Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.173 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-10 18:17
Gunner schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:
Heb bij m'n favoriete dealer/verkoper ook een proefrit geboekt voor over een paar weken voor de Arteon. Normaal gesproken ben ik niet zo van de proefritten in auto's die ik op dat moment niet zou willen kopen maar het lijkt me in dit geval wel leuk om te doen.

Helaas nog geen TSI beschikbaar maar dan maar even in een TDI eraan ruiken. Op zich wel jammer want als ik interesse zou hebben dan zou het vanwege het belastingklimaat geen TDI worden en vanwege de flinke meerprijs ook geen DSG.
Veel succes om een Arteon zonder DSG te vinden, die zijn er (nog) niet.
C-sharp schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Standaarduitrusting is afhankelijk van het land.

Golf Variant 2017 facelift heeft in Duitsland standaard LED, 17" Dijon velgen, zilverkleurige dakrails, winterpakket (verwarmde zetels, koplampsproeiers, verwarmde voorruitsproeiers, ...), kleurendisplay tussen de tellers, DSG flippers op Highline maar in België gewoon halogeen, 16" Hita velgen, zwarte dakrails, winterpakket aan meerprijs, zwart/wit display tussen de tellers, DSG flippers aan meerprijs.

België heeft dan weer DAB+, het afgeplatte sportstuur, snelheidsregelaar tot 210 km/h en 8 speakers waar Duitsland het moet doen met FM radio, gewoon sportstuur, snelheidsregelaar tot 160 km/h en 4 speakers.

In Duitsland kan je zelfs de 1.4tgi of 1.6tdi niet krijgen in Highline uitvoering, in België dan weer wel.
Zeker dat het de 210km/u radar is in de Belgische Golf? Ik weet dat ze vroeger afhankelijk waren van de motor, niet afhankelijk van het uitrustingsniveau aangezien ze overal op zaten. Op de Passat kreeg je de 160km/u radar tot en met de 150pk TDI en de 210km/u vanaf de 190pk TDI.
Op de Golf zou ik dan denken dat het bijna altijd de 160km/u radar is. Enkel de GTD, GTI en R hebben immers een hogere topsnelheid dan de 150pk TDi in de Passat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@kuusj98 Nee, ik weet wel zeker dat ik niet in de toerenbegrenzer zat, vermogen genoeg nog en hij trok gewoon door. Denk vibratie in het dashboard oid zoals @azz_kikr opmerkte.

Nog iets anders!
Mijn buurman heeft begin dit jaar een Golf 6 uit Duitsland geïmporteerd. Helaas heeft hij er maar 2 weken van kunnen genieten, want toen was hij gestolen, zo vanaf de oprit (in ons rustige dorp). Nu vertelde hij mij deze week dat ze hem aan de hand daarvan aangeraden hadden om het chassisnummer, welke achter de ruit staat, af te dekken. Omdat ze op basis van het chassisnummer sleutels kunnen programmeren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Timo002
Je moet ook es controleren of je hitteschild niet los zit. Dingen zitten soms wel es los en gaan soms trillen/klapperen

En voor op je vraag te antwoorden. Je kan ze niet programmeren denk ik, maar je kan ze wel bestellen bij vw.
Mijn ouder hebben voor hun bmw ook sleutel gewoon via telefoon besteld bij de bmw garage, moesten enkel chassisnummer doorgeven. Moesten enkel nieuwe sleutel nog inleren voor iets van de wagen ter plaatse.
Maar het mechanische gedeelte voor manueel slot open te draaien gaat gewoon direct.

Dus kan me veronderstellen dat je via via ook wel langs minder legale dealers gewoon sleutels kan bestellen.
Als je in de wagen zit, dan is het (zeker voor oudere wagens) kinderspel voor te klooien met startonderbrekers van dashboard als je "voorzien" bent.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AndRo555 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Veel succes om een Arteon zonder DSG te vinden, die zijn er (nog) niet.
Klopt, net zo min als dat er TSI-demo's zijn. maar ik heb nu ook nog geen interesse om eentje te kopen. Mag pas volgend jaar weer van m'n vrouw weer wat nieuws aanschaffen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VhQ4ISUivlvUNnhlBkvAprpP/full.gif
C-sharp schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Standaarduitrusting is afhankelijk van het land.
Net zoals Active Info Display op een GTI tegenwoordig standaard is in Nederland, maar in Duitsland optioneel.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 14-06-2017 14:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Timo002 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:33:
Nog iets anders!
Mijn buurman heeft begin dit jaar een Golf 6 uit Duitsland geïmporteerd. Helaas heeft hij er maar 2 weken van kunnen genieten, want toen was hij gestolen, zo vanaf de oprit (in ons rustige dorp). Nu vertelde hij mij deze week dat ze hem aan de hand daarvan aangeraden hadden om het chassisnummer, welke achter de ruit staat, af te dekken. Omdat ze op basis van het chassisnummer sleutels kunnen programmeren. Klopt dit?
Ja, dat is een veelgebruikte tactiek.

Volgens VW zelf moet je een ID + kopie kentekenbewijs meenemen:
1) Ga naar uw Volkswagen-dealer.
2) Meld uw sleutelcode en stuur een kopie legitimatie en kentekenbewijs op.
3) U ontvangt van ons binnen 48 uur nieuwe autosleutels.
Bij minder betrouwbare garages kan je ze gewoon kopen en stap 2 over slaan aan hand van het chassisnummer.

Hier in het (overigens ook rustige dorp) staat een Mk6 GTI en een Mk7 1.2TSI, beide met papiertjes voor het chassisnummer :P

Edit: ik heb i.i.g al vaker gelezen dat een VW op deze manier gestolen is.

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 14-06-2017 14:18 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:33:
@kuusj98 Nee, ik weet wel zeker dat ik niet in de toerenbegrenzer zat, vermogen genoeg nog en hij trok gewoon door. Denk vibratie in het dashboard oid zoals @azz_kikr opmerkte.

Nog iets anders!
ik heb het nummer voor de zekerheid afgedekt, eerst een kapotte DVD hoes tussen ruit en dash geschoven.

2 maanden terug is m'n ruit vervangen en hebben ze 'm permanent afgedekt met een kapje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MK1998NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Ja, dat is een veelgebruikte tactiek.

Volgens VW zelf moet je een ID + kopie kentekenbewijs meenemen:

[...]

Bij minder betrouwbare garages kan je ze gewoon kopen en stap 2 over slaan aan hand van het chassisnummer.

Hier in het (overigens ook rustige dorp) staat een Mk6 GTI en een Mk7 1.2TSI, beide met papiertjes voor het chassisnummer :P

Edit: ik heb i.i.g al vaker gelezen dat een VW op deze manier gestolen is.
Ah, hier staat ie gewoon zonder papiertjes op de oprit. All-risk met aanschafwaarde for the win :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

kuusj98 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Ah, hier staat ie gewoon zonder papiertjes op de oprit. All-risk met aanschafwaarde for the win :+
Een maand wachten totdat je geld krijgt van de verzekering for the win :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:56
kuusj98 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Volgens mij is dat all-risk met aanschafwaarde ook vaak maar de eerste paar jaar van de verzekering, dus is nog maar de vraag of jullie GTI nog lang in die categorie zit.

Heb zelf ook gewoon een zwart papiertje er voor geduwd, kost je 0 moeite en bespaard je misschien het gezeur van een diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Volgens mij is dat all-risk met aanschafwaarde ook vaak maar de eerste paar jaar van de verzekering, dus is nog maar de vraag of jullie GTI nog lang in die categorie zit.

Heb zelf ook gewoon een zwart papiertje er voor geduwd, kost je 0 moeite en bespaard je misschien het gezeur van een diefstal.
Nog 2 jaar :) Zal het vanavond even aankaarten, kleine moeite inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Scrtz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:42:
Het is tot x-jaar na eerste tenaamstelling. Bij mijn verzekering is dat drie jaar. Als je dus een tweedehands auto koopt van één jaar oud kan je nog twee jaar de aanschafwaarde terugkrijgen bij diefstal of total-loss. Bij nieuwe auto's kan je daar dus de volledige drie jaar gebruik van maken.

Lees wel de kleine lettertjes want je krijgt dat bedrag niet meteen want ze wachten eerst of dat ding nog teruggevonden wordt. Vaak pas na 4/6 weken ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 14-06-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Tnx all!!
Dan ga ik ook maar eens op zoek naar een zwart A4tje, even zwart printen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:43
kuusj98 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:23:
[...]

De toerenbegrenzer bij de Golf 7 (GTI dan iig) is echt zaaddodend :P
Net boven de 7200-7300 RPM raak je de limiter, en dat betekend gewoon een volledige cutout van het vermogen en dat blijft ook zo, dat zou denk ik niet veroorzaken waar @Timo002 het over heeft :+

Saaie Duitsers ook :+
Probeer eens met ESP uit of ESP op sport+

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rainesh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Probeer eens met ESP uit of ESP op sport+
Doet dat iets met de rev-limiter oOo
Zeer binnenkort maar eens flink in de toeren jagen op Sport+ dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-10 23:06
AndRo555 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Zeker dat het de 210km/u radar is in de Belgische Golf? Ik weet dat ze vroeger afhankelijk waren van de motor, niet afhankelijk van het uitrustingsniveau aangezien ze overal op zaten. Op de Passat kreeg je de 160km/u radar tot en met de 150pk TDI en de 210km/u vanaf de 190pk TDI.
Op de Golf zou ik dan denken dat het bijna altijd de 160km/u radar is. Enkel de GTD, GTI en R hebben immers een hogere topsnelheid dan de 150pk TDi in de Passat.
Op de VW website staat voor alle comfortline en highline modellen "Front assist incl. city-ANB voor ACC high" in de versie-vergelijker. Voor trendline staat er "Front Assist & noodremfunctie voor de stad" (niet verder gespecifieerd dus ik vermoed acc-low).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

http://www.autoweek.nl/ni...arantie-sjoemel-vws-in-eu
2 jaar extra garantie voor de mensen met een sjoemel-diesel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Heb je ook wel nodig..EGR klepen gaan aan de lopende band kapot door de nieuwe "schone" software. Voorheen werd de egr minimaal aangesproken maar nu staan ze constant te klapperen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Meneer aard schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:26:
Heb je ook wel nodig..EGR klepen gaan aan de lopende band kapot door de nieuwe "schone" software. Voorheen werd de egr minimaal aangesproken maar nu staan ze constant te klapperen.
En waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Informatie via wat monteurs bij Pon.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
EGR gaat ook om de haverklap kapot met de "juiste" software.

Gewoon laten uitschrijven ben je van het gezeur af!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Famous schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:18:
EGR gaat ook om de haverklap kapot met de "juiste" software.

Gewoon laten uitschrijven ben je van het gezeur af!
Alleen dat mag straks niet meer en bij APK gaan ze er afaik ook op controleren :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Pff je wilt niet weten hoeveel EGR kleppen van de 1.2tdi's stuk zijn gegaan na sjoemelsoftware update. Sommige binnen 1000km al na update. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Touchdomex schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:21:
[...]

Alleen dat mag straks niet meer en bij APK gaan ze er afaik ook op controleren :'(
Iets wat bedacht is door mensen achter een bureau, zoiets is gewoon niet uitvoerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo niet? Kabel eraan en uitlezen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 21:42
Flipside22 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 01:15:
[...]

Iets wat bedacht is door mensen achter een bureau, zoiets is gewoon niet uitvoerbaar
Zeker uitvoerbaar, gewoon uitlezen via de bordcomputer en afkeuren die handel.

Maar het zal inderdaad wel weer verzonnen zijn door iemand achter een bureautje of een milieuactivist oid.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bardi-1 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:26:
[...]

Zeker uitvoerbaar, gewoon uitlezen via de bordcomputer en afkeuren die handel.

Maar het zal inderdaad wel weer verzonnen zijn door iemand achter een bureautje of een milieuactivist oid.
Of via een of andere lobbygroep :+

https://www.rijksoverheid...-roetfiltertest-in-de-apk

Hier is in ieder geval de tussenstand en eventuele regels erbij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Touchdomex schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Of via een of andere lobbygroep :+

https://www.rijksoverheid...-roetfiltertest-in-de-apk

Hier is in ieder geval de tussenstand en eventuele regels erbij.
Tja, jammer weer. 'Gelukkig' rij ik benzine.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat een beest!

https://www.facebook.com/...nl/posts/1445427778837166

0-100 in 3,5sec......gewoon een Golfje

@Famous Tijd voor een Golf 7? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rainesh schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:22:
Wat een beest!

Deze was er ook toen ik bij JD was, was heel slecht getuned door een ander bedrijf. Hij zou 500PK en 600NM moeten maken was het verhaal. JD heeft hem op de dyno gezet en hier kwamen heel andere cijfers uit, 391PK en 450NM uit m'n hoofd. De turbo leverde 2 bar overdruk en de voorontsteking was veel te laat waardoor hij pas ontstak bij het al naar beneden gaan van de zuiger. Ze noemen dat een 'snijbrander effect' omdat je warme ontsteking direct de uitlaat in gaat. JD heeft hierop meteen de originele software terug gezet zodat het blok gespaard bleef.

JD heeft dus nu hem zelf getuned en erg mooie cijfers eruit geperst zo te zien, thumbs up! Mooie bak! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door crypt0rr op 15-06-2017 09:40 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Wat een beest!

Ja dat ding is vet! @potag tagde me gisteren al!

Iemand trouwens die nog een mooie golf 7 weet te staan? (DSG,140/150pk, highline, rond 50/60k op de teller, rond de 18/19k) Hij heeft nog een mooi ibiza te koop als iemand opzoek is naar een mooie eerste wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Ja dat ding is vet! @potag tagde me gisteren al!

Iemand trouwens die nog een mooie golf 7 weet te staan? (DSG,140/150pk, highline, rond 50/60k op de teller, rond de 18/19k) Hij heeft nog een mooi ibiza te koop als iemand opzoek is naar een mooie eerste wagen :)
Nee maar heb wel nog een paar CSGO skins voor @potag ;)

18-19k is denk ik wat te weinig als je zoveel eisen hebt voor een golf 7 vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wat een beest!

Ik had hem gezien maar dit is wel wat anders dan investeren voor een Golf 7 :+

Zal mijne eens aan de vagcom hangen binnenkort, wist niet dat het zo kon.
Of kan dat niet met de 12.12 versie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Ik had hem gezien maar dit is wel wat anders dan investeren voor een Golf 7 :+

Zal mijne eens aan de vagcom hangen binnenkort, wist niet dat het zo kon.
Of kan dat niet met de 12.12 versie? 8)7
Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik dacht dat het onder abs stond en dan kanaal 1, accelaration. Blijkbaar bij nieuwe versie of bij jd zit het onder engine (ook).

Ik denk dat deze functie er al inzit toen het effectief nog vagcom heette :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik dacht dat het onder abs stond en dan kanaal 1, accelaration. Blijkbaar bij nieuwe versie of bij jd zit het onder engine (ook).

Ik denk dat deze functie er al inzit toen het effectief nog vagcom heette :D
Ah, zal eens kijken binnenkort..
Benieuwd of ik de 4.0 secondes aantik maar ik weet niet of de anti-lag sneller werkt dan een launch control :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 15:25
MK1998NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:37:
2 jaar extra garantie vanaf nu, of 2 jaar extra vanaf datum eerste toelating (dus 4 totaal nu)?

Zal wel dat laatste zijn, dan heeft een groot deel van de sjoemeldiesels er natuurlijk helemaal niks aan omdat die van voor 2014 zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:43
MK1998NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:37:
Nou maakt mij die garantie geen reet uit, net als dat het me geen reet uitmaakt dat m'n auto meer uitstoot dan het boekje zegt :')
Software update laat ik ook niet uitvoeren, wordt de auto alleen maar slechter van

Maar die garantie heeft in Nederland wel een heel groot minpunt, de Maffia PON die zich daar toch niet aan gaat houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Het Vosje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:39:
[...]

2 jaar extra garantie vanaf nu, of 2 jaar extra vanaf datum eerste toelating (dus 4 totaal nu)?

Zal wel dat laatste zijn, dan heeft een groot deel van de sjoemeldiesels er natuurlijk helemaal niks aan omdat die van voor 2014 zijn :z
Dat vroeg ik me ook al af :P Vermoed zelf ook het laatste :)
FabianGTI schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:44:
[...]
Nou maakt mij die garantie geen reet uit, net als dat het me geen reet uitmaakt dat m'n auto meer uitstoot dan het boekje zegt :')
Software update laat ik ook niet uitvoeren, wordt de auto alleen maar slechter van

Maar die garantie heeft in Nederland wel een heel groot minpunt, de Maffia PON die zich daar toch niet aan gaat houden
Houdt PON zich uberhaupt aan de regeltjes? :P

Dit is voornamelijk een antwoord op een groep mensen die geld wilden zien van VW (net als in de VS) want gratis geld. Dat feestje gaat niet door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:39:
[...]

2 jaar garantie vanaf dat je het laten binnen doen voor de update maybe?

De grote vraag: op wat slaagt die garantie? Enkel op de update? De motor? Of op de volledige wagen?
Dan wordt het wel interessant.

(ik zelf heb ook prijs met met wagen van 2011 :/ , vergoeding hoeft niet, extra all in garantie zou wel nice zijn^^)

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 15-06-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Beetje onduidelijk of het nu verlengd is bovenop de oude garantie, vanaf nu of vanaf het moment van de update. En of er kilometerbeperking aan zit... niemand die het weet.

Wat ik wel weet, is dat er redelijk wat problemen zijn met defecte EGR-kleppen na de update. Soms al binnen 1000km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Scrtz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:52:
[...]

Nee maar heb wel nog een paar CSGO skins voor @potag ;)

18-19k is denk ik wat te weinig als je zoveel eisen hebt voor een golf 7 vrees ik :P
ik heb er ook nog wel een paar voor je hoor :)

Ja mag ook iets meer zijn. Ligt er aan wat hij terug krijgt voor zijn ibiza: https://link.marktplaats.nl/m1170714132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
EGR kleppen op EA189 1.2 en 1.6TDI gingen sowieso al relatief vaak kapot. Dat er dan een sjoemlelfix is waar mensen graag de link leggen verandert daar weinig aan.

Op een 1.6TDI CAYC met 230.000km gaat de EGR zowat over heel zijn werking heen. Volledig dicht (geen EGR) bij vollast tot vrij ver open onder lage belasting.
Het is nogal moeilijk om in te schatten of die nu juist falen door de software (wat vrij onwaarschijnlijk is) of waarschijnlijk sowieso al op het einde van hun leven waren en gingen falen.
MK1998NL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:58:
Beetje onduidelijk of het nu verlengd is bovenop de oude garantie, vanaf nu of vanaf het moment van de update. En of er kilometerbeperking aan zit... niemand die het weet.
Zou inderdaad leuk zijn mocht er ergens meer info zijn, maar tot nu toe niets meer gevonden dan een 250.000kmn limiet en waarschijnlijk enkel dealeronderhouden.

[ Voor 21% gewijzigd door AndRo555 op 15-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door AndRo555 op 15-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FabianGTI schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:44:
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand zou klagen over garantie i.c.m PON en je stelt me niet teleur ;)

Qua garantie heb je geen barst met de importeur te maken maar bij de dealer waar je de auto gekocht hebt. Alles valt en staat met hoe ver een dealer voor je wil gaan. Om je een voorbeeld te geven; ik heb een keer een nieuwe Polo gekocht (2014). Na zes weken vertoonde het lederen stuurwiel in de rand beschadigingen. Zonder morren verving de betreffende dealer het hele stuur a 550 euro voor een splinternieuwe (dat stond op de nul-factuur tenminste).

Waarschijnlijk was dit leer uit een beter stuk koe gesneden want deze heb ik verder geen problemen mee gehad.

Mijn punt? Via een ander forum kwam ik iemand tegen die exact hetzelfde probleem had met dezelfde auto van ongeveer even oud. Zijn dealer wou geen reet voor hem doen.

Zoiets is natuurlijk niet de schuld van de importeur maar meer een ongeïnteresseerde dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

De extra garantie van twee jaar die Volkswagen nu biedt, heeft betrekking op de onderdelen die worden gerepareerd en geldt vanaf het moment van reparatie. De woordvoerder van eurocommissaris Jourova sprak woensdag van een 'positieve stap'.
Niks extra garantie dus, enkel op de herstelde software. (En eventueel het membraam dat ze plaatsen op de 1.6) dikke vette niks dus. Gaan ze bij claim toch nooit aan software wijten als je egr eruit knalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wat een beest!

Ik doe zo'n 10 seconde naar de 100, mischien zelfs ietjes langer. Dat is toch wel een groot verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:12:
[...]
Ik doe zo'n 10 seconde naar de 100, mischien zelfs ietjes langer. Dat is toch wel een groot verschil :+
Jij hebt toch een tuned R20? Dan is 10 seconden wel erg traag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Ik mag toch hopen dat 10sec een grap is, anders zou ik die tuner nog eens even opbellen ;) .
Mijn Leon met de 2.0 TDI handbak deed het al in ik dacht 8,5 seconden ofzo. (a 150pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand zou klagen over garantie i.c.m PON en je stelt me niet teleur ;)

Qua garantie heb je geen barst met de importeur te maken maar bij de dealer waar je de auto gekocht hebt. Alles valt en staat met hoe ver een dealer voor je wil gaan. Om je een voorbeeld te geven; ik heb een keer een nieuwe Polo gekocht (2014). Na zes weken vertoonde het lederen stuurwiel in de rand beschadigingen. Zonder morren verving de betreffende dealer het hele stuur a 550 euro voor een splinternieuwe (dat stond op de nul-factuur tenminste).

.
Het is natuurlijk wel zo dat de dealer altijd zal proberen om het defecte onderdeel proberen te verhalen bij PON. Als hem dat niet lukt is 9 van de 10 keer zijn eerste prio om jou van het kastje naar de muur te sturen en als je je dan eens kwaad maakt gaat hij "overleggen met zijn baas" .
Ik ken weinig dealers die op voorhand een defect repareren omdat zij overtuigd zijn van een "fabricagefout" zonder dit te verifiëren met PON.

sorry, ik had niet gezien dat ik een tweede reactie gaf in het zelfde topic..

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 16-06-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GeeMoney schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:24:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat de dealer altijd zal proberen om het defecte onderdeel proberen te verhalen bij PON. Als hem dat niet lukt is 9 van de 10 keer zijn eerste prio om jou van het kastje naar de muur te sturen en als je je dan eens kwaad maakt gaat hij "overleggen met zijn baas" .
Ik ken weinig dealers die op voorhand een defect repareren omdat zij overtuigd zijn van een "fabricagefout" zonder dit te verifiëren met PON.
Hoe zij wat regelen maakt me niet uit, daar heb ik als klant niets mee te maken. Prima als ze eerst met de importeur bellen maar ze moeten echt niet bij me proberen om de onwil van een importeur op me af te schuiven om onder garantie te komen.

Gelukkig komt m'n huidige auto bij een uitstekend dealer vandaan en ondanks dat ik met m'n huidige auto ook wel wat structurele issues heb gehad met het infotainment is hun insteek altijd klantgericht geweest en nooit een voorbehoud over de inzet van een importeur dus ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ze het netjes op zouden lossen en dat hebben ze ook gedaan. d:)b

Dan ben ik als klant natuurlijk ook wel zo dat ik even die 100km rij om effe dat onderhoudsbeurtje bij ze te doen ;) Dat is uiteindelijk ook tactiek van mijn kant, en in de drie jaar dat ik van plan ben met die auto te rijden hoef ik toch maar één beurtje dus heel erg is dat ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik denk dat @Famous 0-200 in 10 seconde bedoeld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 16-06-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rustig jongens, typ fout! :D
Ik bedoel 100-200. Zal binnenkort eens de vagcom eraan hangen.

0-100 zal zo'n 4,2 sec zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Zo, auto is weer APK goedgekeurd

Alleen moeten binnenkort de voorbanden en remblokken aan de voorzijde vervangen worden :+

Maar dat komt uiteraard niet als adviespunt op het keuringsbewijs te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
FabianGTI schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:33:
Zo, auto is weer APK goedgekeurd

Alleen moeten binnenkort de voorbanden en remblokken aan de voorzijde vervangen worden :+

Maar dat komt uiteraard niet als adviespunt op het keuringsbewijs te staan
remblokken 30 euro Brembo bij mister-auto :-)

Mijn golfje moet binnenkort grote beurt, heeft bijna de 100k aangetikt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Moest dat dan niet op 90k gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Remblokken laat ik door een maatje doen, gewoon in de beun
Dus moet nog even bespreken met hem wat het kost

Onderhoud wordt wel gewoon door de garage gedaan, dan blijft het boekje tenminste compleet :P

Over 8000 km moet mijn Golf alweer onderhoud (laatste keer was vorig jaar september, 30k interval) :')
En over 20k km moet de distributieriem vervangen worden zag ik, km stand nu is 190k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Moest dat dan niet op 90k gebeuren? :)
Dealer waar auto onderhouden is deed alles wat eerder dan wat interval aangaf, toen ik auto kreeg bij 70k (kilometers van interval had ik nog niet gehaald maar 2 jaar waren al zowat verstreke) nog olie+oliefilter vervangen dus vandaar op 100k nu weer haha.
FabianGTI schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:47:
[...]

Remblokken laat ik door een maatje doen, gewoon in de beun
Dus moet nog even bespreken met hem wat het kost

Onderhoud wordt wel gewoon door de garage gedaan, dan blijft het boekje tenminste compleet :P

Over 8000 km moet mijn Golf alweer onderhoud (laatste keer was vorig jaar september, 30k interval) :')
En over 20k km moet de distributieriem vervangen worden zag ik, km stand nu is 190k km
Ja zoals ik hierboven al zei, die interval op KM haal ik nooit dus qua olie+oliefilter is het per 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volkswagen introduceert de gloednieuwe Polo
Volkswagen presenteert de nieuwe Polo. De zesde generatie van deze bestseller valt op door zijn nieuwe design, het aanmerkelijk ruimere interieur en een cockpit met de modernste digitale gemakken. De nieuwe Polo is er met TSI- (benzine), TGI- (aardgas) en TDI- (diesel) motoren en met assistentiesystemen die tot nu alleen in grotere Volkswagens verkrijgbaar waren. De marktintroductie staat in Nederland voor eind oktober gepland
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1397/1920_vwpolo1-pb.jpg?32155

25% meer kofferbakruimte is wel netjes te noemen qua verbetering.

De Polo GTI krijgt een 2.0 TFSI met 200PK.... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hij ziet er een stukje volwassener uit, vooral van achteren door de iets grotere en hoekerige achterlichten icm de 2 'neppe uitlaatgaten' in de bumpers. Het komt wel steeds meer in de buurt van de Golf, net zoals de nieuwe Ibiza in de buurt van de Leon komt qua design van de buitenkant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:53:
Volkswagen introduceert de gloednieuwe Polo

[...]

[afbeelding]

25% meer kofferbakruimte is wel netjes te noemen qua verbetering.
Exact dezelfde kofferbakruimte als de Ibiza dus ;)

Afmetingen zijn ook exact dezelfde als de Ibiza, net als auto zelf in grote lijnen.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/odwy25obi559_480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/52uynpybd48k.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
Smoelt lekker die nieuwe Polo. Benieuwd naar het 2.0 TSI blok. Hopelijk zit er veel rek in, kietelen naar 300pk in een Polo GTI kan een heel leuk scheurijzer zijn! ^^

Ze zijn iig goed bezig. 1.4TSI --> 1.8TSI --> 2.0TSI. Wat nou downsizing. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Vissa66 op 16-06-2017 12:11 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:57
Famous schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:10:
Rustig jongens, typ fout! :D
Ik bedoel 100-200. Zal binnenkort eens de vagcom eraan hangen.

0-100 zal zo'n 4,2 sec zijn denk ik?
Daar sta ik dan met mijn Touran 1.6 DSG: 0-100 in 11+ seconden (volgens de info op de offerte) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vind die Polo niet geslaagd eerlijk gezegd..
Die neppe uitlaten ala Mercedes, kont vind ik niet mooi, als je snel naar de zijkant kijkt lijk het net een 1 serie.. Die velgen hebben wel wat van OPC :'(
Beats audio :F

Dit interieur...... :r
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Polo_VI_2017/Volkswagen-Polo-2017-05.jpg

@Vissa66 Dan liever de Polo R en 380Pk erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:20:
Vind die Polo niet geslaagd eerlijk gezegd..
Die neppe uitlaten ala Mercedes, kont vind ik niet mooi, als je snel naar de zijkant kijkt lijk het net een 1 serie.. Die velgen hebben wel wat van OPC :'(
Beats audio :F

Dit interieur...... :r
[afbeelding]

@Vissa66 Dan liever de Polo R en 380Pk erin :+
Ik vind het interieur nog het meeste vooruit gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Verschrikkelijk idd bij het uitgaande model. Dat ruitjes motief kun je zeggen wat je van wilt maar het is gewoon spuuglelijk. :O

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Verschrikkelijk idd bij het uitgaande model. Dat ruitjes motief kun je zeggen wat je van wilt maar het is gewoon spuuglelijk. :O
Dat is alleen maar bij de GTI en een optie. Persoonlijk vind ik dat ruitjes motief juist geweldig, maar smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wel erg leuke opties erin zeg.
- ACC
- Side Assist
- Lane Assist
- Active Info Display
- Voetgangers herkenning etc.

Dat allemaal in een Polo..........Liet em net aan mn vrouw zien, zegt ze "ik wil een A1, geen Polo"..........eh ok 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
[...]

@MK1998NL Heb je naar de stoelen en die schreeuwerige kleuren gekeken? :+
Drie tonen kleur in het dashboard waar het licht grijze helemaal ouderwets oogt..
De lichtschakelaar die niet meer omhoog staat maar schuin..

Enige mooie vind ik de zijspiegels bij het normale model..

Gelukkig, smaken verschillen :Y

@Rainesh Een A1 vind ik ook mooier ogen, zeker voor een vrouw O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen elektrische versie? En ja, met 4,05 meter is hij gelijk aan een Golf 3.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@Famous Ik ben juist blij dat er wat kleur in dit, het ouwe dashboard vond ik echt 1 saaie, grijze boel :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GjuyIibRSo9D7Zzh5n8xzUxa/full.jpg
En niet van plaatjes ofzo, maar wat ik zelf ervaren had in de tijd dat ik bovenstaande 1.2 TSI highline als leenauto had ;)

Edit: al moet ik je wel gelijk geven over dat beige :o Dit is dan veel beter:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/y9tylsnbr774.jpg

@Rainesh Polo == A1 == Ibiza, een pot nat met een ander logo :+ Maar dan rij je uiteraard wel premium :Y

[ Voor 14% gewijzigd door MK_ op 16-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:10:
Smoelt lekker die nieuwe Polo. Benieuwd naar het 2.0 TSI blok. Hopelijk zit er veel rek in, kietelen naar 300pk in een Polo GTI kan een heel leuk scheurijzer zijn! ^^

Ze zijn iig goed bezig. 1.4TSI --> 1.8TSI --> 2.0TSI. Wat nou downsizing. :+
Dat 2.0 TSI blok is toch gewoon hetzelfde als al die andere 2.0 TSI blokken zoals in de Golf GTI? Dan weet je dus al dat daar genoeg rek in zit als je resultaten bekijkt van JD en Vagtechniek bijv.
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:49:
@Famous Ik ben juist blij dat er wat kleur in dit, het ouwe dashboard vond ik echt 1 saaie, grijze boel :/
[afbeelding]
En niet van plaatjes ofzo, maar wat ik zelf ervaren had in de tijd dat ik bovenstaande 1.2 TSI highline als leenauto had ;)

Edit: al moet ik je wel gelijk geven over dat beige :o Dit is dan veel beter:
[afbeelding]

@Rainesh Polo == A1 == Ibiza, een pot nat met een ander logo :+ Maar dan rij je uiteraard wel premium :Y
Qua kwaliteit vooral qua interieur/dashboard zitten daar nog wel verschillen in hoor. Ibiza is toch altijd wel op bespaard en de Polo is wel hoge kwaliteit maar vrij saai vaak, A1 is nog redelijk sportief.

[ Voor 44% gewijzigd door Scrtz op 16-06-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:49:
[afbeelding]
Das een Comfortline :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:01:
[...]
[...]
Qua kwaliteit vooral qua interieur/dashboard zitten daar nog wel verschillen in hoor. Ibiza is toch altijd wel op bespaard en de Polo is wel hoge kwaliteit maar vrij saai vaak, A1 is nog redelijk sportief.
Vandaar de :+
Je hebt gelijk :X Vond het al karig dat een Highline geen lederen stuurwiel had :P Heeft de Highline ook niet :/ Hoe kom ik er bij dat dit een Highline was? /me gaat het nog eens nakijken

Wel een leuk kleurtje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 16-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@MK1998NL Ik had toevallig dezelfde auto laatst als vervangende auto (2-ZKN-46) in een heel inspirerende donkergrijze kleur. Wel met navigatie en 4 elektrische ramen, maar wel aan/uit airco en gebrek aan stuurwielbediening. Aparte keuzes soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:25:
@MK1998NL Ik had toevallig dezelfde auto laatst als vervangende auto (2-ZKN-46) in een heel inspirerende donkergrijze kleur. Wel met navigatie en 4 elektrische ramen, maar wel aan/uit airco en gebrek aan stuurwielbediening. Aparte keuzes soms...
Komt exact overeen met deze :) Vond het ook aparte keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
De 'Highline' versie bij een Polo stelt ook niet zo heel veel voor. Nog altijd veel opties benodigd om er een leuk karretje van te maken. Ik vind zo'n auto zonder stuurwielbediening ook al direct zo oudbollig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:21:

Je hebt gelijk :X Vond het al karig dat een Highline geen lederen stuurwiel had :P Heeft de Highline ook niet :/ Hoe kom ik er bij dat dit een Highline was? /me gaat het nog eens nakijken
In de folder van de 2014 Polo die ik kocht staat bij de Highline dat er een Lederenstuurwiel aanwezig is met chromen inleg. De multifunctionele variant is wel optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het op een Seat lijkt zal ook wel deels komen door het feit dat deze auto in Spanje (omgeving Zaragoza) gebouwd gaat worden.

Ook met een NL tintje, bepaalde types komen met Vredestein banden als eerste montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Dat 2.0 TSI blok is toch gewoon hetzelfde als al die andere 2.0 TSI blokken zoals in de Golf GTI? Dan weet je dus al dat daar genoeg rek in zit als je resultaten bekijkt van JD en Vagtechniek bijv.
Dat zou natuurlijk heel leuk zijn als hij verder identiek blijft als het Golf GTI blok alleen wat geknepen, hopelijk nog een sterkere DSG bak erin en je kunt er een heerlijk bommetje van maken!

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:55:
Ook met een NL tintje, bepaalde types komen met Vredestein banden als eerste montage.
Om daarna omgewisseld te worden in Leusden voor Conti's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Meneer Pon moet ook wat verdienen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Ik vraag me altijd af hoe dat nu in zijn werking gaat haha. Ook wat ze in godsnaam allemaal doen met de 'originele' banden. Je zou zeggen dat het de moeite niet waard is, maar blijkbaar wel anders deden ze het niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:42:
[...]

In de folder van de 2014 Polo die ik kocht staat bij de Highline dat er een Lederenstuurwiel aanwezig is met chromen inleg. De multifunctionele variant is wel optioneel.
Yup ik had het al gezien op de site ;)
[...]
Dat denk ik niet. PON extra geld er in steken voor Conti's? _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe dat nu in zijn werking gaat haha. Ook wat ze in godsnaam allemaal doen met de 'originele' banden. Je zou zeggen dat het de moeite niet waard is, maar blijkbaar wel anders deden ze het niet haha.
Ik ook. maar ik weet zeker dat het gebeurd. Al m'n nieuwe VAG-auto's reden allemaal op Continental, ook m'n vorige Skoda.
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:39:
Geloof het of niet maar het is echt zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Ik ook. maar ik weet zeker dat het gebeurd. Al m'n nieuwe VAG-auto's reden allemaal op Continental, ook m'n vorige Skoda.

[...]

Geloof het of niet maar het is echt zo :P
Misschien besteld PON ze zonder banden, net zoals ze auto's bestellen zonder garantie :+

Of zouden Continental banden goedkoper zijn dan de verkoopprijs van (slightly used) Vredestein? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:36:
[...]

De originele banden worden gewoon weer verkocht. Komen vaak bij groothandels terecht en worden verkocht als "demo" banden. Vaak hebben die maar een km of 10 erop zitten, dus eigenlijk gewoon nieuwe banden, maar scheelt weer een paar euro per band indien je ze wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:52:
[...]

....., net zoals ze auto's bestellen zonder garantie :+
Don't go there :>

Al heb ik wel eens gehoord dat ze wel garantie afkopen bij de fabrikant, al neemt dat niets weg van de je wettelijke garantie als consument. Weet niet wat daar van waar is trouwens.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik zal het eens vragen als ik weer 's bij PON loop, hoe ze dat toch doen met die banden... :+ kunnen alle stoere verjaardagsverhalen ook weer de kast in.

Staat best leuk spul op dat terrein, maar stapels banden heb ik daar niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Op zich niet altijd iets mis mee hoor :P Ik ben (tot nu toe) best aardig te spreken over de PremiumContact 6

PremiumContact6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:08:
Op zich niet altijd iets mis mee hoor :P Ik ben (tot nu toe) best aardig te spreken over de PremiumContact 6
Volgens mij heb ik PC5. Had aan de voorzijde bij m'n eerste (en hopenlijk laatste) beurtje nog 3,7mm, en als ik zou moeten wisselen zou ik denk ik overstappen op Michelin of Pirelli. Hoor ik veel goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Don't go there :>

Al heb ik wel eens gehoord dat ze wel garantie afkopen bij de fabrikant, al neemt dat niets weg van de je wettelijke garantie als consument. Weet niet wat daar van waar is trouwens.
Dat is echt zo, ze kopen de auto's in zonder garantie. PON draait op voor elke garantie kwestie, dat moeten zij bekostigen. Daarom bieden ze ook amper coulance en geen vaker gehoor aan garantie kwesties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:16:
Daarom bieden ze ook amper coulance en geen gehoor aan garantie kwesties ;)
Dus jij zegt dat de consument in Nederland geen garantie krijgt op z'n VAG?
Je weet ook hopelijk wel dat het zo niet werkt in Nederland. maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin in deze onzindiscussie.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Dus jij zegt dat de consument in Nederland geen garantie krijgt op z'n VAG?
Daar stond het woord "vaker" tussen maar die heeft mijn telefoon weer weggekapt :X

PON geeft vaker/met regelmaat geen gehoor aan garantiekwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:21:
PON geeft vaker/met regelmaat geen gehoor aan garantiekwesties.
Zie Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3" verder ga ik daar niets meer aan toevoegen.

tl;dr als consument heb je niets met pon te maken maar met de dealer waar je koopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 16-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Volgens mij heb ik PC5. Had aan de voorzijde bij m'n eerste (en hopenlijk laatste) beurtje nog 3,7mm, en als ik zou moeten wisselen zou ik denk ik overstappen op Michelin of Pirelli. Hoor ik veel goede verhalen over.
Ja, Michelin zou ook mijn voorkeur hebben hoor. Helaas heb ik ze er nog nooit zelf voor langere tijd onder gehad behalve onder de prive auto een setje energy savers. Ik moet het nog wel even uitzingen met deze set aangezien de teller net op 3800 km staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Yup ik had het al gezien op de site ;)

[...]

Het is inderdaad echt zo, in Duitsland worden de VAG auto's met Michelin geleverd dacht ik. @Famous of @Rainesh zullen daar wel meer over weten.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Ja, Michelin zou ook mijn voorkeur hebben hoor. Helaas heb ik ze er nog nooit zelf voor langere tijd onder gehad behalve onder de prive auto een setje energy savers. Ik moet het nog wel even uitzingen met deze set aangezien de teller net op 3800 km staat :)
Die Conti's scoren anders ook altijd wel goed in de ANWB tests, heb zelf ContiSportcontact 5 eronder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Gunner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Zie Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3" verder ga ik daar niets meer aan toevoegen.

tl;dr als consument heb je niets met pon te maken maar met de dealer waar je koopt.
Dat dus,

is in eerste plaats dealer die jou garantie geeft. Hoe de dealer zijn geld gaat verhalen bij pon bij eventuele problemen is de dealer zijn probleem.

Ik geloof dat je enkel bij pon/D'ieteren kan verhalen als officiële dealer over de kop is of. Maar in 9/10 gevallen, heb je nooit met importeur te maken als gewone consument of met de langlopende garantie. Die met roest op chassis, fabrieks"fouten" zoals dat dieselgedoe, dat kan mss wel voor hun zijn. Geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:16:
[...]

Dat is echt zo, ze kopen de auto's in zonder garantie. PON draait op voor elke garantie kwestie, dat moeten zij bekostigen. Daarom bieden ze ook amper coulance en geen vaker gehoor aan garantie kwesties ;)
De Opel bril maakt eea. behoorlijk wazig :P
In de garantieperiode van 2 jaar hoeft er helemaal geen sprake van coulance te zijn, daar heb je namelijk garantie voor.
Coulance is er als er na de garantieperiode iets mis gaat waarbij de algemene verwachting is dat het betreffende onderdeel langer mee moet kunnen gaan.

Daarnaast: Het is in Europa zo geregeld, dat elke nieuwe auto verplicht geleverd moet worden met minimaal 2 jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Shanquish schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:36:
[...]
De Opel bril maakt eea. behoorlijk wazig :P
In de garantieperiode van 2 jaar hoeft er helemaal geen sprake van coulance te zijn, daar heb je namelijk garantie voor.
Coulance is er als er na de garantieperiode iets mis gaat waarbij de algemene verwachting is dat het betreffende onderdeel langer mee moet kunnen gaan.

Daarnaast: Het is in Europa zo geregeld, dat elke nieuwe auto verplicht geleverd moet worden met minimaal 2 jaar fabrieksgarantie.
Heeft niks met Opel te maken :?

Dat coulance niks te maken heeft met garantie weet ik ook wel :P Ik ervaar puur negatieve ervaringen van familie/kennis (+ tevens regelmatig lees op andere fora) i.v.m VW en garantie. Al is de dealer hier wel Wealer, dus dat is ook niet optimaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Heeft niks met Opel te maken :?

Dat coulance niks te maken heeft met garantie weet ik ook wel :P Ik ervaar puur negatieve ervaringen van familie/kennis (+ tevens regelmatig lees op andere fora) i.v.m VW en garantie. Al is de dealer hier wel Wealer, dus dat is ook niet optimaal :P
Je leest dan ook immers veel sneller negatieve verhalen dan positieve verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:40:
[...]
Je leest dan ook immers veel sneller negatieve verhalen dan positieve verhalen.
Zeker waar, dat ontken ik niet :)

Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.