Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een golf 7 comfortline 2017 met Radio Composition media systeem
is er een mogelijkheid voor dit te upgraden naar een MediaNavigatiesysteem Discover Media 8"
waar navigatie een mogelijkheid is ?

is het niet mogelijk via een sd kaart of software om deze in mijn radio composition media systeem te integreren of ? iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 07:52
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:58:
Ik heb een golf 7 comfortline 2017 met Radio Composition media systeem
is er een mogelijkheid voor dit te upgraden naar een MediaNavigatiesysteem Discover Media 8"
waar navigatie een mogelijkheid is ?

is het niet mogelijk via een sd kaart of software om deze in mijn radio composition media systeem te integreren of ? iemand hier ervaring mee?
complete unit vervangen, gps ontvanger erbij en nieuw afdeklijst (dacht ik) en dan klaar. Is wel prijzig, maar kan zeker

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:56
Rainesh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:09:
[...]

complete unit vervangen, gps ontvanger erbij en nieuw afdeklijst (dacht ik) en dan klaar. Is wel prijzig, maar kan zeker
De navigatie van VW is nu niet zo goed dat je die kosten ervoor zou maken... Kan je beter een deftige houder voor je telefoon plaatsen en waze gebruiken....

Bij deze kan ik ook melden dat mijn VW Arteon R-line (2.0 TDI DSG) door mijn werkgever is goedgekeurd _/-\o_ en morgen in bestelling gaat (ze bestellen die reeds voor de leasemaatschappij dat doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:12:
[...]

De navigatie van VW is nu niet zo goed dat je die kosten ervoor zou maken... Kan je beter een deftige houder voor je telefoon plaatsen en waze gebruiken....

Bij deze kan ik ook melden dat mijn VW Arteon R-line (2.0 TDI DSG) door mijn werkgever is goedgekeurd _/-\o_ en morgen in bestelling gaat (ze bestellen die reeds voor de leasemaatschappij dat doet).
Nice. Ik moest bij een rline pakket tot mei wachten kwa levertijd. ( nieuwe polo ) Alleen daarom al niet gekozen. Hoop bij de arteon dat het sneller gaat.

Maareh nogmaals, vette bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:12:
[...]

Mwa, ik vind de nav niet eens zo heel slecht, en daarbij heb je m op een groot scherm, stuk makkelijker dan een klein telefoonschermpje. Tenzij je natuurlijk een 6 inch telefoon hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd fijn als je net een nieuwe Scirocco hebt en ze gelijk al gaan proberen om in te breken :(

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5_MajpdGQKE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Navigatie is prima. We gebruiken deze ook al jaren in onze Caddy's. Nog nooit meegemaakt dat het navigatiesysteem een ingegeven locatie niet kon/kan vinden.

Ik gebruikte in mijn vorige auto de app Kaarten van Windows 10 Mobile. Dat is echt ruk geworden. Was eerder prima.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Marsjee schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:35:
[...]

Nice. Ik moest bij een rline pakket tot mei wachten kwa levertijd. ( nieuwe polo ) Alleen daarom al niet gekozen. Hoop bij de arteon dat het sneller gaat.

Maareh nogmaals, vette bak.
Tnx.
Vorige week stond de levering tussen 8 Januari en 28 Januari 2018, ze verwachten hem voor half februari te kunnen leveren.
De Arteon is al een iets ouder model dan de polo eh, al is van in de helft van dit jaar nog niet heel oud natuurlijk haha.
Ik ben er blij mee :)
rinkel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:48:
[...]

Mwa, ik vind de nav niet eens zo heel slecht, en daarbij heb je m op een groot scherm, stuk makkelijker dan een klein telefoonschermpje. Tenzij je natuurlijk een 6 inch telefoon hebt.
Maar toch ook niet zo goed om daar zoveel geld tegenaan te gooien achteraf... Heb de RNS310, RNS 315 en nu de Amundsen in de skoda gehad. Dat werkt allemaal, maar om daar achteraf zoveel moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:08:
Maar toch ook niet zo goed om daar zoveel geld tegenaan te gooien achteraf... Heb de RNS310, RNS 315 en nu de Amundsen in de skoda gehad. Dat werkt allemaal, maar om daar achteraf zoveel moeite voor te doen.
Nee. Maar iemand stelt een specifieke vraag over wat hij nu heeft. Je kunt altijd je telefoon gebruiken maar daar gaat de vraag nou eenmaal niet over.

Ik vraag me af of je op een systeem Discover Media (en nog iets) ook Android Auto, Apple Car en Mirrorlink hebt. Kun je daar ook je navigatie vandaan halen als je een Android of iPhone aansluit. Komt netjes op je scherm te staan.

Welke kleur Arteon heb je in bestelling?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:19:
[...]

Nee. Maar iemand stelt een specifieke vraag over wat hij nu heeft. Je kunt altijd je telefoon gebruiken maar daar gaat de vraag nou eenmaal niet over.

Ik vraag me af of je op een systeem Discover Media (en nog iets) ook Android Auto, Apple Car en Mirrorlink hebt. Kun je daar ook je navigatie vandaan halen als je een Android of iPhone aansluit. Komt netjes op je scherm te staan.

Welke kleur Arteon heb je in bestelling?
Ik heb de Discover Media besteld, incl Android auto en Apple Car. Dat kan allessinds. Mirror link ben ik niet zeker van. En Navigatie is dan met de standaard android/apple app, geen third party app.

De kleur is silver, er zijn niet zoveel metallic kleuren en mocht geen opvallende zijn ivm company policy. De R-line glossy black stukken komen dan op silver het beste uit.
De R-line komt vrij compleet met half leder/alcantara interieur (met logotje), dubbele uitlaatsierstukken, sportstuur met peddels, lane assist ed.
Opties zijn: Navigatie Discover Media met App connect (3 jaar), achteruitrij camera, Getinte ruiten achteraan, verkeersbord herkenning, predictive ACC, LED koplampen met dynamsiche bochtenverlichting + light assist, elektische lendensteun en massagefunctie (rest van de zetel was al elektrisch) en uiteraard het Active Info Display.

Zo komt het eruit te zien aan de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4572/37680989745_acf688bd04_z.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-11-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:19:
[...]

Ik heb het zelf niet, maar volgens mij is dat een optie, welke niet in de executive zit.

Ik heb een iPhone en gebruik dit regelmatig in een huurauto in het buitenland. Apple maps heeft me al meermalen naar de verkeerde kant van de stad (Granada, Kuala Lumpur) gestuurd. Als we het hebben over slechte navigatie, dan is Apple maps dat wel.
Google maps is dan weer niet beschikbaar in Carplay....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rinkel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:02:
[...]

Ik heb het zelf niet, maar volgens mij is dat een optie, welke niet in de executive zit.

Ik heb een iPhone en gebruik dit regelmatig in een huurauto in het buitenland. Apple maps heeft me al meermalen naar de verkeerde kant van de stad (Granada, Kuala Lumpur) gestuurd. Als we het hebben over slechte navigatie, dan is Apple maps dat wel.
Google maps is dan weer niet beschikbaar in Carplay....
Je hebt toch ook HERE WeGo voor Apple? Volgens mij een hele goeie navigatie voor de iPhone
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:34:
[...]
Ik heb de Discover Media besteld, incl Android auto en Apple Car. Dat kan allessinds. Mirror link ben ik niet zeker van. En Navigatie is dan met de standaard android/apple app, geen third party app.
Wat ik er van gezien heb: heb je Android Auto, Apple Car? Dan heb je ook MirrorLink. Apple Car en Android Auto lijken me helemaal niks toevoegen want maar een paar apps. Met MirrorLink heb je alle apps die op je telefoon hebt staan ook op je scherm van de Discover Media.

Ik zie in Nederland eigenlijk nooit een Arteon rijden. Heel sporadisch .....

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 21-11-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:14:
[...]

Je hebt toch ook HERE WeGo voor Apple? Volgens mij een hele goeie navigatie voor de iPhone

[...]
Werkt idd niet met Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rinkel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:23:
[...]

Werkt idd niet met Carplay
Wat? Wat werkt niet met wat?

Laat maar .. ik snap het al. :+

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 21-11-2017 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:24:
[...]

Wat? Wat werkt niet met wat?
HERE WeGo voor Apple

In Carplay werken alleen geselecteerde apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rinkel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:29:
[...]
HERE WeGo voor Apple

In Carplay werken alleen geselecteerde apps
Nou, ik ben er inmiddels wel achter. Ik kocht een witte Golf met een zwart dak (panoramadak). Dat was de eis die ik aan mezelf had gesteld.

Maar nu ik de auto heb en merk hoeveel opties ik erbij gekocht heb dan heb ik wel een hele goede keuze gemaakt. Die opties zijn 'allejezus' duur en af en toe kijk ik nog even op Autotrader naar: Golf 7, wit, panoramadak. En dan zie ik auto's met foute koplampen, geen keyless in, het meest goedkope mediasysteem dat je maar kunt bedenken en erg foute velgen.

Zo kwam ik er achter (beetje laat) dat ik helemaal geen reservewiel heb. Kijk ik op de Volkswagensite blijkt dat ik zelfdichtende banden heb die gewoon eventjes € 2.300 euro kosten. Panoramadak, € 1.000, koplampen, € 1.400. (zal het verder niet allemaal opnoemen)

Ik krijg haast het idee dat als ik alle opties zo eens even optel de auto zelf bijna gratis heb gekregen.

Dus, als je een 2e hands Golf koopt dan loont het echt de moeite om eens goed naar de opties te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Je kijkt toch sowieso naar de opties als je een auto koopt die niet (te) oud is?

Ik had een behoorlijke lijst wat er minimaal in moest zitten.. vandaar dat ik na 5 maanden zoeken hem maar zelf geïmporteerd heb.
Kijk je er niet naar maar je hebt ze wel, is het een gelukje :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik niet. En van mijn buurman Golf 7 2016 TSI 1.4 Bluemotion weet ik dat hij de verkoper bijna tot waanzin heeft gedreven want ze waren er al uit over de aankoop en inruil eigen auto. Toen de verkoper hem, uren later, 'ter bevestiging van de koop' een hand wilde geven zei hij: 'O, er moet nog wel even een gratis trekhaak bij'.

Zijn kaarten zijn van 2014/2015 en weet helemaal niet dat hij dat gratis kan updaten.

Kijk, mensen zoals jij, en de meesten in deze topic, neem ik aan dat ze hun eigen auto van binnen en buiten en kennen. Maar voor de meeste Nederlanders is het een vervoersmiddel voor een bepaald budget.

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Hill-assist, Keyless in enz gehoord. Blij verrast met de extra's in mijn auto en helemaal met de mogelijkheden die ik hier geleerd heb en natuurlijk van @Rainesh

Nogmaals, voor mij was het: Witte Golf 7 met zwart panoramadak. Motor(inhoud) doet er niet toe, zolang het GEEN diesel is.

EDIT: Ik had ook een Astra 2016 op het oog: Wit met zwart open dak. Alle opties aanwezig maar ik vind het nog steeds een lelijke auto. Kan er niet aan wennen.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 22-11-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:14:

Ik zie in Nederland eigenlijk nooit een Arteon rijden. Heel sporadisch .....
De mijne zal voornamelijk in België rondrijden maar soms ook in Nederland :+ .

Het model is nog nieuw en natuurlijk redelijk aan de prijs. Een Arteon R-line 2.0TDI DSG begint zelfs in België bij 43k€... Heb je bijna een Audi A5 (die wel een stuk kleiner is) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:01:
[...]
De mijne zal voornamelijk in België rondrijden maar soms ook in Nederland :+ .

Het model is nog nieuw en natuurlijk redelijk aan de prijs. Een Arteon R-line 2.0TDI DSG begint zelfs in België bij 43k€... Heb je bijna een Audi A5 (die wel een stuk kleiner is) voor.
Nederland is meer een land van praktisch autorijden. Dan koop je geen A5 of Arteon maar de meest luxe uitvoering van de Passat. Oogt niet (te) duur, zee van ruimte. Ik heb altijd het idee dat Nederlanders in auto's rijden (van de zaak) die ze privé nooit zouden kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:06:
[...]

Nederland is meer een land van praktisch autorijden. Dan koop je geen A5 of Arteon maar de meest luxe uitvoering van de Passat. Oogt niet (te) duur, zee van ruimte. Ik heb altijd het idee dat Nederlanders in auto's rijden (van de zaak) die ze privé nooit zouden kunnen betalen.
Je houdt er ook rekening mee dan JOUW huidige tweedehands Golf 1.4 TSi HIGHLINE een jaar of 3 geleden in de lease is genomen door zo iemand? Als je dat niet wil weten dan moet je een simpele 1.0 TRENDLINE tweedehands gaan rijden :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-11-2017 01:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:11:
[...]
Je houdt er ook rekening mee dan JOUW huidige Golf 1.4 TSi Highlne een jaar of 3 geleden in de lease is genomen door zo iemand? Als je dat niet wil weten dan moet je een 1.0 TRENDLINE tweedehands gaan rijden :*)
Ik wil er best rekening mee houden maar gezien het aantal gereden kilometers, hier en daar nauwelijks zichtbaar (moet je de auto echt goed wassen) iets van steenslag en toch nog enkele hondenharen in de kofferbak, hou ik me liever voor ogen dat het een tweede (boodschappen)auto is geweest van een ouder echtpaar met mooi wat centjes op de bank. Man reed waarschijnlijk een Audi A8 of Mercedes 500. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:15:
[...]

Ik wil er best rekening mee houden maar gezien het aantal gereden kilometers, hier en daar nauwelijks zichtbaar (moet je de auto echt goed wassen) iets van steenslag en toch nog enkele hondenharen in de kofferbak, hou ik me liever voor ogen dat het een tweede (boodschappen)auto is geweest van een ouder echtpaar met mooi wat centjes op de bank. Man reed waarschijnlijk een Audi A8 of Mercedes 500. :*)
Succes!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oud filmpje. Komt nu NOOIT meer voor. :+

Tuurlijk. Ik heb altijd gezegd: koop je een tweedehands auto dan koop je de ellende van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Een Arteon is nog een vrij praktische auto. De passagiers hebben meer ruimte dan in een passat (wielbasis +5cm, lengte +10cm tov een passat), chassis is dat van de superb trouwens.
De koffer is met 550+l ook ruim te noemen en met de achterste zetels plat kan je dingen van 2m+ vervoeren... De koffer is doordat het een 5-deurs is ook gewoon goed bereikbaar.
Ik kom van een (geleasde) Octavia 3 combi maar ga er in ruimte nu ook niet op achteruit (de koffer wel uiteraard).

Ik wil btw een Arteon niet prive betalen, een passat trouwens ook niet. Zou eerder terug een Octavia worden dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:22:
[...]
Een Arteon is nog een vrij praktische auto. De passagiers hebben meer ruimte dan in een passat (wielbasis +5cm, lengte +10cm tov een passat), chassis is dat van de superb trouwens.
De koffer is met 550+l ook ruim te noemen en met de achterste zetels plat kan je dingen van 2m+ vervoeren... De koffer is doordat het een 5-deurs is ook gewoon goed bereikbaar.
Ik kom van een (geleasde) Octavia 3 combi maar ga er in ruimte nu ook niet op achteruit (de koffer wel uiteraard).

Ik wil btw een Arteon niet prive betalen, een passat trouwens ook niet. Zou eerder terug een Octavia worden dan...
Ik had inderdaad vergeten, lees ik nu, te vermelden: Passat Variant. Zo rijdt, bijvoorbeeld, het management van Aldi allemaal in een Passat Variant. Voorin zit je prima, achterin kan je van alles meenemen.

Maar 'niet willen' is iets anders dan 'niet kunnen'. Ik kom wel eens lui tegen die een grote bek hebben. Niet in de zin van schelden maar arrogant doen omdat ze bepaalde positie binnen een bedrijf hebben. En dan zeg ik: ach ja, en als je straks je baan kwijt bent kun je alles weer inleveren. Kabaalmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:34:
[...]

De kleur is silver, er zijn niet zoveel metallic kleuren en mocht geen opvallende zijn ivm company policy. De R-line glossy black stukken komen dan op silver het beste uit.
De R-line komt vrij compleet met half leder/alcantara interieur (met logotje), dubbele uitlaatsierstukken, sportstuur met peddels, lane assist ed.
Opties zijn: Navigatie Discover Media met App connect (3 jaar), achteruitrij camera, Getinte ruiten achteraan, verkeersbord herkenning, predictive ACC, LED koplampen met dynamsiche bochtenverlichting + light assist, elektische lendensteun en massagefunctie (rest van de zetel was al elektrisch) en uiteraard het Active Info Display.

Zo komt het eruit te zien aan de buitenkant:
[afbeelding]
_/-\o_

Gave bak! @haltec lijkt op die van jou...

Heb je light assist of dynamic light assist? DLA is de duurste versie en kan achteraf gecodeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wimmel_1 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:11:
[...]

Je houdt er ook rekening mee dan JOUW huidige tweedehands Golf 1.4 TSi HIGHLINE een jaar of 3 geleden in de lease is genomen door zo iemand? Als je dat niet wil weten dan moet je een simpele 1.0 TRENDLINE tweedehands gaan rijden :*)
Ook met een 1.0 is dat zeker geen zekerheidje meer maar ik begrijp je punt. Feit is dat er weinig auto's in het C-segment en hoger privé aangeschaft worden. Mocht iemand volgend jaar wellicht op zoek zijn naar een fraaie Golf in een mooie kleur die privé is gekocht en ook zodanig is bereden let me know ;)

Daarom ben ik blij dat ik privé nieuw kan rijden; liever geen ex-leaseauto of demo waarvan je niet weet hoe er mee omgegaan is, of het moet echt de deal van de eeuw zijn maar dan nog liever niet.
Ik heb altijd het idee dat Nederlanders in auto's rijden (van de zaak) die ze privé nooit zouden kunnen betalen.
Keerzijde hiervan is dat mensen van deze auto's denken dat ze altijd zakelijk zijn. Hoe vaak mensen aan mij vragen of mijn auto een leasebak is kan ik al niet meer op de vingers van twee handen tellen. Alsof ze het je niet gunnen ofzo en/of denken dat je het niet zou kunnen betalen. Maar goed, dat is wel typisch iets voor Nederlanders.

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 22-11-2017 08:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:26
Rainesh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:30:
[...]

_/-\o_

Gave bak! @haltec lijkt op die van jou...

Heb je light assist of dynamic light assist? DLA is de duurste versie en kan achteraf gecodeerd worden :)
Ja inderdaad! blijft een geweldige auto en nog steeds een zeldzame verschijning. Op de huidige versies is DLA bij LED Plus standaard geworden zag ik. volgens mij is er technisch niets anders aan de auto en zetten ze nu een vinkje in de fabriek aan.

aan te raden optie is trouwens dubbel glas! de Arteon is al erg stil en met dubbel glas is het helemaal feest...
meest nutteloze optie: park assist. Was bij mij verplicht door de traffic jam assist maar deze kan natuurlijk achteraf erbij gecodeerd worden door de vakkundige @Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
haltec schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:05:
[...]

Ja inderdaad! blijft een geweldige auto en nog steeds een zeldzame verschijning. Op de huidige versies is DLA bij LED Plus standaard geworden zag ik. volgens mij is er technisch niets anders aan de auto en zetten ze nu een vinkje in de fabriek aan.

aan te raden optie is trouwens dubbel glas! de Arteon is al erg stil en met dubbel glas is het helemaal feest...
meest nutteloze optie: park assist. Was bij mij verplicht door de traffic jam assist maar deze kan natuurlijk achteraf erbij gecodeerd worden door de vakkundige @Rainesh
Dynamic light assist komt idd standaard met de LED koplampen die ik gekozen heb. De standaard zijn mechanisch vast en dat zal dus niks te coderen zijn vrees ik.

Dubbel glas wou ik, maar als het budget op is stopt het ergens natuurlijk. Ik ga ervan uit dat hij stiller is dan mijn octavia combi ambition.

@RaineshKan TJA hierop gecodeerd worden? Ik heb park assist niet genomen, staat wel lane assist en predictive ACC op (met camera/gps hulp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TJA zou je af fabriek al moeten hebben bij een MY2018. Anders moet het geen probleem zijn, zal dan intussen even datafile aanvragen.

Eindelijk DLA standaard gemaakt? Alle hardware zat er standaard al in.

[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 22-11-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
[...]

Hier is het andersom :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rainesh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:53:
TJA zou je af fabriek al moeten hebben bij een MY2018. Anders moet het geen probleem zijn, zal dan intussen even datafile aanvragen.

Eindelijk DLA standaard gemaakt? Alle hardware zat er standaard al in.
TJA lijkt me wel een handige functie daar ik in Brussel werk en regelmatig moet aanschuiven.

Uit de offerte, volgens mij is dat DLA, er is ook maar 1 optie om van de standaard LED lampen naar de LED-High koplampen te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4556/24705164198_abde5425b2_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-11-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:45:
[...]

TJA lijkt me wel een handige functie daar ik in Brussel werk en regelmatig moet aanschuiven.

Uit de offerte, volgens mij is dat DLA, er is ook maar 1 optie om van de standaard LED lampen naar de LED-High koplampen te gaan:
[afbeelding]
Ah Led High is inderdaad nodig voor DLA. In NL is Led High op de Arteon standaard dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Engineer Stewie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:45:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij niet. En heb je nu enkel dynamische (lees: meesturende) LED koplampen.
  • WLH is dezelfde optiecode als op de Passat en hierop heb je dan nog geen DLA.
  • DLA komt in NL erbij als onderdeel van het 'Bestuurdersassistentiepakket Plus'.
  • DLA = 'Dynamische grootlichtassistent' in de folder, kijk even of je deze kunt terugvinden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:26
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:19:
[...]

Volgens mij niet. En heb je nu enkel dynamische (lees: meesturende) LED koplampen.
  • DLA komt in NL erbij als onderdeel van het 'Bestuurdersassistentiepakket Plus'.
  • DLA = 'Dynamische grootlichtassistent' in de folder, kijk even of je deze kunt terugvinden.
Zowel in België als in Nederland krijg je nu bij LED +/high de DLA optie zonder "meerkost" erbij :) in Duitsland is dit weer totaal anders en is dit volgens mij onderdeel van het bestuurdersassistentiepakket en bij andere modellen is het weer anders....stel je voor dat we het in 1 keer begrijpen...pffff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

haltec schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:13:
[...]

Zowel in België als in Nederland krijg je nu bij LED +/high de DLA optie zonder "meerkost" erbij :) in Duitsland is dit weer totaal anders en is dit volgens mij onderdeel van het bestuurdersassistentiepakket en bij andere modellen is het weer anders....
Enkel op de Arteon dan want op de Passat heb je nog steeds dat pakket nodig voor DLA :)
stel je voor dat we het in 1 keer begrijpen...pffff...
Ghehe, wees blij dat het geen Audi is waar optie X optie Y uitsluit omdat optie Z verplicht is.. ;w

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:19:
[...]

Als je de Led High koplampen selecteert ben je idd verplicht DLA ook te nemen, maar er is geen meerkost hiervoor. Het zal er dus wel opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar .... als ik @Rainesh goed begrepen heb, DVD vrijschakelen is er niet meer bij. Blijft ook jammer dat je MIB1 niet kunt updaten naar MIB2 en Apple Carplay, Android auto en MirrorLink mogelijk zou kunnen maken.

Een mens kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zou idd mooi zijn als je Carplay in kunt schakelen (heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:57:
Maar .... als ik @Rainesh goed begrepen heb, DVD vrijschakelen is er niet meer bij. Blijft ook jammer dat je MIB1 niet kunt updaten naar MIB2 en Apple Carplay, Android auto en MirrorLink mogelijk zou kunnen maken.

Een mens kan niet alles hebben.
Alleen op de Discover Pro modellen kun je dvd vrijschakelen. Op de Audi's modeljaar 2018 niet meer.

MIB1 naar 2 upgraden kan altijd, moet je wel je unit vervangen maar het kan.

@rinkel

als je een Discover Pro had, dan had mijn collega Carplay voor je kunnen activeren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 22-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

rinkel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:05:
Zou idd mooi zijn als je Carplay in kunt schakelen (heb ik niet)
Carplay niet aanwezig op een MY18 Passat (met discover Media/Pro)?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:39:
[...]
MIB1 naar 2 upgraden kan altijd, moet je wel je unit vervangen maar het kan.
Ik bedoel uiteraard: softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:48:
[...]

Ik bedoel uiteraard: softwarematig.
andere hardware waaronder hoger resolutie scherm dus onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:50:
[...]

andere hardware waaronder hoger resolutie scherm dus onmogelijk.
Nog hoger? Ik vind dat van mij al een superbeeld als ik dat vergelijk met onze splinternieuwe Caddy's. Erg 'geel' in vergelijking met kristalhelder wit van mijn Golf.

Ik zag (of denk te hebben gezien) vorige week trouwens ook iets om over na te denken want subtiel maar wel erg leuk. Reed een Porsche Macan voor mij. Achterlichten aan, geeft richting aan. Achterlicht dimt iets (waar richting wordt aangegeven). Richtingaanwijzer weer uit, even een seconde wachten en het achterlicht gaat weer op 100%.

Nou ....ja, toch leuk detail. ;)

PS. Morgen naar Kensington in de Ziggo Dome. Ik heb de filmpjes van de mooiste liedjes al op SD staan. Kunnen we mooi in stemming komen als we er naar toe rijden met vrijgeschakelde DVD. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 22-11-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:57:
[...]

Nog hoger? Ik vind dat van mij al een superbeeld als ik dat vergelijk met onze splinternieuwe Caddy's. Erg 'geel' in vergelijking met kristalhelder wit van mijn Golf.
Yup. En een stuk sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:57:
[...]

Yup. En een stuk sneller ook.
En ook met Google Earth via WiFi hotspot, zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:05:
[...]

En ook met Google Earth via WiFi hotspot, zie ik net.
Dat zal de Discover Pro zijn, ik had het alleen over het verschil in resolutie en snelheid tussen de Discover Media generatie 1 en 2. De enige modellen waar ik ervaring mee heb.

maar die verbeteringen zullen ook wel voor de Pro gelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-11-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:14:
[...]

Dat zal de Discover Pro zijn, ik had het alleen over het verschil in resolutie en snelheid tussen de Discover Media generatie 1 en 2. De enige modellen waar ik ervaring mee heb.
Aha, duidelijk. Ja, ik heb de Discover Pro MIB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De huidige discover media is toch wel snel te noemen. Als ik dat vergelijk met mijn amundsen in de octavia is dat een hele verbetering :).

Nu is dat tergend traag, zelfs om 1 korte navigatieroute uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Engineer Stewie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:03:
De huidige discover media is toch wel snel te noemen. Als ik dat vergelijk met mijn amundsen in de octavia is dat een hele verbetering :).

Nu is dat tergend traag, zelfs om 1 korte navigatieroute uit te rekenen.
Dat is ook precies mijn ervaring. Ik had die MIB1 in mijn eigen Octavia III, maar toen ik een Polo 6C nieuw kocht voor m'n vrouw waar toen net de Gen2 in zat merkte je pas hoe gaar traag zo'n ding nu eigenlijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:43:
[...]

Carplay niet aanwezig op een MY18 Passat (met discover Media/Pro)?
Nop, niet standaard op de Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

rinkel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:29:
[...]

Nop, niet standaard op de Discover Media.
..? Collega van mij heeft een maand oude Passat Highline Business R met ook de Discover Media met Carplay.. hoe ziet jouw bestelde Passat eruit dan?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:44:
[...]

..? Collega van mij heeft een maand oude Passat Highline Business R met ook de Discover Media met Carplay.. hoe ziet jouw bestelde Passat eruit dan?
Ik heb een gewone highline met exec pakket, dus niet de Business. Ik denk dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Op Autojunk mooie real life foto's van de T-Roc. Comments eronder zijn zowaar ook positief, en als ik eerlijk ben, in deze kleur en trim ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4568/24723715408_86283604db_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4550/26819349459_b203df0e19_c.jpg

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Weemism schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:22:
Op Autojunk mooie real life foto's van de T-Roc. Comments eronder zijn zowaar ook positief, en als ik eerlijk ben, in deze kleur en trim ik ook.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben benieuwd naar de cataloguswaarde van de wagen zoals hij hier staat. Zal niet mals zijn.

www.google.nl

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij staat al een week of twee bij de dealer in Breda (TB VW).
Interieur is echt 1 op 1 gelijk aan de nieuwe Golf 7.5 Highline.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:33:
[...]

Ben benieuwd naar de cataloguswaarde van de wagen zoals hij hier staat. Zal niet mals zijn.
Op Autotrack staat al een vergelijkbare. Wel de dikste motor, maar dan heb je ook wat voor 44k :P

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

J0YR1D3R schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:38:
[...]

Op Autotrack staat al een vergelijkbare. Wel de dikste motor, maar dan heb je ook wat voor 44k :P
Mjah.. daar kwam ik ook op uit in onze leasecalculator op basis van de 2.0TSI DSG 4Motion. Uiteindelijk maar voor wat anders gegaan ;)

www.google.nl

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 16:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DonJunior schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:36:
[...]

Hij staat al een week of twee bij de dealer in Breda (TB VW).
Interieur is echt 1 op 1 gelijk aan de nieuwe Golf 7.5 Highline.
Google eens op die interieuren. De roosters bij een Golf 7 zitten boven de radio, terwijl bij de T-Roc dit naast de radio zitten. Sommige interieur ONDERDELEN zijn gelijk, maar de layout is anders...

Instant update: T-roc dashboard zit er wel bijna gelijk uit aan de Golf Sportsvan...

[ Voor 8% gewijzigd door DerOllie op 23-11-2017 14:27 ]

www.youtube.com/DerOllie

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

J0YR1D3R schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:38:
[...]

Hey die staat bij mijn dealer. * Gunner mailtje sturen doet.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is dat niet de gewone standaard trim? Zwart met chrome?

Net 4 lichtjes besteld. Stoort le al tijdje dat mijn 20 jaar oude wagen lichtjes in de deuren had en een wagen die recenter is en 2 maal zo duur enkel reflectors in de deuren heeft steken...

Gelijk ook maar hoop reserve clips meebesteld want clips zijn niet mijn beste vrienden :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Gunner schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:59:
[...]

Hey die staat bij mijn dealer. * Gunner mailtje sturen doet.
Wat zonde zeg, zo’n ‘topversie’ zonder stoelverwarming... 8)7 :X

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:02:

Net 4 lichtjes besteld. Stoort le al tijdje dat mijn 20 jaar oude wagen lichtjes in de deuren had en een wagen die recenter is en 2 maal zo duur enkel reflectors in de deuren heeft steken...

Gelijk ook maar hoop reserve clips meebesteld want clips zijn niet mijn beste vrienden :D
ff je kachel aanzetten en zorgen dat je interieur goed warm wordt. Dan breken ze minder snel af :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:04:
[...]

Wat zonde zeg, zo’n ‘topversie’ zonder stoelverwarming... 8)7 :X
stoelverwarming is best prettig maar ik zou er zonder kunnen als het zou 'moeten'. Genoeg andere leuke dingen gezien die dat kunnen compenseren :)

• GerCor

GerCor

Ik zou die DRL gelijk uit laten schakelen. Kan er niet aan wennen. Maar in het zwart zoals hier op de foto: maakt wel indruk. GTE op de achtergrond. Duidelijk verschil in hoogte.
Een collega van mij, Passat (type pauperbak) heeft daar verlichting aangebracht zodat het een logo projecteert op de straat. Wat een armoede. :S :N

[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 23-11-2017 13:11 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:06:
Ik zou die DRL gelijk uit laten schakelen. Kan er niet aan wennen. Maar in het zwart zoals hier op de foto: maakt wel indruk. GTE op de achtergrond. Duidelijk verschil in hoogte.

[...]

Een collega van mij, Passat (type pauperbak) heeft daar verlichting aangebracht zodat het een logo projecteert op de straat. Wat een armoede. :S :N
Die ben ik ook tegengekomen....laat maar :D gewone standaardlichtjes zijn al genoeg. Al stomp ik er wel ledjes in.

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:01

Waar heb je dat setje besteld als ik vragen mag? Snap je punt van ergernis en staat ook op mijn lijstje om aan te passen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een zwarte kleur ziet het er in deze trim al beter uit, al zal zwart nooit mijn kleurkeuze worden.

Dan heb ik liever zoiets; (al staan waarschijnlijk de transportblokken er nog op ofzo, staat wel erg hoog)

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I141320116/1280x0/volkswagen-t-roc-style-led-18.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 23-11-2017 15:12 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mrhercules80 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:39:
[...]

Waar heb je dat setje besteld als ik vragen mag? Snap je punt van ergernis en staat ook op mijn lijstje om aan te passen.
Gewoon ali, aangezien er toch geen electronica in zit kan het me niet veel schelen van waar het komt. Komt met volledige kabelboom en lampjes. De ledjes steek ik er dan later wel in.

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb een brandende vraag.
Ik rij een VW Touran 1T3 3a3 2.0 TDI van 2012 en wil mijn buitenspiegels met de afstandbediening laten inklappen. Ik kan ze handmatig al in en uitklappen. Ik zou dit in de STG 42 moeten doen maar de security code van 04354 werkt niet zo kan ik dus niet in de adapting 10 komen om de eprom aan te passen.
Heeft iemand een tip of te volgen werkwijze dan hoor ik dit graag.
Bezit VCDS/VCP kabels.

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:56:
Hallo allemaal,
Ik rij een VW Touran 1T3 3a3 2.0 TDI van 2012 en wil mijn buitenspiegels met de afstandbediening laten inklappen. Ik kan ze handmatig al in en uitklappen. Ik zou dit in de STG 42 moeten doen maar de security code van 04354 werkt niet zo kan ik dus niet in de adapting 10 komen om de eprom aan te passen.
Bezit VCDS/VCP kabels.
Heb je het al met VCP geprobeerd? Welk nummer deurmodule heb je?

Alsjeblieft :)

https://www.motor-talk.de...b-gen3-gen4-t5465081.html

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 23-11-2017 21:05 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:56:
Hallo allemaal,
Bezit VCDS/VCP kabels.
Doe es scan van module 42.

Toevallig softwareversie 2112 erop? Dan pakt die inderdaad die security code niet en sta je daar ;)

Bron: Ik heb er zelf ook zo een, ondertussen wel met inklappende spiegels. (Eeprom dump)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 11:27
Grappig om te zien dat VW tegenwoordig de velgen bij Peugeot koopt. Die T-Roc velgen lijken verdomd veel op de velgen van mijn vorige auto:

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/35lud61.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 13:25
Goedemorgen! Ik heb een vw golf variant diesel uit 2012 maar merkte vanmorgen dat ik bij een lage snelheid een “ licht klepperend” geluid hoorde. Iemand enig idee wat dit klepperend geluid kan zijn? Ik heb er niets van gehoord toen ik 130km reed op de snelweg, maar toen ik de woonwijk inreed met 30km hoorde ik het ineens. Maandag ga ik naar Profile in Groningen en dan worden de banden gewisseld met winterbanden en dan maar even kijken daar denk ik.. maar iemand enig idee?!

[ Voor 6% gewijzigd door cypress3d op 24-11-2017 09:34 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

cypress3d schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:32:
Goedemorgen! Ik heb een vw golf variant diesel uit 2012 maar merkte vanmorgen dat ik bij een lage snelheid een “ licht klepperend” geluid hoorde. Iemand enig idee wat dit klepperend geluid kan zijn? Ik heb er niets van gehoord toen ik 130km reed op de snelweg, maar toen ik de woonwijk inreed met 30km hoorde ik het ineens. Maandag ga ik naar Profile in Groningen en dan worden de banden gewisseld met winterbanden en dan maar even kijken daar denk ik.. maar iemand enig idee?!
Er zitten 30000a40000 onderdelen op een wagen. Kan alles zijn.
Is het ook als je stilstaat? In/uit versnelling?
Kan zijn van iets banaal als loszittende bodemplaat tot verneukt vliegwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bericht:
Up! en Polo GTI De fabriek heeft ons geïnformeerd dat de start van de productie is uitgesteld naar 2018. Voor de up! GTI geldt dat de productie start vanaf week 3 en de Polo GTI start vanaf productieweek 6 2018. Voor beide modellen geldt dat de productie per week beperkt is. Voor de bestelde up! GTI demo’s, zullen wij u op de hoogte houden. Voor klantverkochte Polo GTI’s tot 22 november met #17 geldt prijsgarantie. De up! GTI zal eerste helft december bestelbaar worden.
Helaas, mijn Polo GTI zal later komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Viper® schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:17:
[...]

Helaas, mijn Polo GTI zal later komen
Ook raar..

AFAIK komt de Up! uit Bratislava, Slowakije en de Polo uit Pamplona, Spanje.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
hier de scan van mijn Touran voor het inklappen van de buitenspiegels.
Thursday,23,November,2017,14:03:17:04550
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.0.2
Data version: 20150820
www.Ross-Tech.com

VIN: WVGZZZ1TZCW106543 License Plate:
Mileage: 224500km-139497mi Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 1T (7N0)
Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 18 19 20 25 37 42 44 46 4F 52 56
61 62 69 72 77

VIN: WVGZZZ1TZCW106543 Mileage: 224500km-139497miles

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
20-High Beam Assist. -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 NP HW: 03L 907 309 R
Component: R4 2.0l TDI H24 9978
Revision: 42H24--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A042400080000
Shop #: WSC 70106 186 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NP 003004
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NP_VW36.rod
VCID: 05E4499B8C2EBE3AF6086C-8050

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.lbl
Part No SW: 02E 300 057 P HW: 02E 927 770 AL
Component: GSG DSG AG6 512 3103
Revision: 05551213 Serial number: 00001203122176
Coding: 0000020
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 26A62E1751E85D229F42F3-8072

No fault code found.

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 BJ HW: 1K0 907 379 BJ
Component: ESP MK60EC1 H31 0121
Revision: 00H31001
Coding: 323B601609220E004C1006E8901C7042350150
VCID: 7B102F63FAEAF0CA90EC1A-802E

No fault code found.

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb
Part No SW: 5K0 907 044 FA HW: 5K0 907 044 FA
Component: Climatronic H18 1112
Revision: 00001004
Coding: 0000004002
ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: 6F080B33BE92946A2C649E-803A

No fault code found.

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 5K0 937 086 M HW: 5K0 937 086 M
Component: BCM PQ35 M 021 0064
Revision: BC021001
Coding: 861E0A3F787300E0404800C8510085EC4F780011726DA52064C046200040
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 3E96E677A97825E2F752FB-806A

Subsystem 1 - Part No: 1T1 955 119 A Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 15031 26 0512
Coding: 009F95

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 260312 05 54 0403
Coding: 0730ED

No fault code found.

Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels: 3AA-919-475.clb
Part No SW: 3AA 919 475 L HW: 4H0 919 475 E
Component: PARKHILFE PLA H06 0025
Revision: -------- Serial number: 56261205802932
Coding: 358101
ASAM Dataset: EV_EPHVA2C000000000 002008
ROD: EV_EPHVA2C000000000_SE36.rod
VCID: 4462949FC7944732A196B9-8010

No fault code found.

Address 15: Airbags Labels: 1T0-909-605.lbl
Part No SW: 1T0 909 605 E HW: 1T0 909 605 E
Component: 02 AIRBAG VW8 022 0100
Revision: 02022000 Serial number: 003K4D0650W/
Coding: 0012338
VCID: 3798F3538642D4AA341436-8062

Subsystem 1 - Serial number: 6332QSME1B100B7AG

Subsystem 2 - Serial number: 6342QSME740E5770K

Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME58101C4EM

Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME7F105168L

No fault code found.

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
Part No SW: 5K0 953 501 AT HW: 5K0 953 569 H
Component: LENKS.MODUL 014 0140
Revision: FF010040 Serial number: 20120324201209
Coding: 199A140000
ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
VCID: 7C122C7FFFE4FFF299E601-8028

Multi Function Steering Wheel Control Module:
Subsystem 1 - Part No SW: 5K0 959 542 B HW: 5K0 959 542 B Labels: 3C8-959-537.CLB
Component: E221__MFL-TAS H30 0032
Coding: 830000

No fault code found.

Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
Part No SW: 1T0 920 875 A HW: 1T0 920 875 A
Component: KOMBI H04 0607
Serial number: 00000000000000
Coding: 571F00
ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
VCID: 3584F95B9C4EEEBA26281C-8060

No fault code found.

No fault code found.

Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-007.clb
Part No: 7N0 963 272 A
Component: Standheizer 043 4730
Revision: 00043000 Serial number: 09022127000000
Coding: 0031012
Shop #: WSC 17757 002 1048576
VCID: 3380C743923A388A083C62-8066

No fault code found.

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 P HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H40 1623
Revision: H40 Serial number: 190312F1000076
Coding: 358002
VCID: 3D94E17BA47E3EFAEE58F4-8068

No fault code found.

Address 20: High Beam Assist. (J844) Labels: 8K0-857-511.clb
Part No SW: 5K0 857 511 B HW: 8P0 857 511 C
Component: FLA H04 0012
Revision: AA001002
Coding: 0101856B74745D545420363E00
VCID: 2DB4D13B741EAE7A5EF8A4-8078

No fault code found.

Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Component: IMMO H04 0607
Coding: 000002
Shop #: WSC 00046 000 00000
ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03009
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
VCID: 6A3E1A27857071427B1AC7-803E

No fault code found.

Address 37: Navigation (J794) Labels: 1K0-035-27x-37.clb
Part No SW: 3C0 035 279 J HW: 3C0 035 279 J
Component: RNS315-EU H35 0263
Serial number: VWZAZ2M3970345
Coding: 000004710400090000008000
ASAM Dataset: EV_RNS315EUV2UDS A01004
ROD: EV_RNS315EUV2UDS.rod
VCID: 2ABEDA2745F0B142BB9A87-807E

Data medium:
Subsystem 1 - Part No: 3AA 919 866
Component: EUR_W_V9 0069

No fault code found.

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 701 AA HW: 1T0 959 701 AA
Component: Tuer-SG 009 2121
Coding: 0004343
Shop #: WSC 00046 200 00000
VCID: 76063E57C1C86DA2EFA243-8022

No fault code found.

Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb
Part No SW: 5N1 909 144 M HW: 5N1 909 148 G
Component: J500__APA-BS KL.293 1002
Revision: 1AH03734 Serial number: 00120790003001
Coding: 0000258
VCID: 3C92EC7FBF64F7F2D966C1-8068

No fault code found.

Address 4F: Centr. Electr. II (J520) Labels: 1K0-907-532.clb
Part No SW: 7N0 907 532 HW: 1K0 907 951
Component: EZE_2 H40 1623
Coding: 050B0500
VCID: 6F080B33BE929C6A2C649E-803A

Subsystem 1 - Part No SW: 8R0 959 591 A HW: 8R0 959 591
Component: J245EE20SKB13 H03 0220

Subsystem 2 - Part No SW: 8R0 959 591 A HW: 8R0 959 591
Component: J394EE20SKB13 H03 0220

No fault code found.

Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 702 S HW: 1T0 959 702 S
Coding: 0004599
VCID: 487A80AFFBBCAB524DEE4D-801C

No fault code found.

Address 61: Battery Regul. (J840) Labels: 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951
Component: Batt.regelung H40 1623
Serial number: 190312F1000076
Coding: 21040859
VCID: 710C0D4BA8A68A9A3A5088-8024

No fault code found.

Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
Part No SW: 5K0 959 703 A HW: 5K0 959 703 A
Component: Tuer-SG 007 2104
Coding: 0000208
Shop #: WSC 01357 011 1012551
VCID: 328EC2476D20318203CA7F-8066

No fault code found.

Address 69: Trailer (J345) Labels: 1K0-907-383-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
Component: Anhaenger H09 0100
Revision: 3A001001 Serial number: 00008030067710
Coding: 410D000100000000
VCID: 308AC84F632CC39275DE45-8064

No fault code found.

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 5K0 959 704 A HW: 5K0 959 704 A

No fault code found.

Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C8-035-730-A.clb
Part No SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Component: Telefon 015 0723
Revision: -------- Serial number: 35909603345007
Coding: 0B0000000100000000000000
ASAM Dataset: EV_UHVPremi A02003
ROD: EV_UHVPremi_SE36.rod
VCID: 22AE32073DC06902F36A2F-8076

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 03:22)--------------------------

Wie heeft een oplossing voor dit probleem.
Het is het enige wat ik nog softwarematig wil aanpassen en mij nu nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:51:
Hallo
hier de scan van mijn Touran voor het inklappen van de buitenspiegels.
Thursday,23,November,2017,14:03:17:04550
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.0.2
Data version: 20150820
www.Ross-Tech.com

VIN: WVGZZZ1TZCW106543 License Plate:
Mileage: 224500km-139497mi Repair Order:

Chassis Type: 1T (7N0)
Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 18 19 20 25 37 42 44 46 4F 52 56
61 62 69 72 77

VIN: WVGZZZ1TZCW106543 Mileage: 224500km-139497miles

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
20-High Beam Assist. -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 NP HW: 03L 907 309 R
Component: R4 2.0l TDI H24 9978
Revision: 42H24--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A042400080000
Shop #: WSC 70106 186 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NP 003004
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NP_VW36.rod
VCID: 05E4499B8C2EBE3AF6086C-8050

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.lbl
Part No SW: 02E 300 057 P HW: 02E 927 770 AL
Component: GSG DSG AG6 512 3103
Revision: 05551213 Serial number: 00001203122176
Coding: 0000020
VCID: 26A62E1751E85D229F42F3-8072

No fault code found.

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 BJ HW: 1K0 907 379 BJ
Component: ESP MK60EC1 H31 0121
Revision: 00H31001
Coding: 323B601609220E004C1006E8901C7042350150
VCID: 7B102F63FAEAF0CA90EC1A-802E

No fault code found.

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb
Part No SW: 5K0 907 044 FA HW: 5K0 907 044 FA
Component: Climatronic H18 1112
Revision: 00001004
Coding: 0000004002
ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: 6F080B33BE92946A2C649E-803A

No fault code found.

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 5K0 937 086 M HW: 5K0 937 086 M
Component: BCM PQ35 M 021 0064
Revision: BC021001
Coding: 861E0A3F787300E0404800C8510085EC4F780011726DA52064C046200040
VCID: 3E96E677A97825E2F752FB-806A

Subsystem 1 - Part No: 1T1 955 119 A Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 15031 26 0512
Coding: 009F95

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 260312 05 54 0403
Coding: 0730ED

No fault code found.

Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels: 3AA-919-475.clb
Part No SW: 3AA 919 475 L HW: 4H0 919 475 E
Component: PARKHILFE PLA H06 0025
Revision: -------- Serial number: 56261205802932
Coding: 358101
ASAM Dataset: EV_EPHVA2C000000000 002008
ROD: EV_EPHVA2C000000000_SE36.rod
VCID: 4462949FC7944732A196B9-8010

No fault code found.

Address 15: Airbags Labels: 1T0-909-605.lbl
Part No SW: 1T0 909 605 E HW: 1T0 909 605 E
Component: 02 AIRBAG VW8 022 0100
Revision: 02022000 Serial number: 003K4D0650W/
Coding: 0012338
VCID: 3798F3538642D4AA341436-8062

Subsystem 1 - Serial number: 6332QSME1B100B7AG

Subsystem 2 - Serial number: 6342QSME740E5770K

Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME58101C4EM

Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME7F105168L

No fault code found.

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
Part No SW: 5K0 953 501 AT HW: 5K0 953 569 H
Component: LENKS.MODUL 014 0140
Revision: FF010040 Serial number: 20120324201209
Coding: 199A140000
ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
VCID: 7C122C7FFFE4FFF299E601-8028

Multi Function Steering Wheel Control Module:
Subsystem 1 - Part No SW: 5K0 959 542 B HW: 5K0 959 542 B Labels: 3C8-959-537.CLB
Component: E221__MFL-TAS H30 0032
Coding: 830000

No fault code found.

No fault code found.

No fault code found.

Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-007.clb
Part No: 7N0 963 272 A
Component: Standheizer 043 4730
Revision: 00043000 Serial number: 09022127000000
Coding: 0031012
Shop #: WSC 17757 002 1048576

No fault code found.

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 P HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H40 1623
Coding: 358002
VCID: 3D94E17BA47E3EFAEE58F4-8068

No fault code found.

Address 20: High Beam Assist. (J844) Labels: 8K0-857-511.clb
Part No SW: 5K0 857 511 B HW: 8P0 857 511 C
Component: FLA H04 0012
Revision: AA001002
Coding: 0101856B74745D545420363E00
VCID: 2DB4D13B741EAE7A5EF8A4-8078

No fault code found.

Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Component: IMMO H04 0607
Coding: 000002
Shop #: WSC 00046 000 00000
ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03009
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
VCID: 6A3E1A27857071427B1AC7-803E

No fault code found.

Address 37: Navigation (J794) Labels: 1K0-035-27x-37.clb
Part No SW: 3C0 035 279 J HW: 3C0 035 279 J
Component: RNS315-EU H35 0263
Serial number: VWZAZ2M3970345
Coding: 000004710400090000008000
ASAM Dataset: EV_RNS315EUV2UDS A01004
ROD: EV_RNS315EUV2UDS.rod
VCID: 2ABEDA2745F0B142BB9A87-807E

Data medium:
Subsystem 1 - Part No: 3AA 919 866
Component: EUR_W_V9 0069

No fault code found.

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 701 AA HW: 1T0 959 701 AA
Coding: 0004343
Shop #: WSC 00046 200 00000
VCID: 76063E57C1C86DA2EFA243-8022

No fault code found.

Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb
Part No SW: 5N1 909 144 M HW: 5N1 909 148 G
Component: J500__APA-BS KL.293 1002
Revision: 1AH03734 Serial number: 00120790003001
Coding: 0000258
VCID: 3C92EC7FBF64F7F2D966C1-8068

No fault code found.

Address 4F: Centr. Electr. II (J520) Labels: 1K0-907-532.clb
Part No SW: 7N0 907 532 HW: 1K0 907 951
Component: EZE_2 H40 1623
Coding: 050B0500
VCID: 6F080B33BE929C6A2C649E-803A

Subsystem 1 - Part No SW: 8R0 959 591 A HW: 8R0 959 591
Component: J245EE20SKB13 H03 0220

Subsystem 2 - Part No SW: 8R0 959 591 A HW: 8R0 959 591
Component: J394EE20SKB13 H03 0220

No fault code found.

Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 702 S HW: 1T0 959 702 S
Coding: 0004599
VCID: 487A80AFFBBCAB524DEE4D-801C

No fault code found.

Address 61: Battery Regul. (J840) Labels: 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951
Component: Batt.regelung H40 1623
Serial number: 190312F1000076
Coding: 21040859
VCID: 710C0D4BA8A68A9A3A5088-8024

No fault code found.

Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
Part No SW: 5K0 959 703 A HW: 5K0 959 703 A
VCID: 328EC2476D20318203CA7F-8066

No fault code found.

Address 69: Trailer (J345) Labels: 1K0-907-383-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
Component: Anhaenger H09 0100
Revision: 3A001001 Serial number: 00008030067710
Coding: 410D000100000000
VCID: 308AC84F632CC39275DE45-8064

No fault code found.

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 5K0 959 704 A HW: 5K0 959 704 A

No fault code found.

Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C8-035-730-A.clb
Part No SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Component: Telefon 015 0723
Revision: -------- Serial number: 35909603345007
Coding: 0B0000000100000000000000
ASAM Dataset: EV_UHVPremi A02003
ROD: EV_UHVPremi_SE36.rod
VCID: 22AE32073DC06902F36A2F-8076

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 03:22)--------------------------

Wie heeft een oplossing voor dit probleem.
Het is het enige wat ik nog softwarematig wil aanpassen en mij nu nog niet lukt.
Een originele vcp kabel gebruiken, zal het al stukken beter mee gaan :p
Of een eeprom reader gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:41
azz_kikr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:19:
[...]

Een originele vcp kabel gebruiken, zal het al stukken beter mee gaan :p
Of een eeprom reader gebruiken...
inderdaad met ali epxres VCP kabel zou nooooit coderen, vriend van mij heeft zijn halve auto om zeep geholpen ermee haha..

Vandaag weer bezig met de opties uitbreiden as usual })

Tire pressure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tolunaygul12 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:06:
[...]
inderdaad met ali epxres VCP kabel zou nooooit coderen, vriend van mij heeft zijn halve auto om zeep geholpen ermee haha..

Vandaag weer bezig met de opties uitbreiden as usual })

[afbeelding]
Grappig. Heb je die toevallig ook van de verlichting die in- of uitgeschakeld is? Zou leuk zijn als je automatische verlichting hebt en dimlicht schakelt aan en je krijgt dan even zo'n overzichtje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
naar mijn weten bestaat er niks daarvoor. maar ik heb een DRL icoontje dus weet wanneer de lichten op drl staan of op dimlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tolunaygul12 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:59:
naar mijn weten bestaat er niks daarvoor. maar ik heb een DRL icoontje dus weet wanneer de lichten op drl staan of op dimlicht
En waar zie je dat dan, dat icoontje? Ik zie bij jou op de foto ook het Bluetooth symbool staan. Ook leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 24-11-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:04:
[...]

En waar zie je dat dan, dat icoontje?
Op snelheidsmeterplaat, rechtsonderaan de As van de wijzer. DRL staat er in het groen en gaat oplichten als je drl ingeschakeld zijn.
Heb ik ook op mijn wagen gedaan :p is normaal uitgeschakeld. ‘P

Edit: op sommige tellers is het groen lampje (kleurencluster denk ik)

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 24-11-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
azz_kikr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:08:
[...]

Op snelheidsmeterplaat, rechtsonderaan de As van de wijzer. DRL staat er in het groen en gaat oplichten als je drl ingeschakeld zijn.
Heb ik ook op mijn wagen gedaan :p is normaal uitgeschakeld. ‘P
Klopt, maar vaak zit er ook geen led en/of weerstand achter!

Dit is de nieuwe type teller voor het pq35 platform !

drl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J25IBNDGlkqk8gfekg8jzNZ6/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
inderdaad, dat tekentje geeft aan dat op moment de DRL lichten aan staan ( achter leds + led mist in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Lol, ik heb in geen enkele Golf (5 en nieuwer dan) tot nu toe een lampje op het dashboard zien branden dat het licht aan staat, maar voor DRL hebben ze wel een lampje?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 24-11-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik zie dit ook voor het eerst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Vaak zit het al in de premium/3d en recentere b/w klokken, moet je alleen even de juiste bitje in je bcm aanvinken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

tolunaygul12 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:38:
Vaak zit het al in de premium/3d en recentere b/w klokken, moet je alleen even de juiste bitje in je bcm aanvinken :)
De oudere klokken hebben een eeprom flash nodig. Het bitje inschakelen doet niets bij die Tellerunits. Na flash,werkt het bitje wel :)

Kan je gelijk ook staging inschakelen in tellers die het niet ondersteunen via vcds :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:42:
[...]

De oudere klokken hebben een eeprom flash nodig. Het bitje inschakelen doet niets bij die Tellerunits. Na flash,werkt het bitje wel :)

Kan je gelijk ook staging inschakelen in tellers die het niet ondersteunen via vcds :*)
Ik heb zo het idee dat je de overige icoontjes ook zichtbaar kunt maken maar dat vertel je niet? :?

tolunaygul12. Wat heb je nog meer in beeld getoverd? :+

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 24-11-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
azz_kikr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:42:
[...]

Klopt is zeker mogelijk, maar speel liever met color of color 3D tellers zie zijn veel mooier als een saaie z/w
GerCor schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:00:
[...]

Ik heb zo het idee dat je de overige icoontjes ook zichtbaar kunt maken maar dat vertel je niet? :?

De standaard dingen,, VW help met eigen naam erin, lane assist sign assist, binnenkort hopelijk ACC en ook side assist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:00:
[...]

90 percent van de beschikbare lichtjes op die tellers wil je liever niet zien branden als je aan het rijden bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:31:
[...]
90 percent van de beschikbare lichtjes op die tellers wil je liever niet zien branden als je aan het rijden bent...
Nee, dat kan ik me voorstellen. Maar ik reed vandaag door de polder naar huis. Ik heb de verlichting dag-/nachtstand van het navigatiesysteem op automatisch. Ik begon met licht, toen schakelde het automatisch over naar donker, en daarna, minuutje of 10 later, weer naar licht. Dan weet ik dus dat dimlicht in-/uitgeschakeld wordt. Als ik navigatie niet als scherm heb, zie ik dat dus nergens aan. Zou wel aardig zijn als het dashboard dat liet zien als het dashboard dat kan laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Je kan 't ook op de draaiknop van 't licht zien. Als het lampje groen is, staat je dimlicht aan, anders je DRL. Het enige nadeel is dat 't niet in 't gezichtsveld zit.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 24-11-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:49:
Je kan 't ook op de draaiknop van 't licht zien. Als het lampje groen is, staat je dimlicht aan, anders je DRL. Het enige nadeel is dat 't niet in 't gezichtsveld zit.
Oja? Zal ik eens op letten. Ik dacht te weten dat automatisch (oranje) en stadslicht (groen) altijd brandt.

Als het lampje groen is is stadslicht ingeschakeld, bedoel je hopelijk?

Dus, 's avonds in het donker: stand op automatisch: dan zou het witte lampje (bij de gele pijl) eigenlijk groen moeten zijn?

Ik kom er net achter dat 1 en 2 nooit groen worden als ik ze selecteer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eDwDTEqZ7j1P9EvJqIwboHco/full.png

Wanneer ik mistlamp achter (1) inschakel krijg ik wel een oranje symbool in het dashboard.

Gevonden op YouTube: YouTube: Fahrschule Heiko Bell Licht einschalten Part 1

Vreemd .... dat de groene lampjes er in stand 1 en 2 niet zijn... |:(

Dacht even dat mijn schakelaar kapot was. Heeft me toch weer een paar uur beziggehouden. :+
En, ik kan het prima zien hoor.

[ Voor 159% gewijzigd door GerCor op 25-11-2017 11:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Vandaag mijn eerste eigen auto in ontvangst mogen nemen :D

Via het werk overgenomen van een klant waar wij hem nieuw aan verkocht hebben in 1988. 1.8 Mk2 golf met een 5 bak en pas 126.000 km op de teller.
Ben van plan om er nieuwe bumpers en stoot lijsten er op te zetten en een ander setje wielen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G3lKjaf.jpg

en ja de deur staat open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
@azz_kikr Ik heb van Rainesh begrepen dat jij recent een setje lampjes voor in/onder de portieren van de MK7 hebt gekocht? Waar heb jij deze precies vandaan? :)

Wil ze ook graag aanschaffen voordat ik weer naar Rai ga. ^^

M3P 24'

Pagina: 1 ... 73 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.