Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Wilde vanochtend trouwens via de app, de voorruitverwarming aanzetten, lukte niet. Daarna acclimatiseren geprobeerd, lukte ook niet. Betrouwbaar dat Car-Net. 8)7

Update is net klaar. Heb gelijk ff gekeken of die nieuwe A9 er nou in zit. Ik zie dat wel de weg er ligt, maar de A9 (blauwe weg) zelf loopt nog steeds door Badhoevedorp. Misschien dat ie intern nog dingen aan 't bijwerken is. Vanavond maar ff kijken wat er gebeurt. Zou 't wel irritant vinden als ie er nog steeds niet in zit.

[ Voor 58% gewijzigd door tiguan op 07-11-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Viper® schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:05:
[...]

Ah ok, handig om te weten.

Ik vind het wel apart dat wanneer je 's ochtends weg rijdt hij in e-mode blijft, ook al rij je 135 op de snelweg. Als de accu dan leeg is slaat de koude motor aan en deze moet direct 3500+ toeren draaien, niet optimaal. Zet hem nu in hybrid zodat de motor al warm draait.

Gisteren via de E-manager een laadpaal (klimatiseren) en rijtijd ingesteld van 07:30, bij basis instellingen aangezet dat klimatiseren vanaf de accu mocht en vanmorgen direct wegrijden, niks meer krabben 8)
Doe ik ook. Met dit weer start ik gelijk in hybrid. Collega van mij doet dat niet, die mocht vorig jaar naar de dealer voor een nieuwe turbo. Hadden veel mensen last van. Koude motor, gelijk vol aan de bak = vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eddos schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:52:
[...]

Doe ik ook. Met dit weer start ik gelijk in hybrid. Collega van mij doet dat niet, die mocht vorig jaar naar de dealer voor een nieuwe turbo. Hadden veel mensen last van. Koude motor, gelijk vol aan de bak = vragen om problemen.
Is dit nog ergens in te stellen, of moet dat via vcds of helemaal niet.

Zeker als je net start en het media systeem is nog aan het wakker worden zit ik op de e-mode knop te rammen of GTE om te switchen.
Ik wil helemaal niet volledig elektrisch rijden, waarom is dit niet gewoon in te stellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zojuist eens lekker de tijd genomen om de Rocco goed te poetsen, althans, door de wasstraat te halen en daarna op het gemakje alle meuk tussen de kieren er ook eens goed af te vegen, wat bij witte lak nog wel eens dankbaar werk is, en van binnen te zuigen en af te stoffen.

Bij thuiskomst kon ik het niet laten nog even achterom te kijken, en besloten maar eens een fotootje te klikken.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4543/38243112281_95d6d52aed_c.jpg

Blijft ondanks z'n leeftijd van bijna 6 jaar inmiddels toch een heerlijk bakkie wat mij betreft, beste automobiele aankoop van me ooit in deze trim met 19" LM en panoramadak, en ondanks dat ik laatst weer eens een keer bij wat dealers langs ben gegaan ter oriëntatie op iets nieuws ben ik denk ik wel blij dat ik niet zo heel snel persé iets anders wil vooralsnog 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Viper® schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:56:
[...]

Is dit nog ergens in te stellen, of moet dat via vcds of helemaal niet.

Zeker als je net start en het media systeem is nog aan het wakker worden zit ik op de e-mode knop te rammen of GTE om te switchen.
Ik wil helemaal niet volledig elektrisch rijden, waarom is dit niet gewoon in te stellen.
Niet via het systeem voor zover ik weet.
Heb mij daar ook nooit in verdiept; ik rijd juist zoveel mogelijk elektrisch, als het op accu-afstand ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vraagje voor de TSI of TDI rijders, of elke andere turbo :P

Afkoelen..... lees en hoor het overal, echter als ik mijn temperatuur van de olie mag geloven, heeft afkoelen enkel zo een 5 tot 6 graden effect, en dan heb ik echt 30 minuten zitten wachten..

Kan ik hieruit opmaken dat het in mijn geval niet nodig is ? ik snap dat het zou moeten, echter met 6graden verschil bij mij, ( 95c zit die ongeveer op, met uitschieters tot 106c tijdens rijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ben geen expert, maar wat ik altijd begrepen en gelezen heb is het volgende.

Het is altijd verstandig om niet direct na het stoppen je motor uit te zetten. Dit omdat een turbo ergens tegen tussen de 20k/100k rpm kan draaien wat betekent dat deze niet zomaar stilstaat. Ook loopt de temperatuur flink op en hij wordt gekoeld door olie.
Zet je de motor uit dan stopt de olie toevoer, de turbo zal dan plaatselijk nog heel heet zijn en lastig zijn hitte kwijt kunnen. Ook wordt de olie plaatselijk zeer heet, slecht voor de samenstelling.

De olietemperatuur wordt waarschijnlijk gemeten vanuit de carterpan en er gaat iets van 5+ liter olie door de motor. 5 tot 6 graden op 5+ liter is volgens mij best veel energie.
Een pan met 5 liter water opwarmen kost ook best wat tijd/energie.

Volgens mij hoef je dus echt geen minuten te wachten maar ~30 seconden is wel handig als je bij het tankstation stopt als je net een lang stuk gereden hebt.

Maar misschien is het tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Update gelukt, bedankt @Rainesh Nu heb ik de kaarten van 2018! _/-\o_ :9

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bZ593YS5j7R4aHb8SyxP24h0n1cvBtVzSL6aC5Pm-B8Kf4l4WMcUHRrITZz_6WPIIicxb1BqjLsYYlS14zLF7xuuhJrjXcoy8AMejcnwV6eD0ObVb-uYVOA-0NgjKm3AH-IOxyOW-5xXLM93UG10G0a9eQKo0hWM06hr9FifcvTOYFA6IDbPxz6-T74O45ZSo4vJzi5p902BQNd_yjz8SORel8JDZqNlE6mX9dNG5gyeq97dRL7j6Pr7M91WnE3KBznbP5UJg4bLOFUdZ4ynQNFBKfGcJyqNCb4u59oHOj-9mXWKePtzmzmSNYJhm-H7yJTQsOhc5-ss70nO57ZcChrcYzmDhvSLMhCgQIBeeVn-Rf_tXiX_eLltE_oWoPAFkahGX1TStGaC78zn56syCkdwzga8p8F6WIp--v_ohmzcuUoQjUQDU3n-CpRehe8lx8FBqUB9Qx6WEKylmu5uF3fTkh4abDiaO3XacS9fHmmHd2KS0utI3C-NwigrRXSfY2e9xUcm7DbTRqXbuq2ezXoybh9Zh6f99AvJpCMkjaWkCju9ATV7WbpqR3PgUc8HlGFayBeKRdYxvJtfa9dWG1khqdk9I55Oidob7Wt2oQ=w1714-h1286-no

Het duurde ongeveer 1 uur voor de update klaar was.

[ Voor 76% gewijzigd door adis op 07-11-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Marsjee schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:58:

Afkoelen..... lees en hoor het overal, echter als ik mijn temperatuur van de olie mag geloven, heeft afkoelen enkel zo een 5 tot 6 graden effect, en dan heb ik echt 30 minuten zitten wachten..

Kan ik hieruit opmaken dat het in mijn geval niet nodig is ? ik snap dat het zou moeten, echter met 6graden verschil bij mij, ( 95c zit die ongeveer op, met uitschieters tot 106c tijdens rijden.)
Dus, we hebben 100 verschillende assistenten in de auto, zoals lane assist en ga zo maar door maar dan zouden we 30 minuten in de auto moeten zitten wachten? Ik niet hoor .... :P

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:01:
[...]

Dus, we hebben 100 verschillende assistenten in de auto, zoals lane assist en ga zo maar door maar dan zouden we 30 minuten in de auto moeten zitten wachten? Ik niet hoor .... :P
Per toeval 30minuten, was met bezig met bellen, vandaar ☻👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe zou dat uitpakken met het start/stop systeem 🤣

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:30:
Hoe zou dat uitpakken met het start/stop systeem 🤣
Vaak watergekoelde turbo's en (meerdere) elektrische waterpompen. Ook wordt een een waslijst van dingen gecheckt vooraleer je start stop werkt. Daaronder kunnen vereisten vallen voor de belasting (en dus uitlaatgastemperatuur voor/achter de turbo). Is die te hoog geweest in de momenten voor de start-stop dan slaat de motor simpelweg niet af.
Marsjee schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:58:

Tegenwoordig worden er veel watergekoelde turbo's en elektrische waterpompen gebruikt, dus dan wordt de olie die stil staat in een warme turbo nog altijd gekoeld mocht dat nodig zijn zelfd als je je motor af zet.

En de tijd vanaf een snelwegparking van de afrit gaan en de auto daadwerkelijk parkeren is vaak al genoeg om de hoogste temperaturen uit de uitlaat te krijgen. Ooit een keer met de torque app gemeten wat de uitlaatgastemperaturen doen en hoe snel die terug zakken op een 2.0TDI. Bij lange vollast, op de duitse snelwegen, zit die constant boven de 700 graden (voor de turbo). Eens geparkeerd op de parking naast de snelweg was die als onder de 300 graden gedoken.(waar 300 a 400 graden normaal is voor 130 op de snelweg).

De olietemperatuur zegt op zich ook niet zoveel over temperaturen in en door de turbo. Bij normaal gebruik zit die inderdaad tussen de 90 en de 110 bij mij. Ooit een keer de 136 graden aangetikt in een 1.6TDI, dus 106 graden valt nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Marsjee Ik bedoelde eigenlijk meer: de auto zit vol met assistenten. Als het zo zou zijn dat je motor niet moet uitschakelden er vast wel een schermpje zou opduiken. Ik denk dan ook direct dat niemand zo'n auto zou willen hebben.

Even iets anders:

Net de Volkswagensite bezocht omdat ik wilde weten hoe we de spraakfunctionaliteit vrijschakelen op onze Caddy's. Zegt Iris (Chat) dat het per systeem € 205 kost. Wel snel informatie op deze manier maar aangezien we Caddy's leasen gaan we dat natuurlijk niet doen..... voor 1 functie.

En zowel op de Caddy's als ook op mijn Golf 7 zit de Start/Stop functie. Sommige collega's vinden het helemaal niks, ik vind het geweldig. Wel 2 dingetjes. Bij de Caddy's merk je heel duidelijk dat de dieselmotor wordt uitgeschakeld, bij mijn Golf merk je dat nauwelijks. Stationair is de Golf namelijk erg stil.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 09:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
Kleine update op de kaarten en TJA:

De limiet lijkt sterk op 1 minuut 30 te liggen voor de handjes weer aan het stuur in een langzaam rijdende file onder de 30-35km/h. Vanochtend en gisteren 3 situaties gehad waarop dit zich openbaarde op deze manier. Daarnaast heb ik ook keren gehad dat ik na 60km/h+ direct handen aan het stuur moest maar ook boven de 40km/h+ direct. Er zijn dus nogal wat variabelen die meetellen heb ik het idee. Onder de 30km/h met 1minuut 30 zonder handen lijkt altijd goed te gaan.

De kaart updates hebben op mijn MY18 Discover Pro middels USB3.0 stick 28 minuten nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:35:
Kleine update op de kaarten en TJA:

De limiet lijkt sterk op 1 minuut 30 te liggen voor de handjes weer aan het stuur in een langzaam rijdende file onder de 30-35km/h. Vanochtend en gisteren 3 situaties gehad waarop dit zich openbaarde op deze manier. Daarnaast heb ik ook keren gehad dat ik na 60km/h+ direct handen aan het stuur moest maar ook boven de 40km/h+ direct. Er zijn dus nogal wat variabelen die meetellen heb ik het idee. Onder de 30km/h met 1minuut 30 zonder handen lijkt altijd goed te gaan.

De kaart updates hebben op mijn MY18 Discover Pro middels USB3.0 stick 28 minuten nodig gehad.
Leuk om te lezen over TJA. Maar als ik het allemaal zo lees houdt de functie je meer bezig dan dat je er plezier van hebt. Of is het wennen en voegt het wel iets toe aan comfort? De afkorting TJA .... komt bij mij over als tsja... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:37:
[...]

Leuk om te lezen over TJA. Maar als ik het allemaal zo lees houdt de functie je meer bezig dan dat je er plezier van hebt. Of is het wennen en voegt het wel iets toe aan comfort?
Ik ben voor iedereen aan het testen wat de limieten/mogelijkheden zijn vandaar dat ik er nu even alert op ben.
Het geeft me juist wel rust eigenlijk, als ik al voel dat we afremmen en op navi en voor me alles op zie hopen dan duik ik rustig achteruit in mijn stoel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, en ik lees ook dat je soms erg fors gaat remmen (automatisch). Heb je dan ook gelijk de instelling dat de alarmlichten vanzelf aangaan ingeschakeld staan? Lijkt me ook een handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 12:34
zijn er voor de discover media voor de golf 7 facelift al updates beschikbaar?

ik zie deze nl. niet hier terugkomen:

http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_Golf&

[ Voor 66% gewijzigd door pitchdown op 08-11-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bedankt.
Is columbus echter de juiste voor de golf 7 FL discover media?
Wat is de url waar je kan wanneer er updates zijn discover media voor Golf FL?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 08-11-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:27:
[...]

vanuit het navigatie-onderdeel zijn er maar 3 categoriën beschikbaar.
Wanneer je handmatig in POI gaat zoeken en je typt bv. : rabobank --> dan komt deze wel naar voren.

Waar/hoe kan jij de categoriën vooraf naar voren toveren?
Iemand die weet hoe ik in de GOLF 7 FL meer POI-categoriën naar voren kan toveren?
Is het ook mogelijk om extra POI`s toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@AndRo555 : Ik heb hier zo'n 2.0TDi blok (210PK/420Nm) in een Golf 7 en dat ding staat hier thuis regelmatig voor de deur nog ná te pompen als ik de auto al uit ben en 't ding op slot/geparkeerd staat terwijl ik een kilometerje of 2,5 á 3 rijden van de A2 woon :+

PS. Dat van al die condities waar aan voldaan moet worden voordat het Sart/Stop system in werking treedt wist ik, heb wel eens met dat spel gespeeld middels VCDS om het wat te finetunen.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 08-11-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:42:
Oké, en ik lees ook dat je soms erg fors gaat remmen (automatisch). Heb je dan ook gelijk de instelling dat de alarmlichten vanzelf aangaan ingeschakeld staan? Lijkt me ook een handige functie.
Staat aan maar is door automatisch remmen nog niet aangegaan bij mij.
Wel 1 maal door mijn toedoen qua remkracht. Op 11.500 km gereden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GeeMoney schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:23:
[...]

Staat aan maar is door automatisch remmen nog niet aangegaan bij mij.
Wel 1 maal door mijn toedoen qua remkracht. Op 11.500 km gereden nu.
Heb dat hier ook aan gezet. Je moet overigens érg lomp remmen (paniek stop) om dat system te triggeren. Heb 't laatst voor 't eerst in 3 jaar in werking gehad toen een wat ouder person ineens besloot om vanaf een invoegstrook direct naar de tweede baan dóór te komen waardoor alles vóór me ineens VOL in de remmen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:18:
@AndRo555 : Ik heb hier zo'n 2.0TDi blok (210PK/420Nm) in een Golf 7 en dat ding staat hier thuis regelmatig voor de deur nog ná te pompen als ik de auto al uit ben en 't ding op slot/geparkeerd staat tewijl ik een kilometerje of 2,5 á 3 rijden van de A2 woon :+

PS. Dat van al die condities waar aan voldaan moet worden voordat het Sart/Stop system in werking treedt wist ik, heb wel eens met dat spel gespeeld middels VCDS om het wat te finetunen.
Dat is normaal als die heeft zitten regeneren. Voor normaal afkoelen gaat die niet nadraaien.....

@GerCor die automatische remlichten is enkel als je heel heel fors remt.....met 2 voeten en tot stilstand bijna (komende van boven de 70km/u). Van even kort inhouden gaan ze lang niet branden.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 08-11-2017 10:34 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

pitchdown schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:08:
[...]

Bedankt.
Is columbus echter de juiste voor de golf 7 FL discover media?
Wat is de url waar je kan wanneer er updates zijn discover media voor Golf FL?
De Skoda Columbus is volgens mij de tegenhanger van de VW Discover Pro, niet de Media.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
MisteRMeesteR schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:30:
[...]

De Skoda Columbus is volgens mij de tegenhanger van de VW Discover Pro, niet de Media.
Dat klopt

@pitchdown linkje wat ik postte is voor jouw systeem :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:28:
[...]

Dat is normaal als die heeft zitten regeneren. Voor normaal afkoelen gaat die niet nadraaien.....

@GerCor die automatische remlichten is enkel als je heel heel fors remt.....met 2 voeten en tot stilstand bijna (komende van boven de 70km/u). Van even kort inhouden gaan ze lang niet branden.
Ik heb filmpjes gezien maar ik las ook dit: GeeMoney in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Dus ... vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rainesh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:34:
[...]

Dat klopt

@pitchdown linkje wat ik postte is voor jouw systeem :)
thx
wat me alleen opvalt is een heel andere mappenstructuur!
op de VW-SD-kaart:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2h67scl.jpg

in de zip-file van je post:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2gxmath.jpg

klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

pitchdown schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:43:
[...]

thx
wat me alleen opvalt is een heel andere mappenstructuur!
op de VW-SD-kaart:

[afbeelding]

in de zip-file van je post:

[afbeelding]

klopt dat wel?
Zo te zien heb je alles uitgepakt op de PC? En dat moet niet. Je moet het uitpakken op de SD card. SD moet ook volledig leeg zijn en je mag op de SD ook geen mappen maken. Daar worden dan de mapjes gemaakt.

Foutje, je hebt het uitgepakt op de SD zie ik nu.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
GerCor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:53:
[...]

Zo te zien heb je alles uitgepakt op de PC? En dat moet niet. Je moet het uitpakken op de SD card. SD moet ook volledig leeg zijn en je mag op de SD ook geen mappen maken. Daar worden dan de mapjes gemaakt.
ok, maar vanwaar het verschil in mappenstructuur?
kan ik ook een eigen ssd gebruiken ipv volkswagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
pitchdown schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:54:
[...]

ok, maar vanwaar het verschil in mappenstructuur?
kan ik ook een eigen ssd gebruiken ipv volkswagen?
Ow wacht ! je hebt je navi op een los sd kaartje staan ipv hardeschijf.....je hebt Discover Media ipv Pro. Nee dan is het niet voor jouw systeem, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
pitchdown schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:12:
[...]

Iemand die weet hoe ik in de GOLF 7 FL meer POI-categoriën naar voren kan toveren?
Is het ook mogelijk om extra POI`s toe te voegen?
Zou ik ook wel willen weten. VW heeft namelijk niet eens de Fastned locaties er in gezet, terwijl dat voor een e-Golf toch wel erg handig is. Heb ze laatst handmatig geïmporteerd via Car-Net, maar je kan ze niet als POIs gebruiken op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rainesh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:57:
[...]

Ow wacht ! je hebt je navi op een los sd kaartje staan ipv hardeschijf.....je hebt Discover Media ipv Pro. Nee dan is het niet voor jouw systeem, sorry :)
Geen punt.
maar voor discover media zullen er ook toch inmiddels wel updates moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
pitchdown schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:05:
[...]

Geen punt.
maar voor discover media zullen er ook toch inmiddels wel updates moeten zijn?
Nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb filmpjes gezien maar ik las ook dit: GeeMoney in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Dus ... vroeg het me af.
Dat is weer iets anders :)
Ik was aan het achteruit inparkeren en plots ging hij volop de rem en ging mijn AID naar rood en piepen.
Dat is volgens mij de Rear Cross Trafic Alert ofzo wat ik volgens de brochures niet zou hebben aangezien ik geen Side Assist heb. Toch ging hij automatisch vol op de rem.
Dat is een ander mechanisme als afremmen op de ACC/TJA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
GeeMoney schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:05:
[...]

Ik was aan het achteruit inparkeren en plots ging hij volop de rem en ging mijn AID naar rood en piepen.
Dat is volgens mij de Rear Cross Trafic Alert ofzo wat ik volgens de brochures niet zou hebben aangezien ik geen Side Assist heb. Toch ging hij automatisch vol op de rem.
dat is de manoeuvreerremfunctie.
zit ook op de golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 19:31

CaDje

Framedrops for life

Ik ben vandaag ook begonnen met het updaten van m'n MIB 1 discovery pro systeem via SD kaart.

Wellicht al bekend, maar pas op als je ook een data verbinding via een losse simkaart of via je telefoon lopen hebt, het systeem pakt als eerste namelijk de data verbinding. Ik heb de simkaart moeten verwijderen om de update vanaf de SD kaart te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GeeMoney schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:05:
[...]

Achteruit inparkeren tegen 70km/u zou wel heeeel knap zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Goedenavond!

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een Volkswagen Polo bluemotion (Diesel 2012)?
-Is het verschil (performance) merkbaar en zoja, wanneer?
-Wat doet het brandstofverbruik? Ik rij vrij zuinig (het nieuwe rijden en nergens te hard) zou de investering eruit te halen zijn door vermindering dieselverbruik. Ik rijd ~30000km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Ondervinden jullie ook problemen met car-net? Ik kan niet meer inloggen en wachtwoord vergeten werkt ook niet, want ik krijg op de site de melding er is een fout opgetreden. Ik heb ook met hen gebeld, maar ze geven aan dat het gaat om een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 13:23
Yintha schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:42:
Goedenavond!

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een Volkswagen Polo bluemotion (Diesel 2012)?
-Wat doet het brandstofverbruik? Ik rij vrij zuinig (het nieuwe rijden en nergens te hard) zou de investering eruit te halen zijn door vermindering dieselverbruik. Ik rijd ~30000km per jaar.
Je hebt een 1.2 tdi of welke motor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tegen de wijze raad van @Rainesh in 32gb op 8kb geformatteerd en Kaarten update 2018 uitgepakt. Is nu in mijn auto aan het installeren ......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y5vxLVC2BRZDJ3JAjk8C0zSP/full.jpg

Fingers crossed .... >:)

Krijg het nergens voor elkaar om op 4 kb te formatteren en heb nou eenmaal geen geduld. :+

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik wou net zeggen, het moest toch 4kb zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Yintha schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:42:
Goedenavond!

- De 1.2 gaat naar van 75pk naar 105pk, de 1.6 van 75pk naar 140pk. Zeker die laatste ga je goed merken. Je doet 40% a 50 % winst. Dat voel je altijd.

Veel zuiniger zal die niet worden, zal mss iets lager liggen want hij kan net iets makkelijker mee in verkeer. Gaat vooral stukken leuker rijden. 140pk in een polo-tje rijdt best wel lekker :p

Ander nieuws, op DVX is er tuning beschikbaar voor de 170pk Tiguan....Stage 7 :+ -> 590pk _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:11:
Ik wou net zeggen, het moest toch 4kb zijn?
Yep, anders zou het niet passen. Even navraag gedaan bij mijn zwager: als het niet past krijg je direct bij het uitpakken al een foutmelding.

EDIT. Windows 10 kan alleen FAT32 8kb en hoger formatteren. En, heel toevallig want je verzint het niet, is mijn zwager zijn Audi TT aan het updaten. Alleen moet dat wel andere software zijn want hij heeft nog nooit van HERE gehoord.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Scrtz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:05:
[...]

Je hebt een 1.2 tdi of welke motor heb je?
De 1.2 inderdaad, echt stoplichtding is het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:12:
[...]

Yep, anders zou het niet passen. Even navraag gedaan bij mijn zwager: als het niet past krijg je direct bij het uitpakken al een foutmelding.

EDIT. Windows 10 kan alleen FAT32 8kb en hoger formatteren. En, heel toevallig want je verzint het niet, is mijn zwager zijn Audi TT aan het updaten. Alleen moet dat wel andere software zijn want hij heeft nog nooit van HERE gehoord.
De 4kb geldt tot 16GB, daarna ga je naar 8kb of hoger. Op een 32GB stick/SD kaart moet je dus opletten dat je de kleinst mogelijke cjlustersize(8) pakt en niet 64 bijvoorbeeld, dan past de update (29,2GB ofzo) er namelijk net niet op.
Ik ben er ook achter dat je met USB-sticks alleen MBR mag gebruiken en geen GPT/GUID indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi. Gok gewaagd en succesvol. Kaarten 2018 staat er op. Uurtje ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcCTIQlMhP5loDbumouuAUVf/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 09-11-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Audi gebruikt de kaarten van HERE maar hebben hun eigen security overheen gedaan. Je kunt het alleen online vanaf de auto of via Myaudi downloaden en updaten. Bestanden zijn gewoon hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zijn die van VW ook van HERE?

Kan iemand trouwens bevestigen dat de nieuwe A9 er nog steeds niet in zit?

[ Voor 57% gewijzigd door tiguan op 08-11-2017 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep. Linksbovenin de hoek :+

http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Nou ga je (me) hier in "VV" dingen vertellen aangaande filesystem(s) en clustersize .... ?? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:55:
[...]
Nou ga je (me) hier in "VV" dingen vertellen aangaande filesystem(s) en clustersize .... ?? 8)
Nee, maar ja. Dat wist ik 2 weken geleden ook niet. Het één is het gevolg van het ander..

Je koopt een Golf7. Zit een navigatiesysteem in. Nieuwe Kaarten kun je gratis downloaden.
Hoe dan?
Als je de Discover Pro hebt zit er in het handschoenenvakje hardware met een DVD speler en 2 SD-slots.
Download de Kaarten op je PC, pak ze uit met 7-zip naar de SD en stop die in een SD-slot.
SD wel eerst formatteren: Kies FAT32 en 4kb
Dan SD kaartje in een SD-slot. Navigatie opstarten. Instellingen, versie, updaten ....

En daar gaan we ...... allemaal het gevolg van een Golf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Best leerzaam zo'n Golf rijden toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:18:
Best leerzaam zo'n Golf rijden toch? :D
Zeker. Ik zei het gisteravond nog tegen een collega. Ik wilde een witte Golf met een zwart dak. Volkswagen noemt het open dak wel met veel bravour panoramadak .... het is natuurlijk een gewone open dak. En, mooie velgen eronder en dat is wat ik zoek.

Maar uh.... keyless in, start/stop, hill brake, Park assist (heel grappig) Discover Pro, Start knop, (vergeet vast nog wat) en ..... zaterdag naar iemand toe die mijn auto nog verder aan mijn smaak gaat aanpassen.
DVD vrijschakelen? Ik kijk nooit DVD maar ja, je zal maar vrienden mee hebben die net een DVD willen kijken op de reis terug. Jij hebt toch een DVD speler? Klopt, maar die doet het niet als je gaat rijden.. Toch maar vrijschakelen dan?

Terwijl ik 2 weken geleden nog nooit op deze topic had gekeken.

Voor de meesten natuurlijk gesneden koek maar voor mij gaat een wereld open, en dat bevalt me uitstekend.
Zal wel wennen uiteindelijk.

Nu nog ontdekken of je de spraakfunctie kunt 'kraken' want om nou € 205 neer te leggen om te kunnen kletsen tegen de boardcomputer?

In mijn Golf werkt de spraakfunctie uitstekend hoor .... gaat om de bedrijfscaddy's.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 08-11-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Rainesh op 09-11-2017 09:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Nu we het toch over dvd vrijschakelen hebben...

Mensen die van sites filmpjes willen downloaden, zoals youtube bijv gebruiken vaak van die onhandige converters. Ik gebruik hiervoor een speciale commandline tool, genaamd Youtube-DL

https://rg3.github.io/youtube-dl/

Handleiding:
- ff mapje aanmaken op je C-schijf, bijv C:\Youtube
- Vervolgens plaats je daarin het bestandje youtube-dl.exe
- Open CMD (commandline tool)
- ga naar folder C:\Youtube

Nu komt het leuke ervan. Als je een youtube filmpje wilt downloaden, dan kan dat hartstikke simpel met dit. Ook direct in het juiste bestandsformaat voor de auto :)

Ik ben een groot fan van Philippe Geubels, dus gebruik ff een filmpje van hem als voorbeeld :P

YouTube: De Slimste Mens Ter Wereld Finale Week 2016 Compilatie Met Jeroom ...

Vervolgens tik je het volgende in:

code:
1
 youtube-dl.exe -F "plak hier je link"

Vervolgens krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jzwHYJpI4kyYeMbjgFY8Mglh/full.png

Bij "format" zie je een getal staan, deze heb je nodig om desbetreffende kwaliteit/spoor te downloaden.

Om een filmpje te downloaden die direct af te spelen is op je Discover Pro/MMI Plus/Columbus/Seat Navi Plus, heb je code 18 nodig. Je "-F" verander je in "-f" oftewel een kleine F

code:
1
 youtube-dl.exe -f 18 "plak hier je link"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7eMZblI5yRRx3F9xvKepP6qd/full.png

In het mapje C:\Youtube komt je download te staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@Rainesh Denk dat je per abuis een dubbelpostje hebt gemaakt.

Voor de geïnteresseerden die in de buurt wonen trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GlDqmeUR3BMdbLpvE4ruDPup/full.jpg
Hopelijk deze keer een wat aansprekender exemplaar dan de kale zwarte versie die eerder in dit topic werd genoemd.

[ Voor 67% gewijzigd door Weemism op 09-11-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weemism schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:39:
@Rainesh Denk dat je per abuis een dubbelpostje hebt gemaakt.

Voor de geïnteresseerden die in de buurt wonen trouwens:

[afbeelding]
Hopelijk deze keer een wat aansprekender exemplaar dan de kale zwarte versie die eerder in dit topic werd genoemd.
Ik woon helaas niet in de buurt, maar als ze exemplaren in meerdere vestigingen hebben denk ik niet dat het die kale bakken zijn maar ik hou me aanbevolen voor foto's :)

Van mijn dealer heb ik nog niets gehoord behalve dat ik begin december een proefrit kan maken in een 1.0 handbak.

@Weemism via social media zie ik dat mijn dealer een witte voor de showroom heeft. Via de VW Facebook zie ik ook een witte afgebeeld, dus voor mijn gevoel staan er overal witte in de showrooms. Trim-level weet ik niet. Ik denk een Style met wat opties.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 09-11-2017 15:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gunner schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:03:
[...]
Ik woon helaas niet in de buurt, maar als ze exemplaren in meerdere vestigingen hebben denk ik niet dat het die kale bakken zijn maar ik hou me aanbevolen voor foto's :)
[...]
@Weemism via social media zie ik dat mijn dealer een witte voor de showroom heeft. Via de VW Facebook zie ik ook een witte afgebeeld, dus voor mijn gevoel staan er overal witte in de showrooms. Trim-level weet ik niet. Ik denk een Style met wat opties.
Ik moet nog even kijken of ik het zaterdag ga redden om langs te gaan.

Als het lukt zal ik hier nog wat foto's plaatsen, en hopelijk wat details over de trim idd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ben niet in de buurt, maar moet nog een aantal maanden voordat ik m'n nieuwe auto mag uitzoeken, dan zal ik hem best wel gezien hebben op straat.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Waar krijg ik voor de nieuwste Discover Pro (Uit de 2017 Golf) kaart updates? Op de website van VW downloadde ik ze altijd voor m'n Gen1 maar de nieuwste (Gen3?) kan ik nergens vinden.

Ik bedoel dus deze versie:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Wonc6HvlwPs/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bento1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:34:
Waar krijg ik voor de nieuwste Discover Pro (Uit de 2017 Golf) kaart updates? Op de website van VW downloadde ik ze altijd voor m'n Gen1 maar de nieuwste (Gen3?) kan ik nergens vinden.

Ik bedoel dus deze versie:

[afbeelding]
Als je een paar posts terug had gelezen, dan had je een linkje van mij gevonden met de nieuwste kaarten. Is ook geschikt voor Gen3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Detail, net weer ontdekt. Mijn display geeft netjes aan in welke versnelling de auto rijdt en geeft zelfs aan wanneer ik moet schakelen (ECO stand). Maar de 'R' van achteruit komt niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:45:
Detail, net weer ontdekt. Mijn display geeft netjes aan in welke versnelling de auto rijdt en geeft zelfs aan wanneer ik moet schakelen (ECO stand). Maar de 'R' van achteruit komt niet in beeld.
Dat doet de golf 6 al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Handgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Niet zo bijzonder toch. Een up doet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:45:
Waarom zou je willen zien dat je hem in de achteruit versnelling hebt ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:15:
Niet zo bijzonder toch. Een up doet dat ook.
Alleen bijzonder als het NIET in beeld komt, vandaar dat ik even meld. Morgen maar even kijken of @Rainesh er iets mee kan. 8)
Marsjee schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:18:
[...]
Waarom zou je willen zien dat je hem in de achteruit versnelling hebt ? :+
Snap ik, maar valt in dezelfde categorie: waarom moeten je koplampen branden als je achteruit rijdt? Geintje natuurlijk maar bij een automaat is het vanzelfsprekend. Daaraan kun je zien in welke versnelling de auto staat. Mijn dochter is aan het rijlessen. Van de week eventjes illegaal bij de Aldi op het parkeerterrein een tijdje in mijn auto laten oefenen.

[ Voor 49% gewijzigd door GerCor op 10-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:19:
[...]

Alleen bijzonder als het NIET in beeld komt, vandaar dat ik even meld. Morgen maar even kijken of @Rainesh er iets mee kan. 8)
Je hebt het toch over een schakelindicator, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:30:
[...]
Je hebt het toch over een schakelindicator, of iets anders?
Ja, in het display tussen de analoge meters. Kijk, zodra ik de auto in zijn achteruit zet gaat de Discovery Pro natuurlijk alle sensoren tonen. Daarom, het is ook maar een detail.

Ik moet van mijn auto schakelen, want ecologisch/economisch rijden. Prima ... Komt er een relatief groot pop-upje (of hoe je dat maar noemt). dat ik moet opschakelen naar een hogere versnelling. Ik moet al naar 5 als ik 50 km p/u rij. Maar het viel mij op dat de 'R' niet in beeld komt.

EDIT: net even naar Appie geweest en ....... de 1 komt ook niet in beeld. Wat is dit voor gekkigheid? :? :+

Hier werkt het wel: YouTube: Gear Shift Indicator Display Golf R 2016 Manual DCC + Pulls

Dus .... alleen 2 en hoger..

Maakt me verder niks uit hoor. Misschien komt dat door de ECO stand. Rij je achteruit ..... heb je niet echt advies nodig. :9

De 'Bundesangehörigen' hebben daar vast een reden voor.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 10-11-2017 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
Ook als je volledig van de koppeling komt in zijn 1e? Kan zijn dat die geen versnellingen wil aangeven als je koppelingpedaal niet volledig omhoog is. Wat afhankelijk van bestuurder nog wel eens het geval wil zijn in 1e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:37:
[...]

Ja, in het display tussen de analoge meters. Kijk, zodra ik de auto in zijn achteruit zet gaat de Discovery Pro natuurlijk alle sensoren tonen. Daarom, het is ook maar een detail.

Ik moet van mijn auto schakelen, want ecologisch/economisch rijden. Prima ... Komt er een relatief groot pop-upje (of hoe je dat maar noemt). dat ik moet opschakelen naar een hogere versnelling. Ik moet al naar 5 als ik 50 km p/u rij. Maar het viel mij op dat de 'R' niet in beeld komt.

EDIT: net even naar Appie geweest en ....... de 1 komt ook niet in beeld. Wat is dit voor gekkigheid? :? :+

Hier werkt het wel: YouTube: Gear Shift Indicator Display Golf R 2016 Manual DCC + Pulls

Dus .... alleen 2 en hoger..

Maakt me verder niks uit hoor. Misschien komt dat door de ECO stand. Rij je achteruit ..... heb je niet echt advies nodig. :9

De 'Bundesangehörigen' hebben daar vast een reden voor.
Bizar, mijn tiguan van 2011 geeft de 1 wel aan en ik dacht de nieuwere golfjes ook hoor. (Manueel)
De r nog nooit op gelet feitelijk :D ik kijk nooit op tellers als ik dachteruit rij. Zal er eens op letten voor je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Overigens nog steeds problemen met inloggen bij car-net
Login: de functie kon niet worden uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik had vanochtend ook problemen daarmee, maar nu lukt het wel. Ze hebben de website verbouwd he. Misschien moet je ff een andere browser proberen. Bij mij bleef de website in Chrome bijvoorbeeld 2 dagen lang er heel anders uitzien, zonder inlogmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AndRo555 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:06:
Ook als je volledig van de koppeling komt in zijn 1e? Kan zijn dat die geen versnellingen wil aangeven als je koppelingpedaal niet volledig omhoog is. Wat afhankelijk van bestuurder nog wel eens het geval wil zijn in 1e.
Klopt. Gelijk getest. Dat was de '1'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:38:
[...]

Klopt. Gelijk getest. Dat was de '1'.
Tsk Tsk, Slechte gewoonte :F :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wat ik ook wel handig vind altijd, is dat zelfs met een benzine handbak je rustig koppeling omhoog kan laten komen zonder dat de motor uitvalt, geeft automatisch zelf beetje benzine bij ofzo, fijn in de file, alsof je een diesel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor degenen in de buurt van Oss die de T-Roc wilden gaan aanschouwen bij van Udenhout aldaar, helaas. De transporteur heeft de demo kennelijk per abuis in Helmond gelost 7(8)7 .

Verkoper had wel wat foto's voor me vanuit een andere vestiging, de beste daarvan zal ik vanavond hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
tiguan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:26:
Ik had vanochtend ook problemen daarmee, maar nu lukt het wel. Ze hebben de website verbouwd he. Misschien moet je ff een andere browser proberen. Bij mij bleef de website in Chrome bijvoorbeeld 2 dagen lang er heel anders uitzien, zonder inlogmogelijkheid.
Met Chrome kan ik ook niet inloggen, met Internet Explorer wel.

Wat bij mij ook al enkele dagen niet meer werkt, zijn de Car-Net services (geen traffic info behalve TMC, geen news, geen uploaden van adressen naar de gps, ...), ... De GPS is een Discover Media generatie 2 facelift.

Nog iemand met dit laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Voor die Car-Net services moet je wel je telefoon als hotspot gebruiken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar ik let er nu wel op, snel die slechte gewoonte afleren. 8)

De 'R' al ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:17:
[...]

Bizar, mijn tiguan van 2011 geeft de 1 wel aan en ik dacht de nieuwere golfjes ook hoor. (Manueel)
De r nog nooit op gelet feitelijk :D ik kijk nooit op tellers als ik dachteruit rij. Zal er eens op letten voor je :p
M'n 2014 2.0TDi met handmatige 6 bak (GTD) geeft ook alle versnellingen vooruit aan.... de "R" vind 'ie waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om aan te geven >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Alleen @Famous heeft de R :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ik heb het topic enige tijd niet mer gevolgd dus geen idee waar het over gaat :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat er bij de 1.0 3-cilinders wel een R met een streepje komt te staan?

Hoe vaak als dat je die dingen ziet met een "R Line" pakket aan spoilers...... Business "R-LIne".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:51:
Voor degenen in de buurt van Oss die de T-Roc wilden gaan aanschouwen bij van Udenhout aldaar, helaas. De transporteur heeft de demo kennelijk per abuis in Helmond gelost 7(8)7 .

Verkoper had wel wat foto's voor me vanuit een andere vestiging, de beste daarvan zal ik vanavond hier posten.
@Gunner Bij deze, dus niet m'n eigen foto's, en helaas geen interieurshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4G0XETpbY2bksnIYcUermKr/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AoZjaZELxukRi1OqQi5u0Inf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fa0zVLhsoSzrSMtxozXbUgfh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hiyru12cD7vQUU3ickf7wf4w/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Kwc7h6N2YscqbNBCaTxzhHg/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1iNKWK2MBaxnCrRhaiv7XTHV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQnl6UfASOnOa7k99IeBsq1H/medium.jpg

Naast de witte dus kennelijk ook een zwarte. Vind de witte er niet verkeerd uitzien, lijnen komen daar beter in uit vind ik persoonlijk. Bij de zwarte de chromen lijsten wel wat mooier in combinatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:32
Nou, binnenkort rijd ik ook een 1.0 Highline Business R met 110 paarden. Krachtigere motor had gekund, maar dan had ik geen advance pakket (led, glazen dak, spiegelpakket) kunnen nemen.

Het oog wil ook wat en tijdens de gemiddelde rit heb je het vermogen niet nodig. Tijdens de proefrit vond ik hem in ieder geval snel genoeg.

En ik denk niet dat de gemiddelde automobilist iets geeft om wat er onder mijn motorkap ligt. En als dat wel zo is dan hoeven zij er niet in te rijden. :P

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weemism schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:36:
[...]

@Gunner Bij deze, dus niet m'n eigen foto's, en helaas geen interieurshots.

Naast de witte dus kennelijk ook een zwarte. Vind de witte er niet verkeerd uitzien, lijnen komen daar beter in uit vind ik persoonlijk. Bij de zwarte de chromen lijsten wel wat mooier in combinatie.
Thanks! Zijn nog niet echt de uitvoeringen waarvoor ik naar de dealer ga rennen. Op geen enkele van deze kleuren komt het model er echt goed uit (op geen enkele auto vind ik deze kleuren mooi). Begin december krijgt mijn dealer een luxe Ravenna Blue met zwart dak, en daar ben ik wel erg benieuwd naar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 12-11-2017 08:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat lijkt mij ook een mooie sprekende kleur, beter dan ' standaard' zwart en wit. :)
Uffeltje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:39:
Nou, binnenkort rijd ik ook een 1.0 Highline Business R met 110 paarden. Krachtigere motor had gekund, maar dan had ik geen advance pakket (led, glazen dak, spiegelpakket) kunnen nemen.

Het oog wil ook wat en tijdens de gemiddelde rit heb je het vermogen niet nodig. Tijdens de proefrit vond ik hem in ieder geval snel genoeg.

En ik denk niet dat de gemiddelde automobilist iets geeft om wat er onder mijn motorkap ligt. En als dat wel zo is dan hoeven zij er niet in te rijden. :P
Heb je niet met invoegen of een tussenacceleratie of zoals op de snelweg dat je dan vermogen te kort komt? Kijk een gti is een heel ander verhaal maar zo een motor op zo een auto met dat gewicht is toch een beetje karig imho. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 10:42
Uffeltje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:39:

Ik heb ook de 1.0 rline (variant) het koppel is bizar hoog voor het formaat van de motor. Ik laat hem in 2018 chippen en hiermee 45 pk toevoegen.

Topwagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Heeft er iemand een tip om de gps locatie te resetten?

Ik blijk ergens in Munchen te staan op dit moment...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:11:

Hard reboot van je discover pro al geprobeerd? Zo ja, dan is kans groot dat je gps antenne stuk is...wat zegt vcds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jestar076 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:11:

Golf 6 of dergelijke? Dakantenne wss water binnen gekomen en geoxideerd. Hebben ze vaak voor.
Dakentenne vervangen of een gps muis van 15euro onder je dashboard plakken...zie je niet en werkt even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Rainesh schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:
[...]

Hard reboot van je discover pro al geprobeerd? Zo ja, dan is kans groot dat je gps antenne stuk is...wat zegt vcds?
Een factory reset? Nee nog niet, zo eens proberen!

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Harrie

NederVlaming

rinkel schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:28:
Ik kom me even melden hier.
Net de V60 ingeleverd en dus verhuis ik van topic.
Nieuwe (lease)auto:
Passat Variant Highline 1.6tdi dsg (helaas een CO2 grens, vandaar dit kleine motortje) in de kleur Mangaan Grijs.
Hoe bevalt de Passat (maar ik begrijp dat je hem dus nu een week hebt), in vergelijking met de V60?
Is de 120pk niet wat krap? Of maakt de DSG dat goed?

Ik kan ook gaan leasen, en kan kiezen tussen V60/Passat/Insignia. Ook hier enkel de 1.6 versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:32
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:55:
Dat lijkt mij ook een mooie sprekende kleur, beter dan ' standaard' zwart en wit. :)

[...]

Heb je niet met invoegen of een tussenacceleratie of zoals op de snelweg dat je dan vermogen te kort komt? Kijk een gti is een heel ander verhaal maar zo een motor op zo een auto met dat gewicht is toch een beetje karig imho. :P
Had er tijdens de proefrit zeker geen last van. Moet ook wel zeggen dat ik in onze Up met 75pk heel makkelijk meekom hoor.

Soms het pedaal wat dieper intrappen kan geen kwaad. Daar is 'ie uiteindelijk ook voor gemaakt. Daarnaast zijn invoegen en baan wisselen meer een kwestie van goed anticiperen dan gewoon gas geven. :P

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Harrie schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:42:
[...]

Hoe bevalt de Passat (maar ik begrijp dat je hem dus nu een week hebt), in vergelijking met de V60?
Is de 120pk niet wat krap? Of maakt de DSG dat goed?

Ik kan ook gaan leasen, en kan kiezen tussen V60/Passat/Insignia. Ook hier enkel de 1.6 versies.
Heb de Passat nu idd een week. Bevalt wel goed. De auto is wel een flink stuk groter dan de V60, al voelt dat niet zo tijdens rijden/parkeren.
De 120pk is wel erg krap ja. DSG maakt het idd wel wat goed doordat bij het inhalen deze goed schakelt. Ik zou dus nooit voor de handbak gaan met deze motor.
Overigens vind ik wel dat de DSG wat snel schakelt, zou van mij iets later mogen. Ik snap het wel vanwege verbruik, maar hij zit steeds wel erg onderin het toerental. In sportstand is het net weer te laat om comfortabel te zijn.
Als je bij de V60 alleen de D2 kan kiezen, zou ik wel voor een automaat gaan.

De Passat voelt wat moderner en luxer dan de V60. De V60 voelt degelijker.
Ik dacht dat ik spijt zou krijgen van de overstap (zat te denken om weer de V60 te kiezen), maar dat is niet het geval. De Passat bevalt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 12-11-2017 12:00 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.