Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.160 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:39:
Al is de dealer hier wel Wealer, dus dat is ook niet optimaal :P
Dat is dus precies wat ik zeg in m'n eerdere posting? ;)
Je bent van de dealer afhankelijk of ze in moeilijkere gevallen moeite voor je willen doen ;) :>

Maar heb via @Joopieboy wel meer minder goede verhalen gehoord over deze club. Maar het is echt onzin om daar de importeur, die echt niet heilig is hoor, daar de schuld van te geven. Zoals @azz_kikr terecht opmerkt; dan betalen ze de rekening zelf maar. Dat klinkt heel stellig en internethelderig maar zo werkt het domweg wel al dan niet met eventueel wat juridische druk. Dat heb ik zelf gelukkig nog nooit nodig gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 15:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Je leest dan ook immers veel sneller negatieve verhalen dan positieve verhalen.
Dat is denk ik ongeacht het merk of situatie.

Mensen die tevreden zijn ga je niet horen. Mensen die heeeeeel erg tevreden zijn ga je horen maar des te sneller hoor je mensen die niet tevreden zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:41:
[...]
Dat is dus precies wat ik zeg in m'n eerdere posting? ;)
Ik draai vaak om dingen heen terwijl ik exact hetzelfde probeer te zeggen :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:16
Touchdomex schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Dat is denk ik ongeacht het merk of situatie.

Mensen die tevreden zijn ga je niet horen. Mensen die heeeeeel erg tevreden zijn ga je horen maar des te sneller hoor je mensen die niet tevreden zijn.
Klopt, daarom specificeerde ik mij ook niet tot een bepaald merk of situatie, bedoelde het ook algemeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gelukkig heb ik die problemen niet bij m'n huidige dealer, tot op heden een meer dan prima relatie mee.
  • de diverse tolstickers van AUT en CHE pulken ze er extragratis af.
  • bij de laatste bandenwissel hebben ze 4 velgen beschadigt, is gratis herstel (ik moest het wel zelf constateren ..)
  • leenfiets/auto als ik de auto langsbreng, komen de auto zodra klaar op kantoor afleveren.
bij de aankomende ook maar eens vragen of ze F/W updates hebben voor de DiscoverMedia, online kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
azz_kikr schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik dacht dat het onder abs stond en dan kanaal 1, accelaration. Blijkbaar bij nieuwe versie of bij jd zit het onder engine (ook).

Ik denk dat deze functie er al inzit toen het effectief nog vagcom heette :D
Meer uitleg?
Ik zie het niet staan.. :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
Het is een functie in vcds zelf, onder meetwaarden blokken dacht ik. Kijk ik later wel even na

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:20:
Het is een functie in vcds zelf, onder meetwaarden blokken dacht ik. Kijk ik later wel even na
Had hem gevonden!

Bij ABS -> Measurement 08 -> acce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:52:
gelukkig heb ik die problemen niet bij m'n huidige dealer, tot op heden een meer dan prima relatie mee.
  • de diverse tolstickers van AUT en CHE pulken ze er extragratis af.
  • bij de laatste bandenwissel hebben ze 4 velgen beschadigt, is gratis herstel (ik moest het wel zelf constateren ..)
  • leenfiets/auto als ik de auto langsbreng, komen de auto zodra klaar op kantoor afleveren.
bij de aankomende ook maar eens vragen of ze F/W updates hebben voor de DiscoverMedia, online kan ik niets vinden.
Ik vroeg me al altijd af waarom sommige auto's toch die ontiegelijk lelijke stickers op hun auto hebben, maar dat is dus een wet in bepaalde landen? Vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 21:37
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:36:
[...]

Ik vroeg me al altijd af waarom sommige auto's toch die ontiegelijk lelijke stickers op hun auto hebben, maar dat is dus een wet in bepaalde landen? Vreselijk.
Milieustickers voor DE en FR, vignets voor sommige landen (CH,...). Dan heb je al geluk nog geen tol bakjes...

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 16-06-2017 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:36:
[...]

Mijn broer was met mij mee de R ophalen, stonden half uurtje bij de Duitse RDW en twee weken later had die een boete in de bus. Geen milieusticker in een milieuzone 8)7

Net even getest. met de anti-lag werkt de launch control blijkbaar niet.
Moet die maar laten uitschakelen om snellere tijd neer te zetten :+

Eerste run:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/syxx1DAzezR7DVdl59072VMw/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
http://nieuws.volkswagen....eert-de-gloednieuwe-polo/

Ansich mooie Polo... gaat een beetje richting de Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje richting de Golf? Volgens mij las ik net ergens dat ie net zo groot is als de Golf 4. :P Vind het model wel erg geslaagd, zeker dat in het oranje met het panorama dak, leuk ding. :Y Alleen jammer dat het weer zo snel gewoon wordt. :/

@Gunner Dat klopt, maar het is wel gek als je juridisch tekeer moet gaan voor zo iets imho...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Joopieboy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:27:
Beetje richting de Golf? Volgens mij las ik net ergens dat ie net zo groot is als de Golf 4. :P Vind het model wel erg geslaagd, zeker dat in het oranje met het panorama dak, leuk ding. :Y Alleen jammer dat het weer zo snel gewoon wordt. :/

@Gunner Dat klopt, maar het is wel gek als je juridisch tekeer moet gaan voor zo iets imho...
Ach ja, dan haal je de GTI toch :+ Die zie je toch bijna nooit. Je ziet sowieso maar zelden recente GTI's, niet zo heel raar natuurlijk gezien de absurde prijzen maar goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou eerder weer een auto kopen waar de kop af is zoals een 2 jaar terug een 3 jaar oude Swift Sport. Maar dan eerder een Focus ST dan een VW denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Joopieboy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:32:
Ik zou eerder weer een auto kopen waar de kop af is zoals een 2 jaar terug een 3 jaar oude Swift Sport. Maar dan eerder een Focus ST dan een VW denk ik. :)
Zou ik ook doen, belachelijk wat zo'n ding de eerste paar jaar afschrijft. De GTI die mijn ouders vorig jaar hebben gekocht was 3 jaar oud en had al ongeveer 10.000 euro afgeschreven :+ Pas 40K km, dus daar lag het ook niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bijna hetzelfde met de Swift Sport idd, niet leuk meer, daar kun je bijna niet tegenop werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dan koop je toch een rs3?
Zijn mooie wagens, waarde vaste en goede remmen :+
die niet onder garantie vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
kuusj98 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:31:
[...]

Ach ja, dan haal je de GTI toch :+ Die zie je toch bijna nooit. Je ziet sowieso maar zelden recente GTI's, niet zo heel raar natuurlijk gezien de absurde prijzen maar goed.
In Nederland (Belgie ook) zie je er misschien niet zo veel, maar hier in Zwitserland zie ik denk ik meer mk7 GTIs en R dan standaard modellen. Echt verbazend hoe populair die dingen zijn in vergelijking met NL/BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

AndRo555 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 01:06:
[...]

In Nederland (Belgie ook) zie je er misschien niet zo veel, maar hier in Zwitserland zie ik denk ik meer mk7 GTIs en R dan standaard modellen. Echt verbazend hoe populair die dingen zijn in vergelijking met NL/BE.
Populair misschien, maar ik denk dat Jan Modaal in Nederland en België ook liever in een mk7 GTI dan een 'normale' Golf rijdt, maar dat het voor het gros gewoon onbetaalbaar is. Hier thuis vinden we zo'n Giulia (QV)/Artheon/Superb ook ontzettend mooie auto's, maar voordat we die (een beetje verantwoord) kunnen kopen ben je wel een paar jaar aan het afschrijven.

Nederland is gewoon een van de meest ongunstige landen om wat leukere auto's te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

AndRo555 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 01:06:
[...]
In België zit je de leuke modellen nog regelmatig rijden (bijna dagelijks GTI's, Focus RS, Civic Type R, Megane RS) maar in NL inderdaad amper afgezien een Mk6 GTI (import) en Polo GTI (lease). Heeft misschien ook iets te maken met de extra donatie aan de staat (BPM), 19+k voor een R en 9k voor een GTI :o

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MK1998NL schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 01:15:
[...]

In België zit je de leuke modellen nog regelmatig rijden (bijna dagelijks GTI's, Focus RS, Civic Type R, Megane RS) maar in NL inderdaad amper afgezien een Mk6 GTI (import) en Polo GTI (lease). Heeft misschien ook iets te maken met de extra donatie aan de staat (BPM), 19+k voor een R en 9k voor een GTI :o
Dat dus, die rot BPM... In België is het inderdaad ook al een stuk beter te doen.
Voor onze GTI zou je nu nog 6000 euro BPM moeten afdragen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heb mijn foam lance binnen en geprobeerd met normale autoshampoo, dit gaat best prima maar vraag me of er iemand is die iets kan aanbevelen wat heel erg goed schuimt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou zeggen kijk eens naar Poorboys Super Slick & Foam. Dat is wat ik bijna iedereen zie gebruiken met een foam gun. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:31:
Heb mijn foam lance binnen en geprobeerd met normale autoshampoo, dit gaat best prima maar vraag me of er iemand is die iets kan aanbevelen wat heel erg goed schuimt?
Monello foam. Kijk anders in het grote detailing topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 16:13
Ik gebruik nu de Monello foam i.c.m. een Autobrite foam lans en Nilfisk E 140.3, ben er niet helemaal weg van.

Geeft bij mij niet heel erg dik schuim, terwijl ik de lans helemaal dicht heb staan. Ga hierna toch iets anders proberen zoals de Auto Finesse Avalanche oid.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 12:15
Vissa66 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:54:
Ik gebruik nu de Monello foam i.c.m. een Autobrite foam lans en Nilfisk E 140.3, ben er niet helemaal weg van.

Geeft bij mij niet heel erg dik schuim, terwijl ik de lans helemaal dicht heb staan. Ga hierna toch iets anders proberen zoals de Auto Finesse Avalanche oid.
Heeft geen nut, ik heb ook al massa's verschillende foams geprobeerd met de Nilfisk in combinatie met de Monello Lacia Foam Kit, maar ik krijg met geen een foam een mooie dikke laag
Blijft altijd een beetje waterig :/

Ik heb foam van Monello (weekt het meeste vuil los), Gyeon en Dodo Juice (ruikt het lekkerst) maar helaas
Dus mocht je een mooie foam hebben gevonden hoor ik het graag :)

Ik vind hem er geslaagd uitzien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Ik zal het je laten weten. Ik las over de Monello Lancia dat er wel eens slechte modellen tussen zaten die niet zo lekker willen foamen.

Als ik wel een goede foam vind hoor je van me! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-10 13:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iemand ervaring met https://www.facebook.com/.../about/?ref=page_internal / http://carboncleanmaster.nl/ 85 euro, facebook pagina heeft wat succesverhalen erop staan maar ja.. Is het echt?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er al iets bekend over het leeggewicht, ik verwacht dat de nieuwe polo wat lichter is ivm het MQB platform.

mijn 2012 polo woog 1270 kg dacht ik, best veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tags NL schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:31:
Iemand ervaring met https://www.facebook.com/.../about/?ref=page_internal / http://carboncleanmaster.nl/ 85 euro, facebook pagina heeft wat succesverhalen erop staan maar ja.. Is het echt?
Geen geld opzich.
Als je een Forté Valve Cleaner koop ben je ook al €50,- kwijt dacht ik.

JD doet een soortgelijks, wil je het echt goed hebben bel je Tom van HBT op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tags NL schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:31:
Veel klanten van mij waren dus afgelopen zaterdag via Audiclub meeting bij Carboncleanmaster geweest........verhalen klonken goed, maar ik ben er nog heel sceptisch over.

Tom van HBT is zowat de benchmark voor dit soort cleaning dingen. En dan komt er nu een gast met zn busje en wat vloeistof dingen etc je motorblok schoonmaken :\ Tja ik weet niet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-10 13:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Veel klanten van mij waren dus afgelopen zaterdag via Audiclub meeting bij Carboncleanmaster geweest........verhalen klonken goed, maar ik ben er nog heel sceptisch over.

Tom van HBT is zowat de benchmark voor dit soort cleaning dingen. En dan komt er nu een gast met zn busje en wat vloeistof dingen etc je motorblok schoonmaken :\ Tja ik weet niet het.
Ik zie dat hij tot eind september weg is? #HBT Ze komen ook aan huis zie ik, zal dan wel niet meer 85 euro zijn?

Een revolutionaire vondst om op geheel milieuvriendelijke manier de verbrandingsmotor én uitlaatsysteem van uw auto/bestelauto/bestelbus/camper/vrachtauto te reinigen, is die met behulp van waterstof.
Zonder de motor te hoeven openen wordt deze door de luchtinlaat schoongemaakt. Het eindresultaat is verbluffend! Wilt u zorgeloos met uw voertuig door de APK keuring heenkomen vanwege uitstoot, dan is een behandeling met deze puur Nederlandse waterstofcel een absolute must!
Het principe van dit systeem:
Doordat de motor stationair loopt tijdens de behandeling -die slechts 40 minuten duurt- heeft deze een aanzuigende werking. Door middel van de ingebrachte slang in de luchtinlaat kan de waterstof zijn werk doen. Op moleculair niveau hechten de koolstoffen aan de waterstofmoleculen waardoor deze afgebroken worden. Dit betreft het inlaatspruitstuk, de kleppen en de verbrandingsruimte. Carbon wordt geheel verbrand in de cilinder; na de verbranding wordt de waterstof weer water en verlaat als waterdamp de uitlaat. Na iedere 10-15.000 afgelegde kilometers gaat de motor weer vervuilen, en dient zich dit proces te herhalen, om een langere levensduur van de motor te verkrijgen en duurdere reparaties voor te zijn oa. bij turbo's van zowel benzine- als dieselmotoren. Daarnaast bespaart dit systeem ook het milieu. Gevolg: een schonere motor, die 's winters bovendien eerder warm is en hierdoor minder choke gebruikt, dat ook weer een besparing in brandstof oplevert, in de meeste gevallen tot 10%. Ook komt de oorspronkelijke performance -kracht in pk's- die verloren was gegaan weer terug. De CO uitstoot is na de behandeling beduidend minder wat het milieu ten goede komt. De kostprijs van de totale reiniging bedraagt €85,-. Bel voor een afspraak en wij komen aan huis: 06 44407901

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hbt kost 3x zoveel maar die haalt de inlaat eraf en doet het stralen met walnootschillen.

Hierdoor heb je weer een super schone (als nieuw) inlaat. Met dit spul erdoor spuiten zal het grote vast weggaan maar of het schadelijk is voor het blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:42
Kan de video even niet vinden maar heb op youtube ooit gezien dat een ander product op dezelfde wijze zorgde voor inlaatreiniging. Geen idee of het schade kan geven als opeens een grote brok afzetting loslaat. Voordeel herinner ik me wel tov mechanisch (stralen) dat niet alleen de kleppen maar het hele systeem (dus incl ketting/sproeiers) bereikt worden met het chemische. Maar hoed goed dat werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dangerpaki schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:34:
Kan de video even niet vinden maar heb op youtube ooit gezien dat een ander product op dezelfde wijze zorgde voor inlaatreiniging. Geen idee of het schade kan geven als opeens een grote brok afzetting loslaat. Voordeel herinner ik me wel tov mechanisch (stralen) dat niet alleen de kleppen maar het hele systeem (dus incl ketting/sproeiers) bereikt worden met het chemische. Maar hoed goed dat werkt weet ik niet.
Dat is waarschijnlijk van BG Cleaning, JD Engineering gebruikt dat. Nadeel van dat is, is dat het dan in je kat terecht komt en je hele uitlaat systeem....zulke brokken wil je niet daar hebben. Je kat kan ook te heet worden als het niet goed gedaan wordt. Het is wel sneller en maakt wel wat schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Dan zit je niet ver van mij. Ik woon in Voorburg, goed te doen.

Stuur maar een PM, kunnen nog veel meer leuke dingen met VCDS gedaan worden.
@Rainesh Ik ben benieuwd wat er allemaal kan met de e golf. Die van mij komt hopelijk eind augustus binnen(eind april besteld). Woon in Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:43:
[...]

@Rainesh Ik ben benieuwd wat er allemaal kan met de e golf. Die van mij komt hopelijk eind augustus binnen(eind april besteld). Woon in Den Haag.
In basis hetzelfde als een normale golf met paar aparte aanpassingen zoals dat je temperatuur niet steeds op 22 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:21:
[...]

In basis hetzelfde als een normale golf met paar aparte aanpassingen zoals dat je temperatuur niet steeds op 22 begint.
oke cool!! Is daar een lijstje van of iets? Zal vast ergens in dit topic staan 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Een groot deel kan je hier vinden: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:29:
[...]

oke cool!! Is daar een lijstje van of iets? Zal vast ergens in dit topic staan 7(8)7
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php

Heb je een facelift Golf? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de nieuwe e golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks @Rainesh maar mijn duits daar niet goed genoeg voor |:( :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:06:
[...]
Thanks @Rainesh maar mijn duits daar niet goed genoeg voor |:( :N
Gooi het door Google Translate en dan begrijp je vast wel wat er staat :)
Ontdek Pro TV Gratis
TV / DVD / video image activering tijdens het rijden met Discover Pro

Samenstelling Media videoversie
Videobeeld activering tijdens het rijden voor Compositie Media

Ontdek Pro Skin aanpassen
Aanpassing van Skins / lay-out in Discover Pro

Ontdek Pro Start Logo passen
Pas de start logo in Discover Pro

uitschakelen luchtafvoerklep
Uitschakeling afvoergasklep (AGA - Valve)

Active Sound System
Retrofit - Audi Active Sound Uitlaat

Start-off
Aanpassing van de dynamische Start-

retrofit trekhaak
Activering van de aanhangerkoppeling

Controleer de status van de batterij
Geeft de batterij op te laden on-board computer

Passenger drawdown
Passenger drawdown bij het achteruitrijden

Hill Start Assist
Aanpassing van de heuvel begin assistent

Inschakelen gedimd indicatoren
activeren van de richtingaanwijzer Amerikaanse staat

remschijven droging
Aanpassing van de intensiteit van de remschijven droging

activeert automatisch Coming Home
Automatische activering van de CH / LH-functie

Coming Home Leaving Home met TFL
activeren CH / LH met TFL (dagrijverlichting)

Coming Home mistlampen
activeren CH / LH mistlampen

DWA + scherpen Horn Erken
Activeren van de hoorn bevestiging aan DWA + tijdens het vergrendelen en ontgrendelen van het voertuig

parkeersensoren activeringstoon
Activeringstoon deactivering van de parkeerhulp

Parkeersensoren shutdown
Aanpassing van de shutdown

verzoek Parkeerhulp Audio daling
Aanpassing van het verzoek om de audio daling

deactiveren ESP functie volledig
Volledige deactivering van de ESP-functie als uitgeschakeld via de knop of menu CAR

Enable rijschool mode
Activering van de rijschool modus in het CAR-menu

Windows versie lag
Schakel het delen van de nasleep van de ramen bij het openen van de deur

Unlock grootlichtassistent
Na de grootlichtassistent ontgrendelen (DLA - Dynamic Light Assist)

High-beam Assistant snelheid drempels
Snelheid drempels voor het activeren / deactiveren van de grootlichtassistent

High-beam Assistant Reset
voorkomen reset / reset de grootlichtassistent

veiligheidsgordelverklikkers
seat uitschakelen veiligheidsgordelverklikkers

uitschakelen ruitenwisser vegen tranen
Deactivering tranen afvegen functie van de ruitenwisser

KESSY slot automatische vergrendeling,
Automatisch afsluiten, afdichten, auto vergrendelen

Air Blower podium
Weergave van de snelheid van de ventilator in de AUTO modus, de airconditioner

Komfortblinker cyclus
Aanpassing van de richtingaanwijzer cycle

Unlock Lane Assist
Latere unlock de Lane Assist - Lane Departure

LED-indicator licht
Activering van LED-verlichting

Lichtsensor gevoeligheid
Aanpassen van de gevoeligheid van de schemersensor

MFA Carbonoptik
Aanpassing van de achtergrond van de MFA op carbon look

MFA Nachtankmenge
Schakel de weergave van Nachtankmenge in het MFA

Olietemperatuurmeter
Weergave van olie temperatuurmeter in MFA

Panoramadak comfortopening
Schuifdak (SAD) - activeer panoramisch dak gemak opening

Om de regen Close activeren
inschakelen werking van de regen sluiten

Unlock achteruitrijcamera
Activering achterste camera (RFK)

verhogen Backing verlichting helderheid
Aanpassing luminantie van de achteruitrijlichten

Achterlicht remlicht
Activering van het achterlicht als een remlicht

Opslaan Stoel verwarmingstrap
Het opslaan van de laatst ingestelde niveau zetels

Het volume aanpassen Soundaktuator
Uitschakelen of het volume van de Körperschallaktuators aanpassen

Spiegel Fold radioweergave
Het aanpassen van de radio-modus, de Spiegelanklappung

Lane Departure
Aanpassing van het verlaten van de rijstrook van de intensiteit stuurbekrachtiging, het stuurwiel trilintensiteit, deactiveringsdrempel activiteit van de bestuurder

Deactiveren stop functie Start /
Volledige deactivering van de start / stop-functie

vermindering activering SWRA
Aanpassing van het interval van de koplampreinigingsinstallatie (SWRA)

SWRA vertragingstijd
Vertraagde activering van de koplamp reinigingssysteem voor de voorste wasmachine

Dagrijverlichting met achterlichten
Activering van de parkeerplaats licht van de staart licht van de LED Daylight

Dagrijverlichting met mist
Activering van de mistlampen (NSW) naar de LED Daylight

Dagrijverlichting inactief bij handrem
Deactivering van dagrijverlichting voor handrem

Dagrijverlichting alleen in stand van de schakelaar Auto
Het activeren van de functie dagrijverlichting alleen in stand van de schakelaar Auto

Dagrijverlichting selecteerbaar in CAR Menu
Optie om de dagrijlicht deactiveren in het CAR-menu

Tanksensor kalibreren (offset)
Instellen van de offset correctie van de tank codeerder

Sfeerverlichting altijd actief
Activering van de achtergrondverlichting zelfs met ingeklapte buitenspiegels

passen verbruik vertoning
passen verbruik display (FIS)

Inschakelen verkeersborden scherm
Activering van het verkeer tekenvertoning

pointer-test
Enable Pointer Test / pointer afbuiging / Staging

Ignition actief bericht
Het uitschakelen van een bericht / toon met ontsteking

Bekijk cilinder deactivering
Inschakelen weergave van de cilinder deactivering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Gooi het door Google Translate en dan begrijp je vast wel wat er staat :)

[...]
Thanks!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
"Het volume aanpassen Soundaktuator". Die zou bij mij wel wat harder mogen. Heb al van diverse mensen gehoord dat ze me echt niet horen komen aanrijden.

@Verwijderd Nee nog niet. Vind 't nog niet echt noodzakelijk om iets te laten aanpassen.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 20-06-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben jij al langs geweest? @tiguan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
29.000€ voor de nieuwe Polo GTI inclusief de DSG-6. Is dat de nieuwere, sterkere DSG variant? De huidige was geloof ik al begrensd op 325nm? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Vissa66 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:47:
29.000€ voor de nieuwe Polo GTI inclusief de DSG-6. Is dat de nieuwere, sterkere DSG variant? De huidige was geloof ik al begrensd op 325nm? :)
Zover de nieuwsberichten komt de nieuwe Polo GTI met manuele 6 bak of 7 traps DSG. Die laatste kan de DQ200 zijn, die die uit de fabriek gecombineerd wordt met motoren met max 250Nm (1.0/1.2/1.4TSi, 1.4/1.6TDI). En zat ook in de vorige Polo GTI
Of het is de nieuwe(re) natte 7 traps (DQ380/DQ500) die in de facelift Golf die kan meer (380Nm/600Nm) aan dan dan de 2.0TSI levert. (in de GTI)

Argumenten voor de zwaardere DSG is dat die combinatie motor en versnellingsbak al in de Golf zit en dus (iets) minder R&D nodig is voor de Polo GTI.
Argumenten voor de lichtere DSG (DQ200) is dat dat een bak is die al in dat chassis (MQB A0) gebruikt wordt en je dus buiten de manuele bak maar 1 automaat hebt en dat is die DSG.

Om het echt zeker te weten zullen we toch moeten wachten tot VW meer info geeft, of dat nu koppel waardes of echt de typenummers van de bak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vissa66 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:47:
29.590 om precies te zijn :)

Er komt ook een 150PK versie, zal wel de nieuwe 1.5 TSI zijn lijkt me. Lijkt me ook een prima combinatie.

Meer info hier

VW is wel erg snel met de prijzen. Een maand na de premiere van de Skoda Karoq is er nog helemaal niets beschikbaar bijvoorbeeld :X zit ik net op te wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 20-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
AndRo555 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Zover de nieuwsberichten komt de nieuwe Polo GTI met manuele 6 bak of 7 traps DSG. Die laatste kan de DQ200 zijn, die die uit de fabriek gecombineerd wordt met motoren met max 250Nm (1.0/1.2/1.4TSi, 1.4/1.6TDI). En zat ook in de vorige Polo GTI
Of het is de nieuwe(re) natte 7 traps (DQ380/DQ500) die in de facelift Golf die kan meer (380Nm/600Nm) aan dan dan de 2.0TSI levert. (in de GTI)

Argumenten voor de zwaardere DSG is dat die combinatie motor en versnellingsbak al in de Golf zit en dus (iets) minder R&D nodig is voor de Polo GTI.
Argumenten voor de lichtere DSG (DQ200) is dat dat een bak is die al in dat chassis (MQB A0) gebruikt wordt en je dus buiten de manuele bak maar 1 automaat hebt en dat is die DSG.

Om het echt zeker te weten zullen we toch moeten wachten tot VW meer info geeft, of dat nu koppel waardes of echt de typenummers van de bak is.
Zag de prijzen voorbij komen en daar stond bij DSG 6. Inderdaad maar even afwachten wat het gaat worden. Hopelijk wel een sterkere bak! ^^

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Als het DSG6 is dan zit het wel snor (~380/400Nm rated en 500Nm+ is goed doenbaar, zoals @Famous hier).

[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 20-06-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

AndRo555 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:59:
Al het DSG6 is dan zit het wel snor (~380/400Nm rated en 500Nm+ is goed doenbaar, zoals @Famous hier).
GTI is 6-DSG, de andere versies hebben de 7-DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Dan nog even hopen dat de gebruikte 2.0TSI gewoon een geknepen variant is maar wel met dezelfde hardware als in de Golf GTI. :*) :9

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:50:
Dan nog even hopen dat de gebruikte 2.0TSI gewoon een geknepen variant is maar wel met dezelfde hardware als in de Golf GTI. :*) :9
Daar hoef je niet voor te hopen, dat is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:10:
[...]

Daar hoef je niet voor te hopen, dat is zo.
Het lijkt mij ook. Zal lachen worden, JD die meteen tunes naar ~320PK en 4xxNM koppel erin kan lepelen :+
30K voor een Polo GTI vind ik alsnog een hoop geld, maar de Golf GTI begint bij de facelift ook pas bij iets van 38K, terwijl dat daarvoor nog 32K was (met nota bene ongeveer dezelfde basisuitrusting...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Het lijkt mij ook. Zal lachen worden, JD die meteen tunes naar ~320PK en 4xxNM koppel erin kan lepelen :+
30K voor een Polo GTI vind ik alsnog een hoop geld, maar de Golf GTI begint bij de facelift ook pas bij iets van 38K, terwijl dat daarvoor nog 32K was (met nota bene ongeveer dezelfde basisuitrusting...)
Ben ook wel benieuwd wat de 2e hands prijzen van de huidige Polo generatie doet. Wat ze daar nog voor vragen is ook niet normaal, maarja vraag en aanbod. Beetje goed gevulde Polo is vaak nog duurder dan een goed gevulde golf 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Yeah, zou het een prima bommetje kunnen worden voor dagelijks gebruik! :)

De prijzen lopen langzaam de spuigaten uit. Ik kocht mijn Type R begin 2016 voor 48k, het nieuwe model moet bij levering in 2018 net niet de 60k aantikken. Allemaal extra BPM, de basis prijs in de buurlanden is exact hetzelfde tussen de 2 modellen.

Ook de kleinere hot hatches worden steeds prijziger. BPM is echt killing. Voor een Corsa OPC aangekleed moet je dik 43k neerleggen, koekkoek! 8)7

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

BPM :r
Walgelijke uitvinding. Als autoliefhebber zou je er bijna voor naar net over de grens verhuizen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:34:
BPM :r
Walgelijke uitvinding. Als autoliefhebber zou je er bijna voor naar net over de grens verhuizen.
Tja, het is veel..
Maar rij jij maar eens de grens over bij Belgie of Duitsland, hoe slecht is het wegdek daar wel niet.

Tuurlijk gaat lang niet alle BPM richting het wegennet waarvoor het ooit bedoelt was maar wij hebben weinig te klagen over het asfalt.

In Duitsland werkt het weer heel anders met bijvoorbeeld verzekeringen, een auto verzekering kan daar verschrikkelijk duur zijn ondanks dat jij een oudere auto hebt.

Elk land heeft wat maar kut is het zeker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Famous schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Tja, het is veel..
Maar rij jij maar eens de grens over bij Belgie of Duitsland, hoe slecht is het wegdek daar wel niet.

Tuurlijk gaat lang niet alle BPM richting het wegennet waarvoor het ooit bedoelt was maar wij hebben weinig te klagen over het asfalt.

In Duitsland werkt het weer heel anders met bijvoorbeeld verzekeringen, een auto verzekering kan daar verschrikkelijk duur zijn ondanks dat jij een oudere auto hebt.

Elk land heeft wat maar kut is het zeker :9
BPM is niet voor het wegennet geweest. Sinds 2013 is het officieel gewoon een melkkoe gebaseerd op uitstoot. Zelfs de wegenbelasting en opcenten gaan niet 1 op 1 meer naar het wegennet. De auto en daarbij de benzine zijn niks anders dan schatkistvullers zodat de overheid het weer aan kansloze projecten kan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59:
[...]

BPM is niet voor het wegennet geweest. Sinds 2013 is het officieel gewoon een melkkoe gebaseerd op uitstoot. Zelfs de wegenbelasting en opcenten gaan niet 1 op 1 meer naar het wegennet. De auto en daarbij de benzine zijn niks anders dan schatkistvullers zodat de overheid het weer aan kansloze projecten kan uitgeven.
Was even in de war met wegenbelasting ja :+

Meer betalen zullen we toch wel moeten en dat zal voorlopig niet stoppen.
Tijd dat er geen nieuwe auto's meer verkocht worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Famous schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:07:
[...]

Was even in de war met wegenbelasting ja :+

Meer betalen zullen we toch wel moeten en dat zal voorlopig niet stoppen.
Tijd dat er geen nieuwe auto's meer verkocht worden >:)
Dan gooien ze wel de accijns op benzine/diesel nog verder omhoog. Oh en ze willen natuurlijk rekeningrijden introduceren. Oftewel, de werkende man/vrouw straffen omdat ze naar hun werk moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Meh. afgelopen week 1000 euro lichter geworden aan onderhoud. Grote beurt, complete distributieriem inclusief waterpomp en nog de aircopomp die een super irritante geluid maakte (zo van "grrrr grrrr grrrrr).

Alhoewel hij nu stukken beter rijdt maar het is nog steeds een rib uit m'n lijf.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

terwijl dat daarvoor nog 32K was (met nota bene ongeveer dezelfde basisuitrusting...)
Welk jaar was dat volgens jou?

Catalogusprijs van de instapper 4-deurs GTI was in juni 2015 35.190 euro volgens m'n archief. En omdat de 'rijklaarmaakkosten' van zo'n 1000 euro er nu bij gezet moeten worden lijkt dat gat dus een stuk groter geworden.

En de basisuitruisting is natuurlijk wel een stuk rijker geworden. Zo krijg je op een Highline en GTI tegenwoordig al het Active Info Display standaard, dat is in Duitsland niet eens het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Welk jaar was dat volgens jou?

Catalogusprijs van de instapper 4-deurs GTI was in juni 2015 35.190 euro volgens m'n archief. En omdat de 'rijklaarmaakkosten' van zo'n 1000 euro er nu bij gezet moeten worden lijkt dat gat dus een stuk groter geworden.

En de basisuitruisting is natuurlijk wel een stuk rijker geworden. Zo krijg je op een Highline en GTI tegenwoordig al het Active Info Display standaard, dat is in Duitsland niet eens het geval.
2013, de 'vorige' generatie dus, ging vanaf 33.000 van de hand. Je hebt echter wel gelijk dat de legale diefstal van 1000 euro nu erbij geteld moet zijn. We weten allemaal dat de verschillen niet gigantisch zijn, nieuw schermpje hier, nieuw koplampje daar, maar in feite zijn het gewoon dezelfde auto's :P

Laat ik het zo zeggen: het prijsverschil is me iets te groot om maar onder bijvoorbeeld de noemer inflatie te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuusj98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:43:
Laat ik het zo zeggen: het prijsverschil is me iets te groot om maar onder bijvoorbeeld de noemer inflatie te gooien.
Nee het is ook gewoon grootste deel BPM. Voor het beste beeld zou je de kale prijzen naast elkaar moeten zetten. VW doet dit in de folder wel. Je ziet precies wat er aan BPM in zit.

De merken proberen het wat te compenseren door de standaarduitrusting standaard te maken. Zo is ACC ook standaard op de Highline/GTI en die AID standaard vind ik echt wel een pluspunt.

Zoals je in het nieuwsbericht kunt lezen is de Polo nu ook goedkoper en luxer dan voorheen, dus VW doet echt z'n best wel om het voor kopers interessant te houden.

Overigens dacht ik gelezen te hebben dat de BPM afgebouwd werd per 2018, of was dat een droom? Bizar trouwens dat dit soort verschillen gewoon kunnen bestaan in een 'verenigd' Europa. Of ben ik gewoon zo naïef.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 20-06-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Nee het is ook gewoon grootste deel BPM. Voor het beste beeld zou je de kale prijzen naast elkaar moeten zetten. VW doet dit in de folder wel. Je ziet precies wat er aan BPM in zit.

De merken proberen het wat te compenseren door de standaarduitrusting standaard te maken. Zo is ACC ook standaard op de Highline/GTI en die AID standaard vind ik echt wel een pluspunt.

Zoals je in het nieuwsbericht kunt lezen is de Polo nu ook goedkoper en luxer dan voorheen, dus VW doet echt z'n best wel om het voor kopers interessant te houden.

Overigens dacht ik gelezen te hebben dat de BPM afgebouwd werd per 2018, of was dat een droom? Bizar trouwens dat dit soort verschillen gewoon kunnen bestaan in een 'verenigd' Europa. Of ben ik gewoon zo naïef.... ;)
Dat ACC standaard is wist ik niet, dat veranderd natuurlijk wel wat :)
Maar goed, eerlijk is eerlijk: dit huishouden gaat gewoon geen 60.000+ voor een aangeklede (full-option dan, probeer maar eens in de configurator) Golf neerleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuusj98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Dat ACC standaard is wist ik niet, dat veranderd natuurlijk wel wat :)
Sterker nog; vanaf de Comfortline al kom ik net achter ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 20-06-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Nederland doet wel mee met Europa als het in hun voordeel is. Bij nadeel geven ze niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Sterker nog; vanaf de Comfortline al kom ik net achter ;)
En ik zie zelfs dat de GTI met alle (niet al te gekke) opties al vanaf 61.155,- de dealer verlaat, en niet 50K zoals ik eerder dacht... http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=PQXSC

Een beetje het Audi effect, waar je in bij wijze van in een S6 nog automatische airco moet aankruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuusj98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:58:
Een beetje het Audi effect, waar je in bij wijze van in een S6 nog automatische airco moet aankruisen.
Ik ben een tijdje aan het kijken geweest voor een Audi Q2. Standaardprijs lijkt redelijk (30K) maar dan wel met een 1.0 3-pitter. Maar dan kom je er eigenlijk achter dat je bijna wel verplicht bent om een aanvullend pakket van 5300 euro erbij moet nemen. En er is geen enkel ultiem pakket dus moet je in een bepaald geval nog de handmatige airco upgraden voor 772 euro :X

Bij de ene optie kan dit weer niet en bij de ander moet je verplicht weer dat erbij nemen :X 8)7
Echt iets om serieus hoofdpijn van te krijgen. VW en Skoda zijn wat dat betreft een stuk transparanter.

Mooi merk hoor audi, maar voor je portemonnee wat minder.....

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 20-06-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Ik ben een tijdje aan het kijken geweest voor een Audi Q2. Standaardprijs lijkt redelijk (30K) maar dan wel met een 1.0 3-pitter. Maar dan kom je er eigenlijk achter dat je bijna wel verplicht bent om een aanvullend pakket van 5300 euro erbij moet nemen. En er is geen enkel ultiem pakket dus moet je in een bepaald geval nog de handmatige airco upgraden voor 772 euro :X

Mooi merk hoor audi, maar voor je portemonnee wat minder.....
Hier precies hetzelfde, de Q2 stond wel hoog op het lijstje. Eenmaal uit de configurator stond hij spontaan een stuk lager op het lijstje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuusj98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Hier precies hetzelfde, de Q2 stond wel hoog op het lijstje. Eenmaal uit de configurator stond hij spontaan een stuk lager op het lijstje 8)7
Waar heb jij nu voor gekozen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Waar heb jij nu voor gekozen dan?
Ik? Een Picanto :+ Mijn ouders hebben een 'nieuwe' auto (altijd 2 of 3 jaar oud zodat de kop eraf is qua afschrijven. Zonde geld een nieuwe) nu een jaar uitgesteld, ze hebben nu een 2013 Mk7 GTI.

Ik heb inmiddels wel de nieuwe motor voor m'n Kever erin liggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ko2zZCe.jpg
Enige probleem is het gaspedaal dat blijft hangen, dus nog even op een carburateur wachten die de gashendel andersom heeft zitten. En nog een open luchtfiltjertje, lelijk PK killend oliebad ding ;w

Mocht het nog iemand wat interesseren:
- 1641cc Mahle
- Engle W100 nokkenas
- Empi loodvrije koppen
- Zeker 65PK, mogelijk tegen de 70 aan vanwege koppen.

[ Voor 42% gewijzigd door Kuusj op 20-06-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh de 98 in je gebruikersnaam is ook echt je geboortejaar blijkbaar :D ;)
Mijn ouders hebben een 'nieuwe' auto (altijd 2 of 3 jaar oud zodat de kop eraf is qua afschrijven. Zonde geld een nieuwe) nu een jaar uitgesteld, ze hebben nu een 2013 Mk7 GTI.
Een nieuwe auto is imho geen zonde van het geld, dat moet sowieso iedereen voor zichzelf bepalen. Nadeel van een tweedehands auto is dat er altijd wel iets ontbreekt wat je er graag op zou willen hebben. Of de jonge demoauto waarvan je echt niet weet hoe de gemiddelde proefrijder die mishandelt. Nee bedankt.

En afschrijving? Ruil een courante auto in en dan valt het echt reuze mee, althans dat is mijn ervaring. Met 15% korting al helemaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 20-06-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gunner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Oh de 98 in je gebruikersnaam is ook echt je geboortejaar blijkbaar :D ;)

[...]

Een nieuwe auto is geen zonde van het geld, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Nadeel van een tweedehands auto is dat er altijd wel iets ontbreekt wat je er graag op zou willen hebben. Of de jonge demoauto waarvan je echt niet weet hoe de gemiddelde proefrijder die mishandelt. Nee bedankt.

En afschrijving? Ruil een courante auto in en dan valt het echt reuze mee, althans dat is mijn ervaring. Met 15% korting al helemaal :)
Haha, ik ben inderdaad pas 18 :+ Sorry als dat anders overkwam :)

En ja, zonde of niet, is inderdaad iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Mijn ouders hebben tot een jaar of 6 geleden ieder jaar een nieuwe (echt nieuw) auto gekocht, en daarvoor alleen tweedehandjes gereden. Nu hebben we weer 2 GTI's op rij die een paar jaar oud zijn. Ik ken mijn ouders, als het aan mijn vader lag zou er niet eens airco in een auto hoeven, dus ontbreken doet er niet echt iets voor hen haha.

Ik weet inderdaad hoe er met demo's wordt omgegaan, ervaring van de eerste hand O-) De GTI die we nu hebben is echter van de eigenaar van de desbetreffende dealer geweest. Die had er toen 2 gekocht, kenteken scheelt maar 1 cijfertje :P Ook pas 40K gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Uit 98 en dan al mogen rijden, ik begin me echt uit te voelen nu hoor :+

Zou zelf ook nooit een nieuwe, nieuwe auto kopen (of ik moet ooit loaded worden :+ ). Bij een auto moet je niet haasten met de aanschaf vind ik, lekker blijven zoeken komt vanzelf wat op je pad.
Tussen de GTI en de R heb ik 3 of 4 maanden tussen gehad, in de tussentijd een Golf 4 1.4 handbak gereden :D

Heel Marktplaats, Autoscout en Mobile.de uit je hoofd kennen heeft ook wat.. 7(8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 20-06-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:24:
Uit 98 en dan al mogen rijden, ik begin me echt uit te voelen nu hoor :+

Zou zelf ook nooit een nieuwe, nieuwe auto kopen (of ik moet ooit loaded worden :+ ). Bij een auto moet je niet haasten met de aanschaf vind ik, lekker blijven zoeken komt vanzelf wat op je pad.
Tussen de GTI en de R heb ik 3 of 4 maanden tussen gehad, in de tussentijd een Golf 4 1.4 handbak gereden :D

Heel Marktplaats, Autoscout en Mobile.de uit je hoofd kennen heeft ook wat.. 7(8)7
Hahaha zo doe ik het ook altijd, gewoon zo lang als nodig elke dag alle websites helemaal afgaan zodat ik zeker niks mis. Zo kom je afentoe wel net die ene auto tegen die perfect in je plaatje valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de nieuwe Tiguan navigatie systeem? hoeveel kost zon update per jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Dan denk ik dat je de verschillen tussen de discover media en discover pro wilt weten? In grote lijnen heeft de pro versie een groter scherm, hardeschijf, 3D view en een DVD-speler. De werking is prima, intuïtief en vlotter dan de "oude" systemen (zoals RNS510 etc.). Ook het vinden van GPS signaal vind ik vlotter gaan, heb ook weleens gelezen dat het anders wordt ervaren. De verschillen kun je ook vinden op de site van VW.
Ikzelf heb de discover media in combinatie met een Active Info Display, waardoor ik ook 3D view voor mijn neus heb. Update is gratis en anders zijn er genoeg alternatieven die dit tegen een vergoeding met alle plezier willen doen. Dus als je het mij vraagt, discover media + AID = Must, voor het geval het geen discover pro wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Logi op 21-06-2017 13:04 . Reden: update is gratis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:14:
Iemand ervaring met de nieuwe Tiguan navigatie systeem? hoeveel kost zon update per jaar ?
Kwestie van nieuwe kaarten downloaden en op je SD kaart gooien, gratis dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Arteon _O_ Nekkendraaier!

Wat een bazenbak! Ik ben nooit echt een VW liefhebber geweest. Niet vanwege de kwaliteit, maar meer vanwege het feit dat je flink bij moet leggen als je hem een beetje compleet wil hebben.
Maar goed. De wagen. In de meest saaie kleur mocht ik hem mee. En ja, in het geel smoelt ie natuurlijk erg mooi, maar in het grijs (niet dat ik hem in die kleur zou kopen) valt het toch eigenlijk best mee. Toen ik net thuis even de foto's uploadde en ging bekijken, staat het hem eigenlijk best goed.

De rijervaring; ik kreeg mee de 2.0 TDI 150pk met DSG automaat, 7 versnellingen. Wat mij opviel was dat hij sloom leek. Maar goed, je rijdt er net in, dus je moet eerst weer even wennen aan de auto, dus dan ga je ook niet gelijk los. Daarbij was ik natuurlijk niet alleen op de weg.
Ik maak bij al mijn proefritten het soortgelijke rondje, want ja, dan kan je het beste de auto's vergelijken. In het begin rijd ik altijd even rustig en probeer ik de knopjes en dingetjes en snufjes op het dashboard uit.
De bediening gaat gemakkelijk en het display is overzichtelijk en makkelijk te bedienen.
Ik moest wel even kijken of het panorama dak nou wel of niet open kon, want het knopje daarvan ligt iets dieper en daardoor iets minder makkelijk te zien waarvoor hij diende, mede omdat hij omringt was door 4 andere knoppen met compleet andere functies, namelijk de verlichting voor- en achterin.

Maar goed, met dit mooie weer wil je maar 1 ding, het dak open. En jongens, jongens, wat een genot. Zo stil. Van alle auto's met open daken waar ik in gereden heb, is dit toch wel de stilste. Ook op hogere snelheid.

Op een N-weg of snelweg, rijdt je niet, maar GLIJD je over het asfalt. Nou ja, glijden klinkt misschien negatief. Je zweeft over het asfalt. Of is het vliegen. Anyway, op een bepaald stuk voelde ik mij meer een piloot dan een automobilist. En damn, wat voelt dat goed.
Ik ben ook geen type dat rondrijdt met een idee van "Hey kijk mij nou even in deze auto!", maar de nodige nekken werden gedraaid. Wat geheel terecht is, want het is gewoon een beauty, ook in het saaiere grijs.
Bij drempels vond ik hem iets tegenvallen, maar dat kan ook aan de drempel te wijten zijn. Maar wel een puntje dat opviel. En ja, toch die automaat, met een kickdown doet hij er toch net even een tandje te lang over om terug te schakelen. Maar als ie gaat, dan gaat ie ook wel.
Je hebt rondom goed zicht, ook in het achterruit. Stuurt fijn. Gewoon directe response met wat je doet. Met mijn 1.89m zit je ook achterin gewoon prima. Een kofferbak ruimte _O_ makkelijk te beladen. Dus ja, voor mij persoonlijk een goed alternatief ten opzichte van een stationwagen.

Conclusie: ik geef hem 7,5 uit 10. Ik gaf hem liever een 8,5 of misschien een 9, want op de rest van de auto is niks aan te merken, maar die automaat zit mij wel dwars. Dus mocht deze op mijn short-list belanden, dan wil ik hem zeker nog eens proberen met een handgeschakelde versie.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Ym8uZsRsL0Rg/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/IlRYW70SmJrP/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/i6NkUQbF8hJC/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien was hij ervoor bereden door bejaarden die hem niet oo z'n staart trapte. De DSG past zich aan aan de berijder. Als jij langer erin zou rijden gaat hij lekkerder (voor jou dan) schakelen.

Ik vervloek mijn vrouw ook altijd als ze weer eens te lang in mijn auto gereden heeft. Dan schakeld hij veel te snel op :( heel irritant is dat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tylen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:16:
Misschien was hij ervoor bereden door bejaarden die hem niet oo z'n staart trapte. De DSG past zich aan aan de berijder. Als jij langer erin zou rijden gaat hij lekkerder (voor jou dan) schakelen.

Ik vervloek mijn vrouw ook altijd als ze weer eens te lang in mijn auto gereden heeft. Dan schakeld hij veel te snel op :( heel irritant is dat.
Er stond pas 400km op de teller en de proefrit was maar een uurtje. Plus de motor moet nog ingereden worden, dus echt vaak mag je hem nog niet op z'n staart trappen natuurlijk. Maar goed puntje dat je aanstipt. Ik had mij nog niet verdiept in het DSG gebeuren verder. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Kwestie van nieuwe kaarten downloaden en op je SD kaart gooien, gratis dus.
Dat kan via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Al vaker besproken in het topic :Y

Het grote Volkswagen topic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Naboo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Er stond pas 400km op de teller en de proefrit was maar een uurtje. Plus de motor moet nog ingereden worden, dus echt vaak mag je hem nog niet op z'n staart trappen natuurlijk. Maar goed puntje dat je aanstipt. Ik had mij nog niet verdiept in het DSG gebeuren verder. :$
Ah, maak je over dat op z'n staart trappen maar geen zorgen*. Tegenwoordig is inrijden niet echt meer aan de orde, de eerste oliewissel is zelfs pas na iets van 30.000km met die longlife zooi.

*als in: natuurlijk niet direct vanaf de koude start de hele tijd plankgas gaan rijden.

Wat forser inrijden doet de nokkenassen e.d. ook anders slijten dan rustig inrijden, het is maar net wat voor een gedrag je prefereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Tylen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:16:

Is dat echt zo? Ik lees veel op internet dat het niet klopt, dat een DSG zich aanpast aan hoe je voorheen hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:08
Ik ga zaterdag een proefritje maken in een tweedehands golf variant met DSG. Ik ben onbekend met automaten en denk daardoor een voorkeur voor schakel te hebben. Ben dus ook wel benieuwd of het klopt dat de DSG zich aanpast naar de vorige eigenaar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47
Hamza schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:34:
Meh. afgelopen week 1000 euro lichter geworden aan onderhoud. Grote beurt, complete distributieriem inclusief waterpomp en nog de aircopomp die een super irritante geluid maakte (zo van "grrrr grrrr grrrrr).

Alhoewel hij nu stukken beter rijdt maar het is nog steeds een rib uit m'n lijf.
Bij de dealer of onafhankelijke garage?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:12:
[...]

Is dat echt zo? Ik lees veel op internet dat het niet klopt, dat een DSG zich aanpast aan hoe je voorheen hebt gereden.
Inderdaad ja, dat is ook wat ik recent nog heb gelezen.
3) The rules that govern the shifting behavior of the DSG are NOT adaptive. Lets be clear about this. The DSG does NOT change the rules governing shifting behavior based on your driving style - It doesn't "Learn" those - These were hard coded sets of rules established by the engineers of the DSG software. It does dynamically change its operating parameters internally to account for clutch wear, etc - But none of that effects the rules for deciding gear changes - these are STATICALLY PROGRAMMED. This means you can reliably use what you know to influence the decision it makes by influencing some of the factors it takes into account. And that 2 drivers with the same DSG software in the same exact scenario will have the same outcome no matter what their previous driving "Style".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Daarom is mijn DSG ook helemaal aangepast naar wens :D

Al was ik ook in de veronderstelling dat na een bakreset hij weer leerde wat wenselijk is voor de bestuurder (en dus aanpast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
mhr-zip schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Bij de dealer of onafhankelijke garage?
Bij een vriend die een garage heeft. Als ik naar de dealer zou gaan zou ik het dubbele betalen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Naboo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:08:
Arteon _O_ Nekkendraaier!

Wat een bazenbak! Ik ben nooit echt een VW liefhebber geweest. Niet vanwege de kwaliteit, maar meer vanwege het feit dat je flink bij moet leggen als je hem een beetje compleet wil hebben.
Maar goed. De wagen. In de meest saaie kleur mocht ik hem mee. En ja, in het geel smoelt ie natuurlijk erg mooi, maar in het grijs (niet dat ik hem in die kleur zou kopen) valt het toch eigenlijk best mee. Toen ik net thuis even de foto's uploadde en ging bekijken, staat het hem eigenlijk best goed.

De rijervaring; ik kreeg mee de 2.0 TDI 150pk met DSG automaat, 7 versnellingen. Wat mij opviel was dat hij sloom leek. Maar goed, je rijdt er net in, dus je moet eerst weer even wennen aan de auto, dus dan ga je ook niet gelijk los. Daarbij was ik natuurlijk niet alleen op de weg.
Ik maak bij al mijn proefritten het soortgelijke rondje, want ja, dan kan je het beste de auto's vergelijken. In het begin rijd ik altijd even rustig en probeer ik de knopjes en dingetjes en snufjes op het dashboard uit.
De bediening gaat gemakkelijk en het display is overzichtelijk en makkelijk te bedienen.
Ik moest wel even kijken of het panorama dak nou wel of niet open kon, want het knopje daarvan ligt iets dieper en daardoor iets minder makkelijk te zien waarvoor hij diende, mede omdat hij omringt was door 4 andere knoppen met compleet andere functies, namelijk de verlichting voor- en achterin.

Maar goed, met dit mooie weer wil je maar 1 ding, het dak open. En jongens, jongens, wat een genot. Zo stil. Van alle auto's met open daken waar ik in gereden heb, is dit toch wel de stilste. Ook op hogere snelheid.

Op een N-weg of snelweg, rijdt je niet, maar GLIJD je over het asfalt. Nou ja, glijden klinkt misschien negatief. Je zweeft over het asfalt. Of is het vliegen. Anyway, op een bepaald stuk voelde ik mij meer een piloot dan een automobilist. En damn, wat voelt dat goed.
Ik ben ook geen type dat rondrijdt met een idee van "Hey kijk mij nou even in deze auto!", maar de nodige nekken werden gedraaid. Wat geheel terecht is, want het is gewoon een beauty, ook in het saaiere grijs.
Bij drempels vond ik hem iets tegenvallen, maar dat kan ook aan de drempel te wijten zijn. Maar wel een puntje dat opviel. En ja, toch die automaat, met een kickdown doet hij er toch net even een tandje te lang over om terug te schakelen. Maar als ie gaat, dan gaat ie ook wel.
Je hebt rondom goed zicht, ook in het achterruit. Stuurt fijn. Gewoon directe response met wat je doet. Met mijn 1.89m zit je ook achterin gewoon prima. Een kofferbak ruimte _O_ makkelijk te beladen. Dus ja, voor mij persoonlijk een goed alternatief ten opzichte van een stationwagen.

Conclusie: ik geef hem 7,5 uit 10. Ik gaf hem liever een 8,5 of misschien een 9, want op de rest van de auto is niks aan te merken, maar die automaat zit mij wel dwars. Dus mocht deze op mijn short-list belanden, dan wil ik hem zeker nog eens proberen met een handgeschakelde versie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
DSG rijdt heerlijk maar wat ik zo gaar vind is dat de instellingen bij diesels het zelfde lijken te zijn als voor benzinemotoren. Als je eens flink doortrapt dan houdt de DSG de versnelling tot hoog in de toeren aan terwijl de motor daar allang al zijn vermogen verloren heeft en veel beter door kan schakelen voor max koppel/kracht. Dit maakt de Sportmodus al helemaal tot een nutteloze extra, je zou het eerder S van Slower kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25
Ik rijd in een A1 (1.2TFSI) rond. De A1 heb ik alweer anderhalf jaar en eigenlijk maak ik nooit gebruik van de airco (hooguit paar keer per maand om hem even te starten). Afgelopen dagen erg warm, dus gebruik van gemaakt, maar er viel me iets op: als de airco aan staat en ik sta stil bij een verkeerslicht en mijn voet staat op de rem: als ik dan vervolgens de airco uitdoet voel ik de rem iets zakken als in minder druk. Kan iemand zeggen of dit zo hoort

/verkeerde topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GioStyle schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:16:
Ik rijd in een A1 (1.2TFSI) rond. De A1 heb ik alweer anderhalf jaar en eigenlijk maak ik nooit gebruik van de airco (hooguit paar keer per maand om hem even te starten). Afgelopen dagen erg warm, dus gebruik van gemaakt, maar er viel me iets op: als de airco aan staat en ik sta stil bij een verkeerslicht en mijn voet staat op de rem: als ik dan vervolgens de airco uitdoet voel ik de rem iets zakken als in minder druk. Kan iemand zeggen of dit zo hoort

/verkeerde topic. :+
Zal ook wel lekker ruiken als je hem nooit aan hebt staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:04:
[...]

Zal ook wel lekker ruiken als je hem nooit aan hebt staan :D
Altijd leuk: Mensen welke brandstof denken te besparen en daarom de airco/CC UIT zetten... Vervolgens een dure rekening omdat de pomp naar klote is (want vastgelopen) óf de condensor lek is doordat 't ding die éne keer dat 'ie wat mag doen vol water en beestjes blijft zitten tussen de lamellen welke aan 't rotten gaan :P

Als dat spel 0,1L/100Km éxtra verbruikt dan is 't veel!!

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 21-06-2017 18:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Altijd leuk: Mensen welke brandstof denken te besparen en daarom de airco/CC UIT zetten... Vervolgens een dure rekening omdat de pomp naar klote is óf de condensor lek is doordat 't ding die éne keer dat 'ie wat mag doen vol water en beestjes blijft zitten tussen de lamellen :P

Als dat spel 0,1L/100Km éxtra verbruikt dan is 't veel!!
Moet bekennen dat ik hem ook wel eens uitzet maar dat is alleen voor extra vermogen oOo *O* B)

Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.