Thanks voor de reply!Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Er zit als ik me niet vergis een soort stuk ijzer achter de remmen die het stof tegen moet houden. Dit heeft bij mij met vooral het stuur naar rechts draaien een schurend geluid staan maken. Deze raakt de velg aan de binnenkant als het ware en kan je corrigeren door 'm gewoon weer 'recht' te zetten.
Een wiellager is iets wat je hoort zoemen, niet op lage snelheid, maar eerder cruise. Een overweldigend gezoem. Wiellager geven ver vooraan al aan of ze versleten raken ofniet.
Het kan ook iets te maken hebben met je ashoes. Waarom het pas gebeurd zodra je je stuur omdraait geeft in ieder geval aan dat het met je sturing / aandrijflijn te maken heeft.
[...]
Ik ben ondertussen alweer iets wijzer (ook wel heel belangrijk..) het is schijnbaar helemaal niet links voor maar links achter.
Ik reed zojuist een klein stukje naar de supermarkt, en ja hoor drempel over om de parkeerplaats daar op te komen, weer het krijsende geluid van ijzer, schaam schaam tuf ik de menigte voorbij.
Ik stap uit en terwijl ik uitstap hoor ik exact dat geluid links achter. Vervolgens naar het desbetreffende wiel gelopen en er zit speling in het wiel.
Eenmaal thuis direct de krik eronder en ik kan mijn wiel niet draaien zonder dat krijsende geluid ook zit er duidelijk een speling in het wiel; alsof deze los zit. Ik geef aan alsof omdat ik wel nagekeken heb of die wel vast zat. Maar je hoort duidelijk stukjes ijzer/metaal over elkaar knarsen.
Direct de garage gebeld om dit door te geven en hij geeft aan niet meer te rijden, alleen zaterdag voorzichtig om bij zijn garage te komen. Vermoedelijk toch een wiellager!
Enja met sturen (schijnbaar had ik het ook bij naar rechts sturen merkte mij op) komt er natuurlijk meer druk op dat wiel terecht en begint die met knarsen. Dat knarsen houd vervolgens ook gewoon aan.
De kans is met deze klachten nu ineens vrij groot dat het om de wiellager gaat (gelukkig), heel veel meer kan er niet stuk gaan op die plek denk ik zo (kijkend naar de klachten: knarsend ''stukken'' ijzer en wielspeling)