Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

4,234m voor de T-Roc vs 4,258m voor een 5d Golf is 2,5cm, niet 11cm :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
MK1998NL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:10:
[...]

4,234m voor de T-Roc vs 4,258m voor een 5d Golf is 2,5cm, niet 11cm :p
Ligt eraan of die zwart of wit is uitgevoerd....

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Maar voor diegene de wel geïnteresseerd zijn in de T-Roc. Deze Test zal je vast nog een keer doen nadenken. Als ik het zo bekijk dan is de kritiek vooral: veel keihard plastic. Persoonlijk vind ik het interieur niet zo aanspreken als een Golf en lijkt het erg veel op een Polo. Ik kan ook niet zo enthousiast worden van de felle kleuren op het dashboard, maar daar hoef je niet voor te kiezen. Voor diegene die hun auto graag sportiever willen maken met andere uitlaten? Kan ook niet, alles versies hebben dezelfde 'fake-uitlaten', zoals het in de film wordt genoemd. Overigens, Fake misschien, ik vind ze wel mooi hoor. Maar er komt duidelijk naar voren dat VW met deze auto vooral heeft gezocht naar 'kosten besparen'. Waar ik ook niet wild van ben is het vele 'design plastic' aan de buitenkant. Plastic met 'geen functie' noem ik het maar. En dat vind je op de Golf toch niet. Nee, niet mijn auto. Al verwacht VW er zelf heel veel van te kunnen verkopen.

YouTube: Volkswagen T-Roc FULL REVIEW test driven VW T Roc all-new neu SUV - ...

Ga er maar eens voor zitten: ruim een uur.

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 15-11-2017 07:41 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@GerCor Dank je wel voor het delen van die video. Die AutoGefuhl vloggers maken altijd wel goede video's. Dat harde plastic kan ik nog wel overheen komen, maar waar ik me meer zorgen over maak is de mogelijkheden van het active info display wat hij ook noemt; een klein stukje navigatie tussen de meters terwijl de vorige generatie AID dit veel groter had. En 2x deze weergave zowel op het AID als op het infotainment is ook niet mogelijk.

Terwijl ik dit letterlijk uit de digitale folder heb geknipt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nHbdnfFxcRJULn6JYBRdrZE/full.png

Uit de Youtube-video;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1MIHqvOXaxJexcw0ZaIHbDv/full.png

(als dit niet mogelijk is dan is dat wel een dealbreaker voor me)

Hier in deze YT werkt dat wel;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v-gTWmWyJA4]

Ik ga eens deze auto aan een uitgebreide proefrit onderwerpen op dat gebied.

[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 15-11-2017 08:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:26:
@GerCor Dank je wel voor het delen van die video. Die AutoGefuhl vloggers maken altijd wel goede video's. Dat harde plastic kan ik nog wel overheen komen, maar waar ik me meer zorgen over maak is de mogelijkheden van het active info display wat hij ook noemt; een klein stukje navigatie tussen de meters terwijl de vorige generatie AID dit veel groter had. En 2x deze weergave zowel op het AID als op het infotainment is ook niet mogelijk.

Terwijl ik dit letterlijk uit de digitale folder heb geknipt;

[afbeelding]

Uit de Youtube-video;

[afbeelding]

(als dit niet mogelijk is dan is dat wel een dealbreaker voor me)

Hier in deze YT werkt dat wel;

[video]

Ik ga eens deze auto aan een uitgebreide proefrit onderwerpen op dat gebied.
Ik dacht toch gehoord te hebben in de video dat dat nu juist een 'hardware' probleem is waar aan gewerkt wordt door VW. Ze zoeken naar een oplossing en die zal er dan waarschijnlijk ook wel komen. En nu is VW van de forse prijzen maar je mag toch hopen dat dit kosteloos voor de kopers wordt opgelost. Ik denk dat de dealers daar ook wel informatie over hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:13:
[...]

Ik dacht toch gehoord te hebben in de video dat dat nu juist een 'hardware' probleem is waar aan gewerkt wordt door VW. Ze zoeken naar een oplossing en die zal er dan waarschijnlijk ook wel komen. En nu is VW van de forse prijzen maar je mag toch hopen dat dit kosteloos voor de kopers wordt opgelost. Ik denk dat de dealers daar ook wel informatie over hebben.
Heb al bevestigd gekregen dat dit gewoon een faal is van de vlogger. Twee keer OK drukken en hij gaat Fullscreen op het AID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:24:
[...]
Heb al bevestigd gekregen dat dit gewoon een faal is van de vlogger. Twee keer OK drukken en hij gaat Fullscreen op het AID.
Zo zie je maar weer: de één zegt dat de T-Roc 11 cm korter is dan de Golf en de ander kan Fullscreen niet vinden. Dus ..... toch maar zelf testen dan. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:13:
[...]

Ik heb AID weggelaten, evenals de Rline exterieurpakket. Levertijdens zijn verdomme gewoon in mei-april.. Nu gewoon een voorraad model gepakt. ☻ ( Nieuwe Polo in Deep pearl black. DSG, 16inch Las minas velgen )

Denk dat ik hem met een 2weken heb, tot die tijd de golf 7 facelift tot mijn beschikking

[ Voor 10% gewijzigd door Marsjee op 15-11-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:46:
[...]
Als ik het zo bekijk dan is de kritiek vooral: veel keihard plastic. Persoonlijk vind ik het interieur niet zo aanspreken als een Golf en lijkt het erg veel op een Polo. Ik kan ook niet zo enthousiast worden van de felle kleuren op het dashboard, maar daar hoef je niet voor te kiezen. Voor diegene die hun auto graag sportiever willen maken met andere uitlaten? Kan ook niet, alles versies hebben dezelfde 'fake-uitlaten', zoals het in de film wordt genoemd. Overigens, Fake misschien, ik vind ze wel mooi hoor. Maar er komt duidelijk naar voren dat VW met deze auto vooral heeft gezocht naar 'kosten besparen'. Waar ik ook niet wild van ben is het vele 'design plastic' aan de buitenkant. Plastic met 'geen functie' noem ik het maar. En dat vind je op de Golf toch niet. Nee, niet mijn auto. Al verwacht VW er zelf heel veel van te kunnen verkopen. [...]
Ben het wel met je eens nadat ik afgelopen weekend de nieuwe Polo in het echt heb bekeken bij de dealer.

Los van het exterieur (en vooral de achterkant) van het nieuwe model dat me, in tegenstelling tot de oorspronkelijke Highline Polo 6R die ik zelf ooit heb gehad, persoonlijk helemaal niet meer aanspreekt, me vooral deed me denken aan de Braziliaanse VW 'Gol', en m.i. totaal geen masculiniteit meer uitstraalt schrok ik een beetje van het in mijn ogen nogal Koreaans aanvoelen van het interieur. Veel te hoekig, overdesigned idd, goedkoop aandoende plastics etc. En hoewel de grootte van het infotainment scherm op zich natuurlijk een vooruitgang is deed ook die goedkoop aan in verhouding tot de 'built like a tank' uitstraling die ik de oude RNS systemen vond hebben.

Het blijft persoonlijke smaak natuurlijk, maar waar ik vroeger altijd groot fan was van de afwerking, eenvoud, en degelijkheid (hoewel vaak ook saai gevonden) van de VW interieurs zie ik nu niet meer waar ze zich onderscheiden van de Aziatische merken.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/Volkswagen-Polo-2017-26.jpg

vs.

oud:
Afbeeldingslocatie: https://www.parts-specs.nl/photos/0641876-Volkswagen-Polo-1.2-TSI-Highline-2010.jpg

Ook de Artheon voor het eerst van dichtbij bekeken, maar daar juist wel weer erg van onder de indruk, wat een fraaie wagen is dat zeg, zowel van buiten als van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Smaken verschillen idd, ik vind het zelf juist wel een vooruitgang, althans zo op het plaatje dan. Die digitale cockpit hoeft voor mij dan niet.

Maar de Artheon is vanbinnen to gewoon een Passat?

[ Voor 46% gewijzigd door rinkel op 15-11-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:36:
Smaken verschillen idd, ik vind het zelf juist wel een vooruitgang, althans zo op het plaatje dan. Die digitale cockpit hoeft voor mij dan niet.

Maar de Artheon is vanbinnen to gewoon een Passat?
Volgens mij wel idd, maar die had ik zelf ook nog nooit met eigen ogen gezien, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb de Polo zelf nog niet vanbinnen gezien, maar zou het idd wel heel erg jammer vinden als ze overstappen naar goedkoop plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weemism schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:31:
Het blijft persoonlijke smaak natuurlijk, maar waar ik vroeger altijd groot fan was van de afwerking, eenvoud, en degelijkheid (hoewel vaak ook saai gevonden) van de VW interieurs zie ik nu niet meer waar ze zich onderscheiden van de Aziatische merken.
Het is zeker smaak en ik begrijp de kritiek op de hardheid van het interieur absoluut. Maar persoonlijk zou ik niet terugwillen naar RNS-achtige systemen. Diefstalgevoelig, traag, geen gratis updates, geen high-res album art en andere fraaie multimedia dingetjes. Ik zie zeker hier vooruitgang in. De MIB1 was al een aardige vooruitgang maar de MIB2 was al zoveel beter qua snelheid en resolutie.

Deze nieuwe generatie, die ik maar even MIB3 noem, heb ik nog weinig ervaring mee maar het ziet er in ieder geval gelikt uit.

Grappig dat niet iedereen zo'n virtual cockpit wil; dat is voor mij echt een harde eis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:52:
[...]

Het is zeker smaak en ik begrijp de kritiek op de hardheid van het interieur absoluut. Maar persoonlijk zou ik niet terugwillen naar RNS-achtige systemen. Diefstalgevoelig, traag, geen gratis updates, geen high-res album art en andere fraaie multimedia dingetjes. Ik zie zeker hier vooruitgang in. De MIB1 was al een aardige vooruitgang maar de MIB2 was al zoveel beter qua snelheid en resolutie.

Deze nieuwe generatie, die ik maar even MIB3 noem, heb ik nog weinig ervaring mee maar het ziet er in ieder geval gelikt uit.

Grappig dat niet iedereen zo'n virtual cockpit wil; dat is voor mij echt een harde eis :)
Maar we hebben het over de auto toch? Natuurlijk is zo'n digitaal dashboard leuk en er zijn nog veel mooiere voor de Golf.

YouTube: VW Golf R Touch | Welcome and Goodbye Sequence | CES 2015

Nooit in het echt gezien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]

Qua functionaliteit van de unit zelf en de diefstalgevoeligheid ben ik het zeker met je eens hoor, het ging me hier dan ook vooral om de uitstraling van de hardware waar ik bij de nieuwe systemen gewoon een stukje degelijkheid mis, het is me allemaal te veel 'plasticky' geworden vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:08:
[...]

Maar we hebben het over de auto toch? Natuurlijk is zo'n digitaal dashboard leuk en er zijn nog veel mooiere voor de Golf.
Over wat mooier is , dat is persoonlijk maar buiten dat krijg ik geen oneindig budget van m'n vrouw dus je moet keuzes maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 15-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Dat is wel heel flauw. Van de dieftstal gevoeligheid, ja, akkoord daarmee.

De RNS is wat, 11-12 jaar oud? Ik daag je uit om een smartphone of een ander navigatie systeem te vinden die minstens even oud is en evenveel features heeft als een telefoon/ uit 2016.
Die RNS heeft tot 2017 nog gewoon updates kreeg (wel "betalend" maar soit, ze zijn er toch). Daar kan apple en whatever nog puntje aan zuigen (denk dat 3GS van 2009 was? ).

DE mib is in alle opzichten een verbetering ja (behalve de belabberde media ondersteuning dan), voor de RNS is nog steeds een redelijk degelijke en betrouwbare gps (AD2P, BT, Nav, DAB, ...)..

behalve dan in Famous zijn geval :9

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En, ook niet vergeten. Het is een auto voor een gezin met kleine kinderen. Ga dus ook eerst even achterin zitten als je regelmatig vrienden/familie meeneemt.

NB: mijn zwager woont alleen, lust heel graag een biertje en heeft een Audi TT. Hoeft dus nooit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht is het niet helemaal fair om de robuustheid te vergelijken met technische zaken, dat punt heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 07:52
@Famous

sloop je RNS eruit en plaats dit ding

http://vagtec.co.uk/eshop...on-without-dab-radio.html

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:52:
Ik heb de Polo zelf nog niet vanbinnen gezien, maar zou het idd wel heel erg jammer vinden als ze overstappen naar goedkoop plastic.
Quote van Autoweek:
Toch kleine verschillen in het materiaalgebruik. De afwerking voornamelijk. Dat ligt bij deze Polo op een net iets hoger niveau. De materialen zijn wat zachter, het zit allemaal net een tandje beter in elkaar.
:')

Iedereen vind het minder goed plastic, maar volgens Autoweek staat het op een hoger niveau :Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MK1998NL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
[...]

Quote van Autoweek:

[...]

Iedereen vind het minder goed plastic, maar volgens Autoweek staat het op een hoger niveau :Y
Nu wordt Autoweek ook niet door iedereen serieus genomen, zeker niet v.w.b. VAG producten, maar ik vraag me af waar ze dat hogere niveau dan mee vergelijken. Er zat namelijk nogal een verschil in de kwaliteitsuitstraling van de materialen tussen in de Highline vs. de lagere trimniveau's die bij de NL Polo's (incl. de BM) werden gebruikt. Dat men het als een verbetering t.o.v. die laatste ziet kan ik er misschien nog wel inkomen.

Niettemin is het wat mij betreft ook niet alleen het gebruikte plastic, maar vooral ook hoe 'flimsy' de roosters en knoppen lijken te zijn geworden t.o.v. het vorige interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:33
MK1998NL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
[...]

Quote van Autoweek:

[...]

Ik denk dat ze het verschil bedoelen binnen de VAG groep? Van dat harde plastic waar je vinger van afbreekt bij een "flick" test zoals bij een goedkopere Skoda/Seat of van dat softtouch spul in een duurdere VW/Audi

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blijft toch verrekte handig, YouTube ..... even zoeken maar dan heb je ook wat. Eindelijk Mirrorlink in de Caddy (vantwerk). hehe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E2IO0PYzLHzP2t9JaT3s7UVn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:39:
Blijft toch verrekte handig, YouTube ..... even zoeken maar dan heb je ook wat. Eindelijk Mirrorlink in de Caddy (vantwerk). hehe.

[afbeelding]
Hoe :D kreeg het in de golf niet voor elkaar met de bekende truckjes.. Zoals die lg drive app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:06:
[...]
Hoe :D kreeg het in de golf niet voor elkaar met de bekende truckjes.. Zoals die lg drive app
Kijk hier eens naar: YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps

Wel even de originele kabel van je telefoon gebruiken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hoera .... roepen de Russen tijdens het militaire defilé naar de regering.

En ik roep het nu naar @Rainesh. Het is vandaag ook gelukt om filmpjes (mijn favoriete muziek) van YouTube op een SD-kaart te zetten en af te spelen in mijn Golf 7.

Man man ... helemaal top. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:44:
Hoera .... roepen de Russen tijdens het militaire defilé naar de regering.

En ik roep het nu naar @Rainesh. Het is vandaag ook gelukt om filmpjes (mijn favoriete muziek) van YouTube op een SD-kaart te zetten en af te spelen in mijn Golf 7.

Man man ... helemaal top. _/-\o_
Wat je moest iinstalleren was dus de truc? Gaat super simpel he, filmpje downloaden...sd kaartje en dan in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:52:
[...]

Wat je moest iinstalleren was dus de truc? Gaat super simpel he, filmpje downloaden...sd kaartje en dan in de auto :)
Wel VIM unlock benodigd? Of niet?

Leuk dat het kan, ook leuk voor de kids enzo :-)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:55:
[...]

Wel VIM unlock benodigd? Of niet?

Leuk dat het kan, ook leuk voor de kids enzo :-)
Uiteraard anders heb je alleen weergave bij stilstaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:56:
[...]

Uiteraard anders heb je alleen weergave bij stilstaand.
Exact ;)

Leuk, even in gedachten houden voor als ik mijn Discover Pro ontvang met auto eromheen ;)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:52:
[...]
Dat was me al gelukt. Mapje aangemaakt met de bestanden stonden er al in. Maar, zoals ik schreef: geen ervaring met CMD. Zwager gebeld: blijkt gewoon het 'oude Dos' te zijn. Dus het bekende maar vergeten change directory (CD \)

Tsss. Wat een flater ... van mij. Nooit aan gedacht. Maar, zoals ik ook al schreef: komt goed.

Ondertussen heeft mijn dochter haar eigen SD met haar muziek. Auto heeft tenslotte 2 SD-slots. Wij een rondje rijden, ze wilde het natuurlijk even testen. Rondje centrum komen we uiteraard de pliessie tegen. Zien helemaal niks. :+

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 15-11-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:18:
[...]

Kijk hier eens naar: YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps

Wel even de originele kabel van je telefoon gebruiken d:)b
Ja, ik kreeg 1 seconden mijn home screen te zien, en vervolgens android auto ofz .. lukte iig niet, kan morgen nog is proberen. Heb jij het wel in de golf 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:11:
[...]
Ja, ik kreeg 1 seconden mijn home screen te zien, en vervolgens android auto ofz .. lukte iig niet, kan morgen nog is proberen. Heb jij het wel in de golf 7?
Nee. Discover Pro 1. Zit er niet op. Wel op de Caddy's van het werk, zijn net 2 maandjes oud. Ik mis het niet in mijn Golf, er zit al meer dan genoeg op om me te vermaken. Maar best wel grappig. Ik had even Twitter geopend. Ik dacht, laat de ABN-AMRO nog maar even zitten. :+

Maar ik denk dat MirrorLink het meest nuttig is. Alles wat je op je telefoon hebt heb je ook op je Discover Pro of Media. Moet je wel Android hebben natuurlijk maar wat ik gezien heb van Apple Carplay en Android auto ..... zeer beperkt tot een paar apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:18:
[...]

Nee. Discover Pro 1. Zit er niet op. Wel op de Caddy's van het werk, zijn net 2 maandjes oud. Ik mis het niet in mijn Golf, er zit al meer dan genoeg op om me te vermaken. Maar best wel grappig. Ik had even Twitter geopend. Ik dacht, laat de ABN-AMRO nog maar even zitten. :+

Maar ik denk dat MirrorLink het meest nuttig is. Alles wat je op je telefoon hebt heb je ook op je Discover Pro of Media. Moet je wel Android hebben natuurlijk maar wat ik gezien heb van Apple Carplay en Android auto ..... zeer beperkt tot een paar apps.
Probeer het is in de golf, heb het idee dat het met dat systeem niet lukt...Collega kon het wel met het systeem waar jij de foto van laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:20:
[...]
Probeer het is in de golf, heb het idee dat het met dat systeem niet lukt...Collega kon het wel met het systeem waar jij de foto van laat zien.
Dat kan niet. Ik heb namelijk geen 'knop' MirrorLink in mijn Discover Pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G7UBySPfE4ZVfUUfEEx395wx/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:23
Werd volgens mij bij die golfjes uit 2013 nog niet geleverd idd, volgens mij 1-2 jaar later pas.

• GerCor

GerCor

En de Caddy's hebben DAB+. Heb ik ook niet. Lijkt mij trouwens hardware, zo'n DAB+ tuner. Ik hoor het verschil tussen DAB+ en FM echt niet. En ach, aan de ene kant denk ik: MirrorLink, dat is gewoon je telefoon op een iets groter beeldscherm. Dat heb ik dus al.... want het is mijn telefoon. Kan ook op mijn 50 inch televisie. Gebruik ik in de praktijk ook nooit.

Maar, wat wel leuk zou zijn. We reden zaterdag terug van Voorburg, via via, en toen waren de kwalificatierondes van F1 erop. Wel geluid via de iPhone van mijn vriendin via de Discover Pro maar geen beeld.

Het mooiste is natuurlijk dat je techniek van 2013 kunt gebruiken met de ontwikkelingen van nu.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@GerCor klopt, voor dab moet je andere radio hebben. Zit aan de achterkant extra antenne aansluiting op en aan de binnenkant zit er ook wat extra spul op.

Moet je nog dab antenne ook enzo hebben

• Rainesh
dab retrofitten bij de nieuwe modellen is een ongelooflijk dure klus. Je hebt een nieuwe main unit nodig, antenne, etc. Vooral main unit is verdomd duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een VW Arteon R-line 2.0TDI DSG in bestelling staan (wacht op de laatste handtekening...) met Discover media GPS (budget was op...) en het AID display. Ook daar is de navigatiemap tussen de (héél) grote tellers te krijgen. Zou dat daar ook fullscreen te krijgen zijn? Ik vind de VC van audi op dat punt handiger, daar zijn er kleine teller units te zien, perfect compromis...

En als de map fullscreen is, hoe zie je dan hoe hard je rijdt, dat is toch wel redelijk belangrijk...
Zie het al. Links onder staat de versnelling, rechtsonder de snelheid

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 16-11-2017 10:48 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Misschien een leuk weetje voor de mensen hier. De e-Golf was in oktober de meest verkochte EV in NL :) Zelfs meer dan Tesla.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Engineer Stewie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:38:
Ik heb een VW Arteon R-line in bestelling staan (wacht op de laatste handtekening...) met Discover media GPS (budget was op...) en het AID display. Ook daar is de navigatiemap tussen de (héél) grote tellers te krijgen. Zou dat daar ook fullscreen te krijgen zijn? Ik vind de VC van audi op dat punt handiger, daar zijn er kleine teller units te zien, perfect compromis...

En als de map fullscreen is, hoe zie je dan hoe hard je rijdt, dat is toch wel redelijk belangrijk...

Dit is het.... beter dan dat wordt het niet. of toch wellicht die 2x OK knop net zoals bij de T-Roc :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 16-11-2017 10:49 ]

• tiguan
In de e-Golf heb ik kleinere teller units met een grotere navi ertussen, net zoals in dat filmpje hier boven. Zodra ik iets anders kies, worden de tellers groter. Of je alleeen navi kan zien weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 16-11-2017 10:49 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Natuurlijk kan alleen navi niet.
Dat zou toch onveilig zijn. Die teller informatie is volgens mij verplicht (of zou dat moeten zijn(

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Gunner schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:47:

Dit is het.... beter dan dat wordt het niet.
Goh, ik kan er wel mee leven hoor.
Enige wat ik niet weet is of ik kan leven met de 18" velgen, die vallen nogal klein uit. Moet het even in het echt zien (heb de wagen zo besteld). Maar ik wil nog gerust in 19" velgen en banden investeren, heb ik tenminste goede :9 .

• MK_
  • Niet online

MK_

CeesKees schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:49:
Dat zou toch onveilig zijn. Die teller informatie is volgens mij verplicht (of zou dat moeten zijn(
Ze gaan bij de Audi ook niet helemaal weg, enkel kleiner en het navigatiescherm groter:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/bhOUlQ0khWA/maxresdefault.jpg
V.z.i.w kan dat bij VW niet.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CeesKees schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:49:
Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

We hadden het gister over de T-Roc, die heeft AID Gen2 en daar is dus wel mogelijk om het full screen te krijgen maar staat nog steeds de snelheid en versnelling onderin.

• tiguan
Wow nu al een gen2 AID? Dat ding is nog geen jaar op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tiguan schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:55:
Wow nu al een gen2 AID? Dat ding is nog geen jaar op de markt.
nee hoor. Audi heeft het al jaren en de eerste VW was de huidige passat. Was zeker in 2015 al mogelijk. misschien zelfs al eerder :)

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Rainesh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:53:
[...]

Als je een paar posts terug had gelezen, dan had je een linkje van mij gevonden met de nieuwste kaarten. Is ook geschikt voor Gen3
Ik zie serieus niets. Maar goed, de Gen2 kaarten kunnen dus ook op de Gen3?

• rinkel
Over kaarten gesproken: via de VW site staan alleen nog de oude kaarten voor de discover media. Iemand al iets vernomen of gezien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:22:
dab retrofitten bij de nieuwe modellen is een ongelooflijk dure klus. Je hebt een nieuwe main unit nodig, antenne, etc. Vooral main unit is verdomd duur.
En je hoort het verschil niet. Dus ....laat maar zitten. Koop wel een mooie dubbele uitlaat in het midden. ;)

• GerCor

GerCor

bento1 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:26:
[...]

Ik zie serieus niets. Maar goed, de Gen2 kaarten kunnen dus ook op de Gen3?
Het zijn Kaarten, van Here. Gen1, Gen2 of Gen3 heeft daar niks mee te maken.
rinkel schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:49:
Over kaarten gesproken: via de VW site staan alleen nog de oude kaarten voor de discover media. Iemand al iets vernomen of gezien ?
Ja hoor, wij hebben ze er al op staan. Versie 2018. Zoek maar even in deze topic. :+

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 15:02 ]

• rinkel
GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:01:
[...]

Het zijn Kaarten, van Here. Gen1, Gen2 of Gen3 heeft daar niks mee te maken.

[...]

Ja hoor, wij hebben ze er al op staan. Versie 2018. Zoek maar even in deze topic. :+
Is dat voor de discover media? (dus niet de pro)

• GerCor

GerCor

rinkel schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:12:
[...]

Is dat voor de discover media? (dus niet de pro)
Ik dacht dat @Rainesh had geschreven dat die niet voor Media is, dus nee. Alleen voor Pro.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:05
Kunnen stalen velgen eigenlijk met de originele wielbouten vastgezet worden, of moeten er ook andere bouten bij (wat bij sommige merken het geval is)

Toch maar eens naar een wintersetje stalen velgen :P

• GerCor

GerCor

Iemand die een goed adres weet om de remmen een kleurtje te geven in Overijssel? Ik zit te denken aan Ambulance geel. Rood is GTI en Blauw voor GTE. Ik heb gisteren lang gezocht op internet maar Aalsmeer is het dichtste bij. Moet je weer een leenauto mee ....

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 15:36 ]

• Rainesh
FabianGTI schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:25:
Kunnen stalen velgen eigenlijk met de originele wielbouten vastgezet worden, of moeten er ook andere bouten bij (wat bij sommige merken het geval is)

Toch maar eens naar een wintersetje stalen velgen :P
Originele velgen gebruiken bolkonische bouten en stalen velgen gebruiken ook bolkonische bouten. Dus dat eerst controleren.

• FabianGTI
GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:35:
Iemand die een goed adres weet om de remmen een kleurtje te geven in Overijssel? Ik zit te denken aan Ambulance geel. Rood is GTI en Blauw voor GTE. Ik heb gisteren lang gezocht op internet maar Aalsmeer is het dichtste bij. Moet je weer een leenauto mee ....
Gewoon zelf doen, zo moeilijk is het niet
Paar Motip spuitbussen halen, goed ontvetten, afplakken en spuiten maar :P
Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:56:
[...]

Originele velgen gebruiken bolkonische bouten en stalen velgen gebruiken ook bolkonische bouten. Dus dat eerst controleren.
Uhm, en wat moet ik dan controleren? :P Als het beide bolkonisch is, is het toch goed? :P

[ Voor 26% gewijzigd door FabianGTI op 16-11-2017 15:57 ]

• Rainesh
Of je bouten nu wel bolkonisch zijn :p heb weleens een klant gehad die beweerde dat de juiste bouten onder zaten......originele velgen met konische bouten :+

• GerCor

GerCor

FabianGTI schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:56:
[...]
Gewoon zelf doen, zo moeilijk is het niet
Paar Motip spuitbussen halen, goed ontvetten, afplakken en spuiten maar :P
Ik kan ook een koe in de tuin zetten en zelf melken. Maar ik wil het dus door een bedrijf laten doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:08:
[...]

Ik kan ook een koe in de tuin zetten en zelf melken. Maar ik wil het dus door een bedrijf laten doen.
Rustig maar, het was maar een tip... :F
Je hoeft niet meteen zo'n stomme opmerking te maken

Ga naar een willekeurige autospuiter in de buurt, en leg daar je vraag neer, sommige willen ook wel remklauwen spuiten

@Rainesh , ah op die fiets, zal er eens eentje uithalen dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zou gewoon een paar schadeherstellers in de buurt afbellen, moeten de kosten niet zijn denk ik.

edit: met hierboven dus. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 16-11-2017 16:17 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FabianGTI schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:16:
[...]

Ga naar een willekeurige autospuiter in de buurt, en leg daar je vraag neer, sommige willen ook wel remklauwen spuiten
Voor remklauwen zou ik toch naar speciale lak kijken of poedercoaten. Gewone carroserielak zal er niet lang opzitten.

Beetje “tuning”shop doet het wel voor jou.

Als je gaat poederlakken, ja dat gaat beetje geld kosten als je niet zelf de klauwen aanlevert. Meestal moet je toch paar dagen op wachten en ondertussen kan garage lekker doortellen :p

@GerCor er bestaan volledige setjes, zowel met spuitbus als verfborstel(hebben famous en ik gedaan).
Enige wat je moet kunnen, is een wiel wisselen. En als je dat niet kan....tsja :D :+

• GerCor

GerCor

FabianGTI schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:16:
[...]
Ik vond het zelf wel grappig. Ik zag de koe al staan .... :+

Ik heb al diverse filmpjes gezien op YouTube. De één schildert het met een kwast, de ander spuit met een spuitbus en ik wil dat door iemand laten doen die dat vaker heeft gedaan, het zijn/haar beroep is. Auto 's morgens brengen, eind van de dag weer ophalen. Doe ik ondertussen iets wat ik wel leuk vind.

Ook al heel wat sites bekeken waar je de verf (setjes) kunt bestellen. Niet de kleuren die ik wil. Ik wil ambulance geel. Dat felle gele.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 16:46 ]

• FabianGTI
azz_kikr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:28:
[...]

Voor remklauwen zou ik toch naar speciale lak kijken of poedercoaten. Gewone carroserielak zal er niet lang opzitten.
Valt mee, ik heb het destijds eens gedaan bij een vorige auto, het zit er inmiddels al 8 jaar op (toevallig laatst die auto nog gespot)
Gewoon met Motip busjes gespoten, en die auto heeft in de tussentijd zeker 100k km gereden
En ook enkel de kleurlak gebruikt (5 lagen), niet eens blanke lak erover heen gedaan :P

Foto post ik maar niet, dat is een beetje vloeken in dit topic :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Bwa, zijn al fotos gepost van geverfde klauwen. :+ ik heb ze koper geverfd, famous knalgeel. Allewtwee met verfborsteltje. Ziet er meer dan goed. Beiden met foliatec setje. Zit verf in en verharder. Ook zonder blanke lak ziet het er goed uit.

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:45:
Bwa, zijn al fotos gepost van geverfde klauwen. :+ ik heb ze koper geverfd, famous knalgeel. Allewtwee met verfborsteltje. Ziet er meer dan goed. Beiden met foliatec setje. Zit verf in en verharder. Ook zonder blanke lak ziet het er goed uit.
Weet je zeker dat het knalgeel is bij famous? Hij heeft toch alles groen? Ook netjes trouwens bij die zwarte velgen. Mooi hoor.

Ik zal morgen eens even informeren bij het lokale autoschadeherstelbedrijf. Zit hier 400 meter vandaan. Goeie tip.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:00:
[...]

Weet je zeker dat het knalgeel is bij famous? Hij heeft toch alles groen? Ook netjes trouwens bij die zwarte velgen. Mooi hoor.

Ik zal morgen eens even informeren bij het lokale autoschadeherstelbedrijf. Zit hier 400 meter vandaan. Goeie tip.
100% zeker, de fotos staan hier in topic. Moet je maar effe zoeken

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:09:
[...]
100% zeker, de fotos staan hier in topic. Moet je maar effe zoeken
Yep. Mooi bij die zwarte velgen: Famous in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Ik dacht dus zelf aan deze kleur:

bokkow in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Hmm .... toch maar weer even nadenken of fel geel wel zo mooi is dan bij mijn velgen. :S

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 16-11-2017 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Zag op Navigation site dat VW een nieuwe navi update portal heeft.

Voor Discover Media zag ik dit staan:

0915_MP171-1284.xEUR1 (Oktober 2017)

Ik heb geen idee of dat de laatste is. Is nu nog aan het downloaden, ga zo kijken wat dbinfo file aangeeft.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:00:
[...]

Hier is het wel echt geel.
De Porsche heeft meer fluor groen wat gelijk een pak duurder is.

Let er wel op dat je verf moet hebben wat tegen warmte kan, niet willekeurig iets.

@Rainesh ik ga geen Discovery Media erin duwen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 16-11-2017 19:23 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:22:
[...]

Hier is het wel echt geel.
De Porsche heeft meer fluor groen wat gelijk een pak duurder is.

Let er wel op dat je verf moet hebben wat tegen warmte kan, niet willekeurig iets.

@Rainesh ik ga geen Discovery Media erin duwen :+
https://www.alpine.be/bel...s-for-volkswagen/x902d-g6

Mss ideetje voor je?

• rinkel
Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:06:

Ik heb geen idee of dat de laatste is. Is nu nog aan het downloaden, ga zo kijken wat dbinfo file aangeeft.
Ook gevonden, straks eens downloaden, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
azz_kikr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:45:
Bwa, zijn al fotos gepost van geverfde klauwen. :+
Klopt, alleen was het in mijn geval bij een 206GTI, vandaar maar geen foto's in dit topic
Ik had ze overigens Kawasaki groen :+
Famous schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:22:
[...]

Nee hoor, maakt niet uit, remklauwen worden bij de doorgaanse auto (dus geen circuitknallers) niet warm genoeg om normale verf te laten knappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Wat doet iedereen moeilijk over die verf zeg :P je kunt gewoon "remklauw" verf in spuitbus kopen, hittebestendig ook nog.... kost ook echt hoogstens 15min per wiel.. zozo.
GerCor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:33:
Ik heb al diverse filmpjes gezien op YouTube. De één schildert het met een kwast, de ander spuit met een spuitbus en ik wil dat door iemand laten doen die dat vaker heeft gedaan, het zijn/haar beroep is. .
Ik ken niemand die remklauw-spuiter is eigenlijk :o

[ Voor 52% gewijzigd door Marsjee op 17-11-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rainesh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:06:

Net op de SD gezet en werkt op de Discover Media!
Dank!

nav2018

Ik heb de kaart hier vandaan

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 17-11-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rinkel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:31:
[...]

Net op de SD gezet en werkt op de Discover Media!
Dank!

[afbeelding]
Top!

@Shanquish dus ook voor normale Media is het dus uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Morgen (zaterdag) ga ik proefrijden in een Volkswagen Golf Variant station 1.4 highline automaat uit 2014 met 68k op de teller. Hebben jullie nog adviezen uit ervaring waar ik op moet letten tijdens het testrijden, zijn er bijvoorbeeld known issues? Ik kan zelf zo snel op Google niks vinden. Ieder advies is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:44:
Morgen (zaterdag) ga ik proefrijden in een Volkswagen Golf Variant station 1.4 highline automaat uit 2014 met 68k op de teller. Hebben jullie nog adviezen uit ervaring waar ik op moet letten tijdens het testrijden, zijn er bijvoorbeeld known issues? Ik kan zelf zo snel op Google niks vinden. Ieder advies is welkom.
Nou ja, er wordt nogal geklaagd over DSG i.c.m. Start-Stop. Misschien zelf tijdens de proefrit ervaren?

Ik zou ook even kijken welke 'boordcomputer' in de auto zit. Zodat je, later wanneer je de auto beter leert kennen, niet tegen een teleurstelling aanloopt omdat iets niet kan.

Het is natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt. Ik zou ook even kijken naar de koplampen.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 17-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
GerCor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:59:
[...]

Nou ja, er wordt nogal geklaagd over DSG i.c.m. Start-Stop. Misschien zelf tijdens de proefrit ervaren?

Ik zou ook even kijken welke 'boordcomputer' in de auto zit. Zodat je, later wanneer je de auto beter leert kennen, niet tegen een teleurstelling aanloopt omdat iets niet kan.

Het is natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt. Ik zou ook even kijken naar de koplampen.
Dit is ook een van de weinige (negatieve) opmerkingen die ik gelezen heb, goed dat je het nog even aan kaart. Stomme vraag wellicht, maar dit is niet uit te schakelen of te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:11:
[...]

Dit is ook een van de weinige (negatieve) opmerkingen die ik gelezen heb, goed dat je het nog even aan kaart. Stomme vraag wellicht, maar dit is niet uit te schakelen of te omzeilen?
Startstop is uit te schakelen. Ik zou ff goed rijden en voelen of DSG goed schakelt. DSG7 heeft koppelingsproblemen, er is een revisie set voor uitgebracht. Maar bij een km stand van 67 verwacht ik niet veel bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Rainesh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:14:
[...]
Startstop is uit te schakelen. Ik zou ff goed rijden en voelen of DSG goed schakelt. DSG7 heeft koppelingsproblemen, er is een revisie set voor uitgebracht. Maar bij een km stand van 67 verwacht ik niet veel bijzonderheden.
Oke dank je, staat genoteerd op checklist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:11:
[...]
En in aanvulling op @Rainesh. Als iets 'aan' kan dan kan het in de meeste gevallen ook weer uit. Ik weet niet wanneer je wilt beslissen over de aanschaf maar je kunt je verdiepen in alle mogelijkheden.

Ook wat aanpassingen betreft hebben we een mooie topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:38:
[...]

Top!

Rare is dat als ik het met DiscoverCare tool doe, hij P67 download en los kan je P72 (De nieuwe dus) downloaden.. Nou ja, dat dan dus maar doen :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:59:
Wat bedoel je daar precies mee? Wat versta jij onder 'boordcomputer' ?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 17-11-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:09:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? Wat versta jij onder 'boordcomputer' ?
De Discover Pro of Media. En dan heb je ook nog verschillende maten van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:16:
[...]

De Discover Pro of Media. En dan heb je ook nog verschillende maten van het scherm.
Dat is geen boordcomputer maar een infotainmentsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:50

mb1

marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:44:
Ik heb exact dezelfde combinatie, productie datum 8/2014 datum 1e registratie 1/2016😉

Start stop zet de motor pas uit als jij fors de voet op de rem hebt, op het moment dat jij (het laatste stukje) rustig remt dan kom je tot stilstand en blijft de motor gewoon draaien.
Het wegrijden vanuit stilstand gaat meestal met een kort rukje gepaard daar kan ik nog steeds niet echt aan wennen.
Ik heb onlangs een software update aan de dsg gehad bij de beurt welke ivm een (mogelijk) te hoog oplopende hydrolische druk uitgevoerd moest worden.
Ik merk weinig verschil eerlijk gezegd.

Wat betreft koppelingsplaat ik heb bij mijn golf VI dsg bij 70.000 de platen onder coulance laten vervangen.
Een als ik eerlijk ben denk ik dat volgend jaar de VII ook aan de beurt is!
Ik rij in de vakanties met een caravan van 1500 kg en dat kan de auto makkelijk aan maar is een aanslag op de koppeling!

Voor de rest en probleemloze en vooral erg prettige auto.

P.s. wat vraagt men voor de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@mb1 Bedankt voor je input. En ja dat mag je, net iets onder de 20k Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:17:
[...]
Dat is geen boordcomputer maar een infotainmentsysteem.
Ja, bij Volkswagen wellicht. Maar voor het begrip: http://ww2.autoscout24.nl/woordenboek/boordcomputer/183317/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Prima artikel, maar de gegevens die je auto verzamelt komen niet uit het Discover-systeem. Die laten het slechts zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:30:
[...]

Prima artikel, maar de gegevens die je auto verzamelt komen niet uit het Discover-systeem. Die laten het slechts zien op het scherm.
Zullen we het maar weer over de Volkswagen hebben? We verschillen beide van mening wat nou eigenlijk een computer is:

Wikipedia: Computer

Trouwens, nog eens wat anders: Tijd voor deel 4? Beetje achterhaalde informatie op de beginpagina.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 17-11-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:38:
[...]

Top!

ah toppie, staat inmiddels al binnen te hengelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik moet zeggen dat startstop prima werkt met dsg, zolang je autohold uit hebt. Als je dan je rem loslaat start de motor direct.
Met autohold moet je idd het gaspedaal indrukken en rij je met een schok weg omdat de motor start en je de neiging hebt om meer gas te geven, en dan laat de rem los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rinkel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:35:
Ik moet zeggen dat startstop prima werkt met dsg, zolang je autohold uit hebt. Als je dan je rem loslaat start de motor direct.
Met autohold moet je idd het gaspedaal indrukken en rij je met een schok weg omdat de motor start en je de neiging hebt om meer gas te geven, en dan laat de rem los.
Het is gewoon wennen aan die nieuwe systemen. Ik reed gisteren weg uit het altijd heuvelachtige Voorburg. Oké, licht op rood dus ik rem. Sta ik stil, rijdt de auto achteruit. Ik denk: ik heb toch Hill assist? Maar je moet dus eerst zelf de rem vasthouden en dan neemt Hill assist het van je over.

Wennen dus. Die grapjes zijn duur genoeg om ze wel te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:
[...]

Het is gewoon wennen aan die nieuwe systemen. Ik reed gisteren weg uit het altijd heuvelachtige Voorburg. Oké, licht op rood dus ik rem. Sta ik stil, rijdt de auto achteruit. Ik denk: ik heb toch Hill assist? Maar je moet dus eerst zelf de rem vasthouden en dan neemt Hill assist het van je over.

Wennen dus. Die grapjes zijn duur genoeg om ze wel te gebruiken.
Als je door middel van je rem tot stilstand bent gekomen, moet je zelf de rem niet vast houden....Dan blijft de auto oneindig still staan als je de autohold/hillhold hebt...eerste 3 minuten houden de remklauwen zelf de auto stil. Na 3 minuten, vliegt de e-brake op. Dan kan je ook gewoon vertrekken hoor. Als je stop omwille van de zwaartekracht dus bergop uitbollen, dan werk het niet.

Je hebt ook het goedkope/auto hill assist hebben. Dan Moet je zelf rem aanhouden. Als je rem lost, lost die na 2-3 seconden ook effectief de rem en moet je zelf maar zien (of bol je achteruit ^^)

Ik heb ook nog Downhill Assist ingeschakeld via vcds 8) rijd die ook vanzelf een berg af (op een gecontroleerde manier dan)

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 17-11-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zal even uitleggen wat ik, volgens mij, deed want was voor mij ook voor het eerst.

Ik kwam aanrijden, weg gaat iets omhoog. Ik heb mezelf al een beetje aangeleerd dat als ik ergens stil moet staan ik niet de koppeling in heb en de versnelling in 1 (dat is de rijschoolmethode). Want dan werkt Start/Stop niet. Dus, ik kom aanrijden, de auto staat stil. Voet weg, en kom op met je S/S. Maar de auto rijdt achteruit. Ik trap op de rem. Hou die vast, zie dat Hill assist ingeschakeld staat dus laat de rem weer los. En toen, volgens mij, bleef de auto stilstaan. Of ik moet me ernstig vergissen (en heb de handrem gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als je de rem enkel gebruikt voor het vertragen en uiteindelijk stopt omdat de wagen bergopstaat (en niet omdat je effectief hard genoeg op de rem gedrukt hebt), dan werkt het niet volgens mij. Enige wat Hillhold doet is de remmen aanhouden.

Toen je voelde dat hij begon achteruit te rijden, heb je op je rem hard genoeg geduwd om tot stilstand te komen en dan houdt hillhold hem daar ook.

Ik denk gewoon dat je harder moet remmen, dus als je stilstaat, beter doorduwen. En niet remmen om te vertragen en de laatste 10 cm laten uitbollen

Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.