Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:40
kuusj98 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:42:
[...]

Goed onthouden, maar niet helemaal goed :+ Mijn vader was niet overtuigd, ik ben er nooit op tegen geweest. Blijft wel zo dat ik in een testrit maar weinig verschil voelde tussen een LSD en normaal diff, of ik pakte de klaver op de autosnelweg nog steeds niet hard genoeg haha :') dat het op een circuit een groter verschil zal maken geloof ik je direct, maar dat ziet deze auto toch bijna nooit.

Dat van het koppel had ik niet over nagedacht, goed punt, en banden zeker :'( Achilles 2233...
Dan ga je denk ik niet hard genoeg door de bochten nee :P

Jeetje Achilles banden onder je GTI, dat is als rijden op een fietspad met een Ferrari.. Die zaten er hopelijk al onder, of bewust?

@Famous heb je eigenlijk nog stock uitlaat eronder? Je had die toen toch teruggewisseld toen je hem eigenlijk wou verkopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Scrtz op 08-06-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]
Dat van het koppel had ik niet over nagedacht, goed punt, en banden zeker :'( Achilles 2233...
/me herinnert zich de discussie in de HK/SJAT over deze banden :+
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:45:
[...]
Jeetje Achilles banden onder je GTI, dat is als rijden op een fietspad met een Ferrari.. Die zaten er hopelijk al onder, of bewust?
Iets met occasion kopen met versleten banden, nieuwe banden onderhandelen en Achilles krijgen meen ik :') :p
Correct me if i'm wrong kuusj :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:48:
[...]

/me herinnert zich de discussie in de HK/SJAT over deze banden :+

[...]

Iets met occasion kopen met versleten banden, nieuwe banden onderhandelen en Achilles krijgen meen ik :') :p
Correct me if i'm wrong kuusj :+
Ik heb een keertje na een regenbui'tje een 180 graden draai gemaakt richting de vangrail in mijn eerste auto, een peugeot 206. Sindsdien zweer ik bij goede a-merk banden. Nu was het ook wel erg extreem, want die 206 had 4 verschillende merken banden eronder allemaal b/c-merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Yep klopt. Ik heb m'n uiterste best gedaan om ze bij ieder stoplicht te laten slijten, denk dat we eind dit jaar van ze af zijn :+

Inbefore discussie over waarom die banden niet al na 1km eraf geflikkerd zijn:
Mijn ouders rijden nu eenmaal zelden hard door een bocht, doen zelden een launch en vinden het derhalve zonde om ze weg te gooien :'). Dat ze laatst in een test stonden en met regen tientallen meters langer over een stop deden was wel een wake-up call gelukkig, nu ben ik ze niet alleen aan het slijten :+

[ Voor 59% gewijzigd door Kuusj op 08-06-2017 08:56 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:51:
[...]

Ik heb een keertje na een regenbui'tje een 180 graden draai gemaakt richting de vangrail in mijn eerste auto, een peugeot 206. Sindsdien zweer ik bij goede a-merk banden. Nu was het ook wel erg extreem, want die 206 had 4 verschillende merken banden eronder allemaal b/c-merk :P
Ik dacht dat elke as dezelfde band moest hebben, maar blijkbaar niet :p Nice 8)
kuusj98 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:52:
Yep klopt. Ik heb m'n uiterste best gedaan om ze bij ieder stoplicht te laten slijten, denk dat we eind dit jaar van ze af zijn :+

Inbefore discussie over waarom die banden niet al na 1km eraf geflikkerd zijn:
Mijn ouders rijden nu eenmaal zelden hard door een bocht, doen zelden een launch en vinden het derhalve zonde om ze weg te gooien :'). Dat ze laatst in een test stonden en met regen tientallen meters langer over een stop deden was wel een wake-up call gelukkig, nu ben ik ze niet alleen aan het slijten :+
Hopelijk vervangen jullie ze wel voor de winter, door ijzel/sneeuw rijden met versleten Achilles banden is suboptimaal :X :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Winterbanden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Wom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:19:
Mooie waardes hoor, potdomme.
Dank :*)
kuusj98 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:35:
Best sick ja, krap 400PK :+

Eigenlijk ook niet normaal dat je een EA888 Gen 3 blok puur met software voor een euro of 700 naar de 300PK en 430NM kan laten tillen, het kriebelt hier toch wel hoor :+ Maar ja, als er wat mis gaat met die blokken (hoe sterk de nieuwste TSI's ook mogen zijn) kan je bij wijze van spreken beter een nieuwe auto kopen 8)7. Zeker omdat ik nog steeds niet weet of wij de zwakke turbo van de vroege Mk7 GTI's nog hebben of dat die het leven eerder heeft gelaten. Stage 2 is dan nog eens 20PK en 30NM extra, maar dan zit je bij JD wel al aan een dikkere downpipe en 900 euro voor de software...

Begrijp eigenlijk niet wat die 290PK in de Clubsport voor een nut heeft, want met 230PK heb ik de wielen in de 2 nog slippen, en in de 3 als het vochtig is. Maar, hij is hier thuis wel op het verlanglijstje gezet, afgelopen weekend een paar Clubsports gezien op de Nordschleife en het zijn wel echt super dikke bakken. Ook dat geplof en gegrom met schakelen van de DSG is nog een stuk leuker dan een 'normale' GTI.

Eigenlijk ook wel genoeg, een 'normale' GTI: het blijven namelijk bloedsnelle doodskisten.
Die nieuwere Golfjes gaan inderdaad hard omhoog.
Hadden last van turbo probleempjes maar als je die nog niet gehad hebt zal het wel niet komen.

Via de website geven ze natuurlijk niet aan wat de echte potentie is met een stage 2 (of hoger) tuning. Ze snijden zichzelf anders in de vingers. Je ziet genoeg met stage 3 voorbij komen (mijn auto) met 380+ maar niet elke haalt het. Als ze dat dan beloven dan moeten ze de klant teleurstellen.

In mijn 6 GTI had ik 295PK (voorwielen) en hier kon ik overigens prima mee rijden. Had wel PSS eronder maar zeker genoeg grip. Je moet geen koppeling laten schieten maar ook met 345PK in een Golf 5 kan je prima rijden ;)
Tylen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 06:41:
[...]

Want die Porsche kan natuurlijk niet een stage 1/2/3 tunig hebben ;)

Assumptions are the mother of all fuckups.
Uiteraard kan een Porsche ook een tuning hebben maar eerlijk gezegd zie je dit bijna niet in Nederland.Veelal tanken zelfs octaan 95 :+ 8)7
bokkow schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:31:
[...]

Oh ja, eens hoor, zou kunnen. Aan de andere kant, over het standaard vermogen van een bijna 2 ton kostende auto heen gaan voor een fractie van dat geld, best bruut haha

@Famous bij hoeveel RPM zit ie met nieuwe tune op max koppel en tot hoelang? Kan de grafiek net niet zien. En 500NM is een mooi rond getal, niets om voor te schamen haha
Bij zo'n 2800RPM heb ik max koppel.
Het is nog even afwachten hoe de lijn word als die klaar is, even geduld nog O+
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Dan ga je denk ik niet hard genoeg door de bochten nee :P

@Famous heb je eigenlijk nog stock uitlaat eronder? Je had die toen toch teruggewisseld toen je hem eigenlijk wou verkopen?
Nee, ik heb vanaf de turbo een andere uitlaat eronder hangen >:)
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:51:
[...]

In principe moeten de banden gelijk zijn aan elkaar :D
Althans, voor gelijk aan elkaar en achter gelijk aan elkaar.
die heb je niet nodig toch in Nederland, zal ze gewoon verkopen.
Vast nog wel iemand die denkt even snel wat goedkope bandjes op de kop te kunnen tikken :')

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:19:
[...]

[...]

Hadden last van turbo probleempjes maar als je die nog niet gehad hebt zal het wel niet komen.

Via de website geven ze natuurlijk niet aan wat de echte potentie is met een stage 2 (of hoger) tuning. Ze snijden zichzelf anders in de vingers. Je ziet genoeg met stage 3 voorbij komen (mijn auto) met 380+ maar niet elke haalt het. Als ze dat dan beloven dan moeten ze de klant teleurstellen.

In mijn 6 GTI had ik 295PK (voorwielen) en hier kon ik overigens prima mee rijden. Had wel PSS eronder maar zeker genoeg grip. Je moet geen koppeling laten schieten maar ook met 345PK in een Golf 5 kan je prima rijden ;)
[...]

Uiteraard kan een Porsche ook een tuning hebben maar eerlijk gezegd zie je dit bijna niet in Nederland.Veelal tanken zelfs octaan 95 :+ 8)7
[...]

Bij zo'n 2800Nm heb ik max koppel.

[...]

[...]

[...]

Vast nog wel iemand die denkt even snel wat goedkope bandjes op de kop te kunnen tikken :')
2800nm? Dan moet jij heel wat assen op voorraad hebben liggen :P

Ik zag op alixpress Akrapovic sieruitlaatstukken, ook wel stoer hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zijn: AliPovics.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Stoeptegels vliegen de grond uit :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Stoeptegels vliegen de grond uit :D :D
Hahaha mooi. Kijk je wel eens dragtimes op hun website of youtube kanaal? Die gekke rijke russen weten pas hoe je een supercar moet tunen :)
Perfect voor onder mijn 1.2 tsi dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 21:42
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Post is een linkje dan van de sierstukken!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10
Famous schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:34:
[...]

Momenteel staat hij op 390PK en 550Nm, maar hij moet nog fine getuned worden.Hopelijk kan er iets meer PK uit maar het Nm moet in elk geval op de 500 staan.
Twee keer de wastegate moeten verstellen in verband met een veel te hoge druk wat enkele dagen gekost heeft (met de feestdagen nog).
Ik zou zelfs zo ver gaan tot limiteren op 460-480Nm, geeft iets minder stress op de DSG en geeft je net dat stuk meer gevoel dat die bovenin de toeren vrolijk blijft doortrekken. Totale acceleratie is misschien een beetje minder, maar gevoelsmatig een stuk beter.
[...]
Dat is best wel zonde, want een set goede banden is zo wat de beste upgrade die je kan doen of het nu een GTI is of een 1.4TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:19:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bij zo'n 2800RPM heb ik max koppel.

[...]

[...]

[...]

We gaan op Wintersport en zeer regelmatig naar Duitsland, daar ben je verplicht winterbanden te hebben.
AndRo555 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Ik zou zelfs zo ver gaan tot limiteren op 460-480Nm, geeft iets minder stress op de DSG en geeft je net dat stuk meer gevoel dat die bovenin de toeren vrolijk blijft doortrekken. Totale acceleratie is misschien een beetje minder, maar gevoelsmatig een stuk beter.

[...]

Dat is best wel zonde, want een set goede banden is zo wat de beste upgrade die je kan doen of het nu een GTI is of een 1.4TSI.
I know, op de Golf 5 GTI die we eerst hadden zaten Vredestein Ultrac Vorti's, die hadden pas grip haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Darkvisje schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:55:

En ja die rit naar huis was wel leuk. Net als mijn eerste sprintje tegen een bmw vandaag 😃
Tot je tegen een gechipte 320i staat. Daan is het doooei met je voorwieltrekkertje :)

ex-Collega heeft een z4 2.0 gekocht. Die dingen gaan gechipt van 163 paardjes naar 260-280 8)7

Heel interessant blokje lijkt me. Laag vermogen std dus lekker goedkoop qua verzekering / taksen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
Leuke review van de nieuwe Volkswagen Arteon:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dikke bak ja. heb hem al in leusden gezien paar maand geleden tijdens een sneak preview. Die kleur is echt briljant.

Ben benieuwd wat de vanaf-prijs gaat doen en hoe dat uitgerust is. Had wel verwacht/gehoopt dat Active Info Display standaard zou zijn maar dat is gezien er een model daar stond waar dat niet op zat.
Wom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:35:
Ben ook wel mild geïnteresseerd in die Arteon. Ben aan het oriënteren om volgend jaar een opvolger van de A5 te kopen en deze zou wel eens op het lijstje kunnen komen.
Begint vanaf iets onder de 40K voor de 1.5 TSI instapper (al is dat op dit moment nog niet officieel), dus dan kan je vast gaan rekenen :P Deze staat ook op mijn lijstje maar ik vind hem eigenlijk wat aan de dure kant gezien de vanaf-prijs.

[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 08-06-2017 12:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

Wom

Ben ook wel mild geïnteresseerd in die Arteon. Ben aan het oriënteren om volgend jaar een opvolger van de A5 te kopen en deze zou wel eens op het lijstje kunnen komen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:59:
[...]

[...]

500Nm kan die wel aan hoor :Y
En rijden zelfs mensen al enige tijd met 530+ zonder problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:55:
Voor de mensen die toch de allernieuwste kaarten willen hebben, met de nieuwe verlengde A4 tussen den haag en rotterdam.

https://www.briskoda.net/...ks-for-ece-20172018-maps/

Amundsen = Media
Colombus = Pro

De Skoda "versie" is exact hetzelfde als de VW kaarten. Dus het zou gewoon moeten werken.
DANK U!!

Zojuist m'n 2014 MIB1 Discover Pro er mee geüpdate, de MIB2 versie zit uiteraard ook in de download _/-\o_ :Y

De site van VW én de Discover Tool geven beide nog de 2017 versie uit November 2016, dit is de 2017/2018 versie welke wel bijgewerkt is met de laatste "Here Maps".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf9.jpg

Afgelopen week een lang weekendje Oostenrijk gedaan met bovenstaande auto als huurauto. 8)
Golf 7 (MY2017) GTI met 230pk en DSGbak. 1 woord: Fenomenaal!
Heerlijk mee kunnen sturen en bergweggetjes mee opgeknalt. Afdalen ook geen enkel probleem, en zelfs vriendinlief kon er zo mee wegrijden en wilde de sleutels niet meer afgeven. ;)

De wegligging is vergelijkbaar met mijn eigen Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo Multiair, maar de rest is technisch en ergonomisch gezien toch wel een stuk beter.
Ben instant fan van de DSG bak met handmatig flipperen, zelf schakelen met een handbak voelt ineens zwaar ouderwets en langzaam... dus als iemand nog een leuke rode Alfa Giulietta zoekt :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:00:
[...]

DANK U!!

Zojuist m'n 2014 MIB1 Discover Pro er mee geüpdate, de MIB2 versie zit uiteraard ook in de download _/-\o_ :Y

De site van VW én de Discover Tool geven beide nog de 2017 versie uit November 2016, dit is de 2017/2018 versie welke wel bijgewerkt is met de laatste "Here Maps".
Ik ben inmiddels bezig met de Media, kijken of dit ook lukt :)
heb je nu Skoda garages als POI erin staan of ook de VW's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Shanquish schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Geen idee, dat ga jij zo uitzoeken voor ons :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shanquish schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:38:
[...]

FF vlug gecheckt voor je: Er staan, ook na de update met deze versie, alleen maar VW dealers in m'n Discover Pro :) Dus ook daar is er, zoals verwacht, géén verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-06-2017 20:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik heb 'm ook net geprobeerd, en inderdaad staan er ook op de Media alleen maar VW dealers in.

wat me wel opviel, is dat de SD kaart te klein is voor alle bestanden.... 8)7
ik zit met een media natuurlijk vast aan dit specifieke kaartje maar tijdens kopieren kreeg ik een foutmelding dat 2 mappen (genaamd Turkey en Ukraine) niet gekopieerd konden worden, deze maar overgeslagen, het kaartje doet het wel gewoon.

het gaat nergens over want het is maar 25mb wat niet lukte....
heb het kaartje gewoon geformatteerd voordat ik begon.

zodra de officiële VW update uit is ga ik het nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:28:
Ik heb 'm ook net geprobeerd, en inderdaad staan er ook op de Media alleen maar VW dealers in.

wat me wel opviel, is dat de SD kaart te klein is voor alle bestanden.... 8)7
ik zit met een media natuurlijk vast aan dit specifieke kaartje maar tijdens kopieren kreeg ik een foutmelding dat 2 mappen (genaamd Turkey en Ukraine) niet gekopieerd konden worden, deze maar overgeslagen, het kaartje doet het wel gewoon.

het gaat nergens over want het is maar 25mb wat niet lukte....
heb het kaartje gewoon geformatteerd voordat ik begon.

zodra de officiële VW update uit is ga ik het nog eens proberen. :)
Format je kaartje opnieuw met 4K clustersize ipv 32k, daarmee moet het wel lukken :) Heb dat ook soms met de Audi navi kaartjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat is een goeie tip, ik zat ook nog te denken aan SDformatter, die kan ook resizen in het geval van mismatches met partities.

Ik zit overigens te kijken, als je in de folderstructuur kijkt, zie je in \markets\eu\map\styles
4 mappen staan, 1 is voor audi, 2 voor VW, 3 voor Skoda en 4 voor Seat.
hierin zitten bestanden voor dag en nacht 'mapconfigs' ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je die van Audi en VW met elkaar verwisseld, zou ik dan andere mapkleuren kunnen krijgen.

ik ga dat eens uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:35:
Dat is een goeie tip, ik zat ook nog te denken aan SDformatter, die kan ook resizen in het geval van mismatches met partities.

Ik zit overigens te kijken, als je in de folderstructuur kijkt, zie je in \markets\eu\map\styles
4 mappen staan, 1 is voor audi, 2 voor VW, 3 voor Skoda en 4 voor Seat.
hierin zitten bestanden voor dag en nacht 'mapconfigs' ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je die van Audi en VW met elkaar verwisseld, zou ik dan andere mapkleuren kunnen krijgen.

ik ga dat eens uitproberen. :)
Net ff een kaartje op 4K geformat, alles past erop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Format je kaartje opnieuw met 4K clustersize ipv 32k, daarmee moet het wel lukken :) Heb dat ook soms met de Audi navi kaartjes etc.
en nu past ie inderdaad wel :)

edit: ik ben blijkbaar niet de enige, op het skoda forum in de link komen er ook al meldingen van voorbij.

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 09-06-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-10 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ook nu de kaart aan het updaten voor mijn Discover Media via deze manier, layout en alles ziet er goed uit en in de DBinfo.txt staat SystemName=" ECE 2017/18 " ipv mijn vorige SystemName=" ECE 2017". Ga hem zo even testen...

Hmm...

Blijft op Checking Navigation Data staan.. Heb vijf minuten gewacht en maar weer naar binnen gegaan, moet toch straks mijn zoontje ophalen en dan heeft hij wat meer tijd... Hadden jullie dit ook?

En toen ik weer ging rijden, uren later dus, even Checking Navigation Data en klaar :) Werkt prima!

[ Voor 41% gewijzigd door Tags NL op 09-06-2017 20:36 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Had nog wat videotjes geschoten samen met @bokkow Even snel achter elkaar gezet om het verschil te zien :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qZYnVgHL3FA]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:29:
Had nog wat videotjes geschoten samen met @bokkow Even snel achter elkaar gezet om het verschil te zien :)
[video]
Netjes hoor! Zit er nog verschil in de D en S? Ik zie dat je in de S met stock hebt getest en in de D met chip
bardi-1 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Post is een linkje dan van de sierstukken!
https://www.aliexpress.co...26-4997-9d06-8a1b3ccbc6d0

[ Voor 65% gewijzigd door Scrtz op 09-06-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
-

[ Voor 99% gewijzigd door Scrtz op 09-06-2017 15:08 . Reden: double post ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Scrtz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Netjes hoor! Zit er nog verschil in de D en S? Ik zie dat je in de S met stock hebt getest en in de D met chip

[...]

Voorheen was S wel sneller dan de D. Nu maakt het niet zoveel meer uit of dat hij in D of S staat als ik hem onderin trap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Past perfect met dit

Als ik dat op schroot durf te vinden,.... lijkt me grappig voor te monteren:D :+ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Het resultaat (en warme motor); 386PK en 520Nm.
Tuner denkt dat als ik het koppel niet begrensd moest hebben er wel 580Nm uit kon :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GuOCYvqJmhbANCHsco7GqvPT/full.jpg

Niet beste kwaliteit want dit is eerst via Whatsapp verstuurd, betere komen nog >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Famous op 09-06-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Weg met dat begrenzen dan, laat het monster los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:20:
Weg met dat begrenzen dan, laat het monster los!
Nee, dan gaat de bak naar de kut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-10 14:36
Nieuwe kaart voor navigatie is er (er staat mei 2017 op de site): http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&
Link is voor Discover Pro overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door biobak op 09-06-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
biobak schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:51:
Nieuwe kaart voor navigatie is er (er staat mei 2017 op de site): http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&
Lees paar posts terug...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Wel typisch, net de Skoda versie erop staan omdat ik het wachten op een nieuwe versie wel zat was.. En voila, VW heeft hem ook eindelijk officieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49

mb1

Famous schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:10:
Het resultaat (en warme motor); 386PK en 520Nm.
Tuner denkt dat als ik het koppel niet begrensd moest hebben er wel 580Nm uit kon :D

[afbeelding]

[video]

Niet beste kwaliteit want dit is eerst via Whatsapp verstuurd, betere komen nog >:)
En als je nu de maximale tune doet en vervolgens op RON95 Gaat rijden in het vervolg.
Beperk je dan ook niet op een erg voordelige manier je koppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
mb1 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:14:
[...]

En als je nu de maximale tune doet en vervolgens op RON95 Gaat rijden in het vervolg.
Maar ik ga geen 95 tanken :+
Dan zakt het vermogen in het algemeen is stuk. Loopt ook beter op 102.

Net even wat filmpjes gemaakt met de telefoon, zal ze zo op Youtube plaatsen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-10 07:35
biobak schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:51:
in de titel staat ook de naam discover media.
Is dit bestand daar ook voor geschikt?
is deze ook geschikt voor het nieuwe discover media welke in de nieuwe golf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
pitchdown schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:50:
[...]

is deze ook geschikt voor het nieuwe discover media welke in de nieuwe golf zit?
Discovery media staat in het grijs en kun je ook niet aanklikken. Zover ik weet zijn het ook andere bestanden.

Nieuwste systeem geen idee, zal vanzelf wel op die site komen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 21:42
Famous schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Maar ik ga geen 95 tanken :+
Dan zakt het vermogen in het algemeen is stuk. Loopt ook beter op 102.

Net even wat filmpjes gemaakt met de telefoon, zal ze zo op Youtube plaatsen. :D
Benieuwd!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
pitchdown schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Lees even paar posts terug van mij. Daar staat een link van de nieuwe 2017-2018 kaart voor de Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Scrtz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Discovery media staat in het grijs en kun je ook niet aanklikken. Zover ik weet zijn het ook andere bestanden.

Nieuwste systeem geen idee, zal vanzelf wel op die site komen anders.
Je moet links je model auto kiezen, bouwjaar en soort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 22-10 07:35
Rainesh schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Is dit voor het nieuwe Discover media voor de facelift golf 7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
pitchdown schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Is dit voor het nieuwe Discover media voor de facelift golf 7.5?
Kaarten zijn als het goed is hetzelfde. Downloaden uitpakken inladen, dan weet je het. Hij weigert hetzelf als ze niet goed zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
De tubro spoelt lekker oo.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:27
Galois schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:30:
Mijn soap gaat gewoon verder...
Drie weken geleden postte ik al dat de distributieketting van mijn Golf V Variant (2009) eraf was gelopen bij het starten met de nodige schade tot gevolg.

Anderhalve week duurde het voordat deze gemaakt was (EUR. 2400, cilinderkoprevisie, nieuwe distributieketting incl. spanners, etc), maar helaas ontstond toen het probleem dat de oliedruk niet op peil bleef. Dit kwam doordat er slijpsel van de ketting en zo in de olie zat (vieze pomp, vieze zeef, vieze ontluchtingsventiel). Dat zo goed als mogelijk opgelost (500 euro extra :( ), nieuwe zeef, slijpsel verwijderd, pomp schoongemaakt, ...

Dus ik kreeg gisteren mijn auto terug: hij deed het! Oliedruk bleef goed (geen lampjes branden en geen piepjes).

Ik reed naar huis (10 km) en hij deed het perfect. 's Avonds wilde ik nog even weg met de auto, even testen. Toen sprong opeens het uitlaatgaswaarschuwingslampje aan. De motor startte vervolgens moeilijk, had weinig vermogen en het leek erop dat de motor niet alle cilinders gebruikte. Oliedruk blijft goed.

Weer terug naar de garage: er waren problemen met cilinder 3 en 4 (zagen ze bij het uitlezen), met de ontsteking oid. Bobines zijn goed, bougies zijn goed, cilindercompressie is goed, dus ze weten het niet... en gaan weer verder zoeken... Misschien een injector, of een stekkertje losgeschoten. Maar dat konden ze niet ter plekke bekijken en ze stuurden mij weg...

Dit lijkt wel een neverending story! Als ik dat had geweten dan had ik de auto aan een handelaar verkocht en een nieuwe gekocht... Of gelijk een nieuwe motor erin?

Vandaag zal ik meer horen... ik ben erg benieuwd of dit vervolgschade is, een foutje bij het monteren of gewoon toeval. Heel veel vertrouwen heb ik niet in deze auto. In juli wilden we ermee naar Italië op vakantie, maar ik weet niet of ik dat wel durf... Misschien toch voor de zomer nog inruilen (als de auto het weer doet...).

Iemand aanvullende wijze woorden?
Jeetje, ik heb je verhaal gelezen. Ook bij mijn Polo was de distributieketting versprongen. Dit werd veroorzaakt door lekende cartierventiel. Er lekte olie en dat heeft tevens ook de katalysator gemolt.

Is de katalysator nagekeken, want een brandende uitlaatgaswaarschuwingslampje duidt meestal op een probleem met het uitlaat systeem. Welke foutmeldingen krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 23-10 21:41

Galois

1811 - 1832

polli_ schreef op zondag 11 juni 2017 @ 01:42:
[...]

Jeetje, ik heb je verhaal gelezen. Ook bij mijn Polo was de distributieketting versprongen. Dit werd veroorzaakt door lekende cartierventiel. Er lekte olie en dat heeft tevens ook de katalysator gemolt.

Is de katalysator nagekeken, want een brandende uitlaatgaswaarschuwingslampje duidt meestal op een probleem met het uitlaat systeem. Welke foutmeldingen krijg je?
Hier is het allemaal onduidelijk waardoor het gebeurd is. Het probleem met de oliedruk is inmiddels opgelost: dat lag aan waarschijnlijk 'viezigheid/slijpsel/ed' in de olie. Waarom ze dat in eerste instantie niet ontdekt hebben, is mij een raadsel. Als ervaren automonteur zou je toch op de hoogte moet zijn dat dit gebeurt?

Maar nu is er een probleem met één van de cilinders. Die doet het niet goed. Ook daar weten ze geen oplossing voor en de motor zal weer helemaal open moeten. En dit duurt al een maand... en ik heb al bijna 3000 euro betaald (voor een reparatie die voor mij geen effect gehad heeft). Er had gelijk een nieuwe motor en gemoeten, was waarschijnlijk minder had gekost. Komende week moet er een oplossing op tafel liggen en desnoods dat ik mijn geld terugkrijg... desnoods via advocaten (waar ik gelukkig een paar in mijn nabije omgeving heb).

Heb nog weinig vertrouwen in deze auto...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Toen de Tiguan 1.4 (2011) van mijn ouders het had begeven (stukje van de zuiger afgebroken) kwam er een nieuwe motor in; incl. cilinderkop en turbo. Kosten: €8000 voor de onderdelen en om en nabij €2000 uurloon. Gelukkig alleen uurloon hoeven te betalen, al denken we dat de dealer dit ook gewoon van PON heeft gekregen (net als de motor).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Tags NL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Wel typisch, net de Skoda versie erop staan omdat ik het wachten op een nieuwe versie wel zat was.. En voila, VW heeft hem ook eindelijk officieel :)
Nou, niet helemaal... als je de link via de NLse VW site volgt: http://www.volkswagen.nl/navigatie-update
dan kom je dus nog steeds op de Nov 2016 versie uit.

ik denk dat ze de link nog even moeten aanpassen.. wel slordig.

edit, ook via volkswagen.de kom je nog op de oude versie uit.

als je verder klikt en daadwerkelijk aangeeft welk systeem je hebt krijg je wel de May2017 versie te zien..

Edit2: de inhoud van de DBinfo.txt is van zowel bovenstaande als van de 'skoda' variant gelijk.
het is dus exact hetzelfde bestand maar gedistribueerd via verschillende kanalen (VW, Skoda etc.)

[ Voor 21% gewijzigd door Shanquish op 11-06-2017 11:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Met de telefoon gefilmd dus niet super kwaliteit (wind) maar om een idee te scheppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
klinkt lekker!, welke uitlaat heb jij hier nu onderzitten en wat is er al tussen uit? ik had namelijk ooit bij mijn polo alleen de einddemper vervangen maar ik werd gek van dat zware geluid. Vooral bij 130 rijden heel de tijd dat zware geluid.

Wat zou de beste "opstelling" zijn om een wat lekkerder geluid te krijgen. Maar geen hoofdpijn bij cruisen. Hopelijk leg ik het een beetje logisch uit. Is dat bijvoorbeeld standaard layout met alleen een andere downpipe? of moet ik de middendemper er alleen uithalen? ik wil ook geen problemen krijgen met het elke keer wisselen bij apk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Famous schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:42:
[...]

Nee, dan gaat de bak naar de kut :+
Goed excuus voor een ombouw naar DQ500 ;)
mb1 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Afhankelijk van de tuner... aan de hand van de klopsensor kan de auto de ontsteking een aantal graden bijstellen. Deze 'bijstelling' heeft een ondergrens en een bovengrens.
Hoeveel je nodig hebt en hoe erg de TFSI onderhevig is aan knock weet ik niet, maar je levert op een andere brandstof sowieso vermogen in. Het verschil tussen 95 en 98 is met een standaard R20 motor al voelbaar. Gelukkig is de auto 'slim' genoeg om dit zelf te regelen.
Darkvisje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:11:
klinkt lekker!, welke uitlaat heb jij hier nu onderzitten en wat is er al tussen uit? ik had namelijk ooit bij mijn polo alleen de einddemper vervangen maar ik werd gek van dat zware geluid. Vooral bij 130 rijden heel de tijd dat zware geluid.

Wat zou de beste "opstelling" zijn om een wat lekkerder geluid te krijgen. Maar geen hoofdpijn bij cruisen. Hopelijk leg ik het een beetje logisch uit. Is dat bijvoorbeeld standaard layout met alleen een andere downpipe? of moet ik de middendemper er alleen uithalen? ik wil ook geen problemen krijgen met het elke keer wisselen bij apk ?
Als je best of both worlds wilt, moet je denken aan een uitlaat met bedienbare klep. Ik weet niet hoe extreem je auto is qua tuning, maar die kleppen houden niet van anti-lag en vuurspuwende uitlaten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:11:

Ik heb een 'proto' uitlaat eronder. Eerste uitlaat wat gemaakt is door een bedrijf in Duitsland :+
Grootste verschil is een goede downpipe en geen middendemper.

Als jij je downpipe aanpast heb je al meer volume, zonder middendemper komt de dreun iets en bij een rechte pijp kan je oordoppen gebruiken (nee hoor, valt goed mee).
De Milltek welke ik onder de GTI had was ook zonder middendemper en die dreunde minder dan deze, is ook erg merk afhankelijk dus.

APK heb je geen problemen mee :)
Flipside22 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Goed excuus voor een ombouw naar DQ500 ;)

[...]
Vind het die upgrade niet waard, volgens mij kan die tot 580Nm safe?
Mocht ik ooit meer willen dan set ik wel andere platen in deze bak zodat die tot 650Nm kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Shanquish schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:38:
als je verder klikt en daadwerkelijk aangeeft welk systeem je hebt krijg je wel de May2017 versie te zien..

Edit2: de inhoud van de DBinfo.txt is van zowel bovenstaande als van de 'skoda' variant gelijk.
het is dus exact hetzelfde bestand maar gedistribueerd via verschillende kanalen (VW, Skoda etc.)
voor de MIB1 is wel mei 2017 te zien. Voor de MIB2 staat er nog wel november 2016 dus ik moet nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
@Famous Ja maar met een DQ500 heb je ook een extra versnelling, en dat kan als je van snel launchen houd veel schelen. Maar het is wel een dure operatie inderdaad. Ik weet uit praktijk ervaring dat een lichtere auto met 400pk en DQ250 het aflegt tegen een 350pk zwaardere auto met DQ500 op de sprint vanuit stilstand.

Maar, DQ500 is dan ook wel de dure, onnodige route, puur omdat het kan haha. Sterkere DSG koppeling en TTE500 turbo en je bent sneller voor minder geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Apart, met launch controle toch gepiep.. Dat had ik niet met 342PK en nat of droog wegdek.

Vanaf 4:55

https://www.abhd.nl/video/volkswagen-arteon/

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 12-06-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Ik gok dat dat door het verschil in aandrijflijn komt. Ook de haldex word nog steeds door ontwikkeld. Je ziet bijvoorbeeld bij de nieuwe RS3 de kont iets induiken bij activeren launch control, dit kan best zijn omdat hij de haldex koppeling alvast aan laat grijpen in plaats van dit pas te doen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Flipside22 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:30:
Ik gok dat dat door het verschil in aandrijflijn komt. Ook de haldex word nog steeds door ontwikkeld. Je ziet bijvoorbeeld bij de nieuwe RS3 de kont iets induiken bij activeren launch control, dit kan best zijn omdat hij de haldex koppeling alvast aan laat grijpen in plaats van dit pas te doen als het nodig is.
Is dat niet Haldex vs Torsen systeem?

De wijziging in het VW systeem is volgens mij bij de Golf 6 aangepast en zover ik weet niet significant aangepast dat het dit verschil kan brengen (slechter).
Ga er vanuit dat de bovenstaande auto wel 150/200 kilo zwaarder is dan mijn R en met minder vermogen zou het niet "mogen" slippen.

Maar wie weet dat ze gedaan hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Geen idee, ik heb wel eens een nieuwe RS3 gereden, en ook gelaunched, en dan voel je echt de achterkant omlaag gaan voor je de rem alweer los laat. Die zie je ook wel eens op filmpjes, zal kijken of ik er 1 kan vinden op YouTube

Edit:
Let op rond 00:03s in het filmpje:
YouTube: Audi RS3 8V Launch Control

[ Voor 23% gewijzigd door Flipside22 op 13-06-2017 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Haldex van vw en audi is identiek. Gewoon anders gecalibreerd. Er is al verschil tussen vw en vw :D tig vertrekt altijd op 50:50 en op 15km/h is het terug gewone haldex zoals in golf bv. Kan zijn dat bij de sportievere versies dit ook gedaan wordt (zeker bij launch control) en dat het bij die passat deluxe gewoon zelfde als bij de normale golf is. (Zou er geen torsten inzitten in die nieuwe arteon?)

En idd, haldex ondergaat ook evolutie. Gen3/4 hadden geen wielspin nodig, de gen5 dan weer. (Maar die is dan weer lichter) geen idee hoever ze zitten.

Btw die wielspin is verwaarloosbaar, ik geloof 15 graden, dat is iets van 10cm op normale band? Ga je bij launch mss even kleine piep horen maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 13:57
Iemand eigenlijk een idee wat de meerwaarde is van de UV-werende laag op de verwarmbare voorruit van de Tiguan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Kwakkel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:09:
Iemand eigenlijk een idee wat de meerwaarde is van de UV-werende laag op de verwarmbare voorruit van de Tiguan?
UV-werend zou in feite minder warmte naar binnen moeten laten als je auto in de zon geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:11:
[...]

UV-werend zou in feite minder warmte naar binnen moeten laten als je auto in de zon geparkeerd staat.
Het beste werkt nog een auto pakken die niet zwart is, of een andere hele donkere tint/kleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Scrtz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Het beste werkt nog een auto pakken die niet zwart is, of een andere hele donkere tint/kleur :P
Wit :D Al heb ik wel een zwart dak...

Maar goed, zo'n UV-werende voorruit helpt ook enigzins, als de zon recht op de voorruit staat maakt het niet uit wat voor kleur auto je hebt: het blijft een bakoven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Wit :D Al heb ik wel een zwart dak...

Maar goed, zo'n UV-werende voorruit helpt ook enigzins, als de zon recht op de voorruit staat maakt het niet uit wat voor kleur auto je hebt: het blijft een bakoven :P
Klopt, maar ik moet toch zeggen dat ik verbaast was van de kracht van een witte auto en de instaptemperatuur. Had op vakantie een witte renault clio als huurauto, die vond ik toch stukken minder warm/benauwd aanvoelen dan mijn zwarte golf hier in het altijd zonnige Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Wat is die Artheon toch dik hé :D Over 5 jaar voor de helft van de prijs tweedehands kopen is een beter idee denk ik haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Arteon is vrij goed geprijsd imho, 4k duurder dan een gewone Passat, maar wel met een 7 traps DSG ipv 6 en dingen zoals led koplampen standaard. Neem je dat bij de Passat erbij zit je je aan +-2000 euro extra. Dat is niet verkeerd voor wat je er voor terugkrijgt op vlak van design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 13:57
[...]

Dacht al zoiets, maar vroeg me af of er nog iets anders was. Lijkt me namelijk een al-bij-al beperkt nut te hebben, gezien ze het niet bij alle modellen doen (verwarmbare voorruit van de Touran heeft het bvb niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:44:
Arteon is vrij goed geprijsd imho, 4k duurder dan een gewone Passat, maar wel met een 7 traps DSG ipv 6 en dingen zoals led koplampen standaard. Neem je dat bij de Passat erbij zit je je aan +-2000 euro extra. Dat is niet verkeerd voor wat je er voor terugkrijgt op vlak van design.
LED koplampen 'alleen' bij het business R pakket dacht ik.

Verder vind ik hem ook goed geprijsd, als je ziet dat mijn oude GTI een nieuwprijs had van 56k en mijn R 58k..
Heb je nu dus de 'R' voor ongeveer 60/62k met opties?

Weet iemand trouwens wat die weegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Famous schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:13:
[...]

Verder vind ik hem ook goed geprijsd, als je ziet dat mijn oude GTI een nieuwprijs had van 56k en mijn R 58k..

Hier in België zijn LED koplampen een optie op welke uitvoering Passat dan ook, maar standaard op Arteon.

Overigens weegt die net boven de 1700kg voor 2.0TSI 4motion en 7 traps DSG. Dus 200kg zwaarder als de Golf R met dezelfde aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

UV werend heeft daar niks mee te maken, het is rustiger voor je ogen omdat ze minder UV straling te verwerken krijgen.
Voornamelijk op wintersport met witte sneeuw is het al snel heel fel.
Dat is de voornaamste reden dat je uv werend wil aanvinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Famous schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:13:
[...]

1543kg schoon aan de haak

* Naboo gaat er volgende week in proefrijden... ben benieuwd

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Hoe toevallig wil je het hebben...
Vandaag een haring party gehad waar wij sponsor zijn met werk, staat die er.... :+
Aparte is dat het een Elegance is maar Finnink zegt een Business R met lage nieuw prijs, beginnen bij 58k dacht ik? Finnink denkt gewoon 51k met een Business R :+

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170613/a3a279bbd4e507be5624fc2de9f5b5a5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170613/ca30f94ad0895f8a1b031243f566a1a9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170613/e33aa15c680737133e8ea9bcd322d1db.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170613/2a9d11bb3a3973f299def62f3b6ea181.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 13-06-2017 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Shanquish schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:55:
[...]

UV werend heeft daar niks mee te maken, het is rustiger voor je ogen omdat ze minder UV straling te verwerken krijgen.
Voornamelijk op wintersport met witte sneeuw is het al snel heel fel.
Dat is de voornaamste reden dat je uv werend wil aanvinken..
Ah dat kan ook ja :+ Maar het houdt ook de warmte tegen. In de bouw gebruiken ze ook UV-werend glas voor plafonds bijvoorbeeld om te zorgen dat het geen broeikas wordt ;)
Famous schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:55:
Hoe toevallig wil je het hebben...
Vandaag een haring party gehad waar wij sponsor zijn met werk, staat die er.... :+
Aparte is dat het een Elegance is maar Finnink zegt een Business R met lage nieuw prijs, beginnen bij 58k dacht ik? Finnink denkt gewoon 51k met een Business R :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In het pers-geel vind ik het een dikke bak, maar zo in het grijs... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tja, van de grijze uitvoering zullen er toch wel meer verkocht gaan worden dan een gele versie. Dus snap wel waarom een demo auto in het grijs is. Deze kleur grijs vind ik sowieso op geen enkele auto mooi.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja die gele is erg dik. Wel goed dat die minder vaak te zien gaat worden. Maakt het net even wat exclusiever dan dat saaie zwart en grijs/zilver.
MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:10:
In het pers-geel vind ik het een dikke bak, maar zo in het grijs... :N
Gelukkig is dat geel gewoon bestelbaar :)

[ Voor 112% gewijzigd door RodeStabilo op 14-06-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zag de gele van het weekend staan in Duitsland. Daarna gelijk even bekeken op de vw site. Ik wist helemaal niet dat die er was/is. Gave bak hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Zeer zeker een gave bak. Design best een beetje gewaagd. Vind alleen het interieur te veel Passat of normaal. Had ook wel iets spannender gemogen.
Maar als we dit design meer gaan zien op toekomstige vw's?laat maar komen!

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

Wom

De manier waarop de grille in de koplampen is verwerkt doet het voor mij wat betreft design in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Je ziet aan die Arteon ook gewoon direct hoe de nieuwe designtaal van VW gaat worden, steeds grotere en grotere grill zoals Audi ook eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik vind het nogal een A5 lijken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GeeMoney schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:37:
Ik vind het nogal een A5 lijken eigenlijk?
Het is dan ook een 4 deurs coupé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:24:
[...]

Klopt, maar ik moet toch zeggen dat ik verbaast was van de kracht van een witte auto en de instaptemperatuur. Had op vakantie een witte renault clio als huurauto, die vond ik toch stukken minder warm/benauwd aanvoelen dan mijn zwarte golf hier in het altijd zonnige Nederland..
I know how it feels. Alles gitzwart hier ook :'(

De heetste delen blijven toch de chrome versieringen hoor. Dat chrome randje op je versnellingspook, tering wat kan dat ding heet worden.
Daarvoor alleen al zou je automaat nemen :P

Hmm die arteon, highline passat is 32k, business R is 42k hier in België. Best wel nog groot verschil. (Ter illustratie: Golf highline is 25K)

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 14-06-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:20
Zo, vrijdag de Golf naar de garage voor een nieuwe APK, ik ben benieuwd :P
Onderhoud hoeft pas over 10k km, dus dat komt een andere keer dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:33:
[...]

De heetste delen blijven toch de chrome versieringen hoor. Dat chrome randje op je versnellingspook, tering wat kan dat ding heet worden.

Hmm die arteon, highline passat is 32k, business R is 42k hier in België. Best wel nog groot verschil. (Ter illustratie: Golf highline is 25K)
Wij hebben een leuk dingetje wat BPM heet, niet normaal wat dit is van de nieuwprijs.
Toen ik vorig jaar mijn auto uit Duitsland importeerde kon ik bij €3000,- afrekenen voor een 6 jaar oude auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren mijn Golf 7 even op z'n kop getrapt. Of eigenlijk, flink in de toeren tot aan het rood (6.000). Maar vanaf 5 hoorde ik een vreemd geluid. Een soort trillend / resonerend geluid. Het leek niet uit de motor te komen en dacht even dat het een soort van alarm buzzer was. Maar dat lijkt me niet.

Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Timo002 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:40:
Gisteren mijn Golf 7 even op z'n kop getrapt. Of eigenlijk, flink in de toeren tot aan het rood (6.000). Maar vanaf 5 hoorde ik een vreemd geluid. Een soort trillend / resonerend geluid. Het leek niet uit de motor te komen en dacht even dat het een soort van alarm buzzer was. Maar dat lijkt me niet.

Iemand bekend mee?
Zat je in de toerenbegrenzer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Famous , ik weet niet bij welk toerental je in de toerenbegrenzer zit. Maar hij was nog niet in het rood, denk bij de 5.000 toeren + dat ik het hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Die Arteon is dan ook al een stuk voller standaard, zo heeft een Highline Passat en een Highline Golf nog halogeen verlichting en ga zo maar door. Als je dan een goede vergelijking wilt maken moet je eigenlijk dezelfde opties aanvinken als de Arteon Business R heeft, dan km je bij die Passat ook al snel richting de 40k en voor de Golf zit je ook in no-time op 34-35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Timo002 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:52:
@Famous , ik weet niet bij welk toerental je in de toerenbegrenzer zit. Maar hij was nog niet in het rood, denk bij de 5.000 toeren + dat ik het hoorde
Kan echt superveel zijn. Van stukje plastiek achter je dashboard tot je kleingeld in de asbak.

Toerenbegrenzer merk je wel ^^ Ligt denk ik stock op 6500-6800 ofso? toch daar ergens in de buurt.Had je nog wat over ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb bij m'n favoriete dealer/verkoper ook een proefrit geboekt voor over een paar weken voor de Arteon. Normaal gesproken ben ik niet zo van de proefritten in auto's die ik op dat moment niet zou willen kopen maar het lijkt me in dit geval wel leuk om te doen.

Helaas nog geen TSI beschikbaar maar dan maar even in een TDI eraan ruiken. Op zich wel jammer want als ik interesse zou hebben dan zou het vanwege het belastingklimaat geen TDI worden en vanwege de flinke meerprijs ook geen DSG.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 14-06-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
Scrtz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:56:
[...]

..., zo heeft een Highline Passat en een Highline Golf nog halogeen verlichting en ga zo maar door...
Standaarduitrusting is afhankelijk van het land.

Golf Variant 2017 facelift heeft in Duitsland standaard LED, 17" Dijon velgen, zilverkleurige dakrails, winterpakket (verwarmde zetels, koplampsproeiers, verwarmde voorruitsproeiers, ...), kleurendisplay tussen de tellers, DSG flippers op Highline maar in België gewoon halogeen, 16" Hita velgen, zwarte dakrails, winterpakket aan meerprijs, zwart/wit display tussen de tellers, DSG flippers aan meerprijs.

België heeft dan weer DAB+, het afgeplatte sportstuur, snelheidsregelaar tot 210 km/h en 8 speakers waar Duitsland het moet doen met FM radio, gewoon sportstuur, snelheidsregelaar tot 160 km/h en 4 speakers.

In Duitsland kan je zelfs de 1.4tgi of 1.6tdi niet krijgen in Highline uitvoering, in België dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
elk stuur in de golf7 is toch afgeplat?

zeker als ik kijk naar de foto in deze post: Scrtz in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Zat je in de toerenbegrenzer? :D
De toerenbegrenzer bij de Golf 7 (GTI dan iig) is echt zaaddodend :P
Net boven de 7200-7300 RPM raak je de limiter, en dat betekend gewoon een volledige cutout van het vermogen en dat blijft ook zo, dat zou denk ik niet veroorzaken waar @Timo002 het over heeft :+

Saaie Duitsers ook :+

Pagina: 1 ... 46 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.