Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Er zit als ik me niet vergis een soort stuk ijzer achter de remmen die het stof tegen moet houden. Dit heeft bij mij met vooral het stuur naar rechts draaien een schurend geluid staan maken. Deze raakt de velg aan de binnenkant als het ware en kan je corrigeren door 'm gewoon weer 'recht' te zetten.

Een wiellager is iets wat je hoort zoemen, niet op lage snelheid, maar eerder cruise. Een overweldigend gezoem. Wiellager geven ver vooraan al aan of ze versleten raken ofniet.

Het kan ook iets te maken hebben met je ashoes. Waarom het pas gebeurd zodra je je stuur omdraait geeft in ieder geval aan dat het met je sturing / aandrijflijn te maken heeft.

[...]
Thanks voor de reply!

Ik ben ondertussen alweer iets wijzer (ook wel heel belangrijk..) het is schijnbaar helemaal niet links voor maar links achter.
Ik reed zojuist een klein stukje naar de supermarkt, en ja hoor drempel over om de parkeerplaats daar op te komen, weer het krijsende geluid van ijzer, schaam schaam tuf ik de menigte voorbij.
Ik stap uit en terwijl ik uitstap hoor ik exact dat geluid links achter. Vervolgens naar het desbetreffende wiel gelopen en er zit speling in het wiel.
Eenmaal thuis direct de krik eronder en ik kan mijn wiel niet draaien zonder dat krijsende geluid ook zit er duidelijk een speling in het wiel; alsof deze los zit. Ik geef aan alsof omdat ik wel nagekeken heb of die wel vast zat. Maar je hoort duidelijk stukjes ijzer/metaal over elkaar knarsen.
Direct de garage gebeld om dit door te geven en hij geeft aan niet meer te rijden, alleen zaterdag voorzichtig om bij zijn garage te komen. Vermoedelijk toch een wiellager!
Enja met sturen (schijnbaar had ik het ook bij naar rechts sturen merkte mij op) komt er natuurlijk meer druk op dat wiel terecht en begint die met knarsen. Dat knarsen houd vervolgens ook gewoon aan.

De kans is met deze klachten nu ineens vrij groot dat het om de wiellager gaat (gelukkig), heel veel meer kan er niet stuk gaan op die plek denk ik zo (kijkend naar de klachten: knarsend ''stukken'' ijzer en wielspeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je of in 1 keer een tik gemaakt of de slijtage zat er al langer, maar het schuren van ijzer op ijzer is gewoon een gebroken wiellager ofzo.

Pas maar op... Ik verloor met zoiets ook m'n linkervoorwiel eens op straat :'(

Net getanked, zou onderweg naar de garage gaan over de snelweg, knalt m'n wiel ineens onder m'n auto vandaan... ding rolt een vrolijke 20 meter verder op straat. :-(
Paul.H schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Daar heb je wel gelijk in, we vergelijken nu ook een 1/4 mile, die tijden mogen gelijk zijn (delta is 1 sec ofzo) maar ik weet wel zeker dat een RS2 in een rondje sneller is.

Wat me opviel in de video was het kleine verschil tussen de RS3 en de S1, ik had eerlijk gezegd een groter verschil verwacht.
De S1 heeft het volgens mij ook van z'n relatief lagere gewicht vergeleken met een RS3 of RS2. Nou ja acceleratie mag dan wel snel zijn, die auto's zijn de puf vaak al voorbij de 200 kwijt.

En daar schijnt een RS toch echt wel meer bij.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Hoe krijg je dat voor elkaar :D

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:48:
Dan heb je of in 1 keer een tik gemaakt of de slijtage zat er al langer, maar het schuren van ijzer op ijzer is gewoon een gebroken wiellager ofzo.

Pas maar op... Ik verloor met zoiets ook m'n linkervoorwiel eens op straat :'(

Net getanked, zou onderweg naar de garage gaan over de snelweg, knalt m'n wiel ineens onder m'n auto vandaan... ding rolt een vrolijke 20 meter verder op straat. :-(

[...]

De S1 heeft het volgens mij ook van z'n relatief lagere gewicht vergeleken met een RS3 of RS2. Nou ja acceleratie mag dan wel snel zijn, die auto's zijn de puf vaak al voorbij de 200 kwijt.

En daar schijnt een RS toch echt wel meer bij.
Hu wow hoe kan dat dan? Je wiel kan zich toch niet zomaar afdraaien bij een defecte lager? Ik dacht alleen vast slaan? Wordt nog wat, heel veel stoplichten, rotondes en bochten als ik zaterdag naar de garage moet -.- Zul je zien, 10 meter voor de garage kaboem paf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Maak je dan wel een foto voor ons?:D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
LopendeVogel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Thanks voor de reply!

Ik ben ondertussen alweer iets wijzer (ook wel heel belangrijk..) het is schijnbaar helemaal niet links voor maar links achter.
Ik reed zojuist een klein stukje naar de supermarkt, en ja hoor drempel over om de parkeerplaats daar op te komen, weer het krijsende geluid van ijzer, schaam schaam tuf ik de menigte voorbij.
Ik stap uit en terwijl ik uitstap hoor ik exact dat geluid links achter. Vervolgens naar het desbetreffende wiel gelopen en er zit speling in het wiel.
Eenmaal thuis direct de krik eronder en ik kan mijn wiel niet draaien zonder dat krijsende geluid ook zit er duidelijk een speling in het wiel; alsof deze los zit. Ik geef aan alsof omdat ik wel nagekeken heb of die wel vast zat. Maar je hoort duidelijk stukjes ijzer/metaal over elkaar knarsen.
Direct de garage gebeld om dit door te geven en hij geeft aan niet meer te rijden, alleen zaterdag voorzichtig om bij zijn garage te komen. Vermoedelijk toch een wiellager!
Enja met sturen (schijnbaar had ik het ook bij naar rechts sturen merkte mij op) komt er natuurlijk meer druk op dat wiel terecht en begint die met knarsen. Dat knarsen houd vervolgens ook gewoon aan.

De kans is met deze klachten nu ineens vrij groot dat het om de wiellager gaat (gelukkig), heel veel meer kan er niet stuk gaan op die plek denk ik zo (kijkend naar de klachten: knarsend ''stukken'' ijzer en wielspeling)
In een van je eerdere posts gaf je aan dat de achterste wiellagers al ooit vervangen waren, dit zou nu niet moeten kunnen toch? Of er een tik tegen gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Hu wow hoe kan dat dan? Je wiel kan zich toch niet zomaar afdraaien bij een defecte lager? Ik dacht alleen vast slaan? Wordt nog wat, heel veel stoplichten, rotondes en bochten als ik zaterdag naar de garage moet -.- Zul je zien, 10 meter voor de garage kaboem paf :D
Ik had ooit een VR6 Golf 3, met ongeveer 190PK. Ik had 'm die vorige avond nog bij de garage gehad, ging naar huis, om vervolgens op de snelweg al een rammelend geluid te horen. Ik vertrouwde het niet, oke kom maar morgenochtend langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GaN4H50Wf9qEopzIjUslc4Sb/full.jpg

Dus ik de volgende ochtend richting garage, moest net voor de snelweg nog even tanken, afgerekend, stap in, rij een drempel af en voel ineens de neus naar onderen flikkeren, pats op straat. Wiel rolt weg :D

Ik erachteraan rennen, want dat wiel rolde maar door over de openbare weg. Als die een ander voertuig of persoon ramt dan ben ik wel aansprakelijk.

Uiteindelijk alles bij elkaar geraapt op straat, sta je dan, wiel onder je auto vandaan.. :D Garage gebelt, komt eraan... Uiteindelijk bleek het wiel losgeraakt te zijn omdat de slotbouten niet degelijk vast hadden gezeten, gewoon alle 5 eruit gerukt. Hij draaide 'm aan en ik zei 'm rij 'm zelf maar naar de garage, ik vertrouw het niet meer...

Op de snelweg, we volgen m'n eigen auto met een Golf 5 GTI, zie ik ineens een pluim rook onder het linkerachterwiel vandaan komen, en breekt de lager gewoon af. Het wiel staat ineens met 45 graden scheef onder de auto... :D

Bedoel over pech gesproken. Het was niet zo alsof die auto in enorm slechte staat was, maar zoveel pech met een auto hebben we nog nooit eerder gezien ook.

Schade was er niet echt, binnenzijde van de velg had natuurlijk diepe krassen, maar niks serieus verder.

Auto een half jaar later verkocht, nieuwe eigenaar rijdt 'm in 3 weken tijd in de prak. Dat was ook de overstap voor mij op Audi.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/1782287_445008015645157_6903356010411280975_o.jpg?oh=677529a7b4bdfb62c945584156b84bb6&oe=58D9EE0B

Tja en sindsdien ook 'verkocht' aan het merk Audi. De A3 heeft iets langer dan een jaartje gezeten bij mij, meer dan 60k gereden, en vervolgens de RS4 in huis gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:15:
[...]

[...]

Ik had ooit een VR6 Golf 3, met ongeveer 190PK. Ik had 'm die vorige avond nog bij de garage gehad, ging naar huis, om vervolgens op de snelweg al een rammelend geluid te horen. Ik vertrouwde het niet, oke kom maar morgenochtend langs.

[afbeelding]

Dus ik de volgende ochtend richting garage, moest net voor de snelweg nog even tanken, afgerekend, stap in, rij een drempel af en voel ineens de neus naar onderen flikkeren, pats op straat. Wiel rolt weg :D

Ik erachteraan rennen, want dat wiel rolde maar door over de openbare weg. Als die een ander voertuig of persoon ramt dan ben ik wel aansprakelijk.

Uiteindelijk alles bij elkaar geraapt op straat, sta je dan, wiel onder je auto vandaan.. :D Garage gebelt, komt eraan... Uiteindelijk bleek het wiel losgeraakt te zijn omdat de slotbouten niet degelijk vast hadden gezeten, gewoon alle 5 eruit gerukt. Hij draaide 'm aan en ik zei 'm rij 'm zelf maar naar de garage, ik vertrouw het niet meer...

Op de snelweg, we volgen m'n eigen auto met een Golf 5 GTI, zie ik ineens een pluim rook onder het linkerachterwiel vandaan komen, en breekt de lager gewoon af. Het wiel staat ineens met 45 graden scheef onder de auto... :D

Bedoel over pech gesproken. Het was niet zo alsof die auto in enorm slechte staat was, maar zoveel pech met een auto hebben we nog nooit eerder gezien ook.

Schade was er niet echt, binnenzijde van de velg had natuurlijk diepe krassen, maar niks serieus verder.

Auto een half jaar later verkocht, nieuwe eigenaar rijdt 'm in 3 weken tijd in de prak. Dat was ook de overstap voor mij op Audi.

[afbeelding]

Tja en sindsdien ook 'verkocht' aan het merk Audi. De A3 heeft iets langer dan een jaartje gezeten bij mij, meer dan 60k gereden, en vervolgens de RS4 in huis gehaald.
Mooie story en een goede smaak :)
Wat voor iets was die A3, 2.0TDI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Paul.H schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:49:
[...]

In een van je eerdere posts gaf je aan dat de achterste wiellagers al ooit vervangen waren, dit zou nu niet moeten kunnen toch? Of er een tik tegen gehad?
Klopt dat is kennelijk foutieve informatie van mij geweest, linksachter oogde als nieuw die hadden ze dus teruggeplaatst, rechtsachter was wel in slechte staat en is direct vervangen.
Ondanks dat ze bijna alles zowel links als rechts tegelijk doen was dat met de lager schijnbaar niet het geval.
Maar goed zaterdag weet ik het zeker (nu als leek ook wel, zo goed als).
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:15:
[...]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ohoh ik blij: arg gelukkig t lager, komt dit verhaal voor me neus tevoorschijn haha.
Ik heb wel gecheckt of t wiel nog goed vast zat met de 5 bouten, en dat zit die volgens mij wel :D.
Verlof is gelukkig in orde dus ik hoef alleen zaterdag naar de garage.. mja als het binnen 50 meter gedaan kan zijn wordt dat dus nog een heel avontuur..

Rare is als ik uitstap en er weer in ga zitten en vertrek is t nog even stil en dan begint te gekrijs weer vanaf de eerste drempel -,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Een slecht lager, of een fusee die een tik heeft gehad waardoor het lager er los in zit en daarna af
breekt is nogal een verschil.

Ik zou me niet te druk maken en gewoon rustig naar de garage rijden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Nu al een paar weken aan het zoeken naar mijn eerste prive auto sinds 10 jaar ofzo. Met mijn budget niet interessant om een Audi te kopen met 1.8TFSI en 2.0TFSI motor. Dus nu maar aan het kijken naar een FSI 2.4 2.8.

Het is trouwens wel lastig om de krenten uit de pap te halen. Iedere keer als ik een auto zie die voldoet qua opties, prijs, kilometrage en onderhoudshistorie is hij al verkocht...

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FSI 2.4 of 2.8 is een A6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Correct, verliefd op: http://www.autowereld.nl/...21498976/foto.html#foto-3

Tevens heb ik meer vertrouwen in een V6 zonder turbo. Dit is toch wel terecht?

[ Voor 14% gewijzigd door NeHoX op 06-01-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Denk wel dat dat terecht is, de 1.8 en 2.0tfsi's zijn nou niet de meest probleemloze blokken gebleken.

Mooie auto niet duur imho.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Motor is defect eh :P

[ Voor 24% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-01-2017 12:56 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chaoss schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:52:
Denk wel dat dat terecht is, de 1.8 en 2.0tfsi's zijn nou niet de meest probleemloze blokken gebleken.

Mooie auto niet duur imho.
Dat was toch de lichting tot 2010 ofzo? Daarbij zijn een aantal "problemen" ook voorkomend op elk ander blok met vergelijkbare techniek (zoals een distri-ketting).

Neemt niet weg dat ik, sinds ik weer Audi rij, ik heel blij word elke keer dat de 3.0TFSI op zijn donder krijgt bij het optrekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Inderdaad overheen gelezen. Prijs was natuurlijk al een beetje too good to be true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Haha ik dacht nog bij mezlef "goh een A6 met V6 is wel heel erg impopulair"

eentje met werkende motor is wel een stuk duurder: http://www.autotrader.nl/...-aut-business-navi-leder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Dat was toch de lichting tot 2010 ofzo? Daarbij zijn een aantal "problemen" ook voorkomend op elk ander blok met vergelijkbare techniek (zoals een distri-ketting).

Neemt niet weg dat ik, sinds ik weer Audi rij, ik heel blij word elke keer dat de 3.0TFSI op zijn donder krijgt bij het optrekken.
Nee, dat probleem speelt ook nog steeds bij 2012 en soms zelfs nog verder, volgens een collega.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Chaoss schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:51:
Haha ik dacht nog bij mezlef "goh een A6 met V6 is wel heel erg impopulair"

eentje met werkende motor is wel een stuk duurder: http://www.autotrader.nl/...-aut-business-navi-leder/
+
De Jackpotaanbieding is een eenmalige aanbieding die maar een beperkte periode geldig is. De Jackpotaanbiedingen zijn zo scherp dat wij op deze aanbiedingen niet in kunnen ruilen en dat de auto enkel voor de Jackpot prijs te koop is. Op de Jackpotaanbiedingen ( te herkennen aan (J) in de modelnaam) zit op de internetprijs ook geen garantie of nieuwe APK. Dit is in tegenstelling tot al onze andere auto's een echte meeneemprijs. Overigens zijn deze aanbiedingen altijd zeer scherp geprijsd en moet u er snel bij zijn. Uiteraard is het wel mogelijk om de Jackpotaanbieding tegen meerprijs met garantie aan te schaffen. Afleverservicekosten worden wel altijd berekend op de Jackpotaanbiedingen en bedragen altijd € 295,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vaartland, zou ik sowieso nooit komen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:56:
[...]

De 2.0T FSI blokken voor 2008 zijn wel goed hoor, op 1 ding na. De balansmodule die er in zit kan vast slaan, dat hebben de 2.0TDI's trouwens ook. (En ja die pech heb ik gehad.. Module is er nu uit en een centje pijn meer)

Vanaf 2012 heeft Audi een fix gevonden (lees: teruggegaan naar de olieschraapringen van de 2004-2008 2.0T FSI)

Al snap ik jouw liefde voor een 3.0L blok ook heel goed. Dat zat er bij mij niet in, dus een 2.0T FSI ABT affabriek is ook leuk:)

[ Voor 4% gewijzigd door Paul.H op 06-01-2017 18:22 . Reden: text add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

S_Chief schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:39:
Vaartland, zou ik sowieso nooit komen. :p
Heb er weleens een auto gekocht. Met beurt, winterbandenwissels en 2 keer APK. De beurt was incl nieuwe remblokken, nieuwe banden en verse vloeistoffen. Best de moeite waard zou je zeggen. Maar met remblokken moet je ook de schijven vervangen (is niet gebeurd), ze hadden linglong banden gemonteerd (€30 per stuk) en vloeistoffen bestond eigenlijk alleen uit aanvullen van ruitenwisservloeistof. Olie hadden ze niet gedaan. Dus met een Jackpot prijs of voor iets meer een BOVAG garantie, kan je prima toe.

De APK en winterwissels leek leuk maar vond 60km toch net even te ver rijden voor relatief goedkope handelingen.

Verder wel prima geholpen en met een auto kan je geluk maar ook pech hebben, uitzonderingen daargelaten natuurlijk (jetcars bv).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Remschijven hoeven niet vervangen te worden als de remblokken vervangen worden, over het algemeen gaan schijven flink langer mee dan blokken. Het kan natuurlijk zijn dat ze samen aan vervanging toe zijn maar dat is niet per definitie zo, alleen als de schrijven te dun, beschadigd of krom zijn moeten ze vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
Zelf een paar weken terug mijn audi a6 c6 uit 2004 met een 3.2 v6 af mogen schrijven, blok volledig in de soep gedraaid van het ene op het andere moment. Natuurlijk als je op vakantie aan de andere kant van de noordzee bent, dan sta je dus echt goed voor lul.

Wat een heerlijke auto was dat, en wat zonde dat ik er niet meer van heb mogen genieten.. gekocht met 170k, afgeschreven met 270 in 3 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Oorzaak ook bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ketting wel optijd vervangen? Zonde man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:47:
Een beetje dirstibutie ketting is met 270K nog niet eens op de helft van z'n levensduur.

Wel is een ketting behoorlijk gevoelig voor oliepeil en kwaliteit.

Van het ene op het andere moment in de soep lopen zonder foutmeldingen wijst niet op ketting rek. Als het al bij de ketting vandaan komt eerder op een gebroken of versprongen ketting. Beiden reden om naar oliepijl in kwaliteit te kijken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:47:
Hey Hey kleine update van mijn kant: wagen is gisteren gemaakt, het was inderdaad het lager links achter die defect was. Hij zag er voor de rest niks aan (was dus niet gebroken oid), hij vond het wel een spectaculair geluid voor een ring die nog gewoon heel was maar waarschijnlijk gewoon een kleine afwijking had.
Hij hoorde mij vanaf de andere kant van het industrieterrein al aankomen rijden haha. Wel was ik blij dat het zeer glad was op de weg, oftewel ik reed ong 40 waar je 50 mag rijden, lekker rustig aan onder het mom van: ja maar het is glad hoor... niks mis met mijn auto; dat geluid komt uit de bomen -,-
Totaalkosten: 75 euro (valt dus mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BoltYes schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Heb er weleens een auto gekocht. Met beurt, winterbandenwissels en 2 keer APK. De beurt was incl nieuwe remblokken, nieuwe banden en verse vloeistoffen. Best de moeite waard zou je zeggen. Maar met remblokken moet je ook de schijven vervangen (is niet gebeurd), ze hadden linglong banden gemonteerd (€30 per stuk) en vloeistoffen bestond eigenlijk alleen uit aanvullen van ruitenwisservloeistof. Olie hadden ze niet gedaan. Dus met een Jackpot prijs of voor iets meer een BOVAG garantie, kan je prima toe.

De APK en winterwissels leek leuk maar vond 60km toch net even te ver rijden voor relatief goedkope handelingen.

Verder wel prima geholpen en met een auto kan je geluk maar ook pech hebben, uitzonderingen daargelaten natuurlijk (jetcars bv).
Sinds wanneer moet je de schijven vervangen bij het vervangen van de remblokjes?
Dit is nooit zo geweest, schijven gaan minimaal 2x zolang mee vergeleken blokjes. Daarnaast kosten blokjes geen fluit en zijn schijven in verhouding duur. Maar goed de schijf gaat dan ook veel langer mee. Hoe dan ook is je stelling onjuist, bij het vervangen van de blokken moet je helemaal niet direct je schijven mee vervangen. Schijven vervang je pas als ze op zijn (gewoon op of scheef of wat dan ook) niet gewoon omdat het kan of leuk is om te doen. Blokjes zijn veel sneller op dus die vervang je terwijl de schijf lekker blijft zitten.

Over de vloeistoffen, tsja ik laat nooit zulke beurten doen (wat ze bij jou gedaan hebben slaat dan inderdaad nergens op, echt zo van: ja maar we hebben ook iets met de vloeistoffen gedaan; bijgevuld, ja maar je hebt nieuwe banden; pruts banden.
Ik ga zelf om de x aantal km naar een garage of kennis om bijv de olie te verversen en de bougies + olie- luchtfilter te vervangen. Vloeistoffen bijvullen kan ik zelf ook wel (koel/ruiten/olie), maar goed dat kan iedereen wel die weet hoe de motorklep open moet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

LopendeVogel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Sinds wanneer moet je de schijven vervangen bij het vervangen van de remblokjes?
Dit is nooit zo geweest, schijven gaan minimaal 2x zolang mee vergeleken blokjes. Daarnaast kosten blokjes geen fluit en zijn schijven in verhouding duur. Maar goed de schijf gaat dan ook veel langer mee. Hoe dan ook is je stelling onjuist, bij het vervangen van de blokken moet je helemaal niet direct je schijven mee vervangen. Schijven vervang je pas als ze op zijn (gewoon op of scheef of wat dan ook) niet gewoon omdat het kan of leuk is om te doen. Blokjes zijn veel sneller op dus die vervang je terwijl de schijf lekker blijft zitten.

Over de vloeistoffen, tsja ik laat nooit zulke beurten doen (wat ze bij jou gedaan hebben slaat dan inderdaad nergens op, echt zo van: ja maar we hebben ook iets met de vloeistoffen gedaan; bijgevuld, ja maar je hebt nieuwe banden; pruts banden.
Ik ga zelf om de x aantal km naar een garage of kennis om bijv de olie te verversen en de bougies + olie- luchtfilter te vervangen. Vloeistoffen bijvullen kan ik zelf ook wel (koel/ruiten/olie), maar goed dat kan iedereen wel die weet hoe de motorklep open moet:P
Je hebt gelijk, het is juist andersom. Bij het vervangen van de schijven, moeten de blokken vervangen worden. Hoe dan ook de schijven waren ook vrij ver en heb ik een tijdje later moeten vervangen en daarbij de vrijwel nieuwe remblokken ook moeten vervangen |:(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BoltYes schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Je hebt gelijk, het is juist andersom. Bij het vervangen van de schijven, moeten de blokken vervangen worden. Hoe dan ook de schijven waren ook vrij ver en heb ik een tijdje later moeten vervangen en daarbij de vrijwel nieuwe remblokken ook moeten vervangen |:(
Haha niks moet, dit zijn onderdelen waarvan je de staat kan zien. Dus ook andersom moet het niet.
Ik ben geen monteur (gelukkig weet ik wel vrijwel alles van de reparaties af, ik heb vrijwel alles al mogen laten vervangen op het blok en chassis na haha) maar toevallig dat ik deze (logica) wel begrijp.
Iets wat ze wel weer standaard doen, stel je wilt je riem vervangen doen ze ook gelijk de rollers + eventueel de pomp.
Hiervan kan je moeilijk de staat beoordelen, enja 1 van die 3 zaken kapot is heul veul pech.
De schijf kan je makkelijk beoordelen op de staat, zo ook de blokjes.
Maar goed stel je gaat de schijf vervangen kan je ook net zo goed gelijk die blokjes doen, ook al zijn ze pas voor de helft versleten. Die krengen kosten over het algemeen geen fluit dus why not. Maar moeten? Nee, het is geen standaard om dat gelijk mee te vervangen.

Stel je kan het niet zelf en bent net zo'n klungel als mij op dat gebied, dan kan je het beter samen laten vervangen. Stel je schijven moeten vervangen worden laat je ook de blokjes mee vervangen. Ze hebben immers toch alles open liggen dusja waarom niet die paar tientjes erbij voor nieuwe blokken.
Kan je die paar tientjes niet missen dan is het zeker geen must als de blokjes niet op zijn. Iets wat wel weer een must is bij het vervangen van de riem = direct de rollers en eventueel de pomp erbij.

Zoals bij jou is gewoon een extra centje voor je garage geweest (correct me if i'm wrong), als de blokken nog zgan waren dan hoefde die helemaal niet vervangen te worden (mag, maar waarom zou je dat doen? als het nergens goed voor is, behalve voor hun omzet). Dat zijn naar mijn gevoel typische kwik-fit oplicht praktijken. Zo hoorde ik gisteren (ja was gister bij de garage) nog een verhaal van een oudere vrouw die bij hem de remklauwen+blokken+schijven heeft laten vervangen. Week later was er iets anders mis en ging ze naar kwik-fit, daar aangekomen werd haar wijsgemaakt dat de remmen OOK vervangen moesten worden buiten het probleem waar ze voor kwam. Vrouw in paniek, contact opgenomen met ''mijn'' garage waar de remmen vervangen waren. Hij stapte direct in de auto richting kwik-fit om de feiten even op tafel te gooien. Meer dan een rode kop en een excuses van de kwik-fit medewerker kwam er blijkbaar niet vanaf.
Andere situatie wat ik persoonlijk met kwik-fit (ik noem nu even kwik-fit, er zijn meer bedrijven namelijk die dezelfde smerige tactiek gebruiken) meegemaakt heb.. Ik was bij de Brezan voor olie + olie filter, brezan is een onderdelen zaak die hier toevallig direct naast de kwik-fit ligt.
Boze kwik-fit medewerker kwam binnen (in zijn kwikfit monteur pak) en dit en dat onderdeel was niet goed en ik moet gratis een nieuwe (ja echt op die manier). De brezan medewerker: nee ik heb het gisteren zelf gezien, jullie hadden het fout gemonteerd waardoor dit en dat kapot gegaan is. Je kan een nieuwe kopen..
Daar merkte je al de stress tussen een onderdelen winkel en de kwikfit, alsof ze al een langere tijd slechte ervaringen hebben met de kwik-fit wegens onkunde. Maar goed nu ga ik even veel te ver offtopic xd

Mocht ik ergens de plank mis slaan (veel mensen hier met veel meer verstand ervan dan mij), geef het aub even aan :D.
Het kan natuurlijk zijn (maar dat denk ik van niet..) dat de schijf in zo'n slechte staat was dat de blokjes zeer ongelijkmatig versleten zijn waardoor de ene kant op was en de andere kant nog zgan..

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 08-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Remschijven kunnen inderdaad erg duur zijn, de ufo remmen van mijn 200 20v slaan alles, dik 300 euro per stuk! Gelukkig zijn ze nog goed de revisie van die auto is al een beetje uit de hand gelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Een beetje dirstibutie ketting is met 270K nog niet eens op de helft van z'n levensduur.

Wel is een ketting behoorlijk gevoelig voor oliepeil en kwaliteit.

Van het ene op het andere moment in de soep lopen zonder foutmeldingen wijst niet op ketting rek. Als het al bij de ketting vandaan komt eerder op een gebroken of versprongen ketting. Beiden reden om naar oliepijl in kwaliteit te kijken.
Weet je zeker dat die auto met 170k kwam gegarandeerd ? Heel raar dat zon ding in elkaar loopt nog voor de 300.000 nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Chaoss schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:31:
Remschijven kunnen inderdaad erg duur zijn, de ufo remmen van mijn 200 20v slaan alles, dik 300 euro per stuk! Gelukkig zijn ze nog goed de revisie van die auto is al een beetje uit de hand gelopen :D
Importeren die schijven. Had een relatief goede set schijven en blokken voor de Evo X voor iets van 500 Euro uit Engeland incl bezorgen! Was niet te tillen die doos; DHL mannetje vroeg ook of ik wilde helpen met uitladen.

Speaking of blokjes; iemand ideeen voor een iets agressiever setje onder mijn C7 A6? Mag best wat stof vanaf komen maar moeten stil zijn. En heeft mijn wagen "slijtage sensoren" of is dat alleen onder de S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MAX3400 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Importeren die schijven. Had een relatief goede set schijven en blokken voor de Evo X voor iets van 500 Euro uit Engeland incl bezorgen! Was niet te tillen die doos; DHL mannetje vroeg ook of ik wilde helpen met uitladen.

Speaking of blokjes; iemand ideeen voor een iets agressiever setje onder mijn C7 A6? Mag best wat stof vanaf komen maar moeten stil zijn. En heeft mijn wagen "slijtage sensoren" of is dat alleen onder de S6?
Goedkoopste set die ik op ebay kan vinden 1099,- incl remblokken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maar dat zijn ook niet helemaal "normale" schijven :+

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Weet je zeker dat die auto met 170k kwam gegarandeerd ? Heel raar dat zon ding in elkaar loopt nog voor de 300.000 nietwaar.
De NAP was goed, er was ook niets wat er op wees dat t niet klopte.
Er scheen een kettingspanner gesprongen te zijn, maar die heeft daarna t halve blok meegenomen (gescheurde cylinder(kop)).

Onderhoud is door audi gedaan, olie bijvullen heb ik zelf altijd met de aangeraden olie gedaan, ben er verder ook niet beestachtig mee omgegaan, ik was dus erg verrast dat dit zomaar gebeurde. (waren een middagje in de stad geweest, ik start de auto en vanaf moment van starten brak alle hel los onder mn motorkap).

Ik had toch zeker ook verwacht dat ik er nog het dubbele op kon zetten qua km's voordat t blok t zou begeven, zeker gezien ze zeggen dat een ketting onderhoudsvrij zou moeten zijn. Ik was 2 weken eerder voordat ik op vakantie ging nog voor een vakantiecheck geweest bij de dealer, die hebben ook niets bijzonders gezien wat dit zou hebben kunnen doen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die gaan wel eens stuk ja. Dat had mijn rs ook toen met import. Maar we waren er tijdig bij en het viel allemaal mee. Zoiets hoor je ook vroegtijdig gaan, zeker als ie ingesleten is. Rammelend geluid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Hier dus geen enkele waarschuwing helaas, en as said nog geen 2 weken daarvoor in de garage geweest voor een check en ook daar hebben ze niets gezien of gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is een eventuele ketting-afwijking niet uit te lezen op sommige Audi's middels een OBD2-scan? Mijn vorige wagen stond erom bekend kettingen te vreten dus direct na aanschaf een OBD2 ingebouwd voor constant uitlezen. En ja hoor; die begon al enge dingen te roepen voordat de boordcomputer het door had.

Dealer gebeld, BOVAG-garantie aangesproken, ketting tijdig kunnen vervangen voor een versterkt model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Wannial schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:53:
Hier dus geen enkele waarschuwing helaas, en as said nog geen 2 weken daarvoor in de garage geweest voor een check en ook daar hebben ze niets gezien of gehoord
Was dat een Audi dealer, merkloze garage of Audi specialist?

Mijn ervaring is dat de gewone Audi dealers vooral goed weten hoe ze gepeperde rekeningen kunnen schrijven en niet altijd de kennis hebben zoals diverse specialisten (geen officiele dealers) door het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Paul.H schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:20:
[...]

Was dat een Audi dealer, merkloze garage of Audi specialist?

Mijn ervaring is dat de gewone Audi dealers vooral goed weten hoe ze gepeperde rekeningen kunnen schrijven en niet altijd de kennis hebben zoals diverse specialisten (geen officiele dealers) door het hele land.
Officiële audi dealer in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mannen, zaterdag wordt de A1 verkocht. Een bedrijf die auto's voor klanten zoekt komt zaterdag (samen met de klant) de auto ophalen.

Iemand tips voor mij? Er zit een primera bij mij om de hoek. Dus ik doe daar de overschrijving. Geld laat ik liefst overschrijven naar mijn rekening toe. Dit kan dan gelijk op de app controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:45:
...Dus ik doe daar de overschrijving. Geld laat ik liefst overschrijven naar mijn rekening toe. Dit kan dan gelijk op de app controleren.
Niet doen! Recentelijk ook topics gezien over "vervalste ING apps"; ze schrijven het geld zogenaamd over waar je bij staat en roepen dan dat het ff kan duren. En ondertussen is je produkt weg/overgeschreven.

Toen ik vorig jaar mijn Evo verkocht heb ik gevraagd om het minstens 1 werkdag van te voren te storten. Dat wilde de koper niet doen. Toen afgesproken dat het geld contant mee ging; naar een grote bank gereden, daar het geld in een automaat geschoven (en direct laten tellen automatisch) en toen pas de auto overgeschreven.

/edit: en de telmachine weet meteen dat het geld niet uit een HP Inktjet komt >:)

Ach, je zegt dat het een bedrijf is die de auto komt halen; elk bedrijf is te vertrouwen dus je kan mijn opmerkingen negeren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Show je teller! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nm5LnlqD8yhJvYXbl5VUKQj5/medium.jpg

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Niet doen! Recentelijk ook topics gezien over "vervalste ING apps"; ze schrijven het geld zogenaamd over waar je bij staat en roepen dan dat het ff kan duren. En ondertussen is je produkt weg/overgeschreven.

Toen ik vorig jaar mijn Evo verkocht heb ik gevraagd om het minstens 1 werkdag van te voren te storten. Dat wilde de koper niet doen. Toen afgesproken dat het geld contant mee ging; naar een grote bank gereden, daar het geld in een automaat geschoven (en direct laten tellen automatisch) en toen pas de auto overgeschreven.

/edit: en de telmachine weet meteen dat het geld niet uit een HP Inktjet komt >:)

Ach, je zegt dat het een bedrijf is die de auto komt halen; elk bedrijf is te vertrouwen dus je kan mijn opmerkingen negeren. ;)
Je kan toch gewoon je eigen app gebruiken. Als je erin trapt dat het geld nog niet op je rekening staat en hun app vertrouwt dan verdien je het natuurlijk gewoon. Maar zodra je op je eigen app ziet dat het geld op je rekening staat dan kan er niks gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Malt007 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Je kan toch gewoon je eigen app gebruiken. Als je erin trapt dat het geld nog niet op je rekening staat en hun app vertrouwt dan verdien je het natuurlijk gewoon. Maar zodra je op je eigen app ziet dat het geld op je rekening staat dan kan er niks gebeuren.
En hoe vaak lees/zie je wel niet topics hier op GoT dat de ene partij zegt dat het is overgeschreven met "kut excuus blaat" en de andere partij blind erop vertrouwt dat het bij de bank wel goed zal komen en het produkt afstaat aan de koper? Maar best hoor; als jij een kans wil lopen dat je voor 10K of 40K het schip in gaat als je een auto verkoopt; dan mag je al mijn posts wel negeren.

Zie ook bijvoorbeeld Opgelicht via nep ING app

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:57:
[...]

En hoe vaak lees/zie je wel niet topics hier op GoT dat de ene partij zegt dat het is overgeschreven met "kut excuus blaat" en de andere partij blind erop vertrouwt dat het bij de bank wel goed zal komen en het produkt afstaat aan de koper? Maar best hoor; als jij een kans wil lopen dat je voor 10K of 40K het schip in gaat als je een auto verkoopt; dan mag je al mijn posts wel negeren.

Zie ook bijvoorbeeld Opgelicht via nep ING app
Inderdaad die laten zich oplichten. Als het geld zichtbaar is via je eigen app dan kan er niks meer gebeuren. Als je die excuses gelooft dan ben je simpelweg dom, je gelooft toch ook niet als iemand zegt dat het geld via de post onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Overmaken van ING naar ING is instant. Ik controleer ook altijd of het geld erop staat. Staat het er niet direct op, dan is er geen deal. Doe ik ook met mijn huidige klanten die over willen maken.

Maar contant geld opnemen en dan direct laten storten is ook geen probleem. ING is dichtbij. Goede tip. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:02:
Overmaken van ING naar ING is instant.
...
Maar contant geld opnemen en dan direct laten storten is ook geen probleem. ING is dichtbij. Goede tip. Thnx
Is het dan niet slimmer om met de koper direct naar de bank te gaan; zij maken aan de balie over met een bank-medewerker, jij ziet het meteen op je app, klaar? Hoeft ook niemand met een bak geld over straat naar "die buurt" waar jij woont. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Is het dan niet slimmer om met de koper direct naar de bank te gaan; zij maken aan de balie over met een bank-medewerker, jij ziet het meteen op je app, klaar? Hoeft ook niemand met een bak geld over straat naar "die buurt" waar jij woont. ;)
Dat kan ook, zal het voorstel ook doormailen naar het bedrijf. Dan kunnen zij dat met de klant overleggen, er zijn meerdere opties dus.

Eej, mijn buurt is hartstikke netjes :) We zijn juist hier komen wonen omdat het veel beter is dan waar wij vroeger woonden :)

Bak met geld over straat...zou ik zelf ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

LopendeVogel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Haha niks moet, dit zijn onderdelen waarvan je de staat kan zien. Dus ook andersom moet het niet.
Ik ben geen monteur (gelukkig weet ik wel vrijwel alles van de reparaties af, ik heb vrijwel alles al mogen laten vervangen op het blok en chassis na haha) maar toevallig dat ik deze (logica) wel begrijp.
Iets wat ze wel weer standaard doen, stel je wilt je riem vervangen doen ze ook gelijk de rollers + eventueel de pomp.
Hiervan kan je moeilijk de staat beoordelen, enja 1 van die 3 zaken kapot is heul veul pech.
De schijf kan je makkelijk beoordelen op de staat, zo ook de blokjes.
Maar goed stel je gaat de schijf vervangen kan je ook net zo goed gelijk die blokjes doen, ook al zijn ze pas voor de helft versleten. Die krengen kosten over het algemeen geen fluit dus why not. Maar moeten? Nee, het is geen standaard om dat gelijk mee te vervangen.
[...]
Kleine correctie, het is wél standaard om je blokken te vervangen als je nieuwe schijven plaatst en wordt ook sterk aangeraden. Waarom? Je blokken zijn na een paar 100 km al ingesleten op de remschijf. Bij oude remschijven betekent dat dat er richels en groeven in de blokken zijn ontstaan.
Ga je die blokken bij nieuwe remschijven gebruiken, dan is het slijtagepatroon van de remschijf vanaf het eerste begin al niet goed. Vooral groeven in de blokken geven problemen, want daar wordt vliegroest niet weggesleten en loop je het risico dat de schijf daar gaat roesten en waar een schijf roest, raakt een remblok verstopt en heeft minder grip op de schijf (waardoor de richel op de schijf kan groeien). In de praktijk zie je sowieso dat altijd gebeuren aan de randen van remschijven, waar roest langzaam naar binnen trekt, ondanks dat er remblokken op die plaatsen tegen de schijf drukken.

Dus nieuwe blokken kunnen op gebruikte schijven (vuistregel is doorgaans 2 keer blokken vervangen per schijf), plaats je nieuwe schijven, dan altijd nieuwe blokken en eventueel een remklauwrevisie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In gesprek met mogelijk een potentieele koper voor de RS. Opvolger moet en zal een RS6 C5 worden. :)

Was gisteren naar amsterdam omwille koopzondag 2 paar nieuwe schoenen, lekker eten en voor het vrouwtje ook 2 paar schoenen gehaald

Op de A1 natuurlijk een km of 2 gevolgd te worden door een V70. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yGgQROoh0QlqFq0wxBR9OKMy/full.jpg

Standaard achter me plakken, inhalen en kijken wie er achter het stuur zit, om weer door te rijden. :>

m'n vriendin maakte de foto, niet ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Twee kilometer op de snelweg is ook niet bepaald spannend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S_Chief schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:07:
Twee kilometer op de snelweg is ook niet bepaald spannend. :p
Nee, routine, kentekencheck, en kijken wie er achter het stuur zit. Dan rijden ze in bijna alle gevallen gewoon weer door.

Ik heb de RS te koop gezet trouwens. http://link.marktplaats.nl/m1124772945

Kan een jaar duren ofzo, eerdat ik iemand vindt ervoor, maar we wachten het af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Rainesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:02:
Overmaken van ING naar ING is instant. Ik controleer ook altijd of het geld erop staat. Staat het er niet direct op, dan is er geen deal. Doe ik ook met mijn huidige klanten die over willen maken.

Tikkie.me maakt meteen een betaalverzoek waarin hij kan betalen. Hijzelf heeft de app niet nodig en je krijgt meteen een melding als hij heeft betaald!
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Nee, routine, kentekencheck, en kijken wie er achter het stuur zit. Dan rijden ze in bijna alle gevallen gewoon weer door.

Ik heb de RS te koop gezet trouwens. http://link.marktplaats.nl/m1124772945

Kan een jaar duren ofzo, eerdat ik iemand vindt ervoor, maar we wachten het af.
Ik moest echt grinikken bij petjes en golf 3'ers.

[ Voor 28% gewijzigd door Amsterdamn op 09-01-2017 17:17 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hamza schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Ik moest echt grinikken bij petjes en golf 3'ers.
Nja,

Ik vindt toch wel dat er een bepaalde verantwoording komt kijken bij zo'n auto. De topsnelheid en sws acceleratie is gewoon niet mis. En iedereen kan wel het pedaal intrappen totdat men 280 tot 300 rijdt, maar kan je ook anticiperen daarop als er verderop iets gebeurd en je plots remmen moet?

Ik zou het lullig vinden als een jonge bestuurder zo'n auto koopt en zich te pletter rijdt, ook al betreft dat natuurlijke selectie :+ maar je snapt wat ik bedoel toch?

De Golf 3 die ik vroeger verkocht had lag binnen 3 weken ook total loss. En al was het niet dat ik de sportstoeltjes die erin zaten fatsoenlijk gelast had hun beide door de voorruit vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Zonde man! Alhoewel een RS6 ook erg gaaf is.
Ik had persoonlijk alleen wat andere foto's gekozen (of nog beter, een mooie set verkoopfoto's gemaakt, gewoon ergens op een rustige plek/verlaten parkeerplaats)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja, na 2.5 jaar is het wel welletjes geweest eigenlijk.

Ik ga er vanuit dat verkoop gerust een jaar kan duren, dus die advertentie staat en blijft nog wel even.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:03
Veeeeel te veel tekst.

Verder gooi je met woorden zoals goed onderhouden en geen problemen (met de nodige uitroeptekens), echter een "simpele sensor" mag de koper zelf gaan doen want het is dan opeens wel makkelijk op te lossen.

Sowieso, als je al verwacht dat de auto een jaar op MP zal staan. Hoe serieus ben je nu dan wel niet in onderhandeling.

Btw:
Het lachen om het stukje petjes en Golf 3 doe ik dus absoluut niet.
Een verkoper die eventjes besluit welke koper er mag komen? :')

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-01-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, weet je uberhaubt iets van de 2.7T of blaat je maar wat raak hier?

De sensor is een welbekend probleem. Oftewel iemand die handig is, kan dat zo 1-2-3 vervangen. Ik ga dat niet meer doen want ik heb m'n zinnen inmiddels op een andere auto gezet.

Dat ik jonge bestuurders enigzins wil waarschuwen is op z'n plek toch? Het is een snelle auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lekker belangrijk toch wie hem koopt? Als hij maar verkocht wordt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:39:
De sensor is een welbekend probleem. Oftewel iemand die handig is, kan dat zo 1-2-3 vervangen. Ik ga dat niet meer doen want ik heb m'n zinnen inmiddels op een andere auto gezet.
Als het een klusje van 1-2-3 is waarom doe je het dan niet eventjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Tylen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:43:
Lekker belangrijk toch wie hem koopt? Als hij maar verkocht wordt.
Precies, geld is geld denk ik dan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-tom-562 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Precies, geld is geld denk ik dan :P
Ja, maar hiermee voorkom je wel dat "petje" over 3 dagen terugkomt met kapotte turbo's omdat "petje" nog nooit gehoord heeft dat die dingen normaal moeten opwarmen/afkoelen.

Krijg je van die lastige gesprekken aan de deur als Sjon & Sjon van de zuipkeet ook ff meekomen verhaal halen.

En daarnaast zie ik persoonlijk liever dat dit soort auto's bij liefhebbers terecht komen en nog een lange tijd meegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Ja, maar hiermee voorkom je wel dat "petje" over 3 dagen terugkomt met kapotte turbo's omdat "petje" nog nooit gehoord heeft dat die dingen normaal moeten opwarmen/afkoelen.

Krijg je van die lastige gesprekken aan de deur als Sjon & Sjon van de zuipkeet ook ff meekomen verhaal halen.

En daarnaast zie ik persoonlijk liever dat dit soort auto's bij liefhebbers terecht komen en nog een lange tijd meegaan!
Zo snel gaan turbo's niet kapot.
En los daarvan, hij had toch nieuwe variant versies turbo's met synthetische olie waardoor nalopen en lang afkoelen niet meer zo nodig was?
Kom op Max, ik snap dat je hem probeert te verdedigen, maar moeten we dan allemaal maar een disclaimer zetten in een advertentie om een mogelijke knokploeg te weren?
Alsof die überhaupt zich iets aantrekken van een stukje tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit. Ik wil de auto gewoon niet verkopen aan iemand die er weinig verstand/ervaring/geduld/budget voor heeft en binnen de kortste keren iets mee gebeurd. Ik wil ook geen potentieele proefrijders die gewoon even langskomen om een RS te kunnen rijden.

Ik probeer een serieuze doelgroep aan te spreken ermee, die in NL en BE vrij klein is, en toch een zo duidelijk mogelijk verhaal te bieden. Een eerlijkere advertentie vindt je niet. En ik biedt ook de ruimte om deze gewoon op een brug desnoods een uur lang te mogen inspecteren, en er een proefrit mee te mogen maken.

Bedoel ik ken mensen die auto's verkopen waarvan ze weten dat bijv. de pakking lek is, en net zolang blijven aanbieden totdat iemand zo'n euvel niet ontdekt en de auto koopt.

Bij het kopen / verkopen van een auto wil je gewoon geinformeerd zijn. Als jij van een Golf 3 ter voorbeeld met een top van 190 komt en vervolgens in een RS gaat rijden dan is het een compleet andere league in waarin je je gaat begeven. Ik mag terecht dat soort mensen waarschuwen en met name ook de jongere piloten die denken dat ze kunnen rijden.

Bedoel het gaat tenslotte om het leven van andere weggebruikers en die van jezelf. Het zijn geen kleine cijfers wat de auto doet en qua tunability ook aankan.

Dus.... zullen we het gewoon laten voor wat het is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik ga er een klein beetje vanuit dat de mensen die reageren op een RS of bereid zijn een RS te kopen, vast wel weten wat zo'n auto kan.
Anders zouden ze wel een 'gewone' Audi kopen. Denk je niet?

Is een beetje als je een motor gaat verkopen en dan zegt "is niet voor autorijders, want deze heeft 2 wielen, heb je een cursus of ervaring voor nodig".
Mensen weten heus wat wat ze kopen als ze daar meer dan 15k voor moeten betalen.

En volgens jouw Golf 3 redenatie had jij dus ook nooit een RS kunnen/mogen kopen/rijden?

Uiteraard, jouw auto jouw keuze.
Echter zijn aantal woordkeuzes/gebruik en lengte van je tekst niet geheel in je voordeel. Wat je ermee doet moet je zelf weten, maar goed, je hebt toch een jaar de tijd dus veranderen kan altijd nog.

Ik zou namelijk al meteen afhaken, want 'ah kijk, weer zo'n bijdehand iemand'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die auto staat niet in de hoek met RS exclusives, maar in heel de rubriek van Marktplaats onder auto's. M.a.w iedereen kan de advertentie bekijken, en potentieel tot koop overgaan. Ik schrijf alleen maar dat de auto eentje met een handleiding is, en dat de nummers gewoon serieus genomen moeten worden. Niet iedereen kan 300 rijden en zeker niet handelen zodra dat moet.

En dat is waar ik een beetje voor wil waarschuwen. Dat geldt ook voor jongere kopers. Het zijn auto's die inherent staan aan zaken zoals onderstuur of als bestuurder zichzelf overschatten.

Ik heb liever dat die auto gewoon bij de juiste in handen komt, en een goed leven tegemoet gaat. Zijn er al zo weinig nog maar van namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Zijn er hier lui met ervaringen met de Audi A4 (B6) met een 2.0 FSI motor?
Ik kan er een kopen met weinig km, maar ik zie dat er relatief weinig te koop staan en kom dus ook weinig ervaringen tegen of verhalen met problemen oid.
Ik weet dat het 2.0 FSI blok directe injectie heeft, bij Alfa Romeo betekend dat bij vergelijkbare motor dat de inlaat kleppen (door de EGR) vervuild kunnen raken, waardoor het vermogen terugloopt.
En volgens mij kan daardoor ook het olieverbruik sterk stijgen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Specht schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:00:
Ik kan er een kopen met weinig km, maar ik zie dat er relatief weinig te koop staan en kom dus ook weinig ervaringen tegen of verhalen met problemen oid.
Ik weet dat het 2.0 FSI blok directe injectie heeft, bij Alfa Romeo betekend dat bij vergelijkbare motor dat de inlaat kleppen (door de EGR) vervuild kunnen raken, waardoor het vermogen terugloopt.
Zijn aardige blokken en wat betreft inlaatvervuiling klopt als een bus. 1x per 30k km laten reinigen dan zit het wel goed. Weet het niet zeker voor de 2.0fsi maar bij de 1.6fsi is de bobine een onderdeel wat niet heel lang mee gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Jism:

Mooie auto, prima prijs.

Ik zou in je advertentie de onderwerpen "ik", "mijn" en "beter/vergelijkbaar met $auto" weghalen. Een potentiele koper heeft helemaal niks te maken met jouw mening over de auto en andere auto's. Je bent per slot van rekening de verkoper dus jouw auto is in jouw ogen altijd goed. Probeer zoveel mogelijk feiten te brengen en geen meningen.

Zaken als dat je je rijbewijs al eens bent kwijt geraakt en op b5blog de mededeling dat er een ANRP hit op je kenteken staat/stond zou ik ook achterwege laten.

Succes met de verkoop. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
max schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:19:
@Jism:

Mooie auto, prima prijs.

Ik zou in je advertentie de onderwerpen "ik", "mijn" en "beter/vergelijkbaar met $auto" weghalen. Een potentiele koper heeft helemaal niks te maken met jouw mening over de auto en andere auto's. Je bent per slot van rekening de verkoper dus jouw auto is in jouw ogen altijd goed. Probeer zoveel mogelijk feiten te brengen en geen meningen.

Zaken als dat je je rijbewijs al eens bent kwijt geraakt en op b5blog de mededeling dat er een ANRP hit op je kenteken staat/stond zou ik ook achterwege laten.

Succes met de verkoop. :)
Precies, zou ook de foto van de nurburgring en de wasstraat weghalen, voegen ook niks doe dan negatieve opvattingen voor potentiële kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 10-01-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

NeutraleTeun schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:57:
Een verkoper die eventjes besluit welke koper er mag komen? :')
Dat is geheel het goedrecht van de verkoper. En hoewel ik zelf de advertentie tekst met 75% zou inkorten, kan ik er wel iets bij voorstellen bij een ideaal beeld van de kopende partij. (of anders gezegd, wat voor volk je niet aan de deur wilt hebben.)

Toen onze Forester GT eruit ging, kreeg ik hier ook een enorme berg petjesvolk aan de deur. Eerste generatie Turbo Foresters zijn onzettend populair hier in NZ. Na een dag of wat had ik er echt tabak van en heb de auto bij een autoveiling gedumpt. Stelletje 16 jarige snotneuzen die wel even een proefritje willen komen maken... pffff. I don't think so.

Aan de andere kant, ik zou dat ook niet in de advertentie zetten. Bij zo'n auto juist heel kort en krachtig houden. Dit is het, hier komt ie vandaan, zoveel pk/kw heeft ie en dit is er aangedaan. Dit is de prijs en er valt niet te onderhandelen. Maximaal 15 zinnen.

Een echte RS4-koper heeft absoluut geen behoefte aan een heel verhaal. Die weet namelijk exact wat een RS4 is en doet en moet kosten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:19:

Ik heb liever dat die auto gewoon bij de juiste in handen komt, en een goed leven tegemoet gaat. Zijn er al zo weinig nog maar van namelijk. ;)
Krijg nog regelmatig appjes van de koper van de Evo; auto is een nieuw (snel) leven in Duitsland aan het vieren met bijna 500pk, een bucketload aan upgrades en een zeer blije bestuurder.

Beter dit dan je auto over een maand terugvinden op http://www.wreckedexotics.com ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Specht schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:00:
Mijn ervaring met een 2.0FSI motor is ronduit slecht. Bobines gingen aan de lopende band stuk (11 in ruim 2 jaar a 110 euro p/stuk), vermogen nam inderdaad ook merkbaar af en daarnaast is ook de ECU* en een stuk of wat sondes allemaal vervangen omdat ze stuk gingen.

*Weet niet meer zeker of het echt de ECU was of een ander stuk motormanagent, kostte in ieder geval 700 euro

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, er is er eentje die het lezen waarderen kan :+
Ik kan jou Audi helaas niet betalen; maar ik wil je graag even complimenten geven over je zeer net verzorgde, complete advertentie! Te gek om zoiets te lezen. Ik hoop dat je de auto weet te verkopen aan een liefhebber die er goed mee om zal gaan.

Groet,
Ik zal het vanavond herzien en aankomende week nieuwe foto's schieten. Ga vandaag een set remmen ophalen. Dit zodat de auto ietwat completer weer is. en m'n verjaardag vieren :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Ik ben altijd al een fan geweest van Audi, al rij ik zelf in compleet andere auto's. Maar ik heb laatst in een nagelnieuwe RS7 met 700pk mogen rijden, wat een geweldige auto!

Het gevoel als je het gaspedaal volledig in trapt is onbeschrijfelijk. Tijdens het rijden had zomaar mijn rijbewijs ingenomen kunnen worden maar het enige wat ik dacht was "dat heb ik er voor over".

In eerste instantie een stukje gereden op manueel met de flippers maar de acceleratie gaat zo snel dat ik het niet kon bijhouden wanneer ik moest schakelen. Na een paar keer volledig in het rood maar weer terug gezet naar volautomatisch. Te gek voor woorden.

Ik ben redelijk wat gewend wat snelle auto's betreft maar dit sloeg echt alles. Deze auto rij je niet als je niet weet hoe je moet rijden. Dan ben je binnen de kortste keren een Telegraafberichtje.

Front

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8GYAgNIrL7CuWAzcjnYIZSeu/thumb.jpg

Video van het geluid na het vervangen van de uitlaat door een Millteksport, geplaatst door JD Customs.
https://www.instagram.com/p/BOwx8Lyj7tp/?taken-by=jd_customs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
AutisticPinguin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:02:
Ik ben altijd al een fan geweest van Audi, al rij ik zelf in compleet andere auto's. Maar ik heb laatst in een nagelnieuwe RS7 met 700pk mogen rijden, wat een geweldige auto!

Het gevoel als je het gaspedaal volledig in trapt is onbeschrijfelijk. Tijdens het rijden had zomaar mijn rijbewijs ingenomen kunnen worden maar het enige wat ik dacht was "dat heb ik er voor over".

In eerste instantie een stukje gereden op manueel met de flippers maar de acceleratie gaat zo snel dat ik het niet kon bijhouden wanneer ik moest schakelen. Na een paar keer volledig in het rood maar weer terug gezet naar volautomatisch. Te gek voor woorden.

Ik ben redelijk wat gewend wat snelle auto's betreft maar dit sloeg echt alles. Deze auto rij je niet als je niet weet hoe je moet rijden. Dan ben je binnen de kortste keren een Telegraafberichtje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Video van het geluid na het vervangen van de uitlaat door een Millteksport, geplaatst door JD Customs.
Als ik zo'n auto zou hebben zou ik nooit meer de ramen dicht doen en ook nooit meer uit mijn auto komen, Goddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Scrtz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Als ik zo'n auto zou hebben zou ik nooit meer de ramen dicht doen en ook nooit meer uit mijn auto komen, Goddelijk.
Chassisbalk door je navel piercen... MINE!!!

Het is best vermakelijk inderdaad om regelmatig met krachtige wagens rond te rijden. Doet mij in ieder geval beseffen dat er nog wel lolletjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
AutisticPinguin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi spul he, dat Audi RS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

2 kleine nadelen (voor mij dan)

- aanschafkosten recente RS
- benzineverbruik

Voor de rest is het inderdaad fantastisch spul. Desondanks zou ik persoonlijk liever een 2013+ A6/A8 4.0TFSI aanschaffen, nog wat knaken in tuning gooien en glimlachend met 700Nm in een iets comfortabeler wagentje rijden.

* MAX3400 staat ook te vaak in de file om echt te genieten van een hardcore RS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Juup. Maar dan wel de laatste modellen ;)

Maatje heeft een RS7, vind het niet echt mooi (zeg er geen nee tegen overigens). Een RS6 vind ik vele malen mooier (laatste model that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS4 blijft een opgepompte A4. RS7 blijft een opgepompte A7. Rs6 , nja you get the point. Je moet er van houden. En ergens is het ook erg gaaf zoveel vermogen onder de kap te hebben.

DSG maakt bestuurders lui vindt ik. Zelf schakelen is veel leuker. Hoewel ik de voordelen van een DSG ook begrijp, lekker rustig rijden met 1 hand aan het stuur en in de andere hand een warme bak koffie. :P

Maar er gaat niets boven een handgeschakelde auto, vooral met bochtwerk, tijdig terugschakelen, enter slow, leave hard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:59:
RS4 blijft een opgepompte A4. RS7 blijft een opgepompte A7. Rs6 , nja you get the point. Je moet er van houden. En ergens is het ook erg gaaf zoveel vermogen onder de kap te hebben.

DSG maakt bestuurders lui vindt ik. Zelf schakelen is veel leuker. Hoewel ik de voordelen van een DSG ook begrijp, lekker rustig rijden met 1 hand aan het stuur en in de andere hand een warme bak koffie. :P

Maar er gaat niets boven een handgeschakelde auto, vooral met bochtwerk, tijdig terugschakelen, enter slow, leave hard :Y)
Als ik wil knallen pak ik de motor wel ;)

Maar iedereen zijn eigen voorkeur. Ik heb liever een DSG ipv manueel. Precies om de reden die jij ook noemt, je hebt gewoon een hand vrij.

Maar ook met een automaat kan je voor de bocht terug schakelen etc etc. Als een automaat (met flippers) echt zo ruk zou zijn, dan reden ze in de Formule 1 ook wel met een koppeling en schakelpook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38:
[...]

2 kleine nadelen (voor mij dan)

- aanschafkosten recente RS
- benzineverbruik

Voor de rest is het inderdaad fantastisch spul. Desondanks zou ik persoonlijk liever een 2013+ A6/A8 4.0TFSI aanschaffen, nog wat knaken in tuning gooien en glimlachend met 700Nm in een iets comfortabeler wagentje rijden.

* MAX3400 staat ook te vaak in de file om echt te genieten van een hardcore RS
Als je de nummerplaat en het emigreren er bij neemt is het ook niet heel onhaalbaar meer. Betaal je in vergelijking met hier bijna geen belastingen ;)

Overigens zou ik geen 700Nm door een S-tronic bak willen sturen, Er is een reden dat de S6/S7 zo gelimiteerd is op koppel. En de snellere versies met ZF bak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Als je de nummerplaat en het emigreren er bij neemt is het ook niet heel onhaalbaar meer. Betaal je in vergelijking met hier bijna geen belastingen ;)

Overigens zou ik geen 700Nm door een S-tronic bak willen sturen, Er is een reden dat de S6/S7 zo gelimiteerd is op koppel. En de snellere versies met ZF bak niet.
Volgens mij hebben de huidige S6/S7 ook een ZF bak. In de 3.0tdi Biturbo zit ook een ZF bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
RS7 is wel echt mijn droom Audi, nog over de R8. Vind de lijnen gewoon enorm strak, en de RS maakt het allemaal niet wat mooier. Beetje jammer dat het in Nederland nieuw tegen de 2 ton kost. We leven in een mooi land hoor, maar op dit vlak doet het af en toe wel pijn hoe veel het allemaal meer kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nieuwe spruitstuk zit er op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1fqbeoG92Lcr9UXyO7ZnYJiO/medium.jpg

Turbo en dumpvalve moeten er nog op, daarna nog KV-reservoir vervangen en KV flushen, hopelijk kan ik komend weekend eindelijk in die bak de cruisen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar een A3 limo, liefst een FL maar kom serieus haast geen interessante tegen.

Of ze zijn weer zogenaamd compleet, maar dan zit er weer geen lichtpakket op. Dat is toch wel een must...wil geen auto hebben waar geen dashboardkast lampje in zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:05:
Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar een A3 limo, liefst een FL maar kom serieus haast geen interessante tegen.

Of ze zijn weer zogenaamd compleet, maar dan zit er weer geen lichtpakket op. Dat is toch wel een must...wil geen auto hebben waar geen dashboardkast lampje in zit 8)7
Als dat al een dealbreker is 8)7 Zou eerlijk gezegd niet weten of ik een dashboardkastlampje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Malt007 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Als dat al een dealbreker is 8)7 Zou eerlijk gezegd niet weten of ik een dashboardkastlampje heb.
Wil op zijn minst een vergelijkbare auto dan de huidige a4/a1.

- automatisch dimmende binnenspiegel (kan eventueel geretrofit worden)
- lichtpakket (onder de deuren verlichting, dashboardkast, makeup spiegels, armgrepen etc.....ontzettend veel werk om te retrofitten)
- elektrisch inklapbare zijspiegels (kan ook geretrofit worden, kost niet veel)
- PDC voor + achteren
- S-line interieur/exterieur
- cruisecontrol

Dat zijn toch wel de belangrijkste dingen. De twee kleinere retrofits neem ik wel voor lief, dat kan ik makkelijk zelf plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Volgens mij hebben de huidige S6/S7 ook een ZF bak. In de 3.0tdi Biturbo zit ook een ZF bak.
Toch echt een S-Tronic
Is ook wel merkbaar aan het koppel dat gelimiteerd is op 550Nm, wat amper meer is dan de S4/S5.

De dikste 3.0TDI heeft inderdaad ook een ZF, met dat koppel kan het ook bijna niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Toch echt een S-Tronic
Is ook wel merkbaar aan het koppel dat gelimiteerd is op 550Nm, wat amper meer is dan de S4/S5.

De dikste 3.0TDI heeft inderdaad ook een ZF, met dat koppel kan het ook bijna niet anders.
Wel apart dat ze dan in een Biturbo wel een ZF gebruiken en in de S6/7 weer niet. Zie ook dat het een 7 traps is ipv 8 (ZF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Wel apart dat ze dan in een Biturbo wel een ZF gebruiken en in de S6/7 weer niet. Zie ook dat het een 7 traps is ipv 8 (ZF).
Ik vermoed dat ze bewust wel wat afstand tussen S6/7 en RS6/7 willen houden aangezien die grotendeels dezelfde motor gebruikt. Met de S-Tronic bak is het wat moeilijker om de S modellen (relatief) goedkoop te tunen richting RS power niveau.
Voor de biturbo heeft geen last van in het vaarwater van een krachtiger model te komen, want er is (nog) geen krachtigere diesel. Totdat de V8 TDI can de SQ7 er in komt, wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zal zijn in de volgende generatie A6/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
http://www.autoblog.nl/ni...vant-op-wintersport-94899

Sodeju....velg heeft dan toch een behoorlijke tik gehad als het zo gebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:36:
http://www.autoblog.nl/ni...vant-op-wintersport-94899

Sodeju....velg heeft dan toch een behoorlijke tik gehad als het zo gebroken is.
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/0_Celebs/Valentino_Rossi_RS6_Crash/rs6-rossi-10000.jpg

Valt wel mee.. kracht komt meestal vanuit een enkele richting bij een auto onderdeel. Onderdelen zijn dan ook gemaakt om kracht uit die richting te weerstaan. Zodra er uit een andere richting kracht komt breekt t snel.. Formule 1 auto's zijn een goed voorbeeld hiervan.. bijv de crash van max verstappen in monaco tijdens de qwali.

een tikkje tegen de reling en heel de wielophanging breekt. (slechte kwaliteit beeld):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RtL8P0nrveQ]

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 10-01-2017 14:43 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.