Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vissa66 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:01:
@azz_kikr Ik heb van Rainesh begrepen dat jij recent een setje lampjes voor in/onder de portieren van de MK7 hebt gekocht? Waar heb jij deze precies vandaan? :)

Wil ze ook graag aanschaffen voordat ik weer naar Rai ga. ^^
Bij mij gaat het om een tiguan dus mk6, :p
Aangezien het toch maar lampjes zijn en geen electronica bevatten, heb ze gewoon van ali besteld. Gaat toch maar om de plastiek en de kabelboom. Gelijk ook enkele clips meebesteld.
Je kan rainiseh gewoon al laten activeren hoor en de lampjes later inbouwen.

Hier kan je guide vinden voor een mk7. Ook de originele onderdeelnummers staan erin wil je 100% oem gaan maar dan gaan het dure lichtjes worden. 2repair wires kosten al evenveel als gans de set :D

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=13887

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Weet iemand welke koplamp lampen er in een Golf 7 facelift moeten?
Welke aansluiting is dat? Krijg het niet zo makkelijk gevonden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gewoon H7 toch? Zoals elke moderne auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Weemism schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:50:
Gewoon H7 toch? Zoals elke moderne auto?
Lijkt er wel op ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
Ik vind dat er zo vreselijk uit zien he, die halogeenverlichting maar dan wel die witte DRL's hebben dmv van 3-4 ledjes in een lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Scrtz schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:50:
Ik vind dat er zo vreselijk uit zien he, die halogeenverlichting maar dan wel die witte DRL's hebben dmv van 3-4 ledjes in een lijn?
Daarom halogeen DRL gebruiken :Y)
Marsjee schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:44:
Weet iemand welke koplamp lampen er in een Golf 7 facelift moeten?
Welke aansluiting is dat? Krijg het niet zo makkelijk gevonden. :|
H7 inderdaad zoals hierboven vermeld ;) Als je het nog eens wil weten (eventueel voor andere lampen) is dit een handige tool:
https://am-application.osram.info/nl

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Top! Heb nu lelijk geel halogeen licht. Toch ff vervangen naar led. Goede ervaring met china led lampen. Geven echt een bak licht, en goede mooie lichtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Iemand hier toevallig ervaring mee?

https://www.audiforum.nl/...tofpomp-bosch-cp4-xx.html

Heb een Passat 2.0 TDI Bluemotion van 2009 (common rail diesel), wordt het probleem overdreven of niet? Ik zie toch een hoop reacties van eigenaren die ermee te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
High pressure fuel pump failures uit die reeks (EA189) komen wel wat vaker dan normaal voor op het internet. Maar zover ik er over lees zijn dat vooral Amerikaanse posts en reacties op dat vlak. Of het hier echt problematisch is weet ik niet.

EGR klep problemen op EA189 1.6TDI's komen ook 'veel' voor op het internet, maar daar rijden er zo veel van rond dat je moeilijk kan zeggen dat het echt een structureel probleem is. Zelfde geldt ook voor de 2.0TDI
De DPF komt ook swel voor, echter is dat nu eenmaal een item dat op een gegeven moment gewoon vol gaat zitten met assen en dan vervangen moet worden. Dat kost ook een aardige duit. Mijn Golf 6 1.6 TDI tikt straks de 250.000km aan, en als ik de auto uit lees zal de DPF er ergens tussen de 320k en de 350k er aan moeten geloven en zal er een nieuwe in moeten.

Hoeveel km's staan er op jouw Passat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Met die pompen zijn niet echt structureel een probleem. Maar ze zijn wel gevoelig. En dan verschieten mensen als ze er benzine in vlammen of van die goedkope diesel zelf met jerrycan in smijten. Dat probleem ligt denk ik eerder aan garage/eigenaar dan aan de VW zelf.

Wat wel imho wel een probleem is, is het 2massa vliegwiel -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
AndRo555 schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:40:
High pressure fuel pump failures uit die reeks (EA189) komen wel wat vaker dan normaal voor op het internet. Maar zover ik er over lees zijn dat vooral Amerikaanse posts en reacties op dat vlak. Of het hier echt problematisch is weet ik niet.

EGR klep problemen op EA189 1.6TDI's komen ook 'veel' voor op het internet, maar daar rijden er zo veel van rond dat je moeilijk kan zeggen dat het echt een structureel probleem is. Zelfde geldt ook voor de 2.0TDI
De DPF komt ook swel voor, echter is dat nu eenmaal een item dat op een gegeven moment gewoon vol gaat zitten met assen en dan vervangen moet worden. Dat kost ook een aardige duit. Mijn Golf 6 1.6 TDI tikt straks de 250.000km aan, en als ik de auto uit lees zal de DPF er ergens tussen de 320k en de 350k er aan moeten geloven en zal er een nieuwe in moeten.

Hoeveel km's staan er op jouw Passat?
azz_kikr schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:19:
Met die pompen zijn niet echt structureel een probleem. Maar ze zijn wel gevoelig. En dan verschieten mensen als ze er benzine in vlammen of van die goedkope diesel zelf met jerrycan in smijten. Dat probleem ligt denk ik eerder aan garage/eigenaar dan aan de VW zelf.

Wat wel imho wel een probleem is, is het 2massa vliegwiel -_-
Dat vliegwiel is gelukkig vorig jaar al vervangen (alsmede de versnellingsbak en koppeling), staat nu 236k op de teller.

Zoals ik zo lees zijn er toch relatief veel Nederlanders ook die problemen hebben gehad met de Bosch CP4 pomp? Er zullen nog vele tientallen mensen zijn die zich niet gemeld hebben lijkt me. Ook in Italië is er veel over te vinden dat die pompen stuk gaan. Jammer dat het niet simpel te reviseren is om het voor te zijn. Pomp vervangen lijkt de enige optie?

Negeer je het zit je met een auto die waardeloos is (rekening van €5000-8000 als alles vervangen moet worden.

[ Voor 61% gewijzigd door KhaZ op 27-11-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 22:38
Vraagje aan de 'tweakers' hier..

is het mogelijk om op de Golf 7.5 'standaard' LED verlichting beide dagrij & knipper verlichting strips aan te krijgen?
Zeg maar beide 'L' strips per koplamp.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/cT5EjkKNiL4/maxresdefault.jpg

Op de standaard LED verlichting schijnt het zo te zijn dat alleen de buitenste 'L' het doen. (dat is bij mij het geval) Foto ter illustratie van mijn geval:
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I76304003/640x0/volkswagen-golf-variant-comfortline-business-facelift-1-0-tsi-110pk-led-koplampen-navigatie-4-jaar-garantie.jpg

Het vreemde is dat de koplamp verder identiek is qua DRL en knipperverlichting en dat er voor mijn gevoel (zover ik het goed kan zien) ook gewoon led's in die binnenste strip zitten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Navigatieupdate willen doen voor de mk1 Discover Media in een Mk7 GTI uit 2013. Lekker simpel zou je denken: juiste kaart op de site downloaden en dan volgens instructies op de SD kaart zetten. Alleen zegt de auto iedere keer dat er geen navi-kaarten op staan.

Heb daar extra een nieuwe Sandisk 32GB SD voor gekocht (U1, 98MB read), maar ook op een 64GB Samsung EVO MicroSD (U1) en een 8GB U1 SD wil het niet werken.
Als ik het orignele kaartje erin duw (met een kaart uit 2013 btw) accepteerd hij die direct.

Iemand een idee waar ik dit probleem kan zoeken?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
Moeten die niet specifiek voor de auto geprogrammeerd worden? Bij Audi hebben ze zo'n beveiliging dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:25
kuusj98 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:17:
Navigatieupdate willen doen voor de mk1 Discover Media in een Mk7 GTI uit 2013. Lekker simpel zou je denken: juiste kaart op de site downloaden en dan volgens instructies op de SD kaart zetten. Alleen zegt de auto iedere keer dat er geen navi-kaarten op staan.

Heb daar extra een nieuwe Sandisk 32GB SD voor gekocht (U1, 98MB read), maar ook op een 64GB Samsung EVO MicroSD (U1) en een 8GB U1 SD wil het niet werken.
Als ik het orignele kaartje erin duw (met een kaart uit 2013 btw) accepteerd hij die direct.

Op wat voor manier had je de nieuwe SD's geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat je niet de originele kaart gebruikt. Dat is een verplichting :)

Die SD-kaart leegmaken en nieuwe files opzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 27-11-2017 15:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

KhaZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:20:
Moeten die niet specifiek voor de auto geprogrammeerd worden? Bij Audi hebben ze zo'n beveiliging dacht ik.
Volkswagen heeft daar ook nog een programma voor, dat heb ik ook geprobeerd. In dat programma kun je kiezen om het op een nieuw kaartje te installeren of op een origineel kaartje. Maar ik ga het originele kaartje niet overschrijven.
Gunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:21:
[...]

Dat je niet de originele kaart gebruikt. Dat is een verpichting :)
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/69VHFOqVQfqerv0W6aWA3w.png
:? :?

In de handleiding staat dat je minimaal een 32GB SD kaartje nodig hebt. En de nieuwste kaart past volgens mij ook niet op een 8GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 15:33

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kan ook alleen maar het originele kaartje gebruiken, dat is de beveiliging (Heb ook een Discover Media). Download de tool anders via http://webspecial.volkswagen.de/maps/int/en/index.html, die helpt met downloaden, formatteren etc

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuusj98 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:23:

[afbeelding]
:? :?

In de handleiding staat dat je minimaal een 32GB SD kaartje nodig hebt. En de nieuwste kaart past volgens mij ook niet op een 8GB kaartje.
Ook daar staat dat je de originele kaart moet gebruiken ;)
Wat is de reden dat je die niet gewoon gebruikt?

Zie ook bv
Rainesh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:38:
[...]

Er zit een bepaalde header op het kaartje die de Discover Media systemen kan lezen. Hierdoor weet het systeem dat het een origineel kaartje is. Header kan niet simpel geformatteerd worden.
Deze discussie komt vreemd genoeg vaak terug in dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 27-11-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:25:
[...]

Ook daar staat dat je de originele kaart moet gebruiken ;)
Wat is de reden dat je die niet gewoon gebruikt?

Zie ook bv

[...]

Deze discussie komt vreemd genoeg vaak terug in dit topic.
Waarom krijg ik de optie om een ander kaartje te gebruiken als het toch niet kan?
Ik ben momenteel de handleiding aan het zoeken waar dat in staat. Is ook geen ramp, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@kuusj98 Dat weet ik ook niet, maar het is een feit dat je een origineel kaartje moet gebruiken. Die discussie komt regelmatig terug in dit topic en die link naar een post van @Rainesh geeft een klein inzicht in het waarom.

[ Voor 200% gewijzigd door Gunner op 27-11-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:28:
[...]

Op basis van je plaatje weet ik niet zo goed waarom je concludeert dat je ook een kaartje van een third-party kan gebruiken.
Staat toch als tweede optie?
En hier, letterlijk de eerste alinea in de handleiding die op de pagina staat waar je de kaart kan downloaden:
Om je kaartgegevens bij te werken, heb je een SD-kaart nodig met minimaal 32 GB schijfruimte. Volkswagen beveelt het gebruik aan van een Klasse 10-kaart / SDHC-kaart die overal verkrijgbaar is.
http://webspecial.volkswa...swagen_maps_update_NL.pdf

Maakt ook niet uit, maar als iemand die zich hier nog nooit aan heeft begeven is het nu niet echt super duidelijk dat ik per-see de originele kaart nodig heb. Zet er dan expliciet neer "je hebt de originele kaart nodig om de kaart te kunnen updaten". Is het meteen voor iedereen duidelijk.

Bedankt in ieder geval :)

Edit: wacht, ik zie nu een andere handleiding waar weer heel wat anders in staat 8)7 Ik ga weer lezen lol.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 27-11-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 15:33

Tags NL

Harmful or Harmless?

kuusj98 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:31:
[...]

Staat toch als tweede optie?
En hier, letterlijk de eerste alinea in de handleiding die op de pagina staat waar je de kaart kan downloaden:

[...]

http://webspecial.volkswa...swagen_maps_update_NL.pdf

Maakt ook niet uit, maar als iemand die zich hier nog nooit aan heeft begeven is het nu niet echt super duidelijk dat ik per-see de originele kaart nodig heb. Zet er dan expliciet neer "je hebt de originele kaart nodig om de kaart te kunnen updaten". Is het meteen voor iedereen duidelijk.

Bedankt in ieder geval :)

Edit: wacht, ik zie nu een andere handleiding waar weer heel wat anders in staat 8)7 Ik ga weer lezen lol.
Diezelfde tool kan je ook voor de Pro gebruiken, die kopieert de content naar de interne hardeschijf en daarom kan je het kiezen

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Tags NL schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:44:
[...]

Diezelfde tool kan je ook voor de Pro gebruiken, die kopieert de content naar de interne hardeschijf en daarom kan je het kiezen
Aha, in dat geval is het wel logisch :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 07:52
Discover Media = originele kaart gebruiken. Gewoon formatteren op 4k en fat32. Nieuwe files kopiëren en het werkt.

Discover Pro = willekeurig 32gb kaartje gebruiken, formatteren op 4k en fat32. In de auto stoppen en het wordt naar de auto toe gekopieerd.

Dit is echt al tig keren in dit topic besproken.

@DonJunior dat zijn fysiek andere koplampen. Zelfde had je ook bij de eerste Golf 7. Had je de R koplampen voor nodig om de binnenste DRL wilde hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 27-11-2017 16:33 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Gunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:21:
[...]

Dat je niet de originele kaart gebruikt. Dat is een verplichting :)
Bwa 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:31:
Discover Pro = willekeurig 32gb kaartje gebruiken, formatteren op 4k en fat32. In de auto stoppen en het wordt naar de auto toe gekopieerd.
4kb wordt voor Windows gebruikers moeilijk want Windows wil pas vanaf 8kb formatteren. Ik heb het zelf op 8kb gedaan .... probleemloos. _/-\o_

En verder staat het er toch gewoon in het Engels:

1. Update voor systemen MET originele Volkswagen SD card

2. Update voor systemen ZONDER Volkswagen SD card

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 28-11-2017 00:10 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rainesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:31:
[..]

@DonJunior dat zijn fysiek andere koplampen. Zelfde had je ook bij de eerste Golf 7. Had je de R koplampen voor nodig om de binnenste DRL wilde hebben.
Dank voor je antwoord. Ik vraag het me af hoor. Ze zien er namelijk echt identiek uit en ook als je kijkt in de binnenste DRL lijkt het alsof er gewoon LEDs aanwezig zijn. Ook de verkopers bij VW waren er niet helemaal zeker van...

Hoe dan ook jammer, want ik had eigenlijk stiekem van jou gehoopt dat jij zou zeggen "Ja hoor dat kan ik wel doen" .. aangezien jij degene bent met de 'laptop-kennis' hahaha jammer. :D

[ Voor 15% gewijzigd door DonJunior op 28-11-2017 07:17 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
GerCor schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:47:
[...]

4kb wordt voor Windows gebruikers moeilijk want Windows wil pas vanaf 8kb formatteren. Ik heb het zelf op 8kb gedaan .... probleemloos. _/-\o_
Eh jawel je kunt in Windows gewoon 4096 bytes kiezen bij het formatteren, hele gangbare keuze als je formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo8578
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11
Hallo allemaal,

een vraagje. Ik heb een Tiguan besteld en deze wordt in Januari geleverd. Nu ben ik wat video's aan het bekijken op Youtube en ik zag onderstaande video. Het gaat om de richtingsaanwijzer die met een soort sweeping motion van links naar rechts gaat, net zoals bij Audi.

is dit iets wat met VCDS geregeld kan worden?

YouTube: LED оптика для...

dit heb ik ook in het VCDS topic gedropt

YouTube: LED оптика для...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 16:18
Denk niet dat ze in beroep gaan en de 450k voor lief nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Over SD kaarten gesproken, ik heb afgelopen weekend voor een habbekrats 2 van deze dingen besteld:

Afbeeldingslocatie: https://contestimg.wish.com/api/webimage/591ea0c4fc9cce44577ff403-large.jpg?cache_buster=c140ef24cf30aabc5e29b0af9a39c241

Benieuwd of de Discover media dit zomaar pikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Shanquish schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:57:
Over SD kaarten gesproken, ik heb afgelopen weekend voor een habbekrats 2 van deze dingen besteld:

[afbeelding]

Waarom niet? Het is SD-slot.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:36
Shanquish schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:57:

[afbeelding]

Moet je daar eens 10GB aan data op zetten en dan er iets af proberen te halen...

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Oef

Eerst ff controleren op sector fouten...en of opslag wel daadwerkelijk 512gb is.

Sommige units lezen maar tot 128gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Doet me denken aan die chinese harde schijven van zogezegd 1TB.
Als je hem open vijs, zit er een usb stick in met aangepaste TOC en enkele bouten voor het gewicht :D

Vraagje: mag je stadlichten als drl voeren? Ik heb een mk6 zonder echte DRL. Enige optie zijn de echte xenons als drl gebruiken of de mistlampen.

Nu de wet zegt : “Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht) tenzij op dat moment geen enkele verlichting verplicht is” ...dus zou het mogen? Vind mijn stadlichten geschikt als drl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Vijs, da's schroeven toch?

Ik zie het wel wat het doet, voor 7 euro is het een leuk probeerseltje.
eentje in de auto en 1 in m'n TV voor PVR

[ Voor 16% gewijzigd door Shanquish op 28-11-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:40:
Als je hem open vijs, zit er een usb stick in met aangepaste TOC en enkele bouten voor het gewicht :D

Vraagje: mag je stadlichten als drl voeren? Ik heb een mk6 zonder echte DRL. Enige optie zijn de echte xenons als drl gebruiken of de mistlampen.

Nu de wet zegt : “Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht) tenzij op dat moment geen enkele verlichting verplicht is” ...dus zou het mogen? Vind mijn stadlichten geschikt als drl :p
Ik weet niet wat de regels in belgenland zijn, maar in NL mag je stadslicht als DRL voeren. Ik codeer ook gelijk mistlampen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:48:
[...]

Ik weet niet wat de regels in belgenland zijn, maar in NL mag je stadslicht als DRL voeren. Ik codeer ook gelijk mistlampen erbij.
Dan wordt het wel heel hoog petjes gehalte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:40:

Kijk even hier: GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

DRL is op mijn auto zonder dat kleine lampje, met kleine lampje ingeschakeld is stadslicht. Ik heb @Rainesh stadslicht als DRL laten schakelen.

Ik weet niet hoe het in België is maar hier rijden vrachtwagens rond met verlichting die je kerstboom niet eens heeft en geen agent die 'daar iets van gaat vinden'.

Waar ze wel op letten in Nederland is mistlampen aan wanneer er geen mist is.

EDIT: wat ik wel weet is dat wanneer je andere verlichting inschakelt, je DRL uitgeschakeld moet worden. Dat is op mijn auto overigens niet zo. Als ik dimlicht aan heb staan doet de stadsverlichting (DRL) vrolijk mee. Pas als ik richting aangeef, gaat DRL uit. :+

Ik wacht de reactie van een politieagent wel af als hij/zij mij op mijn verlichting aanspreekt. Dan zeg ik: 'kijk, agent .... ik ga er allang niet meer over. Mijn verlichting staat op automatisch dus mijn auto beslist dat zelfstandig', _O-
Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:48:
[...]
En dat mag dus volgens mij echt niet. Je mag in Nederland alleen mistlampen 'voeren' als er mist is, en dan ook nog bij een vastgesteld beperkt zicht. Kun je wel de mistlampen dimmen, het blijven mistlampen.

Ooit een keer aan de kant gezet door 2 agenten. (hadden echt niks beter te doen). Ik probeerde nog: 'nee, dit zijn geen mistlampen maar breedstralers'. Zegt die agent: 'meneer, u kunt het breedstralers noemen, of verstralers, het zijn mistlampen'. :Y

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 28-11-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sommige Volvo V60's hebben hun mistlampen als DLR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:02:
Sommige Volvo V60's hebben hun mistlampen als DLR :)
Is dat niet met typegoedkeuring RDW dan? Geen idee hoor ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hoe dan ook, autosleutels in een ijzeren bakje leggen als je thuis bent. Blijkbaar stuurt de autosleutel continu een signaal naar de auto en kwaadwilleneden kunnen dat signaal eenvoudig 'oppikken' en er met je auto vandoor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
GerCor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:12:
Hoe dan ook, autosleutels in een ijzeren bakje leggen als je thuis bent. Blijkbaar stuurt de autosleutel continu een signaal naar de auto en kwaadwilleneden kunnen dat signaal eenvoudig 'oppikken' en er met je auto vandoor gaan.
Ligt een beetje aan het merk, sommige halen ze uberhaupt mega snel weg :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:33:
[...]
Ligt een beetje aan het merk, sommige halen ze uberhaupt mega snel weg :+
Dat is ook weer waar. Je houdt ze toch niet tegen.

Gisteren had ik de sleutels even op de passagiersstoel gelegd en direct vergeten natuurlijk. Ben ik op kantoor, wil auto afsluiten met Keyless. Mooi niet. Ik denk: huh? Oja, sleutels op de voorstoel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb al twee keer meegemaakt dat ik enkel mijn kofferbak open doe, boodschappen erin...sleutels ernaast en klep dicht gooi. :') |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Waar is de goede oude tijd gebleven dat je voor je contact en deuren nog een sleutel nodig had!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:12:
Als ik eens kijk hoe dat systeem precies werkt:
The key is identified via proximity sensors in the door handles and a radio pulse generator in the key housing as soon as the driver is within approximately 1.50 metres of the car. The vehicle is automatically unlocked as soon as the door handle (or boot lid) is actuated. The steering and ignition can also be released completely electronically and without use of the key before setting out. Provided the driver has the key on his person while inside the car, the engine can be started simply by pressing the starter button down fully.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 15:40
Ha, mijn auto is gearriveerd bij de dealer.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nog 35 nachtjes slapen... :9

[ Voor 19% gewijzigd door yamahabest op 28-11-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:34:

***members only***

35. Hooguit 5. Inleveren die auto. Man, dat is meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:28

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 02:21:
[...]

35. Hooguit 5. Inleveren die auto. Man, dat is meer dan een maand.
En in welk jaar leven wij met z'n allen over 35 dagen ;) ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op woensdag 29 november 2017 @ 03:00:
[...]

En in welk jaar leven wij met z'n allen over 35 dagen ;) ?
Precies. Nu al bij de dealer en je krijgt de auto pas volgend jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie

Knappe kleur en velgen. Heb nog een golf 6 highline gehad (met xenon, leder, 18” velg...) en dat was mijn beste wagen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb voor de lol even de configuratie gestart. Ik denk dat als ik bij de dealer zat ik binnen 5 minuten weer buiten stond. Waar gaat dit in godsnaam over?

Wil je extra koplampen LED plus moet je Discover Pro, Voice Control en Dynaudio inleveren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zTNXJe5lTQmnBnscRmy3L2JO/full.png

Wil je elektrisch inklapbare spiegels met verlichting? Kost je € 165. (ja, doe maar .... leuk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SV3bgL4NnOf8ivqSfGdqLArn/full.png

En wil je de spiegelkappen ook in R-design? O, grappig, en dat kost? WTF? € 229. Serieus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nuJUICFlQxBunK38Nw8Plu8v/full.png

Dit kan zelfs de meest achterlijke geldverspillende ambtenaar niet bedenken. Ik zie het zo: Wil de burger een brug? Prima, gaan we doen. Dan geef ik gelijk ook even de aannemer de opdracht het sportveldencomplex te slopen.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 29-11-2017 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:36:
Wil je extra koplampen LED plus moet je Discover Pro, Voice Control en Dynaudio inleveren?

[afbeelding]
Laten we maar stellen dat de online configurator niet heilig is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:53:
[...]
Laten we maar stellen dat de online configurator niet heilig is... ;)
Je hebt er niks aan, bedoel je? Ik zat even naar 'jouw' velgen te kijken. Toch voor een belangrijk deel bepalend hoe een auto er uitziet. Helemaal nergens te vinden op Volkswagen.nl. Moet je echt de configuratie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
Er zitten soms rare beperkingen in, die er bij de dealer niet zijn. En er missen opties, die er bij de dealer wel zijn. Althans toen ik bestelde.

[ Voor 11% gewijzigd door yamahabest op 29-11-2017 07:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:36:
Ik heb voor de lol even de configuratie gestart. Ik denk dat als ik bij de dealer zat ik binnen 5 minuten weer buiten stond. Waar gaat dit in godsnaam over?

[afbeelding]

Wil je elektrisch inklapbare spiegels met verlichting? Kost je € 165. (ja, doe maar .... leuk)

[afbeelding]

En wil je de spiegelkappen ook in R-design? O, grappig, en dat kost? WTF? € 229. Serieus?

[afbeelding]

Dit kan zelfs de meest achterlijke geldverspillende ambtenaar niet bedenken. Ik zie het zo: Wil de burger een brug? Prima, gaan we doen. Dan geef ik gelijk ook even de aannemer de opdracht het sportveldencomplex te slopen.
Bij alle wagens van volkswagen/PON is het zo belachelijk met die opties. Vergelijk het is met een Mazda, wereld verschil. En de belachelijkste prijzen voor de meeste simpele stukjes plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:00:
Heb al twee keer meegemaakt dat ik enkel mijn kofferbak open doe, boodschappen erin...sleutels ernaast en klep dicht gooi. :') |:(
Heb jij nog niet in jouw Audi het systeem dat je met je voet de achterklep kan openen? Of werkt dat ook niet als de sleutels in de kofferbak liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marsjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:21:
[...]

Bij alle wagens van volkswagen/PON is het zo belachelijk met die opties. Vergelijk het is met een Mazda, wereld verschil. En de belachelijkste prijzen voor de meeste simpele stukjes plastic.
Als je dat al vind zou ik niet bij Mercedes en BMW gaan kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Gunner schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:00:
[...]

Als je dat al vind zou ik bij Mercedes en BMW gaan kijken :D
Helaas is dit bij alle duitse auto's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marsjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:00:
[...]

Helaas is dit bij alle duitse auto's 8)7
Okay en dat is ook de schuld van PON?

Verder is het een beetje onzin. Ze mogen wat mij betreft vragen wat ze willen. Blijkbaar willen mensen het toch wel betalen. En anders staat het je vrij om in een fantasieloze mazda te gaan rijden.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 29-11-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:56:
[...]

Heb jij nog niet in jouw Audi het systeem dat je met je voet de achterklep kan openen? Of werkt dat ook niet als de sleutels in de kofferbak liggen?
Dat is helaas niet op de A3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Gunner schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:01:
[...]

Okay en dat is ook de schuld van PON?

Verder is het een beetje onzin. Ze mogen wat mij betreft vragen wat ze willen. Blijkbaar willen mensen het toch wel betalen. En anders staat het je vrij om in een fantasieloze mazda te gaan rijden.
Oke

YouTube: Should I buy the Audi Q3?

"Ze mogen wat mij betreft vragen wat ze willen" Van mij ook ;) En daarom mijn 1e reactie.
Waar slaat mijn reactie dan op? Nou, Kijk dat prijs verschil O-)

Toevallig vergelijken ze het hier met een Audi ( Dus duits, en van volkswagen )

[ Voor 31% gewijzigd door Marsjee op 29-11-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
GerCor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:57:

En dat mag dus volgens mij echt niet. Je mag in Nederland alleen mistlampen 'voeren' als er mist is, en dan ook nog bij een vastgesteld beperkt zicht. Kun je wel de mistlampen dimmen, het blijven mistlampen.

Ooit een keer aan de kant gezet door 2 agenten. (hadden echt niks beter te doen). Ik probeerde nog: 'nee, dit zijn geen mistlampen maar breedstralers'. Zegt die agent: 'meneer, u kunt het breedstralers noemen, of verstralers, het zijn mistlampen'. :Y
Vriend van mij werd ook aangehouden in z'n GTI omdat hij z'n 'mistlampen' aanhad. Maar gaf aan dat niet kon omdat de lampen (breedstralers) die aanstonden niet de juiste kenmerk hadden (mistlampen hebben een b of een f erin dacht ik). Na een kwartier had meneer de agent het ook gevonden en mocht hij doorrijden.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marsjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:16:
"Ze mogen wat mij betreft vragen wat ze willen" Van mij ook ;) En daarom mijn 1e reactie.
Waar slaat mijn reactie dan op? Nou, Kijk dat prijs verschil O-)
Ik betaal graag meer om niet in een Mazda te hoeven rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Gunner schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:37:
[...]

Ik betaal graag 10.000 euro meer om niet in een Mazda te hoeven rijden ;)
Prima, maar dan ook niet zo raar reageren " Okay en dat is ook de schuld van PON?"
Antwoord: Blijkbaar wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

YoGi_Berra schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:33:
[...]
Vriend van mij werd ook aangehouden in z'n GTI omdat hij z'n 'mistlampen' aanhad. Maar gaf aan dat niet kon omdat de lampen (breedstralers) die aanstonden niet de juiste kenmerk hadden (mistlampen hebben een b of een f erin dacht ik). Na een kwartier had meneer de agent het ook gevonden en mocht hij doorrijden.... :/
Nou, aangehouden lijkt me sterk maar zo noemen velen dat. Hij moest gewoon stoppen omdat hij een stopteken kreeg. Aangehouden worden is iets heel anders maar niet echt geschikt voor deze discussie.

Maar dit soort paktijken van agenten is voor 'ons' natuurlijk helemaal prima. Die agent gaat dat vast niet nog een keer doen. En als er Volvo's rondrijden met mistlampen standaard als DRL ....... Ze hebben vast iets anders te doen, zie ook de verlichting van veel vrachtwagens. Slaat helemaal nergens meer op en rijden er ook straffeloos mee rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:39:
[...]

Nou, aangehouden lijkt me sterk maar zo noemen velen dat. Hij moest gewoon stoppen omdat hij een stopteken kreeg. Aangehouden worden is iets heel anders maar niet echt geschikt voor deze discussie.

Maar dit soort paktijken van agenten is voor 'ons' natuurlijk helemaal prima. Die agent gaat dat vast niet nog een keer doen. En als er Volvo's rondrijden met mistlampen standaard als DRL ....... Ze hebben vast iets anders te doen, zie ook de verlichting van veel vrachtwagens. Slaat helemaal nergens meer op en rijden er ook straffeloos mee rond.
Die "mistlampen" bij volvo zijn geen mistlampen, maar gewoon DRL. Het zijn dus geen breedstralers.
Je ziet dit bij meer merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 13:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Helaas wel. En dan blijven ze ook nog branden als de gewone verlichting aan is (er staat me iets bij dat DRL niet mochten branden als de gewone verlichting aan is). Het is gewoon vaak vervelende verlichting, en vooral als het nat is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:39:
[...]

Aanhouden was inderdaad de verkeerde woordkeuze, stopteken was beter. Het werd allemaal goed gemaakt omdat oom agent later moest toegeven dat hij het bij het verkeerde eind had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:01:
[...]

Dat is helaas niet op de A3 :(
Retrofitting tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

***members only***

Nice! :D

Maar staat dat ding nu ongelofelijk hoog op de poten of lijkt dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Famous schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
[...]

hahaha dat gevoel had ik dus ook met mijn Golf 7.5.. die van mij gaat volgende maand terug om alsnog het sportonderstel inclusief verlaging te krijgen (want dat waren ze 'vergeten' te monteren) (terwijl ik dat wel had aangevinkt op de order en er dus ook gewoon voor betaald heb) 8)7

Golf Variant 7.5

[ Voor 15% gewijzigd door DonJunior op 29-11-2017 13:59 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Famous schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
[...]

Thanks!

Ik hoop dat hij de transportblokken er nog onder zitten?
Met DCC moet het in ieder geval instelbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
yamahabest schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:56:
[...]

Thanks!

DCC past de hoogte niet aan, enkel de hardheid van de vering.

Mijn R stond standaard ook erg hoog, nu met 2,5cm verlaging staat het pas zoals het fabriek af hoort te zijn vind ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

yamahabest schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:56:
[...]

Thanks!

Onze GTI 7 ligt al een stuk lager (vooral vóór).
Ziet er wel echt dik uit, zeker in die kleur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:53:
[...]

hahaha dat gevoel had ik dus ook met mijn Golf 7.5.. die van mij gaat volgende maand terug om alsnog het sportonderstel inclusief verlaging te krijgen (want dat waren ze 'vergeten' te monteren) (terwijl ik dat wel had aangevinkt op de order en er dus ook gewoon voor betaald heb) 8)7

[afbeelding]
Mooie kleur. Zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:11:
[...]
DCC past de hoogte niet aan, enkel de hardheid van de vering.

Mijn R stond standaard ook erg hoog, nu met 2,5cm verlaging staat het pas zoals het fabriek af hoort te zijn vind ik. :+
En rijdt dat ook nog prettig met 4 personen in de auto en je rijdt over hobbels? Of schuren de banden dan tegen de wielkasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:35:
[...]

En rijdt dat ook nog prettig met 4 personen in de auto en je rijdt over hobbels? Of schuren de banden dan tegen de wielkasten?
Rijdt prima!
Wielkasten raak je zeker niet, zit ook meer dan zat ruimte tussen (niet op de vieze auto letten :D )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VLVOse1oef2uw6xdxcrIkrju/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60nSZfFOeS9Y66qkJg7ybXz6/full.jpg

5 personen en een volle kofferbak (op een gti) is wel je Milltek einddemper schaven op Center Parcs :+ maar zelfs dan geen wielkasten.

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 29-11-2017 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:35:
[...]

Schaamteloze crosspost, maar over schuren gesproken, trof net dit aan bij ons lokale winkelcentrum:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4517/38726812531_470f11ce3e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4553/38726811251_36acdb6325_c.jpg

Neem aan met airride, dus tijdens het rijden zal het wel meevallen met de ground clearance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:53:
[...]

Schaamteloze crosspost, maar over schuren gesproken, trof net dit aan bij ons lokale winkelcentrum:

[afbeelding]

[afbeelding]

Neem aan met airride, dus tijdens het rijden zal het wel meevallen met de ground clearance.
Zal zijn velgen wel verkocht hebben omdat hij andere wil. :+

Smerige stickers erop. We noemen dat in Fryslân een strontpraam met een vlag er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar weer even wat ander 'voer voor de geleerden'. Toen ik de eerste keer bij @Rainesh kwam voor aanpassingen bleek al snel dat er 2 meldingen waren. Eentje heeft Rainesh verwijderd want ging over de tellerbak en eentje staat er nog in. Een melding over de tank-dop/opening. Nou kan ik wel naar de dealer rijden en vragen wat het moet zijn maar dat kost natuurlijk weer geld en wat kan mij het verder schelen, zolang ik maar kan tanken en de benzine niet net zo snel wegloopt als dat ik het tank.

Maar nu kwam ik op YouTube iets tegen wat het ook zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik er helemaal geen verstand van maar: je tankt en op een gegeven ogenblik is de tank vol. Het tanken stopt dan automatisch.
En nu zeggen ze: ga je dan toch nog een paar druppels er bijtanken dan krijg je de foutmelding.

Is dat een mogelijke verklaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:24:
je tankt en op een gegeven ogenblik is de tank vol. Het tanken stopt dan automatisch.
En nu zeggen ze: ga je dan toch nog een paar druppels er bijtanken dan krijg je de foutmelding.
Het moet niet gekker worden, mag je niet meer zelf weten hoe vol je dat ding gooit?
Als ik op vakantie ga met de auto gaat die tank tot aan het randje vol....

[ Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 29-11-2017 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:24:
Maar weer even wat ander 'voer voor de geleerden'. Toen ik de eerste keer bij @Rainesh kwam voor aanpassingen bleek al snel dat er 2 meldingen waren. Eentje heeft Rainesh verwijderd want ging over de tellerbak en eentje staat er nog in. Een melding over de tank-dop/opening. Nou kan ik wel naar de dealer rijden en vragen wat het moet zijn maar dat kost natuurlijk weer geld en wat kan mij het verder schelen, zolang ik maar kan tanken en de benzine niet net zo snel wegloopt als dat ik het tank.

Maar nu kwam ik op YouTube iets tegen wat het ook zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik er helemaal geen verstand van maar: je tankt en op een gegeven ogenblik is de tank vol. Het tanken stopt dan automatisch.

Is dat een mogelijke verklaring?
Lijkt mij van niet. Het is meer je mechanisme van je tankslot wat raar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 11-10 12:47
Famous schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:50:
[...]

Rijdt prima!
Wielkasten raak je zeker niet, zit ook meer dan zat ruimte tussen (niet op de vieze auto letten :D )

[afbeelding]

[afbeelding]

5 personen en een volle kofferbak (op een gti) is wel je Milltek einddemper schaven op Center Parcs :+ maar zelfs dan geen wielkasten.
Ik zag vandaag nog een witte R in Eindhoven, moest meteen aan jou denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:12:
[...]

Ik zag vandaag nog een witte R in Eindhoven, moest meteen aan jou denken :P
<3

Kom daar alleen nooit..
Moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen maand of 1,5 enkel één ritje gemaakt hebt. De rest staat hij lekker binnen achter slot en grendel.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:45:
[...]

Lijkt mij van niet. Het is meer je mechanisme van je tankslot wat raar deed.
O, was dat het. Ja, je hebt ook zoveel verteld en gedaan .... is me dan weer ontschoten.

@Famous Ja, want is jouw rijbewijs niet ingevorderd? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 30-11-2017 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@GerCor Nee hoor, is alweer bijna een jaar geleden :+

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik wil in de maand december mijn verbruiks-statistieken even vanaf nul gaan meten. Is het dan voldoende om de trip op 0 te zetten, of is er een andere methode voor?

Ik wil namelijk het overall gemiddelde resetten zeg maar voor de komende maand. Dat is toch mogelijk neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:58:
Ik wil in de maand december mijn verbruiks-statistieken even vanaf nul gaan meten. Is het dan voldoende om de trip op 0 te zetten, of is er een andere methode voor?

Ik wil namelijk het overall gemiddelde resetten zeg maar voor de komende maand. Dat is toch mogelijk neem ik aan?
Haha dat moest ik laatst ook doen voor een klant......ik kon het serieus niet vinden 8)7

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:44
Morgen eens kijken of we onze golf 6 2.0 TDI 81 kW uit 2010 met inmiddels al 255.000 kilometer kunnen inruilen op een golf 7 1.6 TDI 85 kW van mei dit jaar.

Ik ben benieuwd, en heb er veel zin in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik denk....zien dat gemiddelde 2 op de mfd staat, en dan de ok knop van de hendel ingedrukt houden (of de ok knop van je stuur). Normaal komt er dan “...” op je teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior

Volgens mij moet je dat doen via je multimedia scherm. Via Car en dan settings. Volgens mij kun je hem daar ergens resetten naar 0 en dan reset hij ook de gemiddelden.

*sowieso

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik ga straks ff kijken naar jullie suggesties. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:04:
Ik ga straks ff kijken naar jullie suggesties. Thanks :)
En anders is er altijd YouYube. Filmpjes zat.... YouTube: VW Polo/Jetta/Golf TSI 2015/2016/2017 and newer reset Long Term stat...

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 30-11-2017 15:53 ]

• Famous
Accu even ontkoppelen, works like a charm! :)

• Engineer Stewie
boers706 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:58:
Morgen eens kijken of we onze golf 6 2.0 TDI 81 kW uit 2010 met inmiddels al 255.000 kilometer kunnen inruilen op een golf 7 1.6 TDI 85 kW van mei dit jaar.

Ik ben benieuwd, en heb er veel zin in
Knap als je dat met ruilen voor elkaar krijgt :+

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:44
Engineer Stewie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:13:
[...]

Knap als je dat met ruilen voor elkaar krijgt :+
ha ha, was het maar waar. De dealer geeft nog 5000 voor onze oude, ik ga ervan uit dat het 20.000 bijbetalen wordt.
Pagina: 1 ... 74 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.