Klopt en heb de site ook bekeken hoor, net zoals configurators.
Maar die configurators laten alleen velgen zien die perfect passen, terwijl er met de ET waarde wel wat te spelen valt (ET 35-45), standaard is het ET40 volgens mij.
Maar ik heb mijn bedenkingen met een setje 19" banden van 3-400€, het is het enige contact met de weg en dat moet behoorlijk zijn. Heb geen nood aan een sportband oid want daar is de auto niet naar, maar fatsoenlijke grip en niet teveel lawaai zijn wel een vereiste natuurlijk.
Ook de kwaliteit van de velgen baart me wat zorgen maar dat kan een verkeerde indruk zijn.
Ik heb geen idee of de wat goedkopere velgen ook goed in kwaliteit zijn, BBS is top, AEZ, DOTZ, Borbet en Dezent zijn behoorlijk goed. Van de rest, geen idee.
Heb daar echt 0 verstand van. Nuja, liever 1800€ uitgeven voor iets naar mijn zin dan 1000€ puur om 19" velgen te hebben, dan doe ik het liever niet.
De goedkoopste setjes met nog deftige band schommelen rond de 1400-1500€ (Platin, Monacco, GMP,...)
Het gaat tenslotte om een auto van om en bij de 50k catalogsprijs en daarmee wil ik omwille van slechte banden niet in de gracht liggen...
GerCor schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:38:
[...]
Dat moet je uiteraard zelf weten. Jij moet betalen maar het was ook maar een tip. Je kunt op die site jouw auto opgeven en dan krijg je een totaalbeeld van welke velgen er voor jouw auto allemaal beschikbaar zijn. Leuk overzicht dacht ik. In ieder geval voor wat je wel mooi vindt en wat niet.
Absoluut, zeer handig om te weten wat er allemaal is.
Veel 5-spaken, maar 'iedereen' met iets uit de VAG stal heeft al 5 spaak velgen
[
Voor 19% gewijzigd door
Engineer Stewie op 04-12-2017 14:20
]