Veel succes om een Arteon zonder DSG te vinden, die zijn er (nog) niet.Gunner schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:
Heb bij m'n favoriete dealer/verkoper ook een proefrit geboekt voor over een paar weken voor de Arteon. Normaal gesproken ben ik niet zo van de proefritten in auto's die ik op dat moment niet zou willen kopen maar het lijkt me in dit geval wel leuk om te doen.
Helaas nog geen TSI beschikbaar maar dan maar even in een TDI eraan ruiken. Op zich wel jammer want als ik interesse zou hebben dan zou het vanwege het belastingklimaat geen TDI worden en vanwege de flinke meerprijs ook geen DSG.
Zeker dat het de 210km/u radar is in de Belgische Golf? Ik weet dat ze vroeger afhankelijk waren van de motor, niet afhankelijk van het uitrustingsniveau aangezien ze overal op zaten. Op de Passat kreeg je de 160km/u radar tot en met de 150pk TDI en de 210km/u vanaf de 190pk TDI.C-sharp schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:07:
[...]
Standaarduitrusting is afhankelijk van het land.
Golf Variant 2017 facelift heeft in Duitsland standaard LED, 17" Dijon velgen, zilverkleurige dakrails, winterpakket (verwarmde zetels, koplampsproeiers, verwarmde voorruitsproeiers, ...), kleurendisplay tussen de tellers, DSG flippers op Highline maar in België gewoon halogeen, 16" Hita velgen, zwarte dakrails, winterpakket aan meerprijs, zwart/wit display tussen de tellers, DSG flippers aan meerprijs.
België heeft dan weer DAB+, het afgeplatte sportstuur, snelheidsregelaar tot 210 km/h en 8 speakers waar Duitsland het moet doen met FM radio, gewoon sportstuur, snelheidsregelaar tot 160 km/h en 4 speakers.
In Duitsland kan je zelfs de 1.4tgi of 1.6tdi niet krijgen in Highline uitvoering, in België dan weer wel.
Op de Golf zou ik dan denken dat het bijna altijd de 160km/u radar is. Enkel de GTD, GTI en R hebben immers een hogere topsnelheid dan de 150pk TDi in de Passat.