Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
BoltYes schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:13:
Het mooie van Duitsland vind ik dat de aanduidingen voor max snelheid wel aardig kloppen. Max 70 in een bocht betekend vaak ook echt max 70 en in NL kan je vaak met 120 km/u nog door zo'n bocht.

Afgelopen week op ski vakantie geweest en op de heenweg 1100 km kunnen rijden op een volle tank voordat het reservelampje aan ging, met 5 man in de auto en constant 130 gereden. Best tevreden mee :9

Op de terugweg was het verbruik aanzienlijk hoger omdat het met 180 toch net even wat fijner cruisen is op de autobahn :+
Ik rij echt amper tot nooit in Duitsland maar daar kwam ik inderdaad ook al snel achter haha, zeker als je al die tijd eigenlijk alleen in NL hebt gereden en je dus die grote marges bent gewend valt dat ineens tegen in DE haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag er nog niet over schrijven maar ik merk wel verschil tussen stock en zimmerman remmen. De stock bijten veel beter en remmen krachtiger. Denk dat ik een 20 procent verschil merk tussen stock en Zimmerman. Heb ze goed staan inrijden, toen ik thuis kwam waren die discs zo heet dat je je vingers eraan verbrande.

Smijt er dan eens een emmer water overheen en dan heb je ze regelrecht krom :P

Maar goed het moet nog beter worden de eerste 300km. Dus wachten het af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:38
Rainesh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:00:
Ik krijg alleen de kappen er niet van af, dus heb ff afspraak gemaakt met Leon van Audiwereld.
@Rainesh Leon heeft bij mijn A3 8v de spiegels ook vervangen voor inklapbare
YouTube: Audi A3 8v retrofit inklapbare buitenspiegels
8)

Die kappen heb je er echt zo vanaf (gemonteerd op de auto is het makkelijker), het klinkt of alles afbreekt, maar dat is niet zo: YouTube: Tuto demontage coque de retro Audi A3 8v

@maxoss Het schijnt als je het licht en zicht pakket hebt dat je geen andere stuurapparaten nodig hebt. (ze bedoelen daarmee LED verlichting / interieur)

[ Voor 20% gewijzigd door Smirnoff op 24-02-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Smirnoff schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:41:
[...]

@Rainesh Leon heeft bij mijn A3 8v de spiegels ook vervangen voor inklapbare
YouTube: Audi A3 8v retrofit inklapbare buitenspiegels
8)

Die kappen heb je er echt zo vanaf (gemonteerd op de auto is het makkelijker), het klinkt of alles afbreekt, maar dat is niet zo: YouTube: Tuto demontage coque de retro Audi A3 8v

@maxoss Het schijnt als je het licht en zicht pakket hebt dat je geen andere stuurapparaten nodig hebt. (ze bedoelen daarmee LED verlichting / interieur)
Leon ken ik goed, help hem vaak met codings/logfiles etc. Toffe kerel, dus wordt een voornamelijk kleppen en klussen.

Pff dat zou ik dus niet durven.....heb het nooit eerder gedaan op een 8V, dus mag Leon lekker doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Ik heb een vraagje, ik heb een a6 4f uit 2004 en ik blijf de melding houden dat mijn mistlicht links achter stuk is. Ik heb het lampje al vervangen en ook alle zekeringen die ik weet te vinden doorgemeten, dashboard links rechts en rechts achter in de kofferbak.
Als ik de contacten bij het mistlicht door meet dan staat er ook geen spanning op. Zijn er nog meer zekeringen op andere plekken of kan ik nog iets anders doen?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Heb een raar verschijnsel. Bij het starten van de auto en scherp insturen hoor ik sporadisch een harde bonk, komt volgens mij van rechtsvoor. Dit verschijnsel is pas na het wisselen van de velgen gebeurd (19>20). Gebeurd 1x keer per week of zelfs minder maar ik schrik er toch van. Ongeveer hetzelfde als dit:

http://www.audiforum.nl/f...-bonk-tijdens-sturen.html

Iemand een ideetje wat het kan zijn? Wiellager of homokineet denk ik maar weet het niet zeker.Zal zeker een prijzige reparatie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:56:
Ik heb een vraagje, ik heb een a6 4f uit 2004 en ik blijf de melding houden dat mijn mistlicht links achter stuk is. Ik heb het lampje al vervangen en ook alle zekeringen die ik weet te vinden doorgemeten, dashboard links rechts en rechts achter in de kofferbak.
Als ik de contacten bij het mistlicht door meet dan staat er ook geen spanning op. Zijn er nog meer zekeringen op andere plekken of kan ik nog iets anders doen?
Mijn auto heeft 3 zekeringkastjes. Eentje linksvoor instap bestuurder (zijkant dashboard). Eentje boven bij de pedalen, maar om erbij te komen moet je de kap eraf halen eerst, de derde bij de ECU achter het spatbord onder de kap. Check de zijkant eerst eens, op de achterkant van die plaat staat een schema met welke zekeringen voor wat zijn.
RRCreations schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:57:
Heb een raar verschijnsel. Bij het starten van de auto en scherp insturen hoor ik sporadisch een harde bonk, komt volgens mij van rechtsvoor. Dit verschijnsel is pas na het wisselen van de velgen gebeurd (19>20). Gebeurd 1x keer per week of zelfs minder maar ik schrik er toch van. Ongeveer hetzelfde als dit:

Iemand een ideetje wat het kan zijn? Wiellager of homokineet denk ik maar weet het niet zeker.Zal zeker een prijzige reparatie worden.
Ik gok op de homokineet. Daar zitten namelijk balletjes in die rondom de as draaien. Als dat ding drooggelopen is (geen vet meer in, bijv door kapotte ashoes) dan gaat dat heel stroef op ten duur. Met sturen is dat het meest merkbaar.

Als je er snel bij kunt zijn, vet 'm dan opnieuw in. Dat scheelt je een nieuwe kineet. Uiteindelijk breekt het zaakje af als je door blijft (sturen) rijden ermee.

Wiellager moet een zoemend geluid maken, dat is een teken dat het kapot aan het gaan is. Als een wiellager te lang kapot onder de auto zit breekt ie uiteindelijk af en staat je wiel scheef ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Mijn auto heeft 3 zekeringkastjes. Eentje linksvoor instap bestuurder (zijkant dashboard). Eentje boven bij de pedalen, maar om erbij te komen moet je de kap eraf halen eerst, de derde bij de ECU achter het spatbord onder de kap. Check de zijkant eerst eens, op de achterkant van die plaat staat een schema met welke zekeringen voor wat zijn.
.
Dan ga ik toch nog even op zoek naar meer zekeringkastjes. Ik kan er in het instructieboekje niet meer vinden dan bovenstaande

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 21-09 10:38
Rainesh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Leon ken ik goed, help hem vaak met codings/logfiles etc. Toffe kerel, dus wordt een voornamelijk kleppen en klussen.

Pff dat zou ik dus niet durven.....heb het nooit eerder gedaan op een 8V, dus mag Leon lekker doen.
Leon wist dit toen ook niet, we hadden het toen nog over carbon S3 kappen die er dan dus zo aftrekt op straat bijvoorbeeld... |:(

offtopic:
Ben op audiforum PeetBG

[ Voor 3% gewijzigd door Smirnoff op 25-02-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations

Ik gok op de homokineet. Daar zitten namelijk balletjes in die rondom de as draaien. Als dat ding drooggelopen is (geen vet meer in, bijv door kapotte ashoes) dan gaat dat heel stroef op ten duur. Met sturen is dat het meest merkbaar.

Als je er snel bij kunt zijn, vet 'm dan opnieuw in. Dat scheelt je een nieuwe kineet. Uiteindelijk breekt het zaakje af als je door blijft (sturen) rijden ermee.

Wiellager moet een zoemend geluid maken, dat is een teken dat het kapot aan het gaan is. Als een wiellager te lang kapot onder de auto zit breekt ie uiteindelijk af en staat je wiel scheef ofzo.
Dus spoedig vervangen! Zal even snel een afspraak maken bij een random garage zodat ze even erna kunnen kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Invetten en ashoes kost incl montage nog geen 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Axewi schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:56:
Contactjes ff opschuren en dan proberen. Ook van je lampfitting even lichtjes schuren zodat het weer "kaal" en schoon is. Dat wilt weleens helpen. Je zou links achterin je kofferbak kunnen kijken of er geen water aanwezig is, dat is een veel voorkomend probleem.
RRCreations schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:57:

Rij naar Martin van MP Carworks, zeg dat ik dat je gestuurd heb. Klinkt als een homokineet. Heb je je velgen al even van af gehaald en opnieuw gemonteerd? Trouwens...zijn het originele velgen? Heb je de juiste bouten gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Rainesh schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:08:
[...]

Contactjes ff opschuren en dan proberen. Ook van je lampfitting even lichtjes schuren zodat het weer "kaal" en schoon is. Dat wilt weleens helpen. Je zou links achterin je kofferbak kunnen kijken of er geen water aanwezig is, dat is een veel voorkomend probleem.
Door de achterlamp zelf lopen de metalen contacten vanaf de stekker, van deze heeft de "baan" voor het mistlicht ook al geen spanning.

Heb verder gekeken (en gezocht) en er moet onder bij de pedalen of achter de kap waar de lichtschakelaar in zit ook nog een relais/zekeringen kast zitten. Hier hoort het mistlicht relais ook te zitten.
Heb wel wat gevonden maar dit is allemaal voor het vorige model a6.

Afbeeldingslocatie: https://html1-f.scribdassets.com/10fkeb4qo05awyru/images/11-e325aae2e7.jpg

Deze bedoel ik, met als beschrijving erbij:
13-point relay carrier, behind driver's storage compartment
1 - Dual tone horn relay (telematics - USA) - J42
- Alternator cut-in relay - J44
2 - Alarm system control unit (taxi) - J85
- Siren relay (police vehicles) - J408
- Alarm system relay, light change-over (special vehicles) - J549
3 - Solar cell isolation relay - J309
- Alarm system control unit (taxi) - J85
- Siren relay (police vehicles) - J408
- Alarm system relay 2, intermittent main beam (special vehicles) - J461
4 - Starter inhibitor relay - J207
- Starter inhibitor and reversing light relay - J226
5 - Magnetic coupling relay - J44 Auxiliary heater relay - J8
6 - Fog light relay - J5 Fuel pump relay (TDI engines) - J17

[ Voor 35% gewijzigd door Axewi op 25-02-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:21:
Ik mag er nog niet over schrijven maar ik merk wel verschil tussen stock en zimmerman remmen. De stock bijten veel beter en remmen krachtiger. Denk dat ik een 20 procent verschil merk tussen stock en Zimmerman. Heb ze goed staan inrijden, toen ik thuis kwam waren die discs zo heet dat je je vingers eraan verbrande.

Smijt er dan eens een emmer water overheen en dan heb je ze regelrecht krom :P

Maar goed het moet nog beter worden de eerste 300km. Dus wachten het af. :)
Remschijven van mijn ZX werden ook loeiheet als ik hier een blokje door het dorp reed, dat zegt niks. Je weet dat je nieuwe remmen juist rustig in moet werken en niet constant vol op de rem moet gaan staan?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:18:
Invetten en ashoes kost incl montage nog geen 60 euro?
Als die homokineet een tijdje zonder vet gereden heeft of al 200.000km ofzo achter de kiezen heeft is alleen nieuw vet en een ashoes niet voldoende

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 26-02-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Rainesh schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:08:
[...]

[...]

Rij naar Martin van MP Carworks, zeg dat ik dat je gestuurd heb. Klinkt als een homokineet. Heb je je velgen al even van af gehaald en opnieuw gemonteerd? Trouwens...zijn het originele velgen? Heb je de juiste bouten gebruikt?
Is goed, ik heb dinsdag vrij dan kan ik even langs gaan om te kijken. Ik zal dan ook adviseren :+ indien het de homokineet is om in te vetten zoals Jism hierboven heeft vermeld, de auto heeft maar 135k gereden.

Het zijn origineel velgen en volgens mij zijn dezelfde bouten gebruikt als bij mijn vorige velgen. Ik heb ze ook niet eraf gehaald en opnieuw gemonteerd. Als ik het nu eraf haal en opnieuw erop doe dan moet ik nog altijd wachten totdat ik weer een "bonk" hoor, gezien het soms gebeurd. Ik laat het gewoon nakijken, dan weet ik in ieder geval meer! Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:23:
[...]

Remschijven van mijn ZX werden ook loeiheet als ik hier een blokje door het dorp reed, dat zegt niks. Je weet dat je nieuwe remmen juist rustig in moet werken en niet constant vol op de rem moet gaan staan?
Oh ik dacht juist van wel, en als ik thuiskwam een volle emmer water eroverheen. Wordt het metaal harder van ofzo.

:+

Nee natuurlijk rij ik ze rustig. Maar mijn auto weegt een stuk meer dan jouw ZX en remmen = wrijving.
Als die homokineet een tijdje zonder vet gereden heeft of al 200.000km ofzo achter de kiezen heeft is alleen nieuw vet en een ashoes niet voldoende
Ik doelde er ook op als je er optijd bij bent, dus niet door gaat rijden ermee, meestal kan je het afvangen met een nieuw vetbeurtje + ashoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RRCreations schreef op zondag 26 februari 2017 @ 02:27:
[...]

Is goed, ik heb dinsdag vrij dan kan ik even langs gaan om te kijken. Ik zal dan ook adviseren :+ indien het de homokineet is om in te vetten zoals Jism hierboven heeft vermeld, de auto heeft maar 135k gereden.

Het zijn origineel velgen en volgens mij zijn dezelfde bouten gebruikt als bij mijn vorige velgen. Ik heb ze ook niet eraf gehaald en opnieuw gemonteerd. Als ik het nu eraf haal en opnieuw erop doe dan moet ik nog altijd wachten totdat ik weer een "bonk" hoor, gezien het soms gebeurd. Ik laat het gewoon nakijken, dan weet ik in ieder geval meer! Ik houd jullie op de hoogte.
Als het originele velgen zijn....dan hoop ik dat je bolkonische bouten gebruikt hebt. Deze zijn beetje bol afgerond. Gebruik je de verkeerde bouten dan kun je je velg verkloten. Laat dat gelijk controleren
Ik denk dat je dan gelijk een afspraak bij hem moet maken, omdat hij het altijd vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Rainesh schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Als het originele velgen zijn....dan hoop ik dat je bolkonische bouten gebruikt hebt. Deze zijn beetje bol afgerond. Gebruik je de verkeerde bouten dan kun je je velg verkloten. Laat dat gelijk controleren
Ik denk dat je dan gelijk een afspraak bij hem moet maken, omdat hij het altijd vol zit.
Cool, zal wel morgen bellen voor een afspraak. Ik zal zo 1 bout weghalen en kijken of ze bol zijn of niet.

@Verwijderd

Dus liever niet rijden dan wel rijden? Lompe vraag, ik zal gewoon zo min mogelijk rijden. Ik rijd namelijk 150-200km per week.

Ik houd jullie op de hoogte ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RRCreations op 26-02-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 07:14:
Ik doelde er ook op als je er optijd bij bent, dus niet door gaat rijden ermee, meestal kan je het afvangen met een nieuw vetbeurtje + ashoes.
Mijn ZX had toen iets van 280.000km gereden met de originele assen, ben een dagje naar de Nurburgring geweest, gewoon om te kijken, ben niet zelf de baan op gegaan. 'S avonds bij thuiskomst zag ik mijn linkervoorwiel helemaal onder die donkergroene zooi zitten :P Homokineet maakte geen herrie maar had z'n beste tijd toch wel gehad, dus 2e hands as d'r onder die 120.000 gedraaid had

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 26-02-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ik klikte toch echt maar 1 keer op Verstuur :S

[ Voor 91% gewijzigd door FastFred op 26-02-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:36
Zijn er mensen die hun grill hebben vervangen? Zo ja wat heb je met de voetgangersbescherming slang gedaan?
Deze zit voor de stootbalk en achter de grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag alle spullen binnengekregen. Dus morgen al bakje onder bestuurdersstoel en bagagehaak rechts retrofitten.

Onderdeelnummer voor armsteun klopt niet! Had een 2 deurs gekregen, dus gelijk de juiste besteld.

8V3959521B 6PS = 2 deurs

8V4959521F is de juiste, althans morgen komt die binnen en dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
[...]

[...]

Bij mij was dit door slechte/defecte draagarmen. Laten we maar hopen dat het de homokineet is of eventueel een lager (die kan in bochten ook tikken/kloppen). Mijn wiellager resulteerde bij mij in een vreselijk krijsend / schurend geluid (alsof de remblok op was en de klauw dicht geslagen was op de schijf).

Homokineet merk je meestal op bij juist rechtdoor rijden (langzaam rijden) warm en/of koud. Die heb ik ook gehad namelijk (ja wat niet he), aandrijf as hoes was gescheurd, en zo is de volledige zaak daar vervangen. Beetje hetzelfde effect qua geluid als de lager bij mij (schurend ijzer).

Kortom, kan van alles zijn -> garage xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Wanneer je een homokineet hoort bij rechtdoor rijden is deze erg ver heen, dan heb je er al veel te lang mee doorgereden. Op dat punt wordt het ook APK afkeur, terwijl dat het nog niet is als je het enkel hoort bij insturen.
Een slijtende homokineet begin je te horen tijdens gas teven met vol insturen, dat wordt steeds erger tot je het altijd hoort, ook bij rechtdoor.

[ Voor 24% gewijzigd door wesleytjuh op 27-02-2017 19:32 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tunestwo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:00:
Zijn er mensen die hun grill hebben vervangen? Zo ja wat heb je met de voetgangersbescherming slang gedaan?
Deze zit voor de stootbalk en achter de grill.
Ik heb geen grille vervangen, maar wel een trekhaak geplaatst. Achteren zit dezelfde soort schuimblokken troep voor de stootbalk.

Ik kreeg een trekhaak waar een stootbalk aan vast zat (nou ja kreeg, ik had hem daarop uitgezocht :+ ). Die voetgangersbescherming is niet meer terug gekomen na het plaatsen van de nieuwe stootbalk+trekhaak en voor het terug plaatsen van de achterbumper.

Passat 3BG btw. Verschil in materialen zal minimaal zijn.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:36
max schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:52:
[...]

Ik heb geen grille vervangen, maar wel een trekhaak geplaatst. Achteren zit dezelfde soort schuimblokken troep voor de stootbalk.

Ik kreeg een trekhaak waar een stootbalk aan vast zat (nou ja kreeg, ik had hem daarop uitgezocht :+ ). Die voetgangersbescherming is niet meer terug gekomen na het plaatsen van de nieuwe stootbalk+trekhaak en voor het terug plaatsen van de achterbumper.

Passat 3BG btw. Verschil in materialen zal minimaal zijn.
Waar heb je die dan gelaten? Want om hem zo maar weg te halen krijg je volgens mij eenen al alarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

In de container.

Bij mij was het enkel een schuimblok die niet op de nieuwe stootbalk paste en dus niet meer terug geplaatst is. Zat geen electronica o.i.d. In.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Iemand enig idee wat kapot is als er alleen maar hete lucht uit de airco komt? Airco aan of uit en de temperatuur instellen maakt niks uit, alleen maar hete lucht. Was gelukkig koud vanochtend maar elke paar minuten moest er wel even een raampje open :) Uit was geen optie want dan besloegen de ramen redelijk snel met het vochtige weer. Betreft een B7 overigens mocht het nog wat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:08:
Iemand enig idee wat kapot is als er alleen maar hete lucht uit de airco komt? Airco aan of uit en de temperatuur instellen maakt niks uit, alleen maar hete lucht. Was gelukkig koud vanochtend maar elke paar minuten moest er wel even een raampje open :) Uit was geen optie want dan besloegen de ramen redelijk snel met het vochtige weer. Betreft een B7 overigens mocht het nog wat uitmaken.
Klinkt als een defecte klep.
Kijk eens wat er gebeurd als je je airco op "MIN" zet, wordt er dan volle bak hete lucht geblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Paul.H schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:31:
[...]

Klinkt als een defecte klep.
Kijk eens wat er gebeurd als je je airco op "MIN" zet, wordt er dan volle bak hete lucht geblazen?
Weet niet wat je bedoelt met 'MIN' maar kan hem nog wel harder en zachter zetten gewoon. Welke temperatuur ik ook instel hij bleeft de warmst mogelijke lucht blazen.

Blijkbaar een audi euvel, bij googlen alleen op 'airco geeft warme lucht' zijn de eerste 3 hits voor audi :)

[ Voor 11% gewijzigd door Malt007 op 28-02-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 14:49
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:08:
Tweemaal gehad (in een Opel Corsa en Audi A4 B8), in beide gevallen was het systeem lek :( Je kan hem (laten) vullen, maar als er echt een lek is lost dat natuurlijk niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Temperatuurklep. Bekend probleem. Had ik bij de A1 ook......toen moest heel het dashboard eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:34:
[...]

Weet niet wat je bedoelt met 'MIN' maar kan hem nog wel harder en zachter zetten gewoon. Welke temperatuur ik ook instel hij bleeft de warmst mogelijke lucht blazen.

Blijkbaar een audi euvel, bij googlen alleen op 'airco geeft warme lucht' zijn de eerste 3 hits voor audi :)

Rainesh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:52:
Temperatuurklep. Bekend probleem. Had ik bij de A1 ook......toen moest heel het dashboard eruit :(
Ik zou even een laptop er aan laten hangen en ook kijken welke waarden je temp-sensor intern uitleest.

Maar meestal zijn dit soort dingen de klep (of de motor die deze klep aanstuurt) van je HVAC compartiment en deze zit helemaal tegen het schutbord aangebouwd en onder je dashboard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag een bagagehaak rechts geplaatst en maphouder onder bestuurdersstoel.

Bakje bestuurdersstoel
1x - 8S0882639 4PK
2x - N90737101
2x - N90088003

Bagagehaak
2x N10656902
1x 6Y5867615C QTC
2x 4G5867633

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RWvlBKcHG1tVYj2hfEDDJ7Cy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0EQALZj9QluvJV8yomz65lWS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ykX7rAjc6g3S42Ui6uyvZYbp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1QpcfU6l4k2Fv8gS1tw0CXMD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/raaMWKKEnnzYNkxC318HKpoF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zeWqECIx7qg46C8y3u3stpVx/full.jpg

Let goed op dat je de lipjes van de klemmen voor de bagagehaak beide naar dezelfde richting toe plaatst. Ik had ze beide naar rechts toe geplaatst. Anders komt een schroefgat niet overeen.

Totaal montagetijd van alles, 15min.

Donderdag deuren dempen en inklapbare zijspiegels retrofitten. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Rainesh op 28-02-2017 13:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen weer terug naar het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z8KwXyEP3e0ccxMfujZGEWaA/full.jpg

Leuk dealtje met iemand getroffen. Had de set die ik net in huis had gehaald al een week later verkocht (met winst) in de veronderstelling dat de auto weg zou gaan. Dit setje kon ik ook niet laten liggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:34:
[...]

Heb je ondertussen het euvel opgelost of is dat nog niet gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Paul.H schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Heb je ondertussen het euvel opgelost of is dat nog niet gelukt?
Euh, eigenlijk niet meer aan gedacht, al zeker 3x een uur gereden zonder overhit te raken dus het zal wel opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Edit: verkeerde topic :)

[ Voor 91% gewijzigd door Malt007 op 02-03-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Malt007 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:57:
Man man man, wat gaat Ferrari hard zeg, 3s sneller dan Max in zijn RB. Dat wordt dus niks dit jaar.
Jij hebt veel verstand van F1 zo te horen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
schumi1986 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Jij hebt veel verstand van F1 zo te horen :F
Laat me lekker trollen in het slow chat topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Malt007 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Laat me lekker trollen in het slow chat topic :+
Aah perongelijk in het verkeerde topic geplaatst zo te zien, kon al geen verband zien en dacht daarom dat het een gemeende opmerking was :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:54:
Morgen weer terug naar het origineel.

[afbeelding]

Leuk dealtje met iemand getroffen. Had de set die ik net in huis had gehaald al een week later verkocht (met winst) in de veronderstelling dat de auto weg zou gaan. Dit setje kon ik ook niet laten liggen. :D
Zeer mooi zo :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ziet er goed uit Jism!

Zijn die dakrails nog te verwijderen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan, maar waarom zou je dat doen?

De dakrails helpen volgens mij ook in de stevigheid van het chassis. Een dakkoffer ooit erop en lekker cruisen door europa heen ofzo, ook wel leuk :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:25:

De dakrails helpen volgens mij ook in de stevigheid van het chassis. Een dakkoffer ooit erop en lekker cruisen door europa heen ofzo, ook wel leuk :Y)
dakrails die helpen bij de stevigheid van het chassis? 8)7 _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als dakrails al iets met het chassis doen, dan is het het chassis verzwakken door de benodigde boutgaten voor bevestiging van de dakrails.

Dat is gewoon natuurkunde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:25:

Dat je je vrouw alles wijs kunt maken om een aankoop goed te praten wilt niet zeggen dat wij dat op een forum ook doen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auw. Et30 vs et20 werkt niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Waar wringt het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag samen met Leon van Audiwereld en een vriend van me elektrisch inklapbare zijspiegels geretrofit en deuren gedempt.

Ik kreeg de kappen in eerste instantie er niet af, nu Leon het heeft laten zien....is het serieus een piece of cake. Zo simpel dat het vreemd is dat al die S3 kappen nog niet gejat zijn................ 8)7

Maargoed, pics!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VWKUvKYwfvD05NtVAqhjSRbl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ntXolZMt5bzZaeIcWP6lXXB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9evAebErvDkhzCCnY8vylOio/full.jpg

Alle vier deuren netjes gedempt. Auto is gelijk een stuk stiller geworden! Geluid is wat voller en bas weer wat strakker. Misschien ooit nog mijn hoedenplank dempen waar mijn subwoofer in zit.

Dimmende linkerzijspiegel hebben we niet aangesloten omdat we nog geen ELSAWIN schema's van de A3 FL hebben. Dus daar eerst op wachten of ff zoeken naar elsawin 5.4 :P

Ook op zoek naar de sideassist modules, schijnbaar verschillen die ook weer tussen een FL en PFL. Maar eerst ff sparen....modules zijn best prijzig.

Volgende maand wel wat kleins retrofitten, namelijk de S-line instaplijsten links en rechts achter. :)

btw Jism........dakrails en chassis versteviging??? _O-

Wat ik weet is dat je ET waarde max 5 mag verschillen tov origineel....ivm aanlopen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 02-03-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkant achterbanden. Zal later wat foto's sturen. De hele auto moet omhoog, uitgelijnd worden en zelfs spacers erop wil je dat het werkt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Binnenkant achterbanden. Zal later wat foto's sturen. De hele auto moet omhoog, uitgelijnd worden en zelfs spacers erop wil je dat het werkt B)
Ben je van ET20 naar ET30 gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Alweer uitlijnen....wat doe je met dat ding?

Spacers van >5mm kan best, al moet je wel rekening houden met meer en heftigere slijtage aan bijv. ophangingsdelen en aandrijflijn omdat daarop nét anders dan de bedoeling is krachten komen te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Alweer uitlijnen....wat doe je met dat ding?

Spacers van >5mm kan best, al moet je wel rekening houden met meer en heftigere slijtage aan bijv. ophangingsdelen en aandrijflijn omdat daarop nét anders dan de bedoeling is krachten komen te staan..
Ik heb nog helemaal niets gedaan, maar als ik die velgen er 'hoe dan ook' onder wou hebben, moet er opnieuw uitgelijnd worden, spacers worden toegevoegd, en allerlei risico's vandien (wist ik veel dat RS6 C5 'wintervelgen' ET30 ipv ET20 hebben), dus ik begin er gewoon niet aan :P

Zowel voor als achter komt tegen delen van de auto aan, geen oplossing dus. Ook niet als ik 'm weer terug zou verhogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Kleine fuckup...

zijspiegel schakelaar geeft rood licht ipv wit licht _O-

Morgen even de juiste bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RMlX52XmTjEDwIe4IndHTsNW/full.jpg

^^ En velgen zo goed als weer verkocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:21:
[afbeelding]

^^ En velgen zo goed als weer verkocht :P
Komt ook vast ten goede aan de stevigheid van het chassis! :+ *O* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Convoy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:31:
[...]

Komt ook vast ten goede aan de stevigheid van het chassis! :+ *O* _O-
Ja, paar balken kruislings monteren enzo, werkt als een strutbar en is beter voor op de ring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:54

InFamous

excommunicado

FUUUU...

Waarschijnlijk mijn xenon balast kapot aan de bestuurderszijde. Dacht eerst een kapotte lamp maar spelen met schakelaar uit/aan een paar keer en de lamp gaat weer aan. Morgen eerst maar eens de lampen omruilen en hopen dat het dan de passagierszijde is die het niet doet want dan is het de lamp, maar ik heb er een hard hoofd in.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:20:
FUUUU...

Waarschijnlijk mijn xenon balast kapot aan de bestuurderszijde. Dacht eerst een kapotte lamp maar spelen met schakelaar uit/aan een paar keer en de lamp gaat weer aan. Morgen eerst maar eens de lampen omruilen en hopen dat het dan de passagierszijde is die het niet doet want dan is het de lamp, maar ik heb er een hard hoofd in.
Tweedehandse balast die lekker jong is....scheelt je aardig wat knaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@rainesh i know, feit is alleen wel dat ik in het donker vertrek doordeweeks. Dus ik hoop dat het geintje met spelen met de aan/uit knop blijft werken totdat de nieuwe balast er is.

Overigens ook al bij onze oosterburen gekeken en dat scheelt de helft.

WTF nu net getest en alles lijkt weer normaal te zijn. Toch die balast maar gaan bestellen, kan mij niet voorstellen dat een lampje dit gedrag kan veroorzaken.

Iemand die kan achterhalen welke module ik exact nodig heb?

[ Voor 30% gewijzigd door InFamous op 05-03-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Close call op de snelweg vandaag. Jezus wat een bestuurders zitten er toch op de weg. :/

Ik: Linkerbaan, 130. In het midden een familie auto met 4 man erin. Ik passeer links voorbij en men gooit gewoon de auto naar links waardoor ik bijna geschampt wordt (al was het niet omdat ik naar links uitweek, remde, claxonneerde + groot licht voerde). Vervolgens wijkt ie uit naar rechts, ik passeer 'm met de stierenlook, 2 vingers gericht op m'n ogen :? meneer wuift het af alsof het niets is joh.

Echt, als politie daar reed was het gelijk z'n rijbewijs afgepakt en een EMC gegeven. Er wordt je niet voor niets geleerd de binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek te KIJKEN alvorens je richting aangeeft en van baan wisselt.

Bedoel ik kan echt stierlijk kwaad worden als door zo'n actie mijn auto beschadigd zou raken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TvDdlqz0WVHChOSxdOZ63dy9/full.jpg

Wel nog weten te poetsen vandaag. Kutwerk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:20:
FUUUU...

Dit uitwisselen heeft mij al eens 2 lampen gekost haha, zat er sluiting in de ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@-Intelligence-
Vandaag niet aan toegekomen om de te wisselen maar alles werkt nu weer soort van. De lamp doet het gewoon alleen het opstarten is niet je van het. Wat toch duidt op een defect balast maar geen sluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik heb nu sinds kort een audi A1 en vroeg me af wat jullie gebruiken als telefoonhouder in deze auto? Ik wil hem het liefst in het ventilatierooster stoppen zodat hij niet voor het raam zit. Ik zit te denken aan deze: https://www.pdashop.nl/pr...er-smartphone-houder.html

Zou dit goed blijven zitten ondanks dat er in de A1 van die ronde ventilatie roosters zitten? Of heeft iemand een goed alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Omisys

Foto's van je A1 anders geloven je niet :p

https://www.appelhoes.nl/...-Plus-Carmount-autohouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Deze heb ik ook, lekker klein en toch stevig genoeg. Makkelijk op te bergen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:14
Bij deze:p -weer weggehaald -
Heb nog niet echt goede foto's, dit is even snel. Nieuwe lease, 1.4 tdi s-tronic sport adrenalin uitvoering. Bevalt goed tot nu toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Omisys op 08-03-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

[b]Rainesh schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:34:[/bt.

Dimmende linkerzijspiegel hebben we niet aangesloten omdat we nog geen ELSAWIN schema's van de A3 FL hebben. Dus daar eerst op wachten of ff zoeken naar elsawin 5.4 :P
Ik heb Elsawin met Audi schema's tot 05-2015. Heb je daar wat aan?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:53:
Close call op de snelweg vandaag. Jezus wat een bestuurders zitten er toch op de weg. :/

Ik: Linkerbaan, 130. In het midden een familie auto met 4 man erin. Ik passeer links voorbij en men gooit gewoon de auto naar links waardoor ik bijna geschampt wordt (al was het niet omdat ik naar links uitweek, remde, claxonneerde + groot licht voerde). Vervolgens wijkt ie uit naar rechts, ik passeer 'm met de stierenlook, 2 vingers gericht op m'n ogen :? meneer wuift het af alsof het niets is joh.

Echt, als politie daar reed was het gelijk z'n rijbewijs afgepakt en een EMC gegeven. Er wordt je niet voor niets geleerd de binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek te KIJKEN alvorens je richting aangeeft en van baan wisselt.

Bedoel ik kan echt stierlijk kwaad worden als door zo'n actie mijn auto beschadigd zou raken.
Vorige week overkwam mij bijna hetzelfde met een jongedame in een auto.Terwijl ik inhaal kwam ze ook ineens zonder te kijken en richting aan te geven naar links. Nadat ik had uitgeweken en geclaxoneerd ging verontschuldigend haar hand omhoog... een hand waarin ze op datzelfde moment (je raadt het al) een mobiele telefoon vasthield |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
LaborGardens schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Vorige week overkwam mij bijna hetzelfde met een jongedame in een auto.Terwijl ik inhaal kwam ze ook ineens zonder te kijken en richting aan te geven naar links. Nadat ik had uitgeweken en geclaxoneerd ging verontschuldigend haar hand omhoog... een hand waarin ze op datzelfde moment (je raadt het al) een mobiele telefoon vasthield |:(
Van mij mogen ze echt alle camera's in Nederland gebruiken om elke spot van een telefoon in iemands hand te bestraffen met een mooie geldboete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Het is dat m'n auto mij te heilig is, anders had ik het gewoon laten gebeuren. Laat mensen maar opdraaien voor de veroorzaakte schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Is bijna wekelijks hier, helemaal leuk als je veel dagelijks verkeer op de motor doet en mensen dan gewoon helemaal niet goed kijken en je finaal missen (of bijna niet dan als ze opzij komen). Echt tenenkrommend ook hoeveel mensen er idd met de mobiel en andere zaken bezig zijn. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag het juiste knopje binnengekregen!

Ik kon niet wachten...dus deurpaneel zo voor de dealer eraf getrokken, knopje geplaatst en alles weer terug haha. Sommige keken me heel raar aan, dat ik zo een deurpaneel in mijn handen had _O-

Alles is weer mooi wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Is bijna wekelijks hier, helemaal leuk als je veel dagelijks verkeer op de motor doet en mensen dan gewoon helemaal niet goed kijken en je finaal missen (of bijna niet dan als ze opzij komen). Echt tenenkrommend ook hoeveel mensen er idd met de mobiel en andere zaken bezig zijn. :/
Zal wel met de tijd zijn. Ik overweeg echt een dashcam te installeren. De dingen die ik meemaak soms. :P

Overigens goed nieuws... Ik kan spacers (veilig) gebruiken, mits ik ook maar binnen de fabrieksopgaaf blijf van ET20, en niet hoger / lager ga ofzo. :) Er is een speciale set (naam ff kwijt) die de schroefgaten en dergelijk pasklaar heeft, dus echt voor de RS4 B5 ontwikkeld. Kost ongeveer 120 euro, en dan werkt het out of the box.

Ik ga per zijde dus 10mm 'terug'.

Auto moet wel een tikje omhoog weer, omdat met 18 inch de auto nog lager komt te staan en het nu al kiele-kiele is met sommige drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eibach DRA systeem spacers bedoel je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:53:

[afbeelding]

Wel nog weten te poetsen vandaag. Kutwerk. :+
Och, hetzelfde geld voor de rotonde bij Westermaat. Daar gaan ze regelmatig zonder te kijken de rotonde op omdat ze anders denken de McDrive in te rijden. 8)7

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toch zonde als je A4 even een heftruck een zetje geeft...

Afbeeldingslocatie: https://www.dennusb.nl/audi.jpg

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:09:
Eibach DRA systeem spacers bedoel je denk ik.
H&R volgens mij.

We hebben de banden en maten even opgenomen, ik ga voor zomerbanden, 255 / 40 / 18. Er zit nu 235 op dus deze zijn 2cm breder ook. Qua wielbouten moet ik ze 10mm langer hebben (1cm). Als alles compleet is is het plug and play. Auto moet wel nog een cm verhoogd worden heb ik het idee.

Gisteren met iemand gesproken die me meer uitleg kon geven over 'uitwegen'. Wat wij hebben gedaan bij die schokbrekers is gewoonweg alles gelijk gezet, en eronder geplaatst, zonder echt uitwegen. Je kunt schokbrekers wel gelijk zetten maar ieder deel van de auto weegt weer anders. Zeker als je een volle tank brandstof meedraagt bijv.

Wat je dan krijgt (in mijn geval) is dat de auto niet helemaal lekker gaat veren en op klinkerwegen zelfs elkaar tegen gaat staan werken (de dempers vs veren), en dat stuitert. :P

Met wegen gaan ze dus blijkbaar dummy gewicht van ongeveer 70kg in de bestuurdersstoel plaatsen, en de auto op alle 4 de wielen afwegen en aanpassen (uitlijnen) naar behoren. Zo staat iedere schokbreker dan ook in lijn met elkaar en kan je stellen dat de auto daadwerkelijk goed aangepast is. Zo'n proces kost ongeveer 300 euro (grofweg) als alles goed gaat.

Lekker ook. Iedereen beveelt de PSS9 aan voor de RS4 B5, maar voor dat geld dat je ervoor betaald kon niet eens een handleiding bij af :+
SwooX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Och, hetzelfde geld voor de rotonde bij Westermaat. Daar gaan ze regelmatig zonder te kijken de rotonde op omdat ze anders denken de McDrive in te rijden. 8)7
Gelukkig kom ik daar nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DennusB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:20:
Toch zonde als je A4 even een heftruck een zetje geeft...

[afbeelding]
Ah nee!! Dat is klote!

Achterlicht, achterbumper, nieuwe diffuser......zit je uitlaat nog recht? Linkerpijpje ziet er anders uit.
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:22:
[...]

H&R volgens mij.

We hebben de banden en maten even opgenomen, ik ga voor zomerbanden, 255 / 40 / 18. Er zit nu 235 op dus deze zijn 2cm breder ook. Qua wielbouten moet ik ze 10mm langer hebben (1cm). Als alles compleet is is het plug and play. Auto moet wel nog een cm verhoogd worden heb ik het idee.

[...]
Waarom ga je voor bredere banden? Welke maat neem je exact dan?

[ Voor 40% gewijzigd door Rainesh op 08-03-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:04:
[...]

Ah nee!! Dat is klote!

Achterlicht, achterbumper, nieuwe diffuser......zit je uitlaat nog recht? Linkerpijpje ziet er anders uit.

[...]

Waarom ga je voor bredere banden? Welke maat neem je exact dan?
RS4 B5 is standaard 255/35. :) Dus ik ga niet breder, ik ga naar waar het zoal weer hoort. Nu zit er 235/35/19 onder ipv 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:45:
[...]

RS4 B5 is standaard 255/35. :) Dus ik ga niet breder, ik ga naar waar het zoal weer hoort. Nu zit er 235/35/19 onder ipv 18.
Hoe is de wegligging eigenlijk t.o.v. een originele Rs4? Vraag me altijd af of andere vering/demping/spacers/bandenformaat etc. niet de daadwerkelijke wegligging verpest bij dit soort modellen. Lijkt me dat audi er niet een of ander prutssetje onder legt standaard? Sowieso spacers zou ik nooit gebruiken want dat kan echt funest zijn in situaties op de limiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Hoe is de wegligging eigenlijk t.o.v. een originele Rs4? Vraag me altijd af of andere vering/demping/spacers/bandenformaat etc. niet de daadwerkelijke wegligging verpest bij dit soort modellen. Lijkt me dat audi er niet een of ander prutssetje onder legt standaard? Sowieso spacers zou ik nooit gebruiken want dat kan echt funest zijn in situaties op de limiet.
Hoe de wegligging van de auto oorspronkelijk was? Vrij comfort als je het mji vraagt. Vooral met bochtwerk en dat soort zaken. De auto hevelde voor mijn gevoel over als je een bocht behoorlijk hard nam. Dat is nu anders met de PSS9's in combinatie met powerflex en zeker merkbaar geweest op de nurburgring.

Qua banden heb ik altijd het hoogste merk eronder gehad, altijd nieuw, en meestal met een jaar versleten :+ Dat is voor zo'n auto echt geen miskoop.

Zolang ik binnen de fabrieksopgaaf van ET20 blijf, doen die spacers ook niets af aan de auto. Het wordt anders als je spacers gaat gebruiken om het wiel meer naar buiten te duwen, en je hiermee andere dingen gaat aanpassen die wel de ligging en dergelijk kunnen beinvloeden.

Standaard drukgroep ook.... veels te 'soft' als je het mij vraagt. Zit nu al een tijd lang een sport-drukgroep onder die ook in de file prima leefbaar is, maar je merkt dat ie veel strakker oppakt dan voorheen.

Er is wat werk dat moet worden verricht in de juiste afstelling. Dit hebben we nooit gedaan omdat er geen handleiding bij zat :') Het was alle 4 de schokbrekers gelijk afstellen, onder de auto, maandje inrijden en vervolgens aanpassen naar wens.

Maar ieder punt van de auto weegt weer anders, dus je krijgt andere effecten op iedere schokbreker. Als je dat niet aanpast kan het in mijn geval een stuiterbak worden op bijv. klinkers. Ik heb het gevoel alsof de dempers met de schokbrekers tegen elkaar in aan het werken zijn. Een standje hoger of lager in hardheid veranderd dat niet.

Imago van zulke auto's zijn rechtuit heel hard en bochtwerk een beetje flauw. Maar das niet zo vreemd gezien de motor die helemaal voorin de neus zit (dit is bedacht door Quattro GMBH ook door grip te behouden) en het een boot van een avant is. :P Je kunt het meeste zelf aanpakken waardoor het een veel fijnere auto wordt. Kost wel tijd, apparatuur en materiaal :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LuBvFjkrtCVyrVYkGc6tkusV/full.jpg

In ieder geval wordt de binnenzijde van de velg goed gevuld met remmen. Kan ook echt niet kleiner. De band die erop zit moet eraf, want dat is een R40 (hoogte) en er moet R35 onder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heeft iemand toevallig het OEM nummer van de laatste navigatie update voor een navigatiesysteem in een audi a3 2014 ambiente pro line, het betreft volgens mij de MMI 3G basic, dus zonder Audi connect etc, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:52:
Heeft iemand toevallig het OEM nummer van de laatste navigatie update voor een navigatiesysteem in een audi a3 2014 ambiente pro line, het betreft volgens mij de MMI 3G basic, dus zonder Audi connect etc, klopt dit?
Maakt niet uit of je connect hebt, kaart materiaal blijft hetzelfde. Als ik zo thuis ben zal ik kijken wat oem nummer is. Maakt overigens ook niet uit of je MIB1 (a3 8v) of MIB2 (a3 8v facelift) hebt. Mmi3g is A4/5 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Maakt niet uit of je connect hebt, kaart materiaal blijft hetzelfde. Als ik zo thuis ben zal ik kijken wat oem nummer is. Maakt overigens ook niet uit of je MIB1 (a3 8v) of MIB2 (a3 8v facelift) hebt. Mmi3g is A4/5 systeem.
Oke thanks! Dan is het dus deze denk ik: 4G0060884S

Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:49:
[...]

Oke thanks! Dan is het dus deze denk ik: 4G0060884S

Kan dat kloppen?
Nee dat is voor de A6/7. Heeft je vader een myaudi account? Log daar op in en daar dan even kijken wat de laatste versie is. Je hebt specifiek voor de A3 8V nodig.

https://shops.audi.com/en...ry=8052:904_ASOS:Category

Volgens mij is dit het.

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 10-03-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:29:
[...]

Nee dat is voor de A6/7. Heeft je vader een myaudi account? Log daar op in en daar dan even kijken wat de laatste versie is. Je hebt specifiek voor de A3 8V nodig.

https://shops.audi.com/en...ry=8052:904_ASOS:Category

Volgens mij is dit het.
Ja heeftie, of ja heb ik toen voor hem aangemaakt. Maar als ik er op inlog en voertuigdetails wil bekijken dan krijg ik alleen wat standaard gegevens over de motor, gewicht etc. Voor de rest laat die niks zien eigenlijk. Kies ik voor navigatieupdate krijg ik alleen te zien dat het 199 euro kost maar zie niet wat voor type het is oid.

Kenteken vind die ook niet in de Audi webshop, ook zo vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:38:
[...]

Ja heeftie, of ja heb ik toen voor hem aangemaakt. Maar als ik er op inlog en voertuigdetails wil bekijken dan krijg ik alleen wat standaard gegevens over de motor, gewicht etc. Voor de rest laat die niks zien eigenlijk. Kies ik voor navigatieupdate krijg ik alleen te zien dat het 199 euro kost maar zie niet wat voor type het is oid.

Kenteken vind die ook niet in de Audi webshop, ook zo vreemd..
Als je geen "navi abbo" meer hebt dan is het inderdaad 199 euro. En je kunt ervan uitgaan dat het de 2017 versie is, deze is niet lang geleden uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17201456_1068877543258198_3897189189626836870_n.jpg?oh=32ea87af2992d6827710c133d5256240&oe=59662206

Moet wel even terug, bouten zijn niet goed (Ik moet bol hebben en de bijgeleverde wielbouten zijn conish).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 01:56:
[afbeelding]

Moet wel even terug, bouten zijn niet goed (Ik moet bol hebben en de bijgeleverde wielbouten zijn conish).
Ik hoop dat je geen last gaat krijgen van trillingen etc. Waarom geen Eibach DRA systeem of H&R Trakt+? Dat ziet er veel degelijker uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 01:56:
[afbeelding]

Athena? _O- _O- Veel veilige kilometers Jism :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met Athena ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Convoy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Athena? _O- _O- Veel veilige kilometers Jism :+
Dat is een speciale set speciaal voor de RS4 gemaakt. Dus zo erg zal het niet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd heb ik schijt aan wat men vindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0jQi6cCDAQ90KIH7WBCiUDkx/full.jpg

Spacers passen perfect.

Auto 1 cm verhoogd, schokbrekers voor zachter gezet (4) en achter harder (8 ).

instaplijsten opnieuw ontvet en vastgekit.

:Y)
Rainesh schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Ik hoop dat je geen last gaat krijgen van trillingen etc. Waarom geen Eibach DRA systeem of H&R Trakt+? Dat ziet er veel degelijker uit...
Zijn er niet. De set is op advies van iemand die voor meer dan 20 jaar in de racerij zit en dit voor dagelijkse kost doet. Punt is is dat als ik spacers gebruik en binnen de fabrieksopgaaf van ET20 blijf er niks aan de hand is met gebruik van spacers uberhaubt. Het wordt een ander verhaal als ik langer dan nu 10mm zou gaan.

Ze zijn gecentreerd, en 'instant' fit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0pnQz0lcMRO2khNz7iM9vpKk/full.jpg

De wielbouten die erbij komen zijn ook langer dan normaal, dit om de centimeter afstand te overbruggen. Past prima! Ik heb het oppervlak eerst schoongemaakt, spacer erop gedrukt, wiel erop gezet, eerst met luchtsleutel vastgezet (kruislings), auto laten zakken, momentsleutel gebruikt (140nm), stukje gereden, opnieuw momentsleutel gebruikt en klaar ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/llFRBXb0Z7MfOrSbpMaVfEtC/full.jpg

Materiaal is gewoon degelijk als je het mij vraagt. Het is instant fit, geen speling, helemaal niets. Maar goed, sommige experts hier weten het natuurlijk allemaal beter en zijn engineer hier en in prive tijd een beetje andermans dingen af zitten te zeiken. :-(

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ixTp6OTFrAta0P5PeV7u7aCG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b6LpCFheavSj8SRswGI7S4jX/full.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0mvIkz4nt7bpwvbqWKRImQdU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dKzmlsL19zZftRpStEO7YyWr/full.jpg

Uiteindelijk de auto moeten verhogen (voor 2.5cm en achter 2cm) omdat na een kleine testrit toch al snel duidelijk werd dat het met insturen aanliep, en bij drempels achter ineens rare geluiden hoorde. :+

De sierstrippen waren ook nog een aandachtspunt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhBwgYrCUT88IG7XUp9MII9J/full.jpg

Die flikkerdere er iedere keer uit omdat na 15 jaar de kit het reeds opgegeven had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OUQ0yB1fbPdGShTE7XtVF9EL/full.jpg

Nu zit het teminste goed vast. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:21:
Eerlijk gezegd heb ik schijt aan wat men vindt.

[afbeelding]

Spacers passen perfect.

Auto 1 cm verhoogd, schokbrekers voor zachter gezet (4) en achter harder (8 ).

instaplijsten opnieuw ontvet en vastgekit.

:Y)

[...]

Zijn er niet. De set is op advies van iemand die voor meer dan 20 jaar in de racerij zit en dit voor dagelijkse kost doet. Punt is is dat als ik spacers gebruik en binnen de fabrieksopgaaf van ET20 blijf er niks aan de hand is met gebruik van spacers uberhaubt. Het wordt een ander verhaal als ik langer dan nu 10mm zou gaan.

Ze zijn gecentreerd, en 'instant' fit:

[afbeelding]

De wielbouten die erbij komen zijn ook langer dan normaal, dit om de centimeter afstand te overbruggen. Past prima! Ik heb het oppervlak eerst schoongemaakt, spacer erop gedrukt, wiel erop gezet, eerst met luchtsleutel vastgezet (kruislings), auto laten zakken, momentsleutel gebruikt (140nm), stukje gereden, opnieuw momentsleutel gebruikt en klaar ...

[afbeelding]

Materiaal is gewoon degelijk als je het mij vraagt. Het is instant fit, geen speling, helemaal niets. Maar goed, sommige experts hier weten het natuurlijk allemaal beter en zijn engineer hier en in prive tijd een beetje andermans dingen af zitten te zeiken. :-(

Voor:

[afbeelding]

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk de auto moeten verhogen (voor 2.5cm en achter 2cm) omdat na een kleine testrit toch al snel duidelijk werd dat het met insturen aanliep, en bij drempels achter ineens rare geluiden hoorde. :+

De sierstrippen waren ook nog een aandachtspunt:

[afbeelding]

Die flikkerdere er iedere keer uit omdat na 15 jaar de kit het reeds opgegeven had.

[afbeelding]

Nu zit het teminste goed vast. :)
Dat is toch goed dan.

Maar DRA voor rs4 B5 zijn er niet? Dan zul je toch even op internet moeten kijken, vind je gelijk een setje van H&R die voor de S4 en RS4 B5 gemaakt is.

Sta je nu hoger dan stock? Wanneer ga je je dempers laten afstellen? 300 euro was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het nu wel weer gelijk staat ja. Ik moet nog even wat drempels proberen hier en daar, om er zeker van te zijn of ik lager kan ofniet :P

Het is het wegen en balanceren van de auto, dat gebeurd pas als de HMS van 4 inch eronder hangt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Ik vind die originele Audi wielen mooier dan wat er onder zat (ik weet het, mijn mening telt niet mee want je hebt er toch schijt aan :+ :+ )

Ik maak me uit de voeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:24:
@Verwijderd Ik vind die originele Audi wielen mooier dan wat er onder zat (ik weet het, mijn mening telt niet mee want je hebt er toch schijt aan :+ :+ )

Ik maak me uit de voeten :P
Technisch zijn ze identiek, het is echter een kleur / tint-verschil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kAGkyLmKviSrtocTHzO3Lbn0/full.jpg

en de ET die afwijkt :+ En het extra gewicht die komen met de velgen, blijkbaar 'robuuster' omdat het onder een RS6 hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde mooier dan die zwarte meerspaaks wielen.
Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.