Dank

kuusj98 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:35:
Best sick ja, krap 400PK
Eigenlijk ook niet normaal dat je een EA888 Gen 3 blok puur met software voor een euro of 700 naar de 300PK en 430NM kan laten tillen, het kriebelt hier toch wel hoor

Maar ja, als er wat mis gaat met die blokken (hoe sterk de nieuwste TSI's ook mogen zijn) kan je bij wijze van spreken beter een nieuwe auto kopen

. Zeker omdat ik nog steeds niet weet of wij de zwakke turbo van de vroege Mk7 GTI's nog hebben of dat die het leven eerder heeft gelaten. Stage 2 is dan nog eens 20PK en 30NM extra, maar dan zit je bij JD wel al aan een dikkere downpipe en 900 euro voor de software...
Begrijp eigenlijk niet wat die 290PK in de Clubsport voor een nut heeft, want met 230PK heb ik de wielen in de 2 nog slippen, en in de 3 als het vochtig is. Maar, hij is hier thuis wel op het verlanglijstje gezet, afgelopen weekend een paar Clubsports gezien op de Nordschleife en het zijn wel echt super dikke bakken. Ook dat geplof en gegrom met schakelen van de DSG is nog een stuk leuker dan een 'normale' GTI.
Eigenlijk ook wel genoeg, een 'normale' GTI: het blijven namelijk bloedsnelle doodskisten.
Die nieuwere Golfjes gaan inderdaad hard omhoog.
Hadden last van turbo probleempjes maar als je die nog niet gehad hebt zal het wel niet komen.
Via de website geven ze natuurlijk niet aan wat de echte potentie is met een stage 2 (of hoger) tuning. Ze snijden zichzelf anders in de vingers. Je ziet genoeg met stage 3 voorbij komen (mijn auto) met 380+ maar niet elke haalt het. Als ze dat dan beloven dan moeten ze de klant teleurstellen.
In mijn 6 GTI had ik 295PK (voorwielen) en hier kon ik overigens prima mee rijden. Had wel PSS eronder maar zeker genoeg grip. Je moet geen koppeling laten schieten maar ook met 345PK in een Golf 5 kan je prima rijden

Uiteraard kan een Porsche ook een tuning hebben maar eerlijk gezegd zie je dit bijna niet in Nederland.Veelal tanken zelfs octaan 95

bokkow schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:31:
[...]
Oh ja, eens hoor, zou kunnen. Aan de andere kant, over het standaard vermogen van een bijna 2 ton kostende auto heen gaan voor een fractie van dat geld, best bruut haha
@
Famous bij hoeveel RPM zit ie met nieuwe tune op max koppel en tot hoelang? Kan de grafiek net niet zien. En 500NM is een mooi rond getal, niets om voor te schamen haha
Bij zo'n 2800RPM heb ik max koppel.
Het is nog even afwachten hoe de lijn word als die klaar is, even geduld nog

Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:45:
[...]
Dan ga je denk ik niet hard genoeg door de bochten nee
Jeetje Achilles banden onder je GTI, dat is als rijden op een fietspad met een Ferrari.. Die zaten er hopelijk al onder, of bewust?
@
Famous heb je eigenlijk nog stock uitlaat eronder? Je had die toen toch teruggewisseld toen je hem eigenlijk wou verkopen?
Nee, ik heb vanaf de turbo een andere uitlaat eronder hangen

Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:51:
[...]
Ik heb een keertje na een regenbui'tje een 180 graden draai gemaakt richting de vangrail in mijn eerste auto, een peugeot 206. Sindsdien zweer ik bij goede a-merk banden. Nu was het ook wel erg extreem, want die 206 had 4 verschillende merken banden eronder allemaal b/c-merk

In principe moeten de banden gelijk zijn aan elkaar
Althans, voor gelijk aan elkaar en achter gelijk aan elkaar.
die heb je niet nodig toch in Nederland, zal ze gewoon verkopen.
Vast nog wel iemand die denkt even snel wat goedkope bandjes op de kop te kunnen tikken