Ik heb de remmen na gisteren pas vervangen sinds aanschaf auto. Das 2.5 jaar + 65k. Best vaak situaties gehad de remmen goed te hebben gebruikt. Scheurtjes? Miniscule, maar dat was weg met afdraaien de dag da t we naar nurburg gingen.
Pas na nurburg kwam het trillen bij het remmen, wat natuurlijk een kromme remschijf was. Dus enigzins wel lang plezier eraan gehad en sprake van kapotte schijven dankzij scheurtjes waren niet van toepassing. Het enige wat wel echt op was was de rem rechtsachter, die kwam gewoon in 2 stukken eruit.
Ik heb zo lang zitten wachten op levering, en dan versturen ze ook nog eens een doos met daarop geperforeerd (de bon ook) en blijkt erin te zitten niet geperforeerd.
Remblokken van ATE, opzich ook niet verkeerd, maar als je de prijs van Quattro GMBH even vergelijkt dan ben je voor de hele kit € 4200 kwijt
Nou heb ik iets gedaan waar ik achteraf wel een beetje spijt van heb.
De auto gaat volgende week voor 2 dagen terug, dus we krijgen een nieuwe kans de juiste kleur uit te zoeken. Deze kleur voor de remklauwen is gewoon iets te flets rood. Ik moet donkerrood hebben.
Ik moet ze eerst 300km inrijden. 15x stops van 100 naar 50 met 3 seconden om te remmen en 3 minuten afkoel per keer. Klinkt debiel, maar als ze verkeerd inslijten kan je ze krom hebben binnen no time.
Qua rempedaal zelf zit het echt een kwartslag weer omhoog. Dat komt omdat de blokken nieuw zijn en er flink wat afstand weer tussen zit. De remcilinders (RS heeft voor 2 per kant) staan minder naar buiten nu.