Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:30

royhoi

-

Chaoss schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:05:
In december al gekocht maar deze week de eerste kilometers in kunnen rijden ivm "even wat" onderhoud wat moest gebeuren.

Betreft een 200 20v Quattro, behoorlijk zeldzaam want van de sedan zijn zo'n 4600 explaren gebouwd.
Nice! Beste motor die er is 🤘🤘

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Draait echt super smooth die 20v, loopt soepeler dan de 10vt die ik gehad heb.

Sowieso is er niets beter dan een 5 cillinder, beetje jammer dat Audi dat zelf ook pas sinds kort weer in de gaten heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downsizing had toch toekomst toen ? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rgWnTkPqzGW5AO7xSR63Khff/full.jpg

Sorry voor de oer resolutie :> hele middag besteed aan poetsen. Momenteel blinkt het in zwart. Interieur ook aangepakt, leder in was gezet en bekleding gepoetst. Kleine vlekjes eruit. Ruikt allemaal weer heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sDJqcCIHPlQCMiOikx4uTfT2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ElrK7CqXu1h7GLnIdiwDkUG5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/29AdmgtoBK2L1Wl3VS4ySPO7/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Chaoss schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:58:
Draait echt super smooth die 20v, loopt soepeler dan de 10vt die ik gehad heb.

Sowieso is er niets beter dan een 5 cillinder, beetje jammer dat Audi dat zelf ook pas sinds kort weer in de gaten heeft.
Idd aan de 20v 5cilinder kan weinig tippen. Toen ik kon kiezen tussen mijn S2 en RS6 was de keuze snel gemaakt 😉

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Dit is nieuw...ziet er uit als een Audi versie van wat VW heeft.

https://shop.audi.nl/bijz...ected-car-module?cid=3102

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Is idd precies hetzelfde ja! Heeft wel vrij lang geduurd bij Audi haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:57:
[...]

Is idd precies hetzelfde ja! Heeft wel vrij lang geduurd bij Audi haha
Voorsprong door techniek _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
http://www.omroepbrabant....l+van+de+weg+[VIDEO].aspx
Waarom zijn het altijd Audi's die ik dergelijke acties zie uithalen.

Je leest nooit "Lada-rijder dwingt automobilist in de sloot" of "Tesla-rijder duwt automobilist van de weg"
Blijf het op zijn zachtst gezegd opvallend vinden dat er steevast Audi's in het spel zijn.

Is dit lokale problematiek (lees Zuid-Oost Noord-Brabant) of zie je ook in andere plekken van het land dat er steevast Audi's betrokken zijn bij de meest asociale, doelbewuste ongevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Er zijn mensen die aso rijden daar kan een merk niks aan doen. Rij zelf ook a8 en gedraag me altijd keurig O-) .

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste verkeersboetes zijn ook voor rekening van Audi-rijders :P

Tja ik rij niet anders omdat ik een Audi RS rij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

eL_Jay schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:07:

Je leest nooit "Lada-rijder dwingt automobilist in de sloot" of "Tesla-rijder duwt automobilist van de weg"
Blijf het op zijn zachtst gezegd opvallend vinden dat er steevast Audi's in het spel zijn.

Is dit lokale problematiek (lees Zuid-Oost Noord-Brabant) of zie je ook in andere plekken van het land dat er steevast Audi's betrokken zijn bij de meest asociale, doelbewuste ongevallen?
Lijkt me onzin, stigmatiserend, hier valt het me nooit op. Audi's of BMW's vallen meer op EN e rijden er veel van rond en dan is het ook een stukje afgunst "daar heb je weer zo'n Audi rijder". Ik zie vaak genoeg Renaults of andere merken zich als een halve zool gedragen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:00:
De meeste verkeersboetes zijn ook voor rekening van Audi-rijders :P

Tja ik rij niet anders omdat ik een Audi RS rij.
Dus jij rijd bewust andere mensen van de weg?

Dat Audi rijders de meeste boetes krijgen is ook onzin, 80% rijd met een of ander eco hok rond, Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar 1x een boete gehad voor te hard rijden (10km te hard)

Ik hoop echt dat ze die A8 rijder te pakken krijgen, auto de pers in en die bestuurder permanent het rijbewijs ontzeggen, dat soort mensen horen niet op de openbare weg thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 20-09 11:28
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Lijkt me onzin, stigmatiserend, hier valt het me nooit op. Audi's of BMW's vallen meer op EN e rijden er veel van rond en dan is het ook een stukje afgunst "daar heb je weer zo'n Audi rijder". Ik zie vaak genoeg Renaults of andere merken zich als een halve zool gedragen.

[...]

Dus jij rijd bewust andere mensen van de weg?

Dat Audi rijders de meeste boetes krijgen is ook onzin, 80% rijd met een of ander eco hok rond, Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar 1x een boete gehad voor te hard rijden (10km te hard)

Ik hoop echt dat ze die A8 rijder te pakken krijgen, auto de pers in en die bestuurder permanent het rijbewijs ontzeggen, dat soort mensen horen niet op de openbare weg thuis.
Volgens dit nieuwsbericht klopt het wel.. http://www.rtlnieuws.nl/e...-boetes-voor-audi-rijders
Maar ja in een A3 1.6TDI is het ook niet moeilijk om in dit land een boete te krijgen. Het is gewoon een populair merk (prive en lease).

Wat in die video gebeurd kan echt niet, die bestuurder in die Renault heeft zijn neus op acht plekken gebroken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Wat me nog het meeste verbaast is dat ze die bestuurder nog niet hebben gevonden. Er hangen tegenwoordig toch overal camera's op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat die A8-bestuurder doet is natuurlijk niet ok. Maar wat heeft zich nog vóór het ongeval afgespeeld, die A8-bestuurder zal toch niet zomaar dicht achterop gaan zitten en vervolgens rechts inhalen? En wellicht heeft het seinen met grootlicht een schepje erbovenop gedaan? Zie anders ook veel Volvo's en zoals hierboven aangegeven, Renault's zich gedragen als King-of-the-road.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Als je niet hard genoeg rijdt in de ogen van sommige achterliggers dan gaat men kleven, duwen en rechts inhalen als daar de mogelijkheid voor is.
Heb je een ergere klootzak te pakken dan krijg je ook nog even een remtest op je neus.
En de echt achterlijke mensen duwen je zowat van de weg.
En God behoede mij als ik daar met groot licht op sein als iemand voor mij voor eigen rechter gaat spelen.
Nee dat kan echt niet. Dan is iemand van de baan duwen de meest gerechtigde handeling om mee te reageren. Wat denkt die ander wel niet... Eventjes mijn zijn lampen seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Er zijn in Nederland dan ook wel genoeg mensen die menen dat ze links moeten blijven rijden, op 50 wegen, op 80 wegen en op de snelweg, terwijl er dan geen hond te bekennen is op de rechterzijde. Scrtz gaat er op de 50 en 80 wegen gewoon rechts langs in ieder geval, op de snelweg gaat me dat dan iets te ver maar zet tegenwoordig vaker mijn knipperlicht naar links aan als iemand links blijft rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Logi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:05:
Wat die A8-bestuurder doet is natuurlijk niet ok. Maar wat heeft zich nog vóór het ongeval afgespeeld, die A8-bestuurder zal toch niet zomaar dicht achterop gaan zitten en vervolgens rechts inhalen? En wellicht heeft het seinen met grootlicht een schepje erbovenop gedaan? Zie anders ook veel Volvo's en zoals hierboven aangegeven, Renault's zich gedragen als King-of-the-road.
Wat er ook gebeurd is, afsnijden, seinen, of in dit geval levensgevaarlijk verkeersgedrag, is nooit een vergeldingsregel. Deze Audirijder heeft een levensgevaarlijk ongeval veroorzaakt en die gaat op de blaren zitten. Heel erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach ze hebben die pauper al gepakt: https://www.politie.nl/ni...ep-in-bureau-brabant.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms vraag ik me af waar 1.5 uur poetsen goed voor is, als bij een volgende rit (150km) de hele auto alweer smerig wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als het goed is heb je en waslaag aangebracht waardoor het vuil er zo afspoelt.

Maar inderdaad, deze tijd van het jaar heb je weinig eer van je werk, ben allang blij dat het redelijk droog weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:34:
[...]

You tell me. Ik ben geen expert op gebied van uitlijnen. Ik breng mijn auto daar omdat ie uitlijning nodig heeft en verwacht dat dat correct wordt uitgevoerd. Meerdere malen krijg ik 'm gewoon niet goed terug. En nee, zo slecht is mijn auto niet dat iedere uitlijning nu mislukt ofzo.

Het is gewoon hit & miss iedere keer. De ene doet het wel goed en de ander wat minder. Ik wil gewoon een in orde auto hebben en zeker als ik harder dan 200 wil rijden in Duitsland bijv.
Er zit inderdaad best wat verschil in kwaliteit tussen bedrijven die uitlijnen. Sommigen doen het werkelijk perfect, anderen leveren doodleuk een auto af waarvan na uitlijnen het stuur een paar graden scheef staat. En dat ligt echt niet aan de apparatuur maar komt 100% voor conto van de monteur die voor het uitlijnen het stuur blokkeert.

Overigens is een uitlijnbank niet heilig. Die kan best de goede waarden geven, maar toch veroorzaken dat een auto niet goed rijdt. In Gouda ging ik naar de lokale Profile (gewoon een grote bandenboer die via de Profile bevoorraad werd) en daar was het standaard dat na het uitlijnen er een testrit gemaakt werd. Bij die testrit kwam ooit naar voren dat er een toplager kapot was, dat had de meetapparatuur van de bank niet opgemerkt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik zou nog een update geven van mijn auto.
Mijn auto rijdt nog altijd heerlijk nu ik een nieuwe stripmotor heb gekregen. Er zat wel een keertje een olieleiding niet goed vast waardoor ik weer olie lekte maar dit is snel verholpen door de dealer.

Ik heb nog de volgende aangepast aan mijn auto:

S-Line interieur (stoelen + hemelbekleding)
Pre-facelift ledjes aan de achterkant
Originele 20 inch RS4? velgen, ik had eerst 19 inch rotor velgen maar de ET waarde (35) lag me altijd dwars toen ik naar de auto keek.

Wat ik nog wil doen:
S-Line skirts
Auto helemaal (binnen + buiten) schoon laten maken door een professional.

Ik zou eventueel verlagen maar ik zie er toch maar vanaf, hij rijdt nu heerlijk comfortabel maar toch sportief!

Mijn mooie foto gemaakt door iPhone, auto is vies maar de Albert Heijn garage nog viezer dus hij ziet er "schoner" uit. :o

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/96w7e9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RRCreations schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:41:
Ik zou nog een update geven van mijn auto.
Mijn auto rijdt nog altijd heerlijk nu ik een nieuwe stripmotor heb gekregen. Er zat wel een keertje een olieleiding niet goed vast waardoor ik weer olie lekte maar dit is snel verholpen door de dealer.

Ik heb nog de volgende aangepast aan mijn auto:

S-Line interieur (stoelen + hemelbekleding)
Pre-facelift ledjes aan de achterkant
Originele 20 inch RS4? velgen, ik had eerst 19 inch rotor velgen maar de ET waarde (35) lag me altijd dwars toen ik naar de auto keek.

Wat ik nog wil doen:
S-Line skirts
Auto helemaal (binnen + buiten) schoon laten maken door een professional.

Ik zou eventueel verlagen maar ik zie er toch maar vanaf, hij rijdt nu heerlijk comfortabel maar toch sportief!

Mijn mooie foto gemaakt door iPhone, auto is vies maar de Albert Heijn garage nog viezer dus hij ziet er "schoner" uit. :o

[afbeelding]
Wanneer komen die uitlaatsierstukken erop :9

S-line sideskirts gaan zeker goed staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
Rainesh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:29:
[...]

Wanneer komen die uitlaatsierstukken erop :9

S-line sideskirts gaan zeker goed staan!
Die moet ik inderdaad nog kopen. Zal het wel als eerste kopen in de zomer. Stiekem vind ik dat ik dan ook een S-line difusser nodig heb.

Had ik trouwens al verteld dat mijn achterlichten nu 100% werken? Was inderdaad even omschakelen. Snap niet waarom de kabel van uiterst rechts naar binnen link moest gaan maar het werkt dus ik houd het lekker zo!

Iemand een goed adresje voor schoonmaken in de buurt van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RRCreations schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:45:
[...]

Die moet ik inderdaad nog kopen. Zal het wel als eerste kopen in de zomer. Stiekem vind ik dat ik dan ook een S-line difusser nodig heb.

Had ik trouwens al verteld dat mijn achterlichten nu 100% werken? Was inderdaad even omschakelen. Snap niet waarom de kabel van uiterst rechts naar binnen link moest gaan maar het werkt dus ik houd het lekker zo!

Iemand een goed adresje voor schoonmaken in de buurt van Rotterdam?
Originele S-line diffuser heeft ook een s-line achterbumper nodig. Alleen diffuser vervangen kan niet, of je moet eentje van Finest Car Art kopen en die monteren. Dat past wel 1 op 1.

Maarre...de 20inch rs4 staan erg goed. _/-\o_

Volgende mod = elektrisch inklapbare zijspiegels? :9

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 02-02-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wat voor diameters hebben die pijpjes? Misschien kun je van die skoda pijpjes halen dan ben je voor 27 euro klaar en heb je 2 stuks, enigste verschil is een Skoda logo ipv een Audi logo wat toch niemand ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:00
eL_Jay schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:07:

Nou wat ik merk in mijn Audi, maar ook in een BMW bijv, is dat je je veel veiliger voelt. In een Ford bijv of een Fiat voel ik me gewoonweg onveilig, rammelbakken zijn het in mijn ogen, ja ook de nieuwere. Zoals de meest recente Fiesta die mijn moeder gekocht heeft, het voelt niet goed. Indien dat een grote rol gaat spelen en je arrogant door het verkeer gaat, tsja dat is foute boel. Daar moet je dus heel erg mee opletten.

Daarnaast zetten ze graag de naam: BMW, AUDI of VW neer bij incidenten.
Was het een Toyota geweest, dan stond OF het merk er niet eens bij, of het was nooit in het nieuws gekomen.

Als ik me aan bepaalde merken irriteer in het verkeer, is het juist Volvo of de VW UP of de Renaults.

Het zal denk ik ook aan de regio liggen, zo is in een bepaalde regio merk x populair en in een andere regio weer een ander merk, althans dat lijkt mij op te vallen.
Hier zie je veel Volvo, VW UP, Tesla, Renault/Peugeot (lease uiteraard) voorbij komen. Tesla nooit echt last van, de rest wel. 1 meter voor je op de snelweg ineens voor jou invoegen (uiteraard zonder knipperlicht) of met 180km/u aan komen rijden en 50cm achter je remmen etc etc.

Maar vooral de media vind het leuk om de populairste merken (of het nu om telefoons, auto's of koelkasten gaat) negatief in het nieuws te brengen, het krijgt namelijk veel clicks :D

Zelf ben ik naar mijn weten een zeer sociale audi rijder, ik geef indien mogelijk iedereen alle ruimte, ik kleef niet en etc. Wel vind ik het soms leuk indien de weg het toelaat (Duitsland bijv) om het gaspedaal in te drukken (maar goed daar ben je denk ik gewoon een auto liefhebber voor).

Daarnaast zit er ook een groot verschil in auto kopers en auto huurders (leasers), vooral deze laatste hebben uiteraard veel minder zorgen en klote veel aan op de weg. Het is toch hun eigen auto niet, maar die van de bank / lease maatschappij. Koop jij je auto dan weet ik vrijwel 100% zeker dat je er een stuk socialer en voorzichtiger mee bent (niet voor iedereen van toepassing, voor het gros wel).

Dan heb je ook nog de criminelen, die willen een mooie, dure, snelle wagen, maar toch ook wel enigszins betaalbaar.
Ja dan kom je bij een Golf GTI, Audi, BMW of Mercedes uit. Heb je een crimineel die dan een Audi uitzoekt tsja..
Maar goed het kan ook zijn dat die een Mercedes AMG koopt en dan komt die wel vroeg of laat in het nieuws. Een crimineel is gewoonweg zoveel met zijn ''status'' bezig, dat een renaultje 306 niet in zijn straatje past, dus gaat die voor een luxere wagen.
Een Ferrari kunnen ze niet kopen legaal dus dat wordt m niet, net als andere auto's in dat segment.
Een tesla zal m ook niet worden, niet leuk om tijdens het ontsnappen met een lege accu te zitten en die een uurtje aan een laadpaal te moeten hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 02-02-2017 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom rijd "de neus" ook op eens scooter.

Allemaal onzin dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:18:

Allemaal onzin dus.
De neus doet even helemaal niets meer :P

Maar het gros van de 'criminelen' wil gewoon aanzien, en vooral aanzien binnen hun eigen kringen. Dit door een dure en vaak liefst zo exclusief mogelijke auto te rijden.

Sommige hebben er geen geld voor en gaan voor huurauto's, ook zoiets. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tylen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:18:

Allemaal onzin dus.
De uitzondering bevestigd de regel, zeggen ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Rainesh schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:37:
[...]

Originele S-line diffuser heeft ook een s-line achterbumper nodig. Alleen diffuser vervangen kan niet, of je moet eentje van Finest Car Art kopen en die monteren. Dat past wel 1 op 1.

Maarre...de 20inch rs4 staan erg goed. _/-\o_

Volgende mod = elektrisch inklapbare zijspiegels? :9
Nou dan laat ik die s-line difusser maar tenzij ik er een vind met mooi prijsje.

Elektrisch inklapbare spiegels komen misschien ook wel, met automatisch dimmende spiegels natuurlijk. Maar eerst s-line skirts en sieruitlaten. Zal wel even op marktplaats zoeken voor een koopje.

Wanneer komt je Audi binnen

@scrtz
Is dat echt het enig verschil? Premium prijzen! Volgens mij zijn ze 2x80mm..

[ Voor 5% gewijzigd door RRCreations op 03-02-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RRCreations schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Nou dan laat ik die s-line difusser maar tenzij ik er een vind met mooi prijsje.

Elektrisch inklapbare spiegels komen misschien ook wel, met automatisch dimmende spiegels natuurlijk. Maar eerst s-line skirts en sieruitlaten. Zal wel even op marktplaats zoeken voor een koopje.

@scrtz
Sierstukken zijn niet heel duur, maar volgens mij heeft Skoda ze niet in zo een grote maat.

Ik verwacht vanavond of morgenochtend!!! *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende week nieuwe remmen installeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.lspeed-racing.de/images/product_images/info_images/rs4b5va1.jpg

Zimmerman set, voor / achter + pads. Zo groot als een 14 inch wiel. Plus deze big boy van 3.5inch groot O+

Afbeeldingslocatie: https://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/4pIAAOSwopRYc6GN/$_85.JPG

Ben alleen bang dat het geluid met 80 tot 120 veel 'harder' gaat worden, tot op het niveau dat je je eraan gaat irriteren. Katalysatoren zijn 200 cells. Gezien de voorste banken al leeggeklopt zijn moet ook dit weer een beetje meer vermogenswinst gaan geven (ook grotere diameter + downpipes op maat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:59:
Aankomende week nieuwe remmen
Zimmerman set, voor / achter + pads. Zo groot als een 14 inch wiel. Plus deze big boy van 3.5inch groot O+

Ben alleen bang dat het geluid met 80 tot 120 veel 'harder' gaat worden, tot op het niveau dat je je eraan gaat irriteren. Katalysatoren zijn 200 cells. Gezien de voorste banken al leeggeklopt zijn moet ook dit weer een beetje meer vermogenswinst gaan geven (ook grotere diameter + downpipes op maat).
Van die pijp graag een voor en na filmpje met geluid!

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RRCreations schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:39:
[...]

@scrtz
ah 80 gaat niet passen idd. Nja de verschillen qua pasvorm/montage zijn wat anders maar goed via VW was 1 sierstuk 80 euro en heb er dus 2 van skoda voor 27 euro waarvan ik er een aan een mede tweaker heb verkocht (1.2 tsi/1.6tdi met paar 1 pijpje :P)

Anders even op ebay oid kijken voor originele!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rainesh
Auto is binnen *O* !!!

Nog geen ritje mee gemaakt. Morgen :)

Wat een bak man! Echt geweldig.

Maandag even elektrisch inklapbare zijspiegels zoeken en dan snel retrofitten. Zondag de auto even wassen en gelijk in Soft99 Fusso wax :)

De ambiente deurverlichting strips in de sierlijsten zijn wel erg gaaf, veel mooier dan ik verwacht had.

Merkte gelijk op de coming/leaving home echt een mega bak met licht geeft...lijkt erop dat de led dimlichten ook aangaan. Kijken of ik dat aan kan passen.

Morgen ff laptop aansluiten en het volgende doen:
- needlesweep
- drl menu
- ruitenwisser menu
- kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren
- laptimer
- olietemperatuur
- acc basisafstand menu

Maandag ook gelijk B&O centerspeaker zoeken en retrofitten, simpele upgrade voor geluid. Als ik spiegels retrofit, dan ook gelijk deuren dempen.

Audio is wel ok, basweergave is wel matig. Moest slider helemaal open gooien voor wat laag. Denk dat er binnenkort een software update voor komt, hebben ze voor de a4 b9 ook uitgebracht. Deuren dempen zal sowieso wel een positief effect hebben op basweergave.

Pics volgen snel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:17:
Auto is binnen *O* !!!

Nog geen ritje mee gemaakt. Morgen :)
Dat de dag eeeextra lang :+ mag duren voor jou

Maar is snel gegaan dan.

Goed bezig, veel plezier morgen (en overmorgen, de dag na overmorgen, de dag daarna, enz. enz :D)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rainesh
Thnx!!!

Net eerste ritje gemaakt, moesten gelijk naar feestje toe :)

Ff snel een vieze pic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFI9D0krcjKUF1RkDgzJeHt1/full.jpg

Needlesweep, olietemperatuur en laptimer zijn niet gelukt :( morgen even mijn tijd voor nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 04-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dat wordt genieten morgen, proficiat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
Spiegels handmatig ingeklapt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Haha jap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Scherp...

Die van jou ook al op gele platen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:
Thnx!!!

Ff snel een vieze pic.

[afbeelding]

Needlesweep, olietemperatuur en laptimer zijn niet gelukt :( morgen even mijn tijd voor nemen.
Feli *O* *O* *O* *O* *O*

Mooie auto man! Veel plezier ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:
Thnx!!!

Ff snel een vieze pic.

[afbeelding]

Verkkerde kleur, verkeerde velgen. Etc. Gewoon lelijke bak.

:+ (ik mis hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waar blijven je pics??? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxoss
o0SmOkE0o schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:26:
[...]
Scherp...

Die van jou ook al op gele platen ?
Sinds vandaag! O+

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2j0mil1.jpg

Wat een heerlijke bak! S-tronic is geweldig en ACC ook geniaal. Hele snelweg op de ACC gereden en ondertussen kloten in de MMI :D

[ Voor 22% gewijzigd door maxoss op 04-02-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
maxoss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:58:
Sinds vandaag! O+

Wat een heerlijke bak! S-tronic is geweldig en ACC ook geniaal. Hele snelweg op de ACC gereden en ondertussen kloten in de MMI :D
En alweer op precies dezelfde dag als Rainesh. Hebben jullie dezelfde "importeur" gebruikt :+

Ook jij veel plezier, maar dat zal waarschijnlijk wel lukken met zo'n schôôn waoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U8p7UT9FMxSMZ5vd8blP5vBl/full.jpg

Toch wel prettig gevoel zo, dingen voor elkaar te hebben. :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een vrouw en een hond bedoel je?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

auto op stoep
hond op parkeerplaats

tuurlijk joh :P haha

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen als ik grote boodschappen heb gedaan parkeer ik even voor de deur om alles zo naar binnen te slepen. Mijn woonkamer / keuken begint pas op eerste verdieping, begane grond is schuur / kantoor enz.

Buren doen het ook, vooral als ze op vakantie gaan dan staat hun auto soms een paar dagen voor de deur.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16299018_1306750196061961_831876997728338369_n.jpg?oh=5d7fd7fb148685b42ae090f78dc8c873&oe=590A17F1

Echtwaar, die duitsers ook :9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 23:18 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rainesh
*Alvast excuus voor spam :) *

Vandaag rustig de auto gewassen en boodschappen wezen doen etc. Nogmaals, wat een heerlijke wagen. Lekker stil, ok de a4 was stiller, niet te groot en niet te klein. Motor heeft voldoende kracht en rijdt erg soepel, dito met de bak. Het is mijn eerste automaat en het is beter dan ik verwacht had. Schakelen gaat zowat traploos en zonder schokken.

Drive Select is fijn, gelijk stuur op Dynamic gezet. Dat rijdt stukken fijner. Onderstel is stugger dan die van de a4, maar weer minder stug dan van de a1 8)7

Vandaag ook Android Auto geprobeerd, had er meer van verwacht.......wil je alleen je telefoon opladen dan start mijn telefon continu Android Auto op. Zal wel aan mijn telefoon liggen..... Voor derest zag het er niet heel bijzonder uit, denk dat het google maps navi wel handig is bij nog niet bijgewerkte straten/snelwegen zoals de nieuwe A4 tussen Den Haag en Rotterdam.

In het donker zijn de knipperlichten vooraan echt asociaal!!! Ik ben net even met de buurman een andere auto weg gaan brengen, liet hem de a3 rijden. Hij stond achter me bij het stoplicht en man........wat een enorm felle knipperlicht is dat zeg, niet normaal. _O- Zelfs borden die flink wat verderop stonden werden zelfs door verlicht.

Virtual Cockpit is gaaf! Lekker scherp, snel en overzichtelijk. Binnenkort van Den Haag - Schiphol - Den Haag - Maastricht doen. Dan kan ik ACC ff goed uittesten en het verbruik. Ik merkte wel gelijk op dat 1 tikje met CC gelijk +5km/u is... :/ Bij de a1/4 is dat +1 a +2.... Ik rij in zoveel verschillende Audi's/VW's, maar zelden op CC dan. Vaak zijn het dan korte stukjes.

Vandaag alleen gewassen en waxen, lak zag er op zich wel goed uit maar denk dat met een lichte polish sessie zou het daytona spikkel er meer uit komen. In de lente dan maar even kleien, licht polijsten en dan misschien in een glascoating. Maargoed vandaag:
- 2 emmer methode
- Meguiars Gold Class shampoo
- Monello washmitt
- Soft99 Fusso wax.
- CarPro PH neutrale velgenreiniger (had ik nog over voor de rotors van de A1, met een te agressieve velgenreiniger kon je de gepolijste randen van je velg helemaal verkloten)
- Poorboys Natural Look om alle kunststof interieur panelen weer mooi diep- en matzwart te maken.

Was met 3 euro en een uurtje werk helemaal klaar en zag er beter uit dan de wasstraat :9

Moet ook even een nieuwe kentekenplaathouder aan de voorzijde regelen, wil eentje zonder 007auto _O- Of ik probeer het morgen even weg te poetsen :P

Genoeg geouwehoer :P ....tijd voor foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VVsYnLEhzBqZ8aPn418t69Dg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i7ZQEqgWxdcGttbNqo6GTKdh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2sm3JjP8Y5MlA8fF5QkrP5PO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/irUPkzMRGEKhX3Z3fQRy8gqw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xtnNlbbXyRONZOfdmXj0MmEj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/11q1holeJVm2u9rvLLqhqDwG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bf3d4yIoMdayQs8PuhiL7UQu/full.jpg

Huisdier :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ViV8KqYuvFDvWb8IbDTieDzK/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 05-02-2017 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie wagen hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:13:

Vandaag rustig de auto gewassen en boodschappen wezen doen etc. Nogmaals, wat een heerlijke wagen. Lekker stil, ok de a4 was stiller, niet te groot en niet te klein. Motor heeft voldoende kracht en rijdt erg soepel, dito met de bak. Het is mijn eerste automaat en het is beter dan ik verwacht had. Schakelen gaat zowat traploos en zonder schokken.

Drive Select is fijn, gelijk stuur op Dynamic gezet. Dat rijdt stukken fijner. Onderstel is stugger dan die van de a4, maar weer minder stug dan van de a1 8)7

Vandaag ook Android Auto geprobeerd, had er meer van verwacht.......wil je alleen je telefoon opladen dan start mijn telefon continu Android Auto op. Zal wel aan mijn telefoon liggen..... Voor derest zag het er niet heel bijzonder uit, denk dat het google maps navi wel handig is bij nog niet bijgewerkte straten/snelwegen zoals de nieuwe A4 tussen Den Haag en Rotterdam.

In het donker zijn de knipperlichten vooraan echt asociaal!!! Ik ben net even met de buurman een andere auto weg gaan brengen, liet hem de a3 rijden. Hij stond achter me bij het stoplicht en man........wat een enorm felle knipperlicht is dat zeg, niet normaal. _O-

Virtual Cockpit is gaaf! Lekker scherp, snel en overzichtelijk. Binnenkort van Den Haag - Schiphol - Den Haag - Maastricht doen. Dan kan ik ACC ff goed uittesten en het verbruik. Ik merkte wel gelijk op dat 1 tikje met CC gelijk +5km/u is... :/ Bij de a1/4 is dat +1 a +2.... Ik rij in zoveel verschillende Audi's/VW's, maar zelden op CC dan. Vaak zijn het dan korte stukjes.

Vandaag alleen gewassen en waxen, lak zag er op zich wel goed uit maar denk dat met een lichte polish sessie zou het daytona spikkel er meer uit komen. In de lente dan maar even kleien, licht polijsten en dan misschien in een glascoating. Maargoed vandaag:
- 2 emmer methode
- Monello washmitt
- Soft99 Fusso wax.
- CarPro PH neutrale velgenreiniger (had ik nog over voor de rotors van de A1, met een te agressieve velgenreiniger kon je de gepolijste randen van je velg helemaal verkloten)
- Poorboys Natural Look om alle kunststof interieur panelen weer mooi diep- en matzwart te maken.

Was met 3 euro en een uurtje werk helemaal klaar en zag er beter uit dan de wasstraat :9

Moet ook even een nieuwe kentekenplaathouder aan de voorzijde regelen, wil eentje zonder 007auto _O- Of ik probeer het morgen even weg te poetsen :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super bak man, ben jaloers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hey dat huisdiertje mag alleen in Quattro's :P

Verder mooie auto, ik hou van sedans maar een A3 zou voor mij te klein zijn met 2 kids.

[ Voor 49% gewijzigd door Chaoss op 05-02-2017 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heerlijke wagen! :9

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Voor deze keer dan :o . Maar sjieke auto hoor ! d:)b
De ambiente deurverlichting strips in de sierlijsten zijn wel erg gaaf, veel mooier dan ik verwacht had.
Was je zo onder de indruk dat je nu juist dat niet met ons gedeeld hebt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Rainesh schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:13:

In het donker zijn de knipperlichten vooraan echt asociaal!!! Ik ben net even met de buurman een andere auto weg gaan brengen, liet hem de a3 rijden. Hij stond achter me bij het stoplicht en man........wat een enorm felle knipperlicht is dat zeg, niet normaal. _O- Zelfs borden die flink wat verderop stonden werden zelfs door verlicht.

- 2 emmer methode
- Monello washmitt
- Soft99 Fusso wax.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je geen drukknopjes op het einde van de CC hendel zitten?
Daar kon je +1 mee doen toch?

Verder: Dikke bak man!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 12:13
Wil vandaag gaan kijken naar een A3 uit 2007. Deze mist echter de cruise control. Mocht ik deze auto aanschaffen wil ik de cruise control retrofitten.

Echter weet iemand een goede garage of iemand die dit kan en wat hier evt. de kosten voor zijn. ik zie op internet enkele uiteenlopende prijzen van minder als €200 tot meer als €600

Ik woon zelf in het zuiden van het land dus als iemand iets in de buurt weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
lutjes schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:57:
Wil vandaag gaan kijken naar een A3 uit 2007. Deze mist echter de cruise control. Mocht ik deze auto aanschaffen wil ik de cruise control retrofitten.

Echter weet iemand een goede garage of iemand die dit kan en wat hier evt. de kosten voor zijn. ik zie op internet enkele uiteenlopende prijzen van minder als €200 tot meer als €600

Ik woon zelf in het zuiden van het land dus als iemand iets in de buurt weet hoor ik het graag.
Heeft de auto een multifunctioneel stuurwiel? Zo nee, dan moet ook sleepring vervangen worden.

Vagtechniek of Audiparts Veghel zouden het voor je kunnen vervangen......maar eigenlijk iedere garage wel zolang ze maar vcds hebben om het in te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KillaZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:50:
[...]

Heb je geen drukknopjes op het einde van de CC hendel zitten?
Daar kon je +1 mee doen toch?

Verder: Dikke bak man!
Thnx heren!

Zover ik weet niet. Had ik ook bij mijn vorige audi's niet. Hendel omhoog was +1, langer omhoog was +10. Ik heb net online instructiehandleiding gelezen en daar staat niks in over het aantal km/u stappen.
o0SmOkE0o schreef op maandag 6 februari 2017 @ 04:18:

Was je zo onder de indruk dat je nu juist dat niet met ons gedeeld hebt :D
Zal vanavond wat pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Thnx heren!

Zover ik weet niet. Had ik ook bij mijn vorige audi's niet. Hendel omhoog was +1, langer omhoog was +10. Ik heb net online instructiehandleiding gelezen en daar staat niks in over het aantal km/u stappen.

[...]

Zal vanavond wat pics maken.
Moet er wel inzitten hoor. Ik deed ook stappen van 1 of 10. Misschien in de boardcomputer een setting waarmee je 5 of 1 kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Knopje langer ingedrukt houden, dan ga je in stappen per kilometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:25:
Knopje langer ingedrukt houden, dan ga je in stappen per kilometer
Ik ga het proberen. Had alleen 1x kort ingedrukt.
Tylen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Moet er wel inzitten hoor. Ik deed ook stappen van 1 of 10. Misschien in de boardcomputer een setting waarmee je 5 of 1 kan kiezen?
Zal later nog een keer checken. Maar volgens mij niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raar dat ik echt niet meer weet hoe het zat. En toch deed ik het allemaal op de automagische piloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Ik ga het proberen. Had alleen 1x kort ingedrukt.
Geloof mij dat is het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ja de B7 vind ik tot op de dag nog altijd 1 van de mooiste modellen (en rijden al circa 10 jaar rond!!).. De nieuwste hebben ook wel wat, maar die lijken veel compacter dan de tank van een B7 avant. Tevens het model waar ik inmiddels al ongeveer een maandje voor aan het neuzen ben (Duitsland uiteraard). Toegegeven, de virtual cockpit heeft wel wat, die zal ik dan wel moeten missen. Echter haalt puur en alleen de cockpit mij niet over om naar een nieuwste model te kijken.

Grote vooruitgang vergeleken de B5/B6 op elk gebied, zelf doe ik het met dezelfde als wat jij hebt (maar dan niet de RS, gewoon de 1.8T), en soms denk ik wel van, hm beetje lomp. Vooral de achterkant, als ik zelf achter een B5 Avant sta dan denk ik van moa moa, je ziet wel dat die bijna 20 jaar rond rijd (niet qua lak maar het design).
Daarnaast kost de B7 geen fluit meer hé als je een beetje rond neust op de Duitse websites, de RS zal wel wat prijziger zijn maar dat zoek ik dan niet direct (of hij moet al op mijn pad komen).
Maar de B7, ja om te smullen.. Stel Renault zou volgend jaar met een nieuw model komen en die ziet eruit als de B7 zou dat gerust kunnen (sorry voor de belediging guys).. Imo een tijdloos model wat tot op de dag gewoon top uit ziet.

Jep flink wat persoonlijke tikjes uiteraard :D

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 06-02-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Knopje op de zijkant is toch alleen de set knop? Moet je die lang indrukken?
Hendel omhoog is +10, hendel omlaag -5 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
LopendeVogel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Ja de B7 vind ik tot op de dag nog altijd 1 van de mooiste modellen (en rijden al circa 10 jaar rond!!).. De nieuwste hebben ook wel wat, maar die lijken veel compacter dan de tank van een B7 avant. Tevens het model waar ik inmiddels al ongeveer een maandje voor aan het neuzen ben (Duitsland uiteraard). Toegegeven, de virtual cockpit heeft wel wat, die zal ik dan wel moeten missen. Echter haalt puur en alleen de cockpit mij niet over om naar een nieuwste model te kijken.

Grote vooruitgang vergeleken de B5/B6 op elk gebied, zelf doe ik het met dezelfde als wat jij hebt (maar dan niet de RS, gewoon de 1.8T), en soms denk ik wel van, hm beetje lomp. Vooral de achterkant, als ik zelf achter een B5 Avant sta dan denk ik van moa moa, je ziet wel dat die bijna 20 jaar rond rijd (niet qua lak maar het design).
Daarnaast kost de B7 geen fluit meer hé als je een beetje rond neust op de Duitse websites, de RS zal wel wat prijziger zijn maar dat zoek ik dan niet direct (of hij moet al op mijn pad komen).
Maar de B7, ja om te smullen.. Stel Renault zou volgend jaar met een nieuw model komen en die ziet eruit als de B7 zou dat gerust kunnen (sorry voor de belediging guys).. Imo een tijdloos model wat tot op de dag gewoon top uit ziet.

Jep flink wat persoonlijke tikjes uiteraard :D
Je zou kunnen zoeken naar de Seat Exeo;) maar dan heb je niet die vette neus en achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Paul.H schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Je zou kunnen zoeken naar de Seat Exeo;) maar dan heb je niet die vette neus en achterlichten.
Seat staat bij mij helaas gelijk aan een hoop plastic en goedkope afwerkingen. Je merkt van alle kanten dat je dan direct in de budget van de budget (samen met skoda) in de VAG zit te zoeken. Ja het heeft wel wat weg van de bekende Audi trekjes qua design. Maar moa nee helaas, ik weet niet, bij Seat heb ik hetzelfde gevoel als bij een Skoda en in mindere maten een VWtje en dat is niet positief. Maar je ziet wel wat kenmerken die overeenkomen tussen de Exeo en de A4.
De a4 uit ~2005 lijkt inderdaad wel wat op de Exeo uit 2012 (en dat vind ik een regelrechte domper voor Seat). Ja de lampjes en zijspiegels zijn wat moderner, maar kijkend naar de bouw zie ik behoorlijk wat overeenkomsten. De voorkant ziet er daarnaast ook heel goedkoop uit bij de Exeo, ik hou juist van die grote gril van de Audi (vanaf de B7).

Audi is het (helaas) voor mij gewoonweg helemaal (ook al kan je vast en zeker wat opmerkingen van mij omver slaan, mij overtuigen gaat niet lukken haha) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Sterker nog, de Seat Exeo is feitelijk gewoon een Audi A4 B7.
De Exeo staat op het Volkswagen B-platform van de Audi A4 B7 waarvan de sedan eind 2007 uit productie ging. Seat wijzigde de auto op ongeveer 500 punten. De auto heeft een nieuwe voor- en achterkant gekregen zodat deze binnen de Seat-familie past ontworpen door designer Luc Donckerwolke. Ook technisch is de auto verder doorontwikkeld en zijn er nieuwe motoren verkrijgbaar. Het interieur is afkomstig uit de Audi A4 Cabriolet die eind 2008 uit productie ging.

Om de nieuwe Exeo te kunnen produceren hebben er gedurende 8 weken zo'n 1200 vrachtwagens 24 uur per dag tussen Ingolstadt en Barcelona gereden om de gehele productielijn te verhuizen naar de Seat fabriek in Spanje.
Dat je het qua looks dan niet helemaal je ding vindt, daar kan ik nog inkomen, maar qua afwerking zou je minstens hetzelfde niveau verwachten gezien de gehele productiefaciliteit van Duitsland naar Spanje is gegaan ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
B7 is inderdaad een erg fijn model, interieur kwaliteit is ook top vergeleken met de B8 en zelfs de C6. Heb in diverse B8's gezeten maar elke keer weer zwaar teleurgesteld door het interieur, vol kraakjes en zelfs de middenconsole/armsteun die je heen en weer kan bewegen (inclusief bijbehorend gekraak).
De C6 vind ik helemaal waardeloos want elk model waar ik voor in de markt was had versleten interieurdelen. Voornamelijk rond die draaiknop op de middenconsole en dus altijd vol in het zicht, voor mij een regelrechte afknapper. Ik weet dat het geen nieuwe auto's zijn maar ik was in de markt voor late C6 modellen met lage kmstand en dan alleen de nette luxe varianten met de 4.2v8 of S6, dus niet een vroege 2.0 tdi basis uitvoering uit 2004 ofzo.

Zelfde zie je trouwens ook veel bij bmw's uit 2005-2011, het bovenlaagje van de interieur strips en op het stuur laten gewoon los, ziet er zeer armoedig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wat leuk dat ik dit topic nu pas tegenkom na al mijn jaren op Tweakers haha. Ben zelf wel dagelijks actief op het Audiforum. Vanaf nu dan ook maar eens hier kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dw1-nl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:11:
Wat leuk dat ik dit topic nu pas tegenkom na al mijn jaren op Tweakers haha. Ben zelf wel dagelijks actief op het Audiforum. Vanaf nu dan ook maar eens hier kijken :)
Nu pas?! Foei :9 onder welke nickname post je op AF?
Malt007 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:07:
B7 is inderdaad een erg fijn model, interieur kwaliteit is ook top vergeleken met de B8 en zelfs de C6. Heb in diverse B8's gezeten maar elke keer weer zwaar teleurgesteld door het interieur, vol kraakjes en zelfs de middenconsole/armsteun die je heen en weer kan bewegen (inclusief bijbehorend gekraak).
Apart, heb 7jaar de B8 gehad en staat sinds paar dagen bij mijn ouders en had echt nergens last van. Geen gekraak of gepiep etc. De A1 daarin tegen was wel beduidend minder afgewerkt maar nog steeds op een hoger niveau dan een Polo.

[ Voor 49% gewijzigd door Rainesh op 06-02-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
RomeoJ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:16:
Sterker nog, de Seat Exeo is feitelijk gewoon een Audi A4 B7.

[...]

Dat je het qua looks dan niet helemaal je ding vindt, daar kan ik nog inkomen, maar qua afwerking zou je minstens hetzelfde niveau verwachten gezien de gehele productiefaciliteit van Duitsland naar Spanje is gegaan ;)
Daarom noemde ik specifiek die Seat. Dat is echt gewoon een doorgeproduceerde b7, maar dan zonder de dikke motoriseringen;)

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd zelf heel graag in mijn b7 en de volgende stap moet gewoon een b8 maar nog liever een A6 c7 3.0TDI. Een oom van me heeft er net eentje uit Duitsland gehaald en dat ding rijdt echt machtig. Het is helaas geen Quattro, maar hij kon niet alles hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Rainesh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Nu pas?! Foei :9 onder welke nickname post je op AF?
heb ook een showroom topic daar. Kijk maar eens of je me kent haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dw1-nl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:03:
[...]

Dweep, heb ook een showroom topic daar. Kijk maar eens of je me kent haha.
Weet gelijk wie je bent............dikke B8 en er zijn niet veel mensen waarvan de raamrubbers etc vervangen moeten worden door plastidip verwijderen :P :P Of was jij dat niet? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 06-02-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
LopendeVogel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Maar vooral de media vind het leuk om de populairste merken (of het nu om telefoons, auto's of koelkasten gaat) negatief in het nieuws te brengen, het krijgt namelijk veel clicks :D
Dat heeft nou geen bal met media te zien hoor.

Ik geef ook rijles (inclusief zo'n dik geel bord RIJSCHOOL van een meter breed op het dak van een Mercedes vol stickers) en dan heb je ruwweg 3 types reacties van andere bestuurders:
  • ze houden 300m afstand alsof je met een bomauto onderweg bent,
  • ze behandelen je normaal,
  • ze doen er alles aan om even duidelijk te stellen dat je niet op de openbare weg welkom bent.
Met dit laatste bedoel ik dan bumperkleven (wij rijden meestal wél de maximum toegelaten snelheid ter info), lichten flikkeren, toeteren als je 1.2sec later vertrekt, je de kant in duwen bij het kruisen (ik eerst mentaliteit) en verdere alle voorrangsregels eens de prullemand in gooien. Ook leuk als de richtingaanwijzervloeistof toch weer eens op is bij deze voertuigen.

Ik lig er niet wakker van maar ik hou wel bij wie wat uitsteekt, de laatste ~5 gevallen van complete aso idiotie was weer eens Audi, BMW, Audi, Mini en Range Rover.

Empathie voor iemand die net 3u achter het stuur zit of enig ander begrip nihil dus.

Hiermee wil ik niet generaliseren want 99% van wat rond kart rijdt ook niet hoe ik het zie.

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 06-02-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Rainesh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Weet gelijk wie je bent............dikke B8 en er zijn niet veel mensen waarvan de raamrubbers etc vervangen moeten worden door plastidip verwijderen :P :P Of was jij dat niet? :)
Klopt. Het spul wat bedoelt was om de dip op te lossen had ook per ongeluk rubberen delen van de ramen opgelost. Deze dus moeten vervangen. Gelukkig stelde dit niet zoveel voor, op de 2 achterruitjes na.

Komend seizoen zal ik weinig aan de auto doen. Ben aan sparen voor wat nieuws, maar twijfel tussen de A5 SB 2.0 of 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dw1-nl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Klopt. Het spul wat bedoelt was om de dip op te lossen had ook per ongeluk rubberen delen van de ramen opgelost. Deze dus moeten vervangen. Gelukkig stelde dit niet zoveel voor, op de 2 achterruitjes na.

Komend seizoen zal ik weinig aan de auto doen. Ben aan sparen voor wat nieuws, maar twijfel tussen de A5 SB 2.0 of 3.0.
Wereld van verschil tussen de 2.0 en 3.0. Sterker nog, de 3.0tfsi is gelijk een S5 (facelift versie dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Rainesh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:23:
[...]

Wereld van verschil tussen de 2.0 en 3.0. Sterker nog, de 3.0tfsi is gelijk een S5 (facelift versie dan).
Klopt. Ben af en toe beetje in Duitsland aan het kijken voor een A5 SB 3.0 of S5 SB 3.0 vanaf 2012 maximaal budget 30k incl import dus moet een auto vinden rond 25k. Helaas weinig aanbod op dit moment ik wacht nog even een half jaartje en zie dan wel verder.

Kwa aanschafprijs zit er niet veel tussen de 2.0 en 3.0 alleen kwa maandelijkse kosten wel een groot verschil, vooral met mijn leeftijd en verzekering. Zal dit eerst nog eens goed in Excel moeten berekenen voor ik de keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Dw1-nl schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Klopt. Ben af en toe beetje in Duitsland aan het kijken voor een A5 SB 3.0 of S5 SB 3.0 vanaf 2012 maximaal budget 30k incl import dus moet een auto vinden rond 25k. Helaas weinig aanbod op dit moment ik wacht nog even een half jaartje en zie dan wel verder.

Kwa aanschafprijs zit er niet veel tussen de 2.0 en 3.0 alleen kwa maandelijkse kosten wel een groot verschil, vooral met mijn leeftijd en verzekering. Zal dit eerst nog eens goed in Excel moeten berekenen voor ik de keuze maak.
Ik zou even een stuk teruglezen in dit topic, dan blijkt dat die importkosten geen 5 k hoeven te bedragen bij een auto van 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Paul.H schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Ik zou even een stuk teruglezen in dit topic, dan blijkt dat die importkosten geen 5 k hoeven te bedragen bij een auto van 5 jaar oud.
Dat hangt voornamelijk af van de soort brandstof en CO2-uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En van de nieuwprijs lijkt me? een S5 zal een flink hogere nieuwprijs hebben dan een A5 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Jammer dat je zo'n c7 a6 niet altijd zo plat op de grond kunt leggen :+

Kreeg hem maar net over de stempel plaat heen gereden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZTfRNvJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zo dan die is behoorlijk laag voor een C7....airride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Originele lucht veren, rechts voor is lek en hij heeft achter een kapotte sensor voor de hoogte verstelling op de draagarm. Zelfs al stuur ik de poten aan via vagcom wil hij niet omhoog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:32:
Originele lucht veren, rechts voor is lek en hij heeft achter een kapotte sensor voor de hoogte verstelling op de draagarm. Zelfs al stuur ik de poten aan via vagcom wil hij niet omhoog komen
Dat is klote. Geeft vcds geen errors aan dan?

btw.....a6 biturbo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Ik kon geen errors vinden in vcds, morgen komt er een nieuwe sensor binnen in de hoop dat de achterkant weer omhoog komt en hij een 4 kolommer op kan( sensor is afgebroken dus moet sowieso vervangen worden).

Tis een BiTDI die gechipped is, nog geen proefritje mee kunnen maken want je stuiterd over de weg en hij zit nu in noodloop 30km/u vanwege de lage vering. Vorige week wel aan een s6 c6 avant mogen sleutelen met de 5.2 v10 :9~. Kwam binnen met een olie lekkage en een trilling bij 150km/u dus die heb ik even de autobahn opgenomen :9

Olie lekkage kwam van de nokkenas versteller solenoïde's op allebij de cilinder koppen, moest de neus voor in service stand en de inlaat er helemaal vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:18:
Ik kon geen errors vinden in vcds, morgen komt er een nieuwe sensor binnen in de hoop dat de achterkant weer omhoog komt en hij een 4 kolommer op kan( sensor is afgebroken dus moet sowieso vervangen worden).

Tis een BiTDI die gechipped is, nog geen proefritje mee kunnen maken want je stuiterd over de weg en hij zit nu in noodloop 30km/u vanwege de lage vering. Vorige week wel aan een s6 c6 avant mogen sleutelen met de 5.2 v10 :9~. Kwam binnen met een olie lekkage en een trilling bij 150km/u dus die heb ik even de autobahn opgenomen :9

Olie lekkage kwam van de nokkenas versteller solenoïde's op allebij de cilinder koppen, moest de neus voor in service stand en de inlaat er helemaal vanaf.
afgebroken?? Over iets heen gereden? BiTDI met stage 1 is geweldig, maar met JD stage 3 = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hehe, de V10 is echt een geweldig blok maar jammer dat het best wat kuren heeft.

Ben je vagmonteur? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
Rainesh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:23:
[...]

afgebroken?? Over iets heen gereden? BiTDI met stage 1 is geweldig, maar met JD stage 3 = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hehe, de V10 is echt een geweldig blok maar jammer dat het best wat kuren heeft.

Ben je vagmonteur? :)
Ben een monteur bij een Bosch car service, maar we zijn gespecialiseerd in VAG spul. Komt vanalles bij ons binnen van Karmann ghia tot Bentley arnage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle old en newtimers onder ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
Iemand hier praktijkervaring met het Bitd blok in de A6? Ben normaal niet zo van de diesels maar de specs van dit blok (en helemaal icm JD tuning) zijn natuurlijk geweldig. Daarnaast is het ook nog mogelijk om hier een geweldig geluid uit te halen dmv een andere uitlaat en als het dan ook nog een acceptabel verbruik heeft tov 300pk+ benzine dan heb ik opzich wel wat argumenten om eens voor een diesel te gaan.

Ben vooral benieuwd of er bekende problemen zijn met dit blok en wat de tuning doet met de real life prestaties.

Edit: Net even op spritmonitor gekeken en een gemiddeld verbruik van 1:12 tot 1:14 is prima te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Malt007 op 08-02-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Malt007 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:13:
Iemand hier praktijkervaring met het Bitd blok in de A6? Ben normaal niet zo van de diesels maar de specs van dit blok (en helemaal icm JD tuning) zijn natuurlijk geweldig. Daarnaast is het ook nog mogelijk om hier een geweldig geluid uit te halen dmv een andere uitlaat en als het dan ook nog een acceptabel verbruik heeft tov 300pk+ benzine dan heb ik opzich wel wat argumenten om eens voor een diesel te gaan.

Ben vooral benieuwd of er bekende problemen zijn met dit blok en wat de tuning doet met de real life prestaties.

Edit: Net even op spritmonitor gekeken en een gemiddeld verbruik van 1:12 tot 1:14 is prima te doen.
Heb het zelf niet, maar veel klanten van mij hebben een BiTDI.....eentje zelfs met JD stage 3 _/-\o_ Het is op dit moment een van de meest lekkere blokken van Audi. Tot nu toe geen BiTDI tegengekomen die een probleem had.

De BiTDI hebben volgens mij allemaal af-fabriek Audi Engine Sound, dat werkt door middel van resonantie (dus geen letterlijk uitlaat geluid uit de speakers zoals bij bmw). Door tegengeluid wordt er een bepaalde frequentie gecreëerd waardoor het geluid dieper is. Heb ook de MTM module van gehoord, die klinkt nog dieper en luider. Ik vind het wel gaaf klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Wellicht heeft één van jullie een handige oplossing voor het volgende probleempje dat ik heb met m'n A4. De achterruitsproeier is verstopt. Het motortje doet het, ik heb met een naald in het gaatje geprikt, maar er komt maar geen vloeistof uit.

Ik sprak iemand die zei dat ik er antikalk tabletten in moest vermalen. Heeft één van jullie hier ervaring mee of een betere oplossing?

@Jism hieronder, ga ik dit weekend checken!

[ Voor 5% gewijzigd door TimmieVelthuis op 10-02-2017 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trek het slangetje er eens uit dat oorspronkelijk in de achterklep / naald moet, en test eens of er vloeistof uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16426090_1411682888863450_3144842197834752089_n.jpg?oh=a0182bb6418e9fd93c4237d2b6ceadda&oe=5948F31A

:9

Die Philipp Kaess is echt een genie met z'n auto. Hele onderzijde voorzien van een bodemplaat om de weerstand met 'snel rijden' zo minimaal mogelijk te houden. Ipv een RVS uitlaat een aluminium om gewicht te besparen. Alle delen waar bespaard op kon worden is inmiddels vervangen. Het hele dak is eruit geknipt van de auto om deze met een carbon fiber dak te vervangen 8)7

Hij had z'n blok aan gort met 1000PK en 1200NM gereden. Er is nu een tijdje overheen en ze gaan voor rebuild nummer 2, maar dan met nog meer stabiliteit in acht. Zover ik begreep is alles nog meer verstrekt, nog meer afgedraaid en gebalanceerd en nog meer rekening gehouden met de krachten en hitte die bij 1000+PK kijken komt. Het mooiste (en meest merkwaardige) zijn de keramisch gecoatte zuigers :X :'( :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16602099_1415943535104052_8558655849632749712_o.jpg?oh=97fa6f89026a9f868ac1849a3d0a014e&oe=5906243D

Als er iemand serieus big money in een auto heeft gestopt dan is hij het wel. Maar in duitsland heb je veel meer van dat soort shops die complete rebuilds doen en alles in house ook echt kunnen.

Impressie:

Dat ding rijdt 365 op GPS 8)7 Niet slecht voor een A4 van 16 jaar oud.

https://www.facebook.com/philipp.kaess?pnref=story

Live-feed. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Kijk ik uit het raam......zie ik dit op de auto staan _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W5dfXlNnadtzlgKrksAHh9Vt/full.png

Keek net ff op de camera...is het de oudste dochter van de buren

[ Voor 46% gewijzigd door Rainesh op 10-02-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Lachen, al die krassen op je lak 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
Nou nou rustig aan, hoeveel krassen krijg je van schrijven in de sneeuw? Zal wel meevallen denk.
En nu? Al wat gestuurd? :)

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 40 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.