Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Rainesh schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:35:
[...]

Als je geen "navi abbo" meer hebt dan is het inderdaad 199 euro. En je kunt ervan uitgaan dat het de 2017 versie is, deze is niet lang geleden uitgekomen.
Ja maar 199 is een beetje te veel van het goede haha :P Daarom ben ik op zoek naar het OEM nummer zodat ik bijv kan zoeken op ebay oid en het zelf kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HhRYQ4H53zaHpA0ikirM6KZK/full.jpg

Voor moet ie echt nog 1cm omhoog. Bij het oprijden van drempels schampt het linkervoorwiel de wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zit je modderkuip links niet toevallig iets los waardoor die naar binnen staat? Daar had ik bij mijn passat last van, elke drempel zo'n schurend geluid. Modderkuip correct vast gezet en het was weg.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nette velgjes Jism 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Kijk ik net even op de regionale ongevallen site........zie ik dat een tram achterop de Audi van een klant me gereden is. :(

http://www.regio15.nl/nie...terop-auto-op-de-beeklaan

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:47:
Zit je modderkuip links niet toevallig iets los waardoor die naar binnen staat? Daar had ik bij mijn passat last van, elke drempel zo'n schurend geluid. Modderkuip correct vast gezet en het was weg.
Neen, die zit wel vast. Het komt vermoedelijk ook doordat de banden (R40) wat hoger zijn dan normaal (R35) en bij op / afrijden van echt harde drempels je 'm links voor hoort schuren aan de binnenzijde.

Ik denk dat het voorbij is zodra het zomersetje er weer onder zit, met gewoon R35. Even aanzien.

Wou vandaag een acceleratiefilmpje maken op de autobahn, maar ik kreeg steeds knipperende batterij-ledjes op m'n scherm.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ug9CzEsdrSI]

Het is ontstaan sindsdat ik een grote beurt heb verricht. Exact dezelfde bougies erin, nieuwe vloeistoffen, geen spanningsdipjes ofzo, geen foutmeldingen (dan behalve de ontkoppelde SAI & remdraadjes), 102 brandstof van de Firezone. Ik mis verder geen vermogen ofzo en ik voel 'm ook niet knijpen als het gebeurd.

Dit heb ik wel eens eerder gehad, toen de garage per 'ongeluk' de verkeerde bougies erin stak. Dat was verholpen toen de juiste er weer in zaten.

Rara.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie je motormanagement lampje branden. Misschien eens uitlezen? En kijk even naar de sleepringen/koolborstels van je dynamo. Het kan zijn dat die aan vervanging toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ontkoppelde secundaire air injection. Ding maakt tandarts geluid op de vroege ochtend. Is ter emissie alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 04:11:
Ontkoppelde secundaire air injection. Ding maakt tandarts geluid op de vroege ochtend. Is ter emissie alleen.
Of je zet er gewoon een nieuwe op. :+
Bij mijn Cayenne maakte de 2e luchtpomp ook een hoop lawaai, heb deze gewoon vervangen en het probleem is verholpen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:21:
Past prima! Ik heb het oppervlak eerst schoongemaakt, spacer erop gedrukt, wiel erop gezet, eerst met luchtsleutel vastgezet (kruislings), auto laten zakken, momentsleutel gebruikt (140nm), stukje gereden, opnieuw momentsleutel gebruikt en klaar ...
En met hoeveel nm ramt die luchtsleutel die wielbouten vast? Zei de momentsleutel direct *klik* ?

Ik heb het bij bandenboeren vaak zat gezien in het verleden, eerst met de luchtsleutel vast rammen op god mag weten hoeveel nm en dan met de momentsleutel nog even natrekken, die zegt natuurlijk direct klik, want de bouten zijn veel harder vast gezet dan waar die momentsleutel op ingesteld staat.

Op school in de klas autotechniek werd geleerd handvast te draaien met kruissleutel (of wat dan ook dat past) en het laatste stuk vastdraaien met momentsleutel. Nooit met luchtsleutel vast zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 13-03-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 04:11:
Maar verklaart dat je knipperend acculampje?
FastFred schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:01:
[...]

En met hoeveel nm ramt die luchtsleutel die wielbouten vast? Zei de momentsleutel direct *klik* ?

Ik heb het bij bandenboeren vaak zat gezien in het verleden, eerst met de luchtsleutel vast rammen op god mag weten hoeveel nm en dan met de momentsleutel nog even natrekken, die zegt natuurlijk direct klik, want de bouten zijn veel harder vast gezet dan waar die momentsleutel op ingesteld staat.

Op school in de klas autotechniek werd geleerd handvast te draaien met kruissleutel (of wat dan ook dat past) en het laatste stuk vastdraaien met momentsleutel. Nooit met luchtsleutel vast zetten.
Het is zoals @FastFred zegt dat je hem aandraait met een kruissleutel en dan natrekt met de momentsleutel. Voor Audi geldt 120 newtonmeter voor een S4. Maar ik gok dat er bitter weinig garages zijn die het zo doen, laat staan dat ze natrekken. En daar kunnen echt ongelukken door ontstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad die banden boeren werken vaak ook te snel, vorig jaar in de zomer 2 nieuwe voorbanden op de Passat laten zetten en de voorste naar achter laten zetten. Toen ik in November de stalen wintervelgen eronder zetten had ik dus 3-4 bouten die gewoon te los zaten :X

Die bandenboer kom ik dus niet weer.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luchtsleutel is gewoon in te stellen hoor, mits het goed gereedschap is. Voor een rs4 is 140nm meer dan zat. Dat knipperend lampje heeft niets met sai te maken. De sai treedt alleen op met koude start om zo de katalysator sneller aan te jagen. Na een minuut hoor je het ding niet meer. Sommige zeggen dynamo, koolstof borstels versleten etc, even in de gaten houden. Heb geen vermogens verlies verder.

Als ik bijv 95 tankte dan had ik dat lampje ook, met 102 verdwijnde het. Nu het koeler is heb ik het ook niet meer. Heel raar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:46:
Inderdaad die banden boeren werken vaak ook te snel, vorig jaar in de zomer 2 nieuwe voorbanden op de Passat laten zetten en de voorste naar achter laten zetten. Toen ik in November de stalen wintervelgen eronder zetten had ik dus 3-4 bouten die gewoon te los zaten :X

Die bandenboer kom ik dus niet weer.
Leuker is nog als ze gewoon doorratelen en het té vast zetten, met afgebroken wielbouten/studs aan toe. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

max schreef op dinsdag 2 september 2014 @ 21:11:
[...]
....ook niet op standje sambal met de luchtratel je aluvelg vast trekken tot het niet meer gaat.
Dat heet "standje sambal".

Laat dat duidelijk zijn. Dus. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Zijn er ook audi eigenaars hier met een tfsi 1.8 of 2.0 motor met bouwjaar tussen 2008-2011 zonder olie verbruik problemen? Ik lees op internet dat bijna alle audi tfsi motoren een olie probleem hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja wat is een probleem? Als je de dealer gelooft is 1 liter op 1000km pas een probleem, en zat mensen die tussen de 1 op 2500km/5000km zitten. Dus eigenlijk geen probleem, of wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SC4RF4C3 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:44:
Zijn er ook audi eigenaars hier met een tfsi 1.8 of 2.0 motor met bouwjaar tussen 2008-2011 zonder olie verbruik problemen? Ik lees op internet dat bijna alle audi tfsi motoren een olie probleem hebben?!
Nee niet allemaal hebben er last van gehad. De 2.0t heeft wel meer last van dan de 1.8t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SAI gescoord voor € 120. kan ik eindelijk storingsvrij rondrijden en in de vroege ochtend starten zonder de rest van de wijk te wekken. :P

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:42:
SAI gescoord voor € 120. kan ik eindelijk storingsvrij rondrijden en in de vroege ochtend starten zonder de rest van de wijk te wekken. :P

[video]

_O-
Werd een keer tijd. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Ik heb in mijn audi a1 het audi sound system. Nou valt het me op dat wanneer ik de instelling van de subwoofer aanpas ik totaal geen verschil hoor? Wanneer ik de lage tonen instelling verander hoor ik direct verschil, maar zelfs als ik de subwoofer instelling helemaal naar links draai hoor ik geen verschil. Zou hij het gewoon niet doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Omisys schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:20:
Ik heb in mijn audi a1 het audi sound system. Nou valt het me op dat wanneer ik de instelling van de subwoofer aanpas ik totaal geen verschil hoor? Wanneer ik de lage tonen instelling verander hoor ik direct verschil, maar zelfs als ik de subwoofer instelling helemaal naar links draai hoor ik geen verschil. Zou hij het gewoon niet doen ofzo?
Misschien heb je helemaal geen subwoofer? Mijn radio heeft een aparte ingang daarvoor en die kan ik bedienen of ie nou aangesloten is of niet.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
D3nnisd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Misschien heb je helemaal geen subwoofer? Mijn radio heeft een aparte ingang daarvoor en die kan ik bedienen of ie nou aangesloten is of niet.
Ik kijk net achterin me auto, inderdaad geen sub! Begrijp ik het nou verkeerd of zou er gewoon een sub bij moeten zitten als je audi sound system als optie hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die sub kan enorm klein zijn. Zo klein dat je het verschil niet hoort. De oorspronkelijke sub in de rs4 avant klinkt ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:19:
Die sub kan enorm klein zijn. Zo klein dat je het verschil niet hoort. De oorspronkelijke sub in de rs4 avant klinkt ook voor geen meter.
Ik zal het dalijk nog is goed bekijken maar volgens mij zag ik alleen zo'n apparaat erin zitten om je band mee te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Links achter het stoffen schot, daar zat ie bij mij ook. Net voor de wielkast achterin zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Als je het Audi Sound System hebt op je A1, dan zit de subwoofer onderin in je kofferbak. Als je je laadvloer wegtrekt dan zou je hem gelijk moeten zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik had een orginele sub in mijn A3 sportback en die hoorde je echt wel als ik de bass omhoog draaide. Als je een sub hebt is die hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
In de A1 heeft je subwoofer instelling inderdaad weinig effect, maar je subwoofer zit onderin je kofferbak. Waar zogenaamd je reservewiel zou moeten zitten, dan zit het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er kwam nooit veel of goed volume uit. Ik denk dat het eerder was om bepaalde tonen gelijk te trekken met elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2016/03/b3.jpg

1 speaker in een plastic behuizing, dat moest de sub voorstellen B) Een klasse D versterker erin gepropt samen met een behuizing + subwoofer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6FK45319mE0HnAvjZ2pwiJi/full.jpg

Geluid is een stuk beter. Komt helemaal niet in de buurt van echte hifi-audio maar er valt mee te leven in de auto :+ Tis voor mij een veel meer praktischere oplossing dan een losslingerende kist achterin ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Iemand nog een leuke A5 grandcoupe vanaf 2014 met niet heel veel kilometers in de aanbieding voor een prijs onder de 30k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:05:
Iemand nog een leuke A5 grandcoupe vanaf 2014 met niet heel veel kilometers in de aanbieding voor een prijs onder de 30k?
Gran coupe? Dat is BMW..................

A5 Sportback bedoel je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maar Gran Coupe klinkt veel leuker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Over a5 gesproken, zag vandaag de nieuwe a5 langs rijden, het was of een s-line of een s5 maar hij zag er wel tof uit in het echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nieuwe A5 ziet er qua looks zeker goed uit. Erg mooie bak geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Rainesh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Gran coupe? Dat is BMW..................

A5 Sportback bedoel je:)
8)7 :X wat erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:04:
Nieuwe A5 ziet er qua looks zeker goed uit. Erg mooie bak geworden.
Ik heb vandaag nog een A5 onder handen gehad en ik moet zeggen dat dat geen lelijke auto is. Het nieuwe type vind ik ook wel mooi wel maar komt op mij wat hoekiger en of scherper over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik kan beamen dat een A5 geweldig eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 12:13
Heb sinds ongeveer 2 weken nu een nieuwe Audi A3 uit 2008
Heb nu alleen een probleem dat niet alle cd's lekker gelezen worden door de RNS-E en de navigatie dus soms ook niet meer werkt. Ik heb nu op al even gegoogled en proberen uit te zoeken of het nut heeft om bijv. een laser lens dvd clean disk te gebruiken. De meningen en uitkomsten van het gebruik hiervan lopen nogal uiteen of dit helpt om het niet kunnen lezen op te lossen.

Heeft er hier iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
lutjes schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:50:
Heb nu alleen een probleem dat niet alle cd's lekker gelezen worden door de RNS-E en de navigatie dus soms ook niet meer werkt. Ik heb nu op al even gegoogled en proberen uit te zoeken of het nut heeft om bijv. een laser lens dvd clean disk te gebruiken. De meningen en uitkomsten van het gebruik hiervan lopen nogal uiteen of dit helpt om het niet kunnen lezen op te lossen.

Bekend probleem, vaak wordt het loopwerk vervangen. Je zou een lensclean schijf kunnen gebruiken, mocht dat niet helpen dan toch laten repareren.

En...gefeliciteerd! Veel veilige km's :) Heb je pics?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 23-03-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Bekend probleem, vaak wordt het loopwerk vervangen. Je zou een lensclean schijf kunnen gebruiken, mocht dat niet helpen dan toch laten repareren.

En...gefeliciteerd! Veel veilige km's :) Heb je pics?
zal binnenkort even snel wat pics maken.

Zal eerst een lensclean disk dan gebruiken, mocht dit niet helpen toch maar het loopwerk laten vervangen. iemand enig idee wat mocht het vervangen moeten worden de kosten zo ongeveer zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

0,0 verstand van Audi's maar toch even reactie. Vroeger toen cdbranders nog 800 gulden waren (Ja, opa vertelt 8)7 ) heb ik vaak genoeg loopwerken gehad die ook niet goed meer lazen. Consensus toen was dat die cleaning disks niks helpen (die haartjes vegen alleen een beetje over het lensje maar doen niet veel).

Een wattenstaafje met isopropyl-acohol heeft mij al heel vaak gered. (daarmee dus even het lensje heel voorzichtig poetsen. Gok dat er op youtube genoeg voorbeeldfilmpjes staan). Ook het navigatiesysteem in mijn Volvo V70 uit 2002 (DVD speler) heb ik op die manier wel weer tot leven gekregen, en dat werkte vervolgens weer perfect

Enige probleem is dat je de unit wel uit moet bouwen en open moet schroeven, weet niet of dat kan / hoe lastig dat is

Succes

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
Fijn heb je de auto net een week zit er vandaag al 'n maloot op je achterbumper.
Helaas niet bekend wie 't was want niets achtergelaten :( . 2 krassen op de achterbumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
Ik mag een nieuwe leasewagen kiezen van mijn werkgever en ben een gigantische fan van de A3 geworden (tech nerd, de A3 heeft gewoon veel tech in de opties zitten - en door mijn huidige A1 wil ik wel in de Audi-familie blijven).

Alleen ben ik wat nieuwsgierig naar wat de leasemaatschappij in ons aanbod heeft zitten (België). De A3's die we kunnen kiezen hebben allemaal de 1.6 TDI "ultra" (met 89g CO2). Over die "ultra" is online echt heel weinig te vinden. Ergens dacht ik gelezen te hebben dat ze wat lichter zijn en een lagere/hardere vering hebben, maar ik ben de pagina kwijt.

Ook is er naast de gewoonlijke standaard/sport/design-lijnen een iets duurdere "business edition", again, waar niets over te vinden is (en de webtool kan er ook niet veel over zeggen, de beschikbare opties lijken gelijk).

Iemand enig idee waar de "ultra" in 1.6 TDI ultra nu net voor staat (vooral of je inboet aan comfort door hardere vering), en wat de "business edition"-trim anders heeft dan basis/sport/design? Dat zou me een trip naar de dealer uitsparen!

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 23-03-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Van de Audi uk site:
https://www.audi.co.uk/ab...pg-audi-a3-tdi-ultra.html
With optimised aerodynamics and advanced lightweight construction that has helped it to tip the scales up to 80kg lighter than its predecessor the A3 provides the perfect foundation for an ultra model. To create the A3 1.6 TDI ultra, the final drive ratio in the standard six-speed manual transmission working with the EU6-compliant 1.6 TDI engine has been modified, lowered sports suspension has been incorporated and special tyres have minimised rolling resistance.
Ik vermoed dat ze ook aan remenergie recuperatie doen door de alternator enkel te laten werken bij afremmen, aan de stroomlijn kan mogelijk ook iets gedaan zijn voor de aerodynamica. (mogelijk lager trekgewicht door verminderde koelcapaciteit door andere grille)
Echt structureel lichter dan een normale 1.6TDI A3 zullen ze niet zijn. Misschien door bepaalde opties/ accessoires dat ze lichter zijn. (vol reservewiel vs kit)

Overigens kan je ook altijd eens mailen naar D'Ieteren, daar krijg je vaak juistere informatie dan bij vele dealers. Dan spaar je ook een trip uit naar de dealer. :)

[ Voor 15% gewijzigd door AndRo555 op 23-03-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bleh. Sportophanging en low rolling resistance-banden klinken niet geweldig comfortabel, of vergis ik me daar?

Thanks voor de tip over D'Ieteren, dat klinkt inderdaad als een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AmbroosV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:26:
Bleh. Sportophanging en low rolling resistance-banden klinken niet geweldig comfortabel, of vergis ik me daar?

doen ze bij al die bluemotion dingen, bij audi heet het dus ultra blijkbaar, auto wat verlagen en energie besparende bandjes om bepaalde 'zuinige' waarden te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Valt reuze mee, dingen zijn best comfortabel. Anders had niet half NL/BE een Ultra ding om zoveel km's mee te cruisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555

Of het nu low rolling resistance banden zijn of niet doet niet echt veel af aan het comfort. Ik heb al eens een keer in een bluemotion Golf gereden die dus ook sportophanging had en op 15 inch wielen stond. Dat was meer als comfortabel genoeg voor mij. Een set grote 18 inch wielen doet meer af aan het comfort dan de sportophanging van het ultra/bluemotion deel.

Indien je naar D'Ieteren zou mailen, vraag ook eens of de ultra Adblue (voor SCR) gebruikt. Veel VW diesels halen de emissie normen zonder Adblue, met uitzondering van de zwaardere diesels en de grotere modellen in het gamma. Het niet gebruiken van Adblue kost wat extra brandstof om aan de emissie eisen te voldoen (door LNT). Het tanken van Adblue is niet meteen een ramp, maar zonder Adblue zal je auto niet (veel) verder rijden.
Het kan dus zijn dat het gebruik van Adblue nog een verschil is tussen de ultra en de andere varianten, dat moet je dan maar eens bij D'Ieteren navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
AndRo555 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:53:
[...]
Indien je naar D'Ieteren zou mailen, vraag ook eens of de ultra Adblue (voor SCR) gebruikt. Veel VW diesels halen de emissie normen zonder Adblue, met uitzondering van de zwaardere diesels en de grotere modellen in het gamma. Het niet gebruiken van Adblue kost wat extra brandstof om aan de emissie eisen te voldoen (door LNT). Het tanken van Adblue is niet meteen een ramp, maar zonder Adblue zal je auto niet (veel) verder rijden.
Het kan dus zijn dat het gebruik van Adblue nog een verschil is tussen de ultra en de andere varianten, dat moet je dan maar eens bij D'Ieteren navragen.
Zou me verbazen, ik denk niet dat de A3 met AdBlue beschikbaar is. Ik ga het wel eens navragen.

Ik heb ook aan HR gevraagd of de g-tron (CNG) niet kan. Een stuk schoner dan diesel, goedkoper zowel in aanschaf en verbruik, en geen ultra-model. Lijkt me geen slecht alternatief.

Eerst overwoog ik een hybride of volledig elektrische wagen, maar door mijn route (veel autostrade) en het niet kunnen opladen bij mij thuis (appartement, openbare parkeerplaats zonder laadpalen in de buurt) zijn die opties niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RNS-E er uit en een Pioneer Avic er in. Beter geluid, meer instellingen, nog steeds bediening vanaf het stuur en fatsoenlijke navi ipv die ellendige CD's. Oh ja, en snapt ook micro SD kaartjes ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AmbroosV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Zou me verbazen, ik denk niet dat de A3 met AdBlue beschikbaar is. Ik ga het wel eens navragen.
...
Zo ver ik weet is er ook geen A3/Golf met AdBlue in Europa. In de USA hebben ze de 2.0TDI met AdBlue, maar die heeft een torsie as als achterophanging omdat AdBlue in combinatie met een multilink achterophanging niet ging (geen plaats voor de AdBlue tank). Nu hebben in Europa alle "low power" modellen (1.6TDI, 1.2/1.0TSI) een torsie as en de zwaardere (122pk+) en 4motion modellen een multilink achterkant.
Bij een 1.6TDI zou het dus mogelijk kunnen dat er een variant is met AdBlue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:22:
[...]

RNS-E er uit en een Pioneer Avic er in. Beter geluid, meer instellingen, nog steeds bediening vanaf het stuur en fatsoenlijke navi ipv die ellendige CD's. Oh ja, en snapt ook micro SD kaartjes ;)
Een audi zonder RNS? Doet aan de waarde af joh.

Ik rij ook nog rond met mijn 2001 RNS-D :> Prima geluid, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Scrtz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:48:
[...]

doen ze bij al die bluemotion dingen, bij audi heet het dus ultra blijkbaar, auto wat verlagen en energie besparende bandjes om bepaalde 'zuinige' waarden te behalen.
Yep, dit was volgens mij de A3 die nog 14% bijtelling had, voordat de wetgeving werd aangepast.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 01:04:
[...]

Ik was ook niet van plan om de RNS-E te vervangen door een alternatief systeem.
Helaas gisteren al schade opgelopen en geen dader bekent dus nu sparen om dit eerst te laten maken.
2 krassen op de achterbumper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:06
AmbroosV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:56:
Ik mag een nieuwe leasewagen kiezen van mijn werkgever en ben een gigantische fan van de A3 geworden (tech nerd, de A3 heeft gewoon veel tech in de opties zitten - en door mijn huidige A1 wil ik wel in de Audi-familie blijven).

Alleen ben ik wat nieuwsgierig naar wat de leasemaatschappij in ons aanbod heeft zitten (België). De A3's die we kunnen kiezen hebben allemaal de 1.6 TDI "ultra" (met 89g CO2). Over die "ultra" is online echt heel weinig te vinden. Ergens dacht ik gelezen te hebben dat ze wat lichter zijn en een lagere/hardere vering hebben, maar ik ben de pagina kwijt.

Ook is er naast de gewoonlijke standaard/sport/design-lijnen een iets duurdere "business edition", again, waar niets over te vinden is (en de webtool kan er ook niet veel over zeggen, de beschikbare opties lijken gelijk).

Iemand enig idee waar de "ultra" in 1.6 TDI ultra nu net voor staat (vooral of je inboet aan comfort door hardere vering), en wat de "business edition"-trim anders heeft dan basis/sport/design? Dat zou me een trip naar de dealer uitsparen!
Welke leasingmaatschappij? Ik zit bij Alphabet (ook BE) en kon niet onder de 98 gram geraken met een 1.6 Berline/Limousine. Geen 'Ultra' optie of iets dergelijks en ook op de Belgische en Nederlandse Audi website vind ik dit niet terug.

Het is zelfs zo dat de 98gr versie ook al niet meer verkrijgbaar is. De 1.6 levert nu 116pk ip 110pk en dat kost blijkbaar 6gr extra voor de handbak.. (of men is realistischer gaan meten natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Welke leasingmaatschappij? Ik zit bij Alphabet (ook BE) en kon niet onder de 98 gram geraken met een 1.6 Berline/Limousine. Geen 'Ultra' optie of iets dergelijks en ook op de Belgische en Nederlandse Audi website vind ik dit niet terug.

Het is zelfs zo dat de 98gr versie ook al niet meer verkrijgbaar is. De 1.6 levert nu 116pk ip 110pk en dat kost blijkbaar 6gr extra voor de handbak.. (of men is realistischer gaan meten natuurlijk)
Volgens mij was dat toentertijd ook alleen maar voor de A3 en niet de A3L die standaard 20/21% bijtelling was

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Arval, en enkel de A3 Sportback. De ultra is voorbehouden voor professionele leasing en bedrijven, aangezien echt niemand anders iets heeft aan de artificieel verlaagde CO2-uitstoot, dus ik vermoed dat die daardoor nergens op audi.be te vinden is.

(Niet dat ik de info van Arval zo geweldig vertrouw, hun configurator zit echt vol fouten. Ik kan nog niet in die van mij dus ik kan me vergissen, heb maar heel even bij een collega gekeken. HR moet mijn nieuwe categorie nog ingeven, nu zie ik alleen de Golf en Mercedes A en die skip ik liever :+ )

EDIT
Blijkbaar heeft HR een foutje gemaakt, de ultra's zijn niet beschikbaar en het zijn gewoon de 100+ers en een "business edition" in de tool van Arval. Ik ga dan maar wat harder zagen voor een g-tron.

[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 24-03-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z6il3xzWC3NfwoQvAXFbP3W8/full.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Je blijft wel goed in scheve foto's maken he Jism ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 01:04:
[...]

Voor jouw auto wel ja. Voor de gemiddelde prive Audi niet echter, want
- beter geluid
- minder diefstalgevoelig
- nog steeds gebruik van je stuurwiel controltoetsen
- navi zonder oude CD's
- cd's draaien onder het navigeren :Y)

Hint: een Avic heeft een DSP en wat andere zaken in huis waar een oude RNS niet aan kan tippen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
AndRo555 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Zo ver ik weet is er ook geen A3/Golf met AdBlue in Europa. In de USA hebben ze de 2.0TDI met AdBlue, maar die heeft een torsie as als achterophanging omdat AdBlue in combinatie met een multilink achterophanging niet ging (geen plaats voor de AdBlue tank). Nu hebben in Europa alle "low power" modellen (1.6TDI, 1.2/1.0TSI) een torsie as en de zwaardere (122pk+) en 4motion modellen een multilink achterkant.
Bij een 1.6TDI zou het dus mogelijk kunnen dat er een variant is met AdBlue.
De A6 2.0 TDI Ultra (190 pk) heeft in Nederland ook een AdBlue tankje. Ding komt best lekker van zijn plaats af, al is de topsnelheid niet super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scrtz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:32:
Je blijft wel goed in scheve foto's maken he Jism ^^
Ja kan er weinig aan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kegrTkKJW4A8Kn6wvYzJjl03/full.jpg

Halverwege met poetsen weer. :>
The Eagle schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:02:
[...]

Voor jouw auto wel ja. Voor de gemiddelde prive Audi niet echter, want
- beter geluid
- minder diefstalgevoelig
- nog steeds gebruik van je stuurwiel controltoetsen
- navi zonder oude CD's
- cd's draaien onder het navigeren :Y)

Hint: een Avic heeft een DSP en wat andere zaken in huis waar een oude RNS niet aan kan tippen :P
De RNS-D werd ook in de RS6 C5 geleverd. Die kwam met stuur op waarop control toetsen zaten. Het is onzin te stellen dat je de RNS-D niet kunt gebruiken met navigatie en een CD tegelijk. Je hebt achterin de kofferbak gewoon een 6 cd wisselaar zitten en dat werkt prima met elkaar samen.

Je kunt ook het navigatievolume aanpassen in hoe hard dat door bestaande muziek heen zou moeten. In je tacho-display (FIS) heb je ook gewoon navigatieinstructies zitten.

De laatste cd's stammen uit eind 2014 volgens mij. Ik heb er een poos mee gewerkt en ik moet zeggen het was best prettig. Ook realtime file meldingen op waarop je omgeleid wordt, en eureka, het werkt. :+

Er zijn heel veel mods voor verkrijgbaar, en dingen die je allemaal zelf kunt doen (ik gebruik nu al een langere tijd een module voor USB/AUX-input). Heel veel dingen in RS waren zijn tijd eigenlijk best vooruit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Donderdagavond mijn auto ook even glimmend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dypIlXdCTJPcpwrdaOfCnmOy/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Paul.H schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:20:
[...]

De A6 2.0 TDI Ultra (190 pk) heeft in Nederland ook een AdBlue tankje. Ding komt best lekker van zijn plaats af, al is de topsnelheid niet super.
Afaik hebben alle A6 TDI's AdBlue, niet alleen de ultra modellen.
Komt die in het nat ook zo van zijn plek met 400Nm op alleen de voorwielen? In het nat heb ik met de 150pk/340Nm TDI bijna altijd nog wielspin in 2e en op bepaalde ondergrond ook nog in 3e. Zelfs 1e is vaak waardeloos in het droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Traction control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

+ Goeie banden, standaard conti's zijn niet de meest fijne banden zeker niet als ze koud zijn of met nat weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een Audi is eigenlijk ook nix zonder Quattro :P

Overigens heb ik conti sportcontacts onder de Passat en die doen het prima. Die eco banden zijn minder maar dat geld voor elk merk.

[ Voor 58% gewijzigd door Chaoss op 26-03-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

A6 koop je niet met een handbak en tc is standaard. Dus je komt altijd wel weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tuurlijk kom je weg, maar als je TC lampje knippert tm de 3'de versnelling zou ik toch eens naar (de staat van) de banden kijken. Dat hoort gewoon niet de bedoeling te zijn met maar 150pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:28:
Tuurlijk kom je weg, maar als je TC lampje knippert tm de 3'de versnelling zou ik toch eens naar (de staat van) de banden kijken. Dat hoort gewoon niet de bedoeling te zijn met maar 150pk
PK's laten wielen niet spinnen, NM's doen dat ;)
Uitlijning kan ook heel veel doen, en natuurlijk de banden. Maar bij een standaard auto lijkt me dit inderdaad niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Banden zijn gewoon niet geschikt voor nat wegdek. Leuk als je een keer vol in de remmen moet. Remweg meters langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Chaoss schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:28:
Auto staat op van de eco conti's en in de regen op beton die zelfs in het droog al weinig grip heeft is het niet moeilijk. Op 99% van de wegen heeft die wel nog tractie in 3e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AndRo555 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:26:
[...]

Auto staat op van de eco conti's en in de regen op beton die zelfs in het droog al weinig grip heeft is het niet moeilijk. Op 99% van de wegen heeft die wel nog tractie in 3e.
Die dingen zijn dan ook gemaakt om zo laag mogelijk rolweerstand te hebben, oftewel net genoeg grip om overal normaal te kunnen rijden maar vooral niet teveel plakken want dan rij je onzuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5llSuXDMAVk&feature=youtu.be]

De beemer waar we vorig jaar op nurburg mee geklapt waren:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uEsLSLY75ks&feature=youtu.be]

Ik wil ook zo'n klep in m'n uitlaat. _O-

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:42:
De beemer waar we vorig jaar op nurburg mee geklapt waren:

[video]

Ik wil ook zo'n klep in m'n uitlaat. _O-
Die ziet er weer goed uit hoor. Is het uitlaattraject dan origineel maar dan met een klep ergens?
Ik heb hier een X-pipe met Eisenmann Race dempers voor de mijne liggen die ik in afzienbare tijd wil gaan monteren :).

OT: Leuke Audi's hier hoor, mag hier graag eens even rondneuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zat net het filmpje van die BMW terug te kijken, maar die reacties onder de video :X
beter had ie even z'n kentekenplaat opgeraapt :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Afgelopen vrijdag met de auto bezig geweest. Gewassen, zomerbandjes eronder en achterruiten laten blinderen. Dit laatste ter bescherming van de zon voor onze kleine van 5 maanden, maar natuurlijk ook omdat ik het mooi vind >:) Gekozen voor 20% lichtdoorlatend, nog donkerder past imho niet bij de kleur.

Audi geblindeerde ramen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackthunderAwf schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Die ziet er weer goed uit hoor. Is het uitlaattraject dan origineel maar dan met een klep ergens?
Ik heb hier een X-pipe met Eisenmann Race dempers voor de mijne liggen die ik in afzienbare tijd wil gaan monteren :).
Volgens mij alles origineel met een X-pipe eronder. Een kleine afstandsbediening voor het open / dicht zetten van de kleppen. Als die kleppen openstaan is het geluid ech vreselijk hard. Daar krijg je direct een triljoen miljard euro boete voor als je daarmee 'streetlegal' gaat rijden.

Maar op zo'n evenement voor een keertje is leuk. Daarom zie je de supervisor ook achter zich om kijken niet wetend wat eraan komt :P
Shanquish schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:08:
zat net het filmpje van die BMW terug te kijken, maar die reacties onder de video :X
beter had ie even z'n kentekenplaat opgeraapt :P
Hij was doorgereden omdat er om de hoek een 'afslag' zat. Totaalplaatje was meer dan 6k aan schade, inclusief de rekening van nurburg. Maar het was allemaal goedgekomen en de schade viel echt wel mee.

Overigens zijn die reacties wel te begrijpen. De E39 M5 is een beetje een cultcar onder dikke-bmw-liefhebbers. Fucking zonde als dat kapot gereden wordt :P

Unieke aan die motor vindt ik dat trumpet-design in de inlaat:

Afbeeldingslocatie: http://forums.rennlist.com/upload/m5_intake_stacks_copy1.jpg

Giert echt hard bij volgas... qua snelheid ben ik net echt een fractie sneller dan die M5 en vanaf 220kmph loop ik uit. Ook grappig om te zien dat bij volgas op hetzelfde moment, mijn auto echt nodig heeft eerdat de turbo's op zullen gaan komen.

We hebben dit al uitvoerig zitten testen richting nurburg toe vorig jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Leuker is nog als ze gewoon doorratelen en het té vast zetten, met afgebroken wielbouten/studs aan toe. ;)
Bij zo eentje ben ik dus blijkbaar geweest, vanavond winterbanden er onder uit geschroefd en kreeg ze met heeeel veel moeite los, luchtsleutel kreeg het niet voor elkaar, dus met een flink lang wringijzer met een dop er op ze uiteindelijk allemaal losgekregen, ik was even bang voor afgebroken bouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Dacht even leuke bolide's te bekijken op Marktplaats, 2016 TTRS. 1L/11,9KM, dat met 400pk. Zijn toch echt de mooiere cijfers.

Er staat sinds kort een RS3 (denk Nardo Grey) hier in de buurt, momenteel met 20!! inch RS6 wielen, wat een vet apparaat.

[ Voor 39% gewijzigd door SwooX op 29-03-2017 10:45 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
kan iemand me op weg helpen in de vage configuratiewereld die Audi heet? Echt zo vaag heb ik het nog nooit gezien. Dit pakket kan wel, de andere weer niet....aaah....

Hoe zit het met connectiviteitsmogelijkheden bij Audi? Bij de Q2 zit op het Pro Line Plus wel een MMI Navigatie Plus, lijkt me het beste wat je kan krijgen. Maar zit daar wel een USB of SDkaartlezer bij? Deze wordt wel weer apart genoemd bij een ander pakketje van 1000 euro.

Om hoofdpijn van te krijgen zo onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:04:
kan iemand me op weg helpen in de vage configuratiewereld die Audi heet? Echt zo vaag heb ik het nog nooit gezien. Dit pakket kan wel, de andere weer niet....aaah....

Hoe zit het met connectiviteitsmogelijkheden bij Audi? Bij de Q2 zit op het Pro Line Plus wel een MMI Navigatie Plus, lijkt me het beste wat je kan krijgen. Maar zit daar wel een USB of SDkaartlezer bij? Deze wordt wel weer apart genoemd bij een ander pakketje van 1000 euro.

Om hoofdpijn van te krijgen zo onduidelijk.
SD kaart lezers zit er sowieso bij, 2 slots.

USB poort zit er volgens mij ook bij, alleen voor opladen. Als je smartphone interface erbij neemt dan heb je ook gelijk Android Auto/Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:12:
SD kaart lezers zit er sowieso bij, 2 slots.
Ik probeer dat terug te vinden in de prijslijst. daar staat wel dat MMI Radio standaard is, maar nergens wordt dat verder gespecificeerd wat je daarvoor krijgt qua aansluitingen ook.

En waarom zou je een Connectivity pakket nemen, dat lijkt me onnodig met MMI navigatie plus? :?
Connectivity-pakket € 869 € 1.051 o o
- navigatievoorbereiding (kaarten zijn verkrijgbaar via Audi Originele Accessoires)
- 32 GB SDXC-kaartlezer
- Audi smartphone interface
- Audi music interface
En ook dit. Als ik een afgeplat mf-stuur kies begint ie ineens te zeiken over bestuurdersinformatiesysteem in kleur erbij. Ik heb toch al een Active Cockpit geselecteerd? :? :?

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Ik probeer dat terug te vinden in de prijslijst. daar staat wel dat MMI Radio standaard is, maar nergens wordt dat verder gespecificeerd wat je daarvoor krijgt qua aansluitingen ook.

En waarom zou je een Connectivity pakket nemen, dat lijkt me onnodig met MMI navigatie plus? :?

[...]

En ook dit. Als ik een afgeplat mf-stuur kies begint ie ineens te zeiken over bestuurdersinformatiesysteem in kleur erbij. Ik heb toch al een Active Cockpit geselecteerd? :? :?
Connectivity pakket? Dat zie ik niet terug in configurator van een Q2. Op welke site kijk je? NL of BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:36:
[...]

Connectivity pakket? Dat zie ik niet terug in configurator van een Q2. Op welke site kijk je? NL of BE?
NL. Ik zie hem idd in de configurator niet staan inderdaad, maar in de PDF-brochure wel. Maar op de site staat ook dat MMI Radio Plus standaard is terwijl de folder alleen maar spreekt over MMI Radio.

Kan ook nog wel even doorgaan; achteruitrijcamera? verplicht ander pakketje bij (parkeerhulp ofzo) waar de prijs gelijk verdubbelt. Sporstoelen op een Q2 design met pro line plus? gelijk leder erbij? :?

Soms heb ik het idee dat ze het expres complex maken om de sloebers buiten de deur te houden maar nu haak ik ook zelfs af..... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:40:
[...]

NL. Ik zie hem idd in de configurator niet staan inderdaad, maar in de PDF-brochure wel. Maar op de site staat ook dat MMI Radio Plus standaard is terwijl de folder alleen maar spreekt over MMI Radio.

Kan ook nog wel even doorgaan; achteruitrijcamera? verplicht ander pakketje bij (parkeerhulp ofzo) waar de prijs gelijk verdubbelt. Sporstoelen op een Q2 design met pro line plus? gelijk leder erbij? :?

Soms heb ik het idee dat ze het expres complex maken om de sloebers buiten de deur te houden maar nu haak ik ook zelfs af..... 8)7
Het is een kwestie van slim kiezen. Parkeercamera is altijd met PDC voor+achter.

Kies de juiste pakketten, dan scheelt het je al een hoop extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Het is een kwestie van slim kiezen. Parkeercamera is altijd met PDC voor+achter.

Kies de juiste pakketten, dan scheelt het je al een hoop extra opties.
Geen enkel pakket zitten die opties gecombineerd. Niet eens parkeersensoren voor. Je mag geluk hebben dat je achter kan krijgen in een pakket

That's how they get you.

Bah. Ik ga wel weer tweedehands rijden. What you see is what you get.

natuurlijk bedankt voor je hulp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Geen enkel pakket zitten die opties gecombineerd. Niet eens parkeersensoren voor. Je mag geluk hebben dat je achter kan krijgen in een pakket

That's how they get you.

Bah. Ik ga wel weer tweedehands rijden. What you see is what you get.

natuurlijk bedankt voor je hulp ;)
Daar staat Audi bekend om......ellenlange optielijsten. Maar als je een Q2 wilt, dan raad ik je aan om in Duitsland te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Daar staat Audi bekend om......ellenlange optielijsten. Maar als je een Q2 wilt, dan raad ik je aan om in Duitsland te gaan kijken.
Het is niet zozeer de lengte van de lijst. Meer de echt absurde combinaties die je wel of niet kan maken. Je kan geen sportstuur afgevlakt nemen i.v.m Virtual Cockpit maar wel als je een S-line neemt?

M'n ervaring met VW is dan een stuk prettiger.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Dat heb je te danken aan PON. Bekijk maar eens een Duitse optielijst. Veel overzichtelijker en schappelijker qua prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Het is niet zozeer de lengte van de lijst. Meer de echt absurde combinaties die je wel of niet kan maken. Je kan geen sportstuur afgevlakt nemen i.v.m Virtual Cockpit maar wel als je een S-line neemt?

M'n ervaring met VW is dan een stuk prettiger.
Ik zou gewoon een dealer instappen en daar configgen. Online configurator klopt niet altijd. Bij de dealers is het wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:16:
Dat heb je te danken aan PON. Veel overzichtelijker en schappelijker qua prijzen.
In zoverre heb je te maken met de importeur dat zij het prijsniveau bepalen. maar zoals ik zeg is het bij VW een stuk overzichtelijker, en dat is ook... PON.

Overigens is het bij Mercedes en BWM net zo. Dus het heeft niets met een importeur te maken.
Bekijk maar eens een Duitse optielijst.
Leuk idee, maar daar heb ik helemaal niets aan als ik in NL een auto wil kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2017 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Nieuwe retrofit!

Instaplijsten achteren.....heel apart dat ze sinds 2016 niet meer standaard zijn 8)7

Maargoed, dan gaan we ze toch retrofitten. Paar minuten werk :)

8V4853557A linksachterinstaplijst
8V4853558A rechtsachter instaplijst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jslS64lCKjX2JmjTEDN49tuv/full.jpg

Eerst even goed ontvetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LsBgj3k6YsaSzLLd14ow5csk/full.jpg

Links
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrL2ObJ1I4pUWmZNUt378fRD/full.jpg

Rechts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rzO1evWpazNRpN73awLdeQoU/full.jpg

Klaar :)

Vanavond even adapterkabeltje maken voor OEM led dashboardkast verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik ga ergens in de komende weken cruise control bij de A1 retrofitten.

Er moet een kabeltje van de stuurmodule naar de boordcomputer gelegd worden. En daarvoor moet de luchtfilter, ruiterwisserarmen, ruitenwissermotor, waterbord en schutbord weer uitgebouwd worden. Ik kan mijn lol op. Het enige fijne is dat ik het al een keer heb gedaan voor de fabrieksalarm, dus het kost voornamelijk tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor de mensen in de regio Westland: Auto Mondt overgenomen door Wittebrug. Ik hoop van harte dat het niet te kosten gaat van de klantvriendelijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:59:
Voor de mensen in de regio Westland: Auto Mondt overgenomen door Wittebrug. Ik hoop van harte dat het niet te kosten gaat van de klantvriendelijkheid. :)
Neeee.......klote zooi. Wittebrug is zo vreselijk slecht! Ik was juist van plan om de A3 door Auto Mondt te laten onderhouden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Weet er iemand of het start-stop systeem op de nieuwe A3 (2017) standaard uitgezet kan worden? Wordt er helemaal gek van in combinatie met automaat. Stilstaan op een kruising = motor uit. Ik zet hem steeds met de hand uit, maar als ik dat een keer vergeet sta ik meteen weer stil op de eerste de beste kruising.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Devil schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:10:
Weet er iemand of het start-stop systeem op de nieuwe A3 (2017) standaard uitgezet kan worden? Wordt er helemaal gek van in combinatie met automaat. Stilstaan op een kruising = motor uit. Ik zet hem steeds met de hand uit, maar als ik dat een keer vergeet sta ik meteen weer stil op de eerste de beste kruising.
Nope, alleen per rit. Wil je het altijd uit zul je het via vagcom moeten doen, zelf of door bijv @Rainesh of een bedrijf als vagtechniek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Vagcom lijkt me een prima optie. Plakbandje op de knop werkt zeker niet ;) Wel waardeloos dat dit soort eco geneuzel z'n doel zo enorm voorbijschiet. Start-stop systeem in een automaat :/ Ik reed tijdelijk een handgeschakelde Focus en daar werkte het prima, auto in vrij = motor uit.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Pagina: 1 ... 43 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.