Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Maasluip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Die moderne LED-verlichting is soms irritant fel.
Sorry alvast.
Ik zou hem graag bescheiden lager willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:) Daar kun je zelf ook weinig aan doen, het zijn de fabrikanten die dit zo ontwikkelen, en het is ook niet Audi-specifiek.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
Inmiddels via dakdragerexpert.nl een setje dakdragers + ski-dragers gekocht voor de A3. Uiteindelijk toch wat goedkoper uitgekomen dan de officiële Audi Accesoires.

Ben verder wel benieuwd eigenlijk naar wat je allemaal kan 'unlocken' via via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Dan moet je ook niet in de lampen kijken, slecht voor je oogjes. :+

Valt mij ook op dat de afgelopen jaren auto's met halogeen, zowel oud als nieuw, op een of andere manier de lampen feller zijn dan vroeger.

Anders voortaan ook niet meer in de lampen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Logi schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:19:
Dan moet je ook niet in de lampen kijken, slecht voor je oogjes. :+

Valt mij ook op dat de afgelopen jaren auto's met halogeen, zowel oud als nieuw, op een of andere manier de lampen feller zijn dan vroeger.

Anders voortaan ook niet meer in de lampen kijken.
Ook de achterlichten van moderne auto's zijn feller. Je krijgt met verlichting een beetje dezelfde wedloop als met de grote van auto's. Een grote auto wordt gezien als veiliger, maar om dat in stand te houden moet je wel steeds een grotere auto hebben, idem voor de felheid van verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RolfLobker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:15:
[...]

En met Smartphone interface heb je een tweede USB in de phonebox. Maar geen AMI.
(Of alleen de data connectie en apps i.p.v. alleen laden via USB - ik snap de combi's even niet meer)

Bij mijn configuratie (Virtual Cockpit, MMI Plus en Smartphone interface) zit géén AMI.

Ik heb trouwens niet de optie Phonebox meebesteld en draadloos laden werkt ook niet bij mij. Maar heb wel vak voor de telefoon waar USB en Aux in zit dus snap dan even niet wat de optie Phonebox toevoegd behalve draadloos laden

Dit is mijn configuratie

Audi virtual cockpit
› Audi smartphone interface
› Metallic lak
› MMI navigatie plus
› Wegrijassistent
› Audi Connect diensten (3 jaar)
› Pro Line
» \[7X1] Parkeerhulp achter
» \[9S6] Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
» \[6E3] Middenarmsteun vóór
» \[8T2] Automatische snelheidsregeling
» Pro Line
› Stof "Marathon" Zwart
Wat versta je onder AMI? AMI bestaat bij de facelift alleen uit USB aansluitingen en Aux-in. Vroeger werkte AMI volgens mij via een speciale connector, maar dat is bij de facelift niet het geval. Zonder AMI heb je bij de facelift alleen een USB aansluiting om op te laden.

A3_8V_FL_Prijslijst_UE7
(Aux-in is ook onderdeel van MMI plus, USB anders dan om op te laden niet)

Ik heb zelf geen smartphone interface, maar volgens de prijslijst is AMI hier wel degelijk onderdeel van:

A3_8V_FL_Prijslijst_UI2

Is op zich ook logisch, want zonder AMI heb je geen USB aansluiting om je telefoon met de wagen te verbinden. :)

De phonebox voegt naast draadloos opladen ook een draadloze verbinding met de buitenantenne van de auto toe voor beter ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Maasluip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Die moderne LED-verlichting is soms irritant fel.

Dat dashboard is wel über :9~
Ik kom sinds kort dagelijks een Seat Leon en een Audi (geen idee welk model, is nog donker tegen die tijd) met LED-verlichting tegen en van een afstandje zijn ze niet te onderscheiden van de goedkope Chinese xenon lampen in halogeenunits die Sjonnie en Anita in Astra's knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Ik kom sinds kort dagelijks een Seat Leon en een Audi (geen idee welk model, is nog donker tegen die tijd) met LED-verlichting tegen en van een afstandje zijn ze niet te onderscheiden van de goedkope Chinese xenon lampen in halogeenunits die Sjonnie en Anita in Astra's knutselen
Volgens mij is het wel mogelijk om met een stelschroef aan de bovenkant van de koplamp-units er wat aan bij te stellen, dit was namelijk bij de oudere Audi's met xenon wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Paul.H schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Volgens mij is het wel mogelijk om met een stelschroef aan de bovenkant van de koplamp-units er wat aan bij te stellen, dit was namelijk bij de oudere Audi's met xenon wel mogelijk.
Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat weten... De gemiddelde leaserijder zal dat een worst wezen 'ik kan toch genoeg zien'. Ja, jij wel.

Ik heb op mijn auto (Citroën) ook af fabriek xenon zitten, en als ik de motorkap open doe heb ik gewoon 2 imbusboutjes waarmee ik links en rechts apart naar beneden of naar boven kan bijstellen.

Ideaal, want vorig jaar naar Engeland geweest, hoef ik niet van die stickers te plakken, gewoon met een inbussleutel de rechterkoplamp x aantal slagen naar beneden gedraaid, bij thuiskomst weer naar boven gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat weten... De gemiddelde leaserijder zal dat een worst wezen 'ik kan toch genoeg zien'. Ja, jij wel.

Ik heb op mijn auto (Citroën) ook af fabriek xenon zitten, en als ik de motorkap open doe heb ik gewoon 2 imbusboutjes waarmee ik links en rechts apart naar beneden of naar boven kan bijstellen.

Ideaal, want vorig jaar naar Engeland geweest, hoef ik niet van die stickers te plakken, gewoon met een inbussleutel de rechterkoplamp x aantal slagen naar beneden gedraaid, bij thuiskomst weer naar boven gezet.
Als je elke ochtend en avond geknipper tegen je krijgt dan moet je daar misschien wel over nadenken. Ik vind persoonlijk dat een garage dit tijdens de beurt zou moeten checken, het is normaal gezien onderdeel van de APK, maar op nieuwe auto's heb je die nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik knipper nu al een maand bijna iedere dag naar een witte Volkswagen Up met xenon pitten in halogeenunits die alles behalve de weg voor zich verlicht maar dat heeft nog geen zak geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Waar ik eerder een hekel aan heb is dat mensen in het donker met enkel led dagrijverlichting rijden..... 8)7

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ben ik er laatst ook eentje van tegen gekomen onderweg naar huis in het stikdonker, op een onverlichte weg. Zag van een afstandje al dat die alleen met DRL reed, dus ik met lichten knipperen en toen we elkaar passeerden nog getoeterd. Kijk in m'n spiegel: niks, alles donker achterop die auto. Was op een 60km/h weggetje dus om gedraaid en d'r achter an. Toen ik er eenmaal achter reed reden we al binnen de bebouwde kom en duurde het nog een km voor ze stopte en ik er naast kon stoppen.

Vrouw had niet in de gaten dat d'r lichten uit stonden. Even gevraagd waar ze vandaan kwam, reed ze dus echt al 15km zo. Ah, dus u bent de laatste 15km al een gevaar op de weg, iedereen gemist die ongetwijfeld ook geprobeerd heeft u te waarschuwen? Wist ze dan geen antwoord op, ben maar verder gereden.

En dat is niet een keer. Nee, ik heb er in een maand tijd op deze manier wel 3 aan de kant gezet die met DRL of met alleen stadsverlichting rijden in het donker (of alleen stadsverlichting met mistverlichting voor, want dat lijkt cool, heb het voor de gein eens geprobeerd een tijdje terug, je ziet geen barst)

Het meest voorkomende excuus is 'ik rij niet zo vaak in deze auto, in onze andere auto gaat het licht automatisch aan' en 'die LED lichten zijn ook zo fel'.

Beide excusen zijn bullshit, ik heb ook lichtsensor maar als de lichten niet aangaan zet ik ze zelf aan. Als ik 's ochtends de ruiten van mijn auto aan het krabben ben dan moet ik de glazen van de koplampen ook doen, doe ik dat niet, merk ik direct minder licht opbrengst. Ik heb geen DRL's, gewoon ouderwets stadslicht en dimverlichting (affabriek xenon met in de bochten meedraaiende lenzen en automatisch hoogteregeling)

EDIT:

dit zijn mijn koplampen (2005 Citroën C4 Coupe). Als het vriest zet zich hier ijs op af en moet ik het eraf krabben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fo58GDOCaKZzAv9gy4bNlcxT/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Dan nog heb jij het niet zoals het hoort. Een linker koplamp heeft een andere spiegel als een rechter. Met een beetje op en neer draaien van de inbus kom je een eind maar het is niet zoals het hoort. Die inbus zitten erop om de apk door te komen mocht je lichtbeeld niet goed staan. De lijn die je koplamp moet hebben kan je zien in het koplampafstelapparaat.

Als je ijs op je koplampen hebt krab dat er dan niet af. Je kan bij iedere autozaak of Action een de-icver spray kopen. Insprayen, even wachten en afvegen met een doekje. Hetzelfde geldt voor je ruiten. Insprayen, even in laten werken en met de ruitenwissers heb je je ramen zo schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Dan nog heb jij het niet zoals het hoort. Een linker koplamp heeft een andere spiegel als een rechter. Met een beetje op en neer draaien van de inbus kom je een eind maar het is niet zoals het hoort. Die inbus zitten erop om de apk door te komen mocht je lichtbeeld niet goed staan. De lijn die je koplamp moet hebben kan je zien in het koplampafstelapparaat.

Als je ijs op je koplampen hebt krab dat er dan niet af. Je kan bij iedere autozaak of Action een de-icver spray kopen. Insprayen, even wachten en afvegen met een doekje. Hetzelfde geldt voor je ruiten. Insprayen, even in laten werken en met de ruitenwissers heb je je ramen zo schoon.
Ruitensproeiervloeistof erover heen sprayen werkt ook. Niet dat ik dat doe, want dan wordt het zo'n vette bedoening. Als ik al ergens moet krabben dan krab ik gewoon mijn voor en zijruit schoon en de koplamp komt wel met de warmte van het licht en daar zitten ook sproeiers op, dus als ik daarna mijn ruiten nog sproei dan worden die sowieso ook gesproeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan maar het werkt veel minder snel en veel minder efficiënt. Dat komt door de productsamenstelling. Ruitensproeiervloeistof is niet gemaakt om te de icen en werkt eigenlijk niet tenzij je er liters overheen sproeit en de tijd hebt. Een de-icer werkt onmiddelijk. Dus binnen de minuut heb je een schone vooruit. Opsprayen en daarna wipen met de ruitenwissers. Schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

meh door luiheid doe ik het ook wel eens met mijn ruitensproeier vloeistof, werkt natuurlijk alleen bij een dun laagje ijs en ja je moet een paar keer sproeien (geen liters) maar het werkt wel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje schoonmaakspiritus erbij kan geen kwaad. En het ontvet ook nog eens je ruiten.

Maar ik gebruik de ruitensproeier nauwelijks. Dit komt omdat de RS naast voorruit sproei ook komlamp sproei heeft en de helft over de motorkap uitkomt als je op de snelweg zit.

Edit, discussie. Audi's zijn fragiel als het komt op een frontale aanrijding met minder dan 30kmph. Als dat gebeurd en de aluminium balk aan de voorzijde is niet langer voldoende meer dan beschadigd zo'n aanrijding half het motorblok, oftewel vaak duizenden euro's schade, en je kunt niet meer verder ermee.

Dit kwam zo in me op toen ik afgelopen week mijn auto op de brug had en dat ding van onderen eens bekeek. Er is niet zoveel om de auto echt te beschermen tegen een frontale aanrijding zonder dat de motor compleet kapot gedrukt zal worden. Intercooler-buizen, radiator, oliekoeler, v-snaar, alles gaat gewoon in 1 keer aan gort. :'(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:06

vhal

ಠ_ಠ

FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:02:

Het meest voorkomende excuus is 'ik rij niet zo vaak in deze auto, in onze andere auto gaat het licht automatisch aan' en 'die LED lichten zijn ook zo fel'.

Beide excusen zijn bullshit,
Je zou bij de politie moeten werken :+ Maar afgezien van dat, ik snap het wel...al helemaal als je in de laatste Renault Clio zit waar de LED's gewoon erg fel zijn en het vrij gemakkelijk is om de indicator te wijzigen als je je richtingaanwijzers gebruikt. Overigens is het gewoon een designflaw van de autofabrikanten...
[...]

slechte ervaringen met het spul, heel de binnenkant beslaat gelijk. Dan maar krabben met de motor aan ;)

* vhal rent...

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 20-01-2017 19:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh...wat? De binnenkant beslaat? Ik neem toch aan dat je het er aan de buitenkant op sprayed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:53:
Edit, discussie. Audi's zijn fragiel als het komt op een frontale aanrijding met minder dan 30kmph. Als dat gebeurd en de aluminium balk aan de voorzijde is niet langer voldoende meer dan beschadigd zo'n aanrijding half het motorblok, oftewel vaak duizenden euro's schade, en je kunt niet meer verder ermee.

Dit kwam zo in me op toen ik afgelopen week mijn auto op de brug had en dat ding van onderen eens bekeek. Er is niet zoveel om de auto echt te beschermen tegen een frontale aanrijding zonder dat de motor compleet kapot gedrukt zal worden. Intercooler-buizen, radiator, oliekoeler, v-snaar, alles gaat gewoon in 1 keer aan gort. :'(
Niet meer zoals ten tijde van de audio 80 (3rd gen). Vroeger bij een uitstapje naar het Nederlandse Vlissingen tegen bij 70 op een fiat Stilo gereden met deze audi. Vol op het voorwiel van deze auto. Volledig Stilo aan gort gereden, blokje stak naast de wagen. _/-\o_

Kosten aan de audi. Nieuwe bumper, nieuwe radiator en nieuwe motorkap en hupla...weer goed voor 300k km. (1.6 TD met 600.000 op de klok verkocht met pijn in het hart naar richting afrika ofso)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
[...]

Natuurlijk is het dan niet zoals het hoort, maar als je de lichtbundel ver genoeg naar beneden laat wijzen dan verblind je in ieder geval de tegenliggers in Engeland niet. Ik zou ook niet weten waar ik dat stickertje moet plakken + ik heb van horen zeggen dat als je zo'n stickertje op het glas plakt en je hebt xenon lampen, dat dat stickertje dan nog wel eens in wil branden en permanente sporen op het glas achterlaat. Daar zit ik ook niet echt op te wachten, die koplamp units zijn duur. Heb in Engeland geregeld in het donker gereden gedurende die 5 dagen en nooit grootlicht signalen van tegenliggers gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die lui moeten zich eens aanpassen aan de rest van de wereld. Gewoon rechts rijden, probleem opgelost zou ik zeggen :+ :+

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Je moet wat. En zo'n stickertje lijkt me niet in alle gevallen ideaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Niet meer zoals ten tijde van de audio 80 (3rd gen). Vroeger bij een uitstapje naar het Nederlandse Vlissingen tegen bij 70 op een fiat Stilo gereden met deze audi. Vol op het voorwiel van deze auto. Volledig Stilo aan gort gereden, blokje stak naast de wagen. _/-\o_

Kosten aan de audi. Nieuwe bumper, nieuwe radiator en nieuwe motorkap en hupla...weer goed voor 300k km. (1.6 TD met 600.000 op de klok verkocht met pijn in het hart naar richting afrika ofso)
Das helaas de enige downside aan een hele S/RS model, dat de motor zover voorin ingebouwd zit in een zeer compacte ruimte, dat bij het minst geringste in een aanrijding gelijk alles naar de klote is. :/

Gewoon een paar k schade, want als de distributieriem knapt bij een frontale aanrijding draait de motor zichzelf al direct in de soep, afhankelijk van het toerental, maar no way dat de motor zichzelf snel genoeg af laat slaan om wat voor een reden dan ook, het is gewoon direct klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 22:22

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:01:
[...]

Das helaas de enige downside aan een hele S/RS model, dat de motor zover voorin ingebouwd zit in een zeer compacte ruimte, dat bij het minst geringste in een aanrijding gelijk alles naar de klote is. :/

Gewoon een paar k schade, want als de distributieriem knapt bij een frontale aanrijding draait de motor zichzelf al direct in de soep, afhankelijk van het toerental, maar no way dat de motor zichzelf snel genoeg af laat slaan om wat voor een reden dan ook, het is gewoon direct klaar.
Dat heeft vrij weinig met S/RS te maken ook mijn A4 (zelfde formaat motorblok als jouw RS) en de andere modellen met een zes of acht cilinder hebben dat probleem. Bij mij zit er één aluminium balk met daarachter gelijk de radiateur en intercoolers. Daar direct achter zit op 3 centimeter afstand het motorblok met distributie ketting.

[ Voor 47% gewijzigd door InFamous op 20-01-2017 23:36 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al bij het tikken van m'n post, het zal echt niet alleen aan een S of RS model te wijten zijn maar zo'n beetje aan bijna alle modellen van Audi.

Als daar een flinke poeier mee wordt gemaakt dan is het direct een paar duizend euro schade. Zo vreselijk zonde ook. Auto's zijn best fragiel ook. Geen wonder dat verzekeringstarieven met afgelopen jaar verhoogd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 13:44
Moderne auto's zijn 'fragiel', omdat ze bij een botsing de inzittenden goed moeten beschermen. De hele auto is een kreukelzone geworden. Niets mis mee, ik geef veel om mijn auto, maar bij een flinke botsing heb ik toch liever dat mijn auto in de kreukels ligt dan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:45:
Dat dacht ik al bij het tikken van m'n post, het zal echt niet alleen aan een S of RS model te wijten zijn maar zo'n beetje aan bijna alle modellen van Audi.

Als daar een flinke poeier mee wordt gemaakt dan is het direct een paar duizend euro schade. Zo vreselijk zonde ook. Auto's zijn best fragiel ook. Geen wonder dat verzekeringstarieven met afgelopen jaar verhoogd zijn.
Paar duizend is zachtjes uitgedrukt.
Motorkap, voorbumper spuiten met een nieuwe kentekenplaat, houder en grill was al iets van €1300

Als je dan nog delen moet gaan vervangen als balk, motorkap, bumper, koplampen. Dan ben je gauw al 5~6000 kwijt. Alleen de xenon koplampen van de B7 zijn origineel al iets van €800 per stuk origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gaat toch nergens meer over? 8)7

Vroeger ging je naar de sloop met 100 gulden en stelde je daar je onderdelen samen, was je met een halve dag arbeid wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Premium rijden is premium betalen :+

/me ragdoll rent, premium discussie incomming :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Ziet er naar uit dat VIM niet gaat werken op de 2017 8V facelift bij gebrek aan AMI poort.
Volgende week afspraak bij de dealer voor de uitvallende USB poorten.

Intussen deze besteld voor mijn Galaxy S7

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/594865?width=422&height=390
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/493677?width=422&height=390

Net gekeken hoe dat zo'n dataplan eruit zit via de ingebouwde SIM. Heb prima data op de telefoon maar als ik de telefoon met WLAN verbind in de auto dan werkt internet uiteraard niet meer op de telefoon. Die WLAN kan gebruikt worden met MMI Connect (webradio, uPnP) etc. Geen noodzaak maar zou wel fijn als dat ook gewoon werkt zonder dat mijn telefoon dan data verliest omdat Wifi daarvoor aan moet.

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/z9MZJV.jpg

|:( Dacht het niet he...
En dan durft Data Inside ook nog te spreken over 'aantrekkelijke prijzen'. Waar dan? Dat zijn buitensporige, rankzinnige prijzen. Kan ik nog beter een tweede abonnement afsluiten en zelf een extra SIM plaatsen of bestaande vervangen.

[ Voor 50% gewijzigd door Dysmael op 21-01-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Waar kan je die info vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Extra sim bij je huidige abo? Kan bij de meeste providers gewoon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waarom wil je een dataplan? Je hebt mmi+ dus dan zit connect Services er toch bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat betreft de hederheid van de VC: ik houd ook niet van heldere schermen in het donker, maar in de nachtmodus met de helderheid teruggdraaid via het uitschuifbare draaiknopje vind ik het niet storend. De kaart gebruikt dan ook donkere kleuren:

A3 VC nachtmodus thumb

RolfLobker schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 07:04:
Ziet er naar uit dat VIM niet gaat werken op de 2017 8V facelift bij gebrek aan AMI poort.
Volgende week afspraak bij de dealer voor de uitvallende USB poorten.

Intussen deze besteld voor mijn Galaxy S7

[afbeelding]
[afbeelding]

(...)
Ik heb de niet actieve variant van die Brodit houder voor mijn S5. Ik gebruik hem lang niet elke rit (Bluetooth koppeling is vaak voldoende), maar wanneer nodig werkt het erg prettig. Ik zie als ik over de telefoon heen kijk nog net de onderkant van het MMI scherm.
Rainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:56:
Waarom wil je een dataplan? Je hebt mmi+ dus dan zit connect Services er toch bij?
Dat klopt, maar zonder dataplan of extra SIM heb je via het Wi-Fi netwerk in de auto geen toegang tot internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:41:

Dat klopt, maar zonder dataplan of extra SIM heb je via het Wi-Fi netwerk in de auto geen toegang tot internet.
Je kunt als het goed is niet beide tegelijk gebruiken. De auto gebruikt dan of interne sim of externe sim. Externe sim zorgt er inderdaad voor dat je dus ook wifi hotspot hebt.

Ik ben al met mijn collega's aan het overleggen over het aanpassen van dit, want je hebt in vcds een optie om dit te wijzigen maar we hebben het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo das lelijk. Is die er niet in avant uitvoering?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:56:
Klopt maar alleen de Connect services. WLAN Hotspot werkt dan niet. Die hoef ik op zich niet want heb 4G op de telefoon. Maar voor sommige MMI onderdelen is wlan van telefoon naar telefoon nodig. Als de wifi op de telefoon verbind met de auto is er geen internet meer op de telefoon want internet via de wifi werkt niet.

Daarom bekeek ik de bedragen eens. Was dat bv 10,- per maand voor 1 of 2 GB dan was het te overzien. Maar de bedragen die ervoor gevraagd worden zijn absurd dus dan maar niet.

Dubbele sim gebruiken zal waarschijnlijk niet werken inderdaad dus als ik het toch wil dan kan zelf een sim plaatsen en die actief maken. Dan lopen daar de Connect diensten ook over. Ook datvind ik overkill dus doe ik niet.

Het lijkt er dus op dat Audi bewust wifi verplicht voor opties die MMI connect op de Android gebruikt omdat je dan dus ook via de auto zou moeten internetten, wil je dat je telefoon internet behoud als de wifi aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RolfLobker schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Klopt maar alleen de Connect services. WLAN Hotspot werkt dan niet. Die hoef ik op zich niet want heb 4G op de telefoon. Maar voor sommige MMI onderdelen is wlan van telefoon naar telefoon nodig. Als de wifi op de telefoon verbind met de auto is er geen internet meer op de telefoon want internet via de wifi werkt niet.

Daarom bekeek ik de bedragen eens. Was dat bv 10,- per maand voor 1 of 2 GB dan was het te overzien. Maar de bedragen die ervoor gevraagd worden zijn absurd dus dan maar niet.

Dubbele sim gebruiken zal waarschijnlijk niet werken inderdaad dus als ik het toch wil dan kan zelf een sim plaatsen en die actief maken. Dan lopen daar de Connect diensten ook over. Ook datvind ik overkill dus doe ik niet.

Het lijkt er dus op dat Audi bewust wifi verplicht voor opties die MMI connect op de Android gebruikt omdat je dan dus ook via de auto zou moeten internetten, wil je dat je telefoon internet behoud als de wifi aanstaat.
Dan hou ik je op de hoogte zodra we het getest hebben om tegelijk Connect Services via interne sim te doen en Hotspot via externe sim :)

Bij een A6/7 4G gaat het namelijk wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Dan hou ik je op de hoogte zodra we het getest hebben om tegelijk Connect Services via interne sim te doen en Hotspot via externe sim :)
Dat zal ik toch niet gaan gebruiken ;)

Gaat mij niet zozeer om de hotspot (want heb 4G) maar dat ik het jammer vind dat voor MMI Connect op de Android Wifi verplicht is. Dat had volgens mij prima m.b.v. Bluetooth gekund. Dus als een dataplan betaalbaar was dan had ik dat overwogen. Twee simkaarten heeft volgens mij (voor mij) geen nut want vzv ik weet kan ik ook de Connectdiensten over externe SIM laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nice! Virtual cockpit is nice he? Bevalt goed?

@Rainesh, ben jij er al uit welke jouw nieuwe auto wordt? Heb tijdje niet meegelezen.

Heeft iemand hier ervaring met een auto laten wrappen? Ik overweeg mijn auto mat te laten maken, vind dat ook wel erg mooi. Ik zie dat het qua kosten meevalt, maar ik weet niet hoe zoiets er in het echt uitziet en hoelang zo'n wrap goed blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Teknix1982 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]

@Rainesh, ben jij er al uit welke jouw nieuwe auto wordt? Heb tijdje niet meegelezen.

Heeft iemand hier ervaring met een auto laten wrappen? Ik overweeg mijn auto mat te laten maken, vind dat ook wel erg mooi. Ik zie dat het qua kosten meevalt, maar ik weet niet hoe zoiets er in het echt uitziet en hoelang zo'n wrap goed blijft.
Hij heeft er al 1 gekocht. Ff teruglezen dan vind je de links 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
[...]

Bevalt super! Ziet er natuurlijk sowieso erg gaaf uit maar rijd ook heel prettig. Informatie recht voor je achter het stuur zoals volledige navigatie met satellietweergave zonder opzij te hoeven kijken.

Als tweaker zijne mis ik wel het een en ander aan aanpassingsmogelijkheden. De keuze voor satelliet of reguliere navigatieweergave is bv één instelling die voor beide schermen geldt, i.p.v. afzonderlijk instelbaar.

Als ik media browse (zoals de Jukebox) dan kan ik alleen uit het huidige album of de huidige playlist kiezen vanaf de VC. Om een niveau hoger te gaan en en andere playlist te kiezen moet ik het MMI display besturen. Datzelfde geldt voor navigatiedoelen enz. Vanaf VC zijn dan alleen de favorieten zichtbaar. Had het net even afgemaakt als de VC volledig losstaand kon worden gebruikt zonder MMI scherm.

Maar dat zijn randzaken. De auto rijd subliem, het interieur ziet er straks uit, erg rustgevend. En VC is een erg fijne ervaring en aanvulling.

Ik heb de Brodit trouwens ook binnen. Die (proclip) kon ik stevig bevestigen zonder de gap-dingen te hoeven gebruiken of de sticker. Dat vind ik wel zo prettig; dat ik niet ruimte tussen elementen hoefde te wrikken en iets vast te plakken op de dashboard. Wel zit de telefoon in landscape gedraait voor de ventilatoren. Door de telefoon tegen de klok in te draaien zit hij voor de linker-ventilator van de bijrijder die ik heb dichtgedraaid. Zit met dus niet de weg. Klein beetje jammer van het kabeltje dat ervoor hangt, maar daar stoor ik mij waarschijnlijk alleen nu nog aan omdat de auto splinternieuw en klinisch schoon is van binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dysmael op 22-01-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om je een idee te geven....
Afbeeldingslocatie: https://wrapvehicles.files.wordpress.com/2014/10/audi-wraps-manchester-34834.jpg%3Fw%3D800%26h%3D319
Ik vind het persoonlijk niet mooi. Iemand in Onderdendam heeft een mat grijze RS4 gehad. Maar daar stond het erg goed bij. Die had ook bijpassende wielen en spoilers. Dan lijkt het gelijk ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Yup, A3 limo FL met een 1.4cod S-tronic. Hoop het binnenkort binnen te krijgen.

Wrappen is leuk, maar het moet goed gebeuren. RG Customs doen het best goed, zie veel werk van ze langskomen.
RolfLobker schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Bevalt super! Ziet er natuurlijk sowieso erg gaaf uit maar rijd ook heel prettig. Informatie recht voor je achter het stuur zoals volledige navigatie met satellietweergave zonder opzij te hoeven kijken.

Als ik media browse (zoals de Jukebox) dan kan ik alleen uit het huidige album of de huidige playlist kiezen vanaf de VC. Om een niveau hoger te gaan en en andere playlist te kiezen moet ik het MMI display besturen. Datzelfde geldt voor navigatiedoelen enz. Vanaf VC zijn dan alleen de favorieten zichtbaar. Had het net even afgemaakt als de VC volledig losstaand kon worden gebruikt zonder MMI scherm.

Maar dat zijn randzaken. De auto rijd subliem, het interieur ziet er straks uit, erg rustgevend. En VC is een erg fijne ervaring en aanvulling.

Ik heb de Brodit trouwens ook binnen. Die (proclip) kon ik stevig bevestigen zonder de gap-dingen te hoeven gebruiken of de sticker. Dat vind ik wel zo prettig; dat ik niet ruimte tussen elementen hoefde te wrikken en iets vast te plakken op de dashboard. Wel zit de telefoon in landscape gedraait voor de ventilatoren. Door de telefoon tegen de klok in te draaien zit hij voor de linker-ventilator van de bijrijder die ik heb dichtgedraaid. Zit met dus niet de weg. Klein beetje jammer van het kabeltje dat ervoor hangt, maar daar stoor ik mij waarschijnlijk alleen nu nog aan omdat de auto splinternieuw en klinisch schoon is van binnen.
Heb je een pic van je Brodit clip? Wil ook een betere cliphouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Heb je een pic van je Brodit clip? Wil ook een betere cliphouder.
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/l19cd8ci7/2017_01_23_16_55_51.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/c7ifw4pjj/2017_01_23_16_55_58.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/7mw9h75u7/2017_01_23_16_56_10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/7o67am7nz/2017_01_23_16_56_13.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/ddmfuxdu7/2017_01_23_16_56_30.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/8g8v9tbv3/download_1.png

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/l8wz9qngv/download.png

Als ik hem andersom draai zit de telefoon dus niet voor mijn ventilator, met de usbpoort aan de linkerkant.
Dan kunnen beide ventilatoren van de bestuurder aan zonder dat de rechterventilator warme lucht tegen de telefoon aan zit te blazen. In portrait past de telefoon perfect tussen beide ventilatoren.

[ Voor 20% gewijzigd door Dysmael op 23-01-2017 19:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m77prp9ikenn4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yii64tq6iip9m.jpg

Vrijdag auto opgehaald in Duitsland. :9~

Vandaag bij de RDW geweest. Keurmeester was helemaal onder de indruk. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Nice! _/-\o_ _/-\o_

Wanneer moet je BPM betalen?

Heb net een mail gekregen dat mijn auto ook net opgepikt is door het importbedrijf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:
Nice! _/-\o_ _/-\o_

Wanneer moet je BPM betalen?

Heb net een mail gekregen dat mijn auto ook net opgepikt is door het importbedrijf!
Heb alles in de brievenbus van de belastingdienst gegooid die bij de RDW staat. Ze zeggen dat je binnen 5 werkdagen bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43
Wellicht interessant voor sommigen. Op de company lease site zie ik dat Audi met nieuwe configuraties komt.

Zie bijvoorbeeld S-Line editions, een 1.4 TFSI & 2.0 TDI Lease edition voor de A3 etc.

Ben benieuwd. Een 1.4 lease edition is zeer aantrekkelijk voor me.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rainesh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xrr0D6ATfJA5X0RZTZWxUQED/full.jpg

Audi topic wordt een beetje saai....allemaal grijze auto's _O-

[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:57:
[afbeelding]

Gelukkig heb ik voor een blauwe gekozen ;) . De combinatie met die velgen oogt wel lekker. Vind mijn 16' toch maar een beetje klein :+

Automatisch inzoomen heeft trouwens niet geholpen bij het navigeren. Vind nog steeds dat het viewpoint redelijk vanaf boven is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:57:
[afbeelding]

Heel fraai!

Daarom ben ik ook zo blij met mijn bruine A4, die zie je niet zo vaak 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
maxoss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:13:
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:

Beide proficiat, mooie aanwinsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maxoss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:13:

Vandaag bij de RDW geweest. Keurmeester was helemaal onder de indruk. 8)
Ofcourse dat hij onder de indruk is, je hebt een goed onderhouden bak gekocht!

Btw heb je je al geregistreerd op MyAudi? Dan kun je complete uitrusting vinden.

Ik ben er dus zo achter gekomen wat "Designlicht" is...is kennelijk iets sinds de facelift, want ben het nog niet bij mijn 8V pfl klanten tegengekomen.

Ff pic gevraagd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WdPsnbHlwlvx3ZItLx36dmAu/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Ofcourse dat hij onder de indruk is, je hebt een goed onderhouden bak gekocht!

Btw heb je je al geregistreerd op MyAudi? Dan kun je complete uitrusting vinden.

Ik ben er dus zo achter gekomen wat "Designlicht" is...is kennelijk iets sinds de facelift, want ben het nog niet bij mijn 8V pfl klanten tegengekomen.

Ff pic gevraagd

[afbeelding]
Ja heb ik gevonden.

Heb ook al de 2016 kaarten op een SD kaart staan. Er staat alleen dat ik voor de 2017 kaarten mijn licensie moet verlengen. Ik heb vandaag gekeken en 2013/2014 staat nu op de MMI+. Heb jij dit ook? Zal ik dan de 5de update hebben gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maxoss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Ja heb ik gevonden.

Heb ook al de 2016 kaarten op een SD kaart staan. Er staat alleen dat ik voor de 2017 kaarten mijn licensie moet verlengen. Ik heb vandaag gekeken en 2013/2014 staat nu op de MMI+. Heb jij dit ook? Zal ik dan de 5de update hebben gedownload?
Heb nog niet gekeken welke kaarten erop staan, maar ik weet dat er op AF een draadje loopt om je kaarten abbo te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik loop net naar mijn veerboot toe, zie ik daar iets wat mij toch wel weer blij maakte:

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/4llc3s4m5/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/fzcgsq4il/image.jpg

Een laat model Audi 80 uit, gok ik, begin jaren 90?

Die zie je hier in Nieuw Zeeland heel erg weinig. En zeker niet in dergelijke originele staat. Werd ik toch wel weer blij van. Zo zag ik van de week nog een Audi 80 Coupe van circa 1985, nog zo'n zeldzaamheid.

Een Audi S2 coupe heb ik nog nooit gezien hier. Die zou ik graag aan mijn verzameling auto's toevoegen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tazzman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:01:

Zo zag ik van de week nog een Audi 80 Coupe van circa 1985, nog zo'n zeldzaamheid.

Een Audi S2 coupe heb ik nog nooit gezien hier. Die zou ik graag aan mijn verzameling auto's toevoegen :)
Audi 80 coupe bestaat niet, een Audi Coupe wel :P

/Mierenneuken

Audi 80 zie je hier ook steeds minder, zit ook totaal geen handel in, tenzij het een Quattro is. Bij die oudjes zijn "5-cillinders" en "quattro" de magische woorden. Als je ze beide hebt dan heb je goud in handen :+

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Silversin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:58:
Wellicht interessant voor sommigen. Op de company lease site zie ik dat Audi met nieuwe configuraties komt.

Zie bijvoorbeeld S-Line editions, een 1.4 TFSI & 2.0 TDI Lease edition voor de A3 etc.

Ben benieuwd. Een 1.4 lease edition is zeer aantrekkelijk voor me.
Zeker interessant. Zie dat het een pro line s is qua uitrusting maar dan met 18 inch (terug van weg geweest) en Audi led instapverlichting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Om je een idee te geven....
[afbeelding]
Ik vind het persoonlijk niet mooi. Iemand in Onderdendam heeft een mat grijze RS4 gehad. Maar daar stond het erg goed bij. Die had ook bijpassende wielen en spoilers. Dan lijkt het gelijk ook wat.
Hmm idd op zo'n foto lijkt het niet wat. Was ineens een impulsief idee van me, maar mijn wederhelft is er ook niet helemaal gelukkig mee. Ze vind de auto zo mooi genoeg. :p Binnenkort nog maar even weer afspreken na de winter voor een waxbeurt en de steenslag wegwerken e.d.. Elke keer als ik de auto nu met de hand was met de spullen die je aangeraden hebt, irriteer ik me meer aan die (grotere) putjes. Die moeten eruit. Dan wil ik het ook perfect hebben :p Maar dat spul van je doet goed zijn werk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 24-01-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Teknix1982 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Hmm idd op zo'n foto lijkt het niet wat. Was ineens een impulsief idee van me, maar mijn wederhelft is er ook niet helemaal gelukkig mee. Ze vind de auto zo mooi genoeg. :p Binnenkort nog maar even weer afspreken na de winter voor een waxbeurt en de steenslag wegwerken e.d.. Elke keer als ik de auto nu met de hand was met de spullen die je aangeraden hebt, irriteer ik me meer aan die (grotere) putjes. Die moeten eruit. Dan wil ik het ook perfect hebben :p Maar dat spul van je doet goed zijn werk :)
En niet te vergeten originele PDC voor laten retrofitten ;)

Werk van Tuintje is altijd goed, lekkere dikke glans met een goede bescherming. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:54:
[...]

En niet te vergeten originele PDC voor laten retrofitten ;)

Werk van Tuintje is altijd goed, lekkere dikke glans met een goede bescherming. _/-\o_
Topper idd! Retrofitten moet ik even plannen. Maak er even een dagje nieuwegein van. Die van audiwereld woont daar en zet me dan af bij een kameraad. Maar tis nog een beetje druk op het werk voor een vrije dag hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
A.s. zaterdag afspraak bij JDEngineering voor odb tuning. Zal mij benieuwen.
Ze beloven koppel van 250nm naar 330nm en 150pk naar 200pk.
Uitschakelen CoD in eerste vier versnellingen zal vast ook een verschil maken bij optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:23:
Uitschakelen CoD in eerste vier versnellingen zal vast ook een verschil maken bij optrekken.
CoD?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uitschakelen van cylinders als de motor uit zijn neus staat te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Cylinder on Demand inderdaad. Dus 2 ipv 4 cylinders gebruiken. Dat is uit te schakelen
Geen idee wat voor verschil ik daarbij mag verwachten dus dat overleg ik daar ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:23:
Ik ben benieuwd, ik denk dat je koppel wat hoger uit zal vallen omdat 330nm het max is voor een S-tronic. Jij hebt een handbak toch.

Ik zit er ook aan te denken om langs JD te gaan, maar denk dat ik eerst de andere retrofits doe en dan in de toekomst JD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:32:
:?

Het uitschakelen van cilinders (brandstofinspuiting, ontsteking) doen ze omwille besparing van brandstoffen. Een V6 of V8 bij Audi heeft op de snelweg met cruise-control helemaal geen 6 of 8 cilinders nodig om de snelheid te behalen van bijv 130kmph.

Dat kan vaak ook af met 3 of 4 cilinders. Er kan dan een besparing worden gevonden hiervoor. Maar zo'n motor moet er wel op gebouwd zijn; er komt namelijk onbalans wanneer cilinders uitgeschakeld worden.

Breek maar eens een blad van een ventilator af, gaat trillen als een gek.

Wat een 15 euro reparatie van een ABS ring moest worden, werd er eentje van richting de € 1200.

- Slotbout brak af
- ABS sensoren (3 stuks) zaten moervast, nacht in WD40 laten trekken, kwamen niet los zonder af te breken.

Ringen zijn er uiteindelijk wel vanaf gekomen en 1 was er inderdaad stuk. Die is vervangen.

Ter controle is er steenslag in oliekoeler geweest; hij zweet. Nieuwe kost € 700 (!). Die gaan we dus echt even niet nieuw halen ergens, wetende dat deze pas operationeel is wanneer motor temperatuur richting de 120 graden slaat (thermostaat).

Grote beurt is toegepast, alles kersvers weer, nieuwe filters, bougies, olie'en en sappen her en der. Kan er voorlopig weer tegenaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Ik ben benieuwd, ik denk dat je koppel wat hoger uit zal vallen omdat 330nm het max is voor een S-tronic. Jij hebt een handbak toch.

Ik zit er ook aan te denken om langs JD te gaan, maar denk dat ik eerst de andere retrofits doe en dan in de toekomst JD.
klopt, handgeschakeld. Zal mijn ervaring uiteraard zaterdag delen.
Ben behoorlijk auto-leek dus verwacht niets diepgaands maar alleen een oppervlakkige impressie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RolfLobker schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:05:
[...]

klopt, handgeschakeld. Zal mijn ervaring uiteraard zaterdag delen.
Ben behoorlijk auto-leek dus verwacht niets diepgaands maar alleen een oppervlakkige impressie :)
Dan ga je het geweldig vinden haha. Maar is 150pk niet toereikend? :) wel ron98 (bp ultimate) blijven tanken voor goede vermogensafgifte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:40:
[...]

:?

Het uitschakelen van cilinders (brandstofinspuiting, ontsteking) doen ze omwille besparing van brandstoffen. Een V6 of V8 bij Audi heeft op de snelweg met cruise-control helemaal geen 6 of 8 cilinders nodig om de snelheid te behalen van bijv 130kmph.

Dat kan vaak ook af met 3 of 4 cilinders. Er kan dan een besparing worden gevonden hiervoor. Maar zo'n motor moet er wel op gebouwd zijn; er komt namelijk onbalans wanneer cilinders uitgeschakeld worden.
En welk gedeelte van mijn deed je vermoeden dat ik iets heel anders bedoelde dan wat jij iets uitgebreider hebt verwoord? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/URqiwuVuJNEbLQcWKSl73iLw/full.jpg

BPM aangifte is in de bus gedaan, kwam uit op 2080 euro....dus de berekeningen van o0SmOkE0o kwamen heel erg in de buurt. Er is gebruik gemaakt van koerslijst en co2 uitstoot is 113gram ipv 112. Nu wachten op de betalingslink en dan geld overmaken :)

wat voor auto staat naast de a3? Het is geen Jaguar...of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Dat is een Jaguar F-Type ;)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:06:
[...]

En welk gedeelte van mijn deed je vermoeden dat ik iets heel anders bedoelde dan wat jij iets uitgebreider hebt verwoord? 8)7
Ik heb nog nooit gehoord dat ze cilinders uitschakelen als ze niets staan te doen. Cilinders blijven altijd actief. Ze zitten vast aan een krukas en die ontkoppel je even niet :+

Het verschil zit 'm in dat de ontsteking en inspuiting van brandstof bij een uitgeschakelde cilinder gestaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:53:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat ze cilinders uitschakelen als ze niets staan te doen. Cilinders blijven altijd actief. Ze zitten vast aan een krukas en die ontkoppel je even niet :+

Het verschil zit 'm in dat de ontsteking en inspuiting van brandstof bij een uitgeschakelde cilinder gestaakt wordt.

En hier eentje voor de V8

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 26-01-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:32:
Dit dus :) CoD een mooie "marketing naam" voor wat in de basis dus een variabele kleptiming is. (VTEC baby haha)

Maar waar het eerst door bijv. Honda gebruikt werd om bij een bepaald toerental een agressievere klep timing te krijgen, word het nu dus gebruikt om effectief een cilinder uit te schakelen door gewoon geen timing aan de klep(pen) mee te geven (incl. uitschakeling brandstoftoevoer).

Rainesh filmpjes laten dat duidelijk zien, mooi om te zien hoe die techniek dus "geëvolueerd" is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rainesh
Ff een dikke cross post die jullie gewoon moeten zien.
-----------------------
Ediejo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:24:

En ik heb nog een uniek exemplaar mogen doen de wel bekende ur quattro van Audi

Zo trof ik hem aan onder een doek in een hoek van een garage.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerst in de foam ermee.

[afbeelding]

En dan polijsten een dag of 2

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

In de wax ermee.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En klaar om buiten te bekijken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aangezien zijn post in het Het grote auto detailing topic ook te groot was, is hij hier ook wat vriendelijker gemaakt voor lichte devices...

[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nice, mooi apparaat, doet me toch meer dan al dat moderne spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:53:
[...]

Sind wanneer zitten cilinders vast aan de krukas? Dat zijn toch de zuigerstanger met de zuigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20-09 18:09
Chaoss schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:49:
Nice, mooi apparaat, doet me toch meer dan al dat moderne spul.
Inderdaad, wat een prachtig exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27
Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:15:
Ff een dikke cross post die jullie gewoon moeten zien.
-----------------------
Ediejo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:24:

En ik heb nog een uniek exemplaar mogen doen de wel bekende ur quattro van Audi

Zo trof ik hem aan onder een doek in een hoek van een garage.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerst in de foam ermee.

[afbeelding]

En dan polijsten een dag of 2

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

In de wax ermee.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En klaar om buiten te bekijken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw Wow Super!!!
Zoveel liefde en passie, heeerlijk om te zien man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje de corrado onder de audi ;) Maar serieus, fix die foto's eens, m'n telefoon tripte op het openen van deze pagina (en m'n dataverkeer ook :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Dan ga je het geweldig vinden haha. Maar is 150pk niet toereikend? :) wel ron98 (bp ultimate) blijven tanken voor goede vermogensafgifte.
Goed voorspeld. Inderdaad geweldig verschil. 150pk is zeker toereikend maar nu heeft net even wat meer oompf. Nu heb ik het gevoel dat ik voorzichtig moet zijn met het gaspedaal in plaats van juist meer gas te moeten geven.

Ik ben niet iemand die overal tussendoor moet en standaard naar links schuift bij een kruising om later weer in te voegen. Sluit juist achter aan de rij aan. Maar 'v-tec just kicked in' gevoel tijdens het accelereren naar toegestane snelheid is wel erg geweldig!

Duidelijke aanrader! Mocht er nog iemand zijn die twijfelt. Verschil is er goed merkbaar en ben heel content.
Ze hebben bij JBEngineering ook gelijk VIM kunnen inschakelen voor mij en heb cilinderuitschakeling in 1-4 uit laten schakelen. In de 6 lekker relaxed en stil cruisen op 130km/u en bij optrekken naar die 130 oppassen voor wheelspin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Net van vakantie terug uit Oostenrijk. Lekker doorgereden in Duitsland natuurlijk, nadat we naar een voetbalwedstrijd zijn geweest ging het uitlaatsysteem lampje branden op de autobahn. Verder niks te merken aan de auto, in het boekje staat rustig verder rijden en naar de dealer er mee. Audi A4, 2.0TFSI uit 2010. Ook na motor stoppen/starten blijft het instaan. Maandag ff uit laten lezen. Iemand hier ervaring mee?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:45:
Net van vakantie terug uit Oostenrijk. Lekker doorgereden in Duitsland natuurlijk, nadat we naar een voetbalwedstrijd zijn geweest ging het uitlaatsysteem lampje branden op de autobahn. Verder niks te merken aan de auto, in het boekje staat rustig verder rijden en naar de dealer er mee. Audi A4, 2.0TFSI uit 2010. Ook na motor stoppen/starten blijft het instaan. Maandag ff uit laten lezen. Iemand hier ervaring mee?
Kan van alles zijn....maar ik gok op iets icm misfires, al inlaat laten reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Rainesh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:59:
[...]

Kan van alles zijn....maar ik gok op iets icm misfires, al inlaat laten reinigen?
Ja in oktober samen met de beurt. Ik heb geen vermogensverlies oid.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je auto uit (durven) laten lijnen bij de kwikfit:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16195313_1041259469353339_8838301123417172175_n.jpg?oh=03d91dadbab8396feac42d0eb1853d1c&oe=59039324

Ik moest wel. Achter en voor was losgehaald, en het stuur stond kats een kwart naar links. Zij waren de enige op zaterdagmiddag (na 12:30) die openwaren. De grootste zorg van de monteur was dat ie de delen los kon krijgen, zolang dat lukte was ie bereid 'm uit te lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2017/01/rs4-2.jpg

Hij heeft voor en achter gedaan, en toegegeven, ze hebben het netjes gedaan. De auto rijdt weer recht maar voor m'n gevoel ook net wat beter weer. Kosten? 8 tientjes, 5 euro te wijten aan ruitenvloeistoffen, tankje was namelijk leeg.

2 motorsteunen waren namelijk stukgeraakt. Het is een wereld van verschil in schakelen maar ook gas loslaten. Het rijdt een stuk beter weer. Ook storingsloos met ESP enzo... geen gerem meer omdat er een ring gescheurd was. 3.5 Inch downpipes worden op het moment klaargemaakt, met 2 weken als alles er ook is (nieuwe remmen) eronder gezet. Garage had aan alles 4 dagen werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Toch de 3,5inch pijpen eronder? Ik dacht dat je ze te koop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:01:
Toch de 3,5inch pijpen eronder? Ik dacht dat je ze te koop had gezet.
We gaan 'm gewoon compleet maken, en ik ga er gewoon lekker in rijden B)

Mensen doen bodjes van net 10k, ik weet niet hoor maar er zit zowat het 3 voudige in 8)7 Ja een auto is een slechte investering maar ik heb niet dermate geld nodig dat ie voor elk aannemelijk bod er maar uit gaat.

Daar is ie voor mijn gevoel gewoon veels te mooi voor. Vorige week was ik bij iemand om wat velgen af te leveren, die had een RS4 B5 met 150k op de klok staan uit Italie. Wat een ontzettend mooie auto. Het tinten van de ruiten zoals dat bij mij het geval is geeft gewoon een hele andere look. En dat was voor mij de 'spark' weer om gewoon m'n auto te houden en schijt te hebben aan de rest. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Wat ik niet snap, met dat gedoe en gezeur elke keer over dat uitlijnen.
Waarom heb je geen uitdraai in je auto liggen zodat elk bedrijf waar dan ook, je auto gewoon goed kan uitlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elk bedrijf lijnt weer anders uit, en ook al is voor hun bedrijf dat hun meetapparatuur juist afgesteld staat, soms komt het voor dat het op papier z.g.n juist moet zijn terwijl het andere aan de hand is.

Ik was bijv. niet de enige die een semi-scheef stuur overhield bij bezoek van een bekende uitlijner. Zij stelde ja maar onze apparatuur is op orde, maar ik rij er toch uit met een scheefstaand stuur enzo ? 8)7

Het zal wel meewegen dat rubbers na verloop van tijd droog worden, geplet raken en zo ook de onbalans gaan scheppen in een auto. Ik heb er nog nooit van gehoord een vorige uitlijning mee te nemen om zo op basis van die details dat uit te gaan voeren. Kan toch verschil in bandenhoogte zitten bijv. of dat rubbers na een jaar zijn versleten?

Uitlijnen moet nu eenmaal; zeker als je delen van het onderstel los hebt moeten halen om erbij te kunnen komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

In december al gekocht maar deze week de eerste kilometers in kunnen rijden ivm "even wat" onderhoud wat moest gebeuren.

Betreft een 200 20v Quattro, behoorlijk zeldzaam want van de sedan zijn zo'n 4600 explaren gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d9SYBaGrxQvvSrrJZVvvWjkR/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yqloAPVllv1HntK65bjaZkNs/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cWWcnEX1HrYUG4oxEkttMA9N/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xwSF45Cosu4FuKgacHp29p6m/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DkpbvWSWVM3aIC0BITLHUZgF/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/28FALh9DEARXDAMRoEmD5IB6/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZEeL03JEMUHLOagGP6aAHU8m/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nIAyV9fKDJVK0X45oVnbysNP/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDVVZRCbm8cESytl2SSIDSz8/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 20-09 17:40
Ik zie daar toch echt een storingsmelding in je boardcomputer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Ik zie daar toch echt een storingsmelding in je boardcomputer :P
Klopt,

Dat is de melding dat de remmen op zijn. We hadden oorspronkelijk de draadjes tegen elkaar gebrugd zodat de boordcomputer denkt dat de remmen nog goed zijn. Dit was noodzakelijk omdat er sportblokken opzaten waar geen sensor mogelijkheid op zat, dus die waren een beetje useless geworden. Anders rij je ook maar constant met de melding dat je remmen op zijn.

Nu dat we remmen hebben besteld en deze ook verwachten, gaan we het gewoon weer aansluiten zoals het hoort. Dus als mijn remmen op dreigen te raken krijg ik daar nu dus melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:47:
Elk bedrijf lijnt weer anders uit, en ook al is voor hun bedrijf dat hun meetapparatuur juist afgesteld staat, soms komt het voor dat het op papier z.g.n juist moet zijn terwijl het andere aan de hand is.

Ik was bijv. niet de enige die een semi-scheef stuur overhield bij bezoek van een bekende uitlijner. Zij stelde ja maar onze apparatuur is op orde, maar ik rij er toch uit met een scheefstaand stuur enzo ? 8)7
Een scheef stuur heeft althans weinig te maken met ingestelde/behaalde waardes?

En een uitlijning gaat toch gewoon op grond van graden?
Een auto wordt geladen (en daar zal vaak de fout zitten neem ik aan, vandaar dat ik zeg: als je de juiste waardes weet, print die uit en laat ze handmatig invoeren) en dan is het groen/rood min en plus en hop klaar.

Ik zie niet hoe het fout kan gaan als bedrijf X en Y beiden op groen 0 (met wat marge) uitkomen.
Tenzij ze andere waardes laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Een scheef stuur heeft althans weinig te maken met ingestelde/behaalde waardes?

En een uitlijning gaat toch gewoon op grond van graden?
Een auto wordt geladen (en daar zal vaak de fout zitten neem ik aan, vandaar dat ik zeg: als je de juiste waardes weet, print die uit en laat ze handmatig invoeren) en dan is het groen/rood min en plus en hop klaar.

Ik zie niet hoe het fout kan gaan als bedrijf X en Y beiden op groen 0 (met wat marge) uitkomen.
Tenzij ze andere waardes laden.
You tell me. Ik ben geen expert op gebied van uitlijnen. Ik breng mijn auto daar omdat ie uitlijning nodig heeft en verwacht dat dat correct wordt uitgevoerd. Meerdere malen krijg ik 'm gewoon niet goed terug. En nee, zo slecht is mijn auto niet dat iedere uitlijning nu mislukt ofzo.

Het is gewoon hit & miss iedere keer. De ene doet het wel goed en de ander wat minder. Ik wil gewoon een in orde auto hebben en zeker als ik harder dan 200 wil rijden in Duitsland bijv.
Pagina: 1 ... 39 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.