Sorry alvast.Maasluip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]
Die moderne LED-verlichting is soms irritant fel.
Ik zou hem graag bescheiden lager willen instellen.
Sorry alvast.Maasluip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Ook de achterlichten van moderne auto's zijn feller. Je krijgt met verlichting een beetje dezelfde wedloop als met de grote van auto's. Een grote auto wordt gezien als veiliger, maar om dat in stand te houden moet je wel steeds een grotere auto hebben, idem voor de felheid van verlichting.Logi schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:19:
Dan moet je ook niet in de lampen kijken, slecht voor je oogjes.![]()
Valt mij ook op dat de afgelopen jaren auto's met halogeen, zowel oud als nieuw, op een of andere manier de lampen feller zijn dan vroeger.
Anders voortaan ook niet meer in de lampen kijken.
Wat versta je onder AMI? AMI bestaat bij de facelift alleen uit USB aansluitingen en Aux-in. Vroeger werkte AMI volgens mij via een speciale connector, maar dat is bij de facelift niet het geval. Zonder AMI heb je bij de facelift alleen een USB aansluiting om op te laden.RolfLobker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:15:
[...]
En met Smartphone interface heb je een tweede USB in de phonebox. Maar geen AMI.
(Of alleen de data connectie en apps i.p.v. alleen laden via USB - ik snap de combi's even niet meer)
Bij mijn configuratie (Virtual Cockpit, MMI Plus en Smartphone interface) zit géén AMI.
Ik heb trouwens niet de optie Phonebox meebesteld en draadloos laden werkt ook niet bij mij. Maar heb wel vak voor de telefoon waar USB en Aux in zit dus snap dan even niet wat de optie Phonebox toevoegd behalve draadloos laden
Dit is mijn configuratie
Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» \[7X1] Parkeerhulp achter
» \[9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» \[6E3] Middenarmsteun vóór
» \[8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart
Ik kom sinds kort dagelijks een Seat Leon en een Audi (geen idee welk model, is nog donker tegen die tijd) met LED-verlichting tegen en van een afstandje zijn ze niet te onderscheiden van de goedkope Chinese xenon lampen in halogeenunits die Sjonnie en Anita in Astra's knutselenMaasluip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]
Dat dashboard is wel über
Volgens mij is het wel mogelijk om met een stelschroef aan de bovenkant van de koplamp-units er wat aan bij te stellen, dit was namelijk bij de oudere Audi's met xenon wel mogelijk.FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Ik kom sinds kort dagelijks een Seat Leon en een Audi (geen idee welk model, is nog donker tegen die tijd) met LED-verlichting tegen en van een afstandje zijn ze niet te onderscheiden van de goedkope Chinese xenon lampen in halogeenunits die Sjonnie en Anita in Astra's knutselen
Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat weten... De gemiddelde leaserijder zal dat een worst wezen 'ik kan toch genoeg zien'. Ja, jij wel.Paul.H schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Volgens mij is het wel mogelijk om met een stelschroef aan de bovenkant van de koplamp-units er wat aan bij te stellen, dit was namelijk bij de oudere Audi's met xenon wel mogelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 14:11 ]
Als je elke ochtend en avond geknipper tegen je krijgt dan moet je daar misschien wel over nadenken. Ik vind persoonlijk dat een garage dit tijdens de beurt zou moeten checken, het is normaal gezien onderdeel van de APK, maar op nieuwe auto's heb je die nog niet.FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:
[...]
Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat weten... De gemiddelde leaserijder zal dat een worst wezen 'ik kan toch genoeg zien'. Ja, jij wel.
Ik heb op mijn auto (Citroën) ook af fabriek xenon zitten, en als ik de motorkap open doe heb ik gewoon 2 imbusboutjes waarmee ik links en rechts apart naar beneden of naar boven kan bijstellen.
Ideaal, want vorig jaar naar Engeland geweest, hoef ik niet van die stickers te plakken, gewoon met een inbussleutel de rechterkoplamp x aantal slagen naar beneden gedraaid, bij thuiskomst weer naar boven gezet.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 16:09 ]
Verwijderd
Dan nog heb jij het niet zoals het hoort. Een linker koplamp heeft een andere spiegel als een rechter. Met een beetje op en neer draaien van de inbus kom je een eind maar het is niet zoals het hoort. Die inbus zitten erop om de apk door te komen mocht je lichtbeeld niet goed staan. De lijn die je koplamp moet hebben kan je zien in het koplampafstelapparaat.FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:
[...]
Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat weten... De gemiddelde leaserijder zal dat een worst wezen 'ik kan toch genoeg zien'. Ja, jij wel.
Ik heb op mijn auto (Citroën) ook af fabriek xenon zitten, en als ik de motorkap open doe heb ik gewoon 2 imbusboutjes waarmee ik links en rechts apart naar beneden of naar boven kan bijstellen.
Ideaal, want vorig jaar naar Engeland geweest, hoef ik niet van die stickers te plakken, gewoon met een inbussleutel de rechterkoplamp x aantal slagen naar beneden gedraaid, bij thuiskomst weer naar boven gezet.
Ruitensproeiervloeistof erover heen sprayen werkt ook. Niet dat ik dat doe, want dan wordt het zo'n vette bedoening. Als ik al ergens moet krabben dan krab ik gewoon mijn voor en zijruit schoon en de koplamp komt wel met de warmte van het licht en daar zitten ook sproeiers op, dus als ik daarna mijn ruiten nog sproei dan worden die sowieso ook gesproeid.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Dan nog heb jij het niet zoals het hoort. Een linker koplamp heeft een andere spiegel als een rechter. Met een beetje op en neer draaien van de inbus kom je een eind maar het is niet zoals het hoort. Die inbus zitten erop om de apk door te komen mocht je lichtbeeld niet goed staan. De lijn die je koplamp moet hebben kan je zien in het koplampafstelapparaat.
Als je ijs op je koplampen hebt krab dat er dan niet af. Je kan bij iedere autozaak of Action een de-icver spray kopen. Insprayen, even wachten en afvegen met een doekje. Hetzelfde geldt voor je ruiten. Insprayen, even in laten werken en met de ruitenwissers heb je je ramen zo schoon.
Verwijderd
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 19:36 ]
Je zou bij de politie moeten werkenFastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:02:
Het meest voorkomende excuus is 'ik rij niet zo vaak in deze auto, in onze andere auto gaat het licht automatisch aan' en 'die LED lichten zijn ook zo fel'.
Beide excusen zijn bullshit,
slechte ervaringen met het spul, heel de binnenkant beslaat gelijk. Dan maar krabben met de motor aanVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Als je ijs op je koplampen hebt krab dat er dan niet af. Je kan bij iedere autozaak of Action een de-icver spray kopen. Insprayen, even wachten en afvegen met een doekje. Hetzelfde geldt voor je ruiten. Insprayen, even in laten werken en met de ruitenwissers heb je je ramen zo schoon.
[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 20-01-2017 19:36 ]
Verwijderd
Niet meer zoals ten tijde van de audio 80 (3rd gen). Vroeger bij een uitstapje naar het Nederlandse Vlissingen tegen bij 70 op een fiat Stilo gereden met deze audi. Vol op het voorwiel van deze auto. Volledig Stilo aan gort gereden, blokje stak naast de wagen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:53:
Edit, discussie. Audi's zijn fragiel als het komt op een frontale aanrijding met minder dan 30kmph. Als dat gebeurd en de aluminium balk aan de voorzijde is niet langer voldoende meer dan beschadigd zo'n aanrijding half het motorblok, oftewel vaak duizenden euro's schade, en je kunt niet meer verder ermee.
Dit kwam zo in me op toen ik afgelopen week mijn auto op de brug had en dat ding van onderen eens bekeek. Er is niet zoveel om de auto echt te beschermen tegen een frontale aanrijding zonder dat de motor compleet kapot gedrukt zal worden. Intercooler-buizen, radiator, oliekoeler, v-snaar, alles gaat gewoon in 1 keer aan gort.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Natuurlijk is het dan niet zoals het hoort, maar als je de lichtbundel ver genoeg naar beneden laat wijzen dan verblind je in ieder geval de tegenliggers in Engeland niet. Ik zou ook niet weten waar ik dat stickertje moet plakken + ik heb van horen zeggen dat als je zo'n stickertje op het glas plakt en je hebt xenon lampen, dat dat stickertje dan nog wel eens in wil branden en permanente sporen op het glas achterlaat. Daar zit ik ook niet echt op te wachten, die koplamp units zijn duur. Heb in Engeland geregeld in het donker gereden gedurende die 5 dagen en nooit grootlicht signalen van tegenliggers gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Dan nog heb jij het niet zoals het hoort. Een linker koplamp heeft een andere spiegel als een rechter. Met een beetje op en neer draaien van de inbus kom je een eind maar het is niet zoals het hoort. Die inbus zitten erop om de apk door te komen mocht je lichtbeeld niet goed staan. De lijn die je koplamp moet hebben kan je zien in het koplampafstelapparaat.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 22:01 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 22:20 ]
Das helaas de enige downside aan een hele S/RS model, dat de motor zover voorin ingebouwd zit in een zeer compacte ruimte, dat bij het minst geringste in een aanrijding gelijk alles naar de klote is.azz_kikr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:00:
[...]
Niet meer zoals ten tijde van de audio 80 (3rd gen). Vroeger bij een uitstapje naar het Nederlandse Vlissingen tegen bij 70 op een fiat Stilo gereden met deze audi. Vol op het voorwiel van deze auto. Volledig Stilo aan gort gereden, blokje stak naast de wagen.![]()
Kosten aan de audi. Nieuwe bumper, nieuwe radiator en nieuwe motorkap en hupla...weer goed voor 300k km. (1.6 TD met 600.000 op de klok verkocht met pijn in het hart naar richting afrika ofso)
Dat heeft vrij weinig met S/RS te maken ook mijn A4 (zelfde formaat motorblok als jouw RS) en de andere modellen met een zes of acht cilinder hebben dat probleem. Bij mij zit er één aluminium balk met daarachter gelijk de radiateur en intercoolers. Daar direct achter zit op 3 centimeter afstand het motorblok met distributie ketting.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:01:
[...]
Das helaas de enige downside aan een hele S/RS model, dat de motor zover voorin ingebouwd zit in een zeer compacte ruimte, dat bij het minst geringste in een aanrijding gelijk alles naar de klote is.
Gewoon een paar k schade, want als de distributieriem knapt bij een frontale aanrijding draait de motor zichzelf al direct in de soep, afhankelijk van het toerental, maar no way dat de motor zichzelf snel genoeg af laat slaan om wat voor een reden dan ook, het is gewoon direct klaar.
[ Voor 47% gewijzigd door InFamous op 20-01-2017 23:36 ]
Formerly known as Ragdoll
Paar duizend is zachtjes uitgedrukt.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:45:
Dat dacht ik al bij het tikken van m'n post, het zal echt niet alleen aan een S of RS model te wijten zijn maar zo'n beetje aan bijna alle modellen van Audi.
Als daar een flinke poeier mee wordt gemaakt dan is het direct een paar duizend euro schade. Zo vreselijk zonde ook. Auto's zijn best fragiel ook. Geen wonder dat verzekeringstarieven met afgelopen jaar verhoogd zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Dysmael op 21-01-2017 08:30 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb de niet actieve variant van die Brodit houder voor mijn S5. Ik gebruik hem lang niet elke rit (Bluetooth koppeling is vaak voldoende), maar wanneer nodig werkt het erg prettig. Ik zie als ik over de telefoon heen kijk nog net de onderkant van het MMI scherm.RolfLobker schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 07:04:
Ziet er naar uit dat VIM niet gaat werken op de 2017 8V facelift bij gebrek aan AMI poort.
Volgende week afspraak bij de dealer voor de uitvallende USB poorten.
Intussen deze besteld voor mijn Galaxy S7
[afbeelding]
[afbeelding]
(...)
Dat klopt, maar zonder dataplan of extra SIM heb je via het Wi-Fi netwerk in de auto geen toegang tot internet.Rainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:56:
Waarom wil je een dataplan? Je hebt mmi+ dus dan zit connect Services er toch bij?
Je kunt als het goed is niet beide tegelijk gebruiken. De auto gebruikt dan of interne sim of externe sim. Externe sim zorgt er inderdaad voor dat je dus ook wifi hotspot hebt.Joni schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:41:
Dat klopt, maar zonder dataplan of extra SIM heb je via het Wi-Fi netwerk in de auto geen toegang tot internet.
Zo das lelijk. Is die er niet in avant uitvoering?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt maar alleen de Connect services. WLAN Hotspot werkt dan niet. Die hoef ik op zich niet want heb 4G op de telefoon. Maar voor sommige MMI onderdelen is wlan van telefoon naar telefoon nodig. Als de wifi op de telefoon verbind met de auto is er geen internet meer op de telefoon want internet via de wifi werkt niet.Rainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:56:
Waarom wil je een dataplan? Je hebt mmi+ dus dan zit connect Services er toch bij?
Dan hou ik je op de hoogte zodra we het getest hebben om tegelijk Connect Services via interne sim te doen en Hotspot via externe simRolfLobker schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:22:
[...]
Klopt maar alleen de Connect services. WLAN Hotspot werkt dan niet. Die hoef ik op zich niet want heb 4G op de telefoon. Maar voor sommige MMI onderdelen is wlan van telefoon naar telefoon nodig. Als de wifi op de telefoon verbind met de auto is er geen internet meer op de telefoon want internet via de wifi werkt niet.
Daarom bekeek ik de bedragen eens. Was dat bv 10,- per maand voor 1 of 2 GB dan was het te overzien. Maar de bedragen die ervoor gevraagd worden zijn absurd dus dan maar niet.
Dubbele sim gebruiken zal waarschijnlijk niet werken inderdaad dus als ik het toch wil dan kan zelf een sim plaatsen en die actief maken. Dan lopen daar de Connect diensten ook over. Ook datvind ik overkill dus doe ik niet.
Het lijkt er dus op dat Audi bewust wifi verplicht voor opties die MMI connect op de Android gebruikt omdat je dan dus ook via de auto zou moeten internetten, wil je dat je telefoon internet behoud als de wifi aanstaat.
Dat zal ik toch niet gaan gebruikenRainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Dan hou ik je op de hoogte zodra we het getest hebben om tegelijk Connect Services via interne sim te doen en Hotspot via externe sim
Nice! Virtual cockpit is nice he? Bevalt goed?
Hij heeft er al 1 gekocht. Ff teruglezen dan vind je de links 👍🏻Teknix1982 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]
@Rainesh, ben jij er al uit welke jouw nieuwe auto wordt? Heb tijdje niet meegelezen.
Heeft iemand hier ervaring met een auto laten wrappen? Ik overweeg mijn auto mat te laten maken, vind dat ook wel erg mooi. Ik zie dat het qua kosten meevalt, maar ik weet niet hoe zoiets er in het echt uitziet en hoelang zo'n wrap goed blijft.
Bevalt super! Ziet er natuurlijk sowieso erg gaaf uit maar rijd ook heel prettig. Informatie recht voor je achter het stuur zoals volledige navigatie met satellietweergave zonder opzij te hoeven kijken.Teknix1982 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Dysmael op 22-01-2017 20:50 ]
Verwijderd
Om je een idee te geven....Teknix1982 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]
@Rainesh, ben jij er al uit welke jouw nieuwe auto wordt? Heb tijdje niet meegelezen.
Heeft iemand hier ervaring met een auto laten wrappen? Ik overweeg mijn auto mat te laten maken, vind dat ook wel erg mooi. Ik zie dat het qua kosten meevalt, maar ik weet niet hoe zoiets er in het echt uitziet en hoelang zo'n wrap goed blijft.
Yup, A3 limo FL met een 1.4cod S-tronic. Hoop het binnenkort binnen te krijgen.Teknix1982 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Heb je een pic van je Brodit clip? Wil ook een betere cliphouder.RolfLobker schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:45:
[...]
Bevalt super! Ziet er natuurlijk sowieso erg gaaf uit maar rijd ook heel prettig. Informatie recht voor je achter het stuur zoals volledige navigatie met satellietweergave zonder opzij te hoeven kijken.
Als ik media browse (zoals de Jukebox) dan kan ik alleen uit het huidige album of de huidige playlist kiezen vanaf de VC. Om een niveau hoger te gaan en en andere playlist te kiezen moet ik het MMI display besturen. Datzelfde geldt voor navigatiedoelen enz. Vanaf VC zijn dan alleen de favorieten zichtbaar. Had het net even afgemaakt als de VC volledig losstaand kon worden gebruikt zonder MMI scherm.
Maar dat zijn randzaken. De auto rijd subliem, het interieur ziet er straks uit, erg rustgevend. En VC is een erg fijne ervaring en aanvulling.
Ik heb de Brodit trouwens ook binnen. Die (proclip) kon ik stevig bevestigen zonder de gap-dingen te hoeven gebruiken of de sticker. Dat vind ik wel zo prettig; dat ik niet ruimte tussen elementen hoefde te wrikken en iets vast te plakken op de dashboard. Wel zit de telefoon in landscape gedraait voor de ventilatoren. Door de telefoon tegen de klok in te draaien zit hij voor de linker-ventilator van de bijrijder die ik heb dichtgedraaid. Zit met dus niet de weg. Klein beetje jammer van het kabeltje dat ervoor hangt, maar daar stoor ik mij waarschijnlijk alleen nu nog aan omdat de auto splinternieuw en klinisch schoon is van binnen.
Rainesh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:29:
[...]
Heb je een pic van je Brodit clip? Wil ook een betere cliphouder.
[ Voor 20% gewijzigd door Dysmael op 23-01-2017 19:40 ]
Heb alles in de brievenbus van de belastingdienst gegooid die bij de RDW staat. Ze zeggen dat je binnen 5 werkdagen bericht krijgt.Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:
Nice!![]()
![]()
Wanneer moet je BPM betalen?
Heb net een mail gekregen dat mijn auto ook net opgepikt is door het importbedrijf!
[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2017 14:52 ]
Gelukkig heb ik voor een blauwe gekozenRainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:57:
[afbeelding]
Audi topic wordt een beetje saai....allemaal grijze auto's
Heel fraai!Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:57:
[afbeelding]
Audi topic wordt een beetje saai....allemaal grijze auto's
Beide proficiat, mooie aanwinsten!Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:
Heb net een mail gekregen dat mijn auto ook net opgepikt is door het importbedrijf!
Ofcourse dat hij onder de indruk is, je hebt een goed onderhouden bak gekocht!maxoss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:13:
Vrijdag auto opgehaald in Duitsland.![]()
Vandaag bij de RDW geweest. Keurmeester was helemaal onder de indruk.
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2017 20:00 ]
Ja heb ik gevonden.Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
[...]
Ofcourse dat hij onder de indruk is, je hebt een goed onderhouden bak gekocht!
Btw heb je je al geregistreerd op MyAudi? Dan kun je complete uitrusting vinden.
Ik ben er dus zo achter gekomen wat "Designlicht" is...is kennelijk iets sinds de facelift, want ben het nog niet bij mijn 8V pfl klanten tegengekomen.
Ff pic gevraagd
[afbeelding]
Heb nog niet gekeken welke kaarten erop staan, maar ik weet dat er op AF een draadje loopt om je kaarten abbo te verlengen.maxoss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:26:
[...]
Ja heb ik gevonden.
Heb ook al de 2016 kaarten op een SD kaart staan. Er staat alleen dat ik voor de 2017 kaarten mijn licensie moet verlengen. Ik heb vandaag gekeken en 2013/2014 staat nu op de MMI+. Heb jij dit ook? Zal ik dan de 5de update hebben gedownload?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Audi 80 coupe bestaat niet, een Audi Coupe weltazzman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:01:
Zo zag ik van de week nog een Audi 80 Coupe van circa 1985, nog zo'n zeldzaamheid.
Een Audi S2 coupe heb ik nog nooit gezien hier. Die zou ik graag aan mijn verzameling auto's toevoegen
[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2017 23:23 ]
Zeker interessant. Zie dat het een pro line s is qua uitrusting maar dan met 18 inch (terug van weg geweest) en Audi led instapverlichtingSilversin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:58:
Wellicht interessant voor sommigen. Op de company lease site zie ik dat Audi met nieuwe configuraties komt.
Zie bijvoorbeeld S-Line editions, een 1.4 TFSI & 2.0 TDI Lease edition voor de A3 etc.
Ben benieuwd. Een 1.4 lease edition is zeer aantrekkelijk voor me.
Hmm idd op zo'n foto lijkt het niet wat. Was ineens een impulsief idee van me, maar mijn wederhelft is er ook niet helemaal gelukkig mee. Ze vind de auto zo mooi genoeg.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:23:
[...]
Om je een idee te geven....
[afbeelding]
Ik vind het persoonlijk niet mooi. Iemand in Onderdendam heeft een mat grijze RS4 gehad. Maar daar stond het erg goed bij. Die had ook bijpassende wielen en spoilers. Dan lijkt het gelijk ook wat.
[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 24-01-2017 21:34 ]
En niet te vergeten originele PDC voor laten retrofittenTeknix1982 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:32:
[...]
Hmm idd op zo'n foto lijkt het niet wat. Was ineens een impulsief idee van me, maar mijn wederhelft is er ook niet helemaal gelukkig mee. Ze vind de auto zo mooi genoeg.Binnenkort nog maar even weer afspreken na de winter voor een waxbeurt en de steenslag wegwerken e.d.. Elke keer als ik de auto nu met de hand was met de spullen die je aangeraden hebt, irriteer ik me meer aan die (grotere) putjes. Die moeten eruit. Dan wil ik het ook perfect hebben
Maar dat spul van je doet goed zijn werk
Topper idd! Retrofitten moet ik even plannen. Maak er even een dagje nieuwegein van. Die van audiwereld woont daar en zet me dan af bij een kameraad. Maar tis nog een beetje druk op het werk voor een vrije dag heheRainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:54:
[...]
En niet te vergeten originele PDC voor laten retrofitten![]()
Werk van Tuintje is altijd goed, lekkere dikke glans met een goede bescherming.
CoD?RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:23:
A.s. zaterdag afspraak bij JDEngineering voor odb tuning. Zal mij benieuwen.
Ze beloven koppel van 250nm naar 330nm en 150pk naar 200pk.
Uitschakelen CoD in eerste vier versnellingen zal vast ook een verschil maken bij optrekken.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik ben benieuwd, ik denk dat je koppel wat hoger uit zal vallen omdat 330nm het max is voor een S-tronic. Jij hebt een handbak toch.RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:23:
A.s. zaterdag afspraak bij JDEngineering voor odb tuning. Zal mij benieuwen.
Ze beloven koppel van 250nm naar 330nm en 150pk naar 200pk.
Uitschakelen CoD in eerste vier versnellingen zal vast ook een verschil maken bij optrekken.
jadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:32:
Uitschakelen van cylinders als de motor uit zijn neus staat te vreten.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 16:42 ]
klopt, handgeschakeld. Zal mijn ervaring uiteraard zaterdag delen.Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:09:
[...]
Ik ben benieuwd, ik denk dat je koppel wat hoger uit zal vallen omdat 330nm het max is voor een S-tronic. Jij hebt een handbak toch.
Ik zit er ook aan te denken om langs JD te gaan, maar denk dat ik eerst de andere retrofits doe en dan in de toekomst JD.
Dan ga je het geweldig vinden haha. Maar is 150pk niet toereikend?RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:05:
[...]
klopt, handgeschakeld. Zal mijn ervaring uiteraard zaterdag delen.
Ben behoorlijk auto-leek dus verwacht niets diepgaands maar alleen een oppervlakkige impressie
En welk gedeelte van mijn deed je vermoeden dat ik iets heel anders bedoelde dan wat jij iets uitgebreider hebt verwoord?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:40:
[...]
Het uitschakelen van cilinders (brandstofinspuiting, ontsteking) doen ze omwille besparing van brandstoffen. Een V6 of V8 bij Audi heeft op de snelweg met cruise-control helemaal geen 6 of 8 cilinders nodig om de snelheid te behalen van bijv 130kmph.
Dat kan vaak ook af met 3 of 4 cilinders. Er kan dan een besparing worden gevonden hiervoor. Maar zo'n motor moet er wel op gebouwd zijn; er komt namelijk onbalans wanneer cilinders uitgeschakeld worden.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik heb nog nooit gehoord dat ze cilinders uitschakelen als ze niets staan te doen. Cilinders blijven altijd actief. Ze zitten vast aan een krukas en die ontkoppel je even nietjadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:06:
[...]
En welk gedeelte van mijn deed je vermoeden dat ik iets heel anders bedoelde dan wat jij iets uitgebreider hebt verwoord?
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:53:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat ze cilinders uitschakelen als ze niets staan te doen. Cilinders blijven altijd actief. Ze zitten vast aan een krukas en die ontkoppel je even niet![]()
Het verschil zit 'm in dat de ontsteking en inspuiting van brandstof bij een uitgeschakelde cilinder gestaakt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 26-01-2017 19:26 ]
Dit dusjadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:32:
Uitschakelen van cylinders als de motor uit zijn neus staat te vreten.
[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2017 16:59 ]
Sind wanneer zitten cilinders vast aan de krukas? Dat zijn toch de zuigerstanger met de zuigers?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:53:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat ze cilinders uitschakelen als ze niets staan te doen. Cilinders blijven altijd actief. Ze zitten vast aan een krukas en die ontkoppel je even niet![]()
Het verschil zit 'm in dat de ontsteking en inspuiting van brandstof bij een uitgeschakelde cilinder gestaakt wordt.
Inderdaad, wat een prachtig exemplaar!Chaoss schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:49:
Nice, mooi apparaat, doet me toch meer dan al dat moderne spul.
Wauw Wow Super!!!Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:15:
Ff een dikke cross post die jullie gewoon moeten zien.
-----------------------
Ediejo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:24:
En ik heb nog een uniek exemplaar mogen doen de wel bekende ur quattro van Audi
Zo trof ik hem aan onder een doek in een hoek van een garage.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerst in de foam ermee.
[afbeelding]
En dan polijsten een dag of 2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de wax ermee.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En klaar om buiten te bekijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed voorspeld. Inderdaad geweldig verschil. 150pk is zeker toereikend maar nu heeft net even wat meer oompf. Nu heb ik het gevoel dat ik voorzichtig moet zijn met het gaspedaal in plaats van juist meer gas te moeten geven.Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:08:
[...]
Dan ga je het geweldig vinden haha. Maar is 150pk niet toereikend?wel ron98 (bp ultimate) blijven tanken voor goede vermogensafgifte.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Kan van alles zijn....maar ik gok op iets icm misfires, al inlaat laten reinigen?PM_Petrol schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:45:
Net van vakantie terug uit Oostenrijk. Lekker doorgereden in Duitsland natuurlijk, nadat we naar een voetbalwedstrijd zijn geweest ging het uitlaatsysteem lampje branden op de autobahn. Verder niks te merken aan de auto, in het boekje staat rustig verder rijden en naar de dealer er mee. Audi A4, 2.0TFSI uit 2010. Ook na motor stoppen/starten blijft het instaan. Maandag ff uit laten lezen. Iemand hier ervaring mee?
Ja in oktober samen met de beurt. Ik heb geen vermogensverlies oid.Rainesh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:59:
[...]
Kan van alles zijn....maar ik gok op iets icm misfires, al inlaat laten reinigen?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 11:20 ]
We gaan 'm gewoon compleet maken, en ik ga er gewoon lekker in rijdenRainesh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:01:
Toch de 3,5inch pijpen eronder? Ik dacht dat je ze te koop had gezet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 11:10 ]
Klopt,Knul schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
[...]
Ik zie daar toch echt een storingsmelding in je boardcomputer
Een scheef stuur heeft althans weinig te maken met ingestelde/behaalde waardes?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:47:
Elk bedrijf lijnt weer anders uit, en ook al is voor hun bedrijf dat hun meetapparatuur juist afgesteld staat, soms komt het voor dat het op papier z.g.n juist moet zijn terwijl het andere aan de hand is.
Ik was bijv. niet de enige die een semi-scheef stuur overhield bij bezoek van een bekende uitlijner. Zij stelde ja maar onze apparatuur is op orde, maar ik rij er toch uit met een scheefstaand stuur enzo ?
You tell me. Ik ben geen expert op gebied van uitlijnen. Ik breng mijn auto daar omdat ie uitlijning nodig heeft en verwacht dat dat correct wordt uitgevoerd. Meerdere malen krijg ik 'm gewoon niet goed terug. En nee, zo slecht is mijn auto niet dat iedere uitlijning nu mislukt ofzo.NeutraleTeun schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Een scheef stuur heeft althans weinig te maken met ingestelde/behaalde waardes?
En een uitlijning gaat toch gewoon op grond van graden?
Een auto wordt geladen (en daar zal vaak de fout zitten neem ik aan, vandaar dat ik zeg: als je de juiste waardes weet, print die uit en laat ze handmatig invoeren) en dan is het groen/rood min en plus en hop klaar.
Ik zie niet hoe het fout kan gaan als bedrijf X en Y beiden op groen 0 (met wat marge) uitkomen.
Tenzij ze andere waardes laden.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq