Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Arfman schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:07:
Lachen, al die krassen op je lak 8)7
Ik denk (hoop) dat het wel meevalt, zover ik het kon zien was het oppervlakkig.
sig69 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:38:
Nou nou rustig aan, hoeveel krassen krijg je van schrijven in de sneeuw? Zal wel meevallen denk.
En nu? Al wat gestuurd? :)
Zo even maken :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Het is Audi lak daar komen echt geen krassen op als je het met je vingers aanraakt... Zal bij andere merken misschien wel zo zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2017 00:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Probleem is vuil zoals zand, zelfde met wasstraat 'krassen', in de volle zon zie je dan allemaal spinnenwebben en lijntjes door je lak. Audi lak is iets harder dan een gemiddelde Japanner maar ook niet spectaculair. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Rainesh schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:41:
Kijk ik uit het raam......zie ik dit op de auto staan _O-

[afbeelding]

Keek net ff op de camera...is het de oudste dochter van de buren
Hoe oud is ze?
Foto en nummer? :+ :D

Mijn auto was laatst wat viezer had iemand er rondjes op zitten tekenen :(
Werd ik niet blij van!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 06:39:
Probleem is vuil zoals zand, zelfde met wasstraat 'krassen', in de volle zon zie je dan allemaal spinnenwebben en lijntjes door je lak. Audi lak is iets harder dan een gemiddelde Japanner maar ook niet spectaculair. :)
Nou zo bijzonder hard is het niet. Als je net over boeren weggetjes heen bent gekomen en er besluiten een stel kinderen de vochtige auto (net een week oud, en sepang blauw) te gaan "wassen" met hun handen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik ben recent bij de dealer geweest voor regulier onderhoud. Blijkbaar een aantal updates gehad want de e-tron rijdt nu maximaal 135km/u elektrisch waar hij voorheen 130km/u maximaal kon rijden. Fijn bij het inhalen. Ook het switchen van elektrisch naar benzine gaat iets eerder zo lijkt het. Dit is ook fijn omdat hij dan niet de hele accu helemaal leeg rijdt. Zo behoudt ik de boost functie. En dan heeft Audi ook nog het automatisch terug switchten naar EV modes ingeschakeld als je tijdens het electrish rijden flink gas geeft zodat de benzine motor bijspringt. Voorheen moest je dan handmatig weer naar EV mode schakelen.

Al met al een fijne update en het maakt de e-tron toch net weer iets beter.

Ik heb alleen één nieuwe probleem. Mn geluid kraakt zachtjes bij het afspelen via Bluetooth. Meerdere telefoons geprobeerd en ook het input volume in de instellingen naar minimaal gezet. Maakt allemaal geen verschil. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:00

Arfman

Drome!

Chaoss schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:52:
Het is Audi lak daar komen echt geen krassen op als je het met je vingers aanraakt... Zal bij andere merken misschien wel zo zijn :P
Haha tuurlijk joh :') Wat jij wilt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Even update n.a.v. onderstaande. Wanneer ik het dopje van de achterruitsproeier eraf haal dan schiet de ruitenvloeistof eruit (Manneke pis is er niks bij). Er is dus niks verstopt. Daarnaast de gaatjes doorgeprikt, maar het werkt nog steeds niet. Bij het openen van de achterklep liep de vloeistof uit de binnenzijde van klep, uit het vakje waar de gevarendriehoek zit 8)7

Wat kan het nog wezen? Ritje naar de dealer?
TimmieVelthuis schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:47:
Wellicht heeft één van jullie een handige oplossing voor het volgende probleempje dat ik heb met m'n A4. De achterruitsproeier is verstopt. Het motortje doet het, ik heb met een naald in het gaatje geprikt, maar er komt maar geen vloeistof uit.

Ik sprak iemand die zei dat ik er antikalk tabletten in moest vermalen. Heeft één van jullie hier ervaring mee of een betere oplossing?

@Jism hieronder, ga ik dit weekend checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:13
Sproeier zit dan goed verstopt. Soms helpt het om hem even door te blazen met de compressor. Wel van buiten naar binnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En anders een nieuw sproeiertje, kost nog geen 5 euro bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
GSamson schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:40:
Heb 2 weken geleden de bestelling voor een nieuwe Audi A6 Avant geplaatst. Ik ben bekeerd :) (kom van Mercedes C-klasse).

A6 Avant 2.0 S-Tronic Automaat (190pk) - 115gr co2
Havanazwart metaalkleur
Valcona zwart lederen zetels
Geborsteld aluminium inlegwerk
Pack Prestige
S-line Pakket
Panoramisch glazen dak
LED-koplampen
(zie Belgische site)

Ik vraag me achteraf wel af of de combinatie Havanna zwart + geborsteld aluminium wel een goed idee is...

Ik vond het tornado grijs met die combinatie ook niet lelijk.
De verkoper zei me dat hij zelf het Havanna verkoos wegens iets exclusiever omdat ze op dit moment heel veel grijze wagens verkopen. Ik zag het Daytona Grijs ook staan, maar vond dat niet echt de meerprijs waard. Zelf vind ik zwart wel sportiever staan op de A6 in combinatie met de LED lichten.
Beetje late vraag, maar aangezien ik vorige week een A4 uit de pool bij ons op het werk heb gekozen, vroeg ik me af wat er precies in het Pack Prestige zit.
Ik vind een aantal zaken wel terug (leren zetels, Xenon koplampen, GPS, zetelverwarming, Bluetooth, zetelverwarming, licht- en regensensor, parkeersensoren achteraan), maar vroeg me af of dat lijstje volledig is. Had namelijk op een gegeven moment de indruk dat hij automatisch het grootlicht opzette in een donkere straat? En leek me me ook dat hij een of andere vorm van 'Hill Assist' ofzo heeft?
Heb jij toevallig nog een volledig lijstje van wat er precies in het Pack zit?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je grootlicht assist hebt, dan zie je een icoontje in je tellerbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En hill assist heeft een knopje om het aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
Chaoss schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:07:
En hill assist heeft een knopje om het aan/uit te zetten.
Klopt, zit naast het knopje voor de elektronische handrem (in de A3 toch)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
yup, en als je de hill assist niet hebt/neemt dan zit daar een ruimte voor het knopje onder het mom van 'hier had iets kunnen zitten'

Naast het feit dat hill asist wel fijn is, zelfs in ons platte Nederland is alleen het wel hebben van een functionele knop op die plek de kleine meerprijs wel waard vind ik.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb hill assist echt nooit aanstaan. Opzich vind ik het wel handig dat met ingeschakelde hill assist de auto automatisch de handrem activeerd als je de gordel ontkoppeld. Maar de rest van de tijd irriteer ik me er aan, dus dan toch maar uit.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hill assist is in Nederland vrij nutteloos inderdaad. Maar ik heb ooit in Italië een 1.2 benzine Peugeot gehad waar het niet op zat, dat was echt een uitdaging (helemaal als je normaal automaat rijdt). Stond geparkeerd op een helling van 45 graden denk ik. Had graag hill assist gehad toen..

Roomba E5 te koop

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

O moet je dat apart aanzetten? Dacht dat dat altijd wel werkte hahaha. Heb het ook op de passat zitten. Zal het eens aanzetten en kijken hoe het werkt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Lambo LP670 SV
Tylen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:26:
O moet je dat apart aanzetten? Dacht dat dat altijd wel werkte hahaha. Heb het ook op de passat zitten. Zal het eens aanzetten en kijken hoe het werkt.
Zet je eenmaal aan (rood lampje) of uit. Is een knopje met 'geheugen'. Heb het nu in Oostenrijk wel eens kunnen gebruiken door langzaam een pas op te rijden met druk verkeer. Elke keer stoppen en vertrekken is zo iets relaxter voor je voeten.

• Tylen

Tylen

Check. (In VW is het een oranje lampje).

Werkt goed. Ik rijd een automaat en dit voorkomt het rollen. (Op knopje staat ook auto hold). Klein beetje gas en de auto gaat weer rollen. Ik laat het voorlopig aanstaan. Kan ik af en toe het rempedaal loslaten bij de verkeerslichten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:14:
En anders een nieuw sproeiertje, kost nog geen 5 euro bij de dealer.
Hey, we hebben het over Audi he :+ Omdat het een speciale uitvoering betreft kan het zomaar € 65 ex btw kosten. Heb je wel een premium sproeier :+

Remmen zijn binnen *O* Auto eerdaags voor een paar dagen kwijt, meteen de 3.5inch uitlaat eronder incl downpies op maat gelast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:39:
Check. (In VW is het een oranje lampje).

Werkt goed. Ik rijd een automaat en dit voorkomt het rollen. (Op knopje staat ook auto hold). Klein beetje gas en de auto gaat weer rollen. Ik laat het voorlopig aanstaan. Kan ik af en toe het rempedaal loslaten bij de verkeerslichten ;)
En weer uit. Irritant ;)

Vooral bij wegrijden, ik mis het rollen van de automaat als ik hem in D/S of R zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 18:47
Zitten hier mensen die een Audi A1 (ik zit te kijken naar een 1.2 maar de 1.4 of 1.6 is uiteraard ook goed) die wat zouden kunnen vertellen over hun ervaringen? Hoe bevalt de auto, welke versie heb je en hoe 'zuinig' is, overall wat je ervan vind en of er wellicht dingen zijn waar de A1's bekend om staan qua 'problemen' oid? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze auto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zelf geen ervaring mee, maar wellicht heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Courses schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:56:
Zitten hier mensen die een Audi A1 (ik zit te kijken naar een 1.2 maar de 1.4 of 1.6 is uiteraard ook goed) die wat zouden kunnen vertellen over hun ervaringen? Hoe bevalt de auto, welke versie heb je en hoe 'zuinig' is, overall wat je ervan vind en of er wellicht dingen zijn waar de A1's bekend om staan qua 'problemen' oid? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze auto's!
Vriendin rijdt een A1 (foto) en nog nul problemen mee gezien. Is de 1.2 TFSI wat de auto nog best pittig maakt en het is nog een leuk ding om te zien ook. Nog geen kraakje in het dashboard :)

Gemiddeld verbruik ligt zo rond de 6L/100km. En mijn vriendin rijdt serieus door ("Ze rijdt als een vent").

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 17-02-2017 17:39 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Wom schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Vriendin rijdt een A1 (foto) en nog nul problemen mee gezien. Is de 1.2 TFSI wat de auto nog best pittig maakt en het is nog een leuk ding om te zien ook. Nog geen kraakje in het dashboard :)

Gemiddeld verbruik ligt zo rond de 6L/100km. En mijn vriendin rijdt serieus door ("Ze rijdt als een vent").
Hoe oud is ie? En wat zijn de kilometrages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Paul.H schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:58:
[...]

Hoe oud is ie? En wat zijn de kilometrages?
Hij komt uit 2013 en er staat nu 52k op geloof ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Thanks voor de link! Staat wat handige info in!

Mooie A1 heb je staan Wom! Ik vind de zwarte exemplaren wel erg netjes, goed om te horen dat jullie er weinig problemen mee hebben! Meningen online zijn erg gemixt merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Ik heb een A1 1.2TFSI uit 2015.

Het verbruik is erg afhankelijk van je rijstijl en de afstanden die je moet afleggen. Mijn woonwerkverkeer is nog geen 11km, Een volle tank met alleen woonwerkverkeer ben ik al blij als ik 600km (45L) haal. Rij ik lange afstanden met Vmax dan is het inderdaad 6L/100km.

Als ik gewoon rustig rij en voornamelijk snelwegkilometers, dan gaat mijn boordcomputer richting de 5L/100km.

Andere factoren: A1 is verlaagd en ik rijd op 17".

Binnenkort maar eens chippen en kijken of het allemaal nog wat zuiniger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 11:00
A1 Sportback 1.6TDI uit 2013 hier, met net 81k kilometers op de teller. Heel basic, pack inspiration plus (radio concert met basic GPS, boordcomputer, alu velgen, klimaat). Phantom Black.

Ik rij door, maar wel zuinig (cruise control, remmen op de motor, ...) en zit meestal aan 5,3L/100km, en dat is met ruim de helft van de gereden afstand over autosnelweg, meestal aan 120 per uur.

De buitenkant is een hel om schoon te houden, maar ik sta zonder uitzondering altijd in open lucht geparkeerd, meestal onder bomen in de stad, met een zwarte auto is dat om problemen vragen natuurlijk. Ik rij er wel heel graag mee. Trekt genoeg (soms mis je alleen wat power bij inhalen op de snelweg), lekker zacht, speakers klinken erg goed, infotainment zit goed in elkaar en werkt goed/stabiel/snel. Ik ben 1m91 en zit er redelijk goed in, het enige jammere is dat het stuur niet in de diepte verstelbaar is. Can't complain. Als infotainment je ding is, however, let dan wat op. Wat in de A1 zit is best goed, maar het blijft een oud systeem. De A3 heeft een veel nieuwere generatie met Android Auto / CarPlay bijvoorbeeld, op de A1 is het sinds de introductie niet meer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Laatst in een a1 86pk 1.2 tfsi gereden terwijl ik zelf een golf 6 1.2 tsi 105 pk heb (zelfde blok alleen heeft de golf dus meer pk's en koppel) en moet zeggen dat de a1 verrassend sportief stuurde, strakker dan de golf. Motorblok voelde ook pittig genoeg aan maar ik zou zeker adviseren zo'n blok te chippen, iig met 86 pk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 17:17
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het importeren van een Audi uit Duitsland? Handige tips altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
osbourne1903 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:49:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het importeren van een Audi uit Duitsland? Handige tips altijd welkom.
Optie-loos, scheelt BPM. Vervolgens in NL terug erin laten bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:51:
[...]

Eh hoeft niet..........je hebt verschillende methodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:51:
[...]

Ook leuk voor je catalogusprijs, die wordt heel laag. Lijkt me niet handig voor als je de auto weer van de hand doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Courses schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:56:
Mijn vrouw heeft 3,5jaar in een A1 Sportback uit 2013 gereden. 1.2tfsi met JD stage 1 (143pk/225nm), helaas wel een model met alle bekende kwalen. Zo is de ketting vervangen, spanners, bougiekabels, bobine etc. Wel allemaal onder garantie. Het was een zeer fijne wagen, alleen met S-line onderstel en 18inch rotors was het onderstel erg stug. Banden hielpen ook niet mee met het verbruik. Op de snelweg ging het rond de 1:13 a 14. Eigenlijk omdat je een 6e versnelling mist, had ik die wel dan was het behoorlijk wat zuiniger geweest denk ik. 120 = 3000rpm dacht ik.

Zolang de bekende kwaaltjes verholpen zijn, is het echt een erg leuke wagen. Ook heel leuk om te zien.
osbourne1903 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:49:
Paar weken terug nog mijn A3 limo uit Duitsland laten importeren. Rainesh in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Een paar tips:
1) koop liefst eentje met verlengde garantie en/of bij een merkdealer ivm km standen
2) onderhandelen kennen ze kennelijk niet in DE
3) Besteed je BPM berekening uit. Die van mij was op basis van koerslijst gedaan en ik had 2k betaald. Dat scheelde mij toch aardig wat.
4) Goed zoeken, er is veeeel aanbod.
5) o0SmOkE0o in "Het grote Audi topic - Deel 5" Voorbeeld van BPM berekening.
6) Hier veel posten, de mede-tweakers hebben me goed geholpen...dus jou kunnen we ook helpen :)
7) Geen tijd om zelf te doen? Laat het dan doen door een goed bedrijf, ik ken er wel eentje voor je ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag 350km achter de rug. Een relaxe rit gehad. ACC is heerlijk, maar afentoe iets teveel afstand (ondanks op dynamic/kortste afstand):p

Wel een keer automatische rem ingreep gehad, omdat een of een andere doos het nodig vond om gewoon van rijbaan te veranderen zonder reden of richting. Dat was even schrikken/wennen.

Verbruik 1:15 a 16 @ 140km. Vind ik acceptabel en een net verbruik. Maar COD slaat een nergens op.....hooguit 30sec rij je op 2 cylinders, bij het minste of geringste rij je weer op 4. Verbruik daalt flink als COD actief js.

Ook gelijk een sterretje in mijn voorruit maandag :( even bellen naar Audi voor de ruitenservice. Ff laten vullen

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 18-02-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Thanks voor de reacties! Handig artikel wat er gelinkt word, toch maar even goed opletten dus met de 1.2.

Ik heb gister m'n schoonvader verteld dat ik een A1 op het oog heb en die had er meteen eentje gevonden voor €14.000, beetje boven budget alleen haha. We mochten wel een testritje maken in z'n nieuwe 2015 S3 Quattro, mooie bak zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Courses schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:07:
Thanks voor de reacties! Handig artikel wat er gelinkt word, toch maar even goed opletten dus met de 1.2.

Ik heb gister m'n schoonvader verteld dat ik een A1 op het oog heb en die had er meteen eentje gevonden voor €14.000, beetje boven budget alleen haha. We mochten wel een testritje maken in z'n nieuwe 2015 S3 Quattro, mooie bak zeg!
Weet niet precies wat voor eisen je hebt aan een A1, maar 14k zit je toch al vrij snel op als je een beetje een gevulde wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Scrtz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Weet niet precies wat voor eisen je hebt aan een A1, maar 14k zit je toch al vrij snel op als je een beetje een gevulde wilt.
Ik heb geen hele bizar hoge eisen, ik ga een A1 sowieso tweedehands aanschaffen. Voor mij staat vooral voorop dat de auto goed is (als in: geen problemen, mocht het de 1.2 versie betreffen de 'bekende' kwaaltjes niet hebben) maar ik hoef geen super deluxe S-line met alle nieuwste snufjes uit 2015 erop. Een 2011/2012 die al wat gereden heeft maar nog netjes is is ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Courses schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik heb geen hele bizar hoge eisen, ik ga een A1 sowieso tweedehands aanschaffen. Voor mij staat vooral voorop dat de auto goed is (als in: geen problemen, mocht het de 1.2 versie betreffen de 'bekende' kwaaltjes niet hebben) maar ik hoef geen super deluxe S-line met alle nieuwste snufjes uit 2015 erop. Een 2011/2012 die al wat gereden heeft maar nog netjes is is ook dikke prima.
Ja daar heb ik ook wel eens vaker voor gekeken met dezelfde eisen als jou maar ze blijven toch nog aardig prijzig helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
AmbroosV schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:33:
A1 Sportback 1.6TDI uit 2013 hier, met net 81k kilometers op de teller. Heel basic, pack inspiration plus (radio concert met basic GPS, boordcomputer, alu velgen, klimaat). Phantom Black.

Ik rij door, maar wel zuinig (cruise control, remmen op de motor, ...) en zit meestal aan 5,3L/100km, en dat is met ruim de helft van de gereden afstand over autosnelweg, meestal aan 120 per uur.

De buitenkant is een hel om schoon te houden, maar ik sta zonder uitzondering altijd in open lucht geparkeerd, meestal onder bomen in de stad, met een zwarte auto is dat om problemen vragen natuurlijk. Ik rij er wel heel graag mee. Trekt genoeg (soms mis je alleen wat power bij inhalen op de snelweg), lekker zacht, speakers klinken erg goed, infotainment zit goed in elkaar en werkt goed/stabiel/snel. Ik ben 1m91 en zit er redelijk goed in, het enige jammere is dat het stuur niet in de diepte verstelbaar is. Can't complain. Als infotainment je ding is, however, let dan wat op. Wat in de A1 zit is best goed, maar het blijft een oud systeem. De A3 heeft een veel nieuwere generatie met Android Auto / CarPlay bijvoorbeeld, op de A1 is het sinds de introductie niet meer bijgewerkt.
Wat is dat verbruik hoog zeg, ik zit met 2.0 tdi pompverstuiver op hetzelfde verbruik bij vergelijkbaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Scrtz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Ja daar heb ik ook wel eens vaker voor gekeken met dezelfde eisen als jou maar ze blijven toch nog aardig prijzig helaas :P
Moet zeggen dat de huidige prijzen op Autoscout wel mee vallen. Er zitten wel modellen tussen met 150.000+ op de teller maar de goedkoopste start op 7.000 +/- (al weet ik niet wat daar mis mee is, maar waarschijnlijk een boel, hahaha). Ik ga volgend jaar echt concreet zoeken, dan is er ook alweer een jaartje overheen en eens kijken wat de kleuren doen met de prijzen in de zomer oid :D Ben niet zo'n kleur freak, wil alleen absoluut geen witte (sorry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Qua verbruik zit ik met de nieuwe A3 Berline op 5.9l gemiddeld over de 1ste 5.000km. 2.500km daarvan is wel met ski's op het dak en autobahn kilometers met net wat meer gas dan anders.

Dit weekend nog 50km gereden waarvan 85% autostrade met 126 op de cc. Verbruik was 4.4l.
Het kan dus wel lekker zuinig met de 1.6TDI in 6de versnelling op het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:29:

Verbruik 1:15 a 16 @ 140km. Vind ik acceptabel en een net verbruik. Maar COD slaat een nergens op.....hooguit 30sec rij je op 2 cylinders, bij het minste of geringste rij je weer op 4. Verbruik daalt flink als COD actief js.
Die techniek zou interessanter bij een V6 of V8 zijn ipv een 4-in-lijn. Wel een mooi verbruik, wat doet het op 120kmph? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Die techniek zou interessanter bij een V6 of V8 zijn ipv een 4-in-lijn. Wel een mooi verbruik, wat doet het op 120kmph? :P
Wanneer het actief is, dan zie je gelijk 1:20 a 21 etc. Maar bij 120kmph doet het ongeveer 1:17 @ 4cylinders.

Net ook sterretje laten vullen door Carglass. Ziet er amper wat van.

Sinds kort doet Carglass dus ook aan ruiten tinten. Dot Matrix folie + certificaat + 10 jaar garantie = 595 euro voor totaal 7 ruiten. Ruiten worden uit de deuren gehaald en dan gefolied.

Bij ruitblinderen zou ik ongeveer 525 euro kwijt zijn, maar dan wel een lange rit vanaf Voorburg naar Drenthe toe. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Sinds kort ook Audi-bezitter, heb een Audi A4 2012 facelift automaat. Heb daar nu een klein "probleempje" mee, sinds kort lijkt het wel alsof de cruise control (normale cc en geen acc) het 's ochtends vroeg niet meer doet. Is dan rond 6:15 's ochtends en de cruise control wil dan niet aan gaan, 's middags als ik naar huis rijdt (meestal na 16:00) dan doet hij het wel gewoon probleemloos. Kan het zijn dat er 's ochtends bijvoorbeeld ergens vocht zit en dat er iets geblokkeerd wordt of iets dergelijks en dat deze 's middags weg is? (ik noem maar effe wat :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Doen je remlichten het dan wel?
Rainesh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:41:
Bij ruitblinderen zou ik ongeveer 525 euro kwijt zijn, maar dan wel een lange rit vanaf Voorburg naar Drenthe toe. :\
Bedoel je ruitblinderen.nl? Dat is "zelfs" Friesland :P voor mij zo ongeveer om de hoek, wat ik van hun gezien heb ziet er wel top uit.

[ Voor 85% gewijzigd door Chaoss op 20-02-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jolly_Jumper schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:22:
Sinds kort ook Audi-bezitter, heb een Audi A4 2012 facelift automaat. Heb daar nu een klein "probleempje" mee, sinds kort lijkt het wel alsof de cruise control (normale cc en geen acc) het 's ochtends vroeg niet meer doet. Is dan rond 6:15 's ochtends en de cruise control wil dan niet aan gaan, 's middags als ik naar huis rijdt (meestal na 16:00) dan doet hij het wel gewoon probleemloos. Kan het zijn dat er 's ochtends bijvoorbeeld ergens vocht zit en dat er iets geblokkeerd wordt of iets dergelijks en dat deze 's middags weg is? (ik noem maar effe wat :p)
Uit laten lezen, kan een niet lekkere sensor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Vraag tussendoor - ik ben op zoek naar een persoon of partij die een Audi RS7 (liefst nieuwere model, >2013) bezit. Zou dit wel als trouwauto willen huren/lenen ergens in Oktober :) Alle huursites hebben van Audi alleen de R8 en soms nog een RS5, maar die vind ik aanzienlijk minder mooi. Tips om een eigenaar te vinden zijn ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Dat heeft Audi toch al op hun V8 (4.0 TFSI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zebby schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:07:
Vraag tussendoor - ik ben op zoek naar een persoon of partij die een Audi RS7 (liefst nieuwere model, >2013) bezit. Zou dit wel als trouwauto willen huren/lenen ergens in Oktober :) Alle huursites hebben van Audi alleen de R8 en soms nog een RS5, maar die vind ik aanzienlijk minder mooi. Tips om een eigenaar te vinden zijn ook welkom.
Ik denk dat je dan even Audi de Mondt moet contacten, veel van hun klanten rijden RS modellen. Misschien dat zij je kunnen helpen. Ik heb helaas geen klanten met een RS7.
AndRo555 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:34:
[...]

Klopt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 20-02-2017 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 20-09 22:22

InFamous

excommunicado

@Rainesh de rode boodschappen auto is zeker een RS7 hahaha.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AndRo555 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:34:
[...]

Ja, ging me er meer om dat Rainesh stelde bij het minst geringste dat ding weer op 4 cilinders slaat. Dus blijkbaar is het niet zo'n ideaale techniek nog. 2 cilinders alleen al voor de snelweg rijdt volgens mij ook niet echt comfortabel ook. De krukas gaat veel meer trillingen voor z'n kiezen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:11:
[...]

Ja, ging me er meer om dat Rainesh stelde bij het minst geringste dat ding weer op 4 cilinders slaat. Dus blijkbaar is het niet zo'n ideaale techniek nog. 2 cilinders alleen al voor de snelweg rijdt volgens mij ook niet echt comfortabel ook. De krukas gaat veel meer trillingen voor z'n kiezen krijgen.
Op 2 cilinders om te versnellen of een snelweg helling op te gaan aan 130-140km/u gaat natuurlijk niet lukken. Echter valt in Nederland vaak een groot deel van de snelweg ritten onder de criteria om op 4 cilinders te lopen. Om alleen al 130 aan te houden op een vlakke snelweg heb je 40-50pk nodig (afhankelijk van rol en luchtweerstand), wat zich vrij goed leent tot rijden om twee cilinders die elk relatief zwaarder belast worden (= efficiënter) dan 4 cilinders. Een V8 op 4 cilinders is dan zelfs overkill. Echter helpt het wel met het verbruik en dus co2 en daarbij ook de prijs van de wagen.
En van trillingen zal het wel meevallen, onder de 1400rpm doet die het ook niet meer op 2 cilinders, waarschijnlijk omdat de trillingen dan te merkbaar worden. Ook niet onopmerkelijk dat dat +- 2 keer stationair is op 4 cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg wel waarom die techniek ingebouwd wordt, juist om op papier een efficientere auto te krijgen in verbruik en uitstoot. Echter de praktijk laat zien dat het een nog niet zo'n ideaale feature is als dat het lijkt.

De VW UP die ik ooit gewonnen had reed ook verschrikkelijk op 3 poten met ongeveer 60pk. Veel trillingen voelde je in het chassis en vooral je koppeling. Om in te halen moest je gewoon een paar versnelling terug en vol in de toeren jagen. Bochtwerk was afschuwelijk, het was net nog geen boot dat kapseisde :'(

Ik heb die auto direct van de hand afgedaan via ik wil van m'n auto af, leuk bedrag voor gehad, dat wel. Maar liever de RS, ik weet wat het doet, verbruikt en dergelijk. Kan ik mee leven. :P

Aankomende week flensen opmeten van turbo's, dit zodat we de downpipes op maat kunnen maken. De remmen zijn er, worden ook deze week ingebouwd. Ben alleen een beetje bezorgd over het extra geluid wat met zo'n uitlaat komt :X :D

Van 2.75inch naar 3.5inch. Das best een knoepert. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn maatje heeft er 1, maar die doet dat soort dingen er helaas niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Verdikkie, net de RS7 de deur uit gedaan.

Ik zou eens proberen contact op te nemen met vd Akker, heeft er meestal wel een paar staan. Misschien kunnen ze er 1 missen. :P

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Tylen schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Mijn maatje heeft er 1, maar die doet dat soort dingen er helaas niet mee.
Zal het ook absoluut niemand kwalijk nemen, maar kan me ook heel goed voorstellen dat het een type auto is voor iemand die er "gewoon" zakelijk in rijdt. Als die dan een dagje in mijn Jetta moet rijden is die schaamte dan net te overkomen :+ Weet niet of dealers erop zitten te wachten, maar kan het op zich wel vragen. De garages bij mij in de buurt hebben jammer genoeg alleen de populaire vloot (tot de Q7) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Pouw heeft er twee in de verkoop. Kan je eens een vriendelijke mailtje of telefoontje aan wagen.

https://www.pouw.nl/audi/...&sorteren=prijs-laag-hoog

[ Voor 7% gewijzigd door Dysmael op 21-02-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Ik weet niet in welke omgeving je woont? Maar er zijn in elke regio in Nederland wel plekken die ze verkopen.

Vd Akker heeft nu ook wel een mooie staan.
http://www.akker.nl/aanbod/occasion/265/audi-rs7-sportback/

Voor zuid en oost Nederland zijn er opties gegeven, in de randstad ben ik niet zo bekend, behalve Douwe Leitner dan. Maar de laatste keer dat die een RS uitleende kwam ie smeulend terug;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag de eerste retrofits/mods gekocht.

- bagagehaak rechts (heb links al zitten)
- opbergvakje onder bestuurdersstoel voor je servicemapje. Dit is een TTS onderdeel, maar de stoelen zijn exact hetzelfde dus retrofit :) Dashboardkastje in de A3 is bizar klein.....dus dan kan mooi het mapje eruit en onder de bestuurdersstoel.
- naamloze kentekenplaathouder voor

Onderdeelnummers, foto's en howto post ik zodra ik alles binnen heb.

Volgende retrofits:
- S-line instaplijsten achteren
- B&O centerspeaker
- Elektrisch inklapbare zijspiegels

[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 21-02-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:01:
Vandaag de eerste retrofits/mods gekocht.

- bagagehaak rechts (heb links al zitten)
- opbergvakje onder bestuurdersstoel voor je servicemapje. Dit is een TTS onderdeel, maar de stoelen zijn exact hetzelfde dus retrofit :) Dashboardkastje in de A3 is bizar klein.....dus dan kan mooi het mapje eruit en onder de bestuurdersstoel.
- naamloze kentekenplaathouder voor

Onderdeelnummers, foto's en howto post ik zodra ik alles binnen heb.

Volgende retrofits:
- S-line instaplijsten achteren
- B&O centerspeaker
- Elektrisch inklapbare zijspiegels
Vind het knap dat je dat allemaal zo zelf kan doen. Kost het veel om bijvoorbeeld instaplijsten e.d. te vervangen? Heb mijn Audi niet meer, maar mijn Jetta lijkt er zo verdomd veel op van binnen, paar kleine tweaks met sport onderdelen en ziet er weer stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zebby schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Vind het knap dat je dat allemaal zo zelf kan doen. Kost het veel om bijvoorbeeld instaplijsten e.d. te vervangen? Heb mijn Audi niet meer, maar mijn Jetta lijkt er zo verdomd veel op van binnen, paar kleine tweaks met sport onderdelen en ziet er weer stuk beter uit.
Het zijn kleine simpele dingen. De grotere dingen doe ik in de toekomst en zal dan altijd wel hulp vragen aan een van mijn collega's.

Op een of een andere manier heb ik achterin geen instaplijsten.... 8)7 Dus het is een kwestie van kopen, schoonmaken, ontvetten en plakken :9

Welk bouwjaar is je Jetta? Dan kan ik een keer kijken naar dingetjes wat erin past. Je kunt ook op speciale Jetta fora zoeken, daar vind je vaak van dit soort mods inc onderdeelnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:01:
Grappig, wist niet dat dit bestond. Ik heb hier een EHBO set die standaard door Audi is geleverd. Bij de achterbank zit ook zo'n opslagvakje dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maxoss schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Grappig, wist niet dat dit bestond. Ik heb hier een EHBO set die standaard door Audi is geleverd. Bij de achterbank zit ook zo'n opslagvakje dacht ik.
Mij ehbo kit zat er niet in, wordt nu nagezonden door de dealer in Duitsland. In de achterbank zitten je veiligheidhesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste mensen weten het niet maar elke EHBO kit heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum. Handig om na te gaan of de toegezonden kit niet over datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Dient die kit er standaard steeds in te zitten of is dat een accessoire dat je besteld? Volgens mij mankeert hij in mijn A3 ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:14:
Dient die kit er standaard steeds in te zitten of is dat een accessoire dat je besteld? Volgens mij mankeert hij in mijn A3 ook..
Volgens mij niet hoor. Maar in Duitsland is het volgens mij verplicht en aangezien Rainesh zijn Audi uit Duitsland komt zou hij er dus wel in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
In Nederland zit het er ook verplicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Rainesh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:17:
Verplicht meegeleverd of verplicht in de auto? Ik weet niet eens of ik in m'n auto (lees: zoveelste hands) een EHBO kist heb.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:57:
De meeste mensen weten het niet maar elke EHBO kit heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum. Handig om na te gaan of de toegezonden kit niet over datum is.
De vloeistoffen zoals jodium enz hebben een houdbaarheidsdatum. Verband enz lijkt me moeilijk over datum gaan. :+ Bedoel m'n vriendin grijpt soms ook de EHBO kit uit de auto om zo pleisters te scoren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rainesh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:17:
Nee, niet van overheidswege verplicht. Maar in de ons omringende landen wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Net toch maar even opgezocht. In België is het blijkbaar verplicht maar heb het er niet bijgekregen. Is een accessoire die je dient te selecteren blijkbaar..

http://www.nl.audi.be/be/...nfolayer.Z4L0093108C.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/54c5xWBN6YjsTdKx6Z9ucgfE/full.jpg

En nog een tinzuiger, en wat soldeersel. B)

Er zit een antenneversterker links achterin de auto, waar meerdere draden tegelijk samenkomen in een klein kastje. 1 van die aansluitingen is vermoedelijk los (op de printplaat) waardoor m'n radiosignaal soms gewoon wegvalt bij een drempel.

Remmen vandaag inbouwen, ongeveer 2 uurtjes werk. Volgende week uitlaat, want dat doe je niet even in een dag. En ben in overleg om de auto op gewicht te balanceren. Dit is anders dan het balanceren van wielen of onderstel ofzo. Maar dit heeft te maken met de schokbrekers en de hoogte / hardheid in waarin die afgesteld is.

Ik heb het idee, dat de bilstein's elkaar tegenwerken ipv met elkaar. Dat merk je vooral op klinkerwegen, drempels en soms gaten in het wegdek. Het moet een keer fatsoenlijk afgesteld worden, want hier wordt je niet vrolijk van.

Lekker ook. Het is de duurste kit beschikbaar voor de RS, nergens geen handleiding, je mag op internet ervaringen van anderen lezen over hoe je ze gebruiken moet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:46:
[...]

De vloeistoffen zoals jodium enz hebben een houdbaarheidsdatum. Verband enz lijkt me moeilijk over datum gaan. :+ Bedoel m'n vriendin grijpt soms ook de EHBO kit uit de auto om zo pleisters te scoren. :/
Geldt ook voor verband. Heeft te maken met het steriel zijn en hoe verband steriel gehouden wordt in een verpakking. Open je het niet kan je het blijven gebruiken. Dit geld niet voor smeerseltjes als jood en zo. Daarom wordt aangeraden eens per kwartaal je ehbo kit na te lopen op gebreken op geopende verpakkingen. Dit moet je dan weer aanvullen.

Hier wat meer info voor de verplichting, of niet, aangaande verbanddozen in de EU: http://www.verbanddoosinhoud.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 16:24
Tristan schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 15:17:
Ik heb mn nieuwe phone mount binnen!

[afbeelding]

Magneetsticker achterop m'n iphone en gaan 8) (idealiter wil je natuurlijk een magneetje tussen telefoon en hoesje, maar ik heb geen hoesje)

[afbeelding]
Hoi Tristan,

Waar heb je deze mount gekocht? Zit deze in een A3 gemonteerd?

Thx!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Deures schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Hoi Tristan,

Waar heb je deze mount gekocht? Zit deze in een A3 gemonteerd?

Thx!
Check even audiphoneholder.com!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gisteren zijn mijn elektrisch inklapbare, bedienbare, verwarmbare en links dimmende spiegels met side assist binnengekomen! Vandaag rustig de glazen gedemonteerd, op rechterspiegel komt wel mijn eigen glas erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3t47TcgL8k1bdbeCNsbbcWQk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eSiyVlvGkFV495H8PvKSfKqg/full.jpg

Ik krijg alleen de kappen er niet van af, dus heb ff afspraak gemaakt met Leon van Audiwereld. Ik heb geen schema's voor het aansluiten van links dimmende functie...mag hij gelijk doen :) Kan ik tegelijk daar mijn deuren dempen:D ik kan de kappen helaas niet "slopen" omdat ik ze in de toekomst ga laten spuiten voor als ik side assist aan ga retrofitten. Tot dan komen mijn eigen kappen erop.

Ook de extra benodigde parts besteld.

8V3959521B 6PS Armsteun geschikt met 5 gaten voor lichtschakelaar embleem
8V0919173B Lichtschakelaar emblemen
8V0959565E Lichtschakelaar voor links, rechts, 0, verwarmen en inklappen functie. Met alu knop.

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 23-02-2017 21:05 ]

• maxoss
Waar heb je al het spul nu vandaan? Ben ook nog aan het rondkijken

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:38:
[afbeelding]

En nog een tinzuiger, en wat soldeersel. B)
Ik moet zeggen dat je RS4 lekker klinkt, stond vanmiddag ineens naast je bij het stoplicht in Oldenzaal maar met een Accord ga ik niet winnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
maxoss schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:16:
Waar heb je al het spul nu vandaan? Ben ook nog aan het rondkijken
Heb de spiegels in Polen gekocht _O- omdat de limo versies nergens te vinden zijn man. Bedrijven hier vroegen 600 euro...nu heb ik ze voor 320 8)7

Sportback spiegels vind je wel makkelijk in NL. Neem ff contact op met BM-parts, FZN, Polat & Polat etc. Die hebben deze vaak compleet liggen voor de SB.

Klein spul heb ik bij de dealer gekocht, vriend van me werkt daar dus met korting gekocht :9

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Kleine update met de A6 van laatst, kon niet verbinden met de vering computer omdat hij toast was... Compressor handmatig aangestuurd door een kabel te overbruggen op de stekker en naar audi parts veghel gereden aangezien die de nieuwe computer goedkoper konden leveren en coderen. :)

• Rainesh
Uberdude schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:34:
Kleine update met de A6 van laatst, kon niet verbinden met de vering computer omdat hij toast was... Compressor handmatig aangestuurd door een kabel te overbruggen op de stekker en naar audi parts veghel gereden aangezien die de nieuwe computer goedkoper konden leveren en coderen. :)
Hoe is luchtvering regelapparaat getoast dan? Dacht dat die toch wel wat konden hebben....Ook gelijk verlaagd? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 23-02-2017 21:42 ]

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ding heeft ooit schade gehad bij het rechter achterlicht dus we hebben het vermoede dat er wat water zijn weg heeft gevonden naar het regel apparaat. We hebben hem niet verlaagd want de klant wou de vering gewoon weer hebben zoals hij vanaf fabriek af komt.

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik moet zeggen dat je RS4 lekker klinkt, stond vanmiddag ineens naast je bij het stoplicht in Oldenzaal maar met een Accord ga ik niet winnen :P
Waar, voorbij tankstation ? Of bij het stoplicht afslag Oldenzaal?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/16904585_1059043894241563_7250303837519172217_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=f8a92cec1dca2b20d881a59b09165ccd&oe=59364DD4

Geperforeerd besteld, dozen met geperforeerd, blijken het schijven zonder gaatjes te zijn 8)7 heb ze toch maar geïnstalleerd, wat een werk.... Prijsverschil krijg ik wel terug.

Verwijderd

Geperforeerd is natuurlijk leuk maar de kans op scheuren is groot tussen de luchtgaatjes. Ik heb ook eens voor die keus gestaan en na een beetje research heb ik daarvan af gezien en normale gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 16-09 18:29
Hier een goede uitleg over remschijven.
De schijven met groeven zijn volgens hem het best.
YouTube: Drilled, Slotted & Vented Brake Rotors - What's Best?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• maxoss
Rainesh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:28:
[...]

Heb de spiegels in Polen gekocht _O- omdat de limo versies nergens te vinden zijn man. Bedrijven hier vroegen 600 euro...nu heb ik ze voor 320 8)7

Sportback spiegels vind je wel makkelijk in NL. Neem ff contact op met BM-parts, FZN, Polat & Polat etc. Die hebben deze vaak compleet liggen voor de SB.

Klein spul heb ik bij de dealer gekocht, vriend van me werkt daar dus met korting gekocht :9
Ik vind vaak alleen sets met sideassist, deze heb ik echter niet nodig. Ik begrijp van jouw dat de huidige kappen hier gewoon op passen?

Heb je ook geen deurmodules nodig?

Wat kost dat spul bij de dealer? Die armsteun is moeilijk te vinden 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
Hier een goede uitleg over remschijven.
De schijven met groeven zijn volgens hem het best.
YouTube: Drilled, Slotted & Vented Brake Rotors - What's Best?
Nog maar een keer kijken dan want hij zegt toch echt plain vented of slotted vented. Beiden zijn goed en doen niet onder voor elkaar. Beiden zijn een goede keus. Bij drilled moet je wegblijven en dat is wat ik toen ook gedaan heb om precies de redenen die hij zegt.

(Veel remschijven en remblokken komen uit dezelfde fabriek waarop een ander naampje geplakt wordt. Brembo heeft er een handje van om dat te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maxoss schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Ik vind vaak alleen sets met sideassist, deze heb ik echter niet nodig. Ik begrijp van jouw dat de huidige kappen hier gewoon op passen?

Heb je ook geen deurmodules nodig?

Wat kost dat spul bij de dealer? Die armsteun is moeilijk te vinden 2de hands.
Kappen kunnen gewoon over. Kabeltje van side assist kan eventueel weg of afgetaped worden en in je behuizing blijven. Side Assist is wel een leuke toevoeging.

In principe heb je geen nieuwe deurmodules nodig omdat we lichtpakket hebben. Bijna alle Audi's die af fabriek lichtpakket hebben, hoef je geen deurmodules te vervangen. Enkel bij de A1 moet het wel vervangen worden.

Armsteun kost 19 euro ofzo. Schakelaar zit vaak bij het setje maar bij mij weer niet. Die kost rond de 30. Lichtplaatje 2 euro ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 24-02-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Kudo's weer hoe je het aanpakt @Rainesh!

Ps. Wat doe je allemaal voor VW qua VDCS? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
KillaZ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:54:
Kudo's weer hoe je het aanpakt @Rainesh!

Ps. Wat doe je allemaal voor VW qua VDCS? :+
Thnx! :)

Veel en dagelijks...stuur maar een PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:30:
Geperforeerd is natuurlijk leuk maar de kans op scheuren is groot tussen de luchtgaatjes. Ik heb ook eens voor die keus gestaan en na een beetje research heb ik daarvan af gezien en normale gekocht.
Ik heb de remmen na gisteren pas vervangen sinds aanschaf auto. Das 2.5 jaar + 65k. Best vaak situaties gehad de remmen goed te hebben gebruikt. Scheurtjes? Miniscule, maar dat was weg met afdraaien de dag da t we naar nurburg gingen.

Pas na nurburg kwam het trillen bij het remmen, wat natuurlijk een kromme remschijf was. Dus enigzins wel lang plezier eraan gehad en sprake van kapotte schijven dankzij scheurtjes waren niet van toepassing. Het enige wat wel echt op was was de rem rechtsachter, die kwam gewoon in 2 stukken eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mwnx55ZQtN3B3FE4pq1fsnMy/full.jpg

Ik heb zo lang zitten wachten op levering, en dan versturen ze ook nog eens een doos met daarop geperforeerd (de bon ook) en blijkt erin te zitten niet geperforeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sor9oeC1vOcBJwqu70nvBaME/full.jpg

Remblokken van ATE, opzich ook niet verkeerd, maar als je de prijs van Quattro GMBH even vergelijkt dan ben je voor de hele kit € 4200 kwijt :X

Nou heb ik iets gedaan waar ik achteraf wel een beetje spijt van heb. _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NCGIiPObC1E1d6uRRrO52iw/full.jpg

De auto gaat volgende week voor 2 dagen terug, dus we krijgen een nieuwe kans de juiste kleur uit te zoeken. Deze kleur voor de remklauwen is gewoon iets te flets rood. Ik moet donkerrood hebben.

Ik moet ze eerst 300km inrijden. 15x stops van 100 naar 50 met 3 seconden om te remmen en 3 minuten afkoel per keer. Klinkt debiel, maar als ze verkeerd inslijten kan je ze krom hebben binnen no time.

Qua rempedaal zelf zit het echt een kwartslag weer omhoog. Dat komt omdat de blokken nieuw zijn en er flink wat afstand weer tussen zit. De remcilinders (RS heeft voor 2 per kant) staan minder naar buiten nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eiFnu4gHrZ0HLBBd6QKIb4SA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Ben benieuwd wat jou ervaring is/gaat worden met de Zimmerman schijven. Ik was er niet zo heel tevreden over, die van mij (onder mijn Volvo S80 T5, 320mm schijven) waren binnen 10.000 km krom, ondanks alle verhalen op diverse websites. Remklauwen waren ook gewoon goed (lees: niet vastgerot).
Schoonbroertje had dezelfde ervaring met zijn E46 M3, ook krom. Hij heeft nu ATE eronder en dat blijft goed, mocht ik ooit weer mijn remmen moeten vervangen komt er ook ATE onder.
Het zijn trouwens wel beste pannenkoeken, wat is de diameter :P

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 24-02-2017 13:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, klinkt lovend op een auto waar kromme schijven bekend staan :P

365mm voor, 30mm dik, en 325mm achter geloof ik. Voor heeft 2 zuigers per remklauw, achter 1.

In ieder geval de keren dat ik remmen moest met een snelheid boven de 250 lukte prima (met de vorige, quattro gmbh set). Ik durf het nog niet te zeggen hoe deze presteren. Staat in de handleiding dat je grof remmen zoveel mogelijk moet ontwijken voor de eerste 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Kan zijn dat ik net ook pech had :P Ik vond het vooral jammer omdat ik bewust had gekozen voor Zimmerman en niet voor cheap spul, met het idee dat het dan gewoon goed was.
Nu moet ik zeggen dat ze niet extreem krom waren (met normale snelheden) ,maar wel merkbaar krom. En dat is vooral irritant als je op de autobahn met 230 (die S80 liep niet veel harder :P) in de ankers moet en je stuur begint flink te trillen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover waren de vorige remmen ook al. En er is echt 1 moment geweest snel te rijden en plots de afslag in duitsland te moeten hebben, nou je merkte het wel in het stuur maar ook de hele auto, als je van snel naar rustig moet ineens.. Duitsland heeft soms echt ausfahrt's die ineens met een haakse bocht komen ofzo :P

Krom trekken heeft verschillende redenen, maar waar je echt voor op moet passen is water in combinatie met een snikhete remschijf. Je kunt het ook voelen als er oneffenheid zit in de remgroef op je schijf.

Iemand die ik ken had jaren een A8, had jaren last van kromme remschijven iedere keer, het maakte niet uit welke set, totdat ie keramisch ging. En toen was alles voorbij. Keramisch is blijkbaar wat meer bestendiger tegen zulk slijtage dan gewone remijzers.

Maar ja, de aanschafsprijs van keramisch... Dat is zowat de helft van dagwaarde RS4. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Het mooie van Duitsland vind ik dat de aanduidingen voor max snelheid wel aardig kloppen. Max 70 in een bocht betekend vaak ook echt max 70 en in NL kan je vaak met 120 km/u nog door zo'n bocht.

Afgelopen week op ski vakantie geweest en op de heenweg 1100 km kunnen rijden op een volle tank voordat het reservelampje aan ging, met 5 man in de auto en constant 130 gereden. Best tevreden mee :9

Op de terugweg was het verbruik aanzienlijk hoger omdat het met 180 toch net even wat fijner cruisen is op de autobahn :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nederlandse aanduiding voor bochten en afritten is inderdaad met een korrel zout. Die in duitsland zijn zowat levensgevaarlijk als je er met een hoge snelheid in komt rijden :P

Net een batterij bij een garage gehaald voor m'n sleutel. Die was leeg namelijk. En erna de auto gewassen.
Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.