebby schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:21:
En nu moet hij toch in de verkoop :( Iemand ervaringen hoe ik zo'n bak het beste kan verkopen?
[afbeelding]
Voor een geeltje in V&A zetten, hebben we zo een deal. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Marktplaats werkt over t algemeen wel prima. Of t gemak bij de dealer inruilen, maar dan krijg je een handelsprijs van 1 a 2 rooitjes minder. Net wat je zelf makkelijk of fijn vindt. Ik vind t wel makkelijk verdiend, een paar weken mailtjes en telefoontjes heb ik daar wel voor over...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even goed wassen (ook de wielen et cetera) en aftoppen met een spraywax voor wat extra glans en bescherming. Daarna goed uitzuigen en het dashboard goed schoonmaken. Ramen binnen en buiten schoonmaken met warm water en een beetje ammoniak. Maak ook het motorcompartiment en de kofferbak schoon.

Tips voor fotografie hier: https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maar de motorruimte gewoon netjes, niet brandschoon want dan heb je wat te verbergen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Onder de motorkap doe ik altijd met WD-40, vuil weekt mooi los waardoor het het met een doek kunt afvegen en je rubber/kunstof delen worden er mooi zwart van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:43:
Onder de motorkap doe ik altijd met WD-40, vuil weekt mooi los waardoor het het met een doek kunt afvegen en je rubber/kunstof delen worden er mooi zwart van.
Ik zie veel vids over het reinigen van de motor met een Hoge druk. Ik ben erg voorzichtig met m'n rs4 en elektronica, is dat geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Als je de belangrijke delen even in pakt met een vuilniszak kan je de boel prima foamen en met water af spoelen. Met WD40 hou je een vettige en dus plakkerige film op je plastic delen en dat trek juist stof en vuil aan, dus wordt sneller weer vies. Daar het je andere middeltjes voor ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon lekker niet doen in die ruimte. Een doek met iets erop is ok. Spoelen, sproeien, spuiten, etc. gewoon beter van niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:57:
[...]

Ik zie veel vids over het reinigen van de motor met een Hoge druk. Ik ben erg voorzichtig met m'n rs4 en elektronica, is dat geen mogelijkheid?
Nooit doen. Auto's van tegenwoordig zitten zo vol elektronica dat je zo een motormanagementstoring hebt, of iets beschadigd. Dit hoeft niet gelijk maar alles corrodeert als de pest tegenwoordig. Motorcompartiment kan je prima schoonmaken met een spraybottle met een apc en een kwast. Insprayen, niet te gek, en dan rustig 'schrobben' met de kwast. Vervolgens microvezeldoekje pakken en schoonvegen/wrijven/deppen et cetera. Spuit in ieder geval niet op de electronica. Je kan met de kwast nog voldoende overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Daar gaat je RS4 tijdens oud & nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/01/01/343540/864x486.jpg
https://nos.nl/data/image/2017/01/01/343540/864x486.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-01-2017 11:11 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de rest van wat er naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een b7, zonde man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maakt niet uit wat voor merk het is, al zetten ze een Opel of Renault in de fik, je blijft met je jatten van andermans spullen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nouja je kent het hele verhaal niet. Misschien heeft hij het zelf wel gedaan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:10:
Nouja je kent het hele verhaal niet. Misschien heeft hij het zelf wel gedaan ;)
Bron?

Waarom zou iemand z'n eigen RS4 in de fik willen zetten.

Oh ja, dik pak (nat) sneeuw gevallen. Kon het niet laten het grasveld verderop even te ploegen. :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gZPBZd8LIrOnajjH95y4DCZh/full.jpg

Heerlijk dat Quattro joh. Rijden door de sneeuw met ESP aan is no fun at all.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:03
Makkelijk verzekeringsgeld wellicht?

Hoeft niet. Maar kan wel.

Ongelukje kan altijd gebeuren, maar statistisch gezien is die kans gewoon kleiner bij het type dure/snelle/luxe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt gewoon dagwaarde hoor. En met moeite als je all-risk verzekerd bent een stukje van je (aantoonbare) onderhoud / werkzaamheden aan de auto, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En wat is de dagwaarde dan?
Ongeveer rond de 25k?

RDW kent geen kmstand van deze auto.
Wellicht met een reden?

Wat zou dan de verkoopwaarde van deze auto zijn. Ook rond de 25k? Wellicht paar k meer, met een (eventuele) discutabele kmstand en een advertentie die mogelijk lang online staat? (groot onderhoud op komst die de prijs dan drukt?)

Voors/tegens, keuze snel gemaakt?

Je kunt alle kanten uit speculeren, en voor alles valt er wel iets te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 03:55:
[...]

Bron?

Waarom zou iemand z'n eigen RS4 in de fik willen zetten.
Hoeze bron? Ik tikte "misschien". Degene die de foto poste moet maar een bron vermelding plaatsen. Tot die tijd weten we het echte verhaal niet.

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:21:
[...]

Hoeze bron? Ik tikte "misschien". Degene die de foto poste moet maar een bron vermelding plaatsen. Tot die tijd weten we het echte verhaal niet.

Assumption is the mother of all fuck-ups.
Bronpagina van waar ik de foto vandaan heb:

http://nos.nl/artikel/215...iebollen-en-een-baby.html

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op maandag 2 januari 2017 @ 06:16:
En wat is de dagwaarde dan?
Ongeveer rond de 25k?

RDW kent geen kmstand van deze auto.
Wellicht met een reden?

Wat zou dan de verkoopwaarde van deze auto zijn. Ook rond de 25k? Wellicht paar k meer, met een (eventuele) discutabele kmstand en een advertentie die mogelijk lang online staat? (groot onderhoud op komst die de prijs dan drukt?)

Voors/tegens, keuze snel gemaakt?

Je kunt alle kanten uit speculeren, en voor alles valt er wel iets te bedenken.
Ik durf met enige zekerheid te stellen dat de dagwaarde van een B7 RS4 niet zo hoog meer is als een paar jaar terug. En dat je zo'n auto gewoon bij vele verzekeraars kunt plempen zonder dat ze verplichten je een GPS installatie erin moet hebben.

Niet dat een GPS installatie uberhaubt uitmaakt als een auto wordt gestolen, met een GPS jammer lig je direct van de kaart.

Beetje rare redenering. In Utrecht spelen de laatste dagen vele autobranden wat gewoon vandalisme is. Jongeren die het leuk vinden om auto's in de fik te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bovenstaande foto is gemaakt in Ypenburg, dus wat Utrecht ermee te maken heeft?

Het blijft speculeren, kan opzet zijn, maar kan inderdaad ook net zo goed pech zijn.
Maar nogmaals: statisch gezien is die kans bij dit soort auto's gewoon vele maler kleiner vergeleken met de rest van de auto's.
Let er ook even op dat de brand juist begonnen is bij de RS4.

Maar goed, blijft gissen en komen er waarschijnlijk toch nooit achter, dus OT.
-
Ah, lees nu bovenstaande reacties:
Was gewoon pech, elektronicafoutje, aldus het persbericht:
Den Haag - Vanochtend vroeg, toen iedereen al lang en breed op bed lag, is er een auto in brand geraakt

[ Voor 29% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.regio15.nl/images/2017/01/01-Gallery/Gallery-5340/tOy4B0.JPG

Ja... hallo, dat werkt natuurlijk voor geen meter he 8)7 :D

Als het een brand is dat door brandstof aangewakkerd wordt dan kan je dat vergeten met je < 3kg poederblusser. Daarnaast is de manier waarop ie spuit compleet verkeerd. Je moet rechtstreeks op de bron spuiten en niet van een afstandje. :/

Heb ooit ook een keer mensen langs de snelweg geholpen. Ze zaten in hun busje langs de vluchtstrook en de vlammen staken sort en ment al onder de kap vandaan. Met m'n 2KG poederblusser getracht te blussen, maar daar kom je helemaal niet bij en zo'n ding is gewoon useless.

Binnen 5 minuten stond de hele bus ook in brand. Autobrand kan je vergeten met huis tuin en keuken spul.
NeutraleTeun schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Alles waarvan je die arme man bekritiseerd komt in je volgende alinea terug hoe jij het ook op dezelfde manier hebt gedaan.
En uhm... elke brand heeft brandstof nodig?
Mijn punt is is dat je *kansloos* bent tegen een brand met poederblusser dat vermoedelijk ook ontstaan is met wat er in de brandstoftank ligt.

Je had meer kans gemaakt als je gezamelijk een paar tuinslangen met water had gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:38:
[afbeelding]

Als het een brand is dat door brandstof aangewakkerd wordt dan kan je dat vergeten met je < 3kg poederblusser. Daarnaast is de manier waarop ie spuit compleet verkeerd. Je moet rechtstreeks op de bron spuiten en niet van een afstandje. :/

Heb ooit ook een keer mensen langs de snelweg geholpen. Ze zaten in hun busje langs de vluchtstrook en de vlammen staken sort en ment al onder de kap vandaan. Met m'n 2KG poederblusser getracht te blussen, maar daar kom je helemaal niet bij en zo'n ding is gewoon useless.

Binnen 5 minuten stond de hele bus ook in brand. Autobrand kan je vergeten met huis tuin en keuken spul.
Alles waarvan je die arme man bekritiseerd komt in je volgende alinea terug hoe jij het ook op dezelfde manier hebt gedaan.
En uhm... elke brand heeft brandstof nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Beter iets dan niets lijkt mij dan...

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee hoor. Als je brand in je auto hebt, kinderen en vrouw eruit en uit laten fikken. Ook al blus je, die auto is waardeloos geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*voor het uitstappen niet vergeten de motorkap te ontgrendelen want dan vindt de brandweer je een lieve schat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd laat maar lekker affikken. Ik verzeker altijd alle auto's goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:51:
Precies, want zelfs als je je auto met een poederblusser weet te blussen, dan zal het poeder wat overal zit alles laten corroderen en voor allerlei storingen zorgen. Die blussers heb je dan ook voor de auto van je buurman ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En dit was de auto van mijn klant die eigenlijk donderdag langs zou komen..

https://nieuwegeintv.nl/o...gein-horroravond-utrecht/

Wel een mooie bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 22:58
Godver, dat is echt een paar straten van mij vandaan. 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Een goede verzekering is een illusie - je wordt altijd op een of andere manier genaaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt de dagwaarde van je auto. En ieder jaar wordt dat minder. Die RS4 B7 is geen 25k dagwaarde. Ik denk eerder richting de 15k. Mischien zelfs minder nog.
BoltYes schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Precies, want zelfs als je je auto met een poederblusser weet te blussen, dan zal het poeder wat overal zit alles laten corroderen en voor allerlei storingen zorgen. Die blussers heb je dan ook voor de auto van je buurman ;)
Een voertuig dat in de fik heeft gestaan is niet meer te vertrouwen. Zeker niet als bedrading in brand heeft gestaan.
R3M1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Een goede verzekering is een illusie - je wordt altijd op een of andere manier genaaid
Jup. Ik heb een bekende die aangereden was bij het stoplicht. Chronische pijn in de rug en nekwervels (whiplash). Kon zijn werk niet meer uitvoeren, zowat een jaar thuis en een dik jaar erbovenop voor revalidatie. Expert na expert van de tegenpartij langsgeweest, ze blijven werken in hun voordeel om er een zo laag mogelijk financieel bedrag (voor de verzekeraar) uit te halen. Is uiteindelijk na alle stress vandien geschikt met een schamele 12k.

12k voor een soort invalide voor de rest van je leven. Ik zei 'm , ik had het nooit geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb alleen maar goeie ervaringen met verzekeringen en total loss. Heb drie motoren total loss gereden en altijd het juiste bedrag terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Arfman schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:47:
Nee hoor. Als je brand in je auto hebt, kinderen en vrouw eruit en uit laten fikken. Ook al blus je, die auto is waardeloos geworden.
Wel zo sociaal om een bluspoging te doen met al die geparkeerde auto's er omheen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:24
Kwam een Audi A4 Avant 2.0 Pro Line B7 tegen. Werkelijk alle opties erop. Dealer onderhouden, 176K op de teller. Vraagprijs €7950,-

Ik zag dat de verkoper hem al 3 maanden in de verkoop had, maar helaas, meneer wou absoluut niet onderhandelen over de prijs. Daar kwam tevens bij dat de distributieriem ook nog vervangen moest worden.

Toch hem maar vriendelijk bedankt. Als er niet onderhandelt kan worden, dan nooit een deal maken.

* JeroenNietDoen zoekt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 20-09 11:28
Kaap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:57:
Kwam een Audi A4 Avant 2.0 Pro Line B7 tegen. Werkelijk alle opties erop. Dealer onderhouden, 176K op de teller. Vraagprijs €7950,-

Ik zag dat de verkoper hem al 3 maanden in de verkoop had, maar helaas, meneer wou absoluut niet onderhandelen over de prijs. Daar kwam tevens bij dat de distributieriem ook nog vervangen moest worden.

Toch hem maar vriendelijk bedankt. Als er niet onderhandelt kan worden, dan nooit een deal maken.

* Paul.H zoekt verder
Toch is dat geen hele verkeerde prijs, de mijne (2.0 Pro Line Q met 235k op de teller) was zelfs in voor de handel nog zo'n 5,5K waard. Niet dat ik hem verkocht heb, maar ik was gewoon benieuwd wat ik er voor kon krijgen.

Even iets heel anders, heeft er iemand ervaring met die Dunlop Winter Sport 5 banden? Ik zoek nog iets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:38:
[afbeelding]

Je klinkt alsof je er zelf wel lekker veel verstand van hebt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Jism is expert in spuiten :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:24
Paul.H schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:55:
[...]

Toch is dat geen hele verkeerde prijs, de mijne (2.0 Pro Line Q met 235k op de teller) was zelfs in voor de handel nog zo'n 5,5K waard. Niet dat ik hem verkocht heb, maar ik was gewoon benieuwd wat ik er voor kon krijgen.
Nee klopt, prijs was wel marktconform, had op diverse auto verkoopsites vergelijkbare resultaten gevonden. Het is gewoon afgeketst omdat er niet te onderhandelen viel. Een occasion is gewoon mijn inziens altijd een compromis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FabianGTI schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:57:
[...]

Je klinkt alsof je er zelf wel lekker veel verstand van hebt 8)7
Genoeg om te weten dat het zinloos is van zon afstand en dat het vuur veels te groot al is voor die blusser. Dus ja, er is geen redden meer aan die auto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Kaap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Nee klopt, prijs was wel marktconform, had op diverse auto verkoopsites vergelijkbare resultaten gevonden. Het is gewoon afgeketst omdat er niet te onderhandelen viel. Een occasion is gewoon mijn inziens altijd een compromis :)
Daar heb je helemaal gelijk in, er moet altijd iets te onderhandelen zijn, al is het maar iets met garantie of een tweede set wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 08:01
Die RS6 :D, wat blijft dat toch een gaaf ding!

[ Voor 9% gewijzigd door Laank op 03-01-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij was hij in die RS2 te voorzichtig, kan me niet voorstellen dat die een S1 niet voorblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt waarom geen rs4? V6 biturbo met standaard 380pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 10:21
Hey mede audi liefhebbers!

Vandaag is het weer zover, ik zit met een nieuw probleem :D Mijn laatste was het slecht willen starten, na het vervangen van de accu gaat dit weer naar behoren.
Nieuw probleem:
Gisteren bij thuiskomst met de A4 Avant B5 zetten ik de muziek zachter (100 meter voor thuiskomst) en ik hoorde een schurend geluid, ik dacht (ofja ik denk, want ik kan zaterdag pas naar de garage :( !! ) nee he daar gaan we weer, nog geen 2 maanden kunnen rijden zonder hoofdpijn.
Eerst dacht ik aan een aanlopende rem (links achter is de klauw weleens dichtgeslagen) links voor, auto paar keer naar voor en weer naar achter gereden, ik hoor het alleen als ik vooruit rij.
Auto neergezet, tandenknarsend naar binnen (van een leuke werkdag met goeie zin naar ontiegelijk slechte zin) en ik kon het niet laten, half uur later wilde ik weten hoe en wat (niet prettig als leek zijne). Ik de auto ingestapt, in de achteruit (niks aan de hand), vervolgens een stukje gaan rijden en ik hoorde niks de eerste 50 meter, daarna hoorde ik af en toe een schurend geluid alsof een stuk metaal over het wegdek kletterde (niet het geval er hangt niks los).
Na een beetje piekeren en Google (vooral google bezorgd je hoofdpijn als je gaat zoeken op symptomen) kan het van alles zijn: wiellager, versnellingsbak, koppeling, homokineet (aandrijfas), aanlopende rem.

Vanochtend ik werd om half 7 wakker (vrij vandaag joehoe) en het eerste wat ik wilde was de auto in om te zien of het probleem nog aanhoud. Ik rij de parkeerplaats af (drempeltje over) niks aan de hand, ik stuur naar links, niks aan de hand. Vervolgens volgende bocht naar links en ja hoor ik hoorde lichtjes weer dat schurende geluid komen. Rechtdoor niks aan de hand, weer bocht naar links en het werd al iets erger.
Omgedraaid en terug naar huis, weer de drempel over en vanaf dat moment non stop het (ijzer) schurende geluid. Nee ik ben geen GTI Petje persoon die hard over de drempels gaat, eerder vervelend langzaam.

Iemand die het bekend voorkomt, of toch iets als: gewoon naar de auto dokter gaan (garage zou ik het liefste doen, ik hoopte ook vandaag terecht te kunnen maar dat gaat hem dit keer helaas niet worden)?
Zelf ga ik hem zo wel (het begint nu licht te worden) op de krik zetten om te zien of er speling in me linker voorwiel zit, hoe ik mezelf lichtjes geïnformeerd heb zou het de wiellager kunnen zijn?

Stel het is de wiellager (ik zal zo deze reactie aanpassen nadat ik wel of geen speling geconstateerd heb), is het dan verstandig om nog zo'n 100km te rijden? Ik moet donderdag + vrijdag nog zo'n 100km totaal rijden werk-huis. Wegdek in Nijmegen is zeer slecht (België is er niks bij) wat uiteraard voor nog meer schade kan zorgen.
Kan het überhaupt wel dat een wiellager van het 1 op het andere moment zoveel (ijzer / schurend) geluid maakt? Is dat niet een onderdeel wat naar maten het slijt meer geluid maakt?

Ik hoop er uiteraard op dat het de wiellager is, niet alleen omdat ik dan het gehele assortiment van Audi al vervangen heb, maar vooral omdat dit voor het eerst een ''goedkope'' reparatie zal zijn.

Iemand hier nog tips wat ik allemaal kan proberen om zaken uit te sluiten en zo dichter bij de oorzaak te komen?

Wat ik al geprobeerd heb (ja komt misschien ''dom'' over):
-Test rit en dan vooral het sturen (zoals hierboven omschreven, schurend geluid na 1-2 bochten linksvoor bij sturen naar links. Na een lelijke drempel zacht genomen te hebben blijft het schurende geluid aanhouden. Totdat ik stil sta, uitstap, instap en weer rij)
-Versnellingen (is het probleem alleen in de 1e, 2e of 3e versnelling? Nee, ook als ik de bocht in de 2 of 3 nam kwam dat schurende geluid)
-Links voor op de motorkap geduwd om de vering in te duwen, hier hoorde ik geen geluid en de auto schommelde niet na.

Grotere reparaties die onlangs (afgelopen 6 maanden) al uitgevoerd zijn:
Aandrijfas (homokineet) + aandrijfhoes (wegens de APK, was ergens in oktober 2016)
Blokken rondom
Schijven achter + remklauwen
Riemen + rollers + water en oliepomp
Wiellagers achter (samen met de schijven en klauwen / blokken)
Draagarmen links + rechtsvoor (compleet)

Nu is het natuurlijk via tekst (zoals nu) zeer moeilijk om te gokken en oplossingen als DE oplossing neer te zetten, maar ik wil niet naar werk rijden indien dat een hele dure grap kan worden. Op google lees je natuurlijk van alles en nog wat, de 1 geeft aan al maanden rond te rijden met soort gelijke symptomen, de ander geeft het advies geen meter te rijden.

Het belangrijkste (helaas) is dus het werk, ik wil graag uitsluiten of het veilig is om nog naar werk te gaan morgen en vrijdag daar waar ik pas zaterdag bij mijn garage terecht kan. Zoals ik zo dadelijk ga kijken of er wielspeling is, volgens mij houd wielspeling in: wiellager defect = niet meer rijden. Ik hoop dus dat er nog andere tips zijn buiten het kijken of er speling in het wiel zit. Om zo toch dichter bij de oorzaak te komen en de conclusie te krijgen: verder rijden kan of nee geen meter meer rijden.

Ps ik heb niet het idee dat het de rem is, ik heb weleens met een vastgelopen remklauw moeten rijden en dat was toch net een ander soort geluid. Daarnaast hoorde ik het geluid bij de vastgelopen remklauw non stop en niet pas nadat ik een paar keer naar links gestuurd heb of een drempel over ging. Ook kan het goed zijn dat ik dadelijk gewoon weer zonder rare geluiden weg kan rijden, maar na een paar bochten en drempels het geluid weer aanhoudend terug is.

Edit 1: net garage gebeld, probleem nogmaals voorgelegd, vandaag geen tijd maar wel het advies niet meer naar werk te rijden :(

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 04-01-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 02:22:
Echt waarom geen rs4? V6 biturbo met standaard 380pk.
Er Had imho wel een RS4 bij gemoeten, maar dan het meest recente model niet een B5, het ging er om welke (R)S die je op dit moment kunt kopen de meeste performance biedt.

Die RS2 was er alleen maar bij omdat dit de oer-RS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Chaoss schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:12:
Volgens mij was hij in die RS2 te voorzichtig, kan me niet voorstellen dat die een S1 niet voorblijft.
Ik heb het even nagekeken en de 1/4 mile tijden van die twee auto's zijn ongeveer gelijk (13.8 s). Vergeet niet dat een RS2 ook "maar" een 2,2L turbo blok is van meer dan 20 jaar oud. Pas vanaf de B7 RS4 zijn ze echt grote blokken er in gaan lepelen.

Dus hij zal wel een beetje voorzichtig zijn geweest, maar het kan ook zijn dat die automaat in de S1 gewoon net wat efficienter schakelde dan hij heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chaoss schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Wel zo sociaal om een bluspoging te doen met al die geparkeerde auto's er omheen. :X
Mwah. Die lak is toch al zwaar beschadigd van de hitte dus die auto's zijn al meteen een klap minder waard en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik blijf liever zo ver mogelijk weg van een brandende auto. Als ze onder je carport staan, ok, dan met alle macht proberen te blussen in verband met het huis, maar op een parkeerplaats laat ik hem lekker fikken, al staat de auto van de koning ernaast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:56:
Hey mede audi liefhebbers!

Vandaag is het weer zover, ik zit met een nieuw probleem :D Mijn laatste was het slecht willen starten, na het vervangen van de accu gaat dit weer naar behoren.
Nieuw probleem:
Gisteren bij thuiskomst met de A4 Avant B5 zetten ik de muziek zachter (100 meter voor thuiskomst) en ik hoorde een schurend geluid, ik dacht (ofja ik denk, want ik kan zaterdag pas naar de garage :( !! ) nee he daar gaan we weer, nog geen 2 maanden kunnen rijden zonder hoofdpijn.
Eerst dacht ik aan een aanlopende rem (links achter is de klauw weleens dichtgeslagen) links voor, auto paar keer naar voor en weer naar achter gereden, ik hoor het alleen als ik vooruit rij.
Auto neergezet, tandenknarsend naar binnen (van een leuke werkdag met goeie zin naar ontiegelijk slechte zin) en ik kon het niet laten, half uur later wilde ik weten hoe en wat (niet prettig als leek zijne). Ik de auto ingestapt, in de achteruit (niks aan de hand), vervolgens een stukje gaan rijden en ik hoorde niks de eerste 50 meter, daarna hoorde ik af en toe een schurend geluid alsof een stuk metaal over het wegdek kletterde (niet het geval er hangt niks los).
Na een beetje piekeren en Google (vooral google bezorgd je hoofdpijn als je gaat zoeken op symptomen) kan het van alles zijn: wiellager, versnellingsbak, koppeling, homokineet (aandrijfas), aanlopende rem.

Vanochtend ik werd om half 7 wakker (vrij vandaag joehoe) en het eerste wat ik wilde was de auto in om te zien of het probleem nog aanhoud. Ik rij de parkeerplaats af (drempeltje over) niks aan de hand, ik stuur naar links, niks aan de hand. Vervolgens volgende bocht naar links en ja hoor ik hoorde lichtjes weer dat schurende geluid komen. Rechtdoor niks aan de hand, weer bocht naar links en het werd al iets erger.
Omgedraaid en terug naar huis, weer de drempel over en vanaf dat moment non stop het (ijzer) schurende geluid. Nee ik ben geen GTI Petje persoon die hard over de drempels gaat, eerder vervelend langzaam.

Iemand die het bekend voorkomt, of toch iets als: gewoon naar de auto dokter gaan (garage zou ik het liefste doen, ik hoopte ook vandaag terecht te kunnen maar dat gaat hem dit keer helaas niet worden)?
Zelf ga ik hem zo wel (het begint nu licht te worden) op de krik zetten om te zien of er speling in me linker voorwiel zit, hoe ik mezelf lichtjes geïnformeerd heb zou het de wiellager kunnen zijn?

Stel het is de wiellager (ik zal zo deze reactie aanpassen nadat ik wel of geen speling geconstateerd heb), is het dan verstandig om nog zo'n 100km te rijden? Ik moet donderdag + vrijdag nog zo'n 100km totaal rijden werk-huis. Wegdek in Nijmegen is zeer slecht (België is er niks bij) wat uiteraard voor nog meer schade kan zorgen.
Kan het überhaupt wel dat een wiellager van het 1 op het andere moment zoveel (ijzer / schurend) geluid maakt? Is dat niet een onderdeel wat naar maten het slijt meer geluid maakt?

Ik hoop er uiteraard op dat het de wiellager is, niet alleen omdat ik dan het gehele assortiment van Audi al vervangen heb, maar vooral omdat dit voor het eerst een ''goedkope'' reparatie zal zijn.

Iemand hier nog tips wat ik allemaal kan proberen om zaken uit te sluiten en zo dichter bij de oorzaak te komen?

Wat ik al geprobeerd heb (ja komt misschien ''dom'' over):
-Test rit en dan vooral het sturen (zoals hierboven omschreven, schurend geluid na 1-2 bochten linksvoor bij sturen naar links. Na een lelijke drempel zacht genomen te hebben blijft het schurende geluid aanhouden. Totdat ik stil sta, uitstap, instap en weer rij)
-Versnellingen (is het probleem alleen in de 1e, 2e of 3e versnelling? Nee, ook als ik de bocht in de 2 of 3 nam kwam dat schurende geluid)
-Links voor op de motorkap geduwd om de vering in te duwen, hier hoorde ik geen geluid en de auto schommelde niet na.

Grotere reparaties die onlangs (afgelopen 6 maanden) al uitgevoerd zijn:
Aandrijfas (homokineet) + aandrijfhoes (wegens de APK, was ergens in oktober 2016)
Blokken rondom
Schijven achter + remklauwen
Riemen + rollers + water en oliepomp
Wiellagers achter (samen met de schijven en klauwen / blokken)
Draagarmen links + rechtsvoor (compleet)

Nu is het natuurlijk via tekst (zoals nu) zeer moeilijk om te gokken en oplossingen als DE oplossing neer te zetten, maar ik wil niet naar werk rijden indien dat een hele dure grap kan worden. Op google lees je natuurlijk van alles en nog wat, de 1 geeft aan al maanden rond te rijden met soort gelijke symptomen, de ander geeft het advies geen meter te rijden.

Het belangrijkste (helaas) is dus het werk, ik wil graag uitsluiten of het veilig is om nog naar werk te gaan morgen en vrijdag daar waar ik pas zaterdag bij mijn garage terecht kan. Zoals ik zo dadelijk ga kijken of er wielspeling is, volgens mij houd wielspeling in: wiellager defect = niet meer rijden. Ik hoop dus dat er nog andere tips zijn buiten het kijken of er speling in het wiel zit. Om zo toch dichter bij de oorzaak te komen en de conclusie te krijgen: verder rijden kan of nee geen meter meer rijden.

Ps ik heb niet het idee dat het de rem is, ik heb weleens met een vastgelopen remklauw moeten rijden en dat was toch net een ander soort geluid. Daarnaast hoorde ik het geluid bij de vastgelopen remklauw non stop en niet pas nadat ik een paar keer naar links gestuurd heb of een drempel over ging. Ook kan het goed zijn dat ik dadelijk gewoon weer zonder rare geluiden weg kan rijden, maar na een paar bochten en drempels het geluid weer aanhoudend terug is.

Edit 1: net garage gebeld, probleem nogmaals voorgelegd, vandaag geen tijd maar wel het advies niet meer naar werk te rijden :(
Er zit als ik me niet vergis een soort stuk ijzer achter de remmen die het stof tegen moet houden. Dit heeft bij mij met vooral het stuur naar rechts draaien een schurend geluid staan maken. Deze raakt de velg aan de binnenkant als het ware en kan je corrigeren door 'm gewoon weer 'recht' te zetten.

Een wiellager is iets wat je hoort zoemen, niet op lage snelheid, maar eerder cruise. Een overweldigend gezoem. Wiellager geven ver vooraan al aan of ze versleten raken ofniet.

Het kan ook iets te maken hebben met je ashoes. Waarom het pas gebeurd zodra je je stuur omdraait geeft in ieder geval aan dat het met je sturing / aandrijflijn te maken heeft.
Paul.H schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb het even nagekeken en de 1/4 mile tijden van die twee auto's zijn ongeveer gelijk (13.8 s). Vergeet niet dat een RS2 ook "maar" een 2,2L turbo blok is van meer dan 20 jaar oud. Pas vanaf de B7 RS4 zijn ze echt grote blokken er in gaan lepelen.

Dus hij zal wel een beetje voorzichtig zijn geweest, maar het kan ook zijn dat die automaat in de S1 gewoon net wat efficienter schakelde dan hij heeft gedaan.
DSG is efficienter maar de RS2 zou theoretisch meer voordeel moeten hebben met een extra 5de cilinder. Ik geloof niet dat een S1 sneller is dan een RS2, komop :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:52:
DSG is efficienter maar de RS2 zou theoretisch meer voordeel moeten hebben met een extra 5de cilinder. Ik geloof niet dat een S1 sneller is dan een RS2, komop :P
Daar heb je wel gelijk in, we vergelijken nu ook een 1/4 mile, die tijden mogen gelijk zijn (delta is 1 sec ofzo) maar ik weet wel zeker dat een RS2 in een rondje sneller is.

Wat me opviel in de video was het kleine verschil tussen de RS3 en de S1, ik had eerlijk gezegd een groter verschil verwacht.
Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.