eL_Jay schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:07:
http://www.omroepbrabant....l+van+de+weg+[VIDEO].aspx
Waarom zijn het altijd Audi's die ik dergelijke acties zie uithalen.
Je leest nooit "Lada-rijder dwingt automobilist in de sloot" of "Tesla-rijder duwt automobilist van de weg"
Blijf het op zijn zachtst gezegd opvallend vinden dat er steevast Audi's in het spel zijn.
Is dit lokale problematiek (lees Zuid-Oost Noord-Brabant) of zie je ook in andere plekken van het land dat er steevast Audi's betrokken zijn bij de meest asociale, doelbewuste ongevallen?
Nou wat ik merk in mijn Audi, maar ook in een BMW bijv, is dat je je veel veiliger voelt. In een Ford bijv of een Fiat voel ik me gewoonweg onveilig, rammelbakken zijn het in mijn ogen, ja ook de nieuwere. Zoals de meest recente Fiesta die mijn moeder gekocht heeft, het voelt niet goed. Indien dat een grote rol gaat spelen en je arrogant door het verkeer gaat, tsja dat is foute boel. Daar moet je dus heel erg mee opletten.
Daarnaast zetten ze graag de naam: BMW, AUDI of VW neer bij incidenten.
Was het een Toyota geweest, dan stond OF het merk er niet eens bij, of het was nooit in het nieuws gekomen.
Als ik me aan bepaalde merken irriteer in het verkeer, is het juist Volvo of de VW UP of de Renaults.
Het zal denk ik ook aan de regio liggen, zo is in een bepaalde regio merk x populair en in een andere regio weer een ander merk, althans dat lijkt mij op te vallen.
Hier zie je veel Volvo, VW UP, Tesla, Renault/Peugeot (lease uiteraard) voorbij komen. Tesla nooit echt last van, de rest wel. 1 meter voor je op de snelweg ineens voor jou invoegen (uiteraard zonder knipperlicht) of met 180km/u aan komen rijden en 50cm achter je remmen etc etc.
Maar vooral de media vind het leuk om de populairste merken (of het nu om telefoons, auto's of koelkasten gaat) negatief in het nieuws te brengen, het krijgt namelijk veel clicks
Zelf ben ik naar mijn weten een zeer sociale audi rijder, ik geef indien mogelijk iedereen alle ruimte, ik kleef niet en etc. Wel vind ik het soms leuk indien de weg het toelaat (Duitsland bijv) om het gaspedaal in te drukken (maar goed daar ben je denk ik gewoon een auto liefhebber voor).
Daarnaast zit er ook een groot verschil in auto kopers en auto huurders (leasers), vooral deze laatste hebben uiteraard veel minder zorgen en klote veel aan op de weg. Het is toch hun eigen auto niet, maar die van de bank / lease maatschappij. Koop jij je auto dan weet ik vrijwel 100% zeker dat je er een stuk socialer en voorzichtiger mee bent (niet voor iedereen van toepassing, voor het gros wel).
Dan heb je ook nog de criminelen, die willen een mooie, dure, snelle wagen, maar toch ook wel enigszins betaalbaar.
Ja dan kom je bij een Golf GTI, Audi, BMW of Mercedes uit. Heb je een crimineel die dan een Audi uitzoekt tsja..
Maar goed het kan ook zijn dat die een Mercedes AMG koopt en dan komt die wel vroeg of laat in het nieuws. Een crimineel is gewoonweg zoveel met zijn ''status'' bezig, dat een renaultje 306 niet in zijn straatje past, dus gaat die voor een luxere wagen.
Een Ferrari kunnen ze niet kopen legaal dus dat wordt m niet, net als andere auto's in dat segment.
Een tesla zal m ook niet worden, niet leuk om tijdens het ontsnappen met een lege accu te zitten en die een uurtje aan een laadpaal te moeten hangen.
[
Voor 23% gewijzigd door
LopendeVogel op 02-02-2017 13:08
]