Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
ACT, Always Choose Turbo 8) :+

[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 30-05-2017 23:20 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:13:
Laat ik nou net geen SD kaart in huis hebben :P Althans, niet in dat formaat. Van de week maar ff shoppen voor zo'n ding.
Discover pro kan ook met USB geüpgraded worden.
Doe ik ook altijd

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 21:42
Famous schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:46:
Auto bij de tuner neergezet!
Was nog bezig met zijn race auto dus foto's volgen. Heb gevraagd of hij ook een filmpje wilt maken @Rainesh :)

Ben erg benieuwd naar het resultaat en kan echt niet wachten. Gemiddelde verbruik heen was 1:5.7 :D Zal op de terug weg wel tandje erger zijn :o

[afbeelding]
Dat verbruik >:)

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-10 13:49
Dank voor jullie (snelle) reacties. Hier kan ik wat mee.

Keuze is gemaakt, DSG it is!

Nu rustig gaan oriënteren/afwachten wanneer er een mooie te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Henkiscool schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:10:
Dank voor jullie (snelle) reacties. Hier kan ik wat mee.

Keuze is gemaakt, DSG it is!

Nu rustig gaan oriënteren/afwachten wanneer er een mooie te koop staat.
Waar je goed op moet letten bij DSG; als je testrit maakt kijk dan of het schakelen van 1 naar 2 soepel verloopt of schokkerig. DSG staat erom bekend om bij +/- 90k km vervanging van de tweede koppeling nodig te hebben. Je kan dit tegen gaan door de bak aan te laten passen bij bijvoorbeeld JD Engineering.

Als hij een beetje schokkerig schakelt van 1 naar twee en eventueel ook in andere versnellingen dan weet je dat het einde nabij is voor de koppeling. Je kan altijd ook even in de boekjes kijken of deze reeds vervangen is, of misschien heeft een vorige eigenaar zelfs de bak laten aanpassen.

http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
bardi-1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Waar je goed op moet letten bij DSG; als je testrit maakt kijk dan of het schakelen van 1 naar 2 soepel verloopt of schokkerig. DSG staat erom bekend om bij +/- 90k km vervanging van de tweede koppeling nodig te hebben. Je kan dit tegen gaan door de bak aan te laten passen bij bijvoorbeeld JD Engineering.

Als hij een beetje schokkerig schakelt van 1 naar twee en eventueel ook in andere versnellingen dan weet je dat het einde nabij is voor de koppeling. Je kan altijd ook even in de boekjes kijken of deze reeds vervangen is, of misschien heeft een vorige eigenaar zelfs de bak laten aanpassen.

http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/
Was dit niet alleen zo bij de eerdere generaties DSG bakken? Volgens mij die in de golf 7 niet meer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:18:
[...]

Was dit niet alleen zo bij de eerdere generaties DSG bakken? Volgens mij die in de golf 7 niet meer dacht ik.
Ze zeggen dat het 'opgelost is' echter valt dit wel tegen, vriend van mij rijd een golf 7 die bij 78k gewoon nieuwe koppeling nodig had door dit probleem.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tja :$
Weg naar de tuner is een lange dijk met lekkere bochten. Was rustig en samen met een andere gekietelde auto dus dan neem je het maar ervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Famous schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Tja :$
Weg naar de tuner is een lange dijk met lekkere bochten. Was rustig en samen met een andere gekietelde auto dus dan neem je het maar ervan..
En gelijk heb je haha! Benzine moet wel goed (ver)gebruikt worden

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 15:18
is er een tweaker die toegang heeft tot volkswagen radio codes? ik zoek de code voor een vw radio waarvan het serienummer begint met 014VWZ9Z7M4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
frenque schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:55:
is er een tweaker die toegang heeft tot volkswagen radio codes? ik zoek de code voor een vw radio waarvan het serienummer begint met 014VWZ9Z7M4
Kun je bij de dealer aanvragen of online bij diverse websites.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Nou, eerste resultaat is binnen. Hij heeft hem getest met de standaard ECU maar wel met de onderdelen erop natuurlijk.
Resultaat met standaard "tune" 305pk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MSNjCiOlsE4bok5x1pruXQ9c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 16:57
Vorige week reed ik terug van mijn werk met mijn Scirocco en ik gaf even een dot gas om op de snelweg een auto snel in te halen, en ineens een geratel onder de motorkap..........

Snel de snelweg af en ik moest nog 1 km naar huis, maar toch snel een parkeerplaats opgezocht. Totaal geen vermogen meer in de auto. VW mobiliteitsgarantie gebeld en 3 kwartier later was de ANWB er.

Conclusie: Turbo kapot. Schoepje zat met heel veel speling in de behuizing. De beste heer gaf aan dat ik dat laatste stukje nog wel naar huis kon rijden. Dat geprobeerd maar blijkbaar was er veel olie in gelekt want een James Bond rookscherm was er niets bij :+

Toch alsnog maar laten afslepen. O-)
Maar mijn VW dealer kwam gisteren met het heugelijke telefoontje dat er een nieuwe turbo gemonteerd was en ik weer de auto kon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Senaxx schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:15:
Vorige week reed ik terug van mijn werk met mijn Scirocco en ik gaf even een dot gas om op de snelweg een auto snel in te halen, en ineens een geratel onder de motorkap..........

Snel de snelweg af en ik moest nog 1 km naar huis, maar toch snel een parkeerplaats opgezocht. Totaal geen vermogen meer in de auto. VW mobiliteitsgarantie gebeld en 3 kwartier later was de ANWB er.

Conclusie: Turbo kapot. Schoepje zat met heel veel speling in de behuizing. De beste heer gaf aan dat ik dat laatste stukje nog wel naar huis kon rijden. Dat geprobeerd maar blijkbaar was er veel olie in gelekt want een James Bond rookscherm was er niets bij :+

Toch alsnog maar laten afslepen. O-)
Maar mijn VW dealer kwam gisteren met het heugelijke telefoontje dat er een nieuwe turbo gemonteerd was en ik weer de auto kon omruilen.
Direct gekozen voor een van TTE? :D
Hoeveel heeft de auto gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Famous schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Direct gekozen voor een van TTE? :D
Hoeveel heeft de auto gelopen?
Auto heeft nu precies 102.000 gelopen. En nee helaas geen andere of grotere turbo. Garantiewerk dus was helaas niet veel keuze in. En aangezien ik al een hoog olieverbruik met mijn 1.4 TSI (wel met DSG 7) blokje heb lijkt me dat momenteel ook nog geen optie ;)

Maar zo'n stage 2 naar 230Pk / Koppel: 345Nm lijkt me nog wel eens interessant :)

Enige aanpassingen die ik nu nog wil doen is een RNS 510 inbouwen, en nieuwe sleepring + stuur met DSG flippers.

[ Voor 33% gewijzigd door Senaxx op 31-05-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
bardi-1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:16:
[...]

DSG staat erom bekend om bij +/- 90k km vervanging van de tweede koppeling nodig te hebben.
Wat? Ik heb nu bijna 200.000 km op de klok, nog steeds met eerste koppelingsset. Trek dagelijks wel enkele stoplichtsprintjes, veel start/stop, ... De 1.6 tdi heeft 250 Nm wat de rated maximum is voor de DSG7.

Enige wat er bij mij al vervangen is, is de EGR (na 50.000km, productiefout in EGR koeler) en een tweede (na 195.000km, na anti-sjoemel-downgrade van de 1.6tdi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
C-sharp schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Wat? Ik heb nu bijna 200.000 km op de klok, nog steeds met eerste koppelingsset. Trek dagelijks wel enkele stoplichtsprintjes, veel start/stop, ... De 1.6 tdi heeft 250 Nm wat de rated maximum is voor de DSG7.

Enige wat er bij mij al vervangen is, is de EGR (na 50.000km, productiefout in EGR koeler) en een tweede (na 195.000km, na anti-sjoemel-downgrade van de 1.6tdi).
Doe je goed! Het treed vooral op als je regelmatig file rijd (dan sleept de koppeling continue), en als je (erg) rustig optrekt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Over die DSG's en maximaal koppel etc. Welke zit er nu precies in de nieuwste Tiguan? (DSG7 staat er in het boekje met 340Nm, maar dat is het dan) Droge of natte koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:12:
Over die DSG's en maximaal koppel etc. Welke zit er nu precies in de nieuwste Tiguan? (DSG7 staat er in het boekje met 340Nm, maar dat is het dan) Droge of natte koppeling?
Als het de nieuwe DSG7 is, dan volgens mij max 500NM. Dan is het een natte koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Senaxx schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Auto heeft nu precies 102.000 gelopen. En nee helaas geen andere of grotere turbo. Garantiewerk dus was helaas niet veel keuze in. En aangezien ik al een hoog olieverbruik met mijn 1.4 TSI (wel met DSG 7) blokje heb lijkt me dat momenteel ook nog geen optie ;)

Maar zo'n stage 2 naar 230Pk / Koppel: 345Nm lijkt me nog wel eens interessant :)

Enige aanpassingen die ik nu nog wil doen is een RNS 510 inbouwen, en nieuwe sleepring + stuur met DSG flippers.
Wat is er verkeerd met de oude sleepring? Of ga je van standaard stuur naar mfsw?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Wat is er verkeerd met de oude sleepring? Of ga je van standaard stuur naar mfsw?
Ja ik heb begrepen dat er in die sleepring ook een chip zit die je nodig hebt voor mfsw.

Ik kom ze tegen als "Golf 6 GTI mf stuur DSG". Als ik de RNS 510 er in heb zitten dan
heb ik ook liever de de knoppen op het stuur. Ik kan alleen steeds nog niet het juiste part nummer
vinden van de sleepring.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 31-05-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:35:
[...]

Ja ik heb begrepen dat er in die sleepring ook een chip zit die je nodig hebt voor mfsw.

Ik kom ze tegen als "Golf 6 GTI mf stuur DSG". Als ik de RNS 510 er in heb zitten dan
heb ik ook liever de de knoppen op het stuur. Ik kan alleen steeds nog niet het juiste part nummer
vinden van de sleepring.
Welke sleeplring heb je nu? Met beetje geluk heb je er eentje die wel al mfsw ondersteund.

De oudere zijn stuur controller en sleepring apart. In de recentere zit sleepring en stuurcontroller in een.

Je kan dat zien in vcds, anders moeten die kappen rond je stuurkolom eraf en eventueel ook je stuur.
Onderdeelnummer is xxx-953-549 als de stuurmodule apart zit, xxx-953-569 als de stuurmodule en sleepring ineen zitten.

Je moet wel heeeel goed uitkijken, er zijn tientallen revisies van die modules. Die al dan niet automaat ondersteunen, CC of mfsw.

Heb je al stuur en airbag of moet je dat nog kopen? Ik heb wel nog wat spul liggen. Die rns510 plaatsen is peanuts'. Als je info of hulp nodig hebt ivm deze zaken, heb er al heel wat gedaan. Bijna expert in de stuurkolom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Welke sleeplring heb je nu? Met beetje geluk heb je er eentje die wel al mfsw ondersteund.

De oudere zijn stuur controller en sleepring apart. In de recentere zit sleepring en stuurcontroller in een.

Je kan dat zien in vcds, anders moeten die kappen rond je stuurkolom eraf en eventueel ook je stuur.
Onderdeelnummer is xxx-953-549 als de stuurmodule apart zit, xxx-953-569 als de stuurmodule en sleepring ineen zitten.

Je moet wel heeeel goed uitkijken, er zijn tientallen revisies van die modules. Die al dan niet automaat ondersteunen, CC of mfsw.

Heb je al stuur en airbag of moet je dat nog kopen? Ik heb wel nog wat spul liggen. Die rns510 plaatsen is peanuts'. Als je info of hulp nodig hebt ivm deze zaken, heb er al heel wat gedaan. Bijna expert in de stuurkolom :D
Hm dat is wel mooi dat ik een expert te pakken heb :D Ik heb zelf ooit ook een keer een kabel + VCDS gekocht (china) maar nog niet getest eigenlijk. Word wel eens tijd. Ik kan dan het typenummer wel uitlezen in vcds.

Ik heb momenteel nog geen RNS510 en geen stuur, die moet ik beide nog kopen. De airbag is compatible met het nieuwe stuur dus die zou ik terug kunnen plaatsen. En die speciale dop om die stuurkolom schroef achter de airbag los te halen moet ik nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klant heeft vandaag het SD-kaartje teruggebracht. 2017 installed...gelijk even gecheckt of de nieuwe A4 tussen Den Haag en Rotterdam erop staat, helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Hm dat is wel mooi dat ik een expert te pakken heb :D Ik heb zelf ooit ook een keer een kabel + VCDS gekocht (china) maar nog niet getest eigenlijk. Word wel eens tijd. Ik kan dan het typenummer wel uitlezen in vcds.

Ik heb momenteel nog geen RNS510 en geen stuur, die moet ik beide nog kopen. De airbag is compatible met het nieuwe stuur dus die zou ik terug kunnen plaatsen. En die speciale dop om die stuurkolom schroef achter de airbag los te halen moet ik nog kopen.
De airbag van een Base stuur is enkel compatibel met een GTI/GTD stuur. als je het "gewone" higline mfsw wil, dan heb je ook andere airbag nodig.

Je hebt ook zoiezo een andere harnas nodig voor je airbag. Je kan je oude demonteren en het nietuwe harnas op je oude airbag plaatsen. Voor enkele euros heb ik er wel nog een liggen voor je.

Tip: ipv van die volkswagen dop te kopen voor enkele euros kan je een T55 torx kopen. Past ook en kost mss halve euro ;)

Tip2 als je je sleepring moet vervangen door andere. Goed op letten dat je niet met die sleepring zit te spelen. Het is leuk van met dat ding te draaien en te spelen voor te monteren....zien dat die in het midden staat of je krijgt allemaal fouten op dashboard die je niet kan wegkrijgen door te calibreren. In het midden zetten doe je door helemaal linkgs te draaien tot op het einde. Dan helemaal rechts draaien en aantal omwentellingen tellen. Dan tot de helft terugdraaien. Dan monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tags NL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:26:
Discover Media kan ik alleen maar het originele kaartje gebruiken, Discover Pro kan elk kaartje vooor update gebruiken (Bij Discover Media kan het alleen maar vanaf die originele SD draaien)

Je kan ook DiscoverCare gebruiken, programma die het allemaal voor je doet en handig!

http://www.volkswagen.com...le/discovercare_winde.zip
Ongelofelijk dat ze dit al zo lang goed verborgen weten te houden. Zelfs met Google, als je weet waar je naar zoekt, is dit amper te vinden.

Programma werkt prima, en voorkomt een stap voor MacOS gebruikers dat je onzichtbare bestanden moest verwijderen. Dank!

Hier de link van de site waar je zowel de MacOS als de Windows versie kunt downloaden: http://en.volkswagen.com/...hnology/discovercare.html

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 31-05-2017 22:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Helaas nog geen eind resultaat :+

- Eerste run 305PK met 412NM (stock)
- Tweede run 348PK met 485NM
- Derde run 360PK met 526NM

De turbo staat nu via de software op zijn max maar de wastegate moet wat aangepast worden. Ik hoop dit morgen te kunnen doen zodat vrijdag de auto klaar gemaakt kan worden. Tuner gaf aan dat de aanpassing tussen de 10 en 15PK extra geeft. Koppel word tevens rond gemaakt op 500Nm in verband met de max van de DSG.

Bovenstaande is met de bank ingesteld op achterwiel aangedreven auto, met de bank ingesteld op 4x4 gaf hij 385,2PK maar volgens de tuner is dit niet realistisch omdat het geen 'echte' 4x4 is en het eigenlijk te hoog uitvalt.

To be continued 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 21:41

Galois

1811 - 1832

Mijn soap gaat gewoon verder...
Drie weken geleden postte ik al dat de distributieketting van mijn Golf V Variant (2009) eraf was gelopen bij het starten met de nodige schade tot gevolg.

Anderhalve week duurde het voordat deze gemaakt was (EUR. 2400, cilinderkoprevisie, nieuwe distributieketting incl. spanners, etc), maar helaas ontstond toen het probleem dat de oliedruk niet op peil bleef. Dit kwam doordat er slijpsel van de ketting en zo in de olie zat (vieze pomp, vieze zeef, vieze ontluchtingsventiel). Dat zo goed als mogelijk opgelost (500 euro extra :( ), nieuwe zeef, slijpsel verwijderd, pomp schoongemaakt, ...

Dus ik kreeg gisteren mijn auto terug: hij deed het! Oliedruk bleef goed (geen lampjes branden en geen piepjes).

Ik reed naar huis (10 km) en hij deed het perfect. 's Avonds wilde ik nog even weg met de auto, even testen. Toen sprong opeens het uitlaatgaswaarschuwingslampje aan. De motor startte vervolgens moeilijk, had weinig vermogen en het leek erop dat de motor niet alle cilinders gebruikte. Oliedruk blijft goed.

Weer terug naar de garage: er waren problemen met cilinder 3 en 4 (zagen ze bij het uitlezen), met de ontsteking oid. Bobines zijn goed, bougies zijn goed, cilindercompressie is goed, dus ze weten het niet... en gaan weer verder zoeken... Misschien een injector, of een stekkertje losgeschoten. Maar dat konden ze niet ter plekke bekijken en ze stuurden mij weg...

Dit lijkt wel een neverending story! Als ik dat had geweten dan had ik de auto aan een handelaar verkocht en een nieuwe gekocht... Of gelijk een nieuwe motor erin?

Vandaag zal ik meer horen... ik ben erg benieuwd of dit vervolgschade is, een foutje bij het monteren of gewoon toeval. Heel veel vertrouwen heb ik niet in deze auto. In juli wilden we ermee naar Italië op vakantie, maar ik weet niet of ik dat wel durf... Misschien toch voor de zomer nog inruilen (als de auto het weer doet...).

Iemand aanvullende wijze woorden?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Galois schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:30:
Mijn soap gaat gewoon verder...
Drie weken geleden postte ik al dat de distributieketting van mijn Golf V Variant (2009) eraf was gelopen bij het starten met de nodige schade tot gevolg.

Anderhalve week duurde het voordat deze gemaakt was (EUR. 2400, cilinderkoprevisie, nieuwe distributieketting incl. spanners, etc), maar helaas ontstond toen het probleem dat de oliedruk niet op peil bleef. Dit kwam doordat er slijpsel van de ketting en zo in de olie zat (vieze pomp, vieze zeef, vieze ontluchtingsventiel). Dat zo goed als mogelijk opgelost (500 euro extra :( ), nieuwe zeef, slijpsel verwijderd, pomp schoongemaakt, ...

Dus ik kreeg gisteren mijn auto terug: hij deed het! Oliedruk bleef goed (geen lampjes branden en geen piepjes).

Ik reed naar huis (10 km) en hij deed het perfect. 's Avonds wilde ik nog even weg met de auto, even testen. Toen sprong opeens het uitlaatgaswaarschuwingslampje aan. De motor startte vervolgens moeilijk, had weinig vermogen en het leek erop dat de motor niet alle cilinders gebruikte. Oliedruk blijft goed.

Weer terug naar de garage: er waren problemen met cilinder 3 en 4 (zagen ze bij het uitlezen), met de ontsteking oid. Bobines zijn goed, bougies zijn goed, cilindercompressie is goed, dus ze weten het niet... en gaan weer verder zoeken... Misschien een injector, of een stekkertje losgeschoten. Maar dat konden ze niet ter plekke bekijken en ze stuurden mij weg...

Dit lijkt wel een neverending story! Als ik dat had geweten dan had ik de auto aan een handelaar verkocht en een nieuwe gekocht... Of gelijk een nieuwe motor erin?

Vandaag zal ik meer horen... ik ben erg benieuwd of dit vervolgschade is, een foutje bij het monteren of gewoon toeval. Heel veel vertrouwen heb ik niet in deze auto. In juli wilden we ermee naar Italië op vakantie, maar ik weet niet of ik dat wel durf... Misschien toch voor de zomer nog inruilen (als de auto het weer doet...).

Iemand aanvullende wijze woorden?
Snap dat je nu weinig vertrouwen in je auto hebt, flink balen ook. Zou zelf precies hetzelfde gevoel hebben maar ze moeten het nu maar lekker oplossen zonder extra kosten en dan zou je auto eigenlijk beter moeten functioneren dan tevoren. Hopelijk is dat ook snel weer de realiteit voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
azz_kikr schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:18:
[...]
Tip: ipv van die volkswagen dop te kopen voor enkele euros kan je een T55 torx kopen. Past ook en kost mss halve euro ;)
Je kan ook een setje "Proxxon 23296 Special Socket Spanner Set for Multi-Point Head Cap Screws Spline" (ong. € 50 bij Amazon). Dan heb je doppen, korte en lange 18-punt inbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:15:
Klant heeft vandaag het SD-kaartje teruggebracht. 2017 installed...gelijk even gecheckt of de nieuwe A4 tussen Den Haag en Rotterdam erop staat, helaas niet :(
Ik kan nog geen nieuwe(re) versie vinden? die staat nog op Nov. 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:18:
[...]

De airbag van een Base stuur is enkel compatibel met een GTI/GTD stuur. als je het "gewone" higline mfsw wil, dan heb je ook andere airbag nodig.

Je hebt ook zoiezo een andere harnas nodig voor je airbag. Je kan je oude demonteren en het nietuwe harnas op je oude airbag plaatsen. Voor enkele euros heb ik er wel nog een liggen voor je.

Tip2 als je je sleepring moet vervangen door andere. Goed op letten dat je niet met die sleepring zit te spelen. Het is leuk van met dat ding te draaien en te spelen voor te monteren....zien dat die in het midden staat of je krijgt allemaal fouten op dashboard die je niet kan wegkrijgen door te calibreren. In het midden zetten doe je door helemaal linkgs te draaien tot op het einde. Dan helemaal rechts draaien en aantal omwentellingen tellen. Dan tot de helft terugdraaien. Dan monteren.
Ik denk beter dat ik jou hulp hiermee maar kan gebruiken. :+
Net bezig geweest met me china 12.12 kabel met VCDS maar ondanks dat lampje groen is blijft vcds maar zeuren dat de auto niet "plugged" in is. Had graag even een auto-scan gedaan en needle-sweep aangezet :P

Maar ik ben idd wel op zoek naar een GTI/GTD met DSG stuur, zoals in een foto in me laatste post. Zolang me VCDS niet werkt zal ik toch even de kappen los moeten halen om even te kijken naar het type nummer van de sleepring.

Die sleepring monteren klinkt ook nog niet zo gemakkelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Ik denk beter dat ik jou hulp hiermee maar kan gebruiken. :+
Net bezig geweest met me china 12.12 kabel met VCDS maar ondanks dat lampje groen is blijft vcds maar zeuren dat de auto niet "plugged" in is. Had graag even een auto-scan gedaan en needle-sweep aangezet :P

Maar ik ben idd wel op zoek naar een GTI/GTD met DSG stuur, zoals in een foto in me laatste post. Zolang me VCDS niet werkt zal ik toch even de kappen los moeten halen om even te kijken naar het type nummer van de sleepring.

Die sleepring monteren klinkt ook nog niet zo gemakkelijk. 8)7
je moet ook de vcd's gebruiken die bij die kabel bijzit, andere vcdsen gaan niet werken.

Nah, die sleepring is makkelijk, ik zeg alleen maar, als je daar geen rekening mee houdt, dan ga je heel lang zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:50:
[...]

je moet ook de vcd's gebruiken die bij die kabel bijzit, andere vcdsen gaan niet werken.

Nah, die sleepring is makkelijk, ik zeg alleen maar, als je daar geen rekening mee houdt, dan ga je heel lang zoeken:)
Ik gebruik ook VCDS 12.x die bij de kabel zat. Wil helaas maar niet connecten, ondanks dat lampje groen is... Misschien dat we windows 10 tablet ook wel niet genoeg power levert over de USB zat ik nog aan te denken.
Maar het is toch gewoon kabel er in, auto op contact en uitlezen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Ik kan nog geen nieuwe(re) versie vinden? die staat nog op Nov. 2016
Probeer het via Discover programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02
Nou ik heb net een SD kaartje in m'n laptop (Windows 10) gestopt en Discover Care opgestart, maar hij ziet 'm niet. Iemand enig idee wat hier fout gaat? Hij verschijnt netjes in de file manager.

Nah, echt vaag. Op m'n MacBook werkt 't wel.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 01-06-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Done, maar helaas :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wYe6gVk.jpg

Kan overigens nooit lang meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Zo alsnog toch nog gelukt met vcds. Even een autoscan uitgevoerd en uiteindelijk het part nummer gevonden van het stuurkolom.

HW: 1K0 953 549 CP. Dit zou dus beteken dat hij apart zit :( Heb je een suggestie voor een part nummer die ik nodig heb voor de mfsw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Zo alsnog toch nog gelukt met vcds. Even een autoscan uitgevoerd en uiteindelijk het part nummer gevonden van het stuurkolom.

HW: 1K0 953 549 CP. Dit zou dus beteken dat hij apart zit :( Heb je een suggestie voor een part nummer die ik nodig heb voor de mfsw?
Je moest eerst in settings gaan en "test" doen :)

1K0-953-549-CD is een goeie. Geen steering angle sensor ingebouwd en ondersteund automaat en zelfs LIN. MAg je je sleepcontroller ook laten zitten direct :)

Btw heb je al cruise control? Anders gelijk moment om ook te retrofitten.

http://wiki.ross-tech.com...l_Control_Module_Versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Je moest eerst in settings gaan en "test" doen :)

1K0-953-549-CD is een goeie. Geen steering angle sensor ingebouwd en ondersteund automaat en zelfs LIN. MAg je je sleepcontroller ook laten zitten direct :)

Btw heb je al cruise control? Anders gelijk moment om ook te retrofitten.

http://wiki.ross-tech.com...l_Control_Module_Versions
Thanks voor alle info :) Ja ik heb al cruise control. Dus in mijn geval hoef ik alleen het stuur te vervangen met multimedia controllers en dsg flippers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vanavond de wastegate aangepast. Toch wel een werkje maar het is gelukt! Helaas geen referentiekader dus hopen dat die ver genoeg is maar niet te ver. Softwarematig is het nu verder aan te passen dus hopen dat de laatste pk's "veilig" eruit gehaald kunnen worden.
Nu wat later op de avond dus hij gaat morgen na het werk richting de tuner.

Erg benieuwd of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Senaxx
Je moet je stuurmodule ook vervangen. Jij hebt een CP, ik heb een CD genoemd. Die moet je ook vervangen.
Dus de dingen die je moet kopen
- GTI stuur met flippers en knoppen
- stuurmodule 1K0-953-549-CD
- Airbag harnass ( die kan je eventueel van mij kopen, ik heb er nog enkele liggen)
- T55 torx of de echte VW sleutel
- eventueel loctite (die bout mag je volgens vw maar 3 keer gebruiken, ik doe er gewoon beetje loctite op )

Voor de rest enkele kleine torx en enkele gewone tools zoals schroeven draaier.

TIP: vraag aan je vriendin of je moeder een klein spiegeltje; handig om te kijken of je airbag effectief is losgeklikt. Want dingen zitten goed vast. Anders kan je lang sleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:12:
@Senaxx .

TIP: vraag aan je vriendin of je moeder een klein spiegeltje; handig om te kijken of je airbag effectief is losgeklikt. Want dingen zitten goed vast. Anders kan je lang sleuren
Generalisatie weer, waarom kan hij geen klein spiegeltje hebben?!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-10 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Heb het toen ook gedaan via Discover programma, dan zegt hij wel 2017 maar het zijn gewoon de kaarten van 2016 November

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tags NL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Heb het toen ook gedaan via Discover programma, dan zegt hij wel 2017 maar het zijn gewoon de kaarten van 2016 November
Ah duidelijk. Moeten de nieuwste kaarten niet binnenkort uitkomen? Heb van de week in mijn A3 de nieuwe kaart geïnstalleerd :) Met de nieuwe A4 erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn Golf 7 heeft een Discover Media systeem en gisteren heb ik wat muziek op een SD kaart gezet. Als ik deze muziek wil afspelen krijg ik erg vaak de melding dat het bestand niet af te spelen is.

Dit komt denk ik omdat een mp3 er als bestand zelf in staat, maar ook als een soort van hidden file. De bestandsnaam die het systeem toont is ook ._xxxxxx.

Als ik de SD kaart in mijn Mac plaats zie ik deze bestanden niet staan, ook niet als hidden files. Hoe komt dit / kan ik dit fixen.

En waar komen eigenlijk de afbeeldingen vandaag die getoond worden bij een nummer dat afgespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-10 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Ah duidelijk. Moeten de nieuwste kaarten niet binnenkort uitkomen? Heb van de week in mijn A3 de nieuwe kaart geïnstalleerd :) Met de nieuwe A4 erop!
Had het bij VW gevraagd via contactformulier, antwoord

Geachte heer Veenstra,

Vriendelijk bedankt voor uw vraag over HERE Maps.
HERE Maps worden gebruikt in verschillende navigatie systemen die op het moment op de markt zijn. Helaas verzorgen wij niet de kaart producten voor uw navigatie systeem (VE gebruikt onze website alleen als gastheer voor hun kaartupdates/downloads).
Voor meer informatie over het product voor uw systeem verwijzen we u naar uw VW dealer.
Met vriendelijke groet,
HERE Customer Service
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Ja, die verwacht ik elk moment, normaliter elke 6 maanden een nieuwe release, dus na November zou het in Mei moeten zijn :)

wel goed te weten dat eindelijk die A4 erop staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Timo002 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:27:
Mijn Golf 7 heeft een Discover Media systeem en gisteren heb ik wat muziek op een SD kaart gezet. Als ik deze muziek wil afspelen krijg ik erg vaak de melding dat het bestand niet af te spelen is.

Dit komt denk ik omdat een mp3 er als bestand zelf in staat, maar ook als een soort van hidden file. De bestandsnaam die het systeem toont is ook ._xxxxxx.

Als ik de SD kaart in mijn Mac plaats zie ik deze bestanden niet staan, ook niet als hidden files. Hoe komt dit / kan ik dit fixen.

En waar komen eigenlijk de afbeeldingen vandaag die getoond worden bij een nummer dat afgespeeld wordt.
Dat is hetzelfde als je bestand op een USB stick zet vanaf macOS en de USB daarna in een Windows machine stop, krijg je deze files ook.

Denk als je het vanuit een Windows omgeving doet dat je geen problemen ermee hebt.
Had het ook eens, ging die eerst ALLE muziek af, gaf die een foutmelding en daarna speelde die alsnog de muziek af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Famous, oke, ga ik het vanavond nog een keer proberen vanaf een windows machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02
M'n MacBook heeft de hele nacht aangestaan om de navigatie bestanden op de SD kaart te zetten (tering wat duurde dat lang). Ik heb de SD kaart vanochtend in m'n auto gestoken en de update gestart en ben maar gaan rijden. Eenmaal op m'n werk moest ie nog 13% updaten. Heb de auto maar afgesloten, gaat dat vanzelf verder eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 21:41

Galois

1811 - 1832

Vraagje aan de kenners.

In m'n VW Golf Variant doet cilinder 3 helemaal niets en cilinder 4 slecht. Ze zijn al het mogelijk nagegaan (bougies, kabels, bobines, enz) en kunnen het probleem niet vinden.

Nu denken ze (weten ze vrijwel zeker, zeggen ze) dat het de injector van cilinder 3 is. Die hebben ze besteld en gaan ze morgen plaatsen. Toen ik vroeg hoe dat mogelijk was, aangezien cilinder 4 het ook slecht doet, zeiden ze dat het komt omdat deze cilinders naast elkaar zitten en als de ene injector het slecht doet, dat het invloed heeft op de andere cilinder. Ik vond dat maar een vaag verhaal...

Is dit zo? Voor een leek als ik, zou ik denken dat deze cilinders onafhankelijk van elkaar werken...
(zie klik voor mijn eerdere post over dit probleem)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
@galois het kan wel zo zijn dat de ene misschien gaat over compenseren om het gelijk te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:12:
@Senaxx
Je moet je stuurmodule ook vervangen. Jij hebt een CP, ik heb een CD genoemd. Die moet je ook vervangen.
Dus de dingen die je moet kopen
- GTI stuur met flippers en knoppen
- stuurmodule 1K0-953-549-CD
- Airbag harnass ( die kan je eventueel van mij kopen, ik heb er nog enkele liggen)
- T55 torx of de echte VW sleutel
- eventueel loctite (die bout mag je volgens vw maar 3 keer gebruiken, ik doe er gewoon beetje loctite op )

Voor de rest enkele kleine torx en enkele gewone tools zoals schroeven draaier.

Ik moet iets beter lezen :+ 1 letter verschil maar maakt heel veel verschil.

- Stuur moet ik nog vinden voor een mooie prijs
- Stuurmodule 1K0953549CD is gekocht
- Airbag harnass, is dat de 5K0-971-584-C?
- Torx T55 heb ik

En dat spiegeltje moet ik toch echt even aan me vriendin vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Ik moet iets beter lezen :+ 1 letter verschil maar maakt heel veel verschil.

- Stuur moet ik nog vinden voor een mooie prijs
- Stuurmodule 1K0953549CD is gekocht
- Airbag harnass, is dat de 5K0-971-584-C?
- Torx T55 heb ik

En dat spiegeltje moet ik toch echt even aan me vriendin vragen :+
Die airbag module is de juiste ja. Als je het niet goedkoop of snel kan vinden, kan ik er wel eentje opsturen.
Welk stuur heb je nu feitelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
@Galois Als ik jou was zou ik eens je auto laten uitlezen door een specialist, als dat mogelijk is.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Die airbag module is de juiste ja. Als je het niet goedkoop of snel kan vinden, kan ik er wel eentje opsturen.
Welk stuur heb je nu feitelijk?
Het stuur dat ik nu heb is een GTI stuur zonder de multifunctionele knoppen en de GTI badge onderin.

afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:50:
[...]

Het stuur dat ik nu heb is een GTI stuur zonder de multifunctionele knoppen en de GTI badge onderin.

afbeelding
Oooooh het is een gti wiel zonder knoppen. Die zijn zeldzaam. Ik denk dat je dan geen stuur moet kopen. Ik,denk dat je alleen de knoppen en het mfsw controller in het stuur kan kopen. Scheelt je paar 100 euro.

Ik heb die stuurtjes nog niet in het echt gezien, maar ik geloof het wel. Als je je claxon uithaalt en je ziet 2 boutjes zitten naat die zilveren sierstukjes, dan kan je ze swappen.

Kost je dan iets van een 120 euro ofso, wss wel goedkoper,

Onderdeelnummers zijn 5K0 959 542 (module in het stuur zelf) en 5K0 998 537 B ( de knoppen plus zilveren frame), dat combineren met airbag harnas en je kan je huidige stuur houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
azz_kikr schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:41:
[...]

Oooooh het is een gti wiel zonder knoppen. Die zijn zeldzaam. Ik denk dat je dan geen stuur moet kopen. Ik,denk dat je alleen de knoppen en het mfsw controller in het stuur kan kopen. Scheelt je paar 100 euro.

Ik heb die stuurtjes nog niet in het echt gezien, maar ik geloof het wel. Als je je claxon uithaalt en je ziet 2 boutjes zitten naat die zilveren sierstukjes, dan kan je ze swappen.

Kost je dan iets van een 120 euro ofso, wss wel goedkoper,

Onderdeelnummers zijn 5K0 959 542 (module in het stuur zelf) en 5K0 998 537 B ( de knoppen plus zilveren frame), dat combineren met airbag harnas en je kan je huidige stuur houden. 8)
Haha ja daar heb ik ook aan zitten denken ;) maar dan mis ik de DSG flippers en daar is het me nu juist om te doen haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 20:36
Was een gezellig en geslaagd ochtendje bij VAG Techniek @Darkvisje ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ngibZPMl.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door bokkow op 03-06-2017 16:17 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkvisje
@bokkow mooi dagje inderdaad! Zal morgen of maandag even een postje maken met hopelijk een filmpje 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
bokkow schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:18:

[afbeelding]
Wat een wereld auto's blijven die scirocco's toch. Mooi kleurtje die blauwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Senaxx schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Wat een wereld auto's blijven die scirocco's toch. Mooi kleurtje die blauwe ;)
Ahummm! O-)
Senaxx schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:22:
...

Ikzelf ben ook sinds 2 weken eigenaar van een hele mooie VW Scirocco 1.4 160pk 'rising blue' met 7 bak DSG.

...

Stiekum vind ik de witte Scirocco's nog altijd mooier en tweede hands heb je niet altijd de keuze en dus misschien dat ik hem ooit nog wel wit laat wrappen (met een zwart dak).
Haha

Maar inderdaad ongeacht de kleur een dikke verschijning :), iedere dag weer een feestje!

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 03-06-2017 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
bokkow schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Ahummm! O-)

[...]

Haha

Maar inderdaad ongeacht de kleur een dikke verschijning :), iedere dag weer een feestje!
Daar moet ik toch een beetje van terug komen. Ik rijd nu zelf een half jaartje in een blauwe, en ga de blauwe steeds meer waarderen. Ten eerste je ziet de kleur niet zoveel, en het is toch wel een lekker fel kleurtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
bokkow schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:18:

[afbeelding]
Gechipt bij vagtechniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Scrtz schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Gechipt bij vagtechniek?
Ik niet, ben alleen wezen kijken omdat het voor mij redelijk in de buurt is, Darkvisje heeft m laten chippen. Het jeukt nu wel voor mij in ieder geval haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Timo002 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:39:
@Famous, oke, ga ik het vanavond nog een keer proberen vanaf een windows machine!
Is het gelukt?

Bij mij was het stellen van de wastegate gelukt maar met het testen op de bank durfde de tuner geen gas te geven :+ Hij was teveel versteld waardoor de turbodruk veels te hoog was.

Gelukkig wisten we nu hoe het precies zat en hadden we hem redelijk snel bijgesteld. Tuner gaat alleen zelf racen met pinksteren dus nog even geduld hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bokkow schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Ik niet, ben alleen wezen kijken omdat het voor mij redelijk in de buurt is, Darkvisje heeft m laten chippen. Het jeukt nu wel voor mij in ieder geval haha
Hebben jullie hetzelfde blok? Anders is het wel leuk vergelijken haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Hebben jullie hetzelfde blok? Anders is het wel leuk vergelijken haha
Stoplichtsprintje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
We hebben het zelfde blok inderdaad en beide dsg dus we hebben het vergeleken.. zeg jij het maar @bokkow 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Pfoe, dat maakt wel een verschilletje zeg maar.. Ik vond 160PK genoeg en kom in principe niets tekort maar wat er uit te persen valt en het verschil met optrekken is wel overtuigend haha

Ergens later dit jaar ga ik er zelf ook voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

voor watjes....

TUG OF WAR!!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:11:
We hebben het zelfde blok inderdaad en beide dsg dus we hebben het vergeleken.. zeg jij het maar @bokkow 😂
Wat is jou resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
225pk 333nm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UwnFve8PKta1nNDWoECTTSHP/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
DSG 7 bak heb je toch? Zeiden ze daar nog iets over?

Mooie waardes verder :Y
Terugweg was zeker leuker dan heen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Die originele koppelcurve :D

Heel net resultaat nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
@Famous ja klopt! Dat dit wel de max waarde zijn voor deze bak.

@azz_kikr het eerste piek/daalpunt is de overgang van compressor naar turbo. Deze moest blijkbaar beter worden afgesteld. Na dit gedaan te hebben was het allemaal perfect.

En ja die rit naar huis was wel leuk. Net als mijn eerste sprintje tegen een bmw vandaag 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10 15:57
Ik heb een Polo Bluemotion 1.2 TDI uit 2011 en ik hoorde laatste een vreemd geluid als ik stilsta en de motor stationair draait hoor ik een soort pomp lijkt het, het is niet een regelmatig geluid soms zit er een lange pauze tussen en soms is het kort achter elkaar. Iemand die dit wel eens heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheUninvited schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:39:
Ik heb een Polo Bluemotion 1.2 TDI uit 2011 en ik hoorde laatste een vreemd geluid als ik stilsta en de motor stationair draait hoor ik een soort pomp lijkt het, het is niet een regelmatig geluid soms zit er een lange pauze tussen en soms is het kort achter elkaar. Iemand die dit wel eens heeft meegemaakt?
Filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

TheUninvited schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:39:
Heb ik ook eens gehad, toen was het een kapotte aircopomp. Duur grapje.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Slasher schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Dacht ook gelijk aan de airco, hoeft niet gelijk kapot te zijn trouwens :)

@Darkvisje Pas maar op dat er niet een keer een witte R met gele remmen naast je staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Famous schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Dacht ook gelijk aan de airco, hoeft niet gelijk kapot te zijn trouwens :)
Je hebt gelijk, alleen die van mij was niet meer te reviseren.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10 15:57
Slasher schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Airco stond bij mij uit toen ik het geluid hoorde, overigens werkt deze ook nog gewoon. Ik had gelezen dat het misschien iets met de turbo had te maken. Ik zal nog eens kijken of ik het geluid kan opnemen of kan kijken in de motorruimte waar het vandaan komt.

Edit:
Ik heb nog even rondgereden, als ik de AC aan of uitschakel vertoont zich het geluid als ik stilsta. Alleen dit keer was het maar enkele keren en daarna weer stil, soms ook helemaal niks. Dus dan ligt het toch waarschijnlijk aan de airco, ik ga denk langs de garage morgen om te vragen wat het zou kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door TheUninvited op 05-06-2017 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de mensen die toch de allernieuwste kaarten willen hebben, met de nieuwe verlengde A4 tussen den haag en rotterdam.

https://www.briskoda.net/...ks-for-ece-20172018-maps/

Amundsen = Media
Colombus = Pro

De Skoda "versie" is exact hetzelfde als de VW kaarten. Dus het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
oeps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Famous Het heeft even geduurd, maar was een weekendje naar Disneyland. Kon dus mooi even de Golf voor het eerst op een lange afstand uitproberen. Maar wat rijdt dat heerlijk zeg, als je vanuit een 16 jaar oude Peugeot 307 komt.

Maar helaas had die 307 wel cruisecontrol en automatische wissers, twee opties die ik toch echt wel mis! Vooral de cruisecontrol, daar ga ik nog wel even achteraan. CarTronic zegt het voor € 349,- in te kunnen bouwen, daar maar eens serieus naar gaan kijken. Pech alleen dat ik niet echt in de buurt van Den Haag woon, misschien even plannen met een dag Den Haag erbij.

Wat betreft de muziek. Zojuist de bestanden van SD kaart naar een Windows computer gekopieerd, SD kaart geformatteerd en de muziek weer terug gekopieerd. Er zijn nu wel meer mappen zonder dubbele (niet afspeelbare) bestanden, maar er zijn er nog steeds enkele.

Hieronder nog twee screenshots ervan.
Bestandsfout
Wel afspeelbaar verderop in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Haha wtf man, wat gebeurde er hier? Lijkt wel een diesel roetpluim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Haha wtf man, wat gebeurde er hier? Lijkt wel een diesel roetpluim
Anti lag :+
Beetje extra benzine wat wordt ingespoten en niet verbrand.

Kan ook zo:
YouTube: Very LOUD Golf R Anti-Lag spitting Flames....Hard Revs!

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ok lachen, voor een keer, maar dit wil je niet uiteindelijk toch? Haha

Is er al een uiteindelijke uitkomst van de stage 3 tuning? Ben wel benieuwd :) zag gister een oudere Porsche 911 rijden zocht m op en bedacht me toen dat jouw R daar in vermogen gewoon overheen gaat, lomp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:15:

Is er al een uiteindelijke uitkomst van de stage 3 tuning? Ben wel benieuwd :) zag gister een oudere Porsche 911 rijden zocht m op en bedacht me toen dat jouw R daar in vermogen gewoon overheen gaat, lomp!
Het is inderdaad voor een keertje, mijn katalysator gaat het niet leuk vinden als ik dit continu doe denk ik :+

Momenteel staat hij op 390PK en 550Nm, maar hij moet nog fine getuned worden.Hopelijk kan er iets meer PK uit maar het Nm moet in elk geval op de 500 staan.
Twee keer de wastegate moeten verstellen in verband met een veel te hoge druk wat enkele dagen gekost heeft (met de feestdagen nog).

Hoop dat hij morgen helemaal klaar en compleet is, ben wel erg benieuwd hoe het rijd!
Stage 2 was al snel maar dit is gewoon 15% meer PK en Nm. Zeker omdat de vorige tuner de Nm had afgeflakt (op een verkeerde manier) ben ik hier benieuwd naar!
En natuurlijk naar de pop & bangs :o

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170607/92a4d862e59fa508a81d99d0efddaf4b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 07-06-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Famous Welk blok heb je er in liggen (als basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Timo002 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:41:
@Famous Welk blok heb je er in liggen (als basis)
CDLF blok ligt er in de Golf R :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
oke, ik ben een leek op dat gebied. Maar in Jip en Janneke taal, dat is een 2 liter 4 cilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Timo002 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:48:
oke, ik ben een leek op dat gebied. Maar in Jip en Janneke taal, dat is een 2 liter 4 cilinder?
Oh, excuses!
Is inderdaad een 2 liter 4 cilindertje met een K04 turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

Wom

Mooie waardes hoor, potdomme.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Best sick ja, krap 400PK :+

Eigenlijk ook niet normaal dat je een EA888 Gen 3 blok puur met software voor een euro of 700 naar de 300PK en 430NM kan laten tillen, het kriebelt hier toch wel hoor :+ Maar ja, als er wat mis gaat met die blokken (hoe sterk de nieuwste TSI's ook mogen zijn) kan je bij wijze van spreken beter een nieuwe auto kopen 8)7. Zeker omdat ik nog steeds niet weet of wij de zwakke turbo van de vroege Mk7 GTI's nog hebben of dat die het leven eerder heeft gelaten. Stage 2 is dan nog eens 20PK en 30NM extra, maar dan zit je bij JD wel al aan een dikkere downpipe en 900 euro voor de software...

Begrijp eigenlijk niet wat die 290PK in de Clubsport voor een nut heeft, want met 230PK heb ik de wielen in de 2 nog slippen, en in de 3 als het vochtig is. Maar, hij is hier thuis wel op het verlanglijstje gezet, afgelopen weekend een paar Clubsports gezien op de Nordschleife en het zijn wel echt super dikke bakken. Ook dat geplof en gegrom met schakelen van de DSG is nog een stuk leuker dan een 'normale' GTI.

Eigenlijk ook wel genoeg, een 'normale' GTI: het blijven namelijk bloedsnelle doodskisten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10
kuusj98 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:35:

Begrijp eigenlijk niet wat die 290PK in de Clubsport voor een nut heeft, want met 230PK heb ik de wielen in de 2 nog slippen, en in de 3 als het vochtig is.
Ik meende mij te herinneren dat je het PP (VAQ diff) niet de moeite vond? ;) Scheelt best wel wat op vlak van tractie. Onderschat het verschil in banden ook niet.

En de Clubsport heeft maar net dat beetje meer koppel, bij gelijke bakverhoudingen scheelt dat dus niet meer zoveel met de GTI. En koppel doet je wielen slippen, vermogen alleen zegt niet zo veel.

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 08-06-2017 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

bokkow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:15:

Want die Porsche kan natuurlijk niet een stage 1/2/3 tunig hebben ;)

Assumptions are the mother of all fuckups.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Tylen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 06:41:
[...]

Want die Porsche kan natuurlijk niet een stage 1/2/3 tunig hebben ;)

Assumptions are the mother of all fuckups.
Oh ja, eens hoor, zou kunnen. Aan de andere kant, over het standaard vermogen van een bijna 2 ton kostende auto heen gaan voor een fractie van dat geld, best bruut haha

@Famous bij hoeveel RPM zit ie met nieuwe tune op max koppel en tot hoelang? Kan de grafiek net niet zien. En 500NM is een mooi rond getal, niets om voor te schamen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AndRo555 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 02:12:
[...]

Ik meende mij te herinneren dat je het PP (VAQ diff) niet de moeite vond? ;) Scheelt best wel wat op vlak van tractie. Onderschat het verschil in banden ook niet.

En de Clubsport heeft maar net dat beetje meer koppel, bij gelijke bakverhoudingen scheelt dat dus niet meer zoveel met de GTI. En koppel doet je wielen slippen, vermogen alleen zegt niet zo veel.
Goed onthouden, maar niet helemaal goed :+ Mijn vader was niet overtuigd, ik ben er nooit op tegen geweest. Blijft wel zo dat ik in een testrit maar weinig verschil voelde tussen een LSD en normaal diff, of ik pakte de klaver op de autosnelweg nog steeds niet hard genoeg haha :') dat het op een circuit een groter verschil zal maken geloof ik je direct, maar dat ziet deze auto toch bijna nooit.

Dat van het koppel had ik niet over nagedacht, goed punt, en banden zeker :'( Achilles 2233...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 45 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.