azz_kikr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:40:
Doet me denken aan die chinese harde schijven van zogezegd 1TB.
Als je hem open vijs, zit er een usb stick in met aangepaste TOC en enkele bouten voor het gewicht
Vraagje: mag je stadlichten als drl voeren? Ik heb een mk6 zonder echte DRL. Enige optie zijn de echte xenons als drl gebruiken of de mistlampen.
Nu de wet zegt : “Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht) tenzij op dat moment geen enkele verlichting verplicht is” ...dus zou het mogen? Vind mijn stadlichten geschikt als drl

Kijk even hier:
GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"
DRL is op mijn auto zonder dat kleine lampje, met kleine lampje ingeschakeld is stadslicht. Ik heb @
Rainesh stadslicht als DRL laten schakelen.
Ik weet niet hoe het in België is maar hier rijden vrachtwagens rond met verlichting die je kerstboom niet eens heeft en geen agent die 'daar iets van gaat vinden'.
Waar ze wel op letten in Nederland is mistlampen aan wanneer er geen mist is.
EDIT: wat ik wel weet is dat wanneer je andere verlichting inschakelt, je DRL uitgeschakeld moet worden. Dat is op mijn auto overigens niet zo. Als ik dimlicht aan heb staan doet de stadsverlichting (DRL) vrolijk mee. Pas als ik richting aangeef, gaat DRL uit.
Ik wacht de reactie van een politieagent wel af als hij/zij mij op mijn verlichting aanspreekt. Dan zeg ik: 'kijk, agent .... ik ga er allang niet meer over. Mijn verlichting staat op automatisch dus mijn auto beslist dat zelfstandig',

En dat mag dus volgens mij echt niet. Je mag in Nederland alleen mistlampen 'voeren' als er mist is, en dan ook nog bij een vastgesteld beperkt zicht. Kun je wel de mistlampen dimmen, het blijven mistlampen.
Ooit een keer aan de kant gezet door 2 agenten. (hadden echt niks beter te doen). Ik probeerde nog: 'nee, dit zijn geen mistlampen maar breedstralers'. Zegt die agent: 'meneer, u kunt het breedstralers noemen, of verstralers, het zijn mistlampen'.
[
Voor 34% gewijzigd door
GerCor op 28-11-2017 16:59
]