Heyyy de jouwe wordt wel 90 graden, die van mij komt met moeite op de 80 bij dit weer.
Ik neem aan dat dit ook een A4 b7 is?
[ Voor 6% gewijzigd door Paul.H op 10-01-2017 15:42 ]
Heyyy de jouwe wordt wel 90 graden, die van mij komt met moeite op de 80 bij dit weer.
[ Voor 6% gewijzigd door Paul.H op 10-01-2017 15:42 ]
Correct, mijn metertje staat altijd 90 bij warme motor. Ik heb een 2.7TDI, ik weet niet welke motor er bij jouw in ligt?Paul.H schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:42:
[...]
Ik neem aan dat dit ook een A4 b7 is?
Formerly known as Ragdoll
2.0T FSI ABT, die heb ik alleen op de snelweg en door de bergen in Kroatië bij 35 graden buitentemperatuur op de 90 graden gekregen. Verder altijd 75 of 80 graden. Collega met exact dezelfde A4 heeft het ook, toen ik uit mijn dieseltje kwam was ik in eerste instantie bang dat er iets met de thermostaat aan de hand was. maar bij nader inzien hebben ze het allemaal.InFamous schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Correct, mijn metertje staat altijd 90 bij warme motor. Ik heb een 2.7TDI, ik weet niet welke motor er bij jouw in ligt?
Had een A4 B7 1.8T waarbij de koelvloeistofmeter binnen 10 minuten zeker altijd netjes op 90 graden stond. Weet je zeker dat het normaal is?Paul.H schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:43:
[...]
Collega met exact dezelfde A4 heeft het ook, toen ik uit mijn dieseltje kwam was ik in eerste instantie bang dat er iets met de thermostaat aan de hand was. maar bij nader inzien hebben ze het allemaal.
Zo'n 2.7TDI rijdt ook wel heerlijk of niet? Heb een keer een proefritje gemaakt in een b8 met een 2.7TDI en die ging als de brandweer (maar daar was ook wel het een en ander aan gechipt).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat is bij mij dus ook zo, altijd vast op 90 graden. Warm of koud weer.RomeoJ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:48:
[...]
Had een A4 B7 1.8T waarbij de koelvloeistofmeter binnen 10 minuten zeker altijd netjes op 90 graden stond. Weet je zeker dat het normaal is?
Dat was bij mijn 2.0TDI (A3) ook zo. Maar bij deze en andere b7 2.0T FSI's die ik ken blijft ie standaard op 75C hangen. Dat is altijd zo geweest en er zit ook geen fout code in. Verder presteert ie naar behoren en is er na 236dkm zeker geen schade in de motor.InFamous schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:59:
[...]
Dat is bij mij dus ook zo, altijd vast op 90 graden. Warm of koud weer.
Mijn 2.0tfsi B7 kwam ook zelden mooi op temperatuur.InFamous schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:59:
[...]
Dat is bij mij dus ook zo, altijd vast op 90 graden. Warm of koud weer.
Doe ik ook zeker niet. Het viel me alleen op.InFamous schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:29:
Ik zou me er ook niet druk om maken, het is nou niet echt een wereld schokkend verschil.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 11:41 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Kijk je ook in Duitsland rond? Ik ga vrijdag een A3 bekijken in Duitsland. Ik ben ook al maanden aan het rondkijken. Mijn ervaring is dat je in Nederland bijna geen volle A3 kan vinden en al helemaal niet voor de prijs die je in Duitsland betaald.Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:59:
Heren,
graag jullie mening. Afgelopen dagen echt flink het internet af lopen struinen naar een mooie A3 limo, maar tot nu toe slechts eentje gevonden die binnen mijn budget (35k) viel. Namelijk deze:
https://www.wealer.nl/aud...k-cod-pro-line-s-s-tronic
Plus:
- Led koplampen
- elektrisch inklapbare zijspiegels
- B&O
- Voor mijn vrouw....kleur
- stoelverwarming
Min:
- Geen pdc voor
- Geen ACC
- Geen lendesteun verstelling
- prefacelift
- 140pk ipv 150
- Geen garantie meer
Mijn vrouw wilt dat ik deze moet gaan bekijken, maar mijn gevoel houdt me tegen. Ik denk dat ik nog even af moet wachten. Uiterlijk in april moet ik een A3 hebben.
Wat zouden jullie doen?
Vergeet je niet de nieuwste import-regels? Dat is niet meer alleen op aanschafwaarde (volgens mij al niet meer sinds 1-1-2015) dus je hebt best kans dat een loaded A3 bij de douane alsnog een flinke duit moet gaan kosten.maxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Kijk je ook in Duitsland rond? Ik ga vrijdag een A3 bekijken in Duitsland. Ik ben ook al maanden aan het rondkijken. Mijn ervaring is dat je in Nederland bijna geen volle A3 kan vinden en al helemaal niet voor de prijs die je in Duitsland betaald.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Je moet voor jezelf nagaan of de minpunten je op den duur gaan storen en of je ze (gaat) missen. 10PK ga je in ieder geval niet missenRainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:59:
Heren,
graag jullie mening. Afgelopen dagen echt flink het internet af lopen struinen naar een mooie A3 limo, maar tot nu toe slechts eentje gevonden die binnen mijn budget (35k) viel. Namelijk deze:
https://www.wealer.nl/aud...k-cod-pro-line-s-s-tronic
Plus:
- Led koplampen
- elektrisch inklapbare zijspiegels
- B&O
- Voor mijn vrouw....kleur
- stoelverwarming
Min:
- Geen pdc voor
- Geen ACC
- Geen lendesteun verstelling
- prefacelift
- 140pk ipv 150
- Geen garantie meer
Mijn vrouw wilt dat ik deze moet gaan bekijken, maar mijn gevoel houdt me tegen. Ik denk dat ik nog even af moet wachten. Uiterlijk in april moet ik een A3 hebben.
Wat zouden jullie doen?
Sinds 2016 2013 alleen nog maar op uitstoot, dus fully loaded kost evenveel als compleet basis indien dezelfde uitstoot. Aanschafwaarde /accessoirers is/zijn niet meer relevantMAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:04:
[...]
Vergeet je niet de nieuwste import-regels? Dat is niet meer alleen op aanschafwaarde (volgens mij al niet meer sinds 1-1-2015) dus je hebt best kans dat een loaded A3 bij de douane alsnog een flinke duit moet gaan kosten.
Idd, volgens mij controleerd de belastingsdienst je auto ook niet meer op opties. Je gooit je aangifte bij de RDW in de brievenbus van de belastingdienst en 5 dagen later krijg je een rekening.o0SmOkE0o schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Sinds 2016 alleen nog maar op uitstoot, dus fully loaded kost evenveel als compleet basis indien dezelfde uitstoot. Aanschafwaarde /accessoirers is/zijn niet meer relevant
Goed man, die mannen met blauwe enveloppen die bijna elke dag de regels aanpassen.o0SmOkE0o schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Sinds 2016 2013 alleen nog maar op uitstoot, dus fully loaded kost evenveel als compleet basis indien dezelfde uitstoot. Aanschafwaarde /accessoirers is/zijn niet meer relevant
Dit dus, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker ... (en stap voor stap duurdermaxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:15:
[...]
Idd, volgens mij controleerd de belastingsdienst je auto ook niet meer op opties. Je gooit je aangifte bij de RDW in de brievenbus van de belastingdienst en 5 dagen later krijg je een rekening.
De regels zijn sinds 2013 niet meer aangepast. Nu passen ze elk jaar de tarieven aanMAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:16:
[...]
Goed man, die mannen met blauwe enveloppen die bijna elke dag de regels aanpassen.
[ Voor 40% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-01-2017 13:21 ]
Ik kijk ook in duitsland rond, maar als ik dan op 35k uit wil komen dan moet ik een auto bekijken van rond de 30 a 31k. Want gemiddeld stoten ze allemaal rond de 115gr co2 uit, dus dan komt er ongeveer 4,5k aan bpm bij. Of reken ik het verkeerd uit?maxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Kijk je ook in Duitsland rond? Ik ga vrijdag een A3 bekijken in Duitsland. Ik ben ook al maanden aan het rondkijken. Mijn ervaring is dat je in Nederland bijna geen volle A3 kan vinden en al helemaal niet voor de prijs die je in Duitsland betaald.
.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:06:
[...]
Je moet voor jezelf nagaan of de minpunten je op den duur gaan storen en of je ze (gaat) missen. 10PK ga je in ieder geval niet missenDaarnaast ligt Duitsland om de hoek en je hebt nog tot april. Ik zou er gewoon lekker de tijd voor nemen.
[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 11-01-2017 13:37 ]
Ik kreeg een indicatie van 1600 euro, 119 gr co2 auto uit 2013. Dus lijkt me vrij veel in jouw gevalRainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:36:
[...]
Ik kijk ook in duitsland rond, maar als ik dan op 35k uit wil komen dan moet ik een auto bekijken van rond de 30 a 31k. Want gemiddeld stoten ze allemaal rond de 115gr co2 uit, dus dan komt er ongeveer 4,5k aan bpm bij. Of reken ik het verkeerd uit?
Want als een auto uit 2015 komt, dan gelden nog steeds de regels van 2017 toch en niet van 2015
[...]
.
10pk ga ik zeker niet missen, anders komt er wel een JD kuur
De minpunten kunnen deels aangepakt worden zonder al te hoge kosten. PDC voor kan er makkelijk bij, maar ACC is weer veel werk en lendesteunen betekent weer nieuwe stoelen.
Wat voor motor erin?maxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:39:
[...]
Ik kreeg een indicatie van 1600 euro, 119 gr co2 auto uit 2013. Dus lijkt me vrij veel in jouw geval
2013... Dat scheelt 21% in de forfaitaire tabel qua BPM. Nogal wiedes dat je dan een pak minder betaalt.maxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:39:
[...]
Ik kreeg een indicatie van 1600 euro, 119 gr co2 auto uit 2013. Dus lijkt me vrij veel in jouw geval
Wrappen!Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Als het serieus een daytona grijze was of andere kleur ipv wit of zwart, dan was dit echt een kandidaat! Thnx!
[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2017 13:41 ]
Als het serieus een daytona grijze was of andere kleur ipv wit of zwart, dan was dit echt een kandidaat! Thnx!Logi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:59:
Zou gewoon een kijkje nemen, kijken kost niets, alleen wat tijd en ritje heen/terug. Je kan in ieder geval nagaan of je gevoel klopt.
Weet niet of je iets hebt tegen ex-lease, is dit iets?:
https://www.leaseplan.nl/occasions/audi/a3/13255180/
Ah ok, ik kijk naar een 1.4t COD 150pk. Maar wel apart dat het 1900 euro is, heb je het zelf ook nagerekend?
[ Voor 37% gewijzigd door Rainesh op 11-01-2017 13:53 ]
Nee, ik laat het wel doen door een ervaren persoon als het zover is. Er blijken nogal wat mazen in de wet te zitten met BPM berekenen. Kan je dus zomaar een paar honderd euro schelen.Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Als het serieus een daytona grijze was of andere kleur ipv wit of zwart, dan was dit echt een kandidaat! Thnx!
[...]
Ah ok, ik kijk naar een 1.4t COD 150pk. Maar wel apart dat het 1900 euro is, heb je het zelf ook nagerekend?
De regels voor de BPM berekening gelden vanaf het huidig jaar tot het jaar van de 1e toelating (internationaal). En dan mag je zelf de meest gunstigste regels toepassen.Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:36:
[...]
Want als een auto uit 2015 komt, dan gelden nog steeds de regels van 2017 toch en niet van 2015
M.a.w. bouwjaar 2015. Regels BPM toepasbaar van 2017, 2016, 2015.Moet u voor een gebruikt motorrijtuig (personenauto, motor of bestelauto) bpm betalen? Dan hoeft u niet meer te betalen, dan de bpm die geldt voor een vergelijkbaar motorrijtuig in Nederland. U mag bij uw bpm‑aangifte het laagste bpm‑tarief gebruiken tussen de datum van ingebruikname, en de datum van uw bpm‑aangifte. Het maakt niet uit of het motorrijtuig in Nederland of in het buitenland voor het eerst in gebruik is genomen.
115 g/km CO2 bouwjaar 2015 (01-01-2015)Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Vergeet niet dat er voor een diesel per g/km CO2 er ook nog een dieseltoeslag betaald moet worden, waardoor BPM berekening benzine vs diesel niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn
Zou ik alleen laten doen voor een auto van voor 2013 toen men nog naar catalogus waarde / accessoires keek. Na 2013 is CO2 de maatstaaf en die staat gewoon keihard vast.maxoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Nee, ik laat het wel doen door een ervaren persoon als het zover is. Er blijken nogal wat mazen in de wet te zitten met BPM berekenen. Kan je dus zomaar een paar honderd euro schelen.
Wat je ook kunt doen is een gelijkwaardige (Nederlandse) auto (qua bouw jaar, maand en CO2 uitstoot) opzoeken via de bekende sites en dan het kenteken door de BPM Calculator teruggaaf bij export van VWE gooien. Dan heb je een indicatie wat je aan BPM zou moeten betalen indien je een identieke auto op die datum zou importeren.MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:54:
Er zijn zat online importeurs die best ff een aktuele berekening willen maken. Moet je wel ff een wagen van autoscout.de doormailen zodat je zelf weet waar de kosten/prijs vandaan komt.
Had ik voor de S4 ook gedaan maar liep toen tegen de goedkopere A6 in NL aan.
[ Voor 93% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-01-2017 18:24 . Reden: Extra informatie en toelichting toegevoegd incl. kleine nuance betreffende auto's na bouwjaar 2013 :) ]
o0SmOkE0o schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:11:
[...]
De regels voor de BPM berekening gelden vanaf het huidig jaar tot het jaar van de 1e toelating (internationaal). En dan mag je zelf de meest gunstigste regels toepassen.
[...]
M.a.w. bouwjaar 2015. Regels BPM toepasbaar van 2017, 2016, 2015.
2015 is het meest gunstigste jaar. Dus regels 2015 mogen toegepast worden.
En dan nog de forfaitaire afschrijvings tabel er overheen voor de "leeftijds" korting.
[...]
115 g/km CO2 bouwjaar 2015 (01-01-2015)
Basis bedrag BPM = €3159
110 g/km CO2 = €2599,-
5 g/km CO2 = 5 x €112 = €560,-
Bron : Oude bpm-tarieven (vanaf 1993) - Belastingdienst
Leeftijd auto = 24 maanden
Afschrijving = 46,502% (18 maanden = 41% + 6 x 0,917%)
Bron : Afschrijving met forfaitaire tabel - Belastingdienst
€3159 * (1 - 0,46502) = €1690,00
Te betalen BPM :
€1690,00 <- 1e toelating 01-01-2015
tot
€2137,63 <- 1e toelating 31-12-2015
Kleine side note. Ik heb alleen maar de regels toegepast zoals de belastingdienst ze opgesteld heeft.Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:41:
Dus dan kan ik mijn zoekopdracht toch redelijk aanpassen. Ben benieuwd
[ Voor 27% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-01-2017 18:01 ]
[ Voor 18% gewijzigd door GioStyle op 11-01-2017 22:50 ]
Bij de A6 c7 pfl had je volgens ook de optie om dynamische knipperlichten te bestellen, is een compleet ander achterlicht. Bij de Q5 FL was dat namelijk ook zo.Matsooh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:42:
Ik zag gisteren een A6 C7 pre FL met Dynamic indicators (Geen FL achterlichten, gewoon een pre led strip met dynamic indicators). Zijn er bedrijven die die aanpassingen doen, of zijn dit gewoon Chinese paketjes?
Ik heb op mijn auto geprobeerd PDC en ACC te laten retrofitten maar beide was bijna niet te doen volgens de dealer Audi Century Groningen. PDC kunnen ze alleen met een schakelaar doen die ze niet in de stijl van het interieur kunnen leveren ook al was het wel een origineel audi PDC pakket.. ACC raden ze ook af ivm kosten en na elke softwareupdate werkt het niet meer. Dus verder kijken misschien toch verstandiger? of zijn de auto's die je op het oog hebt makkelijker op te retrofitten? Of heb jij een beter adres?Rainesh schreef op woensdag 11 januari
De minpunten kunnen deels aangepakt worden zonder al te hoge kosten. PDC voor kan er makkelijk bij, maar ACC is weer veel werk en lendesteunen betekent weer nieuwe stoelen.
Dat Audi Century schakelaar niet originele stijl van interieur kunnen leveren is hartstikke onzin volgens mij. Neem contact op Audiwereld (info@Audiwereld.nl).......is wel in Utrecht, maar Leon is echt een serieus goede retrofitter. Je ziet geen verschil tussen af-fabriek en geretrofit bij hem. Alles ook volgens origineel gecodeerd en aangesloten.Teknix1982 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:04:
[...]
Ik heb op mijn auto geprobeerd PDC en ACC te laten retrofitten maar beide was bijna niet te doen volgens de dealer Audi Century Groningen. PDC kunnen ze alleen met een schakelaar doen die ze niet in de stijl van het interieur kunnen leveren ook al was het wel een origineel audi PDC pakket.. ACC raden ze ook af ivm kosten en na elke softwareupdate werkt het niet meer. Dus verder kijken misschien toch verstandiger? of zijn de auto's die je op het oog hebt makkelijker op te retrofitten? Of heb jij een beter adres?
BertP schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:58:
@Jism, toch niet je audi verkocht en vervolgens in de trein in slaap gevallen he?
http://www.rtvutrecht.nl/...trein-na-audiverkoop.html
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 21:34 ]
vsVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:34:
[...]
Maar mocht de auto niet binnen afziende tijd verkocht worden, gaan we 'm strippen. Dat levert meer op dan complete verkoop.
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:10:
[...]
Kan een jaar duren ofzo, eerdat ik iemand vindt ervoor, maar we wachten het af.
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Ik heb liever dat die auto gewoon bij de juiste in handen komt, en een goed leven tegemoet gaat. Zijn er al zo weinig nog maar van namelijk.
Het is in ieder geval duidelijk!MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:57:
[...]
En daarnaast zie ik persoonlijk liever dat dit soort auto's bij liefhebbers terecht komen en nog een lange tijd meegaan!
WTF heb ik met de verkoop van Jism's auto te maken? Beetje jammer deze manier van quoten.NeutraleTeun schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:26:
[...]
vs
[...]
[...]
[...]
Het is in ieder geval duidelijk!
Dubbeltje op de eerste rang? Het is natuurlijk gewoon een bodemloze put die wagen. Hoeveel heb je er al ingestopt de afgelopen jaren? En nog steeds is hij niet 100% En naarmate de km-stand op loopt wordt het alleen maar erger, net als de electronica die al 20 jaar aan het oxideren is. Verder is hij verre van orgineel, opgevoerd, foto's van mishandeling op de ring etc. Dus aardig veel redenen voor de liefhebbers om met een grote boog om deze heen te lopen. Heeft werkelijk niks te maken met nederlanders die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:02:
De reden dat de meeste mensen (ik krijg echt wel genoeg berichten) zich niet aan de auto wagen is omwille de km-stand. En hier in NL is het zowiezo alles voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2017 00:30 ]
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2017 00:31 ]
Whut?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:20:
Die auto rijdt probleemloos al voor meer dan 1.5 jaar na een sloot van reparaties.
Ik heb probleemloos met een RS4 van 16 jaar oud kunnen rijden dag in dag uit.
Nu jij weer.
Doe dit niet!Malt007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:36:
*knip*
Laat ik voorop stellen dat ik het een geweldige wagen vind en dat ik ook echt wel weet dat jij nergens op bezuinigd hebt.
Wat je ermee doe boeit me natuurlijk ook totaal niet, snapte vrij weinig van het commentaar wat je kreeg eerlijk gezegd. Enige waar ik over viel is dat je Nederlanders over een kam scheert omdat jij en het kliekje 'liefhebbers' in jouw kring vinden dat het een goede aanbieding is.
Met een semi-raceauto naar de ring valt voor mij en vele anderen onder mishandeling ja. Jij gaat mij niet wijsmaken dat je daar als een oud dametje hebt gereden. Slijtage op een circuit is simpelweg vele malen hoger en dat geeft aan hoe je met een auto omgaat.
Natuurlijk oxideert de electronica in een auto. Alle audi's bmw's en benzen uit de early '00's hebben ontzettend veel last van kapotte/gare electronica. 15-20 jaar buitenstaan doet dat nou eenmaal met een auto. En laten die merken nou net extreem veel electronica geintroduceert hebben in die jaren.
Ik hoop dus dat je ervoor krijgt wat je voor ogen hebt, in onderdelen of in zijn geheel. Maar doe aub niet of het aan anderen ligt want zoals je weet is de aanschaf maar een klein stukje van de totale kosten.
Al een specifieke RS6 op het oog? En ben je niet bang dat een RS6 veel te log is? RS5 lijkt me meer wat voor je.
[ Voor 0% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2017 00:33 ]
I call bullshit.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:51:
[...]
ik kar iedere ander voertuig met 400PK er nog steeds doodleuk uit
Is die sensor (die nota bene in je advertentie staat) geen stukje elektronica?Mijn auto heeft geen electronische problemen. Nooit gehad ook. En iedere keer dat we 'm op de brug hebben of hadden was ie in gewoon goede staat.
Kritiek op wat precies? *snip*En niet iedereen kan dat betalen, zullen we dat ook es voorop stellen ?Ik vindt dat mensen veels te makkelijk kritiek op iets staan te leveren terwijl je de klappen van de zweep nog niet eens weet.
Het gaat er een beetje om dat je aangeeft je auto te willen verkopen.Dus, bespaar me de moeite. Maar bij nader inzien levert een gestripte auto gewoon meer op dan in 1 losse verkoop. En ik zou ook wel gek zijn ook gezien de (gemaakte) kosten voor de auto.
[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2017 00:35 ]
Je hebt volkomen gelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:21:
Dat is afgunst, van jou en enkele anderen hier
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ga eens in een normale provincie wonen; van Rotterdam naar Amsterdam heb ik welgeteld 600m "heel licht opgevroren snelweg" gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 04:43:
Wintersweer.
Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:34:
Morgenmiddag is het (hopelijk) zover, de A1 is dan verkocht....vrouw dan boos haha![]()
Ze gaat dan tijdelijk in de Fiat 500 van haar ouders rijden. Bizar vlot ding...turbo motor in een wagen van 800kg ofzo.
Maar de A1 is al zo goed als leeg. Stoffen matten liggen klaar, winterbandenset ook.
Morgenochtend nog even goed wassen, stofzuigen, interieur een laagje PB Natural Look geven en als ik tijd heb een vers laagje wax. Wil de auto niet vies meegeven.
Dank je voor de tip, ik heb Audiwereld gebeld en hij kan dat allemaal wel inderdaad. Hij kon ook uitleggen waarom Century dat niet kan. Hij klinkt inderdaad heel kundig. Ik ga over een paar weken een afspraak met hem plannen voor PDC voor.Rainesh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:32:
[...]
Dat Audi Century schakelaar niet originele stijl van interieur kunnen leveren is hartstikke onzin volgens mij. Neem contact op Audiwereld (info@Audiwereld.nl).......is wel in Utrecht, maar Leon is echt een serieus goede retrofitter. Je ziet geen verschil tussen af-fabriek en geretrofit bij hem. Alles ook volgens origineel gecodeerd en aangesloten.
Ligt er aan welke software update ze gaan doen. Maar als je een update gehad hebt, dan is het alleen een kwestie van even opnieuw coden.
[ Voor 7% gewijzigd door Teknix1982 op 13-01-2017 13:27 ]
Leon is een topper, moet je zijn projecten op FB maar eens bekijken. Met VCP kun je inderdaad een aantal dingen unlocken, maar nog niet heel veel.Teknix1982 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Dank je voor de tip, ik heb Audiwereld gebeld en hij kan dat allemaal wel inderdaad. Hij kon ook uitleggen waarom Century dat niet kan. Hij klinkt inderdaad heel kundig. Ik ga over een paar weken een afspraak met hem plannen voor PDC voor.Hij gaat ook nog even kijken wat hij nog meer voor mij kan doen met VC om dingen te unlocken. Ik moet er maar even een dagje Utrecht van maken
Helaas werd ACC me wel te duur. (rond 5k)
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 13-01-2017 13:54 ]
Verwijderd
Dat is zeker zo. Alleen de verlichte speakerroosters zijn wel erg mooi...Joni schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:04:
Wat betreft ASS vs B&O, kan je voor (iets meer dan) de prijs van B&O niet beter ergens een third party audiosysteem laten installeren? Volgens mij heb je dan veel beter geluid?
Word ik oud of is een gemiddelde Audi niet gemaakt om als "West Coast Customs" rond te rijden?Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:14:
[...]
Dat is zeker zo. Alleen de verlichte speakerroosters zijn wel erg mooi...
OudMAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:23:
[...]
Word ik oud of is een gemiddelde Audi niet gemaakt om als "West Coast Customs" rond te rijden?
Tering he... Ik erger me soms al aan de helderheid van mijn wijzerplaten. Dus ik word oud
[ Voor 32% gewijzigd door Wom op 13-01-2017 14:52 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik geef geen garantie dat mijn berekeningen correct zijn heRainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:48:
[...]
Volgens mijn eerste berekeningen (thnx Smokey!!) kom ik uit op een bpm van 2,35k. Dus dan kom ik in de buurt van mijn budget van 35k!
Oud
Welcome to the future
[ Voor 10% gewijzigd door o0SmOkE0o op 13-01-2017 14:54 ]
I know i know, het is meer een richtlijn wat ik hanteer. Want uitgaande van de tabellen op www.belastingdienst.nl kwam ik uit op 2,35k. Ik zou het sowieso door een goed bedrijf weer opnieuw uit laten rekenen en eventueel import laten doeno0SmOkE0o schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Ik geef geen garantie dat mijn berekeningen correct zijn he, echter kun je wel makkelijk aan de staat bewijzen hoe je aan het bedrag komt bij een controle, het is hun formulier en berekenwijze
![]()
Het kan goedkoper maar dan ligt de bewijslast voor 5 jaar (echt) bij jou indien ze moeilijk willen doen. Maar zoals RedHat in een ander topic terecht opmerkt. Als bewijsvoering niet deugt ga jij wel nat aha (en niet het bedrijf die de berekening voor jou gedaan heeft. Dus wel een goed bedrijf kiezen wat de berekening (en eventueel import) voor je doet.
Maar zeker een mooie kleur en (mijn voorkeur een) sedan
B&O in de a4/a5 is zeker niet de upgrade waard. In de a3 klinkt het toch wel veel beter dan in de a4/a5. Daarom heb ik in de A4 ook geen B&O. Maargoed, misschien moet ik niet zo zeiken aangezien ik zowel in de A1 als A4 ASS heb hahaWom schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:50:
Audi Sound System hoeft geen nadeel te zijn tov de B&O optie in mijn beleving. Bij de A5 was het de meerprijs zeker niet waard in ieder geval. ASS is echt al heel behoorlijk.
// Maar mijn referentiekader is misschien kleiner als dat van een ander. In mijn GTI was het geluid om te huilen dus dan heb je al snel een vertekend beeld natuurlijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 13-01-2017 14:55 ]
En PON is uit de pictureRainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:53:
[...]
I know i know, het is meer een richtlijn wat ik hanteer. Want uitgaande van de tabellen op www.belastingdienst.nl kwam ik uit op 2,35k. Ik zou het sowieso door een goed bedrijf weer opnieuw uit laten rekenen en eventueel import laten doen
[ Voor 1% gewijzigd door o0SmOkE0o op 13-01-2017 15:02 . Reden: foutje aha ]
Zeker uit de picture, want je hebt 5 jaar (max 100k km) "fabrieksgarantie". Dus zij doen eventuele reparaties als er geclaimd moet worden en declareren dat bij Audi AG.o0SmOkE0o schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:56:
[...]
En PON is uit de pictureBetere garantievoorwaarden dan een NL geleverde Audi, of is dat een mythe
Hey mijn ouwe A3 😍😍😍. God was mis ik die bak. Echt een fijn ding. Begin juni mag ik gaan shoppen voor een andere. A6 Limo staat op 1, maar kweet nog niet of het goedgekeurd gaat worden. (Ceo rijd a4
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Altijd leuk om het gezicht van de dealer te zien als ze je auto checken op chassisnummer: "Oh, hier staat dat je verlengde garantie hebt..."Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:02:
[...]
Zeker uit de picture, want je hebt 5 jaar (max 100k km) "fabrieksgarantie". Dus zij doen eventuele reparaties als er geclaimd moet worden en declareren dat bij Audi AG.
Mooie bak! Is afstand geen probleem?Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:48:
[...]
Leon is een topper, moet je zijn projecten op FB maar eens bekijken. Met VCP kun je inderdaad een aantal dingen unlocken, maar nog niet heel veel.
ACC is inderdaad een dure grap, veel werk. Keep us posted
Heb inmiddels kandidaat nummer 1 gevonden:
http://suchen.mobile.de/f...t1.modelId=8&pageNumber=2
+ VC
+ PDC plus
+ ACC
+ Daytona grijs
+ Stoelverwarming
+ lichtpakket
+ nog 4,5jaar garantie
+ automatisch dimmende binnenspiegel
+ led koplampen
- Audi Sound System ipv B&O
- Standaard zijspiegels
- Geen getinte ruiten
- geen lendesteun
Volgens mijn eerste berekeningen (thnx Smokey!!) kom ik uit op een bpm van 2,35k. Dus dan kom ik in de buurt van mijn budget van 35k!
Elektrisch inklapbare zijspiegels plaatsen is op zich zo gedaan. Kost ook niet super veel, kleine 300 en paar uurtjes tijd.
Even met mijn vrouw bespreken
Afstand is geen probleem, ff een paar van de neefjes van mijn vrouw vragen of ze zin hebben in een road tripmaxoss schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:00:
[...]
Mooie bak! Is afstand geen probleem?
Ik heb vanmiddag deze gekocht!![]()
http://www.mobile.de/nl/A.../pg:vipcar/237572887.html
Ben van plan om een scm klasse 3 erin te zetten met extra autorisatie. Hopelijk schrikt ze dit af en anders hebben we de verzekering nog.Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Afstand is geen probleem, ff een paar van de neefjes van mijn vrouw vragen of ze zin hebben in een road trip
Congrats!!
Ziet er goed uit! Mooie kleur![]()
Let je wel op dat een afgevlakt stuurwiel erg in trek is...........
Enne als je je wagen binnen hebt kom dan bij me langs. Zetten we wat leuke dingen aan voor je.
- Needlesweep
- laptimer/olietemperatuur
- Basisafstand instelling van je ACC via je MMI (!)
- Kantelen van rechterzijspiegel glas
- DRL achteren
- Bochtverlichting via mistlampen
- DRL menu
- Ruitenwisser menu
Erg mooie auto!Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:48:
[...]
Leon is een topper, moet je zijn projecten op FB maar eens bekijken. Met VCP kun je inderdaad een aantal dingen unlocken, maar nog niet heel veel.
ACC is inderdaad een dure grap, veel werk. Keep us posted
Heb inmiddels kandidaat nummer 1 gevonden:
http://suchen.mobile.de/f...t1.modelId=8&pageNumber=2
+ VC
+ PDC plus
+ ACC
+ Daytona grijs
+ Stoelverwarming
+ lichtpakket
+ nog 4,5jaar garantie
+ automatisch dimmende binnenspiegel
+ led koplampen
- Audi Sound System ipv B&O
- Standaard zijspiegels
- Geen getinte ruiten
- geen lendesteun
Elektrisch inklapbare zijspiegels plaatsen is op zich zo gedaan. Kost ook niet super veel, kleine 300 en paar uurtjes tijd.
Even met mijn vrouw bespreken
Verwijderd
Check deze pagina van de RDW even. Dan weet je precies wat je moet doen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:27:
Kentekenplaat kwijtgeraakt.
Ik ga vanavond eens terug de route die ik gereden heb maar ik ben bang dat ik 'm niet terug zal vinden. En nu, politie bellen, melden vermissing en nieuwe bestellen?
Ik dacht ik rij eens terug de route die ik gereden had, loop gelijk politie tegen het lijf ;') ik mocht m'n weg hervatten, helaas niet gevonden, overal is sneeuw geruimd en ligt op enorme builen langs de weg.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:08:
[...]
Check deze pagina van de RDW even. Dan weet je precies wat je moet doen.
https://www.rdw.nl/Partic...at-kwijt-of-gestolen.aspx
Kun je dit niet nakijken door je kenteken in te tikken bij de audi website? En anders kun je nog kijken via thule, die hebben ook via kenteken of automodel een productwizard.Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:58:
Dag Audi kenners. Ik ben sinds deze donderdag trotse bezitter van een A3 Berline (Leasing). Niet zo rijkelijk uitgerust als die van Rainesh helaas, maar mag niet klagen met het Intuition pack plus + Lounge pack.
Aangezien er een skireis op de planning staat voor februari (2 personen), ben ik aan het kijken voor dakdragers + ski-houders aan te schaffen. Ski's elke dag achterin leggen vind ik zonde van het interieur.
Nu vroeg ik me af of dakdragers van de A3 Sportback ook op de A3 Berline passen. Als ik door de optielijst scrol van de Sportback zie ik wel dat je kan kiezen uit "Dakreling zwart" of "Dakreling in geanodiseerd aluminium". Deze opties zijn niet mogelijk bij de Berline.
Alle sets die je online kan vinden voor de Sportback, gaan ze ervan uit dat de optie dakreling is aangevinkt, of is dit een systeem waarvoor die dakreling niet nodig is (en dus ook op de Berline past)?
Iemand dat kan adviseren?
Foto's van mijn wagen zijn daklijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vermissing/diefstal melden is tegenwoordig niet meer verplicht om nieuwe platen aan te mogen vragen maar wel aan te raden uiteraard.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:27:
Ik ga vanavond eens terug de route die ik gereden heb maar ik ben bang dat ik 'm niet terug zal vinden. En nu, politie bellen, melden vermissing en nieuwe bestellen?
[ Voor 12% gewijzigd door Rainesh op 15-01-2017 11:57 ]
Goed bezig !Rainesh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:08:
De A1 is gisteren verkocht. Compleet met stalen winterset en rubberen mattenset.
Yup, je krijgt dan wel een lelijke kleine 1 op je nieuwe kenteken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:27:
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Dat is toch allang niet meer?Hamza schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:54:
[...]
Yup, je krijgt dan wel een lelijke kleine 1 op je nieuwe kenteken.
Van de RDW
4.U ontvangt van de kentekenplaatfabrikant nieuwe kentekenplaten met een duplicaatcode. Een duplicaatcode is een cijfer dat op de kentekenplaat vermeld wordt. Dit cijfer geeft aan hoe vaak er kentekenplaten voor het voertuig zijn afgegeven.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Link met datum van dat bericht?
[ Voor 55% gewijzigd door Tylen op 15-01-2017 15:38 ]
Heb ik ook met mijn motor gehad. Het ziet er niet uitTylen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:35:
[...]
Link met datum van dat bericht?
Volgens mij zijn de duplicaatcodes ergens in 2012 afgeschaft. Ik zoek nog even een link van een officiele site.
Edit: Het enige wat in 2012 veranderd is, is dat de duplicaatcode op het kentekenbewijs is losgekoppeld van de duplicaatcode op de kentekenplaten. Als je sindsdien je kentekenbewijs verliest, moet je een nieuw kentekenbewijs aanvragen (dat krijgt dan een opgehoogde duplicaatcode) maar je hoeft geen nieuwe kentekenplaten meer aan te vragen. En andersom: als je een kentekenplaat verliest, moet je nieuwe platen aanvragen (die krijgen dan een opgehoogde duplicaatcode) maar je hoeft geen nieuw kentekenbewijs aan te vragen. Het is dus _niet_ zo dat de duplicaatcode niet meer wordt gebruikt sinds 2012, laat staan dat je een eenmaal aanwezige code op je kentekenplaten kunt verwijderen.
Idd wel eern "1"tje erop 😔😔
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq