Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.189 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:56:
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ja. Je moet de originele SD-kaart gebruiken.
Ik durf het namelijk nog niet aan om de oude kaart te formateren wat er misschien in resulteert dat ik helemaal niets meer heb.
Gewoon de data van de originele kaart ergens backuppen en er kan niets fout gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 16:31
Onlangs een Golf 7 uit 2013 gekocht en heb een tweetal vragen.

Navigatie update
Gisteren geprobeerd de navigatie te updaten (Discovery Media). Hiervoor heb ik dit filmpje gevolgd (YouTube: Volkswagen Golf Discover Media 2014: updaten kaartinfo, ook gevonden in dit topic. Maar helaas werkt het bij mij niet, krijg de melding dat er geen kaart data beschikbaar is.

Het enige wat ik anders gedaan heb is niet de originele SD kaart heb gebruikt maar een Micro SD kaart met adapter (Samsung 32GB EVO+). Ik durf het namelijk nog niet aan om de oude kaart te formateren wat er misschien in resulteert dat ik helemaal niets meer heb.

Ook heb ik geprobeerd de kaarten van de orignele kaart te kopieren naar mijn eigen micro SD kaart, maar ook dan krijg ik dezelfde melding.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Instructieboekje
Mijn Golf is geimporteerd en dus geleverd met een Duits instructieboekje. Nu dacht ik dat ik via de website van volkswagen wel een pdf kon downloaden. Maar ik kan deze niet vinden, of ze bieden het niet aan (wat me sterk lijkt).
Ik kwam wel dit tegen: https://autoboekjes.nl/do...handleiding-2012-t-m-2015. Maar het lijkt me een beetje te zot om hier geld voor neer te moeten leggen. Daarnaast vraag ik me sterk af of het wel een legaal is, maar die discussie wil ik hier niet voeren.
1) alles downloaden
2) uitpakken op de computer
3) kaartje fat32 formatteren (liefst op een windows pc)
4) exacte mappenstructuur naar root kopieren
5) in de auto en dan doet ie het.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Rainesh, exact dat gedaan, zowel op Mac als Windows, beide werkt niet met de microSD kaart. Misschien zoals @RodeStabilo hierboven aangeeft wel met het origineel. Maar ik ben erg bang om te eindigen met niets.

Heeft het misschien te maken met import uit DE? Moet ik de updates van de Duitse website af halen?

[ Voor 19% gewijzigd door Timo002 op 24-05-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:18
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:05:
@Rainesh, exact dat gedaan, zowel op Mac als Windows, beide werkt niet met de microSD kaart. Misschien zoals @RodeStabilo hierboven aangeeft wel met het origineel. Maar ik ben erg bang om te eindigen met niets.

Heeft het misschien te maken met import uit DE? Moet ik de updates van de Duitse website af halen?
Lees nou eens wat er gezegd wordt, eerst backup maken van de huidige data en dan formatteren en nieuwe erop zetten. Dan heb je altijd je backup nog.

Nee heeft niks te maken met DE import, heeft te maken met dat je het advies van hierboven maar blijft negeren, gebruik de originele SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb geen originele sd kaart gebruikt....ieder kaartje kun je gebruiken.

Post eens een foto van de root van je sd kaart

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 24-05-2017 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-10 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Discover Media kan ik alleen maar het originele kaartje gebruiken, Discover Pro kan elk kaartje vooor update gebruiken (Bij Discover Media kan het alleen maar vanaf die originele SD draaien)

Je kan ook DiscoverCare gebruiken, programma die het allemaal voor je doet en handig!

http://www.volkswagen.com...le/discovercare_winde.zip

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tags NL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:26:
Discover Media kan ik alleen maar het originele kaartje gebruiken, Discover Pro kan elk kaartje vooor update gebruiken (Bij Discover Media kan het alleen maar vanaf die originele SD draaien)

Je kan ook DiscoverCare gebruiken, programma die het allemaal voor je doet en handig!

http://www.volkswagen.com...le/discovercare_winde.zip
Grappig dat er nu een programma voor is, wel handig. Maar voor je dat programma geinstalleerd hebt, heb je die data allang overgezet als je het zelf handmatig doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:22:
Ik heb geen originele sd kaart gebruikt....ieder kaartje kun je gebruiken.

Post eens een foto van de root van je sd kaart
Dat zal idd te maken hebben met het feit dat Discover Media de kaart nodig heeft en de Pro niet vanwege de ingebouwde HDD

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Tnx all, ik ga vanavond maar eens aan de slag met het originele kaartje. Ik zie in de handleiding ook dat het programma detecteert of het een origineel VW kaartje is.

Iemand nog een idee waar ik een NL instructieboekje kan downloaden (als dat mogelijk is)?

[ Voor 21% gewijzigd door Timo002 op 24-05-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Een download ben ik nog nooit tegengekomen, behalve in slechte gescande kwaliteit. Even googlen en je komt het vast tegen. Wellicht anders op marktplaats of in het ergste geval naar een dealer die kan dat vast verzorgen

@Timo002 maak je echt niet druk om het gebruik van het originele kaartje. Het is in principe gewoon alleen een domme mapstructuur. Een backup van de data maken is wel belangrijk, ook als je een andere update doet. Het is me wel eens overkomen dat de versie die ze uitbrachten niet goed werkte en dan kan je even terugvallen op een vorige versie voordat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23
Weet iemand toevallig hoe je de standaard temperatuur van het climate control systeem kan aanpassen? In de e-Golf begint deze altijd op 22, dit is door de dealer bevestigd. Ik vind dat schijt irritant, want ik vind dat te warm :P

Hij zei iets over de AUTO knop 5 seconden inhouden terwijl die op de gewenste temperatuur staat, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:39:
Weet iemand toevallig hoe je de standaard temperatuur van het climate control systeem kan aanpassen? In de e-Golf begint deze altijd op 22, dit is door de dealer bevestigd. Ik vind dat schijt irritant, want ik vind dat te warm :P

Hij zei iets over de AUTO knop 5 seconden inhouden terwijl die op de gewenste temperatuur staat, maar dat werkt niet.
Slaat die de temperatuur niet op dan van de vorige rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:40

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Rainesh schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Zou je met ze moeten bespreken. Maar een chipkuurtje zou prima kunnen.
thanks ga het bespreken! :)
Shanquish schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:47:
[...]

'vroeger' deden ze ABT als tuning aanbieden, maar PON is daarmee gestopt.
overigens denk ik dat dit duurder is dan de waarde van je cheque...
Wel netjes dat je die cheque heb gekregen, bij mij kon er 2 jaar geleden niet eens een setje dakdragers af, eea. zal ongetwijfeld te maken hebben met de leasetoko.
al onze lease auto's komen hier vandaan en gaan ook hier in onderhoud, ik ga er dadelijk toch even langs dus zal eens informeren.

is het al eind Juli? :P :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Nog even een ander iets. Ik wil graag een cruisecontrol in laten bouwen in mijn Golf 7. Op internet kwam ik autopar tegen, zei zeggen origineel in te kunnen bouwen (https://www.autopar.nl/cruisecontrol-vw-golf-7). Op basis van het chassisnummer kwam het neer op € 488,-.

Ook heb ik even contact gehad met de lokale dealer, die zegt dat ook kunnen inbouwen voor +/- € 500,-. Echter weten ze niet of het gaat werken, omdat ze pas nadat de onderdelen ingebouwd zijn er achter komen of de benodigde sensoren wel aanwezig zijn. Vooraf kon dat niet bepaald worden en indien die sensoren er niet in zitten komt het op +/- € 1.400,- uit.

Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Scrtz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Slaat die de temperatuur niet op dan van de vorige rit?
Nee, hij begint altijd op 22, is een specifiek iets van de e-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Dat weet ik niet. Ik verbaas me alleen over het feit dat het er niet op zit op een auto geimporteerd uit een land waar er meer standaard is en in Nederland al jaren standaard vanaf de Comforline ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:39:

Moet met VCDS. @Rene heeft het bij zijn E-golf aangepast.
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:06:
Nog even een ander iets. Ik wil graag een cruisecontrol in laten bouwen in mijn Golf 7. Op internet kwam ik autopar tegen, zei zeggen origineel in te kunnen bouwen (https://www.autopar.nl/cruisecontrol-vw-golf-7). Op basis van het chassisnummer kwam het neer op € 488,-.

Ook heb ik even contact gehad met de lokale dealer, die zegt dat ook kunnen inbouwen voor +/- € 500,-. Echter weten ze niet of het gaat werken, omdat ze pas nadat de onderdelen ingebouwd zijn er achter komen of de benodigde sensoren wel aanwezig zijn. Vooraf kon dat niet bepaald worden en indien die sensoren er niet in zitten komt het op +/- € 1.400,- uit.

Hoe zit dit precies?
Gewoon even contact opnemen met Cartronic. Zij kunnen het netjes voor je inbouwen en inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@RodeStabilo, mij ook. Ik kwam er tijdens de proefrit achter, omdat ik er eigenlijk ook gewoon van uit ging dat het er in zou zitten. Het is trouwens wel een Comfortline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-10 14:51
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Nee, hij begint altijd op 22, is een specifiek iets van de e-Golf.
Sauna idee...

Maar er zijn meer mensen met het 'probleem' Er wordt gespeculeerd dat je dit misschien kan aanpassen via je vw-net account.

Wat waarschijnlijk kan is met VCDS, maar dan moet je ff @Rainesh vragen bijvoorbeeld.

http://www.myvwegolf.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=222

Edit: @Rainesh heeft alweer gereageerd... haha _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door crypt0rr op 24-05-2017 11:16 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:14:
@RodeStabilo, mij ook. Ik kwam er tijdens de proefrit achter, omdat ik er eigenlijk ook gewoon van uit ging dat het er in zou zitten. Het is trouwens wel een Comfortline.
Een Duitse comfortline zonder CC... dat maakt het nog vreemder :P
Tijdens de introductie van de mk7 kreeg je in DLD de velgen op de comfortline standaard die je in Nederland pas op de Highline kreeg om maar iets te noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@bardi-1 Nee kan niet bij Car Net, je kan wel een gewenste temperatuur instellen zodat ie afkoelt of opwarmt voordat je wegrijdt, maar daarna gaat ie gewoon weer terug naar 22. Heb ik al geprobeerd.

Wat kost dat VCDS?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 24-05-2017 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-10 14:51
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:24:
@bardi-1 Nee kan niet bij Car Net, je kan wel een gewenste temperatuur instellen zodat ie afkoelt of opwarmt voordat je wegrijdt, maar daarna gaat ie gewoon weer terug naar 22. Heb ik al geprobeerd.

Wat kost dat VCDS?
Dat wil je niet zelf aanschaffen voor dit soort klusjes. @Rainesh beschikt hierover en kan dit waarschijnlijk wel voor je regelen, of anders moet je even kijken in het Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS topic kijken naar mensen die dit voor je kunnen. Qua regio staat het weergegeven in de TS.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:06:

Hoe zit dit precies?
dat is niet origineel, als het plaatje tenminste representatief is, want een golf 7 heeft CC bediening
op het stuur zitten, is het stuur bij jou links dan leeg of zitten er andere knoppen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b0jkdv4.jpg
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:45:
Tnx all, ik ga vanavond maar eens aan de slag met het originele kaartje. Ik zie in de handleiding ook dat het programma detecteert of het een origineel VW kaartje is.

Iemand nog een idee waar ik een NL instructieboekje kan downloaden (als dat mogelijk is)?
en de download uitpakken met 7Zip, Winrar en winzip etc. doen dit op 1 of andere manier ook niet lekker.

als je een boekje wil hebben zou ik gewoon naar een dealer stappen, ik heb ook een ingescand exemplaar ergens rondslingeren maar is ingescand en daardoor niet lekker doorzoekbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Shanquish op 24-05-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan heb ik nog een vraagje over de navigatie. Hoe vaak update VW de kaarten, weet iemand dat? De A9 is natuurlijk net verlegd en dat kent mijn navi nog niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 24-05-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:38:
Dan heb ik nog een vraagje over de navigatie. Hoe vaak update VW de kaarten, weet iemand dat?
Ongeveer iedere 6 maanden komt er een nieuwe kaart uit. Dus binnenkort zal er een update verschijnen.

Uit welke regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Rainesh Ik woon in de bollenstreek en moet elke dag naar Amsterdam op en neer , dus kom regelmatig op de A9, of de A4 / A10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
@Rainesh Ik woon in de bollenstreek en moet elke dag naar Amsterdam op en neer , dus kom regelmatig op de A9, of de A4 / A10.
Dan zit je niet ver van mij. Ik woon in Voorburg, goed te doen.

Stuur maar een PM, kunnen nog veel meer leuke dingen met VCDS gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Shanquish schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:32:
[...]
dat is niet origineel, als het plaatje tenminste representatief is, want een golf 7 heeft CC bediening
op het stuur zitten, is het stuur bij jou links dan leeg of zitten er andere knoppen?
[...]
Geen stuur bediening! Wat bedoel je met niet origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Geen stuur bediening! Wat bedoel je met niet origineel?
Je hebt een Golf 7 zonder stuurbediening?
Dat heb ik nog nooit gezien

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Heb laatst een GTD gehad zonder licht/regen sensor....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Die zijn er gewoon hoor. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Apart, @Timo002 Heb je een foto?
Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :+

Gisteren een carterslang die volledig afbrak bij een lichte aanraking.. Vanochtend besteld bij VW, waarschijnlijk al vanmiddag binnen. Niets over te zeggen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:54:

Gisteren een carterslang die volledig afbrak bij een lichte aanraking.. Vanochtend besteld bij VW, waarschijnlijk al vanmiddag binnen. Niets over te zeggen :Y
Afbeeldingslocatie: https://i154.photobucket.com/albums/s241/rosemeyer/trendline.jpg
Zo dus.

maar ik denk dat je bij het inbouwe van iig OEM Cruisecontrol dus ook een nieuw stuur nodig hebt @Timo002 . Omdat de CC dus op de stuurbediening zit bij een Golf 7. Kan dus een aanzienlijk prijzig geheel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
Zo dus.

maar ik denk dat je bij het inbouwe van iig OEM Cruisecontrol dus ook een nieuw stuur nodig hebt @Timo002 . Omdat de CC dus op de stuurbediening zit bij een Golf 7. Kan dus een aanzienlijk prijzig geheel worden.
Heb je helemaal gelijk in. Ik ging er even van uit dat er een MF stuur in zat. Maar heel misschien kunnen enkel de knoppen erbij geplaatst worden, anders moet er inderdaad een nieuw stuur + eventueel nieuw sleepring in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Famous, zo ziet het er wel ongeveer uit ja. Alleen glimt er iets meer op het stuur en ander media systeem. Heb zo geen foto van het interieur, wel van het uiterlijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/InhDlt6.jpg?3

Het is een 1.4 TSI. Geen multifunctioneel stuur en ook geen cruisecontrol. Wel stoelverwarming en koplamp sproeiers (verwarmd) (winterpakket).

Autopar toont zelf deze afbeelding, maar als in de afbeelding naam bekijk dat is dat van een Seat Leon.
Afbeeldingslocatie: https://www.autopar.nl/media/catalog/product/cache/1/image/450x550/e07163b1f3951db564792e478e13b64f/c/c/cc_seat_leon_1.png

[ Voor 25% gewijzigd door Timo002 op 24-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:07:
@Famous, zo ziet het er wel ongeveer uit ja. Alleen glimt er iets meer op het stuur en ander media systeem. Heb zo geen foto van het interieur, wel van het uiterlijk.
[afbeelding]

Het is een 1.4 TSI. Geen multifunctioneel stuur en ook geen cruisecontrol. Wel stoelverwarming en koplamp sproeiers (verwarmd) (winterpakket).

Autopar toont zelf deze afbeelding, maar als in de afbeelding naam bekijk dat is dat van een Seat Leon.
[afbeelding]
Dat is zeker niet de CC die erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
golf7 heeft CC altijd op het stuur, volgens mij in NL altijd standaard meegeleverd al vanaf de trendline.
ik vraag me af of het inbouwen van zo'n stick dan wel lukt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Shanquish @Timo002

Nope, je kan ook gewoon op de klassieke wijze cc hebben. Dus geen cc op stuur maar gewoon met knipperhendel.

Zelf te plaatsen voor iets van een 170 - 220 euro. Half uurtje werk.

Prentje
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/TaKXzKCUQqwXbcuIKR6VlR-Wv_GgZglBz6dSbcvHRQ1phlLVlBzqEHALWYfPRXqKuEp2D1N9jJp4CZF4TzpufOfC9Zrw2hHoRtv0fINd2ZVmsm0Q8lTZAw3Hz4ZZ4dKNS36wIB32B0dRQWtVojZE0b3MzjB3kRrL-kpp-v7el59mQMQA2ps2HvD2TGh8X-VrZ9niH4K-i5uy5RQwf9rtG-JRCu0Di1u09zvkm1X2rsy6ka2J84-1_FO8eorpiAM84aQS2uq-JiuRVVeVu3s6-gyVdttGulkD0htS-Qdxi8TORsbl8NbItzHuVJr0fixovjjJd3t3JvOoNyVcoj_pcVYAy0b7T9z9Oy_kAGaImVOqigj8ARpHB4cMSQ1B006qYeX_c_3Efu6r0wiZFqIcHxmYO4JdEw0suyI7_poaGbBe8-4xOt2DtbALjOpAsvvGlIQGfo3Yg0N9tSWcW2eLhuqyMDikDG-C5mXlN6DRkQi9kE4hW2n7yRr2Wep0xdGD00JG9QCS4OoLuXAJZh1EfWwQoYUPxL65dYhLm3cfvEiO9qV3kSQBiUs8RuFgxO6Xqn8fgjOORqaAzT_RyyE2jYYF5OfdRCnH=w712-h949-no

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Rainesh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Dan zit je niet ver van mij. Ik woon in Voorburg, goed te doen.

Stuur maar een PM, kunnen nog veel meer leuke dingen met VCDS gedaan worden.
Als mijn Tiguan er eindelijk is, kunnen wij dan ook een afspraak maken? (vrijschakelen navi, geluid bij op alarm zetten en afhalen, needle sweep)

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Shanquish schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:32:
golf7 heeft CC altijd op het stuur, volgens mij in NL altijd standaard meegeleverd al vanaf de trendline.
ik vraag me af of het inbouwen van zo'n stick dan wel lukt...
Ik heb een folder van 2015 liggen en daar staat dat het pas vanaf de comfortline standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Ik heb een folder van 2015 liggen en daar staat dat het pas vanaf de comfortline standaard is.
my bad, als ik nu op de VW site kijkt (is niet helemaal representatief meer want facelift) dan is de CC als optie bij de trendline, en dan inderdaad als stokje.
vanaf de comfortline staat CC er nu niet meer als zodanig tussen, maar als ACC (met bijbehorende functies)

thuis heb ik ook nog boekjes van het uizoeken van m'n golf7, daar zal het dan ook ongetwijfeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Moet zeggen dat ik dat hendeltje geeneens zo vervelend vind, eigenlijk best prima. Wat ik liever zou zien is een kant van de stuurbediening voor het MFD (schermp tussen je klokken) en een voor je navigatiedisplay. Vind het bij de Golf toch wel een gemis dat alles op dat touchdisplay moet doen wat in mijn ervaring niet heel erg fijn is onder het rijden.

Dat of gewoon iets zoals Audi, Mercedes en BMW hebben, de bediening op je middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:12:
Moet zeggen dat ik dat hendeltje geeneens zo vervelend vind, eigenlijk best prima. Wat ik liever zou zien is een kant van de stuurbediening voor het MFD (schermp tussen je klokken) en een voor je navigatiedisplay. Vind het bij de Golf toch wel een gemis dat alles op dat touchdisplay moet doen wat in mijn ervaring niet heel erg fijn is onder het rijden.

Dat of gewoon iets zoals Audi, Mercedes en BMW hebben, de bediening op je middenconsole.
Gewoon voor de mfd de hendel gebruiken zoals op de golfjes zonder MFSW! En voor de navigatie inderdaad op het stuur. Volume en de linkerkant mag gewoon blijven. Dat zou wel ideaal zijn. Het is nu niet dat je die mfd zou vaak moet verzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Als mijn Tiguan er eindelijk is, kunnen wij dan ook een afspraak maken? (vrijschakelen navi, geluid bij op alarm zetten en afhalen, needle sweep)

:9
Geen probleem. Alleen vrijschakelen navi zul je mee moeten wachten. Heb mijn VCP voorlopig even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Gewoon voor de mfd de hendel gebruiken zoals op de golfjes zonder MFSW! En voor de navigatie inderdaad op het stuur. Volume en de linkerkant mag gewoon blijven. Dat zou wel ideaal zijn. Het is nu niet dat je die mfd zou vaak moet verzetten.
Mwah MFD gebruik ik toch vrij veel. Handig om even snel iemand mee te bellen bijvoorbeeld. Minder afgeleid ook dan dat je naar de navi/scherm op je middenconsole moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 13:57
Wat houdt dat juist in?

Nm: lijkt alleen voor de Pro versie te zijn, zodat je onderweg DVD kan spelen ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Kwakkel op 24-05-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@azz_kikr Hoe heb je dat zelf ingebouwd? Ze zeggen dat het systeem geprogrammeerd en "online" geactiveerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:51:
@azz_kikr Hoe heb je dat zelf ingebouwd? Ze zeggen dat het systeem geprogrammeerd en "online" geactiveerd moet worden.
Je moet er wat kennis van zaken voor hebben en ook de juiste spullen. Dat lijkt me bij jou niet het geval, niet lullig bedoeld verder hoor. Kan het zelf ook niet.
Kwakkel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Wat houdt dat juist in?

Nm: lijkt alleen voor de Pro versie te zijn, zodat je onderweg DVD kan spelen ofzo?
Klopt kan alleen op RNS510 (oudere modellen) en discovery pro (groot scherm). Die nieuwste navi in de facelift weet ik eigenlijk nog niet hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:01:
Je moet er wat kennis van zaken voor hebben en ook de juiste spullen. Dat lijkt me bij jou niet het geval, niet lullig bedoeld verder hoor. Kan het zelf ook niet.
Lijkt mij ook niet verstandig. Als ik zo vrij mag zijn vind ik van mijzelf wel dat ik twee rechter handen heb, maar dit sla ik wel even over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Scrtz Ik heb de CD speler in het handschoenenkastje zitten, ik heb eigenlijk geen idee of daar ook DVD's in kunnen. Zal 't vanavond eens proberen voor de gein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:
@Scrtz Ik heb de CD speler in het handschoenenkastje zitten, ik heb eigenlijk geen idee of daar ook DVD's in kunnen. Zal 't vanavond eens proberen voor de gein :)
Waarschijnlijk heb je wel beeld bij stilstaand, maar niet tijdens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:
Ja ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar. Zal wel kunnen lijkt me. Nu heb je toch ook nog maar 1 navigatiesysteem of niet? Geen meerdere maten/modellen meer zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Nee er is ook nog een "Composition Color" radio in de wat karige uitvoeringen te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 24-05-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zo, aankomen bij de zaak van pa en heeft die ouwe gewoon al het blok schoongemaakt!

Morgenochtend maar eens een poging doen om het weer in elkaar te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:54:
Ik quote gewoon maar iemand, maar er zijn er genoeg in NL zonder MFSW. Als je even kijkt op Autoscout:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=312728366
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=297168068
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=304989059
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311612767

Alle Easyline en Trendline uitvoeringen van de Golf Mk7 hebben standaard geen MFSW en geen leder stuurwiel.

Met hoogglans inleg stukjes heb je wel een ledrren stuurwiel

Cruisecontrol kan gewoon aan de stengel (zie 2de advertentie) zoals azz_kikr aan gaf.

Aangezien je op VW ook bijna alles kan retrofitten, lijkt het me een gevalletje nieuwe RAW installeren (met CC) en vervolgens activeren met VAG-COM (Idk of dat eigenlijk zo heet bij VAG, bij Opel is het OP-COM vandaar :+)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:56:
[...]

Ik quote gewoon maar iemand, maar er zijn er genoeg in NL zonder MFSW. Als je even kijkt op Autoscout:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=312728366
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=297168068
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=304989059
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311612767

Alle Easyline en Trendline uitvoeringen van de Golf Mk7 hebben standaard geen MFSW en geen leder stuurwiel.

Met hoogglans inleg stukjes heb je wel een ledrren stuurwiel

Cruisecontrol kan gewoon aan de stengel (zie 2de advertentie) zoals azz_kikr aan gaf.

Aangezien je op VW ook bijna alles kan retrofitten, lijkt het me een gevalletje nieuwe RAW installeren (met CC) en vervolgens activeren met VAG-COM (Idk of dat eigenlijk zo heet bij VAG, bij Opel is het OP-COM vandaar :+)
Je kan veel met een VCDS en retrofitten natuurlijk ook.
Ik zie mezelf dit echter niet doen en koop liever een volle auto voor een paar 100 meer. Vindt je dat teveel geld moet je de auto niet kopen dunkt mij.

Dat laatste staat natuurlijk wel los van of je het interessant vind of niet. Pesoonlijk zou ik nooit een auto kopen waar de radio niet past (hoort een Pro te zijn zodat het gevuld is), geen stuurbediening of met dat interieur, waar een ander hier niet eens op let :+
ik kijk naar andere klasse auto wat al 'scheelt' met het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Navigatie op het originele VW kaartje gezet, werkt nu direct! Top tnx all!!!

Zat nog even te kijken naar de 'voice' knop, kan deze ook een mute functie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:51:
Er hoeft niks online geactiveerd worden. Ik spreek dan wel over gewone cruise control he. geen ACC of whatever.

Elke (recente) volkswagen heeft cruise control. Ze ontbreken alleen de besturing (hendel of stuur) en ze moeten geactiveerd worden)

Is heel simpel en je hebt weinig of geen speciale tools nodig ( enigste is een sleutel voor je stuurbout (T55 past en kost geen drol <1€, en iemand met vcds, zijn genoeg mensen).

Kort gezegd:

- Batterij afkoppelen
- Airbag eraf halen
- kappen rond stuurkolom losmaken
- Stuurbout losdraaien en stuur eraf halen
- sleepring eraf halen ( 3 boutjes ofso en wat stekkertjes, niet met dat ding draaien als die eraf is)
- hendels eraf halen ( 1 alle hendels zitten op zelfde ring, dus allemaal gelijk vervangen)
- nieuwe hendels plaatsen
- alles in omgekeerde volgorde plaatsen
- vcds aan de auto hangen en 2 vinkjes aanzetten
- boem cruise control

eerste keer heb ik er 2 uurtjes over gedaan (moest zelf alles uitzoeken en had met sleepring zitten kloten )
Nu doe ik er 15-20 minuutjes over.

170€ - 220€ ja dat kosten die hendels origineel nieuw. Daar kan je niet van rond. Maar 300€ is wel heel ruim genoemen als werkuren. Zou beter dan fulltime cruise-control-plaatser worden. Ik zou het voor stukken minder doen hoor ;)
Famous schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:16:
[...]
Dat laatste staat natuurlijk wel los van of je het interessant vind of niet. Pesoonlijk zou ik nooit een auto kopen waar de radio niet past (hoort een Pro te zijn zodat het gevuld is), geen stuurbediening of met dat interieur, waar een ander hier niet eens op let :+
Persoonlijk zou ik ook nooit een witte wagen kopen :+

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 24-05-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 16:35

iichel

Gazoooo

[...]

Ik zie mezelf dit echter niet doen en koop liever een volle auto voor een paar 100 meer. Vindt je dat teveel geld moet je de auto niet kopen dunkt mij.
Ik heb mijn Polo gekocht als de meest kale trendline die je maar kunt bedenken en de op 2-liter tfsi motor na zit er iedere denkbare optie ooit van een Polo op, en nog veel meer wat er nooit op geleverd is. Je moet ervan houden :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
[@azz_kikr], ik waag me er niet aan. Ik vind het wel vreemd dat de een zegt, kan vrij eenvoudig, een ander het heeft over online programmeren in een soort van VW database, de dealer zelf aangeeft dat het wellicht helemaal niet kan en weer een ander er zich helemaal niet aan durft te wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Kon natuurlijk niet stil zitten :D
Nu snel woensdag worden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lUWETU6yLM1RjOtVOhSP5IB7/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]

Ik snap wat je bedoeld :p Maar als je auto net één optie is en het valt te retrofitten, dan is dat toch fijn? :)
Timo002 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:55:
[@azz_kikr], ik waag me er niet aan. Ik vind het wel vreemd dat de een zegt, kan vrij eenvoudig, een ander het heeft over online programmeren in een soort van VW database, de dealer zelf aangeeft dat het wellicht helemaal niet kan en weer een ander er zich helemaal niet aan durft te wagen.
Het is helemaal niet onmogelijk. De dealer zegt zoiets uiteraard zodat jij een flinke smak geld neerlegt wat niet zo moeilijk.

Bij veel merken waaronder VAG, Opel... zitten vrijwel alle modules standaard geïnstalleerd (veel goedkoper om één kabelboom te maken i.p.v 30 verschillende), waardoor je redelijk eenvoudig kan retrofitten.

Valt me wel op dat die hendel bij VW duur is (170€ - 220€), andere merken is het 85€ bij de dealer tot zelfs 50€ via online webshops. Of zie ik iets over het hoofd?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:52:
[...]

Ik snap wat je bedoeld :p Maar als je auto net één optie is en het valt te retrofitten, dan is dat toch fijn? :)

[...]

Het is helemaal niet onmogelijk. De dealer zegt zoiets uiteraard zodat jij een flinke smak geld neerlegt wat niet zo moeilijk.

Bij veel merken waaronder VAG, Opel... zitten vrijwel alle modules standaard geïnstalleerd (veel goedkoper om één kabelboom te maken i.p.v 30 verschillende), waardoor je redelijk eenvoudig kan retrofitten.

Valt me wel op dat die hendel bij VW duur is (170€ - 220€), andere merken is het 85€ bij de dealer tot zelfs 50€ via online webshops. Of zie ik iets over het hoofd?
Premium :+
Bij de nieuwere volkswagen, hangen alle hendels op 1 module rond de stuurkolom. Je moet alles vervangen.
Bij oudere vws en andere merken is het vaak enkel 1 hendeltje.

En nieuw betaal je gewoon altijd veel, zijn echte oem delen dan. Al kijk ik vaak ook op ebay. Nieuwe chinees voor golf 5, 22 euro. Golf 6 ebay. 60-70 euro. Golf 7 is nog te nieuwe en tering duur :s
5 knopjes op je dashboard kost bij vw ook 75 euro :s

Anders zaak. Omdat kameraad minstens maand in buitenland zit. Ben ik genoodzaakt om ergens anders te gaan horen om koppeling/vliegwiel te vervangen.
Eerste prijs opgave......2300 euro... :o nog even verder zoeken :denk ik D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[b]azz_kikr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:33

[...]

Persoonlijk zou ik ook nooit een witte wagen kopen :+
Nieuwe Tiguan in het wit met R-line pakket is wel chique hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:04
azz_kikr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:14:
[...]
Mijn ouders hebben een 2010 A3 2.0 tdi waarvan het 2-massa vliegwiel vervangen moest worden, inclusief koppeling inderdaad die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

C-sharp schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Mijn ouders hebben een 2010 A3 2.0 tdi waarvan het 2-massa vliegwiel vervangen moest worden, inclusief koppeling inderdaad die prijs.
6-700€ aan stukken; en 7-8 uurtjes werk. Wat rekenen die dan? 200€ per uur?? ja sorry, al waren het 4 meiden in bikini die het erin hangen. Dat is er beetje over :/

Ben eens aan het rondhoren overal, wel kut dat het feestdag is.

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 25-05-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:04
azz_kikr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:53:
[...]

6-700€ aan stukken; en 7-8 uurtjes werk. Wat rekenen die dan? 200€ per uur?? ja sorry, al waren het 4 meiden in bikini die het erin hangen. Dat is er beetje over :/

Ben eens aan het rondhoren overal, wel kut dat het feestdag is.
Is al wel even geleden, maar ZMS + koppelingkit voor Audi A3 2.0 tdi Quattro was toen ong. € 1300 meen ik, neemt niet weg inderdaad ong. € 1000 werkuren.

Naar ik heb horen vertellen moet de motor + subframe + aandrijfas haldexkoppeling + ... eruit, inclusief alle dichtingen, oliën, koelvloeistoffen, ... Auto was 3 dagen in de werkplaats. Koppeling was nog nog niet halfweg, maar meerprijs voor de koppeling tov. totaalkost was verwaarloosbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Anders zaak. Omdat kameraad minstens maand in buitenland zit. Ben ik genoodzaakt om ergens anders te gaan horen om koppeling/vliegwiel te vervangen.

;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:21
Mooie gevleugelde uitspraak :
Iedereen kan een duitse auto kopen, maar niet iedereen kan hem rijden.
Hehe :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Blijft gokken, parkeren..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25oryuzmQDEXZu5WA9rSUH7s/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijft mooi, een géle remklauw onder een witte auto :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Die contisportcontact 3's zijn wel een beetje oud he.. Hoe kun je dat rubber nou niet allang verbrand hebben met zo'n auto? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dit lijkt je beter af te gaan dan fileparkeren langs een stoepje... >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:25:
Die contisportcontact 3's zijn wel een beetje oud he.. Hoe kun je dat rubber nou niet allang verbrand hebben met zo'n auto? :P
Vertel mij wat..
Ik snap het ook echt niet, woensdag gekeken en heb links nog 6,4mm profiel en rechts 5,8mm. Ondanks dat ze 7 jaar oud zijn nog geen scheurtje of iets erin. Grip heeft die ook nog meer dan voldoende al zal dat ook de 4Motion zijn.
Als ze op zijn komen er gewoon weer PSS banden op.
denk dat ze vanaf donderdag wel even wat te lijden hebben :D
Shanquish schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:36:
[...]

dit lijkt je beter af te gaan dan fileparkeren langs een stoepje... >:) :P
Is van een soort van stoepje bij mijn vaders garage. Met schuin eruit rijden mee gepakt 8)7
Overigens heb ik liever fileparkeren, heb je tenminste geen mensen die de deur zo open flikkeren zonder ergens naar te kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Famous schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:31:

[...]

Is van een soort van stoepje bij mijn vaders garage. Met schuin eruit rijden mee gepakt 8)7
Overigens heb ik liever fileparkeren, heb je tenminste geen mensen die de deur zo open flikkeren zonder ergens naar te kijken :(
ai, dat zijn echt van die smerige hoekjes, van de week pikte ik er ook een mee, gelukkig (of helaas) heb ik een wat hogere wang, dus de schade is beperkt tot een veeg op het rubber.

ik ben eind vorig jaar verhuist, in de oude buurt was ook fileparkeren, maar als je mensen heb die niet kunnen parkeren levert dat ook schade op, (en soms hilarische taferelen)

in m'n huidige woonwijk is het ook gewoon zij-aan-zij parkeren, gelukkig zijn de gedeeltes tussen de vakken wat breder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Zou dat de reden zijn dat mijn buurvrouw met een Polo uit, ik gok 2000, d'r auto altijd neerzet alsof 't een Maybach is?

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 26-05-2017 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 09:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

tiguan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:26:
Zou dat de reden zijn dat mijn buurvrouw met een Polo uit, ik gok 2000, d'r auto altijd neerzet alsof 't een Maybach is?
Nee, dat is gewoon parkeerinstructie die je ontvang als je een kleine auto aanschaft. Hier in de buurt stikt het de moord van kleine auto's (varierend van Alto's tot polo's zeg maar) en die staan bijna zonder uitzondering geparkeerd alsof het een V90 is. Maakt overigens ook meteen dat er enorm gebrek aan parkeerplaatsen is want ik denk dat een kwart van de plekken onbruikbaar is op die manier.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Kwam leuke 5 tegen bij de MM, compleet met schalensitze en dikke Porsche klauwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LFAZsgMJwb2lRRkYvdmEmBEd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Shanquish schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:22:
[...]

ai, dat zijn echt van die smerige hoekjes, van de week pikte ik er ook een mee, gelukkig (of helaas) heb ik een wat hogere wang, dus de schade is beperkt tot een veeg op het rubber.

ik ben eind vorig jaar verhuist, in de oude buurt was ook fileparkeren, maar als je mensen heb die niet kunnen parkeren levert dat ook schade op, (en soms hilarische taferelen)

in m'n huidige woonwijk is het ook gewoon zij-aan-zij parkeren, gelukkig zijn de gedeeltes tussen de vakken wat breder.
zo, krijg zojuist een foto doorgestuurd van mijn vader dat die dat ding 15CM heeft verplaatst :+
Moet niet meer voorkomen dan hopelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Darkvisje schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:46:
@Famous @GeeMoney Droge koppeling heeft toch niet. Ik zag wel dat ik het kon laten activeren bij vagtechniek maar bij jd hebben ze me het afgeraden.. What to do
Tijdje afwezig geweest (vakantie US heeeeuj) maar inderdaad wat Famous al zei, niet doen. Vroeg het ook bij VAG Techniek aan de balie: het kan maar raden jullie het aan? Een simpel en duidelijk "nee" was het antwoord. En al zou het kunnen, denk dat je dan vooral met wheelspin bij het stoplicht blijft staan gheghe.

@Famous heb jij je voorbumper opnieuw laten spuiten? Dacht dat je wat steenslag had maar op de foto bij het stoeprandje is er eigenlijk niets te zien van putjes.

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 30-05-2017 13:47 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Tijdje afwezig geweest (vakantie US heeeeuj) maar inderdaad wat Famous al zei, niet doen. Vroeg het ook bij VAG Techniek aan de balie: het kan maar raden jullie het aan? Een simpel en duidelijk "nee" was het antwoord. En al zou het kunnen, denk dat je dan vooral met wheelspin bij het stoplicht blijft staan gheghe.

@Famous heb jij je voorbumper opnieuw laten spuiten? Dacht dat je wat steenslag had maar op de foto bij het stoeprandje is er eigenlijk niets te zien van putjes.
Ik heb inderdaad wat steenslag, nadeel van de snelwegen in Duitsland ;(
Bumper is niet opnieuw gespoten en het is gewoon een foto gemaakt met de telefoon. Zat wel in mijn hoofd om opnieuw te spuiten maar daarvoor rij ik gewoon teveel in Duitsland. Binnen de kortste keren zal die weer 'vol' zitten.

Vanavond ga ik de auto brengen naar de tuner, mijn broer gaat mee (om te banken). Als ik op de bank kom zal ik wel weer een foto plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Bij de nieuwere volkswagen, hangen alle hendels op 1 module rond de stuurkolom. Je moet alles vervangen.
Bij oudere vws en andere merken is het vaak enkel 1 hendeltje.

En nieuw betaal je gewoon altijd veel, zijn echte oem delen dan. Al kijk ik vaak ook op ebay. Nieuwe chinees voor golf 5, 22 euro. Golf 6 ebay. 60-70 euro. Golf 7 is nog te nieuwe en tering duur :s
5 knopjes op je dashboard kost bij vw ook 75 euro :s

Even bij vagtechniek in Nuenen kijken. Die kunnen orgineel voor +/- 1500 doen. Als je een 5-bak hebt kan je er ook een enkel massavliegwiel in laten zetten +/- dat kost 800 euro. Heb ik in mijn Passat slowBluemotion '09 laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Ik heb inderdaad wat steenslag, nadeel van de snelwegen in Duitsland ;(
Bumper is niet opnieuw gespoten en het is gewoon een foto gemaakt met de telefoon. Zat wel in mijn hoofd om opnieuw te spuiten maar daarvoor rij ik gewoon teveel in Duitsland. Binnen de kortste keren zal die weer 'vol' zitten.

Vanavond ga ik de auto brengen naar de tuner, mijn broer gaat mee (om te banken). Als ik op de bank kom zal ik wel weer een foto plaatsen :D
Geen foto...maar filmpje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Geen foto...maar filmpje :9
Ja, moet ik ook aan de tuner vragen.. ben er niet bij.
Ik zat hem bij hem neer en haal hem woensdagavond of donderdag zelfs pas op :+

Moet gewoon werken om die tuning te kunnen betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Haha, vind ik eens een garage in de buurt die alles wil vervangen voor minder dan 1000euro. Brandt ze nog af ook.
http://www.hln.be/hln/nl/...n-garage-in-Tildonk.dhtml

Ben al tevreden dat mijn wagen er niet stond, zou best wel gekund hebben.

@THIJZEL i know. Beetje ver, 150 kilometer. Het is niet dat koppeling vervangen op uurtje gedaan is.
Of mag ik mijn tentje bij een tweaker in de tuin zetten? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-10 13:49
Na een tijd belangstellend meegelezen te hebben heb ik nu toch een vraag.

Ik ben me aan het oriënteren op een Golf 7 1.4 ACT (140pk), van maximaal 20.000 euro. Het liefst zou ik met DSG bak nemen. Nu lees ik veel horror verhalen op internet.. is het verstandig om een auto te kopen die ongeveer 80.000-100.000 km gereden met een DSG bak of is een handbak dan toch de betere optie. Het is absoluut niet mijn bedoeling om een welles nietes discussie te starten mbt wat meer rijplezier oplevert.

Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij de aanschaf van een Golf 7?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Niets mis met de DSG7 icm de 1.4ACT motor. Uiteraard altijd even rijden of het goed schakelt en geen rare geluiden maakt. Ook goed opletten bij remmen en terugschakelen van 3 naar 2. Sommige willen een "bonk" maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Auto bij de tuner neergezet!
Was nog bezig met zijn race auto dus foto's volgen. Heb gevraagd of hij ook een filmpje wilt maken @Rainesh :)

Ben erg benieuwd naar het resultaat en kan echt niet wachten. Gemiddelde verbruik heen was 1:5.7 :D Zal op de terug weg wel tandje erger zijn :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pn71TkY1tI32eC61IgcM0CDg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heel apart. Net een Golf 7 GTD met Discover Pro navi update gedaan, via site kom je op 2016 maps uit maar via Discover programma krijg je 2017 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

DarkSide

theres no place like ::1

Rainesh schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:39:
Heel apart. Net een Golf 7 GTD met Discover Pro navi update gedaan, via site kom je op 2016 maps uit maar via Discover programma krijg je 2017 map.
Welk Discover programma.
Ik wacht ook op de 2017 kaarten. Volgens mij meestal in mei.
Maar idd de website geeft nog november 2016 aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik ben ook heel benieuwd hoe je dat via dat Discover programma doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 21:10
Rainesh schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:19:
Niets mis met de DSG7 icm de 1.4ACT motor. Uiteraard altijd even rijden of het goed schakelt en geen rare geluiden maakt. Ook goed opletten bij remmen en terugschakelen van 3 naar 2. Sommige willen een "bonk" maken.
Van de DSG7 op MQB heb ik nog relatief weinig horror verhalen gelezen. Kan aan het feit liggen dat er relatief weinig hoge km standen MQB auto's zijn tegenover de wat oudere DSG7 modellen.

Overigens zou ik bij de 1.4TSI (en 1.2/1.0TSI) zeker de DSG7 boven de handbak verkiezen. Onlangs een weekend in een huur Golf 7 1.4TSI 125pk/200Nm met handbak gereden. Op zich een prima blok, echter had die de grootste moeite met de turbo op gang te krijgen onder de 1800rpm. Het duurde al snel 2-3 seconden vooraleer je het volledige koppel ter beschikking had. Je kon de boost meter rustig volgen tot dat die 1.8bar (absoluut) gaf. Was wel op 1200m hoogte, waarschijnlijk dat het lager wat beter ging.
De 1.6 en 2.0TDI die ik al ervaren heb op (veel) grotere hoogten hadden daar bijna geen last van. Hooguit kreeg je net iets later vol koppel in het toerenbereik.

Op zich was dat geen probleem eens je er aan gewoon wordt of altijd boven de 2000rpm rijdt, daar gaf die vrij snel maximum koppel.
Ik kan mij niet inbeelden dat de 1.4TSI 140pk/250Nm die meer druk moet opbouwen en een grotere turbo heeft daar minder last van zou hebben.

Met een DSG is dat al lang geen probleem, die tikt een versnelling terug en loopt daardoor rond het 'probleem'. Met een handbak doe je dat veel minder snel.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring op zeeniveau? Ik ben er wel eens nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DarkSide schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Welk Discover programma.
Ik wacht ook op de 2017 kaarten. Volgens mij meestal in mei.
Maar idd de website geeft nog november 2016 aan.
En @tiguan

Paar posts terug zie je een linkje met Discover programma

@AndRo555

Wat bedoel je met "zeeniveau" ? Ik woon aan de kust :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 30-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dubbelpost...

[ Voor 95% gewijzigd door Rainesh op 30-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dan zit je onder zee niveau :P

Over de DSG7 lees je wel problemen maar ga er vanuit dat het of opgelost is of je het merkt met proefrijden.
Weet bijna zeker dat als je DSG7 op google intypt hij hem wel aanvult met problemen..

Edit: Ja hoor, enkel iets lager dan verwacht :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lw3bxRv8eQnx9ROcBtxCSxcL/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 30-05-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is dat die Discover Care? Net gedownload en dan moet je dus een SD kaart hebben. Maar volgens mij zit bij mij de navi gewoon op de harddisk in de auto. Of kan ik die op een SD kaart zetten en dan in de auto proppen? Ik heb nog nooit zelf navi geupdate.

Ik had al eerder geprobeerd om 't via wifi te doen via het systeem zelf, maar het bereik is net niet genoeg naar m'n huis toe :P Ook al staat het modem van Ziggo in de meterkast en dat is hemelsbreed maar 3 tot 4 meter naar de auto toe, denk ik. Bereik is echt poep in de auto zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 30-05-2017 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:55:
Is dat die Discover Care? Net gedownload en dan moet je dus een SD kaart hebben. Maar volgens mij zit bij mij de navi gewoon op de harddisk in de auto. Of kan ik die op een SD kaart zetten en dan in de auto proppen? Ik heb nog nooit zelf navi geupdate.

Ik had al eerder geprobeerd om 't via wifi te doen via het systeem zelf, maar het bereik is net niet genoeg naar m'n huis toe :P Ook al staat het modem van Ziggo in de meterkast en dat is hemelsbreed maar 3 tot 4 meter naar de auto toe, denk ik. Bereik is echt poep in de auto zelf.
Discover Media heeft de originele SD kaart nodig, de Pro kan geüpdatet worden met elke SD kaart. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:55:

Had gewoon een 32gb kaartje gebruikt. Was een Discover Pro, dus kan gewoon op een willekeurig sd-kaart. Downloaden duurt wel erg lang.......Was zeker 2,5uur totaal bezig. Had gisteren de A3 van mij geupdate, dat duurde maar 30min om te downloaden :P

Als alles op een sd kaartje staat, dan prop je em in de auto, druk je op menu, dan het laatste menuutje (instellingen dacht ik) en dan softwareversie, dan druk je op updaten en dan kies je je sd slot. Dan laat ie het vanzelf zien :)

@Famous

Je hebt verschillende DSG7, maar @AndRo555 en ik hebben het over de droge versie die gekoppeld is aan de 1.4 ACT/COD en andere kleine blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Laat ik nou net geen SD kaart in huis hebben :P Althans, niet in dat formaat. Van de week maar ff shoppen voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Henkiscool schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:36:
Na een tijd belangstellend meegelezen te hebben heb ik nu toch een vraag.

Ik ben me aan het oriënteren op een Golf 7 1.4 ACT (140pk), van maximaal 20.000 euro. Het liefst zou ik met DSG bak nemen. Nu lees ik veel horror verhalen op internet.. is het verstandig om een auto te kopen die ongeveer 80.000-100.000 km gereden met een DSG bak of is een handbak dan toch de betere optie. Het is absoluut niet mijn bedoeling om een welles nietes discussie te starten mbt wat meer rijplezier oplevert.

Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij de aanschaf van een Golf 7?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Goede combinatie hoor en rijden prima. Voor jou budget kun je zeker wel iets moois vinden, en ook nog vol en met relatief lage km stand.
Pagina: 1 ... 44 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.