Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 383.657 views

Onderwerpen

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter

Welkom in het derde Volkswagen topic!

Het vorige deel was geopend sinds januari 2010 en telde meer dan 6000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel met de nieuwe Volkswagen modellen en informatie.

Je kunt hier alles kwijt wat ook maar iets met Volkswagen te maken heeft. Eigen ervaringen, hulp bij vragen, het showen van je auto, nieuwe modellen en nog veel meer.

Happy posting!
RomeoJ

Huidige modellen

Volkswagen up!

Volkswagen up! 3-deurs
Volkswagen up! 5-deurs

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 3-deurs
Volkswagen Polo 5-deurs

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle Cabrio

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 3 deurs
Volkswagen Golf 5 deurs
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Cabrio
Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta *

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat Alltrack *
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco *

Volkswagen Eos

Volkswagen Eos *

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Volkswagen Caravelle/Multivan

Volkswagen Caravelle
Volkswagen Multivan

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

Links

Volkswagen
Volkswagen Nederland
Volkswagen Duitsland
Blogs / Info / Fora
Autoblog.nl
VW Forum.nl
Golf GTI Forum.nl
VW Vortex.com

VCDS aanpassingen
VCDS aanpassingen (verborgen auto functies) kunnen besproken worden in het speciaal daarvoor aangemaakte topic, namelijk: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Tot slot

Modellen aangeduid met (*) zijn niet leverbaar in Nederland.
Voorgaande delen
Deel 1 (met dank aan: Gunner)
Deel 2 (met dank aan: Gunner)

Wanneer er op- of aanmerkingen zijn over de TS, of wanneer je graag met je Volkswagen toegevoegd wil worden, dan hoor ik dat graag via DM.

RomeoJ wijzigde deze reactie 24-04-2017 20:50 (11%)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Gereserveerd

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote:
Touchdomex schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:22:
Kleine correctie maar de EOS wordt toch ook niet meer geleverd in NL?
Check, fixed.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Misschien via de aanpassingen aan de CANBUS? Als ik kijk op de webiste van Ross-tech dan wordt daar (welliswaar voor de VW Passat) het volgende over gemeld:

Several Bits may control CH options such as Manual or Automatic.
Coming-Home Timer (0 = Start with Term.15 OFF / 1 = Start with Door Opening)
Coming-Home Mode (0 = automatic with RLS / 1 = manual with pull of HL stalk)
Coming-Home (CH) active
Note:If the vehicle is not equipped with an "Auto" headlight switch and a (RLS) light sensor, coming home activation should require you to pull the high beam stalk back briefly after shutting the vehicle off and before exiting. The coding configuration should be set to Manual. The description should be found in your owner's manual.

Bron: Ross-tech

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Ook die van mij (VW Passat Variant B8 2.0 TDI) heeft volgens deze site niet de beruchte software aan boord, dit is iets wat mij verraste. Ik ging er eigenlijk van uit dat mijn wagen ook die "sjoemel-software" aan boord had.

RomeoJ wijzigde deze reactie 08-10-2015 22:12 (11%)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote:
marowi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:01:
Ik dacht dat de nieuwe Passat als "premium" in de markt gezet zou worden, maar hij wordt niet standaard met een prisma kentekenplaat / opgelegde letters geleverd. Tot zo ver premium :p

alsnog maar bijbestelt
Dit lijkt me sterk dealer-afhankelijk. Bij mijn Passat werden de luxe kentekenplaten er gewoon "gratis" bijgeleverd, ik had ook niets anders verwacht moet ik zeggen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Dat Active Info Display is overigens in de tussentijd wel qua plaatsing gewijzigd gezien er klachten kwamen over lichtinval en reflectie.

Het scherm is 2 graden meer verticaal geplaatst, wat er op neer komt dat het scherm wat meer rechtop staat voor de bestuurder. Ook leek de binnenspiegel in de tussentijd een upgrade gehad te hebben waarbij ze de omlijsting bijna helemaal weg hebben gelaten, ten opzichte van de eerste versie met een zeer kleine plastic omlijsting.

Dat het Active Info Display wat rechter is geplaatst vond ik wel een vreemde modificatie, zeker gezien ik bij de eerste opzet helemaal geen last heb gehad van weerspiegeling of reflectie op het scherm. De binnenspiegel is wel mooier geworden. Ik heb overigens het eerste model (pre 2015).

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Ja, dat klopt inderdaad.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote:
wimmel_1 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:11:

[...]

M'n (af fabriek) ABT! gechipte Gof 7 GTD van September 2014 (Euro 6) hoeft niet terug volgens de VW site dus: Nee!!

Rijdt overigens nog bést zuinig, zo'n 2.0 Dieseltje met andere software (zolang je de paardjes maar laat galopperen en niet laat sprinten) :P

[afbeelding]
Even over de ABT tuning, ik wil namelijk ook even kijken of het uitvoerbaar is om mijn VW te tunen, betreft een 2.0 TDI 150 pk (nieuw). Voorheen werd er vanuit de importeur ABT tuning aangeboden maar die samenwerking is een paar jaar gestopt zo ver ik begreep.

Hoeveel kostte de tuning aan jouw wagen bij ABT als ik vragen mag? Als ik de website er snel op nasla dan zie ik bedragen van 1500 - 2000 EUR voorbij komen voor standaard tuning, dat is wel erg duur. Ook als ik het goed lees dan wordt de fabrieksgarantie overgenomen als je wagen aan een aantal criteria voldoet.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote:
AndRo555 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:15:
[...]

Glitches doet het van het begin al! Weliswaar maar af en toe en telkens voor een fractie van een seconde, maar toch. (nog niet gefixed met een software update tijdens het onderhoud)
Dan zou ik toch maar eens rap terug gaan naar de dealer, want na het eerste onderhoudsmoment is dat display dus bij mij glitch vrij gemaakt.

De dealer had wel een software update klaarstaan die heel cryptisch beschreef dat het een bugfix voor de aansturing van het 'display' inhield, maar kon me niet vertellen dat dit het glitch probleem verhielp. Nu een aantal maanden verder en heb de glitch dus niet meer teruggezien, want vond het wel vrij irritant worden eerlijk gezegd.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote:
AndRo555 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:13:
Zijn er hier mensen die ook een recall gehad hebben voor de Passat (b8)? Betreft: 'vergrendeling van een stekker voor de voedingsspanning' die mogelijk niet goed vast zit.

Komt overigens wel goed uit met het 60.000km onderhoud. :) Hopen dat de navigatie glitch op het Active Info Display dit onderhoud wel opgelost raakt.
Jazeker. Heb 23 februari al informatie ontvangen over deze terugroepactie, maar nog niet op laten lossen omdat ik dit ook voor het 60.000 km onderhoud mee wil laten nemen – wat ook elk moment aanbreekt.

Navigatie glitch is zoals je weet bij mij wel opgelost sinds de laatste keer bij het regulier onderhoud (dus 30.000 km beurt). Ik zou dit dus wel expliciet benoemen bij de dealer, want ook ik had er dagelijks last van, vooral bij reizen langer dan 45 minuten, maar nu dus gelukkig in zijn geheel verdwenen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Auto Hold functie is wat mij betreft juist een zeer waardevolle toevoeging. Nooit last van gehad, enkel maar plezier van!

Inderdaad: automatisch je handrem aantrekken, maar het belangrijkste is dat je zelf geen capriolen hoeft uit te halen om gecontroleerd en vooral gedoseerd weg te rijden op een helling, in een parkeergarage komt dat bijvoorbeeld regelmatig voor, daar hoef je niet voor in Oostenrijk te wonen.

Kan me eigenlijk ook geen situatie indenken waarbij het systeem als vervelend wordt ervaren? Wel hoorde ik dat die Auto Hold in de eerste paar jaar nogal lang de rem vasthield, maar dat is bij mij nooit aan de orde geweest (Passat, bouwjaar 2015), is dat misschien waar je aan refereert?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@Weemism Mijn zege heb je. Mocht je hulp nodig hebben dan ben ik bereid om mee te helpen!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@Famous Het idee is geopperd om een nieuw deeltje te starten, dat mag door iedereen die interesse heeft worden gedaan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True