Er hoeft niks online geactiveerd worden. Ik spreek dan wel over gewone cruise control he. geen ACC of whatever.
Elke (recente) volkswagen heeft cruise control. Ze ontbreken alleen de besturing (hendel of stuur) en ze moeten geactiveerd worden)
Is heel simpel en je hebt weinig of geen speciale tools nodig ( enigste is een sleutel voor je stuurbout (T55 past en kost geen drol <1€, en iemand met vcds, zijn genoeg mensen).
Kort gezegd:
- Batterij afkoppelen
- Airbag eraf halen
- kappen rond stuurkolom losmaken
- Stuurbout losdraaien en stuur eraf halen
- sleepring eraf halen ( 3 boutjes ofso en wat stekkertjes, niet met dat ding draaien als die eraf is)
- hendels eraf halen ( 1 alle hendels zitten op zelfde ring, dus allemaal gelijk vervangen)
- nieuwe hendels plaatsen
- alles in omgekeerde volgorde plaatsen
- vcds aan de auto hangen en 2 vinkjes aanzetten
- boem cruise control
eerste keer heb ik er 2 uurtjes over gedaan (moest zelf alles uitzoeken en had met sleepring zitten kloten )
Nu doe ik er 15-20 minuutjes over.
170€ - 220€ ja dat kosten die hendels origineel nieuw. Daar kan je niet van rond. Maar 300€ is wel heel ruim genoemen als werkuren. Zou beter dan fulltime cruise-control-plaatser worden. Ik zou het voor stukken minder doen hoor

Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:16:
[...]
Dat laatste staat natuurlijk wel los van of je het interessant vind of niet. Pesoonlijk zou ik nooit een auto kopen waar de radio niet past (hoort een Pro te zijn zodat het gevuld is), geen stuurbediening of met dat interieur, waar een ander hier niet eens op let
ik kijk naar andere klasse auto wat al 'scheelt' met het bovenstaande.
Persoonlijk zou ik ook nooit een witte wagen kopen
[
Voor 14% gewijzigd door
SadisticPanda op 24-05-2017 20:37
]