Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.102 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik zit even te kijken naar verkeersbordenherkenning. Op zich een aardige toevoeging maar ik heb nog niet gezien dat je er verder iets nuttigs mee kunt. Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept maar wat ik van gezien heb: het laat verkeersborden zien (die worden herkend).

Ik zou dan toch de mogelijkheid willen hebben, als ik die optie had, dat wanneer je Cruise Control gebruikt de auto het verkeersbord waar de snelheid op wordt aangegeven naar die maximale snelheid brengt.

Werkt dat zo, of is het uitsluitend een advies in een scherm?

Dus, je rijdt 130 km p/u met CC en een verkeersbord wordt herkend (70) de auto naar 70 km p/u gaat.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Ik heb zoiets wel gezien op de Arteon. Geen idee of dat inmiddels ook op de andere Volkswagen auto's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

vinom schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:06:
Ik heb zoiets wel gezien op de Arteon. Geen idee of dat inmiddels ook op de andere Volkswagen auto's zit.
Aha, ik reed gisteren (ik heb dat verkeersbordenherkenning niet) op de snelweg A7 Hoorn-Afsluitdijk. Auto op CC en lekker ontspannen rijden. Zit er een auto vlak achter mij dus ik denk: die gaat mij zo inhalen. Maar ineens zie ik de auto langzamer gaan rijden in mijn achteruitrijspiegel. Had ik toch zelf het bord (70) gemist. Dus ik CC, direct met het - symbool op het stuur teruggebracht naar 70. Ook zo handig.

Vandaar de vraag. Lijkt mij een logische toepassing van de optie verkeersbordenherkenning.

En zo kun je ook denken aan een inhaalverbod. Wil je toch inhalen krijg je een waarschuwing. Dat je niet kunt inhalen omdat de auto dan ingrijpt lijkt mij persoonlijk erg gevaarlijk. Dus niet zo verstandig,

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Harrie

NederVlaming

rinkel schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:45:
[...]

Heb de Passat nu idd een week. Bevalt wel goed. De auto is wel een flink stuk groter dan de V60, al voelt dat niet zo tijdens rijden/parkeren.
De 120pk is wel erg krap ja. DSG maakt het idd wel wat goed doordat bij het inhalen deze goed schakelt. Ik zou dus nooit voor de handbak gaan met deze motor.
Overigens vind ik wel dat de DSG wat snel schakelt, zou van mij iets later mogen. Ik snap het wel vanwege verbruik, maar hij zit steeds wel erg onderin het toerental. In sportstand is het net weer te laat om comfortabel te zijn.
Als je bij de V60 alleen de D2 kan kiezen, zou ik wel voor een automaat gaan.

De Passat voelt wat moderner en luxer dan de V60. De V60 voelt degelijker.
Ik dacht dat ik spijt zou krijgen van de overstap (zat te denken om weer de V60 te kiezen), maar dat is niet het geval. De Passat bevalt prima.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het is inderdaad de V60 D2, deze heeft wel een 2 liter diesel tegenwoordig, maar ook slechts 120pk. Wellicht iets meer adem ruimte door het iets hogere koppel (280 vs. 250 Nm)

Ik neig toch wel meer naar de Passat (of Insignia 1.6cdti 136pk) voor de extra ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Denk dat je vooral dat koppel gaat merken hoor, en sowieso stukje levensduur zal ook meespelen bij de Volvo. Hoe kleiner en groter de turbo is, hoe anders het rijdt en joe meer je afvraagt hoe het spul met die extra druk heel blijft. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Harrie schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:15:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het is inderdaad de V60 D2, deze heeft wel een 2 liter diesel tegenwoordig, maar ook slechts 120pk. Wellicht iets meer adem ruimte door het iets hogere koppel (280 vs. 250 Nm)

Ik neig toch wel meer naar de Passat (of Insignia 1.6cdti 136pk) voor de extra ruimte.
Het is een lastige keuze; Passat of V60.
Ik had dit keer gekozen voor de Passat omdat de V60 komend jaar vernieuwd wordt en ik al 5 jaar in de huidige versie heb gereden.
De V60 voelt, naast de Passat, wat gedateerd. Al kun je nu met de Polar en Sport uitvoeringen wel een hele complete auto krijgen. (De Polar zie je altijd bij Volvo verschijnen als het model vervangen gaat worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 07:52
De nieuwere Arteon die past inderdaad snelheid aan op basis van verkeersbordenherkenning. Sommige Audi's doen dat ook. Het is tot nu toe alleen voorbehouden aan de duurdere modellen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Rainesh schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:40:
De nieuwere Arteon die past inderdaad snelheid aan op basis van verkeersbordenherkenning. Sommige Audi's doen dat ook. Het is tot nu toe alleen voorbehouden aan de duurdere modellen.
Ben benieuwd hoe dat rijdt. Op sommig snelwegen heb je rechts een limiet van 100.
En op de baan waar jij rijdt mag je 120 (zit wel vangrail tussen beide wegen).
Mijn golf ziet dan dan ik "maar" 100 mag omdat hij het bord rechts leest. Als je dan "plots" afremt van 120 naar 100 lijkt me dat niet fijn.

Zelfde met borden waarbij een verminderde snelheid geld bij regen.
Hij geeft dan keurig aan dat je maar 90 mag rijden ipv 120 terwijl de zon schijnt.

Gek genoeg doet hij dat in frankrijk beter. Daar geeft hij 110 aan als de ruiterwissers aanstaan en 130 als ze uit staan.
Maar de detectie zal volgens mij toch beter moeten zijn dan op mijn golf wil dit lekker werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, dat zijn interessante vragen om te stellen. En zo zijn er nog meer. Bij autowegen staat alleen het bord autoweg. In Nederland betekent dat dat je maximaal 100 km p/u mag rijden, tenzij anders aangegeven.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 12-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:21:
Ja, dat zijn interessante vragen om te stellen. En zo zijn er nog meer. Bij autowegen staat alleen het bord autoweg. In Nederland betekent dat dat je maximaal 100 km p/u mag rijden, tenzij anders aangegeven.
Dat bord slaag enkel op het verkeer dat erop mag. Niet echt rechstreeks op de snelheid...

Vraag me af wat ze in belgie gaan doen.
Autoweg gescheiden met middenberm: 120
Autoweg gescheiden met een streep in vlaanderen: 70
Autoweg gescheiden met een streep in brussel of wallonie: 90

Tenzij anders aangegeven :p

Is er minimum grootte van bord voor die hem leest? Sommige vrachtwagen hebben achteraan borden van 30 of 50 hangen. Wordt lachen als je auto dat leest als je tegen 120 zit te knallen...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:54:
[...]
Is er minimum grootte van bord voor die hem leest? Sommige vrachtwagen hebben achteraan borden van 30 of 50 hangen. Wordt lachen als je auto dat leest als je tegen 120 zit te knallen...
Kijk, daar hou ik erg van.... dit soort vragen. _/-\o_

Overigens, het Autowegbord geeft inderdaad OOK aan dat er alleen voertuigen op mogen rijden die sneller kunnen dan 50 km p/u. Maar dat is niet alles:

Je mag er niet stilstaan (file uitgezonderd), niet keren, buiten een noodsituatie niet parkeren en je mag er niet in de berm lopen.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 12-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:54:
[...]

Dat bord slaag enkel op het verkeer dat erop mag. Niet echt rechstreeks op de snelheid...

Vraag me af wat ze in belgie gaan doen.
Autoweg gescheiden met middenberm: 120
Autoweg gescheiden met een streep in vlaanderen: 70
Autoweg gescheiden met een streep in brussel of wallonie: 90

Tenzij anders aangegeven :p

MIjn Golf zegt dat ik 5 km/u mag op stukjes tussen de A1 tussen de A6 en A10. Ik heb het zo veel mogelijk uit gezet

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gamebuster schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:07:
[...]

MIjn Golf zegt dat ik 5 km/u mag op stukjes tussen de A1 tussen de A6 en A10. Ik heb het zo veel mogelijk uit gezet
5?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
5, ja. Dat is geen typo.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Heb nog nooit 5 gezien in mijn golf. Tenzij er echt een bord staat wat dat aangeeft bv bij garages.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Wat is jullie ervaring met het rijprogramma; eco / comfort / normaal / sport.

Bij mij staat deze onder de ACC instellingen. Werkt dit dan ook alleen voor de ACC?
Ik heb het idee dat het wel iets doet als de ACC uit staat, de verschillen zijn echter wel heel subtiel, althans tussen normaal en sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:26:
Denk dat je vooral dat koppel gaat merken hoor, en sowieso stukje levensduur zal ook meespelen bij de Volvo. Hoe kleiner en groter de turbo is, hoe anders het rijdt en joe meer je afvraagt hoe het spul met die extra druk heel blijft. :X
Dergelijke onderbuikgevoelens zeggen echt helemaal niets of een motor 'met die extra druk heel blijft'. Alleen al aan het feit dat je denkt dat je een grotere turbo op een kleinere motor nodig hebt om hetzelfde vermogen te halen, zegt al veel over je diepgang in de materie.

En al die motoren, zowel downsize als grote NA blokken, zijn gewoon gemaakt om een bepaalde levensduur mee te gaan, dat wil dus niet zeggen dat de 1.6 in de Passat 'overstressed' is vergeleken met de 2.0 in de Volvo. Renault's 1.6DCi met 380Nm gaat ook gewoon lang mee.
Overigens gaan bij beiden de randcomponent (denk DPF, EGR klep, ...) veel vaker en eerder stuk dan dat er eentje een drijfstang er uit gooit of olie gaat zuipen als een malle.

Overigens ga je dat beetje extra koppel van de Volvo nooit merken daar die bijna 200kg zwaarder is dan de Passat. Combineer dat met een goede DSG met een verzet meer als de Volvo automaat en je Passat voelt als snel vlotter aan.

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 12-11-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AndRo555 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:44:
[...]

Dergelijke onderbuikgevoelens zeggen echt helemaal niets of een motor 'met die extra druk heel blijft'. Alleen al aan het feit dat je denkt dat je een grotere turbo op een kleinere motor nodig hebt om hetzelfde vermogen te halen, zegt al veel over je diepgang in de materie.

En al die motoren, zowel downsize als grote NA blokken, zijn gewoon gemaakt om een bepaalde levensduur mee te gaan, dat wil dus niet zeggen dat de 1.6 in de Passat 'overstressed' is vergeleken met de 2.0 in de Volvo. Renault's 1.6DCi met 380Nm gaat ook gewoon lang mee.
Overigens gaan bij beiden de randcomponent (denk DPF, EGR klep, ...) veel vaker en eerder stuk dan dat er eentje een drijfstang er uit gooit of olie gaat zuipen als een malle.
Nja vergelijk de 'onderbuikgevoelens' maar eens met de harde feiten en statistieken. Een 1 liter zal uit zijn eigen nooit het vermogen halen van een 2 liter, het koppel ligt van die sowieso al hoger door de lange slag. Daar heb je drukvulling voor nodig om die vermogens op te krikken. Meer druk levert ook meer stress op het materiaal op, wat dus zorgt voor meer slijtage. 1+1=2 ;)

Mooi voorbeeld ook met de Amarok, daar gaan ze terug naar 6 cilinder diesels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:49:
[...]

Nja vergelijk de 'onderbuikgevoelens' maar eens met de harde feiten en statistieken.
Ik lees ze graag als je er een paar linkt.
Een 1 liter zal uit zijn eigen nooit het vermogen halen van een 2 liter, het koppel ligt van die sowieso al hoger door de lange slag.
De slag beinvloed koppel niet. Slagvolume en volumetrische efficientie doen dat wel. (en turbo's etc.)
Daar heb je drukvulling voor nodig om die vermogens op te krikken. Meer druk levert ook meer stress op het materiaal op, wat dus zorgt voor meer slijtage. 1+1=2 ;)
Meer druk is inderdaad meer stress. Bij dezelfde materialen (als een niet turbo blok) zorgt dat inderdaad voor meer slijtage. Echter wordt er nooit een standaard atmosferisch blok genomen en een turbo opgezet zonder andere materialen te gebruiken en andere voorzieningen te maken (olietoevoer op bepaalde plekken etc.). Die 1+1 is niet zo 1+1 als jij er over denkt.
Overigens zijn de meeste downsize turbo benzine blokken heel veel sterker gemaakt dan dat nodig is voor hun output omdat dingen zoals LSPI (low speed pre ignition) moeilijk te controleren zijn.
Mooi voorbeeld ook met de Amarok, daar gaan ze terug naar 6 cilinder diesels. :)
Zo wat het enige waar ze terug gaan naar grotere motoren. En dat heeft heel waarschijnlijk te maken met het hogere koppel van de 3.0 TDI bij heel lage (sub 1200rpm) toerentallen waar de turbo nog niets doet. Dat extra koppel onderin is bij een 2 ton pickup die 3.5ton mag trekken wat interessanter dan pure efficientie of 'slijtage door downsize blok'.

[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 12-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Volgens mij heeft de slag wel invloed op het koppel.
Neem bijvoorbeels eens de pedalen van een fiets (afstand trapper tot as), als je grotere slagen maakt kun je meer kracht zetten dan als je korte slagen maakt.
Dit beiden zonder turbo natuurlijk, maar wel met hetzelfde vermogen (jijzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
rinkel schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:06:
Volgens mij heeft de slag wel invloed op het koppel.
Neem bijvoorbeels eens de pedalen van een fiets (afstand trapper tot as), als je grotere slagen maakt kun je meer kracht zetten dan als je korte slagen maakt.
Dit beiden zonder turbo natuurlijk, maar wel met hetzelfde vermogen (jijzelf)
Intuitief lijkt dit zo, maar dat is het niet. Ik kan het gaan uitleggen, maar je googled beter zelf eens op BMEP en stroke/bore.

Misschien de makkelijkst te begrijpen uitleg:
Een langere slag geeft inderdaad een langere arm om koppel te genereren (zoals in jouw fiets analogie), echter moet de diameter kleiner zijn en heb je dus minder oppervlak en dus minder grote kracht. (die dan wel weer een langere arm heeft).
Je kan zeggen dat je de diameter niet moet verkleinen terwijl de slag groter wordt. Ja dat kan, maar dan is je slagvolume groter. Hetzelfde kon je bereiken met een grotere diameter.
Slag heeft inherent geen invloed op koppel. Slagvolume wel.

[ Voor 33% gewijzigd door AndRo555 op 12-11-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Net even een proefritje gemaakt om te kijken naar de rijprogramma's
Ik had deze op normaal staan. Wat me dan opvalt is dat ie snel opschakelt naar bv 3.
Als ik dan even gas geef blijft deze brommen in de 3, maar als ik dan wat harder wil optrekken, dan schakelt ie ineens nerveus naar 2 met een dot gas.
Vervolgens op Sport gezet. Dezelfde situatie, alleen schakelt de auto dan sneller en soepeler terug zonder de schok die je krijgt door de dot gas.
In dit geval is de auto dus comfortabeler in sport dan in de stand normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

AndRo555 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:01:
[...]
Zo wat het enige waar ze terug gaan naar grotere motoren.
Da's niet waar hè. De 1.4TSI is opgevolgd voor de 1.5TSI. De 1.4TDI in de Polo vervangen door de 1.6TDI bij het nieuwe model. De Polo GTI is van 1.4TSI naar 1.8TSI gegaan, en gaat nu zelf naar 2.0TSI. Hoezo downsizing?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Rainesh schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:
[...]

Hard reboot van je discover pro al geprobeerd? Zo ja, dan is kans groot dat je gps antenne stuk is...wat zegt vcds?
Gps antenna, open circuit volgens VCDS😪

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MK1998NL schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:30:
[...]

Da's niet waar hè. De 1.4TSI is opgevolgd voor de 1.5TSI. De 1.4TDI in de Polo vervangen door de 1.6TDI bij het nieuwe model. De Polo GTI is van 1.4TSI naar 1.8TSI gegaan, en gaat nu zelf naar 2.0TSI. Hoezo downsizing?
Zelfde met dat ik zou moeten linken naar artikels die het omschrijven, 2sec google en je vind genoeg. :P Maar idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:11:
[...]

Gps antenna, open circuit volgens VCDS😪
stuk dus

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 12-11-2017 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn Scirocco voor de deur!
Maar omdat ik hem uit Duitsland geïmporteerd heb, is de handleiding ook in het Duits.
Is er een Nederlandstalige handleiding beschikbaar op internet? Eventueel in .pdf formaat?

Ik kan zelf zo snel niks vinden, misschien dat het hier bij jullie bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
rinkel schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:37:
Net even een proefritje gemaakt om te kijken naar de rijprogramma's
Ik had deze op normaal staan. Wat me dan opvalt is dat ie snel opschakelt naar bv 3.
Als ik dan even gas geef blijft deze brommen in de 3, maar als ik dan wat harder wil optrekken, dan schakelt ie ineens nerveus naar 2 met een dot gas.
Vervolgens op Sport gezet. Dezelfde situatie, alleen schakelt de auto dan sneller en soepeler terug zonder de schok die je krijgt door de dot gas.
In dit geval is de auto dus comfortabeler in sport dan in de stand normaal.
In welke motor? Ik heb in een golf 1.0 dsg gereden en ervoer hetzelfde. Sport stand lijkt mij qua verbruik niet handig, maar plezier in autorijden is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Untouchablezz20 schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:33:
[...]

In welke motor? Ik heb in een golf 1.0 dsg gereden en ervoer hetzelfde. Sport stand lijkt mij qua verbruik niet handig, maar plezier in autorijden is ook wat waard.
Ik heb een 1.6 tdi.
Het gaat om de instellingen in de boordcomputer, dus niet om de S stand van de dsg bak (1x naar achter klikken). Die S stand is mij te sportfief om relaxed te rijden.

Ik ga er nog een dagje mee rijden, in de sport-stand, om eens te kijken of ik dit echt prettig vind. Je merkt namelijk ook dat het gaspedaal wat sneller reageert, ik weet niet of ik dat prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ah oké duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MK1998NL schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:30:
[...]

Ja er zijn er nog een aantal anderen die terug wat groter worden. Doet niets af van dat de "hurr durr downsizing is slecht want overstressed motoren die niet betrouwbaar zijn" van mensen komen die totaal geen idee hebben van de materie en zich er dan over uitspreken. Niet alleen in deze thread, maar over de rest van het forum en internet te vinden. Het is vrij ergerlijk dat dergelijke misinformatie de ronde doet.
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:13:
[...]

Zelfde met dat ik zou moeten linken naar artikels die het omschrijven, 2sec google en je vind genoeg. :P Maar idd. :)
Het ging niet over het concept van downsizen op zich, maar het feit dat jij meent dat de 'extra stress' de slijtage en betrouwbaarheid beinvloed. Daar lees ik graag iets meer wetenschappelijk over dan iemand die op een forum meent dat meer stress => meer slijtage => slechte betrouwbaarheid op lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kan je gerust wat opzoeken als je dat wilt, maar dat lijkt mij een beetje common sense. Maar ik snap wel je punt je, en dat is vaak met 'discussies' gebaseerd op N=1. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Op vlak van betrouwbaarheid van downsize motoren kan je veel vinden, maar achter de hoop (populaire?) artikels van doorsnee (auto)media is er bitter weinig degelijk materiaal/studies te vinden.

Je zou denken dat veel dingen common sense zijn. No offense, maar met dat boerenverstand kom je op dingen zoals dat de slag in een motor koppel beinvloed en dat extra stress in een motor meteen betekent dat de betrouwbaarheid ineenzakt. Dat is niet bepaald altijd de juiste waarheid.

Soms gaan er bij die nieuwe technieken bepaalde dingen voorbij aan de ingenieurs en krijg je de volgende gevallen: http://stratifiedauto.com...and-ford-ecoboost-motors/
Lessen worden geleerd en betrouwbare motoren worden ook nog wel gemaakt. Ook bij VW gaat het soms fout, denk aan olieverbruik in sommige TSI's of de oude twin-charged 1.4 TSI's waar er meer sneuvelden dan zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Dat gebeurt niet alleen bij motorblokken, denk maar eens aan de remmen van een RS3.

Er gaat helaas genoeg fout waar ze het niet altijd toegeven..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:05
Had ik ook met de golf en herkenning, komt omdat de navi denkt dat je “offroad” zit op de nieuwe A1/A6

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KillaZ schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:19:
[...]

Had ik ook met de golf en herkenning, komt omdat de navi denkt dat je “offroad” zit op de nieuwe A1/A6
Ook met navi update 2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:05
Goede vraag, golf is inmiddels alweer weg. De Octo nog geen tijd voor gehad (die heeft echter geen verkeersbordherkenning, dus zal die specifieke 5 niet aangeven vermoed ik)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Op de nieuwe A1 merk ik met de laatste navigatie update voor mijn Discover Pro (helaas) nog geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Zo te zien lopen die updates gewoon onwijs achter. A9 staat er ook nog niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:25:
Eindelijk mijn Scirocco voor de deur!
Maar omdat ik hem uit Duitsland geïmporteerd heb, is de handleiding ook in het Duits.
Is er een Nederlandstalige handleiding beschikbaar op internet? Eventueel in .pdf formaat?

Ik kan zelf zo snel niks vinden, misschien dat het hier bij jullie bekend is?
Of die beschikbaar is weet ik niet, maar zou je met een Google zoekactie dan waarschijnlijk wel kunnen vinden. En anders kan een NL VW dealer je wellicht helpen.

Ben natuurlijk vooral benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst! Welke versie heb je, pre/post refresh van het 2009 model, of misschien zelfs de laatste facelift, en met welke motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:13:
Zo te zien lopen die updates gewoon onwijs achter. A9 staat er ook nog niet in :P
Maar je kunt HERE ook een handje helpen: https://mapcreator.here.com/mapcreator/52.3667,4.9,12,0,0

Want, hoewel nog niet beschikbaar voor de Discover Pro (ik heb er zaterdag namelijk gereden) is de weg al volledig aangepast bij Joure. (Laatste snelwegrotonde van Nederland) is van de Kaart verdwenen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GFh8GHG0XGfryYpkEeURJk5B/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 13-11-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb nog de 2017/2018 kaarten (disover media) maar onze nieuwbouwwijk staat er wel behoorlijk goed op, behalve mijn huisnummer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GerCor schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:39:
[...]

Maar je kunt HERE ook een handje helpen: https://mapcreator.here.com/mapcreator/52.3667,4.9,12,0,0

Want, hoewel nog niet beschikbaar voor de Discover Pro (ik heb er zaterdag namelijk gereden) is de weg al volledig aangepast bij Joure. (Laatste snelwegrotonde van Nederland) is van de Kaart verdwenen. _/-\o_

[afbeelding]
Ja, nogal wiedes. HERE gebruikt data van Openstreetmap en die data is (vooral voor dergelijke grote projecten) heel erg up to date. De vertraging van de update van OSM naar HERE is waarschijnlijk vele malen groter dan te tijd die er zit tussen openstelling van een nieuwe weg en dat die in OSM zit.
Daarom wat mij betreft ook voor alle automakers: bouw apple carplay en Android Auto in en probeer niet zelf iets te maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Misschien willen automakers niet afhankelijk zijn van clubs zoals Apple en Android. Ik heb in onze Caddy's ook zitten klooien met Android auto. Wat een dikke ellende zeg. Ook Mirrorlink geprobeerd. Zelfde ellende.

Krijg de handel niet aan de praat. En dan denk ik. Als het zo moeilijk moet, laat dan maar gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik gebruik Android Auto icm Google Maps, dat werkt echt perfect.

@GerCor Zo te zien staat de A9 bij HERE al wel goed, maar wanneer we dat in de interne navi mogen verwachten valt nog te zien natuurlijk :P

[ Voor 53% gewijzigd door tiguan op 13-11-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bij CarPlay zit je vast aan Apple maps.
Gebruik ik regelmatig in een huurauto voor mn werk in t buitenland. Heb regelmatig aan de verkeerde kant van de stad gestaan.... wat een drama is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GerCor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:13:
Misschien willen automakers niet afhankelijk zijn van clubs zoals Apple en Android. Ik heb in onze Caddy's ook zitten klooien met Android auto. Wat een dikke ellende zeg. Ook Mirrorlink geprobeerd. Zelfde ellende.

Krijg de handel niet aan de praat. En dan denk ik. Als het zo moeilijk moet, laat dan maar gewoon zitten.
En consumenten willen niet afhankelijk zijn van de fabrikanten die voor big bucks hun map updates verkopen.

Of ben ik biased met met een auto uit 2011 en een mediasysteem dat uit het jaar kruik lijkt te komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat ben ik op wel met je eens. Je hebt dan als gebruiker geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:17:
Ik gebruik Android Auto icm Google Maps, dat werkt echt perfect.

@GerCor Zo te zien staat de A9 bij HERE al wel goed, maar wanneer we dat in de interne navi mogen verwachten valt nog te zien natuurlijk :P
Ja, dat wilde ik ook proberen. Maar dan moet je Android auto app installeren. En die app is dus helemaal nergens te vinden in de Store. En dan? Ik zag een filmpje op YT. Werd de app automatisch geïnstalleerd want die heb je nodig. En toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Telefoon is geschikt, originele kabel mee ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
@GerCor Klopt, AA is officieel niet beschikbaar in NL. Maar je kan wel de losse APK installeren vanaf een andere website, ik mag niet linken hier jammer genoeg. Maar als je Android Auto APK zoekt in Google kom je al een heel end.

Wat ook leuk is, je kan handsfree whatsappen met AA. Heb 't afgelopen zaterdag voor 't eerst gebruikt. Werkt best goed eigenlijk. Gewoon praten en hij zet 't om in tekst. Berichten worden voorgelezen.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 13-11-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:23
Maasluip schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:23:
[...]

En consumenten willen niet afhankelijk zijn van de fabrikanten die voor big bucks hun map updates verkopen.

Of ben ik biased met met een auto uit 2011 en een mediasysteem dat uit het jaar kruik lijkt te komen.
Precies, zelfs de allernieuwste systemen vind ik nog niks speciaals in auto's, ze hadden er zelfs 5-8 jaar geleden al in kunnen zitten. Kijk voor de grap eens naar een budget telefoon van 100-200 euro en wat zo'n ding al allemaal kan en aan processorkracht aan boord heeft. Waarom moet een multimedia/navigatiesysteem voor een auto dan zo duur en moeilijk zijn? Dat is echt geen optie meer waard van 1000+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maasluip schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:23:
[...]

Die van mij is van 12-12-13. Gratis Kaarten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:35:
[...]

Of die beschikbaar is weet ik niet, maar zou je met een Google zoekactie dan waarschijnlijk wel kunnen vinden. En anders kan een NL VW dealer je wellicht helpen.

Ben natuurlijk vooral benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst! Welke versie heb je, pre/post refresh van het 2009 model, of misschien zelfs de laatste facelift, en met welke motor?
Zal van de week eens langs de dealer rijden. Goeie tip idd!
Ik heb een zwarte Rocco uit 2013. Met 1.4tsi motor, 122pk.

Foto's komen nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:42:
[...]

Zal van de week eens langs de dealer rijden. Goeie tip idd!
Ik heb een zwarte Rocco uit 2013. Met 1.4tsi motor, 122pk.

Foto's komen nog wel een keer.
Nice. Heb zelf een witte uit 2012, dus net als bij jou van na de refresh met het vernieuwde interieur. Zelfde 122pk CAXA motor ook die ik wel met een chip op maat bij JD Engineering naar 160pk/300NM heb laten upgraden.

Die tune zit er nu overigens bijna 100K km op, auto staat zelf inmiddels op 123K, en tot dusver nog geen enkel technisch probleem gehad (behalve een ratel vanuit het motorcompartinent a.g.v. een vibrerende brandstofleiding, maar dat is eenvoudig te verhelpen). Verder een verwaarloosbaar olieverbruik en behoorlijk zuinig (700-800 km op één tank), betrouwbare motor dus die 1.4 TSI (singlecharger) in mijn ervaring, en ga je hopelijk nog veel plezier aan beleven dan. Foto's zien we dan wel tegemoet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@Weemism Gaan die chiptunes er niet af bij een softwareupdate bij de dealer?
Ik heb het ook ooit eens laten doen bij een Leon, maar dat was nog in een tijd dat softwareupdates bij de dealer niet vaak voorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je het vooraf aangeeft, dan raak je je chiptune niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:22:
Ik heb het ook ooit eens laten doen bij een Leon, maar dat was nog in een tijd dat softwareupdates bij de dealer niet vaak voorkwamen.
Bij veel deftige chiptuners, krijg je ook garantie dat als je tune na fabrieksupdate overschreven wordt, ze gratis de tune terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even een vraagje. Golf 5 van mijn zoon (hij is niet thuis maar vroeg me even te kijken of hij zijn Kaarten ook kan updaten)

Stuurde me deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zWyivP7HHl2igi2HzZGkLfg8/full.jpg

Ziet er toch uit als geschikt voor Kaarten 2018? Klopt dat?

En uh .... toch even deze topic opfleuren met een foto van mijn bolide. Staat er weer prachtig bij in het herfstzonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4HgR0Z7jftvY9BfgdnNoZZ6L/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 13-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Untouchablezz20 schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:33:
[...]

Rij programma's ?? Ik kan volgens mij alleen D of S stand met pook, en die rijprogrammas zijn bij mij alleen voor de front assist (staat ook onder het kopje: hulpprogrammas.) Of mis ik iets?

Golf 7 facelift met 8inch touchdinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bij mij staat het daar idd ook ja. Ik dacht in eerste instantie dat het ook alleen voor de ACC was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:22:
Is een risico, zeker als je bij de VW dealer blijft. Maar omdat die prutsers niet eens de sport katalysator herkenden, en volhielden dat ik geen kat meer had heb ik de auto sindsdien in onderhoud bij VAGtechniek in Nuenen, die hebben er iets meer verstand van.
Rainesh schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:29:
Als je het vooraf aangeeft, dan raak je je chiptune niet kwijt.
Klopt.
azz_kikr schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
[...]

Bij veel deftige chiptuners, krijg je ook garantie dat als je tune na fabrieksupdate overschreven wordt, ze gratis de tune terugzetten.
En klopt ook. JD zet de tuning bij verlies weer terug, ze houden voor elke tune het bestand in hun archief. Weet niet of er verder kosten aan terugplaatsing verbonden zijn, maar ik ga er van uit dat dit dan iig niet veel zal zijn.

Als de auto de komende maand voor een APK gaat ben ik van plan 'm gelijk bij VAGtechniek op de dyno te laten zetten om te kijken hoe het na 100K nu met het vermogen staat. Maar voor zover ik weet is er in de tussentijd geen softwareupdate meer geweest voor deze motor, en loopt ie voor zover ik kan beoordelen nog zoals destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:04:
Bij mij staat het daar idd ook ja. Ik dacht in eerste instantie dat het ook alleen voor de ACC was.
Maar die instellingen daar hebben 0 effect op gasreactie. Helaas.

Kan ook niet eigenlijk, die instelling is namelijk voor de adaptive cruisecontrol en front assist...Correct me if i'm wrong...

Dit omdat ik al een tijdje zoek naar het verbeteren van de gasreactie.. soms lijkt het net alsof je bij volintrappen van gas een seconden delay hebt, helemaal erg als je ff een beetje wilt racen bij stoplichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik had al zo'n idee ja...
Het voelt wat "jerky", hakkerig bij optrekken en de bak moet een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Sowieso heb je de "kickdown" ( heet die nog zo tegenwoordig?) bij volgas he, zit zo een knopje onder het pedaal, trap je die erbij in..schakelt die 9/10x terug... soms zelf naar de 3 op 5000 toeren...Hoop herrie maar geen snelheid dus. Best irritant soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:53:
Even een vraagje. Golf 5 van mijn zoon (hij is niet thuis maar vroeg me even te kijken of hij zijn Kaarten ook kan updaten)

Stuurde me deze foto:

[afbeelding]

Ziet er toch uit als geschikt voor Kaarten 2018? Klopt dat?

En uh .... toch even deze topic opfleuren met een foto van mijn bolide. Staat er weer prachtig bij in het herfstzonnetje.

[afbeelding]
Nope, dat is een RNS510. Laatste versie is V14 voor die dingen....dat is van augustus 2017 denk ik die versie. Dus mappen zijn wss van begin 2017/eind 2016 echt.

Die updates kan je niet van de volkswagen site halen. Die moet je updaten adv een CD/DVD/memorycard die je bij VW moet kopen.....of andere manieren maar die mag ik niet meer zeggen op dit forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:08:
[...]

Maar die instellingen daar hebben 0 effect op gasreactie. Helaas.

Kan ook niet eigenlijk, die instelling is namelijk voor de adaptive cruisecontrol en front assist...Correct me if i'm wrong...

Dit omdat ik al een tijdje zoek naar het verbeteren van de gasreactie.. soms lijkt het net alsof je bij volintrappen van gas een seconden delay hebt, helemaal erg als je ff een beetje wilt racen bij stoplichtje.
Kijk of je bij iemand met VCDS langs kunt rijden, kans is groot dat je je gasrespons op "Audi" kunt zetten ipv VW. Werkt overigens niet bij alle blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rainesh schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:36:
[...]

Kijk of je bij iemand met VCDS langs kunt rijden, kans is groot dat je je gasrespons op "Audi" kunt zetten ipv VW. Werkt overigens niet bij alle blokken.
Dat zou ik erg interessant vinden.
Ik heb een nieuwe 1.6TDI DSG, net een week oud. Heeft dat kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:44:
[...]

ja hoor. Doe het juist vaker bij de 1.6tdi's, alleen een paar gehad waarvan het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marsjee schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:15:
Sowieso heb je de "kickdown" ( heet die nog zo tegenwoordig?) bij volgas he, zit zo een knopje onder het pedaal, trap je die erbij in..schakelt die 9/10x terug... soms zelf naar de 3 op 5000 toeren...Hoop herrie maar geen snelheid dus. Best irritant soms.
Ook echt een knopje? heb je daar een foto van? :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:36:
[...]

Ga ik zeker doen straks, deze auto is tijdelijk, ga zelf de nieuwe polo rijden. Ook DSG dus dan ff kijken.
Gunner schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:18:
[...]

Nee is echt het gas tot beneden indrukken, je voelt dan een klik/knopje en die druk je ook in met het pedaal.

[ Voor 40% gewijzigd door Marsjee op 13-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gunner schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:18:
[...]

Hij bedoelt het ‘weerstandje’ aan het einde van je gaspedaal. Deze gebruik je ook om bijvoorbeeld de limiter te overrulen indien noodzakelijk.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Stond dit geval laatst niet hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vAzzhobgL2HruFSj3KVX3SxK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:44:
[...]

Ben je verder tevreden over de DSG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Untouchablezz20 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:13:
[...]

Ben je verder tevreden over de DSG?
Ja, best wel. Het is mijn eerste automaat, maar had er al regelmatig in gereden in huurauto’s voor m’n werk in t buitenland.

Reageert behoorlijk snel en in combinatie met ACC een verademing in de file! Echt een super combi.

Daarnaast moest ik ivm lease CO2 grens aan de 1.6tdi helaas. Die zou ik nooit met handbak nemen. De dsg schakelt snel voor je terug bij een inhaalactie en maakt het slome een beetje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
rinkel schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:57:
[...]

Ja, best wel. Het is mijn eerste automaat, maar had er al regelmatig in gereden in huurauto’s voor m’n werk in t buitenland.

Reageert behoorlijk snel en in combinatie met ACC een verademing in de file! Echt een super combi.

Daarnaast moest ik ivm lease CO2 grens aan de 1.6tdi helaas. Die zou ik nooit met handbak nemen. De dsg schakelt snel voor je terug bij een inhaalactie en maakt het slome een beetje goed.
en up- en down shifting gaat dat vloeiend? Zijn de schakelmomenten voelbaar? Ik had in de BWM, ook een automaat, altijd het probleem dat in de ochtend, als de motor koud was, de auto niet soepel van D1 naar D2 ging (lees; een duw in de rug). Heb jij hier ook last van met de DSG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Merkte zojuist dat mijn polo bluemotion 2012 het oranje airbag icoon aanging bij het starten. (en na een rit van ~25/30km nog steeds aan was)

Hoe kan dit komen? Kan ik dit zelf oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Yintha schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:00:
Merkte zojuist dat mijn polo bluemotion 2012 het oranje airbag icoon aanging bij het starten. (en na een rit van ~25/30km nog steeds aan was)

Hoe kan dit komen? Kan ik dit zelf oplossen?
Kan van alles zijn, uit laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:09:
[...]

en up- en down shifting gaat dat vloeiend? Zijn de schakelmomenten voelbaar? Ik had in de BWM, ook een automaat, altijd het probleem dat in de ochtend, als de motor koud was, de auto niet soepel van D1 naar D2 ging (lees; een duw in de rug). Heb jij hier ook last van met de DSG?
De DSG bak is niet de meest verfijnde die er is, ik vind die van BMW beter. Dat wil niet zeggen dat het een slechte bak is. Ik denk dat om brandstof te besparen de versnellingsbak wat te snel opschakelt. Daardoor is ie een beetje hakkerig bij het hernemen van snelheid, bijvoorbeeld als je uit een rotonde komt.
Lineair optrekken van 0-100 gaat prima en voel je de versnellingen bijna niet.

Ik vind het wel een fijne versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:08:
Nu we het toch over dvd vrijschakelen hebben...

Mensen die van sites filmpjes willen downloaden, zoals youtube bijv gebruiken vaak van die onhandige converters. Ik gebruik hiervoor een speciale commandline tool, genaamd Youtube-DL

https://rg3.github.io/youtube-dl/

Handleiding:
- ff mapje aanmaken op je C-schijf, bijv C:\Youtube
- Vervolgens plaats je daarin het bestandje youtube-dl.exe
- Open CMD (commandline tool)
- ga naar folder C:\Youtube

Nu komt het leuke ervan. Als je een youtube filmpje wilt downloaden, dan kan dat hartstikke simpel met dit. Ook direct in het juiste bestandsformaat voor de auto :)

Ik ben een groot fan van Philippe Geubels, dus gebruik ff een filmpje van hem als voorbeeld :P

YouTube: De Slimste Mens Ter Wereld Finale Week 2016 Compilatie Met Jeroom ...

Vervolgens tik je het volgende in:

code:
1
 youtube-dl.exe -F "plak hier je link"

Vervolgens krijg je dit te zien:
[afbeelding]

Bij "format" zie je een getal staan, deze heb je nodig om desbetreffende kwaliteit/spoor te downloaden.

Om een filmpje te downloaden die direct af te spelen is op je Discover Pro/MMI Plus/Columbus/Seat Navi Plus, heb je code 18 nodig. Je "-F" verander je in "-f" oftewel een kleine F

code:
1
 youtube-dl.exe -f 18 "plak hier je link"

[afbeelding]

In het mapje C:\Youtube komt je download te staan :)
Ik geloof dat ik mijn handige neefje maar weer ga inschakelen. Dat downloaden gaat niet zomaar... |:(

(It requires the Python interpreter) of (Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86))

----

Nog een Sinterklaas/Kersttip: Netjes inpakken, naam van je vrouw, vriend of vriendin erop ..... moet je wel zeker weten dat ze uiteindelijk op JOUW auto terechtkomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ezinhPqEsXUVzzu1XQLEeStx/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:23:
[...]

Ik geloof dat ik mijn handige neefje maar weer ga inschakelen. Dat downloaden gaat niet zomaar... |:(

(It requires the Python interpreter) of (Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86))

----

Nog een Sinterklaas/Kersttip: Netjes inpakken, naam van je vrouw, vriend of vriendin erop ..... moet je wel zeker weten dat ze uiteindelijk op JOUW auto terechtkomen :+

[afbeelding]
Installeer dit.

https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=5555

Probeer het dan nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gedaan maar heb nog nooit met CMD gewerkt. Mapje en alles wat je schreef is gelukt. Komt goed ...

Maar even iets anders (weer iets geinigs gezien) en vraag me af of dat mag (en anders maar niet O-) )

Dagrijverlichting is nu zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tj8yR9Gz69ilui8DDL4HEm8C/full.jpg

Maar mag die 'kleine' (stadsverlichting) ook meedoen als DRL?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3rQ3jKCiP9LYuPunFi7eXX4q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Die dagrijverlichting is zoveel vetter dan bij mij, welke optie is dat? Ik heb de mistlampen als dagrijverlichting. Of is dat weer zo'n optie die niet op de e-Golf kan?

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 14-11-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:23
GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:46:
[...]

Gedaan maar heb nog nooit met CMD gewerkt. Mapje en alles wat je schreef is gelukt. Komt goed ...

Maar even iets anders (weer iets geinigs gezien) en vraag me af of dat mag (en anders maar niet O-) )

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom zou je dat willen uberhaupt? Heb je die mooie U DRL en daar langs zo'n vieze gele halogeen lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:51:
Die dagrijverlichting is zoveel vetter dan bij mij, welke optie is dat? Ik heb de mistlampen als dagrijverlichting. Of is dat weer zo'n optie die niet op de e-Golf kan?
Nee jongen, exclusief voor mijn auto _O-

Geintje natuurlijk. Moet je even aan @Rainesh vragen. Ik heb tegen hem gezegd dat ik helemaal niks met mistlampen wil doen. Mistlampen worden ook wel eens gebruikt als bochtenverlichting. Bah, echt iets voor koeriers die ik 's nachts/'s morgens tegenkom. Zo ....... 2015.

Maar die kleine vind ik ook vet, dus als het kan ..... ook graag meedoen als DRL. d:)b
Scrtz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:58:
[...]

Waarom zou je dat willen uberhaupt? Heb je die mooie U DRL en daar langs zo'n vieze gele halogeen lamp.
Wat? Geel? Man, zo wit als de witte was ..... 8) (de pijl is geel ja, dat klopt. :+)

Het gaat echt om dat hele kleine lampje. (is het niet een schatje?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ysmiKbURBF2uWcuLbzHe0P4S/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kan die binnenste ring niet als DRL fungeren dan, samen met de buitenste ring? Dat zou ik mooier vinden dan dat kleine lampje.

Volgens mij heb ik zelfs al eens een Golf zien rijden met die ringen als DRL, of misschien gewone verlichting.

[ Voor 76% gewijzigd door tiguan op 14-11-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:22:
Kan die binnenste ring niet als DRL fungeren dan, samen met de buitenste ring? Dat zou ik mooier vinden dan dat kleine lampje.

Volgens mij heb ik zelfs al eens een Golf zien rijden met die ringen als DRL, of misschien gewone verlichting.
Alleen bij de jongens en meisjes die over de 'R' beschikken. Had ik ook graag gewild maar daar 'lopen geen draadjes' naar toe heb ik begrepen. Dus ja, dan is dat stadslampje wel een leuke knipoog vind ik. Ik ga even aan @Rainesh vragen of dat te fiksen is.

Tsja, avonden achter YouTube hebben mij geleerd dat er nogal wat verschillende koplampen zijn. Ik heb ook een GTI gezien met dubbele U-tjes. Ja, je weet natuurlijk nooit wat iemand in zijn garage in elkaar timmert.

Ik zie regelmatig auto's, en dan vaak van die ouwe bakken, die van alles in hun koplampen hebben gestopt.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
VW heeft het wel in hun pers foto's :)
Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/2951346582_DB2012AU00.jpg

Je GPS-data zit nog achter je foto, als je geeft om privacy misschien niet ideaal...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MK1998NL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:33:
[...]

VW heeft het wel in hun pers foto's :)
[afbeelding]
Ja, ik dacht ook dat ik had voordat ik het liet aanpassen. Maar heb de auto nog niet zo lang dus dacht: misschien stond de schakelaar toen ook wel op stadsverlichting.
Je GPS-data zit nog achter je foto, als je geeft om privacy misschien niet ideaal...
Thanks maar maakt me niet zoveel uit. Als iemand mij zoekt ..... dan kan dat ook andere manieren ook wel. En als ik nog geld van ze krijg .... helemaal goed. Nee, ik maal er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tiguan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:51:
Op mijn Golf 7 heb ik het Techniek pakket plus de meeruitvoering daarvan besteld om dat zo te krijgen. Dus de xenon met extra.
Of dat op een e-Golf had gekund weet ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 14-11-2017 14:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:37:
[...]

Ja, ik dacht ook dat ik had voordat ik het liet aanpassen. Maar heb de auto nog niet zo lang dus dacht: misschien stond de schakelaar toen ook wel op stadsverlichting.
Qua positionering mag het in ieder geval. Volgens mij moet het wel één sterkte hebben, ik weet niet of dat stadlicht-lampje evenveel licht geeft als de DRL (in mijn halogeen DRL zit W21/5W, DRL is een stuk feller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Gunner Ah, die optie is er niet idd. De e-Golf heeft standaard LED verlichting, de enige extra optie is LED plus, maar dat ziet er hetzelfde uit voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MK1998NL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:55:
[...]
Qua positionering mag het in ieder geval. Volgens mij moet het wel één sterkte hebben, ik weet niet of dat stadlicht-lampje evenveel licht geeft als de DRL (in mijn halogeen DRL zit W21/5W, DRL is een stuk feller).
Nou, het is ... zoals op de foto (U en kleine lampje) de instelling via de schakelaar stadslicht. De felheid is niet aangepast. Wat is aangepast is dat de U uitgaat wanneer ik richting aangeef.

Nu weet ik niets van codering maar nu moet je niet alleen de U als DRL hebben maar ook dat kleine lampje, dus eigenlijk; stadslicht kiezen als DRL. En, beide in 1 koplamp moeten uitgaan als ik richting aangeef. Maar als dat kleine lampje blijft branden en de U gaat wel uit bij richting aangeven, vind ik het ook goed. Want echt opvallen doet dat kleine lampje niet.

Dit is dus stadslicht. Beetje zeikweer hier dus het is wat wazig maar het idee is duidelijk.

Zal je in het donker nooit zien verder want dan schakelt dimlicht in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BuAJ19hU3MIQ9OLSk9cVaAYf/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vind het wel wat eigenlijk, kan je ook eens een foto maken overdag?

Mooie oplossing voor wanneer de 2 U’s niet aankunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:55:

Scroll even omhoog. :P of klik hier: GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Alleen moeilijk zichtbaar, daarom ook even een gele pijl erbij gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:55:

Op 6 perfect mogelijk. Om je stadslichten als drl te gebruiken. Op 7 geen idee. 7 is meer rainesh. Ik doe meer de 6jes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:12:
[...]
Op 6 perfect mogelijk. Om je stadslichten als drl te gebruiken. Op 7 geen idee. 7 is meer rainesh. Ik doe meer de 6jes :D
Hoopvol, ik ben hoopvol. Net weer even de regen getrotseerd en auto op contact, stand stadslicht. U gaat uit bij richting aangeven, stadslampje blijft branden. Dus .... als @Rainesh die ook nog kan meeschakelen, helemaal prima. Lukt dat niet maar kan stadslicht wel als DRL ben ik ook meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:06:
[...]

Scroll even omhoog. :P of klik hier: GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Alleen moeilijk zichtbaar, daarom ook even een gele pijl erbij gezet.
Ik dacht serieus dat dat reflectie was en dat je het aan wilde hebben :+
azz_kikr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:12:
[...]

Wat wil je op de 6 instellen?
Mijn ledjes zitten sowieso onderin de bumper (R20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gelukkig, een bevestiging van @Rainesh dat het mogelijk is, van de week de 'laatste 2 aanpassingen' en dan is mijn Golf helemaal zoals ik het wil. Mooi.

Ik zat net een filmpje te kijken over de T-Roc. Ik gaf al aan dat ik de T-Roc klein vind ogen en in het filmpje werd gezegd dat de T-Roc 11 cm kleiner en 12 cm hoger is dan de Golf. Bedoeld voor een gezin met kinderen......

We zullen zien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:40:
Gelukkig, een bevestiging van @Rainesh dat het mogelijk is, van de week de 'laatste 2 aanpassingen' en dan is mijn Golf helemaal zoals ik het wil. Mooi.

Ik zat net een filmpje te kijken over de T-Roc. Ik gaf al aan dat ik de T-Roc klein vind ogen en in het filmpje werd gezegd dat de T-Roc 11 cm kleiner en 12 cm hoger is dan de Golf. Bedoeld voor een gezin met kinderen......

We zullen zien .....
linkje? 11cm kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vanaf 4:45 minuten. Scheelt weer zoeken. :9

YouTube: VW T-Roc „High Class Golf?“

Pagina: 1 ... 70 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.