Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:33:
En het 1tje moet ook nog zichtbaar zijn. Dus geen sticker er overheen of likje geel.
Snap ook niet precies waarom, maar goed.
- Geef plaat / platen als gestolen / verloren op
- Krijg nieuwe platen met duplicaat code
- Verf duplicaatcode geel zodat deze niet meer duidelijk zichtbaar is
- Rijd harder dan toegestaan en word geflitst.
- Vecht boete aan omdat op de opgevraagde foto de "gestolen" (zonder duplicaatcode) kenteken plaat zichtbaar is en niet degene die aan jouw auto toebehoren want die hebben namelijk "wel" een duplicaat code :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
Tylen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:43:
Vrees het wel. Ik laat die auto's links liggen iig. Stoor mij er al aan als ik er 1 zie rijden.
Vind het ook lelijk, maar alsnog een golf gekocht met duplicaatcode omdat de prijs en combinatie van opties+kmstand zo goed was dat ik hem echt niet kon laten staan.

Moet wel zeggen dat als je luxe platen er op zet die 1 al minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
o0SmOkE0o schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:27:
[...]

- Vecht boete aan omdat op de opgevraagde foto de "gestolen" (zonder duplicaatcode) kenteken plaat zichtbaar is en niet degene die aan jouw auto toebehoren want die hebben namelijk "wel" een duplicaat code :P
En het betreft (op de foto) wel gewoon dezelfde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

NeutraleTeun schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:33:
En het 1tje moet ook nog zichtbaar zijn. Dus geen sticker er overheen of likje geel.
Snap ook niet precies waarom, maar goed.
Serieus? Lijkt me nogal logisch, de politie moet het onderscheid kunnen zien tussen de valse kenteken platen zonder eentje en de "echte" met duplicaatcode.

En lelijk? Kenteken. Platen zijn imho sowieso lelijk daar veranderd dat 1tje weinig aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2017 18:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:01:
Ik ben er als de dood voor dat mijn platen gestolen worden dus heb ze maar preventief vastgezet met popnagels en dopjes. Ja, ik heb 2 gaten in mijn kofferbak moeten boren. :'(

Voorkant vond ik nog niet zo heel erg, daar zaten toch al gaten in voor kentekenplaathouder. :P
Dit is gebeurd sinds dat bezoek aan parkeergarage amsterdam toen ik een feestje in Carré had. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NXFpTR3NyjtYsINifK5TYCyU/full.jpg

Toen was die als het ware al losgereden. Iemand die blijkbaar mijn auto aan moest tikken bij inparkeren. Sommige garages gaan er tegenwoordig ook allemaal vanuit dat iedereen kleine auto's rijdt. Ik heb het later opnieuw vastgezet met 2 schroefjes (de kentekenplaathouder) en vervolgens kenteken erin gedrukt, maar blijkbaar 2 nachten terug verloren op de weg omdat er enorme builen sneeuw lagen. Zeg maar een ophoping midden op de weg na het sneeuw schuiven door gemeente(s).

Ik ben over de route terug gegaan maar kon 'm echt niet vinden. Was in staat door al het sneeuw dat bij elkaar geschoven was gewoon met een schep doorheen te gaan. Heb nog na staan vragen bij het tankstation waarvan ik denk dat ie in de buurt lag .. tevergeefs.

Baal hier zo van ook... nu nog meer omdat de waarde van invloed zou zijn. Nou ja als je je kenteken verliest om wat voor een reden dan ook, dan kan je er vrij weinig aan doen lijkt mij. Dat er dan een 1 op komt te staan is bij de wet geregeld.

Heb wel genoeg aanvragen hoor, en ook voldoende biedingen van mensen die de auto voor € 6500 wel even mee te denken te komen nemen ofzo :') :P Tis en blijft marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:42:
[...]
En het betreft (op de foto) wel gewoon dezelfde auto?
Als ik het goed begrepen heb komt de 1e fan mail gebaseerd op puur de letter cijfer/combinatie ongeacht auto.
(Wat ik me dan wel afvraag of het systeem als zover is dat ze de duplicaat code duidelijk (automatisch) kunnen herkennen, in verhouding is dat maar een klein cijfertje). (Gaat wat ANPR video's bekijken)

Indien duplicaatcode wel duidelijk herkent word, dan zou je uberhaupt geen fanmail moeten krijgen. M.a.w. geel verven van de code is op dat moment frauderen (en dus niet aan te raden).

Dat is dan wel het nadeel van het systeem in Nederland waarbij kenteken onlosmakelijk met auto is verbonden. (Maar natuurlijk hangen er wel veel meer voordelen aan)

[ Voor 17% gewijzigd door o0SmOkE0o op 15-01-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Chaoss schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Serieus? Lijkt me nogal logisch, de politie moet het onderscheid kunnen zien tussen de valse kenteken platen zonder eentje en de "echte" met duplicaatcode.
Serieus ja.
Ik snap dat als de politie de papieren of auto natrekt dat dan de gegevens ook overeen moeten komen met de nummerplaat.
Ik bedoel alleen maar: Deze info weet iedereen, dus ook de dief. Hij/zij kan toch ook gewoon die 1 maskeren (of in dit geval) een 1tje erbij maken.

Politie: Oh, deze auto behoort een duplicaatcode te hebben (verloren/diefstal).
De dief, die dus ook weet dat er een 1tje op moet en dat dus ook erop heeft laten zetten, en bij een simpele controle niet betrapt wordt.

Al is het maar een simpele zwarte 3D-sticker die je erop plakt. Bij een simpele check als ze achter je rijden zullen ze dat vast niet opmerken. En de hit die ze krijgen over eventuele gestolen platen zullen ze niet linken aan jou, want jij hebt gewoon de platen "met duplicaatcode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij flitsen zou dat wel werken (denk ik), bij een verkeerscontrole val je dan wel door de mand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:53:
[...]

*knip*

Heb wel genoeg aanvragen hoor, en ook voldoende biedingen van mensen die de auto voor € 6500 wel even mee te denken te komen nemen ofzo :') :P Tis en blijft marktplaats.
Heb je marktplaatsadvertentie even bekeken. Mensen die zich om het allegaartje van foto's, TLDR tekst met steken onder water naar petjesvolk, het soort foto's, zoals auto op de brug, missende grille, onscherpe foto's, Nordschleife, krasstraat, enz,enz. Mensen die daar omheen kunnen kijken maken zich al helemaal niet druk om een 1 op de kentekenplaat. 8)7

Ik gok dat als je 1 nette fotosessie bij goed licht op de juiste locatie met een goede camera maakt en de tekst inkort naar de opties en recent onderhoud, dat je meer voor de auto kan vangen. :9

Bij alles in de hele advertentie gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en omdat ik weet hoe je de auto onderhoud weet ik dat dat deels onterecht is. Just my 2 cents ;)

Heb zelf mn A6 te koop staan (voor een prijs die wellicht wat hoog is, maar de auto hoeft de eerste 6 maanden ook nog niet weg), qua foto's wellicht een beter voorbeeld... http://ww3.autoscout24.nl/classified/294868955

[ Voor 9% gewijzigd door BoltYes op 15-01-2017 20:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
BoltYes schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Heb je marktplaatsadvertentie even bekeken. Mensen die zich om het allegaartje van foto's, TLDR tekst met steken onder water naar petjesvolk, het soort foto's, zoals auto op de brug, missende grille, onscherpe foto's, Nordschleife, krasstraat, enz,enz. Mensen die daar omheen kunnen kijken maken zich al helemaal niet druk om een 1 op de kentekenplaat. 8)7

Ik gok dat als je 1 nette fotosessie bij goed licht op de juiste locatie met een goede camera maakt en de tekst inkort naar de opties en recent onderhoud, dat je meer voor de auto kan vangen. :9

Bij alles in de hele advertentie gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en omdat ik weet hoe je de auto onderhoud weet ik dat dat deels onterecht is. Just my 2 cents ;)

Heb zelf mn A6 te koop staan (voor een prijs die wellicht wat hoog is, maar de auto hoeft de eerste 6 maanden ook nog niet weg), qua foto's wellicht een beter voorbeeld... http://ww3.autoscout24.nl/classified/294868955
Wat een afgunst, je bent vast een gierige Nederlander die het ook niet kan betalen.

Dit was zo ongeveer het resultaat van hetzelfde commentaar een paar paginas geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Malt007 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:00:
[...]

Wat een afgunst, je bent vast een gierige Nederlander die het ook niet kan betalen.

Dit was zo ongeveer het resultaat van hetzelfde commentaar een paar paginas geleden :)
K hoef geen RS4, te klein. Ben gewoon eerlijk en probeer Jism een beetje te helpen, daar is het ook een forum voor. Snap verder je afgunst/gierig opmerking niet echt...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
BoltYes schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:13:
[...]

K hoef geen RS4, te klein. Ben gewoon eerlijk en probeer Jism een beetje te helpen, daar is het ook een forum voor. Snap verder je afgunst/gierig opmerking niet echt...
Ff goed lezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Het enige wat ik lees is dat je veel aannames maakt en voor andere mensen denkt :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
BoltYes schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Het enige wat ik lees is dat je veel aannames maakt en voor andere mensen denkt :+
Wellicht had ik het eerste gedeelte tussen aanhalingstekens moeten zetten, maar het 2e gedeelte lijkt me redelijk duidelijk.

Een paar pagina's terug had oa ik een kritische noot bij zijn advertentie en verwachtingen geplaatst. De reactie van Jism was waar ik in mijn eerste gedeelte aan refereerde.

Dus nee ik denk niet voor jou, ik nam slechts een voorschot op de verwachte reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

BoltYes schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Sarcasme is lastig op het internet ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:22:
[...]

Wellicht had ik het eerste gedeelte tussen aanhalingstekens moeten zetten, maar het 2e gedeelte lijkt me redelijk duidelijk.

Een paar pagina's terug had oa ik een kritische noot bij zijn advertentie en verwachtingen geplaatst. De reactie van Jism was waar ik in mijn eerste gedeelte aan refereerde.

Dus nee ik denk niet voor jou, ik nam slechts een voorschot op de verwachte reactie.
En eigenlijk verstier je alleen maar de sfeer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mogelijk binnenkort eens een poging doen om mijn A3 zelf te wrappen.
Ben benieuwd hoe het gaat.

Hebben jullie nog tips?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mad-Matt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:51:
Mogelijk binnenkort eens een poging doen om mijn A3 zelf te wrappen.
Ben benieuwd hoe het gaat.

Hebben jullie nog tips?
Geen huishoudfolie gebruiken. :)

Neem aan dat je weet dat je mesjes, zoals een scalpel, met zo min mogelijk druk moet gebruiken? Net als een goede kok; laat het mes het werk doen.

En 1 richting op werken. Niet je dak naar 6 kanten uitrollen om bubbels weg te krijgen; werk in waaiervorm van A naar B.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Gisteren de advertentie even goed bekeken, viel me 1 ding op.......auto heeft geen verwarmbare buitenspiegels 8)7 Op zich niet zo een probleem als ik toch elektrisch inklapbaar ga retrofitten, dan is het ook gelijk verwarmbaar. Maar vond het vreemd dat het op zo een auto niet standaard erop zit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:58:
[...]

Geen huishoudfolie gebruiken. :)

Neem aan dat je weet dat je mesjes, zoals een scalpel, met zo min mogelijk druk moet gebruiken? Net als een goede kok; laat het mes het werk doen.

En 1 richting op werken. Niet je dak naar 6 kanten uitrollen om bubbels weg te krijgen; werk in waaiervorm van A naar B.
Ik heb een instructie DVD van 3M, die moet ik nog kijken, het zal ook met 3M autowrap folie gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:31
Rainesh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:01:
Gisteren de advertentie even goed bekeken, viel me 1 ding op.......auto heeft geen verwarmbare buitenspiegels 8)7 Op zich niet zo een probleem als ik toch elektrisch inklapbaar ga retrofitten, dan is het ook gelijk verwarmbaar. Maar vond het vreemd dat het op zo een auto niet standaard erop zit.
Herkenbaar. Mijn A1 heeft ook geen verwarmbare buitenspiegels en ook geen cruise control. Maar de A1 heeft opties die je hier minder vaak ziet zoals stoelverwarming, privacy glass, s line interieur en exterieur etc...

Bij de Duitsers is alles een optie, maar voor redelijkere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Maar vond het vreemd dat het op zo een auto niet standaard erop zit.
1e eigenaar had waarschijnlijk andere prioriteiten qua opties :). (Net even gekeken bij Audi Duitsland. Dat is dus een optie die begint bij €125,-)

Al contact kunnen leggen met de verkoper ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:09
Maar komop mensen. Dan koop je een auto met VC en heel de hebben en houwen erbij en dan zitten er geen verwarmde buitenspiegels op? Die zitten zelfs op onze e-up.

Gelukkig kan rainesh dat zelf retrofitten, maar het gaat nergens over dat dit niet standaard is op een premium auto.

Verder een zeer mooie auto! Ben benieuwd :-)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Herkenbaar. Mijn A1 heeft ook geen verwarmbare buitenspiegels en ook geen cruise control. Maar de A1 heeft opties die je hier minder vaak ziet zoals stoelverwarming, privacy glass, s line interieur en exterieur etc...

Bij de Duitsers is alles een optie, maar voor redelijkere prijzen.
Maar nu heb je wel verwarmbaar en elektrisch inklapbaar toch? :)
o0SmOkE0o schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:50:
[...]

1e eigenaar had waarschijnlijk andere prioriteiten qua opties :). (Net even gekeken bij Audi Duitsland. Dat is dus een optie die begint bij €125,-)

Al contact kunnen leggen met de verkoper ?
Jazeker. Er zit volledig lichtpakket op en :D heb al wat offertes aangevraagd voor volledig import.

Retrofit is inderdaad gelukkig simpel. Maar in NL zijn verwarmbare spiegels standaard op dit soort auto's. Als deurpaneel eraf gaat, dan gelijk deuren dempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Goed gereedschap is het halve werk. Dus zorg voor een goede rakel :)
Rainesh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:00:
Jazeker. Er zit volledig lichtpakket op en :D heb al wat offertes aangevraagd voor volledig import.
Ah mooi, omdat je laatst aangaf nog niets terug had gekregen op je verzonden mailtjes enzo.
Dus (net zoals vele anderen :o ) zeer benieuwd hoe alles gaat lopen en vol verwachting van de superstrakke foto's van een auto in showroom conditie :plus :D

Ook zeer benieuwd naar die van maxoss :9

[ Voor 17% gewijzigd door o0SmOkE0o op 16-01-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Rainesh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Maar nu heb je wel verwarmbaar en elektrisch inklapbaar toch? :)
Yes, geretrofit. Alleen verwarmen doet het nog niet, maar nog geen zin gehad om bij deze temperaturen buiten te gaan klungelen. :+

Volgende week moet de A1 voor zijn eerste servicebeurt naar de dealer. Als dat gebeurd is ga ik langzaam aan kijken voor een goede aanbieding om hem te laten chippen.

Dan nog cruise control inbouwen, dashcam geïntegreerd in binnenspiegel kopen en inbouwen, wel/geen spoorverbreders en dan is ie wat mij betreft 'af'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Volgens mij was het bij mij de keuze of verwarming of inklappen. Kon dacht ik niet beide toen ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:53:

Ik heb net ook je advertentie bekeken, en als ik je een tip mag geven zal ik in ieder geval foto's erbij zetten van de rechterkant van de auto. Aangezien er alleen foto's van de linkerkant bij de advertentie staan, zou ik er automatisch vanuit gaan dat er iets mankeert aan de rechterkant.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Yes, geretrofit. Alleen verwarmen doet het nog niet, maar nog geen zin gehad om bij deze temperaturen buiten te gaan klungelen. :+

Volgende week moet de A1 voor zijn eerste servicebeurt naar de dealer. Als dat gebeurd is ga ik langzaam aan kijken voor een goede aanbieding om hem te laten chippen.

Dan nog cruise control inbouwen, dashcam geïntegreerd in binnenspiegel kopen en inbouwen, wel/geen spoorverbreders en dan is ie wat mij betreft 'af'. :P
Heb je je zekeringen vervangen voor zwaardere? :)

Juist met dit weer zijn ze handig.

Had jij onderhandeld over de prijs toen je je A1 kocht?
swtimmer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Volgens mij was het bij mij de keuze of verwarming of inklappen. Kon dacht ik niet beide toen ik bestelde.
Zijn altijd automatisch verwarmbaar als je elektrisch inklapbaar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

o0SmOkE0o schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Goed gereedschap is het halve werk. Dus zorg voor een goede rakel :)

[...]

Ah mooi, omdat je laatst aangaf nog niets terug had gekregen op je verzonden mailtjes enzo.
Dus (net zoals vele anderen :o ) zeer benieuwd hoe alles gaat lopen en vol verwachting van de superstrakke foto's van een auto in showroom conditie :plus :D

Ook zeer benieuwd naar die van maxoss :9
We hebben op werk van die Avery rakels, 1 kant met vilt en 1 gladde kant, zijn uitstekende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Rainesh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:12:
[...]

Heb je je zekeringen vervangen voor zwaardere? :)

Juist met dit weer zijn ze handig.

Had jij onderhandeld over de prijs toen je je A1 kocht?

[...]

Zijn altijd automatisch verwarmbaar als je elektrisch inklapbaar hebt.
Nog niet vervangen. Heb jij dat wel gedaan?

Ja, ik kon kiezen tussen 250 euro korting of 240 euro bijbetalen zodat navigatie wordt geactiveerd.

Onderhandelen over de prijs is in Duitsland raar, maar verkoper herkende het wel dat het in Nederland gebruikelijk is. Afleverkosten zoals in Nederland kennen ze daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.premiumclassics.nl/uploads/news/id244/Image00002.jpg

So fucking in love O+

https://www.premiumclassi...2e-eig-Audi-DOH-Zeer-mooi

Een klant van mij zit in de autohandel. Doet niet moeilijk over een dagje duitsland voor het ophalen, importeren en op nederlands kenteken zetten van een RS6 :Y)

Ik ben bezig de RS een laatste rustplaats te gaan geven, ga 'm toch strippen. Dit levert naar verwachting gewoon net wat meer op dan verkoop van de auto in 1.

De sub wil ik graag blijven behouden met de versterker, die past dan prima in de RS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Doet dat nu niet, hou dat ding nu in ere. :P Maar zonde dat je de RS gaat slopen maar wel begrijpelijk...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zie het probleem niet zo, als slopen genoeg opbrengt vooral doen, ik zie die wagen eigenlijk niet snel 17k opbrengen.

Nadeel van slopen is dat het meer werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ere houden is iets voor auto's met een jonge stand van minder dan 50k, een spik en span interieur dan wel exterieur. Mijn auto heeft gewoon gebruikssporen wat normaal is voor een leeftijd van meer dan 16 jaar. Eerste RS4 of niet, er zijn betere (helaas) verkrijgbaar maar die vergen dat je gewoon flink meer in de buidel moet gaan tasten dan bij mijn auto.

Strippen is prima te doen. Sommige onderdelen zullen langer op de plank liggen dan dingen die meer gewild zijn. Maar in de regel raak je het meeste wel kwijt voor een goede prijs. Ik weet nog dat ik 300$ had gevangen voor o.a dat carbon covertje met daarop V6 bi-turbo in amerika.

Die hebben namelijk nooit een RS4 B5 gehad, alleen een S4 B5. Scene genoeg, geld ook, je moet alleen de juister koper maar op het goede moment aanspreken.

Motor kan je voor een goede prijs altijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb vandaag alle offertes al binnengekregen en eindstand...het is net 1,6k boven mijn budget. Morgen even goed met mijn vrouw overleggen en naar het spaarvarkentje kijken. Ook even proberen te onderhandelen om de prijs te drukken of bijv 19inch ipv 18inch. Kan het altijd proberen.

Maar, deze week ga ik een beslissing nemen.

Blijft retespannend _O-

btw lees net dat verwarmbare zijspiegels...enkel het knopje vervangen is en coderen is. Vaak is het glas kennelijk al voorbereid 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 16-01-2017 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
Ik ga de A3 vrijdag ophalen met een autoambulance in Duitsland. Het plan was dan om direct naar de RDW te rijden. Echter is het bijna onmogelijk om op een fatsoenlijke tijd (in het begin van de middag) een afspraak te maken.

Gister kwam ik er achter dat het ineens helemaal niet meer mogelijk was om een afspraak te maken op vrijdag. Heb dus voor nu maar een afspraak voor dinsdagmorgen gemaakt en meteen een eendagskenteken aangevraagd. Kan ik meteen een stukje rijden met mijn nieuwe aanwinst. :P.
Rainesh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:46:
Heb vandaag alle offertes al binnengekregen en eindstand...het is net 1,6k boven mijn budget. Morgen even goed met mijn vrouw overleggen en naar het spaarvarkentje kijken. Ook even proberen te onderhandelen om de prijs te drukken of bijv 19inch ipv 18inch. Kan het altijd proberen.

Maar, deze week ga ik een beslissing nemen.

Blijft retespannend _O-

btw lees net dat verwarmbare zijspiegels...enkel het knopje vervangen is en coderen is. Vaak is het glas kennelijk al voorbereid 8)7
Als het ik goed begrijp wil je het hele import traject uitbesteden met uitzondering van ophalen? In mijn ogen zonde van het geld. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Spannend is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nee alles uitbesteden. Van A tot Z. Ik heb helaas de tijd er niet voor om alles zelf te regelen of te halen. Het is vanaf Voorburg wel een lange rit daar naar toe.

Ik betaal inderdaad wat meer ervoor, maar heb een serieus scherp aanbod gehad van mijn importeur.

Vanmiddag bellen en proberen te onderhandelen met een Duitser haha. Iemand tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 17-01-2017 13:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rainesh
Jap, it's done! Heb de A3 gekocht!

Contract net verzonden, vanavond geld overmaken. Al contact gehad met de importeur, die pikt alles op. Hopelijk binnen nu en 3 weken heb ik een daytona grijze a3 limo voor de deur staan. O+ Vrouw ook weer blij :P

Heb wel wat van de prijs af kunnen halen...........welgeteld 346 euro :+ _O-
Toen ik de A4 kocht, ging er 3k van af 8)7

Overigens gaat de A4 dan ook direct door naar mijn ouders toe. Zij gaan er nu van genieten en mee rijden.

Optielijst:

Audi A3 Limousine Sport 1.4 TFSI cylinder on demand ultra 110(150) kW(PS) S tronic 110 kW Benzin
Erstzulassung: 11.07.2016, Gesamtfahrleistung: 6.899 km

Die Sonderausstattungen:
Aluminium-Gussräder im 5-Parallelspeichen-Design, teilpoliert, Größe 8 J x 18, mit Reifen 225/40 R 18
Abbiege- und Allwetterlicht
LED-Scheinwerfer inkl. LED-Heckleuchten mit dynamischem Blinklicht
Einparkhilfe plus mit selektiver Anzeige Glanzpaket
Audi virtual cockpit
Komfortklimaautomatik
Sportsitze vorn Mittelarmlehne vorn
MMI® Navigation plus
Sitzheizung für die Vordersitze
Fullsize-Airbags
S line Sportfahrwerk
Ablage- und Gepäckraumpaket Licht-/Regensensor
Lichtpaket
Fernlichtassistent
Audi smartphone interface
Sitzbezüge in Leder/Stoff
Innenspiegel rahmenlos, automatisch abblendend
automatische Leuchtweitenregulierung
S line Sportpaket
Audi connect Audi connect mit integrierter SIM-Karte (3 Jahre)
Radschrauben, diebstahlhemmend Dekoreinlagen Aluminium matt gebürstet Designlicht
Kindersicherung,
elektrisch Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design, unten abgeflacht
Audi sound system
Akustikfrontscheibe
S line-Schriftzüge auf den vorderen Kotflügeln Dachhimmel in Stoff schwarz
S line Exterieurpaket
Kindersitzbefestigung ISOFIX für den Beifahrersitz
Vorbereitung für Anhängevorrichtung
adaptive cruise control (Stop&Go) inkl. Audi pre sense front
Anschlussgarantie 3 Jahre, max. 100.000 km
MMI Navigation plus mit MMI touch®
Mobiltelefon-/Schlüsselhalter, Aschenbecher vorn und Zigarettenanzünder

Toekomstige mods:
- vcds mods
- Ruiten blinderen door www.ruitenblinderen.nl (ze gebruiken dot matrix folie, dus je ziet geen witte belletjes). Ziet er zeer strak uit
- Deuren dempen
- B&O tweeters erin, al besproken met mijn collega
- Elektrisch inklapbare zijspiegels

Ik kan niet wachten totdat de auto binnen is!

[ Voor 49% gewijzigd door Rainesh op 17-01-2017 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

VET :)

Gefeliciteerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
o0SmOkE0o schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Waarom verbaasd deze reactie me absoluut niet in een Audi-topic......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Thnx!

Jij ook Congrats;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
eL_Jay schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:51:
[...]
Waarom verbaasd deze reactie me absoluut niet in een Audi auto-topic......
Een antwoord op een vraag waarom de duplicaatcode zichtbaar moest zijn?
Dan ben jij snel verbaasd :+
Rainesh schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:31:

...

Mooi man, gaat snel zo :) . Nu gaan alleen de laatste 3 weken zeeeer langzaam :o hopen dat tie snel voor je deur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
Ziet er een mooie lijst uit Rainesh. Daar verbleekt mijn A3 Limousine bij :p

Eerste 500km zijn hier nu achter de rug, en ben er enorm content van. Enige puntje qua gewenning is de navigatie view die nogal veel 'van bovenaf' wordt weergegeven (zelfs met 3D view op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nieuw kenteken erin geramd, nu met een 1 :> Kosten met 1 kentekenplaat 44 euro. Opdrukletters.

Om een RS6 uit het buitenland te halen ben ik ~ 350 ex voor invoer kwijt, en 1100 BPM.

Dan zit je nog met vervoer van en naar om het ding op te halen en te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:48:
Ziet er een mooie lijst uit Rainesh. Daar verbleekt mijn A3 Limousine bij :p

Eerste 500km zijn hier nu achter de rug, en ben er enorm content van. Enige puntje qua gewenning is de navigatie view die nogal veel 'van bovenaf' wordt weergegeven (zelfs met 3D view op).
Thnx!

Pics??

Heb je "autozoom" aanstaan? Staat tussen de instellingen in je navi.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:58:
Zo, nieuw kenteken erin geramd, nu met een 1 :> Kosten met 1 kentekenplaat 44 euro. Opdrukletters.

Om een RS6 uit het buitenland te halen ben ik ~ 350 ex voor invoer kwijt, en 1100 BPM.

Dan zit je nog met vervoer van en naar om het ding op te halen en te stallen.
Je hebt toch een eigen garagebox of niet? 1100bpm is weinig zeg, op basis van koerslijsten?

[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 17-01-2017 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 08:01

Contract net verzonden, vanavond geld overmaken. Al contact gehad met de importeur, die pikt alles op. Hopelijk binnen nu en 3 weken heb ik een daytona grijze a3 limo voor de deur staan. O+ Vrouw ook weer blij :P

Overigens gaat de A4 dan ook direct door naar mijn ouders toe. Zij gaan er nu van genieten en mee rijden.

Optielijst:

Audi A3 Limousine Sport 1.4 TFSI cylinder on demand ultra 110(150) kW(PS) S tronic 110 kW Benzin

Die Sonderausstattungen:
Aluminium-Gussräder im 5-Parallelspeichen-Design, teilpoliert, Größe 8 J x 18, mit Reifen 225/40 R 18
Audi virtual cockpit
Komfortklimaautomatik
MMI® Navigation plus
Fullsize-Airbags
S line Sportfahrwerk
Lichtpaket
Fernlichtassistent
S line Sportpaket
Radschrauben, diebstahlhemmend Dekoreinlagen Aluminium matt gebürstet Designlicht
Kindersicherung,
elektrisch Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design, unten abgeflacht
Audi sound system
Akustikfrontscheibe
S line Exterieurpaket
Vorbereitung für Anhängevorrichtung Anlaufvariante C adaptive cruise control (Stop&Go) inkl. Audi pre sense front Anschlussgarantie 3 Jahre, max. 100.000 km MMI Navigation plus mit MMI touch® Mobiltelefon-/Schlüsselhalter, Aschenbecher vorn und Zigarettenanzünder

Toekomstige mods:
- vcds mods
- Ruiten blinderen door www.ruitenblinderen.nl (ze gebruiken dot matrix folie, dus je ziet geen witte belletjes). Ziet er zeer strak uit
- Deuren dempen

Gefeliciteerd, erg mooie auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

Optielijst:

Die Sonderausstattungen:
Audi virtual cockpit
Komfortklimaautomatik
MMI® Navigation plus
Fullsize-Airbags
S line Sportfahrwerk
Lichtpaket
Fernlichtassistent
S line Sportpaket
Kindersicherung,
Audi sound system
Akustikfrontscheibe
S line Exterieurpaket
Vorbereitung für Anhängevorrichtung
adaptive cruise control (Stop&Go) inkl. Audi pre sense front
Anschlussgarantie 3 Jahre, max. 100.000 km
MMI Navigation plus mit MMI touch®
Mobiltelefon-/Schlüsselhalter, Aschenbecher vorn und Zigarettenanzünder

Toekomstige mods:
- vcds mods
- Deuren dempen

Lekker man! Dat worden veel foto's en veel mods zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 20-09 11:28
Rainesh schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:13:

[...]

Je hebt toch een eigen garagebox of niet? 1100bpm is weinig zeg, op basis van koerslijsten?
Auto is ondertussen bijna 15 jaar oud toch? Dus dan hoef je nog maar een klein restje te betalen.

@Jism: gefeliciteerd! Ga je hem zakelijk als youngtimer rijden?

Die kerels van Premium hebben veel mooie dingen staan. Vriend van een collega (ja dat is ver weg hè) had een tijdje geleden daar ook een B5 s4 of rs4 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Lekker man! Dat worden veel foto's en veel mods zo te zien!
Ja foto's zeker en mods ook. Maar moet wel betaalbaar blijven. Zie net dat ik verkeerde website doorgegeven heb voor ruiten blinderen.

http://www.ruitblinderen.nl/

Dit is de juiste site, zit ergens in het noorden. Maar echt heel erg strak, klanten van mij hebben het daar laten doen en je ziet geen witte belletjes. Alles wordt netjes gedemonteerd, ruit eruit, folie, bakken en dan weer terug erin. Dus ook geen zeiknatte interieur

Afbeeldingslocatie: http://www.ruitblinderen.nl/wp-content/uploads/2012/05/dot-matrix-tinting.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 17-01-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat ben je dan kwijt voor het blinderen van je A3 :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
We Are Borg schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:40:
Wat ben je dan kwijt voor het blinderen van je A3 :) ?
Moeilijk he.. http://www.ruitblinderen.nl/prijzen-blinderen/

375 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
+150 want ik wil ook dat de voorste twee ruiten gedaan worden. Hadden we op de A1 ook en ziet er veel beter uit.

Het is wel wat duurder. Maar liever meer betalen en dat het goed gedaan wordt dan allerlei belletjes, witte puntjes etc

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 17-01-2017 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoals je ziet zat je er 150 euro naast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
We Are Borg schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Zoals je ziet zat je er 150 euro naast.....
Ja tof man, ik neem tenminste de moeite om zelf wat uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

16 jaar oude auto inmiddels. V8 Bi-turbo met standaard 450PK. Beetje remap jaagt 'm richting de 560PK :>

Maar ik heb nog geen auto gekocht hoor.. het is puur linksom rechtsom even het e.a laten berekenen zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden. Ik hou websites wel in de gaten natuurlijk.

Bedoel er komt eerst een auto, dan pas gaat de RS in de strip.
Paul.H schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Auto is ondertussen bijna 15 jaar oud toch? Dus dan hoef je nog maar een klein restje te betalen.

@Jism: gefeliciteerd! Ga je hem zakelijk als youngtimer rijden?

Die kerels van Premium hebben veel mooie dingen staan. Vriend van een collega (ja dat is ver weg hè) had een tijdje geleden daar ook een B5 s4 of rs4 gekocht.
Een auto prive is voor mij voordeliger dan een auto op de zaak. Ik maak wel km's maar niet voldoende om een 'zakelijke' auto te verantwoorden. Klanten ontmoet ik meestal 1x, en als ik in de buurt ben kom ik koffie doen. Meer ook niet :+

Ja het zijn mooie auto's, karakter, snel, tijdsloos zelfs, maar enorme culprits als het komt op onderhoud. 16 jaar leeftijd valt niet mee, dat is het omschakelpunt dat alles een keer naar de klote dreigt te gaan.

Als ze rijden rijden ze ook echt goed.

De ruiten die bij mijn auto geblindeerd zijn waren 35 ex per stuk. De grootste was natuurlijk de achterruit. Heeft wel iets van achteren niet naar binnen kunnen kijken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 20-09 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:34:
[...]

Maar ik heb nog geen auto gekocht hoor.. het is puur linksom rechtsom even het e.a laten berekenen zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden. Ik hou websites wel in de gaten natuurlijk.

[...]

Een auto prive is voor mij voordeliger dan een auto op de zaak. Ik maak wel km's maar niet voldoende om een 'zakelijke' auto te verantwoorden. Klanten ontmoet ik meestal 1x, en als ik in de buurt ben kom ik koffie doen. Meer ook niet :+
Ik dacht dat je die RS6 C5 van Premium Cars al had gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Paul.H schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Ik dacht dat je die RS6 C5 van Premium Cars al had gekocht?
Hij heeft alleen gezegd dat hij "in love" is en dat hij de RS4 t.z.t. gaat chippen. Ik haalde er i.i.g. niet uit dat hij hem al had gekocht :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
[...]

Thnx!

Pics??

Heb je "autozoom" aanstaan? Staat tussen de instellingen in je navi.

[...]
Autozoom stond op kruising geloof ik, manueel wel zo ver als mogelijk ingezoomd. Zal dit eens aanpassen en zien wat het geeft.

Snel enkele foto's geschoten. Echt schoon is de wagen wel niet meer met deze wegen..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11910671/Rest/DSC00433.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11910671/Rest/DSC00432.JPG
(Staat standaard wel redelijk hoog op zijn poten trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11910671/Rest/DSC00431.JPG

Qua opties heb ik helaas veel moeten schrappen om binnen het leasebudget te blijven.
Wat ik erin heb kunnen zetten is het volgende:

-1.6 TDI manueel 110pk :/ ( te veel km's om benzine te mogen kiezen)
-Metaalkleur Cosmos blauw
-Elektronische klimaatregeling
-Accoustic Parking System achteraan
-GPS met SD kaart
-Met leder bekleed multifunctiestuur 3-spakendesign
-Cruise control
-Sportzetels
-Zetelbekleding in Alcantara en leder
-Verwarmbare zetels vooraan
-Binnenspiegel met automatische dag-/nacht stand
-Opbergmodule
-Audi Sound System
-Verschroomde raamomlijsting
-Audi hill assist
-Kleerhanger aan de hoofdsteun

Komende van een redelijk uitgeruste 208 kan ik wel niet klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Autozoom stond op kruising geloof ik, manueel wel zo ver als mogelijk ingezoomd. Zal dit eens aanpassen en zien wat het geeft.

Snel enkele foto's geschoten. Echt schoon is de wagen wel niet meer met deze wegen..

[afbeelding]

[afbeelding]
(Staat standaard wel redelijk hoog op zijn poten trouwens)

[afbeelding]

Qua opties heb ik helaas veel moeten schrappen om binnen het leasebudget te blijven.
Wat ik erin heb kunnen zetten is het volgende:

-1.6 TDI manueel 110pk :/ ( te veel km's om benzine te mogen kiezen)
-Metaalkleur Cosmos blauw
-Elektronische klimaatregeling
-Accoustic Parking System achteraan
-GPS met SD kaart
-Met leder bekleed multifunctiestuur 3-spakendesign
-Cruise control
-Sportzetels
-Zetelbekleding in Alcantara en leder
-Verwarmbare zetels vooraan
-Binnenspiegel met automatische dag-/nacht stand
-Opbergmodule
-Audi Sound System
-Verschroomde raamomlijsting
-Audi hill assist
-Kleerhanger aan de hoofdsteun

Komende van een redelijk uitgeruste 208 kan ik wel niet klagen :+
Schitterende kleur, heb er ook over nagedacht om een cosmos blauwe te nemen. Vrouwlief wilde eigenlijk blauw.... :P

Heb je nog een lendesteun verstelling in je stoel? Alcantara is erg nice...lekker zacht :) Hill assist wil ik later laten retrofitten als het niet teveel moeite is.

Handbak een bewuste keus? Laat even weten of autozoom instellingen geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Rainesh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Schitterende kleur, heb er ook over nagedacht om een cosmos blauwe te nemen. Vrouwlief wilde eigenlijk blauw.... :P

Heb je nog een lendesteun verstelling in je stoel? Alcantara is erg nice...lekker zacht :) Hill assist wil ik later laten retrofitten als het niet teveel moeite is.

Handbak een bewuste keus? Laat even weten of autozoom instellingen geholpen heeft.
Idd een mooie kleur. Op de foto's komt het trouwens wat minder over.
Ledensteun zit er niet op. Nu moet ik zeggen dat na wat prullen met de instellingen ik mijn zitpositie wel heb gevonden. Begin februari 2x 940km voor de boeg dus zal dan pas uitspraken kunnen doen hoe ze zitten bij echt lange ritten :P

Handbak is een bewuste keuze. Ik schakel wel graag. Verder zou ik alleen voor de automaat kiezen in combinatie met het assistentie pakket (onder meer file assistent), dus voor relaxter rijden in de file, maar die combinatie viel los buiten budget helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Voor mij is het de eerste keer dat ik een automaat genomen heb, dan ook nog eens ACC erbij. Is vooral voor mijn vrouw (en koppelingsplaten:P) fijn

Lendensteun zit er bij mij ook niet op en als ik echt last van krijg...dan plaats ik gewoon een andere stoel. Zet ik mijn bekleding gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:26
Automaat en ACC is echt ideaal in de Audi. Heerlijk in de file rijden op die manier.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:31:
Voor mij is het de eerste keer dat ik een automaat genomen heb, dan ook nog eens ACC erbij. Is vooral voor mijn vrouw (en koppelingsplaten:P) fijn

Lendensteun zit er bij mij ook niet op en als ik echt last van krijg...dan plaats ik gewoon een andere stoel. Zet ik mijn bekleding gewoon over.
Gebruiken jullie die lendensteun met veel bolling dan? Ik heb het in mijn golf maar heb hem zo staan datie alleen wat ondersteunt maar niet echt de 'bolling' geeft zeg maar, heb überhaupt problemen met een goede houding vinden in de auto. Het scheelt dat ik vaak korte ritten maak en het niet zo merk, maar als ik dan langere ritten maak merk ik meteen dat ik helemaal niet zo lekker zit dan ik dacht met al die korte ritten.
KillaZ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:15:
Automaat en ACC is echt ideaal in de Audi. Heerlijk in de file rijden op die manier.
Niet alleen in de file, het is überhaupt gewoon heerlijk om mee te rijden, al vind ik wel dat de ruimte op de kortste ACC stand nog vrij veel is met je voorganger, vaak duwt iemand zich er dan vanaf rechts weer tussen wat ik het enigste nadeel aan het gebruik van ACC vind.

[ Voor 22% gewijzigd door Scrtz op 18-01-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo naar de garage, mijn ESP doet raar. Dit had te maken met dat ik door de sneeuw was wezen rijden afgelopen week, en toen mijn kentekenplaat ook daardoor was verloren.

In het kort: als ik minder dan 80kmph rij, gewoon normaal, dan hoor je het dashboard zachtjes klikken, en dan 'voel' je de auto 'corrigeren' qua remmen, dan linksachter, dan rechtsvoor, dat ding denkt dat mijn auto constant in onbalans is alsof je een stuurcorrectie maakt, en de auto uit dreigt te breken etc waardoor ESP ingrijpt. Boven de 80kmph of wanneer ik gas geef doet ie dat niet.

Lijkt echt op een feature dat je remmen nat zijn, en de auto deze zelf droog wil rijden. Het enige nadeel is dat dit natuurlijk nooit in de auto zat, dit me brandstof kost en de remmen hierdoor ook sneller slijten.

Laten we het maar hopen op een sensor dat out of align ligt, waardoor die denkt dat m'n auto constant in onbalans is ofzo :P

Nog nooit eerder gehad dit. Geen storingen, geen foutmelding(en), als ik ESP uitzet dan blijft ie het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
KillaZ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:15:
Nou we het daar toch over hebben. Werkt de ACC ook als je zeg 80km/u op de provinciale weg rijd en moet stoppen achter een auto voor rood licht die al stil stond. Of gaat de auto dan op het laatste moment vol in de ankers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:23:
Zo naar de garage, mijn ESP doet raar. Dit had te maken met dat ik door de sneeuw was wezen rijden afgelopen week.
RS4 heeft V250 (Fyra) kwaaltjes?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
maxoss schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Nou we het daar toch over hebben. Werkt de ACC ook als je zeg 80km/u op de provinciale weg rijd en moet stoppen achter een auto voor rood licht die al stil stond. Of gaat de auto dan op het laatste moment vol in de ankers?
Hij stopt vanzelf, maar voor stilstaande objecten vertrouwde ik het nooit. :+

Als je al achter iemand aanreed en die remt, stopt de ACC vanzelf, tikje tegen het CC pookje en je gaat weer rijden richting je CC snelheid.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:52:
[...]

RS4 heeft V250 (Fyra) kwaaltjes?!
Nee, normaal niet. Uitgelezen, geen storingen, sensoren zitten goed niets mis mee. Wtf joh. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Nee, die auto van jou heeft nooit problemen met de elektronica :+

Eeuwig zonde dat je de auto wilt gaan strippen. Hoe lang heeft dat ding nou te koop gestaan, een week ofzo? Ook al heeft ie een hoge km-stand, er zullen vast mensen zijn die 'm willen hebben, ook vast wel liefhebbers. Maar die kijken nu eenmaal niet allemaal in een week tijd op Marktplaats. Zet 'm op de diverse Audi fora te koop zonder die lap tekst d'r bij, maar gewoon beschrijven waar het om draait, wat de staat van onderhoud is etc. Zullen er vast wel wat zijn die 'm hebben willen.

Zou ik iig wel doen, ook al brengt ie in onderdelen meer op, zo'n wagen strip je gewoon niet als hij niet om een boom gevouwen is. Toekomstige klassieker/verzamelaarsobject die bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de remschakelaar, geen idee wat het is maar dat veroorzaakt het probleem. Tip, koop geen eBay spul voor in de auto om op een exotisch systeem toch mp3 of handsfree te kunnen bellen. Het faalde net onder het bellen, waardoor ik genoodzaakt was de tel in de hand te nemen om vervolgens eruit geplukt te worden :')

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/16112618_1033804823432137_6694192757593613801_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=270aa1e2eff362b9245bc9615a092fc0&oe=591ECD77

230 euro boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Gebruiken jullie die lendensteun met veel bolling dan? Ik heb het in mijn golf maar heb hem zo staan datie alleen wat ondersteunt maar niet echt de 'bolling' geeft zeg maar, heb überhaupt problemen met een goede houding vinden in de auto. Het scheelt dat ik vaak korte ritten maak en het niet zo merk, maar als ik dan langere ritten maak merk ik meteen dat ik helemaal niet zo lekker zit dan ik dacht met al die korte ritten.

[...]

Niet alleen in de file, het is überhaupt gewoon heerlijk om mee te rijden, al vind ik wel dat de ruimte op de kortste ACC stand nog vrij veel is met je voorganger, vaak duwt iemand zich er dan vanaf rechts weer tussen wat ik het enigste nadeel aan het gebruik van ACC vind.
Ik zeg wel dat ik misschien lendesteun wil, maar afgelopen maandag ben ik naar Antwerpen toe geweest met de A4 en alsnog wat last van mijn rug gehad. Ik heb gewoon een zwakke onderrug haha. Zit positie is inderdaad belangrijk.

ACC afstand is ook weer afhankelijk van Audi Drive Select dacht ik. Dan is het nog korter dan "kortse afstand".
KillaZ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Hij stopt vanzelf, maar voor stilstaande objecten vertrouwde ik het nooit. :+

Als je al achter iemand aanreed en die remt, stopt de ACC vanzelf, tikje tegen het CC pookje en je gaat weer rijden richting je CC snelheid.
Stopt de ACC vanzelf? Remt hij dan ook niet af en gaat weer terug naar zijn oude snelheid als er de ruimte voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Rainesh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:53:
[...]

[...]

Stopt de ACC vanzelf? Remt hij dan ook niet af en gaat weer terug naar zijn oude snelheid als er de ruimte voor is?
Ja als je voorligger remt en tot stilstand komt volgt ACC gewoon icm een automaat. Wegrijden kan dan door te "plussen" met je CC hendel.

In de file hoeft dat vaak niet eens, dan is de tijd van stilstand niet lang genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 18-01-2017 18:00 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: de ACC houdt (in ieder geval in de huidige A3) alleen rekening met (voorheen) bewegende voertuigen:
quote: A3 8V FL handleiding - ACC
Adaptive cruise control
The adaptive cruise control system only reacts to vehicles which are moving or which have already been detected as moving vehicles. For example, if a vehicle -1-, which has already been detected by the adaptive cruise control, turns off or changes lane and another stationary vehicle -2- is located in front of that vehicle, the system will not react to the stationary vehicle. Press the brake pedal to slow down.
Pre sense front grijpt bij stilstaande voertuigen als het goed is wel in om een aanrijding te voorkomen, maar dat zal niet heel comfortabel zijn en biedt geen garantie:

[quote=A3 8V FL handleiding - Pre sense front]
Advance warning/acute warning
The system can give visual and audible warnings if it detects a dangerous situation. An advance warning can be given if:
[list]• A vehicle in front brakes suddenly.
• Your own vehicle approaches a stationary vehicle at a speed of approx. 30 to 85 km/h.
• Your own vehicle approaches a much slower vehicle travelling in the same direction or a stationary vehicle ahead at a speed of approx. 30 to 250 km/h.
• A crossing pedestrian moves into your lane and you are travelling at a speed of approx. 30 to 65 km/h.

If this warning is given, you may need to take evasive action or brake hard to avoid a collision. The driver message Audi pre sense and a warning tone draw your attention to the danger.

In the event of an impending collision with a vehicle, an acute warning is also given in the form of a brake jolt. If you do not respond to the acute warning, pre sense front can, subject to general system limitations, apply the brakes with increasing brake force, in order to slow the vehicle down and take the impact out of a potential collision.

Automatic braking
Pre sense front can initiate an automatic brake application at certain speeds just before a collision:
  • At up to 45 km/h if vehicles are stopped.
  • At up to approx. 250 km/h if moving or stationary vehicles are detected ahead.
  • At up to approx. 65 km/h if pedestrians are crossing.
Automatic brake pressure increase
If pre sense front detects that you are not braking hard enough in the event of an impending collision, it will increase the brake pressure, depending on the situation and speed:
  • At up to 85 km/h if vehicles are stopped.
  • At up to approx. 250 km/h if moving or stationary vehicles are detected ahead.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:30:
Het faalde net onder het bellen, waardoor ik genoodzaakt was de tel in de hand te nemen om vervolgens eruit geplukt te worden :')
Genoodzaakt ook echt :')

Jij hebt echt een pechwolkje gevuld met agenten die je altijd weten te vinden hè?

Ik ben nog nooit aan de kant gezet geworden door de politie.
(*knocks wood*, zul je zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
NeutraleTeun schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:33:
[...]

Jij hebt echt een pechwolkje gevuld met agenten die je altijd weten te vinden hè?

Haha ja zijn auto trekt dat aan he :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
[...]

Ik ook nog nooit.
Morgen eindelijk mijn A3 ophalen (joepie! oOo ) en zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik toevallig ergens uitgepikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
RolfLobker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Ik ook nog nooit.
Morgen eindelijk mijn A3 ophalen (joepie! oOo ) en zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik toevallig ergens uitgepikt wordt.
Veel succes met het slapen vandaag! :9

Vergeet je niet om de pics hier te posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Pics volgen uiteraard :)

Vandaag de nieuwe Seat Leon FR van een collega bewonderd en was wel een beetje jaloers.
Je kan niet alles hebben. Dan maar geen automaat en sportstoelen, maar wel een Audi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:16:
Voor de duidelijkheid: de ACC houdt (in ieder geval in de huidige A3) alleen rekening met (voorheen) bewegende voertuigen:

[...]

Pre sense front grijpt bij stilstaande voertuigen als het goed is wel in om een aanrijding te voorkomen, maar dat zal niet heel comfortabel zijn en biedt geen garantie:

[...]
_/-\o_ Thnx!

Hoe ik dit lees, dan is het net als Audi Braking Guard in de hogere A-modellen. De allereerste keer dat ik met ABG reed, schrok ik me de lazerus. Was een S4 B8 van een klant...even testrijden na wat storingen en aanpassingen, was met de klant aan het praten...naderde een stoplicht met wat auto's, gewoon rustig uitrollen en toen ik net rustig wilde gaan remmen..vlogen we beide hard naar voren toe8)7

Dit gaat nog wat worden als mijn vrouw gaat rijden.

Heb nooit eerder een auto met ACC gehad, dus zal denk ik wennen worden voor mij.
RolfLobker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:43:
Pics volgen uiteraard :)

Vandaag de nieuwe Seat Leon FR van een collega bewonderd en was wel een beetje jaloers.
Je kan niet alles hebben. Dan maar geen automaat en sportstoelen, maar wel een Audi ;)
De nieuwe Seats zijn schitterend, zien er goed uit maar binnen afwerking is gewoon stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:09
Van die ACC ga je alleen maar genieten. Zoals gezegd is dat echt super relaxed rijden. Op voorrangswegen volgt hij netjes je voorganger en remt hij prima af (tot volledige stop).

In de file geeft hij ook weer gas. Ga ervanuit dat het systeem hetzelfde is als in onze E-golf.

Gefeliciteerd en we zien de foto's binnenkort verschijnen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Proficiat, mooie uitrusting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dat verbaasd me ook ja. :D

http://www.audiforum.nl/f...politie-volgen-topic.html

Het komt wel vaker voor dat dure audi's apart worden genomen om te ontdekken hoe men aan zulk soort auto's komt (het gaat om uit crimineel verwittigd geld zeg maar).

Mijn carkit faalde. Ik hoorde niets meer. Ik denk trek de stekker eruit en eureka, hij doet het weer. Mijn Iphone op luidsprekerstand is in de auto nauwelijks te horen. Je moet 'm tegen je oor aanhouden wil je het meekrijgen.

Dus dat, en een minuut later, een golf perst zich tussen mij en een vrachtwagen in om vervolgens mee te worden genomen.

Gisteren 900km gereden, :'( 8.5 uur in de auto. Had geen idee dat de rit zo lang duurde (regio kortrijk belgie en dan door naar brussel). 180 euro brandstof betaald, halve tank over. Gaat lekker joh. :D :+

Probleem is trouwens bekend, ABS ring vermoedelijk gescheurd. Daardoor lijkt het alsof de sensor in onbalans is maar het is de ring die de sensor een verkeerde meetwaarde afgeeft alsof het lijkt dat m'n auto constant in onbalans is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Dat verbaasd me ook ja. :D

http://www.audiforum.nl/f...politie-volgen-topic.html

Het komt wel vaker voor dat dure audi's apart worden genomen om te ontdekken hoe men aan zulk soort auto's komt (het gaat om uit crimineel verwittigd geld zeg maar).

Mijn carkit faalde. Ik hoorde niets meer. Ik denk trek de stekker eruit en eureka, hij doet het weer. Mijn Iphone op luidsprekerstand is in de auto nauwelijks te horen. Je moet 'm tegen je oor aanhouden wil je het meekrijgen.

Dus dat, en een minuut later, een golf perst zich tussen mij en een vrachtwagen in om vervolgens mee te worden genomen.

Gisteren 900km gereden, :'( 8.5 uur in de auto. Had geen idee dat de rit zo lang duurde (regio kortrijk belgie en dan door naar brussel). 180 euro brandstof betaald, halve tank over. Gaat lekker joh. :D :+

Probleem is trouwens bekend, ABS ring vermoedelijk gescheurd. Daardoor lijkt het alsof de sensor in onbalans is maar het is de ring die de sensor een verkeerde meetwaarde afgeeft alsof het lijkt dat m'n auto constant in onbalans is.
Ik kan nergens uit die post opmaken wat voor audi die nu was en of die nu duur was of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scrtz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Ik kan nergens uit die post opmaken wat voor audi die nu was en of die nu duur was of niet?
Is deze auto van U?
Hoe komt u aan deze auto.
Beetje dure auto voor iemand met 2 jaar zijn rijbewijs?
Verderop een tweede link: http://www.audiforum.nl/f...uwsgierige-oom-agent.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
Hij is binnen en rijd fantastisch!

Alleen lijkt het wel of beide USB aansluitingen continue disconnecten. Zowel met iphone als galaxy en twee verschillende micro-usbkabels te hebben gebruikt. Zowel laden als MTP/Carplay/Android auto.

Ze hebben mij ook niet de winterbanden opgezet dus ik moet er toch mee terug.

De koplampen staan vrij hoog ingesteld. Ik zet ze altijd laag om tegenliggers niet te verblinden (erg irritant als iemand met hoge koplampen je tegemoet komt) maar in de A3 kan dat niet aangepast worden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15994993_1360323703999606_3762225363227963452_o.jpg?oh=6768bfbb9525d25aa9f06b8d5c8706a7&oe=5923717C

Virtual Cockpit is ook fantastisch. MMi scherm omlaag en dan nog alles in mooi scherp scherm achter het stuur. Dimmen had van mij wel wat meer gemogen. Als je in het donker rijd is het wel zo fijn als er niet zoveel licht op je af komt van binnen. Kan je zeggen 'had je maar geen VC moeten nemen' maar het scherm had ook gewoon donkerder gekund natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16107390_1360545907310719_8345777864705214056_o.jpg?oh=53e34976e4a811619eca9fd6458fc412&oe=59180981

Ben verder supercontent!

Volgende uitdaging wordt VIM/"mirrorlink"/ Plex

[ Voor 25% gewijzigd door Dysmael op 19-01-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Zie ik het goed? Een 3 deurs? Held!

Koplampen stellen zichzelf elke keer af als je je auto start, ik zou me daar echt niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Congrats!!! Dikke bak!

Je hebt automatische hoogteverstelling, dus daar hoef je geen zorgen om te maken.

Check even welke softwareversie je hebt van je mmi. Misschien is er wel een update voor je usb probleem. Enne heb je interieur pics?

VIM moet je eerst vrijschakelen dacht ik voordat je miracast kunt doen. Op audiforum is er wel een topic over.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 19-01-2017 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
Ik had de indruk dat veel mensen naar mij zaten te knipperen maar kan ook voor de voorganger zijn bedoeld. 40KM daarna door Duitsland seinde niemand naar mij. Schijnt dat ze inderdaad zelf afstellen maar had het fijner gevonden als ik ze zelf nog lager had kunnen afstellen.

Inderdaad een 3-deurs! Moet wel een beetje exclusief blijven natuurlijk ;)

Minder mooie hoek maar wel beter de deuren op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/l6rscpgff/20170119_112655.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:44:
Congrats!!! Dikke bak!

Je hebt automatische hoogteverstelling, dus daar hoef je geen zorgen om te maken.

Check even welke softwareversie je hebt van je mmi. Misschien is er wel een update voor je usb probleem. Enne heb je interieur pics?

VIM moet je eerst vrijschakelen dacht ik voordat je miracast kunt doen. Op audiforum is er wel een topic over.
Enige intereur-pic die ik nu heb;
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/73sjc4nx1/20170119_113742.jpg

Nu in het donker is het lastig wat meer goede foto's te maken.

Weggereden met 11KM op de tellerstand _/-\o_

VIM moet ik me nog over inlezen inderdaad. Voel er weinig voor te investeren in VCDS en als complete VAG-leek parameters te gaan wijzigen in een lease-bak. ODBEleven is betaalbaar en leuk maar zag daar bij de apps nog geen VIM optie staan voor de 2017 A3.

Als iemand op weg kan helpen met een handige korte opmerking hierover dan ben ik dankbaar :)

Vzv ik zo kan zien moeten FW updates door de dealer worden gedaan. Had al wat zaken gezien zoals setup+back tegelijk, groen/rood menu etc. Moet ik me misschien wat verder in verdieping maar voor een complete leek op dit gebied houdt dat wel in dat ik uren door forums moet spitten en inlezen zo te zien :z

[ Voor 12% gewijzigd door Dysmael op 19-01-2017 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
VIM moet met VCP gedaan worden, kan helaas niet met vcds of iets anders.

Zijn tot nu toe niet veel bijzondere dingen die gedaan kunnen worden. Afhankelijk waar je woont kun je bij mij komen of ik stuur je naar een van mijn collega's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
En is er dan ook nog wat additioneels nodig aan kabel ? Ik zie wat zaken voorbij komen namelijk met extra apparatuur ertussen voor input. Of is dat inderdaad zoals ik verwacht wel een kwestie van USB verbinden en dan spiegelen?

Als jij het één en ander kan wijzigen daarin dan kom ik graag langs. Zo'n mooi MMI scherm in het midden nodigt natuurlijk uit om Plex aan te kunnen zetten op de Android, voor de bijrijder.

Kom zelf uit Enschede maar beschik over auto ;) Dus afstand is niet echt een issue binnen NL.

[ Voor 10% gewijzigd door Dysmael op 19-01-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je hebt inderdaad extra apparatuur voor nodig. Zal een keer AF topic doorspitten, aangezien ik binnenkort hetzelfze wil doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Wil liever niet met AMI<>Composiet kabels aan de slag gaan.
Voel er weinig voor allerhande kastjes ertussen te hangen waar ik dan steeds de telefoon op aan moet sluiten.

Hoewel mijn alternatief zou zijn een Brodit en het display van mijn telefoon blijven gebruiken. En dan heb ik alsnog een extra ding voor de console hangen.
https://www.broditnederla...xy_S7_Brodit_houders.html

Dus als er niets mogelijk is via USB of Bluetooth dan wordt het misschien maar zo'n extra tussenstukje in de phonebox en VIM laten inschakelen door iemand.

Edit: ik heb trouwens helemaal geen AMI interface want Virtual Cockpit plus MMI plus (waarbij Audi zegt USB is alleen voor laden) en Smartphone interface. Dus ik moet wel iets met de USB doen.

Net derde USB kabel geprobeerd waarvan ik 100% zeker weet dat die goed is; ook daarmee continue laden, niet laden, verbonden, niet verbonden. Dus ik ga morgen zeker de garage met een bezoekje vereren :)
Wel een beetje jammer, 80KM op de teller en dan al weg voor onderhoud }:O

[ Voor 29% gewijzigd door Dysmael op 19-01-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
AMI is onderdeel van de smartphone interface optie. Zonder de smartphone interface optie heb je met MMI plus alleen een usb aansluiting om op te laden (in de middenarmsteun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:25:
AMI is onderdeel van de smartphone interface optie. Zonder de smartphone interface optie heb je met MMI plus alleen een usb aansluiting om op te laden (in de middenarmsteun).
Je hebt helemaal gelijk. Zat het topic door te lezen en het gaat natuurlijk daar om PFL, dus daar werkt het heel anders. |:(

Brodit + netflix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een gekke vraag aan de audi-lease rijders hier.

Ik ben overgestapt (al 2 jaar terug) van een Kia naar een Audi en sindsdien valt het me regelmatig op dat als er ingevoegd moet worden ik er zelden makkelijk tussen gelaten wordt. Is dit iets tegen Audi-rijders of tegen mij? ;)

Met de Kia merkte ik het een stuk minder en m'n rijgedrag is niet veranderd.

(Ter inbeelding ik voeg altijd in na de "300m rits borden"en regelmatig direct na het bord "ritsen vanaf hier")

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men verwacht dat je met een Audi door rijdt tot over het verdrijvingsvlak, daarom is er nog geen ruimte als jij ver daarvoor in wilt voegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RolfLobker schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:46:
Ik had de indruk dat veel mensen naar mij zaten te knipperen maar kan ook voor de voorganger zijn bedoeld. 40KM daarna door Duitsland seinde niemand naar mij. Schijnt dat ze inderdaad zelf afstellen maar had het fijner gevonden als ik ze zelf nog lager had kunnen afstellen.
Die moderne LED-verlichting is soms irritant fel.

Dat dashboard is wel über :9~

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Joni schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:25:
En met Smartphone interface heb je een tweede USB in de phonebox. Maar geen AMI.
(Of alleen de data connectie en apps i.p.v. alleen laden via USB - ik snap de combi's even niet meer)

Bij mijn configuratie (Virtual Cockpit, MMI Plus en Smartphone interface) zit géén AMI.

Ik heb trouwens niet de optie Phonebox meebesteld en draadloos laden werkt ook niet bij mij. Maar heb wel vak voor de telefoon waar USB en Aux in zit dus snap dan even niet wat de optie Phonebox toevoegd behalve draadloos laden

Dit is mijn configuratie

Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» [7X1] Parkeerhulp achter
» [9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» [6E3] Middenarmsteun vóór
» [8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Dysmael op 20-01-2017 08:20 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.