1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Die acc brengt de wagen aan een verkeerslicht bv tot stilstand en als de wagen voor u vertrekt blijft hij staan...
Is dit te veranderen zodat die vertrekt als uw voorganger vertrekt. Want dat zou wel chill zijn.
Precies, dat deed ik. Dus dat klopt zoals ik het opgeschreven heb. (begon even aan mezelf te twijfelen).azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:51:
Als je de rem enkel gebruikt voor het vertragen en uiteindelijk stopt omdat de wagen bergopstaat (en niet omdat je effectief hard genoeg op de rem gedrukt hebt), dan werkt het niet volgens mij. Enige wat Hillhold doet is de remmen aanhouden.
Toen je voelde dat hij begon achteruit te rijden, heb je op je rem hard genoeg geduwd om tot stilstand te komen en dan houdt hillhold hem daar ook.
Vooral als je dacht: even snel iets uit de kofferbak pakken,Engineer Stewie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:07:
Vraagje. Vandaag voor jet eerst in een VW let dsg en adaptive cruise control gereden (testen passat variant).
Die acc brengt de wagen aan een verkeerslicht bv tot stilstand en als de wagen voor u vertrekt blijft hij staan...
Is dit te veranderen zodat die vertrekt als uw voorganger vertrekt. Want dat zou wel chill zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 17-11-2017 17:16 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als je langer dan 3 minuten gebruik maakt van hillhold, gaat de handrem op en de normale remmen uitgeschakeld.Gmount schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:58:
Hill assist gaat niet aan als je rustig hebt geremd. je moet dan de rem even wat verder indrukken om hill assist te activeren, daarna kun je loslaten.
Ik heb al een paar keer gehad dat ie dan stiekem de handrem er op zet als je ff moet wachten, maar als je dan wegrijdt heb ik het idee dat ie niet zo snel loslaat. Snap eigenlijk ook niet wat hier het voordeel van is.
Normale remmen zijn veel beter gedoseerd en op alle vier en worden meestal net genoeg gebruikt om tot stilstand te komen. Als jij dan vertrekt, kost het veel minder moeite voor de motor om de wielen in beweging te krijgen. Via je ABS sensoren gaat die de wielrotatie meten. Van het moment dat er "gas" is en de wielen roteren. Dan gaan de remmen lossen.
Bij handrem is er geen tussenstad. Is op of af. Als je daar de wielen in beweging met krijgen, staat alles eerst onder spanning eer die beetje je voorwielen kan bewegen. Het is wat overdreven maar je trekt eigenlijk je auto uit beetje elkaar. Dan gaat pas de handrem eraf in 1 klap. En door de spanning op alles, gaat dat meestal met een "klonk".
Harder remmen gewoon volgende keer. Dan doet die het niet (achteruitbollen), je zit nog in leer faseGerCor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:14:
[...]
Precies, dat deed ik. Dus dat klopt zoals ik het opgeschreven heb. (begon even aan mezelf te twijfelen).
[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 17-11-2017 17:16 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dat realiseer ik mij. Geen probleem.azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:15:
Harder remmen gewoon volgende keer. Dan doet die het niet (achteruitbollen), je zit nog in leer fase
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En dat heb ik dus ook als ik met autohold voor het stoplicht stil sta en weg wil rijden, met dsg.azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:15:
[...]
Dan gaat pas de handrem eraf in 1 klap. En door de spanning op alles, gaat dat meestal met een "klonk".
Het is niet echt een "klonk" maar wel een schok.
Rem loslaten (motor gaat aan) en gasgeven gaat veel soepeler.
op http://www.tvsengineering.nl/nl/gearbox/dsg/dsg-dq200.htmlDe DQ200 is ’s werelds eerste en enige DSG(7) met ‘droge koppeling’. Deze versnellingsbakken heeft in tegenstelling tot de voorganger DQ250 veel problemen gekend.
Het voornaamste probleem is het overmatig slijten van de koppeling. Hiervoor heeft TVS in 2011 speciale software ontwikkelt. Zonder het toepassen van deze software zal de versnellingsbak onherroepelijk defect gaan, zodoende z.s.m om laten programmeren. Deze software is uniek en wordt door geen enkel ander bedrijf geleverd dan TVS (dealers)
Klopt dit? Onze auto heeft nu 40.000km en is 5 jaar oud. Is het de moeite om deze aanpassing te laten doen?
Tvs is dé naam in dsg wereld maar ervaar je nu problemen?mathias82 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:51:
Wij hebben een Golf 6 1.2 met DSG7. Ik lees nu net dit:
[...]
op http://www.tvsengineering.nl/nl/gearbox/dsg/dsg-dq200.html
Klopt dit? Onze auto heeft nu 40.000km en is 5 jaar oud. Is het de moeite om deze aanpassing te laten doen?
Het klopt dat het geen beste dsg is daar is genoeg over te vinden.
Ik zou eerst eens vragen wat het inhoud, wat veranderen ze? Krijg je garantie als die toch kapot gaat <1 jaar?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik ervaar helemaal geen problemen met de DSG, ik ben er net heel tevreden over. Maar als hun uitleg klopt moet je de software update preventief doen: als je wacht tot er problemen zijn is het te laat.Famous schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:20:
[...]
Tvs is dé naam in dsg wereld maar ervaar je nu problemen?
Het klopt dat het geen beste dsg is daar is genoeg over te vinden.
Lijkt mij inderdaad een goed idee. Al kan ik misschien beter garantie vragen op kilometers dan op jaren, gezien dat wij maar 8.000km/jaar doen.Famous schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:20:
Ik zou eerst eens vragen wat het inhoud, wat veranderen ze? Krijg je garantie als die toch kapot gaat <1 jaar?
Nee, niet doen. Waarom zou TVS de kennis, ervaring en testing hebben om dit ‘probleem’ op te lossen waar VW dat niet kan? Laat staan ze alle gevolgen, vooral negatief, zou kunnen inschatten.mathias82 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:51:
Wij hebben een Golf 6 1.2 met DSG7. Ik lees nu net dit:
[...]
op http://www.tvsengineering.nl/nl/gearbox/dsg/dsg-dq200.html
Er zijn meer als 1.5 millioen stuks van verkocht, en er zijn afaik geen structurele gebreken aan. Anders had je er veel meer over gelezen.
[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 17-11-2017 20:50 ]
Ja dat dacht ik dus ook. Misschien omdat TVS er belang bij heeft (software update kost wel iets) en VW niet (problemen doen zich blijkbaar meestal voor na de garantie-periode)?AndRo555 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:48:
[...]
Nee, niet doen. Waarom zou TVS de kennis, ervaring en testing hebben om dit ‘probleem’ op te lossen waar VW dat niet kan? Laat staan ze alle gevolgen, vooral negatief, zou kunnen inschatten.
VW heeft er ook wel baat bij, en dan niet alleen imago maar ook dingen zoals extra garantie gevallen kosten ook gewoon geld. Als alle bakken vroeger falen heb je daar mee te maken.mathias82 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:50:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook. Misschien omdat TVS er belang bij heeft (software update kost wel iets) en VW niet (problemen doen zich blijkbaar meestal voor na de garantie-periode)?
Vergeet niet je gordel om te doen want anders is je hill hold niet actief.azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:15:
[...]
Als je langer dan 3 minuten gebruik maakt van hillhold, gaat de handrem op en de normale remmen uitgeschakeld.
Normale remmen zijn veel beter gedoseerd en op alle vier en worden meestal net genoeg gebruikt om tot stilstand te komen. Als jij dan vertrekt, kost het veel minder moeite voor de motor om de wielen in beweging te krijgen. Via je ABS sensoren gaat die de wielrotatie meten. Van het moment dat er "gas" is en de wielen roteren. Dan gaan de remmen lossen.
Bij handrem is er geen tussenstad. Is op of af. Als je daar de wielen in beweging met krijgen, staat alles eerst onder spanning eer die beetje je voorwielen kan bewegen. Het is wat overdreven maar je trekt eigenlijk je auto uit beetje elkaar. Dan gaat pas de handrem eraf in 1 klap. En door de spanning op alles, gaat dat meestal met een "klonk".
[...]
Harder remmen gewoon volgende keer. Dan doet die het niet (achteruitbollen), je zit nog in leer fase
in vergelijking met Opel werkt dit fantastisch. Als je achteruit moet gaan (je staat op een heuvel met je neus naar beneden) en voor je een afgrond is, dan ga je letterlijk zweten bij Opel want in beide gevallen laat je de handrem erop en dan komt het verschil.
Bij VW kan je gewoon achteruit gaan en koppeling laten opkomen. Je handrem gaat er dan automatisch vanaf, zelfs als je de handrem indrukt, dan blijft de auto nog in "hold" staan.
Bij Opel moet je eerst de handrem eraf halen maar dan moet je de rem inhouden want anders gaat die rollen want de hill hold is dan gedeactiveerd en wordt niet geactiveerd vanzelf. Koppeling laten opkomen, voelen of deze "oppakt" en dan langzaam de rem loslaten en gas geven. Je kan wel gasgeven maar de handrem gaat er niet zomaar vanaf. Dan moet je dus ook nog hopen dat je motor niet afslaat want je moet op zijn oppakmoment van de koppeling rijden en hopen dat je grip hebt. Het is echt een gebed en ik kan het weten want het is mij overkomen in Oostenrijk met die Opel en het is echt niet leuk als je de koppeling, rem en gas tegelijkertijd moet intrappen. Toen toch maar schuin geparkeerd zodat ik deze truc nooit meer hoef te doen.
Daarnaast moet er een flinke heuvel zijn om de hill hold te activeren bij Opel en bij VW geef je een tikje op je rem en tada op de hill hold.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Vriendin heeft een (?Spaanse?) golf6 1.4 was het beu om altijd in koude wagen te moeten zitten. (En het vriest nog niet eens
Op mijn wagen zit er een extra verwarming (en ik denk op alle TDI's zit het er standaard op), op benzine niet blijkbaar of ligt het omdat het een spaanse wagen is?
Enfin, voor 50€ van ebay een verwarmingselement gescoord. Nog wat prut voor 15€. Voor kleine 70€ begint het na minuutje lekker warm te worden in de wagen
Is er hier iemand met benzine golf 6? Kan die eens kijken of dat ding er bij hem ook ontbreekt?
[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 18-11-2017 12:22 ]
Maar zetelverwarming helpt ook wel
Normaal wel hoor,nuja bij mij toch in ieder geval, geen standkachel he.Engineer Stewie schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:59:
Heb een diesel golf 6 gehad (higline 2.0TDI) en daar zat geen extra verwarming op hoor.
Maar zetelverwarming helpt ook wel
1000W interieur verwarmer, zit achter je climatronic
[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 18-11-2017 15:09 ]
Waar moet ik kijken?azz_kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:21:
Hup, vanmorgen toch iemand blij gemaakt.
Vriendin heeft een (?Spaanse?) golf6 1.4 was het beu om altijd in koude wagen te moeten zitten. (En het vriest nog niet eens)
Op mijn wagen zit er een extra verwarming (en ik denk op alle TDI's zit het er standaard op), op benzine niet blijkbaar of ligt het omdat het een spaanse wagen is?
Enfin, voor 50€ van ebay een verwarmingselement gescoord. Nog wat prut voor 15€. Voor kleine 70€ begint het na minuutje lekker warm te worden in de wagenWeinig moeite om te plaatsen ook.
Is er hier iemand met benzine golf 6? Kan die eens kijken of dat ding er bij hem ook ontbreekt?
Makkelijkste is je motorkap openen en naar die zekering kast daarin bekijken. Die draden die aan de voorkant zitten. Als er daar zekering van 100A zit op SA5, dan heb je er een.
Ik pas al jaren een niet al te technische truc toe. Ik zet de auto aan en ga binnen lekker koffie drinken. Geen inbouw voor nodig.azz_kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:21:
Hup, vanmorgen toch iemand blij gemaakt.
Vriendin heeft een (?Spaanse?) golf6 1.4 was het beu om altijd in koude wagen te moeten zitten. (En het vriest nog niet eens)
Enfin, voor 50€ van ebay een verwarmingselement gescoord. Nog wat prut voor 15€. Voor kleine 70€ begint het na minuutje lekker warm te worden in de wagenWeinig moeite om te plaatsen ook.
Zo is hier wat verderop in een klein dorpje vorig jaar een auto meegenomen zonder pardon.GerCor schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:16:
[...]
Ik pas al jaren een niet al te technische truc toe. Ik zet de auto aan en ga binnen lekker koffie drinken. Geen inbouw voor nodig.
Weg auto, geen geld van verzekering.
Ze kunnen je auto altijd meenemen. Bij mijn broer - woont in Sneek- werd zijn Mercedes gestolen. Stond netjes geparkeerd in Emmeloord. Even inbreken, sleutels pakken en wegrijden. Laten ze de auto een paar dagen staan en wordt de auto niet teruggevonden door de iemand dan wel de politie dan zit er waarschijnlijk geen track and trace in.Famous schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:29:
[...]
Zo is hier wat verderop in een klein dorpje vorig jaar een auto meegenomen zonder pardon.
Ik heb vanuit mijn woning zicht op mijn auto.
De tijd dat jij je koffie hebt neergezet, ben ik al straat uit met je wagenGerCor schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:35:
[...]
Ze kunnen je auto altijd meenemen. Bij mijn broer - woont in Sneek- werd zijn Mercedes gestolen. Stond netjes geparkeerd in Emmeloord. Even inbreken, sleutels pakken en wegrijden. Laten ze de auto een paar dagen staan en wordt de auto niet teruggevonden door de iemand dan wel de politie dan zit er waarschijnlijk geen track and trace in.
Ik heb vanuit mijn woning zicht op mijn auto.
Doen ze allemaal aan het nieuwe rijden maar gaan ze wel 30 minuten hun auto doen draaien voor ruiten ijsvrij te krijgen. En blijft gezondste voor een wagen, starten en wegrijden. Langzaam stilstaan warmen is niet gezond.
Btw, je koelwater is ook veel sneller op temperatuur want dat element zit net voor je interieurverwarming.
Ja, weet ik wel.azz_kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:29:
[...]
De tijd dat jij je koffie hebt neergezet, ben ik al straat uit met je wagen
Wat ik ook een mooie vond: Ergens in een grote stad in GB. Superdruk centrum. Parkeerplaatsje vinden is een hel. Komt er iemand de parkeerplaats oprijden, zeg met een A3. Komt een Valet Parking mannetje op de bestuurder af. Even 10 pond betalen, sleutels inleveren en ik parkeer de auto. Prima. Bestuurder gaat lekker winkelen. Valet Parking mannetje start de auto, start de navigatie en drukt op: thuisadres. Auto weg, huis leeg.
De bedoeling is dat jij met je vingers van mijn auto afblijft.
En daarbij, de auto is een gebruiksvoorwerp. Het moet comfort toevoegen. De ruiten zullen toch moeten ontdooien en dat duurt echt geen 30 minuten,
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 18-11-2017 16:52 ]
Als je lang je gas pedaal, omhoog naar de achterkant van je climatronic probeert te kijken (net over die plastieken wand naast je gaspedaal. Als je daar dikke bruine kabel ziet lopen, heb je het:

of zoals gezegd, onder je motorkap, vooraan je zekeringen.. De vijfde. 80 of 100A, dan zit die er ook op. Origineel. Als je zit versterkers zelf aan te sluiten....ja dan niet. Wel de "domme" versie maar maakt niet uit. Lekker warm

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 18-11-2017 17:21 ]
Heb het volgende:azz_kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:16:
@Famous
Als je lang je gas pedaal, omhoog naar de achterkant van je climatronic probeert te kijken (net over die plastieken wand naast je gaspedaal. Als je daar dikke bruine kabel ziet lopen, heb je het:
[afbeelding]
of zoals gezegd, onder je motorkap, vooraan je zekeringen.. De vijfde. 80 of 100A, dan zit die er ook op. Origineel. Als je zit versterkers zelf aan te sluiten....ja dan niet. Wel de "domme" versie maar maakt niet uit. Lekker warm
[afbeelding]

1 = Alternator
2 = Servo
3 = radiator fan
De rest eens kijken in schema, want zit soms verschil op blijkbaar. Als ik voortga op het schema van GTI, dan zit die ook op plaats 5, dus nee zou ik zeggen
Auto is al weg sinds 2013, kan dus niet kijken.azz_kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:06:
[...]
Normaal wel hoor,nuja bij mij toch in ieder geval, geen standkachel he.
1000W interieur verwarmer, zit achter je climatronicJe kan de draden ook zien lopen als je naast je gaspedaal omhoog kijkt. (Of zien op deze zekeringen onder de motorkap)
Heb het allessinds nooit geweten dan. Was een een geweldige auto met lederen interieur, sportonderstel, led achterlichten en bi-xenon vooraan incl de ledjes.
Tot nu toe de leukste wagen dat ik gehad heb.
Maar denk dat de volgende het met gemak gaat kloppen
Gisteravond de hele avond - vruchteloos- gezocht op YouTube.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 19-11-2017 12:02 ]
Ook in de nieuwe van VW zit deze op de meest kansloze plek. A je kunt er niet knap bij en B als je kabel erin zit kan je klep niet meer dichtGerCor schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:13:
Tsja, toch iets ontdekt in mijn auto dat niet meer werkt (2e hands hè) USB-poort dat door VW op een hele onhandige plaats -achter een klepje - is verstopt, is kapot. Lijkt me de kosten niet waard om te laten repareren. Of je moet het er zo uit kunnen 'wippen' (looks like it). Hele middenconsole uit elkaar halen lijkt me te kostbaar
[afbeelding]

Ja, en ik zag gisteren een filmpje waar ze een iPone-dock monteren zodat je je iPhone kunt aansluiten. Wereldvreemd. Je hebt toch al een kabel, waarom dan een dock installeren?bk1985 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:13:
[...]
Ook in de nieuwe van VW zit deze op de meest kansloze plek. A je kunt er niet knap bij en B als je kabel erin zit kan je klep niet meer dicht
YouTube: VW Golf MK7 iPhone Dock
Ik heb MIB 1 dus een andere functie dan laden heeft de USB-port volgens mij niet. Kan ik ook via de sigarettenaansteker doen. Heb ik een dubbele mogelijkheid en je kunt er fatsoenlijk bij.
Verder vind ik de USB langzaam de telefoon opladen. Gebruik zelf gewoon de sigarettenaansteker met een OP dashcharger. Dat gaat vele malen sneller.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zit vast met klikkers. Je kan dat bakje waar die connector in zit er gewoon uit trekken.GerCor schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:13:
Tsja, toch iets ontdekt in mijn auto dat niet meer werkt (2e hands hè) USB-poort dat door VW op een hele onhandige plaats -achter een klepje - is verstopt, is kapot. Lijkt me de kosten niet waard om te laten repareren. Of je moet het er zo uit kunnen 'wippen' (looks like it). Hele middenconsole uit elkaar halen lijkt me te kostbaar
[afbeelding]
Openen van dat bakje, die rubber mat eruit halen en dan zitten er wat gaten in. Daar ijzerdraad door of een haak en dan droge snok. En je heb het. Dan kan je die usb losklikken. De andere kant zit vast in de radio dus die moet er ook uit
Die vind ik eigenlijk wel cool!GerCor schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:38:
[...]
Ja, en ik zag gisteren een filmpje waar ze een iPone-dock monteren zodat je je iPhone kunt aansluiten. Wereldvreemd. Je hebt toch al een kabel, waarom dan een dock installeren?
YouTube: VW Golf MK7 iPhone Dock
Ik heb MIB 1 dus een andere functie dan laden heeft de USB-port volgens mij niet. Kan ik ook via de sigarettenaansteker doen. Heb ik een dubbele mogelijkheid en je kunt er fatsoenlijk bij.
Een proclip vind ik dan toch net iets handiger omdat je dan het scherm kunt zien.
En hoe is de proefrit verlopen?marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:44:
Morgen (zaterdag) ga ik proefrijden in een Volkswagen Golf Variant station 1.4 highline automaat uit 2014 met 68k op de teller. Hebben jullie nog adviezen uit ervaring waar ik op moet letten tijdens het testrijden, zijn er bijvoorbeeld known issues? Ik kan zelf zo snel op Google niks vinden. Ieder advies is welkom.
Waarom keerde de verzekering niet uit? vanwege het laten draaien van de auto en weer naar binnen gaan?Famous schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:29:
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 20-11-2017 09:10 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
[ Voor 54% gewijzigd door .Maarten op 20-11-2017 09:21 ]
Gisteren ontdekt:
Als ik in mijn auto een zenderlogo bij een zender wil hebben moet ik die er zelf bijzetten. In onze Caddy's van het werk komen ze er automatisch bij.
[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 20-11-2017 09:39 ]
De optie Diefstal is bij meeste verzekeringen niet inbegrepen in de basispolis.Gunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:09:
[...]
Waarom keerde de verzekering niet uit? vanwege het laten draaien van de auto en weer naar binnen gaan?
En dan moet je nog de 2 sleutels kunnen tonen wanneer hij gestolen hebt en de optie diefstal hebt.
Kwestie van geen fraude te plegen/of nalatig zijn. ‘P
Ga ik nog een keer uitproberen: ik heb natuurlijk 2 sleutels. Ik heb Keyless in. Kan ik dan, terwijl ik 1 sleutel in de auto achterlaat met de 2e sleutel de auto op slot doen? Lijkt me trouwens sterk dat diefstal niet in de basispolis zit. En 2 sleutels kunnen tonen lijkt me iets voor als je fiets gestolen wordt.azz_kikr schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:39:
[...]
De optie Diefstal is bij meeste verzekeringen niet inbegrepen in de basispolis.
En dan moet je nog de 2 sleutels kunnen tonen wanneer hij gestolen hebt en de optie diefstal hebt.
Aha, snel even opgezocht. Een 2e sleutel kunnen tonen wordt niet genoemd. Wel het niet veilig opbergen van de autosleutel en het er alles aan hebben gedaan om diefstal te voorkomen. Maar ben je WA verzekerd dan kun je het wel vergeten. Logisch: alleen schade die je aan anderen veroorzaakt wordt vergoed.
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 20-11-2017 09:49 ]
Volgens mij niet.GerCor schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:42:
[...]
Ga ik nog een keer uitproberen: ik heb natuurlijk 2 sleutels. Ik heb Keyless in. Kan ik dan, terwijl ik 1 sleutel in de auto achterlaat met de 2e sleutel de auto op slot doen?
Ik vraag me altijd wel af wat er gebeurd als tijdens een woninginbraak je autosleutels gebruikt worden om de auto te stelen. Dan kan je immers die twee sleutels niet meer overhandigen maar is je auto wel pleite.azz_kikr schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:39:
[...]
De optie Diefstal is bij meeste verzekeringen niet inbegrepen in de basispolis.
[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 20-11-2017 09:50 ]
De auto trilde wat op de snelweg, maar na de eerste paar kilometer ging dat al snel weg. Daarnaast bij het normaal inremmen stotterde de rem wat. De verkoper verweet beide issues aan waarschijnlijk kromme(?) remschijven.
Maar erger was het aantal beschadegingen dat in daglicht zichtbaar werd. In de showroom was dit amper zichtbaar ivm het licht en de auto vrij krap tussen andere auto's ingeparkeerd stond.
En dat ik het bij terugkeer nog allemaal moest aanwijzen aan de verkoper vond ik ook een beetje verontrustend. Met een paar plekjes weg werken en de achterbumper overspuiten ging je het alleen niet redden. En dan voor het bedrag waar hij voor te koop stond..
Verder waren we wel heel tevreden over de auto. Dus we blijven zeker verder kijken naar een VW Golf station of Skoda Octavia station.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhain op 20-11-2017 09:54 ]
Bij mijn verzekering wel, kwestie van de nalatigheid makkelijk te kunnen bewijzenGerCor schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:42:
[...]
Ga ik nog een keer uitproberen: ik heb natuurlijk 2 sleutels. Ik heb Keyless in. Kan ik dan, terwijl ik 1 sleutel in de auto achterlaat met de 2e sleutel de auto op slot doen? Lijkt me trouwens sterk dat diefstal niet in de basispolis zit. En 2 sleutels kunnen tonen lijkt me iets voor als je fiets gestolen wordt.
Aha, snel even opgezocht. Een 2e sleutel kunnen tonen wordt niet genoemd. Wel het niet veilig opbergen van de autosleutel en het er alles aan hebben gedaan om diefstal te voorkomen. Maar ben je WA verzekerd dan kun je het wel vergeten. Logisch: alleen schade die je aan anderen veroorzaakt wordt vergoed.
Mja, je wagen sluiten met de 2e sleutel terwijl de andere erop zit, brengt toch niets op. Slagen ze je ruit in en zijn ze ook weg...
Voertuigen vallen niet onder inbraak huis standaard... En je moet de sleutels op een veilige plaats opbergen, dus niet aan een sleutelbord of broekzak/handtas. In theorie kunnen ze niet gestolen worden...Gunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:43:
[...]
Volgens mij niet.
[...]
Ik vraag me altijd wel af wat er gebeurd als tijdens een woninginbraak je autosleutels gebruikt worden om de auto te stelen. Dan kan je immers die twee sleutels niet meer overhandigen maar is je auto wel pleite.
Volgens verzekering enkel achter 7lagen beton afgesloten met 20cm dikke stalen deur is de enige relatief veilige manier.....
[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 20-11-2017 10:06 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
In mijn voorwaarden autoverzekering staat niet dat ik de sleutels in een kluis moet bewaren dus dat zou enigszins onredelijk zijn.azz_kikr schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:56:
Voertuigen vallen niet onder inbraak huis standaard... En je moet de sleutels op een veilige plaats opbergen, dus niet aan een sleutelbord of broekzak/handtas. In theorie kunnen ze niet gestolen worden...
Volgens verzekering enkel achter 7lagen beton afgesloten met 20cm dikke stalen deur is de enige relatief veilige manier.....als ze weg zijn met je sleutels, ben je altijd het haasje....(of je moet speciale verzekeringen nemen ofc)
Is maar bij wijze van spreken. Als ze met geld over de brug moeten komen, ( en zeker met de bedragen van een wagen die gestolen is) dan is elke reden goed om niet te betalen.... als de dieven je autosleutels kunnen vinden wil zeegen dat jij ze niet goed hebt weggestoken hebt...Gunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:12:
[...]
In mijn voorwaarden autoverzekering staat niet dat ik de sleutels in een kluis moet bewaren dus dat zou enigszins onredelijk zijn.
Verzekering is gewoon 1 grote maffia...
Zit die functie er wel op?
Vervolgens kun je met die carnet app bijna niks.
Bij Volvo was dat beter geregeld.
[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 20-11-2017 11:36 ]
Klopt. Je kan idd niet live tracken.tiguan schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:35:
@GerCor Je kan zien waar je auto staat geparkeerd. Live volgen tijdens het rijden zit er niet op volgens mij.
Oké, dan is de Volkswagen app voor mij verder nutteloos.
Wellicht heb je dan de Connected? Of een andere optie die ik mis.tiguan schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:36:
@rinkel Misschien bij oudere modellen? De huidige Golf heeft een eigen internet verbinding. Niet dat je die voor je eigen dingen mag gebruiken overigens.
Mijn Passat is 2 weken oud, maar ik moet dus die kunstgrepen uithalen helaas.
Bij de auto van @Famous staat het trouwens wel prachtig. Maar dat is een ander model.
Ook nog gekeken om de auto iets te verlagen. Tsja, alleen veren? De één zegt dat het superslecht is maar als het maar om een paar centimeter gaat? En dan ook weer; kijk ik naar de auto van @Famous, dan ziet dat er precies zo uit zoals ik het ook zou willen hebben.
Genoeg uit te zoeken dus.
NB: Ik heb gisteren zo'n 130 pagina's doorgespit van deze topic en me kostelijk vermaakt met de postings van @Famous. Gaat door het dak als zijn volumeknopje niet netjes uitgelijnd staat maar koopt ondertussen allemaal Kijkshop troep waar maar een 'R' op staat om overal op zijn auto te plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 20-11-2017 12:17 ]
Natuurlijk zijn het concurrenten, maar VAG Techniek maakte toch wel wat kritische kanttekeningen bij de wijze van meten bij JD Engineering toen ie hun uitdraai van destijds bekeek, en dat deze niet geheel accuraat zou zijn, iets wat ie wel vaker was tegengekomen, en wat ik hier zelf in dit topic ook wel eens heb gelezen als ik me niet vergis.
Onderstaand ter vermaeck de uitdraai die ik dus zojuist kreeg vs de uitdraai destijds van JD. Is natuurlijk niet bijster interessant t.o.v. de vermogens die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar in het geval van dit type motor, de 1.4 122 pk CAXA, was het eigenlijk wel wat er redelijkerwijs maximaal uit was te halen volgens de monteur zodat iig ook alles heel bleef (wat de afgelopen 100K inderdaad ook het geval is geweest). Heb wel eens gekeken voor een off the shelf kit met een grotere turbo en andere intercooler, maar die zijn voor deze motor niet echt te krijgen, komt toch vooral neer op veel custom aanpassingen, maar dat is het me niet waard (kan ik er dan denk ik net zo goed een andere motor in laten lepelen).

vs.

Oh, en nog twee plaatjes van de test zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 08-12-2017 14:31 ]
Maar nu ik inzoom .... tjonge ......

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 20-11-2017 12:34 ]
Uhm, ja, het regende hier nogalGerCor schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:22:
Los van de test. Blijft toch een prachtig gezicht, een netjes gewassen witte auto.
Maar nu ik inzoom .... tjonge ......
Haha. Hier ook. Ik de auto netjes gewassen met de hand. Rij naar huis, zit de auto vol met dennennaalden.Weemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:36:
[...]
Uhm, ja, het regende hier nogal, niet veel aan te doen.
Degelijke waarden hoor, niet om je over te schamen.Weemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:13:
De Scirocco zojuist weer succesvol door de APK gekomen bij VAG Techniek, geen bijzonderheden vastgesteld op inmiddels 123K km en bijna 6 jaar oud. Zoals ik ook van plan was ook maar gelijk op de rollerbank laten zetten om te kijken wat er nog over was van het vermogen dat JD Engineering 100K km geleden via chip op maat had gefabriceerd (volgens opgave destijds 160,5 pk en 309 Nm) maar dat viel een beetje tegen, iig qua koppel. Aantal pk's aan de krukas kwam nu uit op 157,1 (122 pk standaard), dat lijkt dus in de marge, maar aantal Nm's bleek slechts 262 te zijn i.p.v. 300 (standaard 200).
Natuurlijk zijn het concurrenten, maar VAG Techniek maakte toch wel wat kritische kanttekeningen bij de wijze van meten bij JD Engineering toen ie hun uitdraai van destijds bekeek, en dat deze niet geheel accuraat zou zijn, iets wat ie wel vaker was tegengekomen, en wat ik hier zelf in dit topic ook wel eens heb gelezen als ik me niet vergis.
Onderstaand ter vermaeck de uitdraai die ik dus zojuist kreeg vs de uitdraai destijds van JD. Is natuurlijk niet bijster interessant t.o.v. de vermogens die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar in het geval van dit type motor, de 1.4 122 pk CAXA, was het eigenlijk wel wat er redelijkerwijs maximaal uit was te halen volgens de monteur zodat iig ook alles heel bleef (wat de afgelopen 100K inderdaad ook het geval is geweest). Heb wel eens gekeken voor een off the shelf kit met een grotere turbo en andere intercooler, maar die zijn voor deze motor niet echt te krijgen, komt toch vooral neer op veel custom aanpassingen, maar dat is het me niet waard (kan ik er denk ik net zo goed een andere motor in laten lepelen.
[afbeelding]
vs.
[afbeelding]
Oh, en nog twee plaatjes van de test zelf![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar die 300nm

Geen idee wat ze daar uitgestoken hebben, maar 300...dat is toch wel beetje van het goede. Moeten ze dringend eens naar hun bank laten kijken want daar is iets goed miss
Rij je vaker in Eindhoven? Zie vaker een witte Scirocco en denk dan altijd dat het er eentje van tweakers is zoals jij hahaWeemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:13:
De Scirocco zojuist weer succesvol door de APK gekomen bij VAG Techniek, geen bijzonderheden vastgesteld op inmiddels 123K km en bijna 6 jaar oud. Zoals ik ook van plan was ook maar gelijk op de rollerbank laten zetten om te kijken wat er nog over was van het vermogen dat JD Engineering 100K km geleden via chip op maat had gefabriceerd (volgens opgave destijds 160,5 pk en 309 Nm), maar dat viel een beetje tegen, iig qua koppel. Aantal pk's aan de krukas kwam nu uit op 157,1 (122 pk standaard), dat lijkt dus in de marge, maar aantal Nm's bleek slechts 262 te zijn i.p.v. 300 (standaard 200).
Onderstaand ter vermaeck de uitdraai die ik dus zojuist kreeg vs de uitdraai destijds van JD. Is natuurlijk niet bijster interessant t.o.v. de vermogens die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar in het geval van dit type motor, de 1.4 122 pk CAXA, was het eigenlijk wel wat er redelijkerwijs maximaal uit was te halen volgens de monteur zodat iig ook alles heel bleef (wat de afgelopen 100K inderdaad ook het geval is geweest). Heb wel eens gekeken voor een off the shelf kit met een grotere turbo en andere intercooler, maar die zijn voor deze motor niet echt te krijgen, komt toch vooral neer op veel custom aanpassingen, maar dat is het me niet waard (kan ik er denk ik net zo goed een andere motor in laten lepelen).
[afbeelding]
vs.
[afbeelding]
Oh, en nog twee plaatjes van de test zelf![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
PS: Knal eens led kentekenverlichting in je Scirocco
Is dat OEM dan?Scrtz schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:40:
[...]
Vw nummer 1K8943021C, dus ja
Verder akkoord met @Scrtz vervangen die hap, gele lichtjes is zo 1990.
[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 20-11-2017 12:45 ]
Yep, woon in Eindhoven idd, Woensel Zuid, we zullen elkaar dus vast regelmatig hebben gekruistScrtz schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:40:
[...]
Rij je vaker in Eindhoven? Zie vaker een witte Scirocco en denk dan altijd dat het er eentje van tweakers is zoals jij haha
Heb ik wel vaker over zitten nadenken ja, maar zoals @GerCor hieronder al zegt moet het er wel OEM uitzien, absolute voorwaarde. Ik reed van de week achter een BMW met van die kentekenverlichting die bijna net zo fel was als z'n koplampen, brrr...Scrtz schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:40:
[...]
Dus als je een tip hebt voor subtiele LED kentekenverlichting, die witter is, maar ook de goede lichtintensiteit heeft hoor ik het graag!
edit: ah, zie dat @azz_kikr het partnummer heeft, thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 20-11-2017 12:48 ]
Zal je nummerbord eens onthouden haha :-)Weemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:47:
[...]
Yep, woon in Eindhoven idd, Woensel Zuid, we zullen elkaar dus vast regelmatig hebben gekruist. Ben meestal onderweg tussen Nijmegen en Maastricht verder, en naar WcW
.
[...]
Heb ik wel vaker over zitten nadenken ja, maar zoals @GerCor hieronder al zegt moet het er wel OEM uitzien, absolute voorwaarde. Ik reed van de week achter een BMW met van die kentekenverlichting die bijna net zo fel was als z'n koplampen, brrr...
Dus als je een tip hebt voor subtiele LED kentekenverlichting, die witter is, maar ook de goede lichtintensiteit heeft hoor ik het graag!
edit: ah, zie dat @azz_kikr het partnummer heeft, thanks!
Ik had via @tolunaygul12 OEM kentekenverlichting + adapterkabels voor een leuk prijsje, zou hem eens een PM sturen

Deze wel iig
[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 20-11-2017 13:16 ]
Hmmm, los van de prijs die @tolunaygul12 hanteert, dat ik dus twee LED units nodig heb, en nog adapterkabels, komt de prijs dan op ca 2*40 euro voor de LED's en ongeveer 60 euro voor de adapterkabels? Samen dus rond de 140 euro?Scrtz schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:15:
[...]
Ik had via @tolunaygul12 OEM kentekenverlichting + adapterkabels voor een leuk prijsje, zou hem eens een PM sturen
[...]
Geldt dit ook voor de Scirocco (gebaseerd op de Golf VI)?Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:21:
Als je op de Golf 7 OEM led kenteken gaat plaatsen dan moet dit ook gecodeerd worden, anders krijg je foutmeldingen.
Met adapterkabels nietWeemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:40:
[...]
Hmmm, los van de prijs die @tolunaygul12 hanteert, dat ik dus twee LED units nodig heb, en nog adapterkabels, komt de prijs dan op ca 2*40 euro voor de LED's en ongeveer 60 euro voor de adapterkabels? Samen dus rond de 140 euro?
[...]
Geldt dit ook voor de Scirocco (gebaseerd op de Golf VI)?
140 euro voor led kentekenverlichting?! No way...Weemism schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:40:
[...]
Hmmm, los van de prijs die @tolunaygul12 hanteert, dat ik dus twee LED units nodig heb, en nog adapterkabels, komt de prijs dan op ca 2*40 euro voor de LED's en ongeveer 60 euro voor de adapterkabels? Samen dus rond de 140 euro?
[...]
Geldt dit ook voor de Scirocco (gebaseerd op de Golf VI)?
Stuur @tolunaygul12 een berichtje, die heeft ze misschien nog liggen. Voor de golf 6 heb je adapterkabels nodig anders krijg je dus ook storingen. Geen coding nodig
Duidelijk, met Tolunaygul is inmiddels contact gezochtRainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:44:
[...]
140 euro voor led kentekenverlichting?! No way...
Stuur Tonulgay een berichtje, die heeft ze misschien nog liggen. Voor de golf 6 heb je adapterkabels nodig anders krijg je dus ook storingen. Geen coding nodig
Vandaag samen met een goede vriend weer druk bezig geweest. Er kan altijd van alles geretrofit worden! Dus dat gaan we dan ook doen toch
Wat hebben we gedaan:
- Rechter lock schakelaar bij geplaatst. Van een UK wagen een facelift schakelaar gekocht, zodat de ledjes ook wit zijn zoals origineel links. Kabelboompje gemaakt, getaped, gesoldeerd en aangesloten. Werkt perfect! Vrouw ook weer blij

- Dimmende buitenspiegel(s) aangesloten. Omdat ik af-fabriek een dimmende binnenspiegel heb, heb ik ook ondersteuning voor dimmende buitenspiegels. Ik had al eerder elektrisch inklapbaar, verwarmbaar, side assist en dimmend geplaatst. Alleen het dimmende gedeelte moest ik nog aansluiten.
Dit was toch een aardig klusje! Hemel verlichting eruit, A-stijlen eraf, dorpelpanelen bij voetenruimte links/rechts voor eruit. Kabels doortrekken vanaf binnenspiegel naar de deurstekkers vooraan en dan aansluiten. Vanaf de deuren naar contra-deurstekker had ik af-fabriek al erin zitten.

Nu nog rechter zijspiegel glas zoeken, want sinds de facelift zijn beide spiegels dimmend te krijgen. Alleen het stukje glas is behoorlijk duur...259 euro ex btw!
Volgende mods? Te veel om op te noemen
Golf 6/rocco/ elke ander pq35 model kan je de melding uitzetten, MITS de boordnet het ondersteund. Sommge 1K0 modules na bepaalde FW en bijna alle 5K0 boordnetten ondersteunen het.
Stuur even een PBtje kunnen we daar verder babbelen.
@Rainesh
Goed bezig hoor met extra's !
Sta ook niet stil met mods.
3D kleur scherm van rocco.
pla3 van rocco met extra sensoren achter + lijn parkeren.
Lane assist/sign assist/ light assist op de voorruit !

Volgende optie wordt waarschijnlijk side assist en ACC radar voorop..
Dus ..... € 518 voor 2 spiegelglaasjes? Ja, dan is € 140 voor 2 ledlampjes voor de kentekenplaat een koopje.Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:47:
Nu nog rechter zijspiegel glas zoeken, want sinds de facelift zijn beide spiegels dimmend te krijgen. Alleen het stukje glas is behoorlijk duur...259 euro ex btw!
Volgende mods? Te veel om op te noemen

Dimmende spiegelglazen zijn altijd behoorlijk duur. Gelukkig had ik links al, anders zou het een hele dure mod worden. Rechts is echt nergens te vinden, ook niet 2e hands.GerCor schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:03:
[...]
Dus ..... € 518 voor 2 spiegelglaasjes? Ja, dan is € 140 voor 2 ledlampjes voor de kentekenplaat een koopje.![]()
![]()
Maar eh .... ook niet bij onze Brexitvrienden?
Dit weekend eens uitzoeken hoe je dit best kan monteren op een Golf 7.5. Ken werkelijk niets van die dingen
Ik blijf me verbazen dat je dat op zo weinig auto's kan krijgen. VW/Audi allemaal lastig. Op m'n vorige auto (Octavia III) was dat al bij de goedkoopste versie aanwezig maar vergeet het maar op een vergelijkbare Golf o.i.dRainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:04:
[...]
Dimmende spiegelglazen zijn altijd behoorlijk duur. Gelukkig had ik links al, anders zou het een hele dure mod worden. Rechts is echt nergens te vinden, ook niet 2e hands.
AanstekerLi1quid schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:27:
Vandaag is m'n dashcam aangekomen (A119S).
Dit weekend eens uitzoeken hoe je dit best kan monteren op een Golf 7.5. Ken werkelijk niets van die dingen
Tip: steek er wat tijd in en koop/fabricieer een hardwarekit. 1 maal wat werk (nergens moeilijk) en plaats die.
Ben je er altijd vanaf en zijn kabels mooi weggewerkt en blijft aansteker vrij.
Ik vind random kabels afschuwelijk.
Teveel gezeur over een bepaalde RS4 of trage MMI?
Engelse glazen zijn rechts aspherisch dacht ik en in NL hebben wij rechts convex.GerCor schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:08:
Ik lees regelmatig Twitterberichten van onze lokale wijkagent. Heeft de jeugd in het weekend weer een flink aantal autospiegels kapot getrapt met het welbekende: info 0900 8844.
Maar eh .... ook niet bij onze Brexitvrienden?
Jep, ga het eerst met de aansteker proberen om na een tijdje mooi weg te werken.azz_kikr schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:33:
[...]
Aansteker![]()
Tip: steek er wat tijd in en koop/fabricieer een hardwarekit. 1 maal wat werk (nergens moeilijk) en plaats die.
Ben je er altijd vanaf en zijn kabels mooi weggewerkt en blijft aansteker vrij.
Ik vind random kabels afschuwelijk.
Moet enkel eens goed kijken hoe ik de kabels onder het interieur kan wegwerken. Heb hiervoor bang dat ik plastieke klepjes ga stukmaken waardoor het allemaal niet meer mooi vastklikt.
Discovercare geeft inderdaad geen nieuwe update. Heb je alleen de inhoud van de file gekopieerd naar de SD-kaart?rinkel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:31:
[...]
Net op de SD gezet en werkt op de Discover Media!
Dank!
[afbeelding]
Ik heb de kaart hier vandaan
Klopt.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:12:
[...]
Discovercare geeft inderdaad geen nieuwe update. Heb je alleen de inhoud van de file gekopieerd naar de SD-kaart?
De file gedownload, uitgepakt en op de SD gezet.
dimmende zijspiegels op een octavia? ben je niet in de war met een dimmende binnenspiegel?Gunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:29:
[...]
Ik blijf me verbazen dat je dat op zo weinig auto's kan krijgen. VW/Audi allemaal lastig. Op m'n vorige auto (Octavia III) was dat al bij de goedkoopste versie aanwezig maar vergeet het maar op een vergelijkbare Golf o.i.d
ik kom het op een golf niet eens tegen, bij een passat zit het blijkbaar in het advance pakket.
Nee, ik ben zo'n idioot die alles bewaart en zo staat het in de folder van destijds en het was echt zo uitgerustShanquish schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:53:
[...]
dimmende zijspiegels op een octavia? ben je niet in de war met een dimmende binnenspiegel?
ik kom het op een golf niet eens tegen, bij een passat zit het blijkbaar in het advance pakket.
Vandaar m'n verbazing dat het bij VW pas vanaf een Passat (op een duur pakket blijkbaar) mogelijk is.

En dit was nog zelfs nog bijna het goedkoopste model O3.
Sommige dingen doen ze bij Skoda echt beter. Zo moet je automatische coming home op een Golf ook nog aanzetten (nogmaals dank @Rainesh
[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 20-11-2017 17:13 ]
Oke, bedankt. Maakt het wat uit dat ik een VW SD heb?rinkel schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:18:
[...]
Klopt.
De file gedownload, uitgepakt en op de SD gezet.
Die heb je juist nodig als je een Discover Media hebt. Wel ff op 4k blocksize formatten als het niet allemaal erop pastUntouchablezz20 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:13:
[...]
Oke, bedankt. Maakt het wat uit dat ik een VW SD heb?
wie wat bewaard heeft watGunner schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:11:
[...]
Nee, ik ben zo'n idioot die alles bewaart en zo staat het in de folder van destijds en het was echt zo uitgerust
Vandaar m'n verbazing dat het bij VW pas vanaf een Passat (op een duur pakket blijkbaar) mogelijk is.
[afbeelding]
En dit was nog zelfs nog bijna het goedkoopste model O3.
Sommige dingen doen ze bij Skoda echt beter. Zo moet je automatische coming home op een Golf ook nog aanzetten (nogmaals dank @Rainesh), maar ook dat was gewoon af-fabriek bij een Octavia.
ik ben op zoek naar de radio icoontjes voor een discover media (pro zal hetzelfde zijn)
de NL, BE en ITA heb ik wel, maar ben met name op zoek naar de duitse en oostenrijkse.
de linkjes in http://webspecial.volkswa...logos.html?d1=discoverpro lijken stuk te zijn (download een leeg bestand) heeft er iemand nog een alternatieve download?
ze zijn voor mijn broertje die sinds afgelopen weekend ook in een '15 golf7 variant rondrijdt, uiteraard meteen aan de VCDS gehangen, thanx @Rainesh
[ Voor 41% gewijzigd door Shanquish op 20-11-2017 20:00 ]
Ik vraag me dan af; je hebt een originele SD van Volkswagen en dan ga je formatteren. Dan staat er toch niks meer op?Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:28:
[...]
Die heb je juist nodig als je een Discover Media hebt. Wel ff op 4k blocksize formatten als het niet allemaal erop past
Discover Media werkt alleen met een originele sd kaartGerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 02:34:
[...]
Ik vraag me dan af; je hebt een originele SD van Volkswagen en dan ga je formatteren. Dan staat er toch niks meer op?
Ja, maar als je formatteert. Dan staat er toch niks meer op? Hoe herkent de Discover media de SD als een originele SD?Rainesh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:03:
[...]
Discover Media werkt alleen met een originele sd kaart
Er zit een bepaalde header op het kaartje die de Discover Media systemen kan lezen. Hierdoor weet het systeem dat het een origineel kaartje is. Header kan niet simpel geformatteerd worden.GerCor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:35:
[...]
Ja, maar als je formatteert. Dan staat er toch niks meer op? Hoe herkent de Discover media de SD als een originele SD?
Is dit dan ook eigenlijk verzekerd?Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:04:
[...]
Dimmende spiegelglazen zijn altijd behoorlijk duur. Gelukkig had ik links al, anders zou het een hele dure mod worden. Rechts is echt nergens te vinden, ook niet 2e hands.
Ik zou denken van niet, maar accessoires zijn dan weer wel verzekerd. Ik kan het wel opgeven bij de verzekering.
Ik zal het eens navragen.
Formateren is trouwens niet nodig (gaat wel sneller). Gewoon de folder waar alle files in staan deleten is voldoende.Rainesh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:38:
[...]
Er zit een bepaalde header op het kaartje die de Discover Media systemen kan lezen. Hierdoor weet het systeem dat het een origineel kaartje is. Header kan niet simpel geformatteerd worden.
Heb online al even gekeken, en veel mensen zeggen dat het aan de kabel ligt. Ik heb echter al verschillende kabels geprobeerd, allemaal met hetzelfde probleem.
Iemand soortgelijke ervaring? En eventueel een oplossing gevonden?
Verschillende kabels? Maar je moet de originele kabel gebruiken die je bij de telefoon hebt gekregen.Kwakkel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:03:
knip Ik heb echter al verschillende kabels geprobeerd, allemaal met hetzelfde probleem.
Iemand soortgelijke ervaring? En eventueel een oplossing gevonden?
Dit topic is gesloten.